Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.865 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Woei ik werd net gebeld dat ze m'n laptoppie vandaag komen afleveren :*)

Specs:
Acer Travelmate 800 CLi (laatste versie, en mét Bluetooth)
Acer USB FDD module
Targus Lappack Deluxe
Laptopper Pixel garantie

update:
Rond 11:50 vanmorgen is hij door de koerier gebracht, net in de pauze al meteen de doos ff opengemaakt, Windows XP eropgeknald (recovery) en ff 10 minuten zitten kwijlen :9~

[ Voor 33% gewijzigd door CAP-Team op 14-07-2003 12:58 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook het gevoel dat de brander geen 24x is maar langzamer is!??
het duurt zo'n 10 minuten voor een CD net zolang als 8x brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verklaar je nader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 10:16:
Heeft iemand ook het gevoel dat de brander geen 24x is maar langzamer is!??
het duurt zo'n 10 minuten voor een CD net zolang als 8x brander.
Ik heb hem nog niet eens getest :o
Ow please, ga es bij de website van "de laptopper" kijken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 14 July 2003 @ 10:26:
[...]

Ik heb hem nog niet eens getest :o

[...]

Ow please, ga es bij de website van "de laptopper" kijken ofzo.
Zal best maar ik zie niets over PixelGarantie, op die hele site staan. Zal ik wel overheen kijken, maar echt duidelijk is het in geen geval :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 10:39:
Zal best maar ik zie niets over PixelGarantie, op die hele site staan. Zal ik wel overheen kijken, maar echt duidelijk is het in geen geval :o
Handig van ze, magoed, je kan natuurlijk zelf ook wel bedenken wat pixel garantie is, in deel2 van deze thread is het wat uitgebreider besproken trouwens :)

Btw, een cd branden kostte me 5:54 voor 805MB, wel op stroom, op de accu heb ik het niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 10:39:
[...]

Er zijn mensen die last hebben van dead pixels of hot pixels, met deze garantie weet je dus zeker dat je daar (voor een bepaalde periode) geen last van hebt, en dat je dus een perfect scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Zoals jullie misschien wel of niet weten heb ik een probleem met men wireless lan. Na alles al geprobeerd te hebben blijft men laptop crashen bij downloaden van grote bestanden of vele kleintjes kort na elkaar. Mijn vraag is nu of iemand hier deze laptop gebruikt met een d-link DWL-900 AP+. Ik heb zelf geen 2de accesspoint of iemand in de buurt om het te kunnen testen met een ander Accesspoint daarom vraag ik dus of iemand hier een d-link DWL-900AP+ heeft en geen problemen ondervind. Indien iemand anders geen problemen heeft met deze combo zal het toch een hardwarefout moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

iemand de bios al met versie 3a32 geflashed?

ik wil nu toch echt een oplossing voor mijn usb-probleem :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

StRuJeKeR schreef op 14 July 2003 @ 12:34:
Indien iemand anders geen problemen heeft met deze combo zal het toch een hardwarefout moeten zijn.
Heb je de nieuwste drivers bij Acer vandaan gehaald?

En definieer "met grote bestanden" ? Ik wil het best testen, maar als ik dan 100MB download terwijl jij 1000 bedoeld.. :)
Mooooody schreef op 14 July 2003 @ 15:03:
iemand de bios al met versie 3a32 geflashed?

ik wil nu toch echt een oplossing voor mijn usb-probleem :/
Ja, draait hier prima, ik zou niet weten wat je usb-probleem is en of dat er mee opgelost is, maar de bios doet het hier iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
met grote bestanden bedoel ik 50 MB en meer, soms zelfs met 2 Mb van een grote pic, is heel irritant. Blauw scherm, 5 minuten eer die gedaan heeft met heropstarten, IE history kwijt,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
StRuJeKeR schreef op 14 July 2003 @ 15:29:
met grote bestanden bedoel ik 50 MB en meer, soms zelfs met 2 Mb van een grote pic, is heel irritant. Blauw scherm, 5 minuten eer die gedaan heeft met heropstarten, IE history kwijt,...
Ik heb er geen last van met de nieuwste bios maar goed, mijn laptop is nu kapot dus echt testen kan ik niet, wat ik wel had is dat soms me lan verbinding uit viel.

Maar als het zo blijft zou ik toch hem maar eens omruilen want dit hoort niet, of even een ander os installen maybe dat dat helpt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 14-07-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Omruilen, i wish, winkel geeft niks support meer aan me omdat ik een boos telefoontje heb gepleegd naar hun toen bleek dat oude laptop (aspire 1403LC) na 4 weken nog niet volledig hersteld was, in tegendeel, het keyboard zit nu nog losser wat heel irritant is bij het typen. En ik weet dus wat ik krijg als ik hem binnestuur bij de belgische acer service partner, niets fixed maar nog meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
StRuJeKeR schreef op 14 July 2003 @ 15:44:
Omruilen, i wish, winkel geeft niks support meer aan me omdat ik een boos telefoontje heb gepleegd naar hun toen bleek dat oude laptop (aspire 1403LC) na 4 weken nog niet volledig hersteld was, in tegendeel, het keyboard zit nu nog losser wat heel irritant is bij het typen. En ik weet dus wat ik krijg als ik hem binnestuur bij de belgische acer service partner, niets fixed maar nog meer problemen.
Mhzz vreemd ik kan gewoon met me laptop in nl terecht.

In Nederland

IMD Tecnical Services
Einsteinweg 4
8218 NH Lelystad
Tel: 0900-2940700 (0.25 euro p/m)
Fax: 0800-2959595
http://www.imd.nl

Stond op de Acer site onder suport, en ik zal het zo testen want morgen gaat me lappie de deur uit ( :'( )

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 14-07-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Njah, ik ben belg, pech voor mij dus als NL support zoveel beter is. :(

//edit
Daarbij, ik vraag me af wrom er nog retailers zijn als je toch zelf naar support moet gaan enzo. Als retailers geen support meer moeten geven wrom zou je dan nog meerprijs betalen, dan kan je evengoed rechtstreeks bij de groothandel of fabrikant kopen.

