Je bedoelt de bios helemaal in t begin bij t opstarten? Ik heb namelijk wel in de instellingen van de videokaart in windows PAL ingesteld maar dat hielp niet.
Ik heb nu de Proset utility gedownload (thnx), de truuk is in ieder geval eerst de wireless zero service uit te schakelen en dan alles te installeren. Als je ze dan bij netwerkverbindingen niet hebt uitgeschakeld moet je als het goed is de bedrade en draadloze netwerkkaart in het proset progje zien...JaP.NeT schreef op 19 november 2003 @ 12:47:
[...]
@ w-k-pieters, de proset is niet op de ftp-site te vinden, maar wel op de html-ondersteunings pagina van acer zelf. VWK heeft een paar posts terug de link gegeven, al kan het natuurlijk ook gwoon via www.acer.nl doen.
Maar dan heb ik dat programma dus, en dan krijg ik het niet voor elkaar om de wlan kaart te laten zien, sterker nog hij geeft bij apparaten helemaal niets weer. Hoe los ik dit op?
@TonyYaYo, ehm, als je alles wilt wissen en dus echt wil formateren kun je heel goed de bijgeleverde CD-roms gebruiken. Dan kun je namelijk zelf aangeven hoe groot de partities moeten worden (grafisch enzo dus makkelijk dan Fdisk). Als je zonder alles te wissen (formateren) het wil doen zul je iets als Partition Magic moeten gebruiken. (zoals In_The_Air zei).
@Lennux, kijk eens in de instelling van het bios en bij beeldschermeigenschappen onder TV, of je daar allebei hebt gekozen voor PAL. Anders dan krijg je of strepen/zwart wit op sommige televisies. (in_the_Air was me net voor).
Lennux, inderdaadt de instellingen helemaal aan het begin (=bios
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 19-11-2003 16:01 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Mja weet dat de bios aan t begin is@Lennux, kijk eens in de instelling van het bios en bij beeldschermeigenschappen onder TV, of je daar allebei hebt gekozen voor PAL. Anders dan krijg je of strepen/zwart wit op sommige televisies. (in_the_Air was me net voor).
Lennux, inderdaadt de instellingen helemaal aan het begin (=bios) .
En als ie na het bios nog zwart/wit is, andere kabel.
Op mijn tv, met een svideo naar composiet plug, zwart/wit, beneden om breedbeeld, svideo>composiet, zwart/wit, svideo>svideo, kleur.
Op mijn tv, met een svideo naar composiet plug, zwart/wit, beneden om breedbeeld, svideo>composiet, zwart/wit, svideo>svideo, kleur.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, zelfs niet als ik de bijgeleverde proset handleiding precies gebruikw-k-pieters schreef op 19 november 2003 @ 15:59:
[...]
Ik heb nu de Proset utility gedownload (thnx), de truuk is in ieder geval eerst de wireless zero service uit te schakelen en dan alles te installeren. Als je ze dan bij netwerkverbindingen niet hebt uitgeschakeld moet je als het goed is de bedrade en draadloze netwerkkaart in het proset progje zien...
@TonyYaYo, ehm, als je alles wilt wissen en dus echt wil formateren kun je heel goed de bijgeleverde CD-roms gebruiken. Dan kun je namelijk zelf aangeven hoe groot de partities moeten worden (grafisch enzo dus makkelijk dan Fdisk). Als je zonder alles te wissen (formateren) het wil doen zul je iets als Partition Magic moeten gebruiken. (zoals In_The_Air zei).
@Lennux, kijk eens in de instelling van het bios en bij beeldschermeigenschappen onder TV, of je daar allebei hebt gekozen voor PAL. Anders dan krijg je of strepen/zwart wit op sommige televisies. (in_the_Air was me net voor).
Lennux, inderdaadt de instellingen helemaal aan het begin (=bios) .
Ik weet niet of het al een keer vermeld is, maar ik ben er vandaag dus achter gekomen dat die scroll-knop onder het touchpad niet meegenomen wordt bij detectie t.b.v. standby...
Zat vanmiddag op de accu te bladeren door een groot document met die knop, maar laptop vloog gewoon op standby...
Geen groot probleem, klein dingetje, maar ik wilde het toch ff melden
Zat vanmiddag op de accu te bladeren door een groot document met die knop, maar laptop vloog gewoon op standby...
Geen groot probleem, klein dingetje, maar ik wilde het toch ff melden
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Dat kan ik me voorstellen. Maar misschien kun je aangeven waar het fout gaat?JaP.NeT schreef op 19 november 2003 @ 19:54:
[...]
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, zelfs niet als ik de bijgeleverde proset handleiding precies gebruik, maar met me wzc werkt het eigenlijk ook perfect, maar toch vind ik het jammer.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ben nu al ruim 3 weken aan het wachten op mijn laptop waarvan het muisknopje kleeft. Belde ik net naar Acer.. vertelde iemand van support me dat ik nog minstens een week moet wachten omdat mijn rma nummer niet duidelijk vermeld was op de doos. Dit terwijl mijn rma nummer gewoon bij de adresgegevens op de doos stond.
Ze hebben dus blijkbaar minimaal een week extra nodig als je rma nummer niet duidelijk te zien is.
Vreemde zaak...
Verwijderd
Heb vorige week mijn WLAN op de TM800 voor het eerst gebruikt in een ad-hoc netwerkje met een andere laptop. Verbinding ging perfect (Intel Proset drivers + prog staan erop) maar sindsdien is mijn WLAN-kaartje de kluts kwijt. Hij blijft maar zoeken naar "die ene laptop" terwijl daar niet eens een profiel voor is, waardoor ik dus ook niets kan verwijderen.
Aangezien sindsdien bij iedere keer opnieuw opstarten de service "Workstation" in XP niet wil starten (kwam hier toevallig achter met behulp van een debugprogje van MS, de naam ben ik even kwijt - het duurt zo'n 4 minuten voordat deze service gestart is, waarbinnen je niks met het Start Menu of icoontjes kunt doen) heb ik uiteindelijk de WLAN-kaart in Apparaatbeheer compleet uit moeten schakelen (alleen met het knopje aan de voorkant was niet voldoende, ook al staat de WLAN daarmee standaard uit). Sindsdien werkt alles weer als een trein.
Iemand enig idee of er een iets subtielere oplossing hiervoor is?
Aangezien sindsdien bij iedere keer opnieuw opstarten de service "Workstation" in XP niet wil starten (kwam hier toevallig achter met behulp van een debugprogje van MS, de naam ben ik even kwijt - het duurt zo'n 4 minuten voordat deze service gestart is, waarbinnen je niks met het Start Menu of icoontjes kunt doen) heb ik uiteindelijk de WLAN-kaart in Apparaatbeheer compleet uit moeten schakelen (alleen met het knopje aan de voorkant was niet voldoende, ook al staat de WLAN daarmee standaard uit). Sindsdien werkt alles weer als een trein.
Iemand enig idee of er een iets subtielere oplossing hiervoor is?
Verwijderd
Niks vreemds aan. Als jij een brief opstuurt zonder postcode duurt het toch ook langerxantos schreef op 20 november 2003 @ 13:42:
Ben nu al ruim 3 weken aan het wachten op mijn laptop waarvan het muisknopje kleeft. Belde ik net naar Acer.. vertelde iemand van support me dat ik nog minstens een week moet wachten omdat mijn rma nummer niet duidelijk vermeld was op de doos. Dit terwijl mijn rma nummer gewoon bij de adresgegevens op de doos stond.Ze hebben dus blijkbaar minimaal een week extra nodig als je rma nummer niet duidelijk te zien is.
Vreemde zaak...
Dit is niet de schuld van jou, of van Acer. De TPG/DHL/... plakt er stickers overheen.
Paketten komen binnen op de lopende band, ze gaan daar echt niet op letten...
Verwijderd
Toch niet allemaal defecte Acers, mag ik hopenVerwijderd schreef op 20 november 2003 @ 18:40:
[...]
Paketten komen binnen op de lopende band, ze gaan daar echt niet op letten...
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem, m'n externe HDD-box doet het prima op USB, maar op firewire wordt-ie niet herkend. Zijn er misschien speciale drivers voor, of zie ik soms wat simpels over het hoofd (voor ik hele truukendoos open ga gooien)?w-k-pieters schreef op 18 november 2003 @ 17:44:
[...]
Even nog een andere vraag. Ik heb nu dus een nieuwe iPod en nadat ie afgelopen nacht heeft staan opladen, ben ik vanmiddag bezig geweest em aan te sluiten.
Maar hij wil niet praten met de laptop, nu heb ik van alles uitgeprobeerd (de hele Apple knowledgebase). Nu had ik in m'n PC een firewire kaartje, maar die heb ik aan een vriend gegeven. Mijn laptop heeft firewire, dus die had ik toch niet meer nodig...
Nu ben ik dus bang dat de firewire aansluiting van de laptop het niet doet. Maar zitten er ergens instellingen (misschien in bios) waar ik overheen heb gekeken ofzo. En weet iemand een simpele manier om het te controleren. Ik heb helaas geen andere firewire apparaten om het mee uit te testen.
Ik heb inmiddels een USB kabel besteld, ik kan niet langer meer wachten. Maar toch wil ik em ook met firewire gebruiken...
Verwijderd
Ik praatte in de context van de TPG/DHL/... wiseguyVerwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:26:
[...]
Toch niet allemaal defecte Acers, mag ik hopen
Verwijderd
Ooow, bedoelde je daar....Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:30:
[...]
Ik praatte in de context van de TPG/DHL/... wiseguy![]()
Maareh, die firewire, die is toch ook Plug 'n Play dacht ik? Of vereist dat wat meer instellingen?
VWK, help ons aub... hebben we drivers nodig of is toch RMA?Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:26:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, m'n externe HDD-box doet het prima op USB, maar op firewire wordt-ie niet herkend. Zijn er misschien speciale drivers voor, of zie ik soms wat simpels over het hoofd (voor ik hele truukendoos open ga gooien)?
hmm, sinds vanmiddag reageert me touchpad niet meer, ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren. Iemand enig idee wat het kan zijn, of is het geen software probleem? Zoniet, gaat hij vrolijk maandag RMA kunnen meteen me aan/uit knop issues oplossen oftewel nieuwe mobo en uppercase
Dan heb ik vast me geld van support pack er wel weer uit
Verwijderd
Ik zou het zo niet weten... Maandag weet ik pas meer.. sorry.w-k-pieters schreef op 20 november 2003 @ 20:39:
[...]
VWK, help ons aub... hebben we drivers nodig of is toch RMA?
Check deze zeer interessante discussie eens...Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:26:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, m'n externe HDD-box doet het prima op USB, maar op firewire wordt-ie niet herkend. Zijn er misschien speciale drivers voor, of zie ik soms wat simpels over het hoofd (voor ik hele truukendoos open ga gooien)?
Fn + F7 verhaal?alienfruit schreef op 21 november 2003 @ 19:29:
hmm, sinds vanmiddag reageert me touchpad niet meer, ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren. Iemand enig idee wat het kan zijn, of is het geen software probleem? Zoniet, gaat hij vrolijk maandag RMA kunnen meteen me aan/uit knop issues oplossen oftewel nieuwe mobo en uppercaseDan heb ik vast me geld van support pack er wel weer uit
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Op zich een zeer interessant discussie, maar ook zonder antwoord. Maar bedankt voor de link en ik ga op zoek. Alhoewel er ook al in de discussie aangegeven wordt dat hij het zou moeten doen zonder extra drivers (iPod + Acer 800LCiB).
@ vwk: we horen het wel
Ondertussen is blijkbaar de bios revisie A14 uit. Iemand enig idee waar je de changelog kan vinden? Wat zijn de wijzigingen?
Jan
Jan
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Verwijderd
waren er nou mensen waarbij NFS Underground probleemloos liep?
heb gister High Stakes geinstalled maar dat ziet er dus niet uit.... grafisch echt beroerd
of moet ik daar dan toch die Omega drivers .96 (cat3.9) voor gebruiken, maar dat lijkt me een minder goed plan als ik dat zo allemaal lees
heb gister High Stakes geinstalled maar dat ziet er dus niet uit.... grafisch echt beroerd
of moet ik daar dan toch die Omega drivers .96 (cat3.9) voor gebruiken, maar dat lijkt me een minder goed plan als ik dat zo allemaal lees
Uhm ja High Stakes was NFS 4.... dat is al zou oud als de weg naar Rome.Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 00:20:
waren er nou mensen waarbij NFS Underground probleemloos liep?![]()
Na High Stakes kwam NFS Porsche Unleashed, daarna NFS Hot Pursuit 2 en nu dus NFS Underground. Het is dus niet zo heel gek dat High Stakes er niet zo heel gelikt uitziet.
Draai hier NFS:U op 1280*1024, hoger kan NFS:U niet, en met alle details op max, en nergens last van, werkt perfect en vloeiend.
Voor de rest: wat Schmoove zegt
Voor de rest: wat Schmoove zegt
Verwijderd
Heb een probleem: ik heb WinXP opnieuw geinstalled op mijn TM800 (oude rev: zonder bluetooth) en heb alle drivers geinstalled die op de ftp site staan, maar bij device manager blijf 1 uitroepteken staan, nm bij "other devices" staat Base System Device met bij location: PCI bus 2, device 6, function 2.
Weet iemand van jullie wat ik daarvoor moet installen???
Dank jullie
Dank jullie
Verwijderd
is al eerder gevraagd als ik t goed hebVerwijderd schreef op 23 november 2003 @ 22:19:
Heb een probleem: ik heb WinXP opnieuw geinstalled op mijn TM800 (oude rev: zonder bluetooth) en heb alle drivers geinstalled die op de ftp site staan, maar bij device manager blijf 1 uitroepteken staan, nm bij "other devices" staat Base System Device met bij location: PCI bus 2, device 6, function 2.
Dank jullie
volgens mij was dat een kwestie van windows op de acer cd;s laten zoeken
Jah, het had volgens mij met een usb controler te maken.
Werkt 100% goed naar behoren zowel met USB2 als met Firewire.Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 19:26:
[...]
Kan het de firewire kabel zijn
If I agreed with you, we'd both be wrong.
fijn, fijn, fijn...
Vandaag dus een Logitech Elite Keyboard gekocht. Wilde eigenlijk een ramplank van MS, maar met usb en draad is niet meer te krijgen.
Kom ik thuis, install dat ding, hop, functietoetsen werken niet meer op laptop en alleen volume is nog on screen, en dan alleen de versie van Logitech...shit
Dus hele hap deinstalled, maar niets terug... Iemand bekend met dit probleem? Knoppies zijn nog altijd ingesteld alleen drukken heeft geen effect, ook on screen krijg ik helemaal geen fluit meer... erg blij ben ik er dus _niet_ mee...
Iemand een oplossing (en ja, ik blijf het tobo wel gebruiken, maar installen? HO MAAR)
Vandaag dus een Logitech Elite Keyboard gekocht. Wilde eigenlijk een ramplank van MS, maar met usb en draad is niet meer te krijgen.
Kom ik thuis, install dat ding, hop, functietoetsen werken niet meer op laptop en alleen volume is nog on screen, en dan alleen de versie van Logitech...shit
Dus hele hap deinstalled, maar niets terug... Iemand bekend met dit probleem? Knoppies zijn nog altijd ingesteld alleen drukken heeft geen effect, ook on screen krijg ik helemaal geen fluit meer... erg blij ben ik er dus _niet_ mee...
Iemand een oplossing (en ja, ik blijf het tobo wel gebruiken, maar installen? HO MAAR)
edit:
Na een reboot, met de software van logitech verwijderd, werken zowel touchpad als keyboard niet meer

