Acer Travelmate 80x topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.036 views sinds 30-01-2008

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Anoniem: 87050 schreef op 25 december 2003 @ 02:42:
[...]

Hier ook, niet normaal hoe snel die letters van het toetsenboard afslijten. Moet er binnenkort toch eens wat aan gaan doen, want blind typen kan ik nog niet :+
Hebben jullie daar echt last van?
Pic? :)

Of zijn er maar paar letters vaag.

/me Iemand nog ideeën wat er in deel 6 moet komen? (Kan het bijna niet geloven dat dit topic ook al weer vol zit :*) _/-\o_ 8))

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
bij mij ook :'( ... vooral het linkse gedeelte op mijn keyboard... de A en de S zijn er al helemaal af.... de rest eromheen begint te slijten....

Anoniem: 87050

RS_003 schreef op 25 december 2003 @ 10:10:
[...]

Kan voorlopig geen foto maken sorry, camera is kapot. Maar d'r zijn inmiddels al zo'n 10 letters aan het slijten, waarvan er 2 (N,T) zo goed als weg zijn en 3 (A,E,R) bijna. En ook de PgUp, PdDn en PijlOmlaag zijn niet echt meer leesbaar :+ :{

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

/me Iemand nog ideeën wat er in deel 6 moet komen? (Kan het bijna niet geloven dat dit topic ook al weer vol zit :*) _/-\o_ 8))
Ik had daar al es eerder foto's van geplaatst :)

http://www.xs4all.nl/~timborg/got/travelmate/

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:34

alienfruit

the alien you never expected

Leuk als je dit zo als RMA aan gaat melden :D :+
Je fan gaat wel aan maar stopt daarna met branden? Ledjes aan of niet?
Ja. de ledjes gaan dan wel aan, dus dan ik ook het is goed. Kan de knop wel loslaten, maar nadat de fan bezig is geweest stopt ie weer... Zo van ZOOOOOOEEEEEFGGH en vervolgen Tjeoek en stopt ie ermee. Heb er een mooi logboek van <g> Moederbord is al eens vervangen in september.
Je bedoelt bij het booten?

Bij iig boot m'n lappie gewoon, maar bij starten eerst ff 1 a 2 seconden de fan... doet ie altijd, overal, ongeacht de status... deden de Asus en de Dell waar ik van de week mee getest en gespeeld heb ook...
Ja, tijdens het bootne cq. opstarten van de laptop. Ja, maar nadat die fan geweest gaat ie de helft van de tijd weer uit of start iig niet door naar Windows.

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

[...]

van elke toets is de grip laag weg, in de spatiebalk zit zelfs een deukje van slijtage, en steeds meer toetsen slijten :'( ik eis een nieuw keyboard!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

Hmm... na 5 maanden volop werken (80+ uur per week) op lappie nog altijd geen slijtage aan de toesten...

En dat is dus met proggen e.d.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

7778

Tijdens mijn rondje langs websites met drivers voor hardware in de Acer Travelmate 800 kwam ik een paar updates tegen. Sommige drivers bestaan misschien al een tijdje en zijn al bekend maar hopelijk zit er voor jullie ook wat nieuws tussen:

Broadcom 40x 10/100 Integrated Controller:
Versie: 4.23.0.0
URL: http://www.broadcom.com/d...nload/440x/winXP-4.23.zip

Realtek AC'97 Audio:
Versie A3.53
URL: ftp://210.51.181.211/pc/ac97/alc650/wdm_a353.exe
URL: ftp://152.104.125.40/pc/ac97/alc650/wdm_a353.exe (mirror 1)
URL: ftp://61.222.72.122/pc/ac97/alc650/wdm_a353.exe (mirror 2)

Mobility Radeon 9000 (ATi Catalyst):
Versie: 3.10
URL: http://www2.ati.com/drive...-962-031202m1-012924c.exe
URL: http://www.davidhanefelt.dk/rage3d/MM4.exe (Mobility mod)

Synaptics Touchpad:
Versie 7.5.7
URL: ftp://ftp.synaptics.com/pub/drivers/7.5.7NewUIAllXP2k.zip

• Schmoove
  • Laatst online: 15:57
Heb Catalyst 3.10 afgelopen week geinstalleerd en ze doen het prima. Er zit alleen 1 minpunt aan. Deze drivers zorgen er op 1 of andere manier voor dat de videokaart warmer wordt dan met bv Catalyst 3.1... hierdoor springt de fan sneller aan dan normaal.
Zelfs bij een simpele OpenGL screensaver springt de fan aan, terwijl dat bij Catalyst 3.1 (de Acer versie) niet gebeurt.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

RS_003 schreef op 24 december 2003 @ 22:56:
[...]

Mhzz, nja ik force hem met speedstep altijd op 600mhz te draaien.

Kan jij dat ook eens doen en dan posten hoe lang je met een batt kan werken :)
Vandaag even getest gehad, en me uptime was ruim 3.30, zat zelfs bijna tegen de 4 uur aan, maar wel met een grote maar: ben ook een best lange tijd afwezig geweest waardoor het scherm op standbij stond, en verder alleen een beetje gechat, en enkele keren slechts een browser geopend :)
En dit alles was op de eerder genoemde ~600 Mhz.

Kwam net tijdens mijn zoektocht bij toeval iets interesants tegen: http://ndiswrapper.sourceforge.net
De werking van ndiswrapper lijkt me op dit moment hetzelfde als van DriverLoader, je laad windows drivers, in de hoop dat het werkt :)
Echter moet je ndiswrapper in je kernel compilen, waar ik me liever nog niet aan waag :)
Misschien handig als vermelding, in DriverLoader heb ik Windows 2000 drivers geladen, omdat de xp drivers niet lukte)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 16:34

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een heel vaag probleem met het geluid. Ik heb opeens sinds vanmorgen dat mijn luidsprekers het niet doen op de TM800. Wanneer ik een hoofdtelefoon erin plug, dan hoor ik wel gewoon geluid!? Iemand een idee?
Ik heb de standaard drivers gebruikt van acer en ik heb al een systeemherstel geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24
misschien staat het volume uit of op mute?

tis misschien stom, maar je weet niet hoe vaak mensen de simpelste dingen over het hoofd zien

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HellBeast schreef op 26 december 2003 @ 13:07:
Ik heb een heel vaag probleem met het geluid. Ik heb opeens sinds vanmorgen dat mijn luidsprekers het niet doen op de TM800. Wanneer ik een hoofdtelefoon erin plug, dan hoor ik wel gewoon geluid!? Iemand een idee?
Ik heb de standaard drivers gebruikt van acer en ik heb al een systeemherstel geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen.
Tja, daar heb ik en nog iemand anders wel eens last van gehad, alleen in mijn geval merkte de laptop juist niet dat er een jack plug in zat, door een brakke female connector, maar daar heb ik alleen last van als ik bepaalde kabels gebruik, zo heb ik er geen last van met mijn in ear dingen maar wel met mijn sennheiser ( jack is volgens mij iets langer :? ) maar goed. Dan stond dus het geluid via koptelefoon en speakers aan. Maybe dat er ook zoiets bij jou is? Dat je female connectortje dus een beetje scheef zit?