[ Voor 66% gewijzigd door StRuJeKeR op 14-07-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

StRuJeKeR schreef op 14 July 2003 @ 15:29:
Net 3dmark03 gedownload a 177MB en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ACM schreef op 14 July 2003 @ 16:25:
[...]

Net 3dmark03 gedownload a 177MB en dat ging prima.
Ik kan zowel via utp als wlan ( hoewel niet compleet want de connectie viel weg @ 500mb ) 2 gig binnen halen.

Wat wel vreemd is: Ik heb een 10mbit netwerk ( 3com 10mbit nics ) en ik haal constant 1165 kbs, met wlan wat 11mbit is haal ik 360 / 480kbs terwijl als ik meer dan 1 file transfer ik opeens wel over de 480 kan komen en met gemak 600 / 800 haal :? ( Via utp haal ik dus al met 1 file 1100kbs )

Vaag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik ben dus nu wel blij met m'n pixelgarantie, ik ontdekte vanmorgen een rood pixeltje bij 'n zwarte achtergrond, ook bij andere kleuren is ie zichtbaar behalve bij wit :(
Vanmorgen es ff bellen :{

update:
Volgende week kregen ze weer nieuwe exemplaren binnen, ik kon rustig lekker alles gaan installeren enzo, volgende week wordt dan de harde schijf omgewisseld met een nieuw exemplaar en dan moet alles weer goed zijn.

Netjes van Laptopper! :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door CAP-Team op 15-07-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RS_003 schreef op 14 July 2003 @ 16:35:
Wat wel vreemd is: Ik heb een 10mbit netwerk ( 3com 10mbit nics ) en ik haal constant 1165 kbs, met wlan wat 11mbit is haal ik 360 / 480kbs terwijl als ik meer dan 1 file transfer ik opeens wel over de 480 kan komen en met gemak 600 / 800 haal :? ( Via utp haal ik dus al met 1 file 1100kbs )
Ja zoiets had ik ook... En het is vast ook niet helemaal 11Mbits full duplex. Magoed, het is snel zat om mijn 180KB/sec aan adsl-snelheid te halen, dus mij maakt het niet zo uit, als ik snel grote files wil verplaatsen naar mijn laptop prik ik er wel utp in.
Met losse files via utp vanaf een ander systeem in mijn netwerk haalde ik gisteren zelfs de 9+MB/sec, dus die nic kan de 100Mbits wel netjes aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19
"Die heb ik dus besteld en het is dus de nieuwe rev "

hoe kan je zien wat de nieuwste rev is?

Iets anders: wie van jullie heeft nog meer problemen met de touchpad/muisknoppen op de travelmate? ik ben erg benieuwd of misschien aan de S/N's te zien is of het tot een bepaalde serie beperkt is, zit er nl sterk aan te denken om ook een TM800 te kopen, maar wil natuurlijk geen gekloot met die muisknoppen ed, en graag de nieuwste rev..

bvd. Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Vraagje:

Heeft iemand ooit al iets RMA gedaan naar Acer? Want ik wil een gloednieuwe laptop terug en geen oude laptop die van iemand anders is geweest.
Ik heb PCSNEL gebeld en die erkende de problemen met het kapotte moederbord en het TFT scherm met een hele kapotte sector ( nu nog heel maar zeer veel potentie tot het kapot gaan )

Als Acer me geen vervangend exemplaar stuurt dan breng ik deze dus gewoon terug want daar heb ik recht op binnen 8 dagen, en aangezien het niet werd vermeld bij de verkoop mag ik het zelfs binnen 30 dagen de laptop terug brengen naar de leverancier, met volledig recht op me geld terug.

Want het product is in nog de zelfde staat als wanneer het geleverd werd.

Het TFT scherm is links onder kapot, al blaas je er zeg maar op begint een cirkel van ongv. 4 cm breed te trillen. BV: Ik raak het scherm aan de rechter zijkant aan, en het scherm begint meteen voor 4 seconden te trillen en dat mag dus ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 15-07-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gewoon omruilen voor nieuwe bij pcsnel als je hem daar gekocht hebt.
Zelf eens een HP Omnibook bij dynabyte gekocht met 1 dode pixel, besloot na 7dagen toch maar om te ruilen,geen problemen, kreeg meteen een andere mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
dolby schreef op 15 July 2003 @ 13:18:
Zelf eens een HP Omnibook bij dynabyte gekocht met 1 dode pixel, besloot na 7dagen toch maar om te ruilen,geen problemen, kreeg meteen een andere mee.
Mja, ik had net Acer aan de lijn en ze komen hem vandaag nog ophalen, en ik krijg hem over 5 werkdagen terug.

Moeten ze wel een hoop vervangen 8)7
Namelijk:
• CD-DVD combo
• Moederbord
• TFT scherm

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

dolby schreef op 15 juli 2003 @ 13:18:
Dan heb je mazzel gehad, toen ik Dynabyte daarover belde zeiden ze dat bij 1400x1050 schermen 12 defecte pixels nog acceptabel waren :|

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik heb btw met de nieuwe revisie ook last van een hoge pieptoon. het gekke is dat zodra ik bluetooth disable het bijna weg is, zodra ik het enable is het er weer.
heb het een paar keer getest.

dat bedrijf IMD is trouwens van adam curry, je weet wel van de adams family, zit daar in lelystad langs de snelweg, naast het GIANT hoofdkantoor en de opslag ruimtes van de pleuro's voor ze als ruilmiddel werden ingevoerd :)

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olafmol schreef op 15 July 2003 @ 12:18:
"Die heb ik dus besteld en het is dus de nieuwe rev "

hoe kan je zien wat de nieuwste rev is?

Iets anders: wie van jullie heeft nog meer problemen met de touchpad/muisknoppen op de travelmate? ik ben erg benieuwd of misschien aan de S/N's te zien is of het tot een bepaalde serie beperkt is, zit er nl sterk aan te denken om ook een TM800 te kopen, maar wil natuurlijk geen gekloot met die muisknoppen ed, en graag de nieuwste rev..

bvd. Olaf
Zoals ik al in deel 2 zei kan je dat dus in de bios zien B).
Je kan het ook aan de onderkant zien aan het serienummer (met 076)..... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
RS_003 schreef op 15 July 2003 @ 14:39:
[...]

