Acer Travelmate 80x topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94122

Kwou gewoon ffkes zeggen...

Acer TM 800 LCI *Liefde*

"zwijmel"

Beste aankoop ooit...

Begint nu wel bitje te slijten..kweenie of bekend probleem --> de letters van t toetsenbord zijn..."weg"...en.. nog nooit gevallen ofzo..maar hij kraakt heel onaangenaam.... en sinds kort... boxjes klinken schor bij beetje bassige geluiden... beetje...of ze los zitten zeg maar.. niet normale vervorming in ieder geval

Voor de rest..

*Liefde*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77285

Anoniem: 34225 schreef op 04 februari 2004 @ 00:12:
Ik vraag morgen het e.e.a. na :)
Volgens de letter mag je volgens mij erg weinig, maar in de regel... Let me check :)
wacht dat maar in spanning af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Anoniem: 77285 schreef op 03 februari 2004 @ 23:55:
ik heb nu een 1/2 jaar acer tm 803 clib en sinds kort ook adsl
wil nu draad loos, heeft bepaald merk accespoint ook nog voorkeur bij
configuratie van de laptop?
Ik heb kort na aanschaf van mn TM800 de Linksys BEFW11S4 gekocht (access point + router), de router fuctioneert nu gewoon als hub en wlannen werkt echt perfect! Dit AP is lekker goedkoop en ik ben erg goed te spreken over de signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 16:31
Ik heb bij IMD een Bluetooth/modem combo en Bluetooth antenne besteld. Ik hou jullie op de hoogte :)

Ik heb de laptop al een keer noodgedwongen open gehad, tot op het bot >:) en dat viel voor mij reuze mee...Ik denk dat dat komt omdat ik op mn 6e al een Betamax recorder uit en in elkaar kon zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

LosserNL schreef op 04 februari 2004 @ 12:19:
Ik heb bij IMD een Bluetooth/modem combo en Bluetooth antenne besteld. Ik hou jullie op de hoogte :)
Graag, dat is interessant. Maar hoe duur was 't?
Ik heb de laptop al een keer noodgedwongen open gehad, tot op het bot >:) en dat viel voor mij reuze mee...Ik denk dat dat komt omdat ik op mn 6e al een Betamax recorder uit en in elkaar kon zetten :)
Ja dat kon ik ook. Maar deed-ie het daarna nog, dát is natuurlijk de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Anoniem: 87050 schreef op 04 februari 2004 @ 12:27:
[...]

Graag, dat is interessant. Maar hoe duur was 't?

[...]

Ja dat kon ik ook. Maar deed-ie het daarna nog, dát is natuurlijk de vraag ;)
Modem combo kaartje alleen was 69 euro, kabeltje zal wel 10-20 kosten (blijft afzetterij maar das logisch) ... levertijd 1-2 weken indien Acer m dan kan leveren...

uiteraard doet mn laptop het nog...je moet wel ff het BIOS opnieuw instellen maar thats all...zolang je de service manual volgt kan er niks mis in mijn opinie...garantie kwijt is jammer, maar de Harddisk had ik al vervangen en heb vertrouwen in Acer voor de komende jaren :)

[ Voor 5% gewijzigd door LosserNL op 04-02-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

LosserNL schreef op 04 februari 2004 @ 12:40:
[...]
Modem combo kaartje alleen was 69 euro, kabeltje zal wel 10-20 kosten (blijft afzetterij maar das logisch) ... levertijd 1-2 weken indien Acer m dan kan leveren...
69 euro valt wel mee geloof ik, voor Acer-begrippen dan ;) Maar dat is dus die module die je op je moederbord kunt prakken? Is dat een beetje eenvoudig te doen, met of zonder solderen?
uiteraard doet mn laptop het nog...je moet wel ff het BIOS opnieuw instellen maar thats all...zolang je de service manual volgt kan er niks mis in mijn opinie...garantie kwijt is jammer, maar de Harddisk had ik al vervangen en heb vertrouwen in Acer voor de komende jaren :)
Daar ben ik blij om. Maarreh... ik bedoelde natuurlijk die Betamax :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156

LosserNL schreef op 04 februari 2004 @ 12:40:
[...]

moet wel ff het BIOS opnieuw instellen
Omdat je de knoopcel of de BIOS zelf eruit had gehaald?
Dat laatste is *echt* to da bone natuurlijk })

Toevallig gezien of de ATI Mobility in een socket zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
nee net als in de SG staat aangegeven is de Radeon vastgesoldeerd...