En weetje zeker dat je laptop geen tik heeft gehad?
Igg succes met het oplossen van dit probleem, ik hoop voor je dat het alleen een los / brak connectortje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91069

Speelt er hier iemand Star Wars: Knights of the Old Republic op z'n TM?

Ik heb een TM 803 en hij loopt voor geen meter. Zelfs niet als ik alle settings op z'n laagst zet. Kheb 'm er alweer afgegooid.Iemand iets te melden hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 91069 schreef op 26 december 2003 @ 13:38:
Speelt er hier iemand Star Wars: Knights of the Old Republic op z'n TM?

Ik heb een TM 803 en hij loopt voor geen meter. Zelfs niet als ik alle settings op z'n laagst zet. Kheb 'm er alweer afgegooid.Iemand iets te melden hierover?
Wat voor drivers had je dan op je laptop?

Bedoel, deze laptop is @ 1.6 ghz even snel als een p4 2.5 ghz en dat icm een radeon 9000 moet je toch echt dat spel wel kunnen spelen leek mij zo.

Tenzij dat spel een conflict heeft met je chipset zit ik toch echt te denken aan andere vga drivers proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91069

RS_003 schreef op 26 december 2003 @ 13:45:
[...]

Wat voor drivers had je dan op je laptop?

Bedoel, deze laptop is @ 1.6 ghz even snel als een p4 2.5 ghz en dat icm een radeon 9000 moet je toch echt dat spel wel kunnen spelen leek mij zo.

Tenzij dat spel een conflict heeft met je chipset zit ik toch echt te denken aan andere vga drivers proberen :)
De nieuwste drivers van Acer.com ged/l hier. Misschien maar even opnieuw installeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben bang dat mijn TM800 RMA moet. Ik heb nu ook dat de eerste USB controller het niet meer doet. Hij geeft steeds aan dat er een onbekend apparaat inzit, terwijl er niets inzit. En als je er iets indoet, dan ziet hij het apparaat niet.

Heb ook nog een tijdje het geluidsprobleem geprobeerd op te lossen, maar dat is ook niet gelukt. Bedankt nog voor de reacties! Ik zal voor de volledigheid nog even de foutmeldingen als plaatje invoegen zodra ik weer thuis ben.

vwk ---> Is de RMA procedure vertraagd omdat het nu feestdagenperiode is? (Ik hoorde je iets zeggen over een krappe bezetting.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

HellBeast schreef op 26 december 2003 @ 15:19:
Ik ben bang dat mijn TM800 RMA moet. Ik heb nu ook dat de eerste USB controller het niet meer doet. Hij geeft steeds aan dat er een onbekend apparaat inzit, terwijl er niets inzit. En als je er iets indoet, dan ziet hij het apparaat niet.
Heb je de USB drivers wel goed geïnstalleerd? (van de poort dus)
of heb je gewone restore gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

iemand enig idee qua me power probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Anoniem: 85511 schreef op 26 december 2003 @ 15:30:
[...]

Heb je de USB drivers wel goed geïnstalleerd? (van de poort dus)
of heb je gewone restore gedaan?
Ze hebben het altijd goed gedaan, maar opeens deed hij het niet meer. Heb een systeemherstel geprobeerd en de driver van acer ( USB 2.0)

Hier de foutmeldingen van mijn usb fout:

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 26-12-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

HellBeast schreef op 26 december 2003 @ 15:19:

Heb ook nog een tijdje het geluidsprobleem geprobeerd op te lossen, maar dat is ook niet gelukt. Bedankt nog voor de reacties! Ik zal voor de volledigheid nog even de foutmeldingen als plaatje invoegen zodra ik weer thuis ben.

vwk ---> Is de RMA procedure vertraagd omdat het nu feestdagenperiode is? (Ik hoorde je iets zeggen over een krappe bezetting.)
RMA lijkt me wat overdreven in dit stadium. Probeer eerst eens windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef op 20 december 2003 @ 18:32:
Oh ja voor omzetten naar NTFS --> type in dosbox "convert x: /fs:NTFS" X staat voor harddisk :P
Om ff ouwe koeien uit de sloot te halen _/-\o_
Hebben meerdere TM800 gebruikers dit al gedaan?
Kan dit gewoon in opdrachtprompt of moet ik de pc eerst met een bootcd oid in dos opstarten?
Werkt dit goed? Heb ooit gelezen dat je dit beter achteraf niet meer kunt doen :?
snap eigenlijk ook niet waarom acer m in FAT32 levert :X (no offence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Om bij toeval te spreken, mijn SuSE avontuurtje op laptop is nu even voorbij, moet voor me stage die bijna is afgelopen toch met bepaalde windows programma's werken, dus ff geen Linux erop op dit moment.
Vandaag dus weer XP erop gezet, en ben de hdd nu op dit moment aan het converten naar NTFS. De vorige keer ging het ook zonder problemen, dus verwacht dat het nu ook wel weer goed gaat :)

Edit: En convert is klaar, gaat gelukkig wel snel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nakebod op 26-12-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 26 december 2003 @ 18:32:
[...]

Kan dit gewoon in opdrachtprompt of moet ik de pc eerst met een bootcd oid in dos opstarten?
Werkt dit goed? Heb ooit gelezen dat je dit beter achteraf niet meer kunt doen :?
Ik heb het via partition magic MOETEN doen.

Moeten als in --> school wil dat ik met AD's werk dus NTFS moest op mijn hdd.
En ik heb dus nu een win2k server partitie en een winxp pro fat32 partitie en het werkt allemaal perfect :)

En waarom no offence :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:55
[...]

