Acer Travelmate 80x topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, serieus, als je wil, kom maar langs? :P
Ik wil het wel eens "real-life" horen :)

Dan laat ik er hier meteen iemand naar kijken en als het dan echt een probleem is...

Zeg maar of je zin hebt om langs te komen :P
En dit geld alleen voor jou ;)

Voor dat hier dalijk heel 80x-tweakend NL op de stoep staat 8)7 :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 13:37:
Nou, serieus, als je wil, kom maar langs? :P
Ik wil het wel eens "real-life" horen :)

Dan laat ik er hier meteen iemand naar kijken en als het dan echt een probleem is...

Zeg maar of je zin hebt om langs te komen :P
En dit geld alleen voor jou ;)

Voor dat hier dalijk heel 80x-tweakend NL op de stoep staat 8)7 :+
Als ik een rijbewijs had had ik t gedaan... ben pas 17 dus het zit er niet in, ik woon trouwens in Waalwijk.
Toch bedankt voor t aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mijn klepje nog openschroeven voor de wlan, dus een momentje vwk, moet van de vrouw klussen... :p Ik zal eens goed luisteren naar de bluetooth. Als die RMA gaat hem ik een lam muisknopje, een uitvallende wifi geval ding chip, en wellicht dat ik nog een nieuwe bluetooth chipje kan krijgen maar dat hangt van de stilte in huis af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 13:50:
Ik moet mijn klepje nog openschroeven voor de wlan, dus een momentje vwk, moet van de vrouw klussen... :p Ik zal eens goed luisteren naar de bluetooth. Als die RMA gaat hem ik een lam muisknopje, een uitvallende wifi geval ding chip, en wellicht dat ik nog een nieuwe bluetooth chipje kan krijgen maar dat hangt van de stilte in huis af >:)
waarom een bluetooth chippie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Zat te twijfelen tussen de nieuwe Acer Ferrari 3000 notebook of de 803CLMib... toch maar voor die Centrino gekozen... is toch wel mooie technologie.. enne erg stil enzo...

Maar toch... als je van Ferrari rood houdt is die F3000 errug vet!! Enne hij heeft 20GB meer en 802.11G WLAN en 128MB 9200 ATi kaartje met een Mobile AMD 2500+....

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=935964118

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/2250925779/upload/E0Entity3/1/Ferrari3000_normal.jpg

edit: enne owja.. hij is 121 euro goedkoper :P

[ Voor 6% gewijzigd door Reignman op 16-01-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Probeer een defecte Ferrari-lap te bemachtigen, casing lijkt hetzelfde dusse... :P

Vervangen en: weg garantie, maar: hallo ferrari laptop :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Reignman schreef op 16 januari 2004 @ 15:54:
Zat te twijfelen tussen de nieuwe Acer Ferrari 3000 notebook of de 803CLMib... toch maar voor die Centrino gekozen... is toch wel mooie technologie.. enne erg stil enzo...

Maar toch... als je van Ferrari rood houdt is die F3000 errug vet!! Enne hij heeft 20GB meer en 802.11G WLAN en 128MB 9200 ATi kaartje met een Mobile AMD 2500+....

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=935964118

[afbeelding]

edit: enne owja.. hij is 121 euro goedkoper :P
Dat ding is ook zo mooi :9~

Denk er over om zon een te kopen of een Aspire 2001, ze zijn bijde zo mooi :'(

Ik kan niet kiezen :D
Of ik hou gewoon mijn nu goedwerkende 800 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 16-01-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferrari case op een TM800 past niet :P

Enne, RS_003, dat laatste regeltje mag wel in caps en vet hoor :+ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VWK tot wanneer geldt dat aanbod... :? :9~
Werk je ook in het weekend? (volgende week ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gek zijn :D
Ik draai al 2 weken 49u ;)

Doordeweeks van 8u tot 17u30 ben je welkom, mits je het zegt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 20:09:
Ik zou gek zijn :D
Ik draai al 2 weken 49u ;)

Doordeweeks van 8u tot 17u30 ben je welkom, mits je het zegt natuurlijk :)
Ik heb komende week tentamens dus dat zit er niet in. Als ik de week erop zou komen, is het dan iets waar ik op kan wachten of ben ik m dan langere tijd kwijt?
Iig bedankt voor t aanbod he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe kan je dr op wachten.. Like.. een half uur, drie kwartier. Ik wil hem, als je hem kan missen, wel langer houden (bijv. een paar dagen), met behoud van je data uiteraard, dat ik het e.e.a. uitprobeer, dan stuur ik hem gewoon met DHL terug. :)
En dan heb je een rëelere kans dat het probleem weg is, en blijft :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 14:58
Ik begin er nu aardig gek van te worden zeg.
Dat ding begint nu ook al te zoemen en te piepen als ik scroll door een webpagina of een window maximaliseer/minimaliseer. Dit is echt niet te geloven wat een klote zooi zeg.

Daarnaast... hoe kan Acer in godsnaam in de specs opnemen dat het scherm 16,7 miljoen kleuren kan weergeven?? Ik zie hier duidelijk banding in mijn desktop wallpapers... dit betekend gewoon dat er gebruik wordt gemaakt van dithering. Dat scherm kan dus GEEN 16,7 miljoen kleuren weergeven.... althans niet tegelijk. Wat dat betreft voel ik me wel aardig genept zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Schmoove op 17-01-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 13:50:
wat bedoel je met: wellicht dat ik nog een nieuw bleutooth chipje kan krijgen. Waar koop je die dan? Ik wil er ook wel 1 want mijn TM heeft geen BT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op 17 januari 2004 @ 13:29:
[...]

wat bedoel je met: wellicht dat ik nog een nieuw bleutooth chipje kan krijgen. Waar koop je die dan? Ik wil er ook wel 1 want mijn TM heeft geen BT!
Vroeg ik mij ook al af. Ik denk dat hij denkt dat die pieptoon van bluetooth komt ofzo :? en dat ie m daarvoro dan RMA zou sturen
Maar dat lijkt me heel erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bluetooth nog niet geïnstalleerd, en geen pieptooon, zou dat de clue zijn? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 15:17:
Ik heb bluetooth nog niet geïnstalleerd, en geen pieptooon, zou dat de clue zijn? B)
Lijkt me sterk. De pieptoon is juist ook weg als bluetooth aanstaat ;)
en daarbij komt dat het geluid van hoger komt, naar mijn idee zit het ergens in de buurt van de F1, F2, F3, F4 knoppies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Allen,

Laat ik ook eens wat zeggen. Wat zitten jullie te zeiken over dat piepen zeg. Ik heb een 803LCi en heb de Wlan kaart vervangen voor een Lucent MiniPCI, ivm Linux. Ik draai dus Linux op mijn lap. Ik heb BIOS 4A14 erop staan.

