[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 8.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

onder het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb nu een probleem met mijn travelmate:
de harddisk wordt niet meer gedetecteerd in de BIOS .
Ik heb dit 2 dagen geleden ook al eens voorgehad, maar toen werkte alles plots weer.
Nu krijg ik 'm echter helemaal niet meer aan de praat ...

Zijn er nog mensen die dit voorgehad hebben?
Is dit de HD dit sterft of een ander probleem?

De laptop is 1j en maand oud, en nét buiten garantie dus ... Grrr :( ...

Edit: Het rare is, als ik mijn laptop een halfuurtje zonder stroom zet (noch batterij, noch adapter dus),
dan kan ik 1x booten mét HD, maar bij de volgende boot is 'm weer weg...
Heeft iemand énig idee wat dit zou kunnen betekenen?

[ Voor 23% gewijzigd door DieterVDW op 22-01-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 22:51

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb deze laptop nu sinds juli 2003 en op dit moment treden de volgende problemen op:

- touchpad lijkt defect te zijn, alhoewel deze nog wel gedetecteerd wordt in apparaatbeheer
- scherm "zwiept"
- scheur in de rand van het scherm aan de linkerkant
- sommige toetsen zijn volledig afgesleten ;)

En gisteren hoorde ik een zeer hoog piepend geluid, en ik vermoed dat dit geluid uit de laptop komt.

Misschien toch maar eens langzaamaan gaan uitkijken naar een nieuwe laptop..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

tot overmaat van ramp lijkt de videokaart vanavond defect te zijn geraakt, allemaal rare lijntjes en blokken op het scherm, dit al meteen in het POST scherm :(
Het touchpad doet 't nu wel weer (voor zover ik dat kan zien in een zeer verstoorde Windows) :?

[ Voor 23% gewijzigd door CAP-Team op 14-08-2006 23:04 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Crap! M'n scherm is rechtsonder bij de scharnier in 2 stukken gebroken. Het scherm werkt nog prima alleen hij kan niet meer dicht :(

Ik vrees dat je nu wel kan stellen dat ie total loss is aangezien repareren vast duurder is dan wat ie nog op zou kunnen leveren? Als Acer uberhaupt nog deze schermen heeft liggen..

/edit:
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/9813/kapothz7.jpg
:X

[ Voor 10% gewijzigd door MAZZA op 13-09-2006 22:19 ]

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 22:27
Wauw, dat ziet er niet lekker uit. Je kunt natuurlijk ook het hele scherm eraf halen en het restant aan een LCD monitor hangen. Is niet zo portable meer maar thuis nog goed te gebruiken. Dan heb je ook een stuk helderder scherm want overdag is de helderheid niet best van het originale Acer scherm. Die van mij is nog steeds up en running na bijna drie jaar!

• CAP-Team

CAP-Team

'k heb m'n travelmate nu bij IMD staan ter reparatie. mobo wordt iig vervangen, en ik laat ze ook naar het scherm kijken ivm wiebelen en de scheur in de lijst. Al met al komen de kosten niet boven de 350 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Mijn travelmate geeft nu voor de 4e x kuren. Wanneer die ff aanstaat slaat het scherm op zwart. Denk een oververhitte gpu.
Helaas is de garantie net een maand geleden verlopen dus dat wordt sparen voor een nieuwe.
Geen Acer meer voor mij. :X

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ik zou eerst Acer 's bellen. Je hebt sowieso garantie op reparaties en het is een structureel probleem, zou het er niet bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
you gotta love it ;)

Acer ontkent trouwens nogsteeds dat dit een serie is met veel problemen.
Maar als je ziet hoeveel mensen wel niet terugkomende problemen hebben (scherm wat zwiebert, vga kaart die doorfikt en diversen ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Anoniem: 85511 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:17:
Ik zou eerst Acer 's bellen. Je hebt sowieso garantie op reparaties en het is een structureel probleem, zou het er niet bij laten zitten.
Heeft geen zin, de vorige reparatie was in mei vorig jaar. Dus de garantie op reparatie is ook verlopen.

