Acer Travelmate 80x topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Anoniem: 87050 schreef op 09 januari 2004 @ 21:55:
Optisches Laufwerk Pioneer DVR-K12RA
Schreibgeschwindigkeit CD-R 16x
Schreibgeschwindigkeit DVD-R 4x
Schreibgeschwindigkeit DVD+R 4x
Schreibgeschwindigkeit DVD-RW 2x
Schreibgeschwindigkeit DVD+RW 2,4x

http://www.zdnet.de/mobil...,39023409,39118461,00.htm

Google, 50 sec. ;)
m.a.w. een laptop versie van de Pioneer DVR-a06/106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het goed is zitten hier de expert's.. ;)

Ik heb zelf één van de eerste TM800 laptop gekocht. Hier zit een DVD-speler/CDRW brander in. Ik zou daar graag een DVD-brander in willen hebben. Ik heb al bij verschillende zaken op internet gekeken en op de website van ACER. Maar daar zie ik (kan ik) niks over vinden of die los zijn te bestellen..
Nu kan ik wel een externe kopen, maar het liefst heb ik hem intern.

Wie kan mij een stukje op weg helpen?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Zover ik weet staat ie hier in.
Ik heb momenteel geen excel dus kan het niet nakijken, je moet kijken bij Notebook options. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 10-01-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:53
Br@m schreef op 10 januari 2004 @ 11:06:
Als het goed is zitten hier de expert's.. ;)

Ik heb zelf één van de eerste TM800 laptop gekocht. Hier zit een DVD-speler/CDRW brander in. Ik zou daar graag een DVD-brander in willen hebben. Ik heb al bij verschillende zaken op internet gekeken en op de website van ACER. Maar daar zie ik (kan ik) niks over vinden of die los zijn te bestellen..
Nu kan ik wel een externe kopen, maar het liefst heb ik hem intern.

Wie kan mij een stukje op weg helpen?
Ja dat is mogelijk..... Dan moet je de huidige DVD-CDRW vervangen door een DVD+/-RW
Daar was een tijdje geleden ook een aantal posts over.. Ik weer niet meer waar dat toen in eindigde.

overzicht optionslist in XLS
overzicht van 8xx serie

Ik zou gewoon een aantal computerwinkels opbellen
PC Snel / Informatique... Zijn nu open en leveren netjes onder rembours.
Anders maandag naar Acer bellen

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 34225 schreef op 10 januari 2004 @ 11:52:
Ik heb momenteel geen excel dus kan het niet nakijken, je moet kijken bij Notebook options. :)
Daar staat alleen de CDRW / DVD optie in vermeld... Volgens mij moet er toch wel een DVD +/-RW leverbaar zijn voor de mediabay ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 34225 schreef op 10 januari 2004 @ 11:52:
Bedankt hiervoor, ik heb dit helaas niet gevonden. Maar ze geven geen losse DVD-brander aan voor een TM800 :'(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
AP.T2303.002    Adapter TM800 (AC cable not included)   45,-
91.43U29.001    256 MB DDR RAM PC-266 DIMM module   109,-
91.43U29.003    512 MB DDR RAM PC-266 DIMM module   275,-
BT.T2303.002    2nd battery pack for MediaBay   165,-
LC.DS201.001    Acer EasyPort II with USB 2.0                  104,-
BT.T2303.001    Lithium-Ion battery TM800/TM650 158,-
LC.T2303.001    MediaBay 2nd HDD 40GB option kit,  TM800 / 660  239,-
CA.EPD01.001    I/O replicator (Parallel+serial)    39,-
KB.T2307.001    keyboard US TM800   34,-
KB.T2507.007    Keyboard SWISS TM800    34,-
KB.T2507.012    Keyboard Belgium TM800  34,-

Ik zal maandag wel effe bellen naar Informatique, waar ik alles koop, of anders effe naar ACER zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 10-01-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81645

Ik heb een vaag probleem.

Ik krijg op geen enkele manier de SB MP3+ USB audiokaart geinstalleerd op mijn LCI800 (eerste versie).

Windows blijft maar aangeven dat er problemen zijn met de hardware, met andere woorden windows krijg het apparaat gewoon niet geinstalleerd (geel opmerkingsteken)
Ik heb SP-1 geinstalleerd, alle driverupdates van de acer site, biosupgrade maar niets werkt. Ik heb ook al een systeem recovery gedaan. Verder heb ik een usb-muis geinstalleerd (MS Optical). Ook wanneer ik de muis eruit haal, reageert de SB MP3+ niet.

Ik zat dus eerst te denken aan een kapotte MP3+, echter:

Ik heb het apparaat tevens geprobeerd op een Sony VAio P4 2,66. Met dezelfde configuratie (ook een usb muis + WinXP SP-1) en die pakt hem dus in een keer! Het apparaat is dus niet stuk.

Maar goed, ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd. Denk zelf dat het met de voeding te maken heeft. Het is echter vreemd dat die Sony em wel pakt (ook met 500mA op de poort). Heeft iemand nog een suggestie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 12:59
Is het met verschillende XP versies? HOME/PROF.
Mijn camera moet ik onder PROF installeren, onder HOME
ziet hij hem gelijk als verwisselbare HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDSB0001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet wel dat de Travelmate 653, bijna exacte zusje van... (alleen videokaart anders), leverbaar is met een DVD-brander.

Het lijkt mij dat deze ook wel in de TM 800 en TM 803 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Br@m schreef op 10 januari 2004 @ 11:56:
[...]
Bedankt hiervoor, ik heb dit helaas niet gevonden. Maar ze geven geen losse DVD-brander aan voor een TM800 :'(
Hmm.. zelfs bij mijn Acer-distributeurs zie ik geen losse DVD-recorder in de prijslijst staan. Dat zou betekenen dat-ie dan echt niet los verkrijgbaar is in NL. Althans niet op de gebruikelijke wijze ;)

Maar ik ben bang dat, zelfs áls je 'm kunt krijgen, hij best wel behoorlijk duur zal zijn. Weet niet of het een optie is, maar ik heb een Plextor PX-708A in zo'n externe USB2-box gestopt, en dat werkt ook prima. Kun je 'm bovendien ook nog op andere computers aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, nou je het zegt. Die Sony draait onder HOME en die van mij (Acer) onder PROF.
Nou ik ga het nog maar eens proberen.

Bijkomend verschijnsel. Wanneer ik de acer opnieuw opstart. Begint het optische lichtje van me muis te knipperen en start het systeem tergend langzaam op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 87050 schreef op 10 januari 2004 @ 15:37:
[...]

Hmm.. zelfs bij mijn Acer-distributeurs zie ik geen losse DVD-recorder in de prijslijst staan. Dat zou betekenen dat-ie dan echt niet los verkrijgbaar is in NL. Althans niet op de gebruikelijke wijze ;)

Maar ik ben bang dat, zelfs áls je 'm kunt krijgen, hij best wel behoorlijk duur zal zijn. Weet niet of het een optie is, maar ik heb een Plextor PX-708A in zo'n externe USB2-box gestopt, en dat werkt ook prima. Kun je 'm bovendien ook nog op andere computers aansluiten :)
Jij stopt wel heel veel in een externe box ;)
2 HHD en nu ook al een brander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 87050 schreef op 10 januari 2004 @ 15:37:
[...]

Ik denk idd dat dat de beste (goedkoopste?) oplossing wordt ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Stiffener schreef op 10 januari 2004 @ 15:40:
[...]
Jij stopt wel heel veel in een externe box ;)
2 HHD en nu ook al een brander ;)
'k-heb ze inmiddels in alle 3 formaten ;)

Maar vind 't idd. een geweldige uitvinding, elk apparaat overal gebruiken enzo, en de snelheid is inmiddels ook acceptabel. Had vroeger dan ook allemaal externe SCSI-boxen, maar dit werkt toch nog wat prettiger, en is bovendien een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
waarom staat de 804Lcib niet in de poll ? ;) had de laptop al een aantal maanden liggen, maar sinds vandaag pas echt in gebruik. h Moest de wireless access point nog op een fatsoenlijke plek ophangen. Heeeeerlijk wireless laptoppen op de bank :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 15:24
Zoals ik al eerder melde kreeg ik ook last van een rare pieptoon onder het keyboard. Vreemd genoeg ging dat (soms deels) weg bij het aanzetten van Bluetooth of door iets in de USB poort te proppen (muis ofzo).
Nu vind ik dat gewoon een vreselijke oplossing en ik erger me er dan ook kapot aan..... :(

Goed, heb nu me notebook teruggeflashed naar BIOS versie 4A12 en het piepen is (vooralsnog) totaal verdwenen. Draai nu al weer een aantal uur op deze oudere BIOS versie en heb nog geen piepje gehoord terwijl het bij 4A14 al na een minuut of 2 begon.

Ik hoop dat het wegblijft, want als het terugkomt dan gaat dit ding regelrecht RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 07-04 23:30
Schmoove schreef op 11 januari 2004 @ 14:49:
Zoals ik al eerder melde kreeg ik ook last van een rare pieptoon onder het keyboard. Vreemd genoeg ging dat (soms deels) weg bij het aanzetten van Bluetooth of door iest in de USB poort te proppen (muis ofzo).
Nu vind ik dat gewoon een vreselijke oplossing en ik erger me er dan ook kapot aan..... :(

Goed, heb nu me notebook teruggeflashed naar BIOS versie 4A12 en het piepen is (vooralsnog) totaal verdwenen. Draai nu al weer een aantal uur op deze oudere BIOS versie en heb nog geen piepje gehoord terwijl het bij 4A14 al na een minuut of 2 begon.

Ik hoop dat het wegblijft, want als het terugkomt dan gaat dit ding regelrecht RMA.
Als meer mensen dit uit willen proberen wil ik het wel eens in mijn post zetten als oplossing :)

Het zou igg mooi zijn aangezien 1 op de 3 laptops er last van heeft (Globaal gezien, want ik werk op mijn school met heel wat meer laptops ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er toevallig nog meer mensen met een tm800 en een SounBlaster MP3+??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ook een tip:
Op de TD gebruiken ze het liefst 4A11 i.p.v. de nieuwere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 81645 schreef op 11 januari 2004 @ 15:17:
Zijn er toevallig nog meer mensen met een tm800 en een SounBlaster MP3+??
ik heb een sonica aan mijn TM800 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102439

Anoniem: 81645 schreef op 10 januari 2004 @ 15:32:
Ik heb een vaag probleem.

Ik krijg op geen enkele manier de SB MP3+ USB audiokaart geinstalleerd op mijn LCI800 (eerste versie).

Windows blijft maar aangeven dat er problemen zijn met de hardware, met andere woorden windows krijg het apparaat gewoon niet geinstalleerd (geel opmerkingsteken)
Ik heb SP-1 geinstalleerd, alle driverupdates van de acer site, biosupgrade maar niets werkt. Ik heb ook al een systeem recovery gedaan. Verder heb ik een usb-muis geinstalleerd (MS Optical). Ook wanneer ik de muis eruit haal, reageert de SB MP3+ niet.

Ik zat dus eerst te denken aan een kapotte MP3+, echter:

Ik heb het apparaat tevens geprobeerd op een Sony VAio P4 2,66. Met dezelfde configuratie (ook een usb muis + WinXP SP-1) en die pakt hem dus in een keer! Het apparaat is dus niet stuk.

Maar goed, ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd. Denk zelf dat het met de voeding te maken heeft. Het is echter vreemd dat die Sony em wel pakt (ook met 500mA op de poort). Heeft iemand nog een suggestie?

alvast bedankt!
Ik had het zelfde probleem met de MP3+ op m'n tm803:
Door de MP3+ via een usb-hub (met eigen voeding) aan te sluiten werkt deze prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, dan ga ik dat maar proberen, thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88328

RS_003 schreef op 11 januari 2004 @ 15:10:
[...]

Als meer mensen dit uit willen proberen wil ik het wel eens in mijn post zetten als oplossing :)

Het zou igg mooi zijn aangezien 1 op de 3 laptops er last van heeft (Globaal gezien, want ik werk op mijn school met heel wat meer laptops ;))
Ergens in deel 5 was er iemand die meldde dat het piepen ophield toen ie van 12 naar 14 ging. Dus tioen ik plotseling ook die pieptoon kreeg, dus geflashed van 12 > 14, maar dat hielp dus 0,0.
Dan lees je weer dat het ophoudt met infrarood uitzetten, maar dat is het (bij mij) dus ook niet.
Kortom: volgens mij is er geen oplossing voor, behalve door een toevalligheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 88328 schreef op 11 januari 2004 @ 23:35:
[...]

Ergens in deel 5 was er iemand die meldde dat het piepen ophield toen ie van 12 naar 14 ging. Dus tioen ik plotseling ook die pieptoon kreeg, dus geflashed van 12 > 14, maar dat hielp dus 0,0.
Dan lees je weer dat het ophoudt met infrarood uitzetten, maar dat is het (bij mij) dus ook niet.
Kortom: volgens mij is er geen oplossing voor, behalve door een toevalligheid....
Dat kan best eens kloppen, want bij mij stopte het als ik mijn laptop op 1.3 ghz zette ipv 600mhz, en dan weer terug. Dan was bij mij soms het weg.

Maar gelukkig heb ik nu een ander die er bijna geen last van heeft.

Maybe dat vwk hier iets meer vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Naar 4A12 flashen werkte goed bij mij. Hij piept nauwelijks nog (soms een klein piepje maar dat is het dan). Heb er nu zelfs 4A11(tip van VWK) in zitten en moet zeggen dat ie het nog beter doet. Hij piept nu helemaal niet meer. Nu hoop ik maar dat het zo blijft, maar dat is nog even afwachten.
Mocht het terugkomen, dan gaat ie RMA..... maar ik vraag me nog steeds af of het uberhaupt te verhelpen is (VWK??).
Weet Acer waar het probleem zit en is het op te lossen??

ps. Ik post dit nu vanaf m'n Solaris werkstation op mijn werk (stage bij Sony in Brussel)... jonge dat is wennen zeg als je niks anders dan Windows kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 09:38
j-w schreef op 11 januari 2004 @ 17:04:
[...]

ik heb een sonica aan mijn TM800 hangen.
Kheb er een Creative Soundblaster Audigy NX aan hangen. _/-\o_ heerlijke 5.1 sound. Werkt perfect, en die Audigy 2 heeft net ietsies meer dan de normale Audigy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102439 schreef op 11 januari 2004 @ 20:58:
[...]

Ik had het zelfde probleem met de MP3+ op m'n tm803:
Door de MP3+ via een usb-hub (met eigen voeding) aan te sluiten werkt deze prima!
Heb een usb-hubje gekocht en de mp3+ werkt nu eindelijk.

thnx Sobok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 12 januari 2004 @ 09:51:
[...]

Dat kan best eens kloppen, want bij mij stopte het als ik mijn laptop op 1.3 ghz zette ipv 600mhz, en dan weer terug. Dan was bij mij soms het weg.

Maar gelukkig heb ik nu een ander die er bijna geen last van heeft.

Maybe dat vwk hier iets meer vanaf weet?
Dat werd ook nog eens verkondigd, met SpeedSwitch verdwijnt de piep, nou iig niet bij mij. Waar om die van mij te horen moet je ongeveer met je oor in het toetsenbord gaan hangen 8)7

En de vraag wat het probleem hiervan is en of het uberhaupt wel bekend is zou ik ook wel beantwoord willen zien. :9

bij de weg: net ff gecheckt, maar bij 600Mhz is het wel duidelijk minder

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 88328 op 12-01-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Na veel checken ben ik er achter dat ik twee verschillende piepje heb (misschien wel drie).

Ik heb even teruggeflasht, en inderdaad dan heb ik minder last van de piep. De piep is in ieder geval veel zachter. Hij gaat echter alleen uit als ik een USB apparaat inplug. Daar was ik op zich heel blij mee. Maar toen ging ie ineens ook piepen toen ik em uit had staan :(.

Dus nu heb ik em maar weer teruggeflash en gelukkig heb ik nu geen last meer van de piep als ie uit staat :z . Maar de gewone piep (dus als er geen USB apparaat) inzit is best wel schraal en ook harder dan bij de oudere bios.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb al een hele tijd een probleempje. Om de zoveel tijd valt de WIFI verbinding weg. Enige wat dan af en toe nog helpt is disable/enable op de lan adapter te doen.

Ik heb powermanagement op de wifi lan kaart op maximum staan, en de allerlaatste drivers van de Acer site geinstalleerd staan. Het is echt heel irritant.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het notebook openmaakt, waar de WLAN zit (naast die rode rubberen "voet", staat daar een nummer op, met daarvoor.. Ik meen PCA.. waar eindigt dit bij iedereen op?

004 of 005? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Anoniem: 34225 schreef op 13 januari 2004 @ 00:02:
Als je het notebook openmaakt, waar de WLAN zit (naast die rode rubberen "voet", staat daar een nummer op, met daarvoor.. Ik meen PCA.. waar eindigt dit bij iedereen op?

Waarom vermoed ik nu dat het een bekende issue is :P Ik schroef hem vanavond eventjes open om te kijken. Ik vind het zo vreemd dat het gebeurt. Stond op het punt om gewoon lomp een nieuwe WLAN Access Point te kopen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ga deze week nog een Hitachi Travelstar 5K80 40gb bestellen, zodra ik hem heb post ik wel wat benchmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04
Anoniem: 81645 schreef op 12 januari 2004 @ 15:40:
[...]

Heb een usb-hubje gekocht en de mp3+ werkt nu eindelijk.

thnx Sobok!
Zelfde heb ik ook, beetje jammer dat de Acer de power niet kan leveren. Mijn IBM thinkpad stuurt 'm zonder problemen aan (zonder hub dus). Nu kun je nooit portable met de Acer de MP3+ gebruiken. Volgens de specs van de MP3+ en de Acer USB poorten zou het zonder externe voeding moeten lukken, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op 13 januari 2004 @ 11:18:
[...]

Waarom vermoed ik nu dat het een bekende issue is :P Ik schroef hem vanavond eventjes open om te kijken. Ik vind het zo vreemd dat het gebeurt. Stond op het punt om gewoon lomp een nieuwe WLAN Access Point te kopen om te testen.
Lol, niet dus :)

Ik ben alleen iets aan het inventariseren, de 660 en de 800 zouden dezelfde moeten hebben en ik vraag me af of dat in de praktijk ook zo is, het is hier moeilijk te reproduceren, dit is een algemene vraag en niet specifiek naar jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94652

Anoniem: 34225 schreef op 13 januari 2004 @ 00:02:

Bij mijn TM800LCi (oude revisie ;( ) staat op de WLAN kaart: PBA: C28569-002

Heeft dit nog consequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Anoniem: 34225 schreef op 13 januari 2004 @ 12:19:
[...]

Lol, niet dus :)

Ik ben alleen iets aan het inventariseren, de 660 en de 800 zouden dezelfde moeten hebben en ik vraag me af of dat in de praktijk ook zo is, het is hier moeilijk te reproduceren, dit is een algemene vraag en niet specifiek naar jou. :)
Ik zal vanavond even kijken welk nummer er bij mij op staat.
Vreemd is wel dat met bios 4A11 hij niet meer piept als hij aan staat, maar wel heel zachtjes piept (moet echt me oor ernaast houden) als hij uitstaat. Met een nieuwere bios is het precies andersom (bv 4A14) dan piept hij niet als hij uit staat, maar wel als hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50
ik heb een probleem met mijn bluetooth: HELP!

eerst werkte alles gewoon, muis met bluetooth, telefoon met bluetooth

nu opeens doet ie het niet meer. mijn muis deed het niet meer, dus ik probeerde de muis opnieuw te connecten. zegt de bluetooth icon in de tray dat ik geen bluetooth heb?
het blauwe lampje voorop knippert wel, en ik heb bluetooth al opnieuw geinstalleerd en die kon mijn bluetooth wel vinden.

??

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bluetooth driver opnieuw installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Ik vroeg mij af, en kon het ook nergens terug vinden:
\
Is de firewire aansluiting een IEEE 1394B aansluiting? Dus met de theoretische snelheid van 800 En niet de normale IEEE 1394(a) standaard?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
VWK: Notebook open geschroeft en het nummer op de WLAN kaart eindigd op 004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Sinds vandaag mijn 663 LMi :9
Ik dacht altijd alleen dat er 64mb shared memory in zat?
Ik kan alleen kiezen uit 8-16-32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Smirnoff schreef op 14 januari 2004 @ 16:15:
Sinds vandaag mijn 663 LMi :9
Ik dacht altijd alleen dat er 64mb shared memory in zat?
Ik kan alleen kiezen uit 8-16-32.
Heb je er 256 of 512mb aan ram in zitten?

Bij de meeste laptops is het nml zo dat bij 256mb je max tot 32 bij de intel extreme kaartje's kunt kiezen en met 512mb+ 64mb.

Ook heb ik met het zelfde vga chip bij Crane laptops (p4 1.8ghz tot 2.4ghz) ook klachten gehad over dat ze in het bios geen 64mb konden selecteren met dat intel vga chipset.

Maybe dat daar nog een bios update voor uitkomt, en dus ook voor jouw laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Het is de 512 versie, ben toch geen amateur :+

Dat zal het wel zijn, opzich ook wel handig die FN+F7 toetscombinatie,
en ik mezelf maar afvragen waarom het touchpad niet meer reageerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Nakebod

Nope.

@ VWK, net ook even gekeken, en mij 803 heeft ook een wlan met ...004 op eind.
En waar zit mijn 2e geheugen module? Hangt die onder het toetsenbord ofzo?
Kon namelijk maar 256 mb vinden aan onderkant.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nakebod schreef op 14 januari 2004 @ 18:01:
@ VWK, net ook even gekeken, en mij 803 heeft ook een wlan met ...004 op eind.
En waar zit mijn 2e geheugen module? Hangt die onder het toetsenbord ofzo?
Kon namelijk maar 256 mb vinden aan onderkant.
Onder tobo ja, staat ook in de service guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, service guide, slim idee, die slingerd hier nog wel ergens rond op de hardeschijf :)
Maarja, daar kan je zo moeilijk bij als je een paar essentiele onderdelen uit je laptop hebt liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-05 18:23
Staat die service guide ook ergens op CD of op internet?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psst... zelf repareren.. psst.. verlies van algehele garantie... psst.

Have fun met je service-guide.

Hoe we dat zien? Simpel.. Lak van de schroefjes eraf.. He.. al een keer binnen geweest? @Acer? Nope... @IMD? Nope... :w Garantie

En dan bedoel ik niet die klepjes aan de onderkant :o

Ik bedoel van binnen :)
Feitelijk komt het niet zo nauw maar als jij een defect hebt aan je keyboard bijv. en dat is gewoon stuk, en hij is een keer uit elkaar geweest, dan kan je mooi zelf een nieuwe kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 14-01-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 11:42
Anoniem: 34225 schreef op 14 januari 2004 @ 19:03:

Hoe we dat zien? Simpel.. Lak van de schroefjes eraf.. He.. al een keer binnen geweest? @Acer? Nope... @IMD? Nope... :w Garantie

Feitelijk komt het niet zo nauw maar als jij een defect hebt aan je keyboard bijv. en dat is gewoon stuk, en hij is een keer uit elkaar geweest, dan kan je mooi zelf een nieuwe kopen.
Ik hoop dat dat niet geld voor de lak van schroefje het draadloosnetwerkkaartjeklepje :+ >:)

Edit:
Nou zweer ik toch dat ik eerder was ;)
Maarre ik heb ook 004

[ Voor 6% gewijzigd door Bert20 op 14-01-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

VWK, als je, met nadruk, op mijn post bedoelde, ik heb nog wel garantie gewoon hoor :)
Ofwel, ik had de hdd er even eruit, en die is toch wel essentieel voor het opstarten :)
Memory klepje open en wlan er even uitgehaald om eens een keer te bekijken. Heeft nog lang geduurt voor mijn doen.

Ik haal pas iets helemaal uit elkaar als;
1. Het niet meer werkt,
2. de garantie periode over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:51

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Bij lakschade het volgende bij een hobbyzaak de volgende kleur halen.
Voor modelbouw, Revell Color Matt 77 is voor 98% de kleur (2 euro).Ik heb mijn 800LCi nu van april verleden jaar. En toen een klein schilvertje van de lak met mijn horloge er vanaf gestoten. ( Aan de kant van de HD) Dit er 2x er op gedaan en je ziet er niets van. ( eerst getest op de binnenkant van het Wifidekseltje)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44594

Heb nu ook 3 dagen geleden mn TM663 gehaald, helemala gaaf dat ding, geen enkel probleem, MAARRR...

hoe zit dat nou met die garantie... @ PCSNEL beweerden ze dat dr maar 1 jaar op zit, terwijl in t foldertje van t ding 2 jaar staat: http://acer.channel-builder.nl/files/pdf/TM660_nl_310703.pdf

wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 10:57
je hebt dus in ieder geval 2jaar garantie van Acer, lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dr_Frickin_Evil schreef op 14 januari 2004 @ 20:40:
je hebt dus in ieder geval 2jaar garantie van Acer, lijkt me duidelijk.
Dat was veranderd naar 1 jaar.

Ik heb nog wel 2 jaar maar 1 maand volgens mij nadat ik mijn laptop kocht ging het naar 1 jaar bring in (Vwk correct me if i am wrong :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 1okt, 2 jaar. Na 1 okt, 1 jaar.

Het is een oude PDF.

*Conditions are subject to change without further notice, contact your local Acer Branch Office for further information. of iets in die richting

Waar zou dat nou voor noodzakelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Anoniem: 34225 schreef op 14 januari 2004 @ 21:27:
Voor 1okt, 2 jaar. Na 1 okt, 1 jaar.

Het is een oude PDF.

*Conditions are subject to change without further notice, contact your local Acer Branch Office for further information. of iets in die richting

Waar zou dat nou voor noodzakelijk zijn :P
Factuur Dynabyte
Factuurdatum: 15-10-2003
Acer Centrino 1.3 512 15", 24 maanden garantie, haal en breng service

Bij mij staat het op de factuur dus als Acer m weigert dan mag Dynabyte van mij voor de kosten opdraaien, mocht ie binnen 2 jaar een defect hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is wel een leuke constructie, ik weet eerlijkgezegd niet of het nou na verkoop 1 okt. of na productie 1 okt. is. B)

Nog leuker, 2 jaar haal en breng bestaat niet bij Acer :D :X

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 14-01-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 14 januari 2004 @ 21:39:
Er is wel een leuke constructie, ik weet eerlijkgezegd niet of het nou na verkoop 1 okt. of na productie 1 okt. is. B)

bij dynabyte wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Have fun als ie RMA moet dan, ik laat hem niet halen door DHL >:)
Go kick some Dynabyte ass then :+

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 14-01-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 14 januari 2004 @ 21:43:
[...]

Have fun als ie RMA moet dan, ik laat hem niet halen door DHL >:)
Go kick some Dynabyte ass then :+
I'll take care of that })
Al zal ik er maar vanuit gaan dat ik t niet nodig ga hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Anoniem: 34225 schreef op 14 januari 2004 @ 21:39:

Zo je dat morgen, neem aan dat je dan gewoon weer moet werken, kunnen opzoeken?
Want mijn koop datum is eh, begin oktober, dus ik heb net geen 2 jaar, tenzei het wel op productiedatum gaat.
En toch vind ik het nog steeds vreemd dat er op veel dingen maar 1 jaar garantie wordt gegeven, aangezien 2 jaar europees verplicht was toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op 14 januari 2004 @ 22:32:
[...]
En toch vind ik het nog steeds vreemd dat er op veel dingen maar 1 jaar garantie wordt gegeven, aangezien 2 jaar europees verplicht was toch?
Dat dacht ik dus ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50
Anoniem: 34225 schreef op 14 januari 2004 @ 19:03:

ehm sorry?
dus jullie sturen mij een nieuw keyboard (top service) maar nu is mijn garantie van 3 jaar voor niks gekocht?
want als ik het keyboard er zelf opgezet heb vervalt mijn garantie?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik construeer m'n zin een beetje krom denk ik.
Er zijn mensen die schroeven zelf aan hun notebook. Moeilijk om te bewijzen. Maar we krijgen ze wel eens terug, een paar maanden oud, met een schroef door de combo-drive heen geschroeft, en dan zegt de klant:

O-) nee, we hebben hem niet opengeschroeft.

Kijk, in zo'n geval kan de klant dus mooi zelf een nieuwe combo-drive kopen.

Dit is maar een voorbeeld, een denkbeeldige, andere, situatie kan je zelf wel bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Goed 3 mensen met een 004 WLAN adapter. Piept de laptop bij deze mensen dan ook?? (anders heeft het ook geen zin om het te inventariseren natuurlijk).