Als ik kernel 2.4.22 draai dan piept hij nooit. Als ik kernel 2.6.0 erop heb staan piept hij als ik Bluetooth uit heb staan. Zet ik hem toch gewoon aan...... Enne het ligt dus niet aan de wlan kaart.

Ow en als hij 's nachts piept als hij uitstaat (niet het geval hier), dan zet je hem toch even in een andere kamer? Het is een laptop hoor. Je tilt hem zo op, is echt niet zo zwaar :P

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwk...

de TM 660 piept toch niet en is hetzelfde op de BT en vid-kaart na... lijkt me een puntje om ff mee te nemen (weetniet of je gewoonweg je BT chip dr uit kunt trekken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
HJR schreef op 17 januari 2004 @ 15:43:
Allen,

Laat ik ook eens wat zeggen. Wat zitten jullie te zeiken over dat piepen zeg. Ik heb een 803LCi en heb de Wlan kaart vervangen voor een Lucent MiniPCI, ivm Linux. Ik draai dus Linux op mijn lap. Ik heb BIOS 4A14 erop staan.

Als ik kernel 2.4.22 draai dan piept hij nooit. Als ik kernel 2.6.0 erop heb staan piept hij als ik Bluetooth uit heb staan. Zet ik hem toch gewoon aan...... Enne het ligt dus niet aan de wlan kaart.

Ow en als hij 's nachts piept als hij uitstaat (niet het geval hier), dan zet je hem toch even in een andere kamer? Het is een laptop hoor. Je tilt hem zo op, is echt niet zo zwaar :P

Just my 2 cents
Het gaat erom dat ik verdomme bijna 2300 euro aan een laptop uitgeef en dan mag ik toch wel verwachten dat ie het gewoon doet zonder allerlei randverschijnselen waar ik niet op zit te wachten.
2300 Euro is (nou voor mij dan) een hoop geld en daar wil ik gewoon een 100% goed werkende laptop voor..... dat is toch niet te veel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op 17 januari 2004 @ 16:07:
[...]

Het gaat erom dat ik verdomme bijna 2300 euro aan een laptop uitgeef en dan mag ik toch wel verwachten dat ie het gewoon doet zonder allerlei randverschijnselen waar ik niet op zit te wachten.
2300 Euro is (nou voor mij dan) een hoop geld en daar wil ik gewoon een 100% goed werkende laptop voor..... dat is toch niet te veel gevraagd?
vind ik ook
errug leuk dat dat piepje weg te krijgen is met bluetooth... maar t hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 16:00:
vwk...

de TM 660 piept toch niet en is hetzelfde op de BT en vid-kaart na... lijkt me een puntje om ff mee te nemen (weetniet of je gewoonweg je BT chip dr uit kunt trekken...)
De 660 heeft geen bluetooth standaard onboard, ik heb zowieso bij de 663 geen last van een piep ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da weet ik ;) ik heb um nl ook :D

maar voor de 800 serie bezitters is t wellicht ook leuk om geen piep te hebben, en misschien is bluetooth wel juist hetgene wat piept... (bijv als ie "uitgeschakeld" is maar toch stiekum niet helemaal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het? Ik heb een 803LMi uit week 25, netzoals mensen hierboven. Die hebben wel een pieptoon, en ik niet? Het enige wat ik hoor is een geluidje van de HD, maar dat zou die dan niet maken bij de anderen als die uitstaat.
Daarom zou ik wel eens een 80x van iemand willen horen, ben wel benieuwd :)
Heb bovendien meerdere keren een 80x op m'n buro gehad, ook geen problemen.
Onze account managers hebben er ook een en zelfs hun hoor ik er niet over, bij Sales zitten er een paar op een 80x, en een stel nieuwe krachten van mijn afdeling hebben ook 80x-en gekregen, ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:38:
Zou het? Ik heb een 803LMi uit week 25, netzoals mensen hierboven. Die hebben wel een pieptoon, en ik niet? Het enige wat ik hoor is een geluidje van de HD, maar dat zou die dan niet maken bij de anderen als die uitstaat.
Onze account managers hebben er ook een en zelfs hun hoor ik er niet over, bij Sales zitten er een paar op een 80x, en een stel nieuwe krachten van mijn afdeling hebben ook 80x-en gekregen, ook nergens last van.
Als t mij uitkomt en jou uitkomt kom ik donderdag eind van de middag

edit:
Moet ik dan smartcardbeveiliging, biospassword & windowspassword eraf halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij goed :) Wat is het eind van de middag?

Pw's, dat kunnen wij ook wel voor je :+

Maar, is wel handig :P Gebeurt niks mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:10:
Is mij goed :) Wat is het eind van de middag?

Pw's, dat kunnen wij ook wel voor je :+

Maar, is wel handig :P Gebeurt niks mee :)
Ik denk een uur of 4, ik moet straks nog even overleggen, dan stuur ik wel een mailtje.
Dan laat ik mn notebook achter, dan hebben mijn medetweakers er ook wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is prima, mss een final solution :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Geweldig. Ben benieuwd wat hier uitkomt en of het opgelost kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Idd ik ook!

Heb meestal toch wel een muis erinzitten maar toch!
En zonder usb dingen. Je hoort het duidelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Wie heeft die smartcard reader aan de praat? Die van mij weigert namelijk die software te installeren. Je moet zo'n kaart erin doen. en dan zegt ie dat die kaart de emergency kaart wordt. en vervolgend geeft ie een foutmelding dat ik een lege kaart erin moet doen.

Ik heb dit al eerder gedaan en toen viel halverwege mn laptop uit....... accu leeg :(
vandaar dat die kaart raar doet. Is er een manier om die kaarten te wissen?

En als je je laptop opnieuw installeerd. Kun je dan die smartcard software wel installeren?

Het gaat hier om een 803LCi

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over de 291LCi omdat het geen nieuw topic waard is en waarschijnlijk weten jullie het ook wel.

De 291LCi heeft 64Mb integrated, maar er zijn er maar 16 toegewezen. Via het BIOS en/of windows kom ik er ook niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik zat vandaag paar uurtjes op mijn tm800 op de voeding te werken en ik hoorde een soort morse code :D

Like: Pieeep piep pieeeeep pieeeeep piep piep enzo 8)7 Iemand een idee waar dit door komt? (Niet dat ik me er extreem aan stoor ofzo, maar vond het wel grappig :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Bert20 schreef op 17 januari 2004 @ 19:33:
Idd ik ook!

Heb meestal toch wel een muis erinzitten maar toch!
En zonder usb dingen. Je hoort het duidelijk :/
Gisteren, om nogmaals te testen, zonder usb en op accu zitten werken, geen piep te bekennen.
hightower schreef op 17 januari 2004 @ 19:43:
Wie heeft die smartcard reader aan de praat? Die van mij weigert namelijk die software te installeren. Je moet zo'n kaart erin doen. en dan zegt ie dat die kaart de emergency kaart wordt. en vervolgend geeft ie een foutmelding dat ik een lege kaart erin moet doen.

