Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
Volgens mij stond er in de V&A iemand die een TM 800 zocht (don't ask \o/

Hij schuift door, in eerste instantie verkoop ik hem niet. Tenzij m'n broer er geld voor wil geven, dan gaat hij naar hem, maar anders gaat hij naar m'n pa.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:33:
Ik heb geleerd nooit zoiets aan familie door te verkopen.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Zijn er hier nog meer mensen die nog steeds geen enkel probleem met hun TM800 hebben gehad?
Ik heb bijna 2 jaar geen problemen gehad, toen het toetsenbord niet meer werkte. Ik heb de boel verkocht en een 8103 gekocht....j-w schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:52:
offtopic:
Zijn er hier nog meer mensen die nog steeds geen enkel probleem met hun TM800 hebben gehad?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
en die piep is er nooit uitgegaan maar heb inmiddels ontdekt dat veel meer merken dat hebben.
Verwijderd

Ze hebben dus het moederbord vervangen en de behuizing van de laptop (waarom weet ik niet, maar vind het niet erg), maar de behuizing van het scherm hebben ze niet vervangen omdat deze niet op voorraad was. Dus ik moet hem wel nog een keer opsturen. En op de brief die erbij was stond "Notes: battery". Ik weet niet of ze die nou ook vervangen hebben, ik hoop het wel
Maaruh ik ben hier dus heel tevreden over... alleen een beetje jammer dat ik hem nog een keer moet opsturen, maarja als dat weer zo snel gaat vind ik het niet erg.
Maar uiteindelijk is je klappende scherm dus nog steeds een probleem? En valt ie ook nog steeds uit?
[ Voor 67% gewijzigd door marteltor op 19-05-2005 19:05 ]
Het moederbord is vervangen en volgens mij hebben ze ook iets aan de koeling veranderd want hij wordt niet meer heet links vooraan. Hij is sindsdien ook niet meer spontaan gecrashed.
Ik zei telkens tegen collega's dat ik mijn laptop zou verkopen zodra ik hem voor de 3e keer terug zou krijgen maar nu denk ik er toch weer anders over.
Verwijderd
Het scherm zwiept inderdaad nog, maar hij is nog niet weer uitgegaan. Ze zijn wel een schroefje in de rechterbovenhoek van de behuizing van het scherm vergeten.. en mijn plastic-pcmcia-slot-vul-ding is weg.
Ik vind dit nogsteeds echt niet kunnen.
Vraag me verder btw wel af hoeveel verlies Acer al niet heeft gemaakt op de TM-80x serie.
Als je ziet dat ze iedere keer maar het mobo + behuizing moeten vervangen

Dinsdagochtend belde PCSnel, je laptop wordt vervangen. Diepe zucht van opluchting aan mijn kant. Yes, eindelijk al dat gedoe over... maar je raadt het al zo makkelijk gaat dat niet
Dezelfde dinsdagmorgen kreeg ik een mailtje van Acer. Het kwam er op neer dat ze eerst mijn laptop op kwamen halen en dan een nieuwe voor me zouden bestellen (?). Dus ik teruggemaild, dat dat ok is en dat ze een label konden sturen. Nee geen label, hij zou zo worden opgehaald. Nou ja, een heleboel emailtjes later (waarom belt Acer niet even) waren we eruit. De laptop zou de volgende dag worden opgehaald. Om de een of andere reden kan ik wel UPS opbellen om dezelfde middag nog iets op te komen halen en zij niet, maar goed. Balen was wel dat ik woensdag eigenlijk moest werken. Maar hiervoor blijf ik dan wel ff thuis. Rond 17:30 nog geen UPS gast. Ik balen. Alle servicelijnen waren al gesloten dus dat hield op.
De volgende dag gebeld naar de Acer helpdesk, bla bla bla, die konden mij niet doorverbinden met die persoon, die zat namelijk in Nederland en niet in Duitsland, maar zij zouden een email sturen. Daarop heb ik ook nog maar een email gestuurd... Geen antwoord. Dus s'middags maar is opgebeld naar s'Hertogenbosch. Meneer was niet aanwezig, op training oid. Zou later in de middag terug zijn. Later weer gebeld, nog steeds niet terug.
Dus vanochtend weer gebeld, ik werd doorverbonden, maar die betreffende persoon was nu niet aanwezig (koffiedrinken oid). Gelukkig was er een hulpvaardige collega. Die zou zorgen dat DHL (wtf happened to UPS) nog dezelfde middag de laptop zou komen ophalen. Dus ze kunnen het wel, nouja... Inderdaad DHL kwam, ze wilden graag de laptop meenemen, maar waar naar toe... Ze hadden bij Acer dat dus niet doorgegeven aan DHL

