Acer Travelmate 80x topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.136 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:11
HellBeast schreef op 07 november 2003 @ 21:16:
Ik zit met het volgende probleem. Ik wil op een externe monitor meer dan 60Hz draaien voor games. Hoe krijg ik dat het makkelijkst voor elkaar?

Ik kan wel refreshratefix draaien, maar dan krijg ik errors. Het LCD scherm kan ook niet boven de 60Hz aan als het goed is.

Heeft iemand hier een truukje voor?
Programmatje dat ik jaartje geleden heb gemaakt om dat verveldende 60hz probleem te fixen. Het heeft voor mij altijd perfect gewerkt en gebruik het nog steeds op mijn desktop.

http://users.skynet.be/bk265512/Locker%202.5.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Het is de truuk om hem alleen voor die externe monitor toe te passen en niet voor het LCD scherm van de laptop. (Die kan niet meer dan 60hz).

Kan dat met dit progje?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ja dat kan.

Je kan voor elke (geregistreerde) monitor de refreshrates van alle mogelijke resoluties onafhankelijk configureren.
Het enige wat belangrijk is, is dat je de juiste monitor drivers voor de externe monitor moet installeren (al werkt het in sommige gevallen ook wel zonder).

[ Voor 94% gewijzigd door Schmoove op 07-11-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

okee, dankjewel!!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:30:
Wat is momenteel het laatste revisie nummer van de 803 lcib.

nog een vraag, computer pirates vermeld dat de 803 lcib een 5400 Rpm schijf bevat.
Ik heb in dit topic begrepen dat dit een 4200 Rpm schijf is normaal.....

ik heb hun hierover gemaild, en zij vertellen mij dat zij dit van acer hebben gehoord?

weet iemand hier meer van?
Eindelijk heb ik dan ook mn eigen 803lci, gekocht bij ComputerPirates wat een bijzonder goede winkel is al zeg ik het zelf. Toen ze mij opbelden om de bestelling ff door te nemen heb ik dat misverstand van die harde schijf aangekaart. Die man is het na gaan kijken en hij zij dat het inderdaad een 4200 schijf is, ze zouden het zo snel mogelijk gaan veranderen op de site, dus ben benieuwd. Overings was ie blij dat ik het doorgaf. Blijkbaar zijn de mensen bij het belteam anders ingesteld dan bij het e-mail team, kweet het niet.

Al met al, een geweldige laptop, met prachtige prestaties. SUPER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
sieg, ik heb een TM803, en hier linksboven toetsenbord staat 'Travelmate 800' is dit zo bij iedereen of is er hier iets loos???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
frederick schreef op 07 november 2003 @ 22:03:
sieg, ik heb een TM803, en hier linksboven toetsenbord staat 'Travelmate 800' is dit zo bij iedereen of is er hier iets loos???
Is bij mij ook zo, heb ook de 803, maar er staat 800.
Het is namelijk de 800 serie... die zijn allemaal hetzelfde behalve dat de CPU in snelheid verschild (verdere configuratie verschillen worden uitgedrukt in de letter codering, 'LMib' bijvoorbeeld, of helemaal niet (in het geval van de snelheid van de harddisk)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Schmoove schreef op 07 november 2003 @ 21:01:
[...]

Je hebt er USB 2 op zitten he.... dat is toch redelijk snel. Weet alleen niet of het genoeg is voor dolby digital en dts.

Die 'rare' poort acher op is om je travelmate aan te sluiten op een port replicator (of misschien ook wel een docking station.... al weet ik niet of dat er is).
Het nut van een port replicator is bv dat je zo'n ding op kantoor heb liggen met muis, keyboard, printer, usb randapparatuur erin. Je sluit je laptop dan aan op dat ding en je kan aan de gang.... hoef je niet steeds al die kabels erin en eruit te trekken.
aha dat is wel handig ja.

over die snelheid: ik heb een Van den Hul optical cable en daar staat op dat ze een minimale doorvoer garanderen van 250Mbit/s.. dus usb 2.0 met 480mbit zal idd wel snel genoeg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nog steeds een zwart wit tv out! ik weet niet wat ik nog moet doen om hem goed te laten functioneren. Ik heb in het bios al de instellingen verandert naar PAL en heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar nog steeds niks.

Weet iemand wat ik nog kan veranderen, proberen etc om die tv out normaal te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Zijn er toevallig ook mensen waar bij een acer803 de toetsenvan slijten? er is een stukje uit mijn N toets zie ik nu :/ beetje slecht, ik denk dat ik even een nieuw toetsenbord ga regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

WOEI! ik had neigingen om mijn laptop RMA te sturen die PIEP werd steeds erger, zie ik dat er een nieuwe bios uit is nummer12 :P install ik die WEG PIEP :D :D :D misschien juich ik iets te vroeg... maar tot nu toe werkt het perfect :D :D :D echt SUPAR!!! alleen even een nieuwe keyboard regelen want dit kan nie vind ik dat die N nu als beschadigt is :(

linkje naar de WINDOWS versie naar de nieuwste BIOS:
hier kan je hem downloaden :> ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a12_win.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 08 november 2003 @ 00:20:
Zijn er toevallig ook mensen waar bij een acer803 de toetsenvan slijten? er is een stukje uit mijn N toets zie ik nu :/ beetje slecht, ik denk dat ik even een nieuw toetsenbord ga regelen!
Yep maar dan met een TM800, al een paar keer gemeld in dit topic. De A,E,R,T,N, PgUp en PgDn zijn aan het wegvallen. Weet niet of dat ook onder de garantie valt, maar ik vind dat ze wel verbazingwekkend snel slijten. M'n 8 jaar oude Toshiba bijv. heeft daar nog helemaal geen last van. Maar goed zo'n probleem is het ook weer niet, nieuw toetsenbordje kost maar 27 euro inkoop ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 00:52:
[...]

