Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.869 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Kun je de VGA output op een hoger aantal Hz laten draaien?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomme
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08-2021

jomme

oh my GOT

Hoi,

even een vraagje tussendoor. Is er iemand die de TM 800 icm met een Linksys WRT54G aan de praat heeft.
IK krijg het Wireless stuk niet aan de praat. Constant media disconnected en als ik met de middels het ray icoontje van de Intel(Pro) Notify de config wil opstarten deze melding
"anaother wireless LAN utility is communicating with the LAN adapter. To avoid conflicts PROset has disabled its profile mgt."

Ik heb enkel een DHCP in de router activated, verder nog niets speciaal.

Iemand een tip, bij de config van de router heb ik als SSID @home ingegeven maar de Intelkaart ziet deze niet

Don't end up like al lousy Member Server !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

beesting schreef op 27 juli 2003 @ 15:06:
[...]

Nadat je de Dell/Intel WLAN drivers hebt geinstalleerd, moet je Windows' eigen WLAN-gebeuren uitschakelen: Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services -> Wireless Zero Configuration Service op stop zetten en zorgen dat ie niet meer automatisch opstart.

Dat werkte bij mij tenminste wel... :) (Zorg wel ff dat je je WEP-key hebt, mocht je die gebruiken, die zul je namelijk ff opnieuw in moeten stellen in het Intel ProSet-programma.)
Eindelijk... Het werkt :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op 25 July 2003 @ 15:48:
Deze Dell Drivers werken op mijn Travelmate 800Lci :

http://ftp.dell.com/network/R59082.EXE

PROset werkt ook, en ik hoop dus dat deze drivers de problemen met de WLAN oplossen :D

Wel even WZC uitzetten he? :)
Moet je WZC uitzetten voordat je installeerd of kan het ook nog daarna. Ik kan het nu ff niet proberen want mijn acer is rma, maar dan weet ik het alvast voor als ie terug is.

Nadat ik deze had gepost zag ik dat het antwoord hierboven staat 8)7 , Sorry.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

jomme schreef op 28 July 2003 @ 22:59:
Hoi,

even een vraagje tussendoor. Is er iemand die de TM 800 icm met een Linksys WRT54G aan de praat heeft.
IK krijg het Wireless stuk niet aan de praat. Constant media disconnected en als ik met de middels het ray icoontje van de Intel(Pro) Notify de config wil opstarten deze melding
"anaother wireless LAN utility is communicating with the LAN adapter. To avoid conflicts PROset has disabled its profile mgt."

Ik heb enkel een DHCP in de router activated, verder nog niets speciaal.

Iemand een tip, bij de config van de router heb ik als SSID @home ingegeven maar de Intelkaart ziet deze niet
* CAP-Team steekt handje op ;)

Ik gebruik alleen niet de interne wireless adapter omdat die geen gebruik kan maken van de hogere 802.11g snelheid. Ik heb er een losse Linksys WPC54G PC-card bijgekocht, en dit werkt perfect.
Je kunt ook de Wireless Zero Configuration service uitschakelen om te voorkomen dat ie constant reconnect.

SSID is de naam van jouw wireless netwerk, je mag daar van alles invullen, hoeft niet per sé @home te zijn. Verder is het belangrijk dat je in je router je CC-nummer goed invult (als het goed is kun je bij status zien dat de router jouw normale IP-nummer heeft gekregen).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik ga even kijken of ik mijn oude revisie om kan ruilen voor een nieuwere aangezien de VGA output van deze revisie zoals bekend erg brak is. Laten we hopen dat dit kan en hopelijk kan ik gewoon de harde schijf verwisselen...anders kan ik met 2.5" converterkits aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik was ook van plan de travelmate 800 te kopen, maar heb nog enkele kleine vraagjes. Is de 1.3 centrino processor snel genoeg om games als fifa en F1 aan te kunnen? Een van de verkopers bij wie ik hiernaar geinformeerd heb, zegt dat het te vergelijken is met een 1.8 ghz desktop proc. als het op gamen aankomt en met een 2.0 ghz als het op gewoon bureauwerk aankomt. Enig idee waar men hem in Belgie redelijk voordelig kan kopen, de laagste prijs die ik tot nu toe vindt is 1705€. Het betreft hier het type LX.T2506.077, is dit het nieuwste toestel met bluetooth? Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag een bezitter van de TravelMate 803lcib. M'n eerste kijk: een goede en snelle laptop :). Alleen ik heb een vraag: Hier willen we graag de Acer laptop met wirewire dus aansluiten op ons netwerkje (Acer TravelMate en een PC). wat is de beste manier om dit te realiseren? Een 11mbit wireless kaartje voor de PC erbij kopen (dus PCI kaart) Zal ontvangst goed genoeg zijn i.p.v. een 11 Mbit Wireless Access Point?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb ook nog een vraagje aan andere Travelmate bezitters... Bij mij is het zo dat de standaard windows wireless-signaalsterkte-utility nogal snel aangeeft dat de signaalsterkte laag is, terwijl de Proset util dan nog keurig 4/5 streepjes aangeeft. Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Timmert schreef op 29 juli 2003 @ 22:29:
Ik heb ook nog een vraagje aan andere Travelmate bezitters... Bij mij is het zo dat de standaard windows wireless-signaalsterkte-utility nogal snel aangeeft dat de signaalsterkte laag is, terwijl de Proset util dan nog keurig 4/5 streepjes aangeeft. Is dit bij jullie ook zo?
Yup. Komt volgens mij omdat Windows de signaalsterkte aangeeft (als tooltip o.a. als je over 'die twee monitortjes' gaat met de muis), en de proset drivers in de tasktray de signaalkwaliteit aangeeft. (Als je de proset opent, naar probleemoplossing gaat, en dan naar statistieken zie je overigen beide. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aha... Ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga binnenkort een Acer Travelmate 800Lcib bestellen. Ben benieuwd of ik problemen ga krijgen, omdat er toch wel veel mensen zijn die hier en daar een euvel hebben. Ik heb geen pixelgarantie genomen, omdat ik toch echt de laptop terug ga sturen mocht er iets me niet bevallen. Je mag namelijk gebruik maken van de Europese "afkoelingsperiode" wet.
Je mag je via internet aangeschafte artikel binnen 7 dagen terugsturen zonder opgaaf van redenen in originele staat. (dus zonder gebruikssporen en incl originele verpakking). Alleen de verzendkosten zijn wel voor je eigen rekening. Maar dat komt niet in de buurt van een pixelgarantiebedrag van meestal rond de 50 euro.