Ik heb dit al eerder gedaan en toen viel halverwege mn laptop uit....... accu leeg :(
vandaar dat die kaart raar doet. Is er een manier om die kaarten te wissen?

En als je je laptop opnieuw installeerd. Kun je dan die smartcard software wel installeren?

Het gaat hier om een 803LCi
Dus 1 kaart is wel goed of niet?

Ik moest bij m'n herinstall een tijd terug alleen m'n oude kaart erin doen, herkende die als reeds gebruikt, wachtwoord van kaart intikken en alles werd overgenomen. Emergency kaart ging, zover ik mij herinner, hetzelfde als voorheen.. Erin, proggel doet wat, en eruit... maar dat laatste weet ik dus niet zeker.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hoe ver kan jullie scherm zwiepen?

Ik bedoel, als je hem dus open hebt, hoeveel beweegt het scherm als hem beweegt?

Bij mij iets van 3 a 4 cm :|

En de andere laptops waar ik mee werk hebben dat niet.

Vwk had het over een schroefje aandraaien, maar dan ben ik dus mijn garantie kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 19 januari 2004 @ 20:20:

Ik bedoel, als je hem dus open hebt, hoeveel beweegt het scherm als hem beweegt?

Vwk had het over een schroefje aandraaien, maar dan ben ik dus mijn garantie kwijt 8)7
Bij mij een goede 30cm totdat ie dicht is :P

Nee, +/- een cm wiebelt ie. Doe jij je scherm hard dicht of...? Ik behoorlijk voorzichtig, misschien dat het scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 19 januari 2004 @ 20:37:
[...]

Bij mij een goede 30cm totdat ie dicht is :P

Nee, +/- een cm wiebelt ie. Doe jij je scherm hard dicht of...? Ik behoorlijk voorzichtig, misschien dat het scheelt.
Nee, mijn eerste wiebelde ook veel minder.

Maar geloof me, ik denk dat niemand meer voorzichtig is dan mij :P

Hence de 5x rma 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:38:
Ze houden gewoon stiekem alle goede laptops voorzichzelf daar bij Acer! :P

Of het bewijst dat er toch veel meer goede dan 'slechte' in omloop zijn en dat hier voornamelijk mensen met problemen komen, ja dat zal het zijn! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Wat mij wel opviel was dat ik de activiteit van de HDD hoor
over mijn speakers, het viel op toen ik hem had aangesloten via
de line-out op de stereo en bij winamp even een stilte viel.
(het is ook over de speakertjes van de laptop zelf)

Opzich stoor ik me er niet aan :) viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:33:
[...]

Of het bewijst dat er toch veel meer goede dan 'slechte' in omloop zijn en dat hier voornamelijk mensen met problemen komen, ja dat zal het zijn! B)
of wij zijn gewoon ehm... kritische concumenten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 19 januari 2004 @ 20:40:
[...]

Nee, mijn eerste wiebelde ook veel minder.

Maar geloof me, ik denk dat niemand meer voorzichtig is dan mij :P

Hence de 5x rma 8)7
Het is een hinge B)
Maar, als jij 600x je laptop open en dicht doet in de week dan slijt ie wel harder ja.
Je bent, hoe kan het ook anders, de eerste die er last van heeft :Y)
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:33:
[...]

O-) :*) ;)
Goed zo! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
RS_003 schreef op 19 januari 2004 @ 20:20:

Hij beweegt precies 0,0 cm. Ding zit goed vast, heb geen last van dit probleem.
Trouwens wat een onzin dat je je garantie kwijt zou raken als je een schroefje aandraait.
Ik heb toen ik mijn notebook kocht mijn AZERTY toetsenbord laten vervangen door een QWERTY. Dit hebben ze dus niet goed gedaan... het toetsenbord zat er gewoon niet recht in (stak links 0,3 cm boven de rand uit en rechts 0,3 cm onder de rand.... |:( ). Ik heb dat ding gewoon opengeschroeft en het toetsenbord er fatsoenlijk ingedaan.
Lijkt me sterk dat ik nu mijn garantie kwijt ben.... en zo wel dan heeft Acer toch echt een probleem, want daar ga ik absoluut niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 09:30:
[...]

Het is een hinge B)
Maar, als jij 600x je laptop open en dicht doet in de week dan slijt ie wel harder ja.
Is dat zo?
...
Nakebod schreef op 06 januari 2004 @ 00:17:
[...]

Zolang het alleen bij die serie blijft, lijkt het me wel een goed idee op zich.
In vorige delen zijn daar ook enkele malen vragen over gesteld.

En ik ga die van mij na mijn stage toch ff rma sturen:
1, Scherm heeft veel speling, als ie open staat kan ik hem zowat 2 cm naar voren halen, en loslaten en hij stond weer zoals ie stond.
2, toetsenbord zit aan rechterkant losser
3, linkermuisknop, normaal gebruik ik em toch niet maar hij is er dan toch :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
[...]

Het is een hinge B)
[...]

[...]

Goed zo! 8)
volgens mij bedoelt hij met "hence" niet "hinge" maar echt "hence"

hence is zoiets als: vandaar

ik heb overigens (na 2x een corrupt scherm uit hibernate) nergens last van

hij piept niet, het beeld wiebelt niet
de muisknopjes doen het nog

vind alleen de harde schijf zo traag :( maar ja

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Ik heb zelf de TM800LCi.. mijn vader heeft nu de TM803LMCib.. daar zit dus een DVD brander op...

Mijn vraag is nu.. hoe breng ik grote bestanden van ongeveer 1GB - 1,5GB het snelst van mijn laptop naar die TM803??

via de netwerkkaart, via de draadloze netwerkkaart of via BlueTooth...? (of maybe een andere manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Reignman schreef op 20 januari 2004 @ 13:33:
Ik heb zelf de TM800LCi.. mijn vader heeft nu de TM803LMCib.. daar zit dus een DVD brander op...

Mijn vraag is nu.. hoe breng ik grote bestanden van ongeveer 1GB - 1,5GB het snelst van mijn laptop naar die TM803??

via de netwerkkaart, via de draadloze netwerkkaart of via BlueTooth...? (of maybe een andere manier)
Netwerk = 100mbit
BlueTooth = ? (maar minder dan 100)
WLAN = 11mbit
Firewire = 400mbit
USB 2.0 = 400mbit (ook zoiets... kan er iets naast zitten)

Dus als je een netwerkje kan maken met usb of firewire zou dat het snelste zijn.
Anders gewoon via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pas n paar gig over t LAN gedaan... dat gaat prima.

mn TM603 zoemt ook trwns :(

lijkt wel n trafo links net boven HD... Dat doet ie trwns alleen als ie op de accu loopt en de proc wat moet doen (of als je um op always on zet)

gruwelijk irritant... beter lost dit zichzelf op want zit over 3 weken in t buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

firewire kabeltje. XP heeft standaard ondersteuning voor een firewire netwerk.

