Denk dat je de GPU nog lastiger maakt als je naast het draaien van 3DMark oid gelijktijdig ook een monitor eraan hangt, en daar op 1600x1200@32bpp ook nog interessante dingen gaat doen. Flink scrollen in je browser enzo
Of een 2D bench daar laten draaien (suggesties welkom).
Fair enough. Natuurlijk, maar wie werkt er nou zo?Nexxennium schreef op 19 juni 2004 @ 15:24:
Denk dat je de GPU nog lastiger maakt als je naast het draaien van 3DMark oid gelijktijdig ook een monitor eraan hangt, en daar op 1600x1200@32bpp ook nog interessante dingen gaat doen. Flink scrollen in je browser enzoOf een 2D bench daar laten draaien (suggesties welkom).
Ik kan ook de laptop dichtklappen, in handdoeken wikkelen, op een hete verwarming zetten, met een fohn erop blazen en dan nog eens 3D en 2D benchmarks draaien.....
Denk dat de laptop het geen 2 minuten volhoud om vervolgens gewoon helemaal te overlijden.
Onder normaal gebruik moet de laptop het gewoon doen en die van mij heeft daar blijkbaar geen problemen mee. Jammer voor de mensen die er wel problemen mee hebben, maar elk merk heeft wel een aantal problemen.
Ben net gebeld door Acer, inderdaad bellen ze je netjes op als je je tel. nummer bij je briefje doet.
Ik kreeg iemand van de service desk die van de monteur mijn moest bellen betreffende de revisie van m'n mobo. Blijkbaar loopt het serienummer van de moederborden zoals je het ziet in de bios niet gelijk met de nummers van Acer zelf, of iets die kant op.
In ieder geval krijg ik de nieuwste serie moederborden die er voor de TM800 serie is (medewerker had het over de e2f ofzo). Hopelijk is de koeling van de vga-chip er wel op vooruit gegaan, maar het bellen van ze vind ik wel netjes.
Laptop wordt iig vandaag verstuurd en krijg ik dan morgen binnen, dus ik wacht af
Ik kreeg iemand van de service desk die van de monteur mijn moest bellen betreffende de revisie van m'n mobo. Blijkbaar loopt het serienummer van de moederborden zoals je het ziet in de bios niet gelijk met de nummers van Acer zelf, of iets die kant op.
In ieder geval krijg ik de nieuwste serie moederborden die er voor de TM800 serie is (medewerker had het over de e2f ofzo). Hopelijk is de koeling van de vga-chip er wel op vooruit gegaan, maar het bellen van ze vind ik wel netjes.
Laptop wordt iig vandaag verstuurd en krijg ik dan morgen binnen, dus ik wacht af
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Dat is mooiSpeedpete schreef op 21 juni 2004 @ 12:41:
Ben net gebeld door Acer, inderdaad bellen ze je netjes op als je je tel. nummer bij je briefje doet.
Ik moet echter Acer weer gaan bellen want na 1 week heb ik nog geen reactie op mijn e-mail gehad
Gebeld, het is normaal dat je pas een reactie krijgt na 1 week
De man die ik nu aan de lijn had vertelde me iets anders dan de 1e man, maar eerst zullen we maar eens kijken wat er in de e-mail staat die ik morgen? Van Acer krijg
[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 21-06-2004 13:16 ]
Ik heb zelf ook veel problemen met de koeling van de GPU, en dan vooral als er een 19" scherm achter hangt...aangezien ik geen garantie meer heb en een nieuw mobo 620 euro kost
ga ik binnenkort zelf even wat kloten met Zalman spul
Je kent de nederlandse wetgeving toch? Gedurende de verwachtte levensduur van een product mogen dergelijke mankementen niet voorkomen. Indien wel dan moet het gerepareerd worden tegen geen, of iig gereduceerde, kosten.LosserNL schreef op 21 juni 2004 @ 15:08:
Ik heb zelf ook veel problemen met de koeling van de GPU, en dan vooral als er een 19" scherm achter hangt...aangezien ik geen garantie meer heb en een nieuw mobo 620 euro kostga ik binnenkort zelf even wat kloten met Zalman spul
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
2 benchmarks gelijktijdig draaien is idd niet normaal. Maar als de laptop daar geen problemen mee heeft met die ""extreme"" load, dan kan ik er tenminste iets zekerder van zijn dat bij normaal gebruik geen problemen te verwachten zijn.Schmoove schreef op 19 juni 2004 @ 17:59:
[...]
Fair enough. Natuurlijk, maar wie werkt er nou zo?
Ik kan ook de laptop dichtklappen, in handdoeken wikkelen, op een hete verwarming zetten, met een fohn erop blazen en dan nog eens 3D en 2D benchmarks draaien.....
Denk dat de laptop het geen 2 minuten volhoud om vervolgens gewoon helemaal te overlijden.
Tijd geleden een docu over een boeing 7x7 gezien, waarbij ze de sterkte van de vleugel testte. Die vleugel moest 1,5x de last kunnen dragen waarvoor het vliegtuig gespecificeerd is. Die vleugel stond gewoon *eng krom*. Uiteindelijk gaf-ie de geest bij 1.7x de maximaal gespecificeerde last. Nou mocht ik ooit in zo'n toestel zitten dan heb ik tenminste wel vertrouwen in die vleugels
Mijn punt is: onder normale omstandigheden (22 graden, laptop op bureaublad) wil ik er zeker van zijn dat het ding gewoon blijft werken, welke software ik ook naar zijn kop gooi. Als je dat test met de zwaarst denkbare methode, dan hoef je je daarna niet meer af te vragen "ohjee, kan mijn laptop er wel tegen als ik dit en dat doe?.."
en dan klaagt iedereen dat die laptop kapot gaat.. je kunt em ook gewoon zelf kapot maken en het overdrijven he....
Maar de CPU & GPU op 100% moet toch kunnen? Dat is het enige wat Nexxennium doet...masterslave schreef op 21 juni 2004 @ 22:28:
en dan klaagt iedereen dat die laptop kapot gaat.. je kunt em ook gewoon zelf kapot maken en het overdrijven he....
Als de koeling daar niet op ontworpen is moet de fabrikant dat aangeven in de specs; niet langer dan xx minuten achter elkaar op full load. Of een softwaretool inbouwen die de boel terugschroeft.
Als je laptop/pc kapot gaat puur doordat je hem flink laat werken is dat een constructiefout naar mijn mening.
ja met flink laten werken is niets mis.... maar zoals hier boven staat 2 benchmarks tegelijk en allerlei dingen vind ik wat te. dat valt bij mij onder de categorie slopen en dan terugbrengen met het commentaar... ja dat ding kan ook niets. met 1 bencmark is niets mis naar mijn idee
Verwijderd
RS003, ik heb de TM803 sinds november, en heb geen problemen. Geen nieuwe drivers geinstalleerd en geen benchmarks gedraaid. Ik lees heel veel over problemen van anderen. Een vriend van me vroeg laatst wat ik van deze lap vond, en heeft hem toen zelf gekocht. Die is inmiddels al aan zn 2e rma... Lijkt me wel eens interessant als je zou kunnen onderzoeken bij welke winkels laptops met bepaalde problemen gekocht zijn. en verband tussen mensen die benchmarks draaien en problemen enzovoorts...
Ik kan, indien gewenst, een kleine enquete online gooien met enkele vragen over ieders laptop. Dan kunnen we het 1 en ander nagaan. Misschien een idee?
[ Voor 14% gewijzigd door Speedpete op 22-06-2004 11:05 ]
Ver, ja. Te ver, nee. Ik laat dat ding gewoon doen wat ik ervan verwacht: langere tijd (een uurtje, dan heb ik het wel weer gezien) maximaal presteren. Niets meer dan dat. Als ik em zou overklokken, of buiten specs ga gebruiken, ja dan zou je gelijk hebben.masterslave schreef op 22 juni 2004 @ 10:46:
ja met flink laten werken is niets mis.... maar zoals hier boven staat 2 benchmarks tegelijk en allerlei dingen vind ik wat te. dat valt bij mij onder de categorie slopen en dan terugbrengen met het commentaar... ja dat ding kan ook niets. met 1 bencmark is niets mis naar mijn idee
[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzillogic op 22-06-2004 11:45 ]
Ben het helemaal met je eens. Sinds begin april doe ik flink aan videobewerking, dat deed ik eerst voornamelijk op m'n lappie. Een dvd renderen duur lang en kost veel performance, zover ik weet wordt de vga chip daar echter niet voor gebruikt...Nexxennium schreef op 22 juni 2004 @ 11:44:
[...]
