Acer Travelmate 80x topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30

Het Acer Travelmate 80x topic deel 6

Afbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Centrino/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Centrino/Logo-Pentium-M.gif

[center]/me Door RS_003[/center]

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
Pentium M review
Duitse site met tips

[center]Quote van tomshardware[/center]
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.

[center]Specificaties:[/center]

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.7 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.
En sinds kort ook een DVD-+RW drive genaamd: Pioneer DVD-R DVR-K12RA

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Centrino/Chipset/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke geluids kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
 1 × CardBus type II slot
 1 × RJ-11 jack voor modem
 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
 1 × DC-in jack voor de AC adapter
 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
 1 × external VGA port
 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
 1 × microphone/ line-in jack
 1 × FIR port
 1 × IEEE 1394 poort
 4 × USB 2.0 porten
 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
 1 × 100-pin docking poort
 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de 802.11B standaard ondersteunt als de 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net :
Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.
Deze plannen zijn al tot uitvoering gebracht en ze maken nu centrino G wlan chips: Klik!

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie.

Garantie, u krijgt er 2 jaar garantie bij inclusief 1 jaar internationale dekking.
[center]Driver Sectie[/center]

2e Hand Drivers:

Geluid Realtek: Klik!
Mobility Radeon 9000 (ATi Catalyst):
Versie: 3.10:Klik!
Mobility mod: Klik!
Hp / Compaq Wlan: Klik!
Intel Pro set: Klik!

Linux Drivers

NdisWrapper
DriverLoader
Ook duitse site met linux info
Instal guide voor linux installatie op Travelmate laptops
Duitse site met install tips op Linux

Acer Drivers:

• MS Windows 2000 Drivers & Utilities

LaunchManager Driver 1.2:Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
TouchPad Driver 7.2.0: Klik!
USB2.0 Driver: Klik!

• MS Windows XP Drivers & Utilites

Platinum Secure 1.0.83: Klik!
Intel WLAN Driver met ProSet utility 7.1.1.0: Klik!
Intel Banias Chipset Driver 4.20.1006.0: Klik!
Audio Driver 3.37: Klik!
PCMCIA CARD DRIVER 5.1.2600: Klik!
Lan driver 3.48.00: Klik!
LaunchManager Driver 1.12: Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
Smartcardreader Driver 2.07.02.08: Klik!
Touchpad driver 7.2.0: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
VGA driver 7.83: Klik!
Bluetooth driver 1.3.2.7: Klik!
LaunchManager Driver 1.12: Klik!

BIOS

Winflash Tool: Klik!
Bios 4A14 Windows Version: Klik!
Bios 4A14 Dos Version: Klik!

Online Handleiding

Engels: Klik!

Verkooppunten

TravelMate 800LCi
TravelMate 803LCi
TravelMate 804LCib

Bekende Problemen

• pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
• power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
• slechte VGA out ( Nog niet altijd opgelost bij de nieuwe revisie )
• mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter ) /me Oplossing: Bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.
• opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur.
• Onder het toetsenbord een Hoog Frequente piep.
/me Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
• Laptop toont corrupt beeld na uit hibernate komen, kan verholpen worden door VPU Recovery en de PowerPlay functie uit te schakelen.
Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg
Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.
Interessante linkjes

Verder zou ik jullie ook graag naar dit topic verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [center][rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml][/center]

* DE Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Poll's

Poll: Heeft uw laptop problemen?
Nee, Geen enkel.
Ja, Pieptoon onder toetsenbord.
Ja, Slecht wlan ontvangst.
Ja, Beeld is vaag op externe uitgangen.
Ja, Geluid is slecht.
Meerdere helaas :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3727&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat voor TM heeft u, en heeft u problemen?
800xxx, geen problemen, ben tevreden.
800xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
800xxx, wel problemen, ben tevreden.
800xxx, wel problemen, ben niet tevreden
803xxx, geen problemen, ben tevreden.
803xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
803xxx, wel problemen, ben tevreden.
803xxx, wel problemen, ben niet tevreden
804xxx, geen problemen, ben tevreden.
804xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
804xxx, wel problemen, ben tevreden.
804xxx, wel problemen, ben niet tevreden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4796&layout=2&sort=prc

Poll: Wat voor Travelmate heeft u.
800CLi
803CLi
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3728&layout=2&sort=prc

Poll: Zijn uw muisknopjes plakkend?
Nee.
Ja.
Ze werken al minder goen dan in het begin.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4711&layout=2&sort=prc

* Roberto Zoals je kunt zien is aan het uiterlijk niet veel veranderd. Maar ik heb wel de driver links ge-update en paar foutjes er uit gehaald. Ben er toch weer 1.5 uur mee bezig geweest 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Roberto op 01-01-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Opmerkingen?
Mail me.
Ik kan alleen van vrijdag tot zondag niet reageren aangezien ik dan weg moet :|

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 01-01-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7778

RS_003 schreef op 01 januari 2004 @ 11:56:
Opmerkingen?
Mail me of plaats het hier.
Ik kan alleen van vrijdag tot zondag niet reageren aangezien ik dan weg moet :|
Alleen over de drivers een opmerking: je hebt (bewust?) niet de laatste revisie van de WLAN driver van HP/Compaq geplaatst. De laatste versie is te downloaden via http://h18007.www1.hp.com...nk/us/download/19760.html en bevat versie 1.2.1.3 van de "Intel PRO/Wireless 2100 3B Mini PCI Adapter Driver for Windows XP".

Daarnaast lijkt het me handig om ook de officiële ATi Radeon driver (+ Mobility Mod) in het overzicht op te nemen, in plaats van de link naar de driver op de site van Dell (die waarschijnlijk geen mobility mod meer nodig heeft). De url hiervoor: http://www.ati.com/suppor...hic&prod=productsXPdriver (op dit moment Catalyst 3.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
7778 schreef op 01 januari 2004 @ 14:02:
[...]

Daarnaast lijkt het me handig om ook de officiële ATi Radeon driver (+ Mobility Mod) in het overzicht op te nemen, in plaats van de link naar de driver op de site van Dell (die waarschijnlijk geen mobility mod meer nodig heeft). De url hiervoor: http://www.ati.com/suppor...hic&prod=productsXPdriver (op dit moment Catalyst 3.10)
Waarom zou ik die er tussen moeten zetten? Iedereen kan toch wel naar www.ati.com gaan, de modded drivers vind je juist moeilijker ;)

Maar @ die compq wlan drivers had je gelijk die was ik vergeten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19
die zowel de legale 802.11B ondersteunt als de NIET legale 802.11A op de 5 Ghz band.
802.11a is zo legaal als maar kan :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FatalError schreef op 01 januari 2004 @ 14:09:
[...]