Mja, ik had net Acer aan de lijn en ze komen hem vandaag nog ophalen, en ik krijg hem over 5 werkdagen terug.
...
Heb je alleen de standaard garantie, of heb je die uitgebreide versie erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
idd... laptops met het part number: LX.T2506.076 zijn de nieuwste...

maar hebben laptops met die partnumber ook standaard Bluetooth in de laptop? Sta op het punt om een TM800LCi te bestellen.

Of is het zo dat het partnumber van de LCib hetzelfde kan zijn als de LCi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Reignman schreef op 15 July 2003 @ 16:39:
idd... laptops met het part number: LX.T2506.076 zijn de nieuwste...

maar hebben laptops met die partnumber ook standaard Bluetooth in de laptop? Sta op het punt om een TM800LCi te bestellen.

Of is het zo dat het partnumber van de LCib hetzelfde kan zijn als de LCi?
ik "had" een TM800CLi en die heeft BT, de piep toon is btw nog het ergst met BT aan.
Shir schreef op 15 July 2003 @ 16:04:
[...]

Heb je alleen de standaard garantie, of heb je die uitgebreide versie erbij gekocht?
Normaal, en een expres busje is hem net komen ophalen ( Service !!! binnen 1 dag... Sterker nog binnen 3 uur _/-\o_ )

[ Voor 45% gewijzigd door Roberto op 15-07-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of het mogleijk is standaard de bluetooth en wireless lan uit te zetten ? nu doe ik dat altijd handmatig nadat de laptop is opgestart om betere baterijtijden te krijgen maar standaard uit is een beter optie, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 17:03:
Weet iemand ook of het mogleijk is standaard de bluetooth en wireless lan uit te zetten ? nu doe ik dat altijd handmatig nadat de laptop is opgestart om betere baterijtijden te krijgen maar standaard uit is een beter optie, toch ?
in notebook manager dacht ik of speedswitch xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
RS_003 schreef op 15 juli 2003 @ 16:44:
[...]
Normaal, en een expres busje is hem net komen ophalen ( Service !!! binnen 1 dag... Sterker nog binnen 3 uur _/-\o_ )
Vaag, ik moest hem gewoon zelf opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 17:03:
De BT staat bij mij standaard uit als ik de laptop uitzet met de BT uit (lekkere zin :o )

De Wlan kan je uit zetten via de notebookmanager, bij de nieuwste versie doet ie dat niet met de BT geloof ik (bij mij iig niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Lamer_Deluxe schreef op 15 July 2003 @ 15:14:
[...]

Dan heb je mazzel gehad, toen ik Dynabyte daarover belde zeiden ze dat bij 1400x1050 schermen 12 defecte pixels nog acceptabel waren :|
Vreemd, misschien pas veranderd?
Ze hebben(hadden?) net als Mycom een 8 dagen omruil-geld terug garantie.
"8 dagen niet-goed-geld-terug garantie
Als een product defect is of om welke reden dan ook niet bevalt, kan het binnen 8 dagen na aankoop worden teruggebracht tegen teruggave van het aankoopbedrag. Hiervoor moet je de kassabon meenemen. Het product dient wel compleet te zijn en in onbeschadigde verpakking te worden aangeboden."

http://silverapp1.mycom.n...le=service&maingroup=3002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Wat ik me al een tijdje loop af te vragen .... Is de Wlan-kaart (mini-pci) ook te vervangen door een ander model ??? (802.11g). Desnoods mag dit ook van een ander merk zijn ..... Ik zou dan wel het "centrino"-concept verliezen .... maar dat zal me worst wezen .....

Indien ik dit zou doen ......
- wat is dan het prijsplaatje
- waar zou ik zo een upgrade kunnen aankopen
- zou de impact op de batterijduur groot zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8346/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door RIP-airco op 15-07-2003 18:16 . Reden: pic fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij PCSNEL hebben ze een toshiba. Vreemd is dat er bij de laptopper bije 800Lci staat:
Integrated Acer Invilink wireless solution 802.11a+b dual band
dus geen Intel 2100....
En had de Linksys WMP11 pci kaart niet een ingebouwde mini-PCI kaart?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
RIP-airco schreef op 15 July 2003 @ 18:04:
Wat ik me al een tijdje loop af te vragen .... Is de Wlan-kaart (mini-pci) ook te vervangen door een ander model ??? (802.11g). Desnoods mag dit ook van een ander merk zijn ..... Ik zou dan wel het "centrino"-concept verliezen .... maar dat zal me worst wezen .....

Indien ik dit zou doen ......
- wat is dan het prijsplaatje
- waar zou ik zo een upgrade kunnen aankopen
- zou de impact op de batterijduur groot zijn ?

[afbeelding]
Van een duits forum: hier en een nieuwe antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Nohead

PSN ID: Nohead

Jaja ik heb de mijne ook binnen.
Ben er zeer te vreden over kwa prestaties.

Kwa 3D performance is hij echt super net een nieuw spel geprobeerd
Battle Engine Aquila draait echt super vloeiend op 1024

andere spellen draaien zelfs vloeiend op 1400*1050 op high settings

Alleen vind wel dat de linker kant van de polssteun erg warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nohead schreef op 16 July 2003 @ 13:47:

Hoe ziet 1024 er op 1450 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04
Nohead schreef op 16 July 2003 @ 13:47:

Bij mijn weten zit je HD daar recht onder.... en die wordt warm ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 09:12
Nohead schreef op 16 juli 2003 @ 13:47:

Hier inderdaad de 3D performance ook erg goed (nog beter na de nieuwste drivers en BIOS van de Acer site af te plukken!) en die polssteun aan de linkerkant is dus de harde schijf, die hier inderdaad ook erg warm wordt vaak (soms voel ik hem zelfs door de (houten) tafel heen! :D
Maar dat is voor in de winter juist wel lekker kan ik me zo voorstellen ;)

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede manier om de wlan antenne te verplaatsen naar de monitor of anderkant van de laptop ofzo. Externe antenne hoeft niet van mij (ik ken mezelf, dat ding gaat afbreken :P), maar als ik hem ergens uit dat midden krijg ben ik alweer tevreden. Lijkt me een mooi idee als een expert daar een Guide voor schrijft :P Merk wel heel erg dat ik minder ontvangst heb dan een andere laptop met een PCMIA WLAN kaart (geen topprijs/topkwaliteit).

