Nee, deze 8000 serie is hier nog niet uit.
Verwijderd
Okey tnx.Nexxennium schreef op 29 april 2004 @ 20:26:
[...]
Recovery CD knalt gewoon een image terug, je hoeft dus niet te formateren ofzo. Werkt an sich prima, maar vind het wel erg jammer dat ze met FAT32 werken. Eerste stap na de herinstallatie is dus om de boel om te zetten naar NTFS. Daarna smijt ik alle drek en meuk eruit (Luna, restore points, overbodige services, settings en andere n00b-crap) en uiteraard een bezoekje langs Windows Update voor zo'n 30MB aan updates :-/ Daarna nog de nodige updates voor de drivers en alle software installeren en je bent weer 4 uur verder. M.a.w., je wilt zo'n herinstall niet doen als het niet nodig is.
Ik heb geprobeerd of je met een normale WinXP installatie CD kunt installeren, maar je registratienummer (onderop de laptop) wordt dus fijn geweigerd. Een mooie slip-streamed WinXP SP2 CD maken zit er dus niet in in de toekomst, en dat terwijl je wel netjes voor WinXP Pro betaald hebt
Ja ik heb hem nu geinstalleerd, en ben bezig met nieuwe drivers etc.
Nieuwe installatie was echt nodig, virussen c.q. trojans die niet eens door Norton of Adaware werden herkend... En verder een hele hoop meuk erop...
Ben nog wel ff bezig, zag net al dat het wifi netwerk weer z'n rustpauze begon te nemen elke 2 minuten
Verwijderd
De Laptopper heeft alvast een prijsindicatie gegeven:Smirnoff schreef op 30 april 2004 @ 12:00:
Nee, deze 8000 serie is hier nog niet uit.
8002LCI € 2.075,00 excl. BTW € 1495,00 excl. BTW (zonder opties)
8003LMI € 2.229,00 excl. BTW € 1649,00 excl. BTW (zonder opties)
Duur dus
Edit: toch iets te overhaast gereageerd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 23:28 . Reden: Gecorrigeerde prijsjes :P ]
64MB ipv 128MB betekent 64MB minder om van kostbare stroom te voorzien. Wat mij betreft zou 16MB ook voldoende zijn.
Dan moet je voor een Centrino met embedded Intel graphics gaan...16MB Radeon is niks, vraag maar na met Sony Z1 gebruikersNexxennium schreef op 05 mei 2004 @ 23:20:
64MB ipv 128MB betekent 64MB minder om van kostbare stroom te voorzien. Wat mij betreft zou 16MB ook voldoende zijn.
Verwijderd
Klopt het dat de ruimte op mijn 40gb schijf slechts 38,2gb is?

Ik kan me niet meer herinneren hoe groot hij precies was, maar weet nog wel dat er een "onzichtbare virtuele schijf" van een paar GB op zat.
En als dit klopt, hoe wijzig ik het dan?
Ik kan me niet meer herinneren hoe groot hij precies was, maar weet nog wel dat er een "onzichtbare virtuele schijf" van een paar GB op zat.
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 12:18:
Klopt het dat de ruimte op mijn 40gb schijf slechts 38,2gb is?
[afbeelding]
Bedoel je de 2e partite of het verschil in 40 en 38.2
1e kun je wijzigen met partition magic.
2e is gewoon altijd zo geweest (helaas) omdat HD fabrikanten HD ruimte anders aangeven.
Geen echte 1024 bits, maar met 1000 rekenen.
40 GB is dus altijd minder (39 en na formateren nog minder)
Hier kun je dat nalezen, staat in de FAQ hier ;)
[ Voor 10% gewijzigd door Loft op 06-05-2004 12:33 ]
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd
Okey tnx!
Ik lees net ff de rest van de faq door, en daarbij ook het stukje over FAT32 vs. NTFS.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar...
waar kan ik met m'n 40gb schijf in de 800LCI beter voor kiezen?
of eigenlijk; hoe hebben jullie het?
Ik lees net ff de rest van de faq door, en daarbij ook het stukje over FAT32 vs. NTFS.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar...
waar kan ik met m'n 40gb schijf in de 800LCI beter voor kiezen?
of eigenlijk; hoe hebben jullie het?
NTFS is simpel weg het betere systeem, veel geavanceerder als FAT32. De enige situatie waarin ik een FAT32 drive zou houden is als ik een dualboot systeem met een Linux distributie zou hebben. Dan kun je tussen de 2 OS-en eenvoudig bestanden uitwisselen. Met NTFS gaat dat niet, aangezien Linux alleen NTFS kan lezen en niet schrijven.
Dualboot je niet dan zou ik gewoon alles NTFS maken.
Dualboot je niet dan zou ik gewoon alles NTFS maken.
Verwijderd
Okidokie, dan ga ik daar nu mee beginnen 
n00b mode:
euhm, ik heb XP Prof NL en PartitionMagic ENG,
kan ik gewoon op ok drukken zonder nadelige gevolgen?
n00b mode:
euhm, ik heb XP Prof NL en PartitionMagic ENG,
kan ik gewoon op ok drukken zonder nadelige gevolgen?
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 19:59 ]
Persoonlijk zou ik ontzettend uitkijken met Partition Magic. Ik heb echt al tig keer gezien dat mensen hun partities mee naar de mallemoer hebben geholpen.
Maak een backup. Drive Image (ja, van dezelfde maker als Partition Magic vreemd genoeg) is niet duur maar doet de klus. Fijne is dat je daarna ook gewoon de image die je maakt kunt browsen en makkelijk files en directories kunt terug halen. Jammer alleen dat ze tegenwoordig .NET vereisen
En mensen, gebruik PNG voor screenshots, geen JPEG!
Maak een backup. Drive Image (ja, van dezelfde maker als Partition Magic vreemd genoeg) is niet duur maar doet de klus. Fijne is dat je daarna ook gewoon de image die je maakt kunt browsen en makkelijk files en directories kunt terug halen. Jammer alleen dat ze tegenwoordig .NET vereisen
En mensen, gebruik PNG voor screenshots, geen JPEG!
Ik heb persoonlijk nooit problemen met Partition Magic gehad, werkt altijd naar behoren. Maar goed een backup maken is altijd verstandig natuurlijk.
Maar goed je hebt Partition Magic niet nodig, dit commando doet het ook:
ps. waarom PNG gebruiken? wat maakt dat nou uit? JPEG is prima!
Maar goed je hebt Partition Magic niet nodig, dit commando doet het ook:
code:
1
| CONVERT C: /fs:ntfs |
ps. waarom PNG gebruiken? wat maakt dat nou uit? JPEG is prima!
[ Voor 4% gewijzigd door Schmoove op 07-05-2004 11:29 ]
Convert lijkt me sowieso de betere tool om je partitie van FAT32 naar NTFS om te zetten, aangezien Convert ook de security settings goed zet.
Maar om de partitie te vergroten ben je helaas wel aangewezen op een third-party tool, en daar heb ik het gewoon vaak zien misgaan.
Maar om de partitie te vergroten ben je helaas wel aangewezen op een third-party tool, en daar heb ik het gewoon vaak zien misgaan.
offtopic:
"Wat maakt dat nou uit?". Toch jammer dat mensen niet eens meer geinteresseerd zijn in argumenten.
Nou dan zal ik laten zien dat het wel veel uitmaakt:

De eerste is gewoon een washed out ranzige blur-versie. Alsof je met een verkeerd wasmiddel hebt gewassen. De tweede is pixel-perfect, want lossless.
