Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.866 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
CAP-Team schreef op 19 juli 2003 @ 14:29:
Vanmorgen heb ik dus mijn wireless router / AP opgehaald, een Linksys WRT54G en een WPC54G PCMCIA kaart voor mijn wireless netwerk (ik heb de interne wireless kaart uitgeschakeld).

Dit alles werkt perfect, echter ik had dus last dat hij elke minuut ofzo een melding gaf van "Hé joh! Ik heb een draadloos netwerk gevonden!". Hier werd ik een beetje kriegel van, en om het op te lossen heb ik 't volgende gedaan (ook gevonden hier op GoT):

schakel de service "Wireless Zero Configuration-service" uit en zet 'm op handmatig of op uitgeschakeld. Nu werkt ie perfect, zonder dat de verbinding continu gereset wordt.

Het bereik op zolder is nog 30% en hier aan de keukentafel zo'n 90%

* CAP-Team zit nu op 54 mbps (intern) te netwerken 8)
Mja voor een LAN vind ik 54 mbps te weinig eigenlijk, daarom dat ik ook een Linksys WAP11 besteld heb (802.11b only). Ik heb nu 100 mbps via m'n wired netwerkje en van die snelheid wil ik niks inleveren. M'n laptop moet enkel wireless kunnen surfen. Voor data uit te wisselen tussen m'n desktop PCs en m'n laptop, gebruik ik de wired 10/100 mbit nic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Heeft er iemand al internet via de tel op de laptop met een T-mobile abbo ?

Ik heb vrijdag de T610 gekocht van SE met een t-mobile abbo. Ik wil nu graag internetten via gprs

<internet> --gprs-- <telefoon> --bluetooth-- <laptop>

Nu heb ik voor bluetooth / laptop een unieke pincode aangemaakt, maar dan krijg ik een dial up screen waar ik een username/pass moet opgeven?

Iemand enig id wat ik daar moet invullen of waar ik die opties in mn telefoon moet configgen?

En dan stap 2, vanaf de mn telefoon naar het inet moet ik dus GPRS hebben, maar dat moet je via de helpdesk aanvragen :? dat is wat ik uit het boekje begreep.
* Diaboluzzz heeft myt-mobile al wel geregeld en mms geactiveerd maar het GPRS gedeelte begrijp ik nog niet echt, iemand anders wel ?

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ja, je moet voor data volgens mij een GPRS actief abbonement aanvragen (kan telefonisch als het goed is). 5€ per maand voor 2MB geloof ik. En dan hebben ze op t-mobile.nl programmatjes staan voor je laptop om die verbinding te kunnen gebruiken.

Ik heb met m'n Jewel met USB stick wel al via een inbel verbinding op mijn T610 kunnen internetten. Ging wel traag vergeleken bij MXStream :)

Ik weet nog niet of ik GPRS neem, ik hou toch altijd heel veel minuten per maand over.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een 5MB GPRS abbo bij mijn KPN Mobile Business Select abbo... (het GPRS is dus een apart abbonement)

werkt wel heel cool.. verbinding binnen 6 sec. terwijl je GSM nog in je tas zit :P

Qua software heb ik een proggie genaamd KPN Connect gedownload van de site.. daarmee maak ik dus verbinding en kan ik de statistieken zien..

Enige nadeel vind ik is dat je de ongebruikte MB uit je bundel niet meeneemt naar de volgende maand... en dat als je er ook maar een paar bytes over je bundel komt je vrij veel betaald voor 1 extra MB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

[Maarja bijna iedereen heeft wel ergens een cd met Windows XP (of andere versie) liggen.
Sorry, maar heb echt geen WinXP cd's over liggen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reignman schreef op 20 July 2003 @ 13:05:
Ik heb een 5MB GPRS abbo bij mijn KPN Mobile Business Select abbo... (het GPRS is dus een apart abbonement)

werkt wel heel cool.. verbinding binnen 6 sec. terwijl je GSM nog in je tas zit :P

Qua software heb ik een proggie genaamd KPN Connect gedownload van de site.. daarmee maak ik dus verbinding en kan ik de statistieken zien..

Enige nadeel vind ik is dat je de ongebruikte MB uit je bundel niet meeneemt naar de volgende maand... en dat als je er ook maar een paar bytes over je bundel komt je vrij veel betaald voor 1 extra MB..
Moet je telefoon perse Bluetooth hebben om te kunnen internetten??? Ik heb namelijk een Nokia 7210 en ik wil op de camping internetten 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het kan ook via IR hoor, dan moet je telefoon alleen in het bereik van de IR sensor van je laptop liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Hmm kost het ook geld bij T-mobile of verekenen ze het gewoon met je aantal minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Weet ik niet... Bij Vodafone noemen ze het Dataverkeer, en het kostte me de afgelopen maand 25,16 euro bovenop m'n gesprekskosten + abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Er is al een paar keer opgemerkt dat de diverse onderdelen erg warm worden, met name de HDD. Nu vraag ik me af, is zo'n laptop daartegen bestand of is de levensduur van een HDD in een laptop aanzienlijk korter ?

Als je bv een Die-Hard gamer bent, en je gebruikt hiervoor een TM800, is deze daar dan ook echt voor gemaakt ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Nu wordt het mooi, ik krijg net me laptop weer terug van acer.

Ik zet hem ( een van de klachten was dat hij soms de cd speler niet kon benaderen ) en hij pakt me cd’s niet ???

Ga ik testen of het scherm het doet ( er zit een stukje in me scherm links onder dat semi kapot is, al blaas je er op dan gaat het beeld zeg maar uitlopen ) OOK NIET OPGEMERKT :( WTF ??

Nu nog even het geluid testen.. Ook nog kapot dus :r :/ :|

In de brief stond dus dat hij van de 4 klachten geen van de 4 kon vinden ... ja hoor .. :r

[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 21-07-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
seq_uence schreef op 21 July 2003 @ 15:19:
Er is al een paar keer opgemerkt dat de diverse onderdelen erg warm worden, met name de HDD. Nu vraag ik me af, is zo'n laptop daartegen bestand of is de levensduur van een HDD in een laptop aanzienlijk korter ?

