Acer Travelmate 80x topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 28 november 2003 @ 14:09:
[...]

hm tja die 60gb hdd is toch niks want ik wil wel een 7200 rpm hdd
en dvd branders zijn die +- of?
Alle branders zijn DVD-, behalve de 663LMi , die is + en -, staat er ook bij ;)
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:14:
Zo, ik heb gister mijn 800Lci maar eens opgestuurd naar Acer in Den Bosch.
Met de volgende problemen:

* 2 Scheurtjes in de omlijsting van het beeldscherm.
* Grote "uitslag" als mijn beeldscherm opengeklapt staat (hij wiebelt een beetje).
* Shift-toetsen doen het niet altijd goed.
* Plakkerige muisknop en scroll-vierkantje.
* Vaak een verkeerde accu-stand; soms schiet hij van 15 naar 7% etc.
* Adapter wordt gloeiend heet.

Veel van deze problemen hebben meer mensen met de Travelmate 80X

Wat zal er allemaal aan gedaan worden denken jullie?
Vreemd, dat ik deze problemen hier nooit tegenkom.
Oke, de muisknop.. maar voor de rest?
Powerloss van de Accu :?
Gloeiend hete adapter :?
Uitslag van beeldscherm :?

Eerste keer dat ik dat hoor :)
w-k-pieters schreef op 28 november 2003 @ 14:19:
[...]

Ik hoop voor je alles, maar ik denk dat je dat beter aan vwk kan vragen :Y) .
Idd :Y)
Alle klachten wat onder warranty valt word gewoon gerepareerd hoor B)
(en nu hoop ik dat niemand hier bijdehand gaat doen over rerepairs :z)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Qorne schreef op 28 november 2003 @ 14:26:
ga hem dan halen bij de media markt test hem, vind je hem niet goed breng je hem terug :/
accepteren ze dat dan? bij laptops?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 14:28:
[...]

Alle branders zijn DVD-, behalve de 663LMi , die is + en -, staat er ook bij ;)

[...]

[...]

Idd :Y)
Alle klachten wat onder warranty valt word gewoon gerepareerd hoor B)
(en nu hoop ik dat niemand hier bijdehand gaat doen over rerepairs :z)
wat bedoel je daarmee? dat dingen die al gerepareerd zijn niet meer worden gerepareerd een 2e keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 28 november 2003 @ 14:53:
[...]

wat bedoel je daarmee? dat dingen die al gerepareerd zijn niet meer worden gerepareerd een 2e keer?
Nee, ik bedoel dat sommige problemen terug kunnen komen, wat hier op het eerste gezicht als zijnde goed bevonden is. Ik heb wel eens reply's gelezen van mensen die stellen dat "er niks is gedaan", en daar word ik een beetje simpel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Phusebox schreef op 28 november 2003 @ 14:28:
[...]

accepteren ze dat dan? bij laptops?
bel ze daar eens voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
Phusebox schreef op 28 november 2003 @ 14:25:
nog een vraagje over de vga out, hij is dus nu tegenwoordig wel perfect scherp? want ik doe vooral grafisch werk en dan moet ik dus echt perfect beeld hebben...

en zo'n post hierboven doet me weer huiveren :X ik heb altijd veel pech met aankopen dus ik ben er gewoon een beetje huiverig voor geworden om iets te kopen zonder alles goed te onderzoeken
Soms heb je pech en soms niet.
Ik heb deze laptop (803LMib) ongeveer een maand geleden gekocht en van alle bekende klachten heb ik er niet 1.
Muisknoppen doen het prima (hoewel ik ze niet gebruik), VGA is scherp, TV-Out is prima..... eigenlijk doet gewoon alles het goed.
Het enige wat ik matig vind is dat het geluid een beetje zwak is... maar goed het is een notebook en geen jukebox.

Ben volledig tevreden met de TravelMate. Vaak heb ik wel eens dat ik iets koop en dat ik vervolgens er achter kom dat er nog mooiere te krijgen zijn voor minder geld.
Dit heb ik nog niet gehad. Het enige notebook dat bij de TravelMate in de buurt komt qua features was voor mij de HP NX7000, maar die is zo asociaal duur.
Ook heb ik gekeken naar een Apple Powerbook, maar voor een vergelijkbare configuratie als de TravelMate ben je bijna tegen de 3000 kwijt.

De Acer is qua prijs/kwaliteit verhouding erg gunstig. Maar zoals ik al eerder zei.... voordat je een notebook koopt moet je hem gewoon eerst gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Schmoove schreef op 28 november 2003 @ 16:05:
[...]

Soms heb je pech en soms niet.
Ik heb deze laptop (803LMib) ongeveer een maand geleden gekocht en van alle bekende klachten heb ik er niet 1.
Muisknoppen doen het prima (hoewel ik ze niet gebruik), VGA is scherp, TV-Out is prima..... eigenlijk doet gewoon alles het goed.
Het enige wat ik matig vind is dat het geluid een beetje zwak is... maar goed het is een notebook en geen jukebox.

Ben volledig tevreden met de TravelMate. Vaak heb ik wel eens dat ik iets koop en dat ik vervolgens er achter kom dat er nog mooiere te krijgen zijn voor minder geld.
Dit heb ik nog niet gehad. Het enige notebook dat bij de TravelMate in de buurt komt qua features was voor mij de HP NX7000, maar die is zo asociaal duur.
Ook heb ik gekeken naar een Apple Powerbook, maar voor een vergelijkbare configuratie als de TravelMate ben je bijna tegen de 3000 kwijt.

De Acer is qua prijs/kwaliteit verhouding erg gunstig. Maar zoals ik al eerder zei.... voordat je een notebook koopt moet je hem gewoon eerst gezien hebben.
Tja dat ligt er aan, ik heb hem op de specificaties gekocht :+ toen waren er nog niet heel erg veel foto's beschikbaar haha :+
Maar ik had misschien beter een Powerbook kunnen kopen... lijkt me namelijk ook erg leuk :P maar de TravelMate is SUPER :D alleen die toetsen slijten wat snel maar maandag ga ik even een nieuw toetsenbord regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Mijn laptop scherm is ook bijna een schommel, dat ding swiept echt 5 cm heen en weer, maar ja... Zoals eerder vermeld kan ik de laptop niet missen dus rma gaat hij niet.

En hier heb ik dus alleen last van als ik loop met mijn scherm open en dat doe ik maar zon 4x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 28 november 2003 @ 16:27:
Mijn laptop scherm is ook bijna een schommel, dat ding swiept echt 5 cm heen en weer, maar ja... Zoals eerder vermeld kan ik de laptop niet missen dus rma gaat hij niet.

En hier heb ik dus alleen last van als ik loop met mijn scherm open en dat doe ik maar zon 4x per dag.
Uit de handleiding:
Voordat u de computer verplaatst, sluit en vergrendelt u het
beeldscherm zodat de Standy-stand wordt geactiveerd. U kunt de
computer nu veilig binnen het gebouw verplaatsen.
Uit ervaring leert men :P Ik weet dat de overlevingskans van een vallend gesloten laptop hoger is dan een open laptop... het lappie van een collega viel 1 meter naar beneden met open scherm... ding heeft het niet overleeft... mijn armada viel destijds gesloten 2 meter en deed het nog prima (voor zover een armada het prima kan doen :P)

Overigens voor de fans: een overzichtsplaatje van de diktes van een Aspire 1350 en een Travelmate 803 :D

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/dikman.jpg
voor de duidelijkheid, de linker is de aspire :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Oh mijn god.... ik krijg al RSI als ik alleen al naar die Aspire kijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb 2 gasten met een acer in mijn klas, de 1600 en 240C ofzo

Mijn laptop is idd echt veel dunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:36

MrFish

Untitled

Als we dan toch bezig zijn met geile TM800 foto's posten, doe ik ook even gezellig mee, met twee op school geschoten foto's ;)

