Acer Travelmate 80x topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.134 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Styno schreef op 21 October 2003 @ 16:39:
Ik vermoed dat mensen met een probleem eerder geneigd zijn om een topic/reply te posten dan degenen die alleen maar veel plezier met hun kewle 80x hebben (zoals ik :))

Bovendien zijn een paar van de probleem gevallen veel te breed uitgemeten in dit (en vorige) topic. Sommige mensen menen dat iedereen op de hoogte gehouden wil/moet worden van elk detail van hun 'probleem'....
Helemaal met je eens. Ik vind het aantal klachten nogal meevallen. Wij zijn hier met zijn allen een uitzondering op de regel. De meeste laptop en PC bezitters bezitters weten waarschijnlijk niet eens dat deze site bestaat.
Afgezien daarvan, denk ik dat wij meestal zeer kritische (soms TE kritisch) gebruikers zijn. Iig drijven de meesten ons de PC tot meer uitersten dan de gemiddelde consument.
Tevens reageert men vaker als men iets niet goed vindt, als iets niet werkt, dan wanneer alles wel werkt. Dat is een mens eigen, dat doen we met de meeste dingen.

* Loft is nog steeds happy met de PC ;)

Mijn adapter piept niet trouwens.... (voor diegene die dat weten wilde....)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Nakebod

Nope.

Heeft iemand bij Speedswitch XP de Remaining time werkend? Dus niet 999 min.

RS_003 in "Acer Travelmate 80x topic deel 3"
Daar vermeld RS_003 wel dat hij het had, alleen toen laptop RMA had, maar volgens mij in de berichten erna wordt er geen oplossing gegeven.
Nu las ik op het forum van Speedswitch XP dat bios update deze functie zou aanzetten. Heeft iemand bios update gedaan, en werkte het toen wel? Of zonder bios update werkend?
Want de laptop loopt nu goed, en bios update vind ik op zich niet echt noodzakelijk, tenzei het dus dit "probleempje" verhelpt.

@ RS_003, misschien Speedwitch XP ook in startpost zetten? http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Late edit:
Bios update gedaan, merk weinig verschil :(
Nog steeds 999 minuten remaining, was dat maar zo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nakebod op 23-10-2003 11:03 . Reden: Bios geupdated ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op 22 October 2003 @ 21:55:
Mail naar ehm, benelux<at>acer-euro<dot>com
Dat was wat ze mij telefonisch zeiden, dus dat maar even gedaan.
Misschien dat jij die mail wel krijgt :P Subject: Systeem CD
Neuh, dat is een verkoop kwestie :)
Gaat naar de lieve dames van Sales :+
Nakebod schreef op 22 October 2003 @ 23:19:
Want de laptop loopt nu goed, en bios update vind ik op zich niet echt noodzakelijk, tenzei het dus dit "probleempje" verhelpt.
Ik zal hier morgen even voor kijken :)
Alsmede VGA-out kwestie.

Ga nu slapen, moet morgen weer kwiek zijn voor al onze klanten (wellicht ook GoT-ters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Nakebod schreef op 22 oktober 2003 @ 23:19:

Daar vermeld RS_003 wel dat hij het had, alleen toen laptop RMA had, maar volgens mij in de berichten erna wordt er geen oplossing gegeven.
Nu las ik op het forum van Speedswitch XP dat bios update deze functie zou aanzetten. Heeft iemand bios update gedaan, en werkte het toen wel? Of zonder bios update werkend?

@ RS_003, misschien Speedwitch XP ook in startpost zetten? http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Late edit:
Kan je @ komen via duitste site met tips.

Ik edit de post wel als ik klaar ben met *slik* 7 hoofdstukken huischwerk voor ICT basis en ECDL :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op 22 oktober 2003 @ 23:19:

Late edit:
Dit probleempje heb ik ook...voor mensen die weten hoe je het correct kan laten weergegeven, laat het ons weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 11-09 07:11
Toch even zeggen dat ik heel erg tevreden ben met me notebook. Heb de Acer TravelMate 803 LMib en heb echt 0,0 problemen.
Natuurlijk even nagekeken wat de meest voorkomende problemen waren met dit notebook en even gedubbel checked... maar kan niks vinden. TV-Out is prima, VGA-Out is haarscherp, geen piepjes.... niks.
Alleen het geluid wat uit deze laptop komt is ronduit bedroevend.... maar goed ik zit daar niet zo heel erg mee eigenlijk.

Anyways, wat ik eigenlijk wilde vragen is hoe ik kan zien welke bios versie ik heb en wat ik ermee opschiet om het bios te updaten als alles naar behoren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Schmoove schreef op 23 October 2003 @ 17:58:
Toch even zeggen dat ik heel erg tevreden ben met me notebook. Heb de Acer TravelMate 803 LMib en heb echt 0,0 problemen.
Natuurlijk even nagekeken wat de meest voorkomende problemen waren met dit notebook en even gedubbel checked... maar kan niks vinden. TV-Out is prima, VGA-Out is haarscherp, geen piepjes.... niks.
Alleen het geluid wat uit deze laptop komt is ronduit bedroevend.... maar goed ik zit daar niet zo heel erg mee eigenlijk.

Anyways, wat ik eigenlijk wilde vragen is hoe ik kan zien welke bios versie ik heb en wat ik ermee opschiet om het bios te updaten als alles naar behoren werkt?
Chek mijn sig: Een upgrade is vaak niets meer dan een nieuwe installatie met behoud van ellende! ( Oké is niet helemaal correct in dit geval maar goed :P )

Ik zou hem igg niet updaten, je laptop werkt nu "nog" goed dus waarom zou je het willen veranderen voor 5% extra performance bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hier een berichtje voor de mensen die nog twijfelen vanwege de poll ofzo...
Ik heb mn TM800 nu sinds maandag... Geen problemen nog :)
Gisteren bij een vriend geweest met een Apple Airport (Wi-Fi)... »vanochtend een access point besteld... Dat zegt wel genoeg denk ik :?
Externe monitor heb ik nog niet getest
Infrarood wel i.c.m. mn Nokia 8310 » werkt
Bluetooth ook i.c.m. Sony Ericsson T610 van een vriend » werkt, ook i.c.m. zn Apple notebook

Zo nu ga ik nog een aantal vragen stellen :)
1) bij mij zit er links een sticker 'Travelmate 800LCi'. Staat daar bij jullie ook 'chipest' ipv 'chipset' :?
2) nog een vraag over accu's algemeen: hoe kun je nou t beste je notebook accu behandelen? ik weet dat t niet goed is om steeds een beetje te ontladen en dan weer laden enzo, dat het het beste is om te laden en daarna volledig ontladen.
Wat ik nu doe is laden, volledig ontladen, daarna laden en vervolgens gewoon doorwerken op netstroom... dat is toch niet slecht voor de accu :?

harddisk wordt trouwens idd een beetje warm maar dat kan de pret niet bederven :)

enig nadeel van zon notebook is dat mn vader steeds langskomt om te racen over t LAN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 19:59:
1) bij mij zit er links een sticker 'Travelmate 800LCi'. Staat daar bij jullie ook 'chipest' ipv 'chipset' :?
Op mijn 803lCi zit inderdaad ook zo'n sticker, was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen.

Ook ik heb sinds ik mijn laptop heb (2 week) nog geen probleem gehad met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 19:59:
Zo nu ga ik nog een aantal vragen stellen :)
Lol, nou zit ik al ruim 5 maanden tegen dat stikkertje aan te kijken, en ook mij is dat nog steeds niet opgevallen. Ja, het staat er inderdaad :D

Dat van die batterij ben ik nog steeds niet uit. Het is een Lithium-Ion en over dat type hoor ik al jaren steeds weer tegenstrijdige verhalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Hmm ok een BIOS update zal ik maar achterwege laten.... heeft misschien ook niet zo heel veel zin.
Iets anders dan. Ik heb eens zitten klooien met display drivers en wil mijn ervaring daarmee even met jullie delen.

