Acer Travelmate 80x topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.234 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056

Ik ben ook van plan om te tm 803 te kopen.. Maar zit nog met een vraagje..
Zijn jullie tevreden over de grafische kaart die in de 803 zit, namelijk de Radeon® 9000?

- Is dit een goede kaart om spelletjes te spelen, dan denk ik aan gta vc, medal of honnor, max payne, need for speed underground... ?
- En is de kaart veel beter dan een shared memory?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:52
Anoniem: 104056 schreef op 01 februari 2004 @ 12:55:
Ik ben ook van plan om te tm 803 te kopen.. Maar zit nog met een vraagje..
Zijn jullie tevreden over de grafische kaart die in de 803 zit, namelijk de Radeon® 9000?

- Is dit een goede kaart om spelletjes te spelen, dan denk ik aan gta vc, medal of honnor, max payne, need for speed underground... ?
- En is de kaart veel beter dan een shared memory?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Zoeken ... kom op zeg.

Het staat verdomme recht voor je neus ... :X |:(

Tevreden? Het is een radeon 9000, simpel! 7000 3D marks.
En als je ook maar 2 sec google had gebruikt wist je zo dat shared trager is en dedicated dus veel beter is.

Nog 1 post van jou: Anoniem: 104056 in "Acer Aspire 150x topic"

Wat wil je? je vraag omvat absoluut niks, op welk gebied beter? Batt time of performance?

Anoniem: 104056 in "Acer Ferrari 3000 Ervaringen"

:z

Ieder TFT scherm kan last krijgen van dode pixels, sterker nog in dat ding zit het zelfde scherm als in een TM-80x ...

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto op 01-02-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056

Ik weet ook wel dat shared memory minder goed is dan een radeon.. Maar mijn vraag was, of het echt zoveel verschil uitmaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 104056 schreef op 01 februari 2004 @ 14:05:
Ik weet ook wel dat shared memory minder goed is dan een radeon.. ( :?) ) Maar mijn vraag was, of het echt zoveel verschil uitmaakt..
Gooooogle _/-\o_

Moet je op reviews zoeken van Radeon mobility's

Er zijn volgens mij geen shared 9000's maar wel 7500's en daar zijn ook zat reviews van. (Kun je dus naar het verschil kijken :*) )

I rest my case. :z

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 01-02-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

RS_003 schreef op 01 februari 2004 @ 14:16:
[...]

Gooooogle _/-\o_

Moet je op reviews zoeken van Radeon mobility's

Er zijn volgens mij geen shared 9000's maar wel 7500's en daar zijn ook zat reviews van. (Kun je dus naar het verschil kijken :*) )

I rest my case. :z
Uppercase? ;) B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Grrrr :X 8)7

Scherm is btw minder zwieperig als hij bijna dicht is.

Filmpje komt nog wel 1 dag zoals beloofd, maar eerst mijn pc fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 01 februari 2004 @ 14:56:
[...]

Grrrr :X 8)7

Scherm is btw minder zwieperig als hij bijna dicht is.

Filmpje komt nog wel 1 dag zoals beloofd, maar eerst mijn pc fixen.
Da's ook logisch, je zwaartepunt ligt dan ook anders lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Anoniem: 104056 schreef op 01 februari 2004 @ 14:05:
Ik weet ook wel dat shared memory minder goed is dan een radeon.. Maar mijn vraag was, of het echt zoveel verschil uitmaakt..
Nforce2 is ongeveer vergelijkbaar met GeForce4 MX 440, althans dat zegt google tegen mij :P

NForce2 zit in 3dmark 2001 op +/- 5100 met een Athlon XP 3000+
GeForce4 MX 440 zit op +/- 6800 met een Athlon XP 2700+

Da's dus ongeveer je verschil... ongeveer 33%, en dat is dan op een tragere proc...

Tuurlijk is dit geen super nette schatting, maar het geeft een idee van het verschil, misschien dat je hier wel tevreden mee bent :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 01 februari 2004 @ 16:51:
[...]

Nforce2 is ongeveer vergelijkbaar met GeForce4 MX 440, althans dat zegt google tegen mij :P

NForce2 zit in 3dmark 2001 op +/- 5100 met een Athlon XP 3000+
GeForce4 MX 440 zit op +/- 6800 met een Athlon XP 2700+

Da's dus ongeveer je verschil... ongeveer 33%, en dat is dan op een tragere proc...

Tuurlijk is dit geen super nette schatting, maar het geeft een idee van het verschil, misschien dat je hier wel tevreden mee bent :P
Je bedoelt de N-force 2 IGP? tja was er getest met dual channel of niet?
Dat scheelt ook een hoop.

Maar zoek maar eens op radeon 7500 en je vind zo 10 reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Anoniem: 101156 schreef op 01 februari 2004 @ 12:06:
Zo´n externe hd box is dus niet echt ´mobile´.
De 2,5" externe boxen zijn wel mobiel, maar je USB-poort moet voldoende stroom kunnen leveren, om ze te voeden. En dat levert de TM-800 net niet. Op zich is dat helemaal niet erg, omdat er bij veel van die boxen tevens een PS/2 kabeltje zit, waarmee extra stroom uit de PS/2 aansluiting van de laptop gehaald kan worden, zodat je nog steeds geen externe voeding nodig hebt.

Alleen heeft de TM-800 als 1 van de weinigen nou net geen PS/2 aansluiting, zodat als ik m'n externe (2,5") harddisk wil gebruiken, ik m'n oude laptop, waar wel een PS/2 aansluiting opzit, daarbij ook nog nodig heb, dus alleen maar om stroom te leveren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97657

ff een reactie op jullie verhaal als zou een externe box met hd onvoldoende stroom leveren; ik heb een tijd lang wel met m'n ext.hd in een juwel behuizing kunnen werken, en dit dan aangesloten op m'n usb 2 poort,en dat werkte goed, totdat er opeens een verhaal te voorschijn kwam (pas na maanden) dat er een snel usb device op een trage usb poort aangesloten werd blabla bla, dus er is wel degelijk voldoende prik om zo'n schijf te laten draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zeg ik. Je USB-poort moet voldoende stroom kunnen leveren aan je harddisk, en de TM-800 kon dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rec uit je ogen misschien een leesbrilletje????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 01 februari 2004 @ 16:55:
[...]

