Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.871 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
HellBeast schreef op 11 augustus 2003 @ 10:44:
Deze week wordt mijn TM800 besteld... Ben benieuwd wat ik tegen zal komen aan problemen. Ik zal mijn bevindingen uitgebreid hier posten.
Doe dat :)

Kijken op jij ook last hebt van dat gepiep onder het toetsenbord en brak geluid.

Soms gaat de accu langer mee dan anders, ik haal er wel eens bijna 5 uur op maar soms doe ik net 3.5 uur en dat is altijd met batt @ max dus maar 600mhz constant.

En dan browse ik het inet een beetje, zal wel aan de warmte liggen?
w-k-pieters schreef op 11 augustus 2003 @ 10:37:
[...]

Het staat allemaal al in de drie delen maar wel erg verspreid, misschien kan dit in de openingspost (?). Dus voor de liefhebber, dit zijn volgens mij de nieuwste drivers:

De nieuwste realtek geluiddrivers:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True (de beta werkt bij mij perfect)
De nieuwste omega videodrivers:
http://www.accesscable.ne...rad_w2kxp_omega_2474a.exe Let op: eerst het ATI control panel deinstalleren
De nieuwste bluetooth drivers:
http://www.goalray.com/message/BTW-1.4.1.6.zip
De nieuwste Wlan drivers (deze zijn van april van Dell):
http://support.dell.com/f...ID=72380&ReleaseID=R59082 Let op: eerst de Wlan zero service uitschakelen!

En meteen weer een wedervraag, weet/heeft iemand nog betere/nieuwere Wlan drivers?
Ik zal de openings post vanavond wel even updaten.

edit:
post 500 waar het goed voor is :)

[ Voor 50% gewijzigd door Roberto op 11-08-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik ga er kortelings ook eentje bestellen 8)
Blijft de vraag of het prijsverschil van 155€ de moeite waard is om de 803 te nemen ipv de 800, want ik begrijp het toch goed dat het enige verschil tussen deze 2 de processor snelheid is 1,3 vs 1,6 8)7
Ik ga 'm hoofdzakelijk gebruiken voor office, dreamweaver/flash MX en internet/mail en in iets mindere mate voor Photoshop en X-Steel (3d-modeleerpakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer gebelt, mijn TM 803LCi wordt vanmiddag afgehaald en zou binnen 5 dagen terug moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring met Acer's RMA service? Is hij echt binnen 5 dagen terug? Ik twijfel er een beetje aan... maar ik zie het wel, kan toch niet meer dan afwachten :P

Bya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 12:27:
Acer gebelt, mijn TM 803LCi wordt vanmiddag afgehaald en zou binnen 5 dagen terug moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring met Acer's RMA service? Is hij echt binnen 5 dagen terug? Ik twijfel er een beetje aan... maar ik zie het wel, kan toch niet meer dan afwachten :P

Bya!
Geloof me, ik heb 5x contact met hun gehad, de 1e keer hadden ze me laptop niet gemaakt ( was een foutje ofzo ) maar je krijgt je laptop wil terug binnen 5 dagen, ik zelf verzond hem bv op dinsdag, en had hem vrijdag middag terug.

Ze doen wel hun best :)
GeFke schreef op 11 August 2003 @ 11:48:
Blijft de vraag of het prijsverschil van 155€ de moeite waard is om de 803 te nemen ipv de 800, want ik begrijp het toch goed dat het enige verschil tussen deze 2 de processor snelheid is 1,3 vs 1,6 8)7
Ik ga 'm hoofdzakelijk gebruiken voor office, dreamweaver/flash MX en internet/mail en in iets mindere mate voor Photoshop en X-Steel (3d-modeleerpakket)
155€ Dat is niet veel (Volgens mij is het meer hoor), en als je X-steel gaat gebruiken kan je die extra cpu kracht volgens mij wel gebruiken dus dan zou ik er wel voor gaan :)

[ Voor 38% gewijzigd door Roberto op 11-08-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool ;)

Dat geeft wat hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

GeFke schreef op 11 August 2003 @ 11:48:
Prijsverschil is toch groter? In pricewatch is het 1780 tegenover 1545 dus verschil van 235 euro.
Dat is een hoop geld. Maar je weet niet wat er in de toekomst komt. je kunt namelijk niet makkelijk upgraden en die 300 Mhz kan net het verschil betekenen tussen een applicatie wel kunnen draaien of niet kunnen draaien.

Denk aan DIVX dat wel bijvoorbeeld goed loopt op een 450Mhz compu en niet op een 400Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
ik kan de 803 50€ goedkoper krijgen via de winkel waar ik alles aankoop :+
ik denk dat ik mobiel geen verschil ga merken in gebruik, enkel wanneer ie rechtstreeks in de voeding gaat steken ?
ergens in dit topic gelezen over 600mhz bij batterijgebruik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet meer gebruikt jah dan clockt hij zich terug voor besparing van batterij. Maar daar merk je niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 21:43
Weet iemand of de bluetooth muis van microsoft werkt met de geïntegreerde bluetooth? Als je de muis koopt zit er een usb-bluetooth device bij, maar die wil ik natuurlijk niet gebruiken...

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.centralpoint.nl/img/M60-00002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Speedpete schreef op 10 augustus 2003 @ 15:51:

Het plaatje:
[afbeelding]

Ow, en voor de duidelijkheid, elk plaatje is door middel van m'n digicam.. heeft geen zin om screencaptures te maken 8)7
Heb je toevallig zelf nog meer notebooks, of kennissen/vrienden met andere notebooks. Dan kun je misschien wat foto's neerzetten overd e kwaliteit van de TFT schermpies.

Dat is altijd een moeilijk iets om te vergelijken. Omdat veel winkels een beperkt assortiment notebooks hebben, en je dus niet kunt vergelijken.

Waarschijnlijk gaat dit niet lukken, maar nooit geschoten is altijd mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

http://www.volkomenkut.com/sites/laptopfirewall/index.html las ik net... het zal je maar gebeuren!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wow, dat moet hier niet gebeuren ( igg nergens ) ben ik gelijk 4 pc's kwijt :X

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 11-08-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Oscar Mopperkont schreef op 11 August 2003 @ 14:02:
[...]

Heb je toevallig zelf nog meer notebooks, of kennissen/vrienden met andere notebooks. Dan kun je misschien wat foto's neerzetten overd e kwaliteit van de TFT schermpies.

Dat is altijd een moeilijk iets om te vergelijken. Omdat veel winkels een beperkt assortiment notebooks hebben, en je dus niet kunt vergelijken.