Trouwens nog iets. Ik heb bij het bedrijf waar ik mijn TravelMate gekocht heb het toetsenbord laten vervangen (AZERTY -> QWERTY). Nu hebben die lui de lak net naast het toetsenbord beschadigd. Persoonlijk kan me dat niet zo heel veel schelen (jammer, maar helaas), maar dit betekend toch niet gelijk dat Acer mij gelijk mijn garantie ontzegt he, omdat er een beetje lak af is??
Ik zou dat niet zo heel leuk vinden natuurlijk als ik zometeen mijn piepende laptop kan laten repareren (misschien dat het probleem ahv de typenummers achterhaald kan worden) en dat ik dan opeens geen garantie meer zou hebben.....

[ Voor 19% gewijzigd door Schmoove op 15-01-2004 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87900

en VWK, hoe zit dat met die europese garantiewet van twee jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 1/2 jaar garantie is ter beoordeling van de situatie. Toestel gemaakt week 38, staat op voorraad bij de dealer voor 1 okt, en is bijv. 1 nov verkocht, da's een discussiepunt, maar dat is ter beoordeling van iedere aparte situatie.

Europese garantiewet, I don't know. Ik weet wel dat alles wat hier bepaald is aanvoorwaarden op Europees gerechtelijk nivo uitgezocht is, dus ga er maar van uit dat het mag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Ik geloof dat de winkel in zo'n geval verantwoordelijk is voor de rest van de garantie.

Dus in het geval dat je hem hebt gekocht bij een winkel x in Nederland, waar het europees recht van 2 jaar garantie geldt en Acer je maar 1 jaar garantie geeft. Je hebt dan met winkel x een koopovereenkomst en recht op 2 jaar garantie.
Nu gaat ie na 1,5 jaar kapot, winkel x zegt tegen je, zoek het maar uit, ga maar naar Acer. Dan moet je toch nog naar de winkelier en die is dan verplicht om aan jouw product te repareren, vervangen etc.
Maar als de winkelier het toch niet doet, dan heb je wel een probleem. Dan moet je of via de consumentenbond, zo'n tv programma of uiteindelijk de rechter je gelijk krijgen. Maar dit verhaal zal over een paar jaar nog wel een staartje krijgen... (en volgens mij staan veel winkeliers hier ook niet bij stil).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
JaP.NeT schreef op 13 januari 2004 @ 21:52:
Ik vroeg mij af, en kon het ook nergens terug vinden:
\
Is de firewire aansluiting een IEEE 1394B aansluiting? Dus met de theoretische snelheid van 800 En niet de normale IEEE 1394(a) standaard?

Alvast bedankt.
Iemand? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Nou ik heb de boel eens grondig onderzocht.

Ten eerste ben ik maar is gaan kijken naar mijn Wlan PCI kaartje, deze eindigt op 004. En omdat mijn laptop, als hij uitstaat, de pieptoon heeft ben ik eens gaan luisteren boven het wlan kaartje. Dit is dus de boosdoener. Wanneer je het klepje opendoet, en iets dichterbij komt, dan hoor je een overduidelijke hoge zoemtoon van het kaartje afkomen.

Tevens heb ik, via de guide, mn tobo van me lappie af willen halen, dit is dus met geen mogelijkheid gelukt. Het leek me handig om de boel een beetje schoon te houden. Maar niet dus.

Stel, dat ik em RMA stuur, heb ik dan garantie dat mijn Wlan kaartje gefixt wordt?/of de sowieso de piep. En dat ik tevens een nieuwe behuizing krijg? Want de bovenplaat in de rechterhoek laat los, en het ding kraakt aan alle kanten. 8)7

Nu had ik enige tijd een vraag aan VWK gesteld, over het feit dat ik wél een Acer Advantage pakket heb gekocht voor 3 jaar --> geregistreerd --> bevestigings email vanuit Italië terug --> Maar geen zgn. 'priority stickers' of iets anders via de post ontvangen van Acer. Is dit een probleem, of kunnen deze alsnog opsgestuurd worden door de Acer Helpdesk.

Kortom hoe gaat dat in zijn werk.

Mooi, kheb me hart weer ff kunne luchte :). Verder ben nog steeds zeeeeeeeer tevreden met deze fantastische, super presterende, laptop. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door JaP.NeT op 15-01-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaP.NeT schreef op 15 januari 2004 @ 17:12:
Nou ik heb de boel eens grondig onderzocht.

Ten eerste ben ik maar is gaan kijken naar mijn Wlan PCI kaartje, deze eindigt op 004. En omdat mijn laptop, als hij uitstaat, de pieptoon heeft ben ik eens gaan luisteren boven het wlan kaartje. Dit is dus de boosdoener. Wanneer je het klepje opendoet, en iets dichterbij komt, dan hoor je een overduidelijke hoge zoemtoon van het kaartje afkomen.

Tevens heb ik, via de guide, mn tobo van me lappie af willen halen, dit is dus met geen mogelijkheid gelukt. Het leek me handig om de boel een beetje schoon te houden. Maar niet dus.

Stel, dat ik em RMA stuur, heb ik dan garantie dat mijn Wlan kaartje gefixt wordt?/of de sowieso de piep. En dat ik tevens een nieuwe behuizing krijg? Want de bovenplaat in de rechterhoek laat los, en het ding kraakt aan alle kanten. 8)7

Nu had ik enige tijd een vraag aan VWK gesteld, over het feit dat ik wél een Acer Advantage pakket heb gekocht voor 3 jaar --> geregistreerd --> bevestigings email vanuit Italië terug --> Maar geen zgn. 'priority stickers' of iets anders via de post ontvangen van Acer. Is dit een probleem, of kunnen deze alsnog opsgestuurd worden door de Acer Helpdesk.

Kortom hoe gaat dat in zijn werk.