Als je bv een Die-Hard gamer bent, en je gebruikt hiervoor een TM800, is deze daar dan ook echt voor gemaakt ?
Als Die-Hard gamer zet je er denk wel een grotere hdd in die op 5400rmp draait ;)

Leuk anders :) 1 minuut wachten voor de map geladen is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57
De 60GB in de 804LCib is toch 5400 rpm? en de rest 4200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Een probleempje, als ik Bluetooth aanzet komt op het display de melding "NO DEVICE" (die groene letters). Weet iemand wat er aan de hand is ? BT werkt verder wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

seq_uence schreef op 22 July 2003 @ 10:10:
Een probleempje, als ik Bluetooth aanzet komt op het display de melding "NO DEVICE" (die groene letters). Weet iemand wat er aan de hand is ? BT werkt verder wel goed...
dat er geen bluetooth apparaat is gevonden...je moet er natuurlijk wel een gsm, pda oid bij houden :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Mooooody schreef op 22 July 2003 @ 10:36:
[...]

dat er geen bluetooth apparaat is gevonden...je moet er natuurlijk wel een gsm, pda oid bij houden :)
Ohw, dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen die ik bij BT heb gedaan, toen ik die laptop net had kreeg ik die melding nl. niet bij aanzetten van BT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

hmm mijn linker muisbutton kleeft sinds eergister.
dat is mega k*t tis niet meer een soepele klik, hij lijkt een beetje te hangen :(

iemand hier ook al last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Die gebruik ik nooit, met je touchpad klikken werkt toch veel fijner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Diaboluzzz schreef op 22 July 2003 @ 11:56:
hmm mijn linker muisbutton kleeft sinds eergister.
dat is mega k*t tis niet meer een soepele klik, hij lijkt een beetje te hangen :(

iemand hier ook al last van?
ja minstens al 3 mensen op dit forum, maar op mijn laatste vraag of er meer mensen last van hadden werd verder niet gereageerd..... welke S/N of revisie nummer heeft je laptop? ben benieuwd of het ook in de nieuwste versies zit nl....

Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de Acer TravelMate 803LCib is vandaag in de aanbieding bij www.de-laptopper.nl....
ik zit te twijfelen of ik ga bestellen of niet
moeilijk :P

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

zit dus ook in de nieuwste revisie, * Diaboluzzz heeft .076 en heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
offtopic:
Olafmol lees ff de faq m.b.t. groeten e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
:'(

Vandaag is me laptop voor de 2e keer in 1 week rma gegaan.

Hopen dat ze hem bij acer nu wel maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:14
Zoveel klik je IMHO toch niet met een laptop met de onboard mouse pad, gebruik bijna altijd wel een USB-muis. Ik net als dinges, overweeg erg sterk om deze laptop aan te schaffen, ik zou er alleen is graag met me bouwvakkers sloopmokers aan willen zitten :)

Problemen die ik nu vooral voorbij zie komen in dit topic zijn software driver related in mijn ogen, DOA's komen altijd voor uiteraard. Ik kijk het iig nog even tot augustus ik heb niet zoveel haast met aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Als bezitter van een Travelmate 800Lci van de eerste serie en een verwende gebruiker van deze Topic.
Het topic volg ik per dag en geef ook response waar dat nodig is. Inmiddels zijn we al weer een poosje in deel 3 bezig.
Maar nu mijn vraag: ik heb ook wat materiaal gekocht voor het Wireless gebeuren een Linksys BEFW11S4. Alles werkt goed. Alleen het Travelmate 800Lci probleem speel me op de verbinding is al laag als ik van de tussen verdieping naar beneden ga. Dan gaat het van uitstekend naar laag. Hebben jullie tips waar ik wat mee kan. Er wordt zoveel dingen gepost. ik zie als voor iemand die nog niet echt Wireless kundig door de bomen het bos niet meer.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
een 803lci of 800lci met 1024 MB...het laatste is iets goedkoper zie ik wel...wat te doen? Ik denk dat 1024 MB meer uitmaakt over een jaar dan 300 MHz (400 als je vergelijkt met P4)

[ Voor 98% gewijzigd door LosserNL op 22-07-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
LosserNL schreef op 22 July 2003 @ 17:25:
een 803lci of 800lci met 1024 MB...het laatste is iets goedkoper zie ik wel...wat te doen? Ik denk dat 1024 MB meer uitmaakt over een jaar dan 300 MHz (400 als je vergelijkt met P4)
Geheugen kan je altijd nog upgraden, je cpu gaat toch iets minder makelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
das tien punten voor jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
LosserNL schreef op 22 juli 2003 @ 17:52:
das tien punten voor jou :D
:? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 08-09 16:28
Damn! Ook hier is de eerste dode pixel verschenen.. :( Ik was net m'n TM800 opnieuw aan het installeren toen m'n oog er op viel.. Gelukkig is hij zwart/donker grijs, zodat hij niet al te veel opvalt, maar ik vind 't toch wel klote eigenlijk.. :( Ik heb er even een paar foto'tjes van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/tm800pixel1_klein.jpg
klik hier voor orginele versie (>1MB!)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/tm800pixel2_klein.jpg
klik hier voor orginele versie (>1MB!)

edit:
Op orginele foto is de pixel een stuk duidelijker te zien! :)

offtopic:
Zie je trouwens dat er in m'n camera ook een deadpixel zit? :X Rechts onderaan.. En die is een stuk irritanter dan die dode pixel op m'n lappie.. :(

[ Voor 25% gewijzigd door blakez op 22-07-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 08-09 16:28
In m'n vorige post heb je kunnen lezen dat ik WIN XP opnieuw op m'n TM800 gezet heb, maar nu ben ik er eigenlijk nog niet geheel tevreden over.. Ik zou graag WIN XP er op willen zetten (m.b.v. de 2 bijgeleverde recovery cd's), maar dan wel zo dat de harddisk in NTFS staat i.p.v. in FAT32.. Ik geloof niet dat je dit kan instellen wanneer je gebruik maakt van de system cd.. Weet iemand toevallig hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Dat al m'n partities in NTFS staan i.p.v. FAT32? :?

edit:
Sorry dat ik het in een nieuwe post post.. :) Maar anders werd m'n vorige post te onoverzichtelijk..

edit:
Het is me al gelukt.. 'k wist niet dat Partition Magic 8 zo'n handig progje was.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door blakez op 22-07-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nu toch ook maar es ff een post van mij. Lees het topic ook al vanaf het eerste deel en heb me veel in deze laptop verdiept (reviews, prijzen, problemen, etc.), en dit topic heeft daarbij echt geholpen. (Ook goede startpost! :P Lullig dat je laptop het net zo slecht doet alleen.)

