Acer Travelmate 80x topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.138 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
alienfruit schreef op 14 november 2003 @ 14:10:
Ach. Ik heb een waranty pack met drie dagen response tijd, dus dan verwacht ik ook dat binnen die tijd gefixed is. Anders wil ik schadevergoeding, haha :D
Moet je eerst 2 weken in de wachtrij staan voor ze reageren 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Dan zijn ze mooi de l***l :+ :)
Heb niet voor niks 180euro betaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Een vraagje tussendoor:

Ik heb nu mijn TM800 als Counterstrike server draaien. Ik draai hem niet 24/7, maar vanaf 7:30 tot ongeveer 00:00.

Nu vraag ik me af of mijn laptop wel tegen dat lange aanstaan kan. Ik schakel wel het beeldscherm uit natuurlijk.

Server draait overigens als een zonnetje : 213.84.171.57:27015

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Effe gekke vraag tussendoor, ik dacht vandaag laat ik eens een paar game demos proberen omdat er zon goeie 3dkaart in de laptop zit. Alleen me laptop blijft om de haverklop hangen in de spelletjes je hoort het geluid dan ook herhalen en je krijgt zonder mogelijkheid de Takenbeheer te voorschijn :( Iemand enig idee? Ik heb gewoon de Acer drivers.

Versie: 7.83-030120a1-007482C
Customer: Acer

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 14-11-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Nieuwe BIOS! 4A14

Windows versie: ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a14_win.zip

DOS versie: ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a14_dos.zip

Release Notes zijn er, maar niet bereikbaar op het welbekende Duitse forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
alienfruit schreef op 14 november 2003 @ 16:15:
Effe gekke vraag tussendoor, ik dacht vandaag laat ik eens een paar game demos proberen omdat er zon goeie 3dkaart in de laptop zit. Alleen me laptop blijft om de haverklop hangen in de spelletjes je hoort het geluid dan ook herhalen en je krijgt zonder mogelijkheid de Takenbeheer te voorschijn :( Iemand enig idee? Ik heb gewoon de Acer drivers.

Versie: 7.83-030120a1-007482C
Customer: Acer
Niet te warm?

Anders ff andere drivers gebruiken, de omega drivers doen het op deze laptop ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
NU weet ik wanneer nou die piep eris en wanneer niet.

Bij mij heeft het iets met dat USB te maken. wanneer er een USB muis inzet geen piep. Wanneer er geen inzit wel een PIEP!!

Zit dus nu op de bank en hoor heel de tijd dat irri gepiep :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 14 november 2003 @ 17:00:
NU weet ik wanneer nou die piep eris en wanneer niet.

Bij mij heeft het iets met dat USB te maken. wanneer er een USB muis inzet geen piep. Wanneer er geen inzit wel een PIEP!!

Zit dus nu op de bank en hoor heel de tijd dat irri gepiep :'(
Toch gek, je zou met die muis eerder andersom verwachten..

[/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
En als je zonder usb zit en je zet je blauwetand aan dan gaat ie ook weg.

Maar ja volgens mij is dat BT ook via USB dacht ik ergens gelezen te hebben in de instellingen.

Lekkeer vaaag weer. Maar ja die BIOS Update verhielp het dus nie

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

heb ff mijn Radeon9000 overgeklokt :)

core/mem was eerst 250/200, nu is het 275/250 en hij werkt nog prima
accu gaat ook net zo lang mee, alleen fifa2004 draait nu wél lekker op high detail :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na anderhalve maand nog steeds zeeeeeer tevreden over m'n TM 803Lci :)

Dat wou ik even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en totaaaaaal geen last van een piep :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 14 november 2003 @ 17:23:
En als je zonder usb zit en je zet je blauwetand aan dan gaat ie ook weg.

Maar ja volgens mij is dat BT ook via USB dacht ik ergens gelezen te hebben in de instellingen.

Lekkeer vaaag weer. Maar ja die BIOS Update verhielp het dus nie

Jammer
Ik had idd ook die piep vandaag zonder usb muis en volgens mij alleen op accu, klopt dat :?

Kortom als ik bluetooth permanent aanzet.... geen last? vanavond ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 17:41:
[...]

Ik had idd ook die piep vandaag zonder usb muis en volgens mij alleen op accu, klopt dat :?

Kortom als ik bluetooth permanent aanzet.... geen last? vanavond ff proberen :)
Dat was op mijn 1e laptop ook eerst de oplossing, maar na een tijdje begon dat ook weer :|

Nja nu "gelukkig" alleen nog maar een zachte piep en geen keiharde K*T piep die je 10meter verder nog hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
10km verderop valt wel mee. Maar wel zo hoog dat als dat ding op schoot staat dat je hem hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 14 november 2003 @ 18:46:
10km verderop valt wel mee. Maar wel zo hoog dat als dat ding op schoot staat dat je hem hoort
echt hard is ie niet maar cker wel irritant, doordat ie zo hoog is ga je je er heel erg aan ergeren

binnenkort gaat ie toch een x RMA i.v.m. de muisknop links, wil m alleen geen 3 weken missen :( dus w8 nog ff af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
NOU RMA ervoor ga ik nie doen hoor...

EN die linkermuisknop gebruik ik nie
Dus hopelijk hoeft die nooit RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 14 november 2003 @ 19:12:
NOU RMA ervoor ga ik nie doen hoor...

EN die linkermuisknop gebruik ik nie
Dus hopelijk hoeft die nooit RMA
ik ook bijna niet, maar ik wil gewoon dat dat ding goed werkt, daar heb ik immers recht op...
als ik dat ding ooit tweedehands zou willen vekopen kan ik moeilijk zeggen: ja dat hoort zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Hey,
Weet iemand nog de functie om alle paginas van het acerforum op 1 pagina kan zien zodat ik mn vraag kan opzoeken, of herkent toevallig iemand dit?
Snachts is het net of mn laptop nog een héél klein beetje zacht zoemt..ik dacht dus dat ie misschien nog een beetje draait(wat het dan ook maar mag wezen :s). Als ik de volgende dag mn laptop insteek in het stopcontact(snachts heeft ie niet ingezeten, en de vorige dag was de batterij 100% opgeladen) dan begint ie op te laden, en mn batterij is dan een tweetal procent minder vol dan ervoor. Is dit normaal of is dit iets waaraan ik iets kan doen?? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Heb ik ook, blijkbaar is er iets wat blijft stroom verbruiken en dat toontje maakt.
Werkt voor de rest wel normaal. Ik neem de batterij er uit als ik hem niet gebruik want ik gebruik hem meestal aan de adapter en denk niet dat het gezond is voor de batterij dat hij altijd weer zo'n stukje moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Als ik het goed had begrepen, dan is het zo dat die paar procent komt door het opstarten van de PC. Overigens vind ik het inmiddels wel meevallen wat betreft piepjes zoemen etc.

