[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 8.224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Hoedje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:17:
En jahoor, ook Hoedje is het slachtoffer van de laptop. Gelukkig is het nog niet zo erg. De enter toets doet het niet meer. De bluetooth en wireless knopjes werken nauwelijks meer en het ergste is dat de touchpad ook heel slecht reageert (de muisknoppen waren al langer, eh, disabled :P).
Het leek mij niet zo moeilijk, maar het begint nu toch wel een lang verhaal te worden.

Eind januari: laptop opgestuurd naar Acer (in Duitsland ?!?)
7 februari: email dat ie is aangekomen (Acer of UPS is heel traag ?!?), hierna zou het nog ongeveer 10 werkdagen duren
25 februari: ze wachten op onderdelen
7 maart (?!?): ETA

Dan is ie in totaal een zeer ruime maand weg geweest. Maar eerst is het afwachten of ie er dan ook echt is. Ik vind het al met al wel erg lang duren. Daarnaast moet ik nu op een hele trage PC werken, dat roept ook wel wat ergernis op!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn ruim twee weken verstreken en heb ik geen bericht van Acer op mijn aangetekende brief. Ik ben wel een beetje teleurgesteld; had in ieder geal wel een reactie verwacht.

Volgende stap is het aanspreken van de leverancier. Had dit liever niet willen doen, aangezien die jongens er verder ook weinig aan kunnen doen, maar wettelijk gezien zijn zij mijn aanspreekpunt.

Ik heb de brief nog even in eigen persoon opgetseld. Lijkt mij niet goed voor de relatie als er opeens een brief van een advocaat op de deurmat ligt...

wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Ik heb mijn Acer terug gekregen van reparatie, volgens begeleidende brief waren het moederbord en het launchpad vervangen. Heb nu alleen het probleem dat er geen geluid uit de speakers komt. De koptelefoonuitgang doet het wel normaal dus ik vermoedde een connectieprobleem van de speakersaansluiting.
Laptop open gemaakt, meteen het swiepende scherm gefixed door de al flink losse schroefjes bij de scharnieren aan te draaien, en de speakeraansluiting naar het moederbord gecontrolleerd maar die zit prima. Iemand dit probleem al eerder meegemaakt? Misschien de laptop nog wat verder uit elkaar schroeven om te kijken of het aansluitprobleem bij de speakers zelf zit.. Ik kan 'm natuurlijk weer opsturen maar dan ben ik 'm weer twee weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee wat voor notebook je krijgt als je notebook wordt vervangen? Ik krijg namelijk een nieuwe notebook ter vervanging van mijn 803LCi. Alleen niks gehad vandaag, terwijl ze vrijdag zeiden dat ie op de post zou gaan :( Derde week luidt zich nu in, dit kost echt te veel moeite.

Maar goed aangetekende brief na de baas van Acer Nederland kreeg ik ook al geen antwoord op, :o

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 28-02-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ze hebben nog zat uit de 800 serie liggen hoor. Waarschijnlijk krijg je een "refurbished" model.
Zou leuk zijn dat je een 8100 zou krijgen, dan zouden veel mensen hun 800 een "ongelukje" laten krijgen, zodat ze voor nop het nieuwste model krijgen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
BigSurf schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:01:
Ik heb mijn Acer terug gekregen van reparatie, volgens begeleidende brief waren het moederbord en het launchpad vervangen. Heb nu alleen het probleem dat er geen geluid uit de speakers komt. De koptelefoonuitgang doet het wel normaal dus ik vermoedde een connectieprobleem van de speakersaansluiting.
Laptop open gemaakt, meteen het swiepende scherm gefixed door de al flink losse schroefjes bij de scharnieren aan te draaien, en de speakeraansluiting naar het moederbord gecontrolleerd maar die zit prima. Iemand dit probleem al eerder meegemaakt? Misschien de laptop nog wat verder uit elkaar schroeven om te kijken of het aansluitprobleem bij de speakers zelf zit.. Ik kan 'm natuurlijk weer opsturen maar dan ben ik 'm weer twee weken kwijt.
Hah. jij mag nog blij zijn met 2 weken.
Een laptop van een klant van me staat al anderhalve maand in duitseland...

Maargoed. Ik geloof dat er ergens in het wetboek staat dat na 3 reperaties door de fabrikant zelf je recht hebt op een nieuw vervangend model. Wat alleen gelijk, of beter mag zijn aan het te vervangen model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ze hebben nog zat uit de 800 serie liggen hoor.
Ooh, hoe weet je dat dan :( Je kan nergens meer inkopen namelijk :+
Waarschijnlijk krijg je een "refurbished" model.
Zou leuk zijn dat je een 8100 zou krijgen, dan zouden veel mensen hun 800 een "ongelukje" laten krijgen, zodat ze voor nop het nieuwste model krijgen :)
Jaja, ik wil helemaal geen "refurbished" model, ik wil gewoon een nieuwe, een opgeknapte heb ik niks aan :) Ik heb al vanaf begin gezeik met de 803 gehad, ik zou niet eens een nieuwe 80x willen <g> Eerst keer nieuwe moederbord, vervolgens half jaar later noge eens nieuwe moederbord. Dan in november weer een nieuwe moederbord + topcase (toen die terug kwam was toestenbord niet goed aangesloten) en nu krijg dan een nieuwe. Hopelijk werkt de applicaties waarvan ik afhankelijk ben op de nieuwe notebook wel nabehoren :p
Een laptop van een klant van me staat al anderhalve maand in duitseland...
Dat is nog niks, ik ben al meer dan twee maanden bezig om mijn notebook gerepereerd te krijgen, en nu bezig om de nieuwe te krijgen. Hij zou vandaag (eigenlijk vorige week al) komen maar nog niks gehad, terwijl hij vrijdag zou zijn verstuurd. Ik ga in ieder geval bellen met mijn contactpersoon bij Acer, dat dit nou niet echt alles is :)

[ Voor 56% gewijzigd door alienfruit op 28-02-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Zo te zien heeft Acer het toch nog niet echt door. Ik meende verhalen van verbeterde service te hebben gelezen, maar dat blijkt niet uit de verhalen hierboven...

* Fuzzillogic door Acer gesponsorde Sony staat fijn een DVD videootje te renderen.

En ik hoef niet eens bang te zijn dat-ie crasht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

:9~ Goed geregeld :) Ik hoop gewoon dat ik geen gerenoveerde notebook gebruiken, gaan ze zichzelf ook mee in de vingers snijden :p Ik bedoel mijn oude notebook is theoritisch ook al twee keer gerenoveerd en dat heeft ook niet geholpen. De man van Acer zei dat ik een "nieuwe" kreeg, en een "refurbished" model is niet nieuw natuurlijk ;) Maar goed eerst maar eens zien of ik hem deze week wel krijg >:)

Het probleem bij Acer is dat het ook zo verdomd veel moeite kost om iemand aan de telefoon te krijgen, gelukkig laat ik het nu allemaal afhandelen door mijn vader -- waar ik de notebook heb gekocht. Ik had gisteren ook de schrik van mijn leven toen mijn Acer n30 niet meer aan wilde, ik moest er niet aan denken dat die ook op vakantie moest na Duitsland :) Maar die werkt gelukkig weer....

edit:
Volgende notebook wordt mooi een Apple Powerbook

[ Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 28-02-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
BigSurf schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:01:
Toch nog even verder gekeken. In de serviceguide staat bij de microfoonaansluiting speaker dus ik heb me vergist in de aansluiting. Heb de laptop verder opengemaakt en rechts onder was inderdaad de connector van de speakers los. Aangesloten en het geluid werkt weer naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigSurf schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:46:
[...]

