Acer Travelmate 80x Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56884

Topicstarter
Post vanaf nu al uw vragen, opmerkingen en tips omtrent de Acer TM 80x in dit topic.
Webpagina van de 80x reeks
Specs
FTP site met allerlei nuttige files

Kan er iemand ff die schrijffout uit de topic titel halen? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 56884 op 11-05-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Vraag/opmerking uit vorig topic
1. Beeld van externe VGA en TV-OUT is zeer slecht, geeft een vaag beeld (niet acceptabel dus).
2. Wifi heeft geen tot slecht bereik. (Wordt bevestigd in dit draadje)..
3. In de uit-stand (power off) wordt er toch veel energie van de accu verbruikt. (+/- 17% gedurende 1 nacht).
4. Wordt bij jullie de transfo van de Acer TM 800 ook zo erg warm?
5. Pieptoon
6. Bios versie update?

Antw:
1. Beeld geen problemen mee net gisteren getest met beamer en monitor, t.v. out nog niet gebruikt
2. Nog geen ervaring mee
3. Toevallig laatste 2 dagen na gekeken via die energie meter geen verlies na een nachtje blijft op 100 % staan
4. Geen last van, het is een normale trafo warmte, niet extreem
5. Ik heb goede oren pieptoontje erg ver weg iets van te horen, met mijn oor op de laptop
6. Ik heb versie 3a15 wacht dus nog even op de reaktie’s van andere of een update nodig / aan te raden is.

Ik heb deze Travelmate 800Lci nu een kleine 10 dagen, ben er erg tevreden over.
Zeer mooi en strak beeld, geeft alles mooi weer. Doet zeker bij normaal gebruik lang met de accu toch zo’n 4,5 uur of langer. Gebruik je niet de accu en sluit je de 800 Lci aan op de trafo loopt het beestje nog veel mooier maar dat is bekend.
Ik ben net zo als iedereen, en wil graag horen of ik de juiste koop heb gedaan. Voor mij in ieder geval wel. En mocht blijken dat er wat minpuntjes die nu naar boven komen is dat niet erg, bij elk ander merk zal er ook wel wat wezen/zijn. En kan dat verholpen worden doormiddel van een bios update is dat toch prima.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84377

Eindelijk een topic waar de eigenaren van de beroemde Travelmate hun ervaring met de notebook met ons kunnen delen :D

edit:

TraveLAMte :P Is het ding zo langzaam ja? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:49
de officiele biosupdate is versie 16.

changelog:
code:
1
2
BIOS Changed:
1.Fix S4->S3->resume time too long issue.

Ik ga de travelmate volgende week halen :D

[ Voor 39% gewijzigd door Dikkie op 11-05-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Montana schreef op 11 May 2003 @ 22:45:
Vraag/opmerking uit vorig topic
1. Beeld van externe VGA en TV-OUT is zeer slecht, geeft een vaag beeld (niet acceptabel dus).
2. Wifi heeft geen tot slecht bereik. (Wordt bevestigd in dit draadje)..
3. In de uit-stand (power off) wordt er toch veel energie van de accu verbruikt. (+/- 17% gedurende 1 nacht).
4. Wordt bij jullie de transfo van de Acer TM 800 ook zo erg warm?
5. Pieptoon
6. Bios versie update?
1. ik gebruik dagelijks een externe monitor op 1400*1050. Geen problemen mee ondervonden. Beeld lijkt ok. Het vreemde is wel dat ik dat ik op deze resolutie alleen maar een refreshrate van 60Hz voor elkaar kan krijgen. Maar volgens mij moet dat wel op te lossen zijn.

TV-Out werkt bij mij goed. Beeld is beter dan mijn Matrox G400. Echter nog niks met ondertitels bekeken.

2. WiFi nog niet echt gebruikt. Wel is het zo dat mijn collega op een bepaald punt 11Mbit / s haalde terwijl ik daar maar 2 Mb / seconde kreeg.

3. Weet ik niet.

4. Ja.

5. Heb ik ook.

6. Weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus bij jou ook echt gloeiend heet? Denk je dat het kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 56884 schreef op 11 May 2003 @ 22:59:
[...]

Dus bij jou ook echt gloeiend heet? Denk je dat het kwaad kan?
gloeiend is een groot woord. Kan hem nog wel vast houden zonder dat het pijn doet (maar heel veel warmer moet het ook niet worden). Denk niet dat het kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Vraag:

Heeft iemand op een externe monitor en met resolutie 1400*1050 de refreshrate hoger dan 60Hz kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35
Montana schreef op 11 May 2003 @ 22:45:
Ik heb deze Travelmate 800Lci nu een kleine 10 dagen, ben er erg tevreden over.
Zeer mooi en strak beeld, geeft alles mooi weer.
Mag ik vragen waar jullie hem gekocht hebben. Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen en heb de pricelist natuurlijk volledig uitgeplozen, maar wil gaag ook jullie mening weten over de winkel waar je hem gehaald hebt...

thx

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 13:59
j-w schreef op 11 mei 2003 @ 23:04:
Vraag:

Heeft iemand op een externe monitor en met resolutie 1400*1050 de refreshrate hoger dan 60Hz kunnen krijgen?
Volgens iemand uit een nieuwsgroep comp.sys.laptops
Just tried it on my TM800LCi. Sure it's not as crisp as builtin LCD,
that's the nature of tubes. I had to disable DDC in setting as it kept
insisting on 1280x1024 resolution of external monitor even when I was
setting dual-mon to extended desktop with both being SXGA+ (1400x1050).
After you disable DDC, you can adjust refresh rate, size/position,
syncronization.
Kweet niet of het helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Stiffener schreef op 11 mei 2003 @ 23:06:
[...]

[...]

Mag ik vragen waar jullie hem gekocht hebben. Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen en heb de pricelist natuurlijk volledig uitgeplozen, maar wil gaag ook jullie mening weten over de winkel waar je hem gehaald hebt...

thx
Ik woon in Apeldoorn dus besteld bij Beat-It en de volgende dag opgehaald.
Dit was de 2e x dat ik daar wat besteld heb en ben er tevreden over. Alles wordt goed afgehandeld en via de telefoon en mail de juiste goede informatie gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Montana op 11-05-2003 23:14 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik weet niet hoe het met de nieuwe travelmate is maar ik heb hier een 507T op mijn buro staan en die vind ik echt BRAK beeld is brak hdd is niet lekker enz :(

voelt de nieuwe wel stevig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet wat jij verwacht van een notebook qua stevigheid; maar tov mijn oude laptop voelt deze toch erg degelijk en goed afgewerkt aan.
Ook heel licht en dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Montana schreef op 11 May 2003 @ 23:12:
[...]

Ik woon in Apeldoorn dus besteld bij Beat-It en de volgende dag opgehaald.
Dit was de 2e x dat ik daar wat besteld heb en ben er tevreden over. Alles wordt goed afgehandeld en via de telefoon en mail de juiste goede informatie gekregen.
thx..
Ik woon helaas wat verder weg ;)
Maar ik zit zelf te twijfelen tussen Beat-IT , PC-snel en eventueel een andere uit de pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/53641

Heb jij enig idee of versturen een optie is met een laptop ?
Ik ben daar niet echt voor ivm beschadigen of andere mogelijk foute dingen.....

Alhoewel met versturen van de laptop voor reparatie, het meestal ook goed gaat....

Iemand enige ervaring dat je laptop via UPS oid bezorgd wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 56884 schreef op 11 May 2003 @ 23:31:
Ik weet niet wat jij verwacht van een notebook qua stevigheid; maar tov mijn oude laptop voelt deze toch erg degelijk en goed afgewerkt aan.
Ook heel licht en dun.
waar heb jij je laptop gehaald ??

Als ik mag vragen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Loft op 11-05-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuurlijk mag je dat :)
Maar je gaat er niet veel aan hebben :+
In België zelf besteld via mijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 56884 schreef op 11 mei 2003 @ 23:35:
Tuurlijk mag je dat :)
Maar je gaat er niet veel aan hebben :+
In België zelf besteld via mijn vader.
Nee dat is niet direct een optie :D :) :|

Scheelt het in België veel met de prijs ? Of veel met de prijs die jij er voor betaald hebt? Of service ? Gaat de laptop van jou via Acer België ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, via mijn vader was het ongeveer even duur als de goedkoopste winkel in NL uit de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 12:07
Heb de 800 bij Dynabyte om de hoek gehaald. Iets duurder, maar de reden mag duidelijk zijn: bij gedonder mogen zij het regelen. Heb uiteindelijk nog een gratis USB floppydrive gekregen, omdat men een fout op de website had gemaakt (deze zit er dus standaard niet bij; ook niet ingebouwd).

En dat ik uiteindelijk drie (!) keer terug kon, bleek door een pixeldefect op het scherm. Netjes een ander meegekregen. Nu uiteindelijk sinds een aantal weken een gelukkige gebruiker. En je krijgt er een XP Professional licentie bij. Daar mag je voor bijbetalen bij andere laptops.

Adapters van dat compacte formaat met die capaciteit (trek de stekker er maar eens uit, duurt wel even voordat ledje dooft) worden zo warm. Is cool (hehe).

Tip: op de ftp site kun je de 3a19 resp. 3a18 bios downloaden.

Oh ja, en ergens op een recensie site gelezen dat het deksel een combinatie van aluminium en fiberglas is. In het kader van degelijkheid in combinatie met platheid voelt dit zeer stevig aan.

[ Voor 11% gewijzigd door BlondMM op 11-05-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Ik denk dat het nu duidelijk wordt dat ik deze Acer ga halen :P

Ik heb nog eens verschillende topics gelezen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/746466
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/737653

Ben er achter dat de meesten er positief zijn.

Hebben jullie nog mindere punten ontdekt ?
Weten jullie wat de pixel policy is ? 0 dode pixels ? of anders. Ik heb dat helaas nog niet op hun site ontdekt en de winkels waar ik geweest ben weten het ook niet .. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
BlondMM schreef op 11 mei 2003 @ 23:47:
En dat ik uiteindelijk drie (!) keer terug kon, bleek door een pixeldefect op het scherm. Netjes een ander meegekregen. Nu uiteindelijk sinds een aantal weken een gelukkige gebruiker. En je krijgt er een XP Professional licentie bij. Daar mag je voor bijbetalen bij andere laptops.
Mag ik daaruit opmaken dat de policy is dat er geen dode pixels in mogen zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
BlondMM schreef op 11 May 2003 @ 23:47:
Heb de 800 bij Dynabyte om de hoek gehaald. Iets duurder, maar de reden mag duidelijk zijn: bij gedonder mogen zij het regelen. Heb uiteindelijk nog een gratis USB floppydrive gekregen, omdat men een fout op de website had gemaakt (deze zit er dus standaard niet bij; ook niet ingebouwd).

Adapters van dat compacte formaat met die capaciteit (trek de stekker er maar eens uit, duurt wel even voordat ledje dooft) worden zo warm. Is cool (hehe).

Tip: op de ftp site kun je de 3a19 resp. 3a18 bios downloaden.

Oh ja, en ergens op een recensie site gelezen dat het deksel een combinatie van aluminium en fiberglas is. In het kader van degelijkheid in combinatie met platheid voelt dit zeer stevig aan.
En heb je ook last van rare piepgeluiden, slechte tv-out, slechte wlan ontvangst en batterij capaciteit vermindering als de laptop uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
Stiffener schreef op 11 May 2003 @ 23:52:
[...]

Mag ik daaruit opmaken dat de policy is dat er geen dode pixels in mogen zitten ?
Ik heb het nergens terug kunnen vinden, maar heb er ook niet expliciet om gezocht. Mijn mening is dat ik een sloot geld betaal voor iets wat een aantal jaren mee moet gaan (zelfs al was het alleen een lcd scherm). Dan wil ik het ook zonder defecten. Einde discussie.

Dus dat communiceren in een winkel (en da's het voordeel boven postorder) levert in mijn geval meteen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ikzelf ben momenteel mijn batterij helemaal aan't opladen.
Morgen om 7 uur eens kijken of hij nog rond de 100% zit.
Het pietpgeluid heb ik ook. Maar je moet erg je best doen om dat te horen.
Met wifi heb ik niet per se een probleem qua slecht ontvangst; ik kan tot buiten achterin de tuin en overal in het huis. Maar ik heb het probleem dat mijn wifi verbinding om de paar minuten uitvalt. (werkt samen met wifi router 802.11b/g van linksys). Iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
BlondMM schreef op 12 mei 2003 @ 00:07:
[...]

Dus dat communiceren in een winkel (en da's het voordeel boven postorder) levert in mijn geval meteen resultaat.
Helemaal mee eens...
Ik ga morgen maar eens een mail sturen naar Acer.. Wellicht dat ik daar antwoord op krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
dikkiedik schreef op 12 May 2003 @ 00:04:
[...]

En heb je ook last van rare piepgeluiden, slechte tv-out, slechte wlan ontvangst en batterij capaciteit vermindering als de laptop uitstaat?
Wel es piep, maar da's alleen bij het aanschrijven van de hd (als het ledje knippert). Maar da's meer tikken van de hd dan piepen. Verder geen hoge fluittonen, zoals bij televisies e.d.

De tv-out is briljant, maar je moet wel de overscan optie met een tooltje als rage3d tweak aanzetten. Je krijgt er dan een button bij onder het tv display menu, die alleen werkt tot maximaal 800x600. Zonder deze optie wordt alles ingedrukt en rafelig. Windows zijn amper te lezen en je DVD (ondertiteling!) klopt ook voor geen moer.

WLAN is prima. Signaal daalt wel vrij snel naar 2 of 1 Mbit, maar voor internet is het prima. Laat 'm wel standaard uit op accu, want het vreet stroom. Talking of which, bij mijn weten loopt de accu in stand-by niet snel leeg. Maar ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Tis dat ik het geld nu nog niet voorhanden heb(student he :( ), want dan was ie morgen al besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
Ow dat piepen... heb de lokatie eens opgezocht waar men het over heeft.

Ik zal je zeggen dat ik met m'n oor boven de rechter palmrest moet hangen om iets te ontwaren als een marconist die in een russische onderzeeboot Moskou met morsecode moet bereiken.

In mijn optiek verwaarloosbaar dus. Maar draai dan ook bios 3A19. Weet niet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
Vraag:
In de pricewatch staat bovenaan als je op remote zoekt, een Acer Remote Control/IR InviLink f TravelMate. In het kader van doe mij maar een afstandbediening terwijl ik DVD's op de tv kijk, weet iemand wát en óf dit wat is?

Anders pak ik m'n xbox remote wel en gebruik Lirc of zo, maar een echte zou wel stoer zijn.

Update:
Oei, zie 'm liggen bij centralpoint.nl (met foto). Kan nooit veel zijn. Leuk om je LCD te dimmen op afstand of je volume.

[ Voor 38% gewijzigd door BlondMM op 12-05-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
BlondMM schreef op 12 May 2003 @ 00:26:

In mijn optiek verwaarloosbaar dus. Maar draai dan ook bios 3A19. Weet niet of dat wat uitmaakt.
heb jij de bios zef geupdate ? Of was het al deze verzie toen je hem kocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
Stiffener schreef op 12 mei 2003 @ 00:39:
[...]

heb jij de bios zef geupdate ? Of was het al deze verzie toen je hem kocht ?
Was versie 3A15.

Met computers moet je nooit de theorie 'if ain't broken, don't fix it' hanteren, want het kan altijd beter. Of slechter in sommige driver gevallen, maar een BIOS breng je nooit zomaar uit. Upgraden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Stiffener schreef op 11 May 2003 @ 23:51:
Ik denk dat het nu duidelijk wordt dat ik deze Acer ga halen :P

Ik heb nog eens verschillende topics gelezen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/746466
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/737653

Ben er achter dat de meesten er positief zijn.

Hebben jullie nog mindere punten ontdekt ?
Weten jullie wat de pixel policy is ? 0 dode pixels ?
Nee. Geen 0 dead-pixel policy. Ik heb een live pixel (een blauwe altijd aan pixel) aan de rand van het scherm. Ik heb Acer gebeld maar ze zeiden dat pas bij een veel groter aantal dode pixels (het preciese getal weet ik niet meer) de garantie gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stiffener schreef op 11 mei 2003 @ 23:32:
[...]

Maar ik zit zelf te twijfelen tussen Beat-IT , PC-snel en eventueel een andere uit de pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/53641

Iemand enige ervaring dat je laptop via UPS oid bezorgd wordt ?
Ik heb mijn vorige laptop via de telefoon bij PCSNEL besteld. Zij lieten het keurig thuis bezorgen nadat ik het geld had overgemaakt. Over de service ben ik bijzonder te spreken. Nadat ik mijn laptop had uitgepakt zag ik twee dooie pixels naast elkaar en wilde graag een nieuwe laptop voor in de plaats. Ze deden niet moeilijk en ik kreeg een nieuwe thuis gestuurd nadat ik de mijne naar hen had verzonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

dikkiedik schreef op 11 mei 2003 @ 22:50:
de officiele biosupdate is versie 16.

changelog:
code:
1
2
BIOS Changed:
1.Fix S4->S3->resume time too long issue.
waar vind jij die changelog? Op de FTP site kan ik hem niet vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door j-w op 12-05-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
BlondMM schreef op 11 mei 2003 @ 23:47:
En je krijgt er een XP Professional licentie bij. Daar mag je voor bijbetalen bij andere laptops.
Over OS gesproken.... Krijg je er de Win XP Pro CD bij of een recovery CD ?
Ik las bij Acer op de site recovery CD. Maar is dat ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Title typo fixed :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Stiffener schreef op 12 mei 2003 @ 09:48:
[...]

Over OS gesproken.... Krijg je er de Win XP Pro CD bij of een recovery CD ?
Ik las bij Acer op de site recovery CD. Maar is dat ook zo ?
ik heb mijn CD's nog niet opengemaakt. Maar volgens mij gaat het inderdaad om een recovery CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Ik las op Google Groups over het probleem met de 'blurry external monitor', en dat waren volgens mij alleen maar Amerikanen; wellicht is het in de europese fabrieken beter geregeld, of het probleem is opgelost.

Als die externe monitor werkt, dan koop ik hem zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
j-w schreef op 12 May 2003 @ 09:33:
[...]

waar vind jij die changelog? Op de FTP site kan ik hem niet vinden...
In het bestand win_3a16.zip staat ergens een .TXT file met daarin alle changelogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
creative8500 schreef op 12 May 2003 @ 10:59:
Ik las op Google Groups over het probleem met de 'blurry external monitor', en dat waren volgens mij alleen maar Amerikanen; wellicht is het in de europese fabrieken beter geregeld, of het probleem is opgelost.

Als die externe monitor werkt, dan koop ik hem zeker _/-\o_
Dat had ik dus ook gelezen. Ik stond op het punt om de 800 aan te schaffen, maar toen ik de problemen over de 'blurry external monitor' las ben ik daar toch op teruggekomen.

In tegenstelling tot de nieuwsgroepen, hebben de meeste gebruikers op GoT geen problemen met het beeld op de externe monitor (of ze zijn minder kritisch op dit punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Kuif schreef op 12 May 2003 @ 13:12:
[...]
Dat had ik dus ook gelezen. Ik stond op het punt om de 800 aan te schaffen, maar toen ik de problemen over de 'blurry external monitor' las ben ik daar toch op teruggekomen.

In tegenstelling tot de nieuwsgroepen, hebben de meeste gebruikers op GoT geen problemen met het beeld op de externe monitor (of ze zijn minder kritisch op dit punt)
Als dat het enige is waarover je twijfelt, dan kun je dat otch testen in een/de winkel ?
Ik denk iig dat ik dat ga doen..... Ik ga naar de winkel waar ik hem wil halen en dan test ik het wel op dode pixels en o.a. op ext VGA. Als ik voor een dergelijk bedrag een PC koop zal dat wel mogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Minder kritisch niet: als ze het probleem herkennen (al is het lichtelijk) zullen ze het wel benoemen (ze zijn de Acer-helpdesk niet ;)). En als men in nieuwsgroepen zegt na enkele minuten niet meer te kunnen werken op een externe monitor, dan ben je wel ontzettend 'niet-kritisch' imho wanneer je dit mee vindt vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door creative8500 op 12-05-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Stiffener schreef op 12 mei 2003 @ 13:16:
[...]

Als dat het enige is waarover je twijfelt, dan kun je dat otch testen in een/de winkel ?
Ik denk iig dat ik dat ga doen..... Ik ga naar de winkel waar ik hem wil halen en dan test ik het wel op dode pixels en o.a. op ext VGA. Als ik voor een dergelijk bedrag een PC koop zal dat wel mogen :P
over het testen op dode pixels in de winkel:
een probleem kan zijn dat als je de computer aanzet je in een keuze menu komt waar in je kunt kiezen welke taalversie van Windows XP je wilt installeren. In dit keuze menu vallen dode/live pixels niet echt op. En voordat je windows hebt ge-installeerd ben je een uur verder.

Misschien is het mogelijk om een bootable CD mee te nemen met een test programmatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

j-w schreef op 12 May 2003 @ 13:20:
[...]

een probleem kan zijn dat als je de computer aanzet je in een keuze menu komt waar in je kunt kiezen welke taalversie van Windows XP je wilt installeren. In dit keuze menu vallen dode/live pixels niet echt op. En voordat je windows hebt ge-installeerd ben je een uur verder.

Misschien is het mogelijk om een bootable CD mee te nemen met een test programmatje.
Een knopix-cd comes in mind :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
j-w schreef op 12 May 2003 @ 13:20:
[...]

Daar heb je inderdaad een belangrijk punt... Misschien dat ik de knoppix CD dan maar moet meenemen. Enig idee of ze dit zouden toestaan in de winkel ? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ja, maar dan is de vraag of knoppix werkt op een centrino laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dikkiedik schreef op 12 May 2003 @ 13:48:
Wat is een knoppix? En wat doet een knoppix cd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Ik heb net de bios aangepast van 3a15 naar 3a19 zonder problemen.
Het is nu nog te kort om jullie al van info te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus jullie willen een Linux Os installeren terwijl een verkoper naast je staat zodat je even kunt testen of er dode pixels in je scherm zitten?
Vind je dit niet te ver gaan? :Z

edit:

Knoppix is a GNU/Linux distribution that boots runs completely from cd.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 12-05-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 84377 schreef op 12 mei 2003 @ 14:41:
Dus jullie willen een Linux Os installeren terwijl een verkoper naast je staat zodat je even kunt testen of er dode pixels in je scherm zitten?

edit:

Het is binnen een minuut werkzaam, en laat geen sporen achter, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 84377 schreef op 12 May 2003 @ 14:41:

edit:

Nee niet installen ;)

Het is een Linux Distro die je start van CD en draait van CD en alleen leest van de HD, maar niets kan wegschrijven... Kortom, als je de CD eruit haalt en reboot, is alles weer als tevoren. Zonder enige verandering. Ik heb het al meerdere malen getest op mijn eigen PC ;)

Ik heb net bericht van PC Snel:
Testen op dode pixels mag (ik had niet vermeld met Knoppix, maar ms dat ook anders kan)
Je mag een externe monitor aansluiten (netjes!!!)

Hij gaf ook aan dat Acer geen garantie geeft dat er geen dode pixels inzitten. Ter info voor jullie (en mijzelf) die er nog 1 willen halen ;)
Toch ff kijken in de winkel ;)

* Loft denkt dat hij binnenkort maar eens bij PC Snel op gezoek gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Laatst online: 15-06 13:55
Acer's defective pixel policy:
Deze beperkte garantie is niet van toepassing op kleine defecten aan het
LCD schern vookomende in producten voorzien van LCD technologie
waarvan niet meer dan (4) defective pixels per millioen pixels op een LCD
schern en waarvan ook, als het LCD scherm in (9) gelijke delen worden, er maar (1)defecte pixel mag zijn centrum van het scherm.
Zie http://support.acer-euro....ts/reports/displaylcd.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Thx. Had ik nog niet gevonden.

Bij een resolutie van 1400 bij 1050 komt dat neer op 1,47 mln pixels. Max 6 dode pixels dus ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK ik begin nu echt simpel hier van te worden :/
Ik kom er gewoon niet meer uit. Ik mag deelnemen aan een pc prive project en iedere keer als ik denk dat het de acer moet worden krijg ik wel iets negatiefs hierover te horen. Nu blijkt dat de acer maar een 4200 rpm harddisk heeft en wat problemen met zijn tv-out heeft. Dat het ook nog eens zo nu en dan warm wordt is ook al een feit.

Maar daar gaat dit keer mijn vraag niet over. Ik vraag me af waarom er zo'n grote prijsverschil tussen de TravelMate 800 en 803 is. Als ik het zo bekijk zie ik dat de 800 versie nu € 1768 kost en de 803 variant van Acer kost € 2639.
Ik weet dat de 800 een 1,3ghz centrino processor heeft en de 803 een 1,6ghz centrino. Het prijsverschil is bijna 900 euro!!!
Dus wie kan mij vertellen waarom de TravelMate 803, VELE MALEN duurder is als zijn iets langzamere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
dat heb ik al meerdere keren hier gevraagd. vandaar dat ik ook ga voor de 1.3.
Verder is ook al verteld dat er weinig verschil is tussen de 4200rpm schijf in de tm800lci en een 7200rpm schijf in een desktop. DIt is overigens gewoon ervaring van een gebruiker en nergens nog bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

dikkiedik schreef op 12 May 2003 @ 13:48:
Net even geprobeerd op m'n centrinobak Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview
en knoppix draait gewoon.

Geen geluid though en hij denkt dat ie gewoon op lichtnet zit 8)7

Maar checken op deadpixels is zeer goed mogelijk dus.
Stiffener schreef op 12 mei 2003 @ 13:47:
[...]

Daar heb je inderdaad een belangrijk punt... Misschien dat ik de knoppix CD dan maar moet meenemen. Enig idee of ze dit zouden toestaan in de winkel ? Ben wel benieuwd :)
Als een winkel je niet eens even je laptop laat testen voordat je het koopt zal ik sowieso niet bij die winkel kopen :/

Toen ik m'n laptop haalde (ja ik mag het laptop noemen, want het wordt niet warm en kan ik dus gewoon op schoot houden O+ ) mog ik het aan uitgebreide test onderwerpen. Bios in, deadpixel check, etc.

[ Voor 41% gewijzigd door kmf op 12-05-2003 17:28 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dikkiedik schreef op 12 mei 2003 @ 17:17:
Verder is ook al verteld dat er weinig verschil is tussen de 4200rpm schijf in de tm800lci en een 7200rpm schijf in een desktop. DIt is overigens gewoon ervaring van een gebruiker en nergens nog bevestigd.
Die ervaringen heb ik ook gehoort, ik zit nog een klein beetje te twijvelen het lieft neem ik een Toshiba ik heb nu al acer :/
maar ik vind de acer net ff 200euro te duur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

dikkiedik schreef op 12 May 2003 @ 17:17:
dat was mijn ervaring. Ik heb geen tests gedraaid, maar ik merk in het dagelijks gebruik niet dat mijn laptop HD slechts op 4200 toeren draait, maar ik heb ook geen moeite gedaan om de verschillen naar voren te halen.

Ik denk als je tests programmas laat draaien dat er wel zeker een aanzienlijk verschil te meten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Als een harde schijf kleiner is dan hoeft hij ook minder snel te draaien om dezelfde performance te halen natuurlijk :)
edit:
"kleiner" slaat dus op het formaat

[ Voor 18% gewijzigd door creative8500 op 12-05-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 84377 schreef op 12 May 2003 @ 14:41:

edit:

Nee, want zoals je zelf al zegt: het loopt volledig vanaf CD. Na een reboot vind je er dus niets van terug. Lijkt mij wel een mooie manier om zo'n laptopje te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Is btw Battlefield1942 te spelen op de 800Lci? Zou ik wel graag willen weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

dikkiedik schreef op 12 mei 2003 @ 19:48:
Is btw Battlefield1942 te spelen op de 800Lci? Zou ik wel graag willen weten :D
prima te spelen hierzo.
Ik heb alleen de demo gespeeld op 1400*1050*16. Ging prima
1400*1050*32 niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ah beter. Speel um zowieso op 1024x768, dus dan moet 32 bits toch wel lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ivm de bewering dat de batterij zou afgaan als de pc afstaat:
heb dit dus getest met bios versie 19 en heb dus als resultaat gevonden dat mijn notebook gisteren avond 100% opgeladen was en deze morgen ook. Dus dit is geen probleem... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56884 schreef op 12 mei 2003 @ 22:50:
Ivm de bewering dat de batterij zou afgaan als de pc afstaat:
heb dit dus getest met bios versie 19 en heb dus als resultaat gevonden dat mijn notebook gisteren avond 100% opgeladen was en deze morgen ook. Dus dit is geen probleem... :p
Heb je nog verbeteringen kunnen constateren met je nieuwe bios firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb verder nog geen problemen eigenljk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

kan iemand me vertellen welke videokaart sneller is beter voor games?
de Ati in de Acer 800lzi of de videokaart van de Toshiba 2100 nVidia GeForce4 420 Go 32mb DDR SDRAM?

alvast bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84687

Op http://www.thomyonline.de/ Acer 80x Resource staan wat nuttige tips en links voor de Acer 800 serie.
Onder andere een link naar de nieuwe Intel driver voor de Wlan kaart en de Intel Proset, waarmee deze mooi is mee te configureren, in plaats van de standaard Windows zero configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier heb je een link met een review over de allernieuwste grafische sensatie in notebook-land:

Ati Mobility Radeon 9600
http://www.gamersdepot.co...ati/mob_9600_prev/001.htm

Moet goed zijn voor zo'n 3100 3dmarks (3dmark 2003) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76840

Hebben jullie ook die extra garantie er bij genomen...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Qorne schreef op 12 May 2003 @ 23:52:
kan iemand me vertellen welke videokaart sneller is beter voor games?
de Ati in de Acer 800lzi of de videokaart van de Toshiba 2100 nVidia GeForce4 420 Go 32mb DDR SDRAM?

alvast bedankt :P
Hoewel de geforce4 420 go wel beter is, heeft ie maar 32 mb vram, terwijl de radeon m9 64 mb heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
De toeren van de hd zijn verwaarloosbaar t.o.v. een 7200 desktop versie. De platter is zo klein dat de access tijd navenant is.

Voor dit geld heb je op dit moment de beste koop aan de Acer. Met name omdat WiFi geintegreerd is, je er een Win XP Pro licentie bijkrijgt (goed, als recovery cd, maar je hebt toch maar mooi zo'n sticker aan de onderkant) en een 64 MB Radeon die op dit moment Nvidia overtroeft (voor de tv uitgang: check m'n andere post hierboven over de overscan optie!). Bovendien wordt de laptop niet heet, maakt amper lawaai en is nog eens ultraplat. Vergeet ik nog USB 2.0 en de goede beveiliging met smartcard. De Centrino chipset is duurder verhoudingsgewijs (zeker als je de 1.6 Pentium Mobile kiest), maar ik zit wel mooi ruim vier uur te werken zonder opladen.

Goed, alle reclame uitingen ten spijt... koop een laptop bij een winkel in de buurt. Het pre-installed besturingssysteem is met vijf minuten uitgeinstalleerd, kun je meteen alle pixels checken. Niet goed, niet kopen. Met de recovery cd kunnen ze de boel zo weer terugzetten naar fabrieksinstellingen. (Knoppix is briljant gevonden, lieve C'T lezers, maar ik durf te wedden dat deze distro geen correcte driver voor de M9 heeft).

[ Voor 16% gewijzigd door BlondMM op 13-05-2003 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
athlonkmf schreef op 12 May 2003 @ 17:24:
[...]

Net even geprobeerd op m'n centrinobak Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview
en knoppix draait gewoon.

[...]
Mooie review!! Duidelijk en veel info. Jij schreef dat batterij een van de belangrijkste dingen was waarop je lette (stand alone tijd).

Ik heb wel een voorkeur voor iets meer geheugen en het grotere scherm :9 van Acer :9 Mijn oude laptop had 1024 en ik wil eigen wel meer... Die Asus heeft een iets betere prijs ;)

Heb je die Acer 800 uberhaupt overwogen ? Zoja, Zonee? Waarom dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
BlondMM schreef op 13 May 2003 @ 03:27:
Goed, alle reclame uitingen ten spijt... koop een laptop bij een winkel in de buurt. Het pre-installed besturingssysteem is met vijf minuten uitgeinstalleerd, kun je meteen alle pixels checken. Niet goed, niet kopen. Met de recovery cd kunnen ze de boel zo weer terugzetten naar fabrieksinstellingen. (Knoppix is briljant gevonden, lieve C'T lezers, maar ik durf te wedden dat deze distro geen correcte driver voor de M9 heeft).
Mooie reclame ;)
Goede tip! Ik wist niet dat een pre-installed OS in 5 min klaar is...
Bij PC Snel zeiden ze dat ik hem mocht testen op dode pixels, dus daar binnenkort maar een keer naar toe ;)....

offtopic:
Ik heb Knoppix idd van C!T, maar CHIP heeft nu een CD meegeleverd en downloaden kan ook altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

dikkiedik schreef op 13 mei 2003 @ 01:09:
[...]

Hoewel de geforce4 420 go wel beter is, heeft ie maar 32 mb vram, terwijl de radeon m9 64 mb heeft.
Als het een M9 is, zou ik die GFGo (MX) 420 links laten liggen, want de M9 trekt in de meeste gevallen de 420 Go er met twee vingers in de neus eruit.

Boven de M9 staat dan weer de GFGo (Ti) 4200, en daarboven staat de komende generatie van DX9-videokaarten. Die (ATi M10 / Radeon 9600 en GFGo FX 5600) scoren in beide 3DMark-versies ongeveer 2000 punten meer dan de GFGo 4200.

Maar of die snel in notebooks te vinden zullen zijn....ze zouden deze maand uitkomen, maar ik heb er verder nog niks over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Stiffener schreef op 13 May 2003 @ 10:24:
[...]

Mooie review!! Duidelijk en veel info. Jij schreef dat batterij een van de belangrijkste dingen was waarop je lette (stand alone tijd).

Ik heb wel een voorkeur voor iets meer geheugen en het grotere scherm :9 van Acer :9 Mijn oude laptop had 1024 en ik wil eigen wel meer... Die Asus heeft een iets betere prijs ;)

Heb je die Acer 800 uberhaupt overwogen ? Zoja, Zonee? Waarom dan ?
Nope. niet overwogen.

Die extra 256MB is IIG niks waard IMO. Een ramreepje kost maar 40 euro OID.

Gaming heeft bij mij zeeeer lage waardering. Ergens rond prioriteit 10 of zo. Die GPU deed me daarom ook niks, zeker omdat deze weer een extra stroomtrekker is.

En die scherm was wel aantrekkelijk. Extra resolutie en 1" groter. Maar om daar nou 300 euro voor te betalen. Nou liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Over die wireless lan problemen: Heb ik ook, ik kreeg wel verbinding en die bleef overal, maar het duurde een poos eer de verbinding er was en dan was alles ook nog zo traag.
Mijn oplossing: ga in de device manager en vraag de properties van de wlan adapter op, bij de settings kan je ad-hoc en power-consumption instellen.
Ik heb de power-consumption setting zelf ingesteld en niet op default, staat bij mij op 3de streepje van rechts, wanneer ik op max zet en restart kan de kaart niet meer gestart worden, 1 streepje lager werkt ook prima maar ik heb 2 streepjes genomen omdat dan het stroomverbruik minder is en alles toch nog werkt.

Vraag, hoe lang duurt het bij jullie om de batterij volledig op te laden? Bij mij zo'n 2,5 uur ipv de geadverteerde 1,5 uur.

En sinds 4 dagen krijg ik veel bluescreens :( de file in de bluescreen behoord tot de drivers van de wirelesskaart, ik heb nu nog eens de drivers van de cd geinstalleerd (wegens ontbreken van nieuwere op de europese acer support site) en hoop dat het opgelost is.
Al bij al een prima laptop, enkel de warme hdd is wat minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84496

Heeft iemand al gehoord over upgraden?

Bijv een Videokaart?
of een Processor?

Zou wel leuk zijn als er een nieuwe ATI kaartje inkan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84496 schreef op 13 mei 2003 @ 14:00:
Heeft iemand al gehoord over upgraden?

Bijv een Videokaart?
of een Processor?

Zou wel leuk zijn als er een nieuwe ATI kaartje inkan! :9
Het upgraden van een videokaart of processor is in de meeste gevallen onmogelijk bij notebooks. Dus helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84496

Anoniem: 84377 schreef op 13 May 2003 @ 14:03:
[...]

Het upgraden van een videokaart of processor is in de meeste gevallen onmogelijk bij notebooks. Dus helaas ;(
Das wel jammer, bij DeLL kan het namelijk vaak wel :)
Maar daar betaal je ook wel voor.

Bedankt voor de snelle reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 20:59
Ik heb maandag de Acer Travelmate 800 besteld bij www.acesonline.nl, hopelijk komt de notebook deze week binnen.

Hieronder enkele links naar reviews van de Travelmate 80x en een flash demo van Acer.

PC Magazine
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,924299,00.asp

ZDNet
http://reviews.zdnet.co.uk/review/13/2/3243.html

CNet
http://earthlink.cnet.com...-404-20949315.html?tag=mp

CNet Asia
http://asia.cnet.com/revi...9001748,39013100p,00.htm?

Acer Travelmate 80x Flash demo
http://www.acer.com.sg/multimedia/tm800/tm800demo.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Well, ik heb hem gisteravond ook besteld. De 1,3ghz versie welteverstaan :)

Als alles goed gaat komt ie donderdag binnen, dan zal ik dus mijn ervaringen posten.

* Timmert kan niet wachten :D

edit: wat me alleen nog niet duidelijk is; heeft ie nou wel of geen bluetooth? Op de Acer site zie ik er nix over, maar in de demo wordt het wel genoemd.

[ Voor 30% gewijzigd door Timmert op 14-05-2003 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Timmert schreef op 14 May 2003 @ 08:57:

edit: wat me alleen nog niet duidelijk is; heeft ie nou wel of geen bluetooth? Op de Acer site zie ik er nix over, maar in de demo wordt het wel genoemd.
Bluetooth is optioneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ja optioneel, maar ik zie nergens een keuze staan of je het er wel of niet in wilt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Ik weet dat er in Duitsland modellen van de 800 serie zijn met Bluetooth. Deze hebben in het modeltype de letter B staan bijv: Acer TravelMate 803LCiB

Kijk bijvoorbeeld op de volgende pagina: http://www.geizhals.at/deutschland/?a=48928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Sinds kort staat er ook een in de pricewatch: Laptops / Acer TravelMate 803LMib
Deze is te koop bij de laptopper en is met Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Timmert schreef op 14 May 2003 @ 08:57:
Well, ik heb hem gisteravond ook besteld. De 1,3ghz versie welteverstaan :)

Als alles goed gaat komt ie donderdag binnen, dan zal ik dus mijn ervaringen
Waar heb jij hem besteld, als ik mag vragen :?

[ Voor 1% gewijzigd door Loft op 14-05-2003 11:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Stiffener schreef op 14 May 2003 @ 11:56:
[...]

Waar heb jij hem besteld, als ik mag vragen :?
Informatique, daar is ie tot morgen (als ik me niet vergis) in de aanbieding voor €1899 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
das dan nog duur, want bij pcsnel is ie meer dan 130 euro goedkoper

Ik denk dat ik nog ff wacht t/m juni wat betreft aankoop. Pentium M wordt dan in prijs verlaagd, dus dan wordt het alsnog de 803 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
dikkiedik schreef op 14 May 2003 @ 13:40:
das dan nog duur, want bij pcsnel is ie meer dan 130 euro goedkoper

Ik denk dat ik nog ff wacht t/m juni wat betreft aankoop. Pentium M wordt dan in prijs verlaagd, dus dan wordt het alsnog de 803 :P
Enig idee wanneer in juni ?
Komt dat uit de roadmap van Intel op FP van t.net ? of ergens anders vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Stiffener schreef op 14 May 2003 @ 14:43:
[...]

Enig idee wanneer in juni ?
Komt dat uit de roadmap van Intel op FP van t.net ? of ergens anders vandaan :?
|:( Damn... Lees het net op FP...

* Loft is niet helemaal wakker :P

http://www.tweakers.net/nieuws/26959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik heb even een paar vraagjes, er zijn nu al een paar met een Acer 800Cli.
Voelt deze laptop degelijk aan? en zijn er nog problemen die nog opgelost moeten worden? want ik zit erg te twijvelen of een gewone Pentium 4 mobility te kopen of een Centrino.

Mijn ervaringen van een jaar of 3a4 terug zijn slecht met acer laptops
ik zit erg sterk te twijvelen tussen een Toshiba 2100 2ghz of een Acer Certrino,
Toshiba is gewoon belachelijk duur met hun Centrino en dan zit er nog geen eens een brander in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ikzelf ben , zoals reeds eerder gezegd, te spreken over de kwaliteit van deze Acer.
Ik kan enkel vergelijken met een Compaq 1200 notebook, maar ik vind de afwerking en algemene bouwkwaliteit van de Acer dus erg goed. Ook het formaat is uitstekend.
Het enige nadeel dat ik had was dat mijn wifi verbinding niet goed werkte, maar op de een of andere manier, God mag weten hoe, heb ik het opgelost gekregen en nu werkt't perfect.
Andere problemen ben ik nog niet tegengekomen.
Een klein minpuntje is dat je helemaal geen software bijkrijgt, wat je bij compaq/pb notebooks wel hebt. En dat de cd-rw software wel erg brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 56884 schreef op 14 May 2003 @ 15:42:
Ikzelf ben , zoals reeds eerder gezegd, te spreken over de kwaliteit van deze Acer.
Ik kan enkel vergelijken met een Compaq 1200 notebook, maar ik vind de afwerking en algemene bouwkwaliteit van de Acer dus erg goed. Ook het formaat is uitstekend.
Het enige nadeel dat ik had was dat mijn wifi verbinding niet goed werkte, maar op de een of andere manier, God mag weten hoe, heb ik het opgelost gekregen en nu werkt't perfect.
Andere problemen ben ik nog niet tegengekomen.
Een klein minpuntje is dat je helemaal geen software bijkrijgt, wat je bij compaq/pb notebooks wel hebt. En dat de cd-rw software wel erg brak is.
voor dat geld, zal je wel wat software verachten ja, maar het maakt mij niet uit ik heb liever helemaal geen software maar dat kan niet :'( zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 56884 schreef op 14 mei 2003 @ 15:42:

Ik heb nog geen W-LAN accex point in huis, maar wil dat in de nabije toekomst wel hebben.... Dus eerst beginnen met Wired-LAN...

Welk acces point gebruik jij en welke snelheid haal je gemiddeld ?

* Loft ziet dat internetten in de zon op balkon nu al zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik een Linksys WRT54G. Gemiddelde snelheid is 5.5 - 1 Mbit/sec.
Enkel als ik een straal van enkele meters van de router zit heb ik de volle 11Mbit/sec.
Maar de 1Mbit gaat toch wel een eindje hoor.
Wel niet vergeten uw WEP en MAC beveiliging in te stellen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
j-w schreef op 11 May 2003 @ 23:04:
Vraag:

En is het nog gelukt om de refreshrate boven de 60Hz te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

niet echt meer geprobeerd. Op 1600*1200 (en alle andere resoluties dan 1400*1050) kan ik wel hoger dan 60Hz krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door j-w op 14-05-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet er iemand of het mogelijk is om de Bluetooth uitbreiding appart te kopen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.