Yep maar dan met een TM800, al een paar keer gemeld in dit topic. De A,E,R,T,N, PgUp en PgDn zijn aan het wegvallen. Weet niet of dat ook onder de garantie valt, maar ik vind dat ze wel verbazingwekkend snel slijten. M'n 8 jaar oude Toshiba bijv. heeft daar nog helemaal geen last van. Maar goed zo'n probleem is het ook weer niet, nieuw toetsenbordje kost maar 27 euro inkoop ofzo..
Klopt het is geen ramp mijn oude acer (echt old :P travelmate 505) daar werden de toetsen wel lichter van maar stukjes er van wegvallen totaal NIET dit is gewoon slordig ze sturen me maar een nieuw keyboard op (ik ga hem hiervoor NIET RMA sturen beetje te veel risico + dat ik hem geen dag kan missen)
of als je de toetsen kan vervangen een nieuwe N toets ofzo :+

Ze bekieken het maar eem bij acer :+

Update:
Hoe hoog hebben jullie de brightness staan? ik op max (15) vind ik het lekkerste kijken... en jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Qorne op 08-11-2003 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 08 november 2003 @ 01:10:
[...]
Update:
Hoe hoog hebben jullie de brightness staan? ik op max (15) vind ik het lekkerste kijken... en jullie?
Ik heb 'm op min. (1). Vind ik het prettigste kijken. Tja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Qorne schreef op 08 november 2003 @ 00:32:
WOEI! ik had neigingen om mijn laptop RMA te sturen die PIEP werd steeds erger, zie ik dat er een nieuwe bios uit is nummer12 :P install ik die WEG PIEP :D :D :D misschien juich ik iets te vroeg... maar tot nu toe werkt het perfect :D :D :D echt SUPAR!!! alleen even een nieuwe keyboard regelen want dit kan nie vind ik dat die N nu als beschadigt is :(

linkje naar de WINDOWS versie naar de nieuwste BIOS:
hier kan je hem downloaden :> ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a12_win.zip
Goh dus na al mijn "gezeur" had ik toch gelijk en was het toch niet fijn? ....

Bedankt he ..

Maar goed, mooi dat er een oplossing is voor het probleem, mijn laptop piept nu ook soms maar bijna niet meer dus ik laat het oude bios er op, maar het is fijn om te weten dat ik mocht het erger worden zo kan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

RS_003 schreef op 08 november 2003 @ 09:20:
[...]

Goh dus na al mijn "gezeur" had ik toch gelijk en was het toch niet fijn? ....

Bedankt he ..

Maar goed, mooi dat er een oplossing is voor het probleem, mijn laptop piept nu ook soms maar bijna niet meer dus ik laat het oude bios er op, maar het is fijn om te weten dat ik mocht het erger worden zo kan oplossen :)
Ik had geen pieptoon maar sinds een week of 1,5 wel en je hoorde hem alleen alsje geen USB muis had aangesloten :? :+ en hij was best erg hard... dan is het wel irritant maar die pieptoon die je boven het toetsenbord hebt, die hou je denk ik altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 00:19:
IK heb nog steeds een zwart wit tv out! ik weet niet wat ik nog moet doen om hem goed te laten functioneren. Ik heb in het bios al de instellingen verandert naar PAL en heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar nog steeds niks.

Weet iemand wat ik nog kan veranderen, proberen etc om die tv out normaal te laten werken.
Al is in je bios gekeken? daar kun je namelijk de output je tv-out instellen. ik denk dat daar je probleem welis kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xolon schreef op 08 november 2003 @ 11:08:
[...]

Al is in je bios gekeken? daar kun je namelijk de output je tv-out instellen. ik denk dat daar je probleem welis kan liggen.
dat staat zelfs in de tekst die je quote... >:)
Ik heb in het bios al de instellingen verandert naar PAL

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Ik ga nog even mijn probleempje uitleggen....

Ik heb dus sinds woensdag een TM 803LCi. Telkens ik deze aanzet, komt er rechtsonder een ballon-kadertje van windows met het bericht: "new hardware found: ports". Daarna komt er in dat kadertje dat het gaat om mn bluetooth hardware die niet goed geinstalleerd is. Dan verschijnt er op het scherm een kader die de setup vraagt voor die bluetooth. Ik heb dat de eerste keer dan ook gedaan, maar toen die automatische setup was afgesloten, begon het direct opnieuw...en als ik dan op annuleren klik(ik heb het tenslotte al geinstalleerd) dan gaf hij dat er iets mis was met de hardware.
Ik heb al geprobeerd of het een verschil geeft als ik de bluetooth tijdens de setup aan of uitschakel(enable-en hé :)) maar dat geeft geen beter resultaat. Ik heb ook al eens via software configscherm alle bluetooth software verwijderd, maar dit helpte ook niks. Is er ergens in het windows register iets dat ik kan aanpassen zodat hij er niet telkens weer over zeurt, of zouhet werkelijk iets zijn dat die bluetooth(van in het begin dan nogwel) niet marcheert?
Ik heb spijtiggenoeg geen zaken in huis om die bluetooth mee te testen, maar omdat hij er altijd over zeurt zou dat toch niet lukken denk ik....
help....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frederick schreef op 08 november 2003 @ 11:22:
Ik ga nog even mijn probleempje uitleggen....

Ik heb dus sinds woensdag een TM 803LCi. Telkens ik deze aanzet, komt er rechtsonder een ballon-kadertje van windows met het bericht: "new hardware found: ports". Daarna komt er in dat kadertje dat het gaat om mn bluetooth hardware die niet goed geinstalleerd is. Dan verschijnt er op het scherm een kader die de setup vraagt voor die bluetooth. Ik heb dat de eerste keer dan ook gedaan, maar toen die automatische setup was afgesloten, begon het direct opnieuw...en als ik dan op annuleren klik(ik heb het tenslotte al geinstalleerd) dan gaf hij dat er iets mis was met de hardware.
Ik heb al geprobeerd of het een verschil geeft als ik de bluetooth tijdens de setup aan of uitschakel(enable-en hé :)) maar dat geeft geen beter resultaat. Ik heb ook al eens via software configscherm alle bluetooth software verwijderd, maar dit helpte ook niks. Is er ergens in het windows register iets dat ik kan aanpassen zodat hij er niet telkens weer over zeurt, of zouhet werkelijk iets zijn dat die bluetooth(van in het begin dan nogwel) niet marcheert?
Ik heb spijtiggenoeg geen zaken in huis om die bluetooth mee te testen, maar omdat hij er altijd over zeurt zou dat toch niet lukken denk ik....
help....
Ik zou m toch ff laten installeren een paar keer, het kan dat ie meerdere onderdelen van Bluetooth moet installeren ofzo, dus dat ie een paar keer die 'New Hardware' wizard moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
heb in die paar dagen wel al meer dan 10X geprobeerd....:(