En let vooral ook op de filesize: de jpeg is 18,5KB, de png is 4,4KB. En als je nog met een modem, of moderner met GPRS/UMTS inbelt maakt dat wel nog een verschil.
En voor de lol nog maar eens een close-up:

Het is allemaal heel simpel: JPEG is *niet* voor lineart. JPEG is een lossy codec speciaal voor foto's. Het algoritme is gewoon ongeschikt voor lineart.
PNG daarentegen is een lossless codec met compressie. Gezien de natuur van lineart en screenshots is dat uitstekend te comprimeren, zonder enig kwaliteitsverlies.
Duidelijk?
"Wat maakt dat nou uit?". Toch jammer dat mensen niet eens meer geinteresseerd zijn in argumenten.

De eerste is gewoon een washed out ranzige blur-versie. Alsof je met een verkeerd wasmiddel hebt gewassen. De tweede is pixel-perfect, want lossless.
En let vooral ook op de filesize: de jpeg is 18,5KB, de png is 4,4KB. En als je nog met een modem, of moderner met GPRS/UMTS inbelt maakt dat wel nog een verschil.

Het is allemaal heel simpel: JPEG is *niet* voor lineart. JPEG is een lossy codec speciaal voor foto's. Het algoritme is gewoon ongeschikt voor lineart.
PNG daarentegen is een lossless codec met compressie. Gezien de natuur van lineart en screenshots is dat uitstekend te comprimeren, zonder enig kwaliteitsverlies.
Duidelijk?
Verwijderd
Net is mijn tornado wireless router gearriveerd wil
nu eea instellen echter,
echter krijg steeds melding draadloze verbinding niet beschikbaar
De laatste drivers zijn geïnstaleerd,
Waar vind ik de juiste instelling voor de TM 803 cli?
of wat doe ik verkeerd?
Bertrand
nu eea instellen echter,
of wat doe ik verkeerd?
Bertrand
Iets meer info gevenVerwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 13:27:
Net is mijn tornado wireless router gearriveerd wil
nu eea instellen echter,
of wat doe ik verkeerd?
Bertrand
Wij kunnen niks met wat je nu geeft.
• heb je al andere channels geprobeerd?
• welke type precies?
• Zijn er nog meer netwerken in de buurt?
• staat de router wel op B mode?
Allemaal dingen die wij moeten weten
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 07-05-2004 14:09 ]
Verwijderd
Hier kun je alvast een aardige review lezenVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 20:49:
Heeft een van jullie al ervaringen met de 8000 serie?
Inclusief pics

Mhz DVI op een laptop, das igg 10x beter dan de wazige tv-out die je nu krijgt op de 80x serie
En ik zie nu schroefjes bij de scherm scharnieren, das wel handig.
Dat zit ook in mijn 663RS_003 schreef op 07 mei 2004 @ 14:16:
[afbeelding]
En ik zie nu schroefjes bij de scherm scharnieren, das wel handig.
Verwijderd
N00bvraagjes horen niet in grote topics.
[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 08-05-2004 13:39 ]
Het al 1000x door mij vertelde verhaal:Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 15:17:
nOOb-vraagje:
Ik heb nu een Aspire 1300. Deze wil ik vervangen door een 8002lci of 8003lmi en gebruiken voor 'school'en als desktopvervanger (games
). Nu blijkt dat ze allebei of een ATI 9700 mob. met 64mb beschikken en niet met 128mb (8003lmi). Is dat genoeg voor spellen als Splinter Cell PT, Vice City, Far Cry, Ravenshield en CoD op een resolutie van 1024*768, ingesteld op de hoogste details? Ik heb wat benchmarks op Tom's Hardware bekeken, maar dat zegt me niks
Je wilt niet gamen op een laptop
Maar goed, ik ga het nu niet weer uitleggen want iedereen mag doen wat hij wil
Alleen waarom wil jij je 1300 inruilen voor een 800x?
De 1800XP die in de 1300 zit is nog wel snelgenoeg, en ik heb met dat ding gewerkt en het is een mooi ding
En het scherm op de 800x is geen 1024x768, denk daar wel ff aan
Farcry gaat niet lukken @ full, ik heb hier een 9700pro met 2.3 ghz barton en 512mb dual chan ram, en met alles @ full krijg je nog fps drops
En 128mb is toch wel een pre bij zulke zware games.
De rest moet nog wel te doen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 07-05-2004 16:18 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie 
Far Cry is dus ietwat te ambitieus
Maar medium moet denk ik nog wel te denk zijn? Wat ik verwacht van de ATI is dat ie minimaal vergelijkbaar is met een GeForce 4 4200ti 64mb. Mijn buurman heeft namelijk een AMD 2500+ met deze kaart, dus hiermee heb ik wat vergelijkingsmateriaal. Hier draaien de spellen die ik noemde vloeiend op met alle details. Oke, Far Cry niet, maar soit. Zo erg vind ik dat niet. Wat betreft het SXGA+ scherm. Ik neem aan dat de 'problemen' niet zullen ontstaan bij gebruik van een extern CRT-scherm?
De reden dat ik mijn 1304LC weg doe (lees: doorspeel naar mijn oudjes) is de zwakke videokaart die het systeem heeft: S3 Savange met 32mb gedeeld geheugen. Daar draait dus vrijwel geen enkel spel op, alleen oude DOS-spellen. Erg leuk trouwens
. Verder is het een leuk ding. Daarnaast is mijn huidige systeem (AMD 700, 256 RAM, GeForce 256 DDR 32MB) aan vervanging toe. Omdat ik mobiel werken ideaal vind, leek het me fijn als beide werelden (gamen en mobiel werken/gamen) te combineren zijn met 1 apparaat
Far Cry is dus ietwat te ambitieus
De reden dat ik mijn 1304LC weg doe (lees: doorspeel naar mijn oudjes) is de zwakke videokaart die het systeem heeft: S3 Savange met 32mb gedeeld geheugen. Daar draait dus vrijwel geen enkel spel op, alleen oude DOS-spellen. Erg leuk trouwens
Verwijderd
kanaaal 11 opgegeven door tornado wel al andere channels geprobeerd
tornado 242, werd laatste tijd door div magazine als goed getest.
geen andere netwerken in de buurt.
optie 802.1x heb ik eerst gedisabled gehad daarna ge-enabled maar geen effect.
In taak balk is inmiddels kruisje uit de wireless verbinding lijkt dus aktief, maar
komt dan met de melding geen draadloze netwerk beschikbaar.
In taak balk is inmiddels kruisje uit de wireless verbinding lijkt dus aktief, maar
RS_003 schreef op 07 mei 2004 @ 14:04:
[...]
Iets meer info geven
Wij kunnen niks met wat je nu geeft.
• heb je al andere channels geprobeerd?
• welke type precies?
• Zijn er nog meer netwerken in de buurt?
• staat de router wel op B mode?
Allemaal dingen die wij moeten weten
De crt van de 80x serie was niet geweldig, ik weet niet hoe het met de 800x zit, maar er zit wel een DVI connector op, dus dat is in iedergeval weer een extra luxe.Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:35:
Bedankt voor je reactie
Far Cry is dus ietwat te ambitieusMaar medium moet denk ik nog wel te denk zijn? Wat ik verwacht van de ATI is dat ie minimaal vergelijkbaar is met een GeForce 4 4200ti 64mb. Mijn buurman heeft namelijk een AMD 2500+ met deze kaart, dus hiermee heb ik wat vergelijkingsmateriaal. Hier draaien de spellen die ik noemde vloeiend op met alle details. Oke, Far Cry niet, maar soit. Zo erg vind ik dat niet. Wat betreft het SXGA+ scherm. Ik neem aan dat de 'problemen' niet zullen ontstaan bij gebruik van een extern CRT-scherm?