De nieuwe biosupdates lossen al een hoop op alleen zou ik zo graag willen dat er eindelijk resterende tijd bij speedstep of de windowsbatterijmeter komt te staan. Binnenkort is het kerstmis (sinterklaas is waarschijnlijk te snel) de hoogste tijd om een nieuwe biosupdate met deze functie te kunnen verwachten 5xxx.

Het is zo irritant dat ik me laptop niet een paar weekjes kan missen... ik wil ook zo graag muisknoppen die het doen :'( .

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 14-11-2003 21:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb vanavond mijn 803 notebook eens aangesloten op een externe monitor. Dit was een iiyama AU5131DT. Normaal gesproken heb ik dit scherm via een DVI kabel aangesloten op een Geforce 4 4600 ti.

Ik zag wel verschil tussen het notebook en de gewone PC maar dit verschil was ongeveer hetzelfde als tussen anoloog en digitaal aansluiten op mijn geforce 4

Kortom de externe monitor uitgang van mijn laptop werkt prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
StRuJeKeR schreef op 14 november 2003 @ 20:51:
Heb ik ook, blijkbaar is er iets wat blijft stroom verbruiken en dat toontje maakt.
Werkt voor de rest wel normaal. Ik neem de batterij er uit als ik hem niet gebruik want ik gebruik hem meestal aan de adapter en denk niet dat het gezond is voor de batterij dat hij altijd weer zo'n stukje moet opladen.
Ik heb een artikel op internet gelezen over LI-ION accu's en geschreven door een expert op het gebied van accu's en die gaf een aantal tips (verdeeld over 6 pagina's) om de accu in top conditie te houden:
- LI-ION accu's kunnen slecht tegen bewaren, helemaal als deze nog geladen is, dus voor het bewaren eerst zover mogelijk leeg laten lopen in het apparaat.
- LI-ION accu's zoveel mogelijk op normale temperatuur (geen vorst of hitte) houden.
- LI-ION accu's belasten (lees: laten werken), in het geval van een laptop zo nu en dan op de accu werken totdat deze bijna geheel leeg en dan weer opladen.

Ik zal eens kijken of ik link nog kan terugvinden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn D schijf is een map genaamd "images", hier staat zo'n 3 Gig in. Kan iemand me vertellen of het veilig is dit te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:09:
Op mijn D schijf is een map genaamd "images", hier staat zo'n 3 Gig in. Kan iemand me vertellen of het veilig is dit te verwijderen?
Die kan veilig weg hoor :).

Mijn travelmate is bij vlagen ongelooflijk traag. HDD lampje brandt onafgebroken, en ondertussen freezed ie een paar seconden. Ook de CPU usage schiet volgens mij op dat moment omhoog. Binnenkort maar es formatteren ofzo :?. Dat terwijl deze install er pas 2 weken op staat... Beetje jammer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Nieuwe Intel Wireless drivers op de Acer Site.

ftp://ftp.support.acer-eu...velMate_80x/driver/winxp/

de intel2100b.zip

Draaien nu een uurtje of 8 bij mij zonder problemen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op 14 november 2003 @ 16:48:
Nieuwe BIOS! 4A14

Windows versie: ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a14_win.zip

DOS versie: ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a14_dos.zip

Release Notes zijn er, maar niet bereikbaar op het welbekende Duitse forum
Wie van jullie heeft de nieuwe bios al erop gezet? Zo ja, merk je een verschil met de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:31:
Wat is er mis aan deze WLAN config??

als ik een draadloze verbinding wil maken tussen mijn laptop & server kan ik niet connecteren naar die server computer. Ik heb screenshots genomen van alles, en ze in de volgorde gezet zoals ik connecteer.
Wie weet zien jullie iets verkeerd op deze screenshots.

Beide systemen draaien op WINXP prof en ze hebben beide ip adressen (server op 192.168.0.1 en laptop op ...0.2)
please help me out (met gewone netwerkkabel werkt het wel)

foto's:

[afbeelding]
config van de wlan kaart op laptop
[afbeelding]
andere tabblad
[afbeelding]
als ik WLAN activeer, dan krijg ik dit vanonder
[afbeelding]
dan geef ik mijn zelf aangemaakte WEP key in.
Daarna zie ik dan onderaan weer een kadertje met: Wireless connection to SERVER (peer to peer) 11mbit.
[afbeelding]
als ik dan naar de computer server zoek en connecteer krijg ik dit
[afbeelding]
en pingen lukt ook niet... (op deze foto wel een ander ip adress gebruikt dan de huidige config, oude foto.

Heeft iemand nog enig idee??
Ik heb hetzelfde probleem! Ik begin mijn Acer steeds meer te haten. Mijn Edimax 6104W router zou gewoon moeten werken met mijn laptop. Ik heb de TM 800 en tot op heden niet de kans gehad om draadloos te kunnen internetten. Alles wordt goed herkend. Ik kan mijn router bereiken via mijn laptop. Ik heb volgens winxp uitstekend bereik met mijn WLAN. Nu komt het: als ik een internetpagina wil kijken gebeurt er niets. Ik zie dat het zoekt naar een ip (toeval dat het nog de juiste ip adres van webpagina is) en kan dus niet pingen. Er is gewoon ergens iets fout aan het apparaat. We komen er alleen niet uit waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 09:53:
[...]

Wie van jullie heeft de nieuwe bios al erop gezet? Zo ja, merk je een verschil met de vorige?
Heb em erop staan, merk geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 10:00:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem! Ik begin mijn Acer steeds meer te haten. Mijn Edimax 6104W router zou gewoon moeten werken met mijn laptop. Ik heb de TM 800 en tot op heden niet de kans gehad om draadloos te kunnen internetten. Alles wordt goed herkend. Ik kan mijn router bereiken via mijn laptop. Ik heb volgens winxp uitstekend bereik met mijn WLAN. Nu komt het: als ik een internetpagina wil kijken gebeurt er niets. Ik zie dat het zoekt naar een ip (toeval dat het nog de juiste ip adres van webpagina is) en kan dus niet pingen. Er is gewoon ergens iets fout aan het apparaat. We komen er alleen niet uit waar het aan ligt.
dns servers ff handmatig instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 10:00:
[...]

