[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.805 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
TheRedGuy schreef op 08 april 2004 @ 09:40:
had hetal ff geprobeerd te zoeken met de search. maar dat leverde nix op :(
op de driver cd zal het idd wel staan, maar weet ff niet waar ik het moet zoeken... dus al iemand het weet :P
Misschien een questie van deduceren, mijn beste? Als je nou eens op de driver cd zoekt naar alle dingen die al wel geinstalleerd zijn, kom je misschien wel een resterende driver tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
Dat is de Accelerator Driver van het PC-Card slot of van de Smart Card Reader...Ik denk eerder de laatste. Kijk op de driver CD in de smartcard directory en ik denk dat je m hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de pre-install is normaal de bluetooth niet geïnstalleerd, dus ik vermoed dat jij dat bedoelt?

Ik heb ook installatie vanaf scratch gedaan, en alles marcheert veel beter nu!! Echter één ding waar je rekening mee moet houden: uw meegeleverde WinXP key werkt maar met speciale versie van windows, en niet met een gewoon aangekochte versie (heb Acer daarover eens gemaild, is key voor speciale distributie), zodus werk ik nu met "illegale" key omdat mijn eigen key ni wou werken met mijn copietje ..... Het is maar dat ge het weet!!

Naar het schijnt kan je zelf je partities kiezen tijdens dat recoveryproces, heb het nog niet geprobeerd, maar zou moeten kunnen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRedGuy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
update: ik heb smartcard drivers en card reader drivers opnieuw geinstalleerd... en het 'base system device' is weg!! yeahhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRedGuy schreef op 08 april 2004 @ 10:16:
update: ik heb smartcard drivers en card reader drivers opnieuw geinstalleerd... en het 'base system device' is weg!! yeahhh
Dude, Sweet ! ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Gisteren heb ik mijn 800CLi voor de 5e keer terug gekregen, tot nu toe geen problemen tegengekomen op de bekende "piep-bij-geen-BT" na. Maar daar "durf" ik de laptop niet eens meer terug voor te sturen :(

Echter hadden ze gevraagd of ik m'n stroomadapter mee wou sturen, gezien ik problemen had met een uitvallende laptop. En laten ze die nu net vergeten hebben mee terug te sturen :(

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Hey, ik heb ook een tm803LCi, en ik heb sinds enkele dagen een probleempje
De voeding maakt zo een raar geluid, net het geluid dat de processor van je pc maakt...... zijn dat vonkjes daarbinnenin of ik weet het niet..ik vind het wel raar alleszins. Kan dit komen doordat de laptop op de elektriciteit werkt zonder dat de batterij in mn laptop zit ? Nog iemand met zulks een ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 21:36
Hey...

Ik heb een 803LCi...
Ik heb problemen met de infraroodpoort. In device manager zegt ie dat die niet start (error 10).
Ik kan op internet geen drivers vinden van deze poort, en ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren.

Wat kan ik wel doen?

Groeten,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intrixius schreef op 08 april 2004 @ 14:47:
Hey...

Ik heb een 803LCi...
Ik heb problemen met de infraroodpoort. In device manager zegt ie dat die niet start (error 10).
Ik kan op internet geen drivers vinden van deze poort, en ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren.

Wat kan ik wel doen?

Groeten,
Koen
Staat ie aan in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 21:36
euhm... neen hij stond niet... nu wel... en het macheert... stupid me...

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF voor de TM800 diehards
Ik ben zo iemand die geen nieuwe drivers download als het niet nodig is, ik werkte voorheen netjes met de Acer VGA drivers, vandaag na Vietcong installatie wat problemen met de weergave van het spel, daarom de nieuwste Acer VGA drivers gedownload. Nu start het spel helemaal niet meer, het spel blijft continu onderin de taakbalk staan en schiet steeds terug als ik erop klik. Is nu overigens ook met NFS:Hot Pursuit2.
Kan ik nou gerust de ATI catalyst + mod downloaden? Of waren daar problemen mee m.b.t. temperatuur etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Ik had juist met de mod last van de minimalisatie naar de taakbalk. En met de herinstallatie van de laatste drivers van Acer werkt alles nu prima. De keren dat er niet geminimaliseerd werd, was de performance van de gemodde driver wel aanmerkelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol na een reboot was dat minimaliseren opgelost, maar bij Vietcong verdwijnt steeds je gun uit beeld (je loopt rond: gun knippert steeds 'aan, 'uit')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 15:54:
Ik ben zo iemand die geen nieuwe drivers download als het niet nodig is, ik werkte voorheen netjes met de Acer VGA drivers, vandaag na Vietcong installatie wat problemen met de weergave van het spel, daarom de nieuwste Acer VGA drivers gedownload. Nu start het spel helemaal niet meer, het spel blijft continu onderin de taakbalk staan en schiet steeds terug als ik erop klik. Is nu overigens ook met NFS:Hot Pursuit2.
Kan ik nou gerust de ATI catalyst + mod downloaden? Of waren daar problemen mee m.b.t. temperatuur etc?
Probeer anders de omega drivers, works like a charm for me :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 09 april 2004 @ 10:35:
[...]

Probeer anders de omega drivers, works like a charm for me :*)
Die staan niet in de startpost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:39:
[...]

Die staan niet in de startpost :?
www.omegacorner.com :?

2 sec werk @ google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb gewoon de ATi catalyst 4.3 + MMod geinstalleerd op winXP preinstall en het werkt als een zonnetje hoor.
Wel even na verwijderen van de oude drivers drivercleaner 2 gebruiken en alle ATi files weggooien (ik gebruik ook nog even een regcleaner hierna).
En dan de installatie van de nieuwe drivers works fine for me B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 19:44
ik zit met het volgend probleem als ik een spel speel of een benchmark wil draaien dan gaat het beeld vreemde streepjes vertonen
zie screenshot

zelf heb ik al de fan van altijd aan gezet (omdat ik dacht dat het een warmtje probleem was)
heb nu driver version: 6.14.1.6292

[ Voor 12% gewijzigd door sniperz op 18-04-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook degelijke problemen gehad, zie deze screenshots.

