Heeft iemand ervaring met de Mobile Intel® Centrino?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik ben van plan een notebook te kopen met een Intel® Centrino™ 1.3GHz with 1024KB L2 Cache.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met deze processor? Klopt het dat deze vergelijkbaar is met een pentium4 2.0GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die ervaring hebben met de PentiumM (zoals íe nu heet), maar als ik de reviews mag geloven zal je er niet ver naast zitten.

Ik meen dat een PentiumM qua efficiency gelijk gezet kan worden met een AMD-Palomino, dus zal een 1.3 GHz model rond de P4 1.8 zitten, afwijkeningen per bench daargelaten. (zowiezo dat je 10% snelheidswinst in praktijk nooit opmerkt).

Persoonlijk zou ik eerst naar de graphics kijken, alles minder dan een Radeon9000 of GeForce4Go440 zal een laptop eigenlijk vrij weinig verschillend maken met anderen.

Ach ja, die PentiumM is natuurlijk ook zuinig, dus geen draaiende fan.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
Bedankt voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pentium-M op 1,3 GHz zal ongeveer overeenkomen met een P4 op 1,6/1,7 (afhankelijk van de grote van het cache) GHz en met een P4-M op 1,6GHz!

En inderdaad is tegenwwordig de VGA-kaart in een laptop veel spannender dan het aantal megahertzen van de CPU. 1,3 of 1,5 maakt niet echt veel uit!

Als het mogelijk is dan zou ik voor de NVidia GeForce 4200 Go , is tot heden de snelste mobile vga kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
IK denk dat ik ga voor de Acer TravelMate-800LCi

Technische specificaties:
- Mobile Intel® Centrino™ 1.3GHz with 1024KB L2 Cache and supporting Enhanced Intel® SpeedStep® Technology
- Intel® 855PM chipset; 400MHz processor system bus
- Wireless: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection
- 512Mb (2x 256Mb) DDR-266 SDRAM, max. 2048MB* on dual soDIMM sockets (*depending on availability of 1024MB modules)
- 40Gb Ultra ATA/100 HDD with Disc Anti-Shock Protection system
- 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive,
- 15.0 inch SXGA+ TFT colour LCD, 1400×1050, 16.7M colours
- ATI® Radeon® 9000, dedicated 64MB DDR video memory
- 4× AGP graphic accelerator
- Simultaneous LCD and CRT display at 1600x1200 @ 75Hz, DualView™ support, POWERPLAY™ support, MPEG-2/DVD hardware assisted capability
- Audio system with two speakers
- SoundBlaster-Pro and MS DirectSound compatible
- Built-in microphone
- Dimensions: 330 (W) × 272 (D) × 27.9-29.5 (H) mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CooLStarr schreef op 05 April 2003 @ 18:31:
IK denk dat ik ga voor de Acer TravelMate-800LCi
Technische specificaties:
- Mobile Intel® Centrino™ 1.3GHz with 1024KB L2 Cache and supporting Enhanced Intel® SpeedStep® Technology
Wireless: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection
- 512Mb (2x 256Mb) DDR-266 SDRAM, max. 2048MB* on dual soDIMM sockets -
- 15.0 inch SXGA+ TFT colour LCD, 1400×1050, 16.7M colours
- ATI® Radeon® 9000, dedicated 64MB DDR video memory
Als ik nog een tip mag geven....
Met deze dingen zit je geramt. :). Een zuinige stille CPU en een snelle GPU, deze laptop is vrij knap.

Ik heb 3 maanden terug 6 laptops moeten regelen waarbij geld geen rol speelde en zo zijn we op een gelijkwaardig Dell-systeem gekomen. Er zat 'slechts' een Pentium4 1800M in, maar die M was de moeite meer dan waard (niet M's maken herrie) en die Radeon is werkelijk de finishing-touch. Zoek maar 's een review op, die Radeon is momenteel veruit het snelste.

/me complimenteert iemand met een klasse-vondst.

Kost íe eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
In de pricewatch staat die voor € 1779,- tot ongeveer €1999, ik zal nog ff kijken waar ik 'm ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kloteding is in Israel ontwikkeld (hence the codename "Banias").