Je bedoelt de N-force 2 IGP? tja was er getest met dual channel of niet?
Dat scheelt ook een hoop.

Maar zoek maar eens op radeon 7500 en je vind zo 10 reviews.
Dual-channel? Geen flauw idee, maar het ging ook even om het idee he :)

Matthi wilde weten of de kaart echt veel beter is dan een shared gpu, en dat is ie gewoon...
Anoniem: 97657 schreef op 01 februari 2004 @ 21:11:
Rec uit je ogen misschien een leesbrilletje????
Ik denk dat Recman niet door heeft dat jij een Travelmate hebt waarop de jewel behuizing perfect werkte...

[ Voor 23% gewijzigd door Speedpete op 01-02-2004 21:20 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb je dat helemaal goed, zelfs de naam van de behuizing, k'heb em trouwens met nieuwe usb drivers weer aan de praat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedpete schreef op 01 februari 2004 @ 21:16:
[...]
Ik denk dat Recman niet door heeft dat jij een Travelmate hebt waarop de jewel behuizing perfect werkte...
Inderdaad, ik ga een andere bril kopen :Y)
Dacht dat-ie een Jewel-laptop had, zeker te snel gelezen Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/sgop/bloos.gif

Maar toch vreemd bij mij dan, zodra ik met m'n externe HDD files ging kopieren, stopte-ie ermee, en als ik extra voeding aansloot deed-ie 't wel prima. Misschien heeft mijn externe HDD of zelfs USB-box wellicht, meer stroom nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan heel goed zijn, dat van de verschillende stroomverbruiken per hd, collega had hetzelfde probleem, kon weer verder werken met hd met een kleinere capaciteit(misschien kleiner stroom-verbruik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156

Anoniem: 97657 schreef op 01 februari 2004 @ 20:31:
ff een reactie op jullie verhaal als zou een externe box met hd onvoldoende stroom leveren;

[....]
Het gaat er om of een usb poort van een TM80x genoeg stroom kan leveren aan de externe hd box.
Niet of de de externe hd box genoeg stroom krijg van zijn voeding, dat lijkt me logisch. Ik denk dat je het goed begreep en bedoelde maar het niet helemaal eenduidig omschreef :)

edit:
...wellicht vandaar de verwarring maar het is al duidelijk zie ik.

Jij hebt in tegenstelling tot recman dus wel goede ervaringen met een externe hd box gevoed via alleen de usb poort? Als dat zo is wil ik graag weten of je er ook van kan booten en met hoeveel rpm hd draait.

edit:

Kan je wat specs geven van die HD misschien?
Iemand een idee waar ik kan vinden hoeveel stroom een usb poort normaal gesproken zou moeten kunnen leveren?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 01-02-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch blijf ik de usb poorten van de TM niet altijd even betrouwbaar vinden. De TM heeft geen seriele poort dus moest ik een convertor usb-serieel kopen (om een PLC schakeling te kunnen programmeren--industriele componenten werken vaak nog met seriele aansluitngen) en de ene keer deed de kabel het goed en dan plots weer niet, erg irritant!! Ook een oude sim card reader , wel niet werkend. Kennen jullie dit probleem, of zou het aan mijn Travelmate liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De hd is van toshiba met 4200 tpm, ik weet niet of ik er ook mee kan booten, , k'zal het binnenkort proberen , maar ik moet eerst de hele handel opnieuw installeren (bezoek van een virus) Norton heeft wel schoon schip gemaakt, maar het hele systeem "voelt niet lekker" hd blijft veel langer ratelen en opstarten duurt een eeuwigheid, is net het druppeltje wat ik al langer nodig had om de boel weer eens op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ cuspid33

Berichtje van een paar dagen terug.
Anoniem: 85086 schreef op 29 januari 2004 @ 14:01:
Ik heb een minor probleempje met mijn bedrade Intelli Mouse Explorer 3.0 van MS. Als ik deze in de USB poort steek, als de laptop aanstaat of in de standby stand staat (waarna ik hem aanzet natuurlijk ;) ), dan gebeurt er niks, het rode lampje voor de optische sensor gaat niet eens branden. Pas als ik de laptop (TM 803) opnieuw opstart, doet hij het . Het licht gaat gelijk na het Centrino logo branden, en eenmaal in Windows XP wordt hij gedetecteerd, en werkt hij prima. Daarna even snel uitpluggen en inpluggen resulteert ook in een muis zonder licht.
[...]
/me ikke antwoorde daarop...
Ik had hetzelfde met alleen mijn muis, nadat ik de Banias Chipset drivers (agp.zip) opnieuw installeerde was het over.

Dit werkte bij Luigi ook, je kan het even proberen. Ik zeg altijd maar, zo baat het niet....

[edit] Okay, lees net een paar paginas terug en zie dat ik hier in de herhaling val. :O

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 01-02-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97657 schreef op 01 februari 2004 @ 21:53:
[...]maar het hele systeem "voelt niet lekker" hd blijft veel langer ratelen en opstarten duurt een eeuwigheid, is net het druppeltje wat ik al langer nodig had om de boel weer eens op te ruimen.
Dat is ook nog zo natuurlijk....de data transfer snelheid. Die is heel wat minder dan IDE. Ik wil een 2de hd als boot drive gaan gebruiken maar zie nu, dankzij jou :Y) , pas in dat dat wel erg traag zal gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 01-02-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 01 februari 2004 @ 22:07:
[...]
Dat is ook nog zo natuurlijk....de data transfer snelheid. Die is heel wat minder dan IDE. Ik wil een 2de hd als boot drive gaan gebruiken maar zie nu, dankzij jou :Y) , pas in dat dat wel erg traag zal gaan.
Dat valt heel erg mee, in de praktijk merk ik vrijwel geen verschil. Vergeet niet dat USB 2.0 een datatransfer heeft van 480 Mbit/s. In theorie zou dat ongeveer zo snel zijn als de vroegere ATA66, niet echt langzaam dus, voor een laptop :)