Dus als je pixels verrot zijn, je HD gaat fluiten, je toetsenbord vreemde krakende geluidjes maakt of je smartcardreader niet meer werkt, dan kun je hem nog altijd binnen die periode retourneren! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
En dan maar hopen dat de internet shop er net zo over denkt, en meteen je geld weer overmaakt, en niet pas na 4 weken of zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

maximaal 31 dagen na retourneren van het produkt. Is inderdaad vervelend, maar je laptop elke keer naar RMA en dan ook nog weer verrot terugkrijgen is nog vervelender/frustrerender.

Ben alleen erg benieuwd of het verbreken van de zegel om de laptop te testen ook "gebruikssporen" zijn. Dan gaat het hele verhaal niet door. :S

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 30-07-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
HellBeast schreef op 30 July 2003 @ 12:49:
maximaal 31 dagen na retourneren van het produkt. Is inderdaad vervelend, maar je laptop elke keer naar RMA en dan ook nog weer verrot terugkrijgen is nog vervelender/frustrerender.

Ben alleen erg benieuwd of het verbreken van de zegel om de laptop te testen ook "gebruikssporen" zijn. Dan gaat het hele verhaal niet door. :S
Bij zij Pc Snel dat ze hem daarom niet meer terug namen, je mag hem alleen terug brengen als hij nog ongeopend is enz...

En ja het is niet leuk dat je je laptop iedere keer rma moet sturen, daar heb ik nu wel ervaring mee, ik heb me laptop nu 3 weken, maar hij is niet meer dan 5 dagen in me eigenbezit geweest, en de rest van de tijd is hij rma geweest ( nu is hij weer "rma" )

edit:
Lol :Y) tijdens het typen van dit bericht komt een vrachtwagen, en die levert me een gloednieuwe 800CLI 076 rev, ik ga hem nu testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hekel aan ACer ons bedrijf heeft er circa 20 en die dingen zijn altjid defect!!
Geef mij maar Asus of Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 13:18:
Ik heb een hekel aan ACer ons bedrijf heeft er circa 20 en die dingen zijn altjid defect!!
Geef mij maar Asus of Dell
oh :? 8)7
dit topic gaat over deze zeer goede notebooks en niet over jouw persoonlijke ervaringen met acer. :/
gaat het om jouw fantastische http://www.internetprojects.nl?
Omdat Internet vaak beter kan :P
je protfolio is kaput B)

[ Voor 18% gewijzigd door Stewie! op 30-07-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Mijn Acer gaat ook RMA volgende week om dat VGA out probleem te herstellen...ik ga slijmen voor een 76 revisie gelijk, maar aangezien ik geen andere problemen heb denk ik dat dat een beetje over de top is...

RS_003 : hoeveel problemen moet je aangeven voor je de 76 krijgt? :D

[ Voor 15% gewijzigd door LosserNL op 30-07-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

LosserNL schreef op 30 July 2003 @ 13:24:
Mijn Acer gaat ook RMA volgende week om dat VGA out probleem te herstellen...ik ga slijmen voor een 76 revisie gelijk, maar aangezien ik geen andere problemen heb denk ik dat dat een beetje over de top is...
hardware is toch gelijk? Of niet?
Firmware was toch het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
DaMorpheus schreef op 30 July 2003 @ 13:26:
[...]

hardware is toch gelijk? Of niet?
Firmware was toch het verschil
Een nieuwe revisie is iets anders dan firmware, de laaste kun je er altijd zelf nog opzetten.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
LosserNL schreef op 30 July 2003 @ 13:24:

RS_003 : hoeveel problemen moet je aangeven voor je de 76 krijgt? :D
Tja, ik had zelf:

Kapote geluids chip.
Kapot scherm.
Kapot CD / DVD combo drive.

En na de 2e keer rma:
Kapot moederbord + voeding intern.

Ik denk niet dat ze je zomaar een nieuwe geven, als ze het moederbord vervangen zal het hoogste waarschijnlijk wel een 076 worden, maar ik ben Acer niet dus ik kan dat niet met 100% zekerheid zeggen.

Ik moet wel zeggen dat de Acer service top is.

Want ik denk dat ik ze toch wel iets meer dan de aankoop prijs van deze laptop heb gekost.

3x rma + 6x verzenden met dhl
en nu 1 nieuwe laptop + vervoer.

Acer, Way to go 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Ik heb net Acer gebeld en ze zeggen dat er met een paar weken een fix/update/flash komt voor de problemen met de VGA out...nu maar afwachten denk ik maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu opeens nog een probleem.

Ik heb net maar mijn US Robotics router 22Mbps(V3.1) geupgrade naar een nieuwe firmware(v4.1).

Sindsdien als ik een filetransfer van een ander pc via de router naar mijn laptop tansfer, dan stopt het halverwege de transfer en dan heb ik opeens geen verbinding met de router meer!!!!

Ik kan pas weer verbinden als ik de router uit en weer aanzet.