Allereerst weten de meeste wel dat je de drivers van een Radeon Mobility niet zomaar kan updaten met de laatste versie van de Catalyst drivers. Dit is omdat de aansturing van het scherm een specifiek element is wat ATi niet kan regelen in hun drivers. De verantwoordelijkheid hiervan ligt dan ook bij de leverancier van de laptop.... Acer in dit geval.
Vervelend is alleen dat Acer nog steeds alleen de 3.1 versie van de Catalyst drivers beschikbaar stelt, dit terwijl we onderhand alweer op versie 3.8 zitten.

Nu ben ik eens gaan prutsen met die drivers en dat is niet helemaal bevallen moet ik zeggen. Allereerst heb ik de Catalyst 3.8 drivers gepakt en die zo gemod (mbv de INF file), dat ze werken met de 9000 Mobility. Installeren gaat perfect. Ook na een reboot ziet het er allemaal prima uit.
Er treed echter 1 groot probleem op. Zo nu en dan (vaak bij het openen van een internetpagina of het starten van een programma) wordt 1 regel (pixelregel) helemaal wit voor ongeveer 1/10 sec. (don't pin me down on that one).
Vervelend, maar goed, het valt nauwelijks op. Aan de andere kant lijkt het me toch niet goed voor het scherm, aangezien dit duidelijk wijst op een verkeerde aansturing van het scherm (verkeerd... nouja in iedergeval niet helemaal 100%).

Goed, misschien mijn fout bij het modden. Programmatje gedownload van Rage3D en daarmee de drivers gemod. Opnieuw geinstalleerd, maar probleem blijft.

Volgende... de Omega drivers maar eens proberen. Zelfde probleem.

Acer drivers er weer op.... verrek... het is WEG.

Blijkbaar veranderd Acer dus inderdaad een aantal waarden in hun INF files die ervoor zorgen dat het scherm goed aangestuurd wordt. Naar de waarden die veranderd worden is het gissen... moeilijk te vinden.

Mijn advies is om toch maar bij de Acer drivers te blijven (ook al zijn deze hopeloos verouderd). Ik vertrouw die Omega en gemodde Catalyst drivers niet meer. Als die niet het scherm 100% goed aansturen kan dat nooit goed zijn voor mijn LCD.
Ik blijf lekker bij de Acer drivers... heb alleen daar dus geen problemen mee.

Het is alleen te hopen dat ze die drivers eens gaan updaten, of een programma uitbrengen waarmee je de drivers zelf op de juiste manier kan modden.

Doe ermee wat je wil, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op 23 October 2003 @ 23:54:
Het is alleen te hopen dat ze die drivers eens gaan updaten, of een programma uitbrengen waarmee je de drivers zelf op de juiste manier kan modden.
Wat updates betreft is Acer niet zo'n uitblinker, kijk maar naar de steeds uitgestelde release datum van de "gratis" (kost je 25 euro verzendkosten) PPC2003 versie voor de Acer N10.

Ik heb trouwens ook de 803 besteld door dit forum (en de leuke specs/prijs :) ).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb zelf ook wat zitten kloten met VGA drivers, eerst de standaard, daarna de officiele van Acer gehaald, daarna de Omega, en bij allen had ik geen last van witte balken of iets wat wees op het niet goed aansturen ervan.

Ik had wel, dat bepaalde spellen (Zowel legaal als illigaal) starten, terug naar Windows klapten maar nog wel draaide in de taakbalk, en pas na het aanklikken in de taakbalk, kwam het spel goed naar voren. Zelfs 1 spel, Red Faction, wouw helemaal niet starten.

Omega drivers uninstalled, en weer de officiele drivers van Acer erop, en ik had nergens last van met die spellen.

Oftewel, ook mijn conclusie :P De officiele Acer drivers lijken op dit moment beter dan Omega.
Zelf de Catalist drivers patchen heb ik nog niet geprobeerd, dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Mocht je het modden zelf willen proberen, dan kun je het betreffende programma hier downloaden:

http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33717450

of direct:

mirror 1: http://www.davidhanefelt.dk/rage3d/MM4.exe
mirror 2: http://62.107.68.16/MM4.exe

[ Voor 3% gewijzigd door Schmoove op 24-10-2003 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Overigens werken die Omega drivers helemaal niet lekker op de Acer, want elke keer als ik een Java app wilde isntalleren dat gebruik maakte van InstallAnywhere crashtte het aan het eind :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 23:52:
[...]

Neuh, dat is een verkoop kwestie :)
Gaat naar de lieve dames van Sales :+

[...]

Ik zal hier morgen even voor kijken :)
Alsmede VGA-out kwestie.

Ga nu slapen, moet morgen weer kwiek zijn voor al onze klanten (wellicht ook GoT-ters ;)
Ik heb VGA-out kwestie nagevraagd, weet er zo geen oplossing voor.
Systeem kan uiteraard binnenkomen. :)
Schmoove schreef op 23 October 2003 @ 23:54:
Nu ben ik eens gaan prutsen met die drivers en dat is niet helemaal bevallen moet ik zeggen. Allereerst heb ik de Catalyst 3.8 drivers gepakt en die zo gemod (mbv de INF file), dat ze werken met de 9000 Mobility. Installeren gaat perfect. Ook na een reboot ziet het er allemaal prima uit.
Er treed echter 1 groot probleem op. Zo nu en dan (vaak bij het openen van een internetpagina of het starten van een programma) wordt 1 regel (pixelregel) helemaal wit voor ongeveer 1/10 sec. (don't pin me down on that one).
Vervelend, maar goed, het valt nauwelijks op. Aan de andere kant lijkt het me toch niet goed voor het scherm, aangezien dit duidelijk wijst op een verkeerde aansturing van het scherm (verkeerd... nouja in iedergeval niet helemaal 100%).

Goed, misschien mijn fout bij het modden. Programmatje gedownload van Rage3D en daarmee de drivers gemod. Opnieuw geinstalleerd, maar probleem blijft.

Volgende... de Omega drivers maar eens proberen. Zelfde probleem.

Acer drivers er weer op.... verrek... het is WEG.
Oververhitting en beschadigde monitoren door Catalyst 3.8?
Kijk hier eens... Ik zou het mooi bij de 3.1 houden :X
Blijkbaar veranderd Acer dus inderdaad een aantal waarden in hun INF files die ervoor zorgen dat het scherm goed aangestuurd wordt. Naar de waarden die veranderd worden is het gissen... moeilijk te vinden.
Het zijn gewoon de standaard drivers hoor ;)
Ik blijf lekker bij de Acer drivers... heb alleen daar dus geen problemen mee.
"Oud" hoeft dus niet per se slecht te zijn. Misschien al bij nagedacht dat er een reden is dat er nog geen nieuwe drivers via Acer beschikbaar zijn? ;)
Zover ik weet worden alle nieuwe 800's nu nog steeds niet met de 3.8 uitgeleverd.
Dit is niet echt de doelgroep van Acer, wel? :)
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 00:10:
[...]

Wat updates betreft is Acer niet zo'n uitblinker, kijk maar naar de steeds uitgestelde release datum van de "gratis" (kost je 25 euro verzendkosten) PPC2003 versie voor de Acer N10.