Toch nog even verder gekeken. In de serviceguide staat bij de microfoonaansluiting speaker dus ik heb me vergist in de aansluiting. Heb de laptop verder opengemaakt en rechts onder was inderdaad de connector van de speakers los. Aangesloten en het geluid werkt weer naar behoren!
Waarschijnlijk stomme vraag, maar heb je de laptop geopend, dit omdat ik hem van binnen graag stofvrij wil maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Ja, helemaal opengemaakt. Is allemaal vrij eenvoudig te doen als je de serviceguide volgt en de juiste schroefjes losdraait. Serviceguide is hier te downloaden: http://heim.ifi.uio.no/~fredrin/tm800sg.pdf

Als je ook een scherm hebt wat speling heeft bij de scharnieren moet je ook de omlijsting van het scherm losmaken. Hoeft niet helemaal als je de onderste rand (zit ook met dubbelzijdig plakband) los maakt en een gedeelte van de zijkanten kun je het wat buigen en zo de twee schroefjes per kant aandraaien. Bij mij zaten ze erg los! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al lange tijd last van een veel draaiende koeling.
Hij doet het een stuk vaker dan toen ik hem net had.
Zelfs als de processor belasting iets van 2/3 procent is slaat tie al regelmatig aan.

Ik heb vanmiddag dus alle stof verwijdert, maar dat hielp helemaal niets.

Daarna heb ik de standaard koelprut vervangen door silver grease.
Dat helpt een beetje, maar is nog lang niet genoeg.

Heeft iemand nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bios update ? :)
En heb je het zelfde probleem in knoppix? Want het kan ook zijn dat je laptop bv niet meer terugclockt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed en slecht nieuws.

Om te beginnen het goede; door tussenkomst van Computer Pirates heeft Acer besloten toch de laptop om te ruilen voor een vergelijkbare uit een andere serie. Hulde voor de jongens aldaar dat ze dit bij Acer voor elkaar krijgen, hielden mij goed op de hoogte en reageerden snel en begripvol. Wie zegt dat je bij internetwinkels geen service krijgt heeft het mis... (Jammer dat Nexxennium in eerste instantie andere ervaringen had, maar wellicht dat door hem e.e.a. daar is veranderd!)

Eerst wprdt de alptop opgehaald, en dan krijg ik na ongeveer 5 werkdagen een andere toegestuurd. Zit dus weer een tijd zonder laptop. Gisteravond alle data verwijderd, want hij zou vandaag worden opgehaald. En wat denk je? Juist... geen koerier. Kan morgen dus weer gaan bellen en dan wordt hij vast pas vrijdag opgehaald. En dan nog minimaal vijf dagen... Mag blij zijn als ik hem half maart binnenkrijg. Anyway, ik ga er vanuit dat ik daarna nooit meer een beroep te doen op Acer...

Wordt wederom vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
\o/

Typisch :+ je blijft maar bezig he ? :D

Maar welk model kreeg je? de 8100? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nou hopelijk komt het nog goed. Fijn dat ze bij Computer Pirates nou behulpzaam zijn, dat was bij mij uiteindelijk zeker ook het geval. Zonder hun tussenkomst was ik er qua kosten een stuk minder gunstig vanaf gekomen.

Overigens heeft Acer mijn TM800 uiteindelijk voor een TM8003nogwattes omgeruild, na wat pushwerk van Computer Pirates. Zouden ze dat meteen hebben gedaan, als reactie op mijn eerste brief, dan zou ik daar zeer content mee zijn geweest. Deze TM8003 kwam volledig nieuw in een ongeopende verzegelde verpakking, dus dat zat wel snor.

Wellicht kun je Acer nog voorleggen dat de koerier zelf de omruiling doet? Scheelt hun ook in de kosten. De koerier neemt jouw brakke vouwPC mee, en geeft jou meteen de nieuwe. Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:24:
Bios update ? :)
En heb je het zelfde probleem in knoppix? Want het kan ook zijn dat je laptop bv niet meer terugclockt :)
Ik gebruik de laatste bios (4A20) dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Misschien klokt mijn proc. inderdaad niet meer terug... kan ik dat ergens zien?

Ik gebruikte vroeger wel een programma om dat te doen, maar dat heb ik niet meer en ik weet niet meer hoe dat heette...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:07:
En wat denk je? Juist... geen koerier.
LOL
Vorige keer dat ik hem terugstuurde kwam de koerier 2 uur te vroeg, wat denk je, komt er nog een koerier 2 uur na de eerste 8)7
Was wel effe schrikken aangezien de eerste koerier geen bewijsje oid had achtergelaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer gebeld; niets geen sorry oid. Zonde. Fouten kunnen gemaakt worden, maar kom er wel voor uit. Anyway, het was niet mogelijk om de koerier de nieuwe laptop te laten verzenden en de oude meteen op te halen. Bureaucratie... Aan de andere kant begrijp ik het ook wel: wie garandeert hen dat ik ipv een laptop geen baksteen in de doos stop...

Het is nog onbekend wat voor laptop ik krijg. Morgen poging 2 bij UPS. Bedankt voor al jullie medeleven en tips!

wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag arriveerde de laptop ter vervanging van mijn 800. Geen refurbished model, maar keurig nieuw in doos. Het gaat om een 8005LMiB, dus is mijn geleden schade/frustratie meeer dan goed gemaakt. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

Ik ga nog kijken of ik er garantie bij kan kopen; hoewel nieuw model ben ik toch nog niet helemaal gerustgesteld.

Samenvattend:
- zeer tevreden over tussenkomst van Computer Pirates
- tevreden over geboden oplossing van Acer
- niet tevreden over de 800-serie
- niet tevreden over de communicatie richting Acer.
- en natuurlijk: tevreden over alle GOT-ers die mij info hebben verstrekt!

Wordt hopelijk niet meer vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:03:
[...]

Het leek mij niet zo moeilijk, maar het begint nu toch wel een lang verhaal te worden.

Eind januari: laptop opgestuurd naar Acer (in Duitsland ?!?)
7 februari: email dat ie is aangekomen (Acer of UPS is heel traag ?!?), hierna zou het nog ongeveer 10 werkdagen duren
25 februari: ze wachten op onderdelen
7 maart (?!?): ETA

Dan is ie in totaal een zeer ruime maand weg geweest. Maar eerst is het afwachten of ie er dan ook echt is. Ik vind het al met al wel erg lang duren. Daarnaast moet ik nu op een hele trage PC werken, dat roept ook wel wat ergernis op!
Jeetje het is nu 10 maart en hij is nog niet terug. Ik begin er echt moedeloos van te worden...

[Update] Vandaag een emailtje gehad, hij is opgegeven voor verzending. Ik ben heel benieuwd. Ik belde namelijk donderdag, toen was de status "wachten op onderdelen" en nu is hij plotseling gemaakt. Dus nog ff afwachten, eerst zien dan geloven!

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 11-03-2005 15:07 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:14:
[...]
[Update] Vandaag een emailtje gehad, hij is opgegeven voor verzending. Ik ben heel benieuwd. Ik belde namelijk donderdag, toen was de status "wachten op onderdelen" en nu is hij plotseling gemaakt. Dus nog ff afwachten, eerst zien dan geloven!
;( /me Hoedje wordt moedeloos

Vanmiddag is ie gebracht dus ik alles uitproberen. Hebben ze wel netjes het toetsenbord en de touchpad vervangen, maar hebben ze niet de Firewire aansluiting gefixed |:( (daar had ze verdomme meer dan een maand de tijd voor :(). Ik ben boos, teleurgesteld en moedeloos tegelijk. Dat is veel te veel eer voor een laptop maar toch....

Ik heb dus gebeld, nieuwe RMA is aangemaakt. Nu hebben ze hem net weer opgehaald. Dezelfde man van UPS weer (die had wel een heel verbaasde blik in z'n ogen). Moet ik nog langer verder werken op die @$(@)!*$ computer van m'n pa (nouja ze willen toch een ander, dus daar maken we dan maar wat meer haast mee).

Maar echt een dikke onvoldoende voor Acer...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 14-03-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:21:
:9~ . Ik had gisteren ook de schrik van mijn leven toen mijn Acer n30 niet meer aan wilde, ik moest er niet aan denken dat die ook op vakantie moest na Duitsland :) Maar die werkt gelukkig weer....
Heb je daar nog wat speciaals voor gedaan? Die van mij heeft het nu en geeft weinig teken van leven.