Inmiddels heb ik ook sinds een aantal weken m'n TM800 (gereviseerde versie :)) en ik moet zeggen dat ik er ook echt heel tevreden over ben. Qua snelheid valt het me niet tegen, en het scherm is ook echt super. Raad hem dan ook iedereen aan, die hem nog niet heeft gekocht (en toch wil gamen op een laptop ;)). Alles loopt gewoon echt heel soepel, zelfs spellen als UT2003 en Raven Shield. (Beter dan op m'n desktop: XP2000+, 1GB RAM en Ti-4200, heb ik de indruk.) :D

De laptop heb ik besteld bij PCSnel, en heb hem ook daar opgehaald (toch OV :P). Twijfelde erover of ik wel of geen pixelgarantie moest nemen. Had wel een beetje korting gekregen, maar uiteindelijk heb ik toch geen pixelgarantie genomen. (Het scherm leek verder ook wel OK daar, alhoewel alleen het BIOS en het Acer-startscherm te zien waren. Maar mocht hem daar toch bekijken, dus dat viel al wel mee.) Verder op zich wel goede service daar, kregen zelfs wat te drinken.
Maar dan kom je thuis, en dan blijkt er toch een dode (eigenlijk live) subpixel op te zitten. :| Baalde eerst wel, en had toch liever die pixeltest genomen. Maar achteraf heb ik er eigenlijk geen last van (is blauw en zit linksonder op de taakbalk ;)). En door de hoge resolutie merk je het ook niet echt. En om een advies te geven: om eerlijk te zijn valt het echt wel mee hoor, pixeltest kun je erbij nemen, maar is niet echt nodig. Als ik hem er wel bij had gehad, was ik er zekerweten ook niet mee teruggegaan (toch weer ff laptop kwijt en zo). Zelfs nu er inmiddels nog eentje is bijgekomen, meer in het midden van het scherm (nee, niet in het middelste vak. Hij is wel ook blauw, en lijkt iets groter en is alleen zichtbaar bij een zwart scherm), zou ik hem nog niet willen ruilen.

Verder heb ik nog wat tips, e.d. (mogelijk ook handig voor een volgende startpost? O-)):
• Zelf vind ik de indeling van de harde schijven wel prima, maar heb toch liever NTFS (iig op de C-partitie), hiervoor heb ik het volgende gedaan -> Start -> Uitvoeren -> cmd -> "convert C: /FS:NTFS" (zonder quotes). (LET OP: Standaard betekent dit wel dat je (TM800-)screensaver het niet meer doet, als je geen admin bent :/)
• SpeedSwitchXP is idd errug handig! :D
• Als je het plainum-gebeuren (smartcard) deinstalleerd ben je dus ook je BIOS-protectie kwijt (hoopte van niet). :(
Montana schreef op 22 July 2003 @ 16:56:
[..]
Maar nu mijn vraag: ik heb ook wat materiaal gekocht voor het Wireless gebeuren een Linksys BEFW11S4. Alles werkt goed. Alleen het Travelmate 800Lci probleem speel me op de verbinding is al laag als ik van de tussen verdieping naar beneden ga. Dan gaat het van uitstekend naar laag. Hebben jullie tips waar ik wat mee kan. Er wordt zoveel dingen gepost. ik zie als voor iemand die nog niet echt Wireless kundig door de bomen het bos niet meer.
Zelf heb ik ook een Linksys BEFW11S4 aangeschaft (toch maar paar euro duurder dan de WAP11). Een paar dingen die je kunt doen om de verbindinding beter te maken: de wireless-netwerkkaart in je laptop meer vermogen geven (Apparaatbeheer -> Netwerkadapters -> Intel Pro/Wireless -> Draadloos -> Max performance) en ook evt een ander kanaal kiezen op de BEFW11S4 (Web Configurator -> Setup (beginscherm) -> Channel). Bij mij werkt ie het beste (kwa snelheid en verbindingskwaliteit) op kanaal 10 of 11.

Zelf heb ik echter ook nog een vraag over deze combinatie (of het wireless gedeelte van de laptop in het algemeen): komt het bij jullie ook wel eens voor dat de laptop opstart met een probleem met de wireless kaart? Bij mij krijgt ie eerst soms geen verbinding, en als ik dan naar eigenschappen ga en vervolgens bij geavanceerd voor vernieuwen kies, doet ie het soms (na een aantal keer) wel weer. Ook start ie soms op met een 'uitroepteken' (bij apparaatbeheer), dus dat er een fout is opgetreden, waardoor ie niet kan starten. De laptop uit- en aanzetten lost het probleem wel op, maar toch is het vrij vervelend. (Komt gelukkig niet heel vaak voor, maar toch wel een aantal maal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 11:35
Zelf heb ik echter ook nog een vraag over deze combinatie (of het wireless gedeelte van de laptop in het algemeen): komt het bij jullie ook wel eens voor dat de laptop opstart met een probleem met de wireless kaart? Bij mij krijgt ie eerst soms geen verbinding, en als ik dan naar eigenschappen ga en vervolgens bij geavanceerd voor vernieuwen kies, doet ie het soms (na een aantal keer) wel weer. Ook start ie soms op met een 'uitroepteken' (bij apparaatbeheer), dus dat er een fout is opgetreden, waardoor ie niet kan starten. De laptop uit- en aanzetten lost het probleem wel op, maar toch is het vrij vervelend. (Komt gelukkig niet heel vaak voor, maar toch wel een aantal maal.)
Lijkt mij een beetje dat die wireless kaart niet 100% vast zit.... da's de enige reden die ik kan bedenken waarom ie hem soms niet zou vinden....

Is de kaart goed bereikbaar van buiten af (zonder dus de hele machine uit elkaar te hoeven draaien)? Dan zou ik het gewoon eens checken..

Overigens, met een beetje geluk ga ik volgende maand de 803 halen. Waar moet ik op dit moment echt op letten mbt de 803? Lijkt me niet dat de info uit de startpost ook volledig op deze machine van toepassing is.

