Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52
Je moet even letten op de laatste 2 cijfers uit de productcode. Eindigt die op .30 , dan heb je een oude revisie, staat er .76 op, dan heb je de nieuwe. Hier kan je dus naar kijken voor je het product aanschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus met de .76 dan beschik ik over een laptop met geen enkele problemen of zijn er nog een paar die weer moeten worden verholpen met een patch of iets dergelijks.

Dit is namelijk het enigste wat mij klein beetje tegenhoud, ik weet dat er een aantal fouten in heeft gezeten en wil 100% zeker zijn dat ik die straks niet krijg.

Ik moet kiezen tussen de 803 en de TM 435.
803 heeft als grote voordelen mobile, zeer goede videokaart, uitbreidbaar met een extra accu. Voor de rest is het allemaal hetzelfde, behalve de snelheid dan ;)

Misschien dat iemand mij een klein beetje advies kan geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Reignman schreef op 03 augustus 2003 @ 12:45:
k... hoe doe ik dat ook al weer dat converteren.. zie het zo snel niet meer staan
Had het eerder ook al es gepost, maar zal het er nog weer ff neerzetten... :P
beesting schreef op 22 July 2003 @ 19:54:
[...]
• Zelf vind ik de indeling van de harde schijven wel prima, maar heb toch liever NTFS (iig op de C-partitie), hiervoor heb ik het volgende gedaan -> Start -> Uitvoeren -> cmd -> "convert C: /FS:NTFS" (zonder quotes). (LET OP: Standaard betekent dit wel dat je (TM800-)screensaver het niet meer doet, als je geen admin bent :/)
[...]
Dat was em... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

LosserNL schreef op 05 August 2003 @ 11:50:
Je moet even letten op de laatste 2 cijfers uit de productcode. Eindigt die op .30 , dan heb je een oude revisie, staat er .76 op, dan heb je de nieuwe. Hier kan je dus naar kijken voor je het product aanschaft...
Bij de 803lcib is dat toch .93??
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 11:58:
Dus met de .76 dan beschik ik over een laptop met geen enkele problemen of zijn er nog een paar die weer moeten worden verholpen met een patch of iets dergelijks.

Dit is namelijk het enigste wat mij klein beetje tegenhoud, ik weet dat er een aantal fouten in heeft gezeten en wil 100% zeker zijn dat ik die straks niet krijg.

Ik moet kiezen tussen de 803 en de TM 435.
803 heeft als grote voordelen mobile, zeer goede videokaart, uitbreidbaar met een extra accu. Voor de rest is het allemaal hetzelfde, behalve de snelheid dan ;)

Misschien dat iemand mij een klein beetje advies kan geven?
De 803 lijkt veel problemen te hebben, maar deze is wel een succes. De 803 wordt volgens mij ook veel meer verkocht dan de 435, daardoor lijken er meer fouten in te zitten omdat meer mensen dit laptoppie gebruiken.

Omdat de 803 zoveel gebruikt wordt, kan je echter wel veel meer oplossingen verwachten...

[ Voor 60% gewijzigd door Speedpete op 05-08-2003 12:42 . Reden: ff wat toegevoegd :) ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je wel een goed punt te pakken :)
Mun collega heeft hier de 435 en die werkte perfect en nog steeds sinds de aankoop.
Maar ik wou die 803 bestellen totdat ik de fouten zag, en dat bracht mij aan het twijfelen. Nu zal het met de nieuwe revisie een boel zijn gefixt maar ik wil toch zekerheid.

Ik ga hem voor school gebruiken en wil thuis binnen en buiten kunnen internetten etc.
Nu is die mobile daar uitstekend geschikt daar voor. _/-\o_

De hardware van de 803 spreekt mee zeer aan als je die vergelijkt met de TM 435.
Videokaart en mobile. Maar daarin tegen heb je de snelheid van de TM 435, maar dat scheelt 400 Mhz dus dat valt nog te overzien.

Alleen "de problemen" van de 803. Dus als er hier nou meer mensen zijn die zoiets hebben van de nieuwe revisie bezit niet meer de fouten kwa hardware etc dan ben ik overtuigd en bestel ik hem van de week.

Dus wat zijn jullie ervaringen met de 803 of de 80x serie maar dan de nieuwe revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25
Speedpete schreef op 05 August 2003 @ 11:31:
[...]

Dat is de courier-bag versie... ik heb deze:
[afbeelding]

Naja, het zal allemaal wel passen. Als mijn armada 1750 (errug dik) er in gaat, zal die travelmate ook wel passen.
Waar je bij de TM op moet letten, en dan geldt eigenlijk voor alle laptops met een 15" scherm ;) is of het vak waar de laptop inmoet, diep/breed genoeg is.
Ingeklapt is de laptop dunner dan vele andere, dus daar merk je weinig van.

Ik heb mijn laptop in een oude laptoptas (van mijn vriendin, mijn oude was al verkocht) meegenomen. Gewoon om te passen. Vonden ze niet raar in de winkel ;) Al gebeurd het niet vaak.
Maar als ik veel geld uitgeef aan tas en laptop, wil ik zeker weten dat het goed bij elkaar past ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Loft op 05-08-2003 14:14 . Reden: typo ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 13:50:
Daar heb je wel een goed punt te pakken :)
Mun collega heeft hier de 435 en die werkte perfect en nog steeds sinds de aankoop.
Maar ik wou die 803 bestellen totdat ik de fouten zag, en dat bracht mij aan het twijfelen. Nu zal het met de nieuwe revisie een boel zijn gefixt maar ik wil toch zekerheid.

Ik ga hem voor school gebruiken en wil thuis binnen en buiten kunnen internetten etc.
Nu is die mobile daar uitstekend geschikt daar voor. _/-\o_

De hardware van de 803 spreekt mee zeer aan als je die vergelijkt met de TM 435.
Videokaart en mobile. Maar daarin tegen heb je de snelheid van de TM 435, maar dat scheelt 400 Mhz dus dat valt nog te overzien.

Alleen "de problemen" van de 803. Dus als er hier nou meer mensen zijn die zoiets hebben van de nieuwe revisie bezit niet meer de fouten kwa hardware etc dan ben ik overtuigd en bestel ik hem van de week.