Frustratie

Ze hebben em eindelijk opgehaald. Applausje waard hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 23-05-2005 17:56 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik heb in de service guide gekeken, en daar staat dit:
Ik wil mijn laptop niet beschadigen, maar toch die schroeven even vastzetten. Hoe en waar moet ik precies beginnen met het losmaken van die 'middle cover'? Uit de plaatjes en beschrijvingen wordt me dat niet echt duidelijk, want in het eerste plaatje ís die cover al los en laten ze niet zien hóe ze het doen...quote: Acer

Laptop gaat nu naar m'n vader en zusje. En mocht ik ooit iets onder Windows moeten doen, en dat zou mobiel moeten, alleen dan gebruik ik m'n ouwe Acer nog.
@ _JWB_ Gewoon met een schroevendraaier er onder porren totdat hij omhoog komt.
En je kunt zelf toch wel voelen of hij nog ergens mee vast zit?
Is best makkelijk hoor
Verwijderd
Zoek naar de sectie "remove the middle cover"Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:25:
Klopt het dat je door het loshalen van het frontje waar de aan/uit-knop op zit (Travelmate 800) bij de schroeven kunt waarmee je de scharnieren van het scherm wat vaster kunt zetten?
Ik heb in de service guide gekeken, en daar staat dit:
[...]
Ik wil mijn laptop niet beschadigen, maar toch die schroeven even vastzetten. Hoe en waar moet ik precies beginnen met het losmaken van die 'middle cover'? Uit de plaatjes en beschrijvingen wordt me dat niet echt duidelijk, want in het eerste plaatje ís die cover al los en laten ze niet zien hóe ze het doen...
Aan de onderkant van je notebook haal je alle schroeven los die aan de achterzijde zitten, onderop, dan kan je aan de rechterkant bij een uitsparing die middle cover omhoog wippen.
Daarna kan je inderdaad je scharnieren aandraaien.
Verwijderd
Heeey wel erg lang geleden dit topic maar bedankt man.... ik werd helemaal gek van dat ms bt radio ding. Kwam er gewoon niet uit. Toen kwam ik deze post tegen.Bert20 schreef op donderdag 04 november 2004 @ 20:16:
Na het verwijderen van alle Bluetooth software van widcomm heb ik nu de volledige acer instalatie van 1.4.2.8 volledig kunnen draaien.
Alleen nu zegt die dat er geen bluetoothapparaat is.
En die windows software neemt het dus vrolijk over,
Stomme windows
EDIT:
Het heeft ff geduurt maar het werkt weer helemaal perfect![]()
Je moet gewoon je oude widcomm software uninstallen.
Dan die nieuwe versie doormiddel van die acer singapore link.
Dan instaleert windows tussendoor gewoon zijn eigen dingen, gewoon negeren.
Wanneer widcomm klaar is met zijn instalatie, geeft ie aan dat er geen bluetoothding is.
Ga dan naar apparaat beheer en dan bij bluetoothradio van microsoft gewoon die instalatie map aangeven waaruit je die widcomm hebt geinstaleert (dus het gedownloade gedeelte) selecteer btwusb.inf en zeg dat ie die moet gebruiken ookal voldoet die stomme logo test niet,
Nadat ie dat heeft gedaan gebruikt ie dat widcomm geval. Enne na restarten ziet zelfs je launchmanager hm weer.
Nou ja hoop dat jullie het snappe. Bij mij werkt ten hoop dat jullie het ook kunnen. Zoveel verstand heb ik niet van bluetooth. Maar heb eenhekel als ik steeds meldingen krijg dat iets niet werkt
Geinteresseerd; check ff de frontpage Vraag & Aanbod
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik zat in hetzelfde schuitje en weet hoe frustrerend het kan zijn. Overigens heb ik de nieuwe Acer 8005 wel gehouden, maar niet nadat ik een extra Acer Advantage verzekering had afgesloten (binnen 5 werkdagen gerepareerd, 3 jaar extra garantie, zelfs als schade jou verwijtbaar is).
Specs waren te mooi om weg te doen en een nieuwe serie icm de verzekering geeft mij weer voldoende zekerheid.
Mooi gedaanVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:33:
Gefeliciteerd, Hoedje!
Ik zat in hetzelfde schuitje en weet hoe frustrerend het kan zijn. Overigens heb ik de nieuwe Acer 8005 wel gehouden, maar niet nadat ik een extra Acer Advantage verzekering had afgesloten (binnen 5 werkdagen gerepareerd, 3 jaar extra garantie, zelfs als schade jou verwijtbaar is).
Specs waren te mooi om weg te doen en een nieuwe serie icm de verzekering geeft mij weer voldoende zekerheid.
Ik heb "maar" een 8002LMi gehad... maar hey.. toch altijd nog beter dan refurb TM-800 nr 3
Veel plezier met je nieuwe laptop
Wat bij mij het probleem is, dat ik op z'n zacht gezegd, gefrustreerd werd door Acer. Ik heb daar gewoon geen zin in, het ging mij niet zo zeer om de garantie, maar meer over het afhandelen van die garantie. Specs zijn inderdaad mooiVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:33:
Gefeliciteerd, Hoedje!
Ik kan me jouw beslissing overigens ook goed voorstellen hoor, maar om even toe te lichten waarom ik het zo wil oplossen.
Gefeliciteerd
Geen gezeur meer en lekker verkopen die boel.
Edit: Hmm, ik geloof dat eigenlijk alleen RS_003 dit beantwoorden, omdat de andere allemaal de laptop op de een of andere manier niet hebben doorverkocht...
TM-800 gekocht voor 1558 geloof
Verkocht voor 1500 maar door een foutje van mijn 1450 geworden...
Opzich niet slecht na 1 jaar zou je zeggen... maar als je weet hoelang ik er echt gebruik van heb kunnen maken is het opeens wel een duur grapje geweest... (en wat dacht je van alle stress??.. ik heb echt tot de dag vanvandaag geen vetrouwen meer in die dingen... en ik heb het zwiepende scherm syndroom