Had ik de firmware upgrade maar niet gedaan :(

Kan iemand mij helpen???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik heb een bluetooth setje van ms gekocht. En ik heb het aan de praat gekregen. Helaas nog niet helemaal gelukt (de bluetooth software heb ik nu wel een beetje "kapot" gemaakt). Het werkt nu dus zonder de zender van MS te gebruiken, dus met de interne zender van de Acer. Dit zou in principe moeten werken met alle HID bluetooth apparaten. Je doet dit als volgt:
1. Gewoon de muis en toetsenbord installeren (nog niet connecten)
2. De volgende Dell bluetooth drivers downloaden: http://support.dell.com/f...ID=71611&ReleaseID=R58915
3. Deze gewoon installeren
4. In configuratie scherm onder draadloze verbinding, tabblad bluetooth, kun je dan installeren (vergeet niet aan te vinken dat ze de service gebruiken) en de muis kun je natuurlijk niet verifieren(?).
5. Op zich werken nu de muis en toetsenbord, helaas is de driver nu alleen een beetje vernageld, waardoor dat blauwe icoontje rechtonderin het voor geen meter meer doet.
Wie heeft hier een oplossing voor (ik kijk uit naar nieuwe drivers van Acer (waarom moet het altijd maar van Dell komen)).

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 30-07-2003 22:20 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Voor alle ongelovige, ik heb nu ook de Ati Catalyst 3.6 drivers geinstalleerd (eerst gemod)
Het is echt een verbetering......dus mocht je twijfelen DOEN

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 uren geprutst met instellingen en ander gedoe, had ik eindelijk m'n wireless connectie goed (Acer TravelMate 803clib --> PC met wireless kaartje)

Het probleem is nu als ik met de laptop de computer kamer uitga dan heb ik matige/lage verbinding en geeft hij 5.5 - 2 of 1 mbps aan naarmate ik steeds verder loop. Boven verdieping heb ik wel contact (2mbps - laag bereik). Alleen als ik terug loop na de computer blijft hij 1mbit/sec aangeven en het downloaden gaat dan ook iets met 1mbit/s :?

M'n PC blijft rustig: "Speed: 11mbps, signal: very good aangeven" maar nu blijft m'n laptop "signaal: erg goed, snelheid: 1 mbps aangeven"

Kent iemand dat probleem? Ik heb een TRENDnet 11/22mbps Wirelless LAN PCI Adapter en als ik de software en utils van die kaart installeer dan kan ik kiezen tussen verschillende dingen:

tx rate: heb ik 11000
BBS type: heb ik Ad-hoc
Preamble: heb ik long preamble

Kent iemand nog betere programma's om wireless connecties in te stellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: dubbelpost

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 23:21 . Reden: dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
dat dell progje werkt alleen bij de ingebakken Intel PRO adapter

[ Voor 3% gewijzigd door LosserNL op 30-07-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

ff een vraagje... bij het schranier van mijn TM zie ik --klein stukje van het scherm--scharnier--draadje--scherm---niets---scharnier--nog een klein stukje van het scherm-- hoort dit of niet want het lijkt mij dat het scharnier aan 2 kanten bevestigd moet zijn... terwijl dit niet het geval is... of dat er 2 draden lopen... ik ben eerlijk gezegd veel te bang dat mijn TM kapot is terwijl alles het PERFECT doet!

[ Voor 17% gewijzigd door Mysteryman op 31-07-2003 01:17 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had m'n laptop 2 uur op de adapter aangesloten... nu is de adapter gloeiend heet (brandt bijna m'n vingers) en als je eraan ruikt, dan ruik je de bekende brand lucht :/

Zal dat ding defect zijn?

btw: ik ga morgen nieuwe drivers installen(voornamelijk voor wlan)

welke zijn echt cruciaal als het aankomt op betere updates?

intel chipset!
intel pro/wireless!
ati radeon9000!
lan drivers?
vga drivers?

En ik hoop dat ik met dat dell progje wel een beter wireless netwerk (peer 2 peer) weer te configgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10-09 23:33
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 02:54:
Ik had m'n laptop 2 uur op de adapter aangesloten... nu is de adapter gloeiend heet (brandt bijna m'n vingers) en als je eraan ruikt, dan ruik je de bekende brand lucht :/

Zal dat ding defect zijn?
tis idd zo dat die dingen erg heet kunnen worden maar hij moet het kunnen hebben ik heb zelf een toshiba satellite 2100 pro deze adapter wordt wel minder warm dan de acer maar er staat duidelijk op dat ik op moet passen waar ik hem neerleg aangezien die dingen erg heet worden.medion had een keer een laptop meet een adapter met een actieve fan erin opzich een aardige oplossing alleen zal ie er niet echt stiller op worden

ik zou gewoon een paar uurtjes rustig met de laptop werken en rustig kijken wat de adapter doet , zolang er geen rook of rare geluiden uitkomt moet het in priciepe goed zijn.datie stinkt kan wel kloppen na een paar uurtjes werken ruikt die van mij ook niezo fris meer door de hitte.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op 30 July 2003 @ 22:38:
Voor alle ongelovige, ik heb nu ook de Ati Catalyst 3.6 drivers geinstalleerd (eerst gemod)
Het is echt een verbetering......dus mocht je twijfelen DOEN
Wat moet je modden dan?

Ik heb de ati 3.6 drivers gedownload en die wilden niet installeren, installer ging zeuren dat er een file miste. Daarna de omega catalyst geprobeerd maar die zorgen voor een megacrash (zie ook eerdere posts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 07:22:
[...]

Wat moet je modden dan?

