Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
Ik heb de grote Acer 80x topics even lekker doorgelezen, very interesting
Ik heb hier thuis nog een 2.5" hdd liggen en wil deze graag gaan gebruiken. Dan kan ik voor de USB methode gaan maar liever heb ik het mbv van het AcerMedia-drive principe zodat deze net als de dvd op de IDE zit aangesloten. Nu, deze mediadrives worden helaas alleen compleet verkocht, dus met hdd of batterij erin.
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een hdd in de meegeverde Weightsaver? Hij past er wel in maar de verbinding is er dan nog niet. Er is een ´connector converter´voor nodig zodat je aan de buitenkant hetzelfde stekkertje hebt als nu bij de dvd module. Iemand hier mee bezig geweest of een idee hoe dit te realiseren?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 15:54 ]
Verwijderd
De Acer helpdesk doet naar mijn mening in principe niet aan mail support, dus bellen en geduldig zijn. Ik had op een gegeven moment wel een email adres van een helpdesk medewerker gekregen zodat we het probleem via de mail konden doorcommuniceren maar daar is nooit wat van gekomen.kacee schreef op 23 januari 2004 @ 19:05:
Zoals ik al eerder vermeld heb ik last van scheurtjes in mijn schermomlijsting. Ik heb Acer een e-mail gestuurd (via hun website), weet iemand wat de gemiddelde responsetijd is van Acer? Want de mail is in het begin van de maand maar ik heb nog niks gehoord.
Normale reparatie duurt 5-10 dagen als ik het goed heb (gelezen), is het een DOA geval 3-5. Ik wacht (door af en toe te bellen) tot het voor de TD mannen een rustige tijd is en breng hem dan langs opdat hij dan snel klaar is.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 17:53 ]
Verwijderd
Bellen is tegenwoordig best een goede optie. Wachttijden van <10min in de piek en <5-10min normaal is best acceptabel toch?
Geen van beide kaarten doet het. Ik moet bij mij idd een wachtwoord intypen. En daarna zegt hij dat ik er een geldige kaart in moet stoppen. De tweede kaart doet het helemaal niet.Speedpete schreef op 18 januari 2004 @ 19:00:
[...]
Gisteren, om nogmaals te testen, zonder usb en op accu zitten werken, geen piep te bekennen.
[...]
Dus 1 kaart is wel goed of niet?
Ik moest bij m'n herinstall een tijd terug alleen m'n oude kaart erin doen, herkende die als reeds gebruikt, wachtwoord van kaart intikken en alles werd overgenomen. Emergency kaart ging, zover ik mij herinner, hetzelfde als voorheen.. Erin, proggel doet wat, en eruit... maar dat laatste weet ik dus niet zeker.
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Verwijderd
kreeg vanuit het niks errors over me touchpad, reageerde ook nergens meer op. Drivers gereinstalled, wou het kreng niet meer op starten, toetsenbord reageerde niet meer of hij kwam niet voorbij de bios..... na 30x proberen starte ie eindelijk wel op. Inmiddels had ik wel in de BIOS internal touchpad op 'auto' gezet

But why?? Komt dit iemand bekend voor?
Edit:
Na de 'paniek' modus te hebben gere-entered wederom pfff........
toetsenbord reageerde niet meer, kon dus me HDD password niet invoeren of Bios enteren. De accu er ff uit-en-in gedaan en nu lijkt het weer goed te gaan.
Dit soort grappen moeten dus niet te vaak voorkomen, dit is dus duidelijk niet goed voor je!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 23:57 ]
Gistermiddag ff een MS Intellimouse Bluetooth gehaald. (Mooi ding is dat zeg!Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 23:23:
[...]
precies mijn idee! zou er iemand zo aardig zijn om me de logitech mx900 over twee weekjes voor me verjaardag te geven![]()
[...]
haha, ik heb je 'handleiding' al klaar liggen [bluetooth] Versie 1.4.x.x
lijkt me iid cool, qua handigheid en gadget gehalte
Maar begrijp ik nu goed dat je de meegeleverde software van MS beslist NIET moet installeren? Dat is wel jammer, want nu kan ik de extra knoppen op die muis niet configureren
Verwijderd
Ik was wat optimistisch.Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:59:
Normale reparatie is 10 tot 15 werkdagen, DOA is ongeveer 5 werkdagen
Dat is zeker acceptabel, ik maak bij andere diensten vaak genoeg mee dat ik minstens 3 kwartier zit te wachten.Bellen is tegenwoordig best een goede optie. Wachttijden van <10min in de piek en <5-10min normaal is best acceptabel toch?
vwk, heb jij een idee of er een ´connector converter´ op de markt is die de IDE connector van een 2.5" HD omzet naar een ´MediaBay connector´ en in de weightsaver past?
Ze zijn er wel lijkt me maar worden ze los verkocht?
Eigenlijk net zoals de Optical Device Board voor de DVD module (55.T23V7.003), maar dan net wat anders.