Waarschijnlijk gaat dit niet lukken, maar nooit geschoten is altijd mis!
Nee, heb ik momenteel niet. Maar het zou wel een idee zijn om bijv. een gedetailleerde afbeelding online te zetten waarna iedereen een foto kan maken...

Helaas zit je dan ook weer met verschil in digicam-kwaliteit...

[ Voor 18% gewijzigd door Speedpete op 11-08-2003 15:05 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52
Op een Duits forum dwaalt een bios met versie 4A11 rond:

http://home.tiscali.de/a3driver/acer_tm_803/4a11.zip

Wat er buiten de bootscreen verandert is weet ik niet, het werkt iig bij mijn Rev. 30 800LCi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

MrFish

Untitled

Doet mij denken aan dat verhaal over slechte condensators...

Maar als je goed kijkt, zie je wel twee rotjes (oid) liggen op de laatste twee foto's ;)
Hopelijk gebeurd het iig niet met onze Acers !

[ Voor 35% gewijzigd door MrFish op 11-08-2003 15:09 . Reden: Quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Speedpete schreef op 11 August 2003 @ 15:04:
[...]

Nee, heb ik momenteel niet. Maar het zou wel een idee zijn om bijv. een gedetailleerde afbeelding online te zetten waarna iedereen een foto kan maken...

Helaas zit je dan ook weer met verschil in digicam-kwaliteit...
Inderdaad. En niet alleen dat, ook omgevingslich speelt een rol. Alle sxga+ schermen zijn evenscherp, alleen lichtopbrengst en verdeling scheelt.
Lichtopbrengst is alleen te vergelijken als er onder dezelfde omstandigheden met zelfde digicam met zelfde instellingen een foto is gemaakt.

Je zou dan alleen naar lichtverdeling kunnen kijken, maar volgens mij is het dan nog heel moeilijk om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

MrFish schreef op 11 August 2003 @ 15:08:
[...]

Doet mij denken aan dat verhaal over slechte condensators...

Maar als je goed kijkt, zie je wel twee rotjes (oid) liggen op de laatste twee foto's ;)
Hopelijk gebeurd het iig niet met onze Acers !
Die 2 "rotjes" zijn er bij mij uit als een voormalige accu, de binnenkant dus. Zijn meestal soort van penlight achtige batterijen, alleen dan anders :P
Staat ook in het verhaal, dat er nog 2 knallen waren, toen er ook iets naar buiten kwam.

* Nakebod hoopt niet zoiets mee te maken

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Nu online

MrFish

Untitled

Nakebod schreef op 11 augustus 2003 @ 15:16:
[...]

Die 2 "rotjes" zijn er bij mij uit als een voormalige accu, de binnenkant dus. Zijn meestal soort van penlight achtige batterijen, alleen dan anders :P
Staat ook in het verhaal, dat er nog 2 knallen waren, toen er ook iets naar buiten kwam.

* Nakebod hoopt niet zoiets mee te maken
Hmm, nu zie ik het idd ook. Moet voortaan toch eens wat beter kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de snelheid van de dvd brander van de 803lmib. Dus op welke snelheid hij dvd's brand en op welke snelheid hij cd-r's brand. Verder ben ik er ook nog niet achter gekomen welke standaar hij gebruikt (+ of -?).

ik wil ze net bellen hierover maar de info lijn kan je blijkbaar niet mobiel bellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Net een bestelling bij PCSnel gedaan... ik kan niet wachten! Moehahahhaa! :D.

Trouwens, heeft iemand Counter-strike al gespeeld op een 80x? Normaal ben ik gewend om met 100FPS te spelen, maar omdat het LCD scherm 75hz aankan zal het voor CS wel 75 FPS worden? Is dat nog een beetje te doen? Zo ja, dan wil ik de TM800 ook gaan gebruiken als LAN PC. Scheelt me een boel sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Laatst online: 01-09 15:37
je oog kan in principe maar iets van 25fps waarnemen.. dus bij alles hoger dan 30fps zal je niet veel verschil waarnemen

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Echt wel dat ik je kan vertellen of een PC Counterstrike op 60FPS of op 100FPS draait. Dat merk je toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HellBeast schreef op 11 augustus 2003 @ 16:23:

Trouwens, heeft iemand Counter-strike al gespeeld op een 80x? Normaal ben ik gewend om met 100FPS te spelen, maar omdat het LCD scherm 75hz aankan zal het voor CS wel 75 FPS worden? Is dat nog een beetje te doen? Zo ja, dan wil ik de TM800 ook gaan gebruiken als LAN PC. Scheelt me een boel sjouwen.
Is niet zo hand, ik speel rtcw ET er op en omdat die toetsen een beetje schuin zitten vind ik het toch wel moeilijk.

En cs draait er gewoon goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

HellBeast schreef op 11 August 2003 @ 16:23:

Ik heb Colin McRae 3, IndyCar en The Sum of Alle Fears gespeeld. Alleen TSAF viel mee tegen, die kan volgens mij niet echt omgaan met een TFT. McRae en IndyCar draaiden perfect.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 11-09 17:12
w-k-pieters schreef op 11 August 2003 @ 10:37:
[...]

De nieuwste realtek geluiddrivers:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True (de beta werkt bij mij perfect)
Op deze pagina krijg ik de volgende melding

The document you requested does not exist on this server or cannot be served. Please double check the URL or use the search function on this page to find what you are looking for.If you still have any question to find the document you requested, please email to contact_us@realtek.com.tw to ask for help. We will provide our support as soon as possible.
Sorry for your inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Heras schreef op 11 August 2003 @ 13:58:
Weet iemand of de bluetooth muis van microsoft werkt met de geïntegreerde bluetooth? Als je de muis koopt zit er een usb-bluetooth device bij, maar die wil ik natuurlijk niet gebruiken...

Deze dus:
[afbeelding]
Ik heb dus de muis en het toetsenbord en na heel veel gekloot eindelijk deze drivers gevonden:
http://www.goalray.com/message/BTW-1.4.1.6.zip
En daarmee werkt het perfect. En de reacties zijn wel heel vet als je een draadloze muis/toetsenbord gebruikt zonder dongle ... huh? hoe kan dat nou? , tja >:) ... en het is natuurlijk ook wel lekker praktisch :7

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MisterH75 schreef op 11 August 2003 @ 18:11:
[...]

Op deze pagina krijg ik de volgende melding

The document you requested does not exist on this server or cannot be served. Please double check the URL or use the search function on this page to find what you are looking for.If you still have any question to find the document you requested, please email to contact_us@realtek.com.tw to ask for help. We will provide our support as soon as possible.
Sorry for your inconvenience.
Jep die site is gedeeltelijk een beetje down... zal binnenkort wel gefixed worden ... hoop ik :? .