Ver, ja. Te ver, nee. Ik laat dat ding gewoon doen wat ik ervan verwacht: langere tijd (een uurtje, dan heb ik het wel weer gezien) maximaal presteren. Niets meer dan dat. Als ik em zou overklokken, of buiten specs ga gebruiken, ja dan zou je gelijk hebben.
Verwijderd
Ik zie het verschil niet. Of je nou 1 benchmark draait die je systeem voor 100% belast, of 2 benchmarks draait, die je systeem elk voor 50% belastten, meer dan 100% valt er uit je systeem tóch niet te halen.masterslave schreef op 22 juni 2004 @ 10:46:
En om het nog maar eens voor de goede orde te melden
En dan staat-ie al wel een jaar inmiddels minstens 16 uur per dag aan (en een groot gedeelte van die tijd wordt-ie idd. ook nog gebruikt
Maar eerlijk, heb nog nooit zo'n fijne laptop gehad als m'n Acer (En nee, dat heeft niets te maken met de kwaliteit van mijn eerdere laptops
Lucky bastard
Het lijkt alsof je een van de weinigen bent, maar er zullen meer dan genoeg mensen zijn die geen problemen hebben en dat dan ook niet melden.
Maar neem 1 ding van me aan: stuur 'm niet terug, behalve als de nood _zeer_ hoog is. Maar die conclusie zul je waarschijnlijk zelf ook al gemaakt hebben
Maar neem 1 ding van me aan: stuur 'm niet terug, behalve als de nood _zeer_ hoog is. Maar die conclusie zul je waarschijnlijk zelf ook al gemaakt hebben
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
kan er mij aub iemand helpen want ik weet het niet meer
ik wil mijn acer travelmate in stand-by zetten maar dit lukt mij maar niet
ik krijg steeds volgende foutmelding :
Systeem niet op stand-by
---------------------------
Het stuurprogramma voor het Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord-apparaat is er de oorzaak van dat de computer niet in de modus Stand-by kan worden gezet. Sluit alle toepassingen en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, hebt u mogelijk een bijgewerkte versie van het stuurprogramma nodig.
--------------------------
ik heb al geprobeerd met andere stuurprogramma's maar het wil maar niet lukken
iemand een idee ?
ik wil mijn acer travelmate in stand-by zetten maar dit lukt mij maar niet
ik krijg steeds volgende foutmelding :
Systeem niet op stand-by
---------------------------
Het stuurprogramma voor het Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord-apparaat is er de oorzaak van dat de computer niet in de modus Stand-by kan worden gezet. Sluit alle toepassingen en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, hebt u mogelijk een bijgewerkte versie van het stuurprogramma nodig.
--------------------------
ik heb al geprobeerd met andere stuurprogramma's maar het wil maar niet lukken
iemand een idee ?
Zijn er dan andere drivers voor je keyboard?
Trap het device eens weg in device manager en laat hem het keyboard eens opnieuw detecteren.
Nou, m'n lappie heb ik terug en alles lijkt ok te zijn 
Touchpad werkt weer en alles werkt ook weer vlot, nieuwe bios etc.
Op het reparatiepapiertje staat echter "TM244LC Dut ... ", wat het dus niet is, laptop is wel echt m'n eigen tm83lcib. Netjes opmerking erbij dat touchpad gereassembleerd is en het systeem uitvoerig is getest, volgens log zijn ze een half uur bezig geweest...
Touchpad werkt weer en alles werkt ook weer vlot, nieuwe bios etc.
Op het reparatiepapiertje staat echter "TM244LC Dut ... ", wat het dus niet is, laptop is wel echt m'n eigen tm83lcib. Netjes opmerking erbij dat touchpad gereassembleerd is en het systeem uitvoerig is getest, volgens log zijn ze een half uur bezig geweest...
hihi... uitvoerig getest in minder dan 30 minuten (repareren touchpad + testen)
Op bureau gezet en 30 minuten later gekeken of het ding niet van ellende in uit elkaar gevallen is
LOLNexxennium schreef op 23 juni 2004 @ 23:25:
Op bureau gezet en 30 minuten later gekeken of het ding niet van ellende in uit elkaar gevallen is
Nee er is in die 30 minuten die er in het log staan steeds wel iets gebeurd, dus getest issie wel. Maarja, in hoeverre kan je een touchpad testen?
Tja, 10x ff dubbel klikken via het touchpad? Het lijkt me nogal vreemd als iemand 30 minuten met 1 vinger op een touchpad gaat staan tikkenSpeedpete schreef op 23 juni 2004 @ 23:48:
[...]
LOL
Nee er is in die 30 minuten die er in het log staan steeds wel iets gebeurd, dus getest issie wel. Maarja, in hoeverre kan je een touchpad testen?

Btw nog steeds geen reactie van Acer gehad ...
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 24-06-2004 09:39 ]
Is het iemand al gelukt succesvol een Ghost te maken van z'n Harddisk? Ik heb 't geprobeerd met de NDIS2 drivers van Broadcom http://www.broadcom.com/drivers/downloaddrivers.php
Na 't rebooten wordt de driver wel geladen, maar het netwerk wordt niet gevonden.
Na 't rebooten wordt de driver wel geladen, maar het netwerk wordt niet gevonden.
Verwijderd
Volgens mij was het RS_003 ^^^ gelukt, die had er iig wel een topic over lopen volgens mij.connos schreef op 24 juni 2004 @ 17:03:
Is het iemand al gelukt succesvol een Ghost te maken van z'n Harddisk? Ik heb 't geprobeerd met de NDIS2 drivers van Broadcom http://www.broadcom.com/drivers/downloaddrivers.php
Ja mij was het gelukt ja.Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 17:15:
[...]
Volgens mij was het RS_003 ^^^ gelukt, die had er iig wel een topic over lopen volgens mij.
Alleen, ik heb nu geen tijd...
Ik heb de laatste tijd zoveel werk dat ik niet eens aan een beetje tv kijken toekom
Nou mooi is dat... wacht nu al weer 2 weken op een reactie van Acer...
Nee, binnen 1 week meneer...
Kan ze maandag dus weer op een 0900 nummer bellen.
Nee, binnen 1 week meneer...
Kan ze maandag dus weer op een 0900 nummer bellen.
Ik moet nog steeds mijn laptop opsturen *schaam*
Maar ik had hem gewoon nodig voor school... Dus even nieuw rma nummer aanvragen
Maar ik had hem gewoon nodig voor school... Dus even nieuw rma nummer aanvragen
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Daarop krijg ik ze de laatste tijd aardig snel te pakken.PcSnel zegt:
073-6459670
Overigens belde ik er woensdag heen, 2 1/2 week nadat ik m'n 800 opgestuurd had en beloofd werd dat ik een nieuwe kreeg. Dit was overigens de 3e keer, de vorige 2 keer dat ik belde "was hij onderweg".
Reactie Acer: "vreemd meneer, maar ik zie nog geen laptop voor u in de bestelling staan"

Ik dus m'n beklach doen, meld de helpdeskmedewerker doodleuk tussen neus en lippen door "u krijgt wel een 803 thuisgestuurd". Tja, ok dan maar.. kan ik 'm weer voor meer verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door zugzug op 25-06-2004 20:47 ]
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Verwijderd
Ook ik heb problemen met m'n Acer 800 
Na mijn eerste reparatie (7 maanden terug) wiebelde het scherm heel erg en sloot het scherm niet goed.
Hierdoor zijn er 2 scheurtje in de beeldschermomhuizing ontstaan en ook bij m'n bluetooth ontvanger zit een scheur.
Verder probleem: Accu (onbetrouwbare weergave en steeds sneller leeg).
Ik belde dus vandaag, en die vent van de helpdesk zei zoiets van: "Het lijkt wel een hele constructie fout, waarschijnlijk moeten we alles vervangen".
Ze zouden hem komen ophalen..... na 30 minuten stond er iemand voor de deur!
Maar nu to the point
Wat voor conclusie moet ik trekken uit wat die helpdeskmedewerker zei?
Krijg ik een nieuwe Acer 800 met m'n oude moederbord? Krijg ik een nieuwe? Of krijg ik misschien wel een Acer 803
?
tnx
Na mijn eerste reparatie (7 maanden terug) wiebelde het scherm heel erg en sloot het scherm niet goed.
Hierdoor zijn er 2 scheurtje in de beeldschermomhuizing ontstaan en ook bij m'n bluetooth ontvanger zit een scheur.