Als ik dit zo hoor is het gewoon een dns probleem. Maar kun je wel met een draadje internetten. Svp wat meer info....

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 09:53:
[...]

Ik heb em geinstalleerd, maar eh... ik merk weinig verschil, nog steeds geen resterende tijd bij de batterijmeter.

Het enige verschil is dat ik geen last meer heb van piepjes bij blauwtand en of wifi aan/uit (en ook andere USB apparaten). Maar of dat door deze biosupdate weet ik eik niet (het went zo snel geen piepjes :z ).

Overigens heb ik ook last van dat ie zo nu en dan een paar seconden blijft hangen. Als ik bijv. IE wil opstarten, is er een paar sec. max schijfactiviteit en dan pas start ie em op. En dat is eik zo met alle proggies. Helaas helpt defragmenteren nix.

Ik heb inmiddels ook m'n bluetooth drivers geupdate naar 1.4.2.10. Ik merk weinig verschil met 1.4.2.6, maar als je Windows 2003 wil draaien is het wel erg handig (1.4.2.10 is eik de eerste versie die goed werkt met 2003). Voor meer info...
http://forum.gsmhosting.c...isplay.php?s=&forumid=237.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 16 november 2003 @ 11:03:
[...]

Als ik dit zo hoor is het gewoon een dns probleem. Maar kun je wel met een draadje internetten. Svp wat meer info....
Even ter info:

1 hoofdpc (P4 2.0ghz)
1 subpc (P3 - 733mhz)
1 laptop (Acer TM 800)\
1 Edimax 6104W router
1 Athome Kabel verbinding (regio 's-hertogenbosch)

Deze drie zijn aangesloten op de Edimax 6104W (wireless lan) Router.
Op alle drie de systemen staan win xp prof op. Ik kan met beide pc's internetten via mijn router. Als ik met mijn laptop wil internetten (zonder firewall, dus niet die van windows of hardwarematig) en zonder mac-adres weigering kan ik niet internetpagina's openen. Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb gewoon volgens windows xp uitstekend bereik (11mbps) en wlan lampje van router blijft ook branden. Ik kan de router pagina bereiken met mijn draadloze verbinding (192 .. ). Ik probeer via dos een aantal webpagina's te pingen (ping www.ah.nl ping www.tweakers.net) en ik krijg steeds geen reactie (4 packages lost). Ik kan simpelweg geen internet pagina's openen. Ik heb mijn dns ingesteld. Daar zou het eigenlijk niet aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mn acer ook als mp3 player onderweg naar de uni etc... Ik vraag me af of de knoppen voor wireless network/bluetooth ook gebruikt kunnen worden als volgende en vorige in winamp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 11:19:
[...]

Even ter info:

1 hoofdpc (P4 2.0ghz)
1 subpc (P3 - 733mhz)
1 laptop (Acer TM 800)\
1 Edimax 6104W router
1 Athome Kabel verbinding (regio 's-hertogenbosch)

Deze drie zijn aangesloten op de Edimax 6104W (wireless lan) Router.
Op alle drie de systemen staan win xp prof op. Ik kan met beide pc's internetten via mijn router. Als ik met mijn laptop wil internetten (zonder firewall, dus niet die van windows of hardwarematig) en zonder mac-adres weigering kan ik niet internetpagina's openen. Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb gewoon volgens windows xp uitstekend bereik (11mbps) en wlan lampje van router blijft ook branden. Ik kan de router pagina bereiken met mijn draadloze verbinding (192 .. ). Ik probeer via dos een aantal webpagina's te pingen (ping www.ah.nl ping www.tweakers.net) en ik krijg steeds geen reactie (4 packages lost). Ik kan simpelweg geen internet pagina's openen. Ik heb mijn dns ingesteld. Daar zou het eigenlijk niet aan moeten liggen.
subnetmask van bedraad netwerk hetzelfde als van draadloos?

wat ik heb gedaan:
wlan accesspoint vast ip adres gegeven (10.0.0.1) (Mijn routermodem heeft 10.0.0.2)
dhcp op AP uit, modem regelt dat
subnetmask op modem & AP gelijk zetten!
mijn modem NIET op de wan poort maar op een netwerkpoort van het Accesspoint
en toen werkte het dus bij mij
(E-tech ADSL modem/router + Linksys BEFW11S4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijn travelmate is echt van slag. Ik kan niet eens IE of Outlook starten zonder dat een m3'tje gaat haperen. Windows opstarten duurt 3 minuten... Adaware en nav kunnen allebei niets raars vinden...

Backuppen en formatteren dus maar, het nieuwe bios bracht ook geen verandering.

edit: Hij is nu Windows aan t reinstallen, noodgedwongen de engelse versie omdat ik de imagefile van m'n NL cd corrupt bleek. Beetje jammer wel. Backuppen heb ik niet eens meer kunnen doen omdat ie constant 100% cpu en 100% hdd activiteit had. Niet meer mee te werken dus :(.

[ Voor 52% gewijzigd door Timmert op 16-11-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 11:19:
[...]

Even ter info:
...
Ik kan simpelweg geen internet pagina's openen. Ik heb mijn dns ingesteld. Daar zou het eigenlijk niet aan moeten liggen.
Hoe heb je de hoofd en subpc aangesloten, met draadje of zonder? Wat gebeurt er als je probeert te pingen naar 213.239.154.36?

