Acer Travelmate 80x Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.550 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik weet niet of je een interne BT unit kunt kopen, maar extern lukt het iig wel via de USB.

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 14-05-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03
misschien een mailtje of telefoontje naar acer of naar webshop die de TM verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Kuif schreef op 14 May 2003 @ 18:20:
[...]

En is het nog gelukt om de refreshrate boven de 60Hz te krijgen?
Ik heb even kort getest op mijn 20 inch CTX dit gaf geen problemen. Op diverse refreshrates boven de 60 hz gestest op 80, 90 en 100 hz, zeer mooi stak beeld. Niet te vergelijken met mijn Ati Radeon 7200 kaartje.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm misschien toch nog verstandig om in juni pas een bestelling te plaatsen gezien het feit dat er een nieuwe reeks Pentium-M processoren in aankomst zijn. Dit gaat natuurlijk er voor zorgen dat de prijzen gaan dalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wachten voor lagere prijzen is altijd relatief in de computerwereld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Montana schreef op 14 May 2003 @ 20:39:
[...]

Ik heb even kort getest op mijn 20 inch CTX dit gaf geen problemen. Op diverse refreshrates boven de 60 hz gestest op 80, 90 en 100 hz, zeer mooi stak beeld. Niet te vergelijken met mijn Ati Radeon 7200 kaartje.
lukte dit ook op 1400*1050?
Dat lukt bij mij namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 11-09 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

j-w schreef op 14 May 2003 @ 21:32:
[...]

lukte dit ook op 1400*1050?
Dat lukt bij mij namelijk niet.
Foutje van mijn kant, niet op gelet. Ik had de laptop op 1400*1050 staan monitor aangesloten en getest. IK moest het beeld wel iets aanpassen op de monitor. en het beeld was wel fijner als mijn normale instellingen van 1200 * 960. misschien heb je er wat aan.

Nu even geen gelegenheid om het over te doen. Maar dat doe ik morgen wel even.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 16:41:
Ik gebruik een Linksys WRT54G. Gemiddelde snelheid is 5.5 - 1 Mbit/sec.
Enkel als ik een straal van enkele meters van de router zit heb ik de volle 11Mbit/sec.
Maar de 1Mbit gaat toch wel een eindje hoor.
Wel niet vergeten uw WEP en MAC beveiliging in te stellen he
Da's niet echt goed kwa bereik, ik heb een Netgear WiFi router en een Netgear kaartje voor in de laptop en ik heb achter in de tuin nog de volledige 11MBit, terwijl de router achteraan op de derde verdieping staat.

Lijkt me toch niet echt optimaal het WiFi gebeuren in de laptop, want de Linksys is tot veel beter in staat.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beaves schreef op 14 May 2003 @ 22:00:
[...]

Da's niet echt goed kwa bereik, ik heb een Netgear WiFi router en een Netgear kaartje voor in de laptop en ik heb achter in de tuin nog de volledige 11MBit, terwijl de router achteraan op de derde verdieping staat.

Lijkt me toch niet echt optimaal het WiFi gebeuren in de laptop, want de Linksys is tot veel beter in staat.
idd maar ik denk dat mijn router nog niet echt goed staat.
Staat momenteel op een andere computer. vlak naast een muur en er vlak boven is een tafelblad.
Misschien dat dat ook veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25
Beaves schreef op 14 May 2003 @ 22:00:
[...]

Is dat ook met Acer TM 800 Centrino notebook ? Of een andere ?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 22:24:
[...]

idd maar ik denk dat mijn router nog niet echt goed staat.
Staat momenteel op een andere computer. vlak naast een muur en er vlak boven is een tafelblad.
Misschien dat dat ook veel scheelt.
heb je ook naar de power management gekeken van de wireless kaart?
control panel - system - hardware - device manager - network adapters -
wireless LAN - properties - advanced - power management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
Heb zelf een week geleden een Travelmate 800 gekocht bij de-laptopper.nl (€ 1525,- excl. BTW). Erg tevreden over de service, 1x 512 MB geheugen kaart (onder het toetsenbord) i.p.v. 2x 256MB. In verband met een mogelijke upgrade in de toekomst. Daarnaast was hij direct leverbaar (bestelling om 9:30......opgehaald om 10:15. Niet ver van Den Bosch vandaan)

Verder geen eerder genoemde problemen met de laptop. Gisteren bij een vriend (huis ipv flat) de wireless lan verbinding (WEP128) uitgetest met een Sitecom WL-018 - Wireless Broadband Home Station (Wireless Accesspoint - Router - Printserver). Op alle verdiepingen een ontvangst van minimaal 4/5 met een snelheid van 11 mbit. Ik heb wel de WLAN drivers + applicatie (Intel (R) Pro/Wireless 2100 LAN miniPCI Adapter van Dell Latitude D800) geïnstalleerd zoals die te vinden zijn op http://www.thomyonline.de/. Deze applicatie geeft iets meer mogelijkheden met het configureren van de W-lan verbinding. De W-lan verbinding werkt in mijn geval dus uitstekend! _/-\o_

Het enige waar ik wel last van heb is dat de spatiebalk van mijn toetsenbord boven de rest uitsteekt. En daarmee net tegen het scherm aankomt, maar nog geen blijvende indruk achter laat. Heb gekeken of het lag aan het vervangen van het geheugen (zit immers onder het toetsenbord). Maar daar lag het niet aan. Ook als het toetsenbord op een vlakke ondergrond lag, stak de spatiebalk boven de rest uit. Heeft iemand anders hier ook last van?