oja, weet iemand hoe een externe usb diskettestation zou kosten voor TM803? of bestaat er ook iets om als diskettestation ipv die cdrom erin te steken? zoja wat is de prijs ongeveer??dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frederick schreef op 08 november 2003 @ 11:38:
heb in die paar dagen wel al meer dan 10X geprobeerd....:(

oja, weet iemand hoe een externe usb diskettestation zou kosten voor TM803? of bestaat er ook iets om als diskettestation ipv die cdrom erin te steken? zoja wat is de prijs ongeveer??dank
Voorbeeld van een usb floppy drive in de pricewatch
Deze kost 39 euro, maar er zijn er staan er nog meer in de pricewatch

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Deze had ik eerst per ongeluk als nieuwe topic aangemaakt: ok dan... tweede poging:

Sinds 2 dagen ben ik nu ook een gelukkige bezitter van een TM803. Prachtig ding. Ziet er mooi uit en is lekker snel! In eerste instantie kreeg ik het WLAN netwerk niet aan de praat (SMC 54Mbit wireles router), maar na de installatie van de Intel Proset tools en de juiste WEP keys invullen werkte dat ook perfect.

Maar nu is er iets raars: zodra ik m'n gewone PC aan heb staan werkt de WLAN op m'n Travelmate niet meer :? Het WLAN ledje op de voorkant van de laptop gaat knipperen en als je in de Intel Proset tool kijkt, dan lijkt het erop dat de WLAN kaart continu in en uit schakelt. De muis wordt dan heel erg hakkerig en geluid begint ook te haperen. Ik ben al een dag bezig geweest voordat ik erachter was dat het pas mis gaat zodra m'n gewone PC aanstaat. Voor de duidelijkheid: die PC is gewoon met UTP op de router aangesloten, dus lijkt het me geen WLAN conflict.

Heeft iemand enig idee wat hier loos zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

synthdood schreef op 08 november 2003 @ 12:01:
Deze had ik eerst per ongeluk als nieuwe topic aangemaakt: ok dan... tweede poging:

Sinds 2 dagen ben ik nu ook een gelukkige bezitter van een TM803. Prachtig ding. Ziet er mooi uit en is lekker snel! In eerste instantie kreeg ik het WLAN netwerk niet aan de praat (SMC 54Mbit wireles router), maar na de installatie van de Intel Proset tools en de juiste WEP keys invullen werkte dat ook perfect.

Maar nu is er iets raars: zodra ik m'n gewone PC aan heb staan werkt de WLAN op m'n Travelmate niet meer :? Het WLAN ledje op de voorkant van de laptop gaat knipperen en als je in de Intel Proset tool kijkt, dan lijkt het erop dat de WLAN kaart continu in en uit schakelt. De muis wordt dan heel erg hakkerig en geluid begint ook te haperen. Ik ben al een dag bezig geweest voordat ik erachter was dat het pas mis gaat zodra m'n gewone PC aanstaat. Voor de duidelijkheid: die PC is gewoon met UTP op de router aangesloten, dus lijkt het me geen WLAN conflict.

Heeft iemand enig idee wat hier loos zou kunnen zijn?
Gebruik je vaste ip adressen of dhcp? Misschien dat ze allebei hetzelfde ip krijgen ofzo? Een rotte netwerkkabel kan ook een hoop in de war sturen, maar het wireless segment staat daar los van lijkt me. Heb je het ook als je je laptop via een utp draadje aansluit en wireless uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 09-09 09:38
Faxe schreef op 06 november 2003 @ 23:44:
[...]

Heb je het touchpad misschien uitgezet via Fn+F7 ?
Ja dat was het, ik ben echt über stom |:( 8)7 Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Timmert schreef op 08 november 2003 @ 12:10:
[...]

Gebruik je vaste ip adressen of dhcp? Misschien dat ze allebei hetzelfde ip krijgen ofzo? Een rotte netwerkkabel kan ook een hoop in de war sturen, maar het wireless segment staat daar los van lijkt me. Heb je het ook als je je laptop via een utp draadje aansluit en wireless uitschakelt?
Alles is DHCP. De netwerkkabel is net nieuw. (De oude gaf problemen op 100mBit). Het is best een vaag probleem. Zoadr ik wireless uitschakel is er geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Ik weet dat het al ergens heeft gestaan in dit topic, maar kan het nergens meer terug vinden, dus hier ff mijn vraagie,

Hoe krijg ik dat e-mail notificatie ledje aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met rechts klikken op het icoontje van notebook manager (rechtsonderin)
en dan E-mail configuratie ofzo
(zit nu niet op mn TM800...:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Laatst online: 04-02-2019
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 11:10:
[...]

dat staat zelfs in de tekst die je quote... >:)

[...]
haha!
krijg je als het nog ochtend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag :)

Als ik bijv. Unreal Tournament speel of 3dMark draai, dan is de framerate stukken lager op het moment dat ie op de accu draait, dan wanneer ik hem aan de AC koppel. Dit terwijl ik in Notebook manager de settings voor DC gewoon op 'maximum performance' zet. Hoe kan dit en hoe kan ik zorgen dat ie op de accu gewoon maximaal presteert ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Misschien dat je de Powerplay settings van je videokaart verkeerd hebt staan, je kan deze vinden in je GPU instellingen-scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 13:38:
met rechts klikken op het icoontje van notebook manager (rechtsonderin)
en dan E-mail configuratie ofzo
(zit nu niet op mn TM800...:P)
email configuratie ofzoiets..da is er bij mij niet hoor :(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
frederick schreef op 08 november 2003 @ 20:14:
[...]