Verder nog steeds erg tevreden! :D
Oja, nog een ding: als je Windows gaat updaten mbv Windows Update: NIET Hotfix Q815485 voor "Microsoft WPA Wireless Security Update" updaten! De WLAN kaart gaat er helemaal van flippen, ik kon niet meer goed connecten en als ik reboote had ik de grootste moeite met het hele WLAN verhaal. Als je hem toch hebt geinstalleerd en problemen hebt: uninstallen bij Add/Remove Software in Config scherm.
PS: Ik weet dat dit al eerder genoemd was, maar naar mijn mening niet duidelijk genoeg want ik heb er echt gezeur mee gekregen 3 dagen lang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Hmm wireless bereik viel me helemaal niet tegen, mijn buurman van 2 huizen verderop heeft een wireless netwerk (onbeveiligd :o ) en mijn TM800 zag 'm maar kon net niet connecten.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Is het trouwens normaal dat de externe voeding zo bloedheet wordt ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 09:12
CAP-Team schreef op 16 July 2003 @ 15:47:
Hmm wireless bereik viel me helemaal niet tegen, mijn buurman van 2 huizen verderop heeft een wireless netwerk (onbeveiligd :o ) en mijn TM800 zag 'm maar kon net niet connecten.. :P
Kan dan nog best beveiligd zijn, bijvoorbeeld met MAC filtering, maar zonder encryptie :)
Ik zeg trouwens ook niet dat het bereik slecht is, maar minder dan een wireless kaart, dat kan dus zeker verbeterd worden.

EDIT: Mijn AC voeding wordt ook érg heet (tenminste, als hij gebruikt wordt, indien hij gewoon zonder laptop eraan loopt te prutten issie gewoon koud). Neem aan dat hij daar wel op gebouwd is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Terranca op 16-07-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

seq_uence schreef op 16 July 2003 @ 15:53:
Is het trouwens normaal dat de externe voeding zo bloedheet wordt ?
Dat zullen ze dan allemaal wel worden, de mijne iig ook.

En ik ben ook niet ontevreden over de wlan ontvangst, overal hier in huis (en op het balkon) heb ik "Excellent" ontvangst en buiten het huis ga ik toch niet met mijn laptop lopen internetten ;) (iig niet hier in de buurt :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij loopt nu wel continu te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Terranca schreef op 16 July 2003 @ 15:55:
[...]

Kan dan nog best beveiligd zijn, bijvoorbeeld met MAC filtering, maar zonder encryptie :)
Ik zeg trouwens ook niet dat het bereik slecht is, maar minder dan een wireless kaart, dat kan dus zeker verbeterd worden.

EDIT: Mijn AC voeding wordt ook érg heet (tenminste, als hij gebruikt wordt, indien hij gewoon zonder laptop eraan loopt te prutten issie gewoon koud). Neem aan dat hij daar wel op gebouwd is :)
Ik had hier voor een Acer Travelmate 7100TE ( die nu tekoop is ) en daar had ik 2 voedingen voor en die werden bijna nog warmer, en dat hoort zo bij die voedingen vertelde ze me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Nohead

PSN ID: Nohead

Is dit de laatste newste driver voor de videokaart?
te downloaden vanaf de acer website.

VGA driver 7.83

Zo niet de laatste en beste driver welke en waar te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Laatst online: 11:23

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

eugh nog ff een vraagje tussendoor.. ik ben nu ook een trotse eigenaar van een TM800 maar eugh alle data op de "acer data" schijf staat ook op de recovery cd's toch?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nohead schreef op 16 juli 2003 @ 21:59:
Is dit de laatste newste driver voor de videokaart?
te downloaden vanaf de acer website.

VGA driver 7.83

Zo niet de laatste en beste driver welke en waar te downloaden.
de Catalyst 3.6 (7.91) zijn de nieuwste...staat wel op tweakers.net

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Mysteryman schreef op 16 juli 2003 @ 22:48:
eugh nog ff een vraagje tussendoor.. ik ben nu ook een trotse eigenaar van een TM800 maar eugh alle data op de "acer data" schijf staat ook op de recovery cd's toch?
jupz, en kan weg als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Stiffener schreef op 16 juli 2003 @ 22:51:
[...]

jupz, en kan weg als je wilt ;)
dat wil ik ook... maar kan ik met die recovery cd's eigenlijk 2 partities maken?
want ik ga namelijk met die laptop naar school maar zal um ook voor mijn werk gebruiken... kan ik dan op c: winxp zetten en op d: winxp zetten... voor een dualboot? of zet de recovery cd niets meer dan een image terug net als bij 1st boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
blue tooth werkt ook super! ik zit gewoon op de bank te internetten via een Nokia 6310i die gewoon los op tafel ligt.. :D geweldig!

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
via je gsm abbo of via gprs... dat werkt namelijk ook helemaal geweldig :P :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mysteryman schreef op 17 July 2003 @ 00:14:
[...]

dat wil ik ook... maar kan ik met die recovery cd's eigenlijk 2 partities maken?
want ik ga namelijk met die laptop naar school maar zal um ook voor mijn werk gebruiken... kan ik dan op c: winxp zetten en op d: winxp zetten... voor een dualboot? of zet de recovery cd niets meer dan een image terug net als bij 1st boot?
Je kunt met die recovery-CD 2 partities maken. Maar ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
DuDePrOdUcTiOnS schreef op 17 July 2003 @ 00:45:
blue tooth werkt ook super! ik zit gewoon op de bank te internetten via een Nokia 6310i die gewoon los op tafel ligt.. :D geweldig!
Ja geweldig voor eventjes, want internetten met 9,6kbps is eigenlijk helemaal niet zo geweldig. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 16 juli 2003 @ 22:50:
[...]