Ik heb ook zon soort probleem gehad. Ik heb er zelf ongeveer een week full-time vakantie aan besteed om de totale wlan config thuis op te bouwen, waarvan de helft toch zeker aan de laptop was besteed (ik was ook wel een beetje netwerknoob).
Ik heb zelfs uiteindelijk met intel gebeld. Toe op hun aanraden (zei wisten het ook niet meer) uiteindelijk een format + reinstall gedaan en het werkte allemaal metteen. Ik vind het wel jammer dat ik nog steeds niet weet wat precies het probleem was, maar het was in ieder geval de oplossing van mijn probleem en misschien ook wel van de jouwe. Overigens was dat de eerste keer... ik had de laptop toen pas een week...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 16-11-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik als eerste mijn bios flashen naar 414a en nieuwste Intel 2100b drivers installeren. Is dat geen puike idee? :P

edit:

Heeft iemand de release notes van de nieuwe 4a14 drivers voor mij?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:08:
Ik ga denk ik als eerste mijn bios flashen naar 414a en nieuwste Intel 2100b drivers installeren. Is dat geen puike idee? :P
Slechter kan 't niet worden, lijkt me })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de constructie van de travelmate 80x en de 66x serie? Mijn vorige toshiba satellite voelde alles behalve robuust aan. Het scherm piepte/kraakte een beetje als je het open of dicht deed, en het sloot ook niet geheel mooi aan op de behuizing. Ook als je het ding bijvoorbeeld uit je tas haalde, dan wilde je nog wel eens wat kraakjes horen. Bij mijn volgende laptop staat de kwaliteit van de constructie dan ook heel erg hoog op mijn lijstje. Ik wil gewoon een oerdegelijke laptop. Wat ik ook wel mag verwachten eigenlijk als ik de prijzen van de 803 bekijk :P
Wat zijn jullie ervaringen wat constructie betreft met de acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 19:20
Iemand enig idee of Acer ooit nog de ATi driver gaat updaten?
De Omega en de (gemodde) Catalyst drivers doen het wel, maar geven een raar effect op me LCD wat ik niet echt vertrouw. De Acer drivers zijn de enige die het wel fatsoenlijk doen. Nu is het niet zo heel erg, maar de nieuwe drivers hebben een aantal features die ik wil gebruiken. Zoals bijvoorbeeld Theater Mode... nu moet ik steeds in het registry zitten te klooien om het voor elkaar te krijgen.

VWK weet jij het misschien of er nog nieuwe drivers komen?

PS:
Wie verzint het in godsnaam om 'home' en 'end' te verstoppen onder de FN toets??? Echt super irritant, zeker als je aan het programmeren bent :(
Daarnaast was het beter geweest om de regeling van het geluid via een scrollwieltje aan de zijkant van de laptop te hebben. Dat gerommel met die FN toets doet het namelijk niet altijd als je in een game zit.

[ Voor 55% gewijzigd door Schmoove op 16-11-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een tas...
Ik heb nu besloten dat ik een rugzak wil, maar ja die vind ik allemaal te groot of te vierkant :P
Bestaan er ook een soort stevige 'inlays', zodat ik mijn notebook in mn Eastpak rugzak kan doen? En waar zijn die te koop?

Ah zoiets bedoel ik dus :) ik zoek nog ff verder
Afbeeldingslocatie: http://caseoem.suresource.com/images/p27674B.JPG

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Schmoove schreef op 16 november 2003 @ 14:39:
PS:
Wie verzint het in godsnaam om 'home' en 'end' te verstoppen onder de FN toets??? Echt super irritant, zeker als je aan het programmeren bent :(
Daarnaast was het beter geweest om de regeling van het geluid via een scrollwieltje aan de zijkant van de laptop te hebben. Dat gerommel met die FN toets doet het namelijk niet altijd als je in een game zit.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat ze die Home en End zo hebben verstopt |:( . Dat is bij programmeren een ramp. Ik heb het programmaatje KeyTweak ( http://www.charter.net/krumsick/ ) gebruikt om de rechter Ctrl en Alt Gr te mappen naar Home en End. Liever had ik ze naar PrtSc en Pause gemapt maar helaas is met KeyTweak de pause toets niet te mappen. Als iemand een tooltje weet waar dat wel mee kan dan hou ik me aanbevolen.

Ik vind trouwens de PgUp en PgDn ook niet handig. Die hadden ze beter kunnen omdraaien.

Maar ja. Dit is eigenlijk het enige wat ik heb te zeuren over m'n TM803. Verder ben ik er heel erg blij mee. (geen piepjes en muisknopproblemen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
synthdood schreef op 16 november 2003 @ 15:22:
[...]

Het is inderdaad onbegrijpelijk dat ze die Home en End zo hebben verstopt |:( . Dat is bij programmeren een ramp. Ik heb het programmaatje KeyTweak ( http://www.charter.net/krumsick/ ) gebruikt om de rechter Ctrl en Alt Gr te mappen naar Home en End. Liever had ik ze naar PrtSc en Pause gemapt maar helaas is met KeyTweak de pause toets niet te mappen. Als iemand een tooltje weet waar dat wel mee kan dan hou ik me aanbevolen.

Ik vind trouwens de PgUp en PgDn ook niet handig. Die hadden ze beter kunnen omdraaien.

Maar ja. Dit is eigenlijk het enige wat ik heb te zeuren over m'n TM803. Verder ben ik er heel erg blij mee. (geen piepjes en muisknopproblemen enzo)
Bedankt voor de hint!!
Heb gewoon PgUp in Home veranderd en PgDn in End... gebruikte die toetsen toch nooit. Kan nu tenminste gewoon programmeren :)
Heel erg bedankt!! Scheelt een hoop irritatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Schmoove op 16-11-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op 16 november 2003 @ 14:39:
PS:
helemaal mee eens...
is er trouwens niet mogelijk om je toetsenbord indeling driver zelf te maken? (dan zou je het gewoon kunnen omwisselen, niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Kunnen jullie nog wat vertellen over de constructiekwaliteit nu we toch bezig zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op 16 november 2003 @ 15:28:
[...]