[ Voor 11% gewijzigd door Deevay op 22-07-2003 22:28 ]

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook maar een TM800lci besteld :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een travelmate 800 en kreeg gisteren ineens een vertikaal streepje voor mijn muispointer. Na wat gepield te hebben viel me op dat ik op meer plekken in windows xp ineens vertikale stippelstreepjes zie. Ik dacht een probleem met de driver maar na de laatste versie te hebben geinstalleerd, nog steeds streepjes.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kun je met je een digicam es een foto ervan maken? Is wat makkelijker voor ons om te zien waar het aan kan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het maken van de digipic ging de lt in standby toen ik 'm wakker had gemaakt weg streepjes. Blijkbaar iets in de opstartvolgorde van bepaalde software en/of drivers of zo. Ik heb ook nog ff met die lui van Acer gebeld en die vertelde me dat het een hardwareprobleem was en dat ik de notebook moest inzenden.

Nog ff een hele domme vraag maar hoe zet ik een pic op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Sinds vandaag nu ook een 800lci...toppertje hoor...Alleen heb ik een oudere revisie blijkbaar aangezien er geen bluetooth opzit....jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

LosserNL schreef op 23 July 2003 @ 18:54:
Sinds vandaag nu ook een 800lci...toppertje hoor...Alleen heb ik een oudere revisie blijkbaar aangezien er geen bluetooth opzit....jammer...
geef eens je serienummer dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
LXT250603031101F1EEF00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 18:07:
Tijdens het maken van de digipic ging de lt in standby toen ik 'm wakker had gemaakt weg streepjes. Blijkbaar iets in de opstartvolgorde van bepaalde software en/of drivers of zo. Ik heb ook nog ff met die lui van Acer gebeld en die vertelde me dat het een hardwareprobleem was en dat ik de notebook moest inzenden.

Nog ff een hele domme vraag maar hoe zet ik een pic op dit forum?
kan je vinden in de faq.

Maar goed.

code:
1
 [img]www.plaatje.nl/plaatje.jpg[/img]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

LosserNL schreef op 23 July 2003 @ 19:00:
LXT250603031101F1EEF00
is inderdaad de oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 23 July 2003 @ 20:00:
[...]

kan je vinden in de faq.

Maar goed.

code:
1
 [img]www.plaatje.nl/plaatje.jpg[/img]

:)
Dat had ik inderdaad in de faq gezien maar ik vroeg me af of het ook mogelijk was het plaatje naar een tweakers server te ftp-en. Heb ik niet kunnen vinden in de faq.

Het probleem met de streepjes naast de muispointer lijkt weg te blijven dus dat is goed nieuws. Ik heb vandaag 3dmark2001se gedraaid en een score gehaald van 6850 is dat een beetje gangbaar?

Wat me wel opviel is dat er veel renderfouten te zien waren zoals zwarte driehoeken. Vooral in de dragon demo. Ik heb de laatste acer vga drivers geïnstalleerd dus daar zou 't niet aan moeten liggen.

Als laatste nog ff iets over de lan verbinding. Die valt steeds weg, komt wel weer op maar toch irritant bij het downloaden. Ik heb gelezen in deze topic dat dit bij meer mensen het geval is maar ik heb niet kunnen vinden wat hieraan te doen. Het is volgens mij niet de signal strength want het gebeurd ook als ik mijn laptop naast het accesspoint zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Probeer de laatste Omega drivers te installeren (op de frontpage in de meuktracker) , deze zijn gebaseerd op de Catalyst 3.6 set en werken direct op je MR9000....RTCW, BF1942, GTA:VC geen probleem :)

Ik heb zelf nog enige "woes" over het bereik van de WLAN...die is zichtbaar minder dan mijn Linksys PC-card die ik in mn oude laptop gebruikte, terwijl deze Acer antennes in het scherm heeft ? ... Of is intel nou zo brak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij zit de antenne niet in het scherm, althans dat heb ik begrepen uit deze topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ACM schreef op 24 July 2003 @ 11:14:
Volgens mij zit de antenne niet in het scherm, althans dat heb ik begrepen uit deze topics :)
Onder het tobo dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
ow, in de travelmate 630 serie zit ie in het scherm (vandaar dat InviLink stickertje op je scherm) ... zou wel ultimate humiliation zijn als Intel dat niet wil in deze Acer...

Wie kan het uitsluitsel geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ACM schreef op 24 juli 2003 @ 11:14:
haal mijn nick nou eens uit je ondertitel! :P

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 24 juli 2003 @ 11:43:
[...]

Onder het tobo dacht ik :)
LosserNL schreef op 24 July 2003 @ 13:22:
ow, in de travelmate 630 serie zit ie in het scherm (vandaar dat InviLink stickertje op je scherm) ... zou wel ultimate humiliation zijn als Intel dat niet wil in deze Acer...

Wie kan het uitsluitsel geven? :)
Ik weet het ook niet , maar is wel vreemd dan dat het stickertje , bij mij althans , ook op het scherm zit ( rechts ) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Niet online
Deevay schreef op 22 July 2003 @ 22:27:
[...]

Lijkt mij een beetje dat die wireless kaart niet 100% vast zit.... da's de enige reden die ik kan bedenken waarom ie hem soms niet zou vinden....

Is de kaart goed bereikbaar van buiten af (zonder dus de hele machine uit elkaar te hoeven draaien)? Dan zou ik het gewoon eens checken..

[..]
Thnx voor de reply! Het zou misschien wel een antwoord kunnen zijn, hoewel ik me afvraag waarom ie hem dan wel vindt (dat 'uitroepteken' betekende toch niet dat ie hem helemaal niet vind :?). Maar het zou kunnen kloppen misschien, als ie maar half contact maakt ofzo, denk ik...

Durf het eigenlijk nog niet helemaal aan om hem open te halen en zo. Ook al zit de wlan-mini-pci-kaart onder een klepje. Geen idee of je dan wel of niet je garantie kwijt bent eigenlijk? :/
Als iemand hierop een antwoord weet en ik het nog es aandurf, ga ik het misschien nog wel eens proberen. Maar het blijft sowieso apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nog ff reageren of een 3dmark2001se score van 6850 een beetje gangbaar is.

Ik zal ook de omega drivers eens proberen. Wat wel weer vreemd is, is dat ik net ff aan een colega de renderfouten wilde laten zien in 3dmark en natuurlijk deed ie het nu perfect. Snap er niets meer van :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Acer is more than meets the eye >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff zitten zoeken op de intel suport site en geconstateerd dat er een nieuwe driver is voor de wireless lan 2100 versie 7.0.1.0 de driver op de acer site is versie 1.0.28.2 :?

