Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 23:49

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 24 August 2003 @ 14:25:
Maar hoe zat dat dan met dat geld terug?

Is daar een wet voor?

Want ik heb geen goede ervaringen met moederbord vervangen, de vorige keer was mijn laptop gewoon "dood" binnen 1 dag.

Toen wou hij bijna niet meer aan en als hij aanging dan viel hij binnen 5 minuten weer uit :(
Lees dit eens:

http://www.stichtingdeomb...ebied/consument/nwwet.htm

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Qorne schreef op 24 August 2003 @ 14:39:
[...]

Als de winkel zegt dat je het via ACER moet doen dan moet je je daar aan houden!
De winkel zij (PC SNEL) bij het 1e probleem al dat ik contact moest zoeken met Acer en ze gaven mij een nummer naar de Acer helpdesk en die heeft toen mijn 1e rma afgehandeld.

En de andere 2x ( foutje dit wordt mijn 4e rma niet 5e |:( ) heb ik meteen Acer gebeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 24-08-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

RS_003 schreef op 24 August 2003 @ 14:48:
[...]

De winkel zij (PC SNEL) bij het 1e probleem al dat ik contact moest zoeken met Acer en ze gaven mij een nummer naar de Acer helpdesk en die heeft toen mijn 1e rma afgehandeld.

En de andere 2x ( foutje dit wordt mijn 4e rma niet 5e |:( ) heb ik meteen Acer gebeld.
klopt de winkel is niet verantwoordelijk voor acer producten als er problemen mee zijn.

Resellers mogen niet aan acer producten knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30913

Na 2 maanden veel met de 800lci gewerkt te hebben heb ik nu ook een probleem.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~flox/kapot-klein.jpg

Dus de videokaart zal wel kaduk zijn. Want ik heb dit probleem ook tijdens het opstarten.

Maar moet ik nu terug naar de winkel(pcsnel) of kan ik het beste gelijk naar acer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 30913 schreef op 24 augustus 2003 @ 15:43:

[afbeelding]

Dus de videokaart zal wel kaduk zijn. Want ik heb dit probleem ook tijdens het opstarten.

Maar moet ik nu terug naar de winkel(pcsnel) of kan ik het beste gelijk naar acer bellen?
aarg, ALTIJD naar ACER, pc snel kan er ook niks aan doen!

Maar dat is wel een echt acer probleem Probeer eens op de achterkant van je TFT te druken met 2 handen> zij kant vast pakken en met je vingers zagtjes op het metaal drukken. vaak wordt het dan weer beter :) vaak krijg je dan een nieuw TFT.
tenzij het echt de videokaart is!

[ Voor 23% gewijzigd door Qorne op 24-08-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op 24 August 2003 @ 15:45:
aarg, ALTIJD naar ACER, pc snel kan er ook niks aan doen!

Maar dat is wel een echt acer probleem Probeer eens op de achterkant van je TFT te druken met 2 handen> zij kant vast pakken en met je vingers zagtjes op het metaal drukken. vaak wordt het dan weer beter :) vaak krijg je dan een nieuw TFT.
tenzij het echt de videokaart is!
ok dan zal ik maandag acer even bellen :). Maar het is echt een videokaart probleem. Want ik heb het ook nog op een externe monitor getest en daar is het probleem ook op. En als het een tft probleem was kon ik er ook geen screenshot van maken :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30913 op 24-08-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 30913 schreef op 24 August 2003 @ 15:54:
[...]

ok dan zal ik maandag acer even bellen :). Maar het is echt een videokaart probleem. Want ik heb het ook nog op een externe monitor getest en daar is het probleem ook op. En als het een tft probleem was kon ik er ook geen screenshot van maken :D
Jammer want...
Qorne schreef op 24 August 2003 @ 15:45:
[...]
...vaak krijg je dan een nieuw TFT.
Dan zou ik wel van m'n krasje afkomen :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09

MrFish

Untitled

@foxFX : Misschien een driver probleem? Ik heb ook wel eens een beetje vern**kt beeld op mijn Acer, maar dat is alleen als 'ie uit standby komt, en ook lang niet altijd. Even rebooten verhelpt dan 't probleem bij mij :) Overigens heb ik dit "probleem" sinds ik de nieuwste ATi drivers heb geinstalleerd, met de standaard Acer drivers is alles ok. Bovendien zet ik mn laptop toch nooit in standby, als ik m niet gebruik zet ik 'm gewoon uit.. hij start toch vrij rap op ! En voor de extra performance van die nieuwe ATi drivers, heb ik wel een rebootje over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 20:47

alienfruit

the alien you never expected

Tjonguh. Klopt het dat jullie die computers allemaal bij PCSNEL hebben gekocht :) Volgens zit het probleem vooral bij PC SNEL })

Ach. Ik hoop dat me laptop morgen weer terugkomt (kwam woensdag bij hun aan) gezien ik responsetijd heb van 3 werkdagen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:21

HellBeast

Oh My GoT!

Weten jullie zeker dat het LCD scherm geen 75 Hz aankan? Ik heb die Omega drivers geinstalleerd en ik kan gewoon 75Hz selecteren en het scherm kan het gewoon aan.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21874

alienfruit schreef op 24 August 2003 @ 17:46:
Tjonguh. Klopt het dat jullie die computers allemaal bij PCSNEL hebben gekocht :) Volgens zit het probleem vooral bij PC SNEL })

Ach. Ik hoop dat me laptop morgen weer terugkomt (kwam woensdag bij hun aan) gezien ik responsetijd heb van 3 werkdagen... :)
idd dat viel mij ook al op! Kopen ze ex-rma partijen in ofzo??? Importeren ze die dingen uit Polen ofzo? Hopen dat mijn 800Lci die bij Salland weg komt wel deugt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 21874 op 24-08-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Anoniem: 21874 schreef op 24 August 2003 @ 18:17:
[...]

idd dat viel mij ook al op! Kopen ze ex-rma partijen in ofzo??? Importeren ze die dingen uit Polen ofzo? Hopen dat mijn 800Lci die bij Salland weg komt wel deugt.
Ik heb anders mijn 800 LCi óók bij PCSnel gekocht en (nog) geen problemen. FF afkloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Het valt wel op dat PCsnel veel problemen heeft, misschien Bkeuze >:)
Ik heb nog steeds geen problemen met de laptops die ik heb verkocht althans nog niks van gehoort! iedereen is tot nu toe zeeer tevreden over de 80x :) die ik ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 10:17
Toen ik mijn 800Lci bij pcsnel kocht liet de verkoper mij de lijst zien van verkochte items. De teller van de 800lci stond toen op 181 (twee weken terug). Ze zijn gewoon de goedkoopste dus heeft menig tweakert 'm daar gehaald... en hoor je hier weer veel over pcsnel.
Ik heb nog geen enkel probleem geconstateerd (alleen af en toe de piep en 1 dode pixel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Over die piep, gaat hij soms bij jullie ook niet weg als je BT aan zet?