Afbeeldingslocatie: http://vissen.xs4all.nl:43521/tm800a_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vissen.xs4all.nl:43521/tm800b_thumb.jpg

Zijn beiden klikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb ook nog een hele zooi foto's en filmpje's als iemand web space over heeft dan zet ik die meteen in de begin post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
RS_003 schreef op 28 november 2003 @ 16:27:

Op mijn werk hebben we jaren lang (veel) Acer laptops ingekocht voor onze medewerkers. We krijgen er een hoop terug waarvan het frame rond het scherm totaal aan gort is. Van de modellen die wij hebben gaan de scharnieren van het scherm na verloop van tijd enorm zwaar lopen. De meeste mensen trekken zich daar niets van aan en duwen gewoon lekker door. Dan scheurt het plastic natuurlijk. Misschien heeft Acer er iets van geleerd en zijn de scharnieren tegenwoordig wat soepeler op de nieuwere modellen.... wellicht een beetje te soepel bij sommige exemplaren. Ik denk dat ik 'm liever te soepel heb dan te zwaar. Pak het scherm maar 's onderaan vast en doe hem dan een stukje open of dicht, dan realiseer je je pas hoeveel kracht er rond de scharnierpunten op het frame komt.

Ik vind 'm bij mijn eigen TM803 eigenlijk een beetje aan de stugge kant :/ en ben erg voorzichtig om de boel niet stuk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
synthdood schreef op 28 november 2003 @ 21:55:
[...]

Op mijn werk hebben we jaren lang (veel) Acer laptops ingekocht voor onze medewerkers. We krijgen er een hoop terug waarvan het frame rond het scherm totaal aan gort is. Van de modellen die wij hebben gaan de scharnieren van het scherm na verloop van tijd enorm zwaar lopen. De meeste mensen trekken zich daar niets van aan en duwen gewoon lekker door. Dan scheurt het plastic natuurlijk. Misschien heeft Acer er iets van geleerd en zijn de scharnieren tegenwoordig wat soepeler op de nieuwere modellen.... wellicht een beetje te soepel bij sommige exemplaren. Ik denk dat ik 'm liever te soepel heb dan te zwaar. Pak het scherm maar 's onderaan vast en doe hem dan een stukje open of dicht, dan realiseer je je pas hoeveel kracht er rond de scharnierpunten op het frame komt.

Ik vind 'm bij mijn eigen TM803 eigenlijk een beetje aan de stugge kant :/ en ben erg voorzichtig om de boel niet stuk te maken.
Ja bij toeval heb ik dat pas gedaan.

Maar ruilen dan ? :P

jij 100% zeker dat hij niet kapot gaat, en ik een 1.6 ghz banias :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat ie echt mega langzaam is,

Hij draait op 1300mhz volgens windows, dat wel maar soms laad ie zo ontzettend lang :( wat kan ik daar aan doen .. reinstall maar weer es?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Heeft iemand van jullie Prince Of Persia Sands Of Time aan de praat gekregen? Bij zegt ie dat ie de ATI Radeon 9000 niet ondersteund, terwijl de specs melden 8500 of hoger :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RS_003 schreef op 28 november 2003 @ 21:51:
Ik heb ook nog een hele zooi foto's en filmpje's als iemand web space over heeft dan zet ik die meteen in de begin post :)
ik heb misschien nog wel space ja... mail me maar de shite... dan zorg ik wel dat het ergens online komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:36

MrFish

Untitled

@RS_003: En anders heb ik nog wel wat webruimte voor je :)

Overigens heb ik mijn Travelmate 800 nu bijna een half jaar en heb ik helemaal geen problemen, ook geen plakkende muisknoppen, dode pixels of een wazige tv/vga-out. Dit wou ik gewoon even melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 29 november 2003 @ 12:05:
[...]

ik heb misschien nog wel space ja... mail me maar de shite... dan zorg ik wel dat het ergens online komt
1 filmpje is een avi van 9.2mb ik weet niet of dat in je mailbox kan ( filmpje is maar 1:12 lang maar ik kan niet decoden 8)7 :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnit :(
Ik heb nu ook ineens (!) last van die pieptoon. Ik heb eigenlijk altijd een muis er aan hangen, maar gister dus ff niet.... en wat hoorde ik? :'( Niet cool dusch!
Bios nog geflashed, maar dat helpt dus (nogal logisch) voor geen meter.
Gelukkig heb ik zo'n usb-pendrive, dan hang ik die er maar in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hmm, ik heb iets vaags, maybe dat vwk hier iets van weet...

Ik ben een eikel wat betreft pixels, ik merk vlekjes e.d. veel te snel op (zit er onbewust op te letten, en doe dat alleen bij mijn eigen lappie :?) en het lijkt er op alsof ik er flink wat heb :/

Echter, bij aankoop heb ik alles gecontroleerd en was het scherm picobello in orde. Daarnaast heb ik een juweliers-oog (soort van vergrootglas) en als ik dan plekje bekijk, vullen ze nog geen hele sub-pixel en daarom kan deze niet dood/hot zijn (naar mijn weten is het niet mogelijk dat een sub-pixel maar half kapot gaat...). Het kan dus zijn:
• Een vlekje in het scherm
• Een brakke (sub) pixel die niet helemaal oplicht.

Nu vraag ik mij af hoe dit zit met garantie. Ik had geloof ik toen ik mijn lappie net had berekend dat je max. 5 a 6 pixels met problemen mocht hebben op het scherm, nou, die heb ik ruim... maar ze zijn niet dood. Ik heb 2 echt dode pixels en daar heb ik totaal geen last van, het is zelfs zo: liever dood dan vlek, want die vlek oogt groter :|

Misschien weet vwk hoe dit zit??

Nou reis ik wel 3 dagen in de week 3 uur met het ov met lappie, maar met dat 'foam' ertussen.. Let wel: ik ben wat pixels betreft een dusdanige zeikerd dat ik op elk scherm wel dingen kan ontdekken die bij niet bevallen :P ;)

Laptop een tijdje missen kan overigens wel, na mijn problemen met het logitech tobo hevel ik zoveel mogelijk werkzaamheden over naar mijn workstation op m'n werk en m'n pc thuis... alleen thuis blijft die laptop zo heerlijk werken...

Laptop werkt perfect, maar vraag me gewoon ff af of er makkelijk iets aan te doen is..
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 15:31:
Damnit :(
Ik heb nu ook ineens (!) last van die pieptoon. Ik heb eigenlijk altijd een muis er aan hangen, maar gister dus ff niet.... en wat hoorde ik? :'( Niet cool dusch!
Bios nog geflashed, maar dat helpt dus (nogal logisch) voor geen meter.
Gelukkig heb ik zo'n usb-pendrive, dan hang ik die er maar in. :P
Bluetooth aanzetten? Ziet de TM zover ik weet ook als usb-device...

[ Voor 14% gewijzigd door Speedpete op 29-11-2003 23:30 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 29 november 2003 @ 23:27:
Bluetooth aanzetten? Ziet de TM zover ik weet ook als usb-device...
Jup, dat werkt ook. Snoept Bluetooth eigenlijk veel stroom?

Blijft toch vaag, dat ineens 'out of the Blue' :9 dat ding gaat lopen piepen. Hopen dat hij verder helemaal a-OK blijft, dekomende 8 maanden kan ik absoluut geen problemen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:46:
[...]

Jup, dat werkt ook. Snoept Bluetooth eigenlijk veel stroom?

Blijft toch vaag, dat ineens 'out of the Blue' :9 dat ding gaat lopen piepen. Hopen dat hij verder helemaal a-OK blijft, dekomende 8 maanden kan ik absoluut geen problemen gebruiken.
Ik heb het altijd aan staan... maar het snoept zeker (doet BT altijd...)