Shit zeg ik moet er ook niet aan denken dat ie naar z'n grutje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik gebruik m'n batterij niet veel, maar als ik hem gebruik wil ik ook er ook wel lang op kunnen werken, maar inmiddels haalt die nog maar net de twee uur. Dat vind ik een beetje te weinig eigenlijk na 1,5 jaar op het Centrino platform. Voor de rest geen klachten, alhoewel ik wel merk dat niet alles even stevig is (zeker niet als je regelmatig Dell laptops in je handen hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van mijn TM800 al de WiFi kaart vervangen door een 2200BG en wil nu ook de Combo drive vervangen door een DL DVD brander. Heeft iemand ervaring met het vevangen van de combo drive door bijvoorbeeld een NEC ND-6500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Vanavond was er bij Kassa (ned3, zie ook uitzendinggemist.nl) een item over Acer. Met name om de waardeloze service van Acer. De kerel van Acer was aan het blaten dat het vorig jaar allemaal erg was (kan ik helemaal beamen) en dat het allemaal al beter ging. Nou dat zeiden ze vorig jaar ook al.

Misschien dat er nu wel eens wat gebeurt, zulke presence bij Kassa doet een bedrijf geen goed >:)

Helaas ging het niet zozeer om brakke componenten, iets waar de TM800 nogal last van heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:11:
Vanavond was er bij Kassa (ned3, zie ook uitzendinggemist.nl) een item over Acer. Met name om de waardeloze service van Acer. De kerel van Acer was aan het blaten dat het vorig jaar allemaal erg was (kan ik helemaal beamen) en dat het allemaal al beter ging. Nou dat zeiden ze vorig jaar ook al.

Misschien dat er nu wel eens wat gebeurt, zulke presence bij Kassa doet een bedrijf geen goed >:)

Helaas ging het niet zozeer om brakke componenten, iets waar de TM800 nogal last van heeft...
Tja, mijn reparatie in november/december duurde ook nog altijd lang.

Die vent van Acer heeft het spraakvermogen van zijn nek behoorlijk goed ontwikkeld door alles te verschuiven naar 'leveringsproblemen'.

Wat ik persoonlijk belachelijk vond, zelfs al is dat misschien een beetje egoistisch, is dat de personen in de studio een 'werkend product' werd beloofd in 5 werkdagen. Als Acer slecht in het nieuws is kan dat ineens, maar als je laptop meerdere keren kapot gaat krijg je ondanks mooie praatjes (bij mij een 'scrap-verzoek' en reparatie binnen 5 werkdagen, wat 4 weken werd) niets.

Van het laptop van m'n zusje ging de HD een maand na afloop van de garantie kapot (Acer Aspire). Dynabyte, waar het apparaat vandaan kwam, gebeld en die wilden de schijf wel vervangen voor enkel materiaalkosten. De medewerker wilde ook Acer wel voor me bellen maar meldde dat hij van Acer gewend was dat er niets aan gedaan zou worden. Hitachi zelf deed ook niets en verwees naar Acer, ondanks de 3 jaar garantie op de schijf.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb een Travelmate 803, nu wil ik een wireless 54mbit kaartje aanschaffen ivm met het zeer slechte bereik van de ingebouwde 11mbit kaart.

Nu blijken er 2 verschillende soorten pccards te zijn: PCMCIA en CardBus

In de specs van Acer Travelmate staat 1x Cardbus type II.

Maar Windows XP geeft onder hardware aan: PCMCIA adapters en daaronder weer dat ik 2 generic cardbus controllers heb.

Welke moet ik nu aanschaffen? :?

Nu kijk ik bij pricewatch en zie ik veel PCMCIA wireless kaartjes en een aantal Cardbus wireless kaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen miniPCI kaartje? Kun je je 11mbit kaartje vervangen.
Bij mij is het bereik overigens perfect...

/edit
PCMCIA is sowieso goed maar volgens mij is Cardbus exact hetzelfde :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:06:
Vraagje, ik heb een Travelmate 803, nu wil ik een wireless 54mbit kaartje aanschaffen ivm met het zeer slechte bereik van de ingebouwde 11mbit kaart.

Nu blijken er 2 verschillende soorten pccards te zijn: PCMCIA en CardBus

In de specs van Acer Travelmate staat 1x Cardbus type II.

Maar Windows XP geeft onder hardware aan: PCMCIA adapters en daaronder weer dat ik 2 generic cardbus controllers heb.

Welke moet ik nu aanschaffen? :?

Nu kijk ik bij pricewatch en zie ik veel PCMCIA wireless kaartjes en een aantal Cardbus wireless kaartjes...
Ga er maar vanuit dat alle nu te verkrijgen kaartjes in jouw laptop perfect zullen werken. Overigens, al eens gekeken bij het power-beheer van je kaartje (bij apparaatbeheer), voor de beste ontvangst stel je deze dusdanig in dat deze altijd maximaal is.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:06:
[...]

;( /me Hoedje wordt moedeloos

Vanmiddag is ie gebracht dus ik alles uitproberen. Hebben ze wel netjes het toetsenbord en de touchpad vervangen, maar hebben ze niet de Firewire aansluiting gefixed |:( (daar had ze verdomme meer dan een maand de tijd voor :(). Ik ben boos, teleurgesteld en moedeloos tegelijk. Dat is veel te veel eer voor een laptop maar toch....

Ik heb dus gebeld, nieuwe RMA is aangemaakt. Nu hebben ze hem net weer opgehaald. Dezelfde man van UPS weer (die had wel een heel verbaasde blik in z'n ogen). Moet ik nog langer verder werken op die @$(@)!*$ computer van m'n pa (nouja ze willen toch een ander, dus daar maken we dan maar wat meer haast mee).

Maar echt een dikke onvoldoende voor Acer...
WOW, hij is terug. Het lijkt net alsof ie het helemaal doet. Ze hebben nu ook het moederbord vervangen. Ik heb alleen nu hier geen FW apparaten liggen (vriend heeft camera geleend). Dus dat ga ik later uitproberen.

Maar ik ben wel heel blij dat ie weer terug is. Nu hopen dat ie het echt altijd blijft doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
vraagje: de aan/uit knop geeft die normaal "groen licht" als de laptop aanstaat?

want bij mij doet ie dat niet, en kan me niet herinneren of ie dat eerst wel deed :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heb je daar nog wat speciaals voor gedaan? Die van mij heeft het nu en geeft weinig teken van leven. Shit zeg ik moet er ook niet aan denken dat ie naar z'n grutje is.
Een harde reset... deed het um. :) Verder heb ik nu een 8005LMi gekregen voor mijn 803LMi dus dat is mooi, heeft nog wel een anderhalve week geduurd tussen het opsturen en aankomen <g> Ze bestellen de vervangende laptops gewoom bij Ingram Micro of TechData als Acer zijnde, alleen wat er dan gebeurd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
hmm denk dat ik mijn 803lmi dan ook maar es voor reparatie opstuur als je er een 8005 voor terugkrijgt... ik neem tenminste aan dat de 8005 beter is dan de 803... als ik dat zo zie qua specs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.... :?

Ik draai al een aantal maanden op een Acer TravelMate 8003LMib (centrino 1.6) een redelijk zwaar professioneel programma. Nu ging dat op het begin goed (70% CPU belasting), maar nu er een aantal updates zijn verschenen zit die belasting ineens op 85/95%. Ik heb dus een snellere laptop nodig, omdat ik anders over een aantal maanden gegarandeerd vast ga lopen.

Nu zijn de eisen die aan dit softwareprogramma hangen behoorlijk zwaar. Deze laptop moet in ieder geval hebben:

Pentium CPU
Minimaal 512 mb
Windows XP Pro
40 gig HD
DVD

Nu is het zo dat een Centrino toch vooral bedoeld is voor mensen die hun laptop onderweg veel gebruiken? (Langere accuduur, minder gewicht etc..)
Deze laptop moet wel mobiel zijn, maar gaat toch altijd in de voeding op locatie. Dus volgens mij kan ik net zo goed een P4-M nemen (3.0 ghz). Deze zijn toch qua performance iets sneller dan de centrino's? Of hoe moet je die verhouding zien? Klopt dit?
Ik kan alleen nergens een Laptop vinden met een P4-M processor en WinXP Pro.