P.S. Als iemand nog een stukje ruimte over heeft op internet dan kan ik hem wel ff e-mailen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 11-08-2003 22:44 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 11 August 2003 @ 22:39:
[...]

Jep die site is gedeeltelijk een beetje down... zal binnenkort wel gefixed worden ... hoop ik :? .

P.S. Als iemand nog een stukje ruimte over heeft op internet dan kan ik hem wel ff e-mailen.
Hoe groot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
LosserNL schreef op 11 augustus 2003 @ 15:07:
Op een Duits forum dwaalt een bios met versie 4A11 rond:

http://home.tiscali.de/a3driver/acer_tm_803/4a11.zip

Wat er buiten de bootscreen verandert is weet ik niet, het werkt iig bij mijn Rev. 30 800LCi
Afgezien van dat opzichtige centrino logo (gelukkig hoef ik maar ff naar te kijken) is er idd. volgens mij ook niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stom, ik zie nu dat ik ze heb gedelete bij mijn grote schoonmaak...

ik heb wel de ftp site gevonden ftp://152.104.125.40/ maar daar zie ik mijn versie: 5.10.0.5290, niet tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 12:27:

Bya!
Binnen 5 dagen, hahahahaha, ik heb mijn Acer 12 werkdagen geleden ingestuurd en vernam vandaag via de heldesk dat hij zeker niet voor volgende week klaar is, dus dat wordt dan in ieder geval 17 werkdagen minimaal. Ik schijt hier echt enorm van want ik heb in totaal maar 1 weekje kunnen laptoppen voordat dat kreng kapot ging. :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 09:23:
[...]

Binnen 5 dagen, hahahahaha, ik heb mijn Acer 12 werkdagen geleden ingestuurd en vernam vandaag via de heldesk dat hij zeker niet voor volgende week klaar is, dus dat wordt dan in ieder geval 17 werkdagen minimaal. Ik schijt hier echt enorm van want ik heb in totaal maar 1 weekje kunnen laptoppen voordat dat kreng kapot ging. :r :r :r
Bij mij was hij doa B)

En toen kreeg ik hem na 4 dagen kapot terug 8)7

Maar goed nu doet hij het "redelijk" hoewel dit me laatste acer laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, van jou kan ik het begrijpen. Ik moet echt stoppen met het lezen van dit topic.
Ik begin steeds weer te twijfelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
Als er mensen zij die wat gadgets aan hun TM800 willen hangen...

Combinatie met IPAQ 5550 (wireless lan en bluetooth) met de TM800 werkt prima!

Combinatie met Nokia 6310i (bluetooth en GPRS en Nokia Suite) werkt ook toppie!

Combinatie Ipaq en Nokia (bluetooth en GPRS) perfect!

Heb er nog een Fingerprint Reader aanhangen van digitalPersona (U.are.U).. werkt ook super cool..!

Verders heb ik nog een Sweex Memory Pen van 512MB en een Logitech MX700 eraan zitten waar ik allebei ook heel tevreden over ben...:P :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Speedpete schreef op 10 August 2003 @ 15:19:
[...]

Stel het net in... meesterlijke optie _/-\o_

Computerverkoper bij m'n pa op z'n werk: voor zoveel geld kan je nooit een fatsoenlijke machine kopen... heheh.. zou hij eens moeten weten >:)
Waar kun je dat vinden... Ik Snap dat ff niet :)

Ik de handleiding staat ook hoe je het moet doen, maar ik begrijp niet waar dat nu in te stellen is.. :/

[ Voor 16% gewijzigd door SideSwipe op 12-08-2003 11:38 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 09:10
ik heb de travelmate 800lcib nu ongeveer een week, maar ik kwam in de doos nog een boekje en formulier voor de garantie tegen. nu wilde ik weten of je dit echt moet insturen voor de garantie of is de kassabon genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

SideSwipe_XP schreef op 12 August 2003 @ 11:20:
[...]

Waar kun je dat vinden... Ik Snap dat ff niet :)

Ik de handleiding staat ook hoe je het moet doen, maar ik begrijp niet waar dat nu in te stellen is.. :/
Je hebt in je taskbar het icoontje 'Launch Manager', knopje met vinger. Klik daarop met rechts en kies 'E-mail detectie'.
Freez schreef op 12 August 2003 @ 11:29:
ik heb de travelmate 800lcib nu ongeveer een week, maar ik kwam in de doos nog een boekje en formulier voor de garantie tegen. nu wilde ik weten of je dit echt moet insturen voor de garantie of is de kassabon genoeg?
Vraag ik me ook af. Vooral omdat er geen formulier bij mij bijzat voor Nederland. Wel andere europese landen...

[ Voor 37% gewijzigd door Speedpete op 12-08-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Heb net telefonisch van Acer te horen gekregen dat de TravelMate 800 al uit productie genomen is (end of life) :'( en dat de opvolger de reeds bestaande 803Lcib of Lmib zal zijn ...
Dus zal ik maar gaan voor de TM803Lcib :9 of iemand al resultaten gevonden met de dvdwriter ine de 803Lmib ? snelheid, + of -RW
Langs de andere kant wisten ze wel niet te vertellen, of wilden ze niet, wat de nieuwe travelmate ging zijn maar dat de 800 serie nog wel even blijft bestaan, achter een week of 8 dachten ze dat er een nieuwe 8xx zou gaan uitkomen, maar zolang kan ik nu ook niet meer wachten ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of de 800Cli nog gaat zakken in prijs omdat deze nu niet meer gemaakt wordt ? Of dat misschien de nieuwe modellen aan de prijs van de oude 800 komen ? Ik heb nog iets meer dan een maandje om te beslissen en ik zou het wel erg vinden moest ik hem nu kopen en dan binnen 3 weken voor hetzelfde geld iets sneller te kunnen gaan halen.
Weet er trouwens iemand wat het verschil in performance is tussen de 1.3 en 1.6 versie ? Zijn daar eigenlijk benchmarks van of zo ? Anders maakt het misschien niet zo heel veel uit. Voor de rest zie ik toch geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 17:30:
Weet er iemand of de 800Cli nog gaat zakken in prijs omdat deze nu niet meer gemaakt wordt ? Of dat misschien de nieuwe modellen aan de prijs van de oude 800 komen ? Ik heb nog iets meer dan een maandje om te beslissen en ik zou het wel erg vinden moest ik hem nu kopen en dan binnen 3 weken voor hetzelfde geld iets sneller te kunnen gaan halen.
Weet er trouwens iemand wat het verschil in performance is tussen de 1.3 en 1.6 versie ? Zijn daar eigenlijk benchmarks van of zo ? Anders maakt het misschien niet zo heel veel uit. Voor de rest zie ik toch geen verschillen.
Als de 800 mijn gewenste laptop was geweest, dan had ik hum nu niet meer verkocht. Laatste exemplaren dus inwisselen bij problemen wordt lastig. Eerder wachten totdat iets het 'gat' op gaat vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie ook het probleem dat het aanzetten van die 803LCi niet echt gemakkelijk gaat? Je drukt de aan knop en lampjes branden eventjes en gaan ze weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
Zou de nieuw aangekondigde laptop (Presario X1020EA) van HP een waardig alternatief zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 17:30:
Enigste benchmark die ik op het werk heb gedaan, op een 800 LCi, de 1.3 dus, is een 3D Mark 2001 testrun.
De laptop staat op demo in de winkel, dus op het stroomnet (Lijkt me wel relevant om erbij te zeggen) en kwam in 3D Mark 2001 op ruim 7700 punten.
Haal met me eigen pc wel meer, maar scheelt niet super veel.