Totaalkosten intern Bluetooth voor mij : +/- 110 euro incl. verzend- en orderkosten...

54.T23V7.002 MODEM BD.BLUETOOTH COMBO
54.T25V7.005 BLUETOOTH ANTENNA CABLE

Deze heb je nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 21:48

Klippy

Still Game

Kan het niet zo snel vinden, maar is het mogelijk de Matshita (Panasonic) UJDA740 te flashen?

Heb wat probleempjes met sommige DVD+R's en schrijven van TDK CDtjes.
Misschien dat een firmware dat fixt.

Heb nu firmware 1.20 volgens Nero infotool, is daar een nieuwe voor?
Kan alleen voor IBM en DELL laptops firmware vinden.

Iemand hier ervaring mee :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adv Phusebox zn vraag
Phusebox schreef op 03 februari 2004 @ 22:28:
ehm ik heb t geheugen er door de shop in laten zetten, dit betekend toch niet dat ik mijn garantie kwijt ben of wel dan?
ik heb dus 2x512 mb ipv 2x256
Werden we wel heel erg nieuwschierig.
Wat mag nu wel en niet...
Volgens de letter mag je volgens mij erg weinig, maar in de regel... Let me check :)
Ik heb net even met PCsnel (mijn shop) gebeld over upgraden en hun mening hierover.

Zij kunnen met behoud van garantie geheugen upgraden, ook slot1.
Ze zijn hiervoor gecertificeerd.

Erg vriendelijke mensen trouwens, ga als vwk het verlossende woord heeft gegeven maar even langs denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Anoniem: 101156 schreef op 03 februari 2004 @ 22:43:
[...]

[...]

[...]

Bang on RS_003! :Y)
Ik ben niet bang :?

Maar goed, ik zelf heb sealed 2e hands pc2100 256mb dimms verkocht voor 45 euro :)

22 euro is toch wel erg minimaal, ik zelf zou niet onder de 30 a 35 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bang on in de (engelse) zin van 'de spijker op zn kop' :)

Jij zei 22.5 per stuk, Terw_Dan (van Hoeveel is dit nog waard) kwam met precies hetzelfde antwoord. Denk ook dat ik het voor ±30 euro ga proberen. De mijne zijn alleen niet geseald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Anoniem: 101156 schreef op 04 februari 2004 @ 15:37:
bang on in de (engelse) zin van 'de spijker op zn kop' :)

Jij zei 22.5 per stuk, Terw_Dan (van Hoeveel is dit nog waard) kwam met precies hetzelfde antwoord. Denk ook dat ik het voor ±30 euro ga proberen. De mijne zijn alleen niet geseald.
P/s hoop ik dan toch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37
als je de factuur opstuurt voor je garantie waarop staat 2x 512 mb ram dan snappen ze bij acer toch dat dit professioneel is ingebouwd?

ik zou het wel erg raar vinden als ik nu mijn extra garantie van 3 jaar voor niks heb gekocht :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Memory en toetsenbord vervangen door de dealer moet geen probleem zijn... MAAR... repairs/inbouwen is een absolute NO GO
En.. mocht er schade/defecten onstaan aan het notebook.. Heb je echt pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37
Anoniem: 34225 schreef op 04 februari 2004 @ 17:56:
Memory en toetsenbord vervangen door de dealer moet geen probleem zijn... MAAR... repairs/inbouwen is een absolute NO GO
ok dan is t goed

ja kijk memory inbouwen doet acer ook niet dus hoe zou ik dan ooit meer ram moeten krijgen :|

verder laat ik alles gewoon afhandelen door acer

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 04 februari 2004 @ 17:56:
Deze regel zette me aan aan het denken.

Een Acer dealer/shop update een laptop. Geven zij dat met serienummer door, bellen jullie in geval van twijfel naar de betreffende winkel, of -eeste deel mijn crux- is er geen communicatie? Dat zolang het duidelijk is dat er niet verder is gegaan dan toetsenbord en geheugen het wel ok gevonden wordt en je anders simpelweg geen garantie meer hebt.

Verder zei een mannetje van PCsnel dat zij gecertificeerd zijn om Acer(!) updates te maken. Klopt het dat jullie zo´n systeem hebben opgezet of bedoeld hij daarmee dat de persoon in kwestie (hopenlijk) een IT opleiding heeft genoten en een service manual heeft?