Ik hoop dat ik de 8005LMi voor iets van 1300 kan verkopen. Dan ga ik denk ik toch maar m'n desktop ook verkopen en een goede laptop kopen. Het kriebelt toch een beetje, nu het weer mooi weer wordt.
Voor 1600 had ik m'n 800LCiB gekocht, ik heb er één jaar gebruik van mogen maken, waarna Acer hem een half jaar heeft geleend

[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 08-06-2005 23:15 ]
Dell? IBM? Asus?
Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik vind op zich de MSI S260 mooi en die voelt ook heel degelijk aan! Daarnaast heb ik goede ervaringen met Dell, dus dat spreekt me ook wel aan. IBM en Asus zijn voor mij helaas te prijzig.RS_003 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:40:
Wat voor goede laptop ga je kopen?
Dell? IBM? Asus?
Aan de andere kant is een 12 inch powerbook ook wel
Ik heb net de vervangingslaptop verkocht. Daarnaast ben ik mijn desktop ook zo goed als zeker kwijt, en dan ga ik op zoek naar een nieuwe laptop, dat doe ik hier. Dus dag allemaal en wellicht kan RS_003 mij wat raadt verschaffen in mijn nieuwe topicje
Verwijderd
Echter van 't weekend tijdens een potje Vietcong kreeg ik eerst een vaag blokje rond mijn cursor en iets later meer 'afwijkingen' in het scherm. Verhitte GPU dus.
Ik heb direct mijn notebook uitgezet en een half uurtje later weer aangezet, ik constateerde geen blijvende schade.
Ik heb m'n TM800 in oktober 2003 gekocht, dus officieel geen 2 jaar garantie, het mooie is echter dat Dynabyte '2 jaar garantie' op de factuur heeft gezet, dus die kunnen ze me nooit ontnemen
Ik weet nu alleen niet meer wat ik moet doen. Afwachten of het vaker gebeurt, of Dynabyte bellen. Opsturen zie ik niet echt een oplossing in, gezien het terugkeerpatroon in dit topic. Een nieuwe eisen zal waarschijnlijk niet lukken gezien het feit dat ik nog niet eerder dit probleem gehad heb en het niet aan kan tonen. Als ik niets doe loop ik het risico dat ik na oktober mijn notebook bij het grof vuil kan zetten.
Wat raden jullie mij aan te doen
Best vreemd, zeker gezien het feit het bij mij gebeurde toen ik word opstarte

