[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 8.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Moet je een verlengde garantie periode afsluiten binnen een bepaalde tijd na aanschaf, of kan dit ook later??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Naja, vanmorgen m'n laptop weggebracht en niet eens de kans gekregen om iets te zeggen, werd gelijk doorverwezen naar een inleverbalie.

Bij die balie moest je eerst bellen, (Aopen en Apacer zitten in hetzelfde pand) en na een paar minuten kwam er een mannetje verveeld aanlopen. Hele verhaal uitgelegd en als enige reactie: "ja, ik kan niets anders doen dan het met de helpdesk overleggen". Ben nu net thuis dus gelijk maar even er achteraan gebeld, is de helpdesk maar tot 16:00 uur open en de receptie wil geen berichten aannemen "Er werken hier 250 mensen en daar kan ik geen berichten voor aannemen, u kunt het beste maandag om 9:00 uur terugbellen.".

Ik word er stront en strontziek van. Hiervoor had ik een Compaq en daarmee kon ik naar een automatiseerder die alles regelde. M'n oom z'n ramplaptop (Toshiba Sat. Pro 6100) wordt keer op keer kostenloos gerepareerd buiten de garantie, zonder klagen. M'n kodak camera werd opgehaald en had ik binnen een week terug, zonder gezeur. Voor een brakke audiosonic TV die we hier hebben staan kwam een reparatuur binnen een dag de problemen verhelpen en voor het koffiezetapparaat dat we van Siemens hebben krijgen we zonder gezeur een nieuwe kan toegestuurd wanneer deze kapot gaat, zie hier. Service heet dat, als je dat krijgt dan ben je tevreden over het merk. Acer kent het niet, je koopt iets van ze en als er iets mis is dan halen ze iets uit de rommelbak dat het nog doet en dat schroeven ze in je laptop (zoals bij mij een oude-revisie mobo waar ik eerst een nieuwe had).

Ik koop nooit meer een Acer, raad het niemand meer aan of wat dan ook. M'n broer heeft een IBM en daar is nooit iets mee, ding viel een keer van de tafel en doet het nog perfect. Mijn oude compaq veel 2 meter naar beneden en werkt ook nog altijd rustig door. M'n Travelmate heeft nog nooit een tik of een val meegemaakt maar werkt voor geen meter en is nu voor de derde keer RMA.

Ik ga waarschijnlijk in Januari m'n heil zoeken bij Apple, voor m'n bedrijfsopstart maak ik gebruik van m'n ouwe Compaqje en m'n Acer verkoop ik, al is het maar voor 600 euro, als ik er maar vanaf ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedpete op 10-12-2004 16:39 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Waarom ga je er niet mee terug naar de winkelier?

De winkelier blijft verantwoordelijk, niet de fabrikant. De winkelier mag wel, bij een defect, doorverwijzen naar de fabrieksgarantie, maar als die in gebreke blijft zoals Acer, is en blijft de winkelier wettelijk gezien je aanspreekpunt.
Als je er meer (civielrechtelijk) werk van wilt maken, zul je dat dus ook bij de winkelier moeten doen. Daarom zeg ik, probeer er eerst eens op een normale manier met de winkelier uit te komen. Mocht dat ook niet werken, http://www.bureaurechtshulp.nl/ of je rechtsbijstandsverzekering is dan de volgende stap.

Dat heb ik ook gedaan toen ik er met Acer niet uitkwam. Na een stroef begin, hebben ze me uiteindelijk prima verder geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Bij welke winkel zat jij?

Ik bel maandag even Acer ter informatie, daarna wacht ik de terugkomst van m'n laptop af. Als ik dan niet tevreden is zal ik met de winkel gaan praten (waar ik helaas ook al slechte ervaringen mee heb :/ )

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cor123 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:26:
Moet je een verlengde garantie periode afsluiten binnen een bepaalde tijd na aanschaf, of kan dit ook later??
Binnen 1 jaar als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik heb vandaag weer ff acer gebeld :/

Kreeg eerst de infobalie met de melding dat ik het 0900 nummer moest bellen. vroeg om doorverbinden en dat mocht dan nog net voor deze ene keer. Volgende keer bel ik dus uit naam van m'n bedrijf.

Laptop was nog niet ingeboekt, pas na inboeking gaan de 5 à 10 werkdagen reparatieduur in, fijn :( Gaat dus langer duren dan eerst aangegeven.

Alsnog een keer verzocht om mij terug te laten bellen zodra bekend is wat er met m'n laptop gaat gebeuren, dat had de man die mijn laptop had gaccepteerd vrijdag dus niet doorgegeven, maar ik verwacht er weinig van. Gelijk m'n beklag gedaan dat ik vrijdag niet bepaald vriendelijk te woord ben gestaan (kortaf, ongeïnteresseerde blik etc.) en na het vermelden van de naam van de man kreeg ik als antwoord dat zijn werkdruk hoog is.

Nee, ik verwacht niet dat ik nog gebeld wordt en dat ze er een nieuw mobo in gooien. Zal zodra ik m'n laptop terug is eens contact opnemen met de Laptopper en om advies/bemiddeling vragen. Daarna zie ik wel. Ik blijf niet op dit $%$#(% laptop werken, want ik ben nergens zeker van.

Verwijderd

Ik verwonder er me nog steeds om dat mensen denken dat er bepaalde "revisies" zijn van de TM800-reeks, want dat is niet zo.
Het is enkel een ander partnummer... het partnummer voor België scheelt ook de laatste 2 cijfers...

Verwijderd

Ik heb hier sinds kort een Dell Inspiron 510m (1 week oud) op mijn bureau staan, die ik moet installeren voor mijn zus. De pieptoon die mijn TM800 maakt als er geen USB devices aangesloten zijn, blijkt deze Dell ook te maken.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ah leuk, "mijn" topic loopt nogsteeds :)

Ik heb mijn 800LCiB al ruim een jaar en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Hij draait als een zonnetje en valt nog niet uit elkaar. Dat was het :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

^^^ with stupid

Hij loopt nog steeds, alleen de muisbuttons zijn niet geweldig, maar die gebruik ik bijna nooit.