Ik weiger een product te kopen met het bloed van Palestijnse kinderen eraan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 23:00:

Lekker alles over één kam scheren :/ Als je hier over wilt kleppen doe je dat maar in General Chat, niet hier.

Verder graag on-topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55

pfft.. waarom gebruik je dan wel ICQ? :?

k heb gister een tijdje met zon acer mogen werken..
is echt een super dinkie...
super snel, stabiel, mooi tft scherm.. etc :)
echte aanrader

[ Voor 5% gewijzigd door delyver op 06-04-2003 02:26 ]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieRibbens
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
CooLStarr schreef op 05 april 2003 @ 22:57:
In de pricewatch staat die voor € 1779,- tot ongeveer €1999, ik zal nog ff kijken waar ik 'm ga halen.
Zelf heb ik m deze week gehaald voor € 1773 bij pcsnel.nl : Maandagmiddag gebeld, dinsdagmiddag telefoontje terug dat ik m kon komen ophalen!

Verder is het echt een top notebook, compleet snel en energiezuinig. Ook de 3dprestaties met de radeon 9000 zijn erg ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13

KneoK

Not in a million lightyears

Het is laat, heb veel teveel gezopen EN gerookt, maar nu denk ik er net zo over als dat ik nuchter ben (al heb ik er dan wat minder moeite mee om te typen), BOEIUH !!! Al komt die shit rechtstreeks uit Irak... Het feit is dat het een verdomd mooi laptopje is !!!

Zekers met een Radeon 9000 aan boord maakt dit laptopje zeker in de categorie "af". Ik zou het in ieder geval wel weten !!!

TS >>> Ik weet weinig van de prestaties, maar als ik zo kijk: Radeon 9000 met P4 Mobile (daar ga ik van uit, of is het een processor uit de P3 familie?), daar kan weinig aan fout gaan...

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 06-04-2003 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
Klinkt goed allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 20:51

Yngwie-

Murphy was an optimist

Een collega van me heeft nu een week of zo datzelfde Acer notebook en is er *errug* tevreden over. Genereert veel minder warmte, is derhalve ook onhoorbaar stil en over snelheid klaagt ie absoluut niet, terwijl hij daarvoor een laptopje met een 2Ghz P4 had, dus dat de Centrino maar een 1,3Ghz is, is absoluut geen beperking. Maar dit is dus wat mijn collega zegt... ik heb er zelf geen en heb er alleen maar met jaloerse ogen naar kunnen kijken :9~

edit:

typo

[ Voor 4% gewijzigd door Yngwie- op 06-04-2003 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik ben over. Het wordt de Centrino.

Alleen wil ik wel graag ook Linux willen draaien. Is het iemand al gelukt om dat voor elkaar te krijgen op een centrino systeem? Ik heb gezocht, maar het enige wat ik kan vinden is dat Intel op termijn (geen datum) linux drivers gaat uitbrengen.

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 09-04-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de centinoe 1.3 is zelf sneller dan een 2.0 ghz. ke kan hem ongeveer vergelijken met een 2,5 ghz p4. wij verkopen de 800i van acer ook en dat ding is echt onwijs snel en stabiel. tevens nu ook de Z1 van sony binnen gekregen. superding. is wel een stuk mooier dan de acer, maar helaas wel wat minder krachtig en weer wel veel duurder. (2599)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

Nee. De 1.6Ghz versloeg de 2.4Ghz in de meeste tests. Dus je moet ongeveer kloksnelheid x 1.5 doen wil je de "rating" krijgen. Voor 1.3Ghz zou dat 1.3 * 1.5 = 1.95 (~ 2Ghz). Je hebt dus ongeveer dezelfde prestaties als een 2Ghz P4-M.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijke test. een laptop die het centrino principe heeft (dus niet allen processor, maar complete set) draait op verschillende benchamrks net zo snel als een 2,4 a 2,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 16:10:

<knip>

Persoonlijk zou ik eerst naar de graphics kijken, alles minder dan een Radeon9000 of GeForce4Go440 zal een laptop eigenlijk vrij weinig verschillend maken met anderen.