Overigens wil ik jou even vragen, van wanneer is je laatste backup?
Want als je hun niet kunt missen.. dan kan je beter _vaak_ backuppen

[ Voor 9% gewijzigd door Speedpete op 30-11-2003 01:28 . Reden: uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Gare laptop heb ik ook 8)7

Als ik de touchpad gebruik en de stroom er op heb staan en de accu 100% is gaat de laptop sissen :Y) :?

Als ik de powercord er uit trek of BT aan zet is het voorbij. 8)7

Mijn laptop gaat btw vandaag mee naar de HCC :) beetje wlannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 30 november 2003 @ 10:29:
Gare laptop heb ik ook 8)7

Als ik de touchpad gebruik en de stroom er op heb staan en de accu 100% is gaat de laptop sissen :Y) :?

Als ik de powercord er uit trek of BT aan zet is het voorbij. 8)7

Mijn laptop gaat btw vandaag mee naar de HCC :) beetje wlannen :)
Heb ik ook + klevende muisknop
Stuur ik m binnenkort wel een x voor RMA, vooral dat piepen is irritant.
Als ik m RMA stuur, in hoeverre kan ik dan het volgende laten staan?:
* platinumpas
* biospassword
* windowspassword

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 10:39:
[...]

Heb ik ook + klevende muisknop
Stuur ik m binnenkort wel een x voor RMA, vooral dat piepen is irritant.
Als ik m RMA stuur, in hoeverre kan ik dan het volgende laten staan?:
* platinumpas
* biospassword
* windowspassword
Bios psw moet je er ff uit halen, platium pas er bij doen.

En windows uit zetten of op een brief er bij zetten wat alle wachtwoorden zijn.

Maar dat vragen ze volgens mij ook bij de helpdesk ( Altijd even bij zetten want helpdesk vergeet nogal eens wat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm ik ben afgelopen vrijdag naar de mediamarkt gegaan, op jacht naar een hands-on confrontatie met de travelmate 80x... helaas geen travelmate te bekennen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste Acer Travelmate 80x bezitters,

Mijn vader (en ik eigenlijk ook :) ) zijn op zoek naar een goede laptop, en wij overwegen een acer uit de 800 serie te kopen.

Behalve goede prestaties en een lange levensduur, hou ik erg van rust dus ook van een stille laptop.
Daarom had ik een paar vragen m.b.t de herrie:

-Draait de fan altijd als hij aanstaat? (ik neem aan van niet, maar je kan nooit weten ;) )

-Zo nee, kan ik bijvoorbeeld internetten+tekstverwerken zonder dat de fan aanspringt?

Tot slot nog een ander vraagje:

-Kan iemand mij (ongeveer) vertellen hoeveel van deze laptops er in nederland verkocht zijn?
(Ik stel deze vraag omdat hier best veel klachten in het topic staan maar ik ook weet dat vaak mensen pas gaan reageren als er iets mis is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Fan? Welke fan?
OO die ik hoor tijdens need for speed? _/-\o_

Meer geluid??
Ja

1. Piepje bij werken op accu zonder USB
2. Fan van de cdrom drive wanneer je een cdrom gebruikt (en die is niet echt stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:30:
beste Acer Travelmate 80x bezitters,

Mijn vader (en ik eigenlijk ook :) ) zijn op zoek naar een goede laptop, en wij overwegen een acer uit de 800 serie te kopen.

Behalve goede prestaties en een lange levensduur, hou ik erg van rust dus ook van een stille laptop.
Daarom had ik een paar vragen m.b.t de herrie:

-Draait de fan altijd als hij aanstaat? (ik neem aan van niet, maar je kan nooit weten ;) )

-Zo nee, kan ik bijvoorbeeld internetten+tekstverwerken zonder dat de fan aanspringt?

Tot slot nog een ander vraagje:

-Kan iemand mij (ongeveer) vertellen hoeveel van deze laptops er in nederland verkocht zijn?
(Ik stel deze vraag omdat hier best veel klachten in het topic staan maar ik ook weet dat vaak mensen pas gaan reageren als er iets mis is.)
fan draait idd bijna nooit :D
dvd drive maakt wel wat herrie als ie in gebruik is maar vind ik niet echt noemenswaardig
die pieptoon is idd erg irritant maar volgens mij hebben de meesten daar geen last van
fan springt bij internetten en tekstverwerken niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 29 november 2003 @ 23:58:
[...]

Ik heb het altijd aan staan... maar het snoept zeker (doet BT altijd...)

Overigens wil ik jou even vragen, van wanneer is je laatste backup?
Want als je hun niet kunt missen.. dan kan je beter _vaak_ backuppen
Laatste back-up is nu iets meer dan een maand geleden. Maar heb intussen iets te veel geinstalled om 'm zo maar terug te kunnen zetten + geen zin.

Maar verder helemaal blij met 't apparaatje! WooHoo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vrijdag ook een 803Lci, wat een top ding :)
Ik kan zelfs illegaal wireless -internetten via een netwerk in de buurt >:)

Nu heb ik een paar vraagjes, misschien is er al een keer op geantwoord maar heb niet echt zin om alles door te gaan lezen ;)

1. Kun je de snelheid van het touchpad en usb muis apart instellen, want het touchpad “beweegt”minder snel.

2. Heb last van dat soms tekst niet goed wordt weergegeven, het is net of dan de boel niet goed is uitgelijnd, dus kaders door de tekst enz.

3. Is het normaal dat de adapter zo heet wordt, er zitten ook geen gleuven in op de warmte af te geven…

4.Ik heb het idee dat mijn DVD/cdrw combo wat traag is… in Sandra haal ik met een dvd er in 2678kb/s [ dvd3x 24x] en met een cd bom vol bestanden haal ik “maar 1070kb/s….

5. Moet je iets instellen zodat de laptop langzamer en zuiniger gaat draaien, als ie niet op de netspanning werkt ??

Tot zover ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 18:52:
Heb sinds vrijdag ook een 803Lci, wat een top ding :)
Ik kan zelfs illegaal wireless -internetten via een netwerk in de buurt >:)

Nu heb ik een paar vraagjes, misschien is er al een keer op geantwoord maar heb niet echt zin om alles door te gaan lezen ;)
1. Goeie vraag. Ik vind zelf een usb muis erg sloom reageren, zelfs met de snelste pointer speed. En ligt dat ook niet voornamelijk aan je eigen snelheid?

2. Control Panel >> Settings >> Advanced >> DPI setting op normal zetten

3. Voor zover ik weet wel, heb er meerder mensen over gehoord. Die van mij wordt dus ook erg heet.

4. Dunno, heb zelf de 800 zonder brander :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he thanx voor je snelle reactie, punt 2 is nu idd verholpen :), nu wel ff wennen aan de iets kleinere letters :y)

Iemand antwoord op deze punten?

4.Ik heb het idee dat mijn DVD/cdrw combo wat traag is… in Sandra haal ik met een dvd er in 2678kb/s [ dvd3x 24x] en met een cd bom vol bestanden haal ik “maar 1070kb/s….

5. Moet je iets instellen zodat de laptop langzamer en zuiniger gaat draaien, als ie niet op de netspanning werkt ?? ( heb het idee dat de lap altijd op maximum snelheid werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:48:
he thanx voor je snelle reactie, punt 2 is nu idd verholpen :), nu wel ff wennen aan de iets kleinere letters :y)

Iemand antwoord op deze punten?

5. Moet je iets instellen zodat de laptop langzamer en zuiniger gaat draaien, als ie niet op de netspanning werkt ?? ( heb het idee dat de lap altijd op maximum snelheid werkt)
5. Nee dat hoeft in principe niet. Je zou bluetooth en wlan uit het opstarten kunnen halen als je dat toch niet gebruikt.... bluetooth zou ik er lekker uithalen als ik jou was... (Notebook manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 21:47:
[...]