Maar ... 4 dagen laten had ik het al in het bios ...
leuk feit: ik had toen het gebeurde al 1.5. maand geen spelletje gespeeld.
Verder gebeurde het bij een cold boot.
Dus of het oververhitting is? Want bij oververhitting is er meestal geen blijvende schade (heb mijn R9700 pro vaak genoeg aan de artifcats geholpen bij overclocken, maar nooit problemen gehad. Draait tot de dag van vandaag perfect
Verwijderd
zie onderstaande site.
Ik gebruik ze niet dus kan ik ze beter aanbieden dan weggooien.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...1223&rd=1&ssPageName=WDVW
Verwijderd
RS_003 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:22:
Als je eenmaal artifacts hebt gehad is het afgelopen met de TM-80x reeks heb ik gemerkt.

Strepen in beeld, al bij het bios dus
Straks Dynabyte bellen dat ze 'm op mogen halen, en dan misschien in de verkoop. Iemand enig idee wat ie op gaat brengen? Het is de Travelmate 800 met bluetooth.

Ik heb die van mij tekoop gehad voor 1100 en 1000. Enige interesse kwam van iemand met een (luxe) autoradio die wel wilde ruilen...Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:04:
[...]
![]()
Straks Dynabyte bellen dat ze 'm op mogen halen, en dan misschien in de verkoop. Iemand enig idee wat ie op gaat brengen? Het is de Travelmate 800 met bluetooth.
Als je geluk hebt, dan krijg je er zo'n 600 a 700 euro voor.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:04:
[...]
![]()
(Maar wat mij opviel toen ik mijn 8000 verkocht, nieuw in de doos, dat het allemaal kijken, kijken, bieden, bieden, maar vooral niet kopen is. Zelfs mensen die een afspraak maken om langs te komen, en dan gewoon niet komen

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 08-07-2005 13:22 ]
Verwijderd
Ik twijfel heel erg wat ik er mee moet doen. Ik heb een laptop nodig voor m'n studie, maar als ik m houdt en hij gaat over 3 maanden kapot, dan heb ik in 2 jaar 1600 euro afgeschreven

Ja dat zijn echt zielige mensen... je bent heel je dag kwijt ...Hoedje schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:19:
[...]
(Maar wat mij opviel toen ik mijn 8000 verkocht, nieuw in de doos, dat het allemaal kijken, kijken, bieden, bieden, maar vooral niet kopen is. Zelfs mensen die een afspraak maken om langs te komen, en dan gewoon niet komen).
Pas nog zon geval gehad.
soms ben je echt 2 / 3 dagen / avonden aan zon loser kwijt

Wat ik btw ook vaak mee maak (ik verkoop laptops
Dat risico heb ik ook genomen, maar met het geluk dat ik genoeg centen had om een ander laptop te kopen. Alhoewel het laptop voor m'n pa en zusje bedoeld was blijven zij, na kort klieren met het ding, nu enkel nog op hun eigen laptops werken...Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:01:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik twijfel heel erg wat ik er mee moet doen. Ik heb een laptop nodig voor m'n studie, maar als ik m houdt en hij gaat over 3 maanden kapot, dan heb ik in 2 jaar 1600 euro afgeschrevenHet alternatief is een nieuwe kopen (ik zit te denken aan bv. de MSI met 12" scherm) waar ik dan weer 2 jaar garantie op heb.
Ik heb van m'n Compaq die 400 euro kostte veel meer plezier gehad dan m'n Acer van 1800...
Verwijderd
even wat anders, ik was erg toe aan meer RAM dus heb een reep van 1GB besteld. Gisteren geprobeerd deze te monteren maar daar wil hij niet mee booten
nu vraag ik mij af, welke laptops kunnen dan wel 1GB repen aan?
voor degenen die interesse hebben:
1 reep 1024mb TE KOOP! het betreft dane-elec acer PC2700 geheugen....
Verwijderd
Verwijderd
Ze hebben dus het beeldscherm compleet vervangen en nu heb ik 2 dode pixels, terwijl mijn vorige scherm er niet één had (ik had ook een pixelgarantie afgesloten bij de desbetreffende winkel). Ze zitten gelukkig niet in het midden en eentje valt me eerlijk gezegd niet op. Toen ik de acer helpdesk opbelde om mijn laptop op te laten halen, zei de man dat er in het geval van dode pixels wel wat te regelen zou zijn. Wat denken jullie? Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Update van mijn kant:
Ik heb besloten mijn TM800 te houden + ik sluit er een laptopverzekering bij af, als het goed is dekt deze namelijk ook gewone defecten, naast diefstal en schade door een ongevalletje (koffie eroverheen etc.)
Maarja, om voor dat soort dingen je laptop weer op te sturen en veel moeite doen om gelijk te halen...
@In_The_Aire: defecten worden afaik juist NIET gedekt door verzekeringen. Kijk de polis daar van te voren goed op na!
Verwijderd
Verwijderd
Al je systeem gerestored met de cd's?
Verwijderd
Verwijderd
Idd vreemd ja. Zoals wellicht heb je kunnen lezen, bevroor bij mij het beeld. Door het lcd-panel te bewegen verdween het weerVerwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:39:
Jup.. daar blijft ie ook in hangen.. zelfs bij de post hangt ie afentoe.. blijft een half opgebouwd bootscreen. Echt vreemd

Mijn beste gok is dat er iets fout zit op het mobo met de voeding.
Je zou ook even memtest86 kunnen draaien
en kijken wat daaruit komt
Verwijderd
De cursor knippert nogwel maar het progje loopt niet verder meer
filmpje
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 14:15 ]
Verwijderd
Maar in de loop der tijd was mijn accu al wat minder vitaal geworden, minder capaciteit en bij 30% ging de laptop ineens uit. Maar nu doet ie helemaal niks meer
Ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen, Acer bellen is geen optie, garantie is voorbij en ik heb dat liedje van de helpdesk nu ook wel gehoord (is jullie ongetwijfeld opgevallen dat ze steeds hetzelfde nummer herhalen). Ik heb bij twee sites op internet de accu gezien als replacement item, nieuw dus, maar dat kost mij 125 euries