Niet lang daarna begaf de laptop het. Ik dacht altijd aan een overhitte vga chip maar Acer heeft dit nooit willen bevestigen. Nadat het moederbord was vervangen gebeurde het nog een keer en ging hij weer RMA. Daarna was het -gelukkig- over.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 19:44
thx voor de info
k heb al een nieuw mobo gehad maar ga um nu voor de 2e keer opsturen want met scherm ziept erg uit en de linker speaker klinkt erg slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mijn speakers gaan ook vervormen als ik ze hard zet (gaat heel vals klinken @ hoge tonen) maar hey! Het is ook geen 5.1 100 watt per stuk speaker set wat in de laptop zit.

Voor de rma was het beter, maar ik kan nu niet klagen dat het super erg is.

Het enige wat me wel dwars zit is dat nu mijn linker muis knopje wel werkt (Niet dat ik die vaak gebruik) maar nu is de down knop op mijn touchpad kappot. En dus kan ik niet meer makelijk naar beneden scrollen, en dat is iets wat ik wel vaak doe.

Maar goed, scherm werkt weer, en ik heb nu A/B wlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:36
Ja, waar blijft je mini-how-to WLan eigenlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Smirnoff schreef op 10 april 2004 @ 19:26:
Ja, waar blijft je mini-how-to WLan eigenlijk? ;)
Druk druk druk :D

Ben er mee bezig :+

maar morgen moet ik weer de hele dag naar tilburg, en maandag moet ik werken aan een groot netwerk, en dinsdag school ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Sniperz schreef op 09 april 2004 @ 21:16:
ik zit met het volgend probleem als ik een spel speel of een benchmark wil draaien dan gaat het beeld vreemde streepjes vertonen
zie screenshot

zelf heb ik al de fan van altijd aan gezet (omdat ik dacht dat het een warmtje probleem was)
heb nu driver version: 6.14.1.6292

[afbeelding]
Join the club. Mijn TM800 is nu voor de 3de keer terug met problemen in het videogebeuren. Of de eerste keer een warmte-issue was durf ik niet te zeggen, maar ik krijg toch wel het idee dat het een zwak punt van de TM80x is.

En wil je ajb geen JPEG screenshots meer posten? Overdreven groot (bestandsgrootte) en leluk. PNG is je vriend, zeker met OptiPNG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn TM 800 is nu 8 maanden oud en ook al staat hij elke dag zo'n 12-14 uur aan, ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ik heb er nog nooit een nieuwe driver of BIOS op gezet en alles draait nog perfect (never change a winning team). Zelfs spellen zoals NFS Underground, Call of Duty en MOH speelt ie makkelijk af op hoogste resolutie en instellingen.

Over de duurzaamheid kan ik alleen maar zeggen dat die top is. De laptop is zeer duurzaam en betrouwbaar, dit aangezien een vriend van me vanaf anderhalve meter hoogte een Powerball op het toetsenbord had laten vallen (per ongeluk) en er geen krasje of barstje op te zien was en alles werkt nog perfect ook.

_/-\o_ Bravo voor de betrouwbaarheid en duurzaamheid _/-\o_ .

Ik las een paar pagina's terug iets over stof op het ventilatorrooster. Ik haal dat zelf gewoon weg met een stofzuiger, heel simpel slang erop en na 2 seconden klaar (een maand geleden voor het eerst moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje tussendoor..

Velen van jullie spreken over RMA, wat is dit juist? Als je je laptop onder RMA stuurt, herstellen ze hem dan vlugger ofzo?

Ik vraag dit omdat ik mn laptop ook onder RMA kan versturen.. Maar ik ga dit niet doen omdat ik het probleem dat mn laptop heeft niet zO erg is..
- Maar heb een mail gekregen van Acer dat ze hem onder RMA zouden herstellen..

Alvast bedankt voor het antwoord!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 11:01:
ff een vraagje tussendoor..

Velen van jullie spreken over RMA, wat is dit juist? Als je je laptop onder RMA stuurt, herstellen ze hem dan vlugger ofzo?

Ik vraag dit omdat ik mn laptop ook onder RMA kan versturen.. Maar ik ga dit niet doen omdat ik het probleem dat mn laptop heeft niet zO erg vind..
- Maar heb een mail gekregen van Acer dat ze hem onder RMA zouden herstellen..

Alvast bedankt voor het antwoord!
RMA=Return Materials Authorization
is gewoon opsturen dus, alleen een andere benaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 11:04:
[...]

RMA=Return Materials Authorization
is gewoon opsturen dus, alleen een andere benaming
Correct. En de het laatste wat ik van acer heb gehoord is dat de grote problemen van zeer lange wachijden bijna compleet zijn verholpen, je zou hem nu binnen 10 werkdagen weer terug moeten kunnen krijgen volgens Acers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
vraag..

ik wil een 2e adapter kopen, zodat ik niet steeds onder me tafel hoef op me werk, om me 803 aan stroom te zetten.. weet iemand waar ik zo'n acer adapter (dus power kabel en een adapter) kan krijgen ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dingen zijn niet goedkoop hoor! Ik had een jaar of 2 geleden een nieuwe nodig maar kon nergens een passende vinden. Met passende bedoel ik de juiste volt, amps en stekker. De laatste is ook wel tricky bij de Acers. Je kan je lokale electronicaboer proberen. Bij IMD in Lelystad kan je het ook vragen, daar kunnen ze zeker de officiele voor je bestellen maar is erugg duur.

Ik heb er uiteindelijk eentje via een kennis uit Singapore laten overkomen, die koste toen zo'n 125 euro geloof ik en was een stuk goedkoper dan alles wat ik toendertijd hier in Nederland kon vinden. De electronicawinkels in mijn wijde omtrek konden de juiste specs en stekkers niet leveren.

[edit]
Mijn nieuwschierigheid overwon. Heb net ff snel naar IMD gebeld :)
Blijkt dat de prijs -voor dit type- flink wat minder is:
43 euro ex btw. Verzendkosten voor orders onder de 75 euro zijn echter zo'n 25 euro!

Goedkoop is anders maar in vergelijking wat ik er voor betaalde... :'(
Zou evengoed toch de 'locals' afgaan...gezien de prijs is dit type een stuk gangbaarder en goedkoper dan IMD is niet zo moeilijk.