Help 
Na een reboot, met de software van logitech verwijderd, werken zowel touchpad als keyboard niet meer
[ Voor 11% gewijzigd door Speedpete op 24-11-2003 20:41 ]
Ik meen dat je kunt switchen tussen verschillende TB.... met een FN en F.. knop, maar welke weet ik niet.Speedpete schreef op 24 november 2003 @ 19:54:
Na een reboot, met de software van logitech verwijderd, werken zowel touchpad als keyboard niet meer![]()
Help
[/edit]
Andere optie is in Windows nagaa nwelk toetsenbord geinitialiseerd staat of welke aangestuurt wordt.
start/settings/control panel/keyboard
driver en lokatie staan daar vermeld + nog andere zooi
Thanx voor de info, maar dit werkt niet. Tobo doet het perfect totdat ik in windows kom. Enige tobo's die windows ziet zijn het easy internet keyboard en een HID tobo van logitech. Verder ziet ie niets....Stiffener schreef op 24 november 2003 @ 20:52:
[...]
Ik meen dat je kunt switchen tussen verschillende TB.... met een FN en F.. knop, maar welke weet ik niet.
Andere optie is in Windows nagaa nwelk toetsenbord geinitialiseerd staat of welke aangestuurt wordt.
start/settings/control panel/keyboard
driver en lokatie staan daar vermeld + nog andere zooi
Ben nu dus gedwongen te werken met los keyboard + muis... is te doen maar hoort absoluut niet bij een laptop...
Ik struin dus nog ff het web af en anders zit er niets anders op dan m'n systeem volledig te recoveren...
p.s. kan er iemand kijken hoe tobo / driver heten bij hem/haar??
[ Voor 5% gewijzigd door Speedpete op 24-11-2003 21:02 ]
Speedpete.... ik heb precies hetzelfde gehad.
Dit heb ik gedaan om het op te lossen:
1) deinstalleer de logitech softwaer
2) open de device manager en verwijder het logitech toetsenbord
3) haal het logitech toetsenbord van je laptop (stekker eruit)
4) DOE DIT OP EIGEN RISICO!!!
Open het registry en navigeer naar deze key:
Het laatste gedeelte is een unieke string en kan anders zijn... het moet in iedergeval een mapje zijn met de keyboards erin.
Delete de 0000 folder en alle andere 000x folders. Nu zal Windows bij een reboot geen keyboards aantreffen. Hij zal dus de hardware detection wizard starten en nu kun je je acer keyboard gewoon weer installeren.
Deze stap hoeft misschien niet, maar bij mij moest het wel.
5) reinstall de software voor het toetsenbord op je laptop (launch manager)
Bij mij doet nu alles het weer.... gelukkig
code:
1
| HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96B-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} |
Het laatste gedeelte is een unieke string en kan anders zijn... het moet in iedergeval een mapje zijn met de keyboards erin.
Delete de 0000 folder en alle andere 000x folders. Nu zal Windows bij een reboot geen keyboards aantreffen. Hij zal dus de hardware detection wizard starten en nu kun je je acer keyboard gewoon weer installeren.
Thanx mate! Ga het nu proberen...Schmoove schreef op 24 november 2003 @ 21:10:
Speedpete.... ik heb precies hetzelfde gehad.
code:
1 HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96B-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Heb zojuist een recovery gedaan met behoud van bestanden, maar daar heb je dus geen fluit aan... geen wijziging..
edit:
Helaas.... nog niet...
Ben nu wel zo slim geweest om m'n windows-wachtwoord leeg te maken...
Ik ga nu m'n mail backuppen en dan een volledige restore doen..zit niets anders op.. tenzij er hier iemand snel wat weet?
Helaas.... nog niet...
Ben nu wel zo slim geweest om m'n windows-wachtwoord leeg te maken...
Ik ga nu m'n mail backuppen en dan een volledige restore doen..zit niets anders op.. tenzij er hier iemand snel wat weet?
[ Voor 9% gewijzigd door Speedpete op 24-11-2003 21:23 ]
Manufacturer: (Standard keyboards)Speedpete schreef op 24 november 2003 @ 21:00:
[...]
p.s. kan er iemand kijken hoe tobo / driver heten bij hem/haar??
Device status: working
Standard 101/102-key of Microsoft Natural PS/2 Keyboard
En onder driver :MS
Driver date: 1-7-2001
Driver version: 5.1.2600.1106
Driver designer: MS Windows XP Publisher
Files:
C:\windows\system32\drivers\DKbFltr.sys
C:\windows\system32\DRIVERS\i8042prt.sys
C:\windows\system32\DRIVERS\kbdclass.sys
2 en 3 hebben zelfde details als boven
1: details: Dritek System Inc. , File version: 3, 0, 2, 1 Not signed
Hoop dat je er iets aan hebt
Succes!
Bedankt, maar ik heb er niks aan...
Hij is nu een volledige restore aant doen. Zag even zo snel geen andere oplossing... 37% & counting... en hopen natuurlijk.
Toetsenbord is ingepakt en de bon ligt er bij, die gaat terug, wil er niks meer mee te maken hebben... strax, indien alles werkt, de software weer installen, updates van windows doen etc... en hopen dat ie net zo lekker draait als ie al deed...
Wel weird, m'n toppie werkend laptoppie inees helemaal niks
En dan lijkt m'n ouwe P3 ineens zo stabiel als een blok...
Ik baal er van, ook als it-er, maarja, kan gebeuren natuurlijk. Kan even geen laptop meer zien en dan komt van de week een Aspire binnen voor m'n zussie
Hij is nu een volledige restore aant doen. Zag even zo snel geen andere oplossing... 37% & counting... en hopen natuurlijk.
Toetsenbord is ingepakt en de bon ligt er bij, die gaat terug, wil er niks meer mee te maken hebben... strax, indien alles werkt, de software weer installen, updates van windows doen etc... en hopen dat ie net zo lekker draait als ie al deed...