Ik heb zelf maar ff een programmaatje gemaakt als alternatief voor de ingebouwde power meter. Dit programma rekent aan de hand van de verstreken tijd tussen 1% verschil in batterijlading zelf uit hoeveel tijd je nog ongeveer hebt te gaan.
Nu zet mij powermeterje net zoals de echte powermeter een icoontje in de systemtray. Hoe krijg ik nu originele windows powermeter weg uit de tray, zopdat ik niet steeds met twee batterij-icoontjes zit? Je kan wel instellen dat ie weg is zolang de laptop aan het laden is, maar ik wil 'm eigenlijk altijd weg hebben.
Verwijderd
Ik zou het zo niet wetenVerwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 16:08:
[...]
Ik was wat optimistisch.
[...]
Dat is zeker acceptabel, ik maak bij andere diensten vaak genoeg mee dat ik minstens 3 kwartier zit te wachten.
vwk, heb jij een idee of er een ´connector converter´ op de markt is die de IDE connector van een 2.5" HD omzet naar een ´MediaBay connector´ en in de weightsaver past?
Ze zijn er wel lijkt me maar worden ze los verkocht?
Eigenlijk net zoals de Optical Device Board voor de DVD module (55.T23V7.003), maar dan net wat anders.
Hoe kom je aan dat partnumber? Is dat van de printplaat achterop de DVD module?
kun je dat progje ook ff posten?synthdood schreef op 25 januari 2004 @ 17:25:
Omdat het bios van de travelmate geen informatie geeft over de tijd die je nog hebt te gaan voordat de accu leeg is, wordt dat dus ook niet getoond in het batterij icoontje in de system tray. Ook programma's als StratBarXP vertrouwen op het bios voor dit soort informatie, en laten dus niets zien over de remainig time
Ik heb zelf maar ff een programmaatje gemaakt als alternatief voor de ingebouwde power meter. Dit programma rekent aan de hand van de verstreken tijd tussen 1% verschil in batterijlading zelf uit hoeveel tijd je nog ongeveer hebt te gaan.
Nu zet mij powermeterje net zoals de echte powermeter een icoontje in de systemtray. Hoe krijg ik nu originele windows powermeter weg uit de tray, zopdat ik niet steeds met twee batterij-icoontjes zit? Je kan wel instellen dat ie weg is zolang de laptop aan het laden is, maar ik wil 'm eigenlijk altijd weg hebben.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Idd, zou mooi zijn.
Btw. ik heb geprobeerd om via de monitor-poort naar mijn
tv te gaan (bij gebrek aan kabeltje van de S-Video
Maar waar kan ik PAL instellen? in de bios kan ik niets vinden
zo ook niet in de beeldscherm eigenschappen.
Verwijderd
Dat partnumber is idd van de printplaat dat achterop de DVD module zit.Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 19:15:
[...]
Ik zou het zo niet weten
Hoe kom je aan dat partnumber? Is dat van de printplaat achterop de DVD module?
Verkregen uit de serviceguide...stiekem
Voor dat soort dingen kan je bij IMD trouwens ook prima terecht.
Zij weten alleen niks van zo´n printplaat met aan de ´module kant´ een contra-IDE stekkertje. Jij bent zoiets nooit tegengekomen dus?
Ik wil als het even kan graag 60 gig (via IDE) aan mn laptoppie toevoegen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 21:01 ]
Hier kan je 'm halen: http://members.ams.chello.nl/p.boelen/PowerMeter.rar
Het programma heeft een paar minuten nodig om een betrouwbare meting te doen. Tot die tijd wordt de waarde gebruikt die bij de laatste goede meting in een ini-file is opgeslagen. Ik mijn eigen ini-file er bijgedaan, zodat je de eerste keer dat het programma wordt gestart alvast een beginwaarde hebt voor de berekening van de remaining time.
Behalve een remaning time laat dit programmaatje in het batterij icoon in de system tray ook een nauwkeuriger voorstelling zien van de batterijlading dan het officiele icoontje. Die is beperkt tot vol, half vol en leeg.
Weet iemand inmiddels toevallig hoe het icoon van de windows power meter uit de system tray verwijderd kan worden?
Ben wel benieuwd naar je prog, als je die ergens online zou willen zetten, graag! Staat dus al onlinesynthdood schreef op 25 januari 2004 @ 17:25:
Omdat het bios van de travelmate geen informatie geeft over de tijd die je nog hebt te gaan voordat de accu leeg is, wordt dat dus ook niet getoond in het batterij icoontje in de system tray. Ook programma's als StratBarXP vertrouwen op het bios voor dit soort informatie, en laten dus niets zien over de remainig time
Ziet er tot nu toe goed uit
Klopt de tijd ook een beetje met de werkelijke accutijd?
