Enigszins off-topic, maar misschien nuttig voor sommige mensen:
Ik wou dus linux op mijn tm803 hebben, suse 8.2 pro leek mij de beste optie aangezien ik goede ervaringen heb hiermee (in tegenstelling tot redhat).
Dit heb ik gedaan om het erop te krijgen.
-Onder windows de acerdata partitie weggegooid, je hebt ergens in dat verborgen menutje in je startmenu een programma waarmee dat kan. De reden dat ik dit onder windows deed was dat suse het een goed idee leek om de c partitie te resizen en daar wat van in te pikken. Aangezien ik dat geen goed idee vond en weinig snap van met de hand partitioneren heb ik het maar zo gedaan.
-Daarna weer opnieuw starten met de suse cd, let wel even op dat in het bios standaard de harddisk als eerste bootdevice staat.
-Hierna netjes alle dingen waar suse om vraagt aangegeven, daarna kopieert ie alles van cd 1 naar de harddisk en reboot ie. Start hierna van de harddisk en niet van de cd.
-Suse vraagt nu nog wat dingen en probeert de hardware te configureren. Hierbij totaal geen problemen ondervonden behalve met de monitor. Hier heb ik ook niks over gezien bij wat websites over linux op de travelmate dus misschien lag het aan mij, maar de monitor werd niet herkend en dus als standaard 640x480 16bit kleuren monitor aangestuurd (

). Mijn oplossing was om voor een standaard lcd monitor te kiezen en daarna de max resolutie op 1400*1050 en kleurdiepte op 24bit te zetten. Hierna werkte de monitor top.
-Verder geen vreemde dingen gezien behalve het volgende, tijdens de installatie had ik al een usb muis ingeplugd en nu herkent suse de touchpad niet, ik ben nog bezig dit op te lossen en zal wel laten weten als het werkt

.
-Na de installatie kan je nog wat dingen aanpassen, ten eerste staat dma standaard uit, draai de online update (met name de kernel update) en zet in YaST dma aan voor je cd speler en je harddisk. Om dvd's te kijken gebruik ik meestal mplayer maar suse levert een suffe versie mee die veel dingen niet doet, even maar
www.mplayerhq.hu gaan, de source downloaden en compilen (lees wel even goed de readme's, anders doet mplayer als nog weinig

) en je kan dvd kijken.
Afgezien van wat kleine puntjes hierboven ben ik erg tevreden met linux op mijn travelmate, het enige wat niet schijnt te werken is het draadloze netwerk.