Via USB2 zou in principe nog iets sneller zijn, maar een USB2 netwerk wordt niet ondersteund door XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51

Schmoove schreef op 20 januari 2004 @ 13:47:
[...]
Netwerk = 100mbit
BlueTooth = ? (maar minder dan 100)
WLAN = 11mbit
Firewire = 400mbit
USB 2.0 = 400mbit (ook zoiets... kan er iets naast zitten)

Dus als je een netwerkje kan maken met usb of firewire zou dat het snelste zijn.
Anders gewoon via het netwerk.
* UTP/Netwerk.... in je laptop zit 100MBit, en afhankelijk van je hub/switch, kun je theoretisch max van 100MBit halen. Praktijk ~ 60-90 Mbit kun je halen
* Bluetooth haalt ongever 60Kb/s (kilobyte) op een metertje. Theoretisch max weet ik niet... maar ligt in de buurt van 100kb/s dacht ik.
* Infrarood haalt theoretisch 115.2 kbps (praktijk minder dan de helft)
* WLAN haalt theorectisch 11, 22, 54, 100 , 108 MBit... maar vaak maar 50%... Naar mate de theoretisch snbelheid hoger ligt, haal je percentueel minder...(mijn ervaring)
* Firewire = 400 MBit,
* USB 2.0 = 480 MBit,

Die laatste heb ik net getest.
file van 700 MB van een externe HD naar de laptop via firewire duurt 4 minuten
file van 700 MB van diezelfde externe HD, maar nu via USB 2.0 koste nog geen 50 seconden...... :? :? ERG vreemd, omdat Firewire minder overhead gebruikt dan USB 2.0 ....
Na een paar extra testen, kom ik zowel bij USB als bij Firewire iedere keer op ongeveer 50-60 seconden voor het overzetten van 700 MB (tussen de 94-112 MBit/s dus ;) )

Als je vaker grote bestanden wilt overzetten zou ik voor Netwerk gaan, omdat het meest stabiel is.
Wil je incidenteel een keer wat overzetten... dan kun je de aanschaf van een USB kabel overwegen... (ik heb 1 in 1.1 variant en werkt goed.... Niet getest met de laptop ;) ) Voordeel van een USB kabel is dat je het ook bij andere computers kunt gebruken, wil je een keer wat overzetten van je laptop....

[ Voor 10% gewijzigd door Loft op 20-01-2004 14:38 . Reden: extra testen ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nakebod schreef op 20 januari 2004 @ 10:28:
[...]

Is dat zo?
...

[...]
Zo :D

Niet dus.

Maar vwk, hoe lossen jullie dit op? Is dit iets dat ik zelf kan doen? Of raad je me rma sturen aan?

Verder igg niks te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
als ik het dus via USB 2.0 of FireWire wil doen... is het dan gewoon een kwestie van een USB 2.0 of FW kabel kopen... in allebei de laptops stoppen ... en overpompen maar?? ik bedoel.. zien ze elkaar dan meteen? of moet je een soort lan verbinding maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Reignman schreef op 20 januari 2004 @ 14:37:
als ik het dus via USB 2.0 of FireWire wil doen... is het dan gewoon een kwestie van een USB 2.0 of FW kabel kopen... in allebei de laptops stoppen ... en overpompen maar?? ik bedoel.. zien ze elkaar dan meteen? of moet je een soort lan verbinding maken dan?
Ik heb nog niets getest met een firewire kabel, dus dat weet ik niet....

Met mijn oude USB 1.1 kabel zagen de computers elkaar niet direct. Er werd een programmaatje bijgeleverd op floppy. Op beide PC's dat programma installeren en alles werkte perfect. Het programma ziet er overigens hetzelfde uit als de windows verkenner, en werkte gewoon perfect. (wellicht dat tegenwoordig beter is... Ik heb die kabel al meer dan een jaar niet gebruikt, ivm thuis netwerk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Reignman schreef op 20 januari 2004 @ 14:37:
een hele handige link voor deze vraag is:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
;)

(in principe moet een firewire verbinding met XP een fluitje van een cent zijn, ik had het binnen 2 minuten voor elkaar, maar dat was alweer een tijdje geleden... )

[ Voor 23% gewijzigd door j-w op 20-01-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
USB 2.0 naar USB 2.0 LAN Kabel

http://www.sweex.nl/product.asp?pId=305

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/150dpi_KB100040_pro_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik zag dat ze bij de-laptopper.nl een uitbreiding van de garantie aanbieden.
"Uitbreiding garantie van 1 jaar carry in naar 1 jaar pick up en return" €29.

Weet iemand of dit altijd kan bij Acer, het is goedkoper dan de Advantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Iemand trouwens ervaring met het branden van +R dvd's op de TM803LMCib??

Pakt ie gewoon +R & +RW dvd's van alle merken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Smirnoff schreef op 20 januari 2004 @ 19:41:
Ik zag dat ze bij de-laptopper.nl een uitbreiding van de garantie aanbieden.
"Uitbreiding garantie van 1 jaar carry in naar 1 jaar pick up en return" €29.

Weet iemand of dit altijd kan bij Acer, het is goedkoper dan de Advantage.
Ik denk dat de laptopper dan je garantie afhandelt?
Of hij heeft een contract met Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beetje rare vraag, maar ik heb het volgende "probleem":

Als mijn travelmate op netstroom is aangesloten, krijg ik "stroomschokjes" van de rand van de laptop (8> . Wanneer ik gewoon op mijn accu werk, is er niets aan de hand. Heb hem ongeveer 6 mnd nu. Heeft hij al vanaf het begin, denk het gaat wel over, maar blijft dus zo. Heb al enkele nieuwsgroepen bekeken, maar hier niets over gevonden, behalve dat iemand "vonken" uit het stopcontact kreeg (dat heb ik dus ook i.i.g.) Heb ook met Acer gebeld, probleem was niet bekend bij hun, moest m maar opsturen, dan werd hij nagekeken. Kan iemand van jullie mij hier misschien meer over vertellen, of heeft niemand hier last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:58:
Misschien beetje rare vraag, maar ik heb het volgende "probleem":

Als mijn travelmate op netstroom is aangesloten, krijg ik "stroomschokjes" van de rand van de laptop (8> . Wanneer ik gewoon op mijn accu werk, is er niets aan de hand. Heb hem ongeveer 6 mnd nu. Heeft hij al vanaf het begin, denk het gaat wel over, maar blijft dus zo. Heb al enkele nieuwsgroepen bekeken, maar hier niets over gevonden, behalve dat iemand "vonken" uit het stopcontact kreeg (dat heb ik dus ook i.i.g.) Heb ook met Acer gebeld, probleem was niet bekend bij hun, moest m maar opsturen, dan werd hij nagekeken. Kan iemand van jullie mij hier misschien meer over vertellen, of heeft niemand hier last van? :?
Werk je met een geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:59:
[...]