Wel weird, m'n toppie werkend laptoppie inees helemaal niks
Ik baal er van, ook als it-er, maarja, kan gebeuren natuurlijk. Kan even geen laptop meer zien en dan komt van de week een Aspire binnen voor m'n zussie
De performance van de hardeschijf (40gb 4200rpm)in mijn TM800 is sinds kort veel trager geworden. Volgens Windows staat staat de hardeschijf in de PIO mode, maar SiSoft Sandra 2004 meldt dat de hardeschijf in UDMA-5 mode staat.
Met SiSoft heb de hardeschijf gebenchmarked, hier kwam een hele lage transferrate uit.
screenshot van de SiSoft Sandra 2004 HD Bench:

Hoe kan ik de PIO mode veranderen in de UDMA-5 mode. (in het BIOS is geen optie voor PIO/UDMA etc.) Of is dit een hardwarematig probleem ? (ik hoop het niet, kan mn lappie niet missen
)
Met SiSoft heb de hardeschijf gebenchmarked, hier kwam een hele lage transferrate uit.
screenshot van de SiSoft Sandra 2004 HD Bench:

Hoe kan ik de PIO mode veranderen in de UDMA-5 mode. (in het BIOS is geen optie voor PIO/UDMA etc.) Of is dit een hardwarematig probleem ? (ik hoop het niet, kan mn lappie niet missen
Ik vrees toch het ergste... Als je de pio-modes bekijkt:
Zit jouw lappie er redelijk onder met 2,5 mb/sec... issie niet extreem vol o.i.d.???
Mijn lappie is nu trouwens herinstalled, vrijwel alles weer up & running.. op enkele utils en Norton Antivirus 2000 na... van die laatste moet ik eerst weer naar de XP-patches gaan speuren...
code:
1
2
3
4
5
| IDE/EIDE PIO Mode 0 3.30 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 1 5.20 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 2 8.30 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 3 11.10 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 4 16.70 MB/sec. |
Zit jouw lappie er redelijk onder met 2,5 mb/sec... issie niet extreem vol o.i.d.???
Mijn lappie is nu trouwens herinstalled, vrijwel alles weer up & running.. op enkele utils en Norton Antivirus 2000 na... van die laatste moet ik eerst weer naar de XP-patches gaan speuren...
Beetje naar tevredenheid ???Speedpete schreef op 25 november 2003 @ 02:44:
Ik heb mijn eigen laptop ook 2 maande geleden opnieuw geinstalleerd en moet zeggen dat het werk me meeviel, en dat alles in 1 keer werkte
Geen parches, geen andere dingen, gewoon de out of the box CD's die erbij geleverd werden
bij mij hadden de systeembeheerder en ik de hele tcp/ip omgeving / netwerkomgeving en andere zooi naar de knoppen geholpen .... De laptop wilde niets meer doen

