[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 8.675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:10

Het Acer Travelmate 80x topic deel 9

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Logo-Pentium-M.gif

[center]/me Door Roberto[/center]

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
HardAvenue Review
Pentium M review
Duitse site met tips

[center]Quote van tomshardware[/center]
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.

[center]Specificaties:[/center]

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Banias processor van 1.3 Ghz tot 1.7 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.
En sinds kort ook een DVD-+RW drive genaamd: Pioneer DVD-R DVR-K12RA

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA+ TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 32bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke geluids kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
• 1 × CardBus type II slot
• 1 × RJ-11 jack voor modem
• 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
• 1 × DC-in jack voor de AC adapter
• 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
• 1 × external VGA port
• 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
• 1 × microphone/ line-in jack
• 1 × FIR port
• 1 × IEEE 1394 poort
• 4 × USB 2.0 porten
• 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
• 1 × 100-pin docking poort
• 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de 802.11B standaard ondersteunt als de 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net :
Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.
Deze plannen zijn al tot uitvoering gebracht en ze maken nu centrino G wlan chips: Klik!

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie. Versie 2002 Met SP1

Garantie, u krijgt 1 jaar send-in met International Travellers Warranty.
Eventueel uit te breiden met Acer Advantage naar
3 jaar pick-up & return.
[center]Driver Sectie[/center]

2e Hand Drivers:

Geluid Realtek: Klik!
Mobility Radeon 9000 (ATi Catalyst):
Versie: 3.10:Klik!
Mobility mod: Klik!
Hp / Compaq Wlan: Klik!
Intel Pro set: Klik!
Driver voor Intel Pro/Wireless 2100 (versie 1.6.0.47)
Proset Utility (versie 7.2.0.0)

Linux Drivers

NdisWrapper
DriverLoader
Ook duitse site met linux info
Instal guide voor linux installatie op Travelmate laptops
Duitse site met install tips op Linux

Acer Drivers:

• MS Windows 2000 Drivers & Utilities

LaunchManager Driver 1.2:Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
TouchPad Driver 7.2.0: Klik!
USB2.0 Driver: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!

• MS Windows XP Drivers & Utilites

Platinum Secure 1.0.83: Klik!
Intel WLAN Driver met ProSet utility 7.2.2.2: Klik!
Intel Banias Chipset Driver 4.20.1006.0: Klik!
Audio Driver 3.37: Klik!
PCMCIA CARD DRIVER 5.1.2600: Klik!
Lan driver 3.48.00: Klik!
LaunchManager Driver 1.12: Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
Smartcardreader Driver 2.07.02.08: Klik!
Touchpad driver 7.2.0: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
VGA driver 7.83: Klik!
Bluetooth driver: [rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]
Acer link is helaas dood
LaunchManager Driver 1.12: Klik!

BIOS

Winflash Tool: Klik!
Bios 4A14 Windows Version: Klik!
Bios 4A14 Dos Version: Klik!

Online Handleiding

Engels: Klik!

Verkooppunten

TravelMate 800LCi
TravelMate 803LCi
TravelMate 804LCib

Bekende Problemen

• pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
• power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
• slechte VGA out ( Nog niet altijd opgelost bij de nieuwe revisie )
• mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter ) /me Oplossing: Bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.
• opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur.
* Roberto zwiept meer dan 5 cm in open stand (Heb ik persoonlijk veel last van) Zie ook het filmpje Klik hier!
• Onder het toetsenbord een Hoog Frequente piep.
Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
• Laptop toont corrupt beeld na uit hibernate komen, kan verholpen worden door VPU Recovery en de PowerPlay functie uit te schakelen.

* Roberto het ergste: De GPU Brandt gewoon door bij normaal gebruik :X
Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg
Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.
Interessante linkjes

Verder zou ik jullie ook graag naar deze 2 topics verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [center][rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml] [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml][/center]

* DE Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Poll's

Poll: Heeft uw laptop problemen?
Nee, Geen enkel.
Ja, Pieptoon onder toetsenbord.
Ja, Slecht wlan ontvangst.
Ja, Beeld is vaag op externe uitgangen.
Ja, Geluid is slecht.
Meerdere helaas :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3727&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat voor TM heeft u, en heeft u problemen?
800xxx, geen problemen, ben tevreden.
800xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
800xxx, wel problemen, ben tevreden.
800xxx, wel problemen, ben niet tevreden
803xxx, geen problemen, ben tevreden.
803xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
803xxx, wel problemen, ben tevreden.
803xxx, wel problemen, ben niet tevreden
804xxx, geen problemen, ben tevreden.
804xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
804xxx, wel problemen, ben tevreden.
804xxx, wel problemen, ben niet tevreden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4796&layout=2&sort=prc