Wat betreft booten ben ik bang dat dat niet werkt. De TM-800 heeft geloof ik niet echt de mogelijkheid om van USB te booten, anders dan met een USB FDD.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 01-02-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97657 schreef op 01 februari 2004 @ 21:46:
Toch blijf ik de usb poorten van de TM niet altijd even betrouwbaar vinden. De TM heeft geen seriele poort dus moest ik een convertor usb-serieel kopen (om een PLC schakeling te kunnen programmeren--industriele componenten werken vaak nog met seriele aansluitngen) en de ene keer deed de kabel het goed en dan plots weer niet, erg irritant!! Ook een oude sim card reader , wel niet werkend. Kennen jullie dit probleem, of zou het aan mijn Travelmate liggen??
Ik werk dagelijks (bijna continue) met 1 á 2 externe USB HDD's én een externe USB2 DVD-writer, en heb daar eigenlijk geen problemen mee. Alleen bij mij schijnt de Firewire-poort het echter weer niet te doen. Tja, je kunt niet alles hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Usb booten gaat wel maar werkt vaag, ik heb het geprobeerd met een usb stick. Dat werkt met de (interne) hd verwijderd, met de hd er in leest de bios over de usb stick heen en start de hd op.

En ja, in de boot sequence stond ´Removable Devices´op nr.1 :)

[edit]
Net even opgezocht.
Data tranfer rate van e-ide is 13.3 MB/s (16.6MB/s in PIO 4 mode).
USB 2.0 is (max) 480Mbit/s, gedeeld door 8 is 60MB/s.
Dan is usb2 dus zelfs sneller dan eide :?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 01-02-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 01 februari 2004 @ 22:36:
[edit]
Net even opgezocht.
Data tranfer rate van e-ide is 13.3 MB/s (16.6MB/s in PIO 4 mode).
USB 2.0 is (max) 480Mbit/s, gedeeld door 8 is 60MB/s.
Dan is usb2 dus zelfs sneller dan eide :?
Die E-IDE snelheid van 13,3 MByte/s waren geloof ik de allereerste IDE-modellen, waar nog geen UltraDMA opzat. De huidige ATA-100 schijven kunnen (theroretisch), max. 100 MByte/s aan, de ATA-66 max. 66 MByte/s en SATA (momenteel) max. 150 MByte/s. USB 2.0 zit met 60 MByte/s theoretisch dus ongeveer op het niveau van ATA-66. In de praktijk zijn de verschillen echter minder groot.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 01-02-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je met belasting op je chipset de snelheid van USB 2.0 omlaag haalt. ATA-100 komt in de praktijk met een snelle desktopHD ook maar neer op om en na bij de 50MB/sec. ATA-66 kan theoretisch meer aan.

Ik zal morgen eens een ATTO bench doen op een nieuwe TM803LMiB met verse software-install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[edit] ik moet toch echt eens sneller leren posten.
offtopic; kan je eigen posts verwijderen?

[ Voor 129% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 02-02-2004 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb vanmorgen iets irritants ontdekt:

Als ik 's nachts mijn laptop aan heb staan dan doe ik de klep dicht zodat het scherm uitgaat. 's nachts gaat dan de screensaver automatisch aan. Als ik dan voordat de klep weer open gaat de muis beweeg dan wil daarna als ik de klep weer open doe het scherm niet aan gaan. Het enige dat helpt is hybernaten en weer opnieuw opstarten zodat ik weer verder kan.

Meer mensen die dit hebben, of een idee wat ik er aan kan doen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CAP-Team schreef op 02 februari 2004 @ 08:48:
Bij mij doet de hibernate-functie het al een tijdje niet meer. Heb alleen nog geen tijd/zin om erover te klagen of om te kijken waar dat nou precies aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

CAP-Team schreef op 02 februari 2004 @ 08:48:
Ik heb vanmorgen iets irritants ontdekt:

Als ik 's nachts mijn laptop aan heb staan dan doe ik de klep dicht zodat het scherm uitgaat. 's nachts gaat dan de screensaver automatisch aan. Als ik dan voordat de klep weer open gaat de muis beweeg dan wil daarna als ik de klep weer open doe het scherm niet aan gaan. Het enige dat helpt is hybernaten en weer opnieuw opstarten zodat ik weer verder kan.

Uhm, instellen in Windows dat het lappie bij dichtklappen stand-by gaat? Heb hier echt nooit problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mijn lappie moet juist NIET standby als de klep dichtgaat, maar hij moet gewoon doordraaien, en dat doet hij ook. Maar na verloop van tijd komt dan de screensaver ervoor.
Vanmorgen bewoog ik dus eerst de muis en dan pas de klep open, en dan blijft het scherm dus uit in plaats van dat het scherm weer aan gaat. De computer draait nog wel gewoon door.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 18:10
CAP-Team schreef op 02 februari 2004 @ 12:10:
mijn lappie moet juist NIET standby als de klep dichtgaat, maar hij moet gewoon doordraaien, en dat doet hij ook. Maar na verloop van tijd komt dan de screensaver ervoor.
Vanmorgen bewoog ik dus eerst de muis en dan pas de klep open, en dan blijft het scherm dus uit in plaats van dat het scherm weer aan gaat. De computer draait nog wel gewoon door.
Zet dan gewoon de screensaver uit en laat (alleen) het scherm na X minuten uit gaan (kun je regelen in Power Options).

[ Voor 4% gewijzigd door Schmoove op 02-02-2004 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 02 februari 2004 @ 00:14:
[...]
Ik zal morgen eens een ATTO bench doen op een nieuwe TM803LMiB met verse software-install :)
Als je dat zou willen doen graag, ben erg benieuwd :9.
Heb je wel eens zo'n 'MediaBay 2nd HDD' in je handen gehad...en uit elkaar gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een Travelmate 800 Lci, vanaf mei-2003. Maar bij mij zijn de letter A en de shift toets links helemaal kaal al. Hebben jullie daar ook al zo snel last van? Want ik heb hiervoor een Compaq gehad, en daar zag je na een jaar nog helemaal niets van.

Hij is best wel redelijk veel gebruikt de laatste tijd, maar ook weer niet overdreven.