En de 2e "test" die ik op die laptop heb gedaan, NFS Porsche geinstalleerd, en Fraps erbij, en kijken hoeveel FPS ik haalde tijdens wat rondracen.
Kwam zo globaal gezien veel rond de 70 fps.

Noot: Alle drivers en Win XP waren standaard, geen updates van drivers en/of OS.
Dus met een beetje tweaken moet er wel iets meer uit te halen zijn.

Na mijn vakantie, die volgende week echt begint, ga ik hem vrij snel bestellen op me werk, zal over zo een 3 weken zijn. Tenzei.. er dan snel prijsverlagingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 12 August 2003 @ 19:58:
Hebben jullie ook het probleem dat het aanzetten van die 803LCi niet echt gemakkelijk gaat? Je drukt de aan knop en lampjes branden eventjes en gaan ze weer uit?
Mjah ik ken het... dat deed die van mij ook toen ik hem kreeg... hij is inmiddels RMA omdat hij helemaal niet meer aan wou :'(
Hoop dat dit jou niet staat te wachten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de acer 800 1 dag gebruikt op campzone om te lannen :)
Nfs 6 en battlefield werkte de hele dag als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nfs6 draait er idd best goed op.

Alleen met aa en FSAA aan wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nakebod schreef op 12 August 2003 @ 23:55:
[...]

Enigste benchmark die ik op het werk heb gedaan, op een 800 LCi, de 1.3 dus, is een 3D Mark 2001 testrun.
De laptop staat op demo in de winkel, dus op het stroomnet (Lijkt me wel relevant om erbij te zeggen) en kwam in 3D Mark 2001 op ruim 7700 punten.
Haal met me eigen pc wel meer, maar scheelt niet super veel.

En de 2e "test" die ik op die laptop heb gedaan, NFS Porsche geinstalleerd, en Fraps erbij, en kijken hoeveel FPS ik haalde tijdens wat rondracen.
Kwam zo globaal gezien veel rond de 70 fps.

Noot: Alle drivers en Win XP waren standaard, geen updates van drivers en/of OS.
Dus met een beetje tweaken moet er wel iets meer uit te halen zijn.

Na mijn vakantie, die volgende week echt begint, ga ik hem vrij snel bestellen op me werk, zal over zo een 3 weken zijn. Tenzei.. er dan snel prijsverlagingen komen.
Hmm... ik haal met m'n 803lcib, waar wel het een en ander op de achtergrond draait, ook iets meer dan 7750 3dmarks... De proc maakt dan waarschijnlijk niet meer zoveel uit....
RS_003 schreef op 13 August 2003 @ 00:56:
Nfs6 draait er idd best goed op.

Alleen met aa en FSAA aan wat minder.
Hmm... ook maar es installeren dan. Op m'n p3 speelde het spel ook acceptabel, maar kon ik het na een week niet meer spelen. Bleef ie errors geven over de cd... Daar koop ik een spel niet legaal voor :(

[ Voor 16% gewijzigd door Speedpete op 13-08-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Maar heb jij dan wel alle Win XP updates? of iig, de belangrijke? DX 9? nieuwere drivers enzo?
Die laptop op het werk had dus ook DX 8.1. Of welke versie wordt er weer eens standaard meegeleverd in XP?

Misschien dat er met de standaard drivers enzo erg weinig verschil is (Ok, is toch per laptop weer iets verschillend) en als je nieuwere drivers gebruikt, voornamelijk dus voor de vga, dat je dan waarschijnlijk een hogere score krijgt.

Owja, nog iets, NSF Porsche @ 70 fps was op een resolutie van 1400*1050 @ 32 Bitches.

Wel iets wazigs, ik kon de resolutie wijzigen naar 1600*1200???
Heb het niet getest eigenlijk, maar, die waarde kan het scherm, aldus de specs, niet eens aan?
Heb in dit topic (Dit deel dan) niemand gezien die dit ook opmerkte, wel dat het scherm als een 1600*1200 werdt herkend bij de device manager, dus waarschijnlijk ook als resolutie in te stellen, maar daar werd verder weinig over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik heb DX9, omdat Colin McRae er om vraagt...

Dat er weinig verschil in zit vind ik niet zo vreemd. De laptops zijn identiek, op de processor na. Pas als je tests gaat doen met bijv. software T&L, dan zal je verschillen moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
  • Laatst online: 10-08 21:43
Nakebod schreef op 13 August 2003 @
Wel iets wazigs, ik kon de resolutie wijzigen naar 1600*1200???
Heb het niet getest eigenlijk, maar, die waarde kan het scherm, aldus de specs, niet eens aan?
Heb in dit topic (Dit deel dan) niemand gezien die dit ook opmerkte, wel dat het scherm als een 1600*1200 werdt herkend bij de device manager, dus waarschijnlijk ook als resolutie in te stellen, maar daar werd verder weinig over gezegd.
Als ik de resolutie wijzig naar 1600*1200 op mijn 800lci dan wordt het bureaublad wat groter dan het scherm. Zodra je voorbij de rechter/onder-rand komt met je muiscursor scrollt het bureaublad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Mjah ik ken het... dat deed die van mij ook toen ik hem kreeg... hij is inmiddels RMA omdat hij helemaal niet meer aan wou :'(
Hoop dat dit jou niet staat te wachten... :|
Aha. Ik hoop het ook, anders krijgt Ingram Micro hem gewoon weer terug hoor :+

Verder vind ik het een mooie laptop :)
Ik ga denk ik straks maar een spel ga kopen bij de FRS, om de grafische kaart te checken :)

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 13-08-2003 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nakebod schreef op 13 August 2003 @ 01:24:

Owja, nog iets, NSF Porsche @ 70 fps was op een resolutie van 1400*1050 @ 32 Bitches.
Je FPS is altijd afhankelijk van het aantal Hz wat je LCD/CRT aankan. Dus als je LCD scherm van de TM80x maximaal op 75Hz draait, dan is het niet mogelijk om meer dan 75 FPS te halen.