Iemand een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door bosaap22 op 22-03-2005 15:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, want jouw vraag is totaal niet TM80x gerelateerd. Je kunt het beste zelf wat zoekwerk doen en eventueel een apart topic openen, maar niet dit topic ermee vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Deze laptop moet wel mobiel zijn, maar gaat toch altijd in de voeding op locatie. Dus volgens mij kan ik net zo goed een P4-M nemen (3.0 ghz). Deze zijn toch qua performance iets sneller dan de centrino's? Of hoe moet je die verhouding zien? Klopt dit?
Ligt aan de applicatie, maar met veel business-software kan m'n 1,8GHz Dothan zich goed meten met een 3,0GHz P4. Waarschijnlijk zul je er weinig mee opschieten als je een P4 neemt. Behalve dan qua koelkast-formaat met ingebouwde straalkachel-functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:40:
[...]

WOW, hij is terug. Het lijkt net alsof ie het helemaal doet. Ze hebben nu ook het moederbord vervangen. Ik heb alleen nu hier geen FW apparaten liggen (vriend heeft camera geleend). Dus dat ga ik later uitproberen.

Maar ik ben wel heel blij dat ie weer terug is. Nu hopen dat ie het echt altijd blijft doen!
Oh damn, /me Hoedje begint weer bang te worden. De camera doet het iig niet. Nu nog ff straks iPod proberen. Ik ben bang dat ie alweer weg kan. Pfff, waarom kunnen ze hem niet gewoon maken :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 25-03-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
tja, dat vroeg ik me ook af.

Maar ik geloof dat je na 3x rma recht hebt op een nieuw minimaal gelijk aan of beter dan het huidige systeem.

Acer zal dit natuurlijk ontkennen, maar ik geloof dat er ergens in het wetboek is opgenomen.
Zo heb ik igg na een hoop gezeur, want de eikels wilden geen geld terug geven na 6 weken nonstop bellen (en nooit terug bellen...) een 8002 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hmm, die 3x RMA weet ik zo net niet. Lijkt me sterk dat dat ergens in hun voorwaarden staat oid. Maar na 3x RMA mag je toch wel spreken van een ondeugdelijk apparaat, en dat biedt wettelijk gezien weer allerlei mogelijkheden. Dus Hoedje, mocht je nu nog gedonder hebben dan moet je echt wat stennis gaan schoppen. Iets anders snappen ze niet bij Acer, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dat bedoel ik, na 3x een defect spreek je toch van een ondeugdelijk apparaat?
(zo staat het in de wet, Acer zal idd niet zomaar zeggen, hey gratis nieuwe laptop? :w 8)7 )
Het is ook allemaal nog maar ff vaag vanuit achter uit mijn hoofd. Maar op die manier heb ik 2 nieuwe Acers gekregen, alleen die waren dus ook ondeugdelijk :+

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 25-03-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nexxennium schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:58:
Hmm, die 3x RMA weet ik zo net niet. Lijkt me sterk dat dat ergens in hun voorwaarden staat oid. Maar na 3x RMA mag je toch wel spreken van een ondeugdelijk apparaat, en dat biedt wettelijk gezien weer allerlei mogelijkheden. Dus Hoedje, mocht je nu nog gedonder hebben dan moet je echt wat stennis gaan schoppen. Iets anders snappen ze niet bij Acer, zo blijkt.
&
RS_003 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:16:
(zo staat het in de wet, Acer zal idd niet zomaar zeggen, hey gratis nieuwe laptop? :w 8)7 )
Het is ook allemaal nog maar ff vaag vanuit achter uit mijn hoofd. Maar op die manier heb ik 2 nieuwe Acers gekregen, alleen die waren dus ook ondeugdelijk :+
Thnx, voor jullie reacties, ik ga dinsdag maar weer is bellen en dan zullen we wel zien. Met de iPod eraan doet ie het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dus ook slechte ervaringen met Acer helpdesk. Laptop binnen sinds 2 weken en stukken nog altijd niet binnen. Hoewel ze de ene keer beweren van wel om dan paar dagen later weer te beweren van niet. Beloven met de laptop deze week nog terug, niets gezien. Gaan me mailen over de verwachte duur omdat ik mij begin op te winden... niets geen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
RS_003 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:16:
IANAL, maar in de wet staat nergens dat na precies 3x een defect je van een ondeugdelijk apparaat kan spreken. Het gaat gewoon om de situatie. Uiteindelijk is het een rechter die beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Toch heb ik van meerdere mensen iets vernomen over een regeling bij een ondeugdelijk product.
Maargoed, zoals ik al eerder vermelde staat het me ook maar vaag bij.
Maar 1 ding is zeker, ik heb 2x gebruik kunnen maken van deze regeling.

Dus mijn excuus mocht ik verkeerd op je zijn overgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
offtopic:
@RS_003: Misschien tijd voor een deeltje X. "[klachten] Acer Travelmate 80x topic deel 10" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nu het je zegt :+

Het algemene Acer klachten topic: Deel 10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Acer 8003lmi. De fan begint hard te draaien als de temp boven de 42 graden komt. Dit gebeurt om de zoveel minuten. Het fangeluid vind ik nogal vervelend. Heeft iemand tips om te zorgen dat de fan minder vaak gaat starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 02-09 17:25
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:32:
Ik heb sinds kort een Acer 8003lmi. De fan begint hard te draaien als de temp boven de 42 graden komt. Dit gebeurt om de zoveel minuten. Het fangeluid vind ik nogal vervelend. Heeft iemand tips om te zorgen dat de fan minder vaak gaat starten?
Fn + F3 een paar keer indrukken en een ander energieschema kiezen zoals bijvoorbeeld "Minimaal energieverbruik"? Als de Acer software geïnstalleerd is in ieder geval...

[ Voor 7% gewijzigd door BAUKstEr op 28-03-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kwam dit topic toevallig weer tegen, en het leek me handig hier nog even op een paar dingen in te gaan (voor degenen die mogelijk met hetzelfde zitten).

Externe USB Harddisk
Zelf heb ik een nieuwe harddisk inclusief externe USB cover/enclosure gekocht. Was een aanbieding met de cover en een 60GB 5400RPM Hitachi schijf. De nieuwe schijf heb ik omgewisseld met de oude 40GB 4200RPM schijf (geloof dat het een IBM was, maar kan het ff niet checken). Met Norton Ghost alles overgezet en het werkt prima (blijkbaar kopieert ghost het overigens niet letterlijk zoals ik wel had gehoopt, want mijn partities waren ineens ook relatief vergroot).

Hierbij de volgende positieve punten/opmerkingen:
* Het is prima mogelijk vanaf een USB harddisk te booten! In ieder geval met het 4A20 bios. Wilde namelijk eens linux proberen, en heb Mandrake 10.1 community erop geinstalleerd, met de hoop er via een USB-stick bij te kunnen komen. Dit bleek echter helemaal niet nodig te zijn! Ik kon gewoon direct vanaf de USB hdd booten. Alleen moet er in het BIOS aangegeven worden dat ie eerst vanaf de USB harddisk moet booten. (Volgens mij heb ik hem op removable als eerste gezet, maar kan ik nu dus niet checken. Probeer anders alle opties, het is dus mogelijk.) Het enige nadeel is dat je het elke keer weer moet activeren. Dus als ik weer Linux wil booten, dan moet ik m'n hdd eraan hangen, in het bios de bootvolgorde aanpassen, en dan boot ie vanaf de HDD. :)
* De TM800 levert ook voldoende stroom om de harddisk zonder externe voeding te kunnen gebruiken! 8) Het hangt er natuurlijk enigszins vanaf wat voor harde schijf je in de enclosure hebt zitten (bij mij dus de 40GB uit mijn TM800), en welke chip er voor de IDE/USB omzetting wordt gebruikt (maar dat zal wel een standaard el cheapo chipje zijn). Doe altijd beide USB-kabels eraan (kabel wordt in tweeen gesplit), hoewel het volgens mij ook met 1 kabel prima werkt (alleen dat probeer ik liever niet). De externe schijf wordt dus compleet door de TM800 gevoed. (Je moet alleen niet ondertussen je printer d'rbij gaan hangen, dan gaat het wel mis :()
* Nieuwe schijf (5400RPM) maakt wel meer lawaai dan mijn oude, maar is wel duidelijk sneller.