Poll: Wat voor Travelmate uit de 80x serie heeft u?
800CLi
803CLi
804CLi
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6853&layout=2&sort=prc

Poll: Zijn uw muisknopjes plakkend?
Nee.
Ja.
Ze werken al minder goed dan in het begin.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4711&layout=2&sort=prc

Opmerkingen? Mail ze naar mijn hotmail adres

[ Voor 113% gewijzigd door Roberto op 24-09-2006 13:37 ]

• Schmoove
  • Laatst online: 11:19
Een wallpaper die ik gemaakt heb. Het is van origine een Sony Vaio wallpaper, maar aangezien ik geen Vaio heb, heb ik het Vaio logo eraf gehaald en een Acer erop gekwakt. Naja, voor de liefhebbers zeg maar (click op de thumbnail voor de 1600x1200 versie):

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/tacer.png

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-01 21:51
Een paar weken terug heb ik mijn laptop rma gestuurd i.v.m. een wiebelend scherm. Gister kwam ik er achter dat mijn scherm weer heen en weer zwiepte :X, dit betekent dus dat ze de boel niet fatsoenlijk gerepareerd hebben :o. Omdat ik het zat ben mn laptop nog 1 maand kwijt te zijn heb ik besloten zelf de schroevendraaier in de hand te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://selwerd.mrpw.nl:442/Misc/Picture014.jpg
Grotere foto^^

Voordat je van plan bent het zelfde te doen, het zwiepende scherm repareren. Ik wil je op de volgende punten wijzen:

- De garantie van je laptop vervalt als je hem uit elkaar haalt
- Heb je 2 linkerhanden, vergeet dan maar! ;) Enige handigheid is vereist.
- Heb geduld en gebruik geen brute kracht :*).
- Je hebt de TM800 serviceguide, een kleine schroevedraaier en secondelijm of loctite nodig.
- Heb je scheurtjes in de omlijsting van je scherm? Begin hier dan niet aan. De kans is groot dat de omlijsting verder uitscheurt.

Een groot deel van de inspiratie om mn laptop zelf te repareren heb ik uit de service guide voor de TM800 gehaald (tm800sg.pdf). In deze manual staat beschreven hoe je te werk kan gaan voor het uit elkaar halen van je TM.

In de serviceguide (SG) staat in chapter 3 page 53 hoe je de lcd module kan verwijderen. Het enigste wat je hier hoeft te doen is stap 1, het klepje verwijderen waar de knopjes op zitten. Dus is iets wat met beleid gedaan moet worden want het plastic kan snel breken en het zit goed vast, gebruik ook geen schroevendraaier want hiermee kan je de onderliggende printplaat beschadigen. Breng eerst het scherm helemaal naar beneden. Bij de F2 en de F3 toets zit een "holte" hier kan je beginnen met voorzichtig het klepje op te tillen, werk naar rechts met het optillen/duwen. Na wat gefrummel klikt het klepje los, en kan je deze verwijderen.

Ga daarna naar chapter 3 page 59, hier staat hoe je de lcd module kan demonteren. Hier moeten we stappen 1 en 2 volgen. Stap 1 is geen probleem. Het verwijderen van de schermomlijsting zoals in stap 2 omschreven is lastig. Het schermomlijsting en het metallic deel zitten met een klik systeem vast. Ook hier geld wees voorzichtig want het plastic van de omlijstig is heel dun. Begin links- of rechtsboven om de twee delen van elkaar te scheidden. Ook hier geen schroevedraaier gebruiken om de boel los te peuter, een stel handen met nagels is veiliger :o. Hier is het onderste gedeelste is het lastigste. Nadat je de linker-, rechter- en bovenkant hebt losgeklikt, begin je bij het onderstedeel aan de middelkant (bij het acer logo). Daarna het laatste stukje bij de linker en rechter "inhammen".