Ik start nu @ 600mhz en heb lan en bt meteen aanstaan via laucnh manager, en dan piept hij, dan druk ik 2x bt aan en dan is het meestal na 10 minuten weg, maar soms is het juist harder :| :(

Nja, laptop gaat rma voor die kappote muisknop anny way en ik laat ze ook ff naar die piep kijken.

Het is dus niet zo dat de muis soms een beetje traag is maar ik kan soms gewoon niet meer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 24 August 2003 @ 19:11:
Over die piep, gaat hij soms bij jullie ook niet weg als je BT aan zet?

Ik start nu @ 600mhz en heb lan en bt meteen aanstaan via laucnh manager, en dan piept hij, dan druk ik 2x bt aan en dan is het meestal na 10 minuten weg, maar soms is het juist harder :| :(

Nja, laptop gaat rma voor die kappote muisknop anny way en ik laat ze ook ff naar die piep kijken.

Het is dus niet zo dat de muis soms een beetje traag is maar ik kan soms gewoon niet meer klikken.
Misschien kan je gelijk laten blijken dat je graag een vervanging wil.. Dit zijn nog een paar stukjes uit de nieuwe wet sinds 1 mei:
De koper kan in bepaalde gevallen de verkoper voor dit defect aanspreken en een vergoeding van de schade eisen. Het moet dan in ieder geval gaan om een defect dat al aanwezig was ten tijde van de aankoop, ook al openbaarde zich dit defect pas later. De wet gaat ervan uit dat indien een defect zich binnen 6 maanden na aankoop openbaart, vermoed mag worden dat dit reeds ten tijde van de aankoop aanwezig was. De verkoper zal dan moeten aantonen dat hiervan geen sprake was.

...

2) Herstel of vervanging
In principe kan de koper een keuze maken tussen het laten herstellen of vervangen van een defect product. Een keuze is echter niet altijd mogelijk. Een gebroken spiegel is niet te repareren, maar wel te vervangen. Soms is herstel zo duur, dat dit niet gevergd kan worden van de verkoper. Of is het gewoonweg eenvoudiger en goedkoper om het product te vervangen. Het omgekeerde, wel herstel maar geen vervanging, komt ook voor. Van een auto met een kras op de spiegel, kan de koper in redelijkheid enkel het herstel van de spiegel vorderen.
Eist de koper herstel of vervanging van het product, dan is de verkoper verplicht om dit binnen redelijke termijn en zonder teveel overlast voor de koper te doen. De verkoper kan hiervoor geen kosten in rekening brengen. Wel kan de verkoper aan de koper een vergoeding vragen bij de vervanging of bij ingrijpend herstel van een product dat, in verhouding tot de gebruikelijke levensduur, reeds geruime tijd in gebruik is geweest.

bron
BigSurf schreef op 24 August 2003 @ 18:53:
Toen ik mijn 800Lci bij pcsnel kocht liet de verkoper mij de lijst zien van verkochte items. De teller van de 800lci stond toen op 181 (twee weken terug). Ze zijn gewoon de goedkoopste dus heeft menig tweakert 'm daar gehaald... en hoor je hier weer veel over pcsnel.
Ik heb nog geen enkel probleem geconstateerd (alleen af en toe de piep en 1 dode pixel)
Volgens mij verkoopt de Laptopper er ook behoorlijk veel... Misschien voor het volgende topic een idee om te pollen wie z'n laptop waar heeft gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Whoeiz.
Me Acer TravelMater 803Cli deed het erg goed afgelopen zaterdag tijdens mijn VJ en LightJockey werkzaamheden.

Afbeeldingslocatie: http://dinkytoys.edips.nl/visuals/IMG_0280.jpg

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
Mijn TM800LCi heeft zn eerste LAN party achter de rug...kwestie van aanzetten, 23 uur zonder mokken gedaan wat ik wilde, ongeveer 40 CD's gefikt, alle games zonder problemen gedraaid en ook leech/serverwerk was geen probleem, en tenslotte afgesloten...Voor mij geen desktop meer tijdens LAN parties! :)

[ Voor 11% gewijzigd door LosserNL op 24-08-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89050

Anoniem: 30913 schreef op 24 August 2003 @ 15:43:

[afbeelding]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Je kan Acer bellen maar hou er rekening mee dat je je Laptop meteen minimaal 4 WEKEN kwijt (ik spreek uit ervaring). Geloof ze niet als ze zeggen dat het binnen 10 werkdagen gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Volgens mij is de "BT-piep" er alleen als er andere apparatuur in de buurt is. Ik heb de piep voor de eerste keer gehoord toen mijn TM800 bij mijn gewone PC stond (waar ook een 5.1 speakerset staat). Misschien komt die piep dus van een magnetisch veld die andere apparaten zoals pc's of speakers afgeven? Wanner ik beneden in de woonkamer zit of zoals nu op mjn slaapkamer, dan is er niets aan de hand en hoor ik geen piep.

Het valt me in ieder geval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Ik had een tijdje terug ergens (misschien op dit forum, maar ben het kwijt) een topic gezien over hoe je je Travelmate 80X kan ombouwen voor een externe WiFi antenne.
Deze zou dan naast je adapter ingang moeten komen.
Heeft iemand dit hier al gedaan of weet iemand waar dat topic stond?

tnx, luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

besmart, ik zie VJs bijna altijd van die geile apples gebruiken hoor :) Echt jammer, binnenkort ga ik misschien VJ-en bij Minardi (ofzoiets) in Amsterdam ;)

Overigens liijkt me 4weken response onwaarschijnlijk, betaal niet voor niks 190euro voor een responstijd van drie werkdagen :Z Eens me voorwaarden lezen :)}

Weet trouwens al waar die pieptoon vandaan komt! Een verkoudheid met oorpijn was opkomst! Piep intern hiero als de ziekte :r

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 25-08-2003 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89050 schreef op 24 augustus 2003 @ 22:54:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Je kan Acer bellen maar hou er rekening mee dat je je Laptop meteen minimaal 4 WEKEN kwijt (ik spreek uit ervaring). Geloof ze niet als ze zeggen dat het binnen 10 werkdagen gefixed is.
Ok, dat moet dan maar, want zo valt er echt niet op te werken. En het is zeker geen driverprobleem. Want al die vage tekentjes verschijnen ook tijdens het booten en zelfs in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Heb net acer gebeld, maar nu moest ik opeens betalen voor dhl :?

