kan aan mij liggen maar volgens mij was dat niet sarcastisch bedoeldRS_003 schreef op 31 oktober 2003 @ 08:12:
[...]
Gaan we sarcastisch doen?
Als meneer het is nooit goed de post goed had gelezen had je het met gemak kunnen lezen ...
En ja, daar voor kan hij rma.
Ik quote: • /me Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
Lees je toch niet echt makkelijk over heen leek mij zo..
Erg handige en complete opening....Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 08:21:
[...]
kan aan mij liggen maar volgens mij was dat niet sarcastisch bedoeld
Zo kwam het wel op mij over, en als hij de start post ook maar een beetje had gelezen had hij het kunnen weten.
En nu ga ik naar school ( ICT dus
Ik zie vanmiddag wel wat voor reactie hier op komt.
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 31-10-2003 08:24 ]
Verwijderd
Ik heb ff een vraagje
Ik was net aan t leren, hoor ik zon pieptoon terwijl mn notebook uitstaat
Nu staat er in de startpost iets over een revisie 076... Waar kan ik vinden welke revisie ik heb?
Mijn bios versie is 3A24, of heeft dit er niets mee te maken?
Nu staat er in de startpost iets over een revisie 076... Waar kan ik vinden welke revisie ik heb?
Pin me er niet op vast ( check vandaag wel op school ) Maar volgens mij kon je het in het bios zien bij revision ofzo iets.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 08:52:
Ik heb ff een vraagje
En onder de laptop stond ook zoiets ( kan hem nu niet pakken want ik heb net alles ingepakt
* Roberto to school
Verwijderd
heeft het dan zin om de bios te upgraden? of kun je die revisie ook upgraden 
update:
Acer gebeld. Ik mag het notebook RMA opsturen maar dat doe ik voorlopig niet
Heb een BIOS update gedaan, tot nu toe geen pieptoon maar goed dat wil nog nix zeggen want die heb ik niet elke keer...
Volgens de Acer werknemer kan ik niet zien welke revisie ik heb, want dat staat alleen op het moederbord.
Na de bios update staat het centrino logo in beeld bij het opstarten
update:
Acer gebeld. Ik mag het notebook RMA opsturen maar dat doe ik voorlopig niet
Heb een BIOS update gedaan, tot nu toe geen pieptoon maar goed dat wil nog nix zeggen want die heb ik niet elke keer...
Volgens de Acer werknemer kan ik niet zien welke revisie ik heb, want dat staat alleen op het moederbord.
Na de bios update staat het centrino logo in beeld bij het opstarten
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 10:45 ]
• FN + F2Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 08:56:
heeft het dan zin om de bios te upgraden? of kun je die revisie ook upgraden
• System information
• Kijken bij system serial number:
• LXTxxxxAAA***********
Die AAA is je revisie. (en volgens mij kan xxxx wel eens de productiedatum zijn...)
Dit werkt overigens alleen als je de notebook manager installed hebt. Zoniet, dan moet je even onderop kijken naar je serienummer...
[ Voor 26% gewijzigd door Speedpete op 31-10-2003 10:49 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
thnxSpeedpete schreef op 31 oktober 2003 @ 10:45:
[...]
• FN + F2
• System information
• Kijken bij system serial number:
• LXTxxxxAAA***********
Die AAA is je revisie. (en volgens mij kan xxxx wel eens de productiedatum zijn...)
Dit werkt overigens alleen als je de notebook manager installed hebt. Zoniet, dan moet je even onderop kijken naar je serienummer...
076
Over die productiedatum... Mijn 800LCi: LXT2506**************
Volgens die acer medewerker was mijn notebook gemaakt in week 25
en 25 juni = week 26... zou dus kunnen betekenen: 25 juni of week 25
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 11:03 ]
Dan zal het wel de week zijn.... mijn nummer is namelijk ook 2506, en het was puur een gok omdat het me opviel. Ik heb overigens revisie 094 (803lcib) Misschien is het wel aardig om een keer het serienummer uit te zoeken, dat je dus kan achterhalen waar, wanneer en in welke fabriek je laptop is gemaakt... zomaar een dwarsstraat (en 1 die bakken met werk kost.)Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:01:
[...]
thnx
076
Over die productiedatum... Mijn 800LCi: LXT2506**************
Volgens die acer medewerker was mijn notebook gemaakt in week 25
en 25 juni = week 26... zou dus kunnen betekenen: 25 juni of week 25
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Acer TravelMate 803LMib
LXT 2506 112 ........ etc.
Revisie 112 dus, maar tevens week (?) 25.
Lijkt me niet dat het de week is, neem aan dat ze niet zoveel verschillende revisies in 1 week de deur uit doen. Wat het wel is weet ik ook niet.
Lijkt me niet dat het de week is, neem aan dat ze niet zoveel verschillende revisies in 1 week de deur uit doen. Wat het wel is weet ik ook niet.
Verwijderd
Zou best kunnen hoor... want jij hebt een ander type (ik de 800LCi)Schmoove schreef op 31 oktober 2003 @ 11:48:
Acer TravelMate 803LMib
Verwijderd
Eerste tien cijfers zijn partnummerSchmoove schreef op 31 oktober 2003 @ 11:48:
Acer TravelMate 803LMib
Nummer 11 is het jaarnummer
Nummer 12 en 13 zijn het weeknummer
Dus bijv. LXT2506094341.....
Dat is een 803LCib uit 2003, week 41..
Edit:
LX.T2506.094 TM 803LCib
LX.T2506.111 TM 803LMib
LX.T2506.148 TM 804LCib
Dit zijn de huidig leverbare modellen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 14:57 ]
@ vwk; Een paar topics terug poste je dat de travelmate 800 serie een nieuwe caserevisie hadden ondergaan, waarmee de plakkende muisknop verholpen zou zijn.
Hoe kan ik erachter komen of deze nieuwe al verspreid zijn naar de diverse winkels, zodat ik zkr weet daar geen last van te krijgen? Denk je dat als ik de notebook volgende week koop ik zo'n nieuwe case revisie heb?
Kun je er dus iets over zeggen?
Hoe kan ik erachter komen of deze nieuwe al verspreid zijn naar de diverse winkels, zodat ik zkr weet daar geen last van te krijgen? Denk je dat als ik de notebook volgende week koop ik zo'n nieuwe case revisie heb?
Kun je er dus iets over zeggen?
Dat wil ik eigenlijk ook wel graag weten. Ik wil zelf een TravelMate 804LCib gaan halen met een extra bay battery en een DVD-RW/CD-RW. Het liefst zou ik zien dat Acer naast die caserevisie ook meteen de nieuwe WLAN chipset van Intel zou integreren zodat je 802.11g hebt ipv. 802.11b, maar dat is niet zo erg en daar kan ik altijd nog wel een PCMCIA kaartje voor kopen. Dus... iemand enig idee wanneer die caserevisie er is en bij welke winkel ik ook meteen die accessoires bij kan bestellen?
Dr. Phil himself!
Ik mag aannemen dat als iemand zo'n laptop aanschaft hij deze voor meer gaat gebruiken dan office, want het niet bepaald een instapmodelletje.Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:58:
Een 5400rpm is een verstandige keus, maar is 1024mb niet een beetje overkill?
Van mij mag je hoor, daar niet van, maar wat wil je gaan draaien?
Van alles meer dan 512mb gaat je Office (als je dat gaat gebruiken) nml. langzamer draaien.
Mijn Acer TM 803 heb ik ook laten uitvoeren met 1024MB RAM omdat ik voor mijn studie onder andere webdesign heb en dan is het erg handig om meerdere applicaties naast elkaar open te hebben staan en zonder dat de trage harde schijf nodig is voor de swap.
Ik gebruik een programma dat is gebaseert op het .net van MS en dat programma (geinstalleerd is het 3MB) gebruikt na het opstarten 20MB als het programma draait loopt dat op naar 100MB+ of dat programma bevat een paar serieuze bugs of de nieuwe programmas zijn erg inefficient met geheugen en ik neig naar het laatste.
Daarnaast worden beide sloten van het geheugen gevult door Acer als je dan de 512MB wilt uitbreiden zit je met geheugenmodules die relatief weinig waarde hebben want misschien worden er dan al laptops op de markt gebracht met standaard 1024MB of meer. En misschien kan je dan ook niet meer het geheugen krijgen dat Acer gebruikte waardoor je een compatible variant moet aanschaffen die misschien niet lekker werkt in combinatie met jouw laptop, ik heb namelijk deze ervaring met een Toshiba laptop gehad op een stage en met als resultaat dat het compatible geheugen teruggestuurd is naar de leverancier en de laptop zijn orginele geheugen heeft teruggekregen.
Kortom zo gek is het niet om vooruit te denken zeker als het je eigendom is en van plan bent deze meerdere jaren te gaan gebruiken.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Piepeltjes,
Na gisteren een vrije dag te hebben genomen en naar 's Hertogenbosch afgereden te zijn, ben ik prima geholpen door detacheermannetje en heb ik nu een goed werkende laptop. Laten we hopen dat dat zo blijft.
Even iets over dat wireless. Het kaartje is een miniPCI kaartje. Je kan hem dus gewoon vervangen voor een ander model. Hoef je echt niet te wachten op Intel. De Centrino kaart werkt namelijk niet onder Linux. Ik heb een Dell TrueMobile 1150 miniPCI besteld en gisteren erin geplaatst (3 tellen werk). Klepje aan onderkant los. Antennes eraf trekken (voorzichtig omhoog trekken) en nieuwe kaart plaatsen en antennes weer terug plaatsen.
Deze kaart is gebaseerd op Orinoco chipset (perfecte ondesteuning in Linux) helaas nog wel 11Mbit maar wel gebruik makend van de interne antenne's in beeldscherm. Dus waarom zou je hem niet vervangen voor een 54g kaartje (onder WIndows dan)?
Na gisteren een vrije dag te hebben genomen en naar 's Hertogenbosch afgereden te zijn, ben ik prima geholpen door detacheermannetje en heb ik nu een goed werkende laptop. Laten we hopen dat dat zo blijft.
Even iets over dat wireless. Het kaartje is een miniPCI kaartje. Je kan hem dus gewoon vervangen voor een ander model. Hoef je echt niet te wachten op Intel. De Centrino kaart werkt namelijk niet onder Linux. Ik heb een Dell TrueMobile 1150 miniPCI besteld en gisteren erin geplaatst (3 tellen werk). Klepje aan onderkant los. Antennes eraf trekken (voorzichtig omhoog trekken) en nieuwe kaart plaatsen en antennes weer terug plaatsen.
Deze kaart is gebaseerd op Orinoco chipset (perfecte ondesteuning in Linux) helaas nog wel 11Mbit maar wel gebruik makend van de interne antenne's in beeldscherm. Dus waarom zou je hem niet vervangen voor een 54g kaartje (onder WIndows dan)?
Verwijderd
VWK, ik ben een hardstikke tevreden TM 800Lci gebruiker. Alleen vind ik zelf dat ze batterij niet optimaal benut wordt. 1,5 uur gaat hij mee.
De volgende dingen doe ik dan?
WinAmp -> MP3's. Dat vreet zeker veel?
Internet -> Surfen
MSN-en.
Ik heb ook een linksys wireless pcmcia kaartje erin. Daar komt het ook door??
Ik heb ook SpeedSwitchXP erop staan, helpt dat veel?
Internet -> Surfen
MSN-en.
Verwijderd
Damn wat ga jij mierenneukerig doen hoor. Logisch dat ie lam wordt als je er vaak op klikt. Dat heb je bij een normale muis toch ook!!RS_003 schreef op 31 oktober 2003 @ 08:12:
[...]
Gaan we sarcastisch doen?
Als meneer het is nooit goed de post goed had gelezen had je het met gemak kunnen lezen ...
En ja, daar voor kan hij rma.
Ik quote: • /me Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
Lees je toch niet echt makkelijk over heen leek mij zo..
Klik maar es een paar x op je rechtermuisknop en een paar x op je linker. Damn wat kan jij ZEUREN!!!