email configuratie ofzoiets..da is er bij mij niet hoor :(:(:(
:D Ik ben zelf weer s te lui geweest |:( 8)7, het staat uitvoerig in je handleiding beschreven. Suc6 en toch bedankt. :X

[ Voor 4% gewijzigd door JaP.NeT op 08-11-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al deze topics heb ik er ook ene besteld!
Hoop dat ie volgende binnenkomt...kan eigenlijk niet wachten maar ja..
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Kan je de smartcard reader eigenlijk ook nog voor andere cards gebruiken? Het zou mooi zijn als ik bijvoorbeeld m'n pasje voor Fortis online banking kon gebruiken zonder de externe cardreader van Fortis die je op de COM poort moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
synthdood schreef op 08 november 2003 @ 12:53:
[...]

Alles is DHCP. De netwerkkabel is net nieuw. (De oude gaf problemen op 100mBit). Het is best een vaag probleem. Zoadr ik wireless uitschakel is er geen probleem meer.
Het ziet er naar uit dat ik de oorzaak van m'n WLAN problemen heb gevonden. Het gaat mis zodra m'n Marmitek DVD anywhere setje aanstaat! Dat ding werkt dus net als WLAN op 2,4GHz en dat interfereert blijkbaar dusdanig het WLAN er uit knalt. Vreemd genoeg had ik met een los (54Mbit) PCMCIA kaartje geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Misschien over gaan naar een ander kanaal???
Of zal dat niet veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Bert20 schreef op 09 november 2003 @ 12:41:
Misschien over gaan naar een ander kanaal???
Of zal dat niet veel uitmaken?
Dat had ik al geprobeerd, maar helaas maakte het niet veel uit. Volgens mij neemt die Marmitek zender het niet zo erg nauw met de bandbreedte en stoort ie gewoon op alles wat in de buurt komt van die 2.4 GHz |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help, ik kom er echt niet meer uit: WLAN probleem...
het probleem is het volgende, ik wel een WLAN verbinding naar een andere pc van mij, die verbonden is met een USB adsl modem, laten we deze PC server PC noemen.

Server PC
config:
-WINXP Prof
-2 netwerkkaarten (PCI), 1 Sweex WLAN PCI en 1 gewone 100mbit netwerkkaart
-WLAN kaart voor verbinding met laptop, 100mbit kaart voor verbinding met hub va netwerkkabel.

naam: server
IP: 192.168.0.1
sub: 255.255.255.0

WLAN naam: testje
workgroup: VS
-----------------------------------
Laptop (Acer TM800LCI)
100mbit netwerk werkt.
WLAN werkt niet.
WLAN config:
IP: 192.168.0.10
sub: 255.255.255.0

WLAN naam: testje
workgroup: VS
-----------------------------------

Nu de feiten:
- ze kunnen de naam van het draadloos netwerk (testje) vinden, en ze hebben altijd 5 streepjes ontvangst
- signaal kwaliteit is altijd rond de 95%
- SERVER vindt laptop (soms) maar kan nooit op connecteren: krijgt dan: "Networkname couldn't be found or has no permission to acces this computer"
- LAPTOP vind server niet.
- als ik op zoek naar wireless networks dan vind ie dus testje, als ik WEP key ingeef (ingesteld op 12345) dan gebeurd er niets, en is het hetzelfde als altijd.
- als ik geen WEP key instel, krijg ik zo-en waarschuwing van: onveilig netwerk blablabla, maar als ik dan nog op "connect" druk, gebeurd er weer niets.

Op beide computers staan firewall & alle andere beveiligingen uit.
HOE connecteer je nu naar zo-en draadloos netwerk? ik ken best wel wat van PC's, maar dit lukt me dus echt niet, heb echt zowat alles al geprobeerd....

(via networkbridging of alles apart maakt ook niet uit. De computers hebben NIET dezelfde ipadressen ofzo)
Please help me out!!

er zijn folders geshared
WEP staat uit
ik krijg "Connected to SERVER" te zien
hij staat op beide op ADHOC en alle encrypties staan uit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijd terug heeft er in dit forum een link gestaan naar een pdf file met daarin de service handleiding van de travelmate. Daarin stond hoe je hem uit elkaar moet halen etc. Weet iemand nog wat die link is? Ik kan hem niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 10:37:
Een tijd terug heeft er in dit forum een link gestaan naar een pdf file met daarin de service handleiding van de travelmate. Daarin stond hoe je hem uit elkaar moet halen etc. Weet iemand nog wat die link is? Ik kan hem niet meer vinden.
Dat lijkt me sterk, aangezien zulke info niet naar buiten gebracht mag worden.
In de zin van de hele sheet op papier. Het is iets anders als je wil weten hoe je bijv. geheugen bij moet plaatsen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 10:48:
[...]

Dat lijkt me sterk, aangezien zulke info niet naar buiten gebracht mag worden.
In de zin van de hele sheet op papier. Het is iets anders als je wil weten hoe je bijv. geheugen bij moet plaatsen :)
Hij staat toch echt wel hier :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 10 november 2003 @ 12:19:
[...]