Korte uitleg; FPS (Frames per second) is het aantal beelden dat je per seconde ziet. Het maximale aantal Hertz is de verversingssnelheid van je monitor/LCD. Dit wordt ook in aantal beelden per seconden gemeten. Wanneer je monitor/LCD 75 Hz (dus 75 beelden per seconde) kan laten zien, dan kan een spel ook niet meer dan 75 beelden per seconde uitsturen.

Daarom vroeg ik een tijdje terug in deze thread wat de maximale aantal Hz was voor een externe monitor die op de TM kan worden aangesloten. Die zou je dan wel op bv 100Hz kunnen draaien en dan zou je wel 100FPS kunnen halen, mits de Radeon M9 dit ondersteunt. Maar helaas had niemand daarop gereageerd. Mijn TM800Lcib is maandag besteld en dan zal ik mijn bevindingen hierover ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen is het nou voorbij de problemen zo te zien of heb ik dat mis?
Ik moet van mijn twijfel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

@ HellBeast
Had ik inderdaad ff niet helemaal aan gedacht, maar dan nog heeft de resolutie wel een invloed op het aantal fps, toch? :) Want, als je hem zou spelen op zeg maar 800*600, zal je waarschijnlijk constant tegen de maximale waardes aanzitten, 75 Hz, dus nadat ik aanneem dan ook 75 fps :)
En aangezien het spel op 1400*1050, niet constant, maar veelal tegen de 70 fps draaide, is dit niet slecht :) Laagste fps die ik toen gezien had, was iets van 55/60.

@ Iznogoud
Populaire producten lees je nu immers meer over :) En dus ook negatievere berichten.

Het is dat ik volgende week eerst ff 2 weken ga chillen in Frankrijk, hopelijk zijn er in die tijd geen grote nieuwe problemen, anders ga ik ook twijfelen :)
En hopelijk is ie dan weer wat goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nakebod schreef op 13 August 2003 @ 09:41:
@ HellBeast
Had ik inderdaad ff niet helemaal aan gedacht, maar dan nog heeft de resolutie wel een invloed op het aantal fps, toch? :) Want, als je hem zou spelen op zeg maar 800*600, zal je waarschijnlijk constant tegen de maximale waardes aanzitten, 75 Hz, dus nadat ik aanneem dan ook 75 fps :)
En aangezien het spel op 1400*1050, niet constant, maar veelal tegen de 70 fps draaide, is dit niet slecht :) Laagste fps die ik toen gezien had, was iets van 55/60.
70 FPS op 32 bits met die resolutie is zeker niet slecht! Ik speel CS altijd op 1024x786 dus dat moet dan wel op 75 Hz kunnen. (max scherm TM80x).

Ben heel erg benieuwd of die externe VGA uitgang hoger kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hmm... in 3dmark2001 geeft ie wel gewoon hogere fps...

Het zou overigens wel de reden kunnen zijn waarom Sum of all Fears zo verrekte slecht draaide bij mij. Alsof de fillrate te kort kwam... zouden heel goed 'skipped' frames kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Speedpete schreef op 13 August 2003 @ 12:11:

Het zou overigens wel de reden kunnen zijn waarom Sum of all Fears zo verrekte slecht draaide bij mij. Alsof de fillrate te kort kwam... zouden heel goed 'skipped' frames kunnen zijn.
Ik denk niet dat dat het is. Softwarematig wordt de FPS naar 75Hz gezet. Je spel kan niet "oversturen" waardoor er rare situaties kunnen onstaan. (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Speedpete schreef op 13 August 2003 @ 12:11:

Dat je in 3DMark 2001 meer fps haalt dan 60 of 75 komt omdat v-sync uit staat. Als v-sync uit staat dan worden de beelden gewoon achter elkaar op het beeld gekwakt zo snel als je kaart ze kan renderen. Het nadeel hiervan is dat het aantal fps dan hoger kan liggen dan wat je lcd/crt aankan, waardoor je 'tearing' kan krijgen.

Omg, wat klint dit nerd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Hey.... heb ik ook weer wat geleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 22:36
Kan iemand wat zeggen over de geluidproductie (van de koeling) van de 80x series bij bepaalde applicaties? Gaat ie bij games erg hard loeien en hoe is het geluid bij normaal (werk)gebruik zoals photoshop, browsen, dreamweaver etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Nu online

MrFish

Untitled

BigSurf schreef op 13 August 2003 @ 12:41:
Kan iemand wat zeggen over de geluidproductie (van de koeling) van de 80x series bij bepaalde applicaties? Gaat ie bij games erg hard loeien en hoe is het geluid bij normaal (werk)gebruik zoals photoshop, browsen, dreamweaver etc?
Bij normaal gebruik hoor je de laptop zo goed als niet, maar als je de CPU gaat stressen produceert 'ie wel aardig wat geluid, maar láng niet zo veel als een gemiddelde desktop (zonder watercooling of course ;)). Gelukkig gaat de fan toch bijna nooit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Fan is redelijk stil ja, maar sommige ( zoals ik :X ) hebben er last van dat er een nogal harde piep onder het tobo vandaan komt, nu heb ik het toevallig niet, maar toch zon 7 op de 10 keer en alleen als ik BT aan zet dan is het weg.

Vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah kijk daar zit ik dus niet op te w88 |:(
Welke revisie heb jij RS_003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Laatst online: 01-06 10:17
Help ik ben weer in verwarring gebracht: Ik heb een Travelmate 661LMi zien staan, 1.4 GHz, DVD-brander, 1 mb 2nd level cache! voordelen tov de Travelmate 800lcib en ongeveer zelfde prijs, echter geen Radion M9 maar een Intel DVM-T (maakt deze gebruik van de 512 mb ddr-ram)?? En ook geen bluetooth... wat zijn de meningen hierover (zoeken op GOT levert weinig op)?? Zijn er nog zwaardere nadelen dan de door mij 2 genoemde?

[ Voor 11% gewijzigd door js303 op 13-08-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

js303 schreef op 13 August 2003 @ 17:06:
Help ik ben weer in verwarring gebracht: Ik heb een Travelmate 661LMi zien staan, 1.4 GHz, DVD-brander, 1 mb 2nd level cache! voordelen tov de Travelmate 800lcib en ongeveer zelfde prijs, echter geen Radion M9 maar een Intel DVM-T (maakt deze gebruik van de 512 mb ddr-ram)?? En ook geen bluetooth... wat zijn de meningen hierover (zoeken op GOT levert weinig op)?? Zijn er nog zwaardere nadelen dan de door mij 2 genoemde?
Hoelang je met een accu kan werken, zal ook een nadeel zijn :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

SideSwipe_XP schreef op 13 August 2003 @ 19:35:
[...]