<knip>
Ik zou dus niet weten hoe een snellere grafische chip mijn laptopgenot zou kunnen vergroten. :? Wie vertelt mij dat er spelletjes gespeeld gaan worden op dat ding?

Ik zit zelf veel met VMWare te spelen, te surfen, muziekjes af te spelen, beetje met Linux prutsen. Ik heb in mijn werkstation thuis gewoon een simpele NVidia TNT kaart zitten, maar wel lekker snelle schijven, en 512MB geheugen (wat met VMWare soms nog te weinig is). Voor wat ik doe zal een snellere kaart geen bal uitmaken.

Ik ben zelf in een notebook meer onder de indruk van een snelle hard schijf (5400 min-1), lekker veel DDR geheugen, een DVD-CDRW Combo en battery-life dan van een superdesuper grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
Ik heb nu drie dagen die Acer Notebook, met Centrino processor. Het loopt als een trein!
Hij is superstil, en wordt niet snel warm, en hij ziet er nog mooi uit ook nog. Een geweldig ding

[ Voor 3% gewijzigd door CooLStarr op 10-04-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Laatst online: 10-09 17:41

IJ

Voor degene die hem hebben: de Centrino CPU schijnt wel een heel erg groot voordeel te zijn....maar hoe bevalt de ingebouwde 802.11b? Werkt dat een beetje?

Edit: sorry ik realiseer me net dat dit niet in dit topic hoort

[ Voor 18% gewijzigd door IJ op 17-04-2003 21:48 . Reden: foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:05
Ik vroeg me wat af. Ik wil een nieuwe laptop kopen en had mijn oog laten vallen op een acer Aspire 1601LC (PIV 2,4, radeon 9000). Maar nu zag ik dus de acer travelmate 800 met centrino 1,3 GHz. Het is misschien een rare vergelijking, maar welke processor is sneller. Ik weet dat de accu Aspire veel minder lang meegaat als een centrino omdat het een desktop processor is. Op internet zijn er ook geen vergelijkingen te vinden tussen deze 2 processoren, alleen pentium 4M en centrino. Hoe verschillen desktop en pentium 4M processoren zich, zijn deze even snel en is er alleen verschil in stroomverbruik.

De aspire heeft lekkere specs maar de travelmate ook en die gaat nog eens langer mee op de batterij (hoewel ik verre weg het grootste deel van de tijd met adapter zal werken). Verder is de travelmate ook kleiner en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
Beetje oftopic i know, maar ikzelf was naar deze aan het kijken : http://www.livemedia-online.de/kersting/pd1048020093.htm

Misschien dat iemand hier ook interesse in heeft.

Heb al een laptop dus ik stel het nog eff uit, maar ik heb me moeten inhouden om dat ding niet al te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:12
mc_Emperor schreef op 18 april 2003 @ 09:33:
Ik vroeg me wat af. Ik wil een nieuwe laptop kopen en had mijn oog laten vallen op een acer Aspire 1601LC (PIV 2,4, radeon 9000). Maar nu zag ik dus de acer travelmate 800 met centrino 1,3 GHz. Het is misschien een rare vergelijking, maar welke processor is sneller. Ik weet dat de accu Aspire veel minder lang meegaat als een centrino omdat het een desktop processor is. Op internet zijn er ook geen vergelijkingen te vinden tussen deze 2 processoren, alleen pentium 4M en centrino. Hoe verschillen desktop en pentium 4M processoren zich, zijn deze even snel en is er alleen verschil in stroomverbruik.

De aspire heeft lekkere specs maar de travelmate ook en die gaat nog eens langer mee op de batterij (hoewel ik verre weg het grootste deel van de tijd met adapter zal werken). Verder is de travelmate ook kleiner en lichter.
Heb zelf ook een acer aspire gehad 1601LC maar heb nu een travelmate 800 en wil echt niet terug de 1601lc is in sommige dingen wel ietsje sneller maar niet dat je het echt veel merkt maar de travelmate is veel stiller en gaat langer mee met de accu en je verbrand je poten er niet aan die 1601lc wordt erg warm. voor vergelijking ik speel generals op 1400 x 1050 met alle opties aan op en 16x antropsic filtering (of hoe je dat ook maar schrijft) en het draait als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb zelf een acer aspire 1403 LC maar heb een travelmate 800 lci bestelt.
Mij dunkt is de aspire reeks niet echt stevig gebouwd. De behuizing kraakt wanneer hij opwarmt of afkoelt, wordt snel warm (desktop cpu). Ook heeft hij al een scheur in de behuizing, zonder te laten vallen ofzo. Het betreft hier zeer waarschijnlijk een produktiefout want ik ken er nog die hetzelfde probleem heben met een aspire 1400 serie. Met de 1600 serie heb ik geen ervaring maar ik vrees een beetje voor hetzelfde probleem qua stevigheid enzo.
De aspire is nog altijd de goedkopere acer laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
De wireless card werkt goed bij de tracelmate 800, ik heb hier geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja lijkt goed allemaal.....zit al een tijd te twijfelen ...
Dan weer een Asus L3800C dan weer een Dell...
En nu denk ik ook aan die travelmate 800cli.
Damn het wordt er ook niet makkelijker op....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk toch dat ik maar voor de Centrino (Acer 800 Lci) ga,mooi app om te zien....het is wel een hoop geld voor een computer op de keukentafel.
bij de Mediamarkt wasŽie € 1999.- en bij Pcsnel.nl dus €1771,-
Dat wordt dus ff online bestellen....... :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

*SCHOP* zal iemand met de centrino 1,3 GHz met nog een redelijk schoon systeem even willen benchmarken met 3dmark2001 ?

Vriendelijk bedankt alvast :)

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monster Laptop

bijna onderaan staat een tabelletje

en ik wil ook best wel heel graag dat ding halen en ga dat waarschijnlijk ook doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 21:55:
Tja lijkt goed allemaal.....zit al een tijd te twijfelen ...
Dan weer een Asus L3800C dan weer een Dell...
En nu denk ik ook aan die travelmate 800cli.
Damn het wordt er ook niet makkelijker op....... 8)7
Ik ken het probleem :)
Ik zit ook te twijfelen tussen die drie die jij noemde en misschien de Sony Viao Z1 erbij. Lastig lastig lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 18:28:
Monster Laptop

bijna onderaan staat een tabelletje

en ik wil ook best wel heel graag dat ding halen en ga dat waarschijnlijk ook doen :)
Ik vind het toch allemaal raar. De ene keer hoor je dat snelheid van centrino maal 1,5 moet. Lees ik in deze tabel weer dat een p4-m op 1,9Ghz met een mindere videokaart stuk sneller is dan een centrino@1,3ghz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 23:16

mrb

Wij leveren ook die acers met een centrino on board, zker een goed notebook, werkt lekker snel, zuinig, en mooi beeld joh! Echt een goeie investering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

hij werkt alleen niet met VPN :)

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Stinger is ook op zoek naar een laptopje voor volgend jaar op school en heeft heel de middag zitten surfen is nog niet echt bij Acer aanbeland maarl eest aardige results ;)

BTW ff voor iedereen.

Je hebt dus in Laptops de volgende mogelijkheden voor Intel:

P4 Desktop CPU op 400/533Mhz FSB tot 3,06Ghz
P4-M Mobile CPU op 400/533 Mhz FSB tot 3,06Ghz

Update hierbij ge-edit vanwege nieuwspost op de FP:
De nieuwe mobiele Pentium 4 met 533MHz FSB is leverbaar in snelheden van 2,4 tot en met 3,06GHz. Verder werd een 2,6GHz-uitvoering met 400MHz uitgebracht.
P-M Centrino CPU op 400Mhz FSB tot 1,7Ghz

Op de site van Intel was in een benchresult een 1,6Ghz Centrino sneller dan een 2,6 P4-Mobile. Interessant

[ Voor 20% gewijzigd door Stinger666 op 13-06-2003 01:42 ]

Pagina: 1