Verwijderd
Wat betreft goedkope MiniPCI kaartjes, hier nog 2 tips die ik ooit op het Dell-forum heb gevonden, maar die waarschijnlijk ook wel in de Acer zouden werken. De eerste is wellicht alleen handig onder Linux, als het ondersteund wordt, tenminste. Anders niet, natuurlijk 
Q: Can I use the DLink 520+ (802.11b) PCI card in my i8200?
Yes! DLink makes an inexpensive Wi-Fi wireless networking card for desktop machines (about $50). It is the DLink 520+. Several Inspiron owners reports that it contains a Mini-PCI card inside. You can get at it by removing two screws and the cover.
Q: Can I use the Linksys WMP54G (802.11g) PCI card in my i8200?
Yes! Linksys makes an 802.11g (which is 802.11b compatible) wireless networking card for desktop machines. It is the Linksys WMP54G PCI card. One Inspiron owner reports that it contains a Mini-PCI card inside. You can get at it by removing the metal casing. But you need to use a soldering iron to get the antenna connected.
Verwijderd
Beetje overdreven reactie he... mijn linkermuisbutton doet t ook niet goed, hij werkt af en toe niet terwijl ik er bijna nooit op klik (dus geen slijtage) aangezien ik een externe muis fijner vindt.Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 11:34:
[...]
Damn wat ga jij mierenneukerig doen hoor. Logisch dat ie lam wordt als je er vaak op klikt. Dat heb je bij een normale muis toch ook!!
Klik maar es een paar x op je rechtermuisknop en een paar x op je linker. Damn wat kan jij ZEUREN!!!
Het is allang bekend dat die muis een productiefoutje is. Jij weet niet hoe zijn muis reageert en dat notebook hoort gewoon goed te werken. Overigens als ik mijn rechtermuisbutton vergelijk met mn linkermuisbutton gaat die rechter een stuk soepeler
Als het je niet bevalt lees je dit topic maar niet.Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 11:34:
[...]
Damn wat ga jij mierenneukerig doen hoor. Logisch dat ie lam wordt als je er vaak op klikt. Dat heb je bij een normale muis toch ook!!
En ik klik er bijna nooit op omdat hij kapot is...
Lees de draad voor je blaat ....
en al mijn andere muizen incl de onboard muis van mijn 4 jaar oude travelmate TE7100 doen het nog GOED
[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 01-11-2003 14:37 ]
Kijk eens bij je energiebeheer, want 1,5 uur is echt way too short.Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 11:30:
VWK, ik ben een hardstikke tevreden TM 800Lci gebruiker. Alleen vind ik zelf dat ze batterij niet optimaal benut wordt. 1,5 uur gaat hij mee.
Internet -> Surfen
MSN-en.
Zou best wel eens kunnen dat je hum op 'always on' hebt staan.... of je hebt een vernagelde accu
[ Voor 4% gewijzigd door Speedpete op 01-11-2003 15:05 ]
Verwijderd
Mmz, alles staan goed. Heb ik een stukken accu??Speedpete schreef op 01 november 2003 @ 15:05:
[...]
Kijk eens bij je energiebeheer, want 1,5 uur is echt way too short.
Zou best wel eens kunnen dat je hum op 'always on' hebt staan.... of je hebt een vernagelde accu
Verwijderd
laadt m een nachtje op en probeer daarna ns te internetten enzo, tekstverwerken...Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 12:52:
[...]
Mmz, alles staan goed. Heb ik een stukken accu??![]()
niet steeds uitzetten ofzo
en dan ns kijken hoe lang ie t volhoudt
/edit: gebruik je de nieuwe winamp? heb ergens gelezen dat die nogal veel van je performance wegtrekt. test die accu eens zonder mp3...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 13:16 ]
Verwijderd
Ik gebruik WinAmp 2.xx.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 13:15:
[...]
laadt m een nachtje op en probeer daarna ns te internetten enzo, tekstverwerken...
niet steeds uitzetten ofzo
en dan ns kijken hoe lang ie t volhoudt
/edit: gebruik je de nieuwe winamp? heb ergens gelezen dat die nogal veel van je performance wegtrekt. test die accu eens zonder mp3...
Met een volle accu met mijn wireless lan power instelling zo ingesteld dat ik het meest bereik heb, haal ik toch als ik zit te internetten, msnen en mp3tjes luister toch zeker wel minimaal 3uur!!!
Zonder wireless lan aan nooit getest
want zonder internet valt er toch weinig te beleven
Zonder wireless lan aan nooit getest
Gister last gehad van virus en moest dus windows opnieuw installeren, kwam ik erachter dat ik mijn Acer-CD's kwijt was