Wat een tyfus ding zeg |:(

Ik heb er ook gewoon geen kracht meer voor :D

Het wordt 100% zeker NOOIT meer een ACER.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 11:50
Roberto schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:35:
you gotta love it ;)

Acer ontkent trouwens nogsteeds dat dit een serie is met veel problemen.
Maar als je ziet hoeveel mensen wel niet terugkomende problemen hebben (scherm wat zwiebert, vga kaart die doorfikt en diversen ...)
Inderdaad het is tot daar aan toe dat er problemen zijn, maar als de fabrikant dat vervolgens gewoon toegeeft en niet moeilijk doet bij repareren/omruilen dan heb je een stuk minder gedoe. Volgens mij had Acer zich dan én geld én klanten kunnen besparen.
fulgore schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:01:
[...]
Het wordt 100% zeker NOOIT meer een ACER.
Ey :w Join the club ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Nouja, er kan natuurlijk eens wat mis gaan bij het ontwerp. Waar ik gewoon niet bij kan, is dat ze, ondanks de vele mensen met identieke problemen, er gewoon geen structurele oplossing voor hebben gemaakt. M.n. zwiepend scherm en 'doorfikkende' GPU hebben ze bij mijn weten nooit serieus gefixt. En dan kun je zoveel moederborden omruilen als je wilt, maar het blijft een slecht design dus het probleem blijft terugkeren.

Ach, in geval van Acer trok ik aan het langste eind en kreeg €200 op de koop toe, maar een acer komt er bij mij niet in en ik raad het ook eenieder af. Dat geintje kost ze toch méér dan €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn acer heeft het na 3 jaar ook begeven helaas.

Tijdens het opstarten loopt WinXP vast in het bootscherm.

In safe mode heb ik een schaakbord (allemaal strepen).

Klopt het dat ik de gpu zelf niet kan vervangen? Hele mobo vervangen? Iemand een idee wat zoiets kost? Ervaringen mee?

Nieuwe Asus Laptop + onsite garantie is al onderweg, mar zou wel mooi zijn als ik voor weinig deze laptop nog werkend krijg.

Toch wel zonde, heb er iets van 1400 euro voor betaald.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Heb m'n Acer nu weer terug van reparatie. Nieuw scherm, deze wiebelt nu ook niet meer en mobo/videokaart vervangen :)
Hopen dat ie nu nog een tijdje meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:02
Mijn laptop lag al een tijdje 'defect' op de plank... vandaag maar de moed genomen deze weer inelkaar te zetten.. het probleem was de beeldweergave... veel blokjes etc...
Nu heb ik het nog wel, wanneer windows gewoon 'idle' draait en ik niets doe is er niets aan de hand. Als er wat gedaan moet worden is het probleem weer terug... dit zal vast wel een kapotte gpu zijn ofniet? en garantie heb ik inmiddels al een jaar niet meer

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Hmm kreeg gisteren de klacht dat het geluid het niet meer deed.. echt van alles geprobeerd, er komt géén geluid uit de speaker. Als ik een koptelefoon aansluit hoor ik wél geluid.
Morgen maar weer es bellen met IMD, ik ga uiteraard niet betalen voor een reparatie als ik ineens geen geluid meer krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
CAP-Team schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:30:
Hmm kreeg gisteren de klacht dat het geluid het niet meer deed.. echt van alles geprobeerd, er komt géén geluid uit de speaker. Als ik een koptelefoon aansluit hoor ik wél geluid.
Morgen maar weer es bellen met IMD, ik ga uiteraard niet betalen voor een reparatie als ik ineens geen geluid meer krijg..
Dit had ik ook toen mijn Acer terug kwam van reparatie. Moederbord was vervangen en het bleek dat ze vergeten waren het luidsprekersnoertje aan te sluiten..., heb 'm dus zelf opengemaakt en stekkertje erin geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Morgen hoor ik of er iemand langsgestuurd wordt om 'm bij mij thuis te repareren of dat ik 'm gratis kan laten ophalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Wie weet een goed adresje waar ik een qwerty toetsenbord kan bestellen voor mijn TM803?

Heb al redelijk wat adresjes gevonden zowel binnen als buitenland, maar misschien dat iemand ergens al goede ervaringen heeft.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Weet iemand waar je de optionele 'AcerMedia bay 2nd HDD Module' kunt krijgen? Ik heb nog een laptopschijf over en wil die in mijn good old Acer plaatsen die het nog prima doet!

<edit>Heb wel wat gevonden maar dat is inclusief 40GB harddisk en niet helemaal de prijs die ik in gedachten had...
http://www.shopje.com/bed...630-mediabay-p-86103.html
</edit>

Zoek eigenlijk een lege module maar denk niet dat ie er is.

[ Voor 42% gewijzigd door BigSurf op 02-03-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Wie heeft interesse in mijn Acer TM 803?

met 1024+256 MB intern en pas vervangen toetsenbord (ivm slijtage).