:? Oke, dit is vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Thanx, kan ik ff gaan sleutelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
weer een narigheidje :s met mn tm803, maar nu is het softwarematig...
de knop van email berichtjes staat aan, dus als er een mail is knippert ie ook. Ik druk er dan op om outlook express te laten openen, maar dit duurt héééééééééél erg lang! het screen van outlook express komter wel zo goed als direct op maar tegen dat ik in het prgramma zelf ben...is het alweer een halve minuut later. In outlook staan misschien 5 mails en echt geen zware ofzo, want in het begin toen outlook geconfigureerd was toen klikte ik op het icoontje en toen zat ik meteen in mn ibox, maar nu, door de een of andere spijtige reden duurt het kweetniehoelang :(. Soms iemand die hetzelfde probleem heeft/had en die mij een oplossing kan bieden? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

frederick schreef op 10 november 2003 @ 13:26:
de knop van email berichtjes staat aan, dus als er een mail is knippert ie ook. Ik druk er dan op om outlook express te laten openen, maar dit duurt héééééééééél erg lang! het screen van outlook express komter wel zo goed als direct op maar tegen dat ik in het prgramma zelf ben...is het alweer een halve minuut later. In outlook staan misschien 5 mails en echt geen zware ofzo, want in het begin toen outlook geconfigureerd was toen klikte ik op het icoontje en toen zat ik meteen in mn ibox, maar nu, door de een of andere spijtige reden duurt het kweetniehoelang :(. Soms iemand die hetzelfde probleem heeft/had en die mij een oplossing kan bieden? Thx
Probeer eens een ander proggel er achter te hangen, bijv. Word ofzo... weet je gelijk waar het aan ligt. (ik denk zelf outlook)

Ik gebruik de mail-cliënt van Mozilla en no problems so far...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

frederick schreef op 10 november 2003 @ 13:26:
Kijk ook eens wat een b.v. een virus scanner doet en ook e.v.t. internet sucurity doet. Daarnaast heeft het volgende ook wel invloed: hoeveel moet Outlook binnen halen bij opstarten, en dan niet de nieuwe mail maar je bestaande in de diverse postvakjes zowel in als uit en ook de verwijderde post. ALs dat behoorlijk groot is. Kijk eens bij: je local settings enz.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis aan deze WLAN config??

als ik een draadloze verbinding wil maken tussen mijn laptop & server kan ik niet connecteren naar die server computer. Ik heb screenshots genomen van alles, en ze in de volgorde gezet zoals ik connecteer.
Wie weet zien jullie iets verkeerd op deze screenshots.

Beide systemen draaien op WINXP prof en ze hebben beide ip adressen (server op 192.168.0.1 en laptop op ...0.2)
please help me out (met gewone netwerkkabel werkt het wel)

foto's:

Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/vanslooten/wlan/config.jpg
config van de wlan kaart op laptop
Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/vanslooten/wlan/config2.jpg
andere tabblad
Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/vanslooten/wlan/connect1.jpg
als ik WLAN activeer, dan krijg ik dit vanonder
Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/vanslooten/wlan/connect2.jpg
dan geef ik mijn zelf aangemaakte WEP key in.
Daarna zie ik dan onderaan weer een kadertje met: Wireless connection to SERVER (peer to peer) 11mbit.
Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/vanslooten/wlan/error.jpg
als ik dan naar de computer server zoek en connecteer krijg ik dit
Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/vanslooten/wlan/config.jpg
en pingen lukt ook niet... (op deze foto wel een ander ip adress gebruikt dan de huidige config, oude foto.

Heeft iemand nog enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij die smartcard beveiliging ofzo (bij netwerkverbindingen»eigenschappen)
moment... pic maken

Sorry verkeerd gekeken |:(

heb je t al zonder WEP key geprobeerd? Ik moet namelijk de hele sleutel invoeren en niet mn password zeg maar...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:48:
volgens mij die smartcard beveiliging ofzo (bij netwerkverbindingen»eigenschappen)
moment... pic maken

Sorry verkeerd gekeken |:(

heb je t al zonder WEP key geprobeerd? Ik moet namelijk de hele sleutel invoeren en niet mn password zeg maar...
zonder WEP key werkt het ook niet.
hoe moet jij dat dan ingeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:57:
[...]

zonder WEP key werkt het ook niet.
hoe moet jij dat dan ingeven??
ik heb 128bits en dan zit je dus met zoiets:
DAA416E9228733FBF0A41E9F16

maar t lijkt iets met rechten op je server zou ik zeggen, als ie t netwerk wel gewoon 'ziet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Met mijn nieuwe Modem/router had ik ook dat probleem dat ie het netwerk wel zag maar dat ik er niet op mogt komen.

NA drie dagen zoeken bleek het aan zonealarm te liggen, ook al stond deze helemaal uit dus niet meer actief bij opstarten.
Na het uninstaleren ervan deed het netwerk het pas goed. Misschien ligt het daaraan??

Zal wel nniet, maar goed ik probeer ook maar te helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
[...]

Dit gaat wel verschrikkelijk traag trouwens..... :{
Van andere FTP sites (Fedora) haal ik ~110kbyte/s
Hier mag ik blij zijn als het boven de 5kbyte/s uitkomt....

Enige hoe dat komt vws :? :?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een paar dagen terug mijn TM 803 ontvangen maar zit met een vervelend probleem: mijn scherm is al 2x uitgevallen terwijl de rest wel blijft draaien.

De eerste keer was toen ik Knoppix 3.3 eens uittestte. Het boeltje ging perfect tot ik wou afsluiten. Op een gegeven moment vroeg Knoppix mij om de cd te verwijderen en daarna werd het scherm zwart maar bleef dus het groene lampje vooraan branden en linksachter blijft die ventilator draaien (af en toe stopt dat eens voor een minuutje en dan begint het weer). Enige oplossing leek mij dus om de pc gewoon te laten draaien tot de batterij plat was want Ctrl-Alt-Del of Alt-F4'en of de On/Off button indrukken gaf nix.

Ik dacht dus 'nooit meer Knoppix gebruiken op deze laptop want die geeft een vervelend probleem' . Vandaag echter zit ik samen met de familie wat fotootjes te bekijken (via 'diavoorstelling' in Windows XP) en plots krijg ik opnieuw een zwart scherm terwijl de rest blijft draaien... En dus weer nix aan te doen en dus moet ik weer mijn batterij laten leeglopen.

1) iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn
en
2) heeft iemand mss een oplossing? (ik zou het boeltje eens formatteren en daarna wel zien)

Hopelijk kan iemand mij helpen,
Groetjes,

Den Billie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wat de Extended garantie van Acer mag kosten
De garantie wordt dan o.a. uitgebreid naar 3 jaar.