Kan ik gewoon acer bellen/mailen en vragen of ze me nieuwe toe kunnen sturen?
Ik heb btw ook last van die linkermuisknop, hij doet bijna niks meer bij mij
VGA-Out is ERRUG brak [zelfs 800x600 @ 75 hz geeft duidelijk zichtbare ghosting], maar aangezien ik die [nog] niet gebruik vind ik dat geen enorm probleem.
Verder ben ik wel erg tevreden met me lappie, 4 uur op accu met wireless aan is gewoon top
Ik heb btw ook last van die linkermuisknop, hij doet bijna niks meer bij mij
VGA-Out is ERRUG brak [zelfs 800x600 @ 75 hz geeft duidelijk zichtbare ghosting], maar aangezien ik die [nog] niet gebruik vind ik dat geen enorm probleem.
Verder ben ik wel erg tevreden met me lappie, 4 uur op accu met wireless aan is gewoon top
[ Voor 18% gewijzigd door StarLite op 02-11-2003 23:04 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Acer mailen zou ik niet doen, ik wacht op dit moment ook nog steeds op antwoord van een simpel mailtje
heb alleen bevestigd gekregen dat ie doorgestuurd is.
Als ik deze week niets hoor, ga ik maar weer bellen...
Als ik deze week niets hoor, ga ik maar weer bellen...
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Recovery cd's opsturen is moeilijk, i.v.m. licentie's. Het beste kan je contact opnemen (073-6459645, afdeling service & support), en dan aan een van de agents een kopie factuur (zonder bedragen) faxen. Dat is dan het bewijs dat je eigenaar bent van de laptop, dan zou het geen probleem moeten zijn.StarLite schreef op 02 november 2003 @ 22:44:
Gister last gehad van virus en moest dus windows opnieuw installeren, kwam ik erachter dat ik mijn Acer-CD's kwijt was![]()
![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 11:10 ]
Eindelijk is me lappie (803lci) dan besteld. Ik ben zeer benieuwd en zie hem met volle plezier tegemoet. Ik post me bevindingen zoals iedereen dat doet in dit topic.
Verwijderd
hmm ik weet echt niet welke ik moet kiezen, de jewel jade 8070 of de acer... heb beide topics van deze notebooks al helemaal doorgelezen...
kan iemand me helpen ?
kan iemand me helpen ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 19:50 ]
Verwijderd
Jaaha
Qorne Computers mailde dat de 2e accu binnen was!!!
Nu extra lang laptoppen. Ik zal acer nog ff bellen over die 1e accu die dom doet.
Qorne Computers mailde dat de 2e accu binnen was!!!
Nu extra lang laptoppen. Ik zal acer nog ff bellen over die 1e accu die dom doet.
Verwijderd
Een vraagje, er zijn op dit moment ACER TM 803LMib notebook beschikbaar op de markt met een harde schijf van 60gb, 7200 toeren en 8mb cache
De vraag is dan ook is het wel handig om zo'n harde schijf in je notebook te hebben, dit in verband met de warmte ontwikkeling en tijdsduur van notebook op accu? Of maakt het niet veel verschil met dezelfde schijf alleen 5400 toeren wat betreft de warmte ontwikkeling?
De vraag is dan ook is het wel handig om zo'n harde schijf in je notebook te hebben, dit in verband met de warmte ontwikkeling en tijdsduur van notebook op accu? Of maakt het niet veel verschil met dezelfde schijf alleen 5400 toeren wat betreft de warmte ontwikkeling?
Ok, ik heb sinds vandaag m'n 800lci weer terug, exact een week nadat ik hem had opgestuurd naar Acer.
De klachten:
- Behoorlijke toetsenslijtage
- Afbladderende verf navi-button
- Slechte wlan ontvangst
Ik open de doos. Pak de laptop eruit, klap hem open: keurig nieuw toetsenbord, sterker nog, compleet nieuwe uppercasing-dinges en een nieuw navibutton. Keurig brief erbij, ook de wlan antenne's blijken vervangen te zijn, dat ga ik in de loop van deze week testen.
Ik kom er net ook achter dat ze m'n scherm vastgezet hebben, die wiebelde nogal in uitgeklapte stand. Top
Tot nu toe hulde voor acer!
De klachten:
- Behoorlijke toetsenslijtage
- Afbladderende verf navi-button
- Slechte wlan ontvangst
Ik open de doos. Pak de laptop eruit, klap hem open: keurig nieuw toetsenbord, sterker nog, compleet nieuwe uppercasing-dinges en een nieuw navibutton. Keurig brief erbij, ook de wlan antenne's blijken vervangen te zijn, dat ga ik in de loop van deze week testen.
Ik kom er net ook achter dat ze m'n scherm vastgezet hebben, die wiebelde nogal in uitgeklapte stand. Top
Tot nu toe hulde voor acer!
[ Voor 11% gewijzigd door Timmert op 04-11-2003 19:41 ]
W00h00, wat ik net zie op t.net fp: nieuws: Pro/Wireless support voor Linux dankzij driverwrapper
Linux wlan drivers mogelijkheid!
Nu eh.. als ik een keer zin heb om ook op me laptop linux te installen, toch maar eens testen enzo
Linux wlan drivers mogelijkheid!
Nu eh.. als ik een keer zin heb om ook op me laptop linux te installen, toch maar eens testen enzo
[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 04-11-2003 20:10 ]
Tot nu toe helemaal geen klachten
WireLess LAN perfect ontvangst!!!!
Linkermuis knop gebruik ik nooit (tik altijd)
En die piep?? die is er niet zovaak meer.
/offtopic : Mijn download is nu naar 1024k/bit
WireLess LAN perfect ontvangst!!!!
Linkermuis knop gebruik ik nooit (tik altijd)
En die piep?? die is er niet zovaak meer.
/offtopic : Mijn download is nu naar 1024k/bit
Hier een zeer tevreden Acer TM 803LMi gebruiker. Ook mijn vader met exact dezelfde laptop is er erg tevreden mee. Tot nog toe geen klachten. Van de mousepad gebruik ik de knoppen overigens nauwelijks, ik tik altijd op het plaatje, dat vind ik een stuk fijner.
Tip: voor een goede, mooie en functionele rugzak voor je laptop moet je even een blik werpen bij Track & Trail in Den Haag, tegenover de Grote Kerk. Ik heb daar een perfecte Deuter rugzak gekocht, waarin een losse laptophoes zat, die netjes in een compartiment past, en ook nog een etui voor je kabels e.d. voor maar 55 euro. Ze hebben meerdere soorten notebooktassen. Zeker de moeite waard. De voordelen van een rugtas zijn in oudere topics te vinden.
Tip: voor een goede, mooie en functionele rugzak voor je laptop moet je even een blik werpen bij Track & Trail in Den Haag, tegenover de Grote Kerk. Ik heb daar een perfecte Deuter rugzak gekocht, waarin een losse laptophoes zat, die netjes in een compartiment past, en ook nog een etui voor je kabels e.d. voor maar 55 euro. Ze hebben meerdere soorten notebooktassen. Zeker de moeite waard. De voordelen van een rugtas zijn in oudere topics te vinden.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Ik heb een vraagje betreft de garantie op het notebook.
Op mijn garantiekaart staat dat ik 2 jaar garantie op het notebook heb. Nu hoor ik hier en daar dat het maar 1 jaar zou zijn. Hoe zit dat nu precies?
Ik bedoel als op die garantiekaart staat dat ik 2 jaar heb, dan mag ik er toch vanuit gaan dat het ook 2 jaar is? Ik heb er namelijk wel voor betaald. Acer kan toch niet opeens de garantie een jaar terugschroeven?
Dus hoe zit dat nu precies?
Op mijn garantiekaart staat dat ik 2 jaar garantie op het notebook heb. Nu hoor ik hier en daar dat het maar 1 jaar zou zijn. Hoe zit dat nu precies?
Ik bedoel als op die garantiekaart staat dat ik 2 jaar heb, dan mag ik er toch vanuit gaan dat het ook 2 jaar is? Ik heb er namelijk wel voor betaald. Acer kan toch niet opeens de garantie een jaar terugschroeven?
Dus hoe zit dat nu precies?
Verwijderd
2 jaar, is wettelijk verplicht
Voor zover ik het heb begrepen heb je 1 jaar garantie van Acer, maar MOET de shop waar je m gekocht hebt zorgen voor 2 jaar.
Voor zover ik het heb begrepen heb je 1 jaar garantie van Acer, maar MOET de shop waar je m gekocht hebt zorgen voor 2 jaar.
nope 2 jaar bij acer!Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:09:
2 jaar, is wettelijk verplicht
Ahum ... kuch:
Acer TravelMate + Aspire notebooks Op onderdelen en arbeidstijd (accuuitgezonderd) 1 jaar send-in garantie inclusief International Travellers Warranty (ITW)
bron
Maar volgens de Europese wetgeving moet je 2 jaar garantie krijgen, zoals eerder gezegd.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Verwijderd
Standaard is 1 jaar, en dat is ook ITW 
Het leuke van die 2 jaar is, het geld alleen voor aantoonbare productiefouten, waar de fout duidelijk bij de fabrikant ligt.
Dus als jij na 1,5 jaar een defecte combo-drive, processor, of whatever hebt, heb je geen garantie. (As in, je onderdeel gaat na x-tijd stuk...)
Behalve als het dus een productiefout is.
Edit:
Het leuke van die 2 jaar is, het geld alleen voor aantoonbare productiefouten, waar de fout duidelijk bij de fabrikant ligt.
Dus als jij na 1,5 jaar een defecte combo-drive, processor, of whatever hebt, heb je geen garantie. (As in, je onderdeel gaat na x-tijd stuk...)
Behalve als het dus een productiefout is.
Edit:
Verder quote ik graag dion_b:4. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk bij de aflevering van het goed aan de consument bestaand gebrek aan overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar, te rekenen vanaf het tijdstip van levering, blijkt, tenzij de consument op het tijdstip van sluiting van de koopovereenkomst van het gebrek aan overeenstemming kennis droeg of daarvan redelijkerwijze niet onwetend kon zijn.
Vrij naar: dion_b in "Rechten van de europese consument"dion_b schreef op 05 mei 2003 @ 21:04:
Ik denk dat hier twee dingen door elkaar gehaald worden:
1) je recht als consument om een deugdelijk product te hebben
2) de garantie die een leverancier verleent op hun producten
Ongeacht garanties e.d. behoud je recht op een deugdelijk product. Wat een garantie in feite zegt is dat binnen een bepaald termijn de bewijslast dat het product ondeugdelijk geleverd zou zijn, bij de leverancier ligt. Kort gezegd- als er iets misgaat en het is niet overduidelijk eigen schuld van de gebruiker krijg je het vervangen/gerepareerd/vergoed. Na die garantietermijn heb je je rechten nog steeds, maar ligt de bewijslast bij jou- jij moet niet alleen aantonen dat iets niet werkt, maar dat dat ook komt door een fout van de fabrikant/leverancier en niet door jezelf. Dat laatste is moeilijk en meestal heb je gewoon na de garantieperiode pech.
Desalniettemin kun je vaak als je doorzet winnen (zeker als het om known issues gaat), maar dat gaat niet makkelijk. Over die laatste rechten gaat de Europese richtlijn, en dat staat volkomen los van garanties.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 23:51 ]
Goed dit is dus de garantiekaart de ik hier heb.
Hier staat duidelijk op dat ik 2 jaar garantie heb. Ik heb volgens VWK dus maar 1 jaar garantie. Kan dit zomaar?? Ik bedoel ik betaal wel voor 2 jaar en ze korten het zomaar in naar 1.... vind ik een beetje asociaal!!
Hier staat duidelijk op dat ik 2 jaar garantie heb. Ik heb volgens VWK dus maar 1 jaar garantie. Kan dit zomaar?? Ik bedoel ik betaal wel voor 2 jaar en ze korten het zomaar in naar 1.... vind ik een beetje asociaal!!

Verwijderd
Er staat 2 jaar beperkte garantie. Nu weet ik niet precies wat dat inhoudt en ik heb de officiele garantievoorwaarden nog niet gelezen, maar ik ben een beetje bang dat dat eerder nadelig dan voordelig voor ons zal zijnSchmoove schreef op 05 november 2003 @ 00:39:
[afbeelding]
Als dat betekend dat Acer de garantie periode naar believe kan aanpassen vind ik dat nog steeds ronduit asociaal.... aangezien nog steeds een aanzienlijke som van het aankoopbedrag de garantie dekt.
Dat soort kosten worden altijd meegenomen in de kostprijs en dus ook verkoopprijs, dus je betaalt er vantevoren al voor.
Dat soort kosten worden altijd meegenomen in de kostprijs en dus ook verkoopprijs, dus je betaalt er vantevoren al voor.
Verwijderd
Ik denk eigenlijk niet dat Acer de garantieperiode naar believen kan aanpassen. Wel denk ik dat er in het tweede jaar minder 'problemen' onder de garantie vallen dan in het eerste jaar, vandaar de term beperkte garantie. Maar nogmaals, hoe het nu precies weet ik niet, dan zou ik de officiele garantievoorwaarden moeten lezen en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Maar wanneer ik ze nodig heb zal ik ze zeker helemaal uitpluizenSchmoove schreef op 05 november 2003 @ 00:49:
Als dat betekend dat Acer de garantie periode naar believe kan aanpassen vind ik dat nog steeds ronduit asociaal.... aangezien nog steeds een aanzienlijke som van het aankoopbedrag de garantie dekt.
Verwijderd
Tja, ik zou gewoon een Acer Travelmate nemen. Maar ja, ik ben wel redelijk bevooroordeeldVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 18:48:
hmm ik weet echt niet welke ik moet kiezen, de jewel jade 8070 of de acer... heb beide topics van deze notebooks al helemaal doorgelezen...
kan iemand me helpen ?
Verwijderd
Ik ook 
Bij mij zijn volgens mij alle problemen ongeveer wel opgelost... sinds de biosupdate weinig gepiep meer uit dat ding
Alleen die linker muisbutton he...
Zelfs mn vader vindt het een mooi ding!
Bij mij zijn volgens mij alle problemen ongeveer wel opgelost... sinds de biosupdate weinig gepiep meer uit dat ding
Verwijderd
hmm ja maar ja dan moet je dus wel weer hopen dat je de nieuwste versie krijgtVerwijderd schreef op 05 november 2003 @ 08:04:
Ik ook
Bij mij zijn volgens mij alle problemen ongeveer wel opgelost... sinds de biosupdate weinig gepiep meer uit dat ding![]()
want als ik al meteen vanalles moet gaan updaten en flashen
ennuh die muisknop sucks dus nog steeds... hmm dan neig ik toch meer naar de jewel. vooral omdat ik daar een leuke aanbieding van heb gekregen...
Verwijderd
die biosupdate stelt nix voor... 5 minVerwijderd schreef op 05 november 2003 @ 09:33:
[...]
hmm ja maar ja dan moet je dus wel weer hopen dat je de nieuwste versie krijgt
want als ik al meteen vanalles moet gaan updaten en flashen
ennuh die muisknop sucks dus nog steeds... hmm dan neig ik toch meer naar de jewel. vooral omdat ik daar een leuke aanbieding van heb gekregen...
en die muisknop kun je m zo voor opsturen volgens mij... heb ik alleen nog geen zin in, doe ik binnenkort wel een x
gebruik toch een externe muis en anders klik ik meestal op het touchpad zelf
Verwijderd
[nofi]Schmoove schreef op 05 november 2003 @ 00:39:
[afbeelding]
[De garantievoorwaarden zijn vanaf 1 november gewijzigd, en daar zijn wij niet de enige. Dit is ook al meerdere keren gepost in dit topic, dus vanwaar deze consternatie
Als je/men het topic gewoon goed doorleest weet je precies hoe het zit. Je kan geen koopvoorwaarden, als garantie, zomaar wijzigen, je hebt een wederzijdse overeenkomst op basis van die voorwaarden, die kan je niet eenzijdig wijzigen.
Mensen met een machine waar bij aankoop 2 jaar garantie op gold houden dat gewoon, laptops die gekocht zijn na 1 oktober (week 40) hebben 1 jaar.
Niet zo moeilijk toch?
[/nofi]
Goed dat is dus precies wat ik wilde weten. Bedankt daarvoor.Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:10:
[...]
[nofi]
[De garantievoorwaarden zijn vanaf 1 november gewijzigd, en daar zijn wij niet de enige. Dit is ook al meerdere keren gepost in dit topic, dus vanwaar deze consternatie
Als je/men het topic gewoon goed doorleest weet je precies hoe het zit. Je kan geen koopvoorwaarden, als garantie, zomaar wijzigen, je hebt een wederzijdse overeenkomst op basis van die voorwaarden, die kan je niet eenzijdig wijzigen.
Mensen met een machine waar bij aankoop 2 jaar garantie op gold houden dat gewoon, laptops die gekocht zijn na 1 oktober (week 40) hebben 1 jaar.
Niet zo moeilijk toch?
[/nofi]
Verwijderd
Ik wilde mijn Radeon 9000 videocard driver updaten maar toen zag ik dat er een speciale vga driver voor mijn Acer TM 800 hier staat vermeld. Kan iemand mij vertellen welke driver ik moet hebben?
VGA driver 7.83 of ATI Catalyst 3.8? (of maakt het niets uit?)
En nog iets: Ik heb mijn laptop in mei aangeschaft en sindsdien niets ge-update of iets aan zijn bios verandert. Kan iemand mij vertellen welke drivers ik het beste kan updaten? (stelling: if it ain't broke don't try to fix it - maar als het sneller gaat werken graag)
En nog iets: Ik heb mijn laptop in mei aangeschaft en sindsdien niets ge-update of iets aan zijn bios verandert. Kan iemand mij vertellen welke drivers ik het beste kan updaten? (stelling: if it ain't broke don't try to fix it - maar als het sneller gaat werken graag)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 11:04 ]
Verwijderd
Ik zou kijken welke driver versie je hebt, en welke er aangeboden word. Kan je per driver zoeken wat de voordelen/fixed issues zijn bij desbetreffende fabrikant, en dan zelf afwegen wat je doetVerwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:58:
Ik wilde mijn Radeon 9000 videocard driver updaten maar toen zag ik dat er een speciale vga driver voor mijn Acer TM 800 hier staat vermeld. Kan iemand mij vertellen welke driver ik moet hebben?
