help, ik kom er echt niet meer uit:
WLAN probleem...
het probleem is het volgende, ik wel een WLAN verbinding naar een andere pc van mij, die verbonden is met een USB adsl modem, laten we deze PC server PC noemen.
Server PC
config:
-WINXP Prof
-2 netwerkkaarten (PCI), 1 Sweex WLAN PCI en 1 gewone 100mbit netwerkkaart
-WLAN kaart voor verbinding met laptop, 100mbit kaart voor verbinding met hub va netwerkkabel.
naam: server
IP: 192.168.0.1
sub: 255.255.255.0
WLAN naam: testje
workgroup: VS
-----------------------------------
Laptop (Acer TM800LCI)
100mbit netwerk werkt.
WLAN werkt niet.
WLAN config:
IP: 192.168.0.10
sub: 255.255.255.0
WLAN naam: testje
workgroup: VS
-----------------------------------
Nu de feiten:
- ze kunnen de naam van het draadloos netwerk (testje) vinden, en ze hebben altijd 5 streepjes ontvangst
- signaal kwaliteit is altijd rond de 95%
- SERVER vindt laptop (soms) maar kan nooit op connecteren: krijgt dan: "Networkname couldn't be found or has no permission to acces this computer"
- LAPTOP vind server niet.
- als ik op zoek naar wireless networks dan vind ie dus testje, als ik WEP key ingeef (ingesteld op 12345) dan gebeurd er niets, en is het hetzelfde als altijd.
- als ik geen WEP key instel, krijg ik zo-en waarschuwing van: onveilig netwerk blablabla, maar als ik dan nog op "connect" druk, gebeurd er weer niets.
Op beide computers staan firewall & alle andere beveiligingen uit.
HOE connecteer je nu naar zo-en draadloos netwerk? ik ken best wel wat van PC's, maar dit lukt me dus echt niet, heb echt zowat alles al geprobeerd....
(via networkbridging of alles apart maakt ook niet uit. De computers hebben NIET dezelfde ipadressen ofzo)
Please help me out!!
er zijn folders geshared
WEP staat uit
ik krijg "Connected to SERVER" te zien
hij staat op beide op ADHOC en alle encrypties staan uit
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 09-11-2003 20:05
]