Dus wat zijn jullie ervaringen met de 803 of de 80x serie maar dan de nieuwe revisie?
Igg het grootse deel en zeker dit deel staat juist vol met ervaringen van .076 owners, ik zou dus zeggen, lees me 2 topics 8)7

Verder kan ik je er dus op wijzen dat het geluid het zeker niet haalt bij een soundblaster en dat je accu die 5 uur alleen mee gaat @ 600 mhz mode en niet @ 1.3 ghz / 1.6 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
gaat ie trouwens automatisch op 600MHz als je via de notebook manager de power scheme op minimaal energieverbruik zet..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Stiffener schreef op 05 August 2003 @ 14:13:
[...]

Waar je bij de TM op moet letten, en dan geldt eigenlijk voor alle laptops met een 15" scherm ;) is of het vak waar de laptop inmoet, diep/breed genoeg is.
Ingeklapt is de laptop dunner dan vele andere, dus daar merk je weinig van.

Ik heb mijn laptop in een oude laptoptas (van mijn vriendin, mijn oude was al verkocht) meegenomen. Gewoon om te passen. Vonden ze niet raar in de winkel ;) Al gebeurd het niet vaak.
Maar als ik veel geld uitgeef aan tas en laptop, wil ik zeker weten dat het goed bij elkaar past ;)
Ik had m'n armada ook meegenomen om te passen. Kijken ze helemaal niet van op. De Armada is vooral dik (dichtgeklapt 6cm) omdat alles er in zit (inclusief bijv. de adapter, stroomkabel direct in de laptop dus). De footprint (BxD) is echter een stuk kleiner dan bijv. de Sattelite Pro 6100 van m'n oom waar ik hum ooit mee vergeleken heb...

Zit nu trouwens net ff te meten... In de tas past een laptop van 30x35x3.5 en de TM is kleiner, gaat dus passen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Vreemde vaststelling, ik wil ook een TM803 aanschaffen, kom ik het volgende probleem tegen :

Volgens website Acer België:
TM 803LCib, P4M-Centrino 1.6GHz, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, WIN XP PROF, AZB LX.T2506.095

Volgens website Acer Nederland:
TM 803LCib, Pentium-Centrino 1.6GHz, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth, WIN XP PROF LX.T2506.094

Dus een nieuwere versie in België maar dan zonder Bluetooth :?

Iemand een verklering hiervoor ? Kan ik deze beter bestellen in NL of in B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
In B krijg je waarschijnlijk een mooi AZERTY keyboard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 05 August 2003 @ 14:15:
[...]

Igg het grootse deel en zeker dit deel staat juist vol met ervaringen van .076 owners, ik zou dus zeggen, lees me 2 topics 8)7

Verder kan ik je er dus op wijzen dat het geluid het zeker niet haalt bij een soundblaster en dat je accu die 5 uur alleen mee gaat @ 600 mhz mode en niet @ 1.3 ghz / 1.6 ghz.
Dus wat jij wil zeggen is als ik hem op 1.6 Mhz wil gebruiken dat ik die 4 uur niet haal? Kun jij of iemand anders mij dan wel vertellen hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 16:01:
[...]

Dus wat jij wil zeggen is als ik hem op 1.6 Mhz wil gebruiken dat ik die 4 uur niet haal? Kun jij of iemand anders mij dan wel vertellen hoe lang?
Het is niet zo dat je opeens nog maar 1 uur er op kan werken, alleen ik merk dat ik @ 1.3 ghz constant maar Max 2 tot 3 uur haal met een beetje surfen @ flashsites en msn aan.

Met 600 MHz ( Je merkt het verschil niet eens ) haal ik wel zon 4 tot 5 uur.

Dus ze zeggen wel Centrino kan 5 tot 7 uur mee, alleen dat is dus niet @ constant full power of 100% cpu usage.

En voordat ik me weer moet gaan ergeren dat iemand me topic niet goedleest, in de opening post staan een link naar een Duitse site met tips en programma’s en daar staat speedswitch XP op waar mee je, je speedstep / amd powernow 100% mee kan configureren en dus ook je snelheid mee kan instellen.

En btw, op 1.6 MHZ Denk ik, dat je wel meer dan 2 dagen kan werken ;) 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 05-08-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Heb daarstraks telefoontje gehad van het Acer, bluetoothverschil TM 803LCib => LX.T2506.095 (BE) of LX.T2506.094 (NL) bestaat niet, beide zijn uitgerust met bt, was een fout van de Belgische productmanager 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die 'b' in de typeaanduiding is ook niet voor nix natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

GeFke schreef op 05 August 2003 @ 15:13:
Vreemde vaststelling, ik wil ook een TM803 aanschaffen, kom ik het volgende probleem tegen :

Volgens website Acer België:
TM 803LCib, P4M-Centrino 1.6GHz, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, WIN XP PROF, AZB LX.T2506.095

Volgens website Acer Nederland:
TM 803LCib, Pentium-Centrino 1.6GHz, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth, WIN XP PROF LX.T2506.094

Dus een nieuwere versie in België maar dan zonder Bluetooth :?

Iemand een verklering hiervoor ? Kan ik deze beter bestellen in NL of in B ?
Die in België is dus GEEN nieuwere versie.
De 800LCiB was/is in België geloof ik ook .77 ofzoiets, en niet .76, wat nadat ik denk puur alleen maar andere keyboard layout aangeeft.

Edit: Zo te zien, heeft de NL serienummer steeds 1 cijfer lager dan in België.

[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 05-08-2003 20:54 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Laatst online: 22:32

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

En voordat ik me weer moet gaan ergeren dat iemand me topic niet goedleest, in de opening post staan een link naar een Duitse site met tips en programma’s en daar staat speedswitch XP op waar mee je, je speedstep / amd powernow 100% mee kan configureren en dus ook je snelheid mee kan instellen.
ik heb speedswitch xp ook gedownload en ik wil wel graag weten hoe ik de tijd kan zien met mijn huidige snelheid... want ik kan tot nu toe alleen nog maar het percentage tevoorschijn toveren... maar ja het is veel interessanter hoelang die nog meekan... zowel de site van speedswitch OF [google=speedswitchXP] kunnen mij niet helpen... ik denk jullie wel :P

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien ff duidelijk uitleggen hoe ik hem op m'n tv kan aansluiten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 12:31