Aan de andere kant, je accu heeft wel erg lang stil gestaan, en kan idd dood zijn gegaan
Helaas ben je ook veel vrijheid kwijt als je aan een kabeltje hangt.
Voor de rest verbaas ik mij over alle mensen die problemen ondervinden met hun TM80x in dit topic. Bij mij heeft de laptop mijn workstation 2 jaar geleden volledig vervangen. Die staat nu losgekoppeld stof te trekken in een kamer naast de mijne. Het enige probleem wat ik ondervind is het losse beeldscherm maar ik las de pagina hiervoor al dat je dat vast kunt schroeven.
Verder niets dan lof voor m'n laptopje.
Verwijderd
Hoe bedoel je lang stil gestaan? Ik heb hem 2 week niet gebruikt, maar toen die terug was van de RMA deed de accu het nog. Alleen met een filmpje via Mediaplayer(of een ander programma) was na 10 minuten de laptop uit. Toen ik hem afgelopen donderdag aan de netspanning had hangen, viel het me op dat het batterij lampje oranje, geel en toen uit was, en toen weer oranje, geel enzovoorts. En nu laadt hij dus helemaal niet meer op. Heb met multimeter nog ff de accu onbelast gemeten maar d'r zit geen prik meer in.RS_003 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:28:
Nja, ik denk niet zozeer dat het probleem in de accu zit, maar in het energie beheer, ik heb deze problemen nml eerder gezien, en toen moest het mobo vervangen worden
Aan de andere kant, je accu heeft wel erg lang stil gestaan, en kan idd dood zijn gegaan
Lijkt me stug dat het het moederbord is, die is net 3 maand oud
Via google kwam ik er achter dat Li-Ion batterijen niet zozeer last hebben van af en toe bijladen i.p.v. ontladen en volladen, maar dat ze meer last hebben van hoge temperaturen. Ik kan me daarom ook wel voorstellen dat ie dood is, aangezien hij tijdens games of bij veel hardeschijf activiteit (downloaden) de laptop best wel heet wordt. Dus hierbij ook een tip voor alle andere TM gebruikers:
Haal je accu eruit als de laptop warm wordt!
Uiteraard alleen als je ook netspanning hebt
Ook als ik de laptop een tijdje niet ga gebruiken haal ik de accu uit de laptop. Ook m'n sony's accu ontlaad over de laptop als-ie uitstaat. Een weekje of wat je laptop niet gebruiken en je volle accu is opeens leeg.
Verwijderd
Het is dat pinnetje in de laptop dat aansluit op de adapterkabel.
Oftewel mijn laptop laad zich niet meer op
Iemand een evt oplossing ?
ik kan het opsturen naar zo'n customer service.. alleen dat gaat me veel geld kosten(garantie allang verlopen ) en 12 weken geen laptop
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Met SP2 kun je gewoon de ingebouwde bluetooth gebruiken met een bluetoothmuis.Phusebox schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:37:
hmm ik heb mijn Tm803 ge-reinstalled, maar ik krijg mijn bluetooth muis niet meer aan de gang. heeft iemand nog die patched files ergens compleet met de drivers?
Zoiets dus:
1
2
3
4
5
6
7
| ---------------------| \ | \ | \ | groen\ | \ | ---------------------| |
Herkent iemand dit probleem?
Is dit het begin van een stervende GPU?
[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 02-11-2005 10:48 ]
Verwijderd
Hij heeft het nog even gedaan, maar toen had ik last van spontane reboots..
Als ik de powerknop indruk gaat de fan 2 seconden draaien, HD gaat aan (en blijft draaien) maar er komt niks meer op het scherm.
Probleem bestaat zowel op netspanning als accu.
HDD is net nieuw en is het probleem niet (Met andere HDD exact hetzelfde probleem.
Garantie is net 3 dagen verlopen
Misschien zit er wat los in de laptop zelf.
Hoe kan ik de laptop openschroeven om bij het mobo te komen oid?
Uitbreidingsgeheugen module eruithalen helpt niks.
Wat moet ik doen en heeft iemand eenzelfde probleem gehad?
Ik zou toch Acer opbellen, wellicht hebben ze clementie. Ik kan me niet voorstellen dat ze om die drie dagen moeilijk gaan doen, doen ze dat wel, dan kun jij ook moeilijk doen. Het is heel moeilijk om te weten wat het is, het kan liggen aan het mobo, maar ook aan de voeding of de grafische chip.
Iig succes, ik heb van januari tot juni een kapotte 800 gehad...
Verwijderd
/offtopic
Ik heb inmiddels mijn TM800 verkocht en een Asus A6Va gekocht, omdat mijn TM uit de garantie was en ik zeker wilde zijn van een goed werkende laptop (nu ook gelijk garantie uitgebreid)
Ik denk dat ik nu voor een Dell Inspiron 9300 ga, of ga ik dan spijt krijgen ?
Donec eris felix, multos numerabis amicos
In dat topic is iedereen heel tevreden. Ik ben meer dan tevreden over mijn travelmate. Maar ja, hij is licht, compact, snel en dock is echt geweldig! Mijn review:([rml][ Review & Ervaringen] Dell Latitude D610[/rml])
[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 10-11-2005 21:14 ]
Verwijderd
Een Acer verkoper vertelde me van de week dat ze bij Acer niet heel moeilijk doen als je garantie nét is verlopen.
Probeer het zou ik zeggen
Verwijderd
Moet ik dan direct naar Acer bellen, of moet ik contact opnemen met de winkel waar ik de laptop heb gekocht (de Greef Computers)?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:33:
[...]
Een Acer verkoper vertelde me van de week dat ze bij Acer niet heel moeilijk doen als je garantie nét is verlopen.
Probeer het zou ik zeggen
En hoe lang ben ik de laptop ongeveer kwijt waarschijnlijk?
Echt balen, want ik heb hem bijna dagelijks nodig voor de studie....
Verwijderd
Ik denk dat je je laptop binnen 2 weken terughebt (service is enorm verbeterd)
Verwijderd
Dat zou mooi zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:31:
Ik zou gewoon Acer zelf bellen en als die er niet intrappen naar De Greef![]()
Ga zsm de service desk bellen...
Verwijderd
Zit er niet een wettelijke 2 jaar garantie op een product?
Dat wordt dus denk ik reparatie buiten de garantie-periode...