En anders denk ik dat ik maar eens moet bellen met ACER ben ik bang, alleen dan moet ik hem wel opsturen helaas.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Br@m schreef op 02 februari 2004 @ 15:13:
Ik ben in het bezit van een Travelmate 800 Lci, vanaf mei-2003. Maar bij mij zijn de letter A en de shift toets links helemaal kaal al. Hebben jullie daar ook al zo snel last van? Want ik heb hiervoor een Compaq gehad, en daar zag je na een jaar nog helemaal niets van.

Hij is best wel redelijk veel gebruikt de laatste tijd, maar ook weer niet overdreven.

En anders denk ik dat ik maar eens moet bellen met ACER ben ik bang, alleen dan moet ik hem wel opsturen helaas.
Ik gebruik mijn laptop echt 5 dagen in de week (ICT academi) en al mijn toetsen zijn nog en tip top staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
RS_003 schreef op 02 februari 2004 @ 16:18:
[...]

Ik gebruik mijn laptop echt 5 dagen in de week (ICT academi) en al mijn toetsen zijn nog en tip top staat.
Dan zal ik van de week toch maar eens bellen, want ik vind dit wel heel erg snel eigenlijk..

[edit]
Ik laat het hier wel effe weten als ik wat weet van ACER.

[ Voor 11% gewijzigd door Br@m op 02-02-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:02
Anoniem: 34225 schreef op 02 februari 2004 @ 00:14:Ik zal morgen eens een ATTO bench doen op een nieuwe TM803LMiB met verse software-install :)
Valt mij niet tegen! Da's van mijn TM803LMiB NTFS geformatteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.sweet.demon.nl/atto_tm803.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van mij doet 30mb/sec, even uit het hoofdje, maar ik doe wel van het kleinste tot de grootste file, met een queue depth van 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vind ik, in hoeverre ik kan zeggen dat ik het snap 8)7 ,eerlijk gezegd tegenvallen. Is de tm80x trouwens ata-100 of 66?
Iig, als het ata-66 is zou er 66MB/s gehaald moeten kunnen worden, 30MB/s is dan minder dan de helft!

Waar gaat die snelheid in godsnaam heen vraag ik me dan af .
Chipset, zijn die HD´s te traag?

En hoe zit dat dan met USB2, dat zou theoretisch 60MB/s moeten *kunnen* halen?

Questions questions questions :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Br@m schreef op 02 februari 2004 @ 15:13:

Ja daar hebben meerdere mensen last van. Bij mij begon het na zo'n 4 maanden al, en inmiddels zijn er al een stuk of 10 toetsen slecht tot helemaal niet meer leesbaar. En inderdaad, ook mijn vorige laptop's hebben daar, 2 zelfs na 10 jaar gebruik, nooit last van gehad. Maar dat waren dan ook Compaq en Toshiba's. Ben wel benieuwd of dit ook onder de garantie valt, hoewel een nieuw toetsenbordje ook niet al te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58
vwk, als ik Bluetooth in mijn 1e revisie 800LCi wil laten bouwen, kan dat dan gelijk als ik RMA aanvraag voor de brakke VGA out (tegen betaling) ?

Over die HD's, zelfs mijn Travelstar 7K60 komt bij lange na niet aan de 100MB/sec die de interface aankan. Dit komt gewoon omdat de schijven te traag/energiezuinig zijn. Zelfs een Raptor WD740 komt tot de 75...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 02 februari 2004 @ 19:22:
Dat vind ik, in hoeverre ik kan zeggen dat ik het snap 8)7 ,eerlijk gezegd tegenvallen. Is de tm80x trouwens ata-100 of 66?
Iig, als het ata-66 is zou er 66MB/s gehaald moeten kunnen worden, 30MB/s is dan minder dan de helft!

Waar gaat die snelheid in godsnaam heen vraag ik me dan af .
Chipset, zijn die HD´s te traag?

En hoe zit dat dan met USB2, dat zou theoretisch 60MB/s moeten *kunnen* halen?

Questions questions questions :?
Ja die snelheden zijn allemaal _theoretische_ snelheden, dat vermeld ik er daarom ook met opzet altijd bij ;)

In de praktijk worden die snelheden nooit gehaald, door diverse oorzaken zoals overhead bijvoorbeeld. Wat de praktische waarden uiteindelijk worden, weet ik niet precies, maar het zou me niets verbazen als dat in sommige gevallen inderdaad de helft ofzo is. Vergelijk het met bijv. 54 Mbit/s wireless LAN, dat haalt in de praktijk ook minder dan de helft. En je komt het bij dit soort zaken overal tegen, dus wen er vast maar aan, zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 87050 schreef op 02 februari 2004 @ 19:29:
[...]

Ja daar hebben meerdere mensen last van. Bij mij begon het na zo'n 4 maanden al, en inmiddels zijn er al een stuk of 10 toetsen slecht tot helemaal niet meer leesbaar. En inderdaad, ook mijn vorige laptop's hebben daar, 2 zelfs na 10 jaar gebruik, nooit last van gehad. Maar dat waren dan ook Compaq en Toshiba's. Ben wel benieuwd of dit ook onder de garantie valt, hoewel een nieuw toetsenbordje ook niet al te duur is.
Zou zo'n toetsenbordje eventueel zelf te vervangen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Br@m schreef op 02 februari 2004 @ 19:44:
[...]
Zou zo'n toetsenbordje eventueel zelf te vervangen zijn?
Ik dacht van wel, in de servicehandleiding staan in elk geval precies hoe dat moet. Maar voordat ik eraan ga beginnen denk ik wel dat ik er eerst eens over ga zeiken bij Acer, ik wil mijn recht op garantie niet verspelen, natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Het toetsenbord is idd wel te vervangen, maar geloof dat dit best nog wel wat werk is.
Heb hier nergens last van, alleen een gladde rechterkant van spatie, welke kant zou ik nouw gebruiken? ;) En heb em nu zo een 4 maanden, veel in gebruik, op me stage had ik niets anders dan mijn laptop.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> CSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

LosserNL schreef op 02 februari 2004 @ 19:29:
vwk, als ik Bluetooth in mijn 1e revisie 800LCi wil laten bouwen, kan dat dan gelijk als ik RMA aanvraag voor de brakke VGA out (tegen betaling) ?
Hoe zit dat?