Kan deze driver alleen niet downloaden want ik wordt op de intelsite doorverwezen naar de Acer site.

Ik zag ook nog iets over ProSet troubleshooting tool waarmee je allerlei instellingen van de wlan kaart kan checken. Helaas ook weer niet te downloaden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:19:
Heb ff zitten zoeken op de intel suport site en geconstateerd dat er een nieuwe driver is voor de wireless lan 2100 versie 7.0.1.0 de driver op de acer site is versie 1.0.28.2 :?

Kan deze driver alleen niet downloaden want ik wordt op de intelsite doorverwezen naar de Acer site.

Ik zag ook nog iets over ProSet troubleshooting tool waarmee je allerlei instellingen van de wlan kaart kan checken. Helaas ook weer niet te downloaden.
Linkjes? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:14
Wat prutst iedereen met het zoeken naar drivers...het is een centrino laptop en Acer is niet de enige die die maakt. Browse naar de dell site voor up 2 date drivers voor de intel chipset en intel pro wireless kaart. Eventueel kan je daar zelfs de laatst nieuwe drivers neerhalen voor de Radeon 9000 Mobility, als je iig weet in welke laptop deze zit. Ik weet iig dat die in een D800 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ProSet utility bij HP vandaan gehaald maar die herkende de netwerkadapter niet dus ik dacht dat er toch leverancier specifieke meuk in zit. Maar ik zal die dell drivers 'ns proberen. Voorlopig kan ik ff niets doen want mijn laptop is RMA. De streepjes op het scherm waar ik het eerder over had werden steeds erger en bij Acer wisten ze me te vertellen dat dit een hardwareprobleem is.

Btw, het uitvallen van de connectie om de paar minuten is te verhelpen door de WZC service te stoppen nadat de verbinding is gemaakt. Werkt als een speer. Enige nadeel is dat je dit elke keer met de hand moet doen. Ik ben nog op zoek naar een meer permanente oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:21:
Btw, het uitvallen van de connectie om de paar minuten is te verhelpen door de WZC service te stoppen nadat de verbinding is gemaakt. Werkt als een speer. Enige nadeel is dat je dit elke keer met de hand moet doen. Ik ben nog op zoek naar een meer permanente oplossing.
Ja, daar heb ik hier ook last van, moet ik steeds die netwerkbrug herstellen.

Wat is de WZC service, waar vind ik die en hoe kan ik die stoppen?

Netbios uitschakelen kan ook helpen, maar dan kan ik geen files meer sharen met mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Als je de WZC uitzet, hoe moet je dan de hele boel instellen? dat gaat niet in de adapterinstellingen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TM800 is binnen!!!
geen dead pixels, geen pieptoon, geen batteryloss, geen tikken of enigzins andere mankementen :)
bluetooth werkt ook als een trein, met mijn 6310i, nu alleen nog wachten op mijn 802.11g accesspoint, en pc-card :)
(Bij de-laptopper gekocht trouwens, aardige lui, goede prijzen, en lekkere koffie daarzo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de services applicatie in de control panel kan ie uit worden gezet door de "Wireless zero configuration" te dubbelklikken en dan op stop te drukken. Hij moet wel weer worden opgestart de volgende keer als je windows boot dus "Startup type" op automatic laten staan. Belangrijk is ook dat je 'm pas stopt als de verbinding met het netwerk gemaakt is. Mocht de verbinding om wat voor reden dan ook verbroken worden dan kun je de service gewoon weer starten, wachten tot de verbinding up is en dan de service weer stoppen. Het is ook mogelijk om te starten en stoppen via de commando line zodat je er een paar desktop shortcuts voor kan maken maar daar heb ik de exacte syntax nu ff niet van bij de hand.

Zie ook: http://www.dslreports.com...7~root=equip,16~mode=flat en
http://www.dslreports.com...10~root=equip,9~mode=flat

De reden waarom de verbinding verbroken wordt schijnt te zijn dat de service om de zoveel tijd gaat checken of er niet een beter accespoint in de buurt is. Iets wat je natuurlijk in 99,99% van de gevallen niet wil.

Je kan volgens Intel het probleem omzeilen door gebruik te maken van de ProSet utility om de config te doen ipv WZC maar hier heb ik nog geen versie van kunnen vinden die mijn netwerk adapter herkent. Acer stelt zelf niet ProSet ter beschikking maar wel een eigen Wifi management programma (in het 80211dd.zip bestand (subdir 80211a+b) op de suport site) maar dit ding kreeg ik ook niet aan de praat. Mailen over deze problemen met Acer heeft ook geen zin want ik wacht nog steeds op antwoord :'( .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Oh ja, ik zie hem erbij staan in systeembeheer.

Ik heb wel een ProSet CD bij m'n Jade 8070 gekregen, maar ik zie als optie alleen maar adapter switching staan (wat uit staat omdat ik die bridge gebruik). En ik zie daar verder geen instellingen staan voor de wireless kaart.

Misschien die CD nog eens bestuderen...

EDIT:

Ik heb trouwens niet dat de verbinding constant wegvalt of dat ik de WEP key opnieuw moet instellen.

De verbinding valt af en toe weg om meteen weer terug te komen, maar het lijkt of XP daar van in de war raakt want die doet er langer over om de verbinding te herstellen.

Dan moet ik dus handmatig bij de netwerk brug 'herstellen' kiezen om meteen de verbinding weer goed te hebben.

EDIT2:

Ook bij de geavanceerde settings van de draadloze netwerkverbinding 'Automatisch verbinden met netwerken...' uitvinken.

En de verificaties uitschakelen (IEEE, netwerkverificatie heb ik ook uit staan).

[ Voor 55% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 25-07-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamer_Deluxe schreef op 25 July 2003 @ 14:32:
Ik heb trouwens niet dat de verbinding constant wegvalt of dat ik de WEP key opnieuw moet instellen.