Succes.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whitehouse schreef op 14 april 2004 @ 12:15:
vraag..

ik wil een 2e adapter kopen, zodat ik niet steeds onder me tafel hoef op me werk, om me 803 aan stroom te zetten.. weet iemand waar ik zo'n acer adapter (dus power kabel en een adapter) kan krijgen ?
Volgens mij moet je die ook wel bij Acer dealers kunnen kopen. Die Qorne-gast zal ze vast wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
zugzug schreef op 08 april 2004 @ 13:56:
Gisteren heb ik mijn 800CLi voor de 5e keer terug gekregen, tot nu toe geen problemen tegengekomen op de bekende "piep-bij-geen-BT" na. Maar daar "durf" ik de laptop niet eens meer terug voor te sturen :(

Echter hadden ze gevraagd of ik m'n stroomadapter mee wou sturen, gezien ik problemen had met een uitvallende laptop. En laten ze die nu net vergeten hebben mee terug te sturen :(
Ik wou dat ik een keer wat positiefs kon melden over Acer... :'(
Zoals hierboven vermeld staat, had ik vorige week mijn laptop terug zonder stroomadapter. DHL kwam vandaag (weer! die kerel kent me gewoon bij naam :9) een pakketje afleveren, en wat zat er in: een stekker. Ik zoeken naar een adapter: niets! Stelletje |:( , ze halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan. En natuurlijk kom ik pas om 17u05 thuis, en zijn ze net gesloten :/.
Overigens wel mooi aansluitend op het bovenstaande, toevalligerwijs... en ze zijn daar (waarschijnlijk wegens de prijs) blijkbaar ook niet heel happig op het versturen van adapters.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Hmmm dit vertelt gewoon erg veel over de afhandeling van de RMA's. Ik heb het idee dat er heel slecht wordt gekeken naar de problemen. Als ze nou gewoon eens rustig de tijd voor een reparatie nemen en na de reparatie of afhandeling nog even checken of ze hebben gedaan wat de bedoeling was, zouden veel mensen hun laptop niet 5 of 6 maal terug moeten sturen.

Ik blijf dit topic een beetje volgen omdat ik dus erg geinteresseerd ben en omdat ik de laptop heb gehad aardig wat van hem afweet.

Maar zugzug, kalm blijven is de tip en gewoon rustig weer bellen met de vraag naar een adapter. Slim is ook om een aanspreekpunt bij de helpdesk te nemen. Gewoon specifiek vragen naar de persoon die je vorige keer ook heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLStarr
  • Laatst online: 13-12-2022
Hamlet schreef op 01 april 2004 @ 11:47:
Na 5 maanden een redelijke tevreden Travelmate gebruiker begint nu mijn accu opeens kuren te vertonen.
Na 50% gaat mijn laptop zomaar uit en als ik 'm opnieuw wilt opstarten wilt ie niet meer.
Als ik 'm via de stopconstant opnieuw opstart blijkt dat de batterij op 0% zit.
Ik denk dus dat er een paar cellen in de accu kapot zijn waardoor hij niet meer helemaal werkt.
Ik heb inmiddels naar Acer support lijn gebeld en het blijkt dat we maar 3 maanden garantie oud is, maar ik herinner me dat wij 6 maanden garantie op onze accu hebben.
Kan iemand dat misschien confirmen, want ik kan dat nergens vinden.
En hebben jullie misschien een idee hoe ik eventueel mijn accu kunt redden, want ik vind dit best wel schandalig dat de accu naar 5 maanden al kapot is en dat ik weer opnieuw 200 euro kunt dokken voor een accu.
Weten jullie misschien ook hoe ik vwk kunt bereiken? Want de gozer die ik aan de lijn had had niet echt veel technische kennis (voorbeeld: hij gaf mij de tip om mijn accu 24 uur in de vriezer te gooien)
Heb ook last gekregen van dit probleem. Hoe heb je dit probleem opgelost, via een bios-update of is het een hardwareprobleem ? Moet ook steeds m'n systeemtijd aanpassen nadat die is uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb al een tijdje zitten wroeten in de acer topics en heb al wat op internet gezocht, maar ik kon geen antwoord vinden...

Ik wil graag de R9000 mobility van mijn TM800LCI (laten) vervangen door een mobility 9600. Is dat mogelijk? Of zit de videokaart op het moederbord vast?

Zo ja, weet iemand waar je die dingen los kunt kopen?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
HellBeast schreef op 15 april 2004 @ 12:26:
Ik heb al een tijdje zitten wroeten in de acer topics en heb al wat op internet gezocht, maar ik kon geen antwoord vinden...

Ik wil graag de R9000 mobility van mijn TM800LCI (laten) vervangen door een mobility 9600. Is dat mogelijk? Of zit de videokaart op het moederbord vast?

Leuk idee, ik wil over een tijdje ook wel een Mobility 9700 in m'n TM803. Ik denk alleen dat de hittedissipatie in de laptop afgestemd is op de huidige chipset en niet afdoende zal zijn voor een nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Zijn er hier ook mensen die last hebben van harde schijf van de 800 LCi? Ik heb namelijk het probleem dat als de laptop een poosje aan staat (kan 5 minuten zijn, kan ook 1,5 uur zijn, is heel verschillend) de harde schijf allemaal enge geluiden gaat maken (ratelen, tikken en kraken) en dat windows verschrikkelijk traag wordt. Dit laatste komt omdat de lees snelheid tot bijna nul daalt.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? ik heb een beetje vluchtig de vorige delen van dit topic doorgelezen, maar nix gevonden.

Dit is @#%# al de derde IBM schijf die het begeeft bij mij.. :( voor mij nooit weer een IBM.. :(

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
HellBeast schreef op 15 april 2004 @ 12:26:

Die chips zijn vastgesoldeerd aan het moederbord van de TM800 dus die kan je niet vervangen...(Ik heb zelf de TM800 open gehad om bluetooth in te bouwen, en zag de Radeon op deze manier zitten)

De enige laptop waarvan de GPU vervangen kan worden is de laatste Inspiron van Dell...