Kun je tegenwoordig bij Acer BT laten inbouwen als je de oude revisie TM800 hebt? Hoeveel kost dat dan? Hoe is de procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En is dat met of zonder piep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

vwk, een paar vraagjes :)

1: Als ik de laptop als rma opstuur naar jullie (ivm lamme muisknop) hoe kan dit het beste versturen qua post?

2: Vervangen jullie op verzoek ook onderdelen, zegge, een wifi adapter upgraden naar 54mpbs kaartje? Ik heb, verbeter me als ik het verkeerd heb, begrepen dat de nieuwe 54mpbs chips ook nog is veel minder stroom vergen.

3: Ben je al achter het piep probleem van Bluetooth, ik heb er nl. ook last van als deze inactief is. Er sprak hier al iemand over ACPI of iets derg.

4: Bestaat er de mogelijkheid om bij de rma het verzoek in te dienen voor een nieuw beschermingsfilt tussen toetsenbord en scherm, de kat vond het nl. te smakelijk om er vanaf te blijven (lees tientallen stukjes).

5: Zijn er meldingen bekend van mensen waarbij periodiek de WIFI verbinding wegvalt ondanks dat de connectie Good/Excellent is?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 02-02-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

@ 5:
Ik heb het enkele keren gehad op stage, maar thuis heb ik tot nu toe nergens last van gehad, dus in dit geval is het 99% zeker de router die het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
He, hier baal ik wel een beetje van, zoals sommige zich kunnen herinneren had ik grootse plannen voor een LEM forum ( L= laptops, E= en, M= Mobiliteits )

Echt 2 a4 tjes volgens mij vol met suggesties en andere dingen.
Zie ik opeens dit forum staan ;(

Nja ik ga er igg verder niet op in hoor :)

Maar ik vind het jammer dat ik niks kon betekenen.

Goede ontwikkeling :) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 02-02-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op 02 februari 2004 @ 22:31:
@ 5:
Ik heb het enkele keren gehad op stage, maar thuis heb ik tot nu toe nergens last van gehad, dus in dit geval is het 99% zeker de router die het probleem was.
Bevestigd dus maar weer is dat de Linksys WLAN router een kutding is. Niets anders is gekloot mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36
Zit hier met de 663 icm. de linksys Wlan, nergens last van.
Met welke signaalsterkte dan ook is er een constante verbinding,
echter is mij wel opgevallen dat me www pagina's langzamer
laden via Wlan dan via de UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Smirnoff schreef op 02 februari 2004 @ 22:47:
Zit hier met de 663 icm. de linksys Wlan, nergens last van.
Met welke signaalsterkte dan ook is er een constante verbinding,
echter is mij wel opgevallen dat me www pagina's langzamer
laden via Wlan dan via de UTP kabel.
Ja he he :P

Wlan heeft altijd een hogere ping time.
Ook is de burst rate lager.

Je zult via wlan nooit zo snel kunnen internetten als op kabel maar het zou ook weer niet teveel moeten schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Anoniem: 14124 schreef op 02 februari 2004 @ 22:36:
[...]

Bevestigd dus maar weer is dat de Linksys WLAN router een kutding is. Niets anders is gekloot mee.
Neh hoor, heb hier thuis een Linksys BEFW11SS v3 staan, nergens problemen mee.
Linksys is nog altijd één van de betere merken voor particulier gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Linksys heeft zowiezo een connection limit van zegge 200 conn? .. Ik kwam erachter toen ik dacht even eMule, Azareus en Kazaa Lite tegelijk te laten draaien.. dat was crash Linksys.

De ADSL router daarintegen kan 1024 conn. aan, dus ik moet maar eens op zoek naar een kwalitief goede WLAN Access point. De Robotics router kwam dacht ik goed uit de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op 02 februari 2004 @ 22:18:

[...]

3: Ben je al achter het piep probleem van Bluetooth, ik heb er nl. ook last van als deze inactief is. Er sprak hier al iemand over ACPI of iets derg.

4: Bestaat er de mogelijkheid om bij de rma het verzoek in te dienen voor een nieuw beschermingsfilt tussen toetsenbord en scherm, de kat vond het nl. te smakelijk om er vanaf te blijven (lees tientallen stukjes).

5: Zijn er meldingen bekend van mensen waarbij periodiek de WIFI verbinding wegvalt ondanks dat de connectie Good/Excellent is?
3. Ik heb, volgens mij in dit forum, een post gelezen waarin iemand schreef dat na het updaten van de ACPI module/driver (draaide Linux OS) het probleem opeens over was.

4. Een verzoekje indienen kan natuurlijk altijd, lijkt me ;)

5. Ook wel eens dat de verbinding opeens vebroken wordt. Ligt tot nu toe altijd aan de router.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 02-02-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Nakebod schreef op 02 februari 2004 @ 21:16:
Het toetsenbord is idd wel te vervangen, maar geloof dat dit best nog wel wat werk is.
Dat valt best mee hoor.
Eerst moet je het beeldscherm helemaal plat leggen, de hotkeys-gedeelte weg "klikken" en dan wijst de rest zich vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 101156 schreef op 02 februari 2004 @ 23:26:
[...]

3. Ik heb, volgens mij in dit forum, een post gelezen waarin iemand schreef dat na het updaten van de ACPI module/driver (draaide Linux OS) het probleem opeens over was.
Nee, dit kwam door een oude versie van linux die niet alle ACPI functie ondersteunde, het is dus nu wel duidelijk dat het probleem ergens bij de voeding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Nope is niet bekend, ondanks de vele uren die erin gestoken zijn (in mijn TM800)
[...]
bullshit. werkt grandioos goed hier, het signaal valt nooit, maar dan ook nooit weg, volledig bereik op de 1e verdieping terwijl AP op BG staat.
BEFW11S4 _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 03-02-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 2 benches gedraait :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/benchdata1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 03-02-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 20:15
Nakebod schreef op 02 februari 2004 @ 22:31:
@ 5:
&
[...]