De verbinding valt af en toe weg om meteen weer terug te komen, maar het lijkt of XP daar van in de war raakt want die doet er langer over om de verbinding te herstellen.
Is ook precies wat ik heb. Het duurt altijd een tijdje voor de verbinding weer herstelt is. Ik hoef ook geen wep keys etc opnieuw in te stellen want dit blijft gewoon intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Deze Dell Drivers werken op mijn Travelmate 800Lci :

http://ftp.dell.com/network/R59082.EXE

PROset werkt ook, en ik hoop dus dat deze drivers de problemen met de WLAN oplossen :D

Wel even WZC uitzetten he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 15:41:
Is ook precies wat ik heb. Het duurt altijd een tijdje voor de verbinding weer herstelt is. Ik hoef ook geen wep keys etc opnieuw in te stellen want dit blijft gewoon intact.
Ah, okay, dus we hebben het over precies hetzelfde.

Bij de eigenschappen van de Wireless LAN 2100 in de hardware lijst kan ik bij de Draadloos tab Openen klikken om de Intel PRO software te starten. Maar dan krijg ik een foutmelding dat er een ongeldig MAC adres wordt doorgegeven.
Misschien doordat ik de netwerkbrug gebruik ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

LosserNL schreef op 25 July 2003 @ 15:48:
Deze Dell Drivers werken op mijn Travelmate 800Lci :

http://ftp.dell.com/network/R59082.EXE

PROset werkt ook, en ik hoop dus dat deze drivers de problemen met de WLAN oplossen :D

Wel even WZC uitzetten he? :)
Wat doet die PROset bij jou dan behalve schakelen tussen adapters. Kun je daar ook andere dingen mee instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
In de PROset kan ik gewoon alles wat met WZC ook kan, profielen aanmaken voor access points etc, power mgmt. settings wijzigen, etc etc.....Door PROset is ook het associëren met een access point supersnel geworden....druk op de WLAN knop -> hoppa verbinding :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/acer/proset1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/acer/proset2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/acer/proset3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/acer/proset4.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door LosserNL op 25-07-2003 17:01 . Reden: sshots ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de TV out en de VGA out aan het proberen, maar ik zie dat het niet mogelijk is om als je 1 van de 2 gebruikt DIVX op je TV af te spelen?
hij geeft alle beeld weer behalve de DIVX of Xvid. Is dit een bekende probleem en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Je moet je TV-out als primair beeld instellen zodat je overlay goed overkomt...Dit kan je in "displays" in je ATi menu wel instellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Wow, bedank voor de uitgebreide uitleg.

Ik heb bij die netwerk componenten alleen maar 'schakelen tussen adapters' staan. En dat wordt meteen uitgezet als ik het aanzet vanwege dat ik een statisch IP adres gebruik voor de laptop.

Ik vraag me af of de adapter zelf niet te zien is omdat ik die netwerkbrug gebruik. Maar die brug heb je toch nodig omdat je ook nog andere netwerk mogelijkheden hebt zoals Bluetooth, gewoon modem, wired LAN en Firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Wat een ge-etter allemaal weer zeg.

Ik heb ontdekt dat als ik de draadloze adapter uit de brug haal, dan wordt hij door de PROset gedetecteert. Dan kan ik hem instellen met WEP (in HEX lekker handig) en een geforceerd MAC adres voor het access point. Vast IP wat ik al ingesteld had en de DNS servers.

Dan moet ik hem eerst in de brug terugzetten, anders werkt internet niet. Maar dan kan ik niet meer bij de PROset instellingen. Ik kan dan wel WZC en eruit gooien en de boel werkt nog prima. Reageert inderdaad onmiddelijk als je de WLAN aanzet.

Dus ik dacht laat ik dan even het MAC adres van die wireless kaart ook in de accept lijst van m'n WLAN access point erbij zetten.

Nou toen deed m'n internet het met geen mogelijkheid meer. Constant met die adapters lopen zooien, blauw scherm kwam nog voorbij natuurlijk. Totdat ik op het idee kwam om dat MAC adres weer uit m'n access point te gooien. Toen werkte het weer :/

Misschien een bug in m'n accesspoint ofzo?

En misschien dat als ik alleen het MAC adres van m'n wireless kaart erin zet dat het dan wel werkt zonder die brug. Maar als die brug verder geen problemen geeft laat ik het maar zo denk ik, die brug lijkt me wel handig om alle netwerkmogelijkheden mee samen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:11
De Acer Travelmate 800LCib van mijn vader is hier vandaag binnen komen rollen :)
Het is de nieuwe 077 revisie (zelfde als de 076 revisie als in Nederland, maar met azerty toetsenbord neem ik aan).

Voor de korte periode dat ik er wat mee heb kunnen spelen is me toch opgevallen hoeveel slechte/dode pixels het scherm had (stuk of 5 en dan heb ik er nog niet echt naar zitten zoeken mm per mm en kleur per kleur). Toch vallen deze slechte/dode pixels niet erg op (15" en 1400×1050 maakt elke pixel op zich dan ook erg klein), ik zou zelfs durven zeggen dat je ze niet zou zien als je er niet echt naar zou zitten zoeken (ik heb nu spijtig genoeg wel erg goede ogen). Het stof op het scherm kan bvb in bepaalde omstandigheden veel storender zijn dan een mini plekje op het scherm :) Trouwens, uit ervaring weet ik dat die dingen je in het begin misschien wat kunnen irriteren, maar na een tijdje ga je er al helemaal niet meer op letten.
Hij gaat dus zeker niet terug hiervoor (we are in love, en liefde is blind he ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik ben sinds gisteren in bezit van een Acer TravelMate 803LCib en heb er nu zelf Win XP opgezet (1 grote partitie van gemaakt). Nu heb ik nog een klein vraagje. M'n monitor wordt herkend als Default Monitor (en staat er 3x in, ook al verwijder ik hem, bij de volgende reboot staat het er weer 3x in). Hierdoor is de beeldkwaliteit precies verminderd. Slepen met vensters geeft een 'wazige' indruk. Dit had ik eerst niet (met die andere monitor driver). Heeft iemand die monitor driver van acer nog? Want ik vind em niet op de site en niet op de CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand vertellen waarom mijn laptop een vorm van morse zend. Ik heb het idee dat dit van de HD afkomstig is. Heel irritant net zo een hoge frequentie dat je oren irriteerd.

Ik weet niet zeker of het de HD is, maar naar mijn oren te luisteren hebben gelegd hoor ik het het hardst waar de HD zich bevindt.