Gaat zeker flink wat geld kosten ?
Maar dat maakt dus niets uit. Je zal het sowieso met de winkel moeten oplossen, je hebt met hun een (koop)overeenkomst, niet met Acer. Ik zou overigens gewoon even naar hun bellen en vragen wat zij eraan willen doen. Als je dat niet acceptabel vindt (normaal is dat je een (klein) gedeelte van de reparatiekosten zal moeten betalen), dan zou ik contact opnemen met rechtsbijstand/consumentenbond oid.
Dat hebben ze al langer hoor, mijn TM heeft het ook.bosaap22 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:55:
Hebben die nieuwe travelmates voortaan een ingebouwde Wireless Lan aansluiting erin zitten, zodat je niet nogeens een aparte kaart daarvoor moet kopen? .....
Donec eris felix, multos numerabis amicos
check de startpost!bosaap22 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:55:
Hebben die nieuwe travelmates voortaan een ingebouwde Wireless Lan aansluiting erin zitten, zodat je niet nogeens een aparte kaart daarvoor moet kopen? .....
Verwijderd
Kan iemand mij hier vertellen waar de biosbatterij zit bij een Acer TravelMate 230 (233LC)
Heb alles aan de onderkant al opengeschroefd maar kan niks vinden

Alvast bedankt,
Sylvia
Verwijderd
De Greef?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:31:
Ik zou gewoon Acer zelf bellen en als die er niet intrappen naar De Greef![]()
Ik heb sinds ik 'm heb wel de harddisk vervangen voor een 80GB 5400rpm exemplaar en de Wlan kaart voor een 54Mbit kaartje. Werk allemaal prima, maar verbruikt wel iets meer stroom. De accu gaat nu nog ongeveer 1 á 1,5 uur mee (met bluetooth & wlan aan) en ik heb daarom maar een nieuwe acuu besteld. Inclusief de 30% korting die je als acer advantage klant krijgt kostte dat 114,95. Hij is vandaag binnen gekomen en nu net opgeladen. Ik ben benieuwd hoe lang ik nu kan draaien op de nieuwe accu. Toen de laptop nieuw was, met originele schijf en wlan, deed ie ongeveer 4 á 4,5 uur.
Wat betreft het piepend moederbord (als bluetooth uit staat) ben ik net tot een verassende ontdekking gekomen die ik nog niet eerder op dit forum ben tegengekomen. Hij piept namelijk alleen wanneer de processor op hoge snelheid draait. Als je 'm op max battery zet (constant 600MHz) dan piept ie niet. Bij elke piek in de Speedswitch XP (wanneer ie eventjes naar een hogere snelheid switcht) hoor je eventjes de piep. Zet je 'm op max performance, dan piept ie continu.
Verwijderd
Naar welk shop/servicepunt moet ik nu om een waarschijnlijk onvermijdbare reparatie te regelen voor mijn "beestjë"? Ik kan me herinneren dat ik op de Acer site ooit iets heb gevonden over een winkel in Lelystad maar dat kan ik dus nu niet meer vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 21:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
WARNING
0251: System CMOS checksum bad - Default configuration used
Geen idee wat dit precies betekent maar het zal wel iets met mijn bios te maken hebben. Iemand enig idee?
Wanneer ik nu thuis de laptop de hele dag aan de adapter heb hangen, laat ik wel de oude accu erin zitten. Hopelijk blijft de nieuwe dan wat langer goed. Over 2 of 3 jaar mag ik van mezelf wel weer een andere laptop. De 803 voldoet overigens verder nog heel erg goed, dus qua functionaliteit of performance kan hij nog best een tijdje mee.