Het werkt perfect. Ik geloof dat in theorie de laptop er zelfs sneller van wordt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Ik heb 't gedaan, ben alleen alweer vergeten of ik het met de opdrachtprompt gedaan heb of via de bootcd :D
Maar ook via de opdrachtprompt zou het gewoon moeten werken, hoor..
Gek, zoiets heb ik ooit ook eens gelezen, had iets met niet optimale sectorgrootte te maken of zo. Maar was vaag, ik weet het verder niet meer. Wat je dan desnoods wel kunt doen is om via de opdrachtprompt met format meteen op NTFS te formatteren (eerst booten met een bootcd). Alleen kun je daarna niet meer de bijgeleverdere restore-CD gebruiken. Althans, dat kan dan nog steeds, maar zodra je restored, zet-ie 'm tevens weer terug op FAT 8)7

Maar ook met converteren werkt het daarna bij mij gewoon prima. Duurde bij mij alleen wel wat lang, maar heb dan ook een 80 GB erin, die ook nog eens behoorlijk vol stond ;)
w-k-pieters schreef op 26 december 2003 @ 19:30:
[...]
Het werkt perfect. Ik geloof dat in theorie de laptop er zelfs sneller van wordt.
Helaas, NTFS is veiliger dan FAT32, maar (mede daardoor) ook iets langzamer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 26-12-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 87050 schreef op 26 december 2003 @ 19:48:
[...]

Ik heb 't gedaan, ben alleen alweer vergeten of ik het met de opdrachtprompt gedaan heb of via de bootcd :D
Maar ook via de opdrachtprompt zou het gewoon moeten werken, hoor..

[...]

Gek, zoiets heb ik ooit ook eens gelezen, had iets met niet optimale sectorgrootte te maken of zo. Maar was vaag, ik weet het verder niet meer. Wat je dan desnoods wel kunt doen is om via de opdrachtprompt met format meteen op NTFS te formatteren (eerst booten met een bootcd). Alleen kun je daarna niet meer de bijgeleverdere restore-CD gebruiken. Althans, dat kan dan nog steeds, maar zodra je restored, zet-ie 'm tevens weer terug op FAT 8)7

Maar ook met converteren werkt het daarna bij mij gewoon prima. Duurde bij mij alleen wel wat lang, maar heb dan ook een 80 GB erin, die ook nog eens behoorlijk vol stond ;)

[...]

Helaas, NTFS is veiliger dan FAT32, maar (mede daardoor) ook iets langzamer.
hmm dacht dat ntfs toch echt wel sneller was, zeker met winxp of win2000

maar ik ga binnenkort maar gewoon eens mijn originele xp pro cd erinstoppen en kijken of ik met het serienummer van acer zelf kan installeren

of weet iemand anders waarom er 4 gigabyte op mijn c schijf is verdwenen? met een system restore zal dat niet anders zijn denk ik

ik heb alle zooi op D al verwijderd overigens
maar op C mis ik gewoon 4 gig
volgens windows heb ik er 2,2 gb opstaan als ik alles selecteer en properties doe
maar volgens system management is er 6gb in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Phusebox schreef op 27 december 2003 @ 00:19:
[...]

maar ik ga binnenkort maar gewoon eens mijn originele xp pro cd erinstoppen en kijken of ik met het serienummer van acer zelf kan installeren

of weet iemand anders waarom er 4 gigabyte op mijn c schijf is verdwenen? met een system restore zal dat niet anders zijn denk ik

ik heb alle zooi op D al verwijderd overigens
maar op C mis ik gewoon 4 gig
volgens windows heb ik er 2,2 gb opstaan als ik alles selecteer en properties doe
maar volgens system management is er 6gb in gebruik
Probeer dit programma eens (SequoiaView), hiermee kun je grote files op je HD localiseren en dergelijke. Mooi programma om een beetje overzicht te krijgen welke files er op je HD staan, hoe groot ze zijn en hoe dat zich verhoud tot de rest.

http://www.win.tue.nl/sequoiaview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op 27 december 2003 @ 00:19:
[...]

Geloof dat iemand hier al eens zoiets had geprobeerd, alleen hem was dat toen helaas niet gelukt.
Vreemd, 4 GB is wel veel. Wat je wel kan doen is met bijv. fdisk alle partities verwijderen/opnieuw indelen, en dan een system-restore, waarbij je aangeeft dat de huidige partities gebruikt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42

DoctorV64

Cosmopoliet

MMhhh... na het lezen van de topic neig ik toch om een Acer te gaan kopen, de Acer TM803LMI, alleen waar ik geen goed beeld van kan krijgen is of deze een -R of een +R/-R dvdbrander erin heeft zitten. Op de acer site staat eerst +R/-R en bij de specs staat bij storage devices "hot swappable DVD-RW*" *depending on hardware availability.

Voor de rest spreekt het me aan dat er BT&WLAN standaard inzit. Ik lees alleen dat er in het begin wat problemen zijn met WLAN, maar dit zal toch een driver kwestie zijn ?

Als ik hem ga halen meteen mijn accespoint (Linksys) erbij halen om hem aan mijn netwerk te hangen. ;)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 11:42
Anoniem: 87050 schreef op 26 december 2003 @ 19:48:
[...]

[...]
Heb je dan geconventeerd terwijl er gewoon nog bestanden opstonden, is dat helemaal goed gegaan zonder dat je wat kwijtraakte?

Welk programma precies was dat?

Wil mijn schijf ook omzetten naar NTFS omdat FAT32 geen grotere bestanden aan kan dan 4gig. Maarre heb geen tijd/zin om mijn toplap eerst helemaal leeg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:55
Bert20 schreef op 27 december 2003 @ 10:30:
[...]

Heb je dan geconventeerd terwijl er gewoon nog bestanden opstonden, is dat helemaal goed gegaan zonder dat je wat kwijtraakte?

Wil mijn schijf ook omzetten naar NTFS omdat FAT32 geen grotere bestanden aan kan dan 4gig. Maarre heb geen tijd/zin om mijn toplap eerst helemaal leeg te gooien.
Je voert het gewoon in in een opdrachtprompt. Dan zegt dat ie dat het niet kan. Maar dan doet ie het bij de eerst volgende boot of vraagt ie of ie mag booten (het is alweer een tijdje geleden).