Ik heb de ati 3.6 drivers gedownload en die wilden niet installeren, installer ging zeuren dat er een file miste. Daarna de omega catalyst geprobeerd maar die zorgen voor een megacrash (zie ook eerdere posts).
http://www.driverheaven.net/patje/

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Mysteryman schreef op 31 juli 2003 @ 01:06:
ff een vraagje... bij het schranier van mijn TM zie ik --klein stukje van het scherm--scharnier--draadje--scherm---niets---scharnier--nog een klein stukje van het scherm-- hoort dit of niet want het lijkt mij dat het scharnier aan 2 kanten bevestigd moet zijn... terwijl dit niet het geval is... of dat er 2 draden lopen... ik ben eerlijk gezegd veel te bang dat mijn TM kapot is terwijl alles het PERFECT doet!
Hier staat de service guide, let op is nog al groot. Hierin staat hoe de 800lci enz is samengesteld.

http://www.acersupport.com/library/tm800sg.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn acer eindelijk binnen! Serienummer: lxt25060763290110AEF01

Is dit een nieuwe revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Mijn TM800 (met 1 hotpixel, en mét pixelgarantie) is nog steeds niet omgeruild door Laptopper.nl :(
Eerst hadden ze 'm nog niet binnen en nou zitten ze ineens moeilijk te doen over een koerier langssturen (en hdd omwisselen) .. of ik niet bij hun langs kon komen |:(

Ff bellen maar weer... :{

Hmm ze wachten dus nog op een levering van de laatste 800Cli's omdat die alweer van de markt gehaald worden (dat gaat snel :o)
Vrijdag of maandag zou hij dan omgeruild worden..

ben benieuwd ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
801CLi komt ervoor in de plaats toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CAP-Team schreef op 31 juli 2003 @ 10:28:

Hmm ze wachten dus nog op een levering van de laatste 800Cli's omdat die alweer van de markt gehaald worden (dat gaat snel :o)
Rieleks betekent dit dat er een nieuwe instapper komt? Wordt de 803CLI dan het instapmodel, of komen er nieuwe versies? Bijvoorbeeld met een 1,4 en een 1,7 (of een andere combo).

Hopelijk gaat heirbij de prijs van de 1803 ook omlaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Is het iemand al gelukt om halflife draaiend te krijgen? Want ik word meteen uit hl gegooid zodra het valve filmpje afgelopen is, alsof hl niet wil draaien @ die resso ofzo.

Dit met de standaard drivers.
Kan iemand kijken of hij hl wel aan de praat kan krijgen, en dan vertellen hoe hij dat heeft gedaan? tia.

modded drivers gebruikt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 31-07-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er al antwoord gegeven is op de vraag waarom die Adapter zo heet wordt,
maar toen ik op vakantie in Amerika was, had ik natuurlijk mijn TM mee, en op de adapter staat 100 tot 240 volt op 50 tot 60Hz.
En in Amerika, waar die op 110 volt / 60Hz loopt, wordt ie ongeveer 40 graden.
Dus ik denk dat de adapter origineel bedoelt is voor landen die op 110 volt / 60 Hz lopen, maar dat ie toch ook goedgekeurd is voor landen tot 240 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Die van mijn Jewel is ook voor 110 en 240 volt, met een Amerikaanse stekker bijgeleverd.
Maar die wordt niet heel warm. Het is een klein dingetje van LiteON (met ongeveer honderd veiligheidslogos erop :) )

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15
De voeding van de Acer is volgens mij precies hetzelfde en ook van LiteON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

ConZito schreef op 31 juli 2003 @ 20:42:
De voeding van de Acer is volgens mij precies hetzelfde en ook van LiteON
Oh, dat is interessant, even kijken:

PA-1600-07

Input 100-240V 1,5A 50-60Hz
Output 19V 3.16A

Ik vind hem niet heet worden, als je dat heet vind heb je nog nooit een VIC-20 of C-64 gehad :p

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag werkt op me tm 800 de touchepad niet meer. Iemand anders heeft hier op got ook een keer last van gehad (las ik in deel 2). Wat is de oplossing om m weer werkend te krijgen? Nieuwe drivers installeren in windows helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 31 July 2003 @ 11:03:
[...]

Rieleks betekent dit dat er een nieuwe instapper komt? Wordt de 803CLI dan het instapmodel, of komen er nieuwe versies? Bijvoorbeeld met een 1,4 en een 1,7 (of een andere combo).

Hopelijk gaat heirbij de prijs van de 1803 ook omlaag >:)
Op de acer site staan de nieuwe modellen al

* 800 LCib
* 803 LCib
* 803 LMib
* 804 LCib

"M" staat in dit geval voor een DVD-RW ipv DVD-CDRW en de 804 heeft een 1.7 aan boord... Van Acer dus geen bericht dat er een 801 komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 02:36:
Sinds vandaag werkt op me tm 800 de touchepad niet meer. Iemand anders heeft hier op got ook een keer last van gehad (las ik in deel 2). Wat is de oplossing om m weer werkend te krijgen? Nieuwe drivers installeren in windows helpt niet.
Misschien toets Fn/F7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
hèhè.. denk dat best veel mensen met deze laptop dat overkomt.. hebben ze een keer FN/F7 per ongeluk ingedrukt en ze weten niet waarvoor die knop is.. :P en dan gewoon de usb muis blijven gebruiken.. en als ze dan een keer het touchpad nodig hebben dan doet ie het niet :D :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 09:37:
[...]

Op de acer site staan de nieuwe modellen al

* 800 LCib
* 803 LCib
* 803 LMib
* 804 LCib

"M" staat in dit geval voor een DVD-RW ipv DVD-CDRW en de 804 heeft een 1.7 aan boord... Van Acer dus geen bericht dat er een 801 komt...
Zag ze gister ook staan, maar zo groot zijn de verschillen tussen de 803 LCiB en de 804 LCiB niet, een 1.7 ipv 1.6, en 60 gb ipv 40 gb. Misschien wat kleine features ofzo, maar die staan zo te zien niet vermeld op de acer site.

Weet iemand ook hoe snel de: hot swappable standard DVD-RW* is?
Niet dat ik de 803 LMiB ga nemen, heb al dvd-rw in deze pc, dus een beetje overbodig, maar gewoon even nieuwschierig :)

[ Voor 2% gewijzigd door Nakebod op 01-08-2003 13:44 . Reden: Typoow's ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op 01 August 2003 @ 10:16:
[...]