802.11a is zo legaal als maar kan :)
Nu wel, maar er was toch een tijd dat het niet mocht? (Dit was dan ook c/p werk vanuit mijn 1e topic ;) )

* Roberto mail me maar als je nog meer fouten vind, ik heb geen zin in een: zoek de fout topic :P 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 01-01-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7778

RS_003 schreef op 01 januari 2004 @ 14:05:Waarom zou ik die er tussen moeten zetten? Iedereen kan toch wel naar www.ati.com gaan, de modded drivers vind je juist moeilijker ;)
Dat is waar, de standaard drivers van ATi zijn makkelijk te vinden maar ik dacht dat het voor de volledigheid beter was wanneer je twee opties zou bieden:

- 'premodded' drivers van Dell
- officiële driver van ATi + Mobility Mod

In beide gevallen lijkt het me dan netjes om alle onderdelen met url te noemen. Vandaar dus voor de volledigheid ook de website van ATi, maar je hebt gelijk dat de meeste mensen deze zonder hulp ook wel kunnen vinden. Vermeld dan in ieder geval ergens bij de Mobility Mod iets als: te gebruiken in combinatie met de officiële ATi driver (Catalyst)

Dan nog even iets anders:
Multimedia-toetsen ook gebruiken zonder Launch Manager
In het vorige topic (deel 5) kwamen er net een paar reacties binnen van mensen die oplossingen hadden voor het koppelen van de volumecontrols aan de knoppen P1 en P2. Er waren hier twee oplossingen voor:
- zelf een exefile koppelen aan de knoppen P1 en P2 waarbij het volume door het programma wordt verhoogd/verlaagd (nadeel is dat de OSD dan niet meer werkt)
- alienfruit merkte op dat hij een ander programma had waarbij het instellen van het volume direct kon worden gekoppeld via een soortgelijk programma als de Launch Manager van Acer.

Mijn vraag is nog steeds of het ook mogelijk is de knoppen P1, P2, [WEB], [EMAIL] ook te gebruiken zónder de Launch Manager. Ik ben er al achter dat dit programma waarschijnlijk door Dritek is gemaakt. Een korte uitleg daarvan is hier te vinden: http://www.dritek.com.tw/KeyBoard_Eng.htm

Weet iemand of het mogelijk is, bijvoorbeeld door een andere keyboard-driver te installeren, de hiervoor genoemende knoppen als standaard sneltoetsen in te kunnen stellen in Windows? Ik zou namelijk graag de vier knoppen bovenaan het toetsenbord willen gebruiken in mijn audiospeler, maar bij het indrukken van die knoppen worden ze niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik heb hier wel een programma voor, ziet er net uit als Bluetooth/Wireless Lan ding. Maar dan extra ondersteuning voor volume
Kun je misschien even de programma naam of eventueel de link naar de proggie geven :)

Want het lijkt me zo'n onmisbare prog :)

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Is er op een-of-andere manier n digitale (SPDIF) uitgang te bouwen op deze laptop?
Die mis ik namelijk enorm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

FatalError schreef op 01 januari 2004 @ 15:47:
Is er op een-of-andere manier n digitale (SPDIF) uitgang te bouwen op deze laptop?
Die mis ik namelijk enorm :/
jahoor. Koop gewoon een M-Audio Sonica. Effe de search gebruiken voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Dat soort oplossingen ben ik niet zo heel gek op.... kan je niet de line-uit omschakelen naar spdif in de software, of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

FatalError schreef op 01 januari 2004 @ 16:06:
Dat soort oplossingen ben ik niet zo heel gek op.... kan je niet de line-uit omschakelen naar spdif in de software, of iets dergelijks.
nee dat kan niet. SPDIF kun je alleen extern via USB of (misschien) via PCMCIA krijgen. Gewoon ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Hoi, hier even 2 vraagjes waar ik al lang mee zit:

1: Die Hotkeys; wat hierboven uitgelegd wordt, wat houd het in als OSD het niet meer doet?
2: Ik wil ook andere "smartcards" kunnen lezen (telefoonkaart, schoolpas etc.); is dit mogelijk en welk programma is daar goed voor?

Thanx! Luc

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 82586 op 01-01-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 10:29
Garantie, u krijgt er 2 jaar garantie bij inclusief 1 jaar internationale dekking.
Is dat niet 1 jaar :)
Met als aanvulling: Eventueel uit te breiden met Acer Advantage naar
3 jaar pick-up & return.

[ Voor 29% gewijzigd door Smirnoff op 01-01-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Na de meest exelente openingspost gelezen te hebben en tevens de foto's van de 800 gezien te hebben snap ik er bijna niets meer van.
Ik zit dit bericht op een 661Lmi te tiepen en die is aan de specs te zien (en de foto's) exacte identiek aan de 800, behalve dat ie iets goedkoper is :P

Is er een verschil ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

./Proxy schreef op 01 januari 2004 @ 19:44:
Na de meest exelente openingspost gelezen te hebben en tevens de foto's van de 800 gezien te hebben snap ik er bijna niets meer van.
Ik zit dit bericht op een 661Lmi te tiepen en die is aan de specs te zien (en de foto's) exacte identiek aan de 800, behalve dat ie iets goedkoper is :P

Is er een verschil ??
Jep, de videokaart. De 661lmi heeft een interne Intel chip, waar de 800 serie het met een meer krachtige Ati chip doet.

De 661 heeft daarentegen een cardreader en, maar dat is persoonlijk, een mat-zwart gedeelte voorop in plaats van glimmend wat ik dus mooier vind.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Ohw jongens ik had een tijd terug zitten klooien met die Hotkeys knoppen, en nu zie ik dat ze het doen.

Het is te gebruiken voor Winamp 2.x en Winamp 5.x:
Gewoon even bij Winamp.com zoeken naar Hotkeys plugin, en dan zo'n *.exe file koppelen aan een functie van de Hotkey en klaar is Cees!

of was dit allang bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Smirnoff schreef op 01 januari 2004 @ 19:40:
[...]