Mooi, kheb me hart weer ff kunne luchte :). Verder ben nog steeds zeeeeeeeer tevreden met deze fantastische, super presterende, laptop. _/-\o_
hmmm als t aan het wifi kaartje ligt vind ik t erg vaag waarom het weggaat met bluetooth / usb devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Anoniem: 85511 schreef op 15 januari 2004 @ 17:17:
[...]

hmmm als t aan het wifi kaartje ligt vind ik t erg vaag waarom het weggaat met bluetooth / usb devices
Het piepende geluid, is bij mij alleen te horen als de laptop uit staat, ik heb bluetooth aan, en er zitten maar liefts 3usb apparaten in me poorten. Dus zo te zien heeft de kwaal nog verschillende varianten :? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaP.NeT schreef op 15 januari 2004 @ 17:20:
[...]

Het piepende geluid, is bij mij alleen te horen als de laptop uit staat, ik heb bluetooth aan, en er zitten maar liefts 3usb apparaten in me poorten. Dus zo te zien heeft de kwaal nog verschillende varianten :? :|
Welke bios heb je? Ik heb namelijk de pieptoon als mn notebook aanstaat en er zijn geen usb devices aangesloten (dus bleutooth staat ook uit)
Bios 4A14

Ik was van die piep als ie uitstaat af na een bios update...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 15-01-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Anoniem: 85511 schreef op 15 januari 2004 @ 17:26:
[...]

Welke bios heb je? Ik heb namelijk de pieptoon als mn notebook aanstaat en er zijn geen usb devices aangesloten (dus bleutooth staat ook uit)
Bios 4A14

Ik was van die piep als ie uitstaat af na een bios update...
Ik heb bios 4A14, en hoor de piep niet als ie aan staat, ook wanneer bluetooth aan staat, of uit. En wanneer er wel, of geen usb devices zijn aangesloten. De piep is écht alleen als ik me lappie uit heb staan. Behoorlijk irritant 8)7 :? :/

Edit: Zou het niet aan de Wake on Lan functie kunnen liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door JaP.NeT op 15-01-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaP.NeT schreef op 15 januari 2004 @ 17:39:
[...]

Ik heb bios 4A14, en hoor de piep niet als ie aan staat, ook wanneer bluetooth aan staat, of uit. En wanneer er wel, of geen usb devices zijn aangesloten. De piep is écht alleen als ik me lappie uit heb staan. Behoorlijk irritant 8)7 :? :/
I know... bij mij begon ie toen ik aan t leren was voor tentamens enkele maandjes terug. Notebookkie stond uit, naast mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Mensen, hoe zit dat nu met dat speedstep?
Ik meen te herrineren dat RS_003 speedwitschXP gebruikte?
Is er ook een prog van intel want ik kon het namelijk niet vinden,
uberhaubt hoe werkt zo een programma en is het niet slecht voor de
laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben jullie zo zat! :+ Heb hier een TM803LMi toegeeigend, week 25.
Geen pieptoon. Zat een Wlan-kaart in, C28569-003. Geen piep. Nu een c28569-004. Geen piep. Heb de 004 er nu uit, heeft ie ineens een USB Device gevonden :?
Hij herkent hem standaard niet. Na bladeren op de System CD ook niet. Bios Versie is 4A11

Specs:
TM803LMi, Pioneer DVD-RW DVR-K11, Bios 4A11, Toshiba MK4021GAS Harddrive, ATi bios versie M9 008.006.009, default settings in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 15 januari 2004 @ 19:12:
Ik ben jullie zo zat! :+ Heb hier een TM803LMi toegeeigend, week 25.
Geen pieptoon. Zat een Wlan-kaart in, C28569-003. Geen piep. Nu een c28569-004. Geen piep. Heb de 004 er nu uit, heeft ie ineens een USB Device gevonden :?
Hij herkent hem standaard niet. Na bladeren op de System CD ook niet. Bios Versie is 4A11

Specs:
TM803LMi, Pioneer DVD-RW DVR-K11, Bios 4A11, Toshiba MK4021GAS Harddrive, ATi bios versie M9 008.006.009, default settings in de bios.
Ow dus nu is t onze schuld :P
Als je die nou aan mij geeft zal ik niet meer zeuren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 15-01-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil wel eens detailed specs weten? S/n, en wat ik net opgeef. :)
Bios versie, kaart versie, weeknummer, wat voor HD en DVD-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 15 januari 2004 @ 19:17:
Ik wil wel eens detailed specs weten? S/n, en wat ik net opgeef. :)
Bios versie, kaart versie, weeknummer, wat voor HD en DVD-drive.
Ik wil van t weekend wel ff kijken, heb t nu erg druk. Wil m ook niet openmaken dus wifikaartje kijk ik niet als je t niet erg vindt.
Hoe zit t op dat ding met de muisknoppies?

edit: voorschot :P : TravelMate 800LCi, S/N: LXT2506076325016E0EF01

edit2: bij die pieptoon-test... bluetooth uit en geen usb devices aangesloten? (muis ofzo)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 15-01-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bluetooth is dus mijn unknown device 8)7.
Bluetooth uit en wel/geen usb muis maakt niet uit, ik hoor alleen een zacht geluid wat van de HD afkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Anoniem: 34225 schreef op 15 januari 2004 @ 19:33:
Bluetooth is dus mijn unknown device 8)7.
Bluetooth uit en wel/geen usb muis maakt niet uit, ik hoor alleen een zacht geluid wat van de HD afkomt. :)
Werken jullie ook s'avonds ? (dan vind ik toch wel erh goede service O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, overwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om nog ff mijn vraag te kicken :P
Hoe zit t op dat ding met de muisknoppies?
En kaartversie bedoel je daar wifi mee?
En weeknummer kun je denk ik het beste zelf zien met S/N?
LXT2506076325016E0EF01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's een week 25, lxt2506076 is het partnummer, 325 is jaar 2003, week 25.