Iemand toevallig ervaring met deze vorm van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warranty upgrades for all models
3 year Pick up and delivery
Reparation within 5 days
All countries in European Union, including Norway and Switzerland
With or without accidental damage insurance
Registration within 15 days after notebook purchase (Enduser invoice)

NB.EUADV.001 AcerAdvantage New Edition warranty upgrade to 3 years pick up & delivery including accidental damage insurance 164.-
NB.EUADV.002 AcerAdvantage Light New Edition warranty upgrade to 3 years pick up & delivery 123.-

Verschillen en meer informatie kan je hier vinden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:07:
Hey,

Ik heb een paar dagen terug mijn TM 803 ontvangen maar zit met een vervelend probleem: mijn scherm is al 2x uitgevallen terwijl de rest wel blijft draaien.

De eerste keer was toen ik Knoppix 3.3 eens uittestte. Het boeltje ging perfect tot ik wou afsluiten. Op een gegeven moment vroeg Knoppix mij om de cd te verwijderen en daarna werd het scherm zwart maar bleef dus het groene lampje vooraan branden en linksachter blijft die ventilator draaien (af en toe stopt dat eens voor een minuutje en dan begint het weer). Enige oplossing leek mij dus om de pc gewoon te laten draaien tot de batterij plat was want Ctrl-Alt-Del of Alt-F4'en of de On/Off button indrukken gaf nix.

Ik dacht dus 'nooit meer Knoppix gebruiken op deze laptop want die geeft een vervelend probleem' . Vandaag echter zit ik samen met de familie wat fotootjes te bekijken (via 'diavoorstelling' in Windows XP) en plots krijg ik opnieuw een zwart scherm terwijl de rest blijft draaien... En dus weer nix aan te doen en dus moet ik weer mijn batterij laten leeglopen.

1) iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn
en
2) heeft iemand mss een oplossing? (ik zou het boeltje eens formatteren en daarna wel zien)

Hopelijk kan iemand mij helpen,
Groetjes,

Den Billie.
Niet echt een oplossing. Maar als je weer het probleem hebt is het misschien handig om de batterij eruit te halen en niet te wachten tot ie leeg is :P . Scheelt een hoop tijd...

Toch nog maar wat toevoegen, heb je niet toevallig Fn+ F6 ingedrukt (backlight uit), oh wacht als ie het onder Knoppix ook heeft kan dat niet 8)7.
Eh wat wel zou kunnen zijn is dat ie denkt dat het signaal naar een externe monitor/tv gaat en daarom de TFT uitgaat... (ik ben ook maar aan het brainstormen). Dan zou het dus aan brakke videodrivers kunnen liggen... het kan natuurlijk ook hardwarematig zijn.

Een format + reinstall kan natuurlijk nooit kwaad :) .

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 11-11-2003 16:24 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 11 november 2003 @ 11:58:
Met mijn nieuwe Modem/router had ik ook dat probleem dat ie het netwerk wel zag maar dat ik er niet op mogt komen.

NA drie dagen zoeken bleek het aan zonealarm te liggen, ook al stond deze helemaal uit dus niet meer actief bij opstarten.
Na het uninstaleren ervan deed het netwerk het pas goed. Misschien ligt het daaraan??

Zal wel nniet, maar goed ik probeer ook maar te helpen :+
heb nooit zonealarm geinstalleerd of een andere firewall dus.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

w-k-pieters schreef op 11 november 2003 @ 16:21:
[...]

Niet echt een oplossing. Maar als je weer het probleem hebt is het misschien handig om de batterij eruit te halen en niet te wachten tot ie leeg is :P . Scheelt een hoop tijd...

Toch nog maar wat toevoegen, heb je niet toevallig Fn+ F6 ingedrukt (backlight uit), oh wacht als ie het onder Knoppix ook heeft kan dat niet 8)7.
Eh wat wel zou kunnen zijn is dat ie denkt dat het signaal naar een externe monitor/tv gaat en daarom de TFT uitgaat... (ik ben ook maar aan het brainstormen). Dan zou het dus aan brakke videodrivers kunnen liggen... het kan natuurlijk ook hardwarematig zijn.

Een format + reinstall kan natuurlijk nooit kwaad :) .
Fn + F6 werkt ook onder Linux. Alleen de mediatoetsen erboven, dus mail, explorer, p1 en p2 werken niet. De rest dus wel.

Maar ik denk dat het probleem hardwarematig is. Kijk het nog even aan, anders is het denk ik echt RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Virus3000. Bij je instellingen staat: This is a computer-to-computer (ad-hoc) network; wireless acces points are not used aangevinkt. Misschien moet je die effe uitvinken? Is maar een idee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:27

MrFish

Untitled

@ den billie:

Als je laptop nou niet uit gaat als je op de uitknop drukt, hou die uitknop dan 5 seconden ingedrukt. Wedden dat ie dan uit gaat? ;)

BTW: ik vermoed (net als w-k-pieters) dat je perongeluk FN + F5 of FN + F6 hebt ingedrukt, dan gaat je scherm idd uit. Gewoon nog een keertje drukken, en hij is weer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:47:
Hey Virus3000. Bij je instellingen staat: This is a computer-to-computer (ad-hoc) network; wireless acces points are not used aangevinkt. Misschien moet je die effe uitvinken? Is maar een idee hoor :)
euhm, ik zal het eens testen, maarja, tis een ad-hoc netwerk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch denk ik dat het meer met rechten etc te maken heeft
staat de werkgroep wel hetzelfde ingesteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 22:41:
[...]

euhm, ik zal het eens testen, maarja, tis een ad-hoc netwerk natuurlijk...
Tja je gebruikt een wireless accespoint dus ik neem aan dat t dan wel noodzakelijk is. ad-hoc is computer naar computer en het is niet fysiek met een draadje maar dus draadloos. Tenminste dat is mijn idee ervan, maar probeer het idd is.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

vwk, ik heb problemen met de aan/uit knop van me laptop en de muis is lam. Denk je dat ze het probleem kunnen achterhalen, is het aan/uit knop probleem bekend? Anders laat ik heb namelijk repareren (hebben niet voor niks 3jaar support pack ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 12 november 2003 @ 12:16:
vwk, ik heb problemen met de aan/uit knop van me laptop en de muis is lam. Denk je dat ze het probleem kunnen achterhalen, is het aan/uit knop probleem bekend? Anders laat ik heb namelijk repareren (hebben niet voor niks 3jaar support pack ;))
Alles is te achterhalen ;) Ik zou zeggen vraag een RMA aan en dan word 'ie opgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:48:
[...]