Acer heeft de opvolger van de 800, de 8000, wel voorzien van een 9700 met 128MB DDR :)

[ Voor 8% gewijzigd door LosserNL op 15-04-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 15 april 2004 @ 13:31:
Zijn er hier ook mensen die last hebben van harde schijf van de 800 LCi? Ik heb namelijk het probleem dat als de laptop een poosje aan staat (kan 5 minuten zijn, kan ook 1,5 uur zijn, is heel verschillend) de harde schijf allemaal enge geluiden gaat maken (ratelen, tikken en kraken) en dat windows verschrikkelijk traag wordt. Dit laatste komt omdat de lees snelheid tot bijna nul daalt.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? ik heb een beetje vluchtig de vorige delen van dit topic doorgelezen, maar nix gevonden.

Dit is @#%# al de derde IBM schijf die het begeeft bij mij.. :( voor mij nooit weer een IBM.. :(
Al een Recovery geprobeerd? Anders zou ik m RMA sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:52:
[...]

Al een Recovery geprobeerd? Anders zou ik m RMA sturen
Recovery? bedoel je zo'n tooltje van IBM om schijf diagnose uit te voeren? Dat werkt namelijk niet.. Zolang ik ermee kan werken is er nix aan de hand en detecteert hij ook geen fouten, maar zodra hij begint te kraken en ratelen kan ik dus helemaal nix meer.. Dat diagnostic prog opstarten en testen bedoel ik.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gedefragt en op bad sectors gescand terwijl hij dan wel werkt?
Je kan proberen knoppix te booten, er dan een tijd mee gaan werken en kijken of het ook nog gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 15 april 2004 @ 14:54:
[...]

Recovery? bedoel je zo'n tooltje van IBM om schijf diagnose uit te voeren? Dat werkt namelijk niet.. Zolang ik ermee kan werken is er nix aan de hand en detecteert hij ook geen fouten, maar zodra hij begint te kraken en ratelen kan ik dus helemaal nix meer.. Dat diagnostic prog opstarten en testen bedoel ik.
Ik bedoel een recovery m.b.v. de Acer cd's, d.w.z. een nieuwe Windows installatie zoals deze was toen je je TM80x kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 15:54:
FF terugkomen op deze post van mij...
Ik heb nu de nieuwste OMEGA drivers geïnstalleerd. Het probleem is niet verholpen: als ik rondloop in een level (multiplayer op LAN) en ik pak een wapen dan knippert deze steeds weg en weer terug, ik kan wel gewoon schieten. Tweede probleem (was ook al) is dat ik steeds, zonder iets te doen, naar achteren loop. Waar kunnen deze problemen aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb dus ook problemen met mijn Travelmate 800 LCI. Alles werkte goed voor 6 maanden. Daarna stopte de laptop tijdens gebruik en wilde hij niet meer opstarten. Allen de ventilator, HD en LEDjes deden nog iets. Dus opgestuurd naar Acer. Na 2 week terug met een nieuw moederbord. Alles werkt weer alleen wordt er maar 256MB gevonden IPV 512 en de bekende pieptoon is er bij gekomen. Dus weer terug naar Acer. Na 1 week weer terug. Geheugen werkt goed alleen de pieptoon is er nog. Hier hebben ze het ook niet over in het verslagje van wat ze hebben gedaan.

Tijdens de tweede reparatie hebben ze mij ook gebeld en gevraagd om het windows wachtwoord zodat ze kunnen zien wat windows aangeeft over het geheugen. Dit wachtwoord heb ik gegeven met het vertrouwen dat ze alleen hier naar zouden kijken in de hardware lijst. Tot mijn verbazing zag ik, toen ik de laptop terug had gekregen, dat de engineer vrolijk tussen mijn MP3's heeft zitten bladeren en zelfs een muziek CD gemaakt heeft voor zichzelf. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Ik ga dit nog melden bij Acer maar dit heeft mijn vertrouwen in Acer volledig weggenomen.

Weet iemand nou wat de oorzaak van depieptoon nou exact is? Ik heb dit forum wel doorzocht maar er worden zoveel verschillende oorzaken genoemd. BIOS updaten helpt niet. Ik heb nu 4a20 en dat heeft het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:45:
Hallo allemaal,

Ik heb dus ook problemen met mijn Travelmate 800 LCI. Alles werkte goed voor 6 maanden. Daarna stopte de laptop tijdens gebruik en wilde hij niet meer opstarten. Allen de ventilator, HD en LEDjes deden nog iets. Dus opgestuurd naar Acer. Na 2 week terug met een nieuw moederbord. Alles werkt weer alleen wordt er maar 256MB gevonden IPV 512 en de bekenden pieptoon is er bij gekomen. Dus weer terug naar Acer. Na 1 week weer terug. Geheugen werkt goed alleen de pieptoon is er nog. Hier hebben ze het ook niet over in het verslagje van wat ze hebben gedaan.

Tijdens de tweede reparartie hebben ze mij ook gebeld en gevraagd om het windows wachtwoord zodat ze kunnen zien wat windows aangeeft over het geheugen. Dit wachtwoord heb ik gegeven met het vertrouwen dat ze alleen hier naar zouden kijken in de hardware lijst. Tot mijn verbazing zag ik, toen ik de laptop terug had gekregen, dat de engineer vrolijk tussen mijn MP3's heeft zitten bladeren en zelfs een muziek CD gemaakt heeft voor zichzelf. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Ik ga dit nog melden bij Acer maar dit heeft mijn vertrouwen in Acer volledig weggenomen.

Weet iemand nou wat de oorzaak van depieptoon nou exact is? Ik heb dit forum wel doorzocht maar er worden zoveel verschillende oorzaken genoemd. BIOS updaten helpt niet. Ik heb nu 4a20 en dat heeft het niet opgelost.
Is voorzover ik weet niet op te lossen, ik zet bluetooth gewoon aan ;)
vwk heeft destijds mijn notebook onder handen genomen en heeft de oorzaak niet gevonden, vermoedelijk was het afhankelijk van statische electriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je bluetooth aan hebt staan, is het geluid dan ook over wanneer de laptop uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:54:
Wanneer je bluetooth aan hebt staan, is het geluid dan ook over wanneer de laptop uit is?
Nee dat is een heel ander probleem.
Als je de accu + netvoeding eraf haalt wel ;) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar ben ik ook achter gekomen :+ . Maar wat is daar de oorzaak van dan? dat je dus een zachte, hoge toon hoort wanneer de laptop uit is. Dit was niet zo bij het oude moederbord maar wel met de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

[...]