Nja anny way, ***** ding is dus weer voor de 4e keer rma nu en ik hoop dat ze de muis fiksen want dat ding klikt bijna niet meer.

En de piep afcourse...

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 25-08-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

RS_003 schreef op 25 August 2003 @ 11:50:
Heb net acer gebeld, maar nu moest ik opeens betalen voor dhl :?
Ja, vind je het gek? Die winstmarge op die laptop van jou is er al aan met al die RMA's .... ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dat klonk een beetje sarcastisch nu ik het teruglees, maar ik heb het wel met je te doen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Heb gebelt met Acer en met mijn leverancier, zijn tot de conclusie gekomen dat het geen zin heeft om nog langer te proberen die 803 te repareren.
Na 2 keer RMA te zijn geweest ben ik er zat van.

Ik krijg een nieuwe maar de procedure duurt wat langer dan een normale RMA :'(

Maargoed.. hoop dat het nu goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 26375 schreef op 25 August 2003 @ 12:18:
Heb gebelt met Acer en met mijn leverancier, zijn tot de conclusie gekomen dat het geen zin heeft om nog langer te proberen die 803 te repareren.
Na 2 keer RMA te zijn geweest ben ik er zat van.

Ik krijg een nieuwe maar de procedure duurt wat langer dan een normale RMA :'(

Maargoed.. hoop dat het nu goed komt :)
Het duurt wel wat langer, maar WEL een nieuwe laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik vraag me af waar iedereen met die .076 komt voor nieuwe revisie, bij mij staat er geen enkele punt in serienummer, die eindigt op EF00 bij mij (wel eerste revisie denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

StRuJeKeR schreef op 25 August 2003 @ 12:55:
Ik vraag me af waar iedereen met die .076 komt voor nieuwe revisie, bij mij staat er geen enkele punt in serienummer, die eindigt op EF00 bij mij (wel eerste revisie denk ik)
Ik heb het zo:

LXTcccc094ccccccllllcc

c = cijfer
l = letter

Check daar eens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HellBeast schreef op 25 August 2003 @ 12:11:
Dat klonk een beetje sarcastisch nu ik het teruglees, maar ik heb het wel met je te doen hoor. ;)
Tja, en wat denkje dat ik kwijt ben aan levens jaren :?
Al die stress :'( :(

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Dan heb ik revisie 031 (800 LCI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

alienfruit schreef op 25 August 2003 @ 01:29:
besmart, ik zie VJs bijna altijd van die geile apples gebruiken hoor :) Echt jammer, binnenkort ga ik misschien VJ-en bij Minardi (ofzoiets) in Amsterdam ;)
Vind die apple cultuur niet echt joepie. Zijn dan al gauw beetje vage kunstenaars :P.

Minardi, zegt mij zo 123 weinig. Maar leuk. Hopelijk krijg je de job.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90875

Hey nog effe een vraagje hiero :) Kan ik een laptop beter zelf ophalen of is laten versturen net zo veilig ivm lomp gerag bij koeriersbedrijven ;) Ik laat em liever bezorgen maar als zelf halen beter is doe ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

MrFish schreef op 22 August 2003 @ 18:47:
[...]
Heb je 't probleem als je op adapter werkt, op batterij of allebei? En lees eens met het programmaatje WCPUCLK je CPU snelheid gedurende een tijdje uit (t programma gewoon aan laten staan dus). Als 'ie constant op 1300 MHz staat, is het logisch dat je fan heel vaak aan slaat. Dat heb ik ook als ik onder linux werk (en dus niet mn CPU snelheid kan aanpassen..). Probeer anders eens met het programmaatje SpeedswitchXP je processor op "Dynamic Switching" te zetten als je op adapter werkt (AC) en "Battery Optimized" als je op accu werkt, dan zou het allemaal al een stuk minder moeten worden.

De fan gaat bij mij eigenlijk alleen aan als ik op AC werk en ik een of ander spel doe, als ik op accu game gaat de fan niet aan, omdat de processor dan maximaal op 600 MHz draait en de fan op 600 MHz sowieso nooit aan gaat ;)

Suc6 d'r mee :)
Bedankt voor de informatie, ik werk inderdaad vrijwel altijd op netstroom. Ik had SpeedswitchXP al eens geinstalleerd, maar daarna nooit meer gebruikt, want ik zag er toen het nut niet van in 8)7
Heb 'm opnieuw ingesteld, nu op 600 MHz en hij is inderdaad weer heerlijk rustig, tot mijn grote vreugde ;)
Alleen op 'dynamic switching' springt-ie nog wel zeer regelmatig aan, maar dat is geen probleem meer, want kan ik 'm nu tenminste weer terugzetten als ik er teveel last van heb.
Het enige wat ik nog wel vreemd vind is dat-ie vroeger, voor de zomer zeg maar, zonder SpeedswitchXP ook altijd op 1300 MHz. liep en de fan toen wel heel weinig aansloeg, en nu dus heel vaak. Maar verder ben ik weer heel tevreden met het fijne laptopje Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/sgop/yes.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90875 schreef op 25 August 2003 @ 17:17:
Hey nog effe een vraagje hiero :) Kan ik een laptop beter zelf ophalen of is laten versturen net zo veilig ivm lomp gerag bij koeriersbedrijven ;) Ik laat em liever bezorgen maar als zelf halen beter is doe ik dat wel.
Heb de mijne door De-Laptopper laten bezorgen en daar was ik heel tevreden mee. Ze hebben een eigen koerier die 'm in een personenwagen kwam afleveren. Dus niet samen met honderden andere paketten op een hoop in een vrachtwagen, zoals bij grotere vervoersbedrijven, hoewel ik moet toegeven dat ik ook daar weinig problemen mee heb gehad in het verleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alienfruit schreef op 23 augustus 2003 @ 02:40:
Overigens bij een lcd scherm kun je geen nieuwe "dode pixels" bij krijgen, omdat die dode pixels bij een lcd scherm ingebakken wordt (onstaat tijdens het productie proces) bij een CRT scherm kun je dus wel op een later termijn nieuwe dode pixels krijgen. Naja, dit is in iedergeval wat mijn vader zegt :)
Lol, kan je vader dat ook even tegen mijn laptop komen zeggen? :P
Die kreeg na 6 weken toch een dode pixel :{

enneh... een CRT-scherm met dode pixels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

WOEI ik heb nu de 803 zonder piep TOT DAT ik mijn muis in de laatste USB poort stop dan piept die best irri :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91069

Hello beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en ook niet echt een supertweaker so please be merciful on me...