Verder probleem: Accu (onbetrouwbare weergave en steeds sneller leeg).
Ik belde dus vandaag, en die vent van de helpdesk zei zoiets van: "Het lijkt wel een hele constructie fout, waarschijnlijk moeten we alles vervangen".
Ze zouden hem komen ophalen..... na 30 minuten stond er iemand voor de deur!
Maar nu to the point
Krijg ik een nieuwe Acer 800 met m'n oude moederbord? Krijg ik een nieuwe? Of krijg ik misschien wel een Acer 803
tnx
Verwijderd
Afwachten en nergens op rekenen.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 01:25:
Maar nu to the point![]()
Krijg ik een nieuwe Acer 800 met m'n oude moederbord? Krijg ik een nieuwe? Of krijg ik misschien wel een Acer 803?
tnx
Op accu's zit meestal maar 3 maanden garantie (dacht ik) dus je hebt een goeie kans dat ze die niet gaan vervangen.
Na lange tijd niet in dit deel te hebben gereageerd, nu toch weer ff wel 
Lees vandaag de Computer! Totaal en ik zie ineens een tool om de temperatuur van je cpu/hdd uit te lezen.
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/ (Japans)
http://dssc3031.ece.cmu.e...r/mobilemeterreadme-e.htm (Engels)
En de directe download
Tot nu toe lijkt ie aardig te werken, en de temps vallen best mee, 46/53
Lees vandaag de Computer! Totaal en ik zie ineens een tool om de temperatuur van je cpu/hdd uit te lezen.
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/ (Japans)
http://dssc3031.ece.cmu.e...r/mobilemeterreadme-e.htm (Engels)
En de directe download
Tot nu toe lijkt ie aardig te werken, en de temps vallen best mee, 46/53
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Thanks voor dat proggie, ziet er leuk uit (nu nog temps in de taakbalk en HTML/CSV output voor de CoolMon
Verwijderd
Vraagje, ik hoop niet dat ik lastig ben maar de 803 is dat de zelfde als de 8003 ?
Of is dat weer een totaal andere ?
Ik bedoel deze:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2582
Alvast bedankt!
Ik bedoel deze:
Alvast bedankt!
Verwijderd
8003 is een nieuw model, dus is een ander.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 17:24:
Vraagje, ik hoop niet dat ik lastig ben maar de 803 is dat de zelfde als de 8003 ?
Ik bedoel deze:
Alvast bedankt!
Gisteren even met duct-tape in de weer geweest om de heatsink van de Radeon wat harder aan te drukken...tot nu toe geen bijwerkingen
DAt zie je mij niet doen...LosserNL schreef op 30 juni 2004 @ 11:51:
Gisteren even met duct-tape in de weer geweest om de heatsink van de Radeon wat harder aan te drukken...tot nu toe geen bijwerkingen
Btw acer is weer lekker bezig, 2 en een halve week en nog geen reactie, en toch al 3x gebeld.
Paar uur verder en nog steeds geen problemen met CRT en volledige belasting...lijkt erop dat de heatsink nu wel voldoende aangedrukt wordt
Voor de mensen die de laptop niet open willen hebben, dan raad ik je aan om even de schroeven onderin na te kijken (vooral tussen smartcardreader en koeling, waar de radeon-sink aangedrukt wordt) ... Hoe meer druk daar, hoe beter, want dat rubber dingetje wat er standaard zit is erg dun en ik zag in de afdruk van de sink in dat rubbertje een verbetering toen ik de schroeven nog even had bijgedraaid...
Voor de mensen die de laptop niet open willen hebben, dan raad ik je aan om even de schroeven onderin na te kijken (vooral tussen smartcardreader en koeling, waar de radeon-sink aangedrukt wordt) ... Hoe meer druk daar, hoe beter, want dat rubber dingetje wat er standaard zit is erg dun en ik zag in de afdruk van de sink in dat rubbertje een verbetering toen ik de schroeven nog even had bijgedraaid...
Weer een week over, en nog geen reactie... ondanks beloften.RS_003 schreef op 30 juni 2004 @ 15:24:
[...]
DAt zie je mij niet doen...
Btw acer is weer lekker bezig, 2 en een halve week en nog geen reactie, en toch al 3x gebeld.
Iemand nog tips voor als ik morgen bel? Want ik kan wel vriendelijk blijven maar ze doen gewoon niks.
[ Voor 44% gewijzigd door Roberto op 05-07-2004 20:20 ]
Heb net mn 803 gehersteld mbv die recovery cd's...maar als ik nu mn resolutie hoger zet dan krijg ik niet wat ik wil: ik krijg het effect dat mn bureablad te groot is, het gaat niet meer op mn scherm. ik moet ahw schuiven om in de hoekjes te komen. Via de zoekfunctie vind ik het antwoord niet meer want ik heb dit ooit nog eens gevraagd...:( iemand die me kan helpen? bedankt !
Verwijderd
Probeer eens naar de manager te vragen. Ik weet z'n naam even niet meer maar kan daar wel achterkomen mocht het niet lukken.RS_003 schreef op 05 juli 2004 @ 19:55:
[...]
Weer een week over, en nog geen reactie... ondanks beloften.
Iemand nog tips voor als ik morgen bel? Want ik kan wel vriendelijk blijven maar ze doen gewoon niks.
Dat was gister... al gebeld??RS_003 schreef op 05 juli 2004 @ 19:55:
[...]
Weer een week over, en nog geen reactie... ondanks beloften.
Ingesteld op 1400x1050??? 1600x1200 gaat ie schuiven... Toen ik m'n lappie onlangs herstelde had ik het probleem in ieder geval niet...frederick schreef op 06 juli 2004 @ 13:33:
Heb net mn 803 gehersteld mbv die recovery cd's...maar als ik nu mn resolutie hoger zet dan krijg ik niet wat ik wil: ik krijg het effect dat mn bureablad te groot is, het gaat niet meer op mn scherm. ik moet ahw schuiven om in de hoekjes te komen. Via de zoekfunctie vind ik het antwoord niet meer want ik heb dit ooit nog eens gevraagd...:( iemand die me kan helpen? bedankt !
Weet iemand of het mogelijk is om spdif uit de TM80x te krijgen? In de AC97 'sound effect manager' (control panel) zitten wel wat spdif instellingen, maar waar zou dat signaal dan uit moeten komen? Is er soms iergens iets in te stellen waarmee de line-out/headphone out ineens een spdif output wordt?
Iets heel anders: een tijdje geleden had ik hier de vraag gesteld of het mogelijk was om voor Fortis online banking de ingeouwde cardreader te gebruiken. Hierop is nooit een reply gekomen en volgens Fortis werkt het alleen met een door hun geleverde cardreader. Aangezien ik nog een serieele reader had heb ik maar een USB versie betseld. Na installatie van de Fortis software blijkt dus de ingebouwde reader het dus gewoon prima te doen voor online banking! Eureka!
Iets heel anders: een tijdje geleden had ik hier de vraag gesteld of het mogelijk was om voor Fortis online banking de ingeouwde cardreader te gebruiken. Hierop is nooit een reply gekomen en volgens Fortis werkt het alleen met een door hun geleverde cardreader. Aangezien ik nog een serieele reader had heb ik maar een USB versie betseld. Na installatie van de Fortis software blijkt dus de ingebouwde reader het dus gewoon prima te doen voor online banking! Eureka!