de Catalyst 3.6 (7.91) zijn de nieuwste...staat wel op tweakers.net
krijg ze niet geinstalleerd geeft een foutmelding aan?
try with standard vga drivers ofzo iets.
iemand dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 09:12:
[...]

krijg ze niet geinstalleerd geeft een foutmelding aan?
try with standard vga drivers ofzo iets.
iemand dit ook gehad?
http://www.driverheaven.net/patje/

graag gedaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Diaboluzzz schreef op 15 juli 2003 @ 15:52:
ik heb btw met de nieuwe revisie ook last van een hoge pieptoon? het gekke is dat zodra ik bluetooth disable het bijna weg is, zodra ik het enable is het er weer.
heb het een paar keer getest.
Ik meende dat het er uit was ?

dat bedrijf IMD is trouwens van adam curry, je weet wel van de adams family, zit daar in lelystad langs de snelweg, naast het GIANT hoofdkantoor en de opslag ruimtes van de pleuro's voor ze als ruilmiddel werden ingevoerd :)
*schopt laatste vraagje van pagina 5 ff omhoog*

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Diaboluzzz schreef op 17 July 2003 @ 10:26:
[...]

*schopt laatste vraagje van pagina 5 ff omhoog*
Ja heb ik ook, met BT piep en zonder BT geen echte harde piep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

ik heb met de laatste revisie geen piep (ik hoor iig nix), en ik heb BT aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik denk dat ik mij een Acer TravelMate 803LCi ga aanschaffen. Hij kost nog 1995 euro in België, dus dat is goed betaalbaar. Maar na al deze problemen gelezen te hebben, begint een mens toch weer een beetje te twijfelen. Ik ging namelijk eerst voor een Dell Inspiron 600m (en indien die niet in Europa zou uitkomen, ging ik voor een 500m), maar toen las ik in reviews dat de mensen meer content waren van die Acer TravelMate 803LCi. Ik ben iemand die nogal let op details, dus ik zou "fouten en gebreken" ook snel opmerken. Kan ik met een gerust hart een Acer TravelMate 803LCi gaan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
CobraX schreef op 17 July 2003 @ 12:31:
Ik ben iemand die nogal let op details, dus ik zou "fouten en gebreken" ook snel opmerken. Kan ik met een gerust hart een Acer TravelMate 803LCi gaan bestellen?
Ik denk van wel.
Ik sjouw de laptop overal mee naar toe. Thuis, werk, bouwplaats, stage en Universiteit, en tot nu toe nergens last van...

Als je (zolas je zelf zegt) veel op details let, zul je die zeker tegenkomen.... Maar ik denk dat je die bij elke laptop tegenkomt. Ding wordt warm, omdat de HD warm wordt..... Elke voeding/adapter bromt/zoemt. Dus ook deze...

Ik heb er totaal geen last van en vind het ook niet hinderlijk. De meesten zullen natuurlijk hun problemen opgelost zienm en posten dat hier. Dat doen users van andere laptops misschien minder.... (Asus M series heeft ook een topic lopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan een acer 800 aan te schaffen maar doordat ik vaak lees dat het bereik van de WLan niet optimaal is, zit ik toch te twijvelen.
Is deze nou veel minder dan bij bv de asus?? En dan nog een vraagje: Kan je de 802.11b (die in de acer zit), ook gebruiken als je een 802.11g Access Point hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn TM800CLI nu een paar dagen en hij bevalt prima. Met dank aan iedereen aan dit topic meedoen, voornamelijk RS_003.

Over de graphics drivers: Ik heb op de ATI site gekeken en de CATALYST drivers zijn niet bedoelt voor de Radeon Mobility 9000. Je kunt bijvoorbeeld via de acer website drivers downloaden en dat werkt ook.

Er is één ding wat mij een beetje moeite geeft en dat zijn de grafische instellingen van Windows XP.
Toen ik de laptop de eerste keer opstartte kon ik kiezen uit 3 OS's (XPP NL/FR/EN) ik heb voor Engels gekozen. Toen ik XP de eerste installeerde zag de desktop er net zo uit als op mijn desktop PC.
Na een reboot veranderde opeens het lettertype naar één maatje groter. Dat had onder andere tot gevolg dat de pictogrammen in de menubalk werden uitgerekt, want dan zijn ze net zo groot als de letters "START". Het scheelt een paar pixels, maar de iconen werden er lelijk van.
Toen heb ik de instellingen van windows desktop aangepast (Classic style, en dan telkens lettertype van 8 naar 7). Toen zag alles er weer "normaal" uit.

Ik blijf echter een paar problemen houden:
www.winbar.nl. Ik gebruik dit programma op mijn desktop PC en het is best een handig programma. ALs ik het installeer op de TM800 dat passen de letters niet in de winbar. Dat heeft een heel irritant effect...

Soms als ik programma's installeer dan passen de letters niet in de balk (Progress: x% done, of Blabla is updating the files of blabla) Er valt een stuk tekst weg.

Ik heb het gevoel dat Acer iets heeft aangepast om te zorgen dat alles toch goed leesbaar is op de hoge resolutie van het scherm, of ik heb zelf iets (perongeluk) fout gedaan.

Heeft iemand enig idee?

EDIT: Desktop iconen staan ook verder uit elkaar dan dat ik gewend ben

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
De dpi waarde in beeldscherminstellingen/geavanceerd staat standaard op 120. Zet naar 96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 13:18:
Ik ben ook van plan een acer 800 aan te schaffen maar doordat ik vaak lees dat het bereik van de WLan niet optimaal is, zit ik toch te twijvelen.
Is deze nou veel minder dan bij bv de asus?? En dan nog een vraagje: Kan je de 802.11b (die in de acer zit), ook gebruiken als je een 802.11g Access Point hebt?
tuurlijk wel alleen harder dan 11 mbit zal ie niet gaan lopen (wel jammer van 802.11g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 13:43:
Ik heb mijn TM800CLI nu een paar dagen en hij bevalt prima. Met dank aan iedereen aan dit topic meedoen, voornamelijk RS_003.

Over de graphics drivers: Ik heb op de ATI site gekeken en de CATALYST drivers zijn niet bedoelt voor de Radeon Mobility 9000. Je kunt bijvoorbeeld via de acer website drivers downloaden en dat werkt ook.
met de mod hierboven werkt het prima...
duidelijke snelheidswinst t.o.v. de Acer drivers die altijd een paar versies achterlopen (en hetzelfde zijn als de Catalyst drivers)

je kan trouwens veel beter windows er schoon opzetten, dat was het eerste dat ik deed toen ik 'm aanzetten...al die Acer prut hoeft ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Stiffener schreef op 17 July 2003 @ 12:57:
[...]

Ik denk van wel.
Ik sjouw de laptop overal mee naar toe. Thuis, werk, bouwplaats, stage en Universiteit, en tot nu toe nergens last van...

Als je (zolas je zelf zegt) veel op details let, zul je die zeker tegenkomen.... Maar ik denk dat je die bij elke laptop tegenkomt. Ding wordt warm, omdat de HD warm wordt..... Elke voeding/adapter bromt/zoemt. Dus ook deze...

Ik heb er totaal geen last van en vind het ook niet hinderlijk. De meesten zullen natuurlijk hun problemen opgelost zienm en posten dat hier. Dat doen users van andere laptops misschien minder.... (Asus M series heeft ook een topic lopen ;) )
Mja als de HD maar een beetje warm wordt (en ik dus m'n poten niet verbrand) dan kan ik daar mee leven. Ivm het zoemend geluidje... M'n huidige desktop pc maakt ook genoeg lawaai en daar kan ik ook mee leven, zolang dat het geluidje van die notebook maar niet irritant is (dus liefst geen geluidje waar je koppijn van krijgt). Ik hoop alleen maar dat ik geen dode pixels heb. Ik ben daarnet bij de lokale pc shop geweest en ik mag em ginder bekijken (op zoek naar dode pixels dus). Hoe test je zoiets het beste? Met welke achtergrondkleur, eventueel welke resolutie etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
CobraX schreef op 17 July 2003 @ 15:20:
[...]

Mja als de HD maar een beetje warm wordt (en ik dus m'n poten niet verbrand) dan kan ik daar mee leven. Ivm het zoemend geluidje... M'n huidige desktop pc maakt ook genoeg lawaai en daar kan ik ook mee leven, zolang dat het geluidje van die notebook maar niet irritant is (dus liefst geen geluidje waar je koppijn van krijgt). Ik hoop alleen maar dat ik geen dode pixels heb. Ik ben daarnet bij de lokale pc shop geweest en ik mag em ginder bekijken (op zoek naar dode pixels dus). Hoe test je zoiets het beste? Met welke achtergrondkleur, eventueel welke resolutie etc...
Ik heb er op getest met Knoppix, dat je kunt downloaden @ www.linuxiso.org ( LEGAAL, en als het toch niet zo blijkt remove ik het meteen! )

Het boot compleet van de CD en heeft dus geen instal nodig :)

En toen via rechter mouse background proporties gekozen en een witte achtergrond ingesteld.

En bedankt Spiketacular :) :7

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 17-07-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 13:18:
Hangt niet van je laptop af, maar van je AP ;)
Als die dual of backwards-compatible is ondersteunt hij het.
Met andere woorden, hij moet 802.11g EN 802.11b ondersteunen..... FF je AP-manual bekijken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
RS_003 schreef op 17 July 2003 @ 15:29:
[...]

Ik heb er op getest met Knoppix, dat je kunt downloaden @ www.linuxiso.org ( LEGAAL, en als het toch niet zo blijkt remove ik het meteen! )

Het boot compleet van de CD en heeft dus geen instal nodig :)

En toen via rechter mouse background proporties gekozen en een witte achtergrond ingesteld.

En bedankt Spiketacular :) :7
Mja die vent (van de lokale pc shop) zal nogal lachen als ik dat daar ga testen met Knoppix ;). Er zal wel al windows opstaan vermoed ik, dus zal ik de achtergrond daar wel veranderen naar wit en het zo testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 01:17
CobraX schreef op 17 July 2003 @ 15:46:
[...]

Mja die vent (van de lokale pc shop) zal nogal lachen als ik dat daar ga testen met Knoppix ;). Er zal wel al windows opstaan vermoed ik, dus zal ik de achtergrond daar wel veranderen naar wit en het zo testen.
Hot pixels zal je op die manier niet vinden (pixels die altijd aanstaan), want bij een witte achtergrond moeten alle 3 de basiskleuren (RGB) aanstaan om wit te vormen. Je zal dus ook moeten testen met b.v. zwart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
CobraX schreef op 17 July 2003 @ 15:46:
[...]

Windows installen duurt toch zon 10 tot 15 minuten voor alles klaar is, en dan kun je pas de achtergrond veranderen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Ik kreeg hem donderdagavond geleverd door de koerier van de laptopper. Mooi compleet, inclusief gratis goede kwaliteit kabels en met pixelgarantie en dimmupgrade.

Het is de nieuwe revisie, en ik heb nog niks gemerkt van hoge pieptonen, batterij die vanzelf slinkt of andere vage dingen.

Wel meteen Ahead Nero eropgezet, en visual studio .net enzo.
Ik ben zeer tevreden dus over de laptop :) Alleen staan onderin naast de klok maar liefst 4 netwerkverbindingicoontjes die maar niet weg willen gaan! Iemand tips?

Videokaart is geupdate, maar welke andere zaken zijn het updaten waard bij de .076? Door alle mensen met de verschillende revisies is het een beetje vaag zoeken in deze topics :(

Hij zegt nu alleen bluetooth apparaat niet gevonden 8)7 Waar kan ik die weer aanzetten dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 18 juli 2003 @ 10:53:
Ik kreeg hem donderdagavond geleverd door de koerier van de laptopper. Mooi compleet, inclusief gratis goede kwaliteit kabels en met pixelgarantie en dimmupgrade.

Het is de nieuwe revisie, en ik heb nog niks gemerkt van hoge pieptonen, batterij die vanzelf slinkt of andere vage dingen.

Wel meteen Ahead Nero eropgezet, en visual studio .net enzo.
Ik ben zeer tevreden dus over de laptop :) Alleen staan onderin naast de klok maar liefst 4 netwerkverbindingicoontjes die maar niet weg willen gaan! Iemand tips?

Hij zegt nu alleen bluetooth apparaat niet gevonden 8)7 Waar kan ik die weer aanzetten dan?
Onder 2000/Xp
Start,Configuratie Scherm, Systeem ,hardware, apparaatbeheer, Netwerkadapters en dan Bijv wifi uitschakelen of Bluetooth als je die niet gebruikt.

Bluetooth moet je wel aanzetten misschien op knopje of in de bios.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Daar staat ie ingeschakeld, en bij netwerkverbindingen ook :(

werkt alweer :P
Maar hoe krijg ik nu rechtsonder al die verbindingen weg 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Startmenu > Mijn netwerklocaties > Netwerkverbindingen weergeven (links bij Netwerktaken) en dan de verbindingen wegsmijten die je niet nodig hebt... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
"Show icon in notification area when connected" uitvinken bij de verbindingen die je er niet wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

LosserNL schreef op 18 July 2003 @ 12:14:
"Show icon in notification area when connected" uitvinken bij de verbindingen die je er niet wil hebben :)
die werk dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
bij netwerkverbindingen met de rechtse muisknop op de verbinding drukken die je niet wilt gebruiken en zien en dan op uitschakelen drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 01:39:
[...]

Je kunt met die recovery-CD 2 partities maken. Maar ook niet meer.
maar ik kan dus wel 2x winxp installeren met die recovery cd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mysteryman schreef op 18 July 2003 @ 13:34:
[...]

maar ik kan dus wel 2x winxp installeren met die recovery cd's...
Ja daar staat de gehele installatie van Acer standaard op, met XP dus :)
dan kan je hem in de "oude" staat terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Genoeg getwijfeld dus. Ik heb de Acer TravelMate 803LCi besteld voor 1995 euro. Die Dell Inspiron 600m was eigenlijk zowat de enige tegenkandidaat, maar die is nog niet uit in Europa en kreeg in de reviews en user comments een slechtere score dan die Acer. Nu maar hopen dat em mij gaat bevallen, maar dat zal denk ik geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zie ik net op een site staan: TM 804LCib, Centrino 1.7GHz, 15TFT, 512MB, 60GB HDD, DVD&CDRW, W&W Lan, Bluetooth, WIN XP PROF

Cool, hebbuh!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 17:36:
Deze zie ik net op een site staan: TM 804LCib, Centrino 1.7GHz, 15TFT, 512MB, 60GB HDD, DVD&CDRW, W&W Lan, Bluetooth, WIN XP PROF

Cool, hebbuh!!!
Nu alleen nog de prijs? Incl? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

SideSwipe_XP schreef op 18 juli 2003 @ 17:57:
Nu alleen nog de prijs? Incl? :)
De adviesprijs bij Acer is dezelfde als een maand terug voor de 803 werd geadviseerd geloof ik, iig vrij prijzig, iets van 2200 euro ex.btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Nu ik zo een Acer TravelMate 803LCib besteld heb (met die Intel wireless nic) heb ik nog een Wireless Access Point nodig vermoed ik. Ik dacht daarbij aan hetvolgende WAP product: http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=501

Ik heb al een Linksys BEFSR41 router en daar ben ik content van en de producten van linksys zijn stackable dus dat lijkt mij wel netjes. Iemand ervaringen met een Acer TravelMate 80x en deze Linksys WAP11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een probleem gekregen met mijn Travelmate. Tijdens een potje command & conquer ging het beeld opeens heel erg raar doen en daarna hing alles. De laptop reageerd daarna helemaal nergens meer op.

Ik heb vandaag vanalles geprobeerd om het weer in orde te krijgen, maar het wil niet lukken. Het probleem komt alleen voor wanneer ik een spel speel, dus standaard in Windows heb ik geen probleem. Dus het ligt in de richting van direct3d / openGL. Command & Conquer Generals en GTA 3 heb ik geprobeerd, beide geven dezelfde problemen.

Ik heb de laatste tijd geen rare dingen gedaan, geen drivers geinstalleerd of nieuwe programma's. Ik heb vandaag alles opnieuw geinstalleerd, diverse drivers geprobeerd, op lagere resoluties gedraaid, verschillende instellingen geprobeerd enz. Ik heb vanaf het eerste begin een ghost image gemaakt van de configuratie en deze draaide dus tot dus ver goed. Dit image heb ik ook gebruikt, maar het probleem blijft.

Kent iemand deze problemen of weet iemand een oplossing. Ik denk zelf dat er iets mis is met de hardware...

Hier een aantal pics van het probleem om te zien wat ik bedoel:

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_01.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_02.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_03.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_04.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_05.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_06.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_07.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_08.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_09.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_10.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_11.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_12.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_13.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_14.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_15.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate800_16.jpg[/img]

voor een filmpje (5MB):

[url]http://www.xs4all.nl\~bs02809\acertravelmate.mpg[/url]

update: het probleem doet zich nu ook voor op het bureaublad en tijdens de schermbeveiliging. Ik heb de restore CD's van Acer gebruikt en het gaat nog steeds fout.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ziet er niet best uit :/ Misschien kun je hem beter op RMA sturen of even terug gaan naar verkoop punt?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 17 July 2003 @ 15:43:
[...]

