Reignman schreef op 20 januari 2004 @ 13:33:
Mijn vraag is nu.. hoe breng ik grote bestanden van ongeveer 1GB - 1,5GB het snelst van mijn laptop naar die TM803??
via de netwerkkaart, via de draadloze netwerkkaart of via BlueTooth...? (of maybe een andere manier)
Schmoove schreef op 20 januari 2004 @ 13:47:
[...]
Netwerk = 100mbit
BlueTooth = ? (maar minder dan 100)
WLAN = 11mbit
Firewire = 400mbit
USB 2.0 = 400mbit (ook zoiets... kan er iets naast zitten)
Dus als je een netwerkje kan maken met usb of firewire zou dat het snelste zijn.
Anders gewoon via het netwerk.
* UTP/Netwerk.... in je laptop zit 100MBit, en afhankelijk van je hub/switch, kun je theoretisch max van 100MBit halen. Praktijk ~ 60-90 Mbit kun je halen
* Bluetooth haalt ongever 60Kb/s (kilobyte) op een metertje. Theoretisch max weet ik niet... maar ligt in de buurt van 100kb/s dacht ik.
* Infrarood haalt theoretisch 115.2 kbps (praktijk minder dan de helft)
* WLAN haalt theorectisch 11, 22, 54, 100 , 108 MBit... maar vaak maar 50%... Naar mate de theoretisch snbelheid hoger ligt, haal je percentueel minder...(mijn ervaring)
* Firewire = 400 MBit,
* USB 2.0 = 480 MBit,
Die laatste heb ik net getest.
file van 700 MB van een externe HD naar de laptop via firewire duurt 4 minuten
file van 700 MB van diezelfde externe HD, maar nu via USB 2.0 koste nog geen 50 seconden......

ERG vreemd, omdat Firewire minder overhead gebruikt dan USB 2.0 ....
Na een paar extra testen, kom ik zowel bij USB als bij Firewire iedere keer op ongeveer 50-60 seconden voor het overzetten van 700 MB (tussen de 94-112 MBit/s dus

)
Als je vaker grote bestanden wilt overzetten zou ik voor Netwerk gaan, omdat het meest stabiel is.
Wil je incidenteel een keer wat overzetten... dan kun je de aanschaf van een USB kabel overwegen... (ik heb 1 in 1.1 variant en werkt goed.... Niet getest met de laptop

) Voordeel van een USB kabel is dat je het ook bij andere computers kunt gebruken, wil je een keer wat overzetten van je laptop....
[
Voor 10% gewijzigd door
Loft op 20-01-2004 14:38
. Reden: extra testen ]
If I agreed with you, we'd both be wrong.