Hoelang je met een accu kan werken, zal ook een nadeel zijn :)
Nee, want de 660-serie is ook centrino... Ik denk dat het zo zit:

Wil je centrino? --> 800 of 660

en dan:

Wil je ook flinke 3d? --> 800
Of wil je dvd's branden? --> 660
Offe... toch allebei? --> 803lmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:18:
Jah kijk daar zit ik dus niet op te w88 |:(
Welke revisie heb jij RS_003?
Was terug tevinden in dit topic maar goed ;) het is al een groot topic.

De .076

Ik vind het zelf heel erg iritant, maar mijn ouders horen het geluidje niet en ik heb nogal zeer goede oren, dus het kan best dus zijn dat jij het niet hoort.

Tja en verder doet hij het nu helemaal goed.

1 puntje wel: Hij gaat soms minder lang mee op 1 accu, is best vreemd.

Maar ik kan de 4 uur wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Laatst online: 01-06 10:17
Speedpete schreef op 13 August 2003 @ 20:26:
[...]

Nee, want de 660-serie is ook centrino... Ik denk dat het zo zit:

Wil je centrino? --> 800 of 660

en dan:

Wil je ook flinke 3d? --> 800
Of wil je dvd's branden? --> 660
Offe... toch allebei? --> 803lmi
dank voor je wizard-benadering :)

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

de 801 komt toch ook en de 804?!
want ik heb nu totaal geen problemen maar ik denk dat ik een laptop als desktop vervanger wil gaan gebruiken. dus zit ik de wachten op de nieuwe versies van de 800 serie :P

morgen maar eens naar acer bellen waarom de 800 niet meer gemaakt wordt :P want dan wil ik die opvolger de met 1.4ghz/1.5ghz

[ Voor 24% gewijzigd door Qorne op 14-08-2003 00:16 ]

• Speedpete

Speedpete

was barman

Qorne schreef op 14 augustus 2003 @ 00:05:
de 801 komt toch ook en de 804?!
want ik heb nu totaal geen problemen maar ik denk dat ik een laptop als desktop vervanger wil gaan gebruiken. dus zit ik de wachten op de nieuwe versies van de 800 serie :P

morgen maar eens naar acer bellen waarom de 800 niet meer gemaakt wordt :P want dan wil ik die opvolger de met 1.4ghz/1.5ghz
804 is een 1.7... de 802 vind ik via google en dat moet een 1.5 worden... De 801 wordt volgens dezelfde websites een 1.4 (heeft in dit topic ook al gestaan)

Dus:
800 = 1.3
801 = 1.4
802 = 1.5
803 = 1.6
etc.

((acernummer - 797) / 10) + 1 = aantal ghz. :)

Verwijderd

RS_003 schreef op 13 augustus 2003 @ 21:38:
[...]

Was terug tevinden in dit topic maar goed ;) het is al een groot topic.

De .076

Ik vind het zelf heel erg iritant, maar mijn ouders horen het geluidje niet en ik heb nogal zeer goede oren, dus het kan best dus zijn dat jij het niet hoort.

Tja en verder doet hij het nu helemaal goed.

1 puntje wel: Hij gaat soms minder lang mee op 1 accu, is best vreemd.

Maar ik kan de 4 uur wel halen.
Hmmm ik heb 100 posts per pagina dus en dan heb ik alsnog bijna 7 pagina's, jep das veel ;)

Dat piepje zal dan het probleem zijn, is er al bekend hoe ze dit gaan oplossen?
Bluetooth aan dan is het weg, dus lijkt mij een software probleem.

• LosserNL
Na mijn eerdere link van de 4A11 bios staat ie nu ook op de Acer FTP :

ftp://ftp.support.acer-eu...book/TravelMate_80x/bios/

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Ik heb mijn TM 800 ook binnen! Wat een heerlijk ding. Netjes bezorgd door PC-Snel.NL en 1x512MB i.p.v. 2x256MB, zonder extra kosten!
Wat een heerlijk ding (of had ik dat al gezegd?)!
Geen dode pixels en de installatie was beter dan ik ook van zo'n soort bedrijf verwacht had. Geen Nederlandse rommel, want kon gewoon WinXP Pro US installen...
Heb btw ook nog geen last gehad van een rare piep... wannneer precies? En hoe vaak?
In 3DMark2001se haal ik ong. 7200 punten. Vrij netjes dus.
Vreemd alleen dat de partities beide FAT32 zijn i.p.v. NTFS... Hebben jullie deze omgezet?

• Roberto
HertogJan schreef op 14 augustus 2003 @ 09:55:
Ik heb mijn TM 800 ook binnen! Wat een heerlijk ding. Netjes bezorgd door PC-Snel.NL en 1x512MB i.p.v. 2x256MB, zonder extra kosten!
Wat een heerlijk ding (of had ik dat al gezegd?)!
Geen dode pixels en de installatie was beter dan ik ook van zo'n soort bedrijf verwacht had. Geen Nederlandse rommel, want kon gewoon WinXP Pro US installen...
Heb btw ook nog geen last gehad van een rare piep... wannneer precies? En hoe vaak?
In 3DMark2001se haal ik ong. 7200 punten. Vrij netjes dus.
Vreemd alleen dat de partities beide FAT32 zijn i.p.v. NTFS... Hebben jullie deze omgezet?
Ik heb gewoon die 2 partions gemerged, en je hoort altijd een piep ( en die hoor ik igg niet van een afstand ) dat is een soort morse, dus pieeep piep piep pieeep piep enzz.

En de andere piep is hard en alleen hoorbaar als wlan aan staat ( Altijd dus 8)7 ) en met BT aan dus niet, het kan best dat het met een nieuwe bios opgelost is ( Ik zeg het "kan" ) maar ik ga niet flashen want ik heb nu niet meer zoveel last van het geluid en dat wil ik dus graag zo houden.

Verwijderd

Je kunt altijd weer je oude bios terug zetten. Die save je vlak voordat je gaat flashen dus lijkt mij dat geen probleem. Maar kan iemand een indicatie geven van hoe hard die piept.
Of desnoods opnemen. Kun je het vergelijken met een fan van de 300 watt standaard voeding(komt die daar overheen?).

• LosserNL
Uhm je kan het geluid wel vergelijken met een 80mm koeler, maar met een andere toonhoogte, iets hoger namelijk

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
RS_003 schreef op 14 August 2003 @ 10:05:
[...]