Is dat niet 1 jaar :)
Met als aanvulling: Eventueel uit te breiden met Acer Advantage naar
3 jaar pick-up & return.
e-mail :X

En ja dat is veranderd, toen ik dat stukje paar maanden gelede typte was dit nog niet het geval maar Acer heeft het veranderd en helaas heb ik hier overheen gekeken .
Dit heeft ook te maken met het oud en nieuw feest waar ik maybe iets te veel op heb :Y)

Zo en nu react ik niet meer in het topic want ik ga weg. En nogmaals plz mail me als er fouten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
offtopic:
Voor je edit stond er nog iets anders ;)

Even over dat verhaal van die Intel Integrated Graphics, zijn
daar ook benchmarks van ofzo?
Ik twijfel zelf namelijk tussen de 663 of de 803, en €1500 is eigenlijk
wel een beetje mijn limiet. (games speel ik zowat niet, althans ik ben
het niet van plan hierop te gaan doen)

[ Voor 7% gewijzigd door Smirnoff op 01-01-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7778

Anoniem: 82586 schreef op 01 januari 2004 @ 19:36:1: Die Hotkeys; wat hierboven uitgelegd wordt, wat houd het in als OSD het niet meer doet?
OSD staat voor 'On Screen Display'. Wanneer de Launch Manager ingeschakeld is, zie je bij het indrukken van een sneltoets vaak grote groene tekst/iconen op je scherm. Al deze dingen vallen onder OSD en zijn niet meer zichtbaar wanneer je de Launch Manager uitschakelt, hoewel de sneltoetsen voor het volume dan wel gewoon blijven functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Een typootje! :P

Ze werken al minder goen dan in het begin. (In de laatste poll)

Volgens mij moet 'al' weg, want als 'al' er moest staan, dan was het 'Ze werken al beter dan in het begin'. Beetje tegenstrijdig.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 01-01-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Smirnoff schreef op 01 januari 2004 @ 20:57:
[...]

offtopic:

Met een beetje googlen moeten er wel wat benches te vinden zijn. Maare, als je geen games wil gaan spelen, of software wil gaan gebruiken die een redelijk krachtige chip nodig heeft, dan hoef je toch geen benches te hebben? Het 3d gedeelte waar het grootste verschuil tussen de chip zit gebruik je dan tenslotte toch niet.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Smirnoff schreef op 01 januari 2004 @ 20:57:
[...]

offtopic:

Er zullen ongetwijfeld benchmarks zijn, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat voor het standaard grefiache werk de kaart prima voldoet, zelf UT tournament zou nog redelijk draaien.

Maar verwacht er niet veel van

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89050

RS_003 schreef op 01 januari 2004 @ 14:05:
[...]

Waarom zou ik die er tussen moeten zetten? Iedereen kan toch wel naar www.ati.com gaan, de modded drivers vind je juist moeilijker ;)

Maar @ die compq wlan drivers had je gelijk die was ik vergeten :|
Even een vraag van een NOOB maar wat doet de gemodden driver wat de gewone niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7778

Anoniem: 89050 schreef op 02 januari 2004 @ 08:44:Even een vraag van een NOOB maar wat doet de gemodden driver wat de gewone niet doet?
Het hele driver-verhaal komt hier op neer:

- ATi brengt nieuwe drivers uit voor de Radeon videokaarten. Dit zijn de Catalyst drivers die op www.ati.com te downloaden zijn. Deze drivers werken níet op de 'Mobility' varianten van de ATi videokaarten, die in laptops worden aangetroffen.

- Fabrikanten van laptops (Acer/Dell etc.) besluiten om de ATi-driver beschikbaar te maken voor gebruikers van hun laptops. Hiervoor zijn enkele kleine aanpassingen nodig en vaak wil men het ook goed getest hebben. Deze drivers worden vervolgens op de website van de fabrikant als eigen videodriver gepresenteerd.

De redenen dat de ATi-drivers niet direct kunnen worden geïnstalleerd op een laptop met een Mobility-uitvoering van de Radeon worden als volgt uitgelegd door ATi:
ATi-website:
The display driver supplied with a given notebook has been customized for:

- the built-in flat panel display
- any other graphics or video options installed in that specific computer.

As a result of these customizations, ATI Customer Care is unable to offer drivers for notebooks.
bron: http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html
De Mobility Mod is uitgebracht omdat updates van de drivers op de websites van laptop-fabrikanten vaak lang op zich laten wachten. Het enige verschil in de 'gemodde' driver is dat er ergens een stukje tekst wordt gewijzigd zodat het installatieprogramma niet klaagt wanneer iemand de drivers op een ATi Radeon-kaart probeert te installeren.

Aanvullingen of verbeteringen zijn van harte welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door 7778 op 02-01-2004 10:16 . Reden: URL van ATi toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87900

Weet iemand de changelog voor de laatste bios versie al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7778

Anoniem: 87900 schreef op 02 januari 2004 @ 11:30:
Weet iemand de changelog voor de laatste bios versie al?
Changelog van de afgelopen paar BIOS-versies:

4A11:
1. First BIOS code base version updated to V1.8
2. Corrected Banais 1.7G CPU speed string of BIOS Setup Information. (By BIOS code base updated)
3. Added to show Intel "Centrino" or "Pentium M" by Intel Wireless Lan attached status.
4. Added to include Dothan A0 stepping CPU VID.
5. Added to include Dothan A0/A1 stepping microcode.
6. Fixed issue of Smartcard reader be hidden then LPT ECP disabled.

4A12:
1.Modified to enable EHCI(USB2.0) of USB port#5 for support USB2.0 Port Replicater in the future.
2. EC code version updated to PQ2A13.