Mailen kan naar t_melano@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

Heeft iemand al vista derop geplaatst ?

Ik wel en ie start traag op maar werkt verder wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 20:11
Ik heb echt een k** probleem, vanmorgen leek Windows vastgelopen te zijn, muis en tobo deed het nietmeer, het enigste wat ik nog kon is het nb aan uit zetten, maar toen ging het helemaal mis.

Wanneer ik de powerknop induw, gaat de numlock, hdled etc even aan (normaal), ik hoor de hd opspinnen, cdrom word aangesproken en de fan gaat ook even draaien, de normale post dus.
Alleen krijg ik geen beeld, de backlight gaat niet aan en er is ook geen beeld als ik er met een zaklamp op schijn of een externe monitor aansluit.
Windows lijkt ook niet door te starten want de hd blijft na het opspinnen stil.
Hij lijkt wel te reageren op het tobo, met een ctrl + alt + del begint hij weer opnieuw, ook de bleutooth knopjes aan de voorkant reageren.

Wat ik al geprobeert heb:
- De accu eruit en adaptor afgekoppeld en een 10tal aanuit knop ingeduwt (de medion trick >:) )
- Hd, cdrom en ram er een keer uitgehaald en gekeken of hij verder kwam -> nope

Zijn er nog dingen die ik kan uitproberen want ik vind het echt zonde, hij is ook buitengarantie en heb geen zin om nog geld uit te geven aan deze toch wel verouderde nb.

Wat ik ook nog kan testen, maar dat doe ik liever als ik totaal geen idee meer heb waar aan het kan liggen is alle kabeltjes binnenin even aanduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 103711 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:58:

met hoeveel geheugen is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
The_wave schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:27:
Ik heb echt een k** probleem, vanmorgen leek Windows vastgelopen te zijn, muis en tobo deed het nietmeer, het enigste wat ik nog kon is het nb aan uit zetten, maar toen ging het helemaal mis.
Heb ik ook gehad..., is toen naar Acer gegaan en hebben ze het moederbord vervangen. Gelukkig zat ik nog binnen de twee jaar garantie. Dus het ziet er slecht voor je uit ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

The_wave schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:27:

Wanneer ik de powerknop induw, gaat de numlock, hdled etc even aan (normaal), ik hoor de hd opspinnen, cdrom word aangesproken en de fan gaat ook even draaien, de normale post dus.
Alleen krijg ik geen beeld, de backlight gaat niet aan en er is ook geen beeld als ik er met een zaklamp op schijn of een externe monitor aansluit.
Windows lijkt ook niet door te starten want de hd blijft na het opspinnen stil.
Hij lijkt wel te reageren op het tobo, met een ctrl + alt + del begint hij weer opnieuw, ook de bleutooth knopjes aan de voorkant reageren.

Wat ik al geprobeert heb:
- De accu eruit en adaptor afgekoppeld en een 10tal aanuit knop ingeduwt (de medion trick >:) )
- Hd, cdrom en ram er een keer uitgehaald en gekeken of hij verder kwam -> nope

Zijn er nog dingen die ik kan uitproberen want ik vind het echt zonde, hij is ook buitengarantie en heb geen zin om nog geld uit te geven aan deze toch wel verouderde nb.

Wat ik ook nog kan testen, maar dat doe ik liever als ik totaal geen idee meer heb waar aan het kan liggen is alle kabeltjes binnenin even aanduwen.
probeer er eens een externe monitor aan te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
Heb ik gedaan maar geen signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Anoniem: 103711 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:58:

Draai het al een paar maandjes. Werkt snel.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:36
Mooooody schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:50:
[...]

Kreeg jij alle drivers aan de praat dan? Bij mijn 803 lukte het maar niet om de netwerkkaart te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
BigSurf schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:36:
[...]

Heb ik ook gehad..., is toen naar Acer gegaan en hebben ze het moederbord vervangen. Gelukkig zat ik nog binnen de twee jaar garantie. Dus het ziet er slecht voor je uit ben ik bang.
Ik heb op Ebay een mainboard gezien van deze notebook voor een prijs van 180euro en 6maanden garantie. Ik ben aan het twijfelen of dit de moeite is om hem te herstellen, als dit een bekend probleem is en na 1 jaar weer stuk is...
Ook dat ik over enkele maanden een volledig nieuwe pc wou aanschaffen doet mij twijfelen, ik gebruik de notebook als desktop nu zodus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Mooooody schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
WaSteiL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:32:
[...]