En waar je het orginele icoontje kan verwijderen, geen idee, misschien dat het met TweakUI/Powertoys kan, of ergens in het gegister aanpassen.
[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 25-01-2004 22:43 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
[ Voor 13% gewijzigd door Smirnoff op 25-01-2004 23:08 ]
98%
Remaining time: 04:28
edit:
oeps te vroeg gejuigd;
97%
4:06
[ Voor 40% gewijzigd door Bert20 op 25-01-2004 23:54 ]
Verwijderd
Voor Acer-personeel is een gedeelte van de CSD-website (Customer Service Department) waar engineers vragen kunnen stellen aan Acer Taiwan, hier kwam het volgende naar boven:
==========================================================================
2004/1/7 11:53:09 AM ... requested
why some model(eg:TM360/620) show remaining time&power capacity in taskbar
but some(TM250/610) only show power capacity?
Het antwoord daarop is:
According to RD explanation that current BIOS spec. which related to this
function support are ACPI Control Method "_BST"
Most of this function are removed, we will phase-in the same specification on
whole models in the future.
RS_003: er staat 2 jaar garantie in je startpost
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 00:19 ]
Ah leuk programmatje!! Erg handig.synthdood schreef op 25 januari 2004 @ 22:39:
[...]
Hier kan je 'm halen: http://members.ams.chello.nl/p.boelen/PowerMeter.rar
Het programma heeft een paar minuten nodig om een betrouwbare meting te doen. Tot die tijd wordt de waarde gebruikt die bij de laatste goede meting in een ini-file is opgeslagen. Ik mijn eigen ini-file er bijgedaan, zodat je de eerste keer dat het programma wordt gestart alvast een beginwaarde hebt voor de berekening van de remaining time.
Behalve een remaning time laat dit programmaatje in het batterij icoon in de system tray ook een nauwkeuriger voorstelling zien van de batterijlading dan het officiele icoontje. Die is beperkt tot vol, half vol en leeg.
Weet iemand inmiddels toevallig hoe het icoon van de windows power meter uit de system tray verwijderd kan worden?
Tip voor een volgende versie: Voeg de windows uptime toe, is ook altijd interessant om te zien. Kun je precies zien hoe lang je met een batterij doet.
Als je de bijgeleverde software gaat installeren, wil die ook Windows updaten. In het slechtste geval neemt windows dan de bluetooth functies over. Dus ben je een heleboel functies kwijt die de Widcomm software wel heeft. In het beste geval krijg je andere problemen. Dan blijft je Widcomm gewoon werken. Maar als je deze update of uninstalled neemt Windows de functies over. Dan moet je handmatig allerlei troep gaan wissen.synthdood schreef op 25 januari 2004 @ 13:00:
[...]
Gistermiddag ff een MS Intellimouse Bluetooth gehaald. (Mooi ding is dat zeg!)De links in het forum naar de gehackte driverfiles zijn helaas dood, maar met een beetje googlen op de filenaam, heb ik 'm toch nog ergens gevonden. Installatieprocedure gevolgd en... eureka! ... De muis doet 't met de ingebouwde bluetooth device. Tof! Dit heeft inderdaad een hoog gadgetgehalte.
Maar begrijp ik nu goed dat je de meegeleverde software van MS beslist NIET moet installeren? Dat is wel jammer, want nu kan ik de extra knoppen op die muis niet configureren
Maar het maakt toch nix uit. Je kunt namelijk alleen de extra knoppen gebruiken als je windows bluetooth laat beheren. Maar mocht je bluetooth alleen voor de muis/toetsenbord gebruiken en dus geen andere bluetooth apparaten. Dan is het een goede optie om alle bluetooth software te wissen en alle microsoft meuk te installen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
3.1 ondersteunt geen theater mode en overscan.(ok met het veranderen van een registry key krijg je het wel voor elkaar... maar niet via het controlpanel). Features die ik eigenlijk vrij vaak gebruik.
Iemand enig idee of die drivers ooit nog eens geupdate gaan worden??
(en nee ik wil geen omega drivers gebruiken (slechte ervaring) en het modden van drivers kan wel, maar ik geef de voorkeur aan drivers van Acer (die dus door hun getest zijn))
Het maakt nogal wat uit welk power profile je draait! Ik gebruik speedswitchXP op de dynamic setting. In de praktijk komt dat er op neer dat je bijna constant op 600 MHz draait. Bovendien heeft Wlan, Bluetooth en de helderheid van het LCD ook nog invloed. Bij gemiddeld gebruik draait m'n eigen TM803 ongeveer 4 uur (Met WLan ingeschakeld).Smirnoff schreef op 25 januari 2004 @ 23:08:
Remaining 2:55, ik dacht dat deze laptop veel langer mee ging bij 'internet-gebruik'.
Elke keer dat je batterij een procent is gedaald, wordt opnieuw een berekening gedaan. De remaining time hangt dus af van het stroomverbruik van dat moment.