Ja, dik tevreden. Zo ff opnieuw m'n hack-om-het-bedrijfsnetwerk-heen-om-te-inetten trucje uithalen en Office XP activeren en dan heb ik zo'n beetje alles weer up & running.Stiffener schreef op 25 november 2003 @ 07:48:
[...]
Beetje naar tevredenheid ???
Ik heb mijn eigen laptop ook 2 maande geleden opnieuw geinstalleerd en moet zeggen dat het werk me meeviel, en dat alles in 1 keer werkte
Geen parches, geen andere dingen, gewoon de out of the box CD's die erbij geleverd werden
bij mij hadden de systeembeheerder en ik de hele tcp/ip omgeving / netwerkomgeving en andere zooi naar de knoppen geholpen .... De laptop wilde niets meer doen![]()
Ik heb ook gewoon full hd rebuild gedaan, en tot mijn verrassing bleef de D-schijf ongewijzigd... en da's best prettig om te weten
Lappie draait weer als een zonnetje.
Alleen, wat ik me afvraag, waarom werkt dat toetsenbord voor geen meter? Zijn er anderen die wel met succes een los usb-tobo van logitech aan hebben gesloten?? Of is het gewoon een kwestie van inprikken en verder niks installen, zoals ik met m'n mx500 heb gedaan?? Ben namelijk een beetje voorzichtig nu met het zomaar aansluiten van een tobo, wil het gezeik niet opnieuw hebben...
Ik weet niet waar iedereen zo veel problemen mee heeft..... Ik heb een Cordless desktop optical van Logitech er op aangesloten. Nieuwste drivers (Mouseware en iTouch) geinstalleerd....... en alles werkt....Speedpete schreef op 25 november 2003 @ 10:00:
[...]
Ja, dik tevreden. Zo ff opnieuw m'n hack-om-het-bedrijfsnetwerk-heen-om-te-inetten trucje uithalen en Office XP activeren en dan heb ik zo'n beetje alles weer up & running.
Ik heb ook gewoon full hd rebuild gedaan, en tot mijn verrassing bleef de D-schijf ongewijzigd... en da's best prettig om te wetenNa de rebuild opgestart en alles werkte gewoon perfect. Lettertypen ingesteld, windows update voor alle critical patches en draaien maar...
Lappie draait weer als een zonnetje.
Alleen, wat ik me afvraag, waarom werkt dat toetsenbord voor geen meter? Zijn er anderen die wel met succes een los usb-tobo van logitech aan hebben gesloten?? Of is het gewoon een kwestie van inprikken en verder niks installen, zoals ik met m'n mx500 heb gedaan?? Ben namelijk een beetje voorzichtig nu met het zomaar aansluiten van een tobo, wil het gezeik niet opnieuw hebben...
Verwijderd
Ik weet het welVerwijderd schreef op 23 november 2003 @ 22:19:
Dank jullie
Btw, ik krijg ook niet TV-Out aan de gang. Het beeld blijft zwar-wit. In de bios staat het op PAL, dus dat moet het niet zijn. Dit is trouwens met de 7.83 Acer drivers.
Someone?¿
dit zijn max. waarden. En hebben dus weinig te maken met de *gemiddelde* waarden die sisoft aangeeft....Speedpete schreef op 25 november 2003 @ 02:44:
Ik vrees toch het ergste... Als je de pio-modes bekijkt:
code:
1 2 3 4 5 IDE/EIDE PIO Mode 0 3.30 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 1 5.20 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 2 8.30 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 3 11.10 MB/sec. IDE/EIDE PIO Mode 4 16.70 MB/sec.
Heb ik ook...Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 11:46:
[...]
Ik weet het wel. Het is namelijk je MultiMediaBay. Drivers staan ook op de ftp-server van Acer onder CardRead.
Btw, ik krijg ook niet TV-Out aan de gang. Het beeld blijft zwar-wit. In de bios staat het op PAL, dus dat moet het niet zijn. Dit is trouwens met de 7.83 Acer drivers.
Someone?¿
Gisteren een scart-blokje gehaald val Belkin, maar verder dan zwart-wit, of kleur met ruis (Pal-I) kwam ik niet... nou heb ik nog nooit op mijn tv s-video op kleur gekregen dus heb ik er verder geen aandacht aan besteed (blokje was voor iets anders)
Tja, weird. Ik installeer de drivers, reboot, en niets doet het meerDouble T schreef op 25 november 2003 @ 10:10:
[...]
Ik weet niet waar iedereen zo veel problemen mee heeft..... Ik heb een Cordless desktop optical van Logitech er op aangesloten. Nieuwste drivers (Mouseware en iTouch) geinstalleerd....... en alles werkt....
Weet ik, maar met 2,5mb/sec blijft het erg laag... daar ging ik nog overeen met m'n p100 met hd's die op pio-4 zaten...j-w schreef op 25 november 2003 @ 11:57:
[...]
dit zijn max. waarden. En hebben dus weinig te maken met de *gemiddelde* waarden die sisoft aangeeft....
[ Voor 13% gewijzigd door Speedpete op 25-11-2003 12:00 ]
Jawel het werkt wel, dat is het probleem niet. Maar als je iTouch installeerd, dan ben je opeens de functonaliteite van de 4 toetsen boven aan het toestenbord op de laptop kwijt. dus ik heb nu gewoon me logitech toetsenbord en muis (MX500) aangesloten en geen drivers geinstalleerd (mouseware wel trouwens, die geeft geen problemen).Double T schreef op 25 november 2003 @ 10:10:
[...]
Ik weet niet waar iedereen zo veel problemen mee heeft..... Ik heb een Cordless desktop optical van Logitech er op aangesloten. Nieuwste drivers (Mouseware en iTouch) geinstalleerd....... en alles werkt....
- Installeer MousewareSchmoove schreef op 25 november 2003 @ 12:52:
[...]
Jawel het werkt wel, dat is het probleem niet. Maar als je iTouch installeerd, dan ben je opeens de functonaliteite van de 4 toetsen boven aan het toestenbord op de laptop kwijt. dus ik heb nu gewoon me logitech toetsenbord en muis (MX500) aangesloten en geen drivers geinstalleerd (mouseware wel trouwens, die geeft geen problemen).
- Installeer Itouch
- (Her)installeer launchmanager
klaar: zowel alle functies van het toetsenbord, als de 4 functie toetsen op de laptop werken..... Zo werkt het hier al bijna een half jaar; zonder problemen.
Mouseware geeft inderdaad geen problemen. Ja, bij mij kapte die ronde scroll-knop ermee, maar dat was een kwestie van een instelling in het config-scherm.Schmoove schreef op 25 november 2003 @ 12:52:
[...]
Jawel het werkt wel, dat is het probleem niet. Maar als je iTouch installeerd, dan ben je opeens de functonaliteite van de 4 toetsen boven aan het toestenbord op de laptop kwijt. dus ik heb nu gewoon me logitech toetsenbord en muis (MX500) aangesloten en geen drivers geinstalleerd (mouseware wel trouwens, die geeft geen problemen).
Maar iTouch tobo werkt dus perfect zonder drivers?? Dan probeer ik dat vanavond eens... scheelt een rit naar Breda...
Ik heb overigens deze:

Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition
Gewoon een nieuw kabeltje kopen! Dat hielp bij mij ook. Ik heb er 1 van 7,50 van 1,5 meter van S-video naar composite. Bij de MMVerwijderd schreef op 25 november 2003 @ 11:46:
[...]
Ik weet het wel. Het is namelijk je MultiMediaBay. Drivers staan ook op de ftp-server van Acer onder CardRead.
Someone?¿
Speedpete, je kan natuurlijk ook gebruik maken van de soms best wel handige herstelpunten in XP 
De iTouch "werkt" wel zonder software/drivers, alleen zullen een aantal functie knoppen niet werken, danwel een standaard functie vervullen.
Heb hier ook een Logitech internet navigator, aan me normale pc, zonder software doen alleen de volume knopen het.
De iTouch "werkt" wel zonder software/drivers, alleen zullen een aantal functie knoppen niet werken, danwel een standaard functie vervullen.
Heb hier ook een Logitech internet navigator, aan me normale pc, zonder software doen alleen de volume knopen het.
Jippie ik heb mijn PIO/UDMA probleem opgelost, ik heb in apparaatbeheer de primaire controller verwijderd en opnieuw opgestart(vervolgens is de controller+hd door xp opnieuw geinstalleerd.) Nu staat ie er weer UDMA-5 :-D
[ Voor 18% gewijzigd door kacee op 25-11-2003 16:36 ]
Weetje, daar zat ik dus aan te denken vanmorgen... Ik heb met m'n Armada vaak genoeg meegemaakt dat een rollback even nodig was, maar nu dus gewoon vergeten...Nakebod schreef op 25 november 2003 @ 14:38:
Speedpete, je kan natuurlijk ook gebruik maken van de soms best wel handige herstelpunten in XP
edit:
Gelijk maar ff een herstelpunt gemaakt
Gelijk maar ff een herstelpunt gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door Speedpete op 25-11-2003 16:54 ]
ik ben dus zelf aan het twijfelen tussen de Acer TM 804Lcib of de Jewel Jade 8070
heb dit hele topic gelezen, en informatie over de jewel... maar ik kan de beslissing gewoon niet maken... zit al 4-5 weken met de keus, en ik weet niet wat ik moet
zijn er veel mensen die problemen hebben met de acer? waar ik vooral bang voor ben is kapotte pixels, aangezien ik vooral grafisch werk erop zal doen, kan ik dit dus echt niet hebben...
heb dit hele topic gelezen, en informatie over de jewel... maar ik kan de beslissing gewoon niet maken... zit al 4-5 weken met de keus, en ik weet niet wat ik moet
zijn er veel mensen die problemen hebben met de acer? waar ik vooral bang voor ben is kapotte pixels, aangezien ik vooral grafisch werk erop zal doen, kan ik dit dus echt niet hebben...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kapotte pixels is niet zo'n probleem, bij diverse zaken kun je dit afkopen. Bijv bij pcsnel kost dit 50 euro (dacht ik) dan checken ze 'm op dode pixels en krijg je ook 1 week pixelgarantie. Na 1 week zullen er geen defecte pixels meer komen (waarschijnlijk). Dit is wel minder dan de standaard 30 dagen van Jewel..Phusebox schreef op 25 november 2003 @ 21:58:
ik ben dus zelf aan het twijfelen tussen de Acer TM 804Lcib of de Jewel Jade 8070
.....
waar ik vooral bang voor ben is kapotte pixels, aangezien ik vooral grafisch werk erop zal doen, kan ik dit dus echt niet hebben...
Om je keuze wat moeilijker (of gemakkelijker) te maken, de Acer Aspire 2003
wa's dat dan? hmm ik zal eens kijkenBigSurf schreef op 25 november 2003 @ 22:06:
[...]
Kapotte pixels is niet zo'n probleem, bij diverse zaken kun je dit afkopen. Bijv bij pcsnel kost dit 50 euro (dacht ik) dan checken ze 'm op dode pixels en krijg je ook 1 week pixelgarantie. Na 1 week zullen er geen defecte pixels meer komen (waarschijnlijk). Dit is wel minder dan de standaard 30 dagen van Jewel..
Om je keuze wat moeilijker (of gemakkelijker) te maken, de Acer Aspire 2003
hmm heb de aspire 2003 gecheckt maar die valt sowieso af vanwege het low-res display
vind het al jammer dat de travelmate en de jade zo low-res zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 25-11-2003 22:16 ]
Low res??? 1400x1050 is zekers wel lekker werken, vooral op 15". Ik werk soms met 1600x1200 op 19" en op de laptop is toch echt wat lekkerder werken...Phusebox schreef op 25 november 2003 @ 22:12:
[...]
wa's dat dan? hmm ik zal eens kijken
hmm heb de aspire 2003 gecheckt maar die valt sowieso af vanwege het low-res display
Low res? 1400x1050 is heel behoorlijk. Wat mij betreft voor een 15" zelfs ideaal!!!Phusebox schreef op 25 november 2003 @ 22:12:
[...]
wa's dat dan? hmm ik zal eens kijken
Heb vandaag op een Dell Inspiron gewerkt van een vriend en die heeft een resolutie van 1900x(weet ik veel).... een erg hoge resolutie.
Het beeld is perfect scherp dat is het probleem niet, maar de lettertjes zijn amper te lezen. Voor mij zeker geen prettig scherm om lang op te werken.
Hoewel ik de inkijkhoek van het scherm op de Acer wat tegen vind vallen ben ik erg tevreden over het scherm. Het is perfect scherp en erg prettig om op te werken.
ahaSpeedpete schreef op 25 november 2003 @ 22:19:
[...]
Low res??? 1400x1050 is zekers wel lekker werken, vooral op 15". Ik werk soms met 1600x1200 op 19" en op de laptop is toch echt wat lekkerder werken...
ik werk nl ook altijd op 2x 19" @ 1600x1200 maar was bang dat 1400x1050 me slecht zou bevallen, er is hier namelijk nergens een shop in de buurt waar ik zo'n laptop kan bekijken
dus ik ga zometeen 2500 euro uitgeven zonder dat ik 't ding ooit in real life heb gezien
maar ja ik heb geen keus
ja de inspiron, ken het scherm, erg mooi scherm en die resolutie vond ik ideaal... collega heeft em namelijk. maar ja, wat me aan de dell stoort is het feit dat ie 1000 euro duurder is en er zit een geforce in.... ben nou eenmaal ati minded al jaar of 7
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 25-11-2003 22:23 ]
Een laptop blind kopen vind ik sowieso al aardig dom. Als je echt geinteresseerd bent in de Acer TravelMate dan is het niet zo heel moeilijk om een zaak te vinden waar hij verkocht wordt.Phusebox schreef op 25 november 2003 @ 22:22:
[...]
aha
ik werk nl ook altijd op 2x 19" @ 1600x1200 maar was bang dat 1400x1050 me slecht zou bevallen, er is hier namelijk nergens een shop in de buurt waar ik zo'n laptop kan bekijken
dus ik ga zometeen 2500 euro uitgeven zonder dat ik 't ding ooit in real life heb gezien
maar ja ik heb geen keus
ja de inspiron, ken het scherm, erg mooi scherm en die resolutie vond ik ideaal... collega heeft em namelijk. maar ja, wat me aan de dell stoort is het feit dat ie 1000 euro duurder is en er zit een geforce in.... ben nou eenmaal ati minded al jaar of 7
Op http://www.acer.nl staat een lijst van geregistreerde Acer dealers in nederland en belgie. Het is een giganische lijst en het bleek dat er bij mij in de buurt al 3 zaken waren die hem verkochten. Vervolgens is het gewoon effe een kwestie van de telefoon pakken en vragen of ze die laptop op voorraad hebben zodat je kan zien of het wat is.
Persoonlijk vind ik het gewoon heel belangrijk om even dat ding gezien te hebben voordat je hem koopt.
ja vind ik ook belangrijkSchmoove schreef op 25 november 2003 @ 22:36:
[...]
Een laptop blind kopen vind ik sowieso al aardig dom. Als je echt geinteresseerd bent in de Acer TravelMate dan is het niet zo heel moeilijk om een zaak te vinden waar hij verkocht wordt.
Op http://www.acer.nl staat een lijst van geregistreerde Acer dealers in nederland en belgie. Het is een giganische lijst en het bleek dat er bij mij in de buurt al 3 zaken waren die hem verkochten. Vervolgens is het gewoon effe een kwestie van de telefoon pakken en vragen of ze die laptop op voorraad hebben zodat je kan zien of het wat is.
Persoonlijk vind ik het gewoon heel belangrijk om even dat ding gezien te hebben voordat je hem koopt.
maar ik ben er al een paar maanden mee bezig, maar er zijn wel verkooppunten in de "buurt" maar nergens hebben ze er eentje op voorraad, en bestellen is kopen...
en de dichtsbijzijnde winkel is 25 km hiervandaan, dus echt in de buurt is het allemaal niet
Verwijderd
Ik heb jullie help DRINGEND nodig.
Vanmiddag nog achter mijn laptop gezeten en alles werkte. Wou hem net ff aanzetten om wat documenten over te plaatsen. Doet hij het niet meer.
Als ik hem aanzet gaat de fan draaien en voor de rest niks. Zwart beeld.
Ik heb zonder accu geprobeert, met accu op netstroom en zonder, maar niks werkt.
Kunnen jullie mij helpen
Vanmiddag nog achter mijn laptop gezeten en alles werkte. Wou hem net ff aanzetten om wat documenten over te plaatsen. Doet hij het niet meer.
Ik heb zonder accu geprobeert, met accu op netstroom en zonder, maar niks werkt.
Kunnen jullie mij helpen
Hoor je geen hd? Anders kan het zijn dat de instelling voor een extern scherm verkeerd staat...Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 00:04:
Kunnen jullie mij helpen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heb ik de eerste maand ook vaak gehad...Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 00:04:
Kunnen jullie mij helpen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
accu eruit, accu erin en opnieuw proberen...na een keertje of 5 moet-ie weer doen
oplossing voor mij was de nieuwe bios, dus mocht je die nog niet hebben, flashen dan maar!
[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 26-11-2003 10:27 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Blijft ie hangen tijdens het flashenMooooody schreef op 26 november 2003 @ 10:25:
[...]
heb ik de eerste maand ook vaak gehad...
accu eruit, accu erin en opnieuw proberen...na een keertje of 5 moet-ie weer doen
oplossing voor mij was de nieuwe bios, dus mocht je die nog niet hebben, flashen dan maar!

edit:
Lang verhaal maar had igg geen nut dus edit
Lang verhaal maar had igg geen nut dus edit
[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 26-11-2003 11:00 ]
hmm zijn niet echt positieve geluiden wat ik hoor over de travelmate...
aangezien ik altijd geluk heb (ahem) met dingen kopen, zal ik vast wel eentje kopen die om de week RMA kan
aangezien ik altijd geluk heb (ahem) met dingen kopen, zal ik vast wel eentje kopen die om de week RMA kan
Verwijderd
Ik heb inderdaad nog niet de nieuwe bios. Maar wel een aantal keren de batterij eruit gehaald en er weer in. Dan nog maar ff paar keer doen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Dat van extern scherm, ik heb voor de zekerheid al een extern scherm aangehangen zodat ik dat kon uitsluiten.
Dat van extern scherm, ik heb voor de zekerheid al een extern scherm aangehangen zodat ik dat kon uitsluiten.
Verwijderd
Ik heb acer opgebeld en hij gaat voor RMA met de melding kapot mobo.
Nu heb ik 2 weken geleden een klein probleempje gehad met blokje's op beeld met opstarten wat je dus ook ziet bij een kapotte videokaart. Nu denk ik dat ze dit niet hebben genoteerd.
Hoe kan ik dit er bij toevoegen, moet dat door middel van een brief of opnieuw bellen en de RMA laten bijwijzigen?
Zijn er ook mensen met een POSITIEVE ervaring met de RMA van acer?
En hoe hebben jullie hem daar gekregen, d.m.v. tpg of gebr8?
Nu heb ik 2 weken geleden een klein probleempje gehad met blokje's op beeld met opstarten wat je dus ook ziet bij een kapotte videokaart. Nu denk ik dat ze dit niet hebben genoteerd.
Hoe kan ik dit er bij toevoegen, moet dat door middel van een brief of opnieuw bellen en de RMA laten bijwijzigen?
Wat ik tot nu toe wel geloof 2x heb gehad, zat in Windows, ik ga rebooten, en dan blijft het scherm zwart. 1x ff powerknop inhouden en weer aanzetten, en hij start wel gewoon.
Of het nu Windows is die aan eind van reboot niet verder gaat, geen idee. Het was ook geen Fn+F5 of Fn+F6.
En ja, ik heb al nieuwste bios, en ook alle Win XP updates, zolang het niet een herhaaldelijk iets is, vind ik het wel goed zo
Of het nu Windows is die aan eind van reboot niet verder gaat, geen idee. Het was ook geen Fn+F5 of Fn+F6.
En ja, ik heb al nieuwste bios, en ook alle Win XP updates, zolang het niet een herhaaldelijk iets is, vind ik het wel goed zo
Ik heb iedere keer bij rma ook een goede nette brief er bij gedaan, en de mensen die hem moesten maken volgde mijn instructies ook zeer goed, en belde me op om dingen aan mij te vragen. Ik had dus ook mijn prive info zoals tel nr en woonplaats er bij gezetVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 14:19:
Ik heb acer opgebeld en hij gaat voor RMA met de melding kapot mobo.
Was best goede service.
De helpdesk vergeet nogal vaak om het juiste door tegeven ja.
Ik kreeg mijn pakje's iedere keer terug via DHL, en mijn 2e nieuwe laptop kreeg ik via een vrachtwagen
[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 26-11-2003 15:36 ]
Kijk ff in de topics rond, daar meld ik ongeveer 395.205x dat hier veel problemen langskomen omdat het lappie zo populair is... (hey, we zijn op weg naar topic deel 6... says something)Phusebox schreef op 26 november 2003 @ 12:25:
hmm zijn niet echt positieve geluiden wat ik hoor over de travelmate...
* Speedpete gaat morgen eens ff z'n TM vergelijken met de Aspire 1356 van z'n zussie die vandaag binnengekomen is... foto's volgen
ja dat heb ik gelezen dat je dat meld...Speedpete schreef op 27 november 2003 @ 00:47:
[...]
Kijk ff in de topics rond, daar meld ik ongeveer 395.205x dat hier veel problemen langskomen omdat het lappie zo populair is... (hey, we zijn op weg naar topic deel 6... says something)
* Speedpete gaat morgen eens ff z'n TM vergelijken met de Aspire 1356 van z'n zussie die vandaag binnengekomen is... foto's volgen
maar of ie nu populair is of niet, dan vindt ik de hoeveelheid klachten nog enorm
ik ga dus geen product kopen als ik van tevoren al weet dat 10% ofzo kapot gaat na een tijdje.
- slechte vga out (nieuwe revisie zou dat moeten zijn opgelost, maar ik hoor er nog geen positieve dingen over)
- problemen met s-video out
- muisknoppen gaan kapot
- dode laptops
Verwijderd
en wat te denken van al die mensen die geen problemen hebben en hier dus ook niet posten.....!Speedpete schreef op 27 november 2003 @ 00:47:
[...]
Kijk ff in de topics rond, daar meld ik ongeveer 395.205x dat hier veel problemen langskomen omdat het lappie zo populair is... (hey, we zijn op weg naar topic deel 6... says something)
soms lijkt weinig van heel veel meer dan het in werkelijkheid is (....