Moraal van het verhaal is i.e.g. dat ie dus herstart en dan het bestandssysteem gaat omzetten. Dat duurt niet eens zo lang en je raakt nix kwijt ofzo.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op 27 december 2003 @ 10:27:
MMhhh... na het lezen van de topic neig ik toch om een Acer te gaan kopen, de Acer TM803LMI, alleen waar ik geen goed beeld van kan krijgen is of deze een -R of een +R/-R dvdbrander erin heeft zitten. Op de acer site staat eerst +R/-R en bij de specs staat bij storage devices "hot swappable DVD-RW*" *depending on hardware availability.

Voor de rest spreekt het me aan dat er BT&WLAN standaard inzit. Ik lees alleen dat er in het begin wat problemen zijn met WLAN, maar dit zal toch een driver kwestie zijn ?

Als ik hem ga halen meteen mijn accespoint (Linksys) erbij halen om hem aan mijn netwerk te hangen. ;)
DVDRW is als ik het goed heb een +/- combi
Ik heb mn TM800LCi in oktober gekregen en totaal geen moeite met WLAN i.c.m. Linksys BEFW11S4 (werkt echt top, perfect bereik :))
Bluetooth is ook erg leuk, vooral als je bijv een bluetooth telefoon hebt (zoals ik bijv de SonyEricsson T610)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 27 december 2003 @ 10:41:
[...]

Je voert het gewoon in in een opdrachtprompt. Dan zegt dat ie dat het niet kan. Maar dan doet ie het bij de eerst volgende boot of vraagt ie of ie mag booten (het is alweer een tijdje geleden).

Moraal van het verhaal is i.e.g. dat ie dus herstart en dan het bestandssysteem gaat omzetten. Dat duurt niet eens zo lang en je raakt nix kwijt ofzo.
Maar! je kunt niet meer terug van nfts naar fat32 zonder problemen :)
Anoniem: 85511 schreef op 27 december 2003 @ 10:48:
[...]
Bluetooth is ook erg leuk, vooral als je bijv een bluetooth telefoon hebt (zoals ik bijv de SonyEricsson T610)
Bt is ook heel leuk school, met kinders die hun mobi niet beiligen en dan kan je zo inbellen op hun mobieltje 8)7 >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto op 27-12-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Anoniem: 85511 schreef op 27 december 2003 @ 10:48:
[...]

DVDRW is als ik het goed heb een +/- combi
Ik heb mn TM800LCi in oktober gekregen en totaal geen moeite met WLAN i.c.m. Linksys BEFW11S4 (werkt echt top, perfect bereik :))
(schud handen met je)

Ik ga denkelijk voor de W54G linksys en BT is zeker leuk omdat ik dezelfde mobieltje heb.

Ik ga straks even prijzen checken bij winkels, maar het wordt geen internetshop omdat ik mijn laptop voor 1-1-2004 gefactureerd moet zijn ivm pc-privé 8)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb mijn probleem opgelost dat de USB poort het niet meer deed!!!

Ik heb de meest simpele oplossing die je maar kan bedenken geprobeerd.
De laptop op zijn zij gelegd en keihard in de USB poort geblazen. Nu doet hij het weer! :)

Nu zit ik alleen nog met mijn audio probleem. Ik krijg geen geluid meer over de speakertjes, maar als ik er een hoofdtelefoon inplug, dan hoor ik wel geluid.
Het is geen instelling of driver. Ik heb echt alles al geprobeerd.

Misschien is het een losse connector, zoals iemand hier al eerder zei.
Zou mijn garantie vervallen als ik de acer open zou maken om te checken voor losse connectoren? Is zoiets makkelijk te doen of raden jullie me dit af en moet ik hem gewoon opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HellBeast schreef op 27 december 2003 @ 11:56:
Ik heb mijn probleem opgelost dat de USB poort het niet meer deed!!!

Ik heb de meest simpele oplossing die je maar kan bedenken geprobeerd.
De laptop op zijn zij gelegd en keihard in de USB poort geblazen. Nu doet hij het weer! :)

Nu zit ik alleen nog met mijn audio probleem. Ik krijg geen geluid meer over de speakertjes, maar als ik er een hoofdtelefoon inplug, dan hoor ik wel geluid.
Het is geen instelling of driver. Ik heb echt alles al geprobeerd.

Misschien is het een losse connector, zoals iemand hier al eerder zei.
Zou mijn garantie vervallen als ik de acer open zou maken om te checken voor losse connectoren? Is zoiets makkelijk te doen of raden jullie me dit af en moet ik hem gewoon opsturen?
Tja, ik zou het risico zelf niet nemen.

Maar dit klinkt dus wel als een hardware probleem.

Doe je connectortje van je hoofdtelefoon eens in je laptop en probeer hem heen en weer te bewegen, dat hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

nee, dan doet hij het nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand enig idee qua me stroomproblemen met me laptop :? Want het is behoorlijk irritant :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Ik denk dat dat RMA word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ooh, hoe lang gat dat duren met zon support pack 3dagen voor 3jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:59
Ze garanderen toch 5 werkdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat in de voorwaarden dat het een streven is om het notebook binnen 3 werkdagen gerepareerd te retourneren, en een responstijd van 3 dagen.

M.a.w., binnen 3 werkdagen moet er actie worden ondernomen na je melding bij Acer.
Dus bijv., je belt maandag, en voor vrijdag moet er iets gedaan worden (ophaling dus bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VWK hoe lang duurt RMA ongeveer met standaardgarantie als je m zelf in den bosch aflevert? Volgens Dynabyte scheelde dat een hele tijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In vergelijking met Dynabyte scheelt dat idd wel ja. Ik hoor van Dynabyte klanten wel eens, dat als zij hem opsturen, dat daar wel enige tijd overheen kan gaan.

Maar goed, zelf opsturen of langsbrengen scheelt niks, hooguit één dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, ik zal onze vrienden bij Acer maar lastig vallen dan! Hopelijk kunnen ze het dit keer wel goed oplossen, heb nu ook mooi logboek wanneer het allemaal gebeurd is :) Kunnen ze meteen die hangende muisknop fixen ;-) Als ze dan toch bezig zijn :->

Maar bedankt voor je antwoord vwk!