Heeft iemand ervaring met programma's als MobileNetSwitch of Netswitcher (of iets dergelijks) voor het snel omschakelen (zonder reboot) tussen verschillende netwerken (draadloos / bedraad / met en zonder domein-server) met bijbehorende instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double T schreef op 15 mei 2003 @ 09:32:
Heb zelf een week geleden een Travelmate 800 gekocht bij de-laptopper.nl (€ 1525,- excl. BTW). Erg tevreden over de service, 1x 512 MB geheugen kaart (onder het toetsenbord) i.p.v. 2x 256MB. In verband met een mogelijke upgrade in de toekomst. Daarnaast was hij direct leverbaar (bestelling om 9:30......opgehaald om 10:15. Niet ver van Den Bosch vandaan)
Hoe duur was de upgrade? (2x256 vervangen voor een 1x512). Ik woon zelf ook in de regio van Den Bosch dus dit zie ik misschien wel zitten. Wat was je 1e indruk van de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 10:17:
[...]

Hoe duur was de upgrade? (2x256 vervangen voor een 1x512). Ik woon zelf ook in de regio van Den Bosch dus dit zie ik misschien wel zitten. Wat was je 1e indruk van de zaak?
Het vervangen van 2x 256MB door 1x 512 MB kost bij de-laptopper € 23,- Excl. BTW.

Voordat ik de laptop daar bestelde heb ik natuurlijk eerst eens gekeken naar de reacties op tweakers.net shop survey . Die waren over het algemeen positief (negatieve geluiden worden eerder gedeeld dan positieve). Zelf zat ik eerst te twijfelen om een Asus L3800C (P-IV-M 2,2) te kopen. Net op het moment dat ik die laptop wou bestellen werd ik door een vriend op de pentium-M processor, met name op de Travelmate 800.
Zitten zoeken op het net naar pentium-M / Centrino / Travelmate 800 reviews. Dezelfde die in dit topic ook genoemd worden. In de meeste gevallen gaat het echter over de 803 met een 1,6 GHz pentium-M. Nergens heb ik (op dat moment) een vergelijking kunnen vinden tussen een 1,3 p-M en een P-IV-M.
Die vraag het ik dus ook gesteld aan Jorg de Bruin (de-laptopper.nl), waarop ik het antwoord kreeg dat die overeen zou komen met een PVI-M 2,0.
Alle overige vragen werden ook op een correcte en SNELLE wijze beantwoord.

Het bedrijf is gevestigd in een omgebouwde boerenschuur, maar gaf absoluut een professionele indruk met perfecte service !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 19:17:
Weet er iemand of het mogelijk is om de Bluetooth uitbreiding appart te kopen?
Je kan een USB dongle apart kopen als je dat bedoelt, maar ingebouwt kan je niet zo kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double T schreef op 15 May 2003 @ 11:20:
[...]
Het vervangen van 2x 256MB door 1x 512 MB kost bij de-laptopper € 23,- Excl. BTW.
Voor € 27 incl BTW is het zeker interessant om dat te doen. Kreeg je ook nog andere opties aangeboden? Groter HD / Sneller HD? Inbouwen van Bluetooth of een WLAN mini PCI kaart en etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Double T schreef op 15 May 2003 @ 11:20:
[...]

zou het zeker doen want de TM800 heeft twee geheugensloten. Als je dus up wilt graden vanaf 2x 256MB moet je sowieso 1 x 256 MB weggooien/verkopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:24:
[...]

Voor € 27 incl BTW is het zeker interessant om dat te doen. Kreeg je ook nog andere opties aangeboden? Groter HD / Sneller HD? Inbouwen van Bluetooth of een WLAN mini PCI kaart en etc?
Andere opties waren helaas niet mogelijk. Ik had graag een HD van 60GB (zoals de Asus L3800c zou hebben), dit was echter niet mogelijk ivm. garantie voorwaarden /afhandeling van Acer.

W-lan mini-PCI zit standaard in een Centrino laptop; zie de specs op de site van de-laptopper.nl.

Ik zou verder niet weten waar een BT uitbreiding (buiten PCMCIA of USB) geplaatst zou moeten worden. Mini-PCI is immers vol. Daarnaast is de eerder genoemde USB dongle een goed alternatief. Er zijn er al vanaf € 40,-.

Daarnaast heeft de-laptopper.nl nog steeds de aanbieding van een gratis Logitech Wheel Mouse Optical (zwart) bij levering van de notebook. Wat zou je dan nog meer willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nog wel wilde weten van deze machiene is of ie echt sill is als je m licht gebruikt dwz bij office programma,s als t goed is staat de fan dan veelal uit en hoor je dus niets. klopt dit met jullie ervaringen ?

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Klopt helemaal. Ik heb hem sinds vanochtend en hij is stiller dan ik aanvankelijk verwachtte. Alleen bij t opstarten blaast ie ff hard, maar daarna is ie muisstil en hoor je eigenlijk alleen de hdd wat ratelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Timmert schreef op 15 May 2003 @ 16:38:
Klopt helemaal. Ik heb hem sinds vanochtend en hij is stiller dan ik aanvankelijk verwachtte. Alleen bij t opstarten blaast ie ff hard, maar daarna is ie muisstil en hoor je eigenlijk alleen de hdd wat ratelen :)
En bevalt de laptop je?
Nog enkele problemen gevonden die hier al eerder zijn besproken, of klopt het dat deze problemen alleen op amerikaanse modellen voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

dikkiedik schreef op 15 May 2003 @ 16:55:
[...]
En bevalt de laptop je?
Nog enkele problemen gevonden die hier al eerder zijn besproken, of klopt het dat deze problemen alleen op amerikaanse modellen voorkomen?
Ik heb er nog maar een uurtje mee gewerkt, hij staat nu nog op m'n werk (* Timmert zit @ home). Wat me vooral opviel is de degelijke afwerking, het heldere scherm en de lekkere toetsaanslag. Vanavond heb ik hem weer hier, dan post ik wel ff meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de 800LCi geen IrDA poort heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

Als ik hier kijk zie ik er geen IrDA tussen staan.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
-SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers
-S-video out, Firewire (IEEE-1394), 1x PC Card slot, 4x USB 2.0,
-1x FIR, 1x parallel EPP/ECP complient, 1x 100pin docking port
-Ergonomic keyboard with EURO-key
Wel dus, zit aan de voorkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Dikkie op 15-05-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 17:19:
Klopt het dat de 800LCi geen IrDA poort heeft?
Dat zou ik ook wel willen weten, ik ga denk ik de 803lci bestellen na juni als de Centrino daalt in prijs :)

update: Wat DOM dat stond er onder :| sorry voor deze nutteloze post :(

[ Voor 14% gewijzigd door Qorne op 15-05-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedik schreef op 15 May 2003 @ 17:37:
[...]

Wel dus, zit aan de voorkant.
Euh, is FIR geen firewire poort? ;)
|:( Nee Fast IR zeker

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
naar mijn weten niet. In het punt voor FIR staat ook: Firewire (IEEE-1394), dus dan neem ik aan dat het wel infrarood is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedik schreef op 15 May 2003 @ 17:45:
naar mijn weten niet. In het punt voor FIR staat ook: Firewire (IEEE-1394), dus dan neem ik aan dat het wel infrarood is
Euhm, infrarood is wel even wat anders dan firewire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
ja duh, ik bedoel dat firewire er al in stond en daarna stond er pas FIR. Dus aangezien firewire er al in stond nam ik aan dat FIR infrarood is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nu sinds ongeveer 2 maanden de TravelMate 800 en hij bevalt heel goed. Toch zijn mij enkele dingen opgevallen. Ik heb nog niet veel tijd gehad om te zoeken naar oorzaken, etc..

Mijn notebook heeft overigens bios versie 3A15.

- Als er netwerkverkeer over en weer gaat en ik plug dan de netstroom in de laptop (omdat de accu bijna leeg is) gaat mijn lappie soms spontaan uit. Dit is nu al meerdere malen gebeurd. Doe ik gewoon als er geen programma's draaien dan werkt het prima en verschijnt het netstroom icoontje in beeld. Overigens kan ik mijn notebook gewoon weer aanzetten nadat deze spontaan uitvalt. Misschien is dit op te lossen met een bios update naar versie 3a16 of een nieuwe netwerk driver?

- De linkerknop naast de touchpad werkt slecht. Je moet hier heel hard op duwen voordat deze contact maakt. Het geluid (wanneer je erop klikt) is ook heel anders dan dat van de rechterknop. Ik weet dat je ook gewoon op de touchpad zelf kunt tikken maar toch...

- Mijn wireless verbinding is niet optimaal. Dit ligt misschien aan mijn 3Com accesspoint. Deze bevindt zich op de boven verdieping van mijn huis. Boven heb ik de maximale (11 Mbit) verbindingssnelheid. Ga ik naar beneden dan wordt deze verbinding al snel slechter. In de tuin werkt deze helemaal niet meer. (en nee zo'n groot huis heb ik niet ;) ) De settings in windows (adhoc vs power management) vind ik erg vaag. Als ik deze wijzig en volgende keer weer terug ga naar dit scherm, blijkt dat mijn settings niet eens worden opgeslagen. Maar nogmaals misschien is mijn accesspoint wel de boosdoener. Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets is in huis dat mijn Wifi verbinding stoort, maar dat kan ik me voorstellen.

Laat je zeker niet afschrikken door mijn verhaal. Het een prima notebook zeker voor die prijs. Ik wil alleen even checken of er meer mensen zijn met dit probleem. Zo niet dan ga ik dit eens navragen bij Acer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:12
mijn linkermuisknop van het touchpad is wel goed en het met stroom er op zetten als er wat geladen wordt of er netwerk activiteit is heb ik geen last van en doe dat zelf bijna elke dag maar ik heb wel zo'n piek spannings beveiliger van APC tussen zitten in het snoer.

Ben zelf super tevreden met de laptop ik heb hem zelf nu ongeveer 6 weken

[ Voor 14% gewijzigd door MisterH75 op 15-05-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Acer TravelMate 800LCi - Pentium M 1.3 GHz - L2 1 MB - RAM 512 MB - HD 40 GB - CD-RW / DVD - Mdm 56 Kbps - LAN EN, Fast EN, 802.11b, 802.11a - Win XP Pro - 15" TFT
Port(s) Total / Connector Type 1 x modem - phone line - RJ-11 ? 1 x network - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 ? 1 x parallel - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 25 pin D-Sub (DB-25) ? 1 x display / video - VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15) ? 1 x audio - line-out/headphones - mini-phone stereo 3.5 mm ? 1 x audio - line-in/microphone - mini-phone 3.5 mm ? 4 x serial - Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A ? 1 x serial - infrared - IrDA ? 1 x serial - IEEE 1394 Firewire ? 1 x display / video - S-video output ? 1 x docking / port replicator - 100 pin docking

Dus WEL irda :D

[ Voor 5% gewijzigd door Qorne op 15-05-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedik schreef op 15 May 2003 @ 17:59:
ja duh, ik bedoel dat firewire er al in stond en daarna stond er pas FIR. Dus aangezien firewire er al in stond nam ik aan dat FIR infrarood is :P
Oepsie :o Ja idd, FIR blijkt dus inderdaad voor Fast InfraRed te staan (tot 4mbps).

Nog een andere (n00b) vraag, zit hier nou een TV-out poort op? Ik zie dit staan:
- 1 × externe VGA port
- 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
En daaruit concludeer ik dat een video-out poort hetzelfde is als een TV-out poort, of is een video-poort nog weer iets anders?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel infra rood ja, en het werkt nog lekker ook.
Op school al gegevens mee uit gewisseld voor werkje.
Ging tegen enkele 10-tallen Kb/sec.

De problemen met de linker muisknop heb ik niet. Misschien dat het op uw model een foutje is?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Well, ik heb hem hier nu voor me. Als er vragen zijn brand dan maar los.

.... Dat doe ik namelijk ook :P. Zijn er hier mensen die win2k draaiend hebben op deze laptop? Waar hebben jullie de drivers vandaan gehaald voor o.a. de vga kaart? Op de Acer support page staan wel een paar drivers voor 2k, maar bij lange na niet zo veel als voor xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 15 May 2003 @ 19:50:
Ik zou eigenlijk wel eens (high-res) foto's willen zien van het aparaat waar de dikte van het apparaat uit blijkt en hoe het er uitziet (toetsenbord, poorten etc.). Het standaard promotie plaatje zegt me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 19:30:
[...]

Oepsie :o Ja idd, FIR blijkt dus inderdaad voor Fast InfraRed te staan (tot 4mbps).

Nog een andere (n00b) vraag, zit hier nou een TV-out poort op? Ik zie dit staan:
- 1 × externe VGA port
- 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
En daaruit concludeer ik dat een video-out poort hetzelfde is als een TV-out poort, of is een video-poort nog weer iets anders?
Dat zijn 2 verschillende porten.
VGA out is voor externe monitor
S-video-out is de TV out

http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/TM_800NL_150403.pdf
Blauw is VGA out
Geel is TV-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:53:
[...]

Ik zou eigenlijk wel eens (high-res) foto's willen zien van het aparaat waar de dikte van het apparaat uit blijkt en hoe het er uitziet (toetsenbord, poorten etc.). Het standaard promotie plaatje zegt me niet zoveel.
Hmmm, je bedoelt zeker MAKE-ME-HORNY pics? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:53:
[...]

die DPF die ik net poste laat ook een mooi plaatje zien ;)

http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/TM_800NL_150403.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Timmert schreef op 15 mei 2003 @ 19:50:

.... Dat doe ik namelijk ook :P. Zijn er hier mensen die win2k draaiend hebben op deze laptop? Waar hebben jullie de drivers vandaan gehaald voor o.a. de vga kaart? Op de Acer support page staan wel een paar drivers voor 2k, maar bij lange na niet zo veel als voor xp.
Volgens de site ondersteunt Acer wel win2k volledig

http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,2425800277.htm
Onderaan ;)
Maar ik heb er niet zo veel kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedik schreef op 15 May 2003 @ 19:59:
[...]

Hmmm, je bedoelt zeker MAKE-ME-HORNY pics? :D
Sjjjjjt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 19:53:
[...]

Ik kan ze wel ff maken, maar ik hoop dat je er geen haast mee hebt. * Timmert is nogal druk enzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 19:53:
[...]

Als je me nu even een ideetje geeft wat ik naast de laptop moet leggen om de grootte duidelijk te maken, dan trek ik wel een paar foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
uhmmmmm, een appel, blikje, euro, etc, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dikkiedik schreef op 15 May 2003 @ 20:44:
uhmmmmm, een appel, blikje, euro, etc, etc, etc.
Is een usb stekker ook goed?
Nog niet veel foto's maar't is als iets...
Foto 1
Foto 2

op de eerste foto kan je zien hoe dik hij langs achter is; een ethernet aansluiting kan je je wel voorstellen he.

Op de tweede foto heb ik een usb stekker naast de laptop staan om de dikte in te kunnen schatten.

Wilde nog wel meer foto's trekken, maar de batterij van mij camera is op :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 21:47
Dus als ik het goed begrijp is die laptop ~3.5 Cm dik aan de achterzijde ? Zo ja, dan zal die ~2.5 Cm van de specs-sheet wel aan de voorkant zijn (?) .

edit:
Bedank voor het opmeten. Dan is mijn usb stekker toch iets hoger dan die van jouw :P :D.

[ Voor 26% gewijzigd door Access op 15-05-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ff de lat er naast gelegd en zoals in de specs staat: 27.9-29.5 (H) mm
Voor zover ik het kan zien met mijn geodriehoekje :+ is het 27,9 aan de voorkant en 29,5 aan de achterkant. Dikker als 3 cm is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Nou, ik heb um 3 minuten geleden besteld inclusief een usb floppy disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 21:31:
Heb net ff de lat er naast gelegd en zoals in de specs staat: 27.9-29.5 (H) mm
Voor zover ik het kan zien met mijn geodriehoekje :+ is het 27,9 aan de voorkant en 29,5 aan de achterkant. Dikker als 3 cm is het zeker niet.
hij is precies 3cm dik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
dikkiedik schreef op 15 mei 2003 @ 21:38:
Nou, ik heb um 3 minuten geleden besteld inclusief een usb floppy disk.
Je zal er geen spijt van krijgen.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Stiffener schreef op 14 May 2003 @ 22:40:
[...]

Is dat ook met Acer TM 800 Centrino notebook ? Of een andere ?
Nee, met een jaar oude Dell, maar dus niet met de WiFi oplossing van Intel, misschien ligt het aan het feit dat de antenne in de laptop gestoord wordt door de laptop zelf.

Apple heeft daar ook last van gehad omdat hun antenne die in de kap zat van de Titanium bijna niet door de behuizing kwam.

Dat kan bij Acer ook een rol spelen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik ga hem denk ik bestellen in juni, want ik wil niet dat ie strax goedkoper is ofzo :P althans heel binnen kort al en ik heb hem pas eind juni nodig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een vraagje over de WiFi mogelijkheden van deze schootbovenkant. In de specs zie ik staan 802.11a+b, nu lijkt het me logisch dat dat ook echt inhoud alleen a of b en dus niet g. Maar ik las in de post van WardElst dat hij een b/g router/accesspoint gebruikt. Ondersteund deze laptop nu wel of niet de g 'standaard'? En als dat niet zo is, zijn er ook betaalbare accesspoints die de a standaard ondersteunen? (beete offtopic, dat laatste, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
niet. in de toekomst zal de intel wireless shit wel g bevatten. Voorlopig kan je wel een ander miniPC kaartje kopen zoals ook bij dell centrino het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

dikkiedik schreef op 16 mei 2003 @ 00:38:
niet. in de toekomst zal de intel wireless shit wel g bevatten. Voorlopig kan je wel een ander miniPC kaartje kopen zoals ook bij dell centrino het geval is.
hmmm. bedoel dat je een andere miniPCI kaart in de TM800 kunt stoppen zodat je toch de 802.11g krijgt. Hoe zit het dan met de antenne?

[ Voor 7% gewijzigd door j-w op 16-05-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
die is op de een of andere manier ermee verbonden.
Als je naar dell gaat en je stelt je centrino notebook samen kan je kiezen tussen
-Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card
-Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology

http://commerce.euro.dell...=nldhs&sbc=nldhsinspn&v=d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikkiedik schreef op 16 May 2003 @ 01:09:
Als je naar dell gaat en je stelt je centrino notebook samen kan je kiezen tussen
-Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology

Je link kunnen wij niet bekijken. Het is namelijk alleen voor jou zichtbaar omdat het jouw bestelling is :)

edit:

[offtopic] The Matrix Reloaded was SUPER! :9~ [/offtopic]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 01:57:
[...]

edit:
[offtopic] The Matrix Reloaded was SUPER! :9~ [/offtopic]
true, maar beetje voortgeboorduurd op hetzelfde thema vond ik... maar de special effects zijn ECHT uit de kunst :) :)

edit: sorry j-w :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door reiker op 16-05-2003 12:59 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
en het eind zoog zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

laten we niet teveel off topic gaan en gaan slow chatten.
Dit topic moet een grote vergaarbak worden van tips/info/oplossing voor problemen voor de TM800. Met teveel off-topic posts wordt het moeilijk zoeken naar de juiste info voor toekomstige TM800 gebruikers. :)

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 16-05-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

dikkiedik schreef op 16 May 2003 @ 01:09:

OK het kan bij Dell. Dat betekent natuurlijk nog niet dat het ook bij de TM800 kan. Of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
volgens mij maakt de TM800 ook gebruik van miniPC cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ej WardEls, zou je misschien nog wat foto's kunnen maken van de hele laptop, want ik heb eigenlijk alleen maar kleine plaatjes van die laptop kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 10:50:
Ej WardEls, zou je misschien nog wat foto's kunnen maken van de hele laptop, want ik heb eigenlijk alleen maar kleine plaatjes van die laptop kunnen vinden.
Die zou ik ook graag willen zien High Res. fotos en het liefst zo veel als mogelijk stuk of 10 ofzo :D liever meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Bij mij geeft het wireless lan nog altijd problemen. Na 2 dagen geen bluescreen meer gekregen te hebben crashte hij zojuist weer, de file in kwestie behoord steeds tot de driverset van de intel wlan kaart.
Ik heb het probleem zowel met de acer drivers als met de dell drivers van thomyonline.de.
Is er nog iemand die crashes ondervind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
zit er trouwens ook zo'n kaartlezer bij?:

4-in-1 PCMCIA card reader supporting Secure Digital (SD) card, SmartMedia, MultiMediaCard and Memory Stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ik zit er ook over te denken om zo'n dingetje te kopen...

ik heb nu een Asus M2400e, maar ik vind de max. resolutie van 1024x768 te weinig voor het werk wat ik er mee doe (photoshoppen, director, premiere etc)

vraagje...is 1400x1050 de enige resolutie die-ie goed scherp kan weergeven?
dus bijv. geen scherpe 1024x768? (ook al is het alleen voor spellen of officewerk)

1400x1050 lijkt me gewoon zo priegelig op een 15" schermpje....kan iemand hier wat over kwijt?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

dikkiedik schreef op 16 mei 2003 @ 12:53:
zit er trouwens ook zo'n kaartlezer bij?:

4-in-1 PCMCIA card reader supporting Secure Digital (SD) card, SmartMedia, MultiMediaCard and Memory Stick
bij mij niet iig. Heb voor 8 euro een PCMCIA-CF adapter gekocht bij de MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Mooooody schreef op 16 May 2003 @ 13:02:
ik zit er ook over te denken om zo'n dingetje te kopen...

ik heb nu een Asus M2400e, maar ik vind de max. resolutie van 1024x768 te weinig voor het werk wat ik er mee doe (photoshoppen, director, premiere etc)

vraagje...is 1400x1050 de enige resolutie die-ie goed scherp kan weergeven?
dus bijv. geen scherpe 1024x768? (ook al is het alleen voor spellen of officewerk)