Maar _eigenlijk_ hoef je niet te updaten als het niet goed werkt, maar daar ben je tweaker voor
Ik zou echt van die Catalyst 3.8 afblijven, zie hier na de 1e quote.
Verwijderd
JaVerwijderd schreef op 05 november 2003 @ 14:16:
Is het mogelijk om de fan zelf aan te zetten?
En je wilt zeker ook weten hoe
Nou, dat kan in 'notebook-manager' (<Fn>-<F2>), en dan onder 'Boot Options'
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 14:34 ]
Verwijderd
Dat is goed nieuws:) En hoe doen ik dit? In linux kan ik de ranges instellen waarin het werkt. Onder windows weet ik het niet:-)
Verwijderd
@VWK
Als ik nu mijn notebook zou opsturen i.v.m. die linkermuisknop... wordt dan die hele case vervangen? Kortom is het dan zeker dat het probleem dan niet meer terugkomt?
Als ik nu mijn notebook zou opsturen i.v.m. die linkermuisknop... wordt dan die hele case vervangen? Kortom is het dan zeker dat het probleem dan niet meer terugkomt?
Kan het kwaat dat een laptop (in dit geval mijn Travelmalte803) constant zijn CPU op 100% heeft en dat zijn fan constant draait.
Dit ivm het gebruik van zo'n medisch programma dat de overige processor cappaciteit gebruikt op dingen uit te rekenen??
Is dit aan te bevelen voor een laptop?
Dit ivm het gebruik van zo'n medisch programma dat de overige processor cappaciteit gebruikt op dingen uit te rekenen??
Is dit aan te bevelen voor een laptop?
HEyho 
Ik heb net mn travelmate geinstalleerd. Alles ok vette resolutie, ik reboot en alles is hier veel groter, ander lettertype precies. Ik ben naar de resolutie gaan kijken maar daar was niks mis mee, ik heb alle mogelijke resoluties geprobeerd maar geen enkele geeft me nog hetzelfde resultaat als toen ik em dus voor de eerste keer opstartte. Kan iemand me soms helpen? Bedankt alvast!!!!!!!
Ik heb net mn travelmate geinstalleerd. Alles ok vette resolutie, ik reboot en alles is hier veel groter, ander lettertype precies. Ik ben naar de resolutie gaan kijken maar daar was niks mis mee, ik heb alle mogelijke resoluties geprobeerd maar geen enkele geeft me nog hetzelfde resultaat als toen ik em dus voor de eerste keer opstartte. Kan iemand me soms helpen? Bedankt alvast!!!!!!!
Effe alle topics doorleven (1 tot 5)
en dan lees je dat het normaal is bij de eerste keer rebooten.
Dit ligt aan je DPI instellingen. ZIe eigenschappen desktop ofzo.
Brt
Brt
Net weer opgestart...en heb nog twee vraagjes :°
Telkens ik opnieuw opstart komt hier rechtsonder van windows dat er nieuwe hardware (ports) zijn gevonden. Dan komt er automatisch een setup van de bluetooth op, ik heb dit al eens geinstalleerd, maar het blijft er telkens weer opkomen :(:(
tweede vraagje: Als lap aan het opstarten is, dan tlt hij al het geheugen, maar als je op spatie drukt dan vliegt ie erover. Kan je dit instellen dat hij dit zelf niet meer allemaal telt, want dan start ie weer een beetje sneller op hé.
Alvast merci!!!!
Telkens ik opnieuw opstart komt hier rechtsonder van windows dat er nieuwe hardware (ports) zijn gevonden. Dan komt er automatisch een setup van de bluetooth op, ik heb dit al eens geinstalleerd, maar het blijft er telkens weer opkomen :(:(
tweede vraagje: Als lap aan het opstarten is, dan tlt hij al het geheugen, maar als je op spatie drukt dan vliegt ie erover. Kan je dit instellen dat hij dit zelf niet meer allemaal telt, want dan start ie weer een beetje sneller op hé.
Alvast merci!!!!
Had ik de eerste keer ook...frederick schreef op 05 november 2003 @ 23:09:
HEyho
Eigenschappen voor beeldscherm --> vormgeving --> Lettergrootte
En daar dan 'normaal' instellen
edit:
damn wat is iedereen snel...
damn wat is iedereen snel...
Had je bluetooth wel aanstaan tijdens die install??Telkens ik opnieuw opstart komt hier rechtsonder van windows dat er nieuwe hardware (ports) zijn gevonden. Dan komt er automatisch een setup van de bluetooth op, ik heb dit al eens geinstalleerd, maar het blijft er telkens weer opkomen :(
[ Voor 24% gewijzigd door Speedpete op 05-11-2003 23:18 ]
Bedankt! ik heb het al gevonden, en nu is het opgelost!! merciii!!Bert20 schreef op 05 november 2003 @ 23:16:
Effe alle topics doorleven (1 tot 5)
Brt
Wat ik laatst ook vond op de MS site, ClearType Tuner
Kan je best goed je lettertype instellen enzo. Ok, kan ook in Windows zelf, maar vond het via die site ook wel goed gaan
Kan je best goed je lettertype instellen enzo. Ok, kan ook in Windows zelf, maar vond het via die site ook wel goed gaan
2 knopjes aan voorkant, links voor blue, rechtste voor wlan.frederick schreef op 05 november 2003 @ 23:24:
daar zeg je al iets... hoe zet ik dat ding aan? ik gebruik het niet en ga het ook niet gebruiken...ik wil gewoon van die setup vanaf!!!!
Als je em aanzet, komt in beeld: Bluetooth enabled te staan (Misschien niet omdat ie niet geinstalleerd is)
via dat knopje onderaan laptop aanzetten of uitzetten maakt niks uit voor die setup...ik krijg em steeds weer opnieuw.............;
oo dat had ik niet. 1x was genoeg. En toen begon die setup daar trouwens pas van toen ik Bluetooth voor het eerst aanzette.
Behalve de keer dat ik hem helemaal opnieuw had geinstalleerd toen had ik gelijk die I386 map weggegooit. Toen begon die dus elke keer weer te instaleren omdat die de drivers niet had. Maarja dat heb jij waarschijnlijk niet gedaan.
Brt
Behalve de keer dat ik hem helemaal opnieuw had geinstalleerd toen had ik gelijk die I386 map weggegooit. Toen begon die dus elke keer weer te instaleren omdat die de drivers niet had. Maarja dat heb jij waarschijnlijk niet gedaan.
Brt
Mijn laptop zijn Windows was helemaal f*cked na een install van office 2000 ( Note* zet nooit word en outlook xp naast office 2000 acces en powerpointBert20 schreef op 05 november 2003 @ 23:46:
oo dat had ik niet. 1x was genoeg. En toen begon die setup daar trouwens pas van toen ik Bluetooth voor het eerst aanzette.
Brt