Speedstep / SpeedSwitchXP
SpeedSwitchXP is een super programma om zelf te kiezen op hoeveel MHz je Pentium M nou draait. (Heb hem zelf nu >95% van de tijd op 600MHz draaien, lekker fanless. 8) ) Het probleem is echter dat dit niet meer goed werkt sinds Windows XP SP2. Daarom is het jammer dat het programma niet meer onderhouden wordt. Na veel zoeken heb ik uiteindelijk uitgevonden dat als je op Detect Max. Speed klikt het weer werkt tot de eerstvolgende reboot / uit hibernate of slaapstand komen. Uiteindelijk heb ik er maar een simpel VB6 proggie voorgeschreven wat automatisch op die knop drukt zodra het systeem geunlockt wordt. Het werkt weer super! Als er interesse is kan ik het VB proggie wel ergens op internet zetten.

Intel 2200BG
Binnenkort ga ik zeer waarschijnlijk ook een kopen om mijn 802.11b (11Mbps) op te waarderen naar 802.11G (54Mbps). Heb inmiddels de juiste registerinstellingen ook al gevonden hierboven (was het stukje zelf ook al in het register tegengekomen en had dit al voorgenomen om te proberen, maar mooi dat ik nu zeker weet dat het gaat werken :P ). Als iemand verder nog tips (hardware/software) heeft over het vervangen, dan zijn deze welkom! (Overigens, de drivers voor alle Intel kaartjes zijn nu gewoon vanaf de Intel site te downloaden, inclusief voor de 2100B en 2200BG mini-pci kaartjes.)

Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:01:
[...]
Oh damn, /me Hoedje begint weer bang te worden. De camera doet het iig niet. Nu nog ff straks iPod proberen. Ik ben bang dat ie alweer weg kan. Pfff, waarom kunnen ze hem niet gewoon maken :'(
Hij gaat nu gewoon helemaal niet meer aan :X (naast de eeuwige niet werkende firewire). Omg, vandaag dus gebeld en hij wordt morgen opgehaald. Als ie nu niet gemaakt kan worden oid dan zou ik een nieuwe krijgen, het een of het ander binnen 5/6 werkdagen. Maar het maakt me eigenlijk allemaal niet meer zoveel uit. Ik zit nu helemaal zonder computer. Ik wil gewoon zsm een werkende PC/laptop of wat dan ook :| .

(en voor die slimmeriken, die denken zonder PC kan ie toch niet gotten, dit is getikt met lappie van een vriend die op bezoek is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Niet online
Nog even verder gezocht naar de WLAN mini-PCI kaartjes. Nu heb ik eigenlijk toch nog een vraag.

Heeft iemand ervaring met een Intel 2915ABG mini-PCI WLAN in combinatie met een Acer Travelmate 800 series?

Deze is bij Actiecom namelijk voor minder dan een euro extra ook te koop. Dus als het verder evengoed werkt, dan is de keus snel gemaakt! :) Vraag me echter ineens ook af of naast het bios, de antenne-lengte ook een probleem op gaat leveren. Omdat 802.11a op een andere frequentie werkt moeten de antennes ook een andere lengte hebben toch, of vergis ik me nu? Of maakt dit niet uit en kan ik gewoon mijn 2100B kaartje vervangen voor de ABG-variant? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
beesting schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:10:
Uiteindelijk heb ik er maar een simpel VB6 proggie voorgeschreven wat automatisch op die knop drukt zodra het systeem geunlockt wordt. Het werkt weer super! Als er interesse is kan ik het VB proggie wel ergens op internet zetten.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Daar heb ik idd ook problemen mee (gebruik ook Speedswitch). Met reboot gaat het prima maar als ie uit hibernate komt staat ie weer op max speed. Ik draai 99% van de tijd op 600Mhz. Dus ik heb veel interesse in je programmaatje! Kun je dat ergens online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Hij gaat nu gewoon helemaal niet meer aan :X (naast de eeuwige niet werkende firewire). Omg, vandaag dus gebeld en hij wordt morgen opgehaald.
Hij is net opgehaald, zelfs de UPS meneer heeft medelijden met me :/ .
BAUKstEr schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:43:
[...]

Fn + F3 een paar keer indrukken en een ander energieschema kiezen zoals bijvoorbeeld "Minimaal energieverbruik"? Als de Acer software geïnstalleerd is in ieder geval...
Of je kunt het instellen via config scherm en dan energiebeheer. Natuurlijk kun je ook gewoon Speedswitch XP draaien oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Niet online
BigSurf schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:55:
[...]

Daar heb ik idd ook problemen mee (gebruik ook Speedswitch). Met reboot gaat het prima maar als ie uit hibernate komt staat ie weer op max speed. Ik draai 99% van de tijd op 600Mhz. Dus ik heb veel interesse in je programmaatje! Kun je dat ergens online zetten?
Heb hem hier neergezet:
http://www.xs4all.nl/~beesting/SpeedSwitchActivator.exe

Je kan hem gewoon in je Opstarten folder in het Startmenu zetten, dan doet ie gewoon z'n werk. Zitten verder geen ingewikkelde dingen in, en je kan ook niks instellen, hij doet gewoon wat ie moet doen (bij mij dan, onder XP). En je moet uiteraard wel SpeedSwitchXP hebben draaien, en ingesteld hebben op het juiste profiel (bijv. Max. Battery). Zitten geen garanties enzo op, maar als ie het niet doet kun je het altijd ff posten/me een berichtje sturen (weet alleen niet of ik er wat mee doe; zoals gezegd het is gewoon een simpel programmaatje voor mezelf ;) ).

Heeft overigens niemand antwoord op m'n vragen hierboven? Niemand die weet of de Intel ABG wireless NIC ook te gebruiken is in de TM800? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb een A/B Ambit mini-pci nic in mijn laptop gehad, en dat werkte gewoon goed.
Echter ging 802.11G ontvangen heel slecht met die nic. Ik weet niet of dat aan de antena's lag op aan de nic. Maar ik denk de nic. want 802.11B is ook 2.4Ghz. En 54mbit A (5.0ghz) werkte gewoon perfect.

In het kort: Ja het kan dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:43:
[...]

Ik heb speedswitchxp geinstalleerd en 'battery optimized' geselecteerd. Dit heeft wel enig effect, maar als de laptop eenmaal op temperatuur is dan gaat de fan steeds vaker draaien (zelfs als ik geen cpu-intensieve programma's draai). De 8003lmi is verder een prima laptop, maar het lawaai zou een goede reden zijn geweest om het niet te kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Niet online
RS_003 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:55:
Ik heb een A/B Ambit mini-pci nic in mijn laptop gehad, en dat werkte gewoon goed.
Echter ging 802.11G ontvangen heel slecht met die nic. Ik weet niet of dat aan de antena's lag op aan de nic. Maar ik denk de nic. want 802.11B is ook 2.4Ghz. En 54mbit A (5.0ghz) werkte gewoon perfect.

In het kort: Ja het kan dus :P
Dank voor je reactie. :) Mooi dat het in ieder geval kan dus.

Toch nog drie vraagjes :P :
Was dit een Intel 2915ABG, of een kaartje van een ander merk?
Werkte het knopje voor op je laptop ook nog (om WLAN aan/uit te schakelen, dus die naast het BT knopje)? (Heb namelijk gelezen dat het 2200BG kaartje ook pas weer met deze toets te bedienen was na een BIOS-update.)
En tot slot, je kan toch gewoon de antennes die al in je laptop verwerkt zitten (van de 2100B NIC) aansluiten op het nieuwe kaartje? Dat zijn vziw dezelfde antennes als voor B (zelfde frequentie), en die zouden dan toch gewoon moeten werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
beesting schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:04:
[...]

Dank voor je reactie. :) Mooi dat het in ieder geval kan dus.