maar eh die acer TM 804 is er dus niet met 60gb 7200 rpm schijf?
want 4200 is voor mij dus echt te langzaam
want 4200 is voor mij dus echt te langzaam
Tja, ik zal heel eerlijk zeggen dat ik er minimaal nog wel een keertje over na zou denken om een Acer travelmate te kopen na wat ik hier allemaal heb gelezen en wat ik zelf meemaak.Phusebox schreef op 27 november 2003 @ 10:47:
[...]
ja dat heb ik gelezen dat je dat meld...
maar of ie nu populair is of niet, dan vindt ik de hoeveelheid klachten nog enorm
ik ga dus geen product kopen als ik van tevoren al weet dat 10% ofzo kapot gaat na een tijdje.
- slechte vga out (nieuwe revisie zou dat moeten zijn opgelost, maar ik hoor er nog geen positieve dingen over)
- muisknoppen gaan kapot
- dode laptops
Ik denk echter dat het wel zo is dat er HEEL VEEL verkocht zijn, en dat er daardoor ook meer problemen zijn. Maar zo lees ik op dit forum en in de shopsurvey ook slechte ervaringen met Dell, terwijl ik altijd uitstekende service heb gehad van ze m.b.t. mijn desktop. Mijn punt is in ieder geval dat ervaringen verschillen en dat het best anders kan lijken dan het eigenlijk is...
Maar er zijn natuurlijk wel harde feiten, zo heeft ongeveer iedereen hier oude of nieuwe revisie problemen met de muisknoppen en bereik van de WLAN.
Nu de WLAN is de constructie en is ook niet verschrikkelijk slecht ofzo, maar wel een stuk minder dan vergelijkbare centrino laptops met de antenne in het scherm (?).
De muisknoppen daarentegen is gewoon bagger, er zijn hier zelfs al mensen die dit al meerdere keren dit hebben laten repareren