*knip* en je hoort altijd een piep ( en die hoor ik igg niet van een afstand ) dat is een soort morse, dus pieeep piep piep pieeep piep enzz.

*knip*
Dat morse signaal, is dat niet toevallig je infrarood poort die aan staat (en dus voor een device in jouw range probeert te scannen) :?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik wil de 803LMiB gaan halen, het gaat mij nu even om de DVD-RW drive. Hoe zit dat nou met de 2 standaarden, welke ondersteunt deze en wat voor problemen kunnen er optreden? (Als ik het goed heb ondersteunt deze juist de standaard die M$ heeft 'gekozen' NIET :().

• Speedpete

Speedpete

was barman

Config schreef op 14 August 2003 @ 12:04:
Ik wil de 803LMiB gaan halen, het gaat mij nu even om de DVD-RW drive. Hoe zit dat nou met de 2 standaarden, welke ondersteunt deze en wat voor problemen kunnen er optreden? (Als ik het goed heb ondersteunt deze juist de standaard die M$ heeft 'gekozen' NIET :().
Microsoft steunt idd de + standaard...

Het gedoe met die standaarden is de enige reden waarom ik nog geen dvd-brander heb... eerst een beslissing, dan een keuze.

Misschien is het een idee om te informeren bij acer of ze losse dvd-branders gaan aanbieden voor laptops. Dan neem je gewoon de 803lcib, en zodra ze een losse brander hebben die aan je wens voldoen neem je die erbij...

• Qorne

Qorne

Think Different

Speedpete schreef op 14 augustus 2003 @ 12:21:
[...]

Microsoft steunt idd de + standaard...

Het gedoe met die standaarden is de enige reden waarom ik nog geen dvd-brander heb... eerst een beslissing, dan een keuze.

Misschien is het een idee om te informeren bij acer of ze losse dvd-branders gaan aanbieden voor laptops. Dan neem je gewoon de 803lcib, en zodra ze een losse brander hebben die aan je wens voldoen neem je die erbij...
of je koopt een plextor brander extern.

die +en - brand.

Ik heb dus nu de 800 met zero problems. is het om problemen vragen als ik nu een 803/804 zou kopen?
want ik wil hem altijd gaan gebruiken. dus mijn gewone pc wegdoen.

• Speedpete

Speedpete

was barman

Qorne schreef op 14 August 2003 @ 12:25:
[...]

of je koopt een plextor brander extern.

die +en - brand.

Ik heb dus nu de 800 met zero problems. is het om problemen vragen als ik nu een 803/804 zou kopen?
want ik wil hem altijd gaan gebruiken. dus mijn gewone pc wegdoen.
Waarom zou dat vragen zijn om problemen? De acer's zijn prima desktopvervangers. Ik gebruik mijn desktop nog maar amper, omdat m'n acer hum op alle fronten voorbij streeft.

Alleen als ik grote / veel backups maak pak ik m'n pc, vanwege de snellere brander en hd. Verder doe ik zo'n beetje alles op de Travelmate...

Verwijderd

GeFke schreef op 12 August 2003 @ 23:01:
Zou de nieuw aangekondigde laptop (Presario X1020EA) van HP een waardig alternatief zijn ??
Ik heb Hp gebeld voor specs van de X1020EA die in begin september leverbaar zou moeten worden en na veel doorverbonden te zijn geweest ben ik hier achter gekomen:

-Extra wide screen dus met 30% betere inkijkhoek (resolutie was ik vergeten te vragen)
-1.5ghz
-512 mb intern
-64 mb radeon 9200
-60gb hd

Oftewel het lijkt verdacht veel op de middelste compaq uit de nx7000 serie alleen dan met 20 gb meer (en misschien ook 5400 toeren aangezien de 60 gb schijf uit de nx7000 dat ook heeft.) Ik hoop alleen dat de reso ook die van de middelste uit de 7000 serie is wat mij voor de hand lijkt te liggen.

Conclusie: Dit wordt dus een zeer geduchte concurrent voor de acer's aangezien de prijs op 1899 euro neer zal komen, en dan heb je breedbeeld, 9200 grafische kaart (gewoon een 9000, maar dat hoger geklokt) en 20 GB meer (hopenlijk ook sneller). Nadeel is 0.1 ghz minder dan de 803lcib, waar ik het direct mee zou moeten vergelijken dan kwa prijs.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Oook ff gegoodled naar de HP, kon alleen dit vinden:
Widescreen Centrino-notebook

door Ludo Schildermans

De Compaq Presario X1020EA is de eerste notebook van HP gebaseerd op de Centrino-technologie.

De Compaq Presario X1020EA is de nieuwste notebook van HP bedoeld voor de consumentenmarkt. De nieuwe HP notebook is uitgerust met een breedbeeldscherm én de Intel Centrino mobiele technologie. Het 15,4 inch breedbeeld LCD-scherm biedt een kijkhoek die 33 procent groter is dan de gebruikelijke schermen. Verder is de helderheid van het scherm 20 procent hoger en is de contrastverhouding beter ten opzichte van traditionele notebookschermen. De Intel Centrino mobiele technologie met Mobile Intel Pentium M processor zorgt ervoor dat gebruikers tot vijf uur achter elkaar kunnen werken op de batterij. Deze technologie biedt tevens uitgebreide draadloze connectiviteit, inclusief een geïntegreerde LAN-kaart voor 802.11b Wi-Fi netwerken. De Presario X1020EA heeft een dunne (3,15 cm) en lichte (2,95 kg) behuizing van aluminium. Verder is de X1020EA voorzien van JBL Pro luidsprekers, drie USB 2.0 poorten, een IEEE1394-aansluiting en een slot voor een Secure Digital (SD)/Multimedia (MC) geheugenkaart, voor het eenvoudig overzetten van bijvoorbeeld muziek en foto's van en naar de pc. De Presario X1020EA is tevens voorzien van een DVD+R/RW-drive. De HP Compaq Presario Widescreen X1020EA is beschikbaar vanaf begin september 2003voor een adviesprijs van 1.899 euro.
Ben benieuwd naar res van dat scherm. Heb persoonlijk liever een 4:3 scherm.

• Qorne

Qorne

Think Different

ik zit even te twijvelen tussen de 803 en de 804 :P
offtopiq, weet toevallig iemand of halflife2 zou draaien op een ati9000 mobility?!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Qorne schreef op 14 August 2003 @ 16:22:
ik zit even te twijvelen tussen de 803 en de 804 :P
offtopiq, weet toevallig iemand of halflife2 zou draaien op een ati9000 mobility?!
Geloof dat de min. specs een P3 800 met tnt2 32mb waren... zou dus eigenlijk moeten lukken

* Speedpete is van plan om HL2 op z'n 803 te gaan spelen...