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:12:
Ik verwonder er me nog steeds om dat mensen denken dat er bepaalde "revisies" zijn van de TM800-reeks, want dat is niet zo.
Het is enkel een ander partnummer... het partnummer voor België scheelt ook de laatste 2 cijfers...
Dan is het toch geinig dat bij de vorige reparatie (touchpad) de reparateur belde (op mijn verzoek) en vertelde dat de nieuwste revisie erin zou komen (korte code, staat in een eerdere post van mij...) en ik vervolgens een laptop terug krijg met exact hetzelfde mobo (serienummer)...

Als jij het zo uit kan leggen, waarom kunnen de helpdesk medewerkers die ik aan de telefoon krijg dat dan niet? Na meerdere keren bellen, RMA's en mails zal ik nooit beweren dat de service van Acer slecht is, ze kennen namelijk geen service. Ik zou deze week teruggebeld worden, net als vorige week vrijdag na overhandigen van mijn laptop. Ik heb nog niets gehoord. Ik heb ter controle gebeld en mijn telefoonnummer hebben ze.

Nee, nooit meer Acer voor mij, dat is het gevolg van het gebrek aan service. Ik heb vaker te maken gehad met matige producten, maar daarbij heeft de service ervoor gezorgd dat ik vertrouwen kreeg in het merk. Bij Acer is dat helaas niet het geval.
Mooooody schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:49:

Ik heb mijn 800LCiB al ruim een jaar en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Hij draait als een zonnetje en valt nog niet uit elkaar. Dat was het :Y)
Wees blij, ik hoop voor je dat het laptop probleemloos blijft draaien. Bij mij helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg (na iets meer dan een jaar) is er nu toch iets gebeurd waar ik niet op hoopte ;(
De omlijsting is nu gescheurd.
Ik heb de laptop al geruime tijd in gebruik en heeft mijn desktop pc vervangen. Enkel merkte ik dat er toch gebreken aan het licht kwamen tijdens het gebruik, het wiebelen van het scherm en het linker schanierpunt is brak.
Ook schort het aan de geluidsuitgang, de kwaliteit van de connector is niet heel erg goed. De behuizing van de laptop begint ook steeds minder te worden. Deze kraakt en tordeert wanneer je hem oppakt.
Na deze negatieve punten zit er nog wel een fijn perspectief aan. Ik heb er inmiddels al een jaar fijn op gewerkt.

De laptop gaat na de kerstdagen de grens oversteken en het reparatie centrum opzoeken in ons buurland Duitsland. Ik vertrouw erop dat hij netjes gerepareerd gaat worden en spoedig mij weer van dienst zal zijn.
Dit is mijn ervaring met deze laptop, opzich wel een goede dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Mooooody schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:49:
:?

Topicstarter: RS_003 :?

Anyway, wat speedpete al zegt.
Toen ik mijn laptop moest gaan omruilen zou ik ook zgn teruggebeld gaan worden. Nou ik heb 6x gebeld verdeeld over 6 weken... Mag je gokken hoevaak ik ben teruggebeld ... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 18-12-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:20:
Mag je gokken hoevaak ik ben teruggebeld ... 8)7
Even vaak als mij, 0 keer.

Ik heb gisteren nog even gebeld en doorgegeven dat ik het waardeloos vond dat ik niet - zoals beloofd - werd teruggebeld. Nogmaals heel het verhaal gedaan en het lijkt er op dat ik eindelijk iemand aan de telefoon heb gehad die wat deed.

Er is nu een 'request to scrap unit' als commentaar meegegeven naar Duitsland. Overigens wordt het laptop op z'n vroegst aanstaande maandag gerepareerd waarbij ik het woensdag of donderdag terug zou hebben, de beloofde 5 werkdagen reparatie gaat dus niet op, dat was namelijk gisteren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen, ik ben zo wat aan het surfen geweest op jullie forum,
en jullie jagen me wel de stuipen op het lijf.

Ik heb mij 800LCi nu reeds sinds april 2003 en nog geen enkel (echt irritant) probleem.
Wel stel ik vast dat de scharnieren wat los komen te staan, dat de toetsen wegslijten en een kleine inprint achterlapen op het lcd, maar omdat ik de laptop nogal intensief gebruik, schrijf ik dit allen toe aan gewone slijtage. Ook de batterij gaat nu slechts nog 1 uur mee, maar zoals ik reeds zei, de laptop draait constant overdag, en ligt bijna altijd aan het stroomnet.

Wat de GPU betreft was ik tot voor kort een intensief gamer (Battlefield, NFSU, ...) en nooit heb ik enige problemen ondervonden. Ik gebruik wel steeds de drivers van Acer zelf, geen gemodde.

Zoals je kan zien ben ik nog altijd goed tevreden van mijn laptop en ik hoop ten zeerste dat het zo blijft, als ik al deze problemen zie die jullie ondervinden.
Ik overwoog ook om mijn 1gb ram, 54mbps minipci'tje en mss 1,6 centrino erin te plaatsen, maar ik denk dat ik zal passen voor dit.
Betrouw het zaakje niet echt meer, nu het gamen en zwaar belasten van het systeem ga ik er echt wel niet voor laten. We zien wel wat het geeft.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik sta op het punt om een Travelmate 800 aan te schaffen, ik neem deze van iemand anders over.

Redenen voor mij om voor Acer te gaan zijn vrij eenvoudig: niet gek zwaar, goed scherm, en een geweldig keyboard. :) Maar over het gewicht had ik nog een vraagje: op iedere site staat wel een ander gewicht vermeld. De een zegt 2,35 kg, de ander 2,6 en ook zie je vaak 2,9 voorbij komen. Wat weegt de TM 800 met 15-inch scherm nou precies?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Bart-Willem schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:49:
Ik sta op het punt om een Travelmate 800 aan te schaffen, ik neem deze van iemand anders over.