Bedankt voor de hint!!
Heb gewoon PgUp in Home veranderd en PgDn in End... gebruikte die toetsen toch nooit. Kan nu tenminste gewoon programmeren :)
Heel erg bedankt!! Scheelt een hoop irritatie.
site werkt niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er bij dat INTEL PROSET zijn netwerkapparaat (wlan) erbij staan?? ikke niet....
Afbeeldingslocatie: http://support.intel.com/support/network/wireless/pro2100/prosettsa.jpg
dat ding dus, bij mij staan mijn wlan netwerk daar niet bij....
en ik heb de allernieuwste drivers (daarvoor werkte het ook al niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www2.alternate.nl/prodpic/450x450/p/pntl18.jpg
Iemand een idee of mijn TM800 hier in past? (BTW de notebook op de foto is dat geen TM800 :? ;))
In een ander topic hadden jullie het over de NCLE-4 en dit is de NCLE-2 van CaseLogic
Volgens de specs is de NCLE-2 iets kleiner maar zou de TM800 ook niet in de NCLE-4 passen :X
Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Klopt..... verkeerde, was de url, dit is de juiste: http://webpages.charter.net/krumsick/
Kunnen jullie nog wat vertellen over de constructiekwaliteit nu we toch bezig zijn?
Moeilijk te zeggen. Ik heb hiervoor een Toshiba gehad, dit was een Pentium 233MX, deze was wat robuster, maar weegt ook 2 keer zoveel en was 2 keer zo dik.
Maar goed ik moet van dit ding wel zeggen dat het gewoon kwalitatief een goed notebook is, het voelt stevig aan en is degelijk afgewerkt.
Als je echt voor pure robuustheid gaat, dan ga je voor een IBM thinkpad. Die dingen zijn niet kapot te krijgen.... maar het design is dan ook niet zo bijzonder fraai.
De TravelMate is absoluut solide, stevig en dat met een bijzonder fraai design.
Zeker als je het vergelijkt met die gammele dingen van Fujitsu en Medion, is de TravelMate gewoon stukken beter.

[ Voor 64% gewijzigd door Schmoove op 16-11-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen bij wie het touchpad is vervangen, hebben jullie wederom problemen met het ding gekregen? :)

Mijn linkertoets begon gisteren wat holler te klinken, en nu merk ik toch wel op dat ik harder moet drukken om reactie te krijgen. Dus ik verwacht dat ik binnenkort ook een gratis nieuw touchpad van Acer moet gaan vragen ;)

Hij voelt ook wat lammer aan als de rechtertoets die je nauwelijks gebruikt :)

Hoe hebben jullie de RMA aanvraag geregeld, is dat via de verkopende partij gedaan, of direct via Acer? :)

Voor de doemdenkers, het blijft een geweldige laptop, geen moment spijt van. Zeker niet voor de prijs. Dit soort dingen kan gewoon gebeuren :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timmert schreef op 16 november 2003 @ 12:07:
Mijn travelmate is echt van slag. Ik kan niet eens IE of Outlook starten zonder dat een m3'tje gaat haperen. Windows opstarten duurt 3 minuten... Adaware en nav kunnen allebei niets raars vinden...

Backuppen en formatteren dus maar, het nieuwe bios bracht ook geen verandering.

edit: Hij is nu Windows aan t reinstallen, noodgedwongen de engelse versie omdat ik de imagefile van m'n NL cd corrupt bleek. Beetje jammer wel. Backuppen heb ik niet eens meer kunnen doen omdat ie constant 100% cpu en 100% hdd activiteit had. Niet meer mee te werken dus :(.
Het lijkt erop dat het een hardwarematig probleem is. Ook de installatie is namelijk gruwelijk traag. Het hdd lampje brandt constant, maar de hdd zelf ratelt nauwelijks.

Ik word hier echt niet vrolijk van :(.

[ Voor 7% gewijzigd door Timmert op 16-11-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:32:
De mensen bij wie het touchpad is vervangen, hebben jullie wederom problemen met het ding gekregen? :)

Mijn linkertoets begon gisteren wat holler te klinken, en nu merk ik toch wel op dat ik harder moet drukken om reactie te krijgen. Dus ik verwacht dat ik binnenkort ook een gratis nieuw touchpad van Acer moet gaan vragen ;)

Hij voelt ook wat lammer aan als de rechtertoets die je nauwelijks gebruikt :)

Hoe hebben jullie de RMA aanvraag geregeld, is dat via de verkopende partij gedaan, of direct via Acer? :)

Voor de doemdenkers, het blijft een geweldige laptop, geen moment spijt van. Zeker niet voor de prijs. Dit soort dingen kan gewoon gebeuren :)
Goh net zoals ik een oud strikerz.net player.

Mijnes is daar voor 2x rma geweest, gewoon acer bellen en zeggen dat je muis knopjes het niet goed doen.

Vervangen ze de hele upper case.

Maar na 2x vervangen heb ik er weer last van dus of het veel oplost ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 16 november 2003 @ 16:43:
[...]

Goh net zoals ik een oud strikerz.net player.

Mijnes is daar voor 2x rma geweest, gewoon acer bellen en zeggen dat je muis knopjes het niet goed doen.

Vervangen ze de hele upper case.

Maar na 2x vervangen heb ik er weer last van dus of het veel oplost ... 8)7
*kuch* de hele uppercase .. dan ben ik dus ook mijn stickers kwijt ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:52:
[...]

Dat klopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Je hebt gelijk. Mijn fout. Dit is de goede link:
http://webpages.charter.net/krumsick/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:52:
[...]

Ik was bij de 1e keer geen 1 sticker kwijt, en bij de 2e keer ( andere laptop )
Alleen de specs sticker kwijt.

De centrino sticker blijf je "gelukkig" dus houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Laatst online: 04-02-2019
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:56:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tas...
Ik heb nu besloten dat ik een rugzak wil, maar ja die vind ik allemaal te groot of te vierkant :P
Bestaan er ook een soort stevige 'inlays', zodat ik mijn notebook in mn Eastpak rugzak kan doen? En waar zijn die te koop?

Ah zoiets bedoel ik dus :) ik zoek nog ff verder
[afbeelding]
Waarom neem je niet zo'n Targus laptop-rugzak? Die zijn net zo groot als een Eastpak en ljiken ook niet op een laptop tas. Verder zijn het echt goede tassen (heb er zelf ook een).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xolon schreef op 16 november 2003 @ 17:51:
[...]