Tja je gebruikt een wireless accespoint
geen resultaat

ik gebruikt GEEN accespoint (infrastructure)...
dus adhoc moet aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:08:
[...]

geen resultaat

ik gebruikt GEEN accespoint (infrastructure)...
dus adhoc moet aanstaan
Ow ok, ik dacht dat je wel een accesspoint gebruikte :) Maarre wat gebruik je dan om een wireless verbinding te maken dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:54:
[...]

Ow ok, ik dacht dat je wel een accesspoint gebruikte :) Maarre wat gebruik je dan om een wireless verbinding te maken dan :?
Ad-hoc = tussen 2 draadloze netwerkkaarten een rechtstreekse verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Zow ik heb net een paar pics geschoten @ school.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/asaveur/pic/Acerlap1.JPG

Gewoon een foto'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
O+ :9~ Hijs mooi he :o :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hey, wat doe jij met m'n laptop!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Laatst online: 12:55

IJ

Ben nu bijna een week de eigenaar van een TM803LCI. Niets dan lof over het apparaat.
De batterij gaat lang mee (nu al 4 uur met alleen wat internetten...20 procent over nog).
Het scherm is erg mooi (de inkijkhoek is wat klein vind ik, maar de resolutie is super).
De ventilator springt zelden aan met gewoon werk...als ik spelletjes speel heb ik toch geluid aan en heb je geen last van het lawaai dat de fan maakt.
Wireless LAN werkt prima in combinatie met de Linksys BEFW11S4, zelfs met de Acer drivers is het bereik overal in huis very good tot excellent.
De S-video out en VGA out werken beide prima, haarscherp beeld...geen last van een pieptoon/ leeglopende accu 's nachts.

De harddisk linksvoor wordt weliswaar warm..maar hier stoor ik me eigenlijk totaal niet aan...zelfs lekker als je in een koude ruimte zit ;)

Kortom..ik ben zeer tevreden met mijn laptoppie en ik heb geen enkel probleem waar ik bang voor was alvorens de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Laatst online: 12:55

IJ

Bedankt :P

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Wat mij opvalt is waarom iedereen die lompe stickers laat zitten :P

Het eerste wat ik deed was die stickers verwijderen. Designed for Windows XP :r Die was er als eerste af. Stickers op je laptop is toch lelijk?

Ow en wie heeft die uberlelijke specificatiesticker er nog opzitten? :D

Verwijderd

HJR schreef op 13 november 2003 @ 09:18:
Ikke :z

• JaP.NeT
HJR schreef op 13 november 2003 @ 09:18:

Die heb ik aan de onderkant geplakt :D, verder heb ik er zelfs een stikkertje bijgeplakt van mn Soundblaster Audigy 2 NX, zat ook zo'n soort stikker bij net als bijvoorbeeld die van de Centrino.

Maaruh wat ik mij dus afvroeg, zit er nou wel of geen doorzichtig beschermlaagje op die stikkertjes, volgens mij niet op de ATi, maar wel op die van XP en Centrino toch?

• JaP.NeT
Dan nog ff iets, weet iemand die link naar die zelf gemaakte driversite? Ook van een tweaker op dit forum. Ik ben die link onverhoopt kwijt geraakt 8)7 . Alvast bedankt. :)

Verwijderd

IJ schreef op 12 november 2003 @ 21:29:
De harddisk linksvoor wordt weliswaar warm..maar hier stoor ik me eigenlijk totaal niet aan...zelfs lekker als je in een koude ruimte zit ;)
Ik vind dat dus ook best wel fijn. Normaal gesproken heb ik altijd een ijskoude linkerhand (geen flauw idee waarom dat rechts minder is eigenlijk) als ik lang achter mijn PCtje zit. Sinds ik de laptop heb is dat echt een stuk minder geworden :D Oh, ik heb trouwens de TMS800

Verwijderd

JaP.NeT schreef op 13 november 2003 @ 12:28:
Dan nog ff iets, weet iemand die link naar die zelf gemaakte driversite? Ook van een tweaker op dit forum. Ik ben die link onverhoopt kwijt geraakt 8)7 . Alvast bedankt. :)
ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/TravelMate_80x/

Dit is in ieder geval die van Acer :)
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 13:01:
[...]
Ik vind dat dus ook best wel fijn. Normaal gesproken heb ik altijd een ijskoude linkerhand (geen flauw idee waarom dat rechts minder is eigenlijk) als ik lang achter mijn PCtje zit. Sinds ik de laptop heb is dat echt een stuk minder geworden :D Oh, ik heb trouwens de TMS800
Koude hand? Lang PC-gebruik? Better watch for RSI :X

• Montana

Montana

Nieuwe Bios d 4a14 is beschikbaar

Linkje
ftp://ftp.support.acer-eu...book/TravelMate_80x/bios/

En zit er in zonder problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Montana op 13-11-2003 19:56 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Speedpete

Speedpete

was barman

JaP.NeT schreef op 13 november 2003 @ 11:44:
[...]

Die heb ik aan de onderkant geplakt :D, verder heb ik er zelfs een stikkertje bijgeplakt van mn Soundblaster Audigy 2 NX, zat ook zo'n soort stikker bij net als bijvoorbeeld die van de Centrino.

Maaruh wat ik mij dus afvroeg, zit er nou wel of geen doorzichtig beschermlaagje op die stikkertjes, volgens mij niet op de ATi, maar wel op die van XP en Centrino toch?
Nee nee nee!!!

Alleen de XP heeft een laagje... Die Centrino-sticker is bij mij vernaggeld omdat ik dacht dat er een laagje op zat :'(

En ja, d'r zit wel een laagje op, maar dat laagje is gelijmd.. dus niet gaan frutten eraan... Zodra ik een nieuwe sticker kan krijgen (sint juttemis dus) gaat wordt ie vervangen...