Kreeg jij alle drivers aan de praat dan? Bij mijn 803 lukte het maar niet om de netwerkkaart te laten werken.
Het is toch gewoon een standaardkaartje van Intel? En als je bij Intel eens een actuele versie downloadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

WaSteiL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:32:
[...]

Gewoon de Broadcom drivers installeren.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

j-w schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:33:
[...]

1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

sinds kort heeft mijn TM800 ook GPU problemen. C&C Generals loopt na 30 seconden vast en zelfs tijdens het surfen krijg ik wel eens een vastloper.

Mijn vraag is: is het iemand gelukt om de GPU-problemen zelf te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
Ik denk dat dit niet te fixen is :/ Gisteren startte mijn notebook na lang niet werken terug op, maar het beeld was onduidelijk, vierkantjes en strepen er doorheen, ook via de externe monitor.
Na een reboot was ie weer dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mocht je er nog werk van willen maken: je zou het GPU-probleem als een ontwerpfout kunnen zien, dan gelden er hele andere regels dan bij normale fabricagefouten. Ik meen zelfs dat het dan 'levenslang' geldt, althans levenslang voor het apparaat in kwestie. Of je daar nog veel aan hebt nu het apparaat zo'n 3,5-4 jaar oud is weet ik niet.

Anoniem: 163039

Zie Search :).

[ Voor 85% gewijzigd door Thandor op 27-08-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

Vandaag water over het toetsenbord gehad, en nu typt hij nog de juiste letter maar met een dollarteken erna. Weet iemand, of heeft iemand nog een toetsenbordje voor deze laptop ?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:54

MrKikker

Kansenjongere

Sorry voor de kick :D

kheb hier een Acer Travelmate 530 staan. leuk dingetje, enige nadeel is dat de cddrive fucked is.

het gaat om een DVD-RW COMBO DRIVE 24X QSI SBW-241

nou ben ik al 2 dagen fulltime bezig geweest om een vervanger te vinden, die ik ook heb gevonden maar dat zijn meestal buitenlandse sites. ook eentje op marktplaats maar de kans dat die nu nog reageert is miniem.

het probleem met de cddrive is dat hij wel door windows/bios wordt herkend, maar zodra je er een cd in stopt hij onophoudelijk flipt (dwz op volle snelheid spinnen en niets lezen). zodra er een normale dvd in wordt gelegd doet hij dat niet maar via deze computer -> cd drive is geen informatie te krijgen (0kb op schijf, geen info op schijf).

een firmware update is me niet gelukt, ik heb alle juiste stappen gevolgd maar het apparaat wordt niet herkend door de firmware updater.

heeft iemand misschien suggesties hoe deze alsnog te fixen, of natuurlijk de gouden tip: waar kan ik (liefst op een nederlandse site) een (compatible) drive krijgen!

hartelijk dank.

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144125

Anoniem: 103711 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:09:
Vandaag water over het toetsenbord gehad, en nu typt hij nog de juiste letter maar met een dollarteken erna. Weet iemand, of heeft iemand nog een toetsenbordje voor deze laptop ?

Dank
Stuur me ff een mailtje (zie profiel), ik heb nog een toetsenbordje liggen. En ook nog een vrij nieuwe (half jaar oud) accu. Mijn GPU geeft mooie streepjes, zoals zovelen in dit topic, dus de laptop heb ik weinig meer aan. Als andere mensen nog onderdelen nodig hebben, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131211

Beste allemaal,

Mijn 803 van 4 jaar oud doet het uitstekend, als hij eenmaal is opgestart!
Als ik hem aanzet springt de fan even aan en de power en caps lampjes knipperen even, maar daarna wordt het ijzig stil. Het scherm blijft zwart. Als ik hem daarna uitzet (4s aanknop ingedrukt houden) en deze cyclus een paar keer herhaal doet hij het wel! En dan ook helemaal geen problemen!
Biosbatterij op? moederbord probleem? Bios probleem? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:46
MrKikker schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:21:
Sorry voor de kick :D

kheb hier een Acer Travelmate 530 staan. leuk dingetje, enige nadeel is dat de cddrive fucked is.

het gaat om een DVD-RW COMBO DRIVE 24X QSI SBW-241

nou ben ik al 2 dagen fulltime bezig geweest om een vervanger te vinden, die ik ook heb gevonden maar dat zijn meestal buitenlandse sites. ook eentje op marktplaats maar de kans dat die nu nog reageert is miniem.