De reden dat ik mijn 1304LC weg doe (lees: doorspeel naar mijn oudjes) is de zwakke videokaart die het systeem heeft: S3 Savange met 32mb gedeeld geheugen. Daar draait dus vrijwel geen enkel spel op, alleen oude DOS-spellen. Erg leuk trouwens. Verder is het een leuk ding. Daarnaast is mijn huidige systeem (AMD 700, 256 RAM, GeForce 256 DDR 32MB) aan vervanging toe. Omdat ik mobiel werken ideaal vind, leek het me fijn als beide werelden (gamen en mobiel werken/gamen) te combineren zijn met 1 apparaat
En 1024x768 is heel goed te doen op dat tft scherm, alleen je mist net wat scherpte
En het is en blijft een mobile cpu, zware games als perimiter gaan niet helemaal vlotjes draaien denk ik zelf. De vga kaart is natuurlijk wel
En heb je bij je wlan kaart eigenschappen al je powermanagement op 100% gezet?Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:47:
kanaaal 11 opgegeven door tornado wel al andere channels geprobeerd
[...]
En download anders eens een tooltje waarmee je netwerken kunt vinden, als hij hem wel vind maar constant weer wegvalt, is er wat fout.
Zo heb ik ooit mee gemaakt dat dit kwam door de WEP encryption. Ook kan het upgraden van je firmware helpen. En een reset natuurlijk
Ik hoop dat je er nu wel uitkomt
Verwijderd
Nou ja, dan wacht ik eerst wat reviews af voordat ik de grote stap ga makenRS_003 schreef op 07 mei 2004 @ 19:19:
[...]
De crt van de 80x serie was niet geweldig, ik weet niet hoe het met de 800x zit, maar er zit wel een DVI connector op, dus dat is in iedergeval weer een extra luxe.
En 1024x768 is heel goed te doen op dat tft scherm, alleen je mist net wat scherpte
En het is en blijft een mobile cpu, zware games als perimiter gaan niet helemaal vlotjes draaien denk ik zelf. De vga kaart is natuurlijk welmaar de cpu is geen game cpu. Hij is snel, dat is waar. Alleen perfect voor gamen? Nee
Inmiddels heb ik alvast een leuk alternatief gevonden: de Acer Ferrari 3200
Dat kan wel eens een betere keus worden, dit omdat daar een AMD cpu in zit, en die zijn toch net iets meer geschikt voor gamen dan een Intel Banias
Verwijderd
Dat denk ik ook 
Maar wordt zo'n AMD niet gloeiend heet? En hoe zit het dan met het geluidsniveau en de batterijduur? Hij hoeft geen vijf uur mee te gaan, maar 3 á 4 uur voor office-toepassingen zou érg handig zjin in verband met school. Mijn huidige 1304LC trekt slechts 1 uur op z'n batterij, wordt gloeiend heet en het geluidsniveau is ook niet om over naar huis te schrijven
Als dat allemaal mee blijkt te vallen, is mijn keuze (denk ik) gemaakt. Hij is ongeveer even duur als de TM800x, dus waarom ook niet
Maar wordt zo'n AMD niet gloeiend heet? En hoe zit het dan met het geluidsniveau en de batterijduur? Hij hoeft geen vijf uur mee te gaan, maar 3 á 4 uur voor office-toepassingen zou érg handig zjin in verband met school. Mijn huidige 1304LC trekt slechts 1 uur op z'n batterij, wordt gloeiend heet en het geluidsniveau is ook niet om over naar huis te schrijven
Als dat allemaal mee blijkt te vallen, is mijn keuze (denk ik) gemaakt. Hij is ongeveer even duur als de TM800x, dus waarom ook niet
Tja, deze laptop heb ik "nog" niet in mijn handen gehad, dus goed kan ik er niet over oordelen.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:34:
Dat denk ik ook
Maar in die nieuwe AMD acer zit geloof een amd 64, en die kunnen terugclocken.
Net zoals de P-M. Ik haal die 5 uur ook alleen maar als hij op 600mhz staat hoor
3/4 moet denk dus wel lukken met low performance settings.
En warm, tja cool'n quiet
Modbreak
Ik wil jullie allemaal nog even extra op de CSL Policy wijzen. Voor vragen en problemen met je notebook moet je een los topics openen, en ze niet hier dumpen
Uitleg:
Er zijn hier op GoT genoeg goede gebruikers die zoeken als ze een probleem hebben. Bij dit soort grote topics is het een ware hel om een antwoord te zoeken op een vraag. Bij losse topics is alles een heel stuk overzichtelijker, en zo kan de zoeker ook gemakkelijk z'n antwoord vinden.
Ik hoop dat iedereen zich hieraan wil houden. Tot zover dit bericht.
Ik wil jullie allemaal nog even extra op de CSL Policy wijzen. Voor vragen en problemen met je notebook moet je een los topics openen, en ze niet hier dumpen
Uitleg:
Er zijn hier op GoT genoeg goede gebruikers die zoeken als ze een probleem hebben. Bij dit soort grote topics is het een ware hel om een antwoord te zoeken op een vraag. Bij losse topics is alles een heel stuk overzichtelijker, en zo kan de zoeker ook gemakkelijk z'n antwoord vinden.
Ik hoop dat iedereen zich hieraan wil houden. Tot zover dit bericht.
[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 08-05-2004 13:46 ]
Verwijderd
Hmm ik heb volgens mij een brakke videokaart. Ik heb allemaal groene streepjes door mn beeld en als ik m opstart allemaal rare tekens op mn scherm. Dus ik denk dat de videokaart naar de vaantjes is
Wat denken jullie?
Klinkt erg bekend, die groene lijntjes en rare tekens. Acer bellen en hem op laten halen voor reparatie. Mijn laatste ervaring was (eindelijk) goed, binnen een weekje terug.
Das kappot, als hij tijdens het opstarten als problemen geeft is er 99% kans dat hij kappot is.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 16:40:
Hmm ik heb volgens mij een brakke videokaart. Ik heb allemaal groene streepjes door mn beeld en als ik m opstart allemaal rare tekens op mn scherm. Dus ik denk dat de videokaart naar de vaantjes isWat denken jullie?
Maar je kunt ook nog ff proberen je fan schoon te blazen, en staat hij wel goed? Zodat hij voldoende lucht kan aanzuigen?
Ja allemaal leuk en aardig hoor. Ik ken het verschil wel tussen PNG en JPEG.Nexxennium schreef op 07 mei 2004 @ 12:19:
Convert lijkt me sowieso de betere tool om je partitie van FAT32 naar NTFS om te zetten, aangezien Convert ook de security settings goed zet.
offtopic:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Duidelijk?
Dan zit er wat grain/JPEG artifacts in je screenshots, SO WHAT!!! Het gaat er toch om dat de boodschap overkomt of niet dan. Uiteindelijk is het de filesize van het screenshot dat moet bepalen voor welk type je kiest, aangezien er ook mensen op 56K zitten.... Ik ken persoonlijk genoeg voorbeelden waarbij PNG gewoon veel te groot wordt t.o.v. JPEG.
[ Voor 3% gewijzigd door Schmoove op 09-05-2004 13:45 ]
Spelen er mensen regelmatig FPS Games op hun Acer (TravelMate 800)? Ik heb nu FarCry en PainKiller geprobeerd maar beide lopen na een tijdje spelen vast.
Some krijg ik even daarna groene strepen op het beeld en soms een melding dat er geen response van de grafische chip komt. Het lijkt sterk op oververhitting. Ik heb het zowel met de laatste Acer drivers als met de omega drivers.