Je kunt em evt. verbergen met de taakbalkopties (Windows XPsynthdood schreef op 25 januari 2004 @ 22:39:
[...]
...

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 26-01-2004 19:02 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb de 663, misschien dat dat nog verschil maakt.synthdood schreef op 26 januari 2004 @ 13:31:
[...]
Het maakt nogal wat uit welk power profile je draait! Ik gebruik speedswitchXP op de dynamic setting. In de praktijk komt dat er op neer dat je bijna constant op 600 MHz draait. Bovendien heeft Wlan, Bluetooth en de helderheid van het LCD ook nog invloed. Bij gemiddeld gebruik draait m'n eigen TM803 ongeveer 4 uur (Met WLan ingeschakeld).
Elke keer dat je batterij een procent is gedaald, wordt opnieuw een berekening gedaan. De remaining time hangt dus af van het stroomverbruik van dat moment.
Bluetooth zit er niet in, en de Wlan stond uit, lcd gedimt.
Ik gebruikt geen speedswitchXP omdat ik zag dat in de eigenschappen
van het systeem hij zelf 598/1599 mhz schakelde (of zou speedswitch toch meer verschil maken??)
Fantastisch wat een idee!w-k-pieters schreef op 26 januari 2004 @ 17:17:
[...]
Je kunt em evt. verbergen met de taakbalkopties (Windows XP)

da's toch redelijke performance dacht ik
Of zou die functie net zoals accutijd uit het bios gesloopt zijn?
En toch moeten er sensoren inzitten, want die fan gaat alleen aan als het te warm is, dus lijkt mij eigenlijk ook dat die uitleesbaar zijn, theoretisch dan.
Verwijderd
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 00:12 ]
Verwijderd
Op mijn desktop was ik MotherBoard Monitor aan het installeren... bij de supported moederborden stond de Acer TravelMate 800...Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:38:
90% en 05:06
kom ik net pas achter...geen temperatuur sensoren op cpu en mobo
Heb je dat al geprobeerd?
Supported... Ja klopt. Heeft ie sensors die je uit kunt lezen? Nee..... jammer.Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 09:35:
[...]
Op mijn desktop was ik MotherBoard Monitor aan het installeren... bij de supported moederborden stond de Acer TravelMate 800...
Heb je dat al geprobeerd?
http://mbm.livewiredev.com/comp/acer.html
Dan hebben ze in de 663 zeker een afgezwakte accu gestoptVerwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:38:
90% en 05:06
kom ik net pas achter...geen temperatuur sensoren op cpu en mobo
meer als 3:00 uur krijg ik er niet uit vanaf 100% (zonder speedswitchXP)
Verwijderd
Ikke wel speedswitch....en was gisteravond alleen relaxed aan het browsen en usenetten, geen zwaar belastende gekkigheid dus.
Zal binnenkort wel ff een paar testjes runnen die wat representatiever zijn
Jah, maar das natuurlijk @ 1.6 ghzSmirnoff schreef op 27 januari 2004 @ 16:15:
[...]
Dan hebben ze in de 663 zeker een afgezwakte accu gestopt![]()
meer als 3:00 uur krijg ik er niet uit vanaf 100% (zonder speedswitchXP)

Da's met Wireless LAN & Bluetooth enabled. Brightness ergens halverwege.
Loopt de vrijwel de gehele tijd op 600MHz.
Tof proggie trouwens! Vraag me af of die batterij onlading een lineair verhaal is...
[ Voor 7% gewijzigd door connos op 27-01-2004 19:14 ]
En D:\PATCH
[ Voor 9% gewijzigd door MAZZA op 27-01-2004 20:59 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 21:08 ]
/edit: nog een vraagje.. Hoe kan ik het beste mijn toetsenbord schoonmaken? En dan met name ONDER de toetsen. Kan ik de toetsjes er gewoon uitlichten? Ik heb hier gectrl-f'ed (MAZZA schreef op 27 januari 2004 @ 21:48:
MooiHeb ook nog een cdtje liggen met XP+SP1 dus maakt ook niet al te veel uit
Kut dat was dus quote ipv edit

[ Voor 6% gewijzigd door MAZZA op 27-01-2004 22:15 ]
Verwijderd
Misschien een busje met perslucht (waar zo'n dun spuitje op zit zegmaar)?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 22:19 ]
Verwijderd
Bel je morgen wel ff op, k?
Krijg je daarmee het puin echt onder de toetsjes vandaan? Of hoop je het alleen op in een hoekje?Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:19:
Ik zou die toetsjes niet los halen, die krijg je amper weer vast
Note to self: Niet meer eten en laptoppen tegelijk
Verwijderd
Hou voor de gein je notebook eens op z'n kop en schud eens flink. Hou hem wel goed vast, een LCD is duur..