Ik vraag dit omdat als er geen communicatie is, er niet verder is gegaan dan toetsenbord en geheugen en zoiets als Acer gecertificeerde reparateur niet bestaat ik me voor kan stellen dat sommige mensen zichzelf beter vertrouwen dan een TD van een bedrijf waar je goedkoop je toppie kan halen maar geen idee hebt wie er achter de schermen met je kostbare *liefde* ( ;) ) loopt te pielen.

zjo, wat een lange zin zeg :)

Ik heb 2 technische opleidingen achter de rug, ben met een universitaire bezig, speel me hele leven al met electronica, (fijn)mechanica en pc´s en denk dan zo... doe het liever zelf! :7

Heb ik hier een punt?

* Anoniem: 101156 vraagt zich opeens af of hij dit soort dingen van Acer wel mag weten en niet een beetje te ver gaat met het vragen naar misschien wel bedrijfs gevoelige informatie }) ;) :?

edit:
Acer(!), toegevoegd. Er werd duidelijk gezegd dat ze door Acer ´gecertificeerd´ zijn op updates uit te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 04-02-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 04 februari 2004 @ 23:08:
Deze regel zette me aan aan het denken.

Een Acer dealer/shop update een laptop. Geven zij dat met serienummer door, bellen jullie in geval van twijfel naar de betreffende winkel, of -eeste deel mijn crux- is er geen communicatie? Dat zolang het duidelijk is dat er niet verder is gegaan dan toetsenbord en geheugen het wel ok gevonden wordt en je anders simpelweg geen garantie meer hebt.
Er word niks over gecommuniceert. Er komen wel eens notebooks tegen met 0x0006EF Stop errors (bijv..) en dan blijkt er 2*512MB niet Acer-gecertificeerd geheugen in te zitten. Daar zit dus geen garantie op (op die repair, that is)
Verder zei een mannetje van PCsnel dat zij gecertificeerd zijn om Acer(!) updates te maken. Klopt het dat jullie zo´n systeem hebben opgezet of bedoeld hij daarmee dat de persoon in kwestie (hopenlijk) een IT opleiding heeft genoten en een service manual heeft?
Leuk dat hij dat vind, maar de enigste geautoriseerde Service-Partners in de Benelux zijn IMD en APEM.
In principe is het zo: normale repairs in NL gaan hier naar Acer, zaken die buiten garantie vallen (schermbreuken, notebook laten vallen, vloeistofschade) gaan naar IMD voor een prijsopgaaf. Notebooks uitbereiden met onderdelen doet ook alléén IMD.
In België doet APEM de normale repairs, en ook de zaken die buiten garantie vallen, alsmede notebooks uitbreiden.
Ik vraag dit omdat als er geen communicatie is, er niet verder is gegaan dan toetsenbord en geheugen en zoiets als Acer gecertificeerde reparateur niet bestaat ik me voor kan stellen dat sommige mensen zichzelf beter vertrouwen dan een TD van een bedrijf waar je goedkoop je toppie kan halen maar geen idee hebt wie er achter de schermen met je kostbare *liefde* ( ;) ) loopt te pielen.
Persoonlijk zou ik voor een geheugen inbouwen, HDD of DVD drive, keyboard of WLAN kaart m'n hand niet omdraaien. Maarja, als er iets mis gaat, en je kan niet aantonen dat dat bij IMD is gebeurt, en je dus zelf ge-upgrade hebt, dan heb je wel een probleem B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

vwk, stel ik bouw zelf een andere HD in. Gaat allemaal prima, maar een half jaar later gaat mijn VGA kaart kapot. Dit allemaal binnen de garantie termijn. Kan ik dan nog aanspraak maken op de garantie? Of is mijn garantie vervallen op het moment dat ik zelf de HD verving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat moet geen probleem zijn :) Tenzij aantoonbaar is dat...
Wat ik eerder al uitlegde dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Ow kijk aan dan had ik al geen garantie meer :/ ... Maar wel 7200rpm aan pure kracht erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77285

En? nog een tip gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LosserNL schreef op 05 februari 2004 @ 11:43:
Ow kijk aan dan had ik al geen garantie meer :/ ... Maar wel 7200rpm aan pure kracht erbij :)
Waarom zou je geen garantie meer hebben :? :)
Dat staat al gepost :P
De laatste paar posts zijn interessant voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is al een nieuw deel geopend: Acer Travelmate 80x topic deel 7
Met de nieuwe grote-topics policy gaan ze nu met 500posts dicht, vandaar dus nu al een nieuw topic. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.