Toch nog drie vraagjes :P :
Was dit een Intel 2915ABG, of een kaartje van een ander merk?
Werkte het knopje voor op je laptop ook nog (om WLAN aan/uit te schakelen, dus die naast het BT knopje)? (Heb namelijk gelezen dat het 2200BG kaartje ook pas weer met deze toets te bedienen was na een BIOS-update.)
En tot slot, je kan toch gewoon de antennes die al in je laptop verwerkt zitten (van de 2100B NIC) aansluiten op het nieuwe kaartje? Dat zijn vziw dezelfde antennes als voor B (zelfde frequentie), en die zouden dan toch gewoon moeten werken? :?
LEZEN! :>

Ik zeg toch dat het perfect werkte ? ;) Alleen dat het kaartje zelf moeite had met 54mb 802.11G
En ik zei ook: Ik had een Ambit A/B kaartje. Dus niet ABG ;)

En ja, dat knopje werkte nog bij mij, maar die garantie kan ik "logisch" niet geven bij een 2915 ;) Want die heb ik niet in een TM-800 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Niet online
Oops, ik moet gewoon niet meer zo laat reageren... :+

Op de een of andere manier las ik Ambit als nogwat mbit (snelheid dus) met typo, ipv als merk. :*)

Maar je had het wel over 802.11G ontvangen met de NIC... :? Bedoel je hiermee dat je niet goed op een G netwerk kon connecten, in B-modus (dus 11Mbit)? (Dat kan overigens ook heel goed aan het access point liggen volgens mij, maar goed. Maar als het AP op G only staat ingesteld dan is het wel logisch dat G niet werkt, als je kaartje dat niet ondersteunt.:P )

Scheelt weer overigens dat het knopje wel werkte. Ga ik het toch maar proberen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nee, ik heb B/G ap's gehad.

Maar het was echt het chipset op de kaart die er voor zorgde dat het niet goed werkte.

Een A/B/G nic moet gewoon perfect werken :)
Hoewel ik zelf geen geld meer in een TM-800 zou willen stoppen :) maar dat is "natuurlijk" persoonlijk.

Succes met de upgrade :)

Als je wilt kan ik nog pics posten van hoe je het doet (doe het dagelijks :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
mmm..ik zit net buiten mijn 1 jaar garantie....
en nu is mijn linker muis knop een beetje stuk (zit heel los, kan hem naar rechts / links bewegen) .. weet iemand wat het me nu zou kosten om dat te laten maken ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
whitehouse schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:03:
mmm..ik zit net buiten mijn 1 jaar garantie....
en nu is mijn linker muis knop een beetje stuk (zit heel los, kan hem naar rechts / links bewegen) .. weet iemand wat het me nu zou kosten om dat te laten maken ??
Bel acer? ;)

Maar als ik een goede gok mag doen, zo incl. ophalen rond de 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Hij gaat nu gewoon helemaal niet meer aan :X (naast de eeuwige niet werkende firewire). Omg, vandaag dus gebeld en hij wordt morgen opgehaald. Als ie nu niet gemaakt kan worden oid dan zou ik een nieuwe krijgen, het een of het ander binnen 5/6 werkdagen. Maar het maakt me eigenlijk allemaal niet meer zoveel uit. Ik zit nu helemaal zonder computer. Ik wil gewoon zsm een werkende PC/laptop of wat dan ook :| .

(en voor die slimmeriken, die denken zonder PC kan ie toch niet gotten, dit is getikt met lappie van een vriend die op bezoek is)
Ik heb inmiddels zelf al een andere PC gekocht (als vervanging van m'n laptop). Hij is gewoon nog steeds niet terug, niets van gehoord. Ik heb contact opgenomen met PCSnel (waar ik hem heb gekocht, die zeggen Acer Acer, je moet naar Acer. Maar Acer helpt met niet :| ... Dus ik heb een aangetekende brief gestuurd naar PCSnel en (heel bijdehand) heb ik dus ook nog geen antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hoedje schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:22:
[...]

Ik heb inmiddels zelf al een andere PC gekocht (als vervanging van m'n laptop). Hij is gewoon nog steeds niet terug, niets van gehoord. Ik heb contact opgenomen met PCSnel (waar ik hem heb gekocht, die zeggen Acer Acer, je moet naar Acer. Maar Acer helpt met niet :| ... Dus ik heb een aangetekende brief gestuurd naar PCSnel en (heel bijdehand) heb ik dus ook nog geen antwoord op gekregen.
Nee, ik heb mijn TM-800 ook bij pchell gekocht, die mensen zijn heel goed in de schuld aan iemand anders geven, terwijl zij toch echt eindverantwoordelijk zijn.

Slechte zaak imho :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:34:
[...]

Nee, ik heb mijn TM-800 ook bij pchell gekocht, die mensen zijn heel goed in de schuld aan iemand anders geven, terwijl zij toch echt eindverantwoordelijk zijn.

Slechte zaak imho :(
Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
shoot...200 euro voor 1 knoppie :(

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hoedje schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:34:
[...]

Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?
Pcsnell de ***** laten krijgen en maar het via Acer opgelost, maar ik hoef hier natuurlijk niet uitteleggen dat mijn ervaringen daar even slecht mee zijn, zoals 6 weken lang aan me beloven dat ik teruggebeld zou worden wat natuurlijk nooit is gebeurd.

Nee, ik zou lekker pcsnel onderdruk gaan zetten zoals je nu doet.
Laat ze maar hun verantwoordelijkheid nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:48:
[...]

Pcsnell de ***** laten krijgen en maar het via Acer opgelost, maar ik hoef hier natuurlijk niet uitteleggen dat mijn ervaringen daar even slecht mee zijn, zoals 6 weken lang aan me beloven dat ik teruggebeld zou worden wat natuurlijk nooit is gebeurd.

Nee, ik zou lekker pcsnel onderdruk gaan zetten zoals je nu doet.
Laat ze maar hun verantwoordelijkheid nemen ;)
Ohja ik weet het alweer. Jij had geloof ik uiteindelijk vervanging gekregen, die je hebt verkocht. PCSnel trekt zich er helaas helemaal niets vanaf. Ik heb net opgebeld naar Acer, en hij staat klaar voor verzending. Dus ik hoop echt dat ze em goed hebben gemaakt. Ik vind het wel ongelofelijk dat Acer het dan presteert om afspraak na afspraak niet na te komen. Eerst was ie binnen een week klaar, toen anderhalf en het worden er nu ruim twee... (om het maar niet te hebben over terugbellen).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 12-04-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
klopt! :)

Daarna nog alleen maar IBM gekocht, en nooit meer problemen gehad.

Ja mijn matshita (lol) combo drive wil soms niet open, maar dat is een bug in de firmware, dus ik belde. Dag er na zonder vragen een nieuwe drive uit de uk op mijn stoep :*)

* Roberto = ibm fan for life nu

[ Voor 97% gewijzigd door Roberto op 12-04-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
/me Hoedje wordt gek van Acer :( :(

Ik heb gisteren m'n laptop teruggekregen. Hij was heel slecht ingepakt, is ook niet zo gek, die doos is al 5 keer gebruikt (2 keer heen, 3 keer terug). Maar gister ging ie nog steeds niet aan (daarvoor was ie ook opgestuurd). Ik drukken, drukken, drukken. Gebeurt dus niets. Nu krijg ik em eindelijk aan, zie ik allemaal vreemde troep op het scherm. Net alsof het scherm zelf gewoon kapot is. Ik ben echt zo pissed, ze hebben nou 2 en een halve maand de tijd gehad en dan krijg je dit weer. Het is nu echt over.

Helaas is er meer in m'n leven dan alleen m'n laptop, anders had ik ze al kunnen bellen, maar nu moet ik weer wachten tot na het weekend (wie stoppen dan ook al om 16:00 uur).

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 15-04-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bellen? Zie mijn verhaal in deze thread: pak het juridisch aan. Een aangetekende brief naar PC Snel. Stel ze aansprakelijk voor het leveren van een ondeugedelijk apparaat. Doe de correspondentie met Acer als bijlage erbij, om aan te tonen dat jij al alles hebt gedaan om het op te lossen. Eis binnen 5 werkdagen een oplossing en dreig lekker met een advocaat. (En daarbij heeft http://www.bureaurechtshulp.nl/ mij uitstekend geholpen voor opvallend lage tarieven!)

Het is weer een hoop gedonder en gezever, been there, have the t-shirt, maar het resultaat mag er wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed programma om de CPU temperatuur te bekijken onder Windows (XP)? Het gaat om een Acer Travelmate 803LCi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hoedje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:13:
/me Hoedje wordt gek van Acer :( :(

Ik heb gisteren m'n laptop teruggekregen. Hij was heel slecht ingepakt, is ook niet zo gek, die doos is al 5 keer gebruikt (2 keer heen, 3 keer terug). Maar gister ging ie nog steeds niet aan (daarvoor was ie ook opgestuurd). Ik drukken, drukken, drukken. Gebeurt dus niets. Nu krijg ik em eindelijk aan, zie ik allemaal vreemde troep op het scherm. Net alsof het scherm zelf gewoon kapot is. Ik ben echt zo pissed, ze hebben nou 2 en een halve maand de tijd gehad en dan krijg je dit weer. Het is nu echt over.

Helaas is er meer in m'n leven dan alleen m'n laptop, anders had ik ze al kunnen bellen, maar nu moet ik weer wachten tot na het weekend (wie stoppen dan ook al om 16:00 uur).
Echt enorm slecht.
Ik walg er van dat dit zo moet, serieus, ik kan me hier echt boos overmaken.
Dit is toch geen service?

Je hebt nu al bijna even veel pech gehad als ik met dat rot ding.

Nee, nooit meer Acer voor mij, dit is toch geen service?
En idd gewoon pc snel aansprakelijk stellen, bij mij deden ze heel erg moeilijk dus ik heb het toch via Acer weten te fixen (het nieuwe model wat ik dus nog de zelfde dag heb verkocht) maar pcsnel moet je gewoon helpen (zelf wist ik toen mijn Acer het zo slecht deed dit nog niet, ik heb ze er wel over gebeld maar ze gingen zelf meteen dreigen enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:59:
[...]

Echt enorm slecht.
Ik walg er van dat dit zo moet, serieus, ik kan me hier echt boos overmaken.
Dit is toch geen service?

Je hebt nu al bijna even veel pech gehad als ik met dat rot ding.

Nee, nooit meer Acer voor mij, dit is toch geen service?
En idd gewoon pc snel aansprakelijk stellen, bij mij deden ze heel erg moeilijk dus ik heb het toch via Acer weten te fixen (het nieuwe model wat ik dus nog de zelfde dag heb verkocht) maar pcsnel moet je gewoon helpen (zelf wist ik toen mijn Acer het zo slecht deed dit nog niet, ik heb ze er wel over gebeld maar ze gingen zelf meteen dreigen enzo...)
Bedankt voor het meeleven. Gedeelde smart is halve smart. Ik heb een tijdje terug een goedkope desktop computer gekocht, daarom is de nood gelukkig niet zo hoog. Maar het is natuurlijk totaal geen service. Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar PCSnel. Daar kreeg ik een week (!) later antwoord op. Ze nemen op geen enkele manier enige verantwoording op zich :/ . Het meest trieste is nog dat ik voor hulp (tegen Acer, niet hun }) ) contact op moet nemen met het "Televisieprogramma KASSA". Naja...

To be continued monday...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:50:
Weet iemand een goed programma om de CPU temperatuur te bekijken onder Windows (XP)? Het gaat om een Acer Travelmate 803LCi.
Ik dacht dat Motherboard Monitor (MBM) dat kon, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:50:
Het progje Mobile Meter kan dit:

http://dssc3031.ece.cmu.e...r/mobilemeterreadme-e.htm

Ik draai dit al zeer lang, en werkt toch bij mij op een TM 803LCib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
/me Hoedje met de Acer ellende update!

Overigens heb ik natuurlijk ook gebeld met Acer, maar die kunnen iig via de telefonische helpdesk niets anders doen dan repareren. Dat zie ik natuurlijk niet meer zitten :/ . Ik moest mailen of schrijven naar het hoofdkantoor.

Na telefonisch contact op te hebben genomen met de medewerker van PCSnel die had geantwoord op mijn aangetekende brief zie ik nu weer een lichtpuntje. Gelukkig wil hij contact opnemen met Acer om te zoeken naar een oplossing. Dus ik hoop dat er dan eindelijk een einde komt aan al dat gedoe!

[ Voor 28% gewijzigd door Hoedje op 18-04-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
wel grappig dat ik tot 2 keer toe een nieuwe laptop heb kunnen regelen (waarvan 1keer die 8002CLi dus) + een wlan upgrade.

Mja aan de andere kant, ik heb weet niet hoeveel keer gebeld en gehoord dat ze me zouden terug bellen wat ook nooit is gebeurd.

Maar fijn om te horen dat ze een oplossing gaan zoeken (ik denk zelf dat je een 8002 ofzo krijgt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik kreeg anders een 8003LMib (oid), welke iig nog een stuk duurder was dan de oorspronkelijke 800 die ik kocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nexxennium schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:08:
Ik kreeg anders een 8003LMib (oid), welke iig nog een stuk duurder was dan de oorspronkelijke 800 die ik kocht :P
Yuck, hebben ze me nog afgezet ook :'( \o/

ik heb de 8002 nml met 75 euro verlies verkocht, en dan nog te bedenken hoeveel gezeur ik er wel niet mee heb gehad + telefoon kosten naar de Acer helldesk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb het al gezegd, op zich maakt het me niet zo gek veel uit. Ik ben al blij om weer een werkende laptop te hebben. Het is zo irritant om drie maanden zonder te zitten. Op zich heb ik nu wel een goedkope desktop, maar die kan ik moeilijk mee sjouwen naar de universiteit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:38:
/me Hoedje met de Acer ellende update!

Overigens heb ik natuurlijk ook gebeld met Acer, maar die kunnen iig via de telefonische helpdesk niets anders doen dan repareren. Dat zie ik natuurlijk niet meer zitten :/ . Ik moest mailen of schrijven naar het hoofdkantoor.

Na telefonisch contact op te hebben genomen met de medewerker van PCSnel die had geantwoord op mijn aangetekende brief zie ik nu weer een lichtpuntje. Gelukkig wil hij contact opnemen met Acer om te zoeken naar een oplossing. Dus ik hoop dat er dan eindelijk een einde komt aan al dat gedoe!
FF update. Uiteindelijk kwam uit al dit gedoe dat ik hem weer moest opsturen en dat ze dan zouden beoordelen of de laptop vervangen of gerepareerd zou worden. Ze konden bij PCSnel ook niet veel voor me betekenen. Contact met het hoofdkantoor leverde ook alleen maar een brief op dat ik hem weer moest op sturen. Ik heb hem dus afgelopen woensdag uiteindelijk maar weer opgestuurd.

Dit is echt geweldig. Het wordt nu nog leuker. Ik heb net opgebeld naar de klantenservice, blijkt dat er een rekening 8)7 naar me onderweg is. Dus ik ehm, welke rekening?. Meneer even nakijken hoor, na een tijdje kwam eruit dat het voor het beeldscherm is. Dat was dus al kapot toen ik hem terug kreeg. Naja bleek dus dat de laptop niet naar Duitsland had gemoeten, maar naar Nederland 8)7 . Ik moet nu dus wachten op de rekening en hopen dat ze dit binnen Acer weten op te lossen. Daarnaast ook nog het bemoedigende bericht dat als de casing vervangen moet worden, het duurt tot eind mei, want die zijn niet meer op voorraad. Arrgghhh, :'( .