Ik lees al enige tijd met grote interesse de topics over de Acer TM 80x aangezien ik na lang wikken en wegen mijn oog heb laten vallen op de TM 803 LCib, welke ik van plan ben om eind September aan te schaffen. Een gigantische verbetering ten opzichte van m'n huidige desktop die nog lekker draait op z'n Celeron 433 met 8.4 GB, 64 MB RAM en een videokaart van 8 MB (Is ook al weer precies 4 jaar oud) en erg handig voor school, werk en stage in het buitenland.

Voorlopig heb ik een paar kleine vraagjes. Aangezien deze 3 topics aardig wat replies bevatten kan het zijn dat ik iets vraag wat allang besproken is. Let's hope not.

Over partities: ik las dat er standaard 3 partities op staan. Een C partitie van 30 Gig, D partitie met 10 Gig die eigenlijk weg kan en dan nog een hidden partitie van 8 Gig had iemand het over. Wat is het nut van deze hidden partitie?

En hoe kan ik het beste m'n HD opdelen? Voor MP3's maak ik 10 Gig vrij maar voor de rest heb ik niet echt een idee. Ben geen echte gamer (alleen C&C games en Homeworld games zullen het licht zien op mijn comp) dus zoveel zal ik daar niet voor nodig hebben. Verder zal ik voor werk wel programma's als dreamweaver, quark, spss, e.d. gebruiken. Dus misschien dat iemand mij een beetje op weg kan helpen met hoe ik het het beste kan indelen. Overigens nog nooit eerder partities aangemaakt dus ben er nogal nerveus van :/

Over drivers: tot voor kort had ik nog nooit van drivers gehoord, dus dat is ook redelijk nieuwe koek voor mij. Ik weet nu wel wat het inhoudt. Zodra ik m'n laptop heb kan ik het beste meteen maar naar de Acer website surfen om deze naar de nieuwste drivers af te speuren? Hoevaak checken jullie op nieuwe drivers?

Over acessoires: eigenlijk meer interesse dat ik dit vraag, maar gebruiken veel van jullie een muis met jullie laptops, want touchpads zijn nou niet echt dingen waar ik dol op ben. En extra Lithium Ion batterijen, een must of...? Aangezien die dingen iets van 180 euro kosten... (ben wel van plan om er meteen 1 te kopen)

Als ik nog meer vragen heb, horen jullie het wel. En als ik eindelijk dat ding heb, deel ik graag mijn ervaringen met jullie :)

En sorry voor de lange lap tekst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

een muis zou ik zo ie zo nemen en een tas.
zie ook me website :) ( huisje rechts boven mijn post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op 25 August 2003 @ 18:57:
een muis zou ik zo ie zo nemen en een tas.
zie ook me website :) ( huisje rechts boven mijn post)
Dat was ik zeker ook van plan. Die tas wordt ook wel weer een duur geintje maar goed. Ik heb er nu het geld voor en lijkt me toch wel verstandig om een goeie tas te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 91069 schreef op 25 August 2003 @ 19:01:
[...]

Dat was ik zeker ook van plan. Die tas wordt ook wel weer een duur geintje maar goed. Ik heb er nu het geld voor en lijkt me toch wel verstandig om een goeie tas te nemen.
bezuinig op je tas, en na 1 jaar kan je nieuwe laptop halen, toch? En idd, op 2300 euro, is 70 euro extra niks :)
Muisje van logitech heb ik, die zwarte optical :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39924

Anoniem: 91069 schreef op 25 augustus 2003 @ 18:48:
Over partities: ik las dat er standaard 3 partities op staan. Een C partitie van 30 Gig, D partitie met 10 Gig die eigenlijk weg kan en dan nog een hidden partitie van 8 Gig had iemand het over. Wat is het nut van deze hidden partitie?
Ik ben van plan om de 800Clib te kopen bij Office Centre en ik wilde ook precies dezelfde vraag stellen over die partitie, bij deze dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91069 schreef op 25 August 2003 @ 18:48:

En hoe kan ik het beste m'n HD opdelen? Voor MP3's maak ik 10 Gig vrij maar voor de rest heb ik niet echt een idee. Ben geen echte gamer (alleen C&C games en Homeworld games zullen het licht zien op mijn comp) dus zoveel zal ik daar niet voor nodig hebben. Verder zal ik voor werk wel programma's als dreamweaver, quark, spss, e.d. gebruiken. Dus misschien dat iemand mij een beetje op weg kan helpen met hoe ik het het beste kan indelen. Overigens nog nooit eerder partities aangemaakt dus ben er nogal nerveus van :/
Die hidden partititie kan gewoon weg, althans bij de TM800 wel ;)

En verder heb ik het liefst zo min mogelijk partitities, mijn HD's staan altijd bijna vol en dan is het heel erg vervelend, zo leert de ervaring, dat je op elke partititie nog 'restruimte' overhoudt, waar je eigenlijk niet zoveel meer mee kunt doen. En hoe meer partitities hoe meer 'restruimte'.

Maar desondanks is het toch wel verstandig om tenminste een tweede partititie te maken om zo je documenten en persoonlijke databestanden te scheiden van de programmabestanden. Mocht er, hoe klein de kans tegenwoordig ook is, iets mis gaan op de partititie met je programma's dan blijven je persoonlijke bestanden op de andere partititie gelukkig meestal nog wel intact :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 25-08-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Heb het al eerder gepost, maar met een foutje... hier dus ff het goede:

Ik heb een 803lcib met Toshiba 40gig schijf. Acer proggel zegt: 38154mb

Windows zegt: C= 27.4gb D=9.75gb
Er zijn dus 2 windows-partities, standaard FAT32.