4A14:
1. Try to fix XP appear "Hi-speed device attached in Non-hi speed Hub" after S4 resume issue.
2. Add Dothan A1 stepping VID table to GV3.asm.
3. Updated EC code to ver. PQ2A15.

bron: http://tommy.abi98-sg.de/...mode=viewforum&forum_id=5 ('Neues Bios 4A14')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ik zit nog steeds met de 'pieptoon' als er geen USB devices zijn aangesloten (en bluetooth uitstaat). Ik erger me hier enorm aan, ook al hoort bijna niemand het :X (ik wel :P)
Heeft het nou zin om m hiervoor RMA te sturen of is hier (nog) geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 11:42
Anoniem: 85511 schreef op 02 januari 2004 @ 19:31:
Ik zit nog steeds met de 'pieptoon' als er geen USB devices zijn aangesloten (en bluetooth uitstaat). Ik erger me hier enorm aan, ook al hoort bijna niemand het :X (ik wel :P)
Heeft het nou zin om m hiervoor RMA te sturen of is hier (nog) geen oplossing voor?
Ik hoor het ook hoor. En is idd heel irritant.
Maarre ervoor RMA? Daar heb ik dus geen zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bert20 schreef op 03 januari 2004 @ 13:21:
[...]
Ik hoor het ook hoor. En is idd heel irritant.
Maarre ervoor RMA? Daar heb ik dus geen zin in!!
Ja ik word er alleen heel erg moe van :P
En mijn muisknop is ook niet goed
Elke keer als ik t hoor zet ik snel bluetooth aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 85511 schreef op 03 januari 2004 @ 13:29:
[...]

Ja ik word er alleen heel erg moe van :P
En mijn muisknop is ook niet goed
Elke keer als ik t hoor zet ik snel bluetooth aan O-)
Ik laat bluetooth maar gewoon aan staan. Maar ik geloof dat er nog geen oplossing was, en dus heeft RMA waarschijnlijk geen zin. De muisknop heb ik ook last van, maar ik kan em eik niet missen.

@RS_003: (Blijft een) mooie openingspost _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 03 januari 2004 @ 14:19:
[...]

Ik laat bluetooth maar gewoon aan staan. Maar ik geloof dat er nog geen oplossing was, en dus heeft RMA waarschijnlijk geen zin. De muisknop heb ik ook last van, maar ik kan em eik niet missen.

@RS_003: (Blijft een) mooie openingspost _/-\o_
Na mijn hele rma verhaal weten jullie wel hoevaak hij rma is geweest, maar sinds de laatste keer heb ik er echt geen last meer van.

En zover ik weet is alleen de uppercase vervangen.

RMA sturen helpt blijkbaar dus wel alleen je moet geluk hebben :)

offtopic:
En bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 03-01-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 03 januari 2004 @ 15:20:
[...]
RMA sturen helpt blijkbaar dus wel alleen je moet geluk hebben :)
Ja en m dan 2 weken kwijt zijn en erachter komen dat je geen geluk hebt gehad... nee dan wacht ik nog wel ff met RMA
Iemand enig idee hoeveel t scheelt in accuduur bij bluetooth aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 85511 schreef op 03 januari 2004 @ 15:49:
[...]

Ja en m dan 2 weken kwijt zijn en erachter komen dat je geen geluk hebt gehad... nee dan wacht ik nog wel ff met RMA
Iemand enig idee hoeveel t scheelt in accuduur bij bluetooth aan/uit
Ik denk dat het niet al teveel uit moet maken, Bluetooth is tenslotte mede ontwikkeld met het doel energiezuinig te zijn.

Ik heb het altijd aanstaan, eerst was dit irritant vanwege het knipperende ledje, maar sinds ik een PocketPc met bluetooth en een losse dongle op steeds een andere pc in de buurt, ben ik er aan gewend geraakt.

Overigens heeft het probleem duidelijk met USB te maken, het Bluetooth gedeelte is namelijk ook USB, kijk maar in apparaatbeheer. Chipje is hetzelfde als in de losse dongles van Sitecom, die heb ik dus ook in huis en dat werkt perfect samen.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedpete op 04-01-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84945

Hmm ik ben in principe erg tevreden over de laptop... hoewel... ik me erg irriteer aan de scheurtjes die linksonder en rechtsonder in de behuizing van de monitor beginnen te ontstaan. Rechts is de behuizing van de monitor over 1 cm al helemaal doorgescheurd... en links binnenkort ook...

Ik gebruik mn laptop volgens mij best normaal.

Ohja ik heb hem nu 2 maandjes denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 84945 op 04-01-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Heb je foto's ofzo??

Ik heb hier totaal geen last van... al bijna een half jaar dagelijks in gebruik en rustig open en dicht klappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

RS_003:

Mss een logische conclusie:

Jij hebt een oude revisie notebook, met een lamme muisknop. In de nieuwe revisie is dat opgelost. Notebook komt RMA, klacht: muisknop hapert. Word geconstateerd, oplossing: touchpad zit in uppercase > replace uppercase. Als die nieuwe revisie uppercases nog niet bij de TD is... kan het zijn dat je bijv. de 1e keer een oude rev. hebt gehad.

Ik zeg niet dat het zo gaat, maar het lijkt me ergens niet onlogisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 34225 schreef op 04 januari 2004 @ 18:45:
RS_003:

Jij hebt een oude revisie notebook, met een lamme muisknop. In de nieuwe revisie is dat opgelost. Notebook komt RMA, klacht: muisknop hapert. Word geconstateerd, oplossing: touchpad zit in uppercase > replace uppercase. Als die nieuwe revisie uppercases nog niet bij de TD is... kan het zijn dat je bijv. de 1e keer een oude rev. hebt gehad.

Ik heb de nieuwe revisie en daarbij haperen allebei de muisknoppen. Ze moeten dus opwarmen, na 10 a 20 keer klikken klikt ze ook echt en dan nog zo nu en dan niet. Maar kunnen jullie dat fixen d.w.z. is ie dan niet na 2 a 3 maanden weer kapot. Ik vraag dit omdat ik als ik dit zo lees jullie dezelfde uppercasing gebruiken als ik nu al heb.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vwk: die pieptoon als er geen usb devices zijn aangesloten (& dus ook bluetooth uitstaat), is die al te verhelpen door RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 34225 schreef op 04 januari 2004 @ 18:45:
RS_003:

Nah, ik had de 1e keer ook een 076

+ zoals w-k-pieters zegt moeten ze zeg maar opwarmen, dat heb ik bij beide laptops gehad en ook na iedere keer rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan weet ik het ook niet :)
Ik weet alleen van de gevallen die er nu komen, en dat zijn er écht heel weinig, dat het daar bij opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een nieuwe revisie TM800 en last van een pieptoon als ie uitstaat. Weet iemand of het zin heeft om hem daarvoor RMA te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89050 schreef op 05 januari 2004 @ 09:44:
Ik heb een nieuwe revisie TM800 en last van een pieptoon als ie uitstaat. Weet iemand of het zin heeft om hem daarvoor RMA te sturen?
Bij mij is het opgelost door een BIOS update. Heb je de nieuwste bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511 schreef op 05 januari 2004 @ 10:04:
[...]