Toen moest ik dus alles herinstalleren maar de bleutooth boel installeert hij niet meer goed.
Nu heb ik natuurlijk gewoon de losse drivers ge download, maar in het deze computer venster wil hij dan het bleutooth venster niet oppen en als ik bleutooth aan zet krijg ik er ook geen melding van, dat is wel jammer maar het bleutooth logo staat ook op mijn desktop en het werkt gewoon
Ook zijn mijn inziens de beste drivers op dit moment de omega drivers, perfecte tv-out en ook nog eens stabieler
Brakke post @ brakke morgen

Verwijderd
Wat raden jullie mij aan als videocard driver voor mijn Acer TM 800?
Ati Catalyst 3.9 (ati website) of Vga driver 7.83 (acer website)?
Ati Catalyst 3.9 (ati website) of Vga driver 7.83 (acer website)?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:19 ]
Verwijderd
Als je touchpad defect is, of niet goed werkt, en dat moet vervangen worden, dan betekent dat dat je uppercase vervangen moet worden.Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 14:37:
@VWK
Verwijderd
Bleu of Blue?RS_003 schreef op 06 november 2003 @ 07:19:
[...]
Toen moest ik dus alles herinstalleren maar de bleutooth boel installeert hij niet meer goed.
Nu heb ik natuurlijk gewoon de losse drivers ge download, maar in het deze computer venster wil hij dan het bleutooth venster niet oppen en als ik bleutooth aan zet krijg ik er ook geen melding van.....
Anywayz,
Voor het inschakelen van Bluetooth in de Launch Manager: kijk in het register op deze plek:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Quanta\QtZgAcer\Settings\Bluetooth
Daar staat een waarde met de naam 'Bluetooth Device Exist', deze moet als waarde '1' hebben ipv '0'.
Stond ook in deel 4
Maar ik vroeg niet of je me wou helpenVerwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:03:
[...]
Bleu of Blue?![]()
Anywayz,
Voor het inschakelen van Bluetooth in de Launch Manager: kijk in het register op deze plek:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Quanta\QtZgAcer\Settings\Bluetooth
Daar staat een waarde met de naam 'Bluetooth Device Exist', deze moet als waarde '1' hebben ipv '0'.
Stond ook in deel 4

Natuurlijk wel grappig dat ik als TS door een lezen van het topic hier op word gewezen

Heeft iemand enig idee waarom UT zo vernaggeld snel loopt?
Wilde het gister ff spelen, maar zelf op alle instellingen hoog (1400x1050, 32bits, high kwali) en de gamesnelheid op 50% loopt het nog beresnel... haast onspeelbaar snel...
Iemand ervaring hiermee??
Wilde het gister ff spelen, maar zelf op alle instellingen hoog (1400x1050, 32bits, high kwali) en de gamesnelheid op 50% loopt het nog beresnel... haast onspeelbaar snel...
Verwijderd
komt dat niet door het centrinoplatform? dat dat ding start met 600mhz en dan op 1200mhz loopt, maar dat het spel rekening houdt met 600mhz?Speedpete schreef op 06 november 2003 @ 12:05:
Heeft iemand enig idee waarom UT zo vernaggeld snel loopt?
d8 dat ik zoiets ergens gelezen had
Mag ik je erop wijzen dat de Omega drivers voor 99,99% hetzelfde zijn als de Catalyst drivers....Ook zijn mijn inziens de beste drivers op dit moment de omega drivers, perfecte tv-out en ook nog eens stabieler
Brakke post @ brakke morgen![]()
Het enige wat Omega er mee doet is dat hij er een paar kleine tweaks ingooit en de INF mod voor support voor mobile chips.
That is all. Die driver kunnen onmogelijk stabieler zijn dan de ATi drivers, aangezien ze dezelfde componenten bevatten.
Vroeger rommelde Omega nog wel eens met een OpenGL DLL van catalyst versie a met een Direct3D Dll van catalyst versie b.... maar dat doet hij allang niet meer.
Trouwens nog een leuk tooltje dat ik op de ATi site tegenkwam, de Catalyst uninstaller. Uninstalled echt je drivers voor 100%, wat er overblijft is de standaard VGA driver. Mooi spul om je drivers eens echt goed te verwijderen en lekker fris opnieuw te beginnen
(je wilt niet weten wat voor een rotzooi er achter blijft als je via add/remove programs je drivers verwijderd...)
Download hier: http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html
EDIT:
Trouwens nog iets. Heb gisteren de standaard Acer drivers er af gegooid, onder het mom van... kom we proberen het nog eens. Heb vervolgens Catalyst 3.9 erop gezet en moet zeggen dat het in tegenstelling tot Catalyst 3.8 wel perfect werkt.
Heb wel het idee dat de Acer drivers (Catalyst 3.1) een iets beter beeld geven, maar het verschil is vrij klein. Catalyst 3.9 loopt gewoon prima (is ook iets sneller -> in 3dmark 2001 SE van 7000 naar 7200) en lijkt perfect te werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Schmoove op 06-11-2003 15:02 ]
oops
[ Voor 100% gewijzigd door Schmoove op 06-11-2003 17:31 ]
Verwijderd
ik heb een beetje een probleempje denk ik,
ik heb het al vanaf het begin
en bij steeds meer spellen die ik speel heb ik er last van
als ik een spel speel, krijg ik rare beelden, tis niet bij elk spel zo, maar een paar spellen.
Bij haast alle spellen heb ik last van een schaduw die niet goed is
dat heb ik bij
- Max Payne:
rara schaduw dus + bij bullit time, blijft het scherm hangen

- Gta VC
- C&C Gnerals
verder, textures die van plaats veranderen en weer terug
(ja beetje vage uitleg ik weer het)
Dus ik bedoel, dat een texture, ff naar b.v links springt, en dan weer terug
vooral last bij
- UT2003
een grote zooi:
- NFS Underground demo:

- Medal of Honor

strepen over mn scherm, vooral in windows.
horizontaal een streep en dat een paar keer achter elkaar verticaal.
en dat fade weer naar de kleur dat het hoort ze zijn, ongeveer in het midden
zijn de kleuren weer gelijk. Je ziet het niet altijd, maar af en toe valt het op.
heb verschillende drivers er op gehad, originele, drivers 3.6, 3.7
het maakt allemaal niks uit.
Ik denk dat het een hardware matig probleem is.
Misschien kan die gene die bij acer werkt er even naar kijken??
Dan stuur ik hem graag op, want dit ziet er niet zo goed uit
als ik een spel speel, krijg ik rare beelden, tis niet bij elk spel zo, maar een paar spellen.
dat heb ik bij
- Max Payne:

- Gta VC
- C&C Gnerals
vooral last bij
- UT2003
een grote zooi:
- NFS Underground demo:

- Medal of Honor

zijn de kleuren weer gelijk. Je ziet het niet altijd, maar af en toe valt het op.
Nee!Schmoove schreef op 06 november 2003 @ 14:59:
[...]
Mag ik je erop wijzen dat de Omega drivers voor 99,99% hetzelfde zijn als de Catalyst drivers....
Het enige wat Omega er mee doet is dat hij er een paar kleine tweaks ingooit en de INF mod voor support voor mobile chips.
That is all. Die driver kunnen onmogelijk stabieler zijn dan de ATi drivers, aangezien ze dezelfde componenten bevatten.
Wel stabieler, met de catalyst drivers ( ook op mijn radeon 9700pro ) lopen sommige spellen niet goed of craste vaak.
Dat heb ik helemaal niet met de omega drivers, ( oké op mijn hoofd pc loopt ut niet lekker door de d3d settings )
Ik ga hier verder overigs niet op in, want zoals jullie allemaal hebben gemerkt ben ik de laatste tijd zo druk bezig dat ik niets heb veranderd aan de start post.
/non discussable
Dit heb ik 2x eerder gezien, en toen was de vga kaart gewoon brak.Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:34:
ik heb een beetje een probleempje denk ik,
dat heb ik bij
- Max Payne:
[afbeelding]
- Gta VC
- C&C Gnerals
vooral last bij
- UT2003
een grote zooi:
- NFS Underground demo:
[afbeelding]
[afbeelding]
- Medal of Honor
[afbeelding]
Dit is waarschijnlijk het geheugen van je kaart.
Als je zelf al zegt dat je allemaal drivers heb ge probeerd.
RMA dus

Verwijderd
ow nee geen rmaRS_003 schreef op 06 november 2003 @ 18:42:
[...]
Dit heb ik 2x eerder gezien, en toen was de vga kaart gewoon brak.
Dit is waarschijnlijk het geheugen van je kaart.
Als je zelf al zegt dat je allemaal drivers heb ge probeerd.
RMA dus![]()
maar goed, als ie er beter van wordt moet het maar
edit:
ow ja moet je die registratie nog invullen en opsturen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:48 ]
Ik heb het igg niet gedaan.Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:43:
[...]
ow nee geen rma
maar goed, als ie er beter van wordt moet het maar
edit:
ow ja moet je die registratie nog invullen en opsturen?
En voor de garantie ( 5x gebruik van gemaakt

Nja ik zou het als ik jou was nog 1x testen, maar dit ziet er niet goed uit.
Prima.... geloof wat je wil. Ik zeg je alleen dat hij de INF mod en wat tweaks toevoegt. Verder zij het precies dezelfde drivers. Hij mixt geen DLL's meer en hij programmeert al zeker GEEN drivers zelf. Dat een tweak misschien in een spel wat beter uitpakt kan natuurlijk, maar in geen geval is de Omega driver stabieler dan de originele Catalyst driver.RS_003 schreef op 06 november 2003 @ 18:40:
[...]
Nee!
Wel stabieler, met de catalyst drivers ( ook op mijn radeon 9700pro ) lopen sommige spellen niet goed of craste vaak.
Dat heb ik helemaal niet met de omega drivers, ( oké op mijn hoofd pc loopt ut niet lekker door de d3d settings )
Ik ga hier verder overigs niet op in, want zoals jullie allemaal hebben gemerkt ben ik de laatste tijd zo druk bezig dat ik niets heb veranderd aan de start post.
/non discussable![]()
Maar goed, verder zal ik er dan ook niet op in gaan. Ik heb zelf een jaar of 2 geleden een tweaker geschreven (Radeonator) voor de Radeons van ATi, dus ik weet precies hoe die drivers in elkaar zitten. Ik weet ook hoe die Omega, Plutonium en DNA drivers gemaakt worden en dat stelt niet zo heel veel voor. Pak de Catalyst drivers en laad een profiel in met een tweaker en je bent er ook.
Wat die beeld corruptie betreft in games:
1) Kan de driver zijn. Drivers geven bij sommige spellen wel eens problemen, worden vaak opgelost in de volgende release.
2) Kan oververhitting zijn.
3) Kan een kapotte videokaart zijn (geheugen of de core).
Lijkt me niet dat het de drivers zijn, want deze corruptie is wel heel extreem en het zou dan zeker niet in elk spel gebeuren.
Oververhitting zou heel goed kunnen.... al krijg je daar meestal een ander soort beeldcorruptie van. Meestal is dat een soort sneeuw door het beeld in vaak paarse en groene puntjes.
Lijkt me dus inderdaad zoals al gezegd een kapotte videokaart... niet te lang mee blijven klooien en gewoon RMA.
[ Voor 23% gewijzigd door Schmoove op 06-11-2003 20:26 ]
heb nu alweer een tijdje mijn TM 800 en ik ben er erg tevreden over.
Heb alleen wat last gehad van de acer service, die was bij mij niet 'optimaal' :
tijd terug begon mijn acer nogal te flippen dus ik stuur hem terug. Na 4 weken krijg ik hem terug met een reperatiebon waarop het volgende stond:
"motherboard replaced?"
juist ja...een vraagteken! ...dan vraag je jezelf toch af wat ze gedaan hebben
Maar ok, alles deed het weer prima, totdat ik mijn mp3's wou afspelen: Doen de boxen het ineens niet meer! Stuur je je laptop op vanwege cpu-problemen (dacht ik), krijg je hem terug met kapotte boxen
ik gelijk de volgende dag weer bellen, naar 2 keer weggedrukt/opgehangen te zijn krijg ik toch iemand aan de lijn. Nadat ik een beetje verontwaardig overkwam hebben ze hem daarna (op hun kosten) gelijk opgehaald en als spoed in 5 dagen gemaakt.
Waar ze mee bezig waren weet ik niet, maar uiteindelijk heeft dit verhaal toch nog een mooi einde. alles werk weer perfect!
Heb alleen wat last gehad van de acer service, die was bij mij niet 'optimaal' :
tijd terug begon mijn acer nogal te flippen dus ik stuur hem terug. Na 4 weken krijg ik hem terug met een reperatiebon waarop het volgende stond:
"motherboard replaced?"
juist ja...een vraagteken! ...dan vraag je jezelf toch af wat ze gedaan hebben