Verwijderd
Wat zijn de simtonen van je defecte VGA kaart? Blokjes, rare kleuren en vastlopers enzo?Reignman schreef op 27 januari 2004 @ 22:21:
hey vwk... mijn mailtje gehad toevallig..? heb hem ook naar je @home adres gestuurd.. gaat over die TM800 waar de VGA kaart van defect is..
Lijkt me dat zo'n busje inderdaad het beste is.... Geen toetsen los halen.... Bij een normaal toetsenbord werkt dat amper.. Laat staan bij een laptop...Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:19:
Ik zou die toetsjes niet los halen, die krijg je amper weer vast

Perslucht werkt te wel bij me normale toetsenbord...
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Acer aspire 1501LMi
Ehm, hoe zet jij em dan op tafel ? (of op je schootSpike666 schreef op 28 januari 2004 @ 16:58:
Kan het soms geen problemen geven als je laptop op je schoot staat want die ventilator zit dan afgedekt door je been?
Er zitten paar nopjes onderw-k-pieters schreef op 28 januari 2004 @ 17:01:
[...]
Ehm, hoe zet jij em dan op tafel ? (of op je schoot).
Maar er staat ook in de handleiding dat je het niet moet afdekken.
Ik zelf doe het hoekje dan ook naast mijn been laten hangen (als ik dus hem als schootdoos gebruikt, alleen dan zit ik weer met het schommel scherm
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 28-01-2004 17:04 ]
Verwijderd
hmm ik zet m gerust op schoot of zelfs op mn dekbedRS_003 schreef op 28 januari 2004 @ 17:04:
[...]
Er zitten paar nopjes onderdie zorgen er voor dat hij nog lucht kan aanzuigen.
Maar er staat ook in de handleiding dat je het niet moet afdekken.
Ik zelf doe het hoekje dan ook naast mijn been laten hangen (als ik dus hem als schootdoos gebruikt, alleen dan zit ik weer met het schommel scherm)
is dat ding voor gemaakt
Verwijderd
Ben al een tijdje aan het klooien om een bootable usb stick (nameless, 1 partitie, 128Mb) te maken maar loop de hele tijd tegen allemaal vage problemen aan.
Iemand al de gelukkige bezitter van een Acer 80x EN een bootable mem stick die daarop werkt? Benieuwd of het mogelijk is.
Verwijderd
Het enige wat ik krijg bij m'n TM663LMi is dat hij niet wil booten als er een usb-drive in de usb poorten zit, als ik die er uit haal boot hij door. Ik heb het op m'n TM803LMib nog niet geprobeerd.
Verwijderd
1. Removable Dev.
2. Lan
3. Cd-rom
4. HD
Stick met daarop systeem bestanden, door format /s van win98 cd.
Stick in zijn usb maatje en opstarten maar. Wat gebeurt er?
De HD wordt geboot.
Lijkt er op dat hij (de BIOS) de stick overslaat, lan en cdrom probeert hij gewoon.
Verwijder ik vervolgens de HD.
Doet hij (ogenschijnlijk) weer eerst de Lan, dan de CD-rom en dan pas de stick...welke dan wel werkt!
Dit allemaal terwijl de stick toch echt op nr. 1 staat.
Vind ik vaag
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 00:27 ]
vind het wel erg lang duren
ze eisen dat je binnen 15 dagen de shit opstuurd maar vervolgens laten zij niks meer van zich horen... italianos...
Soort van spaghetty aan kleuren, of allemaal verschillend gekleurde stroken, of het syteem valt spontaan in de vga 16 kleuren modus. Hierna hangt de notebook. Soms gebeurt het maar een keer in de twee uur, soms meerdere malen per uur. Heel irritant.
Ik heb zelf al de recovery cd gebruikt om alles weer origineel te maken, heeft ook niet geholpen
Ik heb de laptop teruggestuurd naar acer, via dynabte
Wie herkent deze problemen nog meer?
Verwijderd
Gebeurde het bij jou ook tijdens en na het zwaar belasten van de video kaart?
Verwijderd
Een nieuwe die stuk is een DOA en word opgehaald bij de klant en is meestal binnen een week retourReneD schreef op 29 januari 2004 @ 09:25:
Ja dat klopt, volgens mij een defecte videokaart
Soort van spaghetty aan kleuren, of allemaal verschillend gekleurde stroken, of het syteem valt spontaan in de vga 16 kleuren modus. Hierna hangt de notebook. Soms gebeurt het maar een keer in de twee uur, soms meerdere malen per uur. Heel irritant.
Ik heb zelf al de recovery cd gebruikt om alles weer origineel te maken, heeft ook niet geholpen
Ik heb de laptop teruggestuurd naar acer, via dynabte. Ik ben hem al meer dan 3 weken kwijt. Was een hagelnieuwe....
![]()
![]()
Wie herkent deze problemen nog meer?
* Roberto spreekt uit ervaring. Meestal binnen 7 dagen terugVerwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:20:
[...]