Werk je met een geaard stopcontact?
Dit zal idd het probleem zijn. Ik heb 't thuis ook, waar alles (behalve in de keuken/badkamer) niet geaard is. Op m'n werk niet: daar is alles geaard.

Een geaard stopcontact kan je herkennen door de 2 "sleuven" aan de zijkant van het "gat" (lastig te beschrijven :))

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zugzug schreef op 20 januari 2004 @ 22:02:
[...]

Dit zal idd het probleem zijn. Ik heb 't thuis ook, waar alles (behalve in de keuken/badkamer) niet geaard is. Op m'n werk niet: daar is alles geaard.

Een geaard stopcontact kan je herkennen door de 2 "sleuven" aan de zijkant van het "gat" (lastig te beschrijven :))
Is idd het probleem, stom dat ik hier nooit eerder aan heb gedacht! 8)7 , heb er eigenlijk nooit op gelet. Waar ik normaal zit, is het stopcontact idd niet geaard, even in de keuken geprobeerd op een geaard stopcontact, geen last 8) Erg dom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht, maar ja, weet nu in ieder geval waar het aan ligt! Bedankt voor de "tip"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
Reignman schreef op 20 januari 2004 @ 20:45:

Ik brand DVD+R (en +RW's) op mijn TM663LMI. Daar zit volgens mij dezelfde pioneer brander in.

Gaat prima, maar heb alleen philips en ricoh gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reignman schreef op 20 januari 2004 @ 20:45:

Bij het gebruik van de "pioneer dvd-rw dvr-k12ra":
Geen probleem gehad met DVD+R van Sony en Imation en DVD+RW van Philips.
Wel een probleem met CD RW van Philips: nero gaf aan dat de cd goed geschreven was, maar deze was met geen mogelijkheid meer te lezen terwijl ze geschreven met de standaard cd-writer uit de TM800 wel leesbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 20 januari 2004 @ 21:04:
[...]

Ik denk dat de laptopper dan je garantie afhandelt?
Of hij heeft een contract met Acer?
Doet ie zelf dan :)

Heb inmiddels ook ontdekt wat de Pickup and Delivery van Dynabyte inhoud.
Zij sturen hem naar het hoofdkantoor in Zwolle, die versturen hem. Wij sturen hem terug naar Zwolle, die weer naar de vestiging.

Zo is het mij vandaag uitgelegd door iemand van een vestiging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, dat scherm van mij staat ook aardig heen en weer te wapperen. Als ik enthousiast 400 tekens per minuut probeer te halen zwiept het scherm net zo enthousiast heen en weer voor mijn ogen. De schroefjes willen alleen absoluut niet vaster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 11:42:
Hmmm, dat scherm van mij staat ook aardig heen en weer te wapperen. Als ik enthousiast 400 tekens per minuut probeer te halen zwiept het scherm net zo enthousiast heen en weer voor mijn ogen. De schroefjes willen alleen absoluut niet vaster...
Kan jij een foto maken van waar die schroefjes zitten?
Want ik wil dus dat ding niet open maken zonder dat ik weer hoe het precies inelkaar zit :)

Want hier is het ook zowat een schommel :P 8)7
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 00:29:
[...]

Doet ie zelf dan :)

Zij sturen hem naar het hoofdkantoor in Zwolle, die versturen hem. Wij sturen hem terug naar Zwolle, die weer naar de vestiging.

Mooi, zal ik eens toevoegen als ik tijd heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Roberto op 21-01-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 00:29:
[...]

kortom dan ben je m onwijs lang kwijt :(
heb ik dit keer geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hoe lang duurt het eigenlijk normaal voor je iest hoort van acer in italie van je advantage new edt. garantie?

heb em toch een paar weken geleden opgestuurd en tot op heden niks gehoord, geen emailtje niks..

dit staat op de acer site (LOL) :

Status
AAN HET WACHTEN

jep ik ben inderdaad aan het wachten ja

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 19:37
[...]

Het is een hinge B)
[...]

[...]

Goed zo! 8)
Nou ik had dus ook last van speling in het scherm van mn TM (zie deel 5 van dit Topic). Is inmiddels al gefixd, maar ik heb nu weer iets anders met mn laptop.... Helaas kan het apparaat geen dag missen, dus nog ff geen RMA :|

Voor de liefhebber nog wat plaatjes die ik tegen kwam op het forum van WirelessNederland van het antenne gebeuren voor WiFi in de TM.

http://petzl.hasselt.org/born2oc/laptop/antenne1.jpg

http://petzl.hasselt.org/born2oc/laptop/antenne%202.jpg

http://petzl.hasselt.org/...ntenne%202%20doorvoer.jpg

http://petzl.hasselt.org/born2oc/laptop/overzicht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Voor degenen die een bluetooth muis op hun travelmate gebruiken. Welke muis heb je? Ik zit te denken aan de Microsoft Intellimouse Bluetooth. Werkt dat op de ingebouwde bluetooth? Ik wil niet met een losse ontvanger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
.....Eerder hier viel de naam Dynabyte met betrekking tot service.....

Na aanschaf van mijn 803Lci bleek deze regelmatig spontaan te vast te lopen. Er verschijnt een scherm met een spaghetti aan kleuren, of het scherm valt spontaan in de VGA 16 kleuren modus en daarna loopt het systeem vast. Lijkt erop dat de videokaart niet helemaal stabiel is....

Door de helpdesk dynabyte naar de helpdesk acer. Hier geruime tijd in de wacht gestaan. Na een kort gesprek met de helpdesk medewerker was de conclusie notebook moet retour acer. Omdat ik deze bij dynabyte heb aangeschaft heb ik deze naar de winkel teruggebracht. Volgens winkelmedewerker ben ik hem 4 a 5 weken kwijt....

Ik hoop toch echt dat als ik hem terug heb het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Als ik die foto's zo zie, gaat het nog best moeilijk worden om dat scherm aan te draaien omdat alles er vanaf moet. :(

Iemand nog een goede tip om het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb vandaag ook ff in service guide gekeken, en volgens mij moet idd gedeelte van laptop open, bij de scharnieren, voor je lcd te demonteren, dus lijkt me ook voor het aandraaien.
Het lijkt me an sich niet zo heel moeilijk, maar ik heb garantie, dan maar paar weken ff kwijt.
Beter dan dat ik zometeen iets verneuk.

