[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 24 mei 2004 @ 10:06:
Hmm... net gebeld met acer.. Was zo klaar, 7 mniuten totaal ofzo, na alle verhalen hier tegen verwachting :)

Nou wilde m'n Pa m'n Travelmate wel persoonlijk naar Den Bosch brengen, iemand die hier ervaring mee heeft??
Yup, in principe mag dat volgens mij niet, ik had toen alleen een afspraak met vwk, die toen nog in dit topic kwam en bij Acer werkte.
Maar als je het aan Acer vraagt mag het misschien wel, moet je ze even een ontvangstbevestiging ofzo laten tekenen als je ze niet vertrouwt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Ow, dus VWK werkt er niet meer??

Nouja, mijn pa heeft mijn broer gevraagd en die vond het geen probleem om m'n lappie te brengen (ik was er vanmiddag niet). We wonen niet ver van Den Bosch over de PTT ben ik toch wat huiverig.. verzekerd opsturen enzo.

Heb gebeld met het Acer info nummer (0800-0158) en kreeg een vriendelijke vlaamse dame aan de lijn. Brengen was geen punt, kon zelfs tussen de middag, en tot 17:00uur.

Ben wat dat betreft zeer tevreden over de service van Acer.. bijna net zo goed als m'n RMA bij kodak :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik had vandaag ineens de medeling dat dat er een usb apparaat was gevonden, kon niet geinstalleerd worden. (niets erin gedaan ofzo)
Vervolgens waren me A:\ en mijn D:\ (cardreader) uit deze computer verdwenen, ze stonden nog wel in apparaatbeheer.

Is dit een softwarefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Smirnoff schreef op 24 mei 2004 @ 16:00:
Ik had vandaag ineens de medeling dat dat er een usb apparaat was gevonden, kon niet geinstalleerd worden. (niets erin gedaan ofzo)
Vervolgens waren me A:\ en mijn D:\ (cardreader) uit deze computer verdwenen, ze stonden nog wel in apparaatbeheer.

Is dit een softwarefout?
Zoiets heb ik ook gehad :?

FF de controler uit zetten en testen? Werkt het niet zet hem dan weer aan, of herinstall hem :)

Heeft bij mij gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Als je deze usb voor massaopslag aan en uit zit is hij weer terug.
Maar de A:\ blijft weg, ondanks dat deze er niet in zit. (stond voorheen wel in deze comp.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 13:35:
Maar als je het aan Acer vraagt mag het misschien wel, moet je ze even een ontvangstbevestiging ofzo laten tekenen als je ze niet vertrouwt :P
M'n broer kwam thuis met een nette ontvangstbon van Acer met datum, rma nummer e.d.

Niets te klagen dus :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Je blijft positief... wacht maar tot je je RMA terug hebt ;)

* zugzug duimt voor Speedpete dat het bij hem wel goed gaat

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

zugzug schreef op 24 mei 2004 @ 18:47:

Zolang ik niets te klagen heb hoor je mij niet klagen. Als het niet goed gerepareerd wordt, krijgen ze hum keihard terug. Simpel.

Ten eerste ben ik niet afhankelijk van m'n laptop of welke pc dan ook (heb 2 desktops en 2 die zo aan de slag kunnen indien nodig, plus de pc op m'n werk en een Armada). Daarnaast is heel duidelijk wat er kapot aan is.

Blijft het uiteindelijk toch aanklooien met RMA dan verkoop ik m'n TM binnen de garantieperiode (ik val nog in de 2 jaar, voor oktober 2003 gekocht) en koop ik een ander laptop.. met compleet andere specs (voor wat ik er op deed was de TM flink overkill).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
Nadat ik sinds vanmorgen op geen mogelijke wijze meer beeld krijg op mijn laptop (zelfs achtergrondverlichting gaat niet aan, bootlogo krijg ik nooit meer te zien), heb ik nogmaals Acer gebeld. Deze keer werd er gelukkig niet moeilijk gedaan: ze halen 'm morgen op, waarna ik een nieuwe krijg. Hopelijk is het deze maal een versie welke minder problemen met zich meebrengt, want ik ben het nu wel spuugzat. Ik zit nu wel te twijfelen op contact op te nemen met de verkoper (PCsnel), om te kijken of ik de huidige verkoopprijs ervoor terug kan krijgen als ik bij hen een nieuwe laptop haal. Mijn vertrouwen in Acer als merk en als supportafdeling is namelijk grotendeels verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
zugzug schreef op 27 mei 2004 @ 14:30:
Nadat ik sinds vanmorgen op geen mogelijke wijze meer beeld krijg op mijn laptop (zelfs achtergrondverlichting gaat niet aan, bootlogo krijg ik nooit meer te zien), heb ik nogmaals Acer gebeld. Deze keer werd er gelukkig niet moeilijk gedaan: ze halen 'm morgen op, waarna ik een nieuwe krijg. Hopelijk is het deze maal een versie welke minder problemen met zich meebrengt, want ik ben het nu wel spuugzat. Ik zit nu wel te twijfelen op contact op te nemen met de verkoper (PCsnel), om te kijken of ik de huidige verkoopprijs ervoor terug kan krijgen als ik bij hen een nieuwe laptop haal. Mijn vertrouwen in Acer als merk en als supportafdeling is namelijk grotendeels verdwenen.
Heb ik ook geprobeerd bij pcsnel, maar die doen dat niet.

Het is een probleem van Acer en dat was dat :(

Je kunt het proberen en ik hoop dat het je lukt want bij deden ze dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
na een tijdje post ik weer even mijn vraag..
is het mogelijk de acer-directories op de D-schijf op dvd te branden en alleen bij het opnieuw opzetten van de standaard software deze weer op mijn D-schijf te zetten ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
RS_003 schreef op 27 mei 2004 @ 14:54:
[...]

Heb ik ook geprobeerd bij pcsnel, maar die doen dat niet.

Het is een probleem van Acer en dat was dat :(

Je kunt het proberen en ik hoop dat het je lukt want bij deden ze dat dus niet.
Wettelijk gezien heb je helemaal niets met Acer te maken, maar enkel met de tent waar je het spul hebt gekocht. Dat ze jou naar Acer doorsturen is voor hen handiger en wellicht voor jou sneller, maar als puntje bij paaltje komt kun je echt je garantie bij PCSnel claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ whitehouse:

Natuurlijk zal dat wel mogelijk zijn, maar ik zie niet in waarom je dat zou doen?!

1/ met je winXP recovery CDROMs recover je heel je systeem maw je HD zal eruit zien net zoals je hem gekocht hebt in winkel (als je dat wil). Die recovery zet dus een geheel nieuwe image op je HD.

2/ ik heb mijn systeem geheel zelf opnieuw geïnstalleerd met een originele winXP CDROM (omdat ik niet zo hou van pre-installs en al de rommel die op het systeem staat). Je hebt die acer directories enzo allemaal niet nodig, gewoon zelf windows (of linux) erop zetten, drivers installeren (te vinden op die recovery CDROMs en nieuwste versies op acer site, en ook hier op got forum links te vinden), progjes installeren et voila!! Je zet dan tenminste op je systeem wat je zelf wilt, deelt je partities ook zelf in zoals je dat wil ..... niet anders dan voordelen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nexxennium schreef op 27 mei 2004 @ 16:28:
[...]

Wettelijk gezien heb je helemaal niets met Acer te maken, maar enkel met de tent waar je het spul hebt gekocht. Dat ze jou naar Acer doorsturen is voor hen handiger en wellicht voor jou sneller, maar als puntje bij paaltje komt kun je echt je garantie bij PCSnel claimen.
Tja, ik heb ze hierover ook gesproken maar ze vertelde dat ze daar wel tegen ingedekt enzo waren, en dat ik op hun site moest kijken, en er stond ook wel wat maar het was onduidelijk.

IK geloof dan ook dat ik gelijk had, maar als zij je geen garantie willen geven houdt het op, zij zitten in Amsterdam, en ik in Lekkerkerk, dat is nogal een stukje rijden.

Maar als ik het over kon doen zou ik deze laptop zo inruilen, don’t get me wrong, hij werkt nu wel goed. Maar al die problemen die ik er mee heb gehad, en dat ik straks mogelijk ook nog last kan gaan krijgen van een doorgebrande Radeon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:53:
@ whitehouse:

Natuurlijk zal dat wel mogelijk zijn, maar ik zie niet in waarom je dat zou doen?!

1/ met je winXP recovery CDROMs recover je heel je systeem maw je HD zal eruit zien net zoals je hem gekocht hebt in winkel (als je dat wil). Die recovery zet dus een geheel nieuwe image op je HD.
!!
dus zijn de overgebleven mappen op mijn D-schijf meer een TEMP van de recovery-installatie ??
2/ ik heb mijn systeem geheel zelf opnieuw geïnstalleerd met een originele winXP CDROM (omdat ik niet zo hou van pre-installs en al de rommel die op het systeem staat). Je hebt die acer directories enzo allemaal niet nodig, gewoon zelf windows (of linux) erop zetten, drivers installeren (te vinden op die recovery CDROMs en nieuwste versies op acer site, en ook hier op got forum links te vinden), progjes installeren et voila!! Je zet dan tenminste op je systeem wat je zelf wilt, deelt je partities ook zelf in zoals je dat wil ..... niet anders dan voordelen !!
mmm..you made a point there..thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 28 mei 2004 @ 09:01:
[...]

Tja, ik heb ze hierover ook gesproken maar ze vertelde dat ze daar wel tegen ingedekt enzo waren, en dat ik op hun site moest kijken, en er stond ook wel wat maar het was onduidelijk.

IK geloof dan ook dat ik gelijk had, maar als zij je geen garantie willen geven houdt het op, zij zitten in Amsterdam, en ik in Lekkerkerk, dat is nogal een stukje rijden.

Maar als ik het over kon doen zou ik deze laptop zo inruilen, don’t get me wrong, hij werkt nu wel goed. Maar al die problemen die ik er mee heb gehad, en dat ik straks mogelijk ook nog last kan gaan krijgen van een doorgebrande Radeon :X
Mijn Radeon heeft in totaal 2x groene artifacts gegeven, welke zo weer weg waren. Het doorbranden vorige week kwam plotseling, compleet onverwacht, m'n lappie werkte al wekenlang probleemloos. Nu is het afwachten...

Als ie zonder problemen blijft werken zet ik m'n TM waarschijnlijk eind dit jaar tekoop.

Net als jou zou ik, als ik opnieuw mocht kiezen, de TM niet meer kopen. Laptop bevalt me super en is zeer sterk, maar zwaar overkill voor wat ik er mee doe. Toen ik hum vorig jaar augustus kocht had ik vakantie, niets te doen, en geen fatsoenlijke pc... ik wilde er dus ook op kunnen gamen etc... Dat is het afgelopen jaar compleet veranderd. Ik heb nu sinds kort een goede desktop, op m'n werk heb ik een goede pc staan, en m'n laptop gebruikte ik alleen nog maar voor internet dev., beetje programmeren, documentjes typen en internetten... te weinig voor zo'n sterk laptop...

Ik wil over naar een Portégé M200 of TM C110, mobiel heb ik m'n laptop wel steeds meer nodig, en een tablet alleen lijkt me helemaal niets. De combinatie is voor mij perfect en de reden waarom ik vorig jaar voor de 803 koos i.p.v. de C100, is de videochip en de p3 proc in de C100. Nu de eis voor video verdwenen is en de hybride laptops steeds krachtiger worden, ga ik liever voor een hybride lappie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik zit nu met het probleem dat hij continue zegt om de 2 dagen, NIEUW USB DEViCE gevonden.
Het is mijn cardreader voorin USB apparaat voor massaopslag, echter elke keer na deze melding is hij verdwenen uit deze computer.
De tip van RS_003 uit/aan schakelen helpt ook niet.

Edit: 3mei j.l. heb ik een schone install gedaan met alle acer drivers van
internet.

[ Voor 15% gewijzigd door Smirnoff op 28-05-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 28 mei 2004 @ 10:08:
[...]

Mijn Radeon heeft in totaal 2x groene artifacts gegeven, welke zo weer weg waren. Het doorbranden vorige week kwam plotseling, compleet onverwacht, m'n lappie werkte al wekenlang probleemloos. Nu is het afwachten...

Als ie zonder problemen blijft werken zet ik m'n TM waarschijnlijk eind dit jaar tekoop.

Net als jou zou ik, als ik opnieuw mocht kiezen, de TM niet meer kopen. Laptop bevalt me super en is zeer sterk, maar zwaar overkill voor wat ik er mee doe. Toen ik hum vorig jaar augustus kocht had ik vakantie, niets te doen, en geen fatsoenlijke pc... ik wilde er dus ook op kunnen gamen etc... Dat is het afgelopen jaar compleet veranderd. Ik heb nu sinds kort een goede desktop, op m'n werk heb ik een goede pc staan, en m'n laptop gebruikte ik alleen nog maar voor internet dev., beetje programmeren, documentjes typen en internetten... te weinig voor zo'n sterk laptop...

Ik wil over naar een Portégé M200 of TM C110, mobiel heb ik m'n laptop wel steeds meer nodig, en een tablet alleen lijkt me helemaal niets. De combinatie is voor mij perfect en de reden waarom ik vorig jaar voor de 803 koos i.p.v. de C100, is de videochip en de p3 proc in de C100. Nu de eis voor video verdwenen is en de hybride laptops steeds krachtiger worden, ga ik liever voor een hybride lappie...
Ik ga straks ook downgraden, ik gebruik hem alleen voor school.

Zodra ik een P3 laptopje vind met Mini-pci support (A/B/G netwerk :)) en een beetje scherm koop ik die.

Het is best komisch, ik game nooit en heb een radeon 9000, en de rest van de klas (Haalt btw dit semester niet >:)) zit alleen maar te gamen. Dit op een intel mobile chipset 8)7, leuk hoor mohha op 640x480 á 19 fps :X

Ik zit zelf ook te kijken naar een ultra portable, en ik was al vanplan om een Dell axim X5 of Ipaq 1915 te kopen :)

Hoeveel ga je er btw voor vragen ? :)
1200,-€ of minder?

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 28-05-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 28 mei 2004 @ 15:43:
[...]

Ik ga straks ook downgraden, ik gebruik hem alleen voor school.

Zodra ik een P3 laptopje vind met Mini-pci support (A/B/G netwerk :)) en een beetje scherm koop ik die.

Het is best komisch, ik game nooit en heb een radeon 9000, en de rest van de klas (Haalt btw dit semester niet >:)) zit alleen maar te gamen. Dit op een intel mobile chipset 8)7, leuk hoor mohha op 640x480 á 19 fps :X

Ik zit zelf ook te kijken naar een ultra portable, en ik was al vanplan om een Dell axim X5 of Ipaq 1915 te kopen :)

Hoeveel ga je er btw voor vragen ? :)
1200,-€ of minder?
ALS ik hum verkoop (zeggen is makkelijk, doen is misschien moeilijk als ik m'n bedrijf eenmaal draaiend heb), dan issie iets meer dan een jaar oud en koste nieuw iets meer dan 1800... Ik las ergens dat een laptop in een jaar 33% afschrijft, dus 1200 komt goed in de buurt ja. Maar men mag denk ik eerst gaan bieden op een veilingsite :)

Niets ten nadel van Acer, anders zou ik ook geen C110 op het oog hebben, maar het is gewoon overkill voor wat ik doe en 15" maakt een laptop dusdanig groot qua footprint dat het in de trein niet lekker werkt.

Pocketpc heb ik al in m'n bezit, Asus Mypal 620BT, en daar ben ik zeer tevreden over. Ding loopt redelijk vaak vast (eens per maand niet meer opstarten, eens per kwartaal goed vast) maar het werkt zo verdraaid lekker, en snel issie ook.

Maar of ik m'n TM ga verkopen en een hybride lap koop heeft te maken met 1. m'n eigen financien, 2. wat ik er voor kan krijgen en 3. de nieuwe tablet-versie van XP...

Ik zie wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wireless lan lampje blijft niet meer branden als ik hem enable, en normaal gesproken zie ik die connectie rechtsonder verschijnen als ik hem indruk. Nu zie ik constant een wireless network verbindings icoontje met een kruis er doorheen, en krijg nooit reactie als ik over het netwerk probeer te zoeken. Volgens mij moet dat kruisje al weggaan als ik hem enable zodat hij actief gaat zoeken, maar geen reactie...

Weet iemand of dit ergens mee op te lossen is?

Het begon toen ik een keer rollback drivers deed in windows zelf, hij gebruikte toe de standaard winxp drivers... nadat ik weer de juiste drivers gebruikt had deed dat lampje het niet meer zoals hij het hoort te doen... Af en toe brand hij even, maar dan lijkt het alsof de software hem uitschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
:'( Mijn vga kaart geeft nu artifacts tijdens soldner, maar tijdens ut heb ik nog geen gezien. Nu hoop ik dat het de drivers zijn. (oude omega drivers) maar ik ben bang dat ik deze laptop voor de zoveelste keer rma kan sturen :(

Ut draait namelijk nu ook niet echt helemaal soepel en mooi.

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 02-06-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 02 juni 2004 @ 11:08:
:'( Mijn vga kaart geeft nu artifacts tijdens soldner, maar tijdens ut heb ik nog geen gezien. Nu hoop ik dat het de drivers zijn. (oude omega drivers) maar ik ben bang dat ik deze laptop voor de zoveelste keer rma kan sturen :(

Ut draait namelijk nu ook niet echt helemaal soepel en mooi.
Zijn het groene artifacts??? Die had ik namelijk ook maanden voordat m'n lappie het begaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 02 juni 2004 @ 11:25:
[...]

Zijn het groene artifacts??? Die had ik namelijk ook maanden voordat m'n lappie het begaf...
Nee rood :?

Allemaal rode strepen.

Zo zeg maar :( maar toen ik het spel afsloot was het weer voorbij.

Maar ik heb er geen goed gevoel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
@Dooiemus: Probeer eens de intel drivers te installeren, welke in de topicstart vermeld staan. Wie weet werkt het wireless daarmee wel. Overigens werkt het lampje idd alleen als het apparaat zou werken: ik heb de BT nog niet geinstalleerd, en het lampje werkt dus ook nog niet.

@RS_003: Waarschijnlijk idd de videokaart(drivers). Probeer eens de standaard acer drivers te installeren?

Ik heb overigens een mail terug gehad van PCsnel wbt het terug verkopen van mijn laptop. Ze willen er waarschijnlijk wel de huidige inkoopprijs voor bieden, met een bedrag daar nog van af, gezien ze momenteel de 800 niet meer aanbieden.
Persoonlijk vind ik dit bedrag veel te laag. Ik weet niet wat de inkoopprijs is, maar deze zal zeker stukken lager zijn als waar ik 'm 2ehands voor kwijt kan. Ik denk namelijk wel dat ik er €1100 - 1200 voor kan vangen, gezien het een compleet nieuwe laptop is.
Ik ben echter hierover nog hevig in dubio. Aan de ene kant heb ik namelijk heel geen geld voor een nieuwe laptop te halen (M6000n @ + €400), maar aan de andere kant heb ik wel een betrouwbare nodig voor schoolwerk. Lastig... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
zugzug schreef op 02 juni 2004 @ 11:58:
@Dooiemus: Probeer eens de intel drivers te installeren, welke in de topicstart vermeld staan. Wie weet werkt het wireless daarmee wel. Overigens werkt het lampje idd alleen als het apparaat zou werken: ik heb de BT nog niet geinstalleerd, en het lampje werkt dus ook nog niet.

@RS_003: Waarschijnlijk idd de videokaart(drivers). Probeer eens de standaard acer drivers te installeren?

Ik heb overigens een mail terug gehad van PCsnel wbt het terug verkopen van mijn laptop. Ze willen er waarschijnlijk wel de huidige inkoopprijs voor bieden, met een bedrag daar nog van af, gezien ze momenteel de 800 niet meer aanbieden.
Persoonlijk vind ik dit bedrag veel te laag. Ik weet niet wat de inkoopprijs is, maar deze zal zeker stukken lager zijn als waar ik 'm 2ehands voor kwijt kan. Ik denk namelijk wel dat ik er €1100 - 1200 voor kan vangen, gezien het een compleet nieuwe laptop is.
Ik ben echter hierover nog hevig in dubio. Aan de ene kant heb ik namelijk heel geen geld voor een nieuwe laptop te halen (M6000n @ + €400), maar aan de andere kant heb ik wel een betrouwbare nodig voor schoolwerk. Lastig... :|
Jij hebt nog geluk dat je kunt veranderen, ik moet wel deze laptop blijven gebruiken want ik heb er een compleet win2k netwerk met AD en paar os'en op staan voor school.

En ik ben nu al 1 jaar bezig met dat vak. En moet nog 1 half jaar, overzetten via ghost gaat natuurlijk niet. Want het is een andere computer dan :( (dus alle hardware opnieuw vinden en dat vind win2k server niet leuk)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 02-06-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat groene strepen gebeuren is mijn laptop net terug van weggeweest en alles werkt weer naar behoren gelukkig :) Ook de tijd dat ie weg was viel me mee aangezien er nog hemelvaart en pinksteren tussenzat :) Ik ben weer tevreden hopen dattie t blijft doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik nog doen voordat ik hem RMA zend?

Symptomen:
- Games (Amarican Soldier, Sail Simulator, etc) lopen binnen 20 minuten vast (scherm bevriesd. Na harde reset geeft WXP melding dat er waarschijnlijk een probleem met de ATI Radeon was.

- Tweemaal artifacts gehad.

Orginele Acer drivers van de website gehaald en geinstalleerd, maar geen verbetering.

Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 21:15:

Symptomen:
- Games (Amarican Soldier, Sail Simulator, etc) lopen binnen 20 minuten vast (scherm bevriesd. Na harde reset geeft WXP melding dat er waarschijnlijk een probleem met de ATI Radeon was.

Orginele Acer drivers van de website gehaald en geinstalleerd, maar geen verbetering.

Wie heeft een idee?
Restoren, maar als je artifacts hebt gehad dan lijkt het mij wel duidelijk :)

Rma'en die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Er zijn dus artifacts in de vorm van:
-render fouten
-groene strepen / plekken / hokjes
-rode strepen / plekken / hokjes

Ik heb op m'n ouwe vertrouwde TNT2 wel eens dergelijke rode artifacts gehad (||||| bovenaan scherm), en die kaart werkt nog altijd goed... al weer 4 1/2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 21:15:

Symptomen:

Wie heeft een idee?
Stap 1: maak een backup van al je data :)
Stap 2: installeer eens niet-acer drivers. Ik had namelijk hetzelfde met mijn laptop (vastlopen als ik ook maar _iets_ 3d doe (zelfs bridge builder :)), maar het was opgelost nadat ik omegadrivers geïnstalleerd had.

Nadeel: mijn laptop was 3 dagen later dood :o. Nu weet ik dus niet of het te maken had met die drivers. Ik denk het niet, gezien ik geeneens achtergrondverlichting of bios-messages kreeg :/ Succes!

@RS_003: Gezien je met 2000-installs moet werken, neem ik aan dat je een-of-andere beheeropleiding doet... Dan is het onder andere toch juist de kunst dat je het installeren compleet onder de knie hebt? Zie het als een oefening ;) Het zou mij persoonlijk iig niet tegenhouden een nieuwe laptop te halen, want ik heb er totaal niets aan als ik er niet van op aan kan.

Overigens ben ik tot een beslissing gekomen: zodra ik m'n laptop terug heb, bied ik 'm te koop aan. Na de zomervakantie, als ik weer een laptop nodig heb, haal ik onder andere van dat geld een nieuwe. Op die manier vang ik er nu het meeste voor, terwijl tegen het einde van de zomervakantie de M6000 of een andere vast in prijs gedaald zullen zijn.

Ik keek overigens net in de pricewatch: mijn laptop was 3/4 jaar geleden bij aanschaf €50 goedkoper! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
zugzug schreef op 02 juni 2004 @ 23:32:
[...]

@RS_003: Gezien je met 2000-installs moet werken, neem ik aan dat je een-of-andere beheeropleiding doet... Dan is het onder andere toch juist de kunst dat je het installeren compleet onder de knie hebt? Zie het als een oefening ;) Het zou mij persoonlijk iig niet tegenhouden een nieuwe laptop te halen, want ik heb er totaal niets aan als ik er niet van op aan kan.

Ik keek overigens net in de pricewatch: mijn laptop was 3/4 jaar geleden bij aanschaf €50 goedkoper! :9
Dat is het probleem ook niet, ik weet heel goed hoe ik een AD netwerk bouw met dns, dchp, logon scripts, users groups en de hele mik mak.

Echter werkt deze laptop samen met een PDC, en hij vervult soms ook server taken, taken die ik helaas niet kan overzetten. En aangezien ik pas over 4 maanden met dit vak klaar ben kan ik echt niet van laptop veranderen. Want andere computer = nieuwe installatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 03-06-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren mijn travelmate 8002. De eerste indruk is erg goed.
Ik heb er nog niet echt veel mee gedaan, maar wel ff 3d mark gedraaid, was toch wel benieuwd wat ie zou halen:
3D mark 2001 SE: 9900

Ik vind dat toch niet slecht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Mensen ik heb een probleempje met m'n Acer Travelmate 803, en wel met het knopje van het PCMCIA slot. Het knopje staat er nu uit maar wil niet meer naar binnen (zodat ie beschermt zit). Hij kan nog wel PCMCIA kaartjes die je erin drukt eruit halen door het knopje in te drukken, maar hij wil niet meer binnenin blijven steken... Ik heb al 100x goed gedrukt, rustig gedrukt, maar ik voel nergens meer dat ie binnenin blijft haken, wat ie dus eerst wel deed...

Heeft iemand enig idee of dit zelf te verhelpen is, of moet ie voor een onbenullig plastic knopje naar Acer op en neer? ;(

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 23:22
FiRePaTH schreef op 03 juni 2004 @ 23:49:
Mensen ik heb een probleempje met m'n Acer Travelmate 803, en wel met het knopje van het PCMCIA slot. Het knopje staat er nu uit maar wil niet meer naar binnen (zodat ie beschermt zit). Hij kan nog wel PCMCIA kaartjes die je erin drukt eruit halen door het knopje in te drukken, maar hij wil niet meer binnenin blijven steken... Ik heb al 100x goed gedrukt, rustig gedrukt, maar ik voel nergens meer dat ie binnenin blijft haken, wat ie dus eerst wel deed...

Heeft iemand enig idee of dit zelf te verhelpen is, of moet ie voor een onbenullig plastic knopje naar Acer op en neer? ;(
Kweenie of ik dit soort dingen in deze topic nog mag bespreken (problemen in aparte topic???)
Maar goed. Ik heb dit probleem ook gehad, opgestuurd naar Acer wat het begin van vele problemen waren. Ze hebben mij laptop een stuk of 5 keer (weet het ondertussen al niet meer) terug gehad, omdat ze hem steeds niet goed gemaakt hadden (iets met het motherboard). |:(
Zoek in ieder geval even terug in deze topic en voorgaande delen (6 & 7) naar het verhaal wat ik hierover had... :X
Succes!

[ Voor 43% gewijzigd door Prutsky op 04-06-2004 08:13 . Reden: bericht ge-quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Hihi. Al dat gezeik hier over Acer laptops :) Alsof er geen gezeik is met Asus en Dell laptopen, over die laptops zijn ook vergelijkbare klachten. Laptop van een klasgenoot (een dell) heeft inmiddels al weer problemen gehad dan mijn TM800x :) Accu laad problemen, scherm kapot, externe video output connector verkeerd monteert en hdd kapot :+ Volgens mij herkent ie 9/10 de usb poorten niet. Fantastisch zo'n Dell _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Probleem met deze TM80x serie is gewoon dat er een paar ontwerpfouten in hebben gezeten, waardoor sommige problemen wel erg vaak terugkomen: GPU, plakkende muisknoppen, barstjes in scherm.. En als je de boel RMA't, dan vervangen ze het defecte onderdeel gewoon en heb je nog steeds kans op hetzelfde probleem na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 04 juni 2004 @ 10:33:
Probleem met deze TM80x serie is gewoon dat er een paar ontwerpfouten in hebben gezeten, waardoor sommige problemen wel erg vaak terugkomen: GPU, plakkende muisknoppen, barstjes in scherm.. En als je de boel RMA't, dan vervangen ze het defecte onderdeel gewoon en heb je nog steeds kans op hetzelfde probleem na een tijdje.
Nieuwe serie, nieuwe problemen, 't is niet anders. Bij de 800* zullen waarschijnlijk iets minder problemen voorkomen (hoop ik tenminste voor de bezitters). Het wil trouwens niet zeggen dat met het vervangen tijdens een RMA het probleem na verloop van tijd terugkomt. Men leert van de ontwikkelingen en als bijv. de nieuwe 800* geen last heeft van plakkende muisknopjes (heb ik zelf trouwens nooit gehad) kunnen ze op de tm80* gewoon het bovenwerk van de tm800* zetten..

Mijn eigen TM is inmiddels 10 werkdagen weg, en vreemd genoeg mis ik hum niet :? Zodra die terug is ga ik er in ieder geval anders op werken. Meer als portable systeem naast de systemen op m'n werk en thuis.. waar een laptop eigenlijk voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Ik las op een ander forum dat heel veel mensen het beeldscherm als slecht ervaren. Vooral de inkijkhoek was erg bedroevend. Aangezien ik twijfel tussen de 8003 (of hoger met dothan) en de aspire 2023 (of hoger met dothan) ben ik wel benieuwd hoe jullie dit ervaren. Wil wel de beste van de twee kiezen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Flydesign.nl schreef op 06 juni 2004 @ 19:48:
Ik las op een ander forum dat heel veel mensen het beeldscherm als slecht ervaren. Vooral de inkijkhoek was erg bedroevend. Aangezien ik twijfel tussen de 8003 (of hoger met dothan) en de aspire 2023 (of hoger met dothan) ben ik wel benieuwd hoe jullie dit ervaren. Wil wel de beste van de twee kiezen natuurlijk ;)
Geweldig vind ik het scherm niet, en ik ben aardig wat laptop schermen gewend.

Maar ik zou wel willen zeggen dat hij niet onplezierig werkt, en je zit toch altijd recht voor je laptop? :) Maar goed, de inkijkhoek is inderdaad niet super.

En de helderheid is ook niet perfect, maar zoals ik al eerder zij kun je er gewoon goed mee werken.

Wil je echt een mooi scherm moet je een Sony nemen met onyx black scherm (ofzoiets) dat zijn echt de mooiste schermen die ik ooit heb gezien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een heel raar probleem met mijn Travelmate, ik krijg op geen enkele manier de modemdrivers geinstalleerd na een reinstall. Ik heb al drivers van de europese ftp gehaald, via de US-website en zowel de WinXP als Win2K geprobeert (ik draai XP Pro, volledig geupdate).

Ik pak de drivers netjes uit, draai de setup en er word vanalles geinstalleerd maar na een herstart heb ik nog steeds geen modem! Doe ik het via apparaatbeheer, waar nu onder overige apparaten een'pci modem' staat met een geel uitroepteken, krijg ik de melding dat er geen drivers te vinden zijn voor deze modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met add/remove hardware misschien?
Of dat je hem (met uitroepteken) uninstalled en reboot.
Wellicht dat windows hem tijdens het opstarten vind en je handmatig naar de juiste dir kan verwijzen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 15:49:
Met add/remove hardware misschien?
Of dat je hem (met uitroepteken) uninstalled en reboot.
Wellicht dat windows hem tijdens het opstarten vind en je handmatig naar de juiste dir kan verwijzen...?
Hmm, ik ben er al achter. De drivers die je van het inet sleurt werken om de een of andere reden niet, ik moest expliciet de drivers van de cd hebben (welke ik dus over het hoofd gezien had, ik was niet verder gekomen dan 6 recovery-cd's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nou, mijn laptop is weer terug van RMA... 13 werkdagen weggeweest. Scherm/beeld is weer helemaal in orde. Moederbord vervangen en nieuwe bios.

Maar het lijkt erop dat het mannetje dat hum in elkaar heeft gezet en 'getest: ok' op het formulier heeft gezet vergeten is om de kabel van het touchpad aan te sluiten, die geeft absoluut geen sjoege... :(

Zodirect herinstall ik Win XP vanaf de acer cd-roms, en als het beestje dan niet werkt dan hang ik morgen weer aan de telefoon. En nee, dan ben ik niet van plan om zelf het vervoer te gaan regelen...

---

OMG!! :'( Ik ben van revisie 094 terug naar 076 :( :( Morgen ga ik HEEL pissig bellen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 10-06-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 10 juni 2004 @ 19:51:
Nou, mijn laptop is weer terug van RMA... 13 werkdagen weggeweest. Scherm/beeld is weer helemaal in orde. Moederbord vervangen en nieuwe bios.

Maar het lijkt erop dat het mannetje dat hum in elkaar heeft gezet en 'getest: ok' op het formulier heeft gezet vergeten is om de kabel van het touchpad aan te sluiten, die geeft absoluut geen sjoege... :(

Zodirect herinstall ik Win XP vanaf de acer cd-roms, en als het beestje dan niet werkt dan hang ik morgen weer aan de telefoon. En nee, dan ben ik niet van plan om zelf het vervoer te gaan regelen...

---

OMG!! :'( Ik ben van revisie 094 terug naar 076 :( :( Morgen ga ik HEEL pissig bellen :(
Oei :o

094 was toch 1.6 ghz? En nu heb je dus een 1.3? (wel Bt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

zugzug schreef op 24 mei 2004 @ 18:47:

Je hebt helemaal gelijk gehad...
RS_003 schreef op 10 juni 2004 @ 20:19:
[...]

Oei :o

094 was toch 1.6 ghz? En nu heb je dus een 1.3? (wel Bt :+)
Wel 1,6 ghz, maar idd een revisie voro de 1.3... waardeloos... Herinstall heeft niets veranderd aan touchpad.. morgen hang ik dus aan de telefoon.

Hoe zat dat met jou, toen je herhaaldelijk problemen kreeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hoe weet je welke revisie van mobo je hebt? Vziw valt dat alleen aan typenummer op de case te zien.

Ik lig er niet zo wakker van, aangezien ik tot nu toe geen problemen meer heb gehad (na 3 RMA's dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 10 juni 2004 @ 20:24:
[...]

Je hebt helemaal gelijk gehad...

[...]

Wel 1,6 ghz, maar idd een revisie voro de 1.3... waardeloos... Herinstall heeft niets veranderd aan touchpad.. morgen hang ik dus aan de telefoon.

Hoe zat dat met jou, toen je herhaaldelijk problemen kreeg??
Erm, na 3 of 4 keer heb ik een nieuwe laptop gehad. Maar dat kwam deels doordat hij helemaal niet meer wou opstarten, en als hij het wel deed hij na 10 min uitviel.

Je kunt er om vragen, maar als ik acer was zou ik je een ander model geven want de 80x serie is echt waardeloos... ik ben ook bang dat hij geen 2 jaar overleeft, en dat ik dus nadat mijn garantie afloopt hem nooit meer kan gebruiken omdat hij dan wel weer kappot zal gaan.
Nexxennium schreef op 10 juni 2004 @ 21:31:
Hoe weet je welke revisie van mobo je hebt? Vziw valt dat alleen aan typenummer op de case te zien.

Ik lig er niet zo wakker van, aangezien ik tot nu toe geen problemen meer heb gehad (na 3 RMA's dus..)
Dat kun je ook in je bios zien.

Edit: ik heb btw geen last meer gehad van artifacts, maar ik durf ook geen games meer te starten 8)7.
Ik zal hem morgen eens 2 uur UT in demo mode laten draaien (3dmark 2001 en 2003 doen het niet op 1400x1050)

[ Voor 26% gewijzigd door Roberto op 10-06-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Als het de 3 cijfers na de eerste 4 zijn, dan heb ik een 076, net zoals toen ik em kocht.

Bij de 3de keer RMA heb ik ook al gevraagd voor een nieuwe laptop, maar daar wilde ze toen niet aan. Aangezien ze zeiden dat de reparatietijd 5 werkdagen zou duren en de laptop nog dezelfde dag opgehaald werd (wat idd ook allemaal netjes gebeurd is) ben ik er verder niet op in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 10 juni 2004 @ 22:38:
Als het de 3 cijfers na de eerste 4 zijn, dan heb ik een 076, net zoals toen ik em kocht.

Bij de 3de keer RMA heb ik ook al gevraagd voor een nieuwe laptop, maar daar wilde ze toen niet aan. Aangezien ze zeiden dat de reparatietijd 5 werkdagen zou duren en de laptop nog dezelfde dag opgehaald werd (wat idd ook allemaal netjes gebeurd is) ben ik er verder niet op in gegaan.
Ik ga morgenochtend bellen en zowiezo proberen hem te laten halen. Ik vind het zelf niet redelijk dat ik voor de kosten van transport moet opdraaien vanwege een duidelijke fout van Acer.

Het enige probleem was de vga-chip, en nu zit ik met een oude revisie en een touchpad die niet werkt. Tuurlijk, als ik niet in het bios gekeken had, had ik het nooit geweten, en ja, ik werk vrijwel alleen met een losse muis, maar het moet wel allemaal werken. En als ik m'n Honda Civic 1.4 ter reparatie van een koppakking stuur, neem ik geen genoegen met een 1.2 retour, om een voorbeeld te geven.

Enigzins vind ik het heel jammer, want ik heb sinds m'n aankoop vorig jaar continue geprobeerd positief te blijven over Acer en m'n Travelmate, maar met deze ermoei kan ik dat echt niet blijven. Ergens ben ik blij dat m'n pda van asus is en m'n pc een kloon...
RS_003 schreef op 10 juni 2004 @ 22:17:
[...]

Erm, na 3 of 4 keer heb ik een nieuwe laptop gehad. Maar dat kwam deels doordat hij helemaal niet meer wou opstarten, en als hij het wel deed hij na 10 min uitviel.

Je kunt er om vragen, maar als ik acer was zou ik je een ander model geven want de 80x serie is echt waardeloos... ik ben ook bang dat hij geen 2 jaar overleeft, en dat ik dus nadat mijn garantie afloopt hem nooit meer kan gebruiken omdat hij dan wel weer kappot zal gaan.
Ik wil gewoon dat ie goed gerepareerd wordt, verder boeit het me helemaal niets. M'n professionele taken zijn allemaal verplaatst naar desktops en mijn laptop heeft alleen nog maar als doel het mobiel kunnen werken, niet meer als workstation. Echt nodig heb ik m'n laptop dus niet meer, maar ik mis hum wel zodra ik bij besprekingen, vergaderingen en acquisities zit.

Verkopen wil ik hum nog steeds, maar wat ik terugkoop weet ik nog altijd niet. Met Dell en Toshiba heb ik negatieve ervaringen, Acer nu ook. Nec hoor ik van tue-mensen veel negatiefs en Asus zijn er ook veel twijfelachtig. Zelf nijg ik nu naar Compaq of IBM. M'n broer heeft een ibm die het perfect doet, en mijn vorige Compaqje beviel toppie. Ik wil ieder geval kleinschaliger en lichter... liefst 12"...
Edit: ik heb btw geen last meer gehad van artifacts, maar ik durf ook geen games meer te starten 8)7.
Ik zal hem morgen eens 2 uur UT in demo mode laten draaien (3dmark 2001 en 2003 doen het niet op 1400x1050)
Ik had ook een hele tijd geen problemen meer met artifacts toen m'n vga het begaf... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nou, Acer is gebeld...

Laptop wordt vanmiddag opgehaald voor het Touchpad en met hogere prioriteit behandeld, zo zegt de telefonist. Naar een 803-revisie moederbord kan ik volgens hem fluiten omdat Acer geen werkende onderdelen vervangt, wat ik wel begrijpelijk vind maar waar ik het in dit opzicht zeker niet mee eens ben.

Ik stuur een brief mee met m'n RMA waarin ik dit ook nog even aanstip, maar ik verwacht er weinig van. Als ie weer terug is, en alles mocht goed werken zodat ie niet weer terug hoeft, maar het moederbord is dezelfde revisie, dan bel ik met het Acer hoofdkantoor en niet met een telefonist en ga ik er nog even achteraan... zie ook mijn Honda Civic voorbeeld in een eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 11 juni 2004 @ 09:46:
Nou, Acer is gebeld...

Laptop wordt vanmiddag opgehaald voor het Touchpad en met hogere prioriteit behandeld, zo zegt de telefonist. Naar een 803-revisie moederbord kan ik volgens hem fluiten omdat Acer geen werkende onderdelen vervangt, wat ik wel begrijpelijk vind maar waar ik het in dit opzicht zeker niet mee eens ben.

Ik stuur een brief mee met m'n RMA waarin ik dit ook nog even aanstip, maar ik verwacht er weinig van. Als ie weer terug is, en alles mocht goed werken zodat ie niet weer terug hoeft, maar het moederbord is dezelfde revisie, dan bel ik met het Acer hoofdkantoor en niet met een telefonist en ga ik er nog even achteraan... zie ook mijn Honda Civic voorbeeld in een eerdere post.
Wat is dat voor onzin, geen werkende onderdelen vervangen, jij hebt een 094 gekocht en daar heb je dan ook recht op!

En als je prioriteit hebt krijg je hem wel meestal binnen 1 week terug, dat is dan wel weer fijn.

Maar idd schijf ff een brief, de monteurs zijn niet zo moeilijk, zet evt je tel nr er bij, heb ik ook gedaan en kun je ze persoonlijk even spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Goeie! Zet er gelijk m'n telefoonnummer bij :)

Ergens hoop ik dat het touchpad netjes is aangesloten maar niet werkt door de moederbordrevisie. Maar ik zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 11 juni 2004 @ 12:19:
Goeie! Zet er gelijk m'n telefoonnummer bij :)

Ergens hoop ik dat het touchpad netjes is aangesloten maar niet werkt door de moederbordrevisie. Maar ik zie wel.
De functiontoetsen heb je neem ik aan al geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:27:
[...]

De functiontoetsen heb je neem ik aan al geprobeerd :P
Jep, vroeg de telefonist ook... Bios (auto/both), Functietoetsen, herinstall van XP... alles geprobeerd, zelfs de drivers via de setup van het touchpad installed, maar niets. Windows ziet hum niet, en het tabblad bij muiseigenschappen aanklikken geeft een windows-fout...

Ik heb alles geprobeerd op zelf openschroeven na... dat laat ik aan acer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
Balen! Ik snap ook echt niet dat Acer niet van zijn fouten leert; haast iedereen heeft hier meerdere RMA's gehad voordat de problemen opgelost waren (die eventueel gecreëerd waren :/ ) / ze het opgaven. Dit is toch niet goed voor een bedrijf? Ten eerste gaat je naam eraan (ik durf in ieder geval geen link te geven naar dit topic in de verkoopadvertentie van m'n laptop), maar daarnaast kosten RMA's bedrijven ook handen vol geld! Reken daarbij ook nog eens de telefoonkosten, dan begrijp ik in de verste verte niet waarom het huidige reparatiecentrum nog een contract heeft met Acer. Nu maar hopen voor je Speedpete, dat het de komende RMA is opgelost, of je ze na een RMA of 3 een nieuwe kan krijgen ;)
Nog een kleine tip: op de site van PCsnel staat een contactnummer van Acer waarbij je dezelfde helpdesk krijgt, maar dit is geen 0900-nummer. Scheelt weer in de kosten.

Update van mijn kant: ik heb van de week gebeld waar mijn nieuwe laptop bleef, gezien het alweer 1 1/2 week terug was dat mijn oude laptop opgehaald was. Hij "was in bestelling" maar ze konden niet specifiek aangeven wanneer hij dan wel kwam. Waarschijnlijk volgende week :X ... Ik maak me er maar niet druk meer om, dat schiet toch verder niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zugzug schreef op 11 juni 2004 @ 12:35:
Nog een kleine tip: op de site van PCsnel staat een contactnummer van Acer waarbij je dezelfde helpdesk krijgt, maar dit is geen 0900-nummer. Scheelt weer in de kosten.
Wat ik heb gedaan is het telefoonnummer opzoeken in de telefoongids: Acer 's-Hertogenbosch en vervolgens naar de Technische Dienst vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

zugzug schreef op 11 juni 2004 @ 12:35:
Balen! Ik snap ook echt niet dat Acer niet van zijn fouten leert; haast iedereen heeft hier meerdere RMA's gehad voordat de problemen opgelost waren (die eventueel gecreëerd waren :/ ) / ze het opgaven. Dit is toch niet goed voor een bedrijf? Ten eerste gaat je naam eraan (ik durf in ieder geval geen link te geven naar dit topic in de verkoopadvertentie van m'n laptop), maar daarnaast kosten RMA's bedrijven ook handen vol geld! Reken daarbij ook nog eens de telefoonkosten, dan begrijp ik in de verste verte niet waarom het huidige reparatiecentrum nog een contract heeft met Acer. Nu maar hopen voor je Speedpete, dat het de komende RMA is opgelost, of je ze na een RMA of 3 een nieuwe kan krijgen ;)
Tja ik weet ook niet waaraan het ligt... Maar DHL stond zojuist voor de duur en het vrouwtje keek erg verbaasd omdat zij degene was die hum gisteren gebracht had.

De enige RMA die ik eerder heb gehad was bij kodak. M'n cam gaf geen leven meer, ik bellen: "Dat is geen probleem meneer. Hier heeft u ons directe nummer naar DHL en ons rekeningnummer, u kunt dan dhl bellen en een afspraak maken wanneer en waar ze uw camera op komen halen, ons rekeningnummer geeft u door en alles wordt door hun geregeld. Uw camera gaat naar onze fabriek in belgie en over een week heeft u hem weer thuis." En jawel, een week later stond DHL weer voor de deur met een correct gerepareerde cam en bonus geheugenkaartje :)
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:42:
[...]

Wat ik heb gedaan is het telefoonnummer opzoeken in de telefoongids: Acer 's-Hertogenbosch en vervolgens naar de Technische Dienst vragen.
Je kan ook op de site van Acer het infonummer of het nummer voor resellers nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedpete op 11-06-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
Speedpete schreef op 11 juni 2004 @ 13:05:
[...]
Tja ik weet ook niet waaraan het ligt... Maar DHL stond zojuist voor de duur en het vrouwtje keek erg verbaasd omdat zij degene was die hum gisteren gebracht had.
Ik ken het... de DHL-kerel die mijn laptop steeds ophaalde/wegbracht kende mij aan 't eind bij naam :P "toch niet WEER problemen met die laptop?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
zugzug schreef op 11 juni 2004 @ 13:15:
[...]

Ik ken het... de DHL-kerel die mijn laptop steeds ophaalde/wegbracht kende mij aan 't eind bij naam :P "toch niet WEER problemen met die laptop?"
Hier ook 8)7

Mja ik heb ze ook totaal 16x gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 11 juni 2004 @ 14:59:
[...]

Hier ook 8)7

zugzug schreef op 11 juni 2004 @ 13:15:
[...]

Als ik het zo hoor heeft Acer het wel makkelijk... kwantumkorting op het DHL vervoer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

RS_003 schreef op 11 juni 2004 @ 14:59:
[...]

Hier ook 8)7

16x gezien? Tering 8x RMA. Dan heb ik het toch snel opgegeven na 5 keer... :P Ik ben echt heel erg blij dat ik nu achter mijn powerbookje zit en helemaal nergens meer last van heb.

Ik ben het helemaal met de mensen eens dat de TM800 serie gewoon erg brak ik. Acer doet ook erg weinig om de terugkomende problemen te verhelpen, terwijl de laptop geen budget ding is. Ik weet in ieder geval dat ik mijn vrienden/kennissen/famile in ieder geval nooit een Acer zal aanbevelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HJR schreef op 12 juni 2004 @ 00:22:
[...]

16x gezien? Tering 8x RMA. Dan heb ik het toch snel opgegeven na 5 keer... :P Ik ben echt heel erg blij dat ik nu achter mijn powerbookje zit en helemaal nergens meer last van heb.

Ik ben het helemaal met de mensen eens dat de TM800 serie gewoon erg brak ik. Acer doet ook erg weinig om de terugkomende problemen te verhelpen, terwijl de laptop geen budget ding is. Ik weet in ieder geval dat ik mijn vrienden/kennissen/famile in ieder geval nooit een Acer zal aanbevelen...
Het leuke is dat hier op school veel mensen Acer aspires hebben, en die gooien ze door de hele school heen, maar daar is er maar ooit 1 van kappot gegaan. En dat was de hdd. :?

Dus Aspires werken wel goed? Nja het is voor mij idd duidelijk: Geen acer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 12 juni 2004 @ 09:38:
[...]

Het leuke is dat hier op school veel mensen Acer aspires hebben, en die gooien ze door de hele school heen, maar daar is er maar ooit 1 van kappot gegaan. En dat was de hdd. :?

Dus Aspires werken wel goed? Nja het is voor mij idd duidelijk: Geen acer meer.
M'n zusje heeft ook een Aspire en die kan i kgerust bij mij op kantoor uit het raam gooien, beneden ophalen (5 verdiepingen lager) en die werkt nog. Enige problemen die ze heeft komen door XP en haar enorme collectie spyware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bedenk wel: er is maar een aantal fabrikanten (~6 vziw) die daadwerkelijk laptops maken. Ook Acer laptops zijn niet van Acer zelf. Kan best zijn dat verschillende Acer modellen van verschillende fabrikanten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik moet hierbij toch even afkloppen, ik heb zelf al zo'n jaar een acer 800. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, behalve een licht piepje dat was opeens verdwenen naar een bios update dus is ook opgelost.

Ik heb daarnaast deze laptop aan meerdere personen aangeraden en ook verkocht, heb er in totaal zo'n 14 verkocht en daarbij heeft 1 een probleem gehad. Hard disk was overleden, nieuwe gekregen en voila werkt prima.

Dus voor de mensen die denken dat dit slechte modellen zijn, onzin.. mensen met problemen posten nou eenmaal eerder als mensen die geen problemen hebben. Daarbij komt het feit dat een hoop mensen deze laptop in bezit heeft en er dan eenmaal problemen boven water komen.

Ik verkoop hard en software en ik kan je verzekeren dat er regelmatig wat hardware kapot terug komt of zelfs uit de doos defect is. Alles kan kapot, of het nou door de warmte, slijtage of een fabrieksfout is.

Daarnaast zijn de eerste revisies wat buggevoelig geweest, maar ik heb toch 15 acer 800x geleverd waaronder eentje die ik dagelijks gebruik (desktop vervanger) en hij doet het nog steeds perfect. Heb er zelfs al een hele poos een 80gb hdisk in zitten.

Oh en wat dat cooling betreft, ik heb hem regelmatig in bed met me vriendin om een filmpje te kijken dan rust die gewoon op de dekens met cooling aan. Nooit geen problemen mee.

Hierbij mijn reactie, om toch even te laten blijken dat acer zeker geen verkeerde keus is! Zorg uiteraard wel dat je een beetje goede leverancier hebt, ivm service. Service van acer zelf is wat minder, en kan wel wat weekjes duren. Een goede leverancier zorgt dat het wat sneller verloopt en eventueel indien nodig zelf onderdelen vervangt of een nieuwe laptop verzorgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 12-06-2004 18:03 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Een maand geleden was ik het helemaal eens geweest met je, maar nu niet meer.

Ik dirscussieerde hier ook allang mee zonder problemen, maar nu heb ik ze toch. Gebruikte m'n lappie dagelijks voor zwaar werk (25+ mb worddocumenten, SPSS analyses en scripting en veel rekenwerk en algoritmes) maar zit nu toch met problemen.

Ik heb m'n acer korter dan een jaar en een latere revisie, ook nooit problemen mee totdat de vga-chip parten begon te spelen. Dat kan gebeuren, en zoals je terug kan lezen ben ik er niet eens zo negatief over.

Echter, dat m'n laptop niet goed gerepareerd en gechecked wordt is niet de fout van de oorspronkelijke fabriek maar van de technische staf van Acer, iets dat ik ze zeer zeker WEL aanreken. Ook het vervangen van een moederbord voor de 803-modellen door een moederbord voor de 800-modellen vind ik iets wat niet hoort te gebeuren. Dat daarna door de telefonist wordt gemeld dat 'werkende onderdelen niet vervangen worden' vind ik iets waar service ver te zoeken is en zeer klantonvriendelijk overkomt.

Bij m'n leverancier (de laptopper) kan ik niet terecht omdat het om het vervangen van een moederbord gaat, daarnaast heb ik bij hen de negatieve ervaring dat ze direct voor je klaar staan zodra je iets koopt, maar zodra je iets van ze wil hebben of een offerteaanvraag doet hoor je niets terug, da's ook niet echt service.

Ik begin gewoon steeds meer te neigen naar de keuze die HJR gemaakt heeft. Ik heb na de eerste tekenen van verval bij m'n lappie een nieuwe desktop in elkaar geschroeft en de taken die ik op m'n lappie deed zijn nu compleet overgenomen door deze desktop en die op m'n werk. Blijft over het mobiele officewerk dat ik er op deed, en dat kan een tablet of apple prima.

Wat ik verder eis van een laptop is dat ie werkt, zodra ie kapot gaat netjes wordt gerepareerd etc. En dat heb ik bij Acer niet, een lezende in deze discussie ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Speedpete schreef op 13 juni 2004 @ 00:08:
[...]

Een maand geleden was ik het helemaal eens geweest met je, maar nu niet meer.

Ik dirscussieerde hier ook allang mee zonder problemen, maar nu heb ik ze toch. Gebruikte m'n lappie dagelijks voor zwaar werk (25+ mb worddocumenten, SPSS analyses en scripting en veel rekenwerk en algoritmes) maar zit nu toch met problemen.

Ik heb m'n acer korter dan een jaar en een latere revisie, ook nooit problemen mee totdat de vga-chip parten begon te spelen. Dat kan gebeuren, en zoals je terug kan lezen ben ik er niet eens zo negatief over.

Echter, dat m'n laptop niet goed gerepareerd en gechecked wordt is niet de fout van de oorspronkelijke fabriek maar van de technische staf van Acer, iets dat ik ze zeer zeker WEL aanreken. Ook het vervangen van een moederbord voor de 803-modellen door een moederbord voor de 800-modellen vind ik iets wat niet hoort te gebeuren. Dat daarna door de telefonist wordt gemeld dat 'werkende onderdelen niet vervangen worden' vind ik iets waar service ver te zoeken is en zeer klantonvriendelijk overkomt.

Bij m'n leverancier (de laptopper) kan ik niet terecht omdat het om het vervangen van een moederbord gaat, daarnaast heb ik bij hen de negatieve ervaring dat ze direct voor je klaar staan zodra je iets koopt, maar zodra je iets van ze wil hebben of een offerteaanvraag doet hoor je niets terug, da's ook niet echt service.

Ik begin gewoon steeds meer te neigen naar de keuze die HJR gemaakt heeft. Ik heb na de eerste tekenen van verval bij m'n lappie een nieuwe desktop in elkaar geschroeft en de taken die ik op m'n lappie deed zijn nu compleet overgenomen door deze desktop en die op m'n werk. Blijft over het mobiele officewerk dat ik er op deed, en dat kan een tablet of apple prima.

Wat ik verder eis van een laptop is dat ie werkt, zodra ie kapot gaat netjes wordt gerepareerd etc. En dat heb ik bij Acer niet, een lezende in deze discussie ben ik niet de enige.
Helemaal eens.

Bedenk ook dat de meeste problemen die voorkomen met dit model dus bij meerdere mensen voorkomen. Dit zijn dus geen incidentele problemen, maar gewoon contsructiefouten. Scheuren in beeldschermomlijsting, plakkende muisknoppen, vga chips die onvoldoende gekoeld worden en dus gewoon verbranden en ook het moederbord meenemen, piepende voeding in laptop, zwiepend laptopscherm Nu heb ik toch wel de meest voorkomende problemen gehad toch?

Hier kan ik toch niet op zeggen dat het een degelijk ding is.

Speedpete> Als je hem kan verkopen? Ook al is het met een geringe afschrijving, zou ik het meteen doen. Die problemen blijven terugkomen en de Acer support is inderdaad niet om over naar huis te schrijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ARrrrgggghhhhhhhhhh :'(

Mijn ****** laptop is voor de 9e keer kappot *****

Ik ben hem nu zo zat, ik zet hem net aan om mijn examen op te maken en meteen artifacts, ik zal als ik thuis ben pics maken maar ik ben dit ding nu zo en zo zat :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
Damn, klote zeg... ben je nu nog steeds niet van plan een nieuwe te halen? Want een herinstall zal toch ooit een keer moeten gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
Ik heb zelf geen last van artifacts maar heb mn 800 zovaak open gehad dat ik door heb dat de Radeon koeling zwaar onder de maat is. Als ik een CRT eraan hang en wat zwaar werk verricht loopt de Acer vast als de fan niet aan staat.

Hoe de koeling er nu uitziet?
Een heatsink die wat aangedrukt wordt met een rubbertje, en zeer losjes op de chip zelf zit kan ik niet echt degelijk noemen...Als ze nou de heatsink hadden verbonden met de fan assembly met een heatpipe/stuk koper, zoals bij de CPU, dan had dit veel problemen verholpen...

Ik gebruik mn Acer met plezier en weet zn tekortkomingen, maar de service die je krijgt als je problemen hebt is abominabel. Ik ga voortaan direct naar IMD voor onderdelen en repareer dat ding zelf wel (heb toch geen garantie meer ;))

Ik hoop voor Acer dat ze de 800x serie beter aanpakken, want anders vrees ik dat iemand die mij om advies vraagt doorverwezen wordt naar fabrikanten die wel service en RMA op orde hebben en daarom wat meer vragen voor eenzelfde specificatie laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ha, "mooi" dat m'n eerdere diagnose bevestigd lijkt. Hm, ik zou bijna m'n laptop eens op multimonitor zetten en de GPU flink opkachelen, gewoon om te kijken of er problemen optreden nu het ding nog in garantie is..

Kun je eens een fotootje maken van de koeling, als je de volgende keer het apparaat open hebt? Ik ben wel benieuwd, maar ga het ding er nou niet speciaal voor openschroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 14 juni 2004 @ 12:23:
Ha, "mooi" dat m'n eerdere diagnose bevestigd lijkt. Hm, ik zou bijna m'n laptop eens op multimonitor zetten en de GPU flink opkachelen, gewoon om te kijken of er problemen optreden nu het ding nog in garantie is..

Kun je eens een fotootje maken van de koeling, als je de volgende keer het apparaat open hebt? Ik ben wel benieuwd, maar ga het ding er nou niet speciaal voor openschroeven ;)
ik zat er ook behoorlijk naast met m'n eerdere posts, maar dat was op het moment dat ik amper of geen problemen had.

Ik zit nu echt te kniezen.. er zijn mensen die m'n laptop wel willen overnemen maar ik wil ze niet opschepen met een laptop dat ik zelf niet vertrouw, ken ze goed en dan kan ik elke keer langskomen. Misschien dat ik hum maar op ebay o.i.d. met een redelijk hoog eigen bedrag en uiteindelijk ga overleggen met de hoogste bieder (die niet in de buurt van dat bedrag komt natuurlijk).

Begin nu ook steeds meer te kijken naar Apple, alhoewel iets boven de prijs die ik er voor over zou hebben (powerbook 12" met alle opties 2300 euro). Met hybride-tablets zit ik vast aan Acer en Toshiba, twee merken waar ik niet echt goede ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo pics komen er zo aan :(

Een mogelijk een filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Speedpete schreef op 14 juni 2004 @ 12:42:
[...]

ik zat er ook behoorlijk naast met m'n eerdere posts, maar dat was op het moment dat ik amper of geen problemen had.

Ik zit nu echt te kniezen.. er zijn mensen die m'n laptop wel willen overnemen maar ik wil ze niet opschepen met een laptop dat ik zelf niet vertrouw, ken ze goed en dan kan ik elke keer langskomen. Misschien dat ik hum maar op ebay o.i.d. met een redelijk hoog eigen bedrag en uiteindelijk ga overleggen met de hoogste bieder (die niet in de buurt van dat bedrag komt natuurlijk).

Begin nu ook steeds meer te kijken naar Apple, alhoewel iets boven de prijs die ik er voor over zou hebben (powerbook 12" met alle opties 2300 euro). Met hybride-tablets zit ik vast aan Acer en Toshiba, twee merken waar ik niet echt goede ervaringen mee heb.
Gewoon wegdoen aan iemand die je niet persoonlijk kent. Of wegdoen aan de personen die je kent en gewoon eerlijk vermelden dat ze met problemen niet bij jou aan moeten komen maar gewoon naar Acer moeten gaan.

Als je voor een 12" Apple gaat, neem dan een iBook 12". CPU in iBook en Powerbook zijn identiek (idem cache dus). Alleen de memorybus van een Powerbook is sneller. Memory van Powerbook is PC2700 en van een iBook PC2100, dus 333 MHz tov 266 en de Powerbook is iets hoger geklokt. 1.5 GHz tov1.25 GHz

Voor het prijsverschil gewoon een iBook 12" kopen en daar gewoon 512MB of meer in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hier ook ff mijn probleem dumpen: [rml][ Ghost 2003] Error 54[/rml]

Zodra dat is opgelost kan ik mijn Acer wegdoen :) "zucht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Heb mijn Acer TM 803 nu minstens 3 maanden.. heb er nog geen problemen mee ... hij doet alles wat ik wil (okay, ik ontwikkel eralleen maar websites mee ;) ) maar heb nog geen fouten gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

HJR schreef op 14 juni 2004 @ 13:39:
[...]

Gewoon wegdoen aan iemand die je niet persoonlijk kent. Of wegdoen aan de personen die je kent en gewoon eerlijk vermelden dat ze met problemen niet bij jou aan moeten komen maar gewoon naar Acer moeten gaan.

Als je voor een 12" Apple gaat, neem dan een iBook 12". CPU in iBook en Powerbook zijn identiek (idem cache dus). Alleen de memorybus van een Powerbook is sneller. Memory van Powerbook is PC2700 en van een iBook PC2100, dus 333 MHz tov 266 en de Powerbook is iets hoger geklokt. 1.5 GHz tov1.25 GHz

Voor het prijsverschil gewoon een iBook 12" kopen en daar gewoon 512MB of meer in zetten.
Thanx voor de tip. Ik had een 12" powerbook op het oog met 512mb optie en applecare, iets dat ik ZEKER neem. De laatste tijd adviseer ik ook iedereen die een laptop wil kopen om er verlengde garantie bij te nemen, of verzekering.

Aangezien het toch waarschijnlijk eind dit jaar wordt, heb ik nog wel ff de tijd, en kunnen prijsverlagingen door komen. Apple viel mij trouwens op omdat
- Het er degelijk uitziet
- Hardware en software van dezelfde maker komen
- Ik weg ben van OS X
- Het voor mijn doel perfect geschikt is.
RS_003 schreef op 14 juni 2004 @ 12:48:
Zo pics komen er zo aan :(

Een mogelijk een filmpje
Heb je ze al?
whitehouse schreef op 14 juni 2004 @ 15:50:
Heb mijn Acer TM 803 nu minstens 3 maanden.. heb er nog geen problemen mee ... hij doet alles wat ik wil (okay, ik ontwikkel eralleen maar websites mee ;) ) maar heb nog geen fouten gezien
Good for you :) Het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij ook problemen krijgt, en al helemaal niet omdat je er alleen website mee ontwikkeld. Dat de vga-koeling niet deugt is inmiddels duidelijk, maar als je niet veel vraagt maakt je grote kans dat je er erg lang plezier van hebt.

Ik vraag me trouwens wel af of er ook zoveel problemen zijn met het integrated-broertje van de 800, de 660...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/acer1.jpg

Een foto zegt meer dan duizend woorden :(

Dit dus onder ghost, dan is de belasting voor de vga kaart minimaal

c/p in browser voor 1024x768

* Roberto dit alles gebeurde toen ik al paar weken NIET had ge-gamed, dus dit is echt zomaar gebeurt

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto op 15-06-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 14 juni 2004 @ 18:15:
[afbeelding]

Zoek de verschillen met Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/lappie.jpg
Bij mij onder windows. Onder dos zag het er vergelijkbaar uit.
* Speedpete dit alles gebeurde toen ik al paar weken NIET had ge-gamed, dus dit is echt zomaar gebeurt
Bij mij exact insgelijks. Jij hebt exact hetzelfde als mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedpete op 14-06-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb jullie advies nodig,

Ik ben zoals jullie wel weten deze laptop dus zat.
Ik wil er dan ook erg graag vanaf, want betrouwbaarheid is bij mij nog belangrijker dan performance of uiterlijk.

Echter wat kan ik vragen aan Acer? Ik heb hem minder dan 1 jaar in mijn bezit en heb totaal 8x hem rma moeten sturen incl. 1x een nieuwe gehad.

Ik zou het liefst mijn geld terug krijgen, maar als dat niet mogelijk is, zou ik dan toch wel op zijn minst een hoger model zonder deze problemen willen hebben.

Is dit redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
RS_003 schreef op 14 juni 2004 @ 18:15:
[afbeelding]

c/p in browser voor 1024x768

* ReneD dit alles gebeurde toen ik al paar weken NIET had ge-gamed, dus dit is echt zomaar gebeurt
Dat zag er bij mij dus net zo uit. Gebeurde zomaar spontaan tijdens internetten. Laptop stond nog maar een paar minuten aan.....Vandaar dat ik mij afvraag of het inderdaad alleen een warmte probleem is.....

Blijkens de info brief die bij de laptop zat is hij gerepareerd in Duitsland, "nieuw'' moederbord, had revise 094 nu 086 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
RS_003 schreef op 14 juni 2004 @ 20:11:
Ik zou het liefst mijn geld terug krijgen, maar als dat niet mogelijk is, zou ik dan toch wel op zijn minst een hoger model zonder deze problemen willen hebben.

Is dit redelijk?
Lijkt mij wel, dat zal ik zeker ook doen als ik hem weer moet op laten halen. Eventueel bijbetalen voor een 800x. Mocht dat niet helpen, dan zou ik de laptop niet ter reparatie aanbieden maar het hogerop zoeken om een ander model te krijgen. Lijkt me dat je met een defecte laptop dan sterker staat dan met een """gerepareerde""".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil er dan ook erg graag vanaf, want betrouwbaarheid is bij mij nog belangrijker dan performance of uiterlijk.

Echter wat kan ik vragen aan Acer? Ik heb hem minder dan 1 jaar in mijn bezit en heb totaal 8x hem rma moeten sturen incl. 1x een nieuwe gehad.

Is dit redelijk?
Ik zou de Consumenten Bond eens een belletje geven. Dankzij hen heb ik een nieuwe laptop gekregen, omdat de 'oude' een kapotte pixel had :) Let op: ik ben wel lid. Ik weet niet hoe dat gaan bij niet-leden. Wat je anders kunt doen is een bezoekje brengen aan Bureau Rechtshulp, mocht Acer weigeren concessies te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

ReneD schreef op 14 juni 2004 @ 21:56:
[...]

Dat zag er bij mij dus net zo uit. Gebeurde zomaar spontaan tijdens internetten. Laptop stond nog maar een paar minuten aan.....Vandaar dat ik mij afvraag of het inderdaad alleen een warmte probleem is.....

Blijkens de info brief die bij de laptop zat is hij gerepareerd in Duitsland, "nieuw'' moederbord, had revise 094 nu 086 :'(
86? Lijkt hetzelfde geintje als bij mij, ik naar 76...

Is dit redelijk?
Ik heb een beetje rond zitten neuzen op google en je zou je kunnen beroepen op je consumentenrecht met betrekking tot een ondeugdelijk product. Je verwacht iets van het product wat het niet nakomt, daarnaast lijdt je schade door het product. Zie ook http://www.staiksterk.nl. Als mijn laptop terugkomt en weer niet bevalt ga ik in ieder geval die weg volgen omdat ik als backup dvd's/cd's moet branden, tijd verlies bij het uitvoeren van werkzaamheden e.d..

Daarnaast is het best krom. Het lijkt er op dat Acer kan blijven repareren en na de garantieperiode roept: succes ermee!! Ookal heb je een wet in NL waarin vermeld wordt dat ook na de garantieperiode een product deugdelijk moet blijven denk ik dat het veel getouwtrek wordt...

Je zou bijna overwegen om met z'n allen een petitie op te stellen en naar Kassa, Radar of de consumentenbond te stappen... (misschien een idee??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

[quote]Speedpete schreef op 14 juni 2004 @ 17:11:
[...]

Thanx voor de tip. Ik had een 12" powerbook op het oog met 512mb optie en applecare, iets dat ik ZEKER neem. De laatste tijd adviseer ik ook iedereen die een laptop wil kopen om er verlengde garantie bij te nemen, of verzekering.

Aangezien het toch waarschijnlijk eind dit jaar wordt, heb ik nog wel ff de tijd, en kunnen prijsverlagingen door komen. Apple viel mij trouwens op omdat
- Het er degelijk uitziet
- Hardware en software van dezelfde maker komen
- Ik weg ben van OS X
- Het voor mijn doel perfect geschikt is.

Ik zou in het begin nog geen Applecare nemen. Je kan gedurende het hele eerste jaar nog beslissen of je Applecare wilt. Ikzlf heb een 15" Powerbook en applecare is dan bijna 400 euro. Vind ik echt veels te veel geld voor verlenging garantie naar 3 jaar. misschien als ik er problemen mee ga krijgen in het eerste jaar dat ik het nog even snel doe. Nu doe ik het zeker nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Speedpete schreef op 14 juni 2004 @ 23:43:
[...]

86? Lijkt hetzelfde geintje als bij mij, ik naar 76...

[...]

Ik heb een beetje rond zitten neuzen op google en je zou je kunnen beroepen op je consumentenrecht met betrekking tot een ondeugdelijk product. Je verwacht iets van het product wat het niet nakomt, daarnaast lijdt je schade door het product. Zie ook http://www.staiksterk.nl. Als mijn laptop terugkomt en weer niet bevalt ga ik in ieder geval die weg volgen omdat ik als backup dvd's/cd's moet branden, tijd verlies bij het uitvoeren van werkzaamheden e.d..

Daarnaast is het best krom. Het lijkt er op dat Acer kan blijven repareren en na de garantieperiode roept: succes ermee!! Ookal heb je een wet in NL waarin vermeld wordt dat ook na de garantieperiode een product deugdelijk moet blijven denk ik dat het veel getouwtrek wordt...

Je zou bijna overwegen om met z'n allen een petitie op te stellen en naar Kassa, Radar of de consumentenbond te stappen... (misschien een idee??)
Ik zou van Acer een nieuwe laptop eisen, deze naar je leverancier laten sturen en je geld terugeisen. Dat wel even via een rechtbijstandsverzekering doen en een mooie brief dichten. Zo heb ik het ook gedaan. Acer kan je namelijk je geld niet erug geven. En je hebt hem bij een winkel gekocht. Die moeten het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

HJR schreef op 15 juni 2004 @ 08:56:
Ik zou in het begin nog geen Applecare nemen. Je kan gedurende het hele eerste jaar nog beslissen of je Applecare wilt. Ikzlf heb een 15" Powerbook en applecare is dan bijna 400 euro. Vind ik echt veels te veel geld voor verlenging garantie naar 3 jaar. misschien als ik er problemen mee ga krijgen in het eerste jaar dat ik het nog even snel doe. Nu doe ik het zeker nog niet...
Ah, wist ik niet. Als je een jaar de tijd hebt om te beslissen koop ik het ook niet gelijk.
Ik zou van Acer een nieuwe laptop eisen, deze naar je leverancier laten sturen en je geld terugeisen. Dat wel even via een rechtbijstandsverzekering doen en een mooie brief dichten. Zo heb ik het ook gedaan. Acer kan je namelijk je geld niet erug geven. En je hebt hem bij een winkel gekocht. Die moeten het oplossen.
Hmm... rechtsbijstand hebben we thuis, dus da's geen probleem :) Winkel doet ook niet moeilijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Jongens, hartstikke bedankt voor het advies.

Ik zal dit ook zeker opnemen in mijn gesprek, ik heb alleen rechtsbijstand verzekering maar ik denk dat het wel goed komt.
Ik zou van Acer een nieuwe laptop eisen, deze naar je leverancier laten sturen en je geld terugeisen. Dat wel even via een rechtsbijstandsverzekering doen en een mooie brief dichten. Zo heb ik het ook gedaan. Acer kan je namelijk je geld niet terug geven. En je hebt hem bij een winkel gekocht. Die moeten het oplossen.
Dit wil ik ook doen!
Echter: Acer bestelt de laptop voor mij? En dus als ik de laptop binnen 1 dag terug stuur dan gaat het bedrijf vermoedelijk moeilijk doen omdat Acer het heeft besteld en niet ik.

Welk bedrijf was bij jou? Mijn laatste laptop komt van Tech Data vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

RS_003 schreef op 15 juni 2004 @ 10:52:
Jongens, hartstikke bedankt voor het advies.

Ik zal dit ook zeker opnemen in mijn gesprek, ik heb alleen rechtsbijstand verzekering maar ik denk dat het wel goed komt.

[...]

Dit wil ik ook doen!
Echter: Acer bestelt de laptop voor mij? En dus als ik de laptop binnen 1 dag terug stuur dan gaat het bedrijf vermoedelijk moeilijk doen omdat Acer het heeft besteld en niet ik.

Welk bedrijf was bij jou? Mijn laatste laptop komt van Tech Data vandaan
Acer bestelt de laptop wel maar levert hem gewoon af bij je leverancier onder jouw naam zeg maar. Mijn Acer kwam bij de-laptopper vandaan. Ze wilden alleen inkoop+BTW teruggeven. Dus daar moet je dus op rekenen denk ik. Ga je er wel wat op achteruit (ik 130 euri), maar ik nam het voor lief, omdat ik het zat was.

Ow maak de doos NIET open van de nieuwe laptop. Gewoon gesealed laten als ze hem bij jou bezorgen. Acer stuurde hem dus naar mij, i.p.v. rechtstreeks naar de winkel. :(

[ Voor 10% gewijzigd door HJR op 15-06-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

HJR schreef op 15 juni 2004 @ 18:55:
[...]

Acer bestelt de laptop wel maar levert hem gewoon af bij je leverancier onder jouw naam zeg maar. Mijn Acer kwam bij de-laptopper vandaan. Ze wilden alleen inkoop+BTW teruggeven. Dus daar moet je dus op rekenen denk ik. Ga je er wel wat op achteruit (ik 130 euri), maar ik nam het voor lief, omdat ik het zat was.

Ow maak de doos NIET open van de nieuwe laptop. Gewoon gesealed laten als ze hem bij jou bezorgen. Acer stuurde hem dus naar mij, i.p.v. rechtstreeks naar de winkel. :(
Mijne komt ook bij de laptopper vandaan... zou dan toch een mogelijkheid zich voordoen? 130 euro er op achteruit is niet gek voor bijna een jaar gebruik...

Eerst ff wachten tot m'n lappie terugkomt, als het weer niet goed is zal ik eens gaan kijken naar de rechtsbijstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Je zou bijna overwegen om met z'n allen een petitie op te stellen en naar Kassa, Radar of de consumentenbond te stappen... (misschien een idee??)[/quote]

Doen, doen,doen,doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik ben sinds kort in het bezit van een Travelmate 8002, hoe goed is eigenlijk de DVD-CDRW combo hierin?

Kan ik mijn oude Liteon cdrw, die alles leest en schrijft, wegdoen?

Ben namelijk van plan mijn oude pc (al of niet met cd-schrijver) weg te geven.

Rickless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

CD's schrijven heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad, zijn ook goed leesbaar op andere systemen... bij mij dan.

Ik denk dat het zowiezo weinig nut heeft om je brander te houden als je je pc weggeeft.

/me zat net te denken aan TopGear op de BBC, die hebben jaarlijks een enquete onder de kijkers over hun auto. Zou voor laptops ook iets zijn. Heb je een laptop die jonger is dan 3 jaar, maar ouder dan 6 maanden, geef dan je mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik zit in dubio. Mijn laptop een softwarematig bitchslappen door multi-monitor aan te zetten en op 1 scherm een 3D app (demo) te draaien en op het andere scherm eens in 1600x1200@32bpp eens flink 2D te gaan laten rammelen. Kijken of-ie dat een tijdje overleeft.

De kans bestaat natuurlijk dat ik ook weer artifacts krijg. Dan komt het hele proces van zeiken en zeuren, nieuw model eisen (ik wil fatsoenlijke laptop) en alle trammelant eromheen. Ondertussen geen laptop hebben natuurlijk.

Van de andere kant heb ik daar helemaal geen zin in. Met als risico dat het over een tijdje, na officiele garantie, alsnog gebeurt...

Suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nexxennium schreef op 18 juni 2004 @ 23:58:
Ik zit in dubio. Mijn laptop een softwarematig bitchslappen door multi-monitor aan te zetten en op 1 scherm een 3D app (demo) te draaien en op het andere scherm eens in 1600x1200@32bpp eens flink 2D te gaan laten rammelen. Kijken of-ie dat een tijdje overleeft.

De kans bestaat natuurlijk dat ik ook weer artifacts krijg. Dan komt het hele proces van zeiken en zeuren, nieuw model eisen (ik wil fatsoenlijke laptop) en alle trammelant eromheen. Ondertussen geen laptop hebben natuurlijk.

Van de andere kant heb ik daar helemaal geen zin in. Met als risico dat het over een tijdje, na officiele garantie, alsnog gebeurt...

Suggesties? :)
Tja moeilijk.

Het probleem is natuurlijk als je al een nieuwe krijgt dat het probleem in het desing zit en het dus "mogelijk" terug komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 19-06-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nooit meer benchmarken met deze laptop.
2x gedaan en 2x de artifacts gekregen.

Mijn instelling nu; zolang het voor je gewoon werkt, vooral niet aan zitten.

Offf, je moet tijd en een pc/laptop overhebben.
Dan is er wel wat voor te zeggen om na elke reparatie/wissel zwaar te gaan testen.
Net zo lang dat je overtuigd bent dat hij het minstens 3 jaar vol zal houden
Tot die tijd, na elke crash retour en weer geduldig zijn...:)

Je moet er in principe vanuit kunnen gaan dat de meest zware benchmarks
gewoon 'gehandled' moeten kunnen worden.
De 80x serie is blijkens dit forum echter een appart geval.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:42:
Ik zal nooit meer benchmarken met deze laptop.
2x gedaan en 2x de artifacts gekregen.

Ik vind dit -zolang hij werkt- een goed ding.
Krijg je wel problemen ben je hem lang kwijt en als je pech hebt ben
je hem heeel lang kwijt.

Niet te vergeten de kosten die eraan zitten om uren met een helpdesk te bellen.

Ik zou zeggen; zolang het voor jouw gewoon werkt, vooral niet aan zitten....
Hier is nog een leuke, ik heb in de maand dat mijn laptop weer kapot ging wel 20 minuten UT gespeeld ...

20 minuten :X

Nee, het probleem deed zich meteen vanaf het booten voor. En in de week dat het gebeurde had ik niet eens ge-gamed...

Het is gewoon een tijdbom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe...hmm, ik lach wel maar leuk is het eigenlijk niet.
Ik ben erg benieuwd naar wat statistieken.
Hoeveel mensen hebben een 80x gekocht en hoeveel daarvan ondervinden deze problemen? Iemand enig idee hoeveel 80x'en er verkocht zijn in Nederland?

Ik heb ook wel een beetje het gevoel van een tijdbom maar hopenlijk zijn wij hier toch uitzonderingen en heb ik ondertussen een versie die het wat jaartjes vol gaat houden.

Igg van een tijdbom zou ik hem gedurende de garantie periode *continue* laten benchmarken. Als je hem moet gebruiken zet je de benchmark uit, verder alleen maar draaien, draaien, draaien. Doet hij het dan na een maand of 10 nog steeds heb je vast wel een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 13:15:
hehehe...hmm, ik lach wel maar leuk is het eigenlijk niet.
Ik ben erg benieuwd naar wat statistieken.
Hoeveel mensen hebben een 80x gekocht en hoeveel daarvan ondervinden deze problemen? Iemand enig idee hoeveel 80x'en er verkocht zijn in Nederland?

Ik heb ook wel een beetje het gevoel van een tijdbom maar hopenlijk zijn wij hier toch uitzonderingen en heb ik ondertussen een versie die het wat jaartjes vol gaat houden.

Igg van een tijdbom zou ik hem gedurende de garantie periode *continue* laten benchmarken. Als je hem moet gebruiken zet je de benchmark uit, verder alleen maar draaien, draaien, draaien. Doet hij het dan na een maand of 10 nog steeds heb je vast wel een goeie.
Tja, maar ik wil mijn laptop gebruiken waneer ik hem wil gebruiken en niet constant bezig er mee moeten zijn... Als ik dat wil dan koop ik wel een 3e hands laptop... en niet een nieuwe van 1600 euro

Maargoed, ik wacht nog op een reactie van Acer en dan zie ik wel weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 19-06-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 14-09 14:58
Aangezien ik hem toch RMA moet sturen vanwege de case die los zit en het scherm dat bij de scharnieren niet goed in elkaar zit, heb ik gisteren ook de videokaart maar getest.

Heb 3 uur lang 3DMark2001SE gedraait en geen artifact te bekennen. Daarna nog even een half uurtje Unreal Tournament gespeeld en nog steeds niks.
Mijn notebook heeft er gelukkig dus geen last van.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.