Tot mijn verbazing zag ik, toen ik de laptop terug had gekregen, dat de engineer vrolijk tussen mijn MP3's heeft zitten bladeren en zelfs een muziek CD gemaakt heeft voor zichzelf. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Ik ga dit nog melden bij Acer maar dit heeft mijn vertrouwen in Acer volledig weggenomen.
Om dit soort, naar mijn mening onvermijdelijke, toestanden te voorkomen maak ik altijd een image van mijn harddisk en zet ik met de recovery cd een blanco XP installatie terug.

[edit]
Je kan ook met die smartcard directories encryten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:10:
Ja daar ben ik ook achter gekomen :+ . Maar wat is daar de oorzaak van dan? dat je dus een zachte, hoge toon hoort wanneer de laptop uit is. Dit was niet zo bij het oude moederbord maar wel met de nieuwe.
Beide problemen hebben met de voeding te maken.

* Roberto btw niet happy:

Linksys WRT54G Wlan werkt niet
en
Xs4all webspace usage probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

CooLStarr schreef op 15 april 2004 @ 09:52:
[...]

Heb ook last gekregen van dit probleem. Hoe heb je dit probleem opgelost, via een bios-update of is het een hardwareprobleem ? Moet ook steeds m'n systeemtijd aanpassen nadat die is uitgevallen.
Niet de accu is gewoon brak geworden of beter gezegd, een paar cellen van de accu zijn uitgevallen en de kans dat je ze weer levend kun wekken is zero.
Ik heb btw het probleem opgelost door 180 te dokken voor een accu, terwijl de mijne maar 5 maanden oud is. Cheers acer :O

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:10:
Heb ik ook, nooit moeite mee gehad... Mijn compaqje hiervoor deed het ook, en ik heb meer laptops geluid horen maken terwijl ze uitstonden.

Geloof dat het met een bios-update op te lossen was, maar ik houd m'n lappie zoveel mogelijk origineel.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Even een follow-up aangaande mijn laatste RMA: afgelopen dinsdag heb ik mijn laptop terug gekregen!

Dus:
-maandag om 13u gebeld (na 'slechts' 15 minuten in de wacht)
-maandag om 15u laptop opgehaald door DHL
-week later (+1 dag wegens pasen) laptop terug.

Zo hoort het Acer!

Ik heb alleen de boel nog niet kunnen testen, maar er is (weer) een nieuw mobo in gezet en ik kon iig alweer booten. Straks maar weer eens een re-install doen. But, so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over wachttijd gesproken.

In Engeland is de wachttijd erg kort wanneer je de juiste tijden kiest. Ik hoef eigenlijk nooit langer te wachten dan 1 minuut. Dus dat is wel toppie van Acer UK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Even iets anders tussendoor...

Ik heb nu al sinds een tijd zo'n stom bobbeltje naast mijn mousepad zitten. Het is alsof iets daar omhoog drukt. Nou ben ik van plan om hem hievoor in de zomer voor RMA te sturen (heb nu de laptop teveel nodig voor schoolse klusjes :|), maar ondertussen ben ik wel erg nieuwsgierig geworden hoe dit zomaar kan komen...
Volgens mij heb ik dat bobbeltje erin zitten sinds de laatste keer dat ie voor RMA is geweest (sept-okt 2003).

Iemand enig idee hoe dit komt?? en hebben meerdere mensen dit??

Hier een linkje naar een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
daar heeft iets tussengezeten volgens mij en is toen hard aangedrukt. aan de linkerkant zit er namelijk een bolling, maar daar rechts een putje. ik denk dan dat ze er een schroefje (of schroevendraaier??) tussen hebben gehad en dan gewoon goed aandrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Laatst online: 04-02-2019
over het plaatje hierboven;

lichtval maakt het misschien iets onduidelijk, maar er is geen putje. Zowel link als rechts (zoals je zei), komt hij omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag onlangs een advertentie voor een baan bij de technische dienst bij Acer.
Vereisten; 1 hersencel en bij voorkeur ook blind.
5x RMA´s, tot 2x aan toe vergeten adapter mee terug te sturen en hoe kan je een laptop met zo´n duidelijke fout in godsnaam terugsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Travelmate 8000
http://global.acer.com/products/notebook/tm8000.htm

-ATI® MOBILITY™ RADEON™ 9700 VGA card with 128 MB of memory buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Mooi, dan komt er ook binnenkort een launch manager uit die de Intel® PRO/Wireless 2200BG herkent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Die A + G support is erg mooi.

Alleen de volgende laptop die ik koop heeft geen goede vga kaart, ik gebruik de volle kracht van mijn 9000 echt maar voor 1%

Maar die A + G support = heel mooi :)
Ik heb nu al een IEEE Express A/B nic, maar die ga ik dus + mijn 2100 3B verkopen voor een Intel A + B/G nic :)
_/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 18-04-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb btw een vraagje aan de wlan gebruikers.

Ik heb atm een Vigor 2200WE, heel fijn ding, alleen hij support geen UPnP.
En dus gaat bestanden versturen via msn zeer traag tot niet.

Als ik de poorten 6891 tot 6900 open zet en DMZ aan bijde kanten aan heb werkt de filetransfer op de helft van de normale snelheid, maar het werkt...

Ik wil dus een 2500WE kopen, alleen mijn wlan kaartje is erg kieskeurig, en daarom wil ik weten: Heeft de 2500WE het zelfde wlan chipset als de 2200WE?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
TS: de bluetooth drivers (v1.3 welliswaar nog) zijn te downloaden vanaf de Taiwaneese site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
ik heb de laatste tijd steeds dat mijn internet (wireless verbinding) constant wegvalt

volgens mij sinds ik die Intel Proset crap heb geinstalled
heb het er al af gegooid maar probleem blijft bestaan
steeds random verbinding wegval, terwijl ik nu dus zeg maar NAAST de router zit

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 21 april 2004 @ 18:54:
ik heb de laatste tijd steeds dat mijn internet (wireless verbinding) constant wegvalt

volgens mij sinds ik die Intel Proset crap heb geinstalled
heb het er al af gegooid maar probleem blijft bestaan
steeds random verbinding wegval, terwijl ik nu dus zeg maar NAAST de router zit
Ik krijg er laatst ook heeeeel veel last van.