5. Nee dat hoeft in principe niet. Je zou bluetooth en wlan uit het opstarten kunnen halen als je dat toch niet gebruikt.... bluetooth zou ik er lekker uithalen als ik jou was... (Notebook manager)
En speedswitch xp kunnen gebruikken, mijn laptop staat altijd @ 600mhz met de accu en dat is echt snel genoeg hoor :) zelfs voor pdf bestanden van 300+ mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 20:27
Ik heb op de beurs een Soundblaster MP3+ externe geluidkaart gekocht en deze doet het niet direct op de Travelmate. Volgens de Creative KnowledgeBase komt dat doordat het device teveel verbruikt.

In de specs staat dat deze geluidskaart max 160mA gebruikt terwijl de travelmate 500mA per poort zou moeten kunnen leveren. Maar helaas...

Of heeft iemand misschien zo'n geluidskaart wel direct aan de poort hangen en werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
BigSurf schreef op 02 december 2003 @ 14:29:
Ik heb op de beurs een Soundblaster MP3+ externe geluidkaart gekocht en deze doet het niet direct op de Travelmate. Volgens de Creative KnowledgeBase komt dat doordat het device teveel verbruikt.

In de specs staat dat deze geluidskaart max 160mA gebruikt terwijl de travelmate 500mA per poort zou moeten kunnen leveren. Maar helaas...

Of heeft iemand misschien zo'n geluidskaart wel direct aan de poort hangen en werkend?
Tsja bij de MP3+ zou ik het niet weten, maar even ter info ik heb een Soundblaster Audigy 2 NX ipv een mp3+ aan me lappie hangen en die doet het perfect.
Ligt het niet aan een aparte voedingsadapter? Ik bedoel dus, mijn NX haalt zn stroom niet uit de usbpoort, maar heeft een aparte voeding:?. Of is dat juist jou probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een voedingsprobleem is zou je het met een hubje kunnen proberen (die hebben eigen voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 20:27
Ja maar het handige van deze kaart zou juist zijn dat je 'm portable zou moeten kunnen gebruiken maar met een netadapter zit je weer aan het net vast. Met een extern gepowerde hub zal ie het wel doen.

In de KnowledgeBase staat dat het probleem zich bij bepaalde laptops (merken?) voordoet en dat is dus ook bij de Travelmate. (Bij mijn vaste PC draait ie direct van de USB, dus zonder externe voeding). De MP3+ heeft zelf geen voedingsadapterplug, power komt via de USB.

[ Voor 19% gewijzigd door BigSurf op 02-12-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Zover ik kan zien levert de TM max. 1000mA over de vier poorten. Als je ze vanaf de zijkant bekijkt vallen de even en oneven poorten samen. Dus 1 en 3 delen 500mA, en 2 en 4 delen 500mA. Ik trek met keyboard en muis in totaal 198mA op 2 poorten (=1 usb hoofdhub), het is dus wel te doen. Die 160mA kan ie dus echt wel trekken...

Daarnaast kan je in apparaatbeheer instellen dat Win XP geen energiebesparing op de poorten mag doen...

[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 02-12-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grmf, huil, ellende...

- eerst was er twijfel: jade 8070 of TM803...
- toen verviel bij Jade de pixelgarantie, en werd de keuze nog moeilijker
- de TM803 gezien in het echt, zag er goed uit, Jewel nergens in de buurt te koop / te bekijken
- besloten om voor de TM803 te gaan met uitgesteld betaling, bij een shop in de buurt, heb namelijk het geld niet in 1x hier liggen zo
- net wilde ik bestellen, tm803 de m versie, met 1024 mb ram, en 60 gb 7200 rpm harde schijf graag.... "ja ok.. tik tik tik... ow die harde schijf kan niet" ik weer: " hmm doe dan maar 60 gb 5400 rpm"... "dat kan ook niet" ... ik weer: "ehh?" verkoper:"nee sorry laptops zijn zoals ze zijn, we kunnen in die acers geen andere harde schijf zetten"...

:( geen laptop voor phusebox

vraagje voor vwk: ik zag op een site een acer 803lmib met dvd +/- RW?
kan dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 03-12-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 03 december 2003 @ 14:10:
grmf, huil, ellende...

- eerst was er twijfel: jade 8070 of TM803...
- toen verviel bij Jade de pixelgarantie, en werd de keuze nog moeilijker
- de TM803 gezien in het echt, zag er goed uit, Jewel nergens in de buurt te koop / te bekijken
- besloten om voor de TM803 te gaan met uitgesteld betaling, bij een shop in de buurt, heb namelijk het geld niet in 1x hier liggen zo
- net wilde ik bestellen, tm803 de m versie, met 1024 mb ram, en 60 gb 7200 rpm harde schijf graag.... "ja ok.. tik tik tik... ow die harde schijf kan niet" ik weer: " hmm doe dan maar 60 gb 5400 rpm"... "dat kan ook niet" ... ik weer: "ehh?" verkoper:"nee sorry laptops zijn zoals ze zijn, we kunnen in die acers geen andere harde schijf zetten"...

:( geen laptop voor phusebox

vraagje voor vwk: ik zag op een site een acer 803lmib met dvd +/- RW?
kan dat?
Ik dacht dat in acer's alleen Toshiba dvd drives zaten met DVD min.
Maar er was pas idd een +/- laptop Dvd writer op de markt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een stukje terug de standaarduitvoeringen zoals geleverd door Acer gepost...

Enigste met DVD +/- RW is een 663LMi...
Er zijn bedrijven (waaronder de Greef..) die de configuraties aanpassen.
Allemaal leuk en aardig, maar daar zit dus géén warranty op. (die onderdelen specifiek dan).

Acer heeft meer Pioneer, die voor Pioneer door Matsushita gemaakt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de 3d prestaties van de TM803 1.6Ghz met radeon 9000, ik haal de volgende scores:

- 3dmark2001se330 --> 7200 punten
- 3dmark2003se330 --> 978 punten :+

ehh zijn die van 2003 niet wat aan de lage kant?

Zou iemand anders zijn score ff kunnen posten als vergelijking materiaal?

En wat voor spellen onder welke reso zijn goed zonder hakkelen te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

2003 nooit echt getest, maar die score klopt wel aardig heb ik zo het idee van.
Met 2001 haalde ik tussen de 6900 (Op een 800 op me werk) en op mijn eigen 803 geloof 7400 ofzo.
Meeste spellen die de ondersteuning hebben voor 1400*1050, speel ik ook daarin, en anders 1280*1024.
Tot nu toe geen problemen gevonden ermee.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ik heb een TravelMate 803LMi. De Pioneer DVD-RW DVR-K12RA wordt in de NTI CD & DVD Maker software aangegeven als zijnde compatible met DVD- en DVD+ :)

Weet iemand hier trouwens of de geintegreerde Bluetooth hid ondersteunt? Ik ben namelijk op zoek naar een bijpassende muis en draadloos is natuurlijk de bom... (Ik las wel iets over dat Widcomm in versie 1.4.x.x pas hid ondersteund en dat de laatste versie in mijn TM803 1.3.2.7 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik gebruik em al sinds ik em heb met een Microsoft Bluetooth toetsenbord en muis. En idd. je moet wel even de 1.4.x.x installeren. Binnenkort gaat Acer deze officieel uitbrengen, ze zijn nu nog aan het testen.

Je kunt nu via een 'omweg' ook al 1.4.x.x installeren...