Misschien toets Fn/F7
Dank voor de tip. Had zelfs windows nieuw erop gezet en dat hielp niet. Fn + F7 gelukkig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de duitse site van acer kan men wel een vermelding vinden van de travelmate 801 lcib. Wanneer men de prijslijst opvraagt van de 800 serie vindt men op blz 7 deze configuratie terug. Verschil met de 800 lcib: een 1.4 Ghz processor en een harde schijf van 60. Op de website wordt een prijsverschil aangegeven van ongeveer 200 €. Ik ga denk ik toch nog even wachten met aankoop van een notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 21:47
Een vraagje over die mediabay van de 800LCi. Standaard zit daar je cd-rw/dvd combo drive in. Bestaat er standaard al een mogelijkheid om er een hdd in te proppen, of moet je dan een hdd-media-bay-rack-ding aanschaffen ?

edit:

Hmm, thanks Nakebod. Ik dacht al dat het zoiets zou zijn, alleen die online specs van acer zijn nou niet helemaal duidelijk over hoe en wat. Maar nu weet ik het dus :).

[ Voor 32% gewijzigd door Access op 01-08-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Volgens mij, moet je per se zo een hdd media bay aanschaffen, alleen die zijn volgens mij niet los te krijgen, dus zit je gelijk met een 40 gb hdd, en dat voor een vrij hoge prijs van 239 euro, adviesprijs.
Oplossing: orginele hdd eruit, grotere erin;
of:
Oplossing 2: USB2.0/Firewire hdd/hdd rack, nadeel dan wel weer, je hebt hem niet intern zitten, zoals je met die bay wel zou hebben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
om nog ff terug te komen op dat leeglopen van die accu als hij uit staat.. ik ben net terug van vakantie en nu had ik van te voren de accu op geladen en de laptop uit gezet (echt uit dus niet standby ofzo) en vlak voor dat ik wegging de adaptor eruit gehaald. nu ben ik terug, en heb ik nog maar 74% over.. terwijl hij vol was toen ik wegging.. :( even voor alle duidelijkheid: ik ben een week weg geweest... dus 26% in 8 dagen.. dat vind ik nogal wat.. of is dat normaal? ik kan het me niet voorstellen.... verder een perfect apparaatje... maar dat had ik volgens mij al eens gezegd :P..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Das opzich niet zo heel raar, dat doet mijn werklaptop (Dell C840) ook, niet in de mate maar 10% over een week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
Zou het niet zo kunnen zijn dat het de Wake-on lan functie is?
Als mijn laptop uit staat, maar een lan kabel er in zit, zie ik het lapje van de netwerk-kaart gewoon branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 09:49:
Ik heb mijn acer eindelijk binnen! Serienummer: lxt25060763290110AEF01

Is dit een nieuwe revisie?
ja, .076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Heeft het trouwens een rede dat de hd FAT32 is..?? En zou ik hem zo kunnen converteren naar NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
dat kan zonder problemen, Acer raadt NTFS ook aan maar heeft doet dat om de een of andere reden niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
k... hoe doe ik dat ook al weer dat converteren.. zie het zo snel niet meer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een 800Cli te halen, alleen heb deze laptop nog niet echt goed bekeken in detail enzo. Wie kan er ff goede en heldere (detail) shots maken van de 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan beter ff langs een Dynabyte of zo gaan, er slingeren wel zoveel foto's van de 800 rond dat je die net zo makkelijk kan vinden door ff de 'search' te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10-09 23:33
Reignman schreef op 03 augustus 2003 @ 11:42:
Heeft het trouwens een rede dat de hd FAT32 is..?? ?
Jah omdat de laptop altijd pre installed is voordat je hem koopt en de installatie verloopt via dos .en wat ondersteund dos niet? jawel ntfs.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een TM800 te kopen. Ik wil dan graag mijn chello abbo delen, dus tussen pc en laptop. Kan iemand mij even duidelijk uitleggen wat ik dat nog voor netwerkspullen nodig heb om via Bluetooth een draadloos netwerkje op te zetten? Dus eventueel met mijn laptop in de tuin kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Feest :( :( , me laptop is weer kapot ( En dit is een nieuwe )

Weer het probleem met het geluid.

Kan iemand eens goed testen met een goede koptelefoon ( hoewel je het als je HEEL goed luistert je het ook via de speakertjes kunt horen ) of hij ook niet last heeft van een soort tikje dat @ random voorkomt en klinkt als of er een vonkje overspringt.

Ik word er helemaal gek van, en ik ben per dag toch 1 uur min met muziek bezig.

Ik zal later even me serie nummer posten.
Ik heb nu al 2 Acer laptops ( deze en me vervangen 800cli ) waar ik dus het probleem heb.

Ik denk er nu over om te kijken of deze gewoon niet terug kan en ik maar een Jewel koop want die Ac 97 is dus echte crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

RS_003 schreef op 03 augustus 2003 @ 14:51:

Kan iemand eens goed testen met een goede koptelefoon ( hoewel je het als je HEEL goed luistert je het ook via de speakertjes kunt horen ) of hij ook niet last heeft van een soort tikje dat @ random voorkomt en klinkt als of er een vonkje overspringt.

Ik heb nu al 2 Acer laptops ( deze en me vervangen 800cli ) waar ik dus het probleem heb.

Ik denk er nu over om te kijken of deze gewoon niet terug kan en ik maar een Jewel koop want die Ac 97 is dus echte crap.
Ik zat toevallig van de week met m'n oordopjes (sony in-ear dingen) in mp3's te luisteren, en ik meende ook iets te horen. Mij stoort het echter totaal niet, is het bij jou echt zo erg?

Ik heb nog 2 puntjes van kritiek:
- M'n scherm zit in de rechtopstand (lichtjes achterover) nogal 'los', hij beweegt erg makkelijk heen en weer. Hebben jullie dit ook?
- M'n toetsen zijn in de 3 maanden dat ik hem nu ongeveer heb al behoorlijk afgesleten (glad geworden dus), ik vind het geen gezicht. Hoe zit dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Timmert schreef op 03 August 2003 @ 15:05:
[...]

Ik zat toevallig van de week met m'n oordopjes (sony in-ear dingen) in mp3's te luisteren, en ik meende ook iets te horen. Mij stoort het echter totaal niet, is het bij jou echt zo erg?