Waarom neem je niet zo'n Targus laptop-rugzak? Die zijn net zo groot als een Eastpak en ljiken ook niet op een laptop tas. Verder zijn het echt goede tassen (heb er zelf ook een).
mja vind ik niet praktisch en een beetje zonde van t geld. ga nu zo'n caselogic kopen :D (die zwarte, foto: iets naar boven scrollen ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Schmoove schreef op 16 november 2003 @ 16:11:
Moeilijk te zeggen. Ik heb hiervoor een Toshiba gehad, dit was een Pentium 233MX, deze was wat robuster, maar weegt ook 2 keer zoveel en was 2 keer zo dik.
Maar goed ik moet van dit ding wel zeggen dat het gewoon kwalitatief een goed notebook is, het voelt stevig aan en is degelijk afgewerkt.
Als je echt voor pure robuustheid gaat, dan ga je voor een IBM thinkpad. Die dingen zijn niet kapot te krijgen.... maar het design is dan ook niet zo bijzonder fraai.
De TravelMate is absoluut solide, stevig en dat met een bijzonder fraai design.
Zeker als je het vergelijkt met die gammele dingen van Fujitsu en Medion, is de TravelMate gewoon stukken beter.
Die oude toshiba's zijn idd flink stevig. Groot voordeel is ook dat de behuizing behoorlijk krasvast is. Dat kun je tegenwoordig niet meer zeggen met die fancy zilveren kleurtjes op de cover van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik in een ander topic :

http://www.driverheaven.net/patje/

Een manier om de catalyst 3.9 geschikt te maken voor ati mobility chips...

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Nog een vraagje... Weet iemand hoe ik de netwerk en bluetooth knoppen kan remappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:07:
[afbeelding]
Iemand een idee of mijn TM800 hier in past? (BTW de notebook op de foto is dat geen TM800 :? ;))
In een ander topic hadden jullie het over de NCLE-4 en dit is de NCLE-2 van CaseLogic
Volgens de specs is de NCLE-2 iets kleiner maar zou de TM800 ook niet in de NCLE-4 passen :X
Iemand die hier meer over weet?
Ik heb deze ook gehaald bij informatique en hij past er precies erin :)

Is zekere een lekkere hoesje

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:48:
Dit vond ik in een ander topic :

http://www.driverheaven.net/patje/

Een manier om de catalyst 3.9 geschikt te maken voor ati mobility chips...

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Nog een vraagje... Weet iemand hoe ik de netwerk en bluetooth knoppen kan remappen?
Ik gebruik nu ook de Catalyst 3.9, maar heb hiervoor de MM4 (Mobile Mod 4) gebruikt.
Tot nu toe zie ik er niks vreemds aan de hand.
Spellen als Need for Speed: underground, Nba 2004 en LotR: return of the king werken probleemloos.

ik zou zeggen doe het ook!

ik denk niet dat Acer nog de vga drivers gaan updaten aangezien ze vinden dat 3.1 zo goed zijn (NOT!)

Vooral die Theatre Mode is een must voor mensen met een breedbeeld tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Hamlet schreef op 16 november 2003 @ 20:20:
[...]

Ik gebruik nu ook de Catalyst 3.9, maar heb hiervoor de MM4 (Mobile Mod 4) gebruikt.
Tot nu toe zie ik er niks vreemds aan de hand.
Spellen als Need for Speed: underground, Nba 2004 en LotR: return of the king werken probleemloos.

ik zou zeggen doe het ook!

ik denk niet dat Acer nog de vga drivers gaan updaten aangezien ze vinden dat 3.1 zo goed zijn (NOT!)

Vooral die Theatre Mode is een must voor mensen met een breedbeeld tv :)
Ehm... theater mode is niks anders dan de video op de overlay gooien, zodat je de video op je tv hebt en gewoon verder kunt werken op je desktop.
Wat heeft dit in godsnaam met breedbeeld tv's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Schmoove schreef op 16 november 2003 @ 20:32:
[...]

Ehm... theater mode is niks anders dan de video op de overlay gooien, zodat je de video op je tv hebt en gewoon verder kunt werken op je desktop.
Wat heeft dit in godsnaam met breedbeeld tv's te maken?
Foutje :)

Wat ik bedoelde was die Clone mode options die je miste bij catalyst 3.1 :)

het handige is dat je het beeldvullend kunt maken voor je tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamlet schreef op 16 november 2003 @ 20:20:
[...]

Ik gebruik nu ook de Catalyst 3.9, Vooral die Theatre Mode is een must voor mensen met een breedbeeld tv :)
Kun je de Catalyst 3.9 driver ongemod op je laptop installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wat wel goed voelt is dat ik de 800LCi al een paar maand heb en hij nog niets in prijs is gezakt zie ik net :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de TravelMate 803LMib besteld, de specs van dat ding zijn zo goed dat hij met gemak mijn desktop vervangt :P
Ik heb 'm bij de TU besteld, 't zal dus nog wel eventjes duren voor ie binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

Nakebod

Nope.

Nu zit ik eens met de modem te spelen, en volgens de specs:
56K ITU V.92 data/fax software modem (with international PTT approval); Wake-on-Ring ready

Data/fax, dus denk ik dan, dat je hiermee niet via de pc kan telefoneren?
Nu had ik gister wat software getest om te telefoneren.
Ik bel naar me gsm, neem op, en hoor me eigen als ik in de gsm praat, over de laptop speakers.
Maar ik krijg het niet andersom aan de praat, dus als ik in de mic van de laptop praat en dat dan via de gsm te horen.
Kan het gewoon niet, doe ik iets verkeerd, of was die software (FreeCallCenter ofzoiets) gewoon brak?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Neen, de mic van de laptop is niet echt toppie :D je moet echt er 2cm boven hangen en kei hard schreeuwen wil je er iets door horen 8)7
offtopic:
Dit is btw het best lopende OH topic tot nu toe :*) 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 17-11-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
RS_003 schreef op 17 november 2003 @ 15:44:
Neen, de mic van de laptop is niet echt toppie :D je moet echt er 2cm boven hangen en kei hard schreeuwen wil je er iets door horen 8)7
offtopic:
Heb daar geen problemen mee hoor. Gebruik de microfoon regelmatig om via MSN Messenger (6.1) een gesprek te voeren.
Laptop staat dan op mijn schoot en ik hang er zo'n 90 cm ofzo boven. De ander kant hoort het luid en duidelijk. Zeker stukken beter dan telefoon kwaliteit.
Dus wat mij betreft is die microfoon echt top (relatief dan voor zo'n klein gaatje)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Schmoove schreef op 17 november 2003 @ 15:51:
[...]

Heb daar geen problemen mee hoor. Gebruik de microfoon regelmatig om via MSN Messenger (6.1) een gesprek te voeren.
Laptop staat dan op mijn schoot en ik hang er zo'n 90 cm ofzo boven. De ander kant hoort het luid en duidelijk. Zeker stukken beter dan telefoon kwaliteit.
Dus wat mij betreft is die microfoon echt top (relatief dan voor zo'n klein gaatje)!!
Zeker microfoon boost aan :?