Nadat je het klepje en de schermomlijsting hebt gedemonteerd zie je hoe het "scharnier" systeem in elkaar zit.

Afbeeldingslocatie: http://selwerd.mrpw.nl:442/Misc/Picture015.jpg
Grotere foto^^

Het probleem van de zwiepende schermen is dat de rood omcirkelde schroefjes los gaan, bij de linker en rechter scharnier punten. Hier moet ik Acer toch de award voor knulligheid geven, als je de schroefjes met loctite of secondelijm (of met een ander goedje waardoor het moervast zit) vast zet heb je geen last van zwiepende schermen.....

Maar goed, wat ik gedaan heb is in de gaten waar je schroeven inschroeft 1 druppeltje seconden lijm gedaan. Vervolgens de schroeven er weer in. Hierdoor is de kans zeer klein dat de boel los gaat.

Simpele oplossing, maar het demonteren van je laptop is niet wat ik iedereen aanraad en minder simpel. Schroef je laptop alleen uit elkaar als je ook weet wat de gevolgen zijn (geen garantie meer, misschien gaat ie niet meer aan :'( ). In ieder geval gaat mijn laptop aan en ik heb geen last meer van een zwiepend scherm :*) (en ben ca. een half uur tot een uur bezig geweest, das heel wat korter dan 1 maand).

[ Voor 5% gewijzigd door kacee op 19-08-2004 19:03 ]

• Schmoove
  • Laatst online: 11:19
De problemen met de batterij even terzijde.
Ik heb onlangs een stukje software geschreven om het niveau van de batterij te monitoren. Support voor skins en geeft aan hoelang je nog op de batterij kan werken.
Dit zou moeten werken op elke laptop zelfs als het BIOS deze functie niet ondersteunt. Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Heb even geen zin om het te vertalen, dus hier een beschrijving zoals ik die op een ander board heb gepost:
Battery Monitor.NET v0.2

What does it do:
The application displays a monitor on your desktop which represents the battery in your laptop.
This way it is easy to monitor the status of the battery.
The nicest feature is that it is able to calculate the remaining time left for you to work on the remaining battery power. Some laptops support this via the BIOS and some don't, Battery Monitor.NET works regardless of the availability of this feature.
This means that Battery Monitor.NET can display the remaining time on ANY laptop.

This piece of software is still under development, it is not finished and might contain bugs.
Some features are still disabled, but will be implemented in further releases.

NOTE:
If the remaining time seems inaccurate then this is because it is calibrating. The first 5 minutes it could be that the monitor displays a very short battery life, this will change soon enough. After 5 minutes it should be fairly accurate.
This is only on the first time you run the program. Ever next time you run the program the application reads back the previous calibration and will display accurate results.

If you have any questions about it or have suggestions, please let me know. I can be reached at:
marcelhoffs@gmail.com

Have fun with it! I hope it is usefull for some people.

Download Battery Monitor.NET (with installer)

Revision History
version 0.1
- Initial release

version 0.2
- Recompiled against .NET Framework 1.1 SP1
- Added manifest to fix themeing issues
- Added NSIS installer

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/BatMonScreen.png

[ Voor 9% gewijzigd door Schmoove op 03-09-2004 16:25 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
FÖK!!!! :(

AARGGLLLGGRRR. Was net rustig aan het proggen op laptop. Ding loopt vast, freeze dus. Dat is sowieso al FOUT. Naja. Reboot dan. "Ohnee" zegt Windows, "hard error". Uit eerdere ervaring met het KRENG weet ik dat dat dus een RMA is. Nou, RMA.. Vergeet het maar. Ik vertrouw dat hele model niet meer. Of m'n geld terug, of ze ruilen het ding maar voor een 800x serie. (althans, daar heb ik minder klachten over gehoord tot nu toe)

Het web eens nalopen, kijken met met welke bepalingen ik ze om de oren kan slaan.

* Fuzzillogic is pissed.

[addon]Oh, hij "boot" weer. Afbeeldingslocatie: http://nexel.student.utwente.nl/0907_223835X.jpg
[/addon]

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-09-2004 22:47 ]

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik denk, kom zal ik is doorgaan totdat die echt uitvalt.

Dus ik denken hij valt uuit als die meter op 0 komt,

Kon ik gewoon nog 20 minute door werken met de meter op 0%

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie3095/batterij.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arti2002/Untitled-1.jpg

Is dit een defecte GPU, of kan ik er softwarematig nog wat aan doen?