Het is overigens heel vet, zeker als iedereen zich afvraagt waar de receiver is van de draadloze muis/toetsenbord... alsof je aan het toveren bent :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm da's wel interessant dat dat met die bluetooth kan

het wordt voor mij nu sowieso een acer

alleen nog waar (welke shop) is de vraag...

ik baal er wel een beetje van dat er geen andere harde schijf in kan, al 2 shops gevraagd, zeggen allebei dat het niet aan te raden is, en las hier dus ook dat de garantie er dan op weg is...

maar ik heb ook nog een firewire 160 gb externe drive, dus dan moet die maar dienen voor de "zwaardere" dingen...
en dvd brander heb ik niets aan als ie geen +rw ondersteunt... heb alles op +rw namelijk

iemand een tip qua shop? betaalbaar, en met uitgestelde betaling als het kan?

lokale shop hier kost de 803lcib met 1024 mb ram me 2098 euro
en de 804lcib met 1024 mb ram kost 2684 (beetje veel bijna 600 euro meer voor 20gb en 100 mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voor mensen die een goedkope 'vintage' 800 LCI zoeken, ik zag deze net op de frontpage:
http://www.tweakers.net/aanbod/119742

Dat lijkt me toch niet al te duur... (en nee het is niet mijne :D)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 04-12-2003 19:40 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Ik had pas GTA Vice City gekocht. Nu wil ik deze op m'n TM803 spelen, maar er gaat iets mis. Het spel laadt wel, maar de focus keert direct daarna weer terug naar de desktop. Hierna blijft GTAVC actief. Iemand ervaring met deze combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
BAUKstEr schreef op 05 december 2003 @ 15:45:
Ik had pas GTA Vice City gekocht. Nu wil ik deze op m'n TM803 spelen, maar er gaat iets mis. Het spel laadt wel, maar de focus keert direct daarna weer terug naar de desktop. Hierna blijft GTAVC actief. Iemand ervaring met deze combi?
Heb ik gehad met andere game's.

Kwam door de vid drivers die ik gebruikte.

Op welke drivers draai jij nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Gekke was dat Halo het bijvoorbeeld daarvoor wel deed en nu ook niet meer!

Maar ik heb zojuist de 7.83 drivers van de Acer-site getrokken en geinstalleerd. Alles werkt nu gewoon weer. Ik vermoed dat er iets misging met de refresh rate...

-edit:
Schiet me nog een vraag te binnen. Kan er iets gedaan worden aan de luidruchtige boot? Bij de bootup wordt de dvd-drive hard aangezet en de cpu-fan blaast een paar tellen voluit...

[ Voor 29% gewijzigd door BAUKstEr op 05-12-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat terug schieten naar windows heb ik ook wel eens, gewoon overnieuw opstarten is dan de oplossing, ik werk trouwens wel met de orginele Acer drivers..

Verder heb ik ook een vraag met betrekking tot de TV out.., ik krijg het namelijk niet voor elkaar om er een tv aan de hangen..
De kabels zijn goed dus daar zit het probleem niet..

De drivers zien namelijk niet dat de TV is verbonden met de laptop...

Hebben meer mensen hier problemen mee, of weet iemand een oplossing?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 21:25:
Hmm dat terug schieten naar windows heb ik ook wel eens, gewoon overnieuw opstarten is dan de oplossing, ik werk trouwens wel met de orginele Acer drivers..

Verder heb ik ook een vraag met betrekking tot de TV out.., ik krijg het namelijk niet voor elkaar om er een tv aan de hangen..
De kabels zijn goed dus daar zit het probleem niet..

De drivers zien namelijk niet dat de TV is verbonden met de laptop...

Hebben meer mensen hier problemen mee, of weet iemand een oplossing?

Ik hoor het graag!
Daar gebruik ik dus de omega drivers voor, die doen het in mijn geval 10x beter dan de standaard acer troep die er op zit.

Ik krijg alleen wel z/w beeld over tulip, en over s-video is het wel kleur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 06 december 2003 @ 11:15:
[...]

Daar gebruik ik dus de omega drivers voor, die doen het in mijn geval 10x beter dan de standaard acer troep die er op zit.

Ik krijg alleen wel z/w beeld over tulip, en over s-video is het wel kleur :?
Nofi, als je zeikt, zeikt dan op de goeie persoon. Die drivers zijn gewoon rechtstreeks van de fabrikant. Ze worden pas op de site gezet als Acer ze getest heeft, dus het zijn geen Acer-made drivers. :|

En dat tv-out, dat zou zomaar eens mogelijk zijn. Het is echt een combinatie van wat voor kabels op wat voor een soort tv, en dan nog echt geluk hebben 8)7

Leuk als je zo'n klant aan de lijn hebt, het ligt gewoon pertinent niet aan de machine, maak dat de klant maar eens "wijs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik weet niet of dit te beantwoorden is, maar hoe groot is eigenlijk de kans dat ik een nieuwe notebook bestel en dat er meteen dode pixels inzitten?

want ik was dus eergisteren nog eens bij een dynabyte, en dat ding staat daar maar wat in de vitrine maar ik zag zo al zonder echt te zoeken zeker 10 "hot" pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Phusebox schreef op 06 december 2003 @ 13:54:
ik weet niet of dit te beantwoorden is, maar hoe groot is eigenlijk de kans dat ik een nieuwe notebook bestel en dat er meteen dode pixels inzitten?

want ik was dus eergisteren nog eens bij een dynabyte, en dat ding staat daar maar wat in de vitrine maar ik zag zo al zonder echt te zoeken zeker 10 "hot" pixels...
Mijn scherm is op 1 pixel naar helemaal perfect. De pixel die helemaal linksboven in de hoek zit wil nog wel eens opstandig zijn en gewoon wit blijven. 90% van de tijd doet ie gewoon zijn werk, maar hij wil het wel eens af laten weten.
Persoonlijk zit ik daar niet zo mee, het is jammer, ik had natuurlijk een 100% perfect scherm willen hebben, maar een ramp is het zeker niet. Heb natuurlijk wel geluk dat ie niet midden in het scherm zit anders was het wel vervelend geweest.

Ik snap dat je geen dode pixels wil, maar welk merk laptop je ook neemt, de kans is ALTIJD aanwezig. Zoals ik al eerder gezegd heb.... bekijk de laptop eerst goed voordat je em koopt. Je gaat een aardig bedrag neerleggen voor zo'n ding en dan vind ik het persoonlijk gewoon belangrijk om het eerst gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 12:03:
[...]

Nofi, als je zeikt, zeikt dan op de goeie persoon. Die drivers zijn gewoon rechtstreeks van de fabrikant. (ATI dus) Ze worden pas op de site gezet als Acer ze getest heeft (Niet erg goed dus :o ;)), dus het zijn geen Acer-made drivers. :|

En dat tv-out, dat zou zomaar eens mogelijk zijn. Het is echt een combinatie van wat voor kabels op wat voor een soort tv, en dan nog echt geluk hebben 8)7

Leuk als je zo'n klant aan de lijn hebt, het ligt gewoon pertinent niet aan de machine, maak dat de klant maar eens "wijs".
Blabla over niet zo...

Zeg ik dan dat Acer de drivers maakt?

Ik zeg dat ik de drivers die op de Acer site staan (en dan vooral die je mee krijgt via de recovery) brak zijn, en bij mij veel problemen veroorzaakte met oa red alert, en cs.

En dat tv-out blijft vaag, zo krijg ik bv een beamer niet werkend op de s-video port terwijl de beamer er ook 1 heeft. Pak ik daarna de VGA aansluiting en plug die in de beamer werkt het weer wel 8)7

Nofi hoor :> :9

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 06-12-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe zit dat het dan met het plakkende linker-muis-knopje, als ik deze RMA opstuur legt men dan er een geheel ander touchpad in, of krijg ik hetzelfde type terug zodat ik over een tweetal maanden deze weer op kan sturen?

Wat betreft TV-OUT weinig noemenswaardige problemen - gewoon een brakke tv - wil alleen soms nog wellis na een aantal keren switchen van NTSC naar PAL terwijl bios op PAL staat ineens in kleur gaan..