&
Anoniem: 101156 schreef op 02 februari 2004 @ 23:26:
[...]
5. Ook wel eens dat de verbinding opeens vebroken wordt. Ligt tot nu toe altijd aan de router.
Hoe weet je dat?

Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Ik heb zelf een ook een Linksys WLAN router (BEFW11S4). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat we alemaal verschillende Linksys routers hebben.

In het begin heb ik heel veel problemen gehad, slecht bereik, wegvallende verbindingen etc. Helemaal gek werd ik ervan. Uiteindelijk bleek bij mij de laptop het probleem te geven. Ik heb het ook bij een vriend toen uitgeprobeerd en ook daar had ik dezelfde problemen.

Uiteindelijk is het wegvallen van de verbinding opgelost door de drivers van de laptop te updaten (en ook de intel proset te gebruiken i.p.v. de wireless zero device). Het bereik is bij mij verbeterd door de antennes beter te richten en het kanaal van de router te veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2004 14:20 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat er ook een pc met UTP aan dezelfde router zit en deze ook geen verbinding meer heeft op het moment dat de mijne uitvalt. Na router reboot is alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

vwk

zou je ajb nog even kunnen antwoorden op de vragen over het inbouwen van Bluetooth in de oude revisie van de TM800:

* kan dat?
* doet ACER dat?
* zo, ja wat kost dat, en waar moet je dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk, +- 30MB/s max dus.

Ga ik de regel van 2 (of 3?,..wat, misschien wel 4!) op aanraden van recman maar in mijn systeem invoeren :)

Stupide fabrikanten de boel mooier voordoen dan de werkelijkheid is zodat de consument op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet.

Hoe de hell zie je 50% aan overhead ed. over het hoofd?

Mag ik er nu vanuit gaan USB2 -in praktijk- ongeveer even snel is als deze HD test?
Of moet ik hier de 3 of zelfs 4 regel op toepassen?
Kom je dankzij deze bs alleen achter door te testen, vind ik waardeloos.

Maargoed, het zij zo en zal in mn achterhoofd houden dat cijfers an sich dus helemaal niks zeggen. 8)

edit:
Bedenk ik me net...misschien kan iemand de doorvoersnelheid van een USB2 HD meten? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 03-02-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511 schreef op 03 februari 2004 @ 09:37:
[...]

Nope is niet bekend, ondanks de vele uren die erin gestoken zijn (in mijn TM800)

[...]

bullshit. werkt grandioos goed hier, het signaal valt nooit, maar dan ook nooit weg, volledig bereik op de 1e verdieping terwijl AP op BG staat.
BEFW11S4 _/-\o_
Maar als je geen volledig bereik hebt? Wat gebeurt er dan. Het gebeurt bij mij sporadisch, maar dat is al genoeg om er aan te ergeren, zeker als je bestanden aan het editten bent die over het netwerk gaan, Flash kan daar niet zo lekker mee omgaan met een crash als gevolg.

Ik heb overigens dezelfde Linksys, met versie 3

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 03-02-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op 03 februari 2004 @ 16:04:
[...]

Maar als je geen volledig bereik hebt? Wat gebeurt er dan. Het gebeurt bij mij sporadisch, maar dat is al genoeg om er aan te ergeren, zeker als je bestanden aan het editten bent die over het netwerk gaan, Flash kan daar niet zo lekker mee omgaan met een crash als gevolg.

Ik heb overigens dezelfde Linksys, met versie 3
Ik denk dat ik ook versie 3 heb. Komt uit november 2003 ofzo.
Ik heb geen idee, nooit geprobeerd, volgens mij geen last van.
Werkt ook erg goed op de Apple airport als ik bij een maat langs ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1: Als ik de laptop als rma opstuur naar jullie (ivm lamme muisknop) hoe kan dit het beste versturen qua post?
In bubbeltjesplastic in de originele doos, RMA nummer er duidelijk op vermelden.
2: Vervangen jullie op verzoek ook onderdelen, zegge, een wifi adapter upgraden naar 54mpbs kaartje? Ik heb, verbeter me als ik het verkeerd heb, begrepen dat de nieuwe 54mpbs chips ook nog is veel minder stroom vergen.
Nope, daar is IMD voor :) Maar alleen als een part door Acer ook leverbaar is. (voor meer info, www.imd.nl > bellen :))
Ik weet niet waar het piep probleem in zit, maar ik hou het in de gaten.
Als we die hebben liggen kan het zijn dat ze hem er bij doen voor je. Maar zover ik weet hebben wij ze ook niet. Zo wel moet dat geen probleem zijn, lijkt me :)
Nee, daar staat me niks van bij :) Lijkt me zoals hierboven al geopperd c.q. bevestigd word eerder een router probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 34225 schreef op 03 februari 2004 @ 18:35:

Nope, daar is IMD voor :) Maar alleen als een part door Acer ook leverbaar is. (voor meer info, www.imd.nl > bellen :))
Geldt dit ook voor het inbouwen van een Bluetooth module in de oude revisie van de TM800?

Kun je die bluetooth module ook los bij Acer bestellen en dan zelf inbouwen?

vwk, ik wacht met smart op je antwoord!

[ Voor 41% gewijzigd door j-w op 03-02-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die beschermingsfilt heb ik er nooit bij gekregen :(
ik weet uberrhaupt niet hoe die eruit ziet

die pieptoon ligt trouwens niet aan bluetooth, je hebt er juist last van als je bluetooth niet aan hebt staan. er zijn nog steeds mensen die denken dat de pieptoon er is als bluetooth wel aan staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 03 februari 2004 @ 19:13:
Die beschermingsfilt heb ik er nooit bij gekregen :(
ik weet uberrhaupt niet hoe die eruit ziet

die pieptoon ligt trouwens niet aan bluetooth, je hebt er juist last van als je bluetooth niet aan hebt staan. er zijn nog steeds mensen die denken dat de pieptoon er is als bluetooth wel aan staat :|
Op mijn rampen laptop maakt het btw ook niet uit, de piep was wel anders maar verder bleef het vervelend :(

Ik heb btw nog paar tips voor dual setups met deze laptop, die komen ook in het nieuwe topic.