1400x1050 lijkt me gewoon zo priegelig op een 15" schermpje....kan iemand hier wat over kwijt?
valt wel mee lijkt me zo, ze hebben er niet voor niks die res in gestopt, hoe hoger de res. hoe scherper, als het scherm er voor gemaakt is wordt het vaak niet echt kleiner,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Nee, het is niet echt te klein. Vooral omdat die resolute haarscherp is zul je het niet erg vinden, je ziet het toch ontzettend duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Ik wil deze Acer
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461 800 Centrino ;)

Maar Asus heeft een leuke nieuwe laptop uit:
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=11698

Intel® Centrino™ Mobile Technology
2-Spindle 14.1" XGA/SXGA+ TFT
Pentium® M processor 1.5+ GHz
Intel® 855 GM Chipset
Intel® PRO/Wireless 2100 Network Connection
Secondary battery available
PortBar III Support
Touchpad lock support

Nu twijfel ik weer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

"Embedded 855 GM internal Gfx" - je moet er dus niet op willen gamen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 16 May 2003 @ 22:05:
Ik wil deze Acer
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461 800 Centrino ;)

Intel® 855 GM Chipset
PortBar III Support
Touchpad lock support

Moeilijk he...en dan heb je ook nog..
de Toshiba Satellite pro M10......
http://eu.computers.toshi...rvice=EU&PRODUCT_ID=45866 8)7 8)7

Nu twijfel ik (meer) weer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Monster Laptop

als je even mijn post leest :) dan zie je het verschil

[ Voor 39% gewijzigd door Qorne op 17-05-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 17 mei 2003 @ 10:24:
[...]

Monster Laptop

als je even mijn post leest :) dan zie je het verschil
Sorry Qorne.......had ik ff gemist.... :z

Terug naar de Acer TM 800 Lci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 16 May 2003 @ 22:05:

Intel® 855 GM Chipset
PortBar III Support
Touchpad lock support
Nu twijfel ik weer :{
Idd, hij is lichter en gaat 7,4 uur mee ipv zo'n 5,5 (volgens de site iig). Het rare is dat op de Asus site zelf niks over deze laptop te vinden is, hij is ook nog nergens gereviewed en ik kan er ook niet echt achterkomen wat voor netwerkkaart er precies in zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
IK heb nu eens mijn batterij in de laptop laten steken deze nacht en op iets minder dan 12 uur is hij 2% van zen lading kwijt. Op zich niet zo erg, maar wel als die telkens weer oplaad als je op de adapter werkt. En de batterij er uit laten is ook niet echt een optie want dan staat hij niet stabiel.
Komt daar dan nog eens die pieptoon bij en die bluescreens door wlan kaart. Ik ben niet gelukkig met deze laptop, men vorige acer kreeg zomaar een scheur in de behuizing zonder te vallen ofzo en onderaan trok de plastiek ook al krom.
Nee, voor mij geen acer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StRuJeKeR schreef op 17 May 2003 @ 11:39:
IK heb nu eens mijn batterij in de laptop laten steken deze nacht en op iets minder dan 12 uur is hij 2% van zen lading kwijt. Op zich niet zo erg, maar wel als die telkens weer oplaad als je op de adapter werkt. En de batterij er uit laten is ook niet echt een optie want dan staat hij niet stabiel.
Komt daar dan nog eens die pieptoon bij en die bluescreens door wlan kaart. Ik ben niet gelukkig met deze laptop, men vorige acer kreeg zomaar een scheur in de behuizing zonder te vallen ofzo en onderaan trok de plastiek ook al krom.
Mhmm.....dat geeft iid te denken.
Misschien dan toch maar die extra garantie bij nemen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Extra garantie?
Ik had die keuze niet, enkel de standaard 2 jaar garantie.
Maar binnensturen is minimum 2 weken laptop kwijt (vorige is al zolang binnen voor behuizing te veranderen, ik hoop dat ik hem deze week terug heb of de koper haakt af en zit ik dik in nesten) en ik kan hem nu niet missen door de examens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Wat ik me nou afvraag: is wat StRuJeKeR beschrijft een "productiefoutje", zoals die altijd voorkomt, of is dit iets wat structureel voorkomt en waar een heleboel andere gebruikers ook last van hebben? Want dat gaat dan zeker meewegen in mijn beslissing...

Nog een andere vraag: ik zie in de pricewatch een TM 800LCi met een 1,3GHz proc, maar ook een 800LCi met een 1,6GHz processor zoals die in de 803LCi voorkomt!
Heeft het dan nut om een TM 803LCi te kopen waar ook een 1,6GHz in zit, terwijl deze laatste wel 800 euro duurder is?! Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnaie, of zie ik dat verkeerd :? Wellicht is het een tikfoutje, maar dan is het wel vreemd dat er zes leveranciers dat foutje maken.

edit: die 800LCi met 1,6GHz is nog geen 120 euro duurder dan de 800LCi met 1,3GHz...

[ Voor 28% gewijzigd door reiker op 17-05-2003 12:45 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

reiker schreef op 17 mei 2003 @ 12:31:
Wat ik me nou afvraag: is wat StRuJeKeR beschrijft een "productiefoutje", zoals die altijd voorkomt, of is dit iets wat structureel voorkomt en waar een heleboel andere gebruikers ook last van hebben? Want dat gaat dan zeker meewegen in mijn beslissing...

Nog een andere vraag: ik zie in de pricewatch een TM 800LCi met een 1,3GHz proc, maar ook een 800LCi met een 1,6GHz processor zoals die in de 803LCi voorkomt!
Heeft het dan nut om een TM 803LCi te kopen waar ook een 1,6GHz in zit, terwijl deze laatste wel 800 euro duurder is?! Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnaie, of zie ik dat verkeerd :? Wellicht is het een tikfoutje, maar dan is het wel vreemd dat er zes leveranciers dat foutje maken.

edit: die 800LCi met 1,6GHz is nog geen 120 euro duurder dan de 800LCi met 1,3GHz...
800LCi met 1.6GHz, dat lijkt me grote onzin. Bel die leverancier maar eens op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Laatst online: 10-09 11:07
reiker schreef op 17 May 2003 @ 12:31:

De 800LCi met 1,6GHz bestaat volgens mij niet :? Ik denk dat het een foutje in pricewatch is. De prijs van New Generation komt overeen met de 800LCi 1,3GHz. Alleen Rax Nederland heeft wel een 1,6GHz 800LCi voor 1881 Euro maar ik vermoed dat dit gewoon de 1,3GHz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
plaats hier ook ff me vraag aangezien we hier over acers praten :o

[rml][ Geheugen] Acer 432CL vraag[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Kuif schreef op 17 mei 2003 @ 13:47:
[...]

De 800LCi met 1,6GHz bestaat volgens mij niet :? Ik denk dat het een foutje in pricewatch is. De prijs van New Generation komt overeen met de 800LCi 1,3GHz. Alleen Rax Nederland heeft wel een 1,6GHz 800LCi voor 1881 Euro maar ik vermoed dat dit gewoon de 1,3GHz is.
Acer TravelMate 803LMiB

Intel® Centrino™ mobile technology
Intel® Mobile Pentium® 4-M processor 1,6Ghz
512 KB second level cache, integrated on chip
Intel® 855PM chipset
400 Mhz Front Side Bus
15" TFT color display
Max. resolution 1400x1050 16.7M colors
ATI® Mobility Radeon 9000® , dedicated 64MB DDR video memory (TM634)
Simultaneous LCD & CRT display, DualView support
512 MB DDR-266 SDRAM (2* 256MB)
40GB HDD
max. 2048 MB on Dual soDIMM sockets
Internal DVD&CDRW combo
External USB FDD or AcerMedia bay FDD (both optional)
Smart Card Reader incl. 2x smartcard
Internal 56 Kbps modem, Ethernet 10/100 LAN
Integrated Acer Invilink wireless solution 802.11a+b dual band
Integrated Bluetooth
SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers
S-video out, Firewire (IEEE-1394), 1x PC Card slot, 4x USB 2.0,
1x FIR, 1x parallel EPP/ECP complient, 1x 100pin docking port
Ergonomic keyboard with EURO-key
ACPI 2.0 compliant
Li-ion batt.pack; 70Watt AC adapter
Norton AntiVirus™ (90Days trail), CyberLink® PowerDVD
Acer Notebook Manager, NTI® CD Maker™
Operating system: Microsoft® Windows XP Professional NL version
Dimensions: 33,0 (b) x 27,2 (d) x 2,95 (h) cm
Weight 2.69Kg 15" LCD
Optional: EasyDock portreplicator or I/O replicator serial cable

@ http://www.de-laptopper.nl/productlist.php?catID=302 2x 1.6 ghz en 1x 1.3 ghz.

Ze zijn dus wel tekoop :o

edit:
woeps .... zat niet echt opteletten .... das 803 ipv 800.

Neej idd die zijn er volgens mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 17-05-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Gelukkig dat jullie me steunen, ik dacht al dat ik gek geworden was :+ Zo van, allemachtig, ik heb toch zeker alle informatie van Acer gelezen, hoe kan ik dat nou gemist hebben :D

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

StRuJeKeR schreef op 17 May 2003 @ 11:39:
:'( Nu ga ik echt zitten twijvelen, wat moet je doen? ik heb al een acer, met veel problemen, nu wou ik eerst een Toshiba 2100 nemen, (deM10 is geen optie gewoon te duur, voor wat ik er voor over heb) Toen zag ik de Centrino technologie, dat leek mij wel wat, maar toshiba is daar te duur mee, dus kwam ik weer op de Acer uit, toen hoorde ik val problemen met de USA versie, toen was ik al wat bang en nu ook al met die laptop :|
Tja ik wil iets betrouwbaars ik heb levenslange garantie, dat is het probleem niet, maar ik wil iets goeds!

Ik ga wel even met me leverancier overleggen, wat hun er van zeggen, als ik iets nuttigs hoor, dan vertel ik het in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm... Er zijn dus toch wat probleempjes met de laptop zo te horen. Mijn exemplaar heeft nergens last van. Geen hoogfrequente piep en geen bsod's. Het enige waar ik mee zit is dattie niet lekker wil standby-en. Hij gaat wel slapen, maar dan wordt ie na een tijdje weer wakker. Daarnaast heb ik in apparaatbeheer nog een device ongeinstalleerd staan, waarvan ik niet echt weet wat t is, Base System-apparaat heet het.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een eigen winxp install erop heb staan, en dus niet de std. Acer installatie.

Is er iemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Timmert schreef op 17 May 2003 @ 16:34:
Hmm... Er zijn dus toch wat probleempjes met de laptop zo te horen. Mijn exemplaar heeft nergens last van. Geen hoogfrequente piep en geen bsod's. Het enige waar ik mee zit is dattie niet lekker wil standby-en. Hij gaat wel slapen, maar dan wordt ie na een tijdje weer wakker. Daarnaast heb ik in apparaatbeheer nog een device ongeinstalleerd staan, waarvan ik niet echt weet wat t is, Base System-apparaat heet het.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een eigen winxp install erop heb staan, en dus niet de std. Acer installatie.

Is er iemand die me hiermee kan helpen?
waarom zet je gewoon niet Acer's XP er op die is vaak embeddend (zo heet dat toch :+ ) en werkt vaak ff iets beter, (Hoeft niet hoor want als het nog net zo erg als vroeger is, zoals mijn win98 van Acer is een RAMP!!! die werkt geen eens, allemaal errors heeeeel irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Qorne schreef op 17 mei 2003 @ 17:24:
[...]

waarom zet je gewoon niet Acer's XP er op die is vaak embeddend (zo heet dat toch :+ ) en werkt vaak ff iets beter, (Hoeft niet hoor want als het nog net zo erg als vroeger is, zoals mijn win98 van Acer is een RAMP!!! die werkt geen eens, allemaal errors heeeeel irritant)
Ben ik nu idd weer aan het doen. Paar dingetjes werkten toch niet helemaal zoals ik t wou. De reden waarom ik in eerste instantie een eigen xp install heb gedaan is dat de std. install eruit zag als NT4, vage fonts dus (startknop enzo...). Ben benieuwd hoe dat is na het recoveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Qorne schreef op 17 May 2003 @ 16:20:
[...]

Tja ik wil iets betrouwbaars ik heb levenslange garantie, dat is het probleem niet, maar ik wil iets goeds!
van wie krijg jij die 'levenslange garantie' ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Goed, de Acer install van XP staat er nu weer op. Het leek even goed te gaan mbt. de NT4 letters, maar na het instellen van het klassieke windows uiterlijk, het klassieke startmenu en het weergeven van snelstarten gevolgd door een reboot was het mis. Ik zal zometeen ff een screenshot posten om te laten zien wat ik bedoel. Ik heb nu ook een gigantische ruimte tussen de icons op m'n desktop btw.

Klik voor screenshot

[ Voor 11% gewijzigd door Timmert op 17-05-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Timmert schreef op 17 mei 2003 @ 19:03:
Goed, de Acer install van XP staat er nu weer op. Het leek even goed te gaan mbt. de NT4 letters, maar na het instellen van het klassieke windows uiterlijk, het klassieke startmenu en het weergeven van snelstarten gevolgd door een reboot was het mis. Ik zal zometeen ff een screenshot posten om te laten zien wat ik bedoel. Ik heb nu ook een gigantische ruimte tussen de icons op m'n desktop btw.

Klik voor screenshot
Dat kun je toch bij -- Beeldschermeigenschappen >> Appearance >> Advanced >> Icon Spacing -- instellen, die ruimte tussen iconen?

edit:
En kijk eens bij: -- Beeldschermeigenschappen >> Appearance >> Advanced >> Icons -- of bij -- Beeldschermeigenschappen >> Settings >> Advanced >> General >> DPI setting -- voor die lettergrootte.

edit2:
we gaven @ 19:18 tegelijk de oplossing voor die lettergrootte :D

[ Voor 25% gewijzigd door creative8500 op 17-05-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Timmert schreef op 17 mei 2003 @ 19:03:

Klik voor screenshot
ik begrijp je probleem niet helemaal. Maar ik raad je iig aan om de "Clear Type" fonts te activeren. Die fonts zijn een heel stuk beter dan de standaard fonts.

Display Properties - Appearance - Effects - Use the following method to smoothen the edges of screen fonts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

creative8500 schreef op 17 May 2003 @ 19:16:
[...]

Dat kun je toch bij -- Beeldschermeigenschappen >> Appearance >> Advanced >> Icon Spacing -- instellen, die ruimte tussen iconen?
'T is (was... inmiddels) niet alleen die ruimte, maar ook het lettertype. Wat bleek nou, windows had zonder mijn toestemming de tekengrootte op 'groot (120dpi)' gezet ipv van de std. (96dpi) grootte.

Problem solved, dus :)

j-w: mijn probleem was dus dat het er gewoon als win95/NT uitzag. Geen gezicht imho.

[ Voor 14% gewijzigd door Timmert op 17-05-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Timmert schreef op 17 May 2003 @ 19:18:
[...]

'T is (was... inmiddels) niet alleen die ruimte, maar ook het lettertype. Wat bleek nou, windows had zonder mijn toestemming de tekengrootte op 'groot (120dpi)' gezet ipv van de std. (96dpi) grootte.

Problem solved, dus :)

j-w: mijn probleem was dus dat het er gewoon als win95/NT uitzag. Geen gezicht imho.
toch zou ik jou (en alle anderen TM800 bezitters) toch willen aanraden om Clear Type aan te zetten. Alle teksten zien er dan een stuk mooier uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

j-w schreef op 17 mei 2003 @ 19:28:
[...]

toch zou ik jou (en alle anderen TM800 bezitters) toch willen aanraden om Clear Type aan te zetten. Alle teksten zien er dan een stuk mooier uit!
Mjah, die optie die jij noemt ontbreekt dus bij mij. Misschien moet ik daar een tooltje voor installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Timmert schreef op 17 May 2003 @ 19:29:
[...]

Mjah, die optie die jij noemt ontbreekt dus bij mij. Misschien moet ik daar een tooltje voor installen?
sorry, ik had een foutje gemaakt in mijn vorige post (inmiddels ge-edit). je moet op effects klikken ipv op advanced!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

j-w schreef op 17 mei 2003 @ 18:13:
[...]

van wie krijg jij die 'levenslange garantie' ? :?
Omdat ik het bij mijn leverancier voor prive doeleinden koop krijg je langer garantie :P eigelijk net zolang je maar zelf wilt, ik heb met mijn vorige acer nooit 1 reparatie hoefen te betalen :) zo gaat dat nu ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

j-w schreef op 17 May 2003 @ 19:30:
[...]

sorry, ik had een foutje gemaakt in mijn vorige post (inmiddels ge-edit). je moet op effects klikken ipv op advanced!
Hmmja, ik kan er toch niet echt warm voor lopen moet ik je zeggen :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.