Verstandig om toch maar geen zware 3D games te draaien op de Acer?
Some krijg ik even daarna groene strepen op het beeld en soms een melding dat er geen response van de grafische chip komt. Het lijkt sterk op oververhitting. Ik heb het zowel met de laatste Acer drivers als met de omega drivers.
Verwijderd
Ik speel wel eens Battlefield 1942 en Vietcong, maar die spellen zijn natuurlijk een stuk minder zwaar...BigSurf schreef op 09 mei 2004 @ 23:10:
Spelen er mensen regelmatig FPS Games op hun Acer (TravelMate 800)? Ik heb nu FarCry en PainKiller geprobeerd maar beide lopen na een tijdje spelen vast.
Alle spellen belasten je GPU voor 100%. Of dat nou Far Cry of Battle Field is, dat maakt geen donder uit. Battle Field is lichter natuurlijk, maar die GPU perst er dan gewoon meer FPS uit. Netto resultaat is dat de GPU in beide spellen op volle toeren draait en dus ook net zo warm wordt.Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 23:14:
[...]
Ik speel wel eens Battlefield 1942 en Vietcong, maar die spellen zijn natuurlijk een stuk minder zwaar...
Het is dus niet zo dat hoe zwaarder het spel, hoe eerder je kans hebt op oververhitting.
Tel daarbij dat 1 fan zowel een full draaiende cpu en gpu moet koelen... en dat gaat lang niet altijd goed.Schmoove schreef op 10 mei 2004 @ 00:28:
[...]
Alle spellen belasten je GPU voor 100%. Of dat nou Far Cry of Battle Field is, dat maakt geen donder uit. Battle Field is lichter natuurlijk, maar die GPU perst er dan gewoon meer FPS uit. Netto resultaat is dat de GPU in beide spellen op volle toeren draait en dus ook net zo warm wordt.
Het is dus niet zo dat hoe zwaarder het spel, hoe eerder je kans hebt op oververhitting.
Ik heb het een keer met m'n TM gehad, en heb het nu ook een keer op de laptop van m'n oom gehad (Toshiba)... Muurvast of artefacts bij hard werken voor een game.
Ik game erg weinig en heb het slechts 1 keer gehad. Eerder bij DTM Racedriver, NFS:u en Unreal geen problemen gehad. Ook met 3dmark200* niet. Kan dus ook best een stof-verhaal zijn.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik speel er best veel games op. Farcry is idd een keer vastgelopen. Voor de rest geen problemen: Counter-Strike BF192, Unreal 2 XMP, SOF2, Painkiller etc. etc.
Beauty is in the eye of the beerholder
Een Centrino laptop is natuurlijk ook niet bedoeld om te gamen he. Het zijn vaak slanke laptops, erg portable en toch specs waarmee je wat kan. Dit brengt echter wel met zich mee dat zo'n notebook een beetje op het randje leeft. De koeling is vaak net voldoende voor een tijdelijke zware belasting. Laptops die betere koeling hebben zijn vaak ook een stuk dikker en minder portable (de zogenaamde desktop vervangers), een Centrino is dat gewoon niet.
Je kunt er natuurlijk wel op gamen, maar als je echt een laptop wil hebben om te gamen dan kun je beter wat anders kopen.
Ik speel regelmatig een spelletje hierop en het kan best, ik heb nog nooit vastlopers gezien of effecten van oververhitting. Het kan dus wel, maar ik vind hem persoonlijk wel erg heet worden hoor na 30 min gamen.
Je kunt er natuurlijk wel op gamen, maar als je echt een laptop wil hebben om te gamen dan kun je beter wat anders kopen.
Ik speel regelmatig een spelletje hierop en het kan best, ik heb nog nooit vastlopers gezien of effecten van oververhitting. Het kan dus wel, maar ik vind hem persoonlijk wel erg heet worden hoor na 30 min gamen.
Vraag: Ik hoor soms uit het niets het geluid van connect van een apparaat verbonden, en daarna gelijk het disconnect geluid ervan.
Er is alleen een logitech wireless optical notebookmuis op aangesloten.
[ Voor 4% gewijzigd door Smirnoff op 10-05-2004 10:05 ]
Dan heb ik zeker geluk? Want ik game zonder de fan aan 
Mijn laptop staat bijna altijd op 600mhz, en dan ga ik UT spelen, de fan vliegt dan igg nooit aan.
Maar ik heb nu een ander probleempje na de rma klinken de speakers voor geen meter
Nu is dat niet super erg want op school mag je toch geen muziek aan zetten maar het klinkt gewoon uber schor als je hem een beetje hoog zet.
En ik heb btw nog 2 mini-pci kaartjes tekoop
Een Intel 2100 3B en een Ambit 802.11 A/B kaartje.
Ik ga nu een Compaq A/B/G kaartje kopen. Omdat mijn geweldige school iedere keer van standaard veranderd
Mijn laptop staat bijna altijd op 600mhz, en dan ga ik UT spelen, de fan vliegt dan igg nooit aan.
Maar ik heb nu een ander probleempje na de rma klinken de speakers voor geen meter
Nu is dat niet super erg want op school mag je toch geen muziek aan zetten maar het klinkt gewoon uber schor als je hem een beetje hoog zet.
En ik heb btw nog 2 mini-pci kaartjes tekoop
Een Intel 2100 3B en een Ambit 802.11 A/B kaartje.
Ik ga nu een Compaq A/B/G kaartje kopen. Omdat mijn geweldige school iedere keer van standaard veranderd

Lol dat heb ik soms op mijn normale systeem, ik heb een race stuur en als ik die aansluit dan hoor ik soms de 1e min niks, en als ik hem er vanaf haal hoor ik meestal wel het geluidje. Maar als ik dan 30 min later ofzo weer wil gaan gamen hoor ik het geluid weerSmirnoff schreef op 10 mei 2004 @ 10:03:
Vraag: Ik hoor soms uit het niets het geluid van connect van een apparaat verbonden, en daarna gelijk het disconnect geluid ervan.
RS_003, tja.... het blijven computers he 
Merk je trouwens duidelijk het verschil tussen 2100b en de 2200bg?
Ik zit er namelijk over te denken bij actiecom.nl het 54mbit kaartje te bestellen,
maar er staan ook 2 typen op de site.
Hun vertelde mij dat WM3B2200BGRWWB de laatste versie is, weet iemand hier meer van?
Merk je trouwens duidelijk het verschil tussen 2100b en de 2200bg?
Ik zit er namelijk over te denken bij actiecom.nl het 54mbit kaartje te bestellen,
maar er staan ook 2 typen op de site.
Hun vertelde mij dat WM3B2200BGRWWB de laatste versie is, weet iemand hier meer van?
Wat een onzin, dat ding heeft gewoon maar alles te vreten wat ik naar zijn kop gooi. Als ik er eenSchmoove schreef op 10 mei 2004 @ 09:50:
De koeling is vaak net voldoende voor een tijdelijke zware belasting.
Het is gewoon duidelijk een zwak punt in het ontwerp. In mijn laptop is nu 3x een nieuw moederbord erin gezet, vanwege dit probleem. Ik heb nu geen problemen meer, hopelijk hebben ze tevens het koelingsprobleem gefixt.
Zou toch wat zijn, als je een auto koopt die na ongeveer 100km op de snelweg te hebben gereden het loodje legt...
Verwijderd
Hier ben ik het wel een beetje mee eens, + waarom zou je een Radeon 9000 mobility kopen als je er geen games op mag spelenNexxennium schreef op 10 mei 2004 @ 11:40:
[...]