[ Voor 32% gewijzigd door dr.nld op 06-12-2003 16:05 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 06 december 2003 @ 13:54:

Als je 'm bij Dynabyte koopt kun je hem gewoon omruilen voor een ander. Vriend van had dat gedaan met z'n 800lci , zaten twee dode pixels op..... kreeg ie meteen een nieuwe mee en ook nog eens de uitvoering met Bluetooth, helemaal happy dus.

En bij alle webshops kun je een pixelgarantie nemen voor 50 a 60 Euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
dr.nld schreef op 06 december 2003 @ 15:57:
Hoe zit dat het dan met het plakkende linker-muis-knopje, als ik deze RMA opstuur legt men dan er een geheel ander touchpad in, of krijg ik hetzelfde type terug zodat ik over een tweetal maanden deze weer op kan sturen?

Wat betreft TV-OUT weinig noemenswaardige problemen - gewoon een brakke tv - wil alleen soms nog wellis na een aantal keren switchen van NTSC naar PAL terwijl bios op PAL staat ineens in kleur gaan..
Nieuwe uppercase, maar je gaat er toch wel weer last van krijgen want het is een desing fout.

Hoewel ik moet zeggen dat deze na 1x rma ( heb 2 laptops gehad maar das een heel lang verhaal ) en dus vervanging van upercase het weer probleem zich vertoond het minder vervelend is, alleen in het begin werken de eerste 10 kliks niet, maar daarna doet het knopje het redelijk tot goed :)

offtopic:
ik ben nu al 2 dagen wasted :( constant moe en duizelig, en mijn typing skilzz zijn ook niet meer helemaal top :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 16:04:
[...]

Als je 'm bij Dynabyte koopt kun je hem gewoon omruilen voor een ander. Vriend van had dat gedaan met z'n 800lci , zaten twee dode pixels op..... kreeg ie meteen een nieuwe mee en ook nog eens de uitvoering met Bluetooth, helemaal happy dus.

En bij alle webshops kun je een pixelgarantie nemen voor 50 a 60 Euro.
nou bij dynabyte alleen als ie op voorraad was deden ze ruilen en omdat ik 1024 mb wilde waren deze nooit op voorraad en kon ik dus ook niet ruilen, ja lekker klantvriendelijk

verder hebben ze bij de shop waar ik em wil kopen ook geen voorraad en geen pixelgarantie, maar het is de enige shop in de buurt met uitgestelde betaling, ik wil gewoon niet in 1x dat bedrag neerleggen als het niet hoeft

hmm en die brakke muisknop was ik ff vergeten, is dit bij alle notebooks zo? of alleen bij sommige mensen?

want ik ga dus hoofdzakelijk de notebook gebruiken ZONDER externe muis...

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 04 december 2003 @ 18:48:
Ik gebruik em al sinds ik em heb met een Microsoft Bluetooth toetsenbord en muis. En idd. je moet wel even de 1.4.x.x installeren. Binnenkort gaat Acer deze officieel uitbrengen, ze zijn nu nog aan het testen.

Je kunt nu via een 'omweg' ook al 1.4.x.x installeren...

Het is overigens heel vet, zeker als iedereen zich afvraagt waar de receiver is van de draadloze muis/toetsenbord... alsof je aan het toveren bent :P
----------------------------
Ik heb van de week op de HCC een Bluetooth muis van Logitech gekocht :9~ met het idee om hem naast mijn acer te gebruiken (zonder de bijgeleverde bluetooth hub te willen gebruiken). Nu loop ik inderdaad tegen onmogelijkheden van de oude driver aan 8)7 Ik heb me rot gezocht op het net en deze reeks, maar kan niet een link vinden van de door jou genoemde 1.4.x.x driver. Zou je deze a.u.b. _/-\o_ hier kunnen opgeven. Enne :? wat bedoel je met via een "omweg", dat het een driver is van een ander merk maar gewoon gebruikt kan worden in een aser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
"Hoe vaak gebruikt men nou gemiddeld de muisknoppen op de laptop?"
De linker na een paar maanden nog geen 5x en de rechter wel wat vaker vanwege het contextmenu.
Ik vind het touchpad aantikken dus veel lekkerder werken, dus een brakke muisknop zou me eigenlijk worst zijn, maar gezien de hoeveelheid mensen die het toch een reden vinden voor een RMA, zal ik wel een van de weinigen zijn die het zo ziet.

oeps. 8)7 ... voor slepen heb je de linker natuurlijk ook nodig, maar ja, wanneer doe ik dat nou?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 19:57:

oeps. 8)7 ... voor slepen heb je de linker natuurlijk ook nodig, maar ja, wanneer doe ik dat nou?!
slepen kan ook met het touchpad maar werkt niet zo heel erg handig, maar 't kán wel! :+

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 19:57:
Vraagje:
"Hoe vaak gebruikt men nou gemiddeld de muisknoppen op de laptop?"
De linker na een paar maanden nog geen 5x en de rechter wel wat vaker vanwege het contextmenu.
Ik vind het touchpad aantikken dus veel lekkerder werken, dus een brakke muisknop zou me eigenlijk worst zijn, maar gezien de hoeveelheid mensen die het toch een reden vinden voor een RMA, zal ik wel een van de weinigen zijn die het zo ziet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een muis in mijn laptop tas heb zitten.
Maar ik moet heel vaak dingen kopieren, en dan zit ik net op mijn schoot te werken.

Het is niet handig, maar goed zoals eerder vermeld leg ik mij zelf er bij neer dat het nu eenmaal zo is en na de vermelde 10x klikken werkt het ding wel redelijk dus mij hoor je niet meer klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op 06 december 2003 @ 20:17:
[...]

slepen kan ook met het touchpad maar werkt niet zo heel erg handig, maar 't kán wel! :+
asjemenou, je hebt helemaal gelijk. maar echt werken doet het niet nee.
bij de weg: wat een onnozele opties heeft dat touchpad B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Phusebox schreef op 06 december 2003 @ 18:11:
[...]

nou bij dynabyte alleen als ie op voorraad was deden ze ruilen en omdat ik 1024 mb wilde waren deze nooit op voorraad en kon ik dus ook niet ruilen, ja lekker klantvriendelijk

verder hebben ze bij de shop waar ik em wil kopen ook geen voorraad en geen pixelgarantie, maar het is de enige shop in de buurt met uitgestelde betaling, ik wil gewoon niet in 1x dat bedrag neerleggen als het niet hoeft

hmm en die brakke muisknop was ik ff vergeten, is dit bij alle notebooks zo? of alleen bij sommige mensen?

want ik ga dus hoofdzakelijk de notebook gebruiken ZONDER externe muis...
Eerst zeg je dat je een notebook wil dat 'zware' grafische toepassingen aan moet kunnen... en nu dat je hem voornamelijk gaat gebruiken zonder externe muis.
Hoe moet ik dit nou weer serieus nemen?? Ik bedoel met een touchpad is het haast onmogelijk om te werken in Photoshop, Maya, 3dsmax, noem ze maar op. Een externe muis is een MUST!!!

Maar goed mijn notebook heeft geen last van niet functionerende knoppen. Misschien dat het nog komt (moet eerlijk zeggen dat ik die knoppen niet echt geweldig aan vind voelen), maar goed dat touchpad gebruik ik echt alleen als het niet anders kan. Het ontwerp van deze knoppen is ook niet echt doordacht. Het drukpunt van de knop zit namelijk niet netjes in het midden, maar richting de scrollknop. Dit betekend dat als je op de rand van de knop klikt dat het knopje eigenlijk een beetje scheef trekt. Een gevolg is dat hij minder goed klikt en sneller slijt.

Het zijn van die dingen waar je rekening mee moet houden. Ik vind nog steeds dat als je een robuust/onverslijtbaar notebook wil hebben dat je dan beter af bent met een IBM ThinkPad. Onverwoestbaar zijn die dingen...... maar peperduur ook.