Someone :) ?.. garnatie, defect, driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow btw: Is het normaal dat mijn laptop dit geluid maak als ik mijn polsen er op lig. Of een beetje druk aan het typen ben.

http://www.webwatcher.info/tweakers/tm800kraak.wav

Ik weet niet of julie dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Zo te zien kan webwatcher naar Acer bellen om de boel te RMA-en :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Bij mijn Jewel laptop lijkt de fan iets aan te lopen (neemt af, kwestie van inslijten denk ik en dat gaat niet zo snel als hij nooit aanstaat :) )

Anyway, als hij stopt maakt hij een licht tjilpend geluid, als je pech hebt blijft die tjilp in een piep hangen. Waarschijnlijk omdat hij blijft trillen door de warmte. Die piep wordt gemoduleerd door wat de laptop aan het doen is.

Oftewel, als je laptop piept heb je kans dat het iets is wat trilt door de warmte. En ik heb ook gehoord dat condensatoren kunnen piepen.

Ik heb hier overigens nog steeds geen enkele dode pixel op mijn scherm.

Mijn monitoren staan ook allemaal op 'default monitor' vond ik in eerste instantie ook een beetje raar. Als ik met een window sleep worden de pixels een beetje dubbel, zal de traagheid van het scherm wel zijn ofzo, in spellen heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CobraX schreef op 26 July 2003 @ 09:20:
M'n monitor wordt herkend als Default Monitor (en staat er 3x in, ook al verwijder ik hem, bij de volgende reboot staat het er weer 3x in).
Hier staat ie te boek als "Default 1600x1200 LCD" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 09:56:
Kan mij iemand vertellen waarom mijn laptop een vorm van morse zend. Ik heb het idee dat dit van de HD afkomstig is. Heel irritant net zo een hoge frequentie dat je oren irriteerd.

Ik weet niet zeker of het de HD is, maar naar mijn oren te luisteren hebben gelegd hoor ik het het hardst waar de HD zich bevindt.

Someone :) ?.. garnatie, defect, driver?
Heb je tijdens die piep toevallig BT aan staan? Ik had namelijk last van een enorm irritante piep met BT aan, maar ik zou het nu niet kunnen testen want me Acer is voor de 2e keer RMA 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Nohead

PSN ID: Nohead

LosserNL schreef op 25 July 2003 @ 20:39:
Je moet je TV-out als primair beeld instellen zodat je overlay goed overkomt...Dit kan je in "displays" in je ATi menu wel instellen denk ik
Bedankt voor de tip, ff rond zitten prullen en het werkt idd.
kan ik eindelijk op grote tv films kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zogenaamde smartcardreader werkt niet meer soepel, normaal krijg je een lichte weerstand, als de kaart eringaat, en klikt ie daarna vast, bij mij klikt ie dus niet meer vast.
ben 45 minuten bezig geweest, om de kaart zodanig in het slot te stoppen, dattie uitgelezen kon worden, ik ik kon inloggen, en daarna direct de beveiligingsopties uitgezet.
Iemand hier ervaring mee ?
Zal wel een pinnetje zijn, wat niet goed zit

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
De smartcards die ik erbij kreeg waren al zo ral dat PlatinumSecure niet wilde installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand anders al die omega drivers geprobeert, rad_w2kxp_omega_2474.exe , bij mij instaleren ze prima maar in 3d mark flikkert ie eruit na de eerste 3 of 4 tests. gamepje spelen geeft zelfde effect. dus maar terug naar de acer drivers gegaan, tot ik wat anders vind.

trouwens waar verander ik in hemels naam mij tv out resolutie, die wil niets anders dan 1024x768 doen, dan moet ik zo telkens scrollen over het beeld en filmpjes draaien dan ook niet zo fijn fullscreen.

het enigste wat nu lukt is mij de laptop display ook op 800x600 zetten dan heb ik wel full beeld op tv maar dat is niet zo fijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

LosserNL schreef op 25 juli 2003 @ 16:53:
In de PROset kan ik gewoon alles wat met WZC ook kan, profielen aanmaken voor access points etc, power mgmt. settings wijzigen, etc etc.....Door PROset is ook het associëren met een access point supersnel geworden....druk op de WLAN knop -> hoppa verbinding :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe heb je die geinstalleerd? Hier wil het wel geinstalleerd worden maar niet gebruiken omdat het systeem Wlan in gebruik is :?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Niet online
SideSwipe_XP schreef op 27 July 2003 @ 11:14:
[...]

Hoe heb je die geinstalleerd? Hier wil het wel geinstalleerd worden maar niet gebruiken omdat het systeem Wlan in gebruik is :?
Nadat je de Dell/Intel WLAN drivers hebt geinstalleerd, moet je Windows' eigen WLAN-gebeuren uitschakelen: Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services -> Wireless Zero Configuration Service op stop zetten en zorgen dat ie niet meer automatisch opstart.

Dat werkte bij mij tenminste wel... :) (Zorg wel ff dat je je WEP-key hebt, mocht je die gebruiken, die zul je namelijk ff opnieuw in moeten stellen in het Intel ProSet-programma.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Zal wel aan mij liggen, maar hoe komen jullie in godsnaam in ProSet??? ik heb de drivers geinstalled (eigenlijk het hele pakket wat van Dell afkomstig is) maar k zie nergens ProSet staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een TM800lcib, alles werkt perfekt. Alleen heb ik een klein probleempje met de wireless verbinding.

Ik heb breedband internet en deel het met een wifi router van us robotics 22mbps.Ik heb goed bereik en snel Internet, maar als ik de TM800lcib van z'n voeding haal en vervolgens op de accu zet, dan wordt het internet opeens trager en download ik ipv. 169kbps naar 4.59 kbps 8)7 (surfen gaat ietwat trager, maar nog wel te doen) Maar het bereik is nog 100%. Ook al sta ik voor de wifi ac, maar toch nog krijg ik een trage internet verbinding als ik de accu gebruik.

Volgens mij komt het door de power scheme, maar ik zou niet weten wat precies. ik heb de nieuwste drivers van acer en ik heb ook de wifi 2100 proset van Dell geprobeert. Tevergeefs blijft het hetzelfde resultaat.