Bij mij is het opgelost door een BIOS update. Heb je de nieuwste bios?
4A14 Dus dat is de laatste denk ik.
Was bij jou de piep ook het best te horen onder het klepje waar de wifi kaart zit?
Mijn laptop heeft ook last van power loss als ie uitstaat en ik vermoed dat dat gerelateerd is aan de piep (piepen kost stroom). Had jij hier ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89050 op 05-01-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89050 schreef op 05 januari 2004 @ 10:32:
[...]

4A14 Dus dat is de laatste denk ik.
Was bij jou de piep ook het best te horen onder het klepje waar de wifi kaart zit?
Mijn laptop heeft ook last van power loss als ie uitstaat en ik vermoed dat dat gerelateerd is aan de piep (piepen kost stroom). Had jij hier ook last van?
Waar de piep vandaan kwam weet ik niet en met power loss heb ik me nooit bezig gehouden. Toen ik mn TM800 een paar dagen had had ik tentamens, notebook stond naast me en begon te piepen. Toen heb ik Acer gebeld, zij zeiden: RMA. Vervolgens heb ik geflashed naar 4A14 en daarna geen last meer van gehad.

Maar je kunt 'm iig ervoor RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 06-05 16:52
Verdomme... die van mij begint nu ook te piepen wanneer er niks in de USB zit :(
Heb infrarood in het bios uitgezet en het lijkt te helpen, de piep is weg. Ben benieuwd wanneer het weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik overweeg een Hitachi 40gig 5400rpm/8mb cache schijfje in m'n 800LCi te zetten, zijn er mensen die ervaring hebben met deze schijf? Is ie veel sneller dan de standaard 4200rpm/2mb Hitachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 00:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Is het geen idee om dit topic ook geschikt te maken voor de TravelMate 660 serie? Die is grotendeels gelijk aan de 80x (ook Centrino, zelfde behuizing, andere graphics).

Ik heb namelijk sinds vandaag zo'n ding :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Lijkt me wel toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

Nakebod

Nope.

Femme schreef op 05 januari 2004 @ 23:59:
Is het geen idee om dit topic ook geschikt te maken voor de TravelMate 660 serie? Die is grotendeels gelijk aan de 80x (ook Centrino, zelfde behuizing, andere graphics).

Zolang het alleen bij die serie blijft, lijkt het me wel een goed idee op zich.
In vorige delen zijn daar ook enkele malen vragen over gesteld.

En ik ga die van mij na mijn stage toch ff rma sturen:
1, Scherm heeft veel speling, als ie open staat kan ik hem zowat 2 cm naar voren halen, en loslaten en hij stond weer zoals ie stond.
2, toetsenbord zit aan rechterkant losser
3, linkermuisknop, normaal gebruik ik em toch niet maar hij is er dan toch :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmert schreef op 05 januari 2004 @ 23:41:
Ik overweeg een Hitachi 40gig 5400rpm/8mb cache schijfje in m'n 800LCi te zetten, zijn er mensen die ervaring hebben met deze schijf? Is ie veel sneller dan de standaard 4200rpm/2mb Hitachi?
Tuurlijk :)
Het verschil in RPM merk je sowieso al, en het verschil in cache helemaal.

Misschien is dat wel een idee, het verschil is inderdaad alleen de graphics (660 heeft Intel852, 800 heeft Radeon9200) en dat de 660 een cardreader heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
... en de 800 heeft natuurlijk een smartcardreader... (ik vind het ook een goed idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een smartcardreader zit ook in mijn 663LMi. Hij ziet er exact hetzelfde uit als de 880 alleen heeft de 660 blijkbaar dus wel de flashreader (die overigens voor veel mensen waardeloos is omdat hij alle formaten behalve Compact Flash leest :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme schreef op 06 januari 2004 @ 12:04:
Een smartcardreader zit ook in mijn 663LMi. Hij ziet er exact hetzelfde uit als de 880 alleen heeft de 660 blijkbaar dus wel de flashreader (die overigens voor veel mensen waardeloos is omdat hij alle formaten behalve Compact Flash leest :( ).
Je hebt natuurlijk wel SmartMedia en Memorystick beschikbaar. Nu is SM minder gangbaar dan CF, maar op bijv. de Aspire 2000-serie zit het ook niet.

[ Voor 164% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 06-01-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heeft iemand een verklaring voor het volgende:

Iedere keer na een verse boot kan ik direct gamen, werkt dan perfect.
Maar open ik een keer IE, Mozilla, volgens mij ook met Verkenner, dan kan ik daarna niet meer gamen, totdat ik reboot.
Dit probleem komt bij tot nu toe alle spellen voor. (o.a. NFS:U, CS 1.6)

Ik heb zowel de orginele drivers, direct na recovery van laptop geprobeerd, de laatste drivers van acer, en op dit moment de laatste catalyst drivers met mobility mod.
Ook Windows is helemaal geupdate, inclusief DX 9.0b
Chipset drivers e.d. ook allemaal geupdate

Heb hier geen losse Win XP liggen dus kan ook niet testen of het iedere keer daaraan ligt.
Dus als iemand een idee heeft, hoor het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Voor de mensen die wat HI-res pics van de TM660 serie willen zien,
deze ben ik tegengekomen in mijn speurtocht:
(click-able)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~pavdberg/acer/TM660-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~pavdberg/acer/TM660-3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~pavdberg/acer/TM660-4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

kun je dan niet meteen een 60GB model kopen, heb je ook nog wat extra ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wat stel je precies voor?

Ik denk dat ik beter een algemeen Acer topic kan maken? Of toch alleen over de 600 en 800 serie?

Het gaat wel erg moeilijk worden om dit alles in 1 post te krijgen maar als je echt wilt wil ik het natuurlijk wel proberen.

Mail me anders als je een goed idee hebt :)
als men tenminste wil dat ik dat 600 serie topic maak ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 06-01-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Vind het wel een aardig idee...

Travelmate 80* en 66* topic, overeenkomsten zijn legio, de problemen misschien ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 06 januari 2004 @ 13:34:
Vind het wel een aardig idee...

Travelmate 80* en 66* topic, overeenkomsten zijn legio, de problemen misschien ook??
Ik denk het wel ja, zeker als ze de zelfde uppercase hebben betekend dat, de 600 serie bezitters mogelijk ook "last" gaan krijgen van de iets plakkende muisknop, en de pieptoon die dus hoogstwaarschijnlijk met het power management te maken heeft dat ook in de 600 serie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schmoove schreef op 05 januari 2004 @ 23:31:
Verdomme... die van mij begint nu ook te piepen wanneer er niks in de USB zit :(
Heb infrarood in het bios uitgezet en het lijkt te helpen, de piep is weg. Ben benieuwd wanneer het weer terugkomt.
He dat is grappig... dat ga ik straks ook eens proberen... bij mij staat infrarood namelijk altijd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 06 januari 2004 @ 14:01:
[...]

He dat is grappig... dat ga ik straks ook eens proberen... bij mij staat infrarood namelijk altijd aan
Over dat infrarood 8)7

Het zit wel op de meest onhandige plek ooit :D

Ik vroeger gebruikte (toen ik nog geen usb stick had ;)) altijd Irda maar als ik dan een bestand wou versturen moest ik in een hartstikke onhandige positie over de andere laptop naar ik het wou sturen heen hangen.

Zo dus:

code:
1
|- -_

| = tm 800
- = Ir straal
_ = andere laptop

Zoals je kunt zien moet je dus over het scherm heen hangen als de ir op de andere laptop links zit, om maar niet te spreken over als de Irda achterop de laptop zat :X :D

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 06-01-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik heb even de belangrijkste verschillen naast elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~pavdberg/acer/Travelmate.JPG

Hierbij ook de vergelijking van VWK. (exel bestand)
KLIK

[ Voor 36% gewijzigd door Smirnoff op 06-01-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511 schreef op 06 januari 2004 @ 14:01:
[...]
...bij mij geen resultaat :( pieptoon blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 06 januari 2004 @ 14:10:
[...]

Over dat infrarood 8)7

Het zit wel op de meest onhandige plek ooit :D

Ik vroeger gebruikte (toen ik nog geen usb stick had ;)) altijd Irda maar als ik dan een bestand wou versturen moest ik in een hartstikke onhandige positie over de andere laptop naar ik het wou sturen heen hangen.

Zo dus:

code:
1
|- -_

| = tm 800
- = Ir straal
_ = andere laptop

Zoals je kunt zien moet je dus over het scherm heen hangen als de ir op de andere laptop links zit, om maar niet te spreken over als de Irda achterop de laptop zat :X :D
Ik vind de positie juist super. M'n Compaq had het achterop zitten en dat was een ramp. Nu kan ik gewoon m'n palm, pocketpc of andere apparaten ervoor leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 660-serie heeft een andere uppercase zover ik weet.
Ik heb alle verschillen naast elkaar gezet, maar ik kan vanaf hier niet uploaden.

Wie helpt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
edit:
Staat inmiddels in mijn vorige posting!

[ Voor 24% gewijzigd door Smirnoff op 06-01-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Femme schreef op 06 januari 2004 @ 12:04:
Een smartcardreader zit ook in mijn 663LMi. Hij ziet er exact hetzelfde uit als de 880 ....
Dat wist ik nog niet :P. Waarvoor zijn bij de 660 die drie knopjes aan de voorkant. Dus die grote naast de reader en die andere twee. Ik neem aan bluetooth (alleen dat zit er niet op), wifi en nog iets.

@ Timmert, misschien kun je er ook over nadenken om een 7200 rpm /8mb of /16 mb cache te kopen. Het scheelt niet verschrikkelijk veel met een 5400 in prijs en de prestaties gaan er natuurlijk nog veel meer op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb twee zilveren knopjes aan de voorkant waarmee WLAN en Bluetooth aan- of uitgezet kunnen worden (maar Bluetooth zit dus niet op dit model). Met de andere knop bedoel je waarschijnlijk het oog van de infrarood ontvanger.

Het frontje met de flashcardreader is volgens mij het enige dat uiterlijk verschillend is met de 80x-serie.

[ Voor 21% gewijzigd door Femme op 06-01-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79773

Ik zie ook een paar kleine verschillen tussen de 800 en 660 serie, zie namelijk de schakelaar voor het beeldscherm die zit bij de 660 in het midden van de uppercase..
Ook valt mij op dat het beeldoppervlak bij de 660 hoger ligt dan bij de 800 serie, ik vraag me af waarom dat anders is....of had de oude revisie van de 800 dat ook evenals een bredere rand rond om het touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Femme schreef op 06 januari 2004 @ 17:40:
Ik heb twee zilveren knopjes aan de voorkant waarmee WLAN en Bluetooth aan- of uitgezet kunnen worden (maar Bluetooth zit dus niet op dit model). Met de andere knop bedoel je waarschijnlijk het oog van de infrarood ontvanger.

Het frontje met de flashcardreader is volgens mij het enige dat uiterlijk verschillend is met de 80x-serie.
En als we echt kritisch zijn zag ik dat het 'gaatje' waarin die pin valt zodat je beeldscherm uitgaat op een andere plek zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

w-k-pieters schreef op 06 januari 2004 @ 17:36:
[...]@ Timmert, misschien kun je er ook over nadenken om een 7200 rpm /8mb of /16 mb cache te kopen. Het scheelt niet verschrikkelijk veel met een 5400 in prijs en de prestaties gaan er natuurlijk nog veel meer op vooruit.
Heb je opzich gelijk in, maar 7200rpm schijfjes worden wel weer warmer, daar zit ik niet echt op te wachten. 16mb cache Toshiba schijfjes vind ik te duur iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 06 januari 2004 @ 15:01:
[...]

Ik vind de positie juist super. M'n Compaq had het achterop zitten en dat was een ramp. Nu kan ik gewoon m'n palm, pocketpc of andere apparaten ervoor leggen.
Mhzz, dan is het wel handig ja :)

Iemand een idee hoe "ik" dit topic zou kunnen vernieuwen door de 600 serie toe te voegen :? Ik heb zelf wel een idee. Maar als iemand anders een goed idee heeft dan sta ik daar natuurlijk volledig voor open. Ten minste als men al wil opteren om dit door te laten gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Is misschien een hele domme vraag, maar goed stel em toch maar.

Als ik BlueTooth aanzet krijg ik onderin de systemtray een icoontje dat er geen netwerkverbinding is via de BlueTooth verbinding.... erg leuk, maar ik wil dat icoontje gewoon niet.
Kun je dat uitzetten op een of andere manier, dat ik geen (disabled) LAN icoontje daar heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Pictogram in systeemvak weergeven gedurende de verbinding" uitvinken bij de eigenschappen van de Bluetooth verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Schmoove schreef op 06 januari 2004 @ 19:05:
Is misschien een hele domme vraag, maar goed stel em toch maar.

Als ik BlueTooth aanzet krijg ik onderin de systemtray een icoontje dat er geen netwerkverbinding is via de BlueTooth verbinding.... erg leuk, maar ik wil dat icoontje gewoon niet.
Kun je dat uitzetten op een of andere manier, dat ik geen (disabled) LAN icoontje daar heb staan?
Je kunt ook bij netwerkverbindingen em uitschakelen, dan word ie grijzig en is het icoontje echt weg.

@ RS_003: Ik zou het zo doen dat je eerst een algemeen stukje hebt over beide laptops, dan de foto's + specs + faq van de 600 en dan de 800 (of in andere volgorde) en dan de gegevens die overeenkomen van beide modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
w-k-pieters schreef op 06 januari 2004 @ 19:36:
[...]

Je kunt ook bij netwerkverbindingen em uitschakelen, dan word ie grijzig en is het icoontje echt weg.

@ RS_003: Ik zou het zo doen dat je eerst een algemeen stukje hebt over beide laptops, dan de foto's + specs + faq van de 600 en dan de 800 (of in andere volgorde) en dan de gegevens die overeenkomen van beide modellen.
Hmm ja is het enige dat werkt.... naja het is niet anders.

Wat is die piep irritant zeg (hij is weer terug, infrarood uitzetten hielp niet).... ben nu gewoon gedwongen om bluetooth aan te zetten of iets in de usb te proppen.
Ik vind dit werkelijk verdomd slecht van Acer zeg. Is hier verder echt niks aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schmoove schreef op 06 januari 2004 @ 21:02:
[...]

Hmm ja is het enige dat werkt.... naja het is niet anders.

Wat is die piep irritant zeg (hij is weer terug, infrarood uitzetten hielp niet).... ben nu gewoon gedwongen om bluetooth aan te zetten of iets in de usb te proppen.
Ik vind dit werkelijk verdomd slecht van Acer zeg. Is hier verder echt niks aan te doen??
RMA?
bij mij staat bluetooth nu ook continu aan, je kunt ook extern muisje aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Anoniem: 85511 schreef op 06 januari 2004 @ 21:05:
[...]

RMA?
bij mij staat bluetooth nu ook continu aan, je kunt ook extern muisje aansluiten ;)
Is het met een RMA ook 100% zeker dat het opgelost is... want als dat niet zo is, dan heeft dat ook geen zin natuurlijk.
Anders gezegd, weten ze uberhaupt wat het probleem is?
En wat bluetooth en een muis betreft... ik weet dat dat wel werkt, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Dat zijn noodgrepen die eigenlijk gewoon niet nodig zouden moeten zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Schmoove op 06-01-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schmoove schreef op 06 januari 2004 @ 21:13:
[...]

Is het met een RMA ook 100% zeker dat het opgelost is... want als dat niet zo is, dan heeft dat ook geen zin natuurlijk.
Anders gezegd, weten ze uberhaupt wat het probleem is?
En wat bluetooth en een muis betreft... ik weet dat dat wel werkt, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Dat zijn noodgrepen die eigenlijk gewoon niet nodig zouden moeten zijn.
Geen idee dat vroeg ik mij dus ook al af... net als die muisknoppies
Als dat allebei opgelost kan worden
TM800 » RMA
al ga ik m dan wel heel erg missen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 23:26
Ik wil even kwijt: prima topic!

Ik heb sinds 2 weken een travelmate 663lmi, heb van tevoren ook veel informatie uit dit topic gehaald. Ga zo door!

Trouwens een prima laptop :)
2 kleine dingetjes: 1 dag heeft de touchpad het niet gedaan, en ik heb sinds mijn nieuwe windows-installatie 1 usb-controller (?) waarvoor ik geen driver kan installeren. Alles werkt verder wel, dus wat mij betreft geen echt probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
djiedjee schreef op 07 januari 2004 @ 21:15:

sinds mijn nieuwe windows-installatie 1 usb-controller (?) waarvoor ik geen driver kan
Heb je wel SP1 geinstalleerd? vaak als je hem dan zelf naar stuurprogramma's laat zoeken vindt ie hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 06-05 23:26
SP1 heb ik inderdaad nog niet geinstalleerd, ga ik nog wel ff proberen.
Thxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mhzz.

Ik heb op mijn tft links in het midden een soort ronde vlek van 1.5 bij 1.5 mm die iets helderder is(Zowel als scherm @ max of @ min staat) dan de rest van het scherm. Dit zowel onder windows als onder linux dus geen driver probleem.

Het is niet zo dat ik meteen rma aan ga vragen, maar heeft iemand dit wel eens eerder mee gemaakt met een laptop tft :? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Roberto op 08-01-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:48

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik wil mijn Acer TM800 kunnen gebruiken als afstandsbediening. Maar aangezien XP geen com-poort aan de IR-poort koppelt kan die niet rechtstreeks.
Je zou dan het proggie ircomm2k kunnen installeren waarna je IR-poort een COM-poort krijgt.

Heeft iemand ervaring met dit programma in combinatie met een Acer? En kan dit zo werken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CAP-Team schreef op 08 januari 2004 @ 13:13:
Ik wil mijn Acer TM800 kunnen gebruiken als afstandsbediening. Maar aangezien XP geen com-poort aan de IR-poort koppelt kan die niet rechtstreeks.
Je zou dan het proggie ircomm2k kunnen installeren waarna je IR-poort een COM-poort krijgt.

Heeft iemand ervaring met dit programma in combinatie met een Acer? En kan dit zo werken?
...of je koopt zo'n usb receiver + afstandsbediening (bv die van ATI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

CAP-Team schreef op 08 januari 2004 @ 13:13:

Toevallig dat je erover begint :)
Ik probeer juist het tegenovergestelde :)
Op me normale pc heb ik zo een irman, aan de com poort hangen, en in winamp daar een plugin voor zodat ik die kan bedienen vanaf "overal".
En idd, omdat hier geen com poort op zit, moet het anders, gelukkig zit er wel IR op. (Is ie eigenlijk wel send en receive?)
Ga nu ook testen met ircomm2k want ik moet wel een com poort hebben wil het ooit gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nakebod en CAP-team, IrComm2k werkt bij mij al een half jaar prima en probleemloos op m'n Travelmate (had het nodig t.b.v. syncen van m'n Palm...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hier werkt het geloof ik ook wel, maar misschien nu de software niet :)
Eerst had ik hem geforced op Com1, als goed is wordt ie toch niet gebruikt, komt ie toch op COm15 te zitten, lastig, kan maar tot Com4 instellen in dat ding :)
Uiteindelijk wel gelukt voor Com2, maar denk dat de software die ik gebruik in winamp, puur en alleen voor de irman is, dus daar moet ik nog even mee klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 16:03

MAZZA

Barbie is er weer!

Heeft iemand de TV-Out al aan de praat gekregen? Bij mij blijft de TV 'grijs' in de ATI display config :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 11:42
MAZZA schreef op 09 januari 2004 @ 13:29:
Heeft iemand de TV-Out al aan de praat gekregen? Bij mij blijft de TV 'grijs' in de ATI display config :(
als er een stekkertje inzit (in de tv en acer) dan moet die gewoon aan gaan hoor :)

Zoniet ander stekkertje misschien en anders sjaaa......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAZZA schreef op 09 januari 2004 @ 13:29:
Hier heb ik in deel 5 ook al een vraag over gesteld want krijg het ook niet voor elkaar.
bij mij blijft de tv in het ati menu ook grijs..

Hebben meer mensen hier problemen mee?
vermeld ook even met welke kabels en aansluitingen hij wel of niet werkt..

Mijn opstelling waarbij het NIET werkt :( :

Laptop --> (s-video-verloop naar "rond geel stekkertje") --> verlengkabel --> scartblok (IN) --> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als ik mij ff goed kan herinneren zoals ik het hier had:
mijn vorige tv, 37 cm tv: had alleen composiet, dus svideo > composiet: z/w
nieuwe 55cm tv: ook alleen composiet, dus via svideo > composiet: z/w
breedbeeld beneden: svideo > svideo: kleur
zelfde breedbeeld: svideo > composiet: kleur*

En in het Ati menu kon ik wel gewoon in alle gevallen de tv selecteren.
(* = uit me geheugen, weet het op moment niet 100% zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gebruikte je voor alle TV's dezelfde kabel? (dus die van svideo > composiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Heb in verloop van tijd een B-merk TV van 7 jaar oud (55") gehad was constant wat tinten donkerder aangesloten met s-video naar scartblok (IN).

Heb sinds een aantal weken een nieuwe (62"), deze geeft soms zw soms kleur, bios instelling staat op PAL hetgeen niet direct wil zeggen dat er kleur weergegeven wordt op de tv via alleen s-video kabel!

Los het zelf op door wat te switchen bij de instellingen van ATI van PAL formaat naar NTSC formaat (pikt hij hem bij mij ineens in kleur mee). 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door dr.nld op 09-01-2004 15:41 . Reden: zit verkeerd te lezen, maar toch iets over zw beeld video out! ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bert20 schreef op 09 januari 2004 @ 14:05:
[...]

als er een stekkertje inzit (in de tv en acer) dan moet die gewoon aan gaan hoor :)

Zoniet ander stekkertje misschien en anders sjaaa......
Heb je al de omega drivers gebruikt ? :)

Iemand nog het zelfde met zijn scherm? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef op 09 januari 2004 @ 15:29:
Gebruikte je voor alle TV's dezelfde kabel? (dus die van svideo > composiet)
Ja, ik heb net ff alles doorgemeten of er geen losse contacten etc waren maar dat lijkt goed te zijn.

Ik heb een oude 55 cm tv die alleen over een scart aasluiting op de achterkant beschikt..

het vervelende is dat ik het met mijn desktop met ati radeon 9500 eerst wel werkte maar ineens werkte het niet meer (voor ik mijn laptop al had), hij geeft wel aan dat er een tv aanzit (dit in tegenstelling tot mijn lap).

Ik heb het nu op 3 tv's geprobeerd, waaronder een nieuwe breedbeeld, hierbij kon ik vooraan op de tv aansluiten (composiet= geel?) dus de volgende opstelling:

Lap --> (svid --> composiet convertor)--> composietkabel --> TV

en weer geeft hij aan dat de laptop niet is aangesloten...

ik snap er geen biet meer van.. wie kan mij helpen??

Oja heb ook al meerdere drivers geprobeerd waaronder de omega.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 79773 op 09-01-2004 16:34 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik sta op het punt om de Acer TravelMate 803 LMib aan te schaffen met de DVD+-RW drive. Dat zou dan de Pioneer DVD-R DVR-K12RA moeten zijn, maar ik kan nergens specificaties vinden van deze drive. Waar het me vooral om gaat is de snelheid van het lezen en branden van cd-roms, maar ook de dvd-snelheden wil ik natuurlijk graag weten voor ik deze investering definitief ga doen.

Wie helpt me aan de specificaties? BVD!

[ Voor 6% gewijzigd door tukkerpaddy op 09-01-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Optisches Laufwerk Pioneer DVR-K12RA
Schreibgeschwindigkeit CD-R 16x
Schreibgeschwindigkeit DVD-R 4x
Schreibgeschwindigkeit DVD+R 4x
Schreibgeschwindigkeit DVD-RW 2x
Schreibgeschwindigkeit DVD+RW 2,4x

http://www.zdnet.de/mobil...,39023409,39118461,00.htm

Google, 50 sec. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 15:37
Ik heb mijn video-out wel aan de praat, maar wat ik ook probeer; zoals resolutie aanpassen, kleurdiepte enz. Het beeld blijft véél te onscherp. :?

Heeft iemand hier ervaring mee, en een evt oplossing? Anders wordt het even een avondje googlen. :Z
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.