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 27-12-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

VWK, hebben jullie al iets voor die piep toon? want de laatste week heb ik er ineens last van :? best vreemd, verder wil ik ook wel een nieuw keyboard ik schaam me er gewoon voor heb je een laptop van 1800 en dan heb je een versleten toetsenbord + behuizing... want die is ook niet meer 100% :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bert20 schreef op 27 december 2003 @ 10:30:
[...]
Het was even zweten, maar het is gelukkig helemaal goed gegaan ;)

Ik heb gewoon dat convert-programmatje gebruikt, dat bij WinXP zit. Let er wel op dat je harde schijf niet helemaal vol zit, er moet nog wel een beetje ruimte over zijn voor je aan de slag gaat, maar daar word je automatisch voor gewaarschuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 09:38
Qorne schreef op 27 december 2003 @ 21:39:
VWK, hebben jullie al iets voor die piep toon? want de laatste week heb ik er ineens last van :? best vreemd, verder wil ik ook wel een nieuw keyboard ik schaam me er gewoon voor heb je een laptop van 1800 en dan heb je een versleten toetsenbord + behuizing... want die is ook niet meer 100% :'(
Ik kwam er eergisteren inderdaad achter dat mijn behuizing ook niet optimaal meer is. De rechteronderhoek, en dan de bovenste plaat is lam geraakt. Je kan em zo loswippen. Verder zit het lappie nie echt kraakloos in elkaar. Kan ik em voor de behuizing RMA'en? Ik heb immers niet voor niks een Acer Advantage voor 3 jaar drbij gekocht.

@VWK, ik hoorde mensen in dit topic zeggen dat zij na het insturen van de envelop naar Italie (betreffende de acer advantage gegevens enz.) zij bevestiging via de mail gekregen hebbe (wat ik ook heb gehad) en een stel RMA stikkers voor de eventuele RMA handeling om op de doos te plakken. Deze laatste heb ik dus niet gehad. Is dat een probleem? Moet ik Acer hierover belllen?

Ow en die pieptoon heb ik ook last van :'(, nogal irri. Maar voor lief te nemen want...

...Verder is het na 4 maanden nog steeds, vollop Laptop plezier met deze Acer. O+ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door JaP.NeT op 28-12-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Hmm, ik heb helemaal niets uit Italië gekregen, geen mail (Geen idee of ik die ingevuld had) of een andere bevestiging.
Geen idee of het dus is aangekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef op 20 december 2003 @ 18:32:
Oh ja voor omzetten naar NTFS --> type in dosbox "convert x: /fs:NTFS" X staat voor harddisk :P
Nog even over het converteren naar NTFS voor degenen die nog twijfelen
Ik heb het gisteren gedaan zonder problemen
Je gaat dus idd naar opdrachtprompt en je typt bovenstaande regel
vervolgens geeft ie de mededeling dat er processen zijn gekoppeld aan de harddisk ofzo, of je deze wilt ontkoppelen » Nee
dan vraagt ie of ie het converteren de volgende keer moet doen als je de pc opstart » Ja
en als je dan de pc opnieuw opstart gaat ie zo'n foutentest doen en daarna converteren, vervolgens weer rebooten en dan start ie weer in windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik weet krijg je priority stickers maar geen RMA-stickers, je moet immers gewoon via Acer een RMA aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 19-05 14:56
Iemand trouwens al ervaring met het aansluiten van een externe USB2.0 hd? De mijne geeft een schrijfcachefout (zoals in veel threads al beschreven staat). Secundaire IDE-controller op PIO instellen werkt wel. Ik gebruik nu de Firewireaansluiting, deze werkt gewoon in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BAUKstEr schreef op 28 december 2003 @ 16:14:
Iemand trouwens al ervaring met het aansluiten van een externe USB2.0 hd? De mijne geeft een schrijfcachefout (zoals in veel threads al beschreven staat). Secundaire IDE-controller op PIO instellen werkt wel. Ik gebruik nu de Firewireaansluiting, deze werkt gewoon in een keer goed.
Bij mij is het net andersom, dwz. op firewire wordt-ie helemaal niet herkend, maar op USB2 heb ik geen problemen. Heb er nu zelfs 2 op USB2.0 aan hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Oh, dan wil ik ook wel priority stickers! Omdat de mensen bij Acer de garantievoorwaarden wijzigen snel me kaart afhandelen en vervolgende anderhalve week de nieuwe garantiepacks bekend te maken :) Dikke pech voor mij ;) Naja, ik kan Lappie De Laptop helemaal niet missen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 19-05 14:56
Anoniem: 87050 schreef op 28 december 2003 @ 16:22:Bij mij is het net andersom, dwz. op firewire wordt-ie helemaal niet herkend, maar op USB2 heb ik geen problemen. Heb er nu zelfs 2 op USB2.0 aan hangen ;)
haha Ik gebruik een 160Gb Samsung. Deze geeft de beschreven problemen. Een 40Gb Maxtor werkt echter prima via USB2. Ik neem aan dat jij dus ook (relatief) kleinere hd's eraan hebt hangen?

---

Dan nog even wat anders. Welke port replicator moet ik zoeken voor mijn TM803LMi? Ik zag wel wat tweedehands artikelen voorbij suizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BAUKstEr schreef op 28 december 2003 @ 16:53:
[...]
haha Ik gebruik een 160Gb Samsung. Deze geeft de beschreven problemen. Een 40Gb Maxtor werkt echter prima via USB2. Ik neem aan dat jij dus ook (relatief) kleinere hd's eraan hebt hangen?
Heb er een 250 GB IBM, en een 120 GB Maxtor aan hangen. Wel heb ik ze eerst gepartitioneerd en geformatteerd terwijl ze in die box aan de USB-poort hingen (zou eik. niet uit mogen maken, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

vwk ---> Is het slim om een image te maken voordat ik mijn laptop RMA opstuur? Of ligt dat aan het type probleem? (geluid van de speakers doen het niet meer en linkermuisknopje lam).

Niet dat ik straks mijn laptop weer teruggestuurd krijg en dat hij weer helemaal geformateerd is enzo.