SPDIF zit niet standaard op de TM80x
Als je een externe geluidskaart er aanhangt (Creative SB MP3+, Audigy2 NX, etc) dan heb je wel keuze tussen SPDIF en Optisch
Als je een externe geluidskaart er aanhangt (Creative SB MP3+, Audigy2 NX, etc) dan heb je wel keuze tussen SPDIF en Optisch
Verwijderd
Yo mensjes, ik wil mn travelmate verpatsen als t lukken wil
enig idee wat ik ervoor zou kunnen vragen en waar ik em het beste te koop kan zetten?
edit: Heb een 803Clib
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 16:50 ]
Ik heb wel eens gehoord dat je moet rekenen op een derde verlies afschrijving per jaar... dus:Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:47:
Yo mensjes, ik wil mn travelmate verpatsen als t lukken wilenig idee wat ik ervoor zou kunnen vragen en waar ik em het beste te koop kan zetten?
code:
1
| [vraagprijs] = [nieuwprijs nu] - [leeftijd in jaren] * ( [nieuwprijs nu] / 3 ) |
Dus als de nieuwprijs 1500 euro is, en je lappie is een jaar oud, dan kan je:
1500 - 1 * 500 = 1000
vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Speedpete op 07-07-2004 20:56 ]
Verwijderd
EJ ik had een vraagje, mn lappie moet naar rma
hoelang kan ik w8ten met opsturen??, omdat we over 2 weken op vakantie gaan en ik hem graag wil meenemen (jah ik kan ook wel zonder hoor
)
maar als ze er dus 2 weken over doen , dan kan ik hem beter na de vakantie opsturen, we gaan maar weekje weg.
trouwens, het probleem is dat ik geen spel kan spelen, alleen in windows werken, maar dat is voor op vakantie prima, beetje foto's van de digicam afhalen en bekijken
maar kan ik hem dus beter w8ten tot na de vakantie,
of is tie binnen 2 weken klaar?
hoelang kan ik w8ten met opsturen??, omdat we over 2 weken op vakantie gaan en ik hem graag wil meenemen (jah ik kan ook wel zonder hoor
maar als ze er dus 2 weken over doen , dan kan ik hem beter na de vakantie opsturen, we gaan maar weekje weg.
trouwens, het probleem is dat ik geen spel kan spelen, alleen in windows werken, maar dat is voor op vakantie prima, beetje foto's van de digicam afhalen en bekijken
Verwijderd
Beter wachten.Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:48:
EJ ik had een vraagje, mn lappie moet naar rma
hoelang kan ik w8ten met opsturen??, omdat we over 2 weken op vakantie gaan en ik hem graag wil meenemen (jah ik kan ook wel zonder hoor)
Waardoor kun je geen spellen spelen dan? Heb je de recovery cd's al gebruikt?
Verwijderd
ik krijg alleen maar strepen op het beeld, al sinds dat ik hem heb
heb alle drivers zown beetje geprobeerd en al tig keer die cd's gebruikt
edit:
Alleen bij spellen he, dus gewoon in windows werken doet ie perfect
edit:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 19:28 ]
* Roberto heeft nog niks van Acer gehoord. Alleen ik kan pas volgende week woensdag ofzo bellen.
Ik ben hier niet blij mee
Ik ben hier niet blij mee

Verwijderd
Tja dat is het niet goed koelen van de gpu verhaal. Heb het zelf ook gehad en heb em dr voor weggestuurd. Heb het nu nog steeds als ik em dichtklap en uit de standby haalVerwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 19:28:
ik krijg alleen maar strepen op het beeld, al sinds dat ik hem heb
edit:

Vrijdag me TravelMate RMA gedaan en ze (DHL) kwamen hem netjes uit naam van Acer ophalen. Ik hoefde hem niet eens zelf op te sturen.
Vooralsnog tevreden met de service dus...... nu afwachten hoe lang het gaat duren.
Vooralsnog tevreden met de service dus...... nu afwachten hoe lang het gaat duren.
Ik niet, ik heb ze nu al 4x gebeld en de mail is zgn 4x naar de manager gestuurd. Volgende week ga ik er werk van maken en ik post wel hoe het loopt.Schmoove schreef op 10 juli 2004 @ 17:27:
Vrijdag me TravelMate RMA gedaan en ze (DHL) kwamen hem netjes uit naam van Acer ophalen. Ik hoefde hem niet eens zelf op te sturen.
Ps, deze laptop die ik heb is echt dood. Zelfs al coruptie in het bios.
Vertel mij wat, moest met de handleiding in de hand door het bios heen om m'n passwords te wissen. Vrijwel onleesbaar met overal vlakken in een andere kleur.RS_003 schreef op 10 juli 2004 @ 17:32:
[...]
Ik niet, ik heb ze nu al 4x gebeld en de mail is zgn 4x naar de manager gestuurd. Volgende week ga ik er werk van maken en ik post wel hoe het loopt.
Ps, deze laptop die ik heb is echt dood. Zelfs al coruptie in het bios.
Gelukkig weet ik mijn password nog. Maar nu je het zegt, dat kan ook nog voor een hoop gezeur zorgen.Speedpete schreef op 11 juli 2004 @ 01:39:
[...]
Vertel mij wat, moest met de handleiding in de hand door het bios heen om m'n passwords te wissen. Vrijwel onleesbaar met overal vlakken in een andere kleur.
Ik zal morgen .. erm vandaag wel een pic posten
[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 11-07-2004 03:04 ]
Weet iemand of er ergens een lijstje is die aangeeft wat er gefixed/toegevoegd word met de verschillende bios versies?? Ik heb al gezocht op internet en bij Acer zelf, maar niets kunnen vinden.
"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou
Ik heb gisteren even wat radicaals gedaan, namelijk de Radeon heatsink eraf gesloopt en er opnieuw opgezet dmv Arctic Silver Adhesive...Heb twee foto's gemaakt, die zal ik morgen ff posten zodra ze beschikbaar zijn 
So far so good...
So far so good...
Ja maar of dat in mijn geval zou helpen betwijfel ik ... hij is echt D O O DLosserNL schreef op 12 juli 2004 @ 12:15:
Ik heb gisteren even wat radicaals gedaan, namelijk de Radeon heatsink eraf gesloopt en er opnieuw opgezet dmv Arctic Silver Adhesive...Heb twee foto's gemaakt, die zal ik morgen ff posten zodra ze beschikbaar zijn
So far so good...
Meteen vanaf coldboot in het bios problemen.
Das inderdaad een gevalletje burnout
De thermal tape die er standaard op zit valt het beste te omschrijven als een stukje metaal met aan beide kanten plakzooi, itt goed bevestigingsmateriaal wat meteen "smelt" en plakt als je het aanraakt...
Bij mij gaf deze wallpaper een goede indicatie wat wel en niet goed was voor de Radeon:
http://autoz.org/w/audi/A..._W12_quattro_2004_002.jpg
Op deze desktop kon ik goed zien dat de Radeon moeite had met de grijstinten erin...

De thermal tape die er standaard op zit valt het beste te omschrijven als een stukje metaal met aan beide kanten plakzooi, itt goed bevestigingsmateriaal wat meteen "smelt" en plakt als je het aanraakt...
Bij mij gaf deze wallpaper een goede indicatie wat wel en niet goed was voor de Radeon:
http://autoz.org/w/audi/A..._W12_quattro_2004_002.jpg
Op deze desktop kon ik goed zien dat de Radeon moeite had met de grijstinten erin...
Is de heatsink van de radeon nou wel of niet verbonden met de koeling van de proc?LosserNL schreef op 12 juli 2004 @ 12:15:
So far so good...
Als ik m'n lappie langer houdt dan m'n garantieperiode zal ik waarschijnlijk ook aan het schroeven slaan. Voorlopig werkt alles perfect maar dat is voornamelijk te danken aan het weinige werken dat ik nog op m'n lappie doe. M'n desktop is sneller en dus zit ik voornamelijk daar achter.
* Speedpete is z'n systeem aant herstellen
Wireless werkt niet meer. Was al sinds RMA brak maar vind nu geen accesspoint meer. Proset en nieuwe drivers maken niets uit, ik weet niet wat het is
XP geeft m'n ssid na refresh wel een blauw rondje i.p.v. niet beschikbaar (dat kleine icoontje), maar verder gebeurt er niets. Log van accesspoint blijft leeg... zucht
Wireless werkt niet meer. Was al sinds RMA brak maar vind nu geen accesspoint meer. Proset en nieuwe drivers maken niets uit, ik weet niet wat het is
XP geeft m'n ssid na refresh wel een blauw rondje i.p.v. niet beschikbaar (dat kleine icoontje), maar verder gebeurt er niets. Log van accesspoint blijft leeg... zucht
Ben idd benieuwd. Mijn Acer loopt vast als ik 3d games speel (FarCry etc), dus als deze oplossing het koelingsprobleem oplost moet ik ook maar gaan schroeven.LosserNL schreef op 12 juli 2004 @ 12:15:
So far so good...
Verwijderd
Heeft er iemand al last gehad met de geluidskaart van de TM803? Ik sluit meestal de line out van de geluidskaart aan aan mijn stereoketen. Nu heb ik de laatste 2 weken last van onregelmatige tikjes in mijn boxen en dit enkel als het geluid van mijn laptop komt, dus ik denk niet dat het aan de boxen of stereo ligt. Zou nu nog paar testen moeten doen ivm of het niet aan MP3's zelf ligt, maar ik vermoed van niet ..... Mijn vraag is dus gewoon of er al iemand ooit last heeft gehad van af en toe tikjes in het geluid?
Verwijderd
Heb pas wel zoiets gehad toen ik mijn Sennheiser mx400 aansloot i.c.m. winamp.Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:50:
Heeft er iemand al last gehad met de geluidskaart van de TM803? Ik sluit meestal de line out van de geluidskaart aan aan mijn stereoketen. Nu heb ik de laatste 2 weken last van onregelmatige tikjes in mijn boxen en dit enkel als het geluid van mijn laptop komt, dus ik denk niet dat het aan de boxen of stereo ligt. Zou nu nog paar testen moeten doen ivm of het niet aan MP3's zelf ligt, maar ik vermoed van niet ..... Mijn vraag is dus gewoon of er al iemand ooit last heeft gehad van af en toe tikjes in het geluid?
Hier 2 plaatjes die ik in alle haast heb kunnen maken van de Radeon en de heatsink (beetje wazig though):

De Radeon 9000 ... Geheugenchips aan de edges en een metalen 'kruis' die ervoor zorgt dat de GPU onderin goed gekoeld kan worden (
) .... CPU koeler aan rechterkant maar net zichtbaar, linkerkant is de smartcardreader/PCMCIA

Hier de originele heatsink die erop zit...zoals je kan zien is het geheel dus niet verbonden met de CPU koeler. Het witte spul is (was) de contactsticker voor de GPU, de zwarte (plastic) kant zweeft boven andere componenten (op foto 1 noordelijk van de GPU)
Het blijft zaak dat je de boel goed aandrukt, dus de schroefjes moet je na demontatie gewoon zo hard mogelijk aandraaien en het liefst met wat lijm vastzetten...

De Radeon 9000 ... Geheugenchips aan de edges en een metalen 'kruis' die ervoor zorgt dat de GPU onderin goed gekoeld kan worden (

Hier de originele heatsink die erop zit...zoals je kan zien is het geheel dus niet verbonden met de CPU koeler. Het witte spul is (was) de contactsticker voor de GPU, de zwarte (plastic) kant zweeft boven andere componenten (op foto 1 noordelijk van de GPU)
Het blijft zaak dat je de boel goed aandrukt, dus de schroefjes moet je na demontatie gewoon zo hard mogelijk aandraaien en het liefst met wat lijm vastzetten...
Ding wordt dus passief gekoeld, fijn om te weten 
Geen games meer voor mij, wil niet het risico lopen dat het boeltje weer kapot gaat. Zware gpu-proggels draai is dus voortaan maar op m'n desktop...
Geen games meer voor mij, wil niet het risico lopen dat het boeltje weer kapot gaat. Zware gpu-proggels draai is dus voortaan maar op m'n desktop...
Verwijderd
Ik game gewoon verder, het is niet mijn fout dat dit zo brak is.Speedpete schreef op 13 juli 2004 @ 19:38:
Ding wordt dus passief gekoeld, fijn om te weten
Ik heb 1 jaar Acer garantie, echter op mijn Dynabytefactuur staat 2 jaar, dus volgens mij komt Dynabyte daar niet onderuit
Over ruim een jaar zie ik wel weer...
Ik heb overigens nog geen problemen gehad met de VGA cooling. Echt veel gamen doe ik niet, omdat mijn desktop een stuk krachtiger is, maar als er een vriend op bezoek is of ik ga naar een vriend toe, dan wordt er wel op gegamed.
Oh ben jij er zoeen die niet beter weet dan dat een GPU actieve koeling nodig heeft ... Ik heb nieuws voor je: mobiele GPU's zijn gemaakt om passief gekoeld te worden. Maar het zou natuurlijk geen slecht idee van Acer geweest zijn om de heatsink van de GPU en van de CPU met elkaar te verbinden.Ding wordt dus passief gekoeld, fijn om te weten
Maargoed, het moge duidelijk zijn dat Acer een lelijke fout gemaakt heeft, en nog heel wat laptopjes mag gaan repareren.
btw, dit probleem heeft totaal niets met garantie te maken! Ook al blijkt dit probleem na 5 jaar pas, Acer dient het op te lossen omdat het gewoon HUN fout is. Garantie of niet.
日本!🎌
Nee, maar als bij normaal gebruik je je laptop een maand kwijt bent omdat de gpu oververhit, dan ga je toch twijfelen of het goed in elkaar zit. Een kleine heatsink die niet verbonden is met de heatsink van de cpu is in dit opzicht geen goede zaak.
De ati in m'n vorige lappie werd perfect passief gekoeld, de nvidia in de laptop van m'n oom ook, maar bij m'n acer is het brak.
Version 1.4.2.8 Bluetooth drivers voor de Acer TM80x op de volgende link (helemaal onderaan, staat ook nog een andere 1.4.x.x driver en de oude 1.3.x.x driver)
Net geinstalleerd en tot nu toe ziet het er goed uit.
http://www.acer.com.sg/su...tegory_=Windows+XP+Driver
Net geinstalleerd en tot nu toe ziet het er goed uit.
http://www.acer.com.sg/su...tegory_=Windows+XP+Driver
"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou
Ja en het leukste is dat zoiets dan nog dat het gebeurt terwijl je helemaal niet gamed.Speedpete schreef op 13 juli 2004 @ 21:01:
[...]
Nee, maar als bij normaal gebruik je je laptop een maand kwijt bent omdat de gpu oververhit, dan ga je toch twijfelen of het goed in elkaar zit. Een kleine heatsink die niet verbonden is met de heatsink van de cpu is in dit opzicht geen goede zaak.
De ati in m'n vorige lappie werd perfect passief gekoeld, de nvidia in de laptop van m'n oom ook, maar bij m'n acer is het brak.
En ik heb geloof volgende week eindelijk tijd om Acer weer te bellen.
Erg fijn die service, je meer dan 1 maand lang dingen beloven en niet na komen.
FWIW: Deze drivers voegen de Voice gateway en HID support toe, dus kun je je laptop als headset voor je mobiel gebruiken en met een bluetooth-muis werken.ChecKege schreef op 13 juli 2004 @ 21:43:
Version 1.4.2.8 Bluetooth drivers voor de Acer TM80x op de volgende link (helemaal onderaan, staat ook nog een andere 1.4.x.x driver en de oude 1.3.x.x driver)
Mocht tijd worden deze drivers. Voor m'n MSI dongle waren de 1.4 allang beschikbaar, en heb m'n laptop al enige tijd geleden voorzien van gehackte v1.4. Irritant dat Widcomm zo lastig doet met die drivers.. Heb die v1.4 dus gewoon legaal, en kon ze niet eens installeren op laptop
Leer ons de Travelmate 800 serie kennen 
1 klein stukkie heatpipe had veel problemen kunnen voorkomen, of 1 grote heatsink in plaats van 2... Maar helaas, maar dat zijn productiefouten en kinderziektes. Ik hoop voor de 8000-bezitters dat het probleem daar aangepakt is.
--
Overigens werkt m'n wlan ook weer. Bleek dus een XP probleem te zijn, accesspoint op broadcast ssid gezet, xp verbond, broadcast uitgezet en alles blijft werken. Netwerk is wel weer vlot wat het sinds m'n rma niet meer was. Heb nu de 1.2.2.9 drivers van 24 april, deze zijn hier te vinden.
1 klein stukkie heatpipe had veel problemen kunnen voorkomen, of 1 grote heatsink in plaats van 2... Maar helaas, maar dat zijn productiefouten en kinderziektes. Ik hoop voor de 8000-bezitters dat het probleem daar aangepakt is.
Bluetooth is zo'n geweldige uitbreiding, mits je de tools hebt. Op m'n werk gebruik ik niet anders. Asus A620bt synct met workstation via een sitecom stickje en ik wissel met hetzelfde stickje bestanden uit tussen lappie en workstation, werkt top. Alleen nog een gsm met bluetoothNexxennium schreef op 13 juli 2004 @ 23:08:
[...]
FWIW: Deze drivers voegen de Voice gateway en HID support toe, dus kun je je laptop als headset voor je mobiel gebruiken en met een bluetooth-muis werken.
Mocht tijd worden deze drivers. Voor m'n MSI dongle waren de 1.4 allang beschikbaar, en heb m'n laptop al enige tijd geleden voorzien van gehackte v1.4. Irritant dat Widcomm zo lastig doet met die drivers.. Heb die v1.4 dus gewoon legaal, en kon ze niet eens installeren op laptop
--
Overigens werkt m'n wlan ook weer. Bleek dus een XP probleem te zijn, accesspoint op broadcast ssid gezet, xp verbond, broadcast uitgezet en alles blijft werken. Netwerk is wel weer vlot wat het sinds m'n rma niet meer was. Heb nu de 1.2.2.9 drivers van 24 april, deze zijn hier te vinden.
[ Voor 70% gewijzigd door Speedpete op 13-07-2004 23:17 ]
Bluetooth is idd geweldig. Als ik de trein m'n vouwPC bij me heb, is het rustig verder nerden en IM'en via bluetooth naar m'n Siemens S55 met GPRS. Zelfde geldt voor PDA.
Thuis gebruik ik, bij gebrek aan WLAN, bluetooth voor de wireless verbinding naar internet. Voor wat surfwerk of terminal session is dat prima. Voor het grote werk gaat het FireWire-kabeltje de zijkant in.
Heb het idee dat Bluetooth een beetje het ondergeschoven kindje blijft. Maar het pairen van devices gaat toch enorm veel makkelijker dan met WLAN en al haar security-meuk...
Thuis gebruik ik, bij gebrek aan WLAN, bluetooth voor de wireless verbinding naar internet. Voor wat surfwerk of terminal session is dat prima. Voor het grote werk gaat het FireWire-kabeltje de zijkant in.
Heb het idee dat Bluetooth een beetje het ondergeschoven kindje blijft. Maar het pairen van devices gaat toch enorm veel makkelijker dan met WLAN en al haar security-meuk...
Bluetooth wordt steeds beter en is perfecte vervanger van IR, zoals het ook bedoelt is. Als alleen nou eens alle bedrijven die het gebruiken dezelfde structuur volgden en niet allemaal hun eigen stacks gaan schrijven. Vooral in het begin was dat een ramp, maar het wordt nu steeds beter. Heb je tenminste geen aparte dongle nodig van merk X om met de bluetooth muis van merk X te werken...
RS_003, had jij destijds, half jaar geleden ondertussen weer? ook een scheurtje in behuizing van het scherm? Of iemand anders.
Heb je em daarvoor RMA gestuurd en is dat gefixt of is daar niets aan gedaan?
Aangezien ik ook nog steeds een scheurtje heb (Goh, raar dat die niet verdwijnen) en nu vakantie heb en me laptop eindelijk zou kunnen missen
Maar als Acer daar niets aan doet, ga ik hem ook niet opsturen.
En het losser zittende scherm wat ik ook nog steeds heb, was geloof ik zelf op te lossen door een paar schroefjes aan te draaien, nog steeds niet gedaan, omdat ik nog in de garantie zit
Aangezien ik ook nog steeds een scheurtje heb (Goh, raar dat die niet verdwijnen) en nu vakantie heb en me laptop eindelijk zou kunnen missen
En het losser zittende scherm wat ik ook nog steeds heb, was geloof ik zelf op te lossen door een paar schroefjes aan te draaien, nog steeds niet gedaan, omdat ik nog in de garantie zit
Verwijderd
Hallo RS_003,
Heb al een tijdje deze forum gelezen en moet vaststellen dat de ACER support nogal te wensen overlaat. Ben al op de sukkeltoer sinds ik mijn Acer Aspire 1353LC gekocht heb op 27/12/2003. Probleem, wel hij moet full speed kunnen draaien op 1800MHz, maar krijg hem slechts op 1061MHz. En neen het ligt niet aan instellingen of drivers e.d. Krijg hem enkel op volle snelheid als ik hem forceer met een programma CPUMSR.Maar dat terzijde. De laptop is nu 1 maand in RMA en ik hoor of zie er niets meer van. Op Emails wordt niet gereageerd, telefonisch moet ik via de helpline (België)en daar kom ik in een eindeloze wachtrij met het welbekende deuntje van "Al onze medewerkers zijn momenteel .....enz" en maar geld kosten, maar niets opleveren.
Heb wel onmiddellijk iemand aan de lijn in Nederland of Duitsland, maar daar kan men mij niet verder helpen en wordt ik verwezen naar de Helpdesk België, alhoewel mijn laptop zicht in RMA te 's Hertogenbosch bevindt.
Ik weet dus hoegenaamd niet wat er aan de hand is.
RS_003,jij hebt al Emails gestuurd naar de manager. Kun je mij dat Email adres eens bezorgen , of een degelijk telefoonnummer?
Heb hier nog een pittige link van iemand die zijn beklag doet over de ACER support, hopelijk moet ik die kerel geen gelijk geven .
http://www.valdyas.org/fa...hardware/acer.wikieditish
Heb al een tijdje deze forum gelezen en moet vaststellen dat de ACER support nogal te wensen overlaat. Ben al op de sukkeltoer sinds ik mijn Acer Aspire 1353LC gekocht heb op 27/12/2003. Probleem, wel hij moet full speed kunnen draaien op 1800MHz, maar krijg hem slechts op 1061MHz. En neen het ligt niet aan instellingen of drivers e.d. Krijg hem enkel op volle snelheid als ik hem forceer met een programma CPUMSR.Maar dat terzijde. De laptop is nu 1 maand in RMA en ik hoor of zie er niets meer van. Op Emails wordt niet gereageerd, telefonisch moet ik via de helpline (België)en daar kom ik in een eindeloze wachtrij met het welbekende deuntje van "Al onze medewerkers zijn momenteel .....enz" en maar geld kosten, maar niets opleveren.
Ik weet dus hoegenaamd niet wat er aan de hand is.
RS_003,jij hebt al Emails gestuurd naar de manager. Kun je mij dat Email adres eens bezorgen , of een degelijk telefoonnummer?
Heb hier nog een pittige link van iemand die zijn beklag doet over de ACER support, hopelijk moet ik die kerel geen gelijk geven .
Verwijderd
Ik ben geen RS_003 maar ik kan je wel deze tip geven. Gebruik dit telefoonnummer: 073 6459645. Dat is het nummer van Acer Den Bosch, vraag dan naar de technische dienst. Je betaalt dan in ieder geval normaal gesprekstarief.
Verwijderd
Ik heb die scheurtjes (en pics gepost), ik wacht tot een maand voor mn garantie afloopt... Ze zitten mooi symetrisch en storen me niet.Nakebod schreef op 14 juli 2004 @ 13:27:
RS_003, had jij destijds, half jaar geleden ondertussen weer? ook een scheurtje in behuizing van het scherm? Of iemand anders.
Als je je laptop openmaakt volgens de handleiding en de schroefjes aandraait zal niemand zien dat je hem open hebt gehad. Ik heb een tijdje eerder zelfs iemand gezien met een bultje bij de touchpad, dat is dus een te groot schroefje die te ver is doorgedraaid (blijkt dat acer zelf ook foutjes kan maken
Ik heb ook het probleem met scheurtjes in de zijkanten van mn tm800 scherm. Eind vorig jaar had ik mn lappie met rma naar acer gestuurd ivm met een zwiepend scherm wat gerepareerd is.
Een paar maanden terug kreeg ik last van scheurtjes in de omlijsting van het scherm en een zwiepend scherm, omdat ik mn laptop nodig heb ivm studie kon ik deze niet terug sturen tot de zomervakantie.
In de tussentijd dat ik op mijn laptop verder werkte (met de scheurtjes), werden de scheurtjes alleen maar erger. Inmiddels heb ik mijn laptop opgestuurd, met scheurtjes en andere defecten. De andere defecten zijn: het draai mechaniek van het scherm aan de rechterzijde is helemaal los, zo los dat er 0,5 cm ruimte zit bij de twee behuizingsdelen van het scherm. En daarbij ook het bekende tm800 muisknopjes probleem.
Oke dit is slechte zaak van acer met de tm800 series, naar mijn mening. Ik heb de 1e revisie van de TM800 maar ondanks alles ben ik er zeer tevreden mee. De laptop zelf zit qwa behuizing waardeloos in elkaar maar ik heb nog geen hardwarematige problemen met mn lappie gehad en ik ben tevreden met de performance. M.a.w. ik heb altijd goed op deze laptop kunnen werken, afgezien van het 'zwiepende scherm'.
* Ik heb geprobeerd zelf het probleem te verhelpen door de (binnenste) omlijsting van de laptop te halen. Toen zag ik dat de schroeven, die het scherm en het andere deel van de laptop bijelkaar houd flink loszaten. Maar het onderste deel van de omlijsting was heel stevig vast geplakt met dubbelzijdig tape aan het frame van het tft scherm. Zo vast dat ik het niet aan durfde om de twee delen van elkaar los te trekken zonder schade toe te brengen (en rekening houdende met de scheurtjes en de garantie....). Misschien een idee voor acer om de schroefjes moervast te zetten met loctite
.
Een paar maanden terug kreeg ik last van scheurtjes in de omlijsting van het scherm en een zwiepend scherm, omdat ik mn laptop nodig heb ivm studie kon ik deze niet terug sturen tot de zomervakantie.
In de tussentijd dat ik op mijn laptop verder werkte (met de scheurtjes), werden de scheurtjes alleen maar erger. Inmiddels heb ik mijn laptop opgestuurd, met scheurtjes en andere defecten. De andere defecten zijn: het draai mechaniek van het scherm aan de rechterzijde is helemaal los, zo los dat er 0,5 cm ruimte zit bij de twee behuizingsdelen van het scherm. En daarbij ook het bekende tm800 muisknopjes probleem.
Oke dit is slechte zaak van acer met de tm800 series, naar mijn mening. Ik heb de 1e revisie van de TM800 maar ondanks alles ben ik er zeer tevreden mee. De laptop zelf zit qwa behuizing waardeloos in elkaar maar ik heb nog geen hardwarematige problemen met mn lappie gehad en ik ben tevreden met de performance. M.a.w. ik heb altijd goed op deze laptop kunnen werken, afgezien van het 'zwiepende scherm'.
* Ik heb geprobeerd zelf het probleem te verhelpen door de (binnenste) omlijsting van de laptop te halen. Toen zag ik dat de schroeven, die het scherm en het andere deel van de laptop bijelkaar houd flink loszaten. Maar het onderste deel van de omlijsting was heel stevig vast geplakt met dubbelzijdig tape aan het frame van het tft scherm. Zo vast dat ik het niet aan durfde om de twee delen van elkaar los te trekken zonder schade toe te brengen (en rekening houdende met de scheurtjes en de garantie....). Misschien een idee voor acer om de schroefjes moervast te zetten met loctite
[ Voor 3% gewijzigd door kacee op 15-07-2004 02:15 ]
Ik zit zelf met meerdere problemen. Maar twee daarvan zou ik graag vragen over willen stellen.
1. Zijn er meer mensen die problemen hebben met de firewire poort. Hij werkt namelijk niet met m'n iPod, niet met een laptop van een vriend en niet met de gewone PC. Maar hij staat wel gewoon bij netwerkverbindingen als een verbinding die het zou moeten doen. Maar moet ik misschien een andere driver installeren? De iPod doet het prima met USB 2.0.
2. Hiervan word ik echt bang. De laptop geeft namelijk artifacts bij het wakker worden uit de stand-by stand en sleep stand. Ik krijg dan een scherm met zwart/witte blokjes. Verder heb ik daar geen last van. Ik game niet echt op de laptop. En bij het counterstriken (wat ik niet echt vaak doe) heb ik nergens last van. Is dat ernstig?
Verder heb ik last van de "gebruikelijke" problemen. De toetsen van het toetsenbord slijten af. De muisknoppen werken nauwelijks meer. Pas na een keer of dertig klikken komt er beweging in....
1. Zijn er meer mensen die problemen hebben met de firewire poort. Hij werkt namelijk niet met m'n iPod, niet met een laptop van een vriend en niet met de gewone PC. Maar hij staat wel gewoon bij netwerkverbindingen als een verbinding die het zou moeten doen. Maar moet ik misschien een andere driver installeren? De iPod doet het prima met USB 2.0.
2. Hiervan word ik echt bang. De laptop geeft namelijk artifacts bij het wakker worden uit de stand-by stand en sleep stand. Ik krijg dan een scherm met zwart/witte blokjes. Verder heb ik daar geen last van. Ik game niet echt op de laptop. En bij het counterstriken (wat ik niet echt vaak doe) heb ik nergens last van. Is dat ernstig?
Verder heb ik last van de "gebruikelijke" problemen. De toetsen van het toetsenbord slijten af. De muisknoppen werken nauwelijks meer. Pas na een keer of dertig klikken komt er beweging in....
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 15-07-2004 12:42 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mijn ervaring met hibernate en windows, is dat het gewoon niet samen gaat 
Zowel met laptop, komt terug uit hibernate, heel veel mooie kleurtjes op het scherm, hard reset, en zelfs pc's die gewoon helemaal niet terug komen.
Dus ik gebruik dan ook maar geen hibernate.
Zowel met laptop, komt terug uit hibernate, heel veel mooie kleurtjes op het scherm, hard reset, en zelfs pc's die gewoon helemaal niet terug komen.
Dus ik gebruik dan ook maar geen hibernate.
Verwijderd
michel_waasdorp@acer-euro.comVerwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 20:18:
Kun je mij dat Email adres eens bezorgen , of een degelijk telefoonnummer?
1. That is, als hij nog steeds manager op de TD is.
2. Op een gegeven moment antwoorde hij mijn -altijd vriendelijke- mails ook niet meer.
/me is blij dat hij al een lange tijd probleemloos is, knock knock
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 11:50 ]
1. Nog nooit problemen mee gehad, werkt perfect met m'n digitale moviecam. Al itunes ofzo geinstalleerd?w-k-pieters schreef op 15 juli 2004 @ 11:10:
Ik zit zelf met meerdere problemen. Maar twee daarvan zou ik graag vragen over willen stellen.
1. Zijn er meer mensen die problemen hebben met de firewire poort. Hij werkt namelijk niet met m'n iPod, niet met een laptop van een vriend en niet met de gewone PC. Maar hij staat wel gewoon bij netwerkverbindingen als een verbinding die het zou moeten doen. Maar moet ik misschien een andere driver installeren?
2. Hiervan word ik echt bang. De laptop geeft namelijk artifacts bij het wakker worden uit de stand-by stand en sleep stand. Ik krijg dan een scherm met zwart/witte blokjes. Verder heb ik daar geen last van. Ik game niet echt op de laptop. Is dat ernstig?
2. Is volgens mij al vaker langsgekomen als veelvoorkomend probleem...
Ik heb mijn post iets aangepast. iTunes heb ik geinstalleerd voor de iPod, met USB 2.0 doet ie het prima.Speedpete schreef op 15 juli 2004 @ 12:28:
[...]
1. Nog nooit problemen mee gehad, werkt perfect met m'n digitale moviecam. Al itunes ofzo geinstalleerd?
2. Is volgens mij al vaker langsgekomen als veelvoorkomend probleem...
De artifacts, hoor ik wel van na het gamen, dus bij hoge belasting, of gewoon altijd (chip is kapot). Maar ik heb het nog niet gelezen na stand by. Als de hele laptop juist koud is... Maar ik ga hem toch binnenkort opsturen. Kan ie mooi tijdens mijn vakantie worden gerepareerd.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Heb getelefoneerd en had onmiddellijk iemand aan de lijn. Deelde mij enkel mede dat het toestel "in behandeling" is. Toch al iets.Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 20:26:
[...]
Ik ben geen RS_003 maar ik kan je wel deze tip geven. Gebruik dit telefoonnummer: 073 6459645. Dat is het nummer van Acer Den Bosch, vraag dan naar de technische dienst. Je betaalt dan in ieder geval normaal gesprekstarief.
Alvast bedankt voor de tip
1. Werkt jouw firewire poort wel met andere apparatuur? Probeer is een netwerkje te maken met je andere computers. Als het dan nog niet werkt, dan is ie waarschijnlijk kapot. De firewire poort van de acer is namelijk erg zwak. Je moet echt een paar keer flink aanduwen voordat ie wilt werken en soms werkt het ook nog door iets naar beneden te drukken of juist naar boven. Je moet gewoon flink wat proberen met die firewire poort, maar wel uitkijken.w-k-pieters schreef op 15 juli 2004 @ 11:10:
2. Je moet de powerplay van de videokaart uitzetten. Stond dacht ik in de startpost.
heb ik niet meer :P
1. Het aanduwen enzo ga ik nog even proberen.Hamlet schreef op 15 juli 2004 @ 15:25:
[...]
1. Werkt jouw firewire poort wel met andere apparatuur? Probeer is een netwerkje te maken met je andere computers. Als het dan nog niet werkt, dan is ie waarschijnlijk kapot. De firewire poort van de acer is namelijk erg zwak. Je moet echt een paar keer flink aanduwen voordat ie wilt werken en soms werkt het ook nog door iets naar beneden te drukken of juist naar boven. Je moet gewoon flink wat proberen met die firewire poort, maar wel uitkijken.
2. Je moet de powerplay van de videokaart uitzetten. Stond dacht ik in de startpost.
2. Met powerplay uit, krijg ik andere artifacts

Zo nou ik heb gebeld:
1e keer naar dat 073 nummer: Nee ik ga u niet door verbinden, je moet het 0900 nummer bellen. Ik kan dat niet ...