Wat een onzin, dat ding heeft gewoon maar alles te vreten wat ik naar zijn kop gooi. Als ik er eenop wil laten draaien, dan moet dat kunnen. Als ik het ding 24/7 3DMark wil laten draaien, dan moet dat ook kunnen. Zou toch van de zotte zijn dat je als gebruiker moet gaan rekeninghouden met hoe heet je CPU/GPU wordt?
Het is gewoon duidelijk een zwak punt in het ontwerp. In mijn laptop is nu 3x een nieuw moederbord erin gezet, vanwege dit probleem. Ik heb nu geen problemen meer, hopelijk hebben ze tevens het koelingsprobleem gefixt.
Zou toch wat zijn, als je een auto koopt die na ongeveer 100km op de snelweg te hebben gereden het loodje legt...
Natuurlijk moet het gewoon kunnen!! Lukt het niet dan moet Acer dat gewoon oplossen, aangezien je genoeg betaald voor dat ding.Nexxennium schreef op 10 mei 2004 @ 11:40:
[...]
Wat een onzin, dat ding heeft gewoon maar alles te vreten wat ik naar zijn kop gooi. Als ik er eenop wil laten draaien, dan moet dat kunnen. Als ik het ding 24/7 3DMark wil laten draaien, dan moet dat ook kunnen. Zou toch van de zotte zijn dat je als gebruiker moet gaan rekeninghouden met hoe heet je CPU/GPU wordt?
Wat ik alleen probeer te zeggen is dat het veel moeilijker is om zo'n TravelMate te koelen dan bijvoorbeeld een Dell Inspiron 9100. In zo'n notebook is gewoon meer ruimte voor een goede koel oplossing.
Ik ben het met je eens dat het een ontwerpfout is.... een notebook mag volgens mij gewoon niet zo heet worden en zeker niet zo heet dat het problemen gaat geven.
Gelukkig heb ik nog nergens last van, maar goed wie weet wat er nog komen gaat.
Ik blijf in het midden staan... Acer market de Travelmate als business notebook en niet als game notebook. Om bij het auto-voorbeeld van Nexxennium te blijven: BMW 4x4's doen het voor geen meter in het terrein, terwijl het wel 4x4's zijn. BMW market deze wagens echter niet als terrein-wagens.Schmoove schreef op 10 mei 2004 @ 11:55:
ook iets.
Is het een ontwerpfout? Neuh, denk ik niet. Als Acer zich met een laptop richt op de zakelijke markt en het laptop daarop ontwerpt en test, wordt die radeon niet zo heet. Echter, de chip heeft wel de voordelen van 2d-kwaliteit en powerplay. Daarnaast weet niemand hier waar Acer op heeft gelet. Als Ati bijv. zegt dat de mobility 9000 t/m 80 graden perfect werkt, en deze bij de koeling in de TM max. 75 wordt, maar toch artifacts geeft, is het dan de schuld van Acer?
Als ik de Aspire van m'n zusje zie, die een desktop Athlon XP heeft, is het ding van achteren een en al koeling, van de zijkant ook. Dat ding is niet te oververhitten, Acer houdt er daar dus zeker rekening mee...
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Als ik de laptop als server zou inzetten, dan zou ik het niet vreemd vinden als na een week ofzo de harddisk het begeeft. En/of dat het ding rete-traag is. Maar een zakelijke laptop moet toch echt geen probleem hebben met een 3D animatie. Ik kan me echt plenty situaties voorstellen waarbij je de radeon tocht zakelijk goed aan het zweten krijgt.
Maar dan vraag ik me af in hoeverre je dat kan vergelijken met games. Veel renderingtaken worden opgelost door de cpu, voor de echt zware taken zijn er de mobiele workstations.Nexxennium schreef op 10 mei 2004 @ 13:00:
Als ik de laptop als server zou inzetten, dan zou ik het niet vreemd vinden als na een week ofzo de harddisk het begeeft. En/of dat het ding rete-traag is. Maar een zakelijke laptop moet toch echt geen probleem hebben met een 3D animatie. Ik kan me echt plenty situaties voorstellen waarbij je de radeon tocht zakelijk goed aan het zweten krijgt.
Ik begrijp je punt volledig, maar aan de andere kant blijf ik twijfel houden of Acer de TM wel ziet als 3d-platform zoals de gemiddelde Tweaker het ziet, en dat blijft gissen.
Wat ik wel zeker weet is dat mijn volgende laptop (over 2 jaar, dan is deze 3 jaar oud en zakelijk gezien afgeschreven) een soortgelijke keuze zal zijn, dus een snel doch mobiel laptop met goede 2d kwaliteiten.
Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe de nieuwe TM8000 het houdtm et radeon 9700...
Verwijderd
Ik wil binnenkort een nieuwe harde schijf voor m'n Acertje kopen.
Het budget hiervoor is 250 euro.
Kan ik hiervoor iets groters dan 80gb mee kopen?
Gelieve dit soort vragen niet in dit topic te stellen.
Gelieve dit soort vragen niet in dit topic te stellen.
[ Voor 24% gewijzigd door Laurent op 12-05-2004 20:59 ]
Verwijderd
PricewatchVerwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:48:
Ik wil binnenkort een nieuwe harde schijf voor m'n Acertje kopen.
Hier om precies te zijn
Hmm ik kan er zo snel geen vinden die groter zijn dan 80gb
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:54 ]
Ik zou toch echt eerder voor een snel&zuigiger exemplaar gaan dan voor grote capaciteit. Wat wil je sowieso met 80GB in je laptop?
Verwijderd
Snap je m'n vraag nu?Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:52:
[...]
Pricewatch
Hier om precies te zijn
Hmm ik kan er zo snel geen vinden die groter zijn dan 80gb
Waarom wil ik 80gb in m'n laptop?
Simpelweg omdat ik in Augstus voor een jaar naar Amerika ga.
En daar wil ik ook wat filmpjes en muziek kunnen bekijken.
Ik neem anders misschien een gewone (externe) harde schijf van 250Gb.
Verwijderd
Dat lijkt mij inderdaad verstandigerVerwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 18:56:
[...]
Snap je m'n vraag nu?![]()
Waarom wil ik 80gb in m'n laptop?
Simpelweg omdat ik in Augstus voor een jaar naar Amerika ga.
En daar wil ik ook wat filmpjes en muziek kunnen bekijken.
Ik neem anders misschien een gewone (externe) harde schijf van 250Gb.
BTW ik zag dat pas na mijn reply
SnowBite: Wil je dit soort vragen niet in dit topic stellen, maar een los topic hierover te openen? Zie ook de CSL policy.
Verwijderd
Het spijt me.Aikeleer schreef op 12 mei 2004 @ 20:59:
SnowBite: Wil je dit soort vragen niet in dit topic stellen, maar een los topic hierover te openen? Zie ook de CSL policy.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 22:34 ]
Verwijderd
Al in de documentatie gekeken van Acer?Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:18:
Hoi, leuke laptop zeg!
Ik vraag mij af wat voor harde schijf er maximaal in kan.
Dus hoeveel gb kan er maximaal in?
offtopic:
Gebruik de
edit-knop 
Gebruik de

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 22:28 ]
Verwijderd
mja ik vraag me eigenlijk meer af hoeveel er beschikbaar is maximaal.
Maar daar open ik wel een nieuw topic voor...
Pas maar op! Anders krijg je er weer met de see-es-el van langs! Beetje offtopic gelul de hele tijd...
Uhm, ik bedoel natuurlijk: travelmate
Uhm, ik bedoel natuurlijk: travelmate
De controler is UDMA 5 dus hiermee kun je gaan kijken wat de groots mogelijk ondersteunde schijf is in de acerVerwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:35:
[...]
mja ik vraag me eigenlijk meer af hoeveel er beschikbaar is maximaal.
Maar daar open ik wel een nieuw topic voor...
Ik zag dat als ik mijn laptop dicht doe het scherm op de verbindings punten idd een beetje los zit. Niets erg, maar ik merk het dus net zoals die andere jongen.
Verwijderd
Maximaal weet ik niet, maar ik heb er zo'n Travelstar 80 GB-schijf ingestopt. Was vorig jaar de grootste die ik kon krijgen. Werkt primaVerwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:18:
Hoi, leuke laptop zeg!
Ik vraag mij af wat voor harde schijf er maximaal in kan.
Dus hoeveel gb kan er maximaal in?
Even over die 8000 series, is dat nu een kloon van de 800 serie, met een ander binnenwerk? Of hebben ze ook echt gekeken naar de kinderziekten in de 800 serie en die verbetert in de 8000 serie? Dan denk ik aan de problemen met het scherm e.d.
Die 8000 serie ziet er zeer strak uit, maar als hij weer zoveel problemen met zich meebrengt zoals ik in dit topic kan lezen, dan zou ik dat erg jammer vinden!
Die 8000 serie ziet er zeer strak uit, maar als hij weer zoveel problemen met zich meebrengt zoals ik in dit topic kan lezen, dan zou ik dat erg jammer vinden!
is het mogelijk de standaard directories op de D-schijf van de 803 op een DVD te zetten en voor een repair van het systeem (of het opnieuw opzetten van Windows) weer even terug te zetten ??
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
Heb vorig jaar mijn tm800 gekocht. Alleen sinds een week of 2 werkt mijn touchpad niet meer. Gebruik bijna altijd externe muis, maar toch is zo'n touchpad wel handig af en toe. Misschien is er al zo'n probleem voorbij gekomen in een van de laatste 7 topics, heb al wat gezocht, maar niks gevonden.
Heb de drivers opnieuw geinstalleerd, maar touchpad doet het nog steeds niet. Nu dacht ik misschien ligt het wel aan windows, dus wilde ik opnieuw windows installeren, dus opstarten met de recovery cd etc. Alleen zag ik dat mousedrv.ini geen apparaat kon vinden en kon ik vervolgens ook geen externe muis gebruiken om te klikken in dat menu. Kan ik hieruit concluderen dat mijn touchpad kapot is?
Heb de drivers opnieuw geinstalleerd, maar touchpad doet het nog steeds niet. Nu dacht ik misschien ligt het wel aan windows, dus wilde ik opnieuw windows installeren, dus opstarten met de recovery cd etc. Alleen zag ik dat mousedrv.ini geen apparaat kon vinden en kon ik vervolgens ook geen externe muis gebruiken om te klikken in dat menu. Kan ik hieruit concluderen dat mijn touchpad kapot is?
Verwijderd
Al de FN (function) sneltoetsen geprobeerd? Weet zo niet welke het is, maar daarmee kun je je touchpad uitschakelenVerwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 18:49:
Heb vorig jaar mijn tm800 gekocht. Alleen sinds een week of 2 werkt mijn touchpad niet meer. Gebruik bijna altijd externe muis, maar toch is zo'n touchpad wel handig af en toe. Misschien is er al zo'n probleem voorbij gekomen in een van de laatste 7 topics, heb al wat gezocht, maar niks gevonden.
maaruhm..kan ik die bestanden verplaatsen ? (en pas als ze weer nodig zijn terug zeten) ?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
Geen idee.whitehouse schreef op 19 mei 2004 @ 08:49:
maaruhm..kan ik die bestanden verplaatsen ? (en pas als ze weer nodig zijn terug zeten) ?
Dit is trouwens een kick binnen 24 uur...
Ik heb laatst mn 512MB aan geheugen vervangen door 1024MB (2x512). Het viel me op in memtest86+ 1.15 dat dit op CAS2 (2-3-3-9) draait ipv 2.5 zoals de modules gespecificeerd zijn.
Kan iemand checken of de standaard modules (2x256) echt CAS2 zijn of ook CAS2.5 die opgefokt zijn?
Wellicht verklaard dit de sporadische opstartproblemen (Aan....Uit....Aan....niks) omdat de modules de snelheid niet aankunnen...
Kan iemand checken of de standaard modules (2x256) echt CAS2 zijn of ook CAS2.5 die opgefokt zijn?
Wellicht verklaard dit de sporadische opstartproblemen (Aan....Uit....Aan....niks) omdat de modules de snelheid niet aankunnen...
Wat is het grote verschil tussen de 800 en de 8000 serie? Ze hebben allebei Intel® Centrino™ mobile technology en een 15" SXGA scherm? Ik zie de verschillen zo niet 1-2-3 op sites.
Verwijderd
Videokaart (9000 vs 9700 als ik het goed heb)wrcveen schreef op 19 mei 2004 @ 22:49:
Wat is het grote verschil tussen de 800 en de 8000 serie? Ze hebben allebei Intel® Centrino™ mobile technology en een 15" SXGA scherm? Ik zie de verschillen zo niet 1-2-3 op sites.
Grote verschil is juist banias->dothan. Dat heeft voor veruit de meeste toepassingen veel meer invloed dan die 9000->9700.
Maar verder, hebben ze bijvoorbeeld aan de case iets aangepast? En andere onderdelen... Ze kunnen er wel leuk een nieuwe videokaart en processor instoppen, maar als de rest van de problemen niet opgelost worden, schiet dat weinig op.Nexxennium schreef op 20 mei 2004 @ 00:05:
Grote verschil is juist banias->dothan. Dat heeft voor veruit de meeste toepassingen veel meer invloed dan die 9000->9700.
Kan iemand dit nu al vertellen of moeten we dan wachten totdat iemand hem echt in huis heeft?!
Ik had al ergens een afbeelding van de 8k gezien waar een geintegreerde geheugenkaartlezer aan de voorzijde te zien was. Vandeweek ontving ik echter de Acer-folder waarin de 8k gewoon op de 80x lijkt qua behuizing.
De 8002 is bij onder andere bij de laptopper al te krijgen linkje
Hij ziet er hetzelfde uit als de 80x zo te zien (of het moet een ander plaatje zijn
)
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen de 8002 en de Asus m6800n.
Hij ziet er hetzelfde uit als de 80x zo te zien (of het moet een ander plaatje zijn
Ik twijfel ook tussen die Acer TravelMate 8002LCi en de Asus. De Acer heeft dus een 9700, Bluetooth, chipcard beveiliging extra en kost: 1349,- ex.Doublehomme schreef op 20 mei 2004 @ 18:46:
De 8002 is bij onder andere bij de laptopper al te krijgen linkje
Hij ziet er hetzelfde uit als de 80x zo te zien (of het moet een ander plaatje zijn)
de Asus met opties:
M6000N Centrino 15.1"SXGA+ TFT Combo ATI M10 64MB VGA 1.195,00
Centrino 1.5Ghz 1MB Cache 34,00
60 GB 4200 RPM 69,00
512 MB DDR 333 Mhz (2x256) 75,00
WiFi 54 Mbps 49,00
Windows XP Pro Pre-install 125,00
---
Totaal 1.547,00 ex.
Dus €200,- duurder dan de Acer, best een behoorlijk verschil!
(in de vergelijking beide géén DVD-brander en prijzen bij www.de-laptopper.nl)
[ Voor 3% gewijzigd door wrcveen op 20-05-2004 19:42 ]
Bedoel je de speling op de schanieren van het scherm? Of is er een ander probleem wat ik niet heb gelezen er mee?Flydesign.nl schreef op 17 mei 2004 @ 19:03:
Even over die 8000 series, is dat nu een kloon van de 800 serie, met een ander binnenwerk? Of hebben ze ook echt gekeken naar de kinderziekten in de 800 serie en die verbetert in de 8000 serie? Dan denk ik aan de problemen met het scherm e.d.
@wrcveen: Ja dat kopt, maar vergeet ook niet dat de asus standaard jaar garantie heeft en de acer 1 jaar, wanneer je die garantie uit wil breiden kost je dat ook wel weer 125 of bij die uitgebreide iets van 180 dacht ik.
Bijvoorbeeld. Ik zit me ook te orienteren op een notebook, vind de 800 serie er keurig uitzien, maar hoef niet een notebook vol met gebreken. Het blijft tenslotte een grote investering. Maar als ze die kleine dingen aangepast hebben in de 8000 serie, dan is het natuurlijk weer het overwegen waard.wrcveen schreef op 20 mei 2004 @ 19:50:
[...]
Bedoel je de speling op de schanieren van het scherm? Of is er een ander probleem wat ik niet heb gelezen er mee?
Ik denk dan aan o.a. aan de speling in het scherm.
Garantie moet je zeker niet meetellen! Dat is een grote verkooptruc, het is bij de wet geregeld dat je minimaal 2 jaar garantie hebt op "alle" producten die je koopt en apparaten die een langere technische levensduur hebben heb je zelfs wettelijk langer garantie op. Bij kopen van garantie is dus zonde van je geld.Doublehomme schreef op 20 mei 2004 @ 20:09:
@wrcveen: Ja dat kopt, maar vergeet ook niet dat de asus standaard jaar garantie heeft en de acer 1 jaar, wanneer je die garantie uit wil breiden kost je dat ook wel weer 125 of bij die uitgebreide iets van 180 dacht ik.
garantie hebben en krijgen: twee totaal verschillende zaken. 
Ik heb hier over op dit forum wel meer geschreven, maar dealers, handelaren en fabrikanten laten je desnoods naar de rechter gaan eer ze je de 'wettelijke' garantie geven. Overigens is de 2 jaar volgens mij niet wettelijk, maar een europese richtlijn ofzo.
Maar goed, garantie is dus wel degelijk iets om rekening mee te houden. Asus doet bijvoorbeeld standaard 2 jaar.

Ik heb hier over op dit forum wel meer geschreven, maar dealers, handelaren en fabrikanten laten je desnoods naar de rechter gaan eer ze je de 'wettelijke' garantie geven. Overigens is de 2 jaar volgens mij niet wettelijk, maar een europese richtlijn ofzo.
Maar goed, garantie is dus wel degelijk iets om rekening mee te houden. Asus doet bijvoorbeeld standaard 2 jaar.
[ Voor 76% gewijzigd door pjottum op 21-05-2004 09:25 . Reden: details toevoegen. ]
ping 127.212.23.124
Ik ben blij dat ik twee jaar heb... 
Ik ga maandag bellen, startte zojuist m'n lappie op... en niets dan artifacts
Kapot dus... heel erg fijn en iets dat ik heel erg goed kan gebruiken nu...
Ben nu zover ik iets kan zien op het scherm zoveel mogelijk aan het backuppen naar m'n nieuwe pc (toevallig van de week gekocht) maar ik baal hevig... Het is echt de videochip die het begeven heeft, op een externe monitor zijn de artifacts identiek... en da's beroerd
Wel typisch dat het juist nu gebeurd, aangezien ik m'n laptop aanzette om de maandelijkse backup te maken...
update
[niet te vroeg juichen modus]
Beeld is weer goed... ik kan weer werken. Maandag ga ik toch bellen want ik wil het gerepareerd hebben, kunnen ze gelijk m'n scherm meenemen (zitten wat plekjes op).
Ga nu zo snel mogelijk m'n files veilig zetten...
[/niet te vroeg juichen modus]

Ik ga maandag bellen, startte zojuist m'n lappie op... en niets dan artifacts
Ben nu zover ik iets kan zien op het scherm zoveel mogelijk aan het backuppen naar m'n nieuwe pc (toevallig van de week gekocht) maar ik baal hevig... Het is echt de videochip die het begeven heeft, op een externe monitor zijn de artifacts identiek... en da's beroerd
Wel typisch dat het juist nu gebeurd, aangezien ik m'n laptop aanzette om de maandelijkse backup te maken...
update
[niet te vroeg juichen modus]
Beeld is weer goed... ik kan weer werken. Maandag ga ik toch bellen want ik wil het gerepareerd hebben, kunnen ze gelijk m'n scherm meenemen (zitten wat plekjes op).
Ga nu zo snel mogelijk m'n files veilig zetten...
[/niet te vroeg juichen modus]
[ Voor 23% gewijzigd door Speedpete op 22-05-2004 11:50 ]
Ik heb deze week men bios geupgrade van 4A11 naar 4A20 in de hoop dat het batterijverlies of de pieptoon wanneer hij uitstaat zou opgelost zijn maar helaas.
Op 24 uur verliest hij nog steeds 3 a 4% en de pieptoon wanneer hij uitstaat lijkt anders.
Vandaag gebruik ik hem voor het eerst sinds de upgrade op batterij en hij lijkt sneller te ontladen dan vroeger.
Staat 55 minuten aan en heeft nog 75% (begonnen bij 97%) dus aan dit tempo haal ik maar iets meer dan 3 uur meer.
Nog iemand die meer verbruik heeft gemerkt met bios 4A20?
Op 24 uur verliest hij nog steeds 3 a 4% en de pieptoon wanneer hij uitstaat lijkt anders.
Vandaag gebruik ik hem voor het eerst sinds de upgrade op batterij en hij lijkt sneller te ontladen dan vroeger.
Staat 55 minuten aan en heeft nog 75% (begonnen bij 97%) dus aan dit tempo haal ik maar iets meer dan 3 uur meer.
Na mijn rma stond ook de nieuwste bios er op, en ik heb nu helemaal geen piepjes meer.StRuJeKeR schreef op 22 mei 2004 @ 13:24:
Ik heb deze week men bios geupgrade van 4A11 naar 4A20 in de hoop dat het batterijverlies of de pieptoon wanneer hij uitstaat zou opgelost zijn maar helaas.
Maar ik kan idd nog maar 4 uur werken op de laptop, en dan staat het scherm echt op min (ben ik wel aan gewend) Als ik de wlan ook maar durf aan te raken is het nog maar 3.5 tot 3 uur. En dat met alleen office en intranet gebruik op school.
Even als waarschuwing voor de mensen die er over nadenken om een Acer te kopen.
DOE HET NIET!!
Ik heb mijn 803 nu vanaf November en in het begin was alles prima, nu na 5 maanden begint hij allerlei kuren te vertonen. Het linker scharnier van het scherm wordt uitelkaar getrokken als je het scherm dicht klapt. Daarnaast slijt het toetsenbord belachelijk snel. Ik heb hiervoor een Toshiba gehad en die was na 2 jaar intensief gebruik amper gesleten. Mijn toetsenbord glimt helemaal omdat al het profiel van de toetsen is en van mijn D toets is de letter al half af.
Tot overmaat van ramp ontdek ik dat ik aan de rechter kant de case helemaal open kan trekken... die zit dus ook maar half vast.