Kaartnummer is onderop vooraan in het midden, dat c28569-00x nummer. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 15-01-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Btw, muisknopje is wel lam hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 34225 schreef op 15 januari 2004 @ 20:39:
oei oei :) eindelijk erkenning :P

ontopic: Ik heb igg niet zoveel nieuws te melden.
Ik wou nog foto's posten die gemaakt zijn met mijn gloednieuwe Canon powershot, maar die is dus al weer binnen 1 dag kappot (Nja ik kreeg hem kappot binnen) Zoals u allen kunt zien, ik heb niet alleen pech met Travelmate's :'(

[ Voor 51% gewijzigd door Roberto op 15-01-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Anoniem: 34225 schreef op 15 januari 2004 @ 20:39:
Prutsers :p

ps. Krijg ik nog antwoord op mijn speedstep vraag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weinig kans dat die pieptoon uit me wifi-kaartje komt. Het komt bij mij ergens van de bovenkant vandaan en dan iets naar links, laten we zeggen rondom de 4 en 5.

En ik heb er last van sinds ik me laptop een keer op de accu hing, maar toen ik die dus in het stopcontact stopte, kwam er een vonk o.i.d. uit het stopcontact :?
Nou weet ik niet helemaal zeker of ik direct daarna last had van die piep, want had daarvoor constant een muis in me usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
TravelMate 803LMib:
Pioneer DVD-R (dus geen +/- )
Hitachi 40gb HD
SN: LXT250611233300EEDEF03
WLAN eindigd dus op 004
BIOS (zit nu 4A11 in)
4A11: piept als de laptop uit staat anders niet (piept in windows niet ook niet zonder usb devices).
4A12: piept niet als de laptop uit staat en zo nu en dan in windows als er niks in de usb zit.
4A14: piept niet als de laptop uit staat en nonstop in windows (ook met usb devices... hoewel de piep dan wel minder hard is)

De piep komt overduidelijk van de WLAN kaart af. Als ik dat klepje eraf schroef, dan hoor je dat
ding gewoon zoemen (hoog frequente zoem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt niet van de WLAN kaart af, ik hoor ook een soort krsssiiit geluid zegmaar :+
Maar dat geluid wat ik hoor is idd hoog frequent, en dat komt ook van het notebook af als het WLAN er uit is. Het is echter niet zo hoog dat ik het zomaar hoor, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Anoniem: 34225 schreef op 16 januari 2004 @ 10:18:
Het komt niet van de WLAN kaart af, ik hoor ook een soort krsssiiit geluid zegmaar :+
Maar dat geluid wat ik hoor is idd hoog frequent, en dat komt ook van het notebook af als het WLAN er uit is. Het is echter niet zo hoog dat ik het zomaar hoor, maarja.
Met 4A11 piept hij in Windows zoals ik al zei helemaal niet, dus daar ben ik wel blij om.
Als hij uit staat, dan piept hij wel heel zachtjes. Zo erg is dit niet, maar als ik ga slapen en dat ding staat op me bureau dan hoor je dat dus wel en dan is het behoorlijk irritant.
Maar als het niet van de WLAN afkomt (hoewel ik toch zweer dat dat ding staat te zoemen), waar komt het dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88328 schreef op 15 januari 2004 @ 23:51:
En ik heb er last van sinds ik me laptop een keer op de accu hing, maar toen ik die dus in het stopcontact stopte, kwam er een vonk o.i.d. uit het stopcontact :?
Dat heb ik wel vaker... zo'n vonk. Gek genoeg altijd bij t zelfde stopcontact, maar bij andere apparaten heb ik daar geen last van.
VWK ik vertrouw erop dat jij wel voor ons uitzoekt waar die piep nou zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
kan iemand even wat proberen?

de wlan kaart eruit wippen en dan opstarten? kijken of ie nog steeds piept?

(vraag voor mensen die denken dat het de wlan kaart is)

groeten, hans lenze

overigens met een foutloze 800lci

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 16 januari 2004 @ 11:37:
[...]

Dat heb ik wel vaker... zo'n vonk. Gek genoeg altijd bij t zelfde stopcontact, maar bij andere apparaten heb ik daar geen last van.
VWK ik vertrouw erop dat jij wel voor ons uitzoekt waar die piep nou zit :P
Ik denk dat dat nog moeilijk gaat worden, aangezien de piep heel vaak van toon verschilt, en zelfs ik heb hem soms (Wel minder hard dan eerst gelukkig :))

En als ik de piep heb ( 1 op de 30x dat ik hem gebruik, resetten helpt dan btw niet ) dan kan ik er usb in gooien wat ik wil en wlan uit en aan doen... Het helpt niet.

Maar goed, Acer heeft dit voor mij goed afgehandeld want deze piep is niet zo vervelend als de 1e dus mij hoor je er niet meer over.

Maar als ik dus een gok zou moeten maken waar de piep vandaan komt zou ik zeggen de internet PSU.

Vwk kan jij dit nakijken? Dit is namelijk mijn idee :)

@ vonk, heb ik ook. Maar dat had ik ook met mijn andere Acer laptop (TM 7100TE) dus dat zal wel aan de adaptor liggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 16-01-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geflasht 4A14 » 4A11
zinloos
pieptoon zit er nog steeds
pieptoon zit er trouwens vooral als je de touchpad beweegt, dan wordt ie stuk harder, weet niet of dat bij de rest ook zo is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 16 januari 2004 @ 12:23:
Geflasht 4A14 » 4A11
zinloos
pieptoon zit er nog steeds
pieptoon zit er trouwens vooral als je de touchpad beweegt, dan wordt ie stuk harder, weet niet of dat bij de rest ook zo is :?
Ik kan me nog bij mijn 1e laptop herinderen dat als ik met de muis werkte hij idd harder ging piepen :? :D ( Of was het nu juist anders om 8)7 ) Igg ik blijf bij iets met de voeding ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Internet voeding? Hé cool, nog beter specs :+

Ik kan de pieptoon iig hier niet reproduceren, ik kan slechts 10 notebooks hier neer zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 16 januari 2004 @ 13:16:
Ik kan de pieptoon iig hier niet reproduceren, ik kan slechts 10 notebooks hier neer zetten :P
Je mag de mijne wel ff lenen :P
Ik woon in de buurt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 16-01-2004 13:21 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.