Voor de rest ben ik dik tevreden over acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 22:26:
heeft iemand anders al die omega drivers geprobeert, rad_w2kxp_omega_2474.exe , bij mij instaleren ze prima maar in 3d mark flikkert ie eruit na de eerste 3 of 4 tests. gamepje spelen geeft zelfde effect. dus maar terug naar de acer drivers gegaan, tot ik wat anders vind.

trouwens waar verander ik in hemels naam mij tv out resolutie, die wil niets anders dan 1024x768 doen, dan moet ik zo telkens scrollen over het beeld en filmpjes draaien dan ook niet zo fijn fullscreen.

het enigste wat nu lukt is mij de laptop display ook op 800x600 zetten dan heb ik wel full beeld op tv maar dat is niet zo fijn.
Had ik ook. Maakte niet uit wat ik deed, na een tijdje mega crash en opnieuw booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:18

MrFish

Untitled

Ga naar start -> configuratiescherm -> systeem. Ga vervolgens naar het tabblad hardware en klik op apparaatbeheer. Daarna dubbelklik je bij netwerkadapters op Intel PRO/Wireless LAN 2100. Op het tabblad "Advanced" zet je Power Management op Highest en klik je op OK. Als 't goed is heb je nu een snelle WiFi verbinding :)

edit:
Haha, net iets eerder ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MrFish op 28-07-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 04:35:
Ik heb een TM800lcib, alles werkt perfekt. Alleen heb ik een klein probleempje met de wireless verbinding.

Ik heb breedband internet en deel het met een wifi router van us robotics 22mbps.Ik heb goed bereik en snel Internet, maar als ik de TM800lcib van z'n voeding haal en vervolgens op de accu zet, dan wordt het internet opeens trager en download ik ipv. 169kbps naar 4.59 kbps 8)7 (surfen gaat ietwat trager, maar nog wel te doen) Maar het bereik is nog 100%. Ook al sta ik voor de wifi ac, maar toch nog krijg ik een trage internet verbinding als ik de accu gebruik.

Volgens mij komt het door de power scheme, maar ik zou niet weten wat precies. ik heb de nieuwste drivers van acer en ik heb ook de wifi 2100 proset van Dell geprobeert. Tevergeefs blijft het hetzelfde resultaat.

Voor de rest ben ik dik tevreden over acer.
Je kan in de adapterinstellingen van de Intel WiFi kaart aangeven hoeveel stroom je kaart mag gebruiken als de laptop op batterijen werkt. Als je de Dell PROset hebt dan kan je dat in die utility aangeven. Gewoon AUTO uitzetten en alles volop zetten...

edit:
iets te laat lol

[ Voor 2% gewijzigd door LosserNL op 28-07-2003 10:49 . Reden: obsolete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx MrFish en Beria! Het internet draait nu net zo goed met de accu!!Ik kan nu eindelijk echt draadloos gaan internetten zonder afhankelijk van een stopkontakt te zijn...hehehe._/-\o_

Nu ben ik weer meer tevreden over mijn 800lcib!!!!

behalve de HD bij m'n de linker handpalm wordt echt gloeiend heet!})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 10:23:
Ow btw: Is het normaal dat mijn laptop dit geluid maak als ik mijn polsen er op lig. Of een beetje druk aan het typen ben.

http://www.webwatcher.info/tweakers/tm800kraak.wav

Ik weet niet of julie dit ook hebben.
Niemand :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:18

MrFish

Untitled

Vreemd geluidje, het lijkt haast wel op het geluid van de DVD/CD-RW. Overigens zou het ook nog wel de harde schijf kunnen zijn die zich niet helemaal lekker voelt... In ieder geval is het wel een vreemd geluidje....

Als ik jou was, zou ik even met acer bellen of mailen (en het geluidje meesturen!) om hun om advies te vragen... wie weet is het wel een aftikkende tijdbom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dit geloven jullie niet maar ik heb net me acer terug van de 2e keer rma en hij is weer kapot, hij valt nu gewoon constant uit, zowel op accu als op netspanning.

Ik ben nu helemaal frussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Woon je in Baghdad ofzo? Lokale gang bezig met TPG bussies slopen? sjonge jonge dat geloof je toch niet?

Kan je die RMA niet naar duitsland of engeland sturen ipv benelux? Misschien dat het dan beter gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende Probleempje!!!!!!!!!!!

Firmware van QSI CDRW/DVD SBW-242

Als iemand er een dvd in stopt dan vraagt hij naar welke RegioCode hij moet.

Misschien is er al iemand die de gehackte of gemodde versie heeft???

Zou wel leuk zijn, voor altijd Switchen!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik kom net dit schema tegen. Hieruit zou blijken dat een Centrino 1,6 ghz beter zou presteren dan een 2,4 ghz P4 M. Klopt dat?

Afbeeldingslocatie: http://www.silverview.nl/silvershop/media/intelcentrino.jpg

bron : http://www.silverview.nl/systemen/acer1.html

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 28-07-2003 17:18 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Wat ik me trouwens ook afvraag, wat is de maximale aantal Hz wat het beeldscherm aankan? Als je XP hebt, dan moet je de refreshrateFix draaien, kan hij dan gewoon op 100Hz worden ingesteld, of moet dat lager worden?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HellBeast schreef op 28 July 2003 @ 17:41:
Wat ik me trouwens ook afvraag, wat is de maximale aantal Hz wat het beeldscherm aankan? Als je XP hebt, dan moet je de refreshrateFix draaien, kan hij dan gewoon op 100Hz worden ingesteld, of moet dat lager worden?
60Hz :)

Temiste zover ik weet is 60Hz het best voor het scherm.

Btw: Mijn Travelmate is al weer weg voor de 3e keer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 28-07-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

HellBeast schreef op 28 July 2003 @ 16:56:
Ik kom net dit schema tegen. Hieruit zou blijken dat een Centrino 1,6 ghz beter zou presteren dan een 2,4 ghz P4 M. Klopt dat?

[afbeelding]

bron : http://www.silverview.nl/systemen/acer1.html
Zie dit topic voor meer info en links naar reivews met benchmarks.
[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Daarnaast staat dit ook vermeld in de openingspost van dit topic.

:O :z

Maar die info klopt wel ja ... :)

[ Voor 13% gewijzigd door FongWan op 28-07-2003 18:03 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

met behulp van de nieuwste omega drivers (zie meuktracker) haal ik 75 Hz op 1400 x 1050

[ Voor 2% gewijzigd door DJ_Mesut op 28-07-2003 20:54 . Reden: typo weg :) ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.