Redenen voor mij om voor Acer te gaan zijn vrij eenvoudig: niet gek zwaar, goed scherm, en een geweldig keyboard. :) Maar over het gewicht had ik nog een vraagje: op iedere site staat wel een ander gewicht vermeld. De een zegt 2,35 kg, de ander 2,6 en ook zie je vaak 2,9 voorbij komen. Wat weegt de TM 800 met 15-inch scherm nou precies?
Tobo is inderdaad goed, die draaiing werkt best prettig. De TM80* weegt overigens 2,7 kg met batterij en cdrw/dvd combo erin.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:48:
Ik moet zeggen, ik ben zo wat aan het surfen geweest op jullie forum,
en jullie jagen me wel de stuipen op het lijf.
Zolang jij geen problemen hebt hoef je nergens bang voor te zijn. Echt niet elk laptop heeft problemen.
Wat de GPU betreft was ik tot voor kort een intensief gamer (Battlefield, NFSU, ...) en nooit heb ik enige problemen ondervonden. Ik gebruik wel steeds de drivers van Acer zelf, geen gemodde.
Ik had ook altijd de originele drivers, dus dat maakt niets uit bij de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

De korte versie: Kan iemand me zeggen hoe ik m'n Travelmate 800 kan openkrijgen ? Alle vijsjes er uit halen is blijkbaar niet voldoende en 'k wil niets forceren.

De versie met wat achtergrond:
Sinds een paar weken heb ik ook problemen met m'n Travelmate 800. Tijdens het gamen viel het scherm plots uit en daarna wou hij niet meer opstarten. Af en toe krijg ik hem nog wel aan de praat, zelfs een tijdje kunnen gebruiken zonder issues, maar nu is het weer van dat.
Heb hier al wat door het forum gebladerd en blijkbaar ligt het aan een te zwakke koeling voor de GPU. Ik draai de Omega drivers ipv de officiële, maakt echt een verschil bij sommige games. Het kan dus best zijn dat m'n grafische kaart wat overhit is geraakt. Hopelijk is er geen permanente schade :|
Jammer genoeg is m'n garantie al verstreken, dus opsturen wordt een dure zaak. Gezien de horror verhalen over Acer support die ik hier gelezen heb, is het anderzijds maar best dat ik hem niet opstuur.
Nu zou ik hem graag eens openhalen om vanbinnen een kijkje te nemen. Dus als iemand kort kan uitleggen hoe ik dat ding openkrijg of ergens een handleiding weet staan, dan zou ik dat ten zeerste appreciëren.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou om te beginnen mijn garantie maar aanvechten. Begin eens bij http://www.staiksterk.nl. Als je het notebook vóór september vorig jaar gekocht hebt heb je sowieso 2 jaar garantie van Acer. Ik weet niet waar je het notebook gekocht hebt, maar stel die eerst maar eens aansprakelijk.
Als je het notebook openschroeft ben je sowieso je garantie kwijt, dus wacht daar even mee.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:13:
[...]

Ik zou om te beginnen mijn garantie maar aanvechten. Begin eens bij http://www.staiksterk.nl. Als je het notebook vóór september vorig jaar gekocht hebt heb je sowieso 2 jaar garantie van Acer. Ik weet niet waar je het notebook gekocht hebt, maar stel die eerst maar eens aansprakelijk.
Als je het notebook openschroeft ben je sowieso je garantie kwijt, dus wacht daar even mee.
Aha, jammer genoeg ben ik een Belg. Op zich is daar niets mis mee ;) , maar 'k heb het notebook in België gekocht, en er stond maar 1 jaar garantie op. De Europese richtlijn die twee jaar garantie voorziet, wordt hier pas vanaf 1 januari 2005 omgezet in een wet.
Als ik een beetje zaag bij Acer krijg ik mss wel m'n twee jaar garantie, maar naar wat ik hier gelezen heb, is de support soms een nachtmerrie. Geen zin om m'n laptop weken kwijt te zijn zonder dat het probleem wordt opgelost.

Bovendien heb ik al eens een (mislukte) poging gedaan om hem te openen :*) , dus garantie kan ik mss sowieso al op m'n buik schrijven.

Krijgen jullie in Nederland al minimum twee jaar garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje googelen heeft resultaat opgeleverd, 'k heb een service manual gevonden met gedetailleerde instructies om de notebook te demonteren. En waar ? Op dit forum natuurlijk ;)

Als er nog mensen op zoek zijn, klik dan op deze link.

Nu nog de moed vinden om het uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Succes met de 'reparatie', hopen dat het je lukt.

Ik heb mijn Travelmate gisteren teruggekregen. Dezelfde als eerst met op het reparatieformulier een regel met excuses en de hoop dat het nu wel goed gerepareerd is. Weer nieuw mobo en nieuwe bios.

Laptop staat nu lokaal tekoop voor 1100 euro, laptop hoeft nog niet per se weg. Zodra ik een nieuw laptop heb (waarschijnlijk zo rond eind januari) zet ik m'n Travelmate voor een lagere prijs op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update, het is me gelukt om het notebook uit elkaar te halen. Eindelijk een blik kunnen werpen op dat koelelement dat voor alle problemen zorgt. Nu heb ik nog wat advies nodig. Stel dat de hypothese klopt dat de afkoeling van de GPU niet voldoende is om zware toepassingen te draaien (games dus). Wat kan ik dan doen om de koeling te verbeteren ?

1) Een extern ventilatorspul voor laptops, dat je op een USB poort kan aansluiten. Iemand hier enige ervaring mee, werkt dit echt ?

2) Het koelelement op de GPU vervangen. Er is nog wat plek over om er een groter op te zetten. De vraag is, kan ik het huidige koelelement er af halen zonder schade aan te richten ? Ik veronderstel dat het er op geplakt is. En als ik er een nieuw wil opplaatsen, wat voor soort "lijm" moet ik dan gebruiken. Eén of andere koelpasta ?

Speedpete, welke notebook heb je op het oog ? Weer een acer :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Zo ver ik weet kan je het koelelement loshalen, eronder zit een 'kruis' van een metaalsoort (geen idee welke, heb plaatjes gezien hier in een topic). Het PCMCIA-slot zit heel dicht bij het koelelement, misschien dat je daar iets aan koeling kan doen.

M'n volgende laptop wordt absoluut geen Acer, ik moet niets meer van het merk hebben. Voor m'n werk had ik onlangs een 12-tal laptops nodig voor een project. We zijn hierbij voor Dell gegaan waar het enige alternatief qua specs een Acer was. De Dells draaien allemaal probleemloos en naar volle tevredenheid. 1 van die Dells neem ik waarschijnlijk over zodra het project is afgelopen in mei.Dat zijn overigens Latitude 600's.

Eind januari / begin februari koop ik een nieuw laptop voor m'n eigen bedrijf, dat zal naar aller waarschijnlijkheid een Apple iBook 12" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:52:
Zo ver ik weet kan je het koelelement loshalen, eronder zit een 'kruis' van een metaalsoort (geen idee welke, heb plaatjes gezien hier in een topic). Het PCMCIA-slot zit heel dicht bij het koelelement, misschien dat je daar iets aan koeling kan doen.

M'n volgende laptop wordt absoluut geen Acer, ik moet niets meer van het merk hebben. Voor m'n werk had ik onlangs een 12-tal laptops nodig voor een project. We zijn hierbij voor Dell gegaan waar het enige alternatief qua specs een Acer was. De Dells draaien allemaal probleemloos en naar volle tevredenheid. 1 van die Dells neem ik waarschijnlijk over zodra het project is afgelopen in mei.Dat zijn overigens Latitude 600's.

Eind januari / begin februari koop ik een nieuw laptop voor m'n eigen bedrijf, dat zal naar aller waarschijnlijkheid een Apple iBook 12" worden.
Of een IBM X40 ? O-)
ik heb er 1 tekoop

Maar die Dell latitude 600 series zijn ook erg goede laptops :)

Succes met je verkoop verder :) ben benieuwd voor hoeveel je hem uit eindelijk kwijt raakt.
en maar hopen dat hij niet stuk gaat bij de nieuwe eigenaren, anders krijg je daar evt. ook nog gezeur mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

M'n broer heeft ook een IBM tekoop... dus nee :P

Bedrag waarvoor ik het laptop uiteindelijk kwijt wil raken is simpel, complete aanschaf iBook met extra geheugen, garantie en software, minus het bedrag dat ik nu gereserveerd heb liggen. Dell laat nog even op zich wachten en kost me misschien niets. We houden een aantal laptops binnen het bedrijf en misschien ga ik er dan daar 1 van gebruiken om thuis te werken.

iBook wil ik gescheiden houden van m'n huidige baan en puur voor privé en m'n eigen zaak gebruiken.

Als de nieuwe eigenaar problemen er mee krijgt is dat niet mijn pakkie an. De koper mag best weten dat het moederbord onlangs vervangen is, de garantie loopt daarnaast nog tot augustus. Als het laptop binnen de garantie kapot gaat kan het via Acer, daarbuiten is de Europese eis van 2 jaar voorbij. Maar volgens mij weet je dat als je tweedehands koopt.

[ Voor 27% gewijzigd door Speedpete op 25-12-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The story continues...

Het gaat steeds verder bergaf met de laptop. Vroeg viel het scherm enkel uit als ik aan het gamen was, nu al als ik gewoon Windows draai.

Ik wil iets uittesten, maar heb eerst wat advies nodig. Las hier een post van [KGB]Beria die de heatsink van de Radeon er af heeft gehaald en opnieuw bevestigd met Arctic Silver Adhesive. Stel dat ik dat ook wil doen, moet ik dat spul dan enkel op het metalen kruis in het midden plakken of ook op de chip zelf ?

2de test: Als ik met een plat stuk metaal de heatsink van de Radeon zou verbinden met het metaal rond de fan, zou dat enigszins helpen ? Of zou het gevaar opleveren voor de CPU ?

Alle hulp is van harte welkom, ik zal u eeuwig dankbaar zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Volgens mij alleen op het metalen kruis. De overige chipjes zijn geheugenchips als ik mij niet vergis.

Het doorverbinden kan je doen, maar naast dat ik twijfel over de werking, moet je er vanuit gaan dat de koeling nooit is ontworpen om ook de gpu te koelen, enkel de cpu. Als de gpu dus max. 60 graden mag worden en de cpu pas gekoeld wordt bij 55+, kan je je afvragen of het wel nuttig is. Ik weet overigens niet hoe warm beiden (cpu en gpu) mogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:16:
Het doorverbinden kan je doen, maar naast dat ik twijfel over de werking, moet je er vanuit gaan dat de koeling nooit is ontworpen om ook de gpu te koelen, enkel de cpu.
Hmm, da's idd waar, wss breng ik enkel m'n processor in gevaar. Zal eerst eens proberen om de passieve koeling van de GPU te verbeteren. Sinds ik hem uit elkaar gehaald heb, is het helemaal naar de kl*ten. Na nog geen vijf minuten valt het scherm al uit.

In ieder geval, bedankt voor de tips. 'k Laat nog wel weten hoe het afliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Paar weken geleden is mijn 3dkaart kapot gegaan. Ik heb hem dan vorige week dinsdag opgestuurd (UPS), woensdag werd hij geleverd in acer repaircentrum in Duitsland. Dus hebben ze hem daar al een weekje.

Wat ik me afvroeg is wanneer dat ik hem zou terugkrijgen? Kan ik ergens naar bellen om te weten hoe de werken vorderen? ...

greetz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Sneup, vziw is het niet zozeer de GPU zelf die de problemen heeft, maar een soldeerverbinding ergens daar in de buurt. Ik vrees sowieso dat het kwaad reeds geschied is, en dat betere koeling nu weinig meer zal uitmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
Ik had mijn laptop na 8 dagen terug.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Mijn lappie was na aankomst in Duitsland in 3 werkdagen terug, maar aangezien ze die van jou al een week in bezit hebben... Denk dat het vanwege kerst wat langer kan duren.

Verwijderd

Nexxennium schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:52:
Sneup, vziw is het niet zozeer de GPU zelf die de problemen heeft, maar een soldeerverbinding ergens daar in de buurt. Ik vrees sowieso dat het kwaad reeds geschied is, en dat betere koeling nu weinig meer zal uitmaken..
Nochtans start mijn laptop zonder problemen op. 't Is pas na een paar minuten dat het beeld uitvalt. Als er iets doorgebrand is, verwacht je toch dat hij helemaal niet meer werkt ?
In ieder geval, 'k heb niets te verliezen, mijn garantie ben ik al kwijt. 'k Ga net aan de operatie beginnen, het (positieve of negatieve) resultaat volgt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon,

de operatie is achter de rug, de laptop heeft een nachtje kunnen uitrusten en hier is een voorlopig resultaat. Positief nieuws is dat het scherm niet meer uitvalt als ik gewoon in Windows aan het werken ben (beetje surfen e.d.). Negatief is dat het nog wel uitvalt als ik Rome: Total War uitprobeer.
'k Ga hem nu een tijdje laten opstaan en zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Je weet wat "mijn" (met haakjes dus) betekent :? Dat het dus niet echt van mij is :)
Ik was vorig jaar een van de eerste mensen met een 800LCiB en heb flink in dat eerste topic gepost....dat is alles....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds augustus 2003 heb ik 803CLI met er nog een B bij achter zou er ook bluetooth op zitten,
nu staat bij apparaatbeheer dat er een bluetooth lan access server driver aanwezig zou zijn,

Instellingen zijn nog nooit gewijgigd, sinds kort heb ik ook mobiel met bluetooth, echter als
ik ze laat zoeken vinden ze elkaar niet,

mijn vraag, zit er nu wel of niet bluetooth opde laptop?
zo nee, waarom wordt eea dan bij apparaatbeheer weergeven?
zo ja, waar kan ik zien wat er niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Je moet de bluetooth wel inschakelen he. (knopje naast w-lan knopje)
Daarna de drivers installeren en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ongeveer een jaar geleden heb ik een klein programma gemaakt om de batterijstatus en de resterende tijd te tonen in de statusbar. Die heb ik toen in dit forum beschikbaar gesteld. ( http://gathering.tweakers...message/19830038#19830038 ) Ik had verwacht dat Acer inmiddels wel een BIOS update zou hebben gemaakt die de resterende batterijtijd zou kunnen tonen, maar helaas.

Aangezien m'n eigen programma ook niet helemaal perfect was (hij berekende het nogal 's fout na een hibernate) heb ik die maar wat verbeterd. Tevens toont hij nu de totale tijd die de batterij zou meegaan op basis van het huidige stroomverbruik en de hoelang er al op de batterij is gedraaid sinds de laatste volledige oplading.

De laatste versie (1.1) is te downloaden vanaf http://members.ams.chello.nl/p.boelen/PowerMeter.rar

Er zit geen installer bij, maar je kunt gewoon de bestanden in een willekeurige directory neerzetten en een shortcut naar powermeter.exe in je startup groep zetten.

Mijn eigen batterij is overigens niet meer zo goed als in het begin. Nieuw kon ik ongeveer 4 uur op een batterij draaien. Inmiddels heb ik wel het wlan kaartje vervangen voor een 54Mbit exemplaar en de schijf voor een 80GB 5400rpm disk. Dat verbruikt allemaal wel wat meer stroom en nu doe ik 2 á 2:30 met een volle accu. Dat is wel met wlan en bluetooth aan, maar met de powersettings van wlan zo laag mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
synthdood schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:54:
Ongeveer een jaar geleden heb ik een klein programma gemaakt om de batterijstatus en de resterende tijd te tonen in de statusbar. Die heb ik toen in dit forum beschikbaar gesteld. ( http://gathering.tweakers...message/19830038#19830038 ) Ik had verwacht dat Acer inmiddels wel een BIOS update zou hebben gemaakt die de resterende batterijtijd zou kunnen tonen, maar helaas.

Aangezien m'n eigen programma ook niet helemaal perfect was (hij berekende het nogal 's fout na een hibernate) heb ik die maar wat verbeterd. Tevens toont hij nu de totale tijd die de batterij zou meegaan op basis van het huidige stroomverbruik en de hoelang er al op de batterij is gedraaid sinds de laatste volledige oplading.

De laatste versie (1.1) is te downloaden vanaf http://members.ams.chello.nl/p.boelen/PowerMeter.rar

Er zit geen installer bij, maar je kunt gewoon de bestanden in een willekeurige directory neerzetten en een shortcut naar powermeter.exe in je startup groep zetten.

Mijn eigen batterij is overigens niet meer zo goed als in het begin. Nieuw kon ik ongeveer 4 uur op een batterij draaien. Inmiddels heb ik wel het wlan kaartje vervangen voor een 54Mbit exemplaar en de schijf voor een 80GB 5400rpm disk. Dat verbruikt allemaal wel wat meer stroom en nu doe ik 2 á 2:30 met een volle accu. Dat is wel met wlan en bluetooth aan, maar met de powersettings van wlan zo laag mogelijk.
Bluetooth vreet strom ;)

Ik zelf haal met mijn X40 (die tekoop is) 7.5 uur als ik goed mijn best doe. Maar zodra ik met bluetooth ga spelen (icm mijn ipaq 1940 :)) zit ik al snel maar op 6 of 5:40 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik merk inderdaad ook een groot verschil in stroomverbruik met bluetooth aan. Als ik echter gewoon kan zitten (dus niet met de laptop op schoot ;) ) dan gebruik ik graag m'n MS bluetooth mouse en dan moet ie wel aan staan.

[ Voor 7% gewijzigd door synthdood op 02-01-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 12-09 22:27
synthdood schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:54:

Zal ik gelijk mijn "concurrent" plaatsen ;)
http://users.skynet.be/bk265512/Battery_Monitor_dotNET.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Laatst online: 22:56
aan de eigenaars van een acer travelmate 800

oud nieuws opgepoetst... over piepende TravelMates, zie mijn reply op 10 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Heb ik geen last van met mijn ibm's :) (mja, ook andere prijsklasse)

Maar toen ik die TM800 had hoorde ik het door alles ja, of ik nou bluetooth aan had staan of uit.
Bah gek werd ik er van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort last van een veel vaker aanslaande koelfan.
Zo vaak dat het irritant begint te worden.

Ik heb al een reinstall gedaan om te kijken of het iets softwarematigs was, maar dat heeft niet geholpen. Als ik mijn processor gebruik check dan staat tie idle iets van 1 of 2 procent en toch slaat de fan dan aan.

Heeft iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Je zou kunnen proberen de fan + koelribben te ontdoen van stof via het spuiten van lucht in de cooling :)

(of gewoon ff goed en hard blazen, als er veel stof uit komt dan ben je klaar :))

Stof houdt warmte natuurlijk beter vast dan gewoon lucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik mijn laptop voor de derde maal in 18 maanden RMA moet sturen '( : Lijkt alsof mijn videokaart het weer (eens) heeft begeven, maar dit keer is het minder duidelijk dat het probleem hier ligt:

Spontaan liep de laptop 2 maal vast tijdens het internetten. Na de laatste keer komt hij bij het opstarten iedere keer terug met BSOD: "The device driver (at12dvag) stucks in an infinite loop."

Standaard VGA-driver werkt wel. Herinstallatie van diverse ACER-driver vanuit safe-mode bood geen soelaas. Elke keer (bij het omschakelen van opstartscherm (640x480) naar het loginscherm (1450x1050 oid) het BSOD ;-(

Iemand nog een suggestie voordat ik hem RMA stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:14:
Denk dat ik mijn laptop voor de derde maal in 18 maanden RMA moet sturen '( : Lijkt alsof mijn videokaart het weer (eens) heeft begeven, maar dit keer is het minder duidelijk dat het probleem hier ligt:

Spontaan liep de laptop 2 maal vast tijdens het internetten. Na de laatste keer komt hij bij het opstarten iedere keer terug met BSOD: "The device driver (at12dvag) stucks in an infinite loop."

Standaard VGA-driver werkt wel. Herinstallatie van diverse ACER-driver vanuit safe-mode bood geen soelaas. Elke keer (bij het omschakelen van opstartscherm (640x480) naar het loginscherm (1450x1050 oid) het BSOD ;-(

Iemand nog een suggestie voordat ik hem RMA stuur?
Knoppix proberen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

offtopic:
Het filmpje in de startpost doet het niet ;)

[quote]
* Scherm zwiept meer dan 5 cm in open stand (Heb ik persoonlijk veel last van) Zie ook het filmpje Klik hier!
[/quote]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ibr schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:55:
offtopic:
Het filmpje in de startpost doet het niet ;)

[quote]
* Scherm zwiept meer dan 5 cm in open stand (Heb ik persoonlijk veel last van) Zie ook het filmpje Klik hier!
[/quote]
Ja hallo 8)7

Die heb ik al lang van m'n webspace gehaald.
Heb het filmpje btw nog wel. Maargoed, de omschrijving is ook duidelijk genoeg leek me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Klinkt zeer bekend allemaal. Tot op de letter bijna. Dus ik gok dat ook Knoppix gewoon keihard vastloopt.

Je hebt uitgebreide garantie ofzo? Of 2 jaar? Anyway, laptop niet zomaar RMA sturen maar eens goed (edoch beleefd) boos worden en structurele oplossing eisen.

Helaas ben jij al nummer *veel* die met deze problemen kampt, het ligt echt aan het model en is niet zomaar pech ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoppix werkte helaas ook niet ;-( Gelukkig behoor ik nog net tot de groep die twee jaar garantie heeft.

Acer Support gebeld en vriendelijke en pro-actief te woord gestaan (is weleens anders geweest!). Advies gekregen om de omega-drivers eens te proberen aangezien die van Acer wat verouderd waren (!). In plaats mij met dit kluitje in het riet te sturen maakte de HD-mdw-er eveneens een RMA-nummer aan voor het geval dit geen soelaas bood (wat het inderdaad ook niet deed!). In tegenstelling tot de voorgaande keren heeft Acer hem laten ophalen door UPC.

Opvallend was dat de HD-er oprecht aangaf dat er maar zelden laptops met GPU-problemen binnenkwamen. Ik geloof hem daarin. Wel noemde hij het toestenbord als zwak onderdeel.

Hoe dan ook: mijn ervaringen en die op internet duiden toch op een meer generiek probleem. Ik heb dan ook een brief bijgevoegd met daarin aangegeven dat ik een structurele oplossing wil voor dit probleem, aangezien ik na jaren prettig met Acer-laptops te hebben gewerkt, het vertrouwen in de 80x/serie volledig ben kwijtgeraakt.

Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen dat ik mijn rechtsbijstandverzekering moet gaan aanspreken (nog nooit gedaan en dat wil ik graag zo houden!), maar ik ben toch van mening dat voor de derde maal wisselen van moederbord geen oplossing is.

We wachten rustig af; tot zover lijkt het mij alsof Acer de problemen serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik er verder over nadenk: Acer gaf aan dat de GPU geen structureel probleem vormt, maar mijn (en anderen op dit forum/internet) hebben andere ervaringen. Is het een mogelijkheid/wenselijk om hier een poll van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:43:
Nu ik er verder over nadenk: Acer gaf aan dat de GPU geen structureel probleem vormt, maar mijn (en anderen op dit forum/internet) hebben andere ervaringen. Is het een mogelijkheid/wenselijk om hier een poll van te maken?
Een poll geeft geen realistisch beeld, aangezien mensen die wel last hebben sneller zullen reageren dan mensen die er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
Wanneer heb je 2 jaar garantie?

Mijn 803 LMbi is van februari 2004, heb ik nu 1 of 2 jaar standaard fabrieksgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cor123 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:18:
Wanneer heb je 2 jaar garantie?

Mijn 803 LMbi is van februari 2004, heb ik nu 1 of 2 jaar standaard fabrieksgarantie?
1 jaar, de grens licht ergens rond september 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:43:
Er is ooit ergens een poll geweest.

Maar ik denk dat ik toch wel kan zeggen dat in totaal minimaal zon 7 tot 10% hier minimaal 1maal last van heeft gehad.

Ik kan me posts herinneren van mensen die het zelfs tot 3 maal toe hebben gehad.

En juist met het toetsenbord heb ik nooit problemen gehad (ik denk dat hij dan ook doelde op dat de letters vervaagde op het tobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mijn TM800 heeft dus totaal 4x de geest gegevens, telkens (mede) wegens brakke GPU. In het jaar dat ik hem had, heb ik het toetsenbord niet eens vaak genoeg kunnen gebruiken om enige slijtage te bemerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Mijn CPU 2x... Een poll zou een redelijk beeld kunnen geven, mits het aantal moederborden erbij vermeld wordt. Ik zit aan m'n derde moederbord, waarvan 2 vervangen als gevolg van een defecte gpu.

Maar dan zou het via Radar ofzo moeten gaan. Niet alleen tweakers die reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:54:
Mijn CPU 2x... Een poll zou een redelijk beeld kunnen geven, mits het aantal moederborden erbij vermeld wordt. Ik zit aan m'n derde moederbord, waarvan 2 vervangen als gevolg van een defecte gpu.

Maar dan zou het via Radar ofzo moeten gaan. Niet alleen tweakers die reageren...
Tja het is een super oud model. Dus of dat nou nog zin heeft :) (als in, ze worden al niet meer verkocht en de opvolger van de 800x serie komt er ook al aan :))

Maar als jullie het echt op rader willen laten komen, wil ik ook best een woordje doen met 9x rma 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radar is wellicht wel een heel zwaar middel en ik ben er niet op uit om Acer publiekelijk aan de schandpaal te zetten. Ik wil alleen dat mijn repeterende probleem nu goed wordt opgepakt en voorkomen dat ik zo (terecht) gefrustreerd raak als RS_003. Een lichtpuntje: de supportorganisatie lijkt in de loop van de tijd een stuk klantvriendelijker te zijn geworden.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen geleden is mijn Acer een stuk langzamer dan voorheen. Ik dacht eerst laat ik de harde schijf maar weer is defragmenteren want dat is al een tijdje niet meer gebeurt. Tijdens de defragmentatie viel me al op dat de harde schijf een hard krakend geluid maakt, harder en heviger dan daarvoor. Defragmentatie laten verder lopen en een aantal uur later kom ik weer bij mijn laptop, start hem opnieuw op maar wat blijkt hij is nog langzamer geworden. Dan maar een formatering en herinstallatie van Windows (had ik nog niet hoeven doen in de 1,5 jaar dat ik mijn notebook heb).
Formatering, herinstallatie alles liep goed. Eenmaal weer in mijn frisse windows XP pro te zijn aanbelandt leek het sneller dan voor de installatie. Dan maar een test: Ik open MSN wat blijkt een geratel en gekraak van een ongekend niveau en het openen duurde ongeveer 5 minuten, dat begint goed dus. Daarna volgende test, office installeren en Word openen. Installatie ging wel redelijk snel (afgezien van het lekkere geratel) en het openen duurde ook een minuut of 5, niet leuk dus. Vandaag heb ik ook al een aantal keren gehad dat het geratel onderbroken wordt door een harde tik, net alsof er iets intern ingrijpt en "ho" zegt. "
Wat er vandaag enkele keren is gebeurt is dat ik aan het internetten ben en heb winamp aan staan. In het begin niets aan de hand, tot het moment dat de eerst kraak geluiden zich weer voordoen. Uiteindelijk na hevig geratel loop de computer vast, adapter eruit en batterij los gekoppeld. Na een aantal seconden tijdens het opstarten geeft hij in DOS aan "Operating system not found". Nog een keer herstarten en dan gaat het wel goed, maar een aantal uur laten heb ik vrijwel zeker weer hetzelfde scherm.

Ik heb het idee dat mijn harde schijf kapot is, is dit een juiste constatering of kan het ergens anders aan liggen?? Help alsjeblieft :'( vind het maar wat irritant allemaal!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:15:
Sinds enkele dagen geleden is mijn Acer een stuk langzamer dan voorheen. Ik dacht eerst laat ik de harde schijf maar weer is defragmenteren want dat is al een tijdje niet meer gebeurt. Tijdens de defragmentatie viel me al op dat de harde schijf een hard krakend geluid maakt, harder en heviger dan daarvoor. Defragmentatie laten verder lopen en een aantal uur later kom ik weer bij mijn laptop, start hem opnieuw op maar wat blijkt hij is nog langzamer geworden. Dan maar een formatering en herinstallatie van Windows (had ik nog niet hoeven doen in de 1,5 jaar dat ik mijn notebook heb).
Formatering, herinstallatie alles liep goed. Eenmaal weer in mijn frisse windows XP pro te zijn aanbelandt leek het sneller dan voor de installatie. Dan maar een test: Ik open MSN wat blijkt een geratel en gekraak van een ongekend niveau en het openen duurde ongeveer 5 minuten, dat begint goed dus. Daarna volgende test, office installeren en Word openen. Installatie ging wel redelijk snel (afgezien van het lekkere geratel) en het openen duurde ook een minuut of 5, niet leuk dus. Vandaag heb ik ook al een aantal keren gehad dat het geratel onderbroken wordt door een harde tik, net alsof er iets intern ingrijpt en "ho" zegt. "
Wat er vandaag enkele keren is gebeurt is dat ik aan het internetten ben en heb winamp aan staan. In het begin niets aan de hand, tot het moment dat de eerst kraak geluiden zich weer voordoen. Uiteindelijk na hevig geratel loop de computer vast, adapter eruit en batterij los gekoppeld. Na een aantal seconden tijdens het opstarten geeft hij in DOS aan "Operating system not found". Nog een keer herstarten en dan gaat het wel goed, maar een aantal uur laten heb ik vrijwel zeker weer hetzelfde scherm.

Ik heb het idee dat mijn harde schijf kapot is, is dit een juiste constatering of kan het ergens anders aan liggen?? Help alsjeblieft :'( vind het maar wat irritant allemaal!
99.9% kans dat het idd je hdd is.
Waarom zeg ik geen 100% ? Het is een TM-800 8)7

Maargoed, lijkt me een garantie geval? En anders gewoon een andere hdd er in gooien. Ik zou als ik jou was in iedergeval nu meteen back-ups maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:03:
[...]

99.9% kans dat het idd je hdd is.
Waarom zeg ik geen 100% ? Het is een TM-800 8)7

Maargoed, lijkt me een garantie geval? En anders gewoon een andere hdd er in gooien. Ik zou als ik jou was in iedergeval nu meteen back-ups maken
Heb tot nu toe nog nooit hardware matige problemen gehad met mijn Acer dus het moest er toch een keer van komen :r !!! Ik heb gelukkig back ups gemaakt voor de herinstallatie dat is dus veilig. Ik ga morgen denk ik maar op zoek naar een nieuwe HD, gaat er gelijk een grotere in. Iemand nog tips wat een goede schijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
En jahoor, ook Hoedje is het slachtoffer van de laptop. Gelukkig is het nog niet zo erg. De enter toets doet het niet meer. De bluetooth en wireless knopjes werken nauwelijks meer en het ergste is dat de touchpad ook heel slecht reageert (de muisknoppen waren al langer, eh, disabled :P).