Hier is het igg niet verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
RS_003 schreef op 17 november 2003 @ 16:29:
[...]

Zeker microfoon boost aan :?

Hier is het igg niet verstaanbaar.
Nee hoor... gewoon geconfigureerd mbv die wizard in MSN.
Die microfoon werkt hier gewoon perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Schmoove schreef op 17 november 2003 @ 16:53:
[...]

Nee hoor... gewoon geconfigureerd mbv die wizard in MSN.
Die microfoon werkt hier gewoon perfect :)
Vreemd, maar goed hier ga ik me niet druk om maken want ik gebruik het toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

RS_003 schreef op 17 november 2003 @ 15:44:
offtopic:
Mic is an sich wel redelijk, en mic boost stond wel uit, maar dan nog zou ik wel wat moeten horen, en dat deed ik helemaal niet.
Mic boost staat nu wel aan, maar dan nog werkt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben een beetje n00b hoor, maar RS_003 wat bedoel je met OH (ouwehoeren ?).

Verder werkt mijn Mic wel goed, alleen zou nog een extra boost wel chill zijn :P. Het geluid schijnt (ik heb het zelf niet gehoord) volgens vrienden errug zacht te zijn... maar dat bellen ga ik ook even uitproberen, zou je misschien een linkje kunnen geven?

offtopic:
Verder heb ik nu eindelijk een nieuwe iPod 20 gig 3g, na ongeveer 4 maanden gekloot, bellen, schrijven etc.

Van Dixons gehad (niet omdat ik gelijk heb |:( , maar omdat Apple ze geen antwoord geeft) en uiteindelijk hebben ze het best netjes opgelost, door mij deze mee te geven door bijbetaling van het verschil.

Hij is wel errug :9~ ... maar ik zal dit voortzetten in het grote iPod topic...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 17-11-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 17 november 2003 @ 17:58:
Ik ben een beetje n00b hoor, maar RS_003 wat bedoel je met OH (ouwehoeren ?).
offtopic:
GoT > Overige Hardware

:>

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 17-11-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oh ok :P :*)

Weet iemand of er trouwens ook Proset software beschikbaar is van Acer, op de FTP staat geloof ik namelijk alleen maar de driver. Dat werkt op zich goed, alleen nu mis ik dat mooie metertje van Intel wat het bereik aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

w-k-pieters schreef op 17 november 2003 @ 19:08:

Weet iemand of er trouwens ook Proset software beschikbaar is van Acer, op de FTP staat geloof ik namelijk alleen maar de driver. Dat werkt op zich goed, alleen nu mis ik dat mooie metertje van Intel wat het bereik aangeeft.
tja het is van intel, ik zou eens op hun site gaan kijken daar staat het wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 17 november 2003 @ 19:08:

dat werkt, al heeft het mij wel even wat moeite gekost om mijn apparaat in dat programma zichtbaar te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Zijn die TM800 nog te verkrijgen? (1,3Ghz met ati kaart)
Ik kan alleen deze variant vinden:"Acer TravelMate 803LCib Centrino 1,6Ghz" en deze is mij iets te duur.(1.814,75eur)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zpolat schreef op 18 november 2003 @ 13:08:
Zijn die TM800 nog te verkrijgen? (1,3Ghz met ati kaart)
Ik kan alleen deze variant vinden:"Acer TravelMate 803LCib Centrino 1,6Ghz" en deze is mij iets te duur.(1.814,75eur)
Ja....
PriceWatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 12:35:
[...]

dat werkt, al heeft het mij wel even wat moeite gekost om mijn apparaat in dat programma zichtbaar te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt dus....
Kun je in het kort uitleggen hoe je dat heb gedaan? Ik krijg het dus met geen mogelijkheid voor elkaar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 12:35:
[...]

Eh, hebben wij het nu over hetzelfde... misschien kun je uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen... want op de FTP site staat (volgens mij) geen Proset software, alleen maar de drivers... maar vertel

Even nog een andere vraag. Ik heb nu dus een nieuwe iPod en nadat ie afgelopen nacht heeft staan opladen, ben ik vanmiddag bezig geweest em aan te sluiten.

Maar hij wil niet praten met de laptop, nu heb ik van alles uitgeprobeerd (de hele Apple knowledgebase 8)7). Nu had ik in m'n PC een firewire kaartje, maar die heb ik aan een vriend gegeven. Mijn laptop heeft firewire, dus die had ik toch niet meer nodig...

Nu ben ik dus bang dat de firewire aansluiting van de laptop het niet doet :( . Maar zitten er ergens instellingen (misschien in bios) waar ik overheen heb gekeken ofzo. En weet iemand een simpele manier om het te controleren. Ik heb helaas geen andere firewire apparaten om het mee uit te testen.

Ik heb inmiddels een USB kabel besteld, ik kan niet langer meer wachten. Maar toch wil ik em ook met firewire gebruiken...

[ Voor 49% gewijzigd door Hoedje op 18-11-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

In_The_Aire op pricewatch staan ze er wel op, maar ga is naar de shops die pricewatch aangeeft, ga daar is kijken.

Volgens mij zijn ze niet meer te koop en zijn ze overgegaan op 803..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zpolat schreef op 18 november 2003 @ 20:28:
In_The_Aire op pricewatch staan ze er wel op, maar ga is naar de shops die pricewatch aangeeft, ga daar is kijken.