Uiteindelijk ben ik nu wel netjes behandeld door de winkel (PCSnel), jammer dat ze alleen zo weinig voor me kunnen doen. De klantenservice bij Acer is ook altijd correct, ook de jongen die ik net aan de telefoon had. Alleen ik denk dat er bij de echte reparatie service en het wat hogere management van Acer er toch echt wel wat mis is.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 04-05-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik zeg maar niks meer :/

(overigs niet gek dat casings op zijn als ze constant stuk gaan 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
waar kan ik er een kopen :'(

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo luitjes,

wilde ff mn ervaringen delen die ik heb met mn tm803lci van zo'n 1,5 jaar oud.

sinds kort heb ik een zwiepscherm! hoe irritant is dat als je eens ergens anders bent dan achter de buro. verder heb ik al bijna sinds het begin last van af en toe statisch kraken over de speakers, in soms heftige hoeveelheden. op zich hou ik wel van wat piepknars muziek dus hier kon ik nog mee levenmijn muisknopje links is ook de beste niet meer en ook de firewire poort is behoorlijk uitgelubberd, je kan hem er zonder tegendruk insteken, werkt verder nog OK maar floept er natuulijk snel uit :( verder heb ik ok nog dat de case aan de rechterzijkant kapot lijkt te zijn, ik kan zo bovenkant gedeelte een aardig stukje omhoog tillen...

maar dat klapscherm daar stoor ik me het meest aan. Laptop is desktop replacement dus wordt dagelijks gebruikt maar wel meestal thuis en het scherm blijft bijna altijd open staan. lijkt me normaal gebruik toch. aan de linkeronderkant van t scherm zijn de twee delen van de schermcasing
van elkaar gegaan (2-3mm) zodat de stevigheid flink verloren is gegaan.

ziin er mensen die het klapscherm herkennen? valt daar zelf iets aan te doen nu ik geen garantie heb? en wegbrengen, zo lees ik, is ook niet altijd een goei plan. hopelijk valt er nog wat van te maken anders wordt het tijd voor marktplaats misschien. Travelmate te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn he, ik haal net de twee rubberdopjes af van onderkant scherm om eea te checken, zien ik dat links dus gewoon het plastic is gebroken zodat er dus niks meer bij mekaar wordt gehouden. hmm, dit vraagt om wat creatieve oplossingen. misschien dat ik met een klein ringetje dat precies in de passing van het rubberdopje valt het zaakje nog kan redden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ daobra_daloosh: gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Het zwiepende scherm is al eerder voorbij gekomen en kun je oplossen door een paar schroefjes aan te draaien, hoe dat precies zit weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx, ben er op dit moment mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:05:
[...]
FF update. Uiteindelijk kwam uit al dit gedoe dat ik hem weer moest opsturen en dat ze dan zouden beoordelen of de laptop vervangen of gerepareerd zou worden. Ze konden bij PCSnel ook niet veel voor me betekenen. Contact met het hoofdkantoor leverde ook alleen maar een brief op dat ik hem weer moest op sturen. Ik heb hem dus afgelopen woensdag uiteindelijk maar weer opgestuurd.

Dit is echt geweldig. Het wordt nu nog leuker. Ik heb net opgebeld naar de klantenservice, blijkt dat er een rekening 8)7 naar me onderweg is. Dus ik ehm, welke rekening?. Meneer even nakijken hoor, na een tijdje kwam eruit dat het voor het beeldscherm is. Dat was dus al kapot toen ik hem terug kreeg. Naja bleek dus dat de laptop niet naar Duitsland had gemoeten, maar naar Nederland 8)7 . Ik moet nu dus wachten op de rekening en hopen dat ze dit binnen Acer weten op te lossen. Daarnaast ook nog het bemoedigende bericht dat als de casing vervangen moet worden, het duurt tot eind mei, want die zijn niet meer op voorraad. Arrgghhh, :'( .
Nou vandaag kwam ie weer binnen. Mag ook wel na 3 weken... totaal 3,5 maand :r . Op eerste gezicht zag het er best wel ok uit. De aan/uit knop is weer niet gefixed. Maar ff een paar keer drukken en hij ging aan. Wilkomme! Eh wat, yes ze hebben een Duitse Windows erop gezet. Dus ik daarna meteen maar even NL windows erop gezet. Het viel me op dat alles op het scherm zo groot was. Een beetje vreemd en die live (groene) pixel, was ook wel jammer, maar ok, verder hadden ze zo'n beetje alles vervangen wat los en vast zit, dus ik vond het wel best.

Nu doe ik em net weer aan, wil de resolutie gaan verhogen, hebben ze er gewoon een 1024*768 scherm ingepleurd, dit is toch on-ge-lo-fe-lijk. Moet ik em weer gaan opsturen :'( :( . Ik heb gewoon echt geen hoop meer dat het ooit nog wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
omg...

Hier kan ik zooooo boos over worden.

Hebben ze btw bij mij ook geflikt.
Sturen ze me eindelijk een nieuwe laptop

Krijg ik een Duitse laptop, met Duits tobo, Duitse XP, Duitse boekje... enzz. enzz.

Maar dat 1024x786 scherm... dat is echt OMG ...
Serieus, probeer eens een manager daar te spreken en leg deze problemen allemaal voor en zorg er gewoon voor dat ze je nu een degelijk en goed werkend product krijgt.

Je hebt rechten weetje ;)
Net zoals (niet meer 100%) dat je na 3x reperatie recht heb op vervanging van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik weet dat ik rechten heb, maar tussen het hebben en het krijgen zit een nogal groot verschil. Nee ik vind het echt heel irritant!

Probleem is, dat ik dan naar de rechter moet (kantongerecht) en zeer waarschijnlijk kost dat meer dan dat het ooit opleverd. Ik weet zeker dat ik dan win, maar dan krijg ik de dagwaarde, dat is maar een klein gedeelte van het aankoopbedrag. Ik moet dus maar hopen dat Acer hem ooit helemaal gaat maken of vervangen voordat m'n garantie op is (juli 2005).

Update: PCSnel gemaild en ook een RMA nummer aangemaakt. Ik hoop dat er een oplossing komt.

Update2: PCSnel heeft een stevige email verstuurd naar Acer, ik ben benieuwd wat daar uit komt, ik hoor volgende week meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 13-05-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hoedje schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:24:
Ik weet dat ik rechten heb, maar tussen het hebben en het krijgen zit een nogal groot verschil. Nee ik vind het echt heel irritant!

Probleem is, dat ik dan naar de rechter moet (kantongerecht) en zeer waarschijnlijk kost dat meer dan dat het ooit opleverd. Ik weet zeker dat ik dan win, maar dan krijg ik de dagwaarde, dat is maar een klein gedeelte van het aankoopbedrag. Ik moet dus maar hopen dat Acer hem ooit helemaal gaat maken of vervangen voordat m'n garantie op is (juli 2005).
Nou, ik zou toch eens wekkel eens mailen, of naar een rechtswinkel gaan.
Want dit kan gewoon niet meer.

Na een hoop gezeik (het hielp natuurlijk wel dat dit topic van mij was gna gna :D) heb ik het toch ook voor elkaar gekregen dat ik een compleet nieuwe 8002 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Beste Tweakers,

Ik ben ook in het bezit van een Acer travelmate 803 van rond de 1,6 jaar oud. Er zijn nu wat kleine problemen waarvoor ik garantie wil claimen, maar ik ben wat documentjes kwijt (niet de bon) maar waar moet ik heen bellen of mailen. En moet je je laptop opsturen of komen ze hem zelf bij je ophalen?

en wat zijn de ervaringen met de garantie service van acer is deze een beetje goed of om te huilen zo erg?

alvast bedankt.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik zou zeggen, bel Acer tel staat op hun website ;)

En op die 2e vraag ... lees het topic eens even ... 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Roberto op 13-05-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Paladin schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:16:
en wat zijn de ervaringen met de garantie service van acer is deze een beetje goed of om te huilen zo erg?
Ik zal de ervaringen even samenvatten: BAGGER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang nadenken en veel lezen in de travelmate 80x topic delen heb ook ik besloten om mijn zeer geliefde laptopje op te sturen. Het zwiepende scherm had ik al redelijk snel maar vond ik nog niet heel storend. Maar toen ik kortgeleden constateerde dat er een scheurtje in de behuizing van mijn scherm zat, en dat het scherm ook af en toen heel even uitging als ik het scherm bewoog, besloot ik toch maar de gok te nemen en mijn laptop op te sturen. Ik heb nog maar 3 week garantie, dus ik wou ook niet wachten tot mijn scherm helemaal uitging. Ik zie wel hoelang het duurt en in welke staat hij terugkomt.... maarjah laat ik er maar het beste van hopen.

Wel respect voor UPS trouwens, die binnen 2,5 uur na bellen voor de deur stonden. Wat me wel opviel was dat ze gelijk wisten waar het heen moest toen ik over Acer begon... hoe zou dat toch komen O-)

Gr. Erwin

offtopic:
Mijn eerste post na een aantal maanden als onopvallende topicreader.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 17:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
he he, die man van dhl die kende me uiteindelijk helemaal bij naam (mag ook wel na 22 bezoeken \o/)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste