aan de eigenaars van een acer travelmate 800

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb sinds eergisteren een acer travelmate 800 LCi maar ik heb gemerkt dat wanneer deze onder spanning staat (adapater of batterij) deze een hoge-frequentie toon maakt.
Het geluid komt uit de omgeving van de batterij en mini pci kaartjes slot.
Het gebeurt ook waneer ik de batterij er uit haal en enkel op adapterstroom werk dus is het niet de batterij.
Hij maakt het geluid altijd, of hij nu aan of uit staat.
Iemand die deze laptop heeft en ook deze toon heeft, of weet wat de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

<knip> foutje :)

[ Voor 88% gewijzigd door Han op 24-04-2003 13:41 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:04

JWO

intern trafootje ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik heb het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Mijn HP Omnibook 2000CS (Pentium 133) doet het ook...

Is dat bijzonder dan? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 25-04-2003 17:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ook met een travelmate 800 LCi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 20:05
Heb ook een travelmate 800 LCi maar heb dat niet tenminste ik hoor het niet het enigste wat ik kan horen is een fan in die buurt maar geen piep toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Hoe lang heb je hem al?
En je kan de toon ook horen als hij uitstaat. (wanneer er dus geen fans draaien).
BTW: heb jij ook problemen met die onboard wireless? Ik krijg verbinding maar ze is heel traag, surfen, irc of msn gaat gewoon niet door de lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

StRuJeKeR schreef op 26 april 2003 @ 12:16:
[...]

Ook met een travelmate 800 LCi?
Idd. De pieptoon is erg hoog en erg zacht.
Wireless nog niet geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door j-w op 26-04-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ik heb een thread gevonden op usenet over dit probleem in comp.sys.laptops en daarin staat dat deze week een biosupdate zou moeten uitkomen waarmee dit probleem opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 20:05
mm als de laptop uitstaat hoor ik niks en heb verder geen draadloos netwerk dus zou niet weten of het traag is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Het probleem is blijkbaar niet bij elke laptop, maar zowel j-w als ik hebben er van. En in die usenet thread ook een paar. Hopelijk brengt bios-update een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieRibbens
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
StRuJeKeR schreef op 24 april 2003 @ 13:37:
Ik heb sinds eergisteren een acer travelmate 800 LCi maar ik heb gemerkt dat wanneer deze onder spanning staat (adapater of batterij) deze een hoge-frequentie toon maakt.
Het geluid komt uit de omgeving van de batterij en mini pci kaartjes slot.
Het gebeurt ook waneer ik de batterij er uit haal en enkel op adapterstroom werk dus is het niet de batterij.
Hij maakt het geluid altijd, of hij nu aan of uit staat.
Iemand die deze laptop heeft en ook deze toon heeft, of weet wat de oorzaak is?
Ik heb nu ongeveer een maand een Travelmate 800 en de piep was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen, maar als ik goed luister hoor ik idd een hele zachte hoge piep.
Ik heb de wireless kaart een keer uitgeprobeerd op een draadloos netwerk met een Airport van Apple, en dat ging prima. De Snelheid was net zo hoog als via een UTP kabel. Alleen was de ontvangststerkte van mijn WiFi kaart minder dan die van de apple wireless kaarten die ook op het netwerk waren aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55

IJ

Ikzelf had deze laptop willen kopen tot een paar dagen geleden. Ik las op een van de nieuwsgroepen van @home over dit probleem. Het schijnt zo te zijn dat de HD nooit helemaal uit gaat; ook al staat de laptop uit.

Dit probleem schijnt al bekend te zijn bij Acer Europe...maar ze hebben nog geen oplossing.

De berichten van de nieuwsgroep:
I have a TM 800 and it also makes a noise that seems to come
from somewhere near the place, where the hd sits. I just con-
ducted a simple test. I pulled out both, the battery *and* the
harddrive. I then put the battery back in place and the noise
was there again! So i think it's not the hd.
---
ACER Europe knows about this problem but for the moment they don't know
how to solve it. It seems so that the harddisk doesn't stop running by
switching ff the laptop (you hear the noise of the harddisk even on a switched-off
laptop). This would explain the abnormal power-comsumption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Het is niet de harde schijf maar een ander onderdeel, dat staat in je eigen quote Ik denk dat het eerder aan een soort transformator ofzo ligt.
In diezelfde thread stond ook nog dat acer deze week een biosupdate zou uitbrengen die dit probleem oplost. Ondertussen neem ik gewoon 's nachts de batterij er uit.

[ Voor 25% gewijzigd door StRuJeKeR op 27-04-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55

IJ

StRuJeKeR schreef op 27 April 2003 @ 12:13:
Het is niet de harde schijf maar een ander onderdeel, dat staat in je eigen quote Ik denk dat het eerder aan een soort transformator ofzo ligt.
In diezelfde thread stond ook nog dat acer deze week een biosupdate zou uitbrengen die dit probleem oplost. Ondertussen neem ik gewoon 's nachts de batterij er uit.
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Zie het nu ook staan op de nieuwsgroep. Laatste keer dat ik gekeken heb was een paar dagen geleden.

Nog even afwachten of de bios-update helpt (wat wel te hopen is :)) en dan bestel ik hem ook maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik er niet direct iets van kan vinden zou ik graag weten of iemand ondertussen al weet of er een oplossing voor dir probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23
misschien een biosupdate?

op de site van dit model staat een link naar versie 16 van het bios, maar op de ftp site staat er al een met versie 19:

ftp://ftp.support.acer-eu...book/TravelMate_80x/bios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel raar hoor dat je door middel van een bios update een hoge toon uit je laptop kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

ik heb het ook, sinds eergisteren een travelmate 800 en toen ik ging slapen en hij op de accu stond (uit trouwens) hoorde ik die piep ook...ik stoor me er niet zo aan hoor, maar als het middels een biosupdate te verhelpen is, prima dan!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
DIe bios update verhelpt niks :( IK heb nu 3A19 en het helpt niets.
Wat ik wel heb (al van voor de bios update) zijn bluescreens, telkens met de driver van de wlan card, heb al de acer drivers reinstalled en nu is het met de dell drivers net hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem contact op met Acer. Wij hebben dit met eerdere types ook gezien. Je moet de laptop opsturen en dan wordt het moederbord vervangen. Dit komt vaker voor bij travelmate laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

dit heb ik ook met mijn Asus M2400e...

vind het niet echt storend, maar als het op te lossen is, hoor ik dat graag :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 12:41:
Neem contact op met Acer. Wij hebben dit met eerdere types ook gezien. Je moet de laptop opsturen en dan wordt het moederbord vervangen. Dit komt vaker voor bij travelmate laptops.
ja, lekker, koop je net gloedje nieuwe laptop, kun je hem meteen gaan opsturen, das toch het laatste wat je wil als je nieuwe laptop heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:12

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 17:05:
[...]

ja, lekker, koop je net gloedje nieuwe laptop, kun je hem meteen gaan opsturen, das toch het laatste wat je wil als je nieuwe laptop heb
Lijkt me wel het slimste wat je kan doen als je een werkende wilt hebben :X ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2022
ik heb ook een travelmate, en idd ook last van dat piepje. Maaar als ik wireless ga heb hier geen last van, alleen als ik m'n ethernetkaart gerbuik heb hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is een hoogfrequent spoeltje in de voeding dat die piep veroorzaakt.
[search=piep voeding], het is volgens mij wel algemeen bij gewone voedingen, maar laptops weet ik niet.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Acer Travelmate 80x topic deel 1 & 2 zijn dicht.... maar ik zie deel 3 nergens?!?!?!?

Doet de search het niet goed?? Of is ie nog niet open?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Acer Travelmate 80x topic deel 3

Ik heb dat piepje ook, maar de HDD kan het niet zijn zoals hierboven ergens geschreven wordt want de piep zit meer in het midden.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waha, dus m'n brakke Medion laptop is niet de enige met dit probleem? >:)

Ik heb het probleem voornamelijk als ik toepassingen draai die wat geheugen eten (autoCAD, UT2003, Maya etc). Dan begint het ding in eens zo een irritante hoge toon te maken. En in spelletjes valt de framerate van 60 fps naar 30 fps. Mijn oplossing is de stekker ff uit de laptop trekken, en dan deze er weer in doen. Dan zit ie ff een nano-seconde op de batterij, maar bij mij helpt et wel, het gebeurd pas weer als ik weer een anders spel ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 13:29:

Ik heb het probleem voornamelijk als ik toepassingen draai die wat geheugen eten (autoCAD, UT2003, Maya etc). Dan begint het ding in eens zo een irritante hoge toon te maken. En in spelletjes valt de framerate van 60 fps naar 30 fps. Mijn oplossing is de stekker ff uit de laptop trekken, en dan deze er weer in doen. Dan zit ie ff een nano-seconde op de batterij, maar bij mij helpt et wel, het gebeurd pas weer als ik weer een anders spel ga spelen.
Helaas Flex, jouw probleem is toch iets heftiger. ;)

De pieptoon bij de Acer hoor je alleen als je de laptop uitzet, en de batterij erin laat zitten. Maar dan nog alleen als je je oor tegen het toetsenbord of tegen de onderkant van de laptop houd.

Niet echt een probleem dus. :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seq_uence schreef op 10 July 2003 @ 13:59:
[...]

Helaas Flex, jouw probleem is toch iets heftiger. ;)

De pieptoon bij de Acer hoor je alleen als je de laptop uitzet, en de batterij erin laat zitten. Maar dan nog alleen als je je oor tegen het toetsenbord of tegen de onderkant van de laptop houd.

Blegh.. ik was net zo blij :D

ah well, ik blijf gewoon me stekker er uit trekken als ie weer gaat piepen })
Medion powa ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 13:29:

Lijkt me eerder een combinatie van V-Sync en het te heet worden van je laptop. Die medion krengen worden te heet, dat is bekend. Je proccesor klokt zichzelf onder waardoor de FPS in games onder de 60 komt te liggen. V-Sync zorgt er op zijn beurt weer voor dat de FPS wordt bijgesteld naar 30.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
dual-zip schreef op 10 July 2003 @ 14:06:
[...]
Lijkt me eerder een combinatie van V-Sync en het te heet worden van je laptop. Die medion krengen worden te heet, dat is bekend. Je proccesor klokt zichzelf onder waardoor de FPS in games onder de 60 komt te liggen. V-Sync zorgt er op zijn beurt weer voor dat de FPS wordt bijgesteld naar 30.
Nou ja ik werk ook met een medion notebook de P4 2.0GHz Maar heb echt geen enkel probleem dat hij naar beneden gaat in spellen of dat hij piept. En als me dat al zou gebeuren gaat hij dus wel terug. :7 Je hebt niet voor niks de garantie. Deze garantie service is trouwens snel weet ik via een collega.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dual-zip schreef op 10 July 2003 @ 14:06:
[...]

Hmm zou kunnen, maar dan is het vreemd te noemen dat als ik de stekker er ff uit haal dat ie et dan wel weer normaal doet. Maar heeft een dekstop proc. ook dat V-sync, want er zit namelijk een dekstop proc. in. En dan nog is het niet logisch want ik draai 2.4 Ghz, en dat is het zwaar boven de minimum specs van UT2003. Mijn bottelnek is de ATI Mobolity9000 chip van 32mb, die zorgt voor lage fps. Als de proc. zichzelf terugklokt zou ik dat niet moeten zien in een halvering van de fps.

Tja de Medion granatie is wel ok, maar hij is al een keer weg geweest, heb et hele probleem beschreven, gezegd dat die gasten ff moeten UT'en. Kreeg em terug met de boodschap dat ie werknemer een uur het zitten gamen zonder problemen. Tja, wat moet ik dan? Ach het is ook niet zo een groot probleem. :/

Ik ben gewoon niet tevreden met het apparaat er is inmiddels al zo vaak aan gesleuteld, en ik heb et ding pas een jaar. Ik roei met de riemen die ik heb, en vin et wel best zo. Ik wacht op de next-gen mobiele video kaarten, en kijk dan of er iets leuk is te vinden in het A merken segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
seq_uence schreef op 10 July 2003 @ 13:59:

Ik heb een Dell Inspiron 4000, die ongeveer hetzelfde heeft; tijdens het laden hoor je afentoe (niet doorlopend) een hoog zacht piepje. Ik denk dat het iets heeft te maken met het laden van de batterij (go figure ;)), want als ik de adapter eruit trek is het probleem over.

=[edit]=

Overigens is het niet storend te noemen, het is te zacht om er daadwerkelijk 'last' van te hebben, het is een machine, en machines maken nu eenmaal geluid :P

[ Voor 13% gewijzigd door Roelant op 10-07-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:03
Ik heb pas geleden een HP PAVILION ZE4228 dinges in me handjes gehad, en die piepte zo irritant hoog bij het verwisselen van resolutie. VGA driver updaten en probleem was opgelost. BIOS update bij dit Acertje lijkt me dus een goed plan, evenals overige updates...

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Laatst online: 10-09 18:18
Het is een oude topic, maar ik denk dat het voor sneupende tweakers handig kan zijn.

Ikzelf heb ook een TravelMate 800 en kwam erachter dat het muten van je analoge line-in (vaak een AC'97 uitvoering) de piep helemaal weg kan halen. Vaak hoorde ik usb muisbewegingen in de piep of de aanwezigheid van de harde schijf.

Ik weet niet in hoever deze piep datgene is wat anderen horen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ik heb een TM803 en bij mij gaat de piep weg zodra er een usb-apparaat aangesloten is. Ook de interne Bluetooth-adapter is een usb-apparaat, dus die zet ik maar altijd aan als het me stoort. De volumeregeling voor line-in uitschakelen werkte niet...

De piep die de TM geeft als hij uitstaat met de batterij erin en de adapter eruit is met geen enkele mogelijkheid weg te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door BAUKstEr op 10-01-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook.
Speciaal voor dit probleem heeft Acer destijds mijn TM800 gebruikt om de oorzaak te achterhalen, vanwege het aantal klachten op GoT over dit probleem. Ongeveer alles is vervangen geweest maar ze konden geen oorzaak/oplossing vinden. Waarschijnlijk komt het door statische electriciteit. Er is dus geen oplossing voor dit probleem.
Overigens heeft de Dell van mijn zus er ook last van.

USB muis aansluiten of bluetooth inschakelen lost het probleem op, maar gaat wel ten koste van je batterij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:43

r0b

Dat is vreemd, nu ik alleen op mijn kamer zit en goed luister hoor ik opeens deze piep ook.
Dit is bij een Acer TM4001WLMi.

Het is me hiervoor nooit opgevallen, maar dat kan komen omdat er normaal gesproken altijd wel achtergrond-geluiden zijn.
Ik herken de 'piep' wel, deze had ik ook op mijn oude workstation. Deze piep varieerde in toon naargelong de harde schijf hard of zacht bezig was.

Ik moet mijn laptop toch nog open hebben, dus ik zal hem eens aanzetten als ik hem open is, dan kan ik beter lokaliseren waar het geluid weg komt.

(Overigens heeft het uitzetten van de line-in geen effect hier op)

[ Voor 23% gewijzigd door r0b op 10-01-2005 15:56 ]

Pagina: 1