Want de topics moeten nu dicht @ 500 posts ( thx aikeleer for that 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 20:15
Anoniem: 101156 schreef op 03 februari 2004 @ 14:24:
Omdat er ook een pc met UTP aan dezelfde router zit en deze ook geen verbinding meer heeft op het moment dat de mijne uitvalt. Na router reboot is alles weer ok.
Hypothetisch gezien zou het dan ook natuurlijk nog steeds aan de router kunnen liggen. Immers de PC is niet met het WLAN gedeelte van de router verbonden, de enige manier om het zeker te weten is om het met een ander wifi apparaat uit te proberen.

Maar welke drivers gebruik je? En gebruik je Wzd service of de proset?

Internetten gaat idd. een heel klein beetje langzamer. Maar toch zijn m'n pings bij online games goed tot zeer goed. Daarnaast gaat downloaden even snel als bij een UTP kabel.
Helaas is er wel meer dan 1 pieptoon, zie ook mijn eerdere posts in dit topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

j-w schreef op 03 februari 2004 @ 18:59:
[...]

Geldt dit ook voor het inbouwen van een Bluetooth module in de oude revisie van de TM800?

Kun je die bluetooth module ook los bij Acer bestellen en dan zelf inbouwen?

vwk, ik wacht met smart op je antwoord!
Jaja, rustig.. :P

Je moet naar IMD, wij doen geen modificaties/upgrades/aanpassingen. Alleen repair. Vanuit kostenoogpunt gezien is het imo niet interessant om het in te laten bouwen, ik zou voor die paar tientjes een USB-dongle kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die pieptoon ligt trouwens niet aan bluetooth, je hebt er juist last van als je bluetooth niet aan hebt staan.
Maar ook dan kan het nog steeds aan Bluetooth liggen ;)

Ik heb zelf helemaal geen Bluetooth erop, en ook geen last van een piep. Eigenlijk wil ik Bluetooth laten inbouwen (als vwk kan bevestigen of dat kan of niet :P ), of een andere TM met Bluetooth kopen, maar als dat een piep gaat opleveren, blijf ik liever met m'n externe Bluetooth-stick werken.

edit: vwk replied sneller dan ik kan posten _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 03-02-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^^^ lezen!! :P

En alleen om de Bluetooth een andere TM kopen? 8)7

Edit: jij tiept gewoon _gruwelijk_ langzaam, er zit 9 minuten tussen onze vorige posts :X

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 03-02-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 03 februari 2004 @ 20:09:
En alleen om de Bluetooth een andere TM kopen? 8)7
Ja waarom niet, verkoop ik die oude toch gewoon weer? 't-is m'n werk :P
Edit: jij tiept gewoon _gruwelijk_ langzaam, er zit 9 minuten tussen onze vorige posts :X
Klopt, typ zelfs vaak maar met 1 vinger. Lui enzo ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 03-02-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vwk

Als ik 1 gig >:) intern geheugen wil dan moet ik het door jullie erin laten prikken, gezien ik dit ding niet open mag maken.

Mijn vraag; Als ik de modules zelf aanlever, valt het dan onder service of gaat dat geld kosten?

Ik heb hier nl. twee 256Mb modules uit een al wat oudere Acer liggen en kan eigenlijk best wel wat extra gebuiken (vooral voor VMware).

Ohja, O-) , jullie willen deze twee niet voor mij omruilen voor 1x 512Mb he...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet verkeerd bedoeld, maar kunnen jullie niet lezen :?
Vraag nummer 2 wat je al uit m'n vorige post kan halen.

Nofi hoor, maar zo val ik in herhaling..

IMD doet dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 03 februari 2004 @ 20:12:
@vwk

Ik heb hier nl. twee 256Mb modules uit een al wat oudere Acer liggen en kan eigenlijk best wel wat extra gebuiken (vooral voor VMware).
Even voor de zekerheid, er zitten maar 2 geheugenslots in de TM800. Als die vol zitten kun je er niets meer bijprikken, dan zul je de oude moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef op 03 februari 2004 @ 19:41:
[...]

Hypothetisch gezien zou het dan ook natuurlijk nog steeds aan de router kunnen liggen. Immers de PC is niet met het WLAN gedeelte van de router verbonden, de enige manier om het zeker te weten is om het met een ander wifi apparaat uit te proberen.
Dat bedoelde ik ook, het ligt aan mn router. Heel goedkope Q-tech, af en toe knalt wifi eruit en blijft utp gewoon werken. Na router reboot is alles weer ok.
Maar welke drivers gebruik je? En gebruik je Wzd service of de proset?
Standaard drivers van de Acer site en Wzd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 34225 schreef op 03 februari 2004 @ 19:58:
[...]

Jaja, rustig.. :P

Je moet naar IMD, wij doen geen modificaties/upgrades/aanpassingen. Alleen repair. Vanuit kostenoogpunt gezien is het imo niet interessant om het in te laten bouwen, ik zou voor die paar tientjes een USB-dongle kopen :)
Ok bedankt. Laten inbouwen zal misschien wat prijzig worden. Heb je enig idee of dat zelf een beetje te doen is als IMD de module zou kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, da's niet te doen. Die module zit op je mainboard, dan moet alles er dus uit :P
Bovendien moet er nog een cable op, en ik wens je veel plezier met je serviceguide in de ene hand, en je schroevendraaier in de ander.

M.a.w.: een absolute afrader. (al was het alleen al om je totale verlies van garantie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 34225 schreef op 03 februari 2004 @ 20:50:
Nee, da's niet te doen. Die module zit op je mainboard, dan moet alles er dus uit :P
Bovendien moet er nog een cable op, en ik wens je veel plezier met je serviceguide in de ene hand, en je schroevendraaier in de ander.

M.a.w.: een absolute afrader. (al was het alleen al om je totale verlies van garantie!)
hmmm. dan toch maar een dongle.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 03 februari 2004 @ 20:20:
[...]

Even voor de zekerheid, er zitten maar 2 geheugenslots in de TM800. Als die vol zitten kun je er niets meer bijprikken, dan zul je de oude moeten vervangen.
Precies, dat is mijn probleem. Er zitten twee 256Mb´s in deze laptop en verder ik heb hier ook nog twee 256Mb´s los liggen.