Er zit aan ieder notebook wel een nadeel. Persoonlijk vind ik de Acer redelijk uitgebalanceerd. Hij is degelijk, snel en ziet er bijzonder fraai uit. Maar net als ieder ander merk kent het zijn gebreken.

Misschien loont het ook eens om te kijken naar de HP nx7000 (of 8000 of 9000). Dit zijn vergelijkbare notebooks in configuratie. Wel iets duurder, maar zagen er ook degelijk uit.
Ik zal je de Acer zeker niet afraden, ik ben er 110% tevreden mee en heb er totaal geen problemen mee, maar goed.... er zijn problemen bekend en er blijft een kans dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ok ok voornamelijk zonder externe muis was misschien overdreven maar toch 50% van de tijd, als het nou 5% was dan kon het me niet schelen maar 4 uur per dag met niet goed werkende muisknoppen :S

die andere 50% als er dus wel een muis aanhangt ben ik dan ook bezig met grafische progs

hp heb ik ook eens naar gekeken, maar zelfs de prijzen waar wij ze voor krijgen (mogen rechtstreeks inkopen bij HP zijn niet interessant, bovendien is ie wat lomper, en ben ik over compaq (want dat is het in feite) notebooks niet te spreken)

maar ja als mijn touchpad dus om de maand kapot is dan heeft acer toch pech want zodra 1 knopje niet meer goed klikt gaat ie RMA (en ik ga voor 3 jaar garantie dus...)

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

RS_003 schreef op 06 december 2003 @ 15:41:
[...]

En dat tv-out blijft vaag, zo krijg ik bv een beamer niet werkend op de s-video port terwijl de beamer er ook 1 heeft. Pak ik daarna de VGA aansluiting en plug die in de beamer werkt het weer wel 8)7

[/sub]
die beamer moet je natuurlijk ook niet aansluiten via de s-video, gewoon via VGA geeft vaak een betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op 06 december 2003 @ 15:41:
[...]

Blabla over niet zo...

Zeg ik dan dat Acer de drivers maakt?

Ik zeg dat ik de drivers die op de Acer site staan (en dan vooral die je mee krijgt via de recovery) brak zijn, en bij mij veel problemen veroorzaakte met oa red alert, en cs.

Nofi hoor :> :9
Wel de goeie input selecteren op de beamer :P :+.

@gogogog: ik stuur je wel ff een e-mailtje...

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 07-12-2003 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
j-w schreef op 07 december 2003 @ 00:44:
[...]

die beamer moet je natuurlijk ook niet aansluiten via de s-video, gewoon via VGA geeft vaak een betere kwaliteit.
Ow, maar daar gaat het me niet om hoor ;) Het is alleen vaag dat soms niks wil werken op de tv-out :?

Mij hoor je niet meer klagen hoor :) lekker 4 uur op 1 accu wlannen
En als ik echt zuinig ben 5 uur 8)
w-k-pieters schreef op 07 december 2003 @ 09:53:
[...]

Wel de goeie input selecteren op de beamer :P.

@gogogog: ik stuur je wel ff een e-mailtje...
8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 07-12-2003 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik kreeg wel errug veel vragen over de bluetooth 1.4.x.x drivers. Dus hierna volgt even een linkje naar een nieuw topic wat ik geopend heb met daarin uitgelegd hoe je kunt upgraden:
[rml]w-k-pieters in "[ bluetooth] Versie 1.4.x.x"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thanks
ik ga deze week maar een travelmate bestellen... helaas is ie op internet wel veel goedkoper maarja daar kan ik em dus niet bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Waar ga je em nu uiteindelijk bestellen?
(Na het volgen van de hele zoektocht ben ik nu toch wel nieuwsgierig)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 07-12-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
w-k-pieters schreef op 07 december 2003 @ 16:36:
Waar ga je em nu uiteindelijk bestellen?
(Na het volgen van de hele zoektocht ben ik nu toch wel nieuwsgierig)
waarschijnlijk bij jp-computers.nl

enige winkel in de buurt met uitgestelde betaling

tenzij ik morgen met dynabyte bel, en ze me garanderen dat ik em ook daar kan omruilen als ik een 1024mb versie koop... want dynabyte doet ook uitgestelde betlaing dacht ik

verschil met goedkopere online shops en jp-computers/dynabyte is ca. 150 euro :(

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 07-12-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41
Phusebox schreef op 07 december 2003 @ 17:30:
[...]

waarschijnlijk bij jp-computers.nl

enige winkel in de buurt met uitgestelde betaling

tenzij ik morgen met dynabyte bel, en ze me garanderen dat ik em ook daar kan omruilen als ik een 1024mb versie koop... want dynabyte doet ook uitgestelde betlaing dacht ik

verschil met goedkopere online shops en jp-computers/dynabyte is ca. 150 euro :(
Als ik het goed begrijp ga je dus uiteindelijk 150 euro meer uitgeven omdat je perse een uitgestelde betaling wilt.... :? :?
Kun je dan niet beter van een vriend/ouders het geld lenen en hun gespreid terug betalen en het verschil middelen ???

Zij 75 euro verdiend, en jij 75 euro minder uitgegeven :?

Tir maar een ideetje hoor ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Of je leent het geld bij de bank. Stel dat die 8,8 % rente vragen (ABN Amro studentenrekening). En je betaalt het gelijkmatig terug in 1 jaar. Dan ben je dus kwijt 2000 (?) / 2 * 0,088 = 88 euro. Bij twee en 3 jaar is dat natuurlijk niet meer echt gunstig. Maar op zich is 150 euro voor uitgestelde betaling veel maar niet verschrikkelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
niet alleen moet ik 150 euro meer betalen... ik kan ook nog eens geen pixelgarantie kopen wat online wel kan bij een paar shops (stuk of 2 geloof ik)

ik vroeg me eigenlijk nog af:
- als er een andere harde schijf in wordt gezet heb je geen garantie op die harde schijf... maar hoe zit dat als ik 1024 ipv 512 mb ram erin wil? de shop zegt namelijk dat ze er kingston inzetten, dus het wordt niet door acer gedaan

hoe zit het dan met mijn garantie?

[ Voor 51% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2003 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Je kan je laptop ook bij de laptopper aanschaffen.

http://www.de-laptopper.nl

Daar heb ik hem ook gehaald. Prima zaak, pixelgarantie kan je daar als optie meebestellen. Je kan er meer geheugen in laten zetten en vast wel een grotere HD. Neem even contact met ze op. Verder kan je je laptop daar in termijnen afbetalen. Hoe dat gaat weet ik niet, maar bel ze eens zou ik zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HJR schreef op 08 december 2003 @ 11:06:
Je kan je laptop ook bij de laptopper aanschaffen.

http://www.de-laptopper.nl

Daar heb ik hem ook gehaald. Prima zaak, pixelgarantie kan je daar als optie meebestellen. Je kan er meer geheugen in laten zetten en vast wel een grotere HD. Neem even contact met ze op. Verder kan je je laptop daar in termijnen afbetalen. Hoe dat gaat weet ik niet, maar bel ze eens zou ik zeggen....
ik heb al eens met ze gesproken... grotere hd doen ze liever niet, ze raden het ook af...

en in termijnen, ja vast wel, met 20% rente ofzo, net zoals Dell bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Phusebox schreef op 08 december 2003 @ 11:13:
[...]

ik heb al eens met ze gesproken... grotere hd doen ze liever niet, ze raden het ook af...

en in termijnen, ja vast wel, met 20% rente ofzo, net zoals Dell bijvoorbeeld
Dan koop je toch gewoon zelf een grotere HD bij de computerboer om de hoek. Twee schroefjes en je kan de harddisk er zo uithalen. Als tie stuk gaat, zet je snel de harddisk van Acer er weer in.....