Ik heb nog 2 puntjes van kritiek:
- M'n scherm zit in de rechtopstand (lichtjes achterover) nogal 'los', hij beweegt erg makkelijk heen en weer. Hebben jullie dit ook?
Nee, niet echt...

- M'n toetsen zijn in de 3 maanden dat ik hem nu ongeveer heb al behoorlijk afgesleten (glad geworden dus), ik vind het geen gezicht. Hoe zit dit bij jullie?
Helemaal geen last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zal vanavond/morgen es kijken of ik pics van beide dingen kan schieten... Ik erger me er behoorlijk aan eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Timmert schreef op 03 August 2003 @ 15:05:
[...]

Ja, ik heb hele gevoelige oren + als je een maal weet dat het er in zit dan blijf je gewoon wachten tot dat je het weer hoort, ik zal eens proberen het geluid op te nemen via een line out to line in en dan zal ik het geluid bestandje wel eens posten als ik tijd heb.

Maar als meer mensen zouden willen testen graag, en bij mij is het dus heel vaak niet 1x in de 15 minuten maar eerder 2 / 7 x de mp3 file, of cd bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Laatst online: 22:32

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

ik snap het niet... ik heb nu heel serie 8 gezien van friends op mijn laptop en ik heb echt geen last van getik of wat dat ook... de beeld kwaliteit is ook onwijs goed...

maar is dat getik bij iedere acer of niet?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie nu ook een TM802 staan:

TM802LCi
SKU# LX.T2506.162
Processor Intel® Pentium®
M Processor 1.50GHz
Operating System Microsoft® Windows®
XP Professional Edition
Memory 512MB
Hard drive 40GB1
Optical drive CD-RW/DVD
TFT Display 15.0" SXGA+
Graphics ATI® MOBILITYTM
RADEONTM 9000

dus nog maar effe wachten met aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 03 August 2003 @ 14:51:
Doet 'ie het ook met 'gewone' audio cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ik zie dat deze Acer laptop een 4200 RPM schijf heeft.

Is dit niet erg sloom voor zo'n model? Ik ben op dit moment aan het rond kijken voor een laptop en veel mensen raden me af om nu nog een laptop te nemen met een 4200 RPM schijf.

Is dit echt zo sloom of is dat larie en kan dat best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ViNyL schreef op 03 augustus 2003 @ 19:33:
Ik zie dat deze Acer laptop een 4200 RPM schijf heeft.

Is dit niet erg sloom voor zo'n model? Ik ben op dit moment aan het rond kijken voor een laptop en veel mensen raden me af om nu nog een laptop te nemen met een 4200 RPM schijf.

Is dit echt zo sloom of is dat larie en kan dat best?
ik ben normaal wel snelheids gericht (scsi160 enzo) maar ik merk er 'niks' van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
hmm ok, het leek mij ook wel mee te vallen. Omdat de meeste merken de meeste schijven met deze snelheid gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ViNyL schreef op 03 August 2003 @ 19:57:
hmm ok, het leek mij ook wel mee te vallen. Omdat de meeste merken de meeste schijven met deze snelheid gebruiken...
kijk eens in pricewatch hoe goedkoop deze hardeschijven zijn, 80 gb/5400 heb je zo gekocht als vervanger van de 40 gb/4200 schijfjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 19:25:
[...]
Doet 'ie het ook met 'gewone' audio cd's?
Ja, met legale CD's

Dus niet mp3 -> cd, maar gewoon uit de winkel.

Ik let er nu zo erg op dat ik zelfs op mijn normale speaker set zon tik kan horen bij een cd 8)7 :'(

Maar dat is toch een andere tik, en dit hoort ik gewoon soms @ een vast moment terwijl als ik het audio bestand op een andere pc afspeel daar helemaal geen "tik" zit

Ik weet niet wat ik moet doen, ik heb me oude laptop wel 3x rma gedaan, en daarna is hij vervangen voor een nieuwe, dus ik denk niet dat Acer nu nog me geld gaat terug geven.

Dat zou afcourse wel het fijnste zijn, of ze geven me een "fatsoenlijke" PCMCIA geluids kaart. Maar die kans is wel zeer klein 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Roberto op 03-08-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 17:12
ik heb zelf gelukkig geen last van het probleem met het geluid maar heb nog wel 1 uit de "oude"serie zonder standaard blauwe tand en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

MrFish

Untitled

@RS_003:
Het klinkt misschien een beetje dom, maar heb je het probleem ook als je de volume regeling in winamp (ik neem aan dat je je mp3tjes daarmee afspeelt) zelf op ongeveer 50% zet? Als ik 't winamp-volume hoog zet, krijg ik ook een soort vreemde tikken/kraakjes, ongeacht 't 'master volume' van de geluidskaart.. Met 't volume van winamp laag en 't master volume hoog heb ik geen last van tikken.

't is het proberen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
MrFish schreef op 03 August 2003 @ 23:34:
@RS_003:
Het klinkt misschien een beetje dom, maar heb je het probleem ook als je de volume regeling in winamp (ik neem aan dat je je mp3tjes daarmee afspeelt) zelf op ongeveer 50% zet? Als ik 't winamp-volume hoog zet, krijg ik ook een soort vreemde tikken/kraakjes, ongeacht 't 'master volume' van de geluidskaart.. Met 't volume van winamp laag en 't master volume hoog heb ik geen last van tikken.

't is het proberen waard ;)
Nou, dat zal ik morgen zeker eens proberen, ik heb bij toeval net voor ik me laptop uit deed winamp 2.91 geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 03-08-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 03 August 2003 @ 14:51:

Ik heb het getik ook (met oordopjes op), maar als ik een mp3 of cd afspeel met de bijgeleverde realtek player, dan heb ik geen tikken meer, ik heb er alleen last van als ik het met winamp of musicmatch afspeel.