En als ik hem wil brengen ipv opsturen, waar zou ik hem dan heen moeten brengen? Alvast bedankt voor het reageren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

BAUKstEr schreef op 28 december 2003 @ 16:53:
Dan nog even wat anders. Welke port replicator moet ik zoeken voor mijn TM803LMi? Ik zag wel wat tweedehands artikelen voorbij suizen...
LC.DS201.001 Acer EasyPort II with USB 2.0 TM110/TM630/TM430/TM530/TM800/TM650/TM660

Die moet je hebben :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik zit met een beetje een dringende vraag/kwestie:

ik heb het geheugen van mijn nieuwe travelmate laten wijzigen in 2x 512mb corsair...
het standaard geheugen wat eruit is gehaald ligt hier naast me: echter er staat op: samsung pc2700... moet dat niet pc2100 zijn?

mijn vraag is nu, is dit geheugen wat er standaard inzat van acer pc2100 of pc2700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard is het DDR-266, oftewel PC2100. Alles wat daarboven zit is backwards compatible, je zou er zelfs bijv. PC3200 in kunnen zetten.

PC2700 is echter nu veel gangbaarder, zover ik weet staat er zelfs standaard 333, oftewel PC2700 geheugen in de lijst, als mem. vervangen moet worden.

Je hebt er alleen geen baat bij, mss dat de timings beter zijn maar dat is niet zozeer specifiek aan PC2100 of PC2700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hoe zie ik overigens hoeveel pins dit geheugen is? 200 toch, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op 29 december 2003 @ 11:36:
hoe zie ik overigens hoeveel pins dit geheugen is? 200 toch, of niet?
tellen ;)
je hebt er toch bankjes naast liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HellBeast schreef op 28 december 2003 @ 19:02:
vwk ---> Is het slim om een image te maken voordat ik mijn laptop RMA opstuur? Of ligt dat aan het type probleem? (geluid van de speakers doen het niet meer en linkermuisknopje lam). En als ik hem wil brengen ipv opsturen, waar zou ik hem dan heen moeten brengen? Alvast bedankt voor het reageren!!
lijkt mij logisch een backup maken van je disc, pakketdienst kan de doos uit hun handen laten vallen, ben jij je gegevens kwijt..

En brengen, kan naar 's Hertogenbosch. [indien overeengekomen]

[ Voor 14% gewijzigd door dr.nld op 30-12-2003 18:32 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
* Roberto 10 posts en deel 6 komt, nog iemand iets dat hij in deel 6 wil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Deeltje 6, ja, voor Linux gebruikers lijken me deze 2 links wel handig:
http://ndiswrapper.sourceforge.net/
https://www.linuxant.com/driverloader/
En de linkjes van 7778 in "Acer Travelmate 80x topic deel 5"

En nog ff klein vraagje, de launchmanager, met email detectie.
Als ik nu een mail krijg, ledje knippert, en haal me mail op, en ledje blijft gewoon 180 seconden knipperen, de interval waarmee ik de mail check.
Hier is zeker niets aan te doen, behalve dan me mail iedere 10 seconde ofzo op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op 29 december 2003 @ 16:50:
Deeltje 6, ja, voor Linux gebruikers lijken me deze 2 links wel handig:
http://ndiswrapper.sourceforge.net/
https://www.linuxant.com/driverloader/
En de linkjes van 7778 in "Acer Travelmate 80x topic deel 5"

En nog ff klein vraagje, de launchmanager, met email detectie.
Als ik nu een mail krijg, ledje knippert, en haal me mail op, en ledje blijft gewoon 180 seconden knipperen, de interval waarmee ik de mail check.
Hier is zeker niets aan te doen, behalve dan me mail iedere 10 seconde ofzo op te halen?
Als je op dat knopje drukt stop de led ook voor zover ik weet, bij mij wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Anoniem: 85511 schreef op 29 december 2003 @ 17:10:
[...]

Als je op dat knopje drukt stop de led ook voor zover ik weet, bij mij wel iig
Dat idee had ik dus ook, dat toen ik de laptop net had, maar na de eerste herinstall volgens mij al niet meer.
Gebruik wel Mozilla Mail, maar dat doe ik al jaren, dus ook tijdens de 1e install van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:59
Duitse site met linux install tips:

http://www.danceflohr.net...pps/acer_howto.html#linux

[ Voor 4% gewijzigd door Smirnoff op 29-12-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr.nld schreef op 29 december 2003 @ 16:19:
[...]
En brengen, kan naar 's Hertogenbosch, Europalaan.
ALS JE DIE TOESTEMMING HEBT. JE HEBT SENT-IN GARANTIE, LET HIER OP MENSEN!

Het is nml. geen Vobis servicecentre o.i.d. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nakebod schreef op 29 december 2003 @ 17:16:
[...]

Dat idee had ik dus ook, dat toen ik de laptop net had, maar na de eerste herinstall volgens mij al niet meer.
Gebruik wel Mozilla Mail, maar dat doe ik al jaren, dus ook tijdens de 1e install van de laptop
Ik gebruik ook Mozilla mail (ook al jaren... ) en bij mij blijft het lampje af en toe knipperen. Waar dit aan ligt weet ik niet, maar echt irriteren doet het mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Is het nu al iemand gelukt om Bleutooth *INTERN* in te bouwen in de wat oudere revisies van de TM800 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Als gelukkige eigenaar van een TM803LMI heb ik een vraag waar ik niet uitkom, namelijk de specs van mijn dvd brander Pioneer DVD-R DVR-K12RA kan ik nergens vinden. Iemand die deze voorhanden heeft?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Anoniem: 34225 schreef op 29 december 2003 @ 19:04:
[...]

ALS JE DIE TOESTEMMING HEBT. JE HEBT SENT-IN GARANTIE, LET HIER OP MENSEN!

Het is nml. geen Vobis servicecentre o.i.d. 8)7
uhm, bedoel je hiermee dat het sowieso niet mag? Ik ben er een beetje huiverig voor om mijn laptop op te sturen. (slechte ervaringen met de post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

DoctorV64 schreef op 29 december 2003 @ 21:27:
Als gelukkige eigenaar van een TM803LMI heb ik een vraag waar ik niet uitkom, namelijk de specs van mijn dvd brander Pioneer DVD-R DVR-K12RA kan ik nergens vinden. Iemand die deze voorhanden heeft?? 8)7
Dit haal ik zo snel via Google uit een nieuwsgroep: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7778

Ah, mooi, er waren net al een paar mensen die wat vragen over het toetsenbord hadden (en dan met name de multimedia-knoppen + het e-mail-lampje).