De andere problemen die jij noemt heb ik absoluut geen last van, ik heb uitstekende s-video uit (hangt ook van de kabeltjes af, maar ik laat me verder niet meer uit over de kabeltjes
De aspire2000 is misschien wel een alternatief om naar te kijken.
Ik heb hem zelf verkozen boven de 800 vanwege het breedbeeld scherm, de vga is ook ietsjes beter en het geheugen werkt op 333mhz.
Zoveel verschil zit er dus niet tussen, ik heb totaal geen problemen met de laptop.
Geen vastkaaiers, geen dode pixels,touchpad en knoppen werken perfect, svideo in spellen gewoon goed maar in windows uiteraard niet superscherp.
Wellicht een idee?
Ik heb hem zelf verkozen boven de 800 vanwege het breedbeeld scherm, de vga is ook ietsjes beter en het geheugen werkt op 333mhz.
Zoveel verschil zit er dus niet tussen, ik heb totaal geen problemen met de laptop.
Geen vastkaaiers, geen dode pixels,touchpad en knoppen werken perfect, svideo in spellen gewoon goed maar in windows uiteraard niet superscherp.
Wellicht een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door THxZ0NE op 27-11-2003 15:09 ]
Waar baseer jij op dat 10% kapot gaat? In dit topic zijn veel problemen gemeld inderdaad, voornamelijk met de eerste revisies.Phusebox schreef op 27 november 2003 @ 10:47:
[...]
ja dat heb ik gelezen dat je dat meld...
- muisknoppen gaan kapot
- dode laptops
Beschik zelf ook over een TM803LCI...geen slechte VGA/S-video; haarscherp beeld
Muisknoppen werken prima, ook na een maand nog. Bereik van WLAN door het hele huis dik in orde en ook in de tuin nog.... kortom: nog geen problemen ontdekt.
nou ja ik baseer dat nergens op, was maar een schatting...IJ schreef op 27 november 2003 @ 15:06:
[...]
Waar baseer jij op dat 10% kapot gaat? In dit topic zijn veel problemen gemeld inderdaad, voornamelijk met de eerste revisies.
Beschik zelf ook over een TM803LCI...geen slechte VGA/S-video; haarscherp beeld
Muisknoppen werken prima, ook na een maand nog. Bereik van WLAN door het hele huis dik in orde en ook in de tuin nog.... kortom: nog geen problemen ontdekt.
en de muisknoppen werken nog? na een MAAND zelfs... als je nou zei na 2 jaar (dat kan natuurlijk niet maar ok), ik verwacht nl dat die knoppen het 3 jaar doen... of verwacht ik dan teveel...
ben net maar eens op "reis" gegaan en de acer tm in het echt bekeken, vindt em er nogal cheap uitzien, natuurlijk had het personeel geen tijd om mij te helpen, want ik zie er natuurlijk niet uit als iemand die 2500 euro wil uitgeven, dus helpen ze liever oude mensen die voor 100 euro een digitale camera willen
dus die shop kan mooi fluiten naar mijn geld
dus ik heb em wel gezien, achter glas, maar helaas niet mee mogen spelen even...
ik weet het echt niet meer... ik ben nu weer geneigd om dan toch maar 4000 euro neer te tellen voor een Dell Latitude... dan weet ik tenminste zeker dat het geen prul is (als ik 4000 euro had
wlan is voor mij erg van belang, zou het bereik over 30 meter door 4 muren heen nog mogelijk zijn?
anders heb ik namelijk bij mijn tv/game room geen bereik, en dat zou wel sucken
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2003 15:36 ]
Het komt inderdaad vaak voor dat verkopers geen aandacht aan jonge klanten besteden. Ik heb dat een keer meegemaakt dat ik een leaseauto voor mijn werk aan mocht schaffen. Toen was ik 24. Ik liep gewoon op zaterdagmiddag de showroom van een Opel garage binnen om serieus naar een Astra te kijken. De verkoper was op dat moment bezig om twee 50+ ers een tweedehands Opel aan te smeren, dus ik dacht ik heb geduld, het is zaterdag. Die mensen zijn ook klant dus ik op mijn gemakkie een beetje in de auto's gaan zitten, kofferbakkie openmaken en dergelijke.Phusebox schreef op 27 november 2003 @ 15:31:
[...]
ben net maar eens op "reis" gegaan en de acer tm in het echt bekeken, vindt em er nogal cheap uitzien, natuurlijk had het personeel geen tijd om mij te helpen, want ik zie er natuurlijk niet uit als iemand die 2500 euro wil uitgeven, dus helpen ze liever oude mensen die voor 100 euro een digitale camera willen
dus ik heb em wel gezien, achter glas, maar helaas niet mee mogen spelen even...
ik weet het echt niet meer... ik ben nu weer geneigd om dan toch maar 4000 euro neer te tellen voor een Dell Latitude... dan weet ik tenminste zeker dat het geen prul is
Na een kwartier vond de verkoper mij volgens mij irritant en was nog steeds bezig met die mensen, maar ik had nog steeds geduld.... Dus komt tie geirriteerd naar mij toe en zei letterlijk: Kan ik u misschien even snel helpen of kijkt u alleen maar?
Ik antwoorde toen dat ik serieus voor een nieuwe auto kwam kijken. Hij wist niet hoe snel hij een tweede verkoper moest optrommelen om mij te helpen, maar het kwaad was al geschied..... Ik ga daar dus nooit meer naartoe
Even on-topic: Ik vond de jewel's juist erg plastiekerig overkomen. Mag het wel gespoten plastic zijn, maar hoe lang blijft dat mooi? Schermfrictie van Jewel's vond ik ook heel erg, beetje gammel voelde het aan. De Acer vond ik veel degelijker overkomen.....
Enne hallo 4000 euro voor een laptop? Ben je wel goed bij je hoofd. Koop dan een Apple Powerbook 15" met alles erop dan ben je voor 3500 euro klaar en heb je een design ding waar je u tegen zegt....
ja ik haat dat soort winkels, tegenwoordig zie je er steeds meer van...HJR schreef op 27 november 2003 @ 15:42:
[...]
Het komt inderdaad vaak voor dat verkopers geen aandacht aan jonge klanten besteden. Ik heb dat een keer meegemaakt dat ik een leaseauto voor mijn werk aan mocht schaffen. Toen was ik 24. Ik liep gewoon op zaterdagmiddag de showroom van een Opel garage binnen om serieus naar een Astra te kijken. De verkoper was op dat moment bezig om twee 50+ ers een tweedehands Opel aan te smeren, dus ik dacht ik heb geduld, het is zaterdag. Die mensen zijn ook klant dus ik op mijn gemakkie een beetje in de auto's gaan zitten, kofferbakkie openmaken en dergelijke.
Enne hallo 4000 euro voor een laptop? Ben je wel goed bij je hoofd. Koop dan een Apple Powerbook 15" met alles erop dan ben je voor 3500 euro klaar en heb je een design ding waar je u tegen zegt....
en ja een apple. als apple niet van die crap displays in hun notebooks stopte had ik er allang 1 gekocht, want apple is perfect behalve die displays...
ik denk dat ik zometeen een kleine pc in elkaar flans die ik elke dag op en neer sleep naar mijn werk
ps. overig ben ik voor de travelmate ook bijna 3000 euro kwijt
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2003 16:06 ]
Verwijderd
Over die WLAN: die is bij mij perfect...
Muisknoppie is idd crap en hij piept als er geen usb apparaten aangesloten zijn maar daar stuur ik m nog wel voor op
Voor de rest geen klachten. Ik vind het cker geen 'cheap'uitziende notebook, juist een toppertje qua design.
Maar goed als jij geen TM80x durft te kopen moet je t vooral niet doen
edit: Die muisknop gebruik ik niet, piep schakel ik uit door bluetooth aan te zetten
btw Ik ben echt super tevreden met mn TM800
Muisknoppie is idd crap en hij piept als er geen usb apparaten aangesloten zijn maar daar stuur ik m nog wel voor op
Voor de rest geen klachten. Ik vind het cker geen 'cheap'uitziende notebook, juist een toppertje qua design.
Maar goed als jij geen TM80x durft te kopen moet je t vooral niet doen
edit: Die muisknop gebruik ik niet, piep schakel ik uit door bluetooth aan te zetten
btw Ik ben echt super tevreden met mn TM800
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 16:05 ]
Argh! Heb nu iets raars met mijn TM800 
Vanmorgen naar school geweest en lekker zitten werken en wirelessen op m'n laptop. Niets aan het handje. Kom ik echter thuis en wil hier verder wirelessen krijg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden tijdens het booten.
WTF
Nu heb ik even in m'n device manager gekeken en jawel:
Base System Device (
)
Ethernet Controller
Wireless LAN (deze met uitroepteken ervoor en bij properties staat Could not start code 10 ofzo).
Vervolgens krijg ik de melding van XP "The system has recovered from a critical error" ofzoiets. Terwijl ik op school gewoon netjes mijn pc heb uitgezet zonder dat daar enigerlei error aan te pas is gekomen.
Vreemd dacht ik
Maar dan maar de drivers opnieuw installeren van die devices. Probleem is dat ik met geen mogelijkheid die drivers kan installeren. Ook niet vanaf de TM800 cd.
Wat kan er aan de hand zijn? Meer mensen ervaring hiermee
Wheeeeeeeelp
TM800cli
XP prof En
/edit: Na een system restore naar 3 dagen terug krijg ik wederom nieuwe devices gevonden en diezelfde "critical error".
Vanmorgen naar school geweest en lekker zitten werken en wirelessen op m'n laptop. Niets aan het handje. Kom ik echter thuis en wil hier verder wirelessen krijg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden tijdens het booten.
WTF
Nu heb ik even in m'n device manager gekeken en jawel:
Base System Device (
Ethernet Controller
Wireless LAN (deze met uitroepteken ervoor en bij properties staat Could not start code 10 ofzo).
Vervolgens krijg ik de melding van XP "The system has recovered from a critical error" ofzoiets. Terwijl ik op school gewoon netjes mijn pc heb uitgezet zonder dat daar enigerlei error aan te pas is gekomen.
Vreemd dacht ik
Wat kan er aan de hand zijn? Meer mensen ervaring hiermee
Wheeeeeeeelp
TM800cli
XP prof En
/edit: Na een system restore naar 3 dagen terug krijg ik wederom nieuwe devices gevonden en diezelfde "critical error".
[ Voor 13% gewijzigd door MAZZA op 27-11-2003 17:41 ]
Verwijderd
10% fouten?
Yeah right, dan zou ik voor heel de benelux de halve dag storingen voor een 800 aanmaken 
Volgens mij komt in verhouding de 800 nog het minste terug.. als je kijkt naar verkoop:repair
10% van wat je hoort is geen reeele visie als je kijkt wat er verkocht word....
Net als ik 50 mensen ken met een Astra, waarvan er 5 problemen hebben... Net of heel de verkoop over heel NL dan 10% problemen heeft...

Volgens mij komt in verhouding de 800 nog het minste terug.. als je kijkt naar verkoop:repair
Net als ik 50 mensen ken met een Astra, waarvan er 5 problemen hebben... Net of heel de verkoop over heel NL dan 10% problemen heeft...

ja maar 't stemt me ook niet echt positief...Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 19:07:
10% fouten?Yeah right, dan zou ik voor heel de benelux de halve dag storingen voor een 800 aanmaken
en ik zeg maar 10% omdat in feite 90% van de mensen die ik hoor praten hierover er slechte ervaringen mee hebben.
en dan heb ik het niet alleen over GoT, 1 winkel heeft me zelfs afgeraden een tm804 te kopen, terwijl ik die dus bij hen wilde kopen... en aangezien ze zelf alleen maar acer verkopen deden ze het dus niet om me iets duurders aan te smeren
Hoe krijg je een travelmate van 3000 euro (wat heb/wil je er allemaal in)?Phusebox schreef op 27 november 2003 @ 15:43:
[...]
ja ik haat dat soort winkels, tegenwoordig zie je er steeds meer van...
en ja een apple. als apple niet van die crap displays in hun notebooks stopte had ik er allang 1 gekocht, want apple is perfect behalve die displays...
ik denk dat ik zometeen een kleine pc in elkaar flans die ik elke dag op en neer sleep naar mijn werk
ps. overig ben ik voor de travelmate ook bijna 3000 euro kwijt
Een mini-pc als laptop alternatief, tja. Nou ja je moet doen wat je niet laten kan, al denk ik dat een laptopje wel een stukje handzamer is... (en een tft meeslepen elke dag

Eh, verder over de WLAN, het bereik door vier muren heen en 30m is denk ik niet te doen. Maar je kan altijd een PCMCIA kaartje kopen... als je toch al zoveel geld uitgeeft.
offtopic:
service aan klanten bestaat ook nauwelijks meer
helaas. (zo is ie goed vwk)
service aan klanten bestaat ook nauwelijks meer
[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 27-11-2003 21:07 ]
nou ik wil graag de tm804lcib (nie eens een dvd brander dus), met 1024 mb ram en 60 gb 7200 rpm harde schijf, plus 3 jaar garantie...w-k-pieters schreef op 27 november 2003 @ 20:10:
[...]
Hoe krijg je een travelmate van 3000 euro (wat heb/wil je er allemaal in)? Maar ik zou zeggen je moet doen wat je niet laten kan, al denk ik dat een laptopje wel een stukje handzamer is... (en een tft meeslepen elke dag).
Eh, verder over de WLAN, het bereik door vier muren heen en 30m is denk ik niet te doen. Maar je kan altijd een PCMCIA kaartje kopen... als je toch al zoveel geld uitgeeft.
offtopic:
klantenservice bestaat ook nauwelijks meerhelaas.
en dan zit je rond de 3000 euro...
hmm ja ik ga dus geen centrino kopen om er vervolgens nog es een aparte wlan kaart in te stoppen... kan iemand wat duidelijkheid scheppen over het bereik?
ellendige prullen die laptops, je zou er eigenlijk eentje moeten kunnen testen of ie voldoet aan je eisen... dat ze gewoon bij elke winkel een "leenmodel" hebben ofzo... hmmph
ik bedoel je koopt toch ook geen auto zonder testrit
offtopic:
over wlan, kun je niet een accesspoint als repeater gebruiken?
dus als je een router/accespoint hebt dat je er nog eentje bij hangt
ergens in huis?
iemand een idee wat hiervoor de beste oplossing is? wil graag wlan in het hele
huis en in tuin/op terras. grootste afstand zal 50 meter zijn ongeveer door
maximaal 4-5 muren (geen beton overigens)
ergens in huis?
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2003 20:25 ]
Verwijderd
w-k-pieters schreef op 27 november 2003 @ 20:10:
[...]
offtopic:
klantenservice bestaat ook nauwelijks meerhelaas.
Hahaha, vwk dat was niet voor jou bedoeld of voor enige andere klantenservice, ik bedoelde de service naar klanten in winkels. Mensen goed voorlichten, de tijd nemen etc. (dat was een nogal ongelukkige formulering)