Dus ik 2x dat 0900 nummer bellen maar daar kreeg ik helemaal geen reactie op
Dus ik weer naar dat 073 nummer gebeld.
Nu kreeg ik een andere vrouw en deze verbond mij dus binnen 10 sec door naar de Helpdesk (hoezo ik kan dat niet
...)
Dus ik iemand gesproken, nee hij kon me niet de baas geven, hij wou wel het gesprek aan hem voorleggen. Dus nu wacht ik weer op telefoon...
Had iemand nog het nummer van de baas daar? Want ik zou hem nu toch graag persoonlijk spreken.
Ik krijg als het goed is volgens een medewerker (Michael) een nieuwe laptop.
Eindelijk, deze Michael wou me tenminste helpen. Bedankt
1e keer naar dat 073 nummer: Nee ik ga u niet door verbinden, je moet het 0900 nummer bellen. Ik kan dat niet ...
Dus ik 2x dat 0900 nummer bellen maar daar kreeg ik helemaal geen reactie op
Dus ik weer naar dat 073 nummer gebeld.
Nu kreeg ik een andere vrouw en deze verbond mij dus binnen 10 sec door naar de Helpdesk (hoezo ik kan dat niet

Dus ik iemand gesproken, nee hij kon me niet de baas geven, hij wou wel het gesprek aan hem voorleggen. Dus nu wacht ik weer op telefoon...
Had iemand nog het nummer van de baas daar? Want ik zou hem nu toch graag persoonlijk spreken.
Ik krijg als het goed is volgens een medewerker (Michael) een nieuwe laptop.
Eindelijk, deze Michael wou me tenminste helpen. Bedankt
[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 20-07-2004 15:46 ]
Verwijderd
Bijna een jaar geleden een TravelMate 800 LCIB gekocht en ben er heel tevreden mee. Heb geen last van piepjes ofzo. Ik heb alleen wel problemen met de videokaart. Na wat gebel met de klantenservice heb ik de laptop opgestuurd. Dat is nu ruim een maand geleden. Hij zou met 7 werkdagen weer bij mij thuis worden gebracht, niet dus...
Na mijn vakantie had ik toch wel een briefje van de TPG post in de brievenbus verwacht, maar dat was niet het geval. Toen ik weer met de klantenservice heb gebeld zeiden ze dat ze er nog niets aan gedaan hadden. Deze donderdag zouden ze er aan beginnenen ik zou het op dinsdag thuis bezorgd krijgen.
Als dat niet zo is ga ik gelijk weer bellen.
Mijn volgende laptop word of geen Acer of een Acer met extra garantie!
Na mijn vakantie had ik toch wel een briefje van de TPG post in de brievenbus verwacht, maar dat was niet het geval. Toen ik weer met de klantenservice heb gebeld zeiden ze dat ze er nog niets aan gedaan hadden. Deze donderdag zouden ze er aan beginnenen ik zou het op dinsdag thuis bezorgd krijgen.
Net even gebeld (had contact binnnen 20 seconde, dus lekker vlot) en nu blijkt dat ze mijn laptop vanuit Belgie naar Den Bosch hebben gestuurd en vervolgens naar Duitsland. Maar goed ze verzekeren me dat hij eind volgende week klaar zou zijn en dan zou ik hem dus ongeveer 2,5 weken gemist hebben.
Eerlijk gezegd vind ik dit best goede service.... al met al valt 2,5 weken nog wel mee.
Samsung doet er ruim 4 maanden over om een monitor te maken (tot 2x toe) en met Dell en Philips heb ik ook geen beste ervaring.
Nu is het alleen nog afwachten in welke staat ik hem terug krijg natuurlijk. Hopen dat alle problemen opgelost zijn.
Eerlijk gezegd vind ik dit best goede service.... al met al valt 2,5 weken nog wel mee.
Samsung doet er ruim 4 maanden over om een monitor te maken (tot 2x toe) en met Dell en Philips heb ik ook geen beste ervaring.
Nu is het alleen nog afwachten in welke staat ik hem terug krijg natuurlijk. Hopen dat alle problemen opgelost zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Schmoove op 21-07-2004 14:52 ]
Verwijderd
SCHMOOVE,
Hopelijk klopt het wat ze jou verteld hebben. Mijne werd rechtstreeks naar 's Hertogenbosch gestuurd en is daar nu al meer dan een maand. Vorige week wist men mij te vertellen dat hij op de planning van die week stond. Nu één week later nog geen nieuws en oorspronkelijk werd mij medegedeeld dat de reparatietijd 5 tot 10 werkdagen zou duren. Het zijn volgens mij zEEEEEEEEEEEEEEEEEr elastische werkdagen.
Dit is in elk geval geen service. Moet me nog een TFT scherm kopen en het zal zeker niet van ACER komen. Het is de enige mogelijkheid die we als consument hebben om hen duidelijk te maken dat deze werkwijze niet kan.
Wij zijn totaal aan hen overgeleverd tot ik mij een dezer eens deftig kwaad maak en ik terplaatse in 's Hertogenbosch de boel op stelten ga zetten.
Hopelijk klopt het wat ze jou verteld hebben. Mijne werd rechtstreeks naar 's Hertogenbosch gestuurd en is daar nu al meer dan een maand. Vorige week wist men mij te vertellen dat hij op de planning van die week stond. Nu één week later nog geen nieuws en oorspronkelijk werd mij medegedeeld dat de reparatietijd 5 tot 10 werkdagen zou duren. Het zijn volgens mij zEEEEEEEEEEEEEEEEEr elastische werkdagen.
Dit is in elk geval geen service. Moet me nog een TFT scherm kopen en het zal zeker niet van ACER komen. Het is de enige mogelijkheid die we als consument hebben om hen duidelijk te maken dat deze werkwijze niet kan.
Wij zijn totaal aan hen overgeleverd tot ik mij een dezer eens deftig kwaad maak en ik terplaatse in 's Hertogenbosch de boel op stelten ga zetten.

Verwijderd
Heb net mijn laptop weer binnen gekregen! Er zat een briefje bij met wat ze hebben gedaan. Ze hebben het moederbord vervangen.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:39:
Bijna een jaar geleden een TravelMate 800 LCIB gekocht en ben er heel tevreden mee. Heb geen last van piepjes ofzo. Ik heb alleen wel problemen met de videokaart. Na wat gebel met de klantenservice heb ik de laptop opgestuurd. Dat is nu ruim een maand geleden. Hij zou met 7 werkdagen weer bij mij thuis worden gebracht, niet dus...![]()
Alles werkt weer zoals het hoort!
Jaja. DE vraag is: hebben ze de bron van alle elende nou ook aangepakt? M.a.w., hebben ze een adequate koeling op de GPU gezet, of is het nog steeds het stukje metaal met tape vastgeplakt?Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 19:30:
[...]
Heb net mijn laptop weer binnen gekregen! Er zat een briefje bij met wat ze hebben gedaan. Ze hebben het moederbord vervangen.
Alles werkt weer zoals het hoort!
Nee, ik heb Acer gesproken, en deze wisten het niet, tenminste. De man die ik sprak (al eens eerder gesproken) weet best wat van computers lijkt me, maar toen ik het aan hem vertelde en ook dit topic liet zien was het nieuw voor hem.Nexxennium schreef op 22 juli 2004 @ 19:35:
[...]
Jaja. DE vraag is: hebben ze de bron van alle elende nou ook aangepakt? M.a.w., hebben ze een adequate koeling op de GPU gezet, of is het nog steeds het stukje metaal met tape vastgeplakt?
Maargoed, al zouden ze het weten. Ik geloof niet dat ze dit 123 fixen. Want dat ding is gewoon teklein... er zou ook volgens mij niet eens een fan op passen
Als het niet is aangepakt hoop ik voor de 800* bezitters dat de koeling voor de 9700 toch anders is dan die van de 9000, want als ook die laptops uit gaan vallen vanwege oververhitting van de gpu...RS_003 schreef op 22 juli 2004 @ 19:38:
[...]
Nee, ik heb Acer gesproken, en deze wisten het niet, tenminste. De man die ik sprak (al eens eerder gesproken) weet best wat van computers lijkt me, maar toen ik het aan hem vertelde en ook dit topic liet zien was het nieuw voor hem.
Maargoed, al zouden ze het weten. Ik geloof niet dat ze dit 123 fixen. Want dat ding is gewoon teklein... er zou ook volgens mij niet eens een fan op passen
Dit topic is gesloten.