28138mb + 9992mb =38130mb Een hidden partitie van 8gb zit er dus echt niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Anoniem: 87050 schreef op 25 August 2003 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de informatie, ik werk inderdaad vrijwel altijd op netstroom. Ik had SpeedswitchXP al eens geinstalleerd, maar daarna nooit meer gebruikt, want ik zag er toen het nut niet van in 8)7
Heb 'm opnieuw ingesteld, nu op 600 MHz en hij is inderdaad weer heerlijk rustig, tot mijn grote vreugde ;)
Alleen op 'dynamic switching' springt-ie nog wel zeer regelmatig aan, maar dat is geen probleem meer, want kan ik 'm nu tenminste weer terugzetten als ik er teveel last van heb.
Het enige wat ik nog wel vreemd vind is dat-ie vroeger, voor de zomer zeg maar, zonder SpeedswitchXP ook altijd op 1300 MHz. liep en de fan toen wel heel weinig aansloeg, en nu dus heel vaak. Maar verder ben ik weer heel tevreden met het fijne laptopje Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/sgop/yes.gif
Wel vreemd dattie idd nu vaker aan gaat. Misschien is de laptop dan een beetje stoffig geworden aan de binnenkant? Een busje perslucht kan dan wonderen doen ;)

Wat zegt WCPUCLK trouwens over 't aantal MHz'en van je CPU op de momenten dat de fan aan gaat? De kans bestaat nl. ook dat je gewoon zit te surfen op websites met veel Flash meuk erop.. dat trekt (helaas) ook veel CPU..

Just my thoughts ;)

[EDIT]
Speedpete schreef op 25 August 2003 @ 19:29:
Heb het al eerder gepost, maar met een foutje... hier dus ff het goede:

Ik heb een 803lcib met Toshiba 40gig schijf. Acer proggel zegt: 38154mb

Windows zegt: C= 27.4gb D=9.75gb
Er zijn dus 2 windows-partities, standaard FAT32.

28138mb + 9992mb =38130mb Een hidden partitie van 8gb zit er dus echt niet in...
Die hidden partitie is er wel, maar hij is 8 mb groot, aldus SuSE (linux). Er staan enkele DOS programmatjes op, zoals FDISK en aanverwanten.

[ Voor 23% gewijzigd door MrFish op 25-08-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFish schreef op 25 August 2003 @ 19:36:

Die hidden partitie is er wel, maar hij is 8 mb groot, aldus SuSE (linux). Er staan enkele DOS programmatjes op, zoals FDISK en aanverwanten.
8 MB maar, aha, leesfout. Maar die hidden partitie kan gewoon weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 91069 schreef op 25 August 2003 @ 19:53:
[...]

8 MB maar, aha, leesfout. Maar die hidden partitie kan gewoon weg?
Natuurlijk kan ie weg... als je die 8mb echt nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFish schreef op 25 August 2003 @ 19:36:
[...]
Wel vreemd dattie idd nu vaker aan gaat. Misschien is de laptop dan een beetje stoffig geworden aan de binnenkant? Een busje perslucht kan dan wonderen doen ;)
Tja, het zou kunnen, wellicht, 't-is in elk geval de moeite van het proberen waard ;)
Wat zegt WCPUCLK trouwens over 't aantal MHz'en van je CPU op de momenten dat de fan aan gaat? De kans bestaat nl. ook dat je gewoon zit te surfen op websites met veel Flash meuk erop.. dat trekt (helaas) ook veel CPU..
Hij loopt inderdaad vrijwel altijd op 1300 MHz, als de fan aanspringt. Zit zelden op flash-sites, voornamelijk fora en ook daar springt-ie vaak aan, zelfs als ik alleen maar een ander topic open 8)7
Maar toch blijf ik dat Overnet-programmatje ervan verdenken. Die staat nu ook weer aan, evenals de fan dus ook regelmatig weer (behalve op 'battery optimized' uiteraard). Maar wil 'm nog even niet uitzetten om 't te testen, hij is nu net zo lekker aan het downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

wat misschien ook wel handig is om te weten het verschil tussen een 800 en een 803 is niet te merken bij gewoon gebruik!

heb ze nu alle 2 gehad en het verschil merk je dus niet :P ja dat de fan iets vaker aangaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Speedpete schreef op 25 August 2003 @ 20:18:
[...]

Natuurlijk kan ie weg... als je die 8mb echt nodig hebt :P
Hij kan idd weg. Heb de partie net nog ff onder linux bekeken, maar ik had 't helemaal fout met wat erop stond 8)7 . Na het bekijken van enkele files, ben ik erachter gekomen dat die partitie/bestanden ervoor zorgt/zorgen dat als je je laptop net krijgt, hij Windows gaat installeren vanaf die andere partitie van ~ 10 GB :)

Dus als je wilt kun je gewoon alle partities samenvoegen zonder verdere consequenties. Je hebt immers die images toch op cd staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op 25 augustus 2003 @ 21:16:
heb ze nu alle 2 gehad en het verschil merk je dus niet :P ja dat de fan iets vaker aangaat...
Nog vaker... :{

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik kan in ieder geval niet wachten tot ik m'n laptoppie heb :P Deze comp hangt van ellende bij elkaar en de HD is bijna tot de nok toe gevuld :+ En kan ik ook eens m'n DVD's op m'n TV (55 inch :9 ) bekijken en heb ik tenminste ook nog iets aan dat BT gebeuren op m'n mobiel.

Nog een maand wachten... ik word gek... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik hoop dat ik hem morgen weer terug van Acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zow, mijn laptop ligt bij acer atm :(

Hopen dat ik hem voor vrijdag terug krijg want anders kan ik straks het wel een beetje moeilijk krijgen @ school ( ICT academie )

/me EDIT

Ik zie dat het nog maar 40 posts zijn voor het einde van dit topic, ik zou graag deel 4 willen maken en dan 2 pols adden + een aparte drivers sectie, dus als iedereen links zou willen geven naar drivers die ze gebruiken, dus dell drivers catalyst / omega die modded zijn voor deze laptop enz.

Ook graag nog een linkje naar dat proset want die link ben ik kwijt geraakt.

[ Voor 55% gewijzigd door Roberto op 26-08-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:34
Gelukkig heb ik de links opgeslagen, dus nog eenmaal:

De nieuwste realtek geluiddrivers:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
De nieuwste omega videodrivers:
http://www.accesscable.ne...rad_w2kxp_omega_2474a.exe
De nieuwste bluetooth drivers:
http://www.goalray.com/message/BTW-1.4.1.6.zip
De nieuwste Wlan drivers:
http://support.dell.com/f...ID=72380&ReleaseID=R59082 Let op: eerst de Wlan zero device service uitschakelen!