Lijkt me echt shit, garantie is voorbij (paar weken) en ik wil WOW graag doen :s.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 12:58 ]

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Hoi, ik heb even een vraagje aan de eigenaars van een TravelMate 8003LMi met een MATSHITA UJ-820S multidrive erin. Hoe lang duurt het voor jullie om een dvd-r (die voor 1-4x is bedoeld) te branden? Volgens de specificatie zou dit met 4x moeten gaan... de praktijk vertelt mij compleet iets anders:
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~buixn/wtf.jpg
Dit is nu dus al de derde keer dat ik probeer met verschillende soorten media (that's write, imation, platinum etc..), maar aan de tijd te zien zou je duidelijk zeggen dat het hier om 2.4x gaat; alle media die ik heb geprobeerd, dvd-r dus, gaan op dezelfde wijze mbt tijd. Heeft iemand hier ook last van of juist niet? Ik heb deze notebook pas 8 weken or so, en heb 'm sindsdien al meerdere malen voor garantie terug moeten sturen (flauwe grappen als dat de pcmia slot niet meer dicht wil etc..), en 't zou me pijn doen als ik dit ding WEER 2 weken kwijt ben; 'k zie 't al voor me dat ik m'n laptop vaker aan reparaties kwijt ben dan dat ik er zelf van heb mogen 'genieten'. Alvast bedankt iig...

[ Voor 3% gewijzigd door prototype op 13-11-2004 23:06 ]

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 21:36
malinwa schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:45:
Kan er mij iemand helpen aan de hand van een screenshot voor volgende situatie nl ik heb een acer travelmate 803 LMIB en draadloos internet werkte niet zo goed maar nu heb ik gezien dat ik toen ik het klepje opengedaan heb waar het draadloze kaartje zit dat daar twee draden lopen een grijze en zwarte maar deze zijn niet aangesloten nadat de laptop in reparatie is geweest

kan iemand mij tonen waar ik wat moet op aansluiten aub
Hoop dat dit helder genoeg is (TM 8003):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45232/full.jpg

Verwijderd

@ daobra_daloosh: gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Het zwiepende scherm is al eerder voorbij gekomen en kun je oplossen door een paar schroefjes aan te draaien, hoe dat precies zit weet ik niet

Verwijderd

Klopt het dat je door het loshalen van het frontje waar de aan/uit-knop op zit (Travelmate 800) bij de schroeven kunt waarmee je de scharnieren van het scherm wat vaster kunt zetten?

Ik heb in de service guide gekeken, en daar staat dit:
quote: Acer
1. Remove the middle cover as shown.
2. Disconnect the LCD cable.
3. Unscrew the 2 screws that secure the LCD module on one side.
4. Then unscrew the other 2 screws on the other side.
5. Remove the entire LCD module.

Afbeeldingslocatie: http://img169.echo.cx/img169/4482/acer5ri.th.jpg
Ik wil mijn laptop niet beschadigen, maar toch die schroeven even vastzetten. Hoe en waar moet ik precies beginnen met het losmaken van die 'middle cover'? Uit de plaatjes en beschrijvingen wordt me dat niet echt duidelijk, want in het eerste plaatje ís die cover al los en laten ze niet zien hóe ze het doen...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 01:54

Speedpete

was barman

Het einde van m'n Travelmate ellende is daar, m'n ouwe niet-vertrouwde notebook met z'n vervanger:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/powerbook.jpg

Laptop gaat nu naar m'n vader en zusje. En mocht ik ooit iets onder Windows moeten doen, en dat zou mobiel moeten, alleen dan gebruik ik m'n ouwe Acer nog.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:04

MAZZA

Barbie is er weer!

Crap! M'n scherm is rechtsonder bij de scharnier in 2 stukken gebroken. Het scherm werkt nog prima alleen hij kan niet meer dicht :(

Ik vrees dat je nu wel kan stellen dat ie total loss is aangezien repareren vast duurder is dan wat ie nog op zou kunnen leveren? Als Acer uberhaupt nog deze schermen heeft liggen..

/edit:
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/9813/kapothz7.jpg
:X

[ Voor 10% gewijzigd door MAZZA op 13-09-2006 22:19 ]

Pagina: 1