Een nieuwe die stuk is een DOA en word opgehaald bij de klant en is meestal binnen een week retour
Ik ga btw eens een filmpje maken van mijn laptop zijn scherm die zwiept.
Verwijderd
Dat is op zich nog niet zo vreemd, MAAR...
Mijn HP4200c scanner wordt direct herkend bij het aansluiten, en mijn Intel CS 630 camera ook...

Probleem TM, of muis???
Andere apparaten hebben geen problemen, dus de muisVerwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:01:
Ik heb een minor probleempje met mijn bedrade Intelli Mouse Explorer 3.0 van MS. Als ik deze in de USB poort steek, als de laptop aanstaat of in de standby stand staat (waarna ik hem aanzet natuurlijk), dan gebeurt er niks, het rode lampje voor de optische sensor gaat niet eens branden. Pas als ik de laptop (TM 803) opnieuw opstart, doet hij het . Het licht gaat gelijk na het Centrino logo branden, en eenmaal in Windows XP wordt hij gedetecteerd, en werkt hij prima. Daarna even snel uitpluggen en inpluggen resulteert ook in een muis zonder licht.
Dat is op zich nog niet zo vreemd, MAAR...
Mijn HP4200c scanner wordt direct herkend bij het aansluiten, en mijn Intel CS 630 camera ook...![]()
Probleem TM, of muis???
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
Berichtje van een paar dagen terug.
/me ikke antwoorde daarop...Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:01:
Ik heb een minor probleempje met mijn bedrade Intelli Mouse Explorer 3.0 van MS. Als ik deze in de USB poort steek, als de laptop aanstaat of in de standby stand staat (waarna ik hem aanzet natuurlijk), dan gebeurt er niks, het rode lampje voor de optische sensor gaat niet eens branden. Pas als ik de laptop (TM 803) opnieuw opstart, doet hij het . Het licht gaat gelijk na het Centrino logo branden, en eenmaal in Windows XP wordt hij gedetecteerd, en werkt hij prima. Daarna even snel uitpluggen en inpluggen resulteert ook in een muis zonder licht.
[...]
Ik had hetzelfde met alleen mijn muis, nadat ik de Banias Chipset drivers (agp.zip) opnieuw installeerde was het over.
Dit werkte Luigi ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:54 ]
Verwijderd
1 zwart klein pixeltje, ik weet dat ie er zit, maar als ik em aan wil wijzen, moet ik altijd eerst zoeken, dus nergens eigenlijk nergens last van.
Ja, waaronder ik... Echt irritant vind ik het zelf niet.Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:58:
Zijn er hier mensen die een travelmate 80x hebben, en die al één of meerdere dode pixels hadden?
Als ik mijn TravelMate boot en gewoon Windows (XP) opstart is er niks aan de hand. Gaat de laptop vervolgens op stand by en start je hem vanuit standby weer op dan is de pixel in de linker bovenhoek wit en die blijft wit.
Reboot je de laptop weer dan is het weg. Bizar... snap er niet veel van, maar het is nou eenmaal zo. Ik zit er niet zo heel erg mee, maar toch is het vreemd.
Wazige plek van 1 bij 1Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:58:
Zijn er hier mensen die een travelmate 80x hebben, en die al één of meerdere dode pixels hadden?

Niet dood, maar valt wel op.
Verwijderd
Klasse! problem solved...Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:01:
[...]
Ik had hetzelfde met alleen mijn muis, nadat ik de Banias Chipset drivers (agp.zip) opnieuw installeerde was het over.
Nee het gebeurt (gebeurde, hoop ikVerwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 09:39:
Heb ik ook gehad, super vervelend natuurlijk. Dan is 3 weken heel erg lang.
Gebeurde het bij jou ook tijdens en na het zwaar belasten van de video kaart?
Verwijderd
En wat voor drivers heb je?Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:52:
Heeft iemand een oplossing voor't volgende; Als ik mijn externe HD met usb 2 aan mijn tm 800 lci koppel, krijg ik de mededeling dat ik een snel medium aan een trage usb 1,1 poort koppel, daarna krijg ik een lijst met de aanwezige vrije usb poorten, maar ik weet niet hoe ik die dan moet kiezen (de hd aan een andere usb poort koppelen helpt niet
Verwijderd
Verwijderd

Beide pc's hebben de nieuwste USB 2.0 drivers geinstalleerd.
Verwijderd
Hij reageerde niet meer dus ik ff checken in control panel, maar bij het synaptics tabblad kwam ie met:
An exception occurred while trying toe run "shell32.dll,Control_RunDLL C:\WINDOWS\System23\main.cpl,"
Heb toen geprobeerd de drivers opnieuw te installeren (7.2.0 en 7.8.10). Dus eerst uninstallen, maar daarna werd de touchpad uberhaupt niet meer gevonden.

Nergens in de device manager, of met de wizard. Gewoon niet
En die synaptics drivers eisen dat Windows eerst de touchpad herkent en standaard drivers installed. En daar kan je dan de synaptics drives overheen zetten.