Wat mij toevallig vandaag opviel, toen mijn scherm ongeveer in de 90 graden hoek open stond, dat ik de linker kant stukje kan optillen, en als ik scherm iets minder ver, of juist verder, klap, dan lijkt het alsof het scherm dan pas in zijn scharnier geklemt word ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Phusebox schreef op 21 januari 2004 @ 15:49:
hoe lang duurt het eigenlijk normaal voor je iest hoort van acer in italie van je advantage new edt. garantie?

heb em toch een paar weken geleden opgestuurd en tot op heden niks gehoord, geen emailtje niks..

dit staat op de acer site (LOL) :

Status
AAN HET WACHTEN

jep ik ben inderdaad aan het wachten ja
Ik heb nog nooit wat gehoord eigenlijk en is nu al wel een half jaar geleden :'(
Kan dit kwaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
synthdood schreef op 21 januari 2004 @ 18:08:
Voor degenen die een bluetooth muis op hun travelmate gebruiken. Welke muis heb je? Ik zit te denken aan de Microsoft Intellimouse Bluetooth. Werkt dat op de ingebouwde bluetooth? Ik wil niet met een losse ontvanger werken.
Het werkt perfect. En het is nog cool ook >:). Je moet alleen wel even de bluetooth software updaten naar 1.4 of hoger. (Zoek anders even naar 1.4.x.x)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nakebod schreef op 21 januari 2004 @ 18:40:
Heb vandaag ook ff in service guide gekeken, en volgens mij moet idd gedeelte van laptop open, bij de scharnieren, voor je lcd te demonteren, dus lijkt me ook voor het aandraaien.
Het lijkt me an sich niet zo heel moeilijk, maar ik heb garantie, dan maar paar weken ff kwijt.
Beter dan dat ik zometeen iets verneuk.

Wat mij toevallig vandaag opviel, toen mijn scherm ongeveer in de 90 graden hoek open stond, dat ik de linker kant stukje kan optillen, en als ik scherm iets minder ver, of juist verder, klap, dan lijkt het alsof het scherm dan pas in zijn scharnier geklemt word ofzo.
Tja, ik wil het wel zelf doen, maar dan wil ik mijn garantie behouden.
Als men mij dat kan garanderen dan doe ik het zelf.

En anders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bert20 schreef op 21 januari 2004 @ 19:22:
[...]

Ik heb nog nooit wat gehoord eigenlijk en is nu al wel een half jaar geleden :'(
Kan dit kwaat???
ehm welke garantie heb je?
heb je de extra garantie voor 3 jaar bijgekocht?
dan zou je eigenlijk wel wat gehoord moeten hebben
want je moet dan een sticker krijgen en nog wat dingen voor als ie terugmoet voor reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op 21 januari 2004 @ 18:08:
precies mijn idee! zou er iemand zo aardig zijn om me de logitech mx900 over twee weekjes voor me verjaardag te geven :?
w-k-pieters schreef op 21 januari 2004 @ 20:20:
[...]
Het werkt perfect. En het is nog cool ook >:). Je moet alleen wel even de bluetooth software updaten naar 1.4 of hoger. (Zoek anders even naar 1.4.x.x)
haha, ik heb je 'handleiding' al klaar liggen [bluetooth] Versie 1.4.x.x
lijkt me iid cool, qua handigheid en gadget gehalte :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik moet maar eens de Acer-Helpdesk bellen... :/

Er ontstaan scheurtjes in de onderste hoeken van het plastic van het beeldscherm.... Links en rechts... :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Krijgt nu iedereen ineens iets met scherm ofzo?
Loszittend, scheurtjes, wie komt er als eerste met het afgebroken scherm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ben ik ff blij dat ik een 3 jarige garantie heb :D

ik maak me nergens druk om dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Is idd het probleem, stom dat ik hier nooit eerder aan heb gedacht! 8)7 , heb er eigenlijk nooit op gelet. Waar ik normaal zit, is het stopcontact idd niet geaard, even in de keuken geprobeerd op een geaard stopcontact, geen last 8) Erg dom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht, maar ja, weet nu in ieder geval waar het aan ligt! Bedankt voor de "tip"!
Dan hebben jullie meer geluk dan mij, want ik krijg ook die stroomschrokjes maar dan bij een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Phusebox schreef op 21 januari 2004 @ 23:56:
ben ik ff blij dat ik een 3 jarige garantie heb :D

ik maak me nergens druk om dus
Ik heb ook 3 jaar garantie ;)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
alienfruit schreef op 22 januari 2004 @ 00:08:
[...]

Dan hebben jullie meer geluk dan mij, want ik krijg ook die stroomschrokjes maar dan bij een geaard stopcontact.
Ik heb het 1x gehad, toen heb ik iets van 10 schokjes gekregen, dat was op een geaard stopcontact. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad, maar om een schok te krijgen hoefde ik niet de achterkant van het scherm aan te raken, als ik de behuizing gewoon aanraakte kreeg ik al een schok.

En mijn adapter vonkt ook, maar dat is niet erg.
Sterker nog, mijn oude adapter van mijn Travelamte TE7100 doet het ook, en die werkt nog gewoon :)

/me 4000 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik heb bij zowel geaard als ongeaard wel eens schokjes gehad, eerste keer dat ik dat heb, maarja, ook het eerste lappie dat ik veelvuldig gebruik en geen plastic behuizing heeft... Toch kom ik er altijd vanaf, vandaar:

De grote schokjes faq

Trek de adapterstekker uit je laptop, en sluit deze opnieuw aan.

En weg zijn de schokjes (althans, bij mij tot op heden altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Laatst online: 15-08 19:37
SideSwipe_XP schreef op 21 januari 2004 @ 23:45:
Ik moet maar eens de Acer-Helpdesk bellen... :/

Er ontstaan scheurtjes in de onderste hoeken van het plastic van het beeldscherm.... Links en rechts... :/
Nou dat probleem heb ik dus ook, in alle hoeken scheurtjes behalve rechtsonder.... Ik heb een e-mail via de acer site gestuurd maar nog niets van hun gehoord (email was al een tijdje geleden gestuurd). Ik zit met het probleem dat ik mn lappie geen 3 weken kan missen ivm studie.

Ik heb het tijdjelijk op gelost door Scotch Magic Tape op de scheurtjes te plakken (die houdt nu een deel van de losgescheurde scherm delen vast). Een opluchting, zoals je ziet bij de plaatjes die ik eerder heb gepost, je scherm hangt niet in de plastic omlijsting. :-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:16
Nu ben ik ook eens goed gaan kijken, :| en tot mijn verbazing heb ik ook een piepklein scheurtje in de linkerbovenhoek van mn schermomlijsting.

Nu heb ik 3 jaar garantie, nog geen priority stickers ontvangen maar ja, ik ga nu ff gebruik van maken.

de plaat waar je rechterpols op steunt is ook al een tijd los. :(
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jvd.graaf/got/Afbeelding%20001.jpg
Bovendien kraakte ie al vanaf het begin aan alle kanten.

Terwijl ik met dit kostbare bezit, uiteraard zeer voorzichtig omspring.

Ik wens een nieuwe behuizing :'(

[ Voor 25% gewijzigd door JaP.NeT op 22-01-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
JaP.NeT schreef op 22 januari 2004 @ 16:38:
Nu ben ik ook eens goed gaan kijken, :| en tot mijn verbazing heb ik ook een piepklein scheurtje in de linkerbovenhoek van mn schermomlijsting.