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is de 4 knoppen rechts naast de aan/uit-knop zelf in te stellen zónder de Launch Manager. Ik vind het zelf jammer dat alle extra knoppen alleen maar werken wanneer de Launch Manager van Acer actief is.

Van de volgende knoppen weet ik in ieder geval dat ze níet werken zonder extra software:
Fn-F1
Fn-F2
Fn-F3
[EMAIL]
[WEB]
[P1]
[P2]

Bij de combinaties met Fn plus F4-F8 en de pijltjestoetsen zijn deze problemen er niet, die werken altijd al.

Ik zou graag willen dat ik deze knoppen in elk willekeurig programma als 'hotkey' kan instellen (bijvoorbeeld mijn audiospeler, die deze functie standaard ondersteunt). Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je garantievoorwaarden is op basis van Sent in en niet Carry in...Officieel is het niet toegestaan.
Bovendien ben ik het gros van de keren de klos, omdat ze nog "even iets willen vragen".
Dan is het dalijk dus gewoon niet meer toegestaan om repairs af te geven, het zijn immers niet de voorwaarden.

Als je de post niet vertrouwd, waarom pak je DHL niet? Daar gaat alles van Acer meer in (pickups/DOA's) en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Speedpete schreef op 29 december 2003 @ 21:48:
[...]

Dit haal ik zo snel via Google uit een nieuwsgroep: klik
Zover was ik ook al gekomen :P Maar hij fikt ook DVD+R/+RW dus deze specs kloppen niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

vwk, zelf vertrouw DHL niet. Ik woon ongeveer 30-40minuten van Den Bosch. Maar als ik een pakketje van DHL krijg uit Amerika dan kun je kiezen uit verschillende soorten bezorg snelheden. Als je hier de snelste luchtpost optie kiest duurt het versturen twee weken (luchtpost!!) omdat volgens hun de straat niet bestond (LOL, was de feedback naar de verstuurder). Een paar dagen later weken later wisten ze wel me Laptop (eerste keer in September) op te halen voor Acer er klopt echt iets daaro :(. Nee, ik heb niet zo'n hoge pet op van DHL, heb betere ervaringen met FedEx daar krijg iig altijd je pakketjes kun je van DHL niet zeggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op 29 december 2003 @ 23:22:
[...]

Zover was ik ook al gekomen :P Maar hij fikt ook DVD+R/+RW dus deze specs kloppen niet helemaal.
http://www.google.nl/sear...UTF-8&q=pioneer+k12ra&lr=

Eerste paar hits is het al duidelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
* Anoniem: 17335 Jan post ik het nieuwe topic als het topic nog zo lang mag openblijven
so, plz :) ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:02
alienfruit schreef op 30 december 2003 @ 00:06:
vwk, zelf vertrouw DHL niet. Ik woon ongeveer 30-40minuten van Den Bosch. Maar als ik een pakketje van DHL krijg uit Amerika dan kun je kiezen uit verschillende soorten bezorg snelheden. Als je hier de snelste luchtpost optie kiest duurt het versturen twee weken (luchtpost!!) omdat volgens hun de straat niet bestond (LOL, was de feedback naar de verstuurder). Een paar dagen later weken later wisten ze wel me Laptop (eerste keer in September) op te halen voor Acer er klopt echt iets daaro :(. Nee, ik heb niet zo'n hoge pet op van DHL, heb betere ervaringen met FedEx daar krijg iig altijd je pakketjes kun je van DHL niet zeggen :(
Je bent niet verplicht om met DHL zaken te doen en als je je laptop niet aan ze toevertrouwd dan laat je toch een andere koerier de laptop naar Den Bosch brengen.

vwk geeft DHL aan omdat deze koerier gecontracteerd door Acer.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dubbel, excuus... :>

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 30-12-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 30 december 2003 @ 11:18:
* Anoniem: 17335 Jan post ik het nieuwe topic als het topic nog zo lang mag openblijven
so, plz :) ? :P
Ik was al naarstig in OH aan het refreshen B)

Het gaat hard met Acer topics. :D
80x, 2001WLCi, 243LC...
squaddie schreef op 30 december 2003 @ 11:26:
[...]

Je bent niet verplicht om met DHL zaken te doen en als je je laptop niet aan ze toevertrouwd dan laat je toch een andere koerier de laptop naar Den Bosch brengen.

vwk geeft DHL aan omdat deze koerier gecontracteerd door Acer.
:/
Ik geef DHL aan omdat wij daar goede ervaringen mee hebben, beter als met de TPG.
Niet voor niets worden pick-up warranty's en DOA's door DHL gehaald i.o.v. Acer.
Tuurlijk sta je er vrij in, ik geef alleen aan dat wij wél goede ervaringen hebben met DHL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmmm het enige waar ik nog steeds zwaar over baal is dat ik mijn garantie (Acer Advantage New Edition) nog steeeeds niet heb...

de leverancier wacht al 3 weken op nieuwe garantiepakketten van Acer :(

en zometeen is mijn termijn om en kan ik geen garantie meer krijgen :'(

weet iemand overigens hoe ik het beste die ATI Radeon sticker eraf haal?

het plastic toplaagje is los gegaan :( en dit ziet er heel lelijk uit nu

edit:
de radeon sticker is eraf... nu de windows sticker ook nog :D, want die is uitzichzelf al lelijk

alleen zit die beter vast, iemand tips??
en hebben jullie de stickers er nog op zitten? of alles eraf gehaald

[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Phusebox schreef op 30 december 2003 @ 12:07:
hmmm het enige waar ik nog steeds zwaar over baal is dat ik mijn garantie (Acer Advantage New Edition) nog steeeeds niet heb...

de leverancier wacht al 3 weken op nieuwe garantiepakketten van Acer :(

en zometeen is mijn termijn om en kan ik geen garantie meer krijgen :'(

weet iemand overigens hoe ik het beste die ATI Radeon sticker eraf haal?

het plastic toplaagje is los gegaan :( en dit ziet er heel lelijk uit nu

edit:
de radeon sticker is eraf... nu de windows sticker ook nog :D, want die is uitzichzelf al lelijk

alleen zit die beter vast, iemand tips??
en hebben jullie de stickers er nog op zitten? of alles eraf gehaald
Ik heb ze heel voorzichting met een zo'n klein mesje waarmee je de aardappels schilt eraf gehaald. Ging vrij eenvoudig. Daarna met wat wasbenzine de lijm wegpoetsen en klaar.
Ik hou sowieso al niet van die stickertjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Schmoove op 30-12-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7778