Ik wil het er allemaal in hebben :)

Om dat voor elkaar te krijgen moeten die (4x 256Mb) allemaal omgeruild worden naar 2x 512 of 1x 1Gb.

Voor de 256Mb die nu in Slot1 zit moet de laptop open en dat mogen jullie alleen maar doen.

Het mooiste zou nu zijn als ik de laptop aflever in Den Bosch, samen met mijn twee losse 256Mb´s en dat jullie dan voor de 4x 256Mb, 2x 512 of 1x 1Gb in mn laptoppie stoppen.

Zeg kerel...Wat gaat dat kosten? ;) :7

edit:
Lees net dat jullie geen upgrades doen...
Dan kan alleen het volgende nog;
Ik verkoop mn losse 2x 256Mb, koop 1x 512Mb en plaats deze in Slot2. Heb ik 768Mb.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 03-02-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 03 februari 2004 @ 20:53:
[...]
Precies, dat is mijn probleem. Er zitten twee 256Mb´s in deze laptop en verder ik heb hier ook nog twee 256Mb´s los liggen.

Ik wil het er allemaal in hebben :)
Ik ook, ben van plan om 2x 512 KB te kopen, maar dan hou ik helaas natuurlijk 2x 256 KB over. Iemand die ze kopen wil? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net postje geplaatst in het `Hoeveel is dit nog waard topic´ :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 03-02-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90875

Anoniem: 87050 schreef op 03 februari 2004 @ 21:06:
[...]

Ik ook, ben van plan om 2x 512 KB te kopen, maar dan hou ik helaas natuurlijk 2x 256 KB over. Iemand die ze kopen wil? ;)
Kb :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Niet mierenneuken hé... ;)

Ik kan je vertellen dat dat geheugen ongv voor 45 euro 2e hands gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
ehm ik heb t geheugen er door de shop in laten zetten, dit betekend toch niet dat ik mijn garantie kwijt ben of wel dan?
ik heb dus 2x512 mb ipv 2x256

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Vervalt de garantie als ik zelf:

- een ander toetsenbord
- een andere harddisk
- een andere WiFi-kaart
- de ene of de andere geheugenmodule

installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 03 februari 2004 @ 21:16:
PC-2100 Geheugen Module

256MB DDR
266 Mhz
[...]
RS_003 schreef op 03 februari 2004 @ 21:36:
[...]

Ik kan je vertellen dat dat geheugen ongv voor 45 euro 2e hands gaat :)
Bang on RS_003! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 03 februari 2004 @ 22:36:
Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Vervalt de garantie als ik zelf:

- een ander toetsenbord
- een andere harddisk
- een andere WiFi-kaart
- de ene of de andere geheugenmodule

installeer?
HD, WiFi en Slot2 geheugenmodule is ok.

"Huh, jij werkt toch helemaal niet bij Acer?" :D

edit:
Ik denk nl. dat als Acer het toe gaat staan dat elke winkel zomaar onderdelen mag vervangen het voor hun een onoverzichtelijk zooitje wordt. Hoe ga je dingen bewijzen? Heb je het niet zelf gedaan, vertrouw je de ´TD´van die winkel enzo? Welke componenten stoppen ze erin? Zie ik allemaal (ook nog administratieve) problemen ontstaan. Ik denk dat je naar IMD had moeten gaan maar hoop dat vwk het tegendeel gaat zeggen.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 03-02-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 03 februari 2004 @ 22:46:
[...]
edit:
Ik denk nl. dat als Acer het toe gaat staan dat elke winkel zomaar onderdelen mag vervangen het voor hun een onoverzichtelijk zooitje wordt. Hoe ga je dingen bewijzen? Heb je het niet zelf gedaan, vertrouw je de ´TD´van die winkel enzo? Welke componenten stoppen ze erin? Zie ik allemaal (ook nog administratieve) problemen ontstaan. Ik denk dat je naar IMD had moeten gaan maar hoop dat vwk het tegendeel gaat zeggen.
Ze hoeven het ook niet iedere winkel toe te staan, als ik het maar mag :Y)

Maar serieus, daarom wil ik ook graag precies weten, in hoeverre je zelf onderdelen mag vervangen. Voorkomt een hoop rompslomp achteraf ;)

Maar HD, WiFi en 2e geheugenmodule mag dus. Blijft toetsenbord nog over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was net de review van de Radeon 9700 (edit: Mobility) aan het lezen.

Kan en mag de 9000 die wij hebben ook vervangen worden? :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 03-02-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156 schreef op 03 februari 2004 @ 23:15:
Ik was net de review van de Radeon 9700 aan het lezen.

Kan en mag de 9000 die wij hebben ook vervangen worden? :9~
Ja precies, en dan ook meteen een andere processor. En die fan is ook te luidruchtig, daar wil ik ook een andere voor. En dat touchpad en die muisknoppen zijn ook niet al te best, weg ermee en een andere ervoor! En dan die uppercase, daar hoor ik ook veel klachten over, vernieuwen die handel :Y)

Hum, blijft er niet veel over. Die Acer is niet veel soeps, eigenlijk :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehehe _/-\o_ :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 03-02-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77285

ik heb nu een 1/2 jaar acer tm 803 clib en sinds kort ook adsl
wil nu draad loos, heeft bepaald merk accespoint ook nog voorkeur bij
configuratie van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77285 schreef op 03 februari 2004 @ 23:55:
ik heb nu een 1/2 jaar acer tm 803 clib en sinds kort ook adsl
wil nu draad loos, heeft bepaald merk accespoint ook nog voorkeur bij
configuratie van de laptop?
De meesten zouden gewoon goed moeten werken. Heb zelf een US Robotics 8054 wireless turbo, omdat dat de snelste 802.11g-versie was die ik kon vinden, hoewel dat niet uitmaakt als je alleen maar draadloos wilt internetten, natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rec/wlan.jpg

review

@copia: Dit bedoel ik nou, het zijn allemaal 54 Mbit/s accespoints, maar in de praktijk halen de meesten de 20 Mbit/s nog niet eens :{

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 04-02-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag morgen het e.e.a. na :)
Volgens de letter mag je volgens mij erg weinig, maar in de regel... Let me check :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.