Nu heb ik 3 jaar garantie, nog geen priority stickers ontvangen maar ja, ik ga nu ff gebruik van maken.

[afbeelding]

\o/ bij mij kraakt hij ook erg en is er al wat verf vanaf, maar dit heb ik nog niet gezien.

Nja, mocht het gebeuren heb ik nog een rma reden er bij.
Maar ik kijk nog even aan of het scherm meer gaat zwiepen, mocht dit niet het geval zijn dan laat ik het maar zo.

Maar als ook straks dat bij mij gebeurt gaat ie meteen rma.

Balen voor je jongen :'(

Mijn scherm heeft ook iets geks.

Iedereen weet wel wat een dode pixel is? Nou ik heb dus een vlek van 2 bij 3mm rond die dus iets helderder is dan de rest van het scherm :? Hij geeft nog wel gewoon kleuren weer en als ik het scherm helderder zet dan gaat dat "vlekje" gewoon vrolijk mee :? 8)7

Hoe noem je zoiets?

[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 22-01-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaP.NeT schreef op 22 januari 2004 @ 16:38:

[afbeelding]

Hmm ja dit is wel heel erg zeg.. ik heb mijn laptop vanaf begin december en die van mij kraakt ook als de ziekte, dit vind ik echt een minpunt..
Heeft iedereen met een Travelmate 80x serie hier last van???,
ik heb ook het idee dat hij net zoals bij jou aan de rechter onderkant een beetje los zit bij mij en ik heb ook last van een piepklein scheurtje in de omlijsting van het scherm (ook links boven)..

Dus dit zijn sterke overeenkomsten tussen die van jou en die van mij, ik vraag me dus af of dit in de garantie valt en dit ook daadwerkelijk kan worden opgelost (het kraken) of moet er dan een nieuwe behuizing worden geplaatst??

Meer mensen hier problemen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:52:
[...]
Meer mensen hier problemen mee ?
nope
mn tm800 staat nu bij acer ivm pieptoon, als de oorzaak bekend is hebben jullie daar als t goed ook baat bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:16
Dan w8 ik nog ff op die resultaten en kan ik een bedroevend lijstje bij mn reismaatje inleveren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:04:
[...]

nope
mn tm800 staat nu bij acer ivm pieptoon, als de oorzaak bekend is hebben jullie daar als t goed ook baat bij ;)
Daar wachten we op!! voor de rest gewoon een TOPlap!!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
RS_003 schreef op 22 januari 2004 @ 17:25:
[...]

\o/ bij mij kraakt hij ook erg en is er al wat verf vanaf, maar dit heb ik nog niet gezien.

Nja, mocht het gebeuren heb ik nog een rma reden er bij.
Maar ik kijk nog even aan of het scherm meer gaat zwiepen, mocht dit niet het geval zijn dan laat ik het maar zo.

Maar als ook straks dat bij mij gebeurt gaat ie meteen rma.

Balen voor je jongen :'(

Iedereen weet wel wat een dode pixel is? Nou ik heb dus een vlek van 2 bij 3mm rond die dus iets helderder is dan de rest van het scherm :? Hij geeft nog wel gewoon kleuren weer en als ik het scherm helderder zet dan gaat dat "vlekje" gewoon vrolijk mee :? 8)7

Hoe noem je zoiets?
Mijn notebook kraakt ook een beetje... niet abnormaal. Ik denk dat het inherent is aan het feit dat hij (relatief) zo dun is. Dan is de kans dat hij een beetje kraakt gewoon aanwezig.
Ik heb ooit een Toshiba laptop gehad (P233 MMX) en dat ding kraakte absoluut niet, als je daar een olifant overheen liet lopen dan ging hij waarschijnlijk nog niet kapot. Die laptop was wel ongeveer 5 cm dik en je kreeg er al RSI van als je er naar keek.
Een vriend van mij heeft een Apple PowerBook en ook die kraakt een heel klein beetje. Volgens mij is het gewoon omdat hij zo dun is.... dan krijg je dit soort verschijnselen.
Echter het moet niet te erg zijn natuurlijk, als hij heel erg kraakt dan is er gewoon iets niet goed.

Oh en dat lichte vlekje kan een beschadiging in de coating zijn. Als het goed is zit er over het scherm een hele dunne anti reflectie coating... als die aangetast is dan krijg je lichte vlekjes.
Ooit het geweldige idee gehad om je scherm schoon te maken met glassex (of een ander alcohol bevattend middel) ofzo? Dat kan dus niet!! Gewoon een droge zachte doek en niet met je vingers aan dat scherm komen (ooooohh ik haat het als mensen iets aanwijzen op mijn scherm en ze raken het scherm aan met die vieze vingers :( ).

[ Voor 16% gewijzigd door Schmoove op 23-01-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 3 weken ben ik ook de trotse bezitter van een TM803LCib. Ik heb tot nu toe nog geen enkel van de bovengenoemde klachten bij mijn flaptopje :) ontdekt, en hoop natuurlijk dat dat zo blijft!!

Nu had ik toch een paar kleine vraagjes:

1) wie heeft er al ervaring met SpeedswitchXP op de TM803LCib en werkt dat allemaal goed? Als je dan procclk op zijn max zet, hoe zit het dan met warmteontwikkeling en aanslaan van de fan? Toch geen oververhitting mogelijk hoop ik?

2) handigheidsvraagje: hoe krijg je het beste die verdomde stickertjes van Microsoft en Intel eraf? Die gewone stickers van Acer en Radeon gingen er makkelijk af, maar die van Microsoft enco zijn uit metaal, en die krijg ik der niet af?! Zodus: hoe krijg je die dingen er het beste af zonder plaksporen achter te laten en zonder je laptop te beschadigen? 8)7 :?

3) ik werk met een extern laptopmuisje (vind ik handiger), maar laat tegelijkertijd het touchpad ook opstaan. Nu heb ik hiermee het volgende probleempje: bij de instellingen van de muis stel ik de gevoeligheid van muis in, en ook gevoeligheid van het scrolknopje (hoeveel lijnen per scrol) en hierin zit nu klein probleem. Elke keer als ik laptop opnieuw opgestart heb staat die scrolgevoeligheid terug op 1 ivp hetgeen ik ingesteld heb (ondanks alle andere instelling nog steeds staan zoals ik ze ingesteld had)?! Heeft dit te maken met feit dat ik met usbmuis werk en die elke keer opnieuw herkent wordt maw elke keer instelling terug van 0 ? Allé, nu ni dat dat zoveel werk is om dat ffie goed te zetten, maar vind ik toch lastig. Men had mij al aangeraden touchpaddriver er eens af te doen en dan te zien of hij dat dan nog deed, zou dat helpen?