Ik denk dat het een driver probleem is en geen hardwarematig.

los daarvan vind ik het geluidskwaliteit van de ac97 geluidskaart maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 00:16:
[...]

Ik heb het getik ook (met oordopjes op), maar als ik een mp3 of cd afspeel met de bijgeleverde realtek player, dan heb ik geen tikken meer, ik heb er alleen last van als ik het met winamp of musicmatch afspeel.

Ik denk dat het een driver probleem is en geen hardwarematig.

los daarvan vind ik het geluidskwaliteit van de ac97 geluidskaart maar matig.
Mhz, dan moet ik die realtek zut maar weer eens op zetten, want ik heb nu standaard intel AC 97 AB drivers :)

En daar mee heb ik toch heel veel minder getik.

En de geluidskwaliteit is idd KL*TE, ik heb niet voor niks een sennheiser.
Maar het geluid is naar mijn mening dof en onscherp, hoewel me dat helemaal niks uitmaakt als het geluid nu eens niet TIKTE :(

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 04-08-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
AC97 is iets wat niet stuk is op de manier die jij omschrijft, AC97 is geluid of geen geluid of zwaar misvormd geluid, alsof het scrambled is. In dit geval gaat er iets mis met de drivers. Ik raad je aan de bijgeleverde AC97 drivers voor deze codec van Realtek te gebruiken en WinAmp 2.91 te verruilen voor WinAmp 2.81 waar men nog werkt met de oude directsound output dll's. Dit lost ticks en jitters hoogstwaarschijnlijk op. Mocht je het probleem nu nog hebben zou ik overwegen om bij jezelf te rade te gaan of je Windows wel op een tweaker waardige manier hebt geinstalleerd op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ConZito schreef op 04 August 2003 @ 00:57:
AC97 is iets wat niet stuk is op de manier die jij omschrijft, AC97 is geluid of geen geluid of zwaar misvormd geluid, alsof het scrambled is. In dit geval gaat er iets mis met de drivers. Ik raad je aan de bijgeleverde AC97 drivers voor deze codec van Realtek te gebruiken en WinAmp 2.91 te verruilen voor WinAmp 2.81 waar men nog werkt met de oude directsound output dll's. Dit lost ticks en jitters hoogstwaarschijnlijk op. Mocht je het probleem nu nog hebben zou ik overwegen om bij jezelf te rade te gaan of je Windows wel op een tweaker waardige manier hebt geinstalleerd op deze laptop.
Lol, nofi maar je doet net alsof ik een n00b ben 8)7

Ik heb gewoon recovery gedaan en meteen daarna een muziek cd gepakt en ik had het al.

En er bleek met me 1e laptop wel degelijk een probleem te zijn want daar was het door alles heen, en bij deze "kan" het idd een driver foutje zijn.

En de problemen zijn juist het grootst met de bijgeleverde AC97 drivers.
Nu ik de standaard Intel drivers gebruik is het juist minder, en ik heb het even goed met Windows media player ( en ieder andere player )

Ik heb ook al bios geflasht en bijna alles wat mogenlijk is gedaan.

En waarom doet hij het dan wel goed bij andere zo meteen uit de doos :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RS_003 schreef op 04 augustus 2003 @ 01:04:
En waarom doet hij het dan wel goed bij andere zo meteen uit de doos :?
En waarom zeg jij dat je een guru bent als je zoiets simpels niet eens weet?

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Het is spijtig als je vindt dat mijn posting zo op je is overgekomen, blijkbaar had daar iets in jouw postings reden toe gegeven ;)

Toch denk ik dat je er goed aan doet de recovery cd netjes terug te stoppen in de doos waarin je laptop is geleverd een mooie Windows 2000 Professional cd-rom te maken met Service Pack 4 daarin geslipstreamed. Deze kaal te installeren en dan voorzichtig een voor een de drivers te installeren. Niet alles zomaar klakkeloos van de Acer site halen, het meeste, Chipset, Wireless, zijn gewoon bij intel te downloaden, de laatste Ati drivers haal je even op bij Dell en voor je realtek soundcard surf je uiteraard even naar realtek.

Ben je daarmee klaar en het werkt dan nog niet, dan kan je wat mij betreft met zekerheid zeggen dat er iets stuk is. Maar als je zelf al aangeeft dat het andere divers al minder is.
Nogmaals als je WinAmp 2.91 installeert, installeert hij ook een nieuwe directsound.dll, wmplayer neemt deze gewoon over, die gebruikt hem naar mijn weten ook. Enige manier om er vanaf te komen is via een echte deinstall, ik verzin dit niet allemaal ik spreek uit ervaring. Ik heb al meer laptop onder me vingers gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
ConZito schreef op 04 August 2003 @ 01:31:
Niet alles zomaar klakkeloos van de Acer site halen, het meeste, Chipset, Wireless, zijn gewoon bij intel te downloaden, de laatste Ati drivers haal je even op bij Dell en voor je realtek soundcard surf je uiteraard even naar realtek.
Neen! Intel levert geen WiFi drivers voor Mini-PCI kaartjes, dus deze moet je even bij Acer neerhalen of het liefst bij Dell (paar posts naar boven staat de link ;))

ATi drivers? gebruik de Omega modded 3.6 Catalysts...werken perfect op de MR9000...

Heren tijdens het geneuzel niet de greep op de werkelijkheid verliezen he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Daar gaat het ook niet om, ik probeer alleen duidelijk te maken dat goed werkende drivers overal vandaan te halen zijn, het idee om uberhaupt drivers bij dell ed. op te halen heb ik in het begin van dit topic al gemaakt.

Het heus niets nieuws ofzo, fabrikanten van laptops hebben net als desktop bouwers keuze uit een aantal types hardware en die zullen verscheine fabrikanten in hun complete lijn aan producten gebruiken. De ene fabrikant levert wel goed drivers support en de ander niet.

Intel heeft tot voor kort wel altijd drivers geleverd voor de Pro Wireless 2100 MiniPCI, dat ze daat nu niet meer doen vind ik een beetje jammer van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met die verschillende revisies?
Ik zit namelijk tussen 2 laptops te twijfelen, dat zijn de :
Acer TM 435LC
Acer 803LCiB

Maar ik hoorde/las dat er in het begin nogal wat bugje's in de 80x serie zaten en dat er een nieuwe revisie van is die ze niet meer heeft.

Hoe kan ik zien of ik wel de nieuwste revisie heb?

Iemand misschien nog suggesties waarom ik die juist wel of juist niet moet doen, zal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

ConZito schreef op 04 augustus 2003 @ 10:46:
Daar gaat het ook niet om, ik probeer alleen duidelijk te maken dat goed werkende drivers overal vandaan te halen zijn, het idee om uberhaupt drivers bij dell ed. op te halen heb ik in het begin van dit topic al gemaakt.

Het heus niets nieuws ofzo, fabrikanten van laptops hebben net als desktop bouwers keuze uit een aantal types hardware en die zullen verscheine fabrikanten in hun complete lijn aan producten gebruiken. De ene fabrikant levert wel goed drivers support en de ander niet.

Intel heeft tot voor kort wel altijd drivers geleverd voor de Pro Wireless 2100 MiniPCI, dat ze daat nu niet meer doen vind ik een beetje jammer van ze.
Ik draai hier nog steeds met de orriginele drivers... Alleen heb ik nieuwe ATI drivers erop gezet en de Intel Wpro drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op 31 July 2003 @ 10:28:
Mijn TM800 (met 1 hotpixel, en mét pixelgarantie) is nog steeds niet omgeruild door Laptopper.nl :(
Eerst hadden ze 'm nog niet binnen en nou zitten ze ineens moeilijk te doen over een koerier langssturen (en hdd omwisselen) .. of ik niet bij hun langs kon komen |:(

Ff bellen maar weer... :{

Vrijdag of maandag zou hij dan omgeruild worden..

ben benieuwd ... :|
Laatste levering ?
Zeiden ze tegen mij ook, 2 weken geleden, toen ik de laptop op ging halen (tm800Lcib)
raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

... en inmiddels is hij ook nog steeds niet omgeruild :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mij op het werk een Acer Travelmate 803LCi besteld (xtra voordelig als je in een pczaak werkt ;)) en ik was benieuw of jullie misschien weten welk merk goede, degelijke maar vooral _kleine_ notebook tassen maakt, bij voorkeur een rugtas of iets dergelijks.

Het enige wat ik bij me wil dragen zijn de notebook, de adapter en eventueel een cd'tjuh.

Had al ff rondgezocht maar Samsonite e.d. zijn me allemaal te groot.

Hoop dat jullie iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 22:34:
Ik heb bij mij op het werk een Acer Travelmate 803LCi besteld (xtra voordelig als je in een pczaak werkt ;)) en ik was benieuw of jullie misschien weten welk merk goede, degelijke maar vooral _kleine_ notebook tassen maakt, bij voorkeur een rugtas of iets dergelijks.

Het enige wat ik bij me wil dragen zijn de notebook, de adapter en eventueel een cd'tjuh.

ik was bij de mm kijken, maar die waren ook al allemaal veel te groot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaoZ, Targus is zo wat de bekendste op 't gebied van notebook tassen. Moest je daar nog niet gekeken hebben tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 22:34:

Dan moet je toch ff doorzoeken... Ik heb ook een samsonite (grote) gekocht, maar ben legio kleine samsonites tegen gekomen.
Die zijn net iets groter dan je laptop.
Moet ik wel bijzeggen dat de zaak waar ik de tas gehaald heb, ruim over de 100 tassen alleen al voor laptops had staan. ;)
Even kijken op de samsonite site kan ook, daar staan ze ook allemaal.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Stiffener schreef op 04 augustus 2003 @ 23:23:
[...]

Dan moet je toch ff doorzoeken... Ik heb ook een samsonite (grote) gekocht, maar ben legio kleine samsonites tegen gekomen.
Die zijn net iets groter dan je laptop.
Moet ik wel bijzeggen dat de zaak waar ik de tas gehaald heb, ruim over de 100 tassen alleen al voor laptops had staan. ;)
Even kijken op de samsonite site kan ook, daar staan ze ook allemaal.
Past de Travelmate er goed in?

Ik heb namelijk een Samsonite rugzak (Trunk&Co midsize) waar tot nu toe m'n Armada in gaat. Deze tas was 77 euro bij de Bijenkorf.

Heb vandaag de TM 803LCib besteld, en begon me af te vragen of ie met z'n 15" wel goed gaat passen....

For the record... die tassen hebben een erg prettige maat en zijn van 30x39x20cm tot 35x47x25 cm te krijgen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25
Speedpete schreef op 04 August 2003 @ 23:44:
[...]
Past de Travelmate er goed in?
Ik heb deze tas gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsonite.nl/nl/en/prodimages/56p/56pccc303be01250x250.jpg
Nurburgring, van Samsonite. Dit is een grote (42 x 33 x 22 cm) tas waar veel meer spullen in passen. De laptop wordt erg goed beschermd.
Maar samsonite heeft ook veel kleinere tassen

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
da's een behoorlijke koffer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Stiffener schreef op 05 August 2003 @ 09:54:
[...]

Ik heb deze tas gehaald:
[afbeelding]
Nurburgring, van Samsonite. Dit is een grote (42 x 33 x 22 cm) tas waar veel meer spullen in passen. De laptop wordt erg goed beschermd.
Maar samsonite heeft ook veel kleinere tassen
Dat is de courier-bag versie... ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.trunk-co.com/_images/products/tplus_midsize.jpg

Naja, het zal allemaal wel passen. Als mijn armada 1750 (errug dik) er in gaat, zal die travelmate ook wel passen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mij te vertellen dat als ik nu een 803 koop dat die problemen er al uit zijn.
Dus hoe zit dat met die revisies etc.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.