Verwijderd

Gewoon een stukje plakband op plakken, toch? :Y)

• Bert20
Montana schreef op 13 november 2003 @ 19:40:

Linkje

Wat is er veranderd aan deze versie dan???
Wordt de laptop er beter op of kan ik het net zo goed niet doen?

• synthdood
Montana schreef op 13 november 2003 @ 19:40:

Linkje

Ik heb mijn TM803 precies een week geleden gekocht en daar zit al versie 4a14 in. Ik neem aan dat dit dezelfde versie is die je nu ook kan downloaden?

• Montana

Montana

Bert20 schreef op 13 november 2003 @ 20:26:
[...]

Wat is er veranderd aan deze versie dan???
Wordt de laptop er beter op of kan ik het net zo goed niet doen?
Er zit geen bestandje bij, maar omdat bij mij het tot nu toe altijd is goed gegaan al vanaf versie 3a15. Heb ik er vertrouwen in om dit te doen. En je kan altijd zeer snel en gemakkelijk terug naar de vorige. Er zaten in de vorige updates goede verbeteringen in.

• Bert20
Nou hij zit erin.....
Hij werkt nog wat een geluk zeg :9

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54

Nakebod

Nope.

Zojuist XP opnieuw geinstalleerd, en ook weer even nieuwe bios erop gegooid, nu nog de eerste merkbare verandering :P
Helaas nog steeds geen remaining time in SpeedstepXP :(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik heb mijn 800 nu zo'n 5 maandjes en hij werkt naar behoren...

eerst werkte plug&play niet bij mijn usb-poorten en ging de laptop soms niet aan, maar die problemen zijn opgelost door bios 4A12 i.c.m. de nieuwe chipset drivers.

enige minpunt vind ik dat de letters vervagen na een tijdje
heb nu al 3 kale letter-toetsen :(

maar goed, dus tip: installeer de nieuwste chipset-drivers

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 13-11-2003 21:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mooooody schreef op 13 november 2003 @ 21:08:
enige minpunt vind ik dat de letters vervagen na een tijdje
heb nu al 3 kale letter-toetsen :(
Daarvoor is mijne terug naar Acer geweest, keurig netjes vervangen :).

• squaddie
  • Laatst online: 11-09 18:08
Timmert schreef op 13 november 2003 @ 21:13:
[...]

Daarvoor is mijne terug naar Acer geweest, keurig netjes vervangen :).
Het wordt wel opgelost door Acer, maar je ben wel weer je laptop kwijt voor minimaal 3 werkdagen terwijl je de laptop eigenlijk niet kan missen (ikke in ieder geval).

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• JaP.NeT
Speedpete schreef op 13 november 2003 @ 20:11:
[...]

Nee nee nee!!!

Alleen de XP heeft een laagje... Die Centrino-sticker is bij mij vernaggeld omdat ik dacht dat er een laagje op zat :'(

En ja, d'r zit wel een laagje op, maar dat laagje is gelijmd.. dus niet gaan frutten eraan... Zodra ik een nieuwe sticker kan krijgen (sint juttemis dus) gaat wordt ie vervangen...
Goed dat je het zegg :o ik heb het ook al geprobeerd haha, want ik d8 het ook. Me hoekje is een klein beetje gemold. Oeps whaha :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
squaddie schreef op 13 november 2003 @ 22:58:
[...]

Het wordt wel opgelost door Acer, maar je ben wel weer je laptop kwijt voor minimaal 3 werkdagen terwijl je de laptop eigenlijk niet kan missen (ikke in ieder geval).
Drie werkdagen? Mijn lappie is nu al bijna 2 weken bij Acer in verband met een klevende linker muisknop. En nog steeds niks gehoord :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
xantos schreef op 14 november 2003 @ 07:56:
[...]

Drie werkdagen? Mijn lappie is nu al bijna 2 weken bij Acer in verband met een klevende linker muisknop. En nog steeds niks gehoord :'(
Was een hypothetische stelling van de reparatiesnelheid van Acer want mijn Laptop ligt ook al een week bij Acer en ik denk dat ik vandaag maar weer eens mijn cursus vreemde talen ga oppakken (lees: minimaal een kwartier naar het bandje van Acer Support luisteren).

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word bij verteld: 10 tot 15 werkdagen. Dat komt met de weekenden en verzenden neer op 2 tot 3 weken. Dat je na 2 weken nog niks gehoord hebt kan gebeuren, dat is nou eenmaal de periode die er voor staat.

Als je notebook pas een week weg is, en je hebt of geen warranty extension, of het is geen net nieuwe machine (DOA), dan moet je dat niet vreemd vinden, dat word er ook bij gezegd, en staat meerdere malen in dit topique B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 09:08:
Er word bij verteld: 10 tot 15 werkdagen. Dat komt met de weekenden en verzenden neer op 2 tot 3 weken. Dat je na 2 weken nog niks gehoord hebt kan gebeuren, dat is nou eenmaal de periode die er voor staat.

Als je notebook pas een week weg is, en je hebt of geen warranty extension, of het is geen net nieuwe machine (DOA), dan moet je dat niet vreemd vinden, dat word er ook bij gezegd, en staat meerdere malen in dit topique B)
Ook als het een DOA is :?

Zaterdag opgehaald bij de winkel, zondag probleem geconstateerd en maandag is hij opgehaald door DHL, vrijdag is hij geregisteerd bij Acer, dinsdag contact gehad maar bleek hij op de normale stapel te liggen en ik hoop dat vandaag er iets aan gebeurt is want uit zijn verhaal maakte ik duidelijk op dat de laptop nog niet was nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOA is mits alles op voorraad is 3 tot 5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ach. Ik heb een waranty pack met drie dagen response tijd, dus dan verwacht ik ook dat binnen die tijd gefixed is. Anders wil ik schadevergoeding, haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook mijn TM803 is binnen... een damn... wat een mooi dingetje is dat!!! :D >:)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.