Schmoove schreef op 30 december 2003 @ 12:23:Ik heb ze heel voorzichting met een zo'n klein mesje waarmee je de aardappels schilt eraf gehaald. Ging vrij eenvoudig. Daarna met wat wasbenzine de lijm wegpoetsen en klaar.
Ik hou sowieso al niet van die stickertjes.
Inderdaad, met een mesje kun je alles prima wegkrijgen, als het je niet al met je vingers lukt. Ik heb zo alle stickers weggehaald die op het vlak rond het toetsenbord zaten. Daarnaast kun je ook de plastic beschermlaagjes op de buitenkant nog weghalen (zilveren 'acer' logo bovenop en het stuk bij de knoppen + ledjes aan de voorkant. Als ik het me goed herinner heb ik zelfs aan de onderkant nog iets weggehaald. Zo zonder stickers vind ik mijn Travelmate er een stuk rustiger uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
plastic beschermlaagjes zaten bij mij alleen op de voorkant met de leds, en op "travelmate 800" boven het toetsenbord

ik had vandaag trouwens 2x zo'n corrupt beeld zegmaar, zoals hiervoor ook ergens omschreven :(

iemand enig idee waar dat nou precies aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

MrFish

Untitled

@Phusebox: Had je toevallig dat corrupte beeld nadat je laptop uit standby / hibernate (slaapstand) kwam? Zo ja, dan is het goed mogelijk dat dat door niet-acer drivers komt, iig bij mij wel. Probeer 'ns de originele drivers te installeren.
Good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 30 december 2003 @ 17:25:
plastic beschermlaagjes zaten bij mij alleen op de voorkant met de leds, en op "travelmate 800" boven het toetsenbord

ik had vandaag trouwens 2x zo'n corrupt beeld zegmaar, zoals hiervoor ook ergens omschreven :(

iemand enig idee waar dat nou precies aan ligt?
Kan je er een screenie van maken? zo ja, dan is het software.
En anders is je vga kaartje iets te warm denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrFish schreef op 30 december 2003 @ 19:56:
@Phusebox: Had je toevallig dat corrupte beeld nadat je laptop uit standby / hibernate (slaapstand) kwam? Zo ja, dan is het goed mogelijk dat dat door niet-acer drivers komt, iig bij mij wel. Probeer 'ns de originele drivers te installeren.
Good luck :)
ja dat zal het wel zijn dan

want ik kwam uit hibernate en ik gebruik de omega drivers
een te warme grafische kaart lijkt me onlogisch in dit geval

ach ja na een reboot was het weer weg, en zoals ik begrepen heb zijn de omega drivers toch beter als de acer drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Phusebox schreef op 30 december 2003 @ 23:18:
[...]

ja dat zal het wel zijn dan

want ik kwam uit hibernate en ik gebruik de omega drivers
een te warme grafische kaart lijkt me onlogisch in dit geval

ach ja na een reboot was het weer weg, en zoals ik begrepen heb zijn de omega drivers toch beter als de acer drivers...
Deze probleem ken ik ook. Ik gebruik echter Catalyst 3.9 :)
Ik heb het kunnen verhelpen door de VPU Recovery en de PowerPlay uit te zetten :)
Deze twee opties zit vast wel in de Omega Drivers :]

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hamlet schreef op 31 december 2003 @ 02:02:
[...]

Ik heb het kunnen verhelpen door de VPU Recovery en de PowerPlay uit te zetten :)
Vreemd, vpu recovery was toch juist dat hij je kaart downclokt als hij merkt dat je computer vast gaat lopen ? :D

Nja, fijn dat je het hebt kunnnen oplossen, ik zal dit ook wel aan mijn topic start toe voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

MrFish

Untitled

Hamlet schreef op 31 december 2003 @ 02:02:
[...]

Ik gebruik ook Catalyst 3.9, maar ik zou PowerPlay echt niet uitzetten. Powerplay zorgt er nl. voor dat je accu veel langer meegaat. Een reboot moet volstaan om 't op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

MrFish schreef op 31 december 2003 @ 10:37:
[...]

Ik gebruik ook Catalyst 3.9, maar ik zou PowerPlay echt niet uitzetten. Powerplay zorgt er nl. voor dat je accu veel langer meegaat. Een reboot moet volstaan om 't op te lossen...
Ik denk dat ze juist de slaapstand / standby handig vinden in vergelijking met reboot icm computer afsluiten :)

en volgens mij valt die powerplay wel mee, want volgens mij had de standaard acer ati drivers die optie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

7778 schreef op 29 december 2003 @ 21:50:
Ah, mooi, er waren net al een paar mensen die wat vragen over het toetsenbord hadden (en dan met name de multimedia-knoppen + het e-mail-lampje).

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is de 4 knoppen rechts naast de aan/uit-knop zelf in te stellen zónder de Launch Manager. Ik vind het zelf jammer dat alle extra knoppen alleen maar werken wanneer de Launch Manager van Acer actief is.

Van de volgende knoppen weet ik in ieder geval dat ze níet werken zonder extra software:
Fn-F1
Fn-F2
Fn-F3
[EMAIL]
[WEB]
[P1]
[P2]

Bij de combinaties met Fn plus F4-F8 en de pijltjestoetsen zijn deze problemen er niet, die werken altijd al.

Ik zou graag willen dat ik deze knoppen in elk willekeurig programma als 'hotkey' kan instellen (bijvoorbeeld mijn audiospeler, die deze functie standaard ondersteunt). Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik zou de P1 en P2 knoppen liever als volume regelaar willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hamlet schreef op 31 december 2003 @ 17:47:
[...]

Ik zou de P1 en P2 knoppen liever als volume regelaar willen hebben
Ik denk dat dat nog wel te regelen is... Gewoon op internet zoeken naar 'programmaatjes' (.exe bestanden) die je volume hoger en een die je volume lager maakt en vervolgens deze executables koppelen aan P1 en P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb hier wel een programma voor, ziet er net uit als Bluetooth/Wireless Lan ding. Maar dan extra ondersteuning voor volume :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo, ik ben begonnen aan de TS van deel 6 :)

Klaar

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 01-01-2004 12:22 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.