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 23:37:
Kan iemand me misschien ff duidelijk uitleggen hoe ik hem op m'n tv kan aansluiten ??
met je audio en video out naar scart naar tv?
En dan tvout inschakelen in je lappie :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thnx......maar moet ik verder nog iets instellen of zo..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Theatre mode bij Overlay in the Control Panel

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom is de garantieuitbreiding van 2 naar 3 jaar bij Acer zo duur? Voor carry-in betaal je overal €160 of meer... Dat vind ik nogal al wat voor 1 jaar extra garantie. Bij veel andere notebooks, betaal je van 1 naar 3 jaar minder. En bij paradigit heb je voor minder geld zelfs een complete verzkering voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Omdat 3 jaar risicovol is, oude notebook, groot risico op kapotte onderdelen/scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DaMorpheus schreef op 06 August 2003 @ 10:44:
Omdat 3 jaar risicovol is, oude notebook, groot risico op kapotte onderdelen/scherm
Toch bieden de concurrenten het allemaal voor minder geld aan. Daarbij betreft de uitbreiding maar 1 jaar. En dat ze zoveel vragen getuigd nu niet echt van vertrouwen in het eigen product :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Oscar Mopperkont schreef op 06 augustus 2003 @ 11:49:
[...]

Toch bieden de concurrenten het allemaal voor minder geld aan. Daarbij betreft de uitbreiding maar 1 jaar. En dat ze zoveel vragen getuigd nu niet echt van vertrouwen in het eigen product :/
inderdaad, maar ik heb t toch maar genomen, want voor die meerprijs (klein op de totale prijs) is het toch zeer handig als je je notebook 3 jaar kan gebruiken ipv 2jaar. Een risico dat ik niet wil lopen, en over 2 jaar ben ik blij dat ik nog met pickup&return in 3 dagen zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Ik zie op de Acer Downloads site dat PlatinumSecure 1.10 erop staat met datum 4 augustus. Gelijk maar even 2 nieuwe smartcards besteld aangezien mn originele niet in staat waren om samen PlatinumSecure te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hmm... heb nu m'n 803lcib binnen maar kom dus absoluut niet m'n wireless lan op.

Geen idee wat ik fout doe. M'n armada stel ik in op Wap 40 bit, 5 chars, type code, krijg connectie. Op de 803 werkt dit dus niet... M'n AP is een Linksys Wap11

Wordt het dit en de vorige topics doorspitten of weet iemand waar het probleem zit?

edit:
argh! Let maar niet op mij... druk op 'verstuur bericht' en denk... hey, had ik het mac-addr al aan de access-list toegevoegd?

[ Voor 21% gewijzigd door Speedpete op 06-08-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Je kunt zeer goede bluetooth drivers hier downloaden:
http://www.goalray.com/message/BTW-1.4.1.6.zip

De drivers ondersteunen HID devices (dus o.a. bluetooth muis + toetsenbord), daarnaast geven ze bij mijn palmpje gewoon een hotsync mogelijkheid, dus hoef je verder niet moeilijk te doen en bij mijn T610 geeft ie veel meer info...

Oh ja, ook geen geklooi meer van licence.dat (zoals bij de dell drivers). Ze werken bij alle WIDCOMM gerelateerde drivers.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Kun je ook die smartcards bijbestellen? Een van de kaartjes van mij wil niet ofzow... :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor notebook tassen gebruiken jullie voor de acer tm 800?

Ben van plan om er een aan te schaffen nu ik de 803 heb en vind zo'n laptop zelfs te kostbaar zonder een fatsoenlijke laptop tas...

Waar moe ik op letten bij een aankoop van een laptop tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 23:51:
Wat voor notebook tassen gebruiken jullie voor de acer tm 800?

Ben van plan om er een aan te schaffen nu ik de 803 heb en vind zo'n laptop zelfs te kostbaar zonder een fatsoenlijke laptop tas...

Waar moe ik op letten bij een aankoop van een laptop tas?
Of ie stevig genoeg is, genoeg ruimte voor laptop, genoeg zooi mee kunnen nemen (neem bijv. min. adapter, stekker, muis, aantal cd's etc. Vakjes dus.

Daarnaast moet je ook het nodige papierwerk mee kunnen sjouwen :)

Op de vorige pagina staat de rugzak die ik heb gekocht en hierin past de TM803 dus perfect :) Genoeg ruimte voor al m'n documenten, spul e.d. Zelf voor een spindel cd's want met die brander erin wordt dat glasnetwerk op m'n kantoor toch wel heel aantrekkelijk >:)

Heb echt maar 1 opmerking over de laptop... het brandproggel is een drama.. gelukkig heb ik Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een samsonite rugtas bij gekocht. Daar past de acer precies in. De tas heeft een harde rug aan de binnekant en een zachte aan de buitenkant. Voor de rest past er nog aardig wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
SideSwipe_XP schreef op 06 August 2003 @ 23:39:
Kun je ook die smartcards bijbestellen? Een van de kaartjes van mij wil niet ofzow... :/
Ik heb ze bij Central Point Europe vandaan, ze hebben er nog 2 sets van 2 SmartCards op voorraad (die van mij moet er nog af ;)) :

http://www.tweakers.net/pricewatch/39218

Ik heb ze om precies dezelfde reden aangeschaft, ik heb waarschijnlijk de Emergency Card vernaggelt tijdens de install procedure, of de kaart was al brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die de 80x serie net hebben gekregen en geen problemen ondervinden ;)
Ik ben bijna zover om een laptop te bestellen en wil graag zoveel zekerheid als kan.

Het pixel probleem zal meevallen en valt wel op te lossen maar zoals hardwarematig.
Zijn er op dit moment nog problemen die ik moet weten?
Softwarematig zal altijd wel een oplossing voor komen lijkt me dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

LosserNL schreef op 07 August 2003 @ 11:00:
[...]

Ik heb ze bij Central Point Europe vandaan, ze hebben er nog 2 sets van 2 SmartCards op voorraad (die van mij moet er nog af ;)) :

http://www.tweakers.net/pricewatch/39218

Ik heb ze om precies dezelfde reden aangeschaft, ik heb waarschijnlijk de Emergency Card vernaggelt tijdens de install procedure, of de kaart was al brak...
Klopt... Ik denk dat de 2e kaart gewoon brak is... want die heeft het nog nooit gedaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

nou ik heb vandaag m'n ruil-laptop binnengekregen van delaptopper.nl, vanavond ofzo ff hdd omwisselen (eerst ff kijken hoe dat überhaupt moet ;)) en als alles in orde bevonden is dan kan mijn "oude" weer retour richting laptopper.nl :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 11:14:
Zijn er nog mensen die de 80x serie net hebben gekregen en geen problemen ondervinden ;)
Ik ben bijna zover om een laptop te bestellen en wil graag zoveel zekerheid als kan.