Waarom een standaard HD afraden? Kijk ik heb aan 40GB wel even genoeg. Als ik ruimte tekort kom, zet ik er op dat moment wel een 60/80 GB in. Dan zijn ze ook een stukkie goedkoper lijkt mij dus, waarom meteen een 80GB erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HJR schreef op 08 december 2003 @ 11:35:
[...]

Dan koop je toch gewoon zelf een grotere HD bij de computerboer om de hoek. Twee schroefjes en je kan de harddisk er zo uithalen. Als tie stuk gaat, zet je snel de harddisk van Acer er weer in.....

Waarom een standaard HD afraden? Kijk ik heb aan 40GB wel even genoeg. Als ik ruimte tekort kom, zet ik er op dat moment wel een 60/80 GB in. Dan zijn ze ook een stukkie goedkoper lijkt mij dus, waarom meteen een 80GB erin?
Daar heb je wel een punt, op mijn normale computer zijn de 200 gb hdd's niet genoeg, maar op mijn laptop ga ik toch niet mijn hele warez collectie mee nemen :?

Probeer het eerst eens even met 40 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zijn er geen harddisks die je er zo extra bij kan stoppen in de removable bay?
of heeft de acer zo'n bay niet?

overigens gaat het mij niet zo zeer om de grote, alswel om de snelheid upgrades qua hardeschijf

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TravelMate 800 series
91.43U29.001 256 MB DDR RAM PC-266 DIMM module 109.-
91.43U29.003 512 MB DDR RAM PC-266 DIMM module 275.-
BT.T2303.002 2nd battery pack for MediaBay 165.-
LC.DS201.001 Acer EasyPort II with USB 2.0 104.-
BT.T2303.001 Lithium-Ion battery TM800/TM650 158.-
LC.T2303.001 MediaBay 2nd HDD 40GB option kit, TM800 / 660 239.-
KB.T2307.001 keyboard US TM800 34.-
KB.T2507.007 Keyboard SWISS TM800 34.-
KB.T2507.012 Keyboard Belgium TM800 34.-

Ik kan geen table maken, sorry :P

Dit zijn LIST-prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 12:20:
TravelMate 800 series
91.43U29.001 256 MB DDR RAM PC-266 DIMM module 109.-
91.43U29.003 512 MB DDR RAM PC-266 DIMM module 275.-
BT.T2303.002 2nd battery pack for MediaBay 165.-
LC.DS201.001 Acer EasyPort II with USB 2.0 104.-
BT.T2303.001 Lithium-Ion battery TM800/TM650 158.-
LC.T2303.001 MediaBay 2nd HDD 40GB option kit, TM800 / 660 239.-
KB.T2307.001 keyboard US TM800 34.-
KB.T2507.007 Keyboard SWISS TM800 34.-
KB.T2507.012 Keyboard Belgium TM800 34.-

Ik kan geen table maken, sorry :P

Dit zijn LIST-prices
ok thanks...
ow en hoe zit dat nu met garantie als de shop zelf er meer geheugen in zet?

tsss. dynabyte heeft bij mij echt afgedaan nu... eerst zetten ze je 10 minuten in de wacht en vervolgens dit gesprek:

"goedemiddag, ik wilde graag even de prijs opvragen van een laptop."
"welke?"
"de acer travelmate 803, lcib..."
"moment..... 1899 euro"
"ok, en wat kost deze laptop met 1024 mb ram ipv 512 mb?"
"weet ik niet. moet ik speciaal opvragen"
"zou u dit dan voor mij willen doen? wil graag deze laptop kopen met 1024 mb ram"
"neuh, doen we niet."
"waarom niet als ik vragen mag?"
"dat is teveel werk, hebben we geen tijd voor. als u de prijs wilt weten bestelt u hem maar en dan zeggen we u de prijs als u hem komt ophalen"
"ehm sorry? volgens mij zijn jullie niet helemaal 100%... steek de laptop maar in uw aars... daaag"

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jippie ik heb een winkel gevonden met EN uitgestelde betaling EN uitbreiding ram EN iets goedkoper EN pixelgarantie

kom nu op

acer travelmate 803 Lcib, 1024 mb (kingston), pixelgarantie > 2059 euro

alleen: hoe zit het nu met garantie van acer? immers de laptop wordt door de shop opengemaakt om er 2x512 mb ram in te zetten?

en dan heb ik 2x256 mb sodimm's over... want die krijg ik er los bij

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 08 december 2003 @ 16:32:
jippie ik heb een winkel gevonden met EN uitgestelde betaling EN uitbreiding ram EN iets goedkoper EN pixelgarantie
kom nu op
acer travelmate 803 Lcib, 1024 mb (kingston), pixelgarantie > 2059 euro
alleen: hoe zit het nu met garantie van acer? immers de laptop wordt door de shop opengemaakt om er 2x512 mb ram in te zetten?
welke winkel is het als ik vragen mag? want ik ben ook op zoek om die laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 08 december 2003 @ 16:32:
8)7 wat is in hemelsnaam de logica daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nou 2x256 mb wordt vervangen door 2x512mb

en die 2x256mb willen ze zelf niet houden dus die krijg ik er los bij

kijk ik betaal 230 euro voor 2x512 mb kingston geheugen omdat dat volledig nieuw is en erbij komt

die 2x256 mogen ze wel houden maar dan wil ik korting, en dat doen ze niet

dus ik krijg de 2x256 en verkoop ze verder voor 60 euro

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:20
Maar waar is het nou?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik volg deze topics al een poosje en heb deel 4 over geslaan
ik heb nu 14 dagen de TM 803lcib en bevalt me heel erg goed
ik hoorde ook een geluid waarschijnlijk niet dat gepiep wat steeds in de topics staat denk ik maar misschien wel een tip.
bij de eigenschappen van de geluidskaart kun je een lijningang selecteren(bijvoegen) als deze niet gedempt is dan kun je een bewegen met de muis horen.
als je de lijn ingang dempt bij de volume regeling en dan uit het rijtje verweiderd dan is het geluid weg (is volgens mij een normaal geluid)

sorry dat het zo`n lange tekst geworden is maar er zijn hier mensen die zitten te twijfel om een TM 80x te kopen maar het is een zeer goede laptop.
bleutooth met siemens s55 en wireles met us robotics accespoint + router werkt perfect _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
heeft de acer eigenlijk ook een pcmcia poort? (ja ik ben nog steeds een n00b qua laptops)

dit ivm eventueel pcmcia 802.11g kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Mijn TM803LMi heeft in ieder geval een pcmciaslot boven het smartcardslot zitten. Ik heb er nog even geen toepassing voor kunnen bedenken, omdat alles al intern aanwezig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Phusebox schreef op 09 december 2003 @ 00:29:
heeft de acer eigenlijk ook een pcmcia poort? (ja ik ben nog steeds een n00b qua laptops)

dit ivm eventueel pcmcia 802.11g kaartje
Ja, maar veel beter: koop een pci-kaartje, sloop het interne mini-pci kaartje eruit en vervang de interne wifi door dat mini-pci kaartje... Goedkoper, netter en geen losse kaartjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
hey vwk,

Weet je of het mogelijk is om in een 661lci later een snellere pentium m processor te proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Speedpete schreef op 09 december 2003 @ 01:13:
[...]

Ja, maar veel beter: koop een pci-kaartje, sloop het interne mini-pci kaartje eruit en vervang de interne wifi door dat mini-pci kaartje... Goedkoper, netter en geen losse kaartjes :)
hmm wat zit er dan momenteel in die mini-pci? de 802.11b wlan kaart?

maar ik zag dat er dan ook solderen e.d. aan te pas komt?
liever niet dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Phusebox schreef op 09 december 2003 @ 00:29:
ben je ook een nOOb qua lezen.... of qua google gebruiken? Deze info kun je toch binnen 1 sec zelf vinden als je even zoekt...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.