Maar dat is alleen op school, dus maybe je AP eens nakijken? Thuis kan ik makelijk connectend blijven, maar op school valt hij vaak weg (of windows zegt dat hij weg is, maar ik kan toch nog internetten :?)

Software probleem idd. (Of je kabel naar je wlan nic zit een beetje los)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 21-04-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm aan mijn AP ligt het denk ik niet want de "bekabelde pc's" blijven gewoon constant connected

maar eh

hebben jullie eigenlijk ook van die blokjes in je iexplorer scherm bijvoorbeeld in het grijs bovenaan?
ik heb allemaal lichtere blokjes/verkleuringen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Phusebox schreef op 21 april 2004 @ 19:15:
hebben jullie eigenlijk ook van die blokjes in je iexplorer scherm bijvoorbeeld in het grijs bovenaan?
Nee, ik niet. Drivers / Artifacts :? ;(
hmm aan mijn AP ligt het denk ik niet want de "bekabelde pc's" blijven gewoon constant connected
Dat dacht ik ook, totdat de router er opeens mee ophield. Dus 100% zeker weet je het nooit, ga anders naar iemand die ook wlan heeft en test het :)

[ Voor 43% gewijzigd door Roberto op 21-04-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RS_003 schreef op 21 april 2004 @ 19:20:
[...]

Nee, ik niet. Drivers / Artifacts :? ;(

[...]

Dat dacht ik ook, totdat de router er opeens mee ophield. Dus 100% zeker weet je het nooit, ga anders naar iemand die ook wlan heeft en test het :)
hoe krijg ik die "artifacts" dan weg :S ?

ps. ik ken niemand met wlan

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar eh

Mijn wlan verbinding valt thuis ook steeds weg, bij een vriend niet. Volgens mij is dat sinds ik de MAC filtering aan heb staan ofzo.
Ik heb ook last van die blokjes in IE 6, heb nu alleen OMEGA drivers en hiervoor Acer en dat maakt volgens mij niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Heb hier MAC filtering en WEP aanstaan op de Linksys WRT54G,
Intel Proset geinstalleerd en geen wegvallende verbinding met mijn TM663 Lmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op 21 april 2004 @ 23:32:
Heb hier MAC filtering en WEP aanstaan op de Linksys WRT54G,
Intel Proset geinstalleerd en geen wegvallende verbinding met mijn TM663 Lmi.
Ik had er eerst ook geen last van maar volgens mij heb ik instellingen veranderd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40
Tijdens de tweede reparatie hebben ze mij ook gebeld en gevraagd om het windows wachtwoord zodat ze kunnen zien wat windows aangeeft over het geheugen. Dit wachtwoord heb ik gegeven met het vertrouwen dat ze alleen hier naar zouden kijken in de hardware lijst. Tot mijn verbazing zag ik, toen ik de laptop terug had gekregen, dat de engineer vrolijk tussen mijn MP3's heeft zitten bladeren en zelfs een muziek CD gemaakt heeft voor zichzelf. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Ik ga dit nog melden bij Acer maar dit heeft mijn vertrouwen in Acer volledig weggenomen.
Tsjah... ik zorg ervoor dat bij RMA altijd _ALLE_ dingen die prive zijn (whatever it might be) van de disk verdwenen zijn, enkel nog een bare os met drivers laat ik erop staan.

Beter voorkomen dan genezen he

Jan

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Tot hiertoe moet ik zeggen dat 'k vrijwel gespaart gebleven ben van problemen in de 8 maand dat ik 'm heb.

1x de disk in RMA gestuurd, had ik na een maand(!!!!!) pas terug, maar geen probs meer sindsdien. Afkloppen!!

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
devilkin schreef op 24 april 2004 @ 12:00:
[...]

Tsjah... ik zorg ervoor dat bij RMA altijd _ALLE_ dingen die prive zijn (whatever it might be) van de disk verdwenen zijn, enkel nog een bare os met drivers laat ik erop staan.

Beter voorkomen dan genezen he

Jan
Doe ik ook altijd.

Alles op mijn andere pc zetten.

Want ze willen idd nog wel eens je bestanden door kijken.
Maar de laatste keer zover ik weet hebben ze dat niet gedaan.
Ik heb nml zon log progje.

Helaas begint mij hdd wel bad sectors te geven :X

Nja het waren er geloof maar paar.

Maar leuk is het niet, en het is ook niet zo dat ik met mijn laptop gooi als hij aan staat. Tuurlijk hij beweegt soms, maar ik ga er niet mee in een achtbaan zitten, en als hij in mijn laptop tas gaat is hij altijd stanby :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
RS_003 schreef op 24 april 2004 @ 17:14:
[...]

Doe ik ook altijd.

Alles op mijn andere pc zetten.

Want ze willen idd nog wel eens je bestanden door kijken.
Maar de laatste keer zover ik weet hebben ze dat niet gedaan.
Ik heb nml zon log progje.

Helaas begint mij hdd wel bad sectors te geven :X

Nja het waren er geloof maar paar.

Maar leuk is het niet, en het is ook niet zo dat ik met mijn laptop gooi als hij aan staat. Tuurlijk hij beweegt soms, maar ik ga er niet mee in een achtbaan zitten, en als hij in mijn laptop tas gaat is hij altijd stanby :?
Ik weet wel vanwaar het bij mij kwam: de schijf was goed aan het ratelen toen ik een kabel van onder de linker onderhoek trok... de smak was behoorlijk, de schijf was er even niet goed van. Achteraf ook niet :-(

Nu heb ik een nieuwere hitachi gekregen, is iets sneller dan de vorige en wordt ook minder warm. Go me! ;p

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 15:20

maar eh

Dan heb je je kleur op 16 bit i.p.v. 32 bit staan...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 10:31

maar eh

Het scherm kent 2 standen. Als je op de battery werkt dan dithered hij veel meer dan wanneer je de stekker in het stopcontact steekt.
Test het maar eens (zet wel je scherm op 32bit!!), hang je notebook aan de adapter, maak een gradient in (bijvoorbeeld) Photoshop en trek dan de adapter uit het notebook, je zult zien dat er een groot verschil tussen zit.