Ohja, over die wlan drivers ben ik nog steeds niet te spreken... bij mij valt nog steeds de ontvangst steeds weg, en als ik de notebook dan een paar cm verplaats doet ie het weer ff en dan valt ie weer weg enz.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 26-08-2003 11:20 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 11:20
Bij mij hielp het tweaken met de WiFi kanalen wel degeleijk met dat uitvallen :) Try it out zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 26 augustus 2003 @ 11:18:
Gelukkig heb ik de links opgeslagen, dus nog eenmaal:

De nieuwste realtek geluiddrivers:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
De nieuwste omega videodrivers:
http://www.accesscable.ne...rad_w2kxp_omega_2474a.exe
De nieuwste bluetooth drivers:
http://www.goalray.com/message/BTW-1.4.1.6.zip
De nieuwste Wlan drivers:
http://support.dell.com/f...ID=72380&ReleaseID=R59082 Let op: eerst de Wlan zero device service uitschakelen!

Ohja, over die wlan drivers ben ik nog steeds niet te spreken... bij mij valt nog steeds de ontvangst steeds weg, en als ik de notebook dan een paar cm verplaats doet ie het weer ff en dan valt ie weer weg enz.
Oké die links komen in iedergeval in de startpost.

Zijn er nog paar andere drivers die er in moeten volgens jullie?
Bv intel chipset drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 26-08-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-03 18:53
Wifi drivers en ProSet van Compaq (nieuwer dan Dell):

Intel PRO/Wireless 2100 3B Mini PCI Adapter Driver for Windows XP

Intel PROSet Utility

eerst de driver installeren, dan de proset.

[ Voor 8% gewijzigd door Shir op 26-08-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

Anoniem: 76818 schreef op 23 augustus 2003 @ 23:25:
herstelprocedure maakt er toch nog een fat32 partitie van.
Op http://www.ntfs.com/quest3.htm staat echter hoe je een fat32-partitie kunt converteren naar ntfs.
nu lees ik in de faq van opslagmedia en i/o-controllers dat je veel beter een ntfs-partitie from scratch kunt maken dan een fat32-partitie converteren naar een ntfs-partitie omdat de gebruikte clustergrootte dan te klein zou zijn. Zou ik toch de drivers apart moeten gaan installeren. Waarom heeft Acer niet voor NTFS gekozen, vraag ik me af?
Anoniem: 76818 schreef op 22 August 2003 @ 12:03:
ik heb de software zelf geinstalleerd, maar ik heb nu een probleem met de USB: Ik heb usb2.0 flash memory, maar het wordt helemaal niet herkend. Op mijn desktop worden ze (twee verschillende merken) wel altijd herkend. Als ik kijk bij apparaatbeheer zie ik dat er helemaal geen usb 2.0 host controller en root hub is (helemaal niks van usb 2.0 dus) , alleen 3 hoofdhubs, 3 universal host controllers en 1 pci to usb host controller. Zijn anderen dit probleem ook tegengekomen en zo ja, ........, hoe hebben ze dit probleem opgelost? Bij de drivers is er alleen bluetooth te vinden dat ook meteen usb-devices installeert, maar verder niks van usb (2.0).

edit: toen ik de laptop ontving (met originele software geinstalleerd), werkte het dus wel.
Nu schijnt dit met Windows XP te maken te hebben. Op hardwareforum kwam ik dit tegen: http://www.hardwareforum.nl/viewtopic.php?t=46477. Dit zal wel al lang bekend zijn, maar dit was toch nieuw voor me. USB2.0 drivers kon ik altijd apart installeren. Ik heb die bestanden eens gedownload en gebruikt bij de installatie. Tijdens de installatie kreeg ik weliswaar een foutmelding te zien dat hij een bestand niet kon vinden, maar ik kon toch verder gaan. Het resultaat was dat bij apparaatbeheer nog altijd niet duidelijk te zien was dat usb2.0 ondersteund werd, maar bij een test met mijn flash memory werkte usb2.0 wel degelijk (400MB in minder dan 2 minuten). Mijn flash memory werd dus ook weer herkend.

P.S. Het hele probleem schijn je dus niet te hebben wanneer je SP1 installeert. Inmiddels wordt Windows XP geintegreerd met SP1 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

LosserNL schreef op 26 August 2003 @ 11:56:
Bij mij hielp het tweaken met de WiFi kanalen wel degeleijk met dat uitvallen :) Try it out zou ik zeggen...
Bij mij valt ie ook niet meer uit :P

Was een bekend probleem dat ie uitviel, vooral zodra de Travelmate op de accu moest werken. Oplossing?

Apparaatbeheer --> Eigenschappen van wifi-kaart --> Advanced tabblad --> Power Management selecteren en dan uitschakelen dat ie de default value moet aanhouden. Daarna het schuifje van Transmit Power helemaal maximaal zetten. Toppie bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

RS_003 schreef op 26 August 2003 @ 09:55:
Zow, mijn laptop ligt bij acer atm :(

Hopen dat ik hem voor vrijdag terug krijg want anders kan ik straks het wel een beetje moeilijk krijgen @ school ( ICT academie )

/me EDIT

Ik zie dat het nog maar 40 posts zijn voor het einde van dit topic, ik zou graag deel 4 willen maken en dan 2 pols adden + een aparte drivers sectie, dus als iedereen links zou willen geven naar drivers die ze gebruiken, dus dell drivers catalyst / omega die modded zijn voor deze laptop enz.

Ook graag nog een linkje naar dat proset want die link ben ik kwijt geraakt.
best als je weer een topic opent, als je maar niet gaat lopen patsen dat het jou topic is :) (na mijn mening deed je dat nogal :X)
NOFLAME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 76818 schreef op 26 August 2003 @ 14:37:

Nu schijnt dit met Windows XP te maken te hebben. Op hardwareforum kwam ik dit tegen: http://www.hardwareforum.nl/viewtopic.php?t=46477. Dit zal wel al lang bekend zijn, maar dit was toch nieuw voor me. USB2.0 drivers kon ik altijd apart installeren. Ik heb die bestanden eens gedownload en gebruikt bij de installatie. Tijdens de installatie kreeg ik weliswaar een foutmelding te zien dat hij een bestand niet kon vinden, maar ik kon toch verder gaan. Het resultaat was dat bij apparaatbeheer nog altijd niet duidelijk te zien was dat usb2.0 ondersteund werd, maar bij een test met mijn flash memory werkte usb2.0 wel degelijk (400MB in minder dan 2 minuten). Mijn flash memory werd dus ook weer herkend.