ik gelijk de volgende dag weer bellen, naar 2 keer weggedrukt/opgehangen te zijn krijg ik toch iemand aan de lijn. Nadat ik een beetje verontwaardig overkwam hebben ze hem daarna (op hun kosten) gelijk opgehaald en als spoed in 5 dagen gemaakt.
Waar ze mee bezig waren weet ik niet, maar uiteindelijk heeft dit verhaal toch nog een mooi einde. alles werk weer perfect!
Als goed is wordt mijn "probleem" van mijn defecte system restore cd's ondertussen ook maar een keer opgelost, maar niet door de Acer support zelf 
Kreeg gisteren? zomaar een mailtje van vwk, en wacht nu op antwoord, hopelijk dat hij, ondanks het niet zijn taak is, snel een antwoord/oplossing gaat geven enzo. (Binnen de 180 dagen software garantie
)
Tnx again vwk!
Kreeg gisteren? zomaar een mailtje van vwk, en wacht nu op antwoord, hopelijk dat hij, ondanks het niet zijn taak is, snel een antwoord/oplossing gaat geven enzo. (Binnen de 180 dagen software garantie
Tnx again vwk!
Mijn touchpad houdt ermee op. USB muis gekocht toen werkte het touchpad goed, USB muis er aan, ze werkten allebei. En kort daarna in eens van het ene op het andere moment werkt m'n touchpad niet meer. Bij Device settings in het bios, zowel op Both als Auto geprobeerd helpt niet. Met USB Muis eraan, zonder USB muis eraan ik krijg hem gewoon niet meer aan het werk. Ook de knoppen doen het niet, dus echt hele ding weigert. Windows geeft aan dat alles goed werkt, driver al verwijdert, die werd keurig weer terug gezet, maar de touchpad doet het nog steeds niet. Iemand een idee?
Heb je het touchpad misschien uitgezet via Fn+F7 ?llevering schreef op 06 november 2003 @ 22:56:
Mijn touchpad houdt ermee op. USB muis gekocht toen werkte het touchpad goed, USB muis er aan, ze werkten allebei. En kort daarna in eens van het ene op het andere moment werkt m'n touchpad niet meer. Bij Device settings in het bios, zowel op Both als Auto geprobeerd helpt niet. Met USB Muis eraan, zonder USB muis eraan ik krijg hem gewoon niet meer aan het werk. Ook de knoppen doen het niet, dus echt hele ding weigert. Windows geeft aan dat alles goed werkt, driver al verwijdert, die werd keurig weer terug gezet, maar de touchpad doet het nog steeds niet. Iemand een idee?
Verwijderd
Je was niet thuis zei je, ik neem aan, moederNakebod schreef op 06 november 2003 @ 22:42:
Als goed is wordt mijn "probleem" van mijn defecte system restore cd's ondertussen ook maar een keer opgelost, maar niet door de Acer support zelf
Kreeg gisteren? zomaar een mailtje van vwk, en wacht nu op antwoord, hopelijk dat hij, ondanks het niet zijn taak is, snel een antwoord/oplossing gaat geven enzo. (Binnen de 180 dagen software garantie)
Tnx again vwk!
Ow je heb me gebeld?
Ben idd 5 dagen per week niet thuis
Mail anders maar over hoe en wat, en desgewenst kan ik wel even me mobiel doorgeven.
OpenGL performance in Linux.
Gisteren een hele avond bezig geweest om UT2003 onder Linux te installeren. Tering wat is de installer van UT2003 traag zeg (onder Linux dan). Maar uiteindelijk stond hij erop. En ik moet zeggen die Radeon 9000 doet het zo slecht nog niet
Zag er perfect uit en goede framerate. Gebruik wel de ATI drivers (3.2.8) want die hebben OpenGL S3TC extensies en die heb je nodig voor Unreal.
Kortom top. Binnenkort even Quake3 (klassieker he
) en RTCW erop zetten.
Meer shooters heb je toch niet echt nodig....
Kortom een prma laptopje om te gamen.
Gisteren een hele avond bezig geweest om UT2003 onder Linux te installeren. Tering wat is de installer van UT2003 traag zeg (onder Linux dan). Maar uiteindelijk stond hij erop. En ik moet zeggen die Radeon 9000 doet het zo slecht nog niet
Zag er perfect uit en goede framerate. Gebruik wel de ATI drivers (3.2.8) want die hebben OpenGL S3TC extensies en die heb je nodig voor Unreal.
Kortom top. Binnenkort even Quake3 (klassieker he
Meer shooters heb je toch niet echt nodig....
Kortom een prma laptopje om te gamen.
HELP!
Ik wil SPDIF uit mn laptop
iemand die dat hier voor elkaar heeft gekregen met zn 80x?
ik zat aan de volgende dingen te denken:
-is er spdif output mogelijk over de lineout minjack?
-kan je een pcmcia (pc-card) geluidskaart kopen met spdif en die erin doen?
-usb naar spdif convertor voor niet al te veel geld..
ik hoop dat het eerste mogelijk is.. dan moet ik dus alleen ff een stereo minijack naar rca female kabel kopen en dan met een coaxial kabel naar mn receiver.
bij de geluidsinstellingen staat wel spdif..
* Hertog_Martin snapt er niks meer van
ik hoop dat het eerste mogelijk is.. dan moet ik dus alleen ff een stereo minijack naar rca female kabel kopen en dan met een coaxial kabel naar mn receiver.
Verwijderd
Wat is momenteel het laatste revisie nummer van de 803 lcib.
nog een vraag, computer pirates vermeld dat de 803 lcib een 5400 Rpm schijf bevat.
Ik heb in dit topic begrepen dat dit een 4200 Rpm schijf is normaal.....
ik heb hun hierover gemaild, en zij vertellen mij dat zij dit van acer hebben gehoord?
weet iemand hier meer van?
nog een vraag, computer pirates vermeld dat de 803 lcib een 5400 Rpm schijf bevat.
ik heb hun hierover gemaild, en zij vertellen mij dat zij dit van acer hebben gehoord?
Verwijderd
Standaard worden ze met 4200rpm uitgeleverd. Als hun ze vervangen voor 5400rpm is dat leuk, maar zo worden ze standaard niet geleverd.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:30:
Wat is momenteel het laatste revisie nummer van de 803 lcib.
Verwijderd
en wat is precies de laatste revisie van de acer 803 lcib
, kan ik dat straks checken als comuter pirates de nieuwe lading binnenkrijgen.
Met een externe, USB, geluidskaart moet het mogelijk zijn.Hertog_Martin schreef op 07 november 2003 @ 11:07:
HELP!
Creative heeft er iig 1, maar die is groot, en heeft geloof ik extra stroom nodig, is ook gelijk 5.1.
Terratec heeft als goed is wel "stand alone" die zich voed door de USB, en is ook 5.1 en als het goed is hebben ze beide spdif, coaxiaal, analoog en nog meer
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn laptop.
Als ik opstart dan krijg ik rare strepen over mijn beeld in de bios en soms in windows.
Ik denk dat het me videokaart is maar ik hoop het niet, het schijnt vaker voortekomen als hij koud is.
Iemand een suggestie!?
Als ik opstart dan krijg ik rare strepen over mijn beeld in de bios en soms in windows.
Ik denk dat het me videokaart is maar ik hoop het niet, het schijnt vaker voortekomen als hij koud is.
Iemand een suggestie!?
Als die koud is???? Het is toch geen auto?Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 14:50:
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn laptop.
Iemand een suggestie!?
In ieder geval... ik heb er geen last van en reken maar dat het af en toe koud is op mijn zolderkamer.
Veel sterkte ermee.
Is usb niet te sloom voor doorvoer van dolby digital en dts?
BTW wat kan je met die I/O dinges op de achterkant? heb daar echt de ballen verstand van omdat ik dat nooit op een computer heb gehad.
BTW wat kan je met die I/O dinges op de achterkant? heb daar echt de ballen verstand van omdat ik dat nooit op een computer heb gehad.
Je hebt er USB 2 op zitten he.... dat is toch redelijk snel. Weet alleen niet of het genoeg is voor dolby digital en dts.Hertog_Martin schreef op 07 november 2003 @ 19:12:
Is usb niet te sloom voor doorvoer van dolby digital en dts?
Die 'rare' poort acher op is om je travelmate aan te sluiten op een port replicator (of misschien ook wel een docking station.... al weet ik niet of dat er is).
Het nut van een port replicator is bv dat je zo'n ding op kantoor heb liggen met muis, keyboard, printer, usb randapparatuur erin. Je sluit je laptop dan aan op dat ding en je kan aan de gang.... hoef je niet steeds al die kabels erin en eruit te trekken.
Ik zit met het volgende probleem. Ik wil op een externe monitor meer dan 60Hz draaien voor games. Hoe krijg ik dat het makkelijkst voor elkaar?
Ik kan wel refreshratefix draaien, maar dan krijg ik errors. Het LCD scherm kan ook niet boven de 60Hz aan als het goed is.
Heeft iemand hier een truukje voor?
Ik kan wel refreshratefix draaien, maar dan krijg ik errors. Het LCD scherm kan ook niet boven de 60Hz aan als het goed is.
Heeft iemand hier een truukje voor?
Beauty is in the eye of the beerholder
Dit topic is gesloten.