Hangt niet van je laptop af, maar van je AP ;)
Als die dual of backwards-compatible is ondersteunt hij het.
Met andere woorden, hij moet 802.11g EN 802.11b ondersteunen..... FF je AP-manual bekijken dus
Bedankt voor je reactie.
En hoe zit het met het bereik van de Wlan?
Ik las ook dat het bereik niet zo goed was omdat de antenne onder het toetsenbord zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:55
misschien ben ik een beetje negatief ingesteld/pessimistisch maar ik vind het aantal klachten/problemen dat ik in dit topic voorbij zie komen voor mij persoonlijk teveel, ik zie voorlopig af van de aanschaf van een Acer travelmate gezien de kinderziektes. Ik verwacht van nieuwe apparatuur dat ze goed en uitgebreid getest de consument aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Manic schreef op 19 juli 2003 @ 00:30:
misschien ben ik een beetje negatief ingesteld/pessimistisch maar ik vind het aantal klachten/problemen dat ik in dit topic voorbij zie komen voor mij persoonlijk teveel, ik zie voorlopig af van de aanschaf van een Acer travelmate gezien de kinderziektes. Ik verwacht van nieuwe apparatuur dat ze goed en uitgebreid getest de consument aangeboden worden.
:O

Tsja...Moet je zelf weten..
Ik ben iig heel erg tevreden met m'n TravelMate, ik heb ook geen last van die (zogenoemde) kinderziektes of andere vage dingen. Ik speel zelf NOG geen CC, maar met GTA VC en RTCW heb ik iig geen problemen met games....

En trouwens, kan je mij een laptop opnoemen die TOTAAL geen problemen heeft??? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Dat was voor mij de reden dat ik maar voor de Jewel Jade 8070 ben gegaan. Vooral ook vanwege de gratis 30 dagen pixelvrij garantie.

Geen problemen met dit notebook, dus geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weetje wat het is, heel veel mensen hebben deze laptop, dus komen er wat meer dingen aan het licht.
Dingen waar niet iedereen last van heeft, ik b.v heb nergens last van, alles doet het en C&C Generals doet het bij mij ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:45

MrFish

Untitled

CobraX schreef op 18 July 2003 @ 18:49:
Ik heb al een Linksys BEFSR41 router en daar ben ik content van en de producten van linksys zijn stackable dus dat lijkt mij wel netjes. Iemand ervaringen met een Acer TravelMate 80x en deze Linksys WAP11?
Yep, ik heb de WAP 11 en hij bevalt heel goed! Het bereik is dik in orde (door het hele huis bereik en ook nog ver buiten onze tuin) en de snelheid is ook prima, grofweg 600 kbyte/sec. 'k Heb ook nog geen last gehad van een wegvallende verbinding.

Er is wel één dingetje dat je moet aanpassen aan de instellingen van je Wireless lan kaart, en dat is dat je het power management op 'highest' zet... Ik heb niet echt gemerkt dat je batterij hier merkbaar minder lang van mee gaat, maar de draadloze verbinding word stukken sneller. Ik doe gewoon 5 uur met mn batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamer_Deluxe schreef op 19 July 2003 @ 02:34:
[...]

Dat was voor mij de reden dat ik maar voor de Jewel Jade 8070 ben gegaan. Vooral ook vanwege de gratis 30 dagen pixelvrij garantie.

Geen problemen met dit notebook, dus geen spijt van.
Afgezien daarvan kan je de jewel ook zelf samenstellen (computer prirates) en heb je voor dezelfde prijs (zelfs wat goedkoper) als de acer TM800 een snellere HD erbij. Verder zit de luchtafvoer bij de Jewel Jade 8070 ook niet onderop en is de verlichting van het beeldscherm beter (vind ik).
Het nadeel van die Jewel is alleen dat je er standaard maar een jaar garantie bij krijgt en dat er geen software bij zit, alleen wat drivers. Maarja bijna iedereen heeft wel ergens een cd met Windows XP (of andere versie) liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 10:46:
Afgezien daarvan kan je de jewel ook zelf samenstellen (computer prirates) en heb je voor dezelfde prijs (zelfs wat goedkoper) als de acer TM800 een snellere HD erbij. Verder zit de luchtafvoer bij de Jewel Jade 8070 ook niet onderop en is de verlichting van het beeldscherm beter (vind ik).
Het nadeel van die Jewel is alleen dat je er standaard maar een jaar garantie bij krijgt en dat er geen software bij zit, alleen wat drivers. Maarja bijna iedereen heeft wel ergens een cd met Windows XP (of andere versie) liggen.
Klopt, de Jade kun je overal meteen krijgen met een snellere/grotere HD en een enkel of meer geheugen. Ik heb er ook meteen een 5400rpm in laten zetten en een enkele 512MB module.

Beeldscherm verlichting heb ik zelf niet kunnen vergelijken naast elkaar. De ventilator hoor je ook bijna niet.

Enige probleem dat ik heb is dat de batterij indicator altijd bij 2:31 uur begint en dan op halve snelheid aftelt.
Ik denk dat de calibratie routine verkeerd verteld is aan mij, hij was half opgeladen toen ik hem kreeg en er werd mij verteld dat ik hem eerst leeg moest gebruiken, dat was waarschijnlijk niet goed. Dus daar moet ik nog eens over bellen.

WLAN werkt prima. Geen gebreken bij mijn Jade kunnen ontdekken, alles is lekker solide en goed afgewerkt.

En ik kon bij de Notebook Express dus voor maar 115€ 3 jaar all-risk verzekering erbij krijgen. Als hij gestolen wordt, of ik laat hem vallen of gooi m'n drinken eroverheen of whatever, dan is dat verzekerd.

En bij de Notebook Express zat er standaard een echte WindowsXP Home CD bij, 40GB HD en 512MB geheugen. (plus WinDVD4, Nero Express en een prima notebook tas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vanmorgen heb ik dus mijn wireless router / AP opgehaald, een Linksys WRT54G en een WPC54G PCMCIA kaart voor mijn wireless netwerk (ik heb de interne wireless kaart uitgeschakeld).

Dit alles werkt perfect, echter ik had dus last dat hij elke minuut ofzo een melding gaf van "Hé joh! Ik heb een draadloos netwerk gevonden!". Hier werd ik een beetje kriegel van, en om het op te lossen heb ik 't volgende gedaan (ook gevonden hier op GoT):

schakel de service "Wireless Zero Configuration-service" uit en zet 'm op handmatig of op uitgeschakeld. Nu werkt ie perfect, zonder dat de verbinding continu gereset wordt.

Het bereik op zolder is nog 30% en hier aan de keukentafel zo'n 90%

* CAP-Team zit nu op 54 mbps (intern) te netwerken 8)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.