Waarschijnlijk is het gewoon toegestaan om je de accu te hot-pluggen, dus verwijderen of monteren als de laptop op netspanning draait. Maar kijk daarvoor even in de hanleiding.
Maar officieel is het niet aangeraden, daarom hebbeb mijn thinkpads dan ook een optie om te hotswappen, dan klik je die optie aan, dan verteld je thinkpad tegen de accu, je gaat van de stroom af, en poef, dan pas verwissel je.
Vele malen beter
Maar met normaal swappen heb ik nog nooit problemen gehad, dus zo ernstig zal het wel niet zijn
Nu is het dus tijd voor een nieuwe harde schijf, iemand nog tips hiervoor? Kan ik overigens de bijgeleverde Acer instalatie CD voor Windows XP ook gebruiken met een nieuwe (grotere en snellere) harde schijf? Lijkt me logisch van wel, maar misschien dat die CD alleen werkt met de originele configuratie (harde schijf 40 GB, 4200rpm). Better safe than sorry bij het kopen van een nieuwe harde schijf, zeg maar
Edit: mijn harde schijf is een Toshiba MK-4021GAS, ik kan echter op de site van Toshiba nergens testsoftware vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door De_Klusjesman op 15-12-2005 11:26 ]
Verwijderd
Diagnostic tool kan ik zo snel ook niet vinden, maar met Google moet dat wel te vinden zijn denk ik.
Q. Where can I get Disk Manager or diagnostic software for my HDD?
A. Toshiba doesn't have a license to bundle any Disk Manager or diagnostic software with the HDD at the time of supply. We also do not distribute this software as a separate item.
Hoef ik dus ook niet verder te zoeken.
Als windows XP opstart komt er op een gegeven moment een windows startgeluidje, dit geluidje wordt haperend en vertraagd afgespeelt. Ik heb net ook even Battlefield gespeeld, maar telkens als het lampje van de harde schijf brand treed er een hapering op. Ik denk dat ik nu de harde schijf wel als oorzaak kan aanwijzen. Ook omdat ik nu muziek afspeel met mijn MP3-speler via de USB poort, en het geluid loopt dan wel goed, zonder te haperen of stotteren.
[ Voor 9% gewijzigd door De_Klusjesman op 16-12-2005 00:22 ]
Verwijderd
Geen probleem, heb gister mijn nieuwe schijf binnengekregen, de Hitachi Travelstar 60 GB 7200rpm, oude schijfje eruit (was bij mij ook een Hitachi Travelstar, maar dan de 40 GB 4200rpm uitvoering natuurlijk), Acer recovery CD erin en het werkte prima.De_Klusjesman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:21:
...
Nu is het dus tijd voor een nieuwe harde schijf, iemand nog tips hiervoor? Kan ik overigens de bijgeleverde Acer instalatie CD voor Windows XP ook gebruiken met een nieuwe (grotere en snellere) harde schijf? Lijkt me logisch van wel, maar misschien dat die CD alleen werkt met de originele configuratie (harde schijf 40 GB, 4200rpm). Better safe than sorry bij het kopen van een nieuwe harde schijf, zeg maar
Ik heb overigens wel meteen een nieuwe vraag. Misschien wil ik extra geheugen, maar als ik onder het geheugenklepje aan de onderkant van de laptop kijk zie ik maar één reepje 256 MB. Weet iemand waar de rest verstopt is?!?