Ik haal gewoon min. 4 streepjes bereik door het hele huis heen. En als het max. 50 meter is, dan heb jij wel een _heul_ groot huisPhusebox schreef op 27 november 2003 @ 20:14:
[...]
ergens in huis?
[/offtopic]
AP staat bij mij op de eerste verdieping en ik heb gewoon toppie bereik.... het is even zorgen dat het laptop bij werken op de accu Wlan ontziet bij het besparen op stroom...
Een repeater gebruiken is zeer goed mogelijk ja, dan moet je dat volgens mij ook makkelijk redden in jouw situatie. Het bereik van het ene accespoint is dat van de ander trouwens niet, ook dat verschilt. Verdiep je daar eens in.Phusebox schreef op 27 november 2003 @ 20:14:
[...]offtopic:
ergens in huis?
Verder hier een zeer tevreden TM803LMi-gebruiker!
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Dus hierbijSpeedpete schreef op 27 november 2003 @ 00:47:
Ik heb ff een fotootje gemaakt van de lappies thuis, m'n oude Armada 1750, nu in dienst bij m'n broer, staat achter de Aspire, dus die zie je niet

Aspire is een erg prettig apparaat moet ik zeggen... alleen mindere res, geen BT en wifi, onboard video, maar voor m'n zusje meer dan genoeg (zorgt die AMD XP 2500+ wel voor
Ding is alleen wel dik (TM803 dichtgeklapt is even dik als Aspire opengeklapt.. dus dat scheelt een centimeter...), en de fan staat vrijwel continue te loeien, maar voelt heel degelijk. Maar ik vind wel dat het duidelijk dat de Aspire voor consumenten is en de Travelmate voor zakelijk... het is net wat uitgebreider...
Verwijderd
Okew-k-pieters schreef op 27 november 2003 @ 21:06:
Hahaha, vwk dat was niet voor jou bedoeld of voor enige andere klantenservice, ik bedoelde de service naar klanten in winkels. Mensen goed voorlichten, de tijd nemen etc. (dat was een nogal ongelukkige formulering)
Er zijn ook veel mensen (studenten) die liever een Travelmate hebben dan een Aspire vanwege de mobiliteit. Al weegt bijv. de Aspire 2000 weer niet zo gek veel.Speedpete schreef op 27 november 2003 @ 22:17:
Maar ik vind wel dat het duidelijk dat de Aspire voor consumenten is en de Travelmate voor zakelijk... het is net wat uitgebreider...
ik ben toch bijna om nu... vooral omdat ik de jewel nergens in het echt kan zien... damn ik begon met een budget van ongeveer 2200 euro en zit nu al tegen de 3000
zou het eigenlijk veel schelen de 1.6 of 1.7 versie? want in euro's scheelt het bijna 500 euro
of zijn er bij de 804lcib nog andere aparte dingen verandert?
zou het eigenlijk veel schelen de 1.6 of 1.7 versie? want in euro's scheelt het bijna 500 euro
Mijn TM is stukken lichter dan de Aspire van m'n zusje... En die centimeter dikker die ik noemde... da's alleen aan de voorkantVerwijderd schreef op 28 november 2003 @ 09:12:
[...]
OkeLeuk dat je het aangepast hebt
![]()
[...]
Er zijn ook veel mensen (studenten) die liever een Travelmate hebben dan een Aspire vanwege de mobiliteit. Al weegt bijv. de Aspire 2000 weer niet zo gek veel.
De 2000 is wel wat dunner ja, en volgens mij die nieuwe ferrari-editie (aspire 3000???) ook... zo 1..2..3.. deed het casco daarvan mij heel erg denken aan dat van de TM...
[ Voor 3% gewijzigd door Speedpete op 28-11-2003 13:20 ]
Verwijderd
TM 803LCib Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz, Microsoft® Windows® XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth LX.T2506.094Phusebox schreef op 28 november 2003 @ 11:40:
ik ben toch bijna om nu... vooral omdat ik de jewel nergens in het echt kan zien... damn ik begon met een budget van ongeveer 2200 euro en zit nu al tegen de 3000
TM 803LMib Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz, Microsoft® Windows® XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth LX.T2506.111
TM 804LCib, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz, Microsoft® Windows® XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 60GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth LX.T2506.148
Er zal (lijkt me, weet het niet zeker, is wel waarschijnlijk) een TM 804LMib uitkomen.
De Centrino 1.7GHz is idd wat sneller, maar of je het de meerprijs waard vind is aan jou
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 13:34 ]
Tja, als jij zo'n dell mooi vindPhusebox schreef op 27 november 2003 @ 15:31:
[...]
nou ja ik baseer dat nergens op, was maar een schatting...
en de muisknoppen werken nog? na een MAAND zelfs... als je nou zei na 2 jaar (dat kan natuurlijk niet maar ok), ik verwacht nl dat die knoppen het 3 jaar doen... of verwacht ik dan teveel...
ik weet het echt niet meer... ik ben nu weer geneigd om dan toch maar 4000 euro neer te tellen voor een Dell Latitude... dan weet ik tenminste zeker dat het geen prul is (als ik 4000 euro had, dus dat wordt of nog langer doorsparen of maar helemaal geen laptop, want elke heeft zijn nadelen, en kiezen tussen nadelen is nog moeilijker als kiezen tussen voordelen)
wlan is voor mij erg van belang, zou het bereik over 30 meter door 4 muren heen nog mogelijk zijn?
anders heb ik namelijk bij mijn tv/game room geen bereik, en dat zou wel sucken

't is wel waar... op m'n werk niks anders dan dell...Qorne schreef op 28 november 2003 @ 13:56:
[...]
Tja, als jij zo'n dell mooi vinddoen hoor, maar die voelen heel wat cheaper aan als een Acer80x ik heb ze allebei gebruikt, en die Dell voelt net zo aan als zo'n asus/jewel/medion laptop
geen Flame ofzo, maar heb ze allebei uitgebreid kunnen testen (was eens een Dell hier voor extra ram enzo)

hm tja die 60gb hdd is toch niks want ik wil wel een 7200 rpm hddVerwijderd schreef op 28 november 2003 @ 13:32:
[...]
TM 803LCib Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz, Microsoft® Windows® XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth LX.T2506.094
TM 803LMib Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz, Microsoft® Windows® XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth LX.T2506.111
TM 804LCib, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz, Microsoft® Windows® XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 60GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth LX.T2506.148
Er zal (lijkt me, weet het niet zeker, is wel waarschijnlijk) een TM 804LMib uitkomen.
De Centrino 1.7GHz is idd wat sneller, maar of je het de meerprijs waard vind is aan jou
en dvd branders zijn die +- of?
Verwijderd
Zo, ik heb gister mijn 800Lci maar eens opgestuurd naar Acer in Den Bosch.
Met de volgende problemen:
* 2 Scheurtjes in de omlijsting van het beeldscherm.
* Grote "uitslag" als mijn beeldscherm opengeklapt staat (hij wiebelt een beetje).
* Shift-toetsen doen het niet altijd goed.
* Plakkerige muisknop en scroll-vierkantje.
* Vaak een verkeerde accu-stand; soms schiet hij van 15 naar 7% etc.
* Adapter wordt gloeiend heet.
Veel van deze problemen hebben meer mensen met de Travelmate 80X
Wat zal er allemaal aan gedaan worden denken jullie?
* Grote "uitslag" als mijn beeldscherm opengeklapt staat (hij wiebelt een beetje).
Ik hoop voor je alles, maar ik denk dat je dat beter aan vwk kan vragenVerwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:14:
Zo, ik heb gister mijn 800Lci maar eens opgestuurd naar Acer in Den Bosch.
Qorne, jij verkoopt zelf Acer, dus niet echt gek dat jij Dell cheapo's noemt
Maar ik heb een vriend en die heeft pas geleden een D800 gekocht en die vind ik erg
[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 28-11-2003 14:25 ]
nog een vraagje over de vga out, hij is dus nu tegenwoordig wel perfect scherp? want ik doe vooral grafisch werk en dan moet ik dus echt perfect beeld hebben...
en zo'n post hierboven doet me weer huiveren
ik heb altijd veel pech met aankopen dus ik ben er gewoon een beetje huiverig voor geworden om iets te kopen zonder alles goed te onderzoeken
en zo'n post hierboven doet me weer huiveren

ga hem dan halen bij de media markt test hem, vind je hem niet goed breng je hem terug

Dit topic is gesloten.