Volgens mij zijn ze niet meer te koop en zijn ze overgegaan op 803..
sorry daar heb ik niet naar gekeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Een ander alternatief misschien :

Notebook:Aspire 2001WLCi P-Centrino 1.4GHz 15.4TFT WXGA 512MB DDR RAM (2x 256) 40GB HDD DVD&CDRW LiIon 56K modem Wired& Wireless 802.11b Lan WIN XP HOME (ATI Mobility Radeon 9200 VGA Chip , 64MB VGA, ook nog es breedbeeld)

voor een prijs van 1500eur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

zpolat schreef op 18 november 2003 @ 23:32:
Een ander alternatief misschien :
Notebook:Aspire 2001WLCi P-Centrino 1.4GHz 15.4TFT WXGA 512MB DDR RAM (2x 256) 40GB HDD DVD&CDRW LiIon 56K modem Wired& Wireless 802.11b Lan WIN XP HOME (ATI Mobility Radeon 9200 VGA Chip , 64MB VGA, ook nog es breedbeeld)
voor een prijs van 1500eur :)
ik ben voor deze nu heel erg naar aan het kijken. dit omdat ik dus in jan. een laptop mag aanschaffen via me pa's werk via pc prive :P
nu wil ik dus perse een centrino iig en 1 hebben met niet shared videokaart en iig een merk laptop. geen rare jewel oid, daarnaast moest ie max 1500,= kosten.
kortom voor mij is dit de keuze op dit moment :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ik lees net dat het een Intel® 855GM chipset heeft, en dat betekent onboard, ATI Mobility Radeon 9200 VGA Chip 64 Mb VRAM. Ik weet niet hoe de prestaties zijn van een ATI onboard? Denk ik net van juist dit is em, maar nee hoor:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

ReseTTim schreef op 18 november 2003 @ 23:37:
[...]
... geen rare jewel oid..
Wat is er raar aan Jewel :?

Volgens mij haalt Jewel zijn notebooks bij een grote fabrikant, die ook aan andere grote merken levert.

Verder heeft Jewel een prima scherm en geven ze er 30 dagen pixel-garantie op. Ik denk serieus dat je best een Jewel kunt overwegen. Wat niet wegneemt dat ik die Acer 2000 ook een leuk ding vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

hmm
de 803lcib van mijn pa werkt momenteel niet bepaald vlekkeloos :/
hij heeft problemen met de grafische kaart die alsmaar blijft crashen..
verschillende drivers/formats geprobeert maar hij wil maar niet :(

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

zpolat schreef op 18 november 2003 @ 23:43:
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ik lees net dat het een Intel® 855GM chipset heeft, en dat betekent onboard, ATI Mobility Radeon 9200 VGA Chip 64 Mb VRAM. Ik weet niet hoe de prestaties zijn van een ATI onboard? Denk ik net van juist dit is em, maar nee hoor:(
Eh, de Ati M9/M10 zijn op dit moment de snelste vga chips voor laptops.
Zie ook t.net fp over de nVdia FX Go5700 wat op zich ook geen slechte keuze zou zijn.

En de Intel® 855GM chipset, is gewoon de standaard van centrino systemen, en bij die standaard van Intel hoeft niet gelijk een Ati videokaart te betekenen, hoewel deze combinatie wel vaak gebruikt word.

En prestaties van de Ati M9, ag, lees het topic eens door.. Betere vraag is, welk recent spel draait niet op de Acer TM 80x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Nakebod schreef op 19 november 2003 @ 00:30:

En prestaties van de Ati M9, ag, lees het topic eens door.. Betere vraag is, welk recent spel draait niet op de Acer TM 80x.
Bij mij draait need for speed underground demo, niet helemaal vlekkeloos.

Af en toe ik denk zo gemiddeld om de 15à 20 seconde blijft het beeld gewoon effe hangen. Op rechte stukken geen probleem, maar ja in de bocht natuurlijk héél vervelend.

Heb de nieuwste bios. En volgens mij deed die dit in elke resolutie in het spel.

Wie heeft een ideetje, hoe het wel moet...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 19 november 2003 @ 08:53:
[...]

Af en toe ik denk zo gemiddeld om de 15à 20 seconde blijft het beeld gewoon effe hangen. Op rechte stukken geen probleem, maar ja in de bocht natuurlijk héél vervelend.

Heb de nieuwste bios. En volgens mij deed die dit in elke resolutie in het spel.

underground... is dat een nieuwe :?
ik race iig Hot Pursuit 2 zonder probs op het netwerk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]

Maf, ik heb em ook gedownload en hij doet het perfect @high detail & @1024*768. Ik gebruik overigens de Omega drivers .96.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 19-11-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
[...]

Speel je het spel met netstroom of op zijn accu? Ik had hetzelfde probleem, en dacht dat me lappie het jammer genoeg niet aan zou kunnen met de beste prestaties ingeschakeld. Toen ik de netstroom erin plugde deed ie het perfect _/-\o_ (gwoon met de standaard videodrivers)

@ w-k-pieters, de proset is niet op de ftp-site te vinden, maar wel op de html-ondersteunings pagina van acer zelf. VWK heeft een paar posts terug de link gegeven, al kan het natuurlijk ook gwoon via www.acer.nl doen.

Maar dan heb ik dat programma dus, en dan krijg ik het niet voor elkaar om de wlan kaart te laten zien, sterker nog hij geeft bij apparaten helemaal niets weer. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over NFSU,

Ik draai het hele spel echt super vlekkeloos... niks geen haperingen helemaal niks niade niente nopes... Maar ik heb wel een andere vraag.. Ik wil eingelijk mijn laptop helemaal formateren, ik ben het namelijk niet helemaal eens met de verdelingen van schijven 8)7 etc etc. Kan ik dit gewoon doen, of krijg ik daarna ineens allerlei problemen :?

Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:19:
Even over NFSU,

Ik draai het hele spel echt super vlekkeloos... niks geen haperingen helemaal niks niade niente nopes... Maar ik heb wel een andere vraag.. Ik wil eingelijk mijn laptop helemaal formateren, ik ben het namelijk niet helemaal eens met de verdelingen van schijven 8)7 etc etc. Kan ik dit gewoon doen, of krijg ik daarna ineens allerlei problemen :?

Thanks...
al gedacht aan een pakket als Partition Magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo mensjes :) Ik probeerde gister bij een vriend een film te kijken op een externe tv. Dus door middel van mn tv-out (s-video uitgang of is t een ingang 8)7 ) Anyway ik kreeg dus een zwart wit beeld. Dit lag niet aan de tv want op een andere tv kreeg ik t zelfde probleem. Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het op te lossen is. Mijn dank is bij voorbaat alvast groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 15:48:
Yo mensjes :) Ik probeerde gister bij een vriend een film te kijken op een externe tv. Dus door middel van mn tv-out (s-video uitgang of is t een ingang 8)7 ) Anyway ik kreeg dus een zwart wit beeld. Dit lag niet aan de tv want op een andere tv kreeg ik t zelfde probleem. Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het op te lossen is. Mijn dank is bij voorbaat alvast groot :P
Staat je bios ingesteld op PAL?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.