het probleem met de cddrive is dat hij wel door windows/bios wordt herkend, maar zodra je er een cd in stopt hij onophoudelijk flipt (dwz op volle snelheid spinnen en niets lezen). zodra er een normale dvd in wordt gelegd doet hij dat niet maar via deze computer -> cd drive is geen informatie te krijgen (0kb op schijf, geen info op schijf).

een firmware update is me niet gelukt, ik heb alle juiste stappen gevolgd maar het apparaat wordt niet herkend door de firmware updater.

heeft iemand misschien suggesties hoe deze alsnog te fixen, of natuurlijk de gouden tip: waar kan ik (liefst op een nederlandse site) een (compatible) drive krijgen!

hartelijk dank.
Ik heb een soortgelijk probleem heb een travelmate 663 en daarvan is ook de dvd brander overleden, deze heeft dezelfde soort als de 800 series het was nu een: Pioneer DVR-K12RA weet iemand of er nog een vervangende te koop is?

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 21:04
Anoniem: 131211 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:04:
Beste allemaal,

Mijn 803 van 4 jaar oud doet het uitstekend, als hij eenmaal is opgestart!
Als ik hem aanzet springt de fan even aan en de power en caps lampjes knipperen even, maar daarna wordt het ijzig stil. Het scherm blijft zwart. Als ik hem daarna uitzet (4s aanknop ingedrukt houden) en deze cyclus een paar keer herhaal doet hij het wel! En dan ook helemaal geen problemen!
Biosbatterij op? moederbord probleem? Bios probleem? Iemand enig idee?
Bij een oud collega die ook een TM welliswaar uit 6xx serie, die had dit probleem ook en bleek te liggen dat de accu compleet verrot was. Na het aanschaffen van een nieuwe accu was het probleem verdwenen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105558

Beste Tweakers,

Ik heb een Acer TM 803 maar heb het idee dat mijn usb ingangen niet op 2.0 draaien?
Ik krijg ook vaak de melding dat het aangesloten USB-apparaat op een langzame hub is aangesloten. Weet iemand hoe dit kan en vooral hoe het verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01-2024
Anoniem: 105558 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:50:
Beste Tweakers,

Ik heb een Acer TM 803 maar heb het idee dat mijn usb ingangen niet op 2.0 draaien?
Ik krijg ook vaak de melding dat het aangesloten USB-apparaat op een langzame hub is aangesloten. Weet iemand hoe dit kan en vooral hoe het verholpen kan worden?
Check even in het BIOS of de poorten NIET in compatability (1.1) mode staan. In sommige BIOSsen kan dat veranderd worden.
(Maar ik heb Phoenix bios in mijn 800 en daar kan het niet)
Jan.
Edit: sorry, beetje laat, ik zie nu dat dit van 2008 was!

[ Voor 4% gewijzigd door Dr-Fruit op 10-01-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

kickje van een klein jaar maar wel de aangewezen plek.

Ik heb een Travelmate 800LCi gekregen van iemand. Deze gebruik ik nu als op de bank aanklooi laptoppie (naast een mooie macbook). Reden van het krijgen is het feit dat de accu dood is. Nou vind ik dit wel overkomelijk maar wat minder is is het feit dat de CMOS battery ook leeg is. Hierdoor mag ik bij elke boot date/time weer recht zetten.

Dus ik dacht: even googlen en uitvinden waar de batterij zit, openschroeven, batterij vervangen en klaar ben ik. Helaas... veel topics op internet met dezelfde vraag maar nergens een plek waar men showt waar de batterij zit.

Iemand een idee hier? Ik kan ook zelf op onderzoek uitgaan, maar ik heb dat een keer bij een Toshiba gedaan en dat was een drama met 75 schroefjes (wel goed gekomen).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Service manual travelmate 800 serie:

http://folk.uio.no/fredrin/tm800sg.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 21:26
Iemand Windows 7 al op z'n travelmate 80x gezet?

= update =

TM803Clib
Processor: 1.6 Ghz
Interngeheugen: 2 Gb
HD: 100 Gb 7200rpm

Heb het toch maar eens geprobeerd.
Werkt prima ondanks dat de Radeon 9000 DirectX 8 is.

- Geen Aero.
- Niet sterk genoeg om MKV's af te spelen.

Ik heb wel enkele drivers handmatig geinstalleerd oa voor de videokaart, Windows 7 kent een standaard VGA-driver toe.

= update=

[ Voor 79% gewijzigd door Rosalie74 op 01-02-2010 13:10 . Reden: een update op mijn eigen vraag ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste