Kwam dit topic toevallig weer tegen, en het leek me handig hier nog even op een paar dingen in te gaan (voor degenen die mogelijk met hetzelfde zitten).
Externe USB Harddisk
Zelf heb ik een nieuwe harddisk inclusief externe USB cover/enclosure gekocht. Was een aanbieding met de cover en een 60GB 5400RPM Hitachi schijf. De nieuwe schijf heb ik omgewisseld met de oude 40GB 4200RPM schijf (geloof dat het een IBM was, maar kan het ff niet checken). Met Norton Ghost alles overgezet en het werkt prima (blijkbaar kopieert ghost het overigens niet letterlijk zoals ik wel had gehoopt, want mijn partities waren ineens ook relatief vergroot).
Hierbij de volgende positieve punten/opmerkingen:
* Het is prima mogelijk vanaf een USB harddisk te booten! In ieder geval met het 4A20 bios. Wilde namelijk eens linux proberen, en heb Mandrake 10.1 community erop geinstalleerd, met de hoop er via een USB-stick bij te kunnen komen. Dit bleek echter helemaal niet nodig te zijn! Ik kon gewoon direct vanaf de USB hdd booten. Alleen moet er in het BIOS aangegeven worden dat ie eerst vanaf de USB harddisk moet booten. (Volgens mij heb ik hem op removable als eerste gezet, maar kan ik nu dus niet checken. Probeer anders alle opties, het is dus mogelijk.) Het enige nadeel is dat je het elke keer weer moet activeren. Dus als ik weer Linux wil booten, dan moet ik m'n hdd eraan hangen, in het bios de bootvolgorde aanpassen, en dan boot ie vanaf de HDD.

* De TM800 levert ook voldoende stroom om de harddisk zonder externe voeding te kunnen gebruiken!

Het hangt er natuurlijk enigszins vanaf wat voor harde schijf je in de enclosure hebt zitten (bij mij dus de 40GB uit mijn TM800), en welke chip er voor de IDE/USB omzetting wordt gebruikt (maar dat zal wel een standaard el cheapo chipje zijn). Doe altijd beide USB-kabels eraan (kabel wordt in tweeen gesplit), hoewel het volgens mij ook met 1 kabel prima werkt (alleen dat probeer ik liever niet). De externe schijf wordt dus compleet door de TM800 gevoed. (Je moet alleen niet ondertussen je printer d'rbij gaan hangen, dan gaat het wel mis

)
* Nieuwe schijf (5400RPM) maakt wel meer lawaai dan mijn oude, maar is wel duidelijk sneller.
Speedstep / SpeedSwitchXP
SpeedSwitchXP is een super programma om zelf te kiezen op hoeveel MHz je Pentium M nou draait. (Heb hem zelf nu >95% van de tijd op 600MHz draaien, lekker fanless.

) Het probleem is echter dat dit niet meer goed werkt sinds Windows XP SP2. Daarom is het jammer dat het programma niet meer onderhouden wordt. Na veel zoeken heb ik uiteindelijk uitgevonden dat als je op Detect Max. Speed klikt het weer werkt tot de eerstvolgende reboot / uit hibernate of slaapstand komen. Uiteindelijk heb ik er maar een simpel VB6 proggie voorgeschreven wat automatisch op die knop drukt zodra het systeem geunlockt wordt. Het werkt weer super! Als er interesse is kan ik het VB proggie wel ergens op internet zetten.
Intel 2200BG
Binnenkort ga ik zeer waarschijnlijk ook een kopen om mijn 802.11b (11Mbps) op te waarderen naar 802.11G (54Mbps). Heb inmiddels de juiste registerinstellingen ook al gevonden hierboven (was het stukje zelf ook al in het register tegengekomen en had dit al voorgenomen om te proberen, maar mooi dat ik nu zeker weet dat het gaat werken

). Als iemand verder nog tips (hardware/software) heeft over het vervangen, dan zijn deze welkom! (Overigens, de drivers voor alle Intel kaartjes zijn nu gewoon vanaf
de Intel site te downloaden, inclusief voor de 2100B en 2200BG mini-pci kaartjes.)
Hoop dat jullie er wat mee kunnen.