P.S. Het hele probleem schijn je dus niet te hebben wanneer je SP1 installeert. Inmiddels wordt Windows XP geintegreerd met SP1 verkocht.
bij mij staat er met alles standaart, gewoon de Acer ghost afgemaakt na aanschaf bij eigenschappen wel USB 2.0 :)

btw ik heb ook een nieuw bootmenu althans die van mijn acer 800 was anders. nu staat het centrino logo er ook bij het opstarten... of komt dit alleen door een nieuwere bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb recentelijk een bijna nieuwe Travelmate 800 van iemand kunnen overnemen voor 850,- en ben er heel gelukkig mee :P

Ik heb echter een probleem:
In mijn vorige laptop zit een Toshiba SD-R6012 DVD-rewriter. Ik wil deze graag overzetten in de Acer, maar de frontjes van de drives zijn niet uitwisselbaar. Normaal haal ik gewoon de frontjes los en wissel ik ze om. De Acer rewriter gebruikt echter een andere lay-out (led, knoppen) voor het drivefrontje, terwijl de Toshiba frontjes toch vrij standaard zijn :(
IDE aansluiting past (uiteraard) gewoon, alleen het frontje niet...

Iemand een oplossing? (en a.u.b. geen slimme opmerkingen maken in de trand van "dan mod je het frontje maar, daar ben je tweaker voor") ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 26-08-2003 17:47 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

weet iemand waar ik die pixel test kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 26 August 2003 @ 17:35:
[...]

best als je weer een topic opent, als je maar niet gaat lopen patsen dat het jou topic is :) (na mijn mening deed je dat nogal :X)
NOFLAME!
:?

Ik heb het topic toch gemaakt?

En ga jij maar eens ff 3 uur aan zon topic start werken, want niks behalven 2 nieuws berichten zijn ge copy pasted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 26 augustus 2003 @ 18:10:
weet iemand waar ik die pixel test kan downloaden?
Google !

http://download.com.com/3000-2263-10128185.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

FirefoxAG schreef op 26 August 2003 @ 17:44:
Ik heb recentelijk een bijna nieuwe Travelmate 800 van iemand kunnen overnemen voor 850,- en ben er heel gelukkig mee :P

Ik heb echter een probleem:
In mijn vorige laptop zit een Toshiba SD-R6012 DVD-rewriter. Ik wil deze graag overzetten in de Acer, maar de frontjes van de drives zijn niet uitwisselbaar. Normaal haal ik gewoon de frontjes los en wissel ik ze om. De Acer rewriter gebruikt echter een andere lay-out (led, knoppen) voor het drivefrontje, terwijl de Toshiba frontjes toch vrij standaard zijn :(
IDE aansluiting past (uiteraard) gewoon, alleen het frontje niet...

Iemand een oplossing? (en a.u.b. geen slimme opmerkingen maken in de trand van "dan mod je het frontje maar, daar ben je tweaker voor") ;)
frontje kan je er toch afschroefen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Qorne schreef op 26 augustus 2003 @ 18:33:
[...]

frontje kan je er toch afschroefen :?
maar de lampjes en knopjes kan je moeilijk gaan verplaatsen, snappie :+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Lappie de Acer Laptop is nog niet aangekomen vandaag, ik wacht met spanning op DHL morgen! :) Hopelijk werkt hij dan weer als van ouds, kan ik hem mooi gebruiken op school volgende week :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

I_Stealth_I schreef op 26 August 2003 @ 18:42:
[...]

maar de lampjes en knopjes kan je moeilijk gaan verplaatsen, snappie :+
tja dan moet je toch gewoon gaan modden, anders kan toch niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 05-06 16:00
Heeft iemand al de hardeschijf vervangen voor zo'n hitachi/ibm 7200 toeren laptop hardeschijf en zo ja wat zijn de ervaringen er over vind namelijk zelf de standaard hardeschijf nogal erg traag en die lijkt me wel lekker snel alleen warmte afgifte en geluid ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21874

Wie post die tweak ff waarmee je je TM800 als externe WiFi point maakt ofzo?

Ik w8 nog op mijn TM. Salland moet hem bestellen bij de leverancier. Iemand een idee hoelang dat gaat duren?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 21874 op 26-08-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

zou iemand een link kunnen geven van die pixel test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
Foto's stonden hier, misschien tijdelijk uit de lucht. Zie ook dit duitse forum topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91187

Ik ben van plan om een Acer TM 80x aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen een paar opties, nl:

1) Acer TM 800LCib P4M-Centrino 1,3 Ghz met 512 MB geheugen voor € 1.559,00

2) Hetzelfde verhaal alleen dan met 768 MB geheugen voor € 1.719,00

of

3) Acer TM 803LCib P4M-Centrino 1.6 Ghz met 512Mb geheugen voor € 1.789,00

Wat is nou verstandiger? De 803 LCib met een snellere processor met een gelijke hoeveelheid geheugen als de TM 800LCib (512 MB)
Of gewoon wat extra geheugen in de TM 800LCiB stoppen? Het is zelfs te upgraden naar 1024 Mb voor € 1.825,00, maar ik heb als student helaas maar een beperkt budget.

Wanneer heb ik het meest waar voor mijn geld? Ik ga de notebook vooral gebruiken voor grafische toepassingen (Photoshop e.d.), webdesign en af en toe een game.

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

don't shoot me if I'm wrong, maar hij klokt zich toch vaak terug om batterij te sparen, dus wat ben je dan met een ietsjes snellere processor?
kun je beter iets meer geheugen nemen (dat heeft photoshop ook meer nodig)

waar ga je hem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, meer geheugen dat dacht ik ook al, maar is het echt nodig om er meer geheugen in te zetten of zou 512 MB voldoende zijn? 160 euro voor 256 Mb extra vind ik nogal wat en ik weet niet eens of het verschil duidelijk merkbaar is.

Ik ga hem bestellen bij De Greef computers in Den Bosch. Krijgt zeer positieve reacties in de Shop Survey en ook de prijs is vergeleken met andere aanbieders zeer scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 91187 schreef op 27 August 2003 @ 11:09:
Ik ben van plan om een Acer TM 80x aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen een paar opties, nl:

1) Acer TM 800LCib P4M-Centrino 1,3 Ghz met 512 MB geheugen voor € 1.559,00

2) Hetzelfde verhaal alleen dan met 768 MB geheugen voor € 1.719,00

of

3) Acer TM 803LCib P4M-Centrino 1.6 Ghz met 512Mb geheugen voor € 1.789,00

Wat is nou verstandiger? De 803 LCib met een snellere processor met een gelijke hoeveelheid geheugen als de TM 800LCib (512 MB)
Of gewoon wat extra geheugen in de TM 800LCiB stoppen? Het is zelfs te upgraden naar 1024 Mb voor € 1.825,00, maar ik heb als student helaas maar een beperkt budget.