Verwijderd

Is het nog wel verstandig een 800Lci te kopen?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Er is nu een apart topic geopend voor een vergelijkbare laptop, de HP X1020EA

--> [rml][ Notebook] HP's eerste Centrino: de X1020EA[/rml]

• Hoedje
RS_003 schreef op 14 August 2003 @ 10:05:
[...]

Ik heb gewoon die 2 partions gemerged, en je hoort altijd een piep ( en die hoor ik igg niet van een afstand ) dat is een soort morse, dus pieeep piep piep pieeep piep enzz.

En de andere piep is hard en alleen hoorbaar als wlan aan staat ( Altijd dus 8)7 ) en met BT aan dus niet, het kan best dat het met een nieuwe bios opgelost is ( Ik zeg het "kan" ) maar ik ga niet flashen want ik heb nu niet meer zoveel last van het geluid en dat wil ik dus graag zo houden.
Die zachte piepjes, hoor ik ook (alleen als het echt heel stil is waar ik zit), maar dat is denk ik de harde schijf of misschien wel de infrarood. Maar omdat het daarvoor wel heel stil moet zijn (of ik mijn oren een beetje verneukt heb 8)7 ) heb ik daar helemaal geen last van.

En zoals ik al eerder zei, ik had ook last van de bluetooth piep, maar ik denk dat de nieuwe bios dat op heeft gelost :)

--> RS_003: heb je die nieuwe geluidsdrivers nou al geprobeerd?

--> Aan iedereen: wie heeft er echt goeie Wlan drivers (ik heb nu 1.1.5.0)?

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 14-08-2003 18:25 ]

• Speedpete

Speedpete

was barman

Mijn oren zijn niet bepaald slecht, maar ik hoor dus, als ik met mij oren OP het tobo gaat zitten, heel licht een soort van 'jengel' die ik niet zo vreemd vind bij computers (extreem zacht) en een lichte kraak...nog zachter dan de jengel..

Kan niet te vaak luisteren, want zodra de koeling aanslaat hoor ik het niet meer....

Voor wlan heb ik 1.0.28.2 en ik ben hier zeer tevreden over. Heb in heel het huis ontvangst, daarnaast kom ik aan de kant waar het accespoint (op 1e etage bij raam) staat even ver als met m'n 3com kaart, ca. 70 a 80 meter totdat er een huizenblok tussen komt, aan de andere kant van het huis kom ik verder dan met m'n 3com. Daar kwam ik hemelsbreed op een meter of 15 vanaf het AP (2x muur + plafond), met de travelmate kom ik zeker 2x zo ver.

Alles aan een Linksys WAP11 AP. 3com kaartje is een XJack Office Connect kaartje.

Verwijderd

Ah dus je hoort alleen de piep als je met je oren op TB gaat liggen.
Ja hier dan als het nog even duurt dan horen sommige ook nog de electriciteit vloeien door het mobo :P

Dan valt het mij zeker mee als je het dan pas hoort

/me is een beetje opgelucht :D

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:57:
Ja hier dan als het nog even duurt dan horen sommige ook nog de electriciteit vloeien door het mobo :P

Jij bent echt aan het twijfelen he :)

Deed ik ook voor ik de TM803 kocht, is me 100% meegevallen. Al is iedereen nog zo positief de negatieve dingetjes wegen zwaar...

Maar geloof me, het enige waar ik last van heb bij het gebruik van m'n Travelmate is een decibel of 70 aan hoge tonen en dreunen. Maar dan loop ik ff naar zonder en laat m'n broer z'n stereo zacht zetten >:)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je twijfelt zou ik ook nog ff naar die nieuwe HP kijken! :9~

• Br@m
  • Niet online
Er is ook weer een biosupdate, namelijk versie 4a11. In ieder geval is mijn probleem, zie dit topic, opgelost.. :P

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Speedpete

Speedpete

was barman

Oscar Mopperkont schreef op 14 August 2003 @ 20:26:
Als je twijfelt zou ik ook nog ff naar die nieuwe HP kijken! :9~
NOFI maar de Travelmate is bij mij de vervanger van een HP/Compaq laptop die vol zat met productiefouten :)

Realistisch gezien betekend dat natuurlijk niets, maar van die x1020ea is nog niks verder bekend dan dat ie uitkomt. Ik zat eerst te kijken naar een nx9010 met desktop proc, maar omdat er gewoon geen ervaringen van te krijgen waren heb ik die geschrapt en ben ik voor de Travelmate gegaan. Ik heb teveel slechte ervaringen met te vroeg releasen en het ontbreken van gebruikerservaringen... Misschien heeft Iznogoud hetzelfde en twijfelt hij daarom...

• LosserNL
die x1020ea is gebaseerd op de Amerikaanse Presario X1000. Die is al net zo lang leverbaar in de VS als de TM800, dus productiefouten zullen in deze NL-versie ook wel weggewerkt zijn...

Zoek eens op ZDNET of CNET naar reviews van de X1000 en je weet een stuk meer....3D stukken beter dan de TM800, maar batterijduur en PCMark stukken lager...

[ Voor 31% gewijzigd door LosserNL op 14-08-2003 20:45 ]

• Roberto
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 19:57:

Ik zal je zeggen, dat je het toch echt wel hoort als wlan aan staat, die andere piep die op morse lijkt is niet vervelend, en hoor je ook amper.

Maar als ik s'avonds in me bed lig en ik internet wat dan is het toch wel heel erg iritant, nu zet ik dan me tv aan, maar ik weet niet of straks me klasgenoten er ook zo blij mee zullen zijn.

En nee ik heb niet die nieuwe beta drivers gedownload, waarom niet ? ik gebruik nu standaard windows xp A/B AC97 codec drivers en ik heb nu bijna geen last er van.

Als iemand voor mij een lijstje kan maken met alle nieuwe drivers die iedereen gebruikt ( lan, wlan, sound, chipset enzz ) dan update ik morgen of vanavond de start post en zet ik ze er in.

• LosserNL
WLAN : Dell drivers http://ftp.dell.com/network/R59082.EXE
LAN : Acer laatste versie
Sound: Laatste Realtek beta
Chipset : Laatste Acer versie...

VGA : Omega 3.6a >:)

Verwijderd

Heeft iemand ook opgemerkt dat de tm800 series een trage usb detectie hebben als het aankomt op het detecteren van usb randapparatuur? :?

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 22:37:
Heeft iemand ook opgemerkt dat de tm800 series een trage usb detectie hebben als het aankomt op het detecteren van usb randapparatuur? :?
Nopes...

digicam heeft ie gelijk, muis ook, ballekecam ook :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.