Wat een rotzooi zeg. Na mijn stage (over een week of 4) stuur ik dit ding op voor RMA en dan lossen ze het maar op. Maar dit is zeker de laatste laptop die ik van Acer koop.
DOE HET NIET!!
Ik heb mijn 803 nu vanaf November en in het begin was alles prima, nu na 5 maanden begint hij allerlei kuren te vertonen. Het linker scharnier van het scherm wordt uitelkaar getrokken als je het scherm dicht klapt. Daarnaast slijt het toetsenbord belachelijk snel. Ik heb hiervoor een Toshiba gehad en die was na 2 jaar intensief gebruik amper gesleten. Mijn toetsenbord glimt helemaal omdat al het profiel van de toetsen is en van mijn D toets is de letter al half af.
Tot overmaat van ramp ontdek ik dat ik aan de rechter kant de case helemaal open kan trekken... die zit dus ook maar half vast.
Wat een rotzooi zeg. Na mijn stage (over een week of 4) stuur ik dit ding op voor RMA en dan lossen ze het maar op. Maar dit is zeker de laatste laptop die ik van Acer koop.
Verwijderd
Ik heb zelf ook nogal slechte commentaar gehoord op Acer laptops. Slechte bouwkwaliteit, slechte kwaliteit van het scherm, ... Ik zou het persoonlijk niet kopen
Verwijderd
Ik vind het een beetje een generalisering.
Het scherm vind ik juist erg mooi. Daarbij heb ik weinig problemen met mijn TM800 + volgens mij zijn alle problemen TM80x gerelateerd.
Ik heb trouwens ook nog een Acer 17" TFT die erg goed bevalt.
Het scherm vind ik juist erg mooi. Daarbij heb ik weinig problemen met mijn TM800 + volgens mij zijn alle problemen TM80x gerelateerd.
Ik ben nog altijd positief over het lappie, alleen over het videogedeelte ben ik niet te spreken. Het scherm is top, toetsen slijten bij mij niet (10 maanden fulltime in gebruik), en alles werkt gewoon lekker... alleen de koeling van de gpu is volgens mij een ramp...
IIg kan ik nu voorlopig weer werken op m'n nieuw in elkaar geschroefde bak, en ben ik gelukkig niets kwijt geraakt. Geinteresseerden die wel eens willen zien hoe mijn scherm eruit ziet kunnen hier kijken:
http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/lappie.jpg
Nu een kwestie van alles openzetten voor RMA, wachtwoorden eruit, straks de mail verwijderen en dan kan ik morgenochtend aan de telefoon gaan hangen...
IIg kan ik nu voorlopig weer werken op m'n nieuw in elkaar geschroefde bak, en ben ik gelukkig niets kwijt geraakt. Geinteresseerden die wel eens willen zien hoe mijn scherm eruit ziet kunnen hier kijken:
http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/lappie.jpg
Nu een kwestie van alles openzetten voor RMA, wachtwoorden eruit, straks de mail verwijderen en dan kan ik morgenochtend aan de telefoon gaan hangen...
Moet je eens naar dei Onyx Black schermen kijken van SonyVerwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:28:
Ik vind het een beetje een generalisering.
De mensen die twijfelen tussen een Acer en een Asus. Neem een Asus! Want de kwaliteit van de behuizing van Acer is echt om te huilen. De 800 serie mankeert echt veel te veel kinderziektes. Dat scharnier zou echt niet mogen. Ik heb er zelf een gehad, maar dat probleem van het scharnier niet meegemaakt, omdat ik hem niet zo lang in mijn bezit heb gehad.
Ow en als je dan toch een Asus neemt, neem dan de W1000 ofzo. Lijkt een beetje extreem veel op een Apple Powerbook, maar is voor een Intel laptop best okee.
Ow en als je dan toch een Asus neemt, neem dan de W1000 ofzo. Lijkt een beetje extreem veel op een Apple Powerbook, maar is voor een Intel laptop best okee.
Verwijderd
Een vriendin heeft een Asus Centrino laptopje en die piept harder dan de mijneHJR schreef op 23 mei 2004 @ 14:14:
De mensen die twijfelen tussen een Acer en een Asus. Neem een Asus! Want de kwaliteit van de behuizing van Acer is echt om te huilen. De 800 serie mankeert echt veel te veel kinderziektes. Dat scharnier zou echt niet mogen. Ik heb er zelf een gehad, maar dat probleem van het scharnier niet meegemaakt, omdat ik hem niet zo lang in mijn bezit heb gehad.
Ik heb nog geen problemen gehad met oververhitte videokaarten. Hij piept een heel klein beetje, maar dat is zo minimaal dat het eigenlijk niet irriteert en laptops van andere merken hebben dat ook wel eens. De performance van de laptop is gewoon heel goed en daar heb ik dan ook niks op aan te merken. Acer heeft gezorgd voor een mooie mix aan hardware die precies aan mijn eisen voldoet.
Ik vind het alleen zo verschrikkelijk jammer dat de constructie van het notebook om te huilen is. Iets wat volgens mij echt niet zou mogen bij een notebook van ruim 2000 euro!!
Ik hoop wel dat de service van Acer een beetje beter is geworden, want ook daar heb ik in deze en vorige topic niet zulke beste verhalen over gehoord.
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit bij Acer Belgie? Hoe lang bij ik mijn notebook ongeveer kwijt als ik hem RMA stuur?
Ik vind het alleen zo verschrikkelijk jammer dat de constructie van het notebook om te huilen is. Iets wat volgens mij echt niet zou mogen bij een notebook van ruim 2000 euro!!
Ik hoop wel dat de service van Acer een beetje beter is geworden, want ook daar heb ik in deze en vorige topic niet zulke beste verhalen over gehoord.
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit bij Acer Belgie? Hoe lang bij ik mijn notebook ongeveer kwijt als ik hem RMA stuur?
[ Voor 20% gewijzigd door Schmoove op 23-05-2004 15:10 ]
Alleen jammer dat ze alleen XGA (1024x768) schermen hebben en geen (W)SXGA.RS_003 schreef op 23 mei 2004 @ 14:00:
[...]
Moet je eens naar dei Onyx Black schermen kijken van SonyDan wil je nooit meer anders. Die zijn mooi. Echt mooi.
De behuizingen van Asus zijn beter, maar ook niet top. Bij het laptop van m'n directeur is het plastic van de scharnier al flink aan het verslijten. De Dell die voor een collega is gekocht viel mij persoonlijk helemaal tegen, veel te plastic allemaal.HJR schreef op 23 mei 2004 @ 14:14:
Elk merk heeft wel iets waar je over kan klagen...
Verwijderd
Volgens mij de allerbeste notebooks (kwalitatief) zijn IBM Thinkpads T-reeks, en de Apple Powerbook. Maar ja ze zijn dan ook veel te duur
Verwijderd
Mijn vader heeft een IBM Centrino notebook en die is inderdaad goed stevig. Hij tilt m regelmatig op aan het hoekje van t schermVerwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 16:56:
Volgens mij de allerbeste notebooks (kwalitatief) zijn IBM Thinkpads T-reeks, en de Apple Powerbook. Maar ja ze zijn dan ook veel te duur

Jammer dat IBM niet net iets meer doet aan design
Hmm... net gebeld met acer.. Was zo klaar, 7 mniuten totaal ofzo, na alle verhalen hier tegen verwachting 
Nou wilde m'n Pa m'n Travelmate wel persoonlijk naar Den Bosch brengen, iemand die hier ervaring mee heeft??
Nou wilde m'n Pa m'n Travelmate wel persoonlijk naar Den Bosch brengen, iemand die hier ervaring mee heeft??
Dit topic is gesloten.