Wanneer heb ik het meest waar voor mijn geld? Ik ga de notebook vooral gebruiken voor grafische toepassingen (Photoshop e.d.), webdesign en af en toe een game.

Alvast bedankt voor de tips!
Processor nemen, absoluut! Vooral als student :P

Waarom? Omdat je een beperkt budget hebt. En zodra je stufi + misschien wat loon binnen is haal je extra sodimm om het geheugen uit te breiden, bij wijze van spreken dan.

Geheugen heb je veel sneller uitgebreid dan de proc, als die al niet vast op het moederbord zit (weet ik niet zeker bij de travelmate). Tel daarbij op dast de 800 al stopgezet is en de 803 nu het standaardmodel is, dan lijkt de keuze mij persoonlijk niet zo moeilijk.
Anoniem: 58225 schreef op 27 August 2003 @ 11:14:
don't shoot me if I'm wrong, maar hij klokt zich toch vaak terug om batterij te sparen, dus wat ben je dan met een ietsjes snellere processor?
kun je beter iets meer geheugen nemen (dat heeft photoshop ook meer nodig)

waar ga je hem kopen?
Dat terugschalen, true, zover ik weet schalen zowel de 1.3 als 1.6 terug naar 600mhz.. (speedswitch zegt bij mijn 590mhz), maar zodra je vast insteld via de power-settings, of aan een stroomdraadje zit, heb je profijt van die cpu-power.

Maar vooral om de uitbreidbaarheid zou ik gezien het budget voor de 1.6 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

kan je in windows ook zien welke bios versie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 27 augustus 2003 @ 12:09:
kan je in windows ook zien welke bios versie je hebt?
Zou zeggen probeer sandra eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
Volgens mij kan je in het bios flash programma ook de huidige bios versie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
Onder de systeeminfo in de systeemwerkset kun je dit zien (tenminste, in XP is dat zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Genoeg getwijfeld! Ik ga maar voor de TM 803LCib P4M-Centrino 1.6 Ghz met 512Mb. Geheugen is idd makkelijker uit te breiden dan de proc...
Hopelijk een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Argh. boeieueh Grr@Acer betaal 185euro houden ze zich niet eens aan hun eigen responsetijd van 3 werkdagen, het is nu al 5werkdagen geleden. :(:(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89050

alienfruit schreef op 27 August 2003 @ 14:28:
Argh. boeieueh Grr@Acer betaal 185euro houden ze zich niet eens aan hun eigen responsetijd van 3 werkdagen, het is nu al 5werkdagen geleden. :(:(:(:(:(
Join the club, ik wacht nu al een maand. Maar er is hoop, hij zou morgen of uiterlijk overmorgen terug worden gestuurd. Tenminste als ik ze mag geloven bij Acer want dit hebben ze me vorige week en de week daarvoor ook al een keer beloofd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 13:45

MAZZA

Barbie is er weer!

Mottebelke schreef op 27 augustus 2003 @ 12:36:
Onder de systeeminfo in de systeemwerkset kun je dit zien (tenminste, in XP is dat zo).
Acer 4A11, 22-7-2003 staat daar bij mij. Klopt dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 05-06 20:20
MAZZA schreef op 27 augustus 2003 @ 15:29:
[...]

Acer 4A11, 22-7-2003 staat daar bij mij. Klopt dat :?
Kort en duidelijk: Ja :) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand van mij een foto kunnen maken van recht van boven, zodat je exact het toetsenbord kunt zien?
wil graag weten of ik een NL toetsenbord ook kan gebruiken (als ik hem bij pc snel koop, dan kost een BE toetsenbord me 75euro...:(, terwijl ie bij andere winkels maar rond de 35/40 euro is!)

alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58225 op 27-08-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik hoop maar dat ik mijn laptop voor vrijdag heb want dan moet ik naar school :(

De vorige 3 keer was het wel binnen 1 week gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 12:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

RS_003 schreef op 27 August 2003 @ 17:27:
Ik hoop maar dat ik mijn laptop voor vrijdag heb want dan moet ik naar school :(

De vorige 3 keer was het wel binnen 1 week gefixt.
Hehe... wel binnen een week terug... niet 1 keer goed gefixed |:(

Bij mij althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 05-06 20:20
Hee, jij hebt het plastic stikkertje nog over je travelmate 800 logo (linksboven) zitten :D. Misschien heb je dan ook nog wel een plastic stikker over je windows xp logo zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Waarom is jouw ATi stikker nog wel mooi rood? ;( Bij die van mij is al het rode er al af :'(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

MrFish schreef op 27 August 2003 @ 18:32:
[...]

Waarom is jouw ATi stikker nog wel mooi rood? ;( Bij die van mij is al het rode er al af :'(

;)
ik heb 2 stikkers 1 is het rodeook al af ik haal zowiezo straks even alle stikkers er af vind het niet fijn werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Qorne schreef op 27 August 2003 @ 18:35:
[...]

ik heb 2 stikkers 1 is het rodeook al af ik haal zowiezo straks even alle stikkers er af vind het niet fijn werken :P
offtopic:
Tja, dat kan natuurlijk ook. Ik vind ze wel mooi :+

Overigens heb ik nog een tip voor iedereen die regelmatig bestanden, emails e.d. tussen laptop en PC wil synchroniseren ! SmartSync (pro) is daar heel goed en snel in. D'r is ook een gratis versie van afaik, de Pro versie is een 30 dagen trial. Misschien iets voor in de (nieuwe) openingspost, RS_003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
MrFish schreef op 27 August 2003 @ 18:50:
[...]

offtopic:
Tja, dat kan natuurlijk ook. Ik vind ze wel mooi :+

Overigens heb ik nog een tip voor iedereen die regelmatig bestanden, emails e.d. tussen laptop en PC wil synchroniseren ! SmartSync (pro) is daar heel goed en snel in. D'r is ook een gratis versie van afaik, de Pro versie is een 30 dagen trial. Misschien iets voor in de (nieuwe) openingspost, RS_003?
Ow dat is wel handig, komt ook in de start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn dank is groot...

wat vervelend toch dat jullie een langere linker shift hebben dan wij, bij ons zit daar nog een knopje met: < > en \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 58225 schreef op 27 August 2003 @ 19:46:
[...]

mijn dank is groot...

wat vervelend toch dat jullie een langere linker shift hebben dan wij, bij ons zit daar nog een knopje met: < > en \
ik vindt het goed typen ene lange shift is wel handig toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 09:20
Check voor deel 4 :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.