Ik heb trouwens ook de 803 besteld door dit forum (en de leuke specs/prijs :) ).
Dit is de fout van Microsoft, Microsoft regelt die update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En vwk, heb je toevallig ook meer info over de resterende tijd van accu, in SpeedswitchXP?
Bios update zoals op het forum van SpeedswitchXP gesuggereerd werd, heeft helaas niet geholpen.
Of is het gewoon een functie die totaal niet ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2) nog een vraag over accu's algemeen: hoe kun je nou t beste je notebook accu behandelen? ik weet dat t niet goed is om steeds een beetje te ontladen en dan weer laden enzo, dat het het beste is om te laden en daarna volledig ontladen.
Wat ik nu doe is laden, volledig ontladen, daarna laden en vervolgens gewoon doorwerken op netstroom... dat is toch niet slecht voor de accu :?
En nog iemand die hierop kan/wil reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:54:
[...]

En nog iemand die hierop kan/wil reageren?
In principe moet het door het Li-ion verhaal niet uitmaken... ik heb iig vanaf het begin gewoon gewerkt zonder er rekening mee te houden. Dus gewoon aan bureau aan netstroom en op accu wanneer nodig.

Iemand wees mij er op dat dan na 2 maanden absoluut zeker de accu veel minder zou presteren, minder lang mee zou gaan e.d.

Heb dus onlangs (staat nog in deel 4) een keertje de accu leeggewerkt met een paar extra instellingen (wifi & bt always on, scherm iets lichter dan standaard en energiebeheer op mobiel), en ik haal gewoon de tijden van benchmarks... tenminste, ik benader ze door m'n extra power-drain instellingen :P

Maar ik heb geen enkele reden om dan ook maar te denken dat de accu slecht wordt door het niet in het begin volledig ontladen... staat ook niet in de handleiding ... heb gezocht maar vond niets :P

Misschien kan onze expert (ja jij vwk :P) hier iets over zeggen?? Wat is de policy van Acer hierover?? Staat tenslotte niet in de manual...

Zo, en nu me Logitech pocketmouse dumpen en m'n nieuwe MX500 installen :) Prima muis hoor die pocket, maar voor mijn 6+ uur achter laptop elke dag en grote klauwen net iets te klein... ;)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 14:09
Enigszins off-topic, maar misschien nuttig voor sommige mensen:

Ik wou dus linux op mijn tm803 hebben, suse 8.2 pro leek mij de beste optie aangezien ik goede ervaringen heb hiermee (in tegenstelling tot redhat).
Dit heb ik gedaan om het erop te krijgen.
-Onder windows de acerdata partitie weggegooid, je hebt ergens in dat verborgen menutje in je startmenu een programma waarmee dat kan. De reden dat ik dit onder windows deed was dat suse het een goed idee leek om de c partitie te resizen en daar wat van in te pikken. Aangezien ik dat geen goed idee vond en weinig snap van met de hand partitioneren heb ik het maar zo gedaan.

-Daarna weer opnieuw starten met de suse cd, let wel even op dat in het bios standaard de harddisk als eerste bootdevice staat.

-Hierna netjes alle dingen waar suse om vraagt aangegeven, daarna kopieert ie alles van cd 1 naar de harddisk en reboot ie. Start hierna van de harddisk en niet van de cd.

-Suse vraagt nu nog wat dingen en probeert de hardware te configureren. Hierbij totaal geen problemen ondervonden behalve met de monitor. Hier heb ik ook niks over gezien bij wat websites over linux op de travelmate dus misschien lag het aan mij, maar de monitor werd niet herkend en dus als standaard 640x480 16bit kleuren monitor aangestuurd (:(). Mijn oplossing was om voor een standaard lcd monitor te kiezen en daarna de max resolutie op 1400*1050 en kleurdiepte op 24bit te zetten. Hierna werkte de monitor top.

-Verder geen vreemde dingen gezien behalve het volgende, tijdens de installatie had ik al een usb muis ingeplugd en nu herkent suse de touchpad niet, ik ben nog bezig dit op te lossen en zal wel laten weten als het werkt :).

-Na de installatie kan je nog wat dingen aanpassen, ten eerste staat dma standaard uit, draai de online update (met name de kernel update) en zet in YaST dma aan voor je cd speler en je harddisk. Om dvd's te kijken gebruik ik meestal mplayer maar suse levert een suffe versie mee die veel dingen niet doet, even maar www.mplayerhq.hu gaan, de source downloaden en compilen (lees wel even goed de readme's, anders doet mplayer als nog weinig :)) en je kan dvd kijken.

Afgezien van wat kleine puntjes hierboven ben ik erg tevreden met linux op mijn travelmate, het enige wat niet schijnt te werken is het draadloze netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Even reageren op Linux op een laptop. Linux is out of the box helemaal niet zuinig. Je moet de kernel patchen en frequentie daemons gebruiken om gebruik te maken van de speedstep technologie.

ik gebruik een 2.4.22-ac3 kernel (heeft centrino speedstep patch), met daarop de laptop-mode patch (zelf doen want de patch is voor de stock kernels) deze laatste patch schrijft niet alles rechtsreeks naar disk maar cached een hoop in memory waardoor je met hdparm een spindown in kan stellen die dan ook werkt. ik doe een disk spindown in 5 minuten.

als ik op batterij werk, dan draait de acer op 600 MHz en doe ik 5 uur met de batterij. Screensaver maakt ook gebruik van dpms (= backlit uit).

standaard draait linux dus gewoon op 1600 MHz (803) en zuigt tie je accu echt snel leeg.

ik maak gebruik van cpufreqd en acpid om deze dingen te regelen. kijk eens op http://www.tuxmobil.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 14:09
Bedankt voor de tip, ik zal er straks eens naar kijken. Ik was al helemaal blij toen ik mijn eerste dvdtje mobiel kon kijken onder linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 800LCib, mooi mooi dingetje, eerste nog terug moeten sturen omdat een speaker niet goed was..... na 1,5 week terug met een nieuwe. :D

Ben er echt helemaal happy mee, alleen..... hij wil niet in standby mode, scherm gaat wel op zwart, maar de power indicator blijft groen en hij is met geen mogelijkheid weer wakker te maken. Alleen rebooten werkt nog, behoorlijk onhandig dusch.

What could it be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 17:48:
Ik heb de 800LCib, mooi mooi dingetje, eerste nog terug moeten sturen omdat een speaker niet goed was..... na 1,5 week terug met een nieuwe. :D

Ben er echt helemaal happy mee, alleen..... hij wil niet in standby mode, scherm gaat wel op zwart, maar de power indicator blijft groen en hij is met geen mogelijkheid weer wakker te maken. Alleen rebooten werkt nog, behoorlijk onhandig dusch.

What could it be?
Het zal wel niet zo zijn maar toch :P

Toen ik mijn laptop voor de 2e keer rma deed wegens kappote geluids chip kreeg ik hem terug en toen was er ook wat mis met de interne voeding, hij viel igg binnen 30 min uit en soms wou hij echt uren lang niet aan gaan.

Succes B) >:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 19:59:
oei! :D
Dat is wel erg stom van Acer :D :D
Staat er bi mij dus ook :D :X
Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 19:59:
Wat ik nu doe is laden, volledig ontladen, daarna laden en vervolgens gewoon doorwerken op netstroom... dat is toch niet slecht voor de accu
Ik merk nog geen verschil in de accu duur en ik gebruik de laptop dagelijks. Meestal met stroom er gewoon op. Een enkele keer vergeten, en dan begint ie te piepen na ongeveer 4,5 uur.

Wat ik van Nokia over Li-ion accus begreep: 1e keer dat je het apparaat krijgt, volledig leeg laten gaan.
Daarna volledig vol laden, en daarna nog 1 keer volledig leeg laten gaan. Daarna boeit het niet meer. Ik weet niet of dat verhaal ook voor de Li-ion accu's van Acer opgaat.