Ik zou niets liever willen.....
Ik heb nu wel gewoon de synaptics drivers geinstalled, maar die zien dus ook niks.
En het stomme is ik had vorige week dit probleem ook al, maar toen kon ik wel gewoon de drivers opnieuw installeren en werkte alles weer.
Is mijn touchpad overleden of heeft iemand nog een idee? En ik moet zeggen een notebook zonder muis is goed @!#&%!
Oh ja, ik heb de 800lcib en draai XP pro SP1
Hiermee schakel je normaalgesproken het touchpad aan en uit...
Verwijderd
nope, als de touchpad niet herkent wordt kan ie ook niet aan en uit geschakeld wordenMrFish schreef op 31 januari 2004 @ 10:00:
@MikMak: werkt FN + F7 niet?
Hiermee schakel je normaalgesproken het touchpad aan en uit...
Verwijderd
BIOS instellingen staan ook goed?Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 11:12:
[...]
nope, als de touchpad niet herkent wordt kan ie ook niet aan en uit geschakeld worden
ALs het na 1 windows herinstallatie nog niet werkt vrees ik idd wel het ergst voor je.Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 00:20:
Mijn touchpad is er mee opgehouden.
Hij reageerde niet meer dus ik ff checken in control panel, maar bij het synaptics tabblad kwam ie met:
An exception occurred while trying toe run "shell32.dll,Control_RunDLL C:\WINDOWS\System23\main.cpl,"
Heb toen geprobeerd de drivers opnieuw te installeren (7.2.0 en 7.8.10). Dus eerst uninstallen, maar daarna werd de touchpad uberhaupt niet meer gevonden.![]()
Nergens in de device manager, of met de wizard. Gewoon niet![]()
En die synaptics drivers eisen dat Windows eerst de touchpad herkent en standaard drivers installed. En daar kan je dan de synaptics drives overheen zetten.
Ik zou niets liever willen.....
Ik heb nu wel gewoon de synaptics drivers geinstalled, maar die zien dus ook niks.
En het stomme is ik had vorige week dit probleem ook al, maar toen kon ik wel gewoon de drivers opnieuw installeren en werkte alles weer.
Is mijn touchpad overleden of heeft iemand nog een idee? En ik moet zeggen een notebook zonder muis is goed @!#&%!
Oh ja, ik heb de 800lcib en draai XP pro SP1
Maar doe eerst even dus een recovery
Verwijderd
Ik heb, als ik het goed heb afgelopen dinsdag, mijn TM800 teruggekregen.
De uppercase is vervangen i.v.m. de linkermuisknop » als ik mn TM800 een aantal uur uit heb gehad en ik start 'm op, is de muis even heel erg slecht, na een paar keer klikken is deze helemaal perfect
Ondanks de tijd en moeite die in mijn TM800 is gestoken, is de aard van de pieptoon niet achterhaald. vwk denkt dat het iets te maken heeft met statische electriciteit. Het is i.i.g. niet gelukt om dit op te lossen.
Helaas.
@vwk: correct me if i'm wrong
Verwijderd
ja, internal touchpad staat op [both] ook [auto] geprobeerd. geen effect
Heb een Ghost-file van een weekje nadat ik 'm nieuw had teruggezet, geen touchpad te bekennen.RS_003 schreef op 31 januari 2004 @ 11:43:
[...]
ALs het na 1 windows herinstallatie nog niet werkt vrees ik idd wel het ergst voor je.
Maar doe eerst even dus een recovery
Ik neem aan dat er niks meer te redden valt. En dat is gigantisch K*T want ik zit de komende 5 maanden nog in het buiteland voor mijn studie.

Verwijderd
Driver deïnstalleren. WinXK/laptop opnieuw opstarten, dan zal hij melden dat er een nieuw apparaat is gevonden en dan de nieuwste drivers instaleren.Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:12:
Maar nu weet ik nog niet hoe ik die drivers kan vernieuwen
Dat werkt vaak beter dan driver update...
If I agreed with you, we'd both be wrong.
LOL ik wist niet dat dat spel zo traag kon lopen op een radoen 9000.
Dit dus met AA en FSAA uit, de fps dropte gewoon tijdens het schieten naar 6
Ik gebruik de omega 3.1 wellicht dat ik maar eens de drivers moet updaten.
En hier komt de vraag: Wat voor game's spelen jullie op je laptop? ( nfs-hp2 is ook niet echt snel )
Verwijderd
NFS-HP2, Max Payne 2, Serious Sam 2, GTA:VCRS_003 schreef op 31 januari 2004 @ 14:05:
Zow, weer een ervaring rijker, omdat mijn hoofd pc kapput is zoals de meeste nu wel weten had ik maar een Dod geinstalleerd op mijn laptop.
LOL ik wist niet dat dat spel zo traag kon lopen op een radoen 9000.