Dit zou je probleem kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Schmoove schreef op 26 april 2004 @ 14:24:
[...]

Het scherm kent 2 standen. Als je op de battery werkt dan dithered hij veel meer dan wanneer je de stekker in het stopcontact steekt.
Test het maar eens (zet wel je scherm op 32bit!!), hang je notebook aan de adapter, maak een gradient in (bijvoorbeeld) Photoshop en trek dan de adapter uit het notebook, je zult zien dat er een groot verschil tussen zit.

Dit zou je probleem kunnen verklaren.
Bij mij geen dither... :?

Powerplay aan, 32bits, en een gradient zwart-wit en geen dither, enige zichtbare is het terugschalen van de ccfl van het scherm. Zie onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/dither.jpg
(bovenste helft met adapter, onderste helft zonder)

Vergroting vanaf muispijltje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/dither1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/dither2.jpg
(bovenste met adapter, onderste zonder)

Foto's gemaakt op 4mp vanaf statief... puntjes die je ziet is stof

[ Voor 20% gewijzigd door Speedpete op 26-04-2004 15:55 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Vreemd....

Ik zal vanavond eens kijken of ik foto's kan maken waarop het te zien is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
weet iemand waar ik een dvd-brander voor in mijn TM 803 kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
whitehouse schreef op 26 april 2004 @ 16:54:
weet iemand waar ik een dvd-brander voor in mijn TM 803 kan kopen ?
Bij acer :?

Staat in een .pdf @ hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat met die dithering zou ook goed aan de drivers kunnen liggen. Ik gebruik nu de standaard drivers van Acer zelf, en merk dat de laptop op de accu 16-bit kleur gebruikt. Voorheen gebruikte ik getweakte Catalyst drivers en zag het verschil niet, of iig veel minder.

Of het werkelijk een nuttige besparing is vraag ik me af, maar last heb ik er niet van. 16 bit is voor de meeste toepassingen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
RS_003 schreef op 26 april 2004 @ 17:43:
[...]

Bij acer :?

Staat in een .pdf @ hun site.
hmmm...vreemd..ten eerste staat ie er niet bij in de Pricewatch..ten tweede staat er in het lijstje in het pdfje van hun site alleen maar shops die online geen losse componenten aanbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
whitehouse schreef op 27 april 2004 @ 09:06:hmmm...vreemd..ten eerste staat ie er niet bij in de Pricewatch..ten tweede staat er in het lijstje in het pdfje van hun site alleen maar shops die online geen losse componenten aanbieden..
Misschien vond nog niemand het nodig om hem toe te voegen? En ik zou toch gewoon contact opnemen met die winkels om te vragen wat hun mogelijkheden zijn wat betreft verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Nexxennium schreef op 26 april 2004 @ 19:56:
Dat met die dithering zou ook goed aan de drivers kunnen liggen. Ik gebruik nu de standaard drivers van Acer zelf, en merk dat de laptop op de accu 16-bit kleur gebruikt. Voorheen gebruikte ik getweakte Catalyst drivers en zag het verschil niet, of iig veel minder.

Of het werkelijk een nuttige besparing is vraag ik me af, maar last heb ik er niet van. 16 bit is voor de meeste toepassingen voldoende.
Ik denk het inderdaad, aangezien ik het niet meer kan reproduceren.
Heel vreemd ik heb er altijd 'last' van gehad, maar nu (met de Acer drivers) doet ie het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Wat me nu opvalt, klopt het dat de onderkant van de laptop (bij de WLAN- en de geheugenklep) deze best wel warm worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nu de Dothans beschikbaar komen (toch? :)), heeft iemand al eens geprobeerd of de TM80x ook te voorzien is van deze nieuwe CPU? Vziw heeft de TM80x een CPU socket en de dothans draaien op dezelfde chipset. Het lijkt me een mooie upgrade over een jaartje ofzo om er een 2+GHz Dothan in te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Smirnoff schreef op 27 april 2004 @ 19:06:
Wat me nu opvalt, klopt het dat de onderkant van de laptop (bij de WLAN- en de geheugenklep) deze best wel warm worden?
Is hier ook zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 27 april 2004 @ 23:08:
Nu de Dothans beschikbaar komen (toch? :)), heeft iemand al eens geprobeerd of de TM80x ook te voorzien is van deze nieuwe CPU? Vziw heeft de TM80x een CPU socket en de dothans draaien op dezelfde chipset. Het lijkt me een mooie upgrade over een jaartje ofzo om er een 2+GHz Dothan in te prikken.
Mij lijkt het absoluut niets... Ten eerste moet ik m'n lappie openschoeven --> weg garantie. Ten tweede zal de Dothan waarschijnlijk warmer worden. Als je de problemen leest die de ati chip heeft door de warmte (ik nu 2x groene artifacts gehad bij hard werken en volop fan, verdwenen bij afkappen spel) denk ik dat een warmere cpu in combinatie met de onvoldoende gekoelde ati (mogen we daar vanuit gaan?) problemen kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 27 april 2004 @ 23:53:
[...]

Mij lijkt het absoluut niets... Ten eerste moet ik m'n lappie openschoeven --> weg garantie. Ten tweede zal de Dothan waarschijnlijk warmer worden. Als je de problemen leest die de ati chip heeft door de warmte (ik nu 2x groene artifacts gehad bij hard werken en volop fan, verdwenen bij afkappen spel) denk ik dat een warmere cpu in combinatie met de onvoldoende gekoelde ati (mogen we daar vanuit gaan?) problemen kan opleveren.
Lijkt er wel op ja.

Ik heb het zelf nog niet gehad, maar ik game ook amper.

Ik denk er maybe over om deze te verkopen en voor een Asus centrino te gaan :)

Het is een heerlijke laptop dit, maar de asus heb ik nu gezien, en die is toch wat steviger, en aangezien ik nooit game. Kan ik dus wat geld besparen op de vga kaart.

Maar over je laptop openschroeven, je mag je laptop wel ophalen, maar dan alleen op plaatsen waar je je er direct bij kan. Zo kon ik dus met gemak mijn mini-pci kaartje vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 28 april 2004 @ 10:08:
[...]

Lijkt er wel op ja.

Ik heb het zelf nog niet gehad, maar ik game ook amper.