In ieder geval: ik ben nog steeds super tevreden over mijn aankoop: Wlan werkt perfect (mits verhogen van uitzendsignaal), mooi design, snel, ..... maw bijna het perfecte lief ;) :9 _/-\o_ _/-\o_ :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 09:31:
Sinds 3 weken ben ik ook de trotse bezitter van een TM803LCib. Ik heb tot nu toe nog geen enkel van de bovengenoemde klachten bij mijn flaptopje :) ontdekt, en hoop natuurlijk dat dat zo blijft!!

Nu had ik toch een paar kleine vraagjes:

1) wie heeft er al ervaring met SpeedswitchXP op de TM803LCib en werkt dat allemaal goed? Als je dan procclk op zijn max zet, hoe zit het dan met warmteontwikkeling en aanslaan van de fan? Toch geen oververhitting mogelijk hoop ik?

2) handigheidsvraagje: hoe krijg je het beste die verdomde stickertjes van Microsoft en Intel eraf? Die gewone stickers van Acer en Radeon gingen er makkelijk af, maar die van Microsoft enco zijn uit metaal, en die krijg ik der niet af?! Zodus: hoe krijg je die dingen er het beste af zonder plaksporen achter te laten en zonder je laptop te beschadigen? 8)7 :?

3) ik werk met een extern laptopmuisje (vind ik handiger), maar laat tegelijkertijd het touchpad ook opstaan. Nu heb ik hiermee het volgende probleempje: bij de instellingen van de muis stel ik de gevoeligheid van muis in, en ook gevoeligheid van het scrolknopje (hoeveel lijnen per scrol) en hierin zit nu klein probleem. Elke keer als ik laptop opnieuw opgestart heb staat die scrolgevoeligheid terug op 1 ivp hetgeen ik ingesteld heb (ondanks alle andere instelling nog steeds staan zoals ik ze ingesteld had)?! Heeft dit te maken met feit dat ik met usbmuis werk en die elke keer opnieuw herkent wordt maw elke keer instelling terug van 0 ? Allé, nu ni dat dat zoveel werk is om dat ffie goed te zetten, maar vind ik toch lastig. Men had mij al aangeraden touchpaddriver er eens af te doen en dan te zien of hij dat dan nog deed, zou dat helpen?

In ieder geval: ik ben nog steeds super tevreden over mijn aankoop: Wlan werkt perfect (mits verhogen van uitzendsignaal), mooi design, snel, ..... maw bijna het perfecte lief ;) :9 _/-\o_ _/-\o_ :9 ;)
Wat die muis betreft. Als je de touchpad drivers eraf haalt, dan werkt je 4-punts scrollknop ook niet meer... dus dat is denk ik niet echt de bedoeling.
Als je het vervelend vind dat die scrollgevoeligheid steeds veranderd na een reboot is dat niet zo heel moeilijk om op te lossen (dat dit gebeurt kan gewoon een bug in de drivers zijn... dus updaten naar de laatste versie is natuurlijk aan te raden).

Je kunt het oplossen door het volgende te doen:
1) download RegShot (google dat).
2) maak met RegShot een shot van je registry.
3) verander nu de scrollgevoeligheid.
4) maak met RegShot een 2e shot van je registry en druk op compare.
5) je krijgt nu een overzicht van de keys die veranderd zijn tussen de 2 shots.... je weet nu dus welke key gebruikt wordt voor de scrollgevoeligheid.
6) navigeer met Regedit naar de betreffende key en exporteer de key naar een .REG bestand
7) zet dit .REG bestand nu in je startup folder (in je startmenu).

Nu zal elke keer bij het opstarten de juiste waarde teruggezet worden. Vrij eenvoudige oplossing waardoor je niet steeds zelf het terug hoeft te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
RS_003 schreef op 22 januari 2004 @ 17:25:
[...]

Hoe noem je zoiets?
Vingerafdruk :?

Ik heb dat ook een keer gehad... 1 of andere maloot wilde iets aanwijzen en zat met zijn vingers aan het scherm. DAT doet hij iig nooit meer, maar ik had een leuke vlek op me scherm ..... :/
Best/makkelijkst is met een droge stofdoek er over heen wrijven en niet te veel drukken. Duurt even, maar daarmee was die vlek op mijn beeldscherm weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik denk dat RS_003 iets anders bedoeld...

Ik heb er ook 1 zitten, en geef mij dan maar liever een dead-pixel want deze zijn groter en absoluut niet weg te vegen/boenen whatever.

Als ik ze met zo'n juweliersoog vergroot bekijk dan zie je hum niet, want de pixel heeft gewoon kleur. Het is echter net alsof er minder (of meer) licht doorheen komt, waardoor de pixel opvalt en groter lijkt dan een dode pixel.

Een compleet dode pixel (incl. alle subpixels):
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/dode_pixel.jpg

Een 'vervaagde' pixel, houdt overigens alle kleuren (ong. te zien in die vergroting) :
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/vage_pixel.jpg

edit:

Als ik overigens teruglees dan is de plek bij rs_003 wel groot...

[ Voor 8% gewijzigd door Speedpete op 23-01-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 23 januari 2004 @ 13:53:
Ik denk dat RS_003 iets anders bedoeld...

Ik heb er ook 1 zitten, en geef mij dan maar liever een dead-pixel want deze zijn groter en absoluut niet weg te vegen/boenen whatever.

Als ik ze met zo'n juweliersoog vergroot bekijk dan zie je hum niet, want de pixel heeft gewoon kleur. Het is echter net alsof er minder (of meer) licht doorheen komt, waardoor de pixel opvalt en groter lijkt dan een dode pixel.

Een compleet dode pixel (incl. alle subpixels):
[afbeelding]

Een 'vervaagde' pixel, houdt overigens alle kleuren (ong. te zien in die vergroting) :
[afbeelding]

edit:

Als ik overigens teruglees dan is de plek bij rs_003 wel groot...
Ja, ik zal er eens een foto van maken :)

Gelukkig zit hij zon 6 cm van de rand dus zie ik hem niet constant, maar hij valt net op het randje van het windows start menu als hij open geklapt is :)

Maar het is idd een vage pixel denk ik.
Wat zegt acer daar over? 3 live pixels is toch al scherm vervangen? wat doen 16 vage pixels dan? (gok dat het er 16 zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik heb geen idee wat de policy bij Acer is...

Ik heb 2 vlekkies, 3,5 dode pixel en een krasje in het scherm. Ik heb me er totaal nog niet aan gestoord, maar als het binnen de garantie valt ga ik toch twijfelen. Dan kan ik hem namelijk altijd zodra ik hem kan missen voor rma zenden.

Ik herinner me nu overigens weer het scherm van een Tosh. Sat. Pro. 6000 van een klasgenoot.. zat een haar in het scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak mijn scherm altijd schoon met Screen-Clene Antistatic Screen and Filter Wipes, gekocht bij een pc winkel. Werkt perfect, trekt geen strepen.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.