Een tijdje geleden hadden we het over verlies in de nacht van de accu. Dat dacht ik ook altijd te hebben (3%), maar volgens mij klopt dat niet ;)

Als ik gedurende een tijdje gewerkt heb en de accu staat op 58%. Daarna de laptop uitzetten en dan na 5 minuten weer aan.... (moest booten) Opeens 55%
Dit heb heb ik ook al met 9% en 6% gehad. En daarna nog een keer en iedere keer 3% verschil. Lijkt er wat mij betreft op dat er snachts geen verlies is (1 nacht dan ;) ) maar dat het gewoon komt omdat opstarten veel stroom vergt.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het naadje van de kous wil weten over het onderhoud en meer van oplaadbare batterijen kan terecht op onderstaande link:

http://www.buchmann.ca/faq.asp

Het complete boek daarover kun je na registratie op onderstaande link inh z'n geheel downloaden.

http://www.buchmann.ca/toc.asp

Ik.. eeeuh..... ga het nog wel eens een keer lezen als ik teveel tijd heb ofzo Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/sgop/bloos.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Stiffener schreef op 25 October 2003 @ 19:41:
Als ik gedurende een tijdje gewerkt heb en de accu staat op 58%. Daarna de laptop uitzetten en dan na 5 minuten weer aan.... (moest booten) Opeens 55%
Dit heb heb ik ook al met 9% en 6% gehad. En daarna nog een keer en iedere keer 3% verschil. Lijkt er wat mij betreft op dat er snachts geen verlies is (1 nacht dan ;) ) maar dat het gewoon komt omdat opstarten veel stroom vergt.
Tijdens het booten staat de harde schijf natuurlijk flink te ratelen en moet tevens alle hardware geinitialiseerd worden en het zou me niets verbazen als de hele laptop al die tijd op volle snelheid staat te werken. Zaken zoals speedstep zullen pas actief worden als windows in de lucht is.

Het lijkt me dan ook niet vreemd dat je na een boot minder acculading hebt dan vlak voor de shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Laatst online: 09-09 15:28
Ik was zeer te spreken over mijn TM 800 maar ik heb de resolutie aan gepast en waar door hij vast liep na reboot geeft deze geen beeld meer ook niet tijdens het opstarten heeft iemand hier een oplossing anders dan um op te stuuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Sniperz schreef op 26 oktober 2003 @ 00:10:
Ik was zeer te spreken over mijn TM 800 maar ik heb de resolutie aan gepast en waar door hij vast liep na reboot geeft deze geen beeld meer ook niet tijdens het opstarten heeft iemand hier een oplossing anders dan um op te stuuren ?
Geeft ie ook geen beeld zodat je op veilige modus kan opstarten??

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
Nee totaal geen beeld anders had ik de driver wel ff verwijder maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Sniperz schreef op 26 October 2003 @ 00:26:
Nee totaal geen beeld anders had ik de driver wel ff verwijder maar helaas :(
-Booten met restore-cd's
-Booten met externe monitor
-Knoppix o.i.d. proberen

Geen van allen? Dan opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb je niet stiekem de backlight uitgeschakeld of de monitor naar de externe uitgang gezet? Fn+F5 (Extern scherm) en Fn+F6(Backlight) Want in beide gevallen zie je niet veel, hoewel met backlight uit, kan je, zwaar moeilijk, wel iets kan zien, maar totaal niet werkbaar :)

Edit:
Bovenstaande doet me denken aan een klant, tijdje terug in de winkel, omdat ze muis het niet meer deed van eeen Acer Aspire geloof ik. Hij wou de laptop laten opsturen, kost nogal wat tijd en geld.
Collega van mij had die ingenomen, en ik d8, toch maar ff kijken, start ding, in Windows, geen muis, Fn+F7, viola, muis :P

[ Voor 38% gewijzigd door Nakebod op 26-10-2003 09:27 . Reden: Lange edit :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteravond zon hoge piep van onder t toetsenbord...
Nog niet eerder last van gehad... Is niet te verhelpen op de een of andere manier he? :(

Op mijn factuur van Dynabyte staat trouwens:

Acer TravalMate 800LCi 2 jaar garantie haal en breng service
» kortom Dynabyte zorgt voor t vervoer bij problemen? :?

edit... heb die bttray uit t opstarten gehaald, is nu wel minder maar niet weg :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnit... BIOS geflashed en hij is nog steeds niet wakker te maken na standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
Nakebod schreef op 26 October 2003 @ 09:23:
Heb je niet stiekem de backlight uitgeschakeld of de monitor naar de externe uitgang gezet? Fn+F5 (Extern scherm) en Fn+F6(Backlight) Want in beide gevallen zie je niet veel, hoewel met backlight uit, kan je, zwaar moeilijk, wel iets kan zien, maar totaal niet werkbaar :)

Edit:
Bovenstaande doet me denken aan een klant, tijdje terug in de winkel, omdat ze muis het niet meer deed van eeen Acer Aspire geloof ik. Hij wou de laptop laten opsturen, kost nogal wat tijd en geld.
Collega van mij had die ingenomen, en ik d8, toch maar ff kijken, start ding, in Windows, geen muis, Fn+F7, viola, muis :P
Wat ik heb gedaan in windows heb ik de resolutie uit geprobeerd ff kijken tot hoe ver hij ging bij 1900 nog wat ging ier een gek beeld vertonen en toen liep hij ook vast.

toen zett ik um weer aan en hij geeft geen beeld

hebhet volgend geprobeerd
FN+ f4
FN+f5
FN+ pijltjes toetsen

denk dat het op sturen word maar iemand een idee hoe lang de reperaties bij acer duren ? want heb um nodig voor me studie.

als ik ATL+CRTL+DEL doet dan boot de pc opnieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door sniperz op 26-10-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

start het op in Veilige Modus, ik dacht dat het F8 was....daarna opnieuw starten, problem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Sniperz schreef op 26 October 2003 @ 11:53:
[...]

Wat ik heb gedaan in windows heb ik de resolutie uit geprobeerd ff kijken tot hoe ver hij ging bij 1900 nog wat ging ier een gek beeld vertonen en toen liep hij ook vast.

toen zett ik um weer aan en hij geeft geen beeld

hebhet volgend geprobeerd
FN+ f4
FN+f5
FN+ pijltjes toetsen

denk dat het op sturen word maar iemand een idee hoe lang de reperaties bij acer duren ? want heb um nodig voor me studie.

als ik ATL+CRTL+DEL doet dan boot de pc opnieuw.
1900?? WOW...

Maare, hang er eens een extern scherm aan, maybe dat ie door de hoge res. niet de tft wil aansturen omdat daar bijv. een beveiliging op zit (om maar een dwarsstraat te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
externe monitor gaat naar powersave dus denk dat de vga het niet over leefd heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na aansluiten van de externe monitor ook de function toetsen geprobeerd?
zou mij idd nix verbazen als t zooitje naar de filistijnen is...

sorry maar als er op t stickertje staat: 1400x1050... dan ga je m toch ook niet hoger zetten/proberen :?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
ja ik denk dat hij kapot is maar vind het raar dat een vga kaart daar niet tegen kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Sniperz schreef op 26 October 2003 @ 15:43:
ja ik denk dat hij kapot is maar vind het raar dat een vga kaart daar niet tegen kan
Tja, ik kom niet verder dan 1600x1200... In de specs van Acer wordt ook nergens gerept over een res hoger dan dat...

Wordt toch opsturen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 1600x1200 kun je die wel gewoon gebruiken :? want die kan t scherm toch ook niet aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje...
ik was pas bij een vriend... hij heeft een apple met zon bluetooth stick

op een gegeven moment stuurde hij mij een mp3tje...
het kopieren van dat mp3tje ging maar met 25 kb/sec. Bluetooth hoort toch veel sneller te zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als ik het irc script die ik gebruik mag geloven, is de bluethooth 0.7 Mbps (Helaas pakt script niet de internet snelheid van de wlan of lan :( )
Dus het zou sneller kunnen, maar niet heel veel.
ff kijken tot hoe ver hij ging bij 1900 nog wat
Nu zit ik toevallig ook ff te kijken, de standaard Acer drivers gingen max tot 1600*1200, wat op het werk resulteerde in beeld, maar dan met een te hoog aantal hz, vervormd dus.
Maar met die nieuwere Acer drivers die ik nu gebruik, kan ik ook tot 2048*1536 selecteren.
Lijkt me niet echt om uit te proberen, want misschien mol ik dan ook me scherm. Zou wel een best lompe bug zijn van Acer (En/of Ati).

Dus: Pas op met je reso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 17:10:
nog een vraagje...
ik was pas bij een vriend... hij heeft een apple met zon bluetooth stick

op een gegeven moment stuurde hij mij een mp3tje...
het kopieren van dat mp3tje ging maar met 25 kb/sec. Bluetooth hoort toch veel sneller te zijn? :?
Afhankelijk van stroomgebruik, protocol, storende omgeving, afstand etc. etc. Ik heb eind vorig jaar met diverse apparatuur bluetooth getest voor een onderzoek en wij zouden heel blij geweest zijn met 25 kb/s... we haalden niet meer dan 17kb/s over de afstand van een meter. Verre van perfect dus.

Ik sync op m'n werk m'n laptop met m'n workstation d.m.v. bluetooth, zal eens kijken welke snelheid ik daar haal.
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 16:48:
die 1600x1200 kun je die wel gewoon gebruiken :? want die kan t scherm toch ook niet aan :?
Ik wel. Ik krijg het 'doorschuifeffect'. Volledige res maar er wordt maar 1400x1050 weergegeven, waardoor het beeld in principe dus schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:47
Om nog even terug te komen op dat bluetooth verhaal. Als ik wat kopieer via bluetooth tussen 2 acer travelmate 800's dan haal ik zo'n 70-75Kb/s. Dit zou 2 dingen kunnen betekenen, of het signaal wordt bij In_The_Aire verstoord, of bluetooth op de mac werkt niet lekker.

[ Voor 6% gewijzigd door Access op 27-10-2003 13:15 . Reden: Tikfoutjes bij bluetooth ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zag trouwens in een folder een nieuwe Acer Centrino met breedbeeld en een ATI 9200. Weet iemand hier meer van? Heb die folder nameljk niet heir liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oscar Mopperkont schreef op 27 oktober 2003 @ 14:52:
Zag trouwens in een folder een nieuwe Acer Centrino met breedbeeld en een ATI 9200. Weet iemand hier meer van? Heb die folder nameljk niet heir liggen.
Er is een nieuwe travelamate, nml de 2000.

Heel mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 27 October 2003 @ 15:21:
[...]
Er is een nieuwe travelamate, nml de 2000.

Heel mooi ding.
Is het niet de Aspire 2000? Een andere heb ik nl. niet kunnen vinden. Wel een ontzettend mooi ding inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://aac.acer.com/app/akc/internet/rwpgslib.nsf/graphic+files/AS2000_8L/$FILE/as2k-W08.jpg

Jammer, dat die resolutie slechts 1280x800 is, anders had ik nu een tweedehands Travelmate te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 15:54:
[...]

Is het niet de Aspire 2000? Een andere heb ik nl. niet kunnen vinden. Wel een ontzettend mooi ding inderdaad:

[afbeelding]

Jammer, dat die resolutie slechts 1280x800 is, anders had ik nu een tweedehands Travelmate te koop ;)
Ja dat is hem :)

Maar het is dus een aspire en hoort niet in dit topic thuis? Of wel omdat het een Acer centrino is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 27 October 2003 @ 17:50:
[...]

Maar het is dus een aspire en hoort niet in dit topic thuis? Of wel omdat het een Acer centrino is?
*kijkt naar topictitel*

Nee eigenlijk niet, dit is het Acer Travelmate topic, maar dat laat ik aan RS_003, de TS over ;)

En anders kun je er altijd over beginnen in het Centrino-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 15:54:
[...]

[afbeelding]

ehhhhhm geld teveel :? :+

btw rs_003 kun je in de startpost vermelden:
* de link naar speedswitch xp
* hoe je de pieptoon onder het tobo (gedeeltelijk) weg kunt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oscar Mopperkont schreef op 27 October 2003 @ 17:50:
[...]

Vind ut goed dat hij hier staat.
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 18:24:
[...]

* hoe je de pieptoon onder het tobo (gedeeltelijk) weg kunt krijgen
:? hoe dan ? :D

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 27-10-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou wat ik gevonden heb in het vorige topic:
bttray uit het opstarten halen
en een of ander trucje met speedswitch xp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 19:48:
[...]

nou wat ik gevonden heb in het vorige topic:
bttray uit het opstarten halen
en een of ander trucje met speedswitch xp :?
Nee, dat maakt niks uit, het zit toch echt intern.

Maar goed.

Morgen zal ik nog eens naar de startpost kijken.

Nog andere sugesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Hmm vind die Aspire 2000 eigenlijk helemaal niet zo mooi.
De TravelMate 80x heeft wat meer stijl vind ik. Daarnaast is 1280x800 gewoon voor mij niet genoeg. Het verschil tussen een Radeon 9000 en een 9200 is ook niet wereldschokkend.
Interessant was het geworden als er een Radeon 9600 in zou zitten, maar goed die zit er niet in. Heb dan toch liever mijn TravelMate 803.

EDIT: moet toegeven, die DVD/CD slotload is wel heel erg fraai!!

[ Voor 9% gewijzigd door Schmoove op 27-10-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Acer Aspire 2000 is echt een mooi ding :)
Ik heb hem gezien. Het is wel apart, je desktop in breedbeeld. :P
De verhoudingen van het beeld zijn echter wel mooi, niet dat je een vertekende desktop hebt. :)

Maar het is echt een mooi, degelijk apparaat, en niet eens zo zwaar :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 11:51:
De Acer Travelmate 2000 is echt een mooi ding :)
Ik heb hem gezien. Het is wel apart, je desktop in breedbeeld. :P
De verhoudingen van het beeld zijn echter wel mooi, niet dat je een vertekende desktop hebt. :)

Maar het is echt een mooi, degelijk apparaat, en niet eens zo zwaar :)
Beetje vreemd 8)7 het is de Aspire en geen Travelmate, je zou dit toch moeten weten :?.

Ow om het goed te maken :7 kun je al wat zeggen over de prijs? En de beschikbaarheid?

[ Voor 15% gewijzigd door JaP.NeT op 28-10-2003 15:45 . Reden: :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaP.NeT schreef op 28 October 2003 @ 15:14:
[...]

Je gaat nu wel heel erg over de rooie he 8)7 Ten eerste is het de Aspire en geen Travelmate, je zou dit toch moeten weten :?.

Ow om het goed te maken :7 kun je al wat zeggen over de prijs? En de beschikbaarheid?
Foutje maken is menselijk he :z

je kan je post wel snel editten, maar dat gezeur over al dan niet subjectief is een beetje onzin :>

Ik krijg heus geen marge ofzo hoor :Z
Ik vertel je/jullie iets over dit als men dat wil weten, buiten de normale kanalen om, in mijn eigen tijd.
Ik ben helemaal niet subjectief, als ik ergens weet dat (bijvoorbeld) een Sony monitor beter is dan een Acer, ga ik echt niet de Acer aanprijzen omdat ik voor Acer werk :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 15:21:
[...]

Foutje maken is menselijk he :z

je kan je post wel snel editten, maar dat gezeur over al dan niet subjectief is een beetje onzin :>

Ik krijg heus geen marge ofzo hoor :Z
Ik vertel je/jullie iets over dit als men dat wil weten, buiten de normale kanalen om, in mijn eigen tijd.
Ik ben helemaal niet subjectief, als ik ergens weet dat (bijvoorbeld) een Sony monitor beter is dan een Acer, ga ik echt niet de Acer aanprijzen omdat ik voor Acer werk :Z
Als ik dat bij nader inzien heb verwijderd waarom ga je er dan toch over door? Ksnap heus dat je hier niet in naam van Acer bent, maar het schiep enige verwarring omdat jouw posts toch wat officieler worden gezien. In je post stond idd geen mening, ik heb het niet voor niets weggehaald. Sorry hoor O-) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaP.NeT schreef op 28 October 2003 @ 15:42:
[...]

Als ik dat bij nader inzien heb verwijderd waarom ga je er dan toch over door? Ksnap heus dat je hier niet in naam van Acer bent, maar het schiep enige verwarring omdat jouw posts toch wat officieler worden gezien. In je post stond idd geen mening, ik heb het niet voor niets weggehaald. Sorry hoor O-) :O
Verwijderd in "Acer Travelmate 80x topic deel 5"

Na de 3e quote ;) . Maar laten we het ontopic houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mn Linksys Access Point/Router binnengekregen (11mbit, BEFW11S4)
Werkt inmiddels perfect op mijn bestaande bekabelde netwerk. Ontvangst overal in huis :)
Als je twijfelt, ik heb er een kleine 80 euro voor betaalt (excl verzenden) en hij werkt echt top!

@VWK: als je terugleest vind je een vraag van mij over de accu... Hoe moet je volgens Acer met de accu omgaan? Op netstroom wanneer je maar wilt? :?
@VWK: zijn er oplossingen voor de pieptoon onder het keyboard & ik heb last van een plaktoets, heeft het zin mijn notebook op te sturen of is de kans dan groot dat ie alsnog terugkomt?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:18:
@VWK: als je terugleest vind je een vraag van mij over de accu... Hoe moet je volgens Acer met de accu omgaan? Op netstroom wanneer je maar wilt? :?
Eerst volledig opladen, dan volledig laten ontladen (leeg werken) en dan weer volledige opladen. Dan maakt het niks meer uit. Dit is volgens mij voor alle (ook niet Acer) laptops zo :)
Wat wel kan voorkomen is dat hij na 95% of meer niet doorlaad tot de 100%.
Dit is verder niks ernstigs, anders gezegd, normaal :)
@VWK: zijn er oplossingen voor de pieptoon onder het keyboard & ik heb last van een plaktoets, heeft het zin mijn notebook op te sturen of is de kans dan groot dat ie alsnog terugkomt?
De pieptoon onder het toetsenbord heb ik echt nog geen een klant over gehoord c.q. klacht over gezien, en ik ben toch regelmatig bij de repairafdeling te vinden.

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien lullig, maar je kan met deze klachten je laptop gewoon aanmelden voor reparatie, en dan word het ook gewoon opgelost.
Hoe en wat weet ik niet, maar je krijgt je notebook niet ongerepareerd terug.
Je hebt immers een "klacht" of "storing".

Verder zit er altijd een brief bij met wat er aan gerepareerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

VWK, ben je er misschien ook al achter waarom bijvoorbeeld SpeedswitchXP, de tijdsduur niet weergeeft?
Heb nog nergens een oplossing ervoor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik heb net een muis erbij gekocht (Logitech MX500) en nu valt het me eigenlijk pas op dat het eigenlijk vreemd is dat USB aan de linkerkant van de laptop zit.
Ik muis met rechts en dat snoer moet vervolgens helemaal om die laptop heen..... voor links handigen maakt het natuurlijk niet uit, maar ik denk dat ze beter (minstens) 1 USB poort achterop hadden kunnen maken.
Niet echt over nagedacht. Het is verder niet zo'n probleem.... vind het alleen vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 10:37:
Damnit... BIOS geflashed en hij is nog steeds niet wakker te maken na standby.
Voila. Het was de vuurmuur, Kerio Personal Firewall, ff eerdere release geinstalled en standby, hibernate doen het weer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op 29 October 2003 @ 13:33:
Ik heb net een muis erbij gekocht (Logitech MX500) en nu valt het me eigenlijk pas op dat het eigenlijk vreemd is dat USB aan de linkerkant van de laptop zit.
Ik muis met rechts en dat snoer moet vervolgens helemaal om die laptop heen..... voor links handigen maakt het natuurlijk niet uit, maar ik denk dat ze beter (minstens) 1 USB poort achterop hadden kunnen maken.
Niet echt over nagedacht. Het is verder niet zo'n probleem.... vind het alleen vreemd.
viel mij ook al op toen ik mn logitech mini mouse optical aansloot vorige week...
aan de andere kant zijn die snoertjes meestal toch lang zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien lullig, maar je kan met deze klachten je laptop gewoon aanmelden voor reparatie, en dan word het ook gewoon opgelost.
Hoe en wat weet ik niet, maar je krijgt je notebook niet ongerepareerd terug.
Je hebt immers een "klacht" of "storing".

Verder zit er altijd een brief bij met wat er aan gerepareerd is :)
Dit ben ik dus niet helemaal met je eens. Voor klevende muisknop heb ik hem twee keer terug gestuurd. Twee keer hetzelfde vervangen, namelijk de bovenkant. Zelfs in een begeleidende brief aangegeven (2e keer) dat het vervangen van uppercase het probleem niet oplost.

Ik krijg hem morgen weer terug, 3e keer en ik ben benieuwd. Ik heb er weinig vertrouwen in omdat ik in de begeleidende brief een ander retour adres heb opgegeven. Je raadt het al. Gewoon stug opsturen naar adres van oorsprong. Dus ik heb het idee hem morgen terug te krijgen met weer alleen de uppercase vervangen.... omdat de begeleidende brief WEER niet is gelezen. Ik ben dus benieuwd...

Als dit zo is dan ben ik Acer spuugzat en wil ik mijn geld terug...

Dus zit nou niet op te scheppen over het support want ik vind het tot nu toe waardeloos. Jullie zijn telefonisch niet bereikbaar en DHL is ook vervelend, omdat je niet op zaterdag of 's avonds kan laten bezorgen... Er zijn ook mensen die moeten werken you know... enne op mijn werk laten bezorgen vertrouw ik niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Veel mensen klagen over telefonisch contact, dat dat zo slecht is, ik werd vrij snel al geholpen, 2x doorgeschakeld naar persoon die er meer van weet.
Wacht nu alleen al bijna een week op antwoord van mijn mail, nouwja, heb dit weekend al antwoord gekregen dat hij doorgestuurd is naar een interne afdeling.

En ik heb vandaag ook een lief muisje gekocht :)
http://www.x-tensions.net...p?lang=en&prod_num=XM-107
Klein notebook muisje, en werkt tot nu toe fijn :)
Zat te kijken naar een bluethoot ding, alleen die prijs, werdt ik niet helemaal vrolijk van :D
Jammer dat het scrollwiel geen software heeft voor e-mail detectie, dan zou ik 2 mailboxen kunnen controleren, 1x via laptop, en andere box via muis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Eerst volledig opladen, dan volledig laten ontladen (leeg werken) en dan weer volledige opladen. Dan maakt het niks meer uit. Dit is volgens mij voor alle (ook niet Acer) laptops zo"

Wat nou als ik in het begin dit niet heb gedaan? Is mijn batterijduur van de accu dan korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 23:27:
[...]
Eerst volledig opladen, dan volledig laten ontladen (leeg werken) en dan weer volledige opladen. Dan maakt het niks meer uit. Dit is volgens mij voor alle (ook niet Acer) laptops zo :)
Wat ik altijd doe is juist eerst volledig ontladen, dan volledig opladen, en dan nog een keer (soms 2 keer) volledig ont- en opladen. Is dat minder goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op 29 October 2003 @ 16:17:
[...]

Dit ben ik dus niet helemaal met je eens. Voor klevende muisknop heb ik hem twee keer terug gestuurd. Twee keer hetzelfde vervangen, namelijk de bovenkant. Zelfs in een begeleidende brief aangegeven (2e keer) dat het vervangen van uppercase het probleem niet oplost.

Ik krijg hem morgen weer terug, 3e keer en ik ben benieuwd. Ik heb er weinig vertrouwen in omdat ik in de begeleidende brief een ander retour adres heb opgegeven. Je raadt het al. Gewoon stug opsturen naar adres van oorsprong. Dus ik heb het idee hem morgen terug te krijgen met weer alleen de uppercase vervangen.... omdat de begeleidende brief WEER niet is gelezen. Ik ben dus benieuwd...

Als dit zo is dan ben ik Acer spuugzat en wil ik mijn geld terug...

Dus zit nou niet op te scheppen over het support want ik vind het tot nu toe waardeloos. Jullie zijn telefonisch niet bereikbaar en DHL is ook vervelend, omdat je niet op zaterdag of 's avonds kan laten bezorgen... Er zijn ook mensen die moeten werken you know... enne op mijn werk laten bezorgen vertrouw ik niet zo :)
Je hebt een collega van mij aan de lijn gehad (Pim). Ik heb je RMA inmiddels gevonden op de Repairlist. Er staat bij... zie begeleidende brief, dus word er wel degelijk naar gekeken.

Het retouradres moet door de klant worden opgegeven bij aanmelding storing. Verantwoordelijkheid ligt bij de klant. We repareren laptops, die word uit de doos gehaald. Er word niet gezocht naar begeleidende brieven, al dan niet. Als hij er bij zit zal er zeker iets mee worden gedaan.
Deze keer is je uppercase (weer dus..) vervangen. Je kan het daar niet mee eens zijn, maar repair weet wat de oplossing is voor een klacht. De oplossing is dus in dit geval de uppercase.
Ik weet inmiddels dat dit vaker is geweest, en tot dusver geen een van teruggezien.
Ik beschuldig je nergens van, maar wil wel de kanttekening plaatsen dat jij tot dusver de enige bent die zijn probleem dan nog houd...

Hier in het topic is het nummer van Acer zelf door mij ingeplaatst, zodat je geen 0900-nummer hoeft te bellen... Mocht het daar nog druk op zijn, sorry, daar kan ik niks aan veranderen. Het is nou eenmaal druk... dat zie je bij een Planet, een @home... enz...

DHL bezorgen is een service van Acer uit... Als je daar moeite mee hebt, moet je bij DHL zijn...Buiten dat krijg je een kaartje in de bus dat je een afspraak kan maken om op elk willekeurig adres je laptop te laten bezorgen. Je kan mij niet wijsmaken dat je geen vrienden, kennissen, familie, of wat dan ook hebt die nooit thuis zijn. Daarbuiten, dat jij het afleveren op je werk niet vertrouwd, is jou keus. De zending is verzekerd, en er is altijd, ook door jou, te achterhalen wie er voor je laptop heeft getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 17:36:
[...]

dusver de enige bent die zijn probleem dan nog houd...
.
Ow is dat zo??

Nou ik heb er anders ook mijn laptop al 2x voor rma gedaan ( nja, 1x in het echt maar de andere keer was hij ook kapot, maar toen ging hij helemaal niet meer aan )

En gok maar eens, ja hoor dat rot knopje doet het weer niet.

HIJ IS DUS NIET! de enige

Zover mijn zeer kleine post want ik ben deze week echt heel druk bezig met mijn werk. Dus het topic updaten is ff geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Laten we het erop houden dat de muis (knop(pen)) gewoon k*t zijn, want dat mag je er ondertussen wel gerust van zeggen.
De mijnes "doet" het nog steeds wel, maar niet na een reboot, klikken wat je klikken wil, en als ie et dan doet, moet je hem GOED indrukken.
Maar gelukkig heb ik nu een klein muisje en werkt fijn. (Zie me vorige post)

Ik vind dit probleem te klein om de laptop ervoor RMA te sturen, en kost teveel tijd, omdat ik er op me stage/werk dagelijks op werk.
Ookal heb je er uiteindelijk wel voor betaald, jammer dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op 29 October 2003 @ 19:01:
Ik vind dit probleem te klein om de laptop ervoor RMA te sturen, en kost teveel tijd, omdat ik er op me stage/werk dagelijks op werk.
Ookal heb je er uiteindelijk wel voor betaald, jammer dan maar :)
Dat vind ik dus ook...
Heb er op zich weinig last van omdat het klikken op t touchpad ook redelijk goed gaat en omdat ik meestal met mn logitech muisje werk.
Ik wacht gewoon nog een tijdje totdat er echt een oplossing is (of tot het me niet meer irriteert ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik ga het wel mooi doen, want heb support pak met reponse tijd van max. 3dagen. :) Drie dagen kan ik nog wel volhouden :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te kijken naar de Acer TM803LMib, maar kan ik met die DVD-rw drive die daar in zit ook gewone cd's branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Iedere dvd brander kan cd's branden.
Veelal wel op erg lage snelheid, weet niet hoe het bij die drive zit.
Want in mijn normale pc met mijn "oude" Pioneer DVR104 (2x dvd-r) kan ik slechts 8x cd branden.
Dus het antwoord: Ja
Maar hoe snel, durf ik niet te zeggen, en ook niet of ie + of - doet. Zal vast wel ergens staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op 29 oktober 2003 @ 23:41:
Iedere dvd brander kan cd's branden.
Veelal wel op erg lage snelheid, weet niet hoe het bij die drive zit.
Want in mijn normale pc met mijn "oude" Pioneer DVR104 (2x dvd-r) kan ik slechts 8x cd branden.
Dus het antwoord: Ja
Maar hoe snel, durf ik niet te zeggen, en ook niet of ie + of - doet. Zal vast wel ergens staan :)
Qua snelheid maakt het me niet heel veel uit. Ben 4/2/24 gewend :p
Maar je weet zeker dat die CD-r en CD-rw's kan branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nouwja, 100% zeker durf ik het niet te zeggen, maar alle normale dvd branders voor in de pc die ik ken, kunnen ook cd's branden, dus het zou mij verbazen als deze dat dan niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik heb die 803LMib dus ik kan je wel zeggen hoe snel je kan branden met dat ding:

Read:
DVD 8x
CD 24x

Write:
CD-R 16x
CD-RW 8x
DVD-R 2x
DVD-RW 2x

EDIT: het is trouwens een Pioneer DVR-K11

[ Voor 13% gewijzigd door Schmoove op 29-10-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Ik heb vandaag mijn laptop teruggekregen na drie keer te hebben opgestuurd voor een klevende muisknop. Eindelijk was de klevende knop opgelost, maar nadat de laptop een half uur heeft aangestaan, was het over! De laptop ging gewoon uit. Als je op de bovenkant drukt (waar harddisk zit) dan gaat hij aan maar laat je de bovenkant los dan gaat hij uit! :(

Ik heb Acer telefonisch gecontact en ik kreeg Detacheermannetje aan de telefoon. Hij heeft een goed voorstel gedaan en ik begin weer vertrouwen te krijgen in het support.

[ Voor 34% gewijzigd door HJR op 30-10-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

eindelijk het usb plug&play probleem opgelost!!!

gewoon de nieuwste Intel drivers installeren

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein probleem op mijn nieuwe Acer TM. Verschillende vensters in WinXP (standaard installatie) hebben vaak teksten, soms "passen" de teksten niet helemaal in de door de programmeur opgegeven ruimte, wat dus als gevolg heeft dat ik vele tekst labels NIET kan lezen.

Ook een inlog scherm van een online game (dark age of camelot) ziet er raar uit. Een achtergrond plaatje van ong. 500 x 300 pixels past op mijn gewone PC perfect in het inlog scherm, mijn laptop lijkt het programma scherm groter te maken waardoor de achtergrond zich herhaalt in dit venstertje...

Kan iemand me vertellen wat ik moet aanpassen om alle teksten weer passend te krijgen?

Kan dit aan WinXP liggen, mijn resolutie, verouderde radeon drivers, instellingen? Een van dat alles??

Please help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HJR schreef op 30 oktober 2003 @ 13:50:
Ik heb vandaag mijn laptop teruggekregen na drie keer te hebben opgestuurd voor een klevende muisknop. Eindelijk was de klevende knop opgelost, maar nadat de laptop een half uur heeft aangestaan, was het over! De laptop ging gewoon uit. Als je op de bovenkant drukt (waar harddisk zit) dan gaat hij aan maar laat je de bovenkant los dan gaat hij uit! :(

Ik heb Acer telefonisch gecontact en ik kreeg Detacheermannetje aan de telefoon. Hij heeft een goed voorstel gedaan en ik begin weer vertrouwen te krijgen in het support.
Zelfde probleem heb ik ook gehad, hij ging niet meer normaal aan.

Kwam bij mij door een niet goede aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 17:46:
Klein probleem op mijn nieuwe Acer TM. Verschillende vensters in WinXP (standaard installatie) hebben vaak teksten, soms "passen" de teksten niet helemaal in de door de programmeur opgegeven ruimte, wat dus als gevolg heeft dat ik vele tekst labels NIET kan lezen.

Ook een inlog scherm van een online game (dark age of camelot) ziet er raar uit. Een achtergrond plaatje van ong. 500 x 300 pixels past op mijn gewone PC perfect in het inlog scherm, mijn laptop lijkt het programma scherm groter te maken waardoor de achtergrond zich herhaalt in dit venstertje...

Kan iemand me vertellen wat ik moet aanpassen om alle teksten weer passend te krijgen?

Kan dit aan WinXP liggen, mijn resolutie, verouderde radeon drivers, instellingen? Een van dat alles??

Please help :)
Komt dat niet door de DPI instellingen?
Klik met rechts op bureaublad
Eigenschappen
Instellingen
Geavanceerd
Algemeen
DPI instelling » Normaal :?

Dat heb ik iig als eerst veranderd toen ik m kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 17:56:
[...]

Komt dat niet door de DPI instellingen?
Klik met rechts op bureaublad
Eigenschappen
Instellingen
Geavanceerd
Algemeen
DPI instelling » Normaal :?

Dat heb ik iig als eerst veranderd toen ik m kreeg :)
Je bent mijn held! :*)

Thanks, dat was het! Pff nu ziet het ineens stukken beter uit allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) my pleasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Met dit programmatje kan je je key bekijken van je geinstaleerde xp versie.
Wanneer je dit doet als je gebruik hebt gemaakt van je recoverycd krijg je:

Deze!

En je raad het al niet hetzelfde nummer als aan de onderkant geplakt zit.

Hoe kan dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op 30 oktober 2003 @ 13:50:
Hier ben ik blij om :)
Niet om mezelf een veer in de reet te steken maar ik vind het eerlijkgezegd best lullig en ik vond je erg redelijk aan de telefoon :)

Ik zie je morgen, en dan lossen we het netjes op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:48:
[...]

Hier ben ik blij om :)
Niet om mezelf een veer in de reet te steken maar ik vind het eerlijkgezegd best lullig en ik vond je erg redelijk aan de telefoon :)

Ik zie je morgen, en dan lossen we het netjes op :)
Nou word ik wel heel nieuwsgierig... >:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:52:
[...]

Nou word ik wel heel nieuwsgierig... >:) :X
:D

Uit name van coulance heb ik hem een goede oplossing geboden wat morgen opgelost gaat worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook een Acer TravelMate 803 besteld, bij DeGreef.nl

ACER TM 803LCib Centrino 1.6,1024Mb,60Gb-5400R,15",CDRW
dus 1024mb Ram en een 60gb 5400rpm HD ipv 40 gb4200rpm

voor €2275,-
en ik krijg er een draagtas bij twv 79,- :)

goeie keus of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik weet niet zo goed wat losse onderdelen voor laptops kosten, maar mijn eerste schatting is, dat het qua prijs wel goed is.
Die 2x 256 mb die zullen ze wel door kunnen verkopen, net zoals die harde schijf.
Maar grote hdd is wel weer stuk prijziger, dus alles in totaal valt het best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 5400rpm is een verstandige keus, maar is 1024mb niet een beetje overkill?
Van mij mag je hoor :P, daar niet van, maar wat wil je gaan draaien? :)

Van alles meer dan 512mb gaat je Office (als je dat gaat gebruiken) nml. langzamer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik trouwens wel 'raar' vind is dat je bij veel online shops eigenlijk bijna geen mogelijkheden hebt om je laptop bv van een grotere en sneller hd te voorzien, of meer ram enzo. Bij de greef kon je echt veel soorten combinaties kiezen, dus 512/60gig - 1024/40gig - 512/80gig enz.
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:58:
Een 5400rpm is een verstandige keus, maar is 1024mb niet een beetje overkill?
Van mij mag je hoor :P, daar niet van, maar wat wil je gaan draaien? :)

Van alles meer dan 512mb gaat je Office (als je dat gaat gebruiken) nml. langzamer draaien.
tsja overkill, een beetje nieuwe desktop heeft vaak ook al 1024.
Verder heb ik me niet echt veel beziggehouden op pcgebied de laatste tijd dus weet niet echt wat 'noodzakelijk' is.
Ik zat ook te twijfelen tussen 1024 ram of een dvd-rw.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:53:
Ik heb zojuist ook een Acer TravelMate 803 besteld, bij DeGreef.nl

ACER TM 803LCib Centrino 1.6,1024Mb,60Gb-5400R,15",CDRW
dus 1024mb Ram en een 60gb 5400rpm HD ipv 40 gb4200rpm

voor €2275,-
en ik krijg er een draagtas bij twv 79,- :)

goeie keus of niet?
Goede keus absoluut. Ik heb ook €2275 ervoor betaald bij http://www.exell.be
Alleen zat er bij mij een DVD-RW brander in ipv een 60gb HD (zit een 40gb in). Oh en er zat 'maar' 512mb geheugen in.
Had wel geluk dat ik de BTW niet betaal waardoor ik er uiteindelijk maar €1880 voor betaald heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, ik had nog niet gelezen dat het lamme linker touchpad-knopje een bekend
probleem was... ik heb er sinds kort ook last van.

Valt dit onder garantie, of moet ik er mee leven?

En slijtende letters van het toetsenbord.......? De E en de N gaan al erg hard slijten....

:(

Erg handige en complete opening....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 00:41:
Goh, ik had nog niet gelezen dat het lamme linker touchpad-knopje een bekend
probleem was... ik heb er sinds kort ook last van.

Valt dit onder garantie, of moet ik er mee leven?

En slijtende letters van het toetsenbord.......? De E en de N gaan al erg hard slijten....

:(

Erg handige en complete opening....
Gaan we sarcastisch doen?

Als meneer het is nooit goed de post goed had gelezen had je het met gemak kunnen lezen ...

En ja, daar voor kan hij rma.

Ik quote: • /me Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.

Lees je toch niet echt makkelijk over heen leek mij zo..

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 31-10-2003 08:15 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.