Ik denk er maybe over om deze te verkopen en voor een Asus centrino te gaan :)

Het is een heerlijke laptop dit, maar de asus heb ik nu gezien, en die is toch wat steviger, en aangezien ik nooit game. Kan ik dus wat geld besparen op de vga kaart.

Maar over je laptop openschroeven, je mag je laptop wel ophalen, maar dan alleen op plaatsen waar je je er direct bij kan. Zo kon ik dus met gemak mijn mini-pci kaartje vervangen :)
Ik wil je niet ontmoedigen maar een vriendin heeft een Asus centrino laptopje (met 14" scherm) en die piept erger dan de mijne >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 11:23:
[...]

Ik wil je niet ontmoedigen maar een vriendin heeft een Asus centrino laptopje (met 14" scherm) en die piept erger dan de mijne >:)
* Roberto behoudt toch maar zijn acer :+

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 28-04-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ben zeer tevreden met me TravelMate 803, ook na bijna 6 maanden nog.
Alleen kwam ik er een tijdje geleden achter, dat het scherm niet helemaal lekker inelkaar zit. Als ik de klep dicht doe, dan trekt hij het plastic uitelkaar (zoals te zien op de foto's) :(
Dit gebeurd alleen bij het linker scharnier en ik ben bang dat dit op den duur gaat zorgen voor de bekende scheurtjes in de schermomlijsting. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik heb het notebook nu hard nodig, maar zo gauw ik klaar ben met mijn stage stuur ik hem op naar Acer om het te laten maken.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/TravelMate_Prob.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op 28 april 2004 @ 19:26:
Ben zeer tevreden met me TravelMate 803, ook na bijna 6 maanden nog.
Alleen kwam ik er een tijdje geleden achter, dat het scherm niet helemaal lekker inelkaar zit. Als ik de klep dicht doe, dan trekt hij het plastic uitelkaar (zoals te zien op de foto's) :(
Dit gebeurd alleen bij het linker scharnier en ik ben bang dat dit op den duur gaat zorgen voor de bekende scheurtjes in de schermomlijsting. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik heb het notebook nu hard nodig, maar zo gauw ik klaar ben met mijn stage stuur ik hem op naar Acer om het te laten maken.

[afbeelding]
Ja, hier heb ik hetzelfde.
Denk ook dat het voor het gros van de 80x gebruikers geld.

Trouwens nog ff een vraagje:

Ik wil XP er hier opnieuw opzetten (alles formatteren).
Op welke manier kan ik dat het beste doen? Dus met die recovery cd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi iedereen,

Lees dit forum regelmatig maar heb me nu maar geregistreerd.

Ik heb een TM 803 lcib en heb er veel problemen mee gehad. Heb hem sinds vorig jaar september. De eerste drie maanden deed hij het goed. In januari begonnen de problemen. Bij afsluiten kreeg ik cluster fouten wat dus een harddisk probleem is. 1e keer terug. Om een lang verhaal kort te maken. Hij is afgelopen maandag voor de 5e keer terug gegaan en heb nu de toezegging dat ik een nieuwe ga krijgen.
Elke keer als hij terug kwam deed hij het een dag of 2 en vervolgens kwam er een ander kwaaltje omhoog. Er is van alles aan gesleuteld. Van nieuwe moederborden tot extra geheugen ( 768 Mb. ) En iedere keer een nieuw probleem, zoals fan die blijft draaien tot en met uitvallen beeldscherm.

Heb dus zeer vaak contact gehad met de helpdesk. Ik moet zeggen, op een enkeling daargelaten, dat ik steeds keurig te woord ben gestaan. Mijn lappie is elke keer opgehaald en de 5 dgn terug garantie is elke keer maar met 2 dgn overschreden ( lol....lees 7 dgn dus. )

In ieder geval.....krijg ik in de loop van volgende week een nieuwe. Welke dat word is nog onduidelijk. Er is mij gemaild dat ik hetzelfde model krijg, indien voorradig, en zoniet dan krijg ik het opvolgend model in dezelfde serie. Ik neem dan aan dat ze hier een TM 804 lcib mee bedoelen, maar wat beter zou zjn is de nieuwe 8003 lcib ( betere videokaart ).

Ik gebruik mijn laptop voor van allas. Dus gamen ( Americas Army ) en andere toepassingen. En wat ik al zei...de eerste drie maanden waren probleemloos en daarna was het huilen met de pet op.

Reelex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Reelex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:40:
Ps. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Reelex.
Eigenlijk hoor je hetzelfde van zo'n beetje alle 80x gebruikers op dit forum:

Het is een super-laptop met een goede prijs, maar hij heeft helaas nog een aantal kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:43:
[...]

Eigenlijk hoor je hetzelfde van zo'n beetje alle 80x gebruikers op dit forum:

Het is een super-laptop met een goede prijs, maar hij heeft helaas nog een aantal kinderziektes.
Dit noem ik ouderdomskwalen... (een beetje oud kind ;) )

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:09:
[...]

Ik wil XP er hier opnieuw opzetten (alles formatteren).
Op welke manier kan ik dat het beste doen? Dus met die recovery cd ofzo?
Recovery CD knalt gewoon een image terug, je hoeft dus niet te formateren ofzo. Werkt an sich prima, maar vind het wel erg jammer dat ze met FAT32 werken. Eerste stap na de herinstallatie is dus om de boel om te zetten naar NTFS. Daarna smijt ik alle drek en meuk eruit (Luna, restore points, overbodige services, settings en andere n00b-crap) en uiteraard een bezoekje langs Windows Update voor zo'n 30MB aan updates :-/ Daarna nog de nodige updates voor de drivers en alle software installeren en je bent weer 4 uur verder. M.a.w., je wilt zo'n herinstall niet doen als het niet nodig is.

Ik heb geprobeerd of je met een normale WinXP installatie CD kunt installeren, maar je registratienummer (onderop de laptop) wordt dus fijn geweigerd. Een mooie slip-streamed WinXP SP2 CD maken zit er dus niet in in de toekomst, en dat terwijl je wel netjes voor WinXP Pro betaald hebt :(

[ Voor 9% gewijzigd door Fuzzillogic op 29-04-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie al ervaringen met de 8000 serie?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.