Het pixel probleem zal meevallen en valt wel op te lossen maar zoals hardwarematig.
Zijn er op dit moment nog problemen die ik moet weten?
Softwarematig zal altijd wel een oplossing voor komen lijkt me dus dat is geen probleem.
Nou Iznogoud. Ik heb de mijne nu exact 24 uur en het ding is helemaal perfect. Als ie uit staat en ik hou m'n oor tegen de behuizing hoor je heeeel licht een zoem, maar that's all.

Ik heb helemaal niks te klagen, problemen met smartcard weet ik niks van want die gebruik ik (nog) niet, verder werkt wifi gewoon goed en scheelt het bereik vergeleken met m'n Xjack 3com kaartje exact 1 meter rond het huis :)

Heb hum maandag besteld en kon hem gister ophalen bij de laptopper. Is nu de weekaanbieding en scheelt iets meer dan 100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb last van een hele vervelende piep als ik alleen wlan heb aan staat, als ik BT ook aan zet is het weg, iemand anders dat ook? Heel vreemd.

Komt van onder me toetsenbord vandaan, en aan de onderkant kan ik het niet horen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

* Speedpete maakt de hele kamer stil, legt zijn oor het het tobo en luisterd...

Ik hoor een hele hoge piep, heel zacht, als ik met m'n oor op het tobo lig. Bluetooth aan of uit heeft hier geen effect op (ik heb het standaard uit staan).

Ik heb er dus geen last van. Ik heb een 803Lcib revisie 094. Ik hoor eigenlijk helemaal geen piepjes en geluidjes. Schrok alleen gister toen ie voor het eerst bootte. Dacht dat ie uitviel, maar het ding maakte gewoon totaal geen geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan is dan een geruststelling. Nu zit ik de TM80x en de de TM 430 serie met elkaar te vergelijken. De 80x serie spreekt me zeker meer aan.

Maar de 430 serie heeft ACPI 2.0, iemand enig idee wat het veschil is tussen acpi en acpi 2.0?

Dat gebrom of gepiep wat je hoort is dat te verhelpen of wordt dat nog verholpen.
Als je de laptop in een straal van 1mtr bij je hebt liggen en je zit op je desktop te werken hoor je dat dan?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 14:22 . Reden: final question ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 14:19:
Oke dan is dan een geruststelling. Nu zit ik de TM80x en de de TM 430 serie met elkaar te vergelijken. De 80x serie spreekt me zeker meer aan.

Maar de 430 serie heeft ACPI 2.0, iemand enig idee wat het veschil is tussen acpi en acpi 2.0?
Verschil zal komen omdat de 430 met een desktop proc werkt. Of het echt veel verschil maakt?? Dunno.
Iznogoud schreef ook op 07 August 2003 @ 14:19:
Dat gebrom of gepiep wat je hoort is dat te verhelpen of wordt dat nog verholpen.
Als je de laptop in een straal van 1mtr bij je hebt liggen en je zit op je desktop te werken hoor je dat dan?
Ik hoor mijn laptop dus niet. Hoge piep alleen als ik binnen 5 cm met m'n oor van m'n tobo zit. En het is met de nieuwe revisie volgens mij dus allemaal verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij hebt de oude revisie nog?
Oke dan zal de prijzen nog ff opvragen hier op mun werk en is kijken waar ik hem bestel.
Al hoe wel de-laptopper wel een pixel garantie heeft wat mij toch wel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 14:54:
Dus jij hebt de oude revisie nog?
Oke dan zal de prijzen nog ff opvragen hier op mun werk en is kijken waar ik hem bestel.
Al hoe wel de-laptopper wel een pixel garantie heeft wat mij toch wel trekt.
Uhm nee, ik heb de nieuwe revisie (want ik heb dus geen problemen :) ). Bij de laptopper incl. pixelgarantie. Het kost wel wat meer, maar gezien het totaalbedrag een slimme zet (al zeg ik zelf :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Iznogoud, ik zou nog even wachten, er komen binnenkort nieuwe uit: TM 801 en TM 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 15:30:
He Iznogoud, ik zou nog even wachten, er komen binnenkort nieuwe uit: TM 801 en TM 802
Wordt de 802 1,5Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACER TM 802

Processor Intel® Pentium®
M Processor 1.50GHz
Operating System Microsoft® Windows®
XP Professional Edition
Memory 512MB
Hard drive 40GB1
Optical drive CD-RW/DVD
TFT Display 15.0" SXGA+
Graphics ATI® MOBILITYTM
RADEONTM 9000

ACER TM 801
Processor Intel® Pentium®
M Processor 1.40GHz
Operating System Microsoft® Windows®
XP Professional Edition
Memory 512MB
Hard drive 60GB1
Optical drive CD-RW/DVD
TFT Display 15.0" SXGA+
Graphics ATI® MOBILITYTM
RADEONTM 9000

Dan doe maar toch maar die 801 wel 0.1 Ghz minder maar wel 60GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Heb je een site waar je deze info kan terug vinden ?
60GB aan 5400rpm dan >:) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de site van acer, die 801 staat op de duitse site van acer en dan bij de prijslijst van de 800 serie. De 802 staat op de acersite van USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

welke wireless access point raden jullie nou aan voor een acer800/803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Qorne schreef op 07 August 2003 @ 16:35:
welke wireless access point raden jullie nou aan voor een acer800/803
Volgens mij is elk degelijk Accespoint wel geschikt.

M'n Linksys Wap11 werkt er in ieder geval prima mee. Heb wat moeite gehad om het geheel verbonden te krijgen maar alles werkt nu naar wens.

De XP-pro versie op de Travelmate verschilde net iets van de Pro versie op me oude laptop (SP1 er al op??) waardoor ik niet kon instellen bij WEP wat ik wilde :P Daarom zit ik nu zonder WEP en alleen controle op MAC-addr... werkt prima en is mij veilig zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje bezig om 2 laptops uit te zoeke eentje voor me vader en eentje voor mezelf. Maar nu vroeg ik mezelf af of het verschil tussen de 1,3 en de 1,6 echt goed merkbaar is. Want dan neem ik de 1,6 en me pa de 1,3 :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 15:30:
Maar ik wil niet lager dan 1.6 eigenlijk wil ik nog wel hoger maar dat is gelijk een bom met geld.
Vandaar dat ik twijfelde tussen de TM 435 en de TM 803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 17:43:
Ik ben nu al een tijdje bezig om 2 laptops uit te zoeke eentje voor me vader en eentje voor mezelf. Maar nu vroeg ik mezelf af of het verschil tussen de 1,3 en de 1,6 echt goed merkbaar is. Want dan neem ik de 1,6 en me pa de 1,3 :9~ .
Ga naar de winkel :) Ik weet het niet. Behalve dan dat de 1.6 heerlijk vlot is. En de 1.3? Zal ook lekker vlot zijn, maar de verhoudingen weet ik niet.

Ik denk ook niet dat er hier veel zijn die beide laptops hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

1.3ghz vind ik snel zat, sneller als mijn amd2000+ in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op 07 August 2003 @ 13:55:
Ik heb last van een hele vervelende piep als ik alleen wlan heb aan staat, als ik BT ook aan zet is het weg, iemand anders dat ook? Heel vreemd.

Komt van onder me toetsenbord vandaan, en aan de onderkant kan ik het niet horen :?
Dit probleem heb ik ook, echt een irri toon als ik blauwtand uitzet :r

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 07 augustus 2003 @ 18:49:
[...]

Dit probleem heb ik ook, echt een irri toon als ik blauwtand uitzet :r
Ik zal het eens op nemen met me mic, kan de rest het ook horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

hebben jullie dit al Wlan aanstaat? ik heb nog geen wlan maar ik kan het wel aanzetten hoor je het daN ook?
want ik heb nog niks gehoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb het me wlan aan, en als wlan uit is weet ik het niet want ik laat me notebook wlan auto aan zetten.

Maar ik weet dat ik er geen last van heb als ik bt aan heb, maar dat kost helaas meer batt time en ik haal die 4/5 uur al krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
  • Laatst online: 10-08 21:43
Dankzij de ervaringen uit dit topic heb ik gisteren ook een tm800CLib gekocht! Wat een fantastisch apparaat... het is mijn eerste laptop en ik ben er zeer tevreden over tot nu toe. Ik heb de nieuwe revisie en tot op heden lijk ik nog geen last te hebben van de kleine probleempjes die sommigen ervaren.

Wat heb ik nu nodig om van WLAN gebruik te kunnen maken in mijn situatie? Ik heb een thuis netwerk, met een router. Chello komt rechtstreeks binnen op de router en op de router zijn nu twee desktops en een xbox aangesloten. Heb ik nu alleen een AP nodig, en kan die op de router worden aangesloten, of moet ik een router met WLAN aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Router heb je al, dus in principe heb je aan een ap voldoende.

Ik heb ook: adsl-modem-->switch-->ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dan eindelijk... de Acer TM 803LCi, na het af-installeren van de Acer-WinXP Pro had ik alleen maar ellende met dit apparaat.
Heb vanavond een schone installatie gedaan met mijn eigen WinXP cd en dit lijkt alles opgelost te hebben. Geen uitvallend scherm meer, geen vastlopers meer... perfect gewoon!

Ben er nu echt super super blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL ik las je eerste zin en gelijk "oh shit" maar uiteindelijk bleek het niets te zijn.
Ik ga deze ook bestellen dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

RS_003 schreef op 08 augustus 2003 @ 01:44:
Ik heb het me wlan aan, en als wlan uit is weet ik het niet want ik laat me notebook wlan auto aan zetten.

Maar ik weet dat ik er geen last van heb als ik bt aan heb, maar dat kost helaas meer batt time en ik haal die 4/5 uur al krap.
Werkt ie nu goed? Want jij was de persoon met wel echt de meeste problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

M'n nieuwe TM800 heeft voor zover ik tot nu toe heb kunnen constateren geen kapotte pixels, dus dat is perfect :Y)

Ik vind trouwens ook dat de geluidskwaliteit van de speakers een stuk beter is, zit daar veel verschil in tussen de verschillende exemplaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heeft er iemand hier ervaring met de port-replicator? Ik zit er lichtjes aan te denken een keer zo'n ding aan te schaffen.... M'n batterijen van m'n digicam zitten nu ff in de lader, maar ik zal binnenkort ff pics/filmpje maken van de gebreken die ik hier meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

WOEI!!!

Lees net de website van de laptopper :D :D :D

Heb een waardebon van 100 eurootjes gewonnen... wat een bedrijf _/-\o_

Nog ff wat extra accesoires voor met 803 uitzoeken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Speedpete op 09-08-2003 00:50 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
SideSwipe_XP schreef op 08 August 2003 @ 21:18:
[...]

Werkt ie nu goed? Want jij was de persoon met wel echt de meeste problemen :P
Tja, ik kan wel blijven klagen over het geluid, maar het blijft gewoon niet goed en tikt ( Hoewel veel minder als met me oude laptop ) maar nu heb ik dus ook nog eens last van een hele hoge, harde goed hoorbare piep onder me toetsenbord vandaan.

Dit is nu me 3e Acer laptop en ik heb met alle 3 problemen gehad, en heb ze dus nu nog. ( 2 Travelmate's en 1 Aspire. )

En het ligt echt niet meten aan mij, ik heb ook nog andere laptops, geen problemen.

En mijn zelfbouw pc's hebben het ook niet, dus ik ben geen prutser ofzo O-)

Maar afgezien, van de problemen doet hij het nu "redelijk" like in, deze valt niet uit om de 5 minuten :(

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 09-08-2003 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een tijdje terug in het topic dachten een aantal, dat de tikken in het geluid een software probleem was. Ik heb er ook last van, het is echt heel irritant met muziek luisteren. Maar weet iemand waar je dan wat nieuwere drivers kunt downloaden en of deze helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Ik heb zo af en toe ook tikjes en dergelijke, maar dat heb ik alleen als de Acer uit de standby wordt gehaald. Een reboot is daarna genoeg om het op te lossen....Helaas kan het geluid zich dan nog niet meten met de Compaq Presario die ik hiervoor had.

Is het mogelijk om Compaq's ADI Soundmax drivers op de Acer te installeren als het toch AC'97 compliant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

nou ja bij mij doet ie het perfect... het enige probleem wat ik soms heb als de laptop uit Hybernate of Sleep komt dan doet het wireless lan het niet... en zelfs ipconfig /renew doet niets... alleen herstarten...

ik heb btw wel die dell drivers geinstalleerd met die Intel Proset... die proset vind ik namelijk veel beter dan die WinXP wlan module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Nog even een vraagje over de InfraRood poort, ik heb een programmaatje waarmee ik de infraroodpoort kan gebruiken als afstandsbediening. Nu vraagt dat programma om een COM-poort, maar ik kan nergens vinden welke COM-poort er nu eigenlijk aan de infrarood-poort gekoppeld is, is dat eigenlijk überhaupt wel mogelijk? :?

De infraroodpoort werkt prima, ik leg mijn telefoon ervoor, en de telefoon wordt onmiddellijk herkend, maar ook dan kan ik niet zien welke com-poort er gebruikt wordt.

In de BIOS heb ik de COM-poort op automatisch gezet, en de InfraRood-poort ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb ff van Realtek de nieuwe beta driver geinstalleerd. Geen tikken meer :D . En verder lijken de hoge tonen iets beter, lage tonen is nog steeds brak (kan waarschijnlijk ook niet met die k*tspeakertjes).
Maar voor de liefhebbers:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 09-08-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 09 August 2003 @ 20:02:
Ik heb ff van Realtek de nieuwe beta driver geinstalleerd. Geen tikken meer :D . En verder lijken de hoge tonen iets beter, lage tonen is nog steeds brak (kan waarschijnlijk ook niet met die k*tspeakertjes).
Maar voor de liefhebbers:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Ik zal ze zo eens downloaden laptop staat toch online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 23:32
CAP-Team schreef op 09 August 2003 @ 18:25:
Nog even een vraagje over de InfraRood poort, ik heb een programmaatje waarmee ik de infraroodpoort kan gebruiken als afstandsbediening. Nu vraagt dat programma om een COM-poort, maar ik kan nergens vinden welke COM-poort er nu eigenlijk aan de infrarood-poort gekoppeld is, is dat eigenlijk überhaupt wel mogelijk? :?

De infraroodpoort werkt prima, ik leg mijn telefoon ervoor, en de telefoon wordt onmiddellijk herkend, maar ook dan kan ik niet zien welke com-poort er gebruikt wordt.

Als ik mijn telefoon eraan hang gebruikt hij Com4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

CAP-Team schreef op 09 augustus 2003 @ 18:25:

Ik heb een com-poort aan m'n infrarood gezet, zodat ik kan syncen met m'n Palm M100...

Ik gebruik hiervoor het proggeltje IrComm2k, werkt perfect, kan je zelf com poort eraan hangen.

FF searchen of google geeft wel downloadadres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Thanx! programmaatje werkt wel, alleen als afstandsbediening werken doet ie niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Wil er iemand zijn ervaringen delen over de kwaliteit van het scherm ?
met welke kan ik dit best vergelijken ?
Maw goede zichtbaarheid op een terrasje ofzo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik dacht dat ik na het schoon installeren al mijn problemen voorbij waren, maar helaas...

Mijn 803LCi liep vast tijdens het starten van Battlefield 1942, geen probleem zou je denken. Het probleem is dat hij nu niet meer wil booten.
Dit probleem heeft zich al eerder voor gedaan en toen hing mijn laptop in IE, dus het lijkt me niet gerelateerd aan 3D of whatever. Toen loste het zichzelf op dus ik had meer het idee dat ik het probleem was :P. Maarja nu gebeurd het wederom en hij gaat met geen mogelijk meer aan.

Als ik hem aanzet hoor ik nu de ventilator aanslaan, en het powerledje gaat branden, mijn cd lade kan ik ook nog openen maar that's it, geen beeld of enig teken van leven.

Is dit een bekend probleem van de TM 803LCi, is er een oplossing voor?

HELLUP :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 11:00:
Hoi,

Ik dacht dat ik na het schoon installeren al mijn problemen voorbij waren, maar helaas...

Mijn 803LCi liep vast tijdens het starten van Battlefield 1942, geen probleem zou je denken. Het probleem is dat hij nu niet meer wil booten.
Dit probleem heeft zich al eerder voor gedaan en toen hing mijn laptop in IE, dus het lijkt me niet gerelateerd aan 3D of whatever. Toen loste het zichzelf op dus ik had meer het idee dat ik het probleem was :P. Maarja nu gebeurd het wederom en hij gaat met geen mogelijk meer aan.

Als ik hem aanzet hoor ik nu de ventilator aanslaan, en het powerledje gaat branden, mijn cd lade kan ik ook nog openen maar that's it, geen beeld of enig teken van leven.

Is dit een bekend probleem van de TM 803LCi, is er een oplossing voor?

HELLUP :|
Ai, dat word acer suport bellen, en een rma aan vragen, want ik heb het ook gehad dat hij soms zomaar uit viel en dat bleek een kapot / niet goed geïnstalleerd moedbord te zijn.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...

hebt ik dat :(

Mijn collega die heeft contacten bij die gasten(IMD?) die Acer's fixed... hij kan hoop ik snel iets regelen voor me...

Toen ik hem vrijdag kreeg had ik al rare vastlopers en boot problemen, nadat ik WinXP er schoon op gezet had had ik gisteren eigenlijk geen problemen meer.
Vandaag begon het weer... definitief dood :|

Anyway thanks voor je snelle reply _/-\o_

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ligt het nou aan mij of zijn er gewoon heel veel problemen met de ACER's? Ik lees van veel mensen hier dat ze vaak contact hebben met de helpdesk, of dat ie teruggestuurd moet worden.

Ik wil binnenkort een centrino kopen, a la ACER TM, maar het lijkt me niet zo verstandig om dan een ACER te kopen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Vaag :) Ik heb nog 0 problemen ondervonden... Een keer dacht ik dat hij niet bootte, maar ik had de backlite uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

en trouwens... iedere laptop heeft zijn problemen... tot op heden vind ik dit de beste laptop waar ik mee gewerkt heb...

ik heb voor me werk namelijk wel ergere laptop's voor mijn neus gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Oscar Mopperkont schreef op 10 augustus 2003 @ 11:26:
Ligt het nou aan mij of zijn er gewoon heel veel problemen met de ACER's? Ik lees van veel mensen hier dat ze vaak contact hebben met de helpdesk, of dat ie teruggestuurd moet worden.

Ik wil binnenkort een centrino kopen, a la ACER TM, maar het lijkt me niet zo verstandig om dan een ACER te kopen of wel?
Hoe meer je verkoopt, des te meer mensen het hebben en hoe meer commentaar en informatie je krijgt.

De reden waarom je zo verschrikkelijk veel hoort over de Acer en alle voor- en nadelen komt omdat het laptop zo verschikkelijk veel verkocht wordt.

Ik zat eerst ook te twijfelen, maar mede door dit topic heb ik de TM gekozen. Als ik info wil zijn er honderden mensen die info hebben. Heb zelf nog geen problemen maar misschien komt dat ook omdat ik totaal niet moeilijk doe over geluidjes en piepjes.

Ik heb hiervoor een Armada 1750 gehad, ook een topverkoper, en die had veel meer problemen. Scherm, standbyproblemen, etc. En ook hier was heel veel informatie over omdat ie zoveel verkocht werd.

Alternatief laptop was voor mij een met een desktop proc (nx9010 serie van hp) maar die is nieuw en helemaal niks van bekend qua ervaringen. Ander alternatief was een Toshiba. Toshiba heb ik echter sleche ervaringen mee (6100 Sat Pro serie anyone??)

Van de 803 die ik nu heb zijn vrijwel alle kinderziektes verdwenen omdat er enorm veel terugkoppeling is geweest. Problemen blijven bestaan, losse modellen met problemen ook. Maar algemeen gezien denk ik dat het een aan te raden aankoop is.

Wat je zelf moet nemen? Jou keuze. Als ik nu opnieuw zou kiezen zou ik afwachten wat Kaoz nog meld over zijn laptop en hoe het verder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Hmmz vannachtg m'n lappie gehybernate.. zet ik 'm vanmorgen aan wordt m'n wireless netwerkkaart (PCMCIA) ineens niet meer herkend, en ik krijg 'm ook met geen mogeljkheid meer aan de praat :(

Drivers al opnieuw geïnstalleerd .. helpt niets.. als ik 'm in het PCMCIA-slot druk zie ik het lampje van power heel even oplichten en that's it.

In het Windows logboek staat dan het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Type gebeurtenis:   Fout
Bron van gebeurtenis:   Pcmcia
Categorie van gebeurtenis:  Geen
Gebeurtenis-ID: 10
Datum:      10-08-2003
Tijd:       13:46:30
Gebruiker:      n.v.t.
Computer:   LAPTOP
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (10) in bron (Pcmcia) niet vinden.
De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens
of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen
weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze
beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende
gegevens zijn deel van de gebeurtenis: \Device\Pcmcia0.

Iemand een idee wat het kan zijn? Als ik er echt niet uitkom toch nog even mijn "oude" laptop (met hotpixel) proberen die ik morgen op de post ga doen.

Het gaat overigens om een Linksys WPC54G notebook adapter.

Update:
In m'n "oude" laptop doet ie het dus nog wel :(
Het ligt dus zeker aan het PCMCIA slot van de nieuwe laptop. Na de boel weer terug omgewisseld te hebben werkt het weer niet.

Morgen maar es ff bellen hoe we dit nu gaan oplossen...

[ Voor 15% gewijzigd door CAP-Team op 10-08-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De nieuwe revisie met geupdate drivers werkt PERFECT bij mij, dus ik heb geupdate:
-geluid (geen tikken meer)
-video
-bluetooth (met bluetooth muis/ toetsenbord, telefoon T610 en Palm T|T)
-wlan (voor beter bereik ook het kanaal veranderd)

Verder blijf ik me over de mogelijkheden verbazen, zoals dat geinige lampje in de e-mail launchbutton wat laat zien of je e-mail hebt (instellen met rechtermuisknop op taskbar icoontje van de Acer launchmanager).
En het blijft vind ik een koopje, een snelle, lichte en mooie notebook voor een zeer scherpe prijs...

P.S. Fullscreen CS'en op een 70 cm tv, met draadloze toetsenbord, muis en internet is niet functioneel maar wel heel erg vet :7 .

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 10-08-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

w-k-pieters schreef op 10 August 2003 @ 14:20:

*knip

Verder blijf ik me over de mogelijkheden verbazen, zoals dat geinige lampje in de e-mail launchbutton wat laat zien of je e-mail hebt (instellen met rechtermuisknop op taskbar icoontje van de Acer launchmanager).
En het blijft vind ik een koopje, een snelle, lichte en mooie notebook voor een zeer scherpe prijs...

*knip
Stel het net in... meesterlijke optie _/-\o_

Computerverkoper bij m'n pa op z'n werk: voor zoveel geld kan je nooit een fatsoenlijke machine kopen... heheh.. zou hij eens moeten weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 10 augustus 2003 @ 14:20:
De nieuwe revisie met geupdate drivers werkt PERFECT bij mij, dus ik heb geupdate:
-geluid (geen tikken meer)
-video
-bluetooth (met bluetooth muis/ toetsenbord, telefoon T610 en Palm T|T)
-wlan (voor beter bereik ook het kanaal veranderd)
Ik heb ff gezocht op het forum maar ik kon nergens iets vinden over nieuwere drivers (ik zal wel kippig zijn ofzo) zou je me kunnen vertellen waar ik deze kan vinden? En wat is de meest recente revisie van de 803LCi?

Als ik mijn 803LCi terug krijg van RMA wil meteen ff alles goed installeren ;)

Groets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 15:44:
[...]

Ik heb ff gezocht op het forum maar ik kon nergens iets vinden over nieuwere drivers (ik zal wel kippig zijn ofzo) zou je me kunnen vertellen waar ik deze kan vinden? En wat is de meest recente revisie van de 803LCi?

Groets!
Nieuwste revisie is 0.94

Op de site van Acer kan je bij support drivers downloaden. Of dit de nieuwste zijn weet ik niet...

Ik heb overigens even een vergelijkend plaatje gemaakt. Ik heb de DVD van Resident Evil gepakt met het oog van Milla Jovovich dat in het begin van de film als closeup genomen wordt. TV is via m'n DVD-speler (heb geen verloopje voor de tv-out van de Travelmate), TFT en Monitor zijn beiden via laptop, ik vind het beeld op de monitor overigens mooi scherp. Dus geen van de eerder genoemde problemen. Misschien is het op het plaatje niet echt duidelijk, maar binnen windows is het geheel erg scherp.

Het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/oog.jpg

Ow, en voor de duidelijkheid, elk plaatje is door middel van m'n digicam.. heeft geen zin om screencaptures te maken 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Speedpete op 10-08-2003 21:09 . Reden: opmerkingetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik woon in België maar ben van plan een Acer TM 803LCib in Nederland aan te schaffen in combinatie met een Warranty Upgrade naar 3jr pick up & delivery. Weet er iemand of ik dan volledig in orde ben met de garantiebepalingen en of ik dan ook bij eventuele problemen een beroep kan doen op de Belgische service partner Atem? Een Belgische webshop raadde me dit af om dat er dan problemen zouden kunnen zijn met de garantie, maar ik ben niet geneigd daar veel van te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 10 augustus 2003 @ 13:55:
Van de 803 die ik nu heb zijn vrijwel alle kinderziektes verdwenen omdat er enorm veel terugkoppeling is geweest. Problemen blijven bestaan, losse modellen met problemen ook. Maar algemeen gezien denk ik dat het een aan te raden aankoop is.

Wat je zelf moet nemen? Jou keuze. Als ik nu opnieuw zou kiezen zou ik afwachten wat Kaoz nog meld over zijn laptop en hoe het verder gaat...
Ik heb gewoon pech :| helaas, morgen gaat hij RMA en dan is het ff afwachten wanneer ik hem terug heb.
Als ik nu na dit geklier weer mocht kiezen zou ik alsnog de 803LCi nemen...

Anyway... ik laat weten wat het probleem precies was.

Groets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 16:34:
Vraagje: ik woon in België maar ben van plan een Acer TM 803LCib in Nederland aan te schaffen in combinatie met een Warranty Upgrade naar 3jr pick up & delivery. Weet er iemand of ik dan volledig in orde ben met de garantiebepalingen en of ik dan ook bij eventuele problemen een beroep kan doen op de Belgische service partner Atem? Een Belgische webshop raadde me dit af om dat er dan problemen zouden kunnen zijn met de garantie, maar ik ben niet geneigd daar veel van te geloven.
Ik was van plan een notebook in Duitsland aan te schaffen, en ik kreeg de volgende adviezen:

Als u de TM800 in Duitsland aanschaft zijn er een aantal zaken waar u op moet letten:
ander toetsenbord --> niet us qwerty
ander taal voor het operating systeem --> duits i.p.v.
nederlans/frans/engels
standaard fabrieksgarantie 1 jaar internationale reizigersgarantie
(gelijk in benelux en duitsland) maar voor jaar 1 en 2 carry in garantie
voor duitsland en niet voor de benelux.
indien u extra garantie wilt nemen raden wij de acer advantage warranty
programma aan is 3 jaar pick up and return binnen de europese
gemeenschap.

Gaat voor jouw geval dus ook op met uitzondering van operating system....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 22:36
Hebben alle winkels trouwens een pixelgarantie optie en heeft iemand een overzicht van wat dat per winkel kost? Ik vraag me af of het erg noodzakelijk is om zoiets te nemen aangezien er niet zoveel mensen lijken te zijn die defecte pixels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 23:01:
[...]

Ik was van plan een notebook in Duitsland aan te schaffen, en ik kreeg de volgende adviezen:

Als u de TM800 in Duitsland aanschaft zijn er een aantal zaken waar u op moet letten:
ander toetsenbord --> niet us qwerty
ander taal voor het operating systeem --> duits i.p.v.
nederlans/frans/engels
standaard fabrieksgarantie 1 jaar internationale reizigersgarantie
(gelijk in benelux en duitsland) maar voor jaar 1 en 2 carry in garantie
voor duitsland en niet voor de benelux.
indien u extra garantie wilt nemen raden wij de acer advantage warranty
programma aan is 3 jaar pick up and return binnen de europese
gemeenschap.

Gaat voor jouw geval dus ook op met uitzondering van operating system....
Dus enkel het toetsenbord zou anders zijn (moet dat kl*tenAZERTY toch niet hebben) en voor de rest blijft alles gelijk aangezien het binnen de benelux is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zeker iets gemist ... ga je ff op vakantie, hoort Duitsland ineens bij de benelux (BElgie NEderland LUXemburg) ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

hahaha, je zegt het zelf al de Benelux ! "De" is dus Duitsland :D

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 00:02:
[...]

Dus enkel het toetsenbord zou anders zijn (moet dat kl*tenAZERTY toch niet hebben) en voor de rest blijft alles gelijk aangezien het binnen de benelux is, toch?
Nee, 1ste jaar is internationaal, dus geen probleem, 2 en optionele 3e jaar carry in is carry in in Nederland... Tenzij je de Acer Advantage garantie update neemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

mijn travelmate is niet een 800 maar een 342T en heb er veel ellende mee, al tweede batterij (600 florijntjes) sinds 2000 en nu is de hdd ook naar de maan... wil een nieuwe laptop maar denk niet dat het een acer wordt, ga maar voor dell of zo, lijkt me heel wat betere service en zo te hebben...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 15:44:
[...]

Groets!
Het staat allemaal al in de drie delen maar wel erg verspreid, misschien kan dit in de openingspost (?). Dus voor de liefhebber, dit zijn volgens mij de nieuwste drivers:

De nieuwste realtek geluiddrivers:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True (de beta werkt bij mij perfect)
De nieuwste omega videodrivers:
http://www.accesscable.ne...rad_w2kxp_omega_2474a.exe Let op: eerst het ATI control panel deinstalleren
De nieuwste bluetooth drivers:
http://www.goalray.com/message/BTW-1.4.1.6.zip
De nieuwste Wlan drivers (deze zijn van april van Dell):
http://support.dell.com/f...ID=72380&ReleaseID=R59082 Let op: eerst de Wlan zero service uitschakelen!

En meteen weer een wedervraag, weet/heeft iemand nog betere/nieuwere Wlan drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Deze week wordt mijn TM800 besteld... Ben benieuwd wat ik tegen zal komen aan problemen. Ik zal mijn bevindingen uitgebreid hier posten.

Beauty is in the eye of the beerholder

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.