Dit dus met AA en FSAA uit, de fps dropte gewoon tijdens het schieten naar 6
Ik gebruik de omega 3.1 wellicht dat ik maar eens de drivers moet updaten.
En hier komt de vraag: Wat voor game's spelen jullie op je laptop? ( nfs-hp2 is ook niet echt snel )
Welke settings @ HP2?
Ik heb met AA en FSAA uit op 1224x1024 wel redelijk fps maar toch schokt het nog
Verwijderd
geen ideeRS_003 schreef op 31 januari 2004 @ 14:30:
[...]
Welke settings @ HP2?
Ik heb met AA en FSAA uit op 1224x1024 wel redelijk fps maar toch schokt het nog
al ff niet meer gedaan
zal morgen ofzo ns checken
Verwijderd
Ik denk door het zwaar belasten van de videochip, met als gevolg oververhitte en uiteindelijk dode ATI.ReneD schreef op 30 januari 2004 @ 19:32:
[...]
Nee het gebeurt (gebeurde, hoop ik) op willekeurige momenten. Wat was bij jou de oorzaak?
Alles werkte (7 maanden lang) prima totdat ik begon te Counter-Striken. Na een tiental minuten kreeg ik allemaal kleuren op het scherm die er duidelijk niet thuis hoorde. Wat later allemaal rare blokken en erg verstoord beeld. Tijdens emailen en internetten was het weer over. Na een paar keer dit met CS gehad te hebben besloot ik Auqamark3 te draaien en de kaart eens echt te testen, met desasteuse gevolgen. De laptop crashte en wilde niet meer aan.
Ohja, dat leverde nog een erg grappige ervaring op met een helpdesk medewerker van Acer. Hij was er van overtuigd dat het mijn eigen schuld was omdat deze laptop niet geschikt is voor 3D applicaties.
"Moet u maar geen programma's als Counter-Strike en Aquamark draaien" zei hij doodleuk. Op de vraag waarom de laptop tijdens het draaien van deze apps dood ging ipv crashte en het daarna gewoon weer zou moeten doen had hij geen antwoord. Dat moet toch beveiligd zijn, ofnie??

Reparatie trouwens goed en snel verlopen. CS doet het prima weer, durf alleen geen Aquamark meer te draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 16:23 ]
Verwijderd
Misschien helpt het om de standaard (XP) drivers opnieuw te installeren. Die zitten in het Banias Chipset drivers pakket, agp.zip.Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:52:
Heeft iemand een oplossing voor't volgende; Als ik mijn externe HD met usb 2 aan mijn tm 800 lci koppel, krijg ik de mededeling dat ik een snel medium aan een trage usb 1,1 poort koppel, daarna krijg ik een lijst met de aanwezige vrije usb poorten, maar ik weet niet hoe ik die dan moet kiezen (de hd aan een andere usb poort koppelen helpt niet
Kan je trouwens booten van die externe HD? Ik vraag me af of USB2.0 genoeg stroom kan leveren voor intensief HD gebruik.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 16:44 ]
Verwijderd
Gelukkig was ik wel zo snugger om alle garantie shit en de facuur mee te nemen. Nu hoop ik alleen dat ze niet moeilijk doen over het feit dat ik hier langer dan 3 maanden ben, en dus geen 'bonafide reiziger' ben.Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:20:
I.T.W. Check het passport van je Notebook, neem contact op met een service-center in het buitenland.
Verwijderd
Verwijderd
Sorry hoor maar dat vind ik toch echt geenDe uppercase is vervangen i.v.m. de linkermuisknop » als ik mn TM800 een aantal uur uit heb gehad en ik start 'm op, is de muis even heel erg slecht, na een paar keer klikken is deze helemaal perfect
Volgens mij zit het piepen in ACPI. Linux 2.4 maakt gebruik van andere ACPI software. De laptop begint dus never te piepen. Linux 2.6 daarentegen draait een nieuwere ACPI versie en zodra de ACPI daemon is gestart, begint de pieptoon. Niet dat ik me eraan stoor, maar misschien een tip voor Acer.
Verwijderd
...vergeleken met hoe het was vind ik het een heel verbetering, al heb je wel gelijk.
al gebruik ik dat knoppie toch bijna nooit
Verwijderd
Zit een eigen voeding op die externe boxen. Een 2,5" externe disk kan bij mij nog net idle draaien zonder voeding, maar zogauw-ie iets moet gaan doen gaat het misKan je trouwens booten van die externe HD? Ik vraag me af of USB2.0 genoeg stroom kan leveren voor intensief HD gebruik.
Verwijderd
Ik wil een 2.5" in mijn weightsaver bouwen zodat hij op IDE zit en wel genoeg stroom kan trekken maar tot nu toe heb ik de juiste onderdelen daarvoor nog niet gevonden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 12:10 ]
Dit topic is gesloten.