Nu komt dus de moeilijke beslissing om hem op te sturen of niet, ik heb namelijk niet echt vervanging :'(.

Heeft iemand het telefoonnummer van de support?
(de link op de acer site is dood en ik heb in het topic gezocht op "telefoon nummer support", "klantenservice", "support", "telefoonnummer" en "nummer". Ik kan niets vinden)

[ Voor 40% gewijzigd door Hoedje op 24-01-2005 12:26 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Hoedje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:17:
En jahoor, ook Hoedje is het slachtoffer van de laptop. Gelukkig is het nog niet zo erg. De enter toets doet het niet meer. De bluetooth en wireless knopjes werken nauwelijks meer en het ergste is dat de touchpad ook heel slecht reageert (de muisknoppen waren al langer, eh, disabled :P).

Nu komt dus de moeilijke beslissing om hem op te sturen of niet, ik heb namelijk niet echt vervanging :'(.

Heeft iemand het telefoonnummer van de support?
(de link op de acer site is dood en ik heb in het topic gezocht op "telefoon nummer support", "klantenservice", "support", "telefoonnummer" en "nummer". Ik kan niets vinden)
Hier werkt het wel (via de .be site)
Contact informatie

Acer Computer BV (Benelux)
Europalaan 89
5232 BC 's-Hertogenbosch
Nederland

Acer Computer BV (Benelux)
Postbus 70576
5201 CZ 's-Hertogenbosch
Nederland

Voor Nederland:
Acer Infolijn (particulieren): 0800-0158 (gratis)
Acer Helpdesk (particulieren & resellers): 0900-2020767 (0,20 Euro/minuut)
Resellers: 073 - 6459645
Fax : 073 - 6459690

Voor België/Luxemburg:
Acer Infolijn: Tel. +32 - 3 – 2305032
Acer Helpdesk (particulieren & resellers) België: 078-150023
Acer Helpdesk (particulieren & resellers) Luxemburg: 900-72223 (0,16 Euro/minuut)
Fax +32 - 3 - 2813325

E-mail:
Voor algemene informatie kunt u een e-mail sturen naar benelux@acer-euro.com.

Routebeschrijving
Routebeschrijving naar ons kantoor aan de Europalaan:

Vanuit Amsterdam :

* A2 Utrecht - 's-Hertogenbosch
* bij 's-Hertogenbosch afslag "Rosmalen - industrieterrein De Herven"
* bij de rotonde volgt u "De Herven" (= links)
* u neemt de tweede straat links (= Europalaan)
* deze weg maakt een bocht naar rechts,
* weg volgen: u vindt Acer aan de rechterkant, net voorbij de kruising (nr. 89)

Vanuit Eindhoven :

* A2 Eindhoven - 's-Hertogenbosch
* bij 's-Hertogenbosch afslag "Rosmalen - industrieterrein De Herven"
* aan het einde van de afrit links (volg Industrieterrein De Herven)
* bij het volgende verkeerslicht weer links (nog steeds De Herven volgen)
* u komt bij een rotonde: die steekt u recht over
* u neemt de tweede straat links (= Europalaan)
* deze weg maakt een bocht naar rechts, weg volgen: u vindt Acer aan de rechterkant, net voorbij de kruising (nr. 89)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Tomsworld schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:04:
[...]

Hier werkt het wel (via de .be site)

[...]
Hartstikke bedankt, ik heb ze nu opgebeld. Ik krijg een UPS nummer en dan wordt alles verder afgehandeld.

P.S. Ik heb het metteen gezegd van de site en de jongen van de ks zei dat de site het inmiddels al weer doet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:26:
[...]

Heb tot nu toe nog nooit hardware matige problemen gehad met mijn Acer dus het moest er toch een keer van komen :r !!! Ik heb gelukkig back ups gemaakt voor de herinstallatie dat is dus veilig. Ik ga morgen denk ik maar op zoek naar een nieuwe HD, gaat er gelijk een grotere in. Iemand nog tips wat een goede schijf is?
Ik heb gekozen voor de 60 GB 7200 rpm van Hitachi. Hij wordt morgen geleverd, zal wel laten weten of het probleem is verholpen (ik ga er vanuit dat dat zo is) en hoe het systeem draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:42:
[...]

Ik heb gekozen voor de 60 GB 7200 rpm van Hitachi. Hij wordt morgen geleverd, zal wel laten weten of het probleem is verholpen (ik ga er vanuit dat dat zo is) en hoe het systeem draait!
Ik denk het ook wel, dit leek gewoon echt 99.9% een hdd probleem.

Goede keuze btw :) die 7k2 8mb cache drive's zijn atm echt de snelste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:50:
[...]

Ik denk het ook wel, dit leek gewoon echt 99.9% een hdd probleem.

Goede keuze btw :) die 7k2 8mb cache drive's zijn atm echt de snelste :)
Het was inderdaad de HD die kapot was, mijn systeem loopt weer soepel en zeker sneller dan voor de HD problemen. Ik ben weer tevreden. Het geluid ook bij zware stress op de schijf vind ik zachter dan mijn oude 4200 rpm, batterij duur heb ik nog niet uitgetest maar ik neem aan dat het enkel een paar minuutjes zal schelen bij tekstverwerken etc en de temperatuur van de schijf vind ik niet hoger dan de oude schijf (ik had er uberhaupt niet erg veel last van, warme pols is fijn :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
Sinds een paar dagen komt er een zeer hoge fluittoon uit de onderzijde van mijn 803 Lmi.

Het geluid stopt als ik blue tooth aan zet of wlan uit.

Iemand een idee wat dit kan zijn. Er zit nog 2 weken garantie op,reden om hem in sturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cor123 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 06:18:
Sinds een paar dagen komt er een zeer hoge fluittoon uit de onderzijde van mijn 803 Lmi.

Iemand een idee wat dit kan zijn. Er zit nog 2 weken garantie op,reden om hem in sturen??
Ja en nee.
Het is een goede reden om in te sturen, maar nee, bij Acer kunnen ze het niet verhelpen.

Zie: Verwijderd in "aan de eigenaars van een acer travelmate..."

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
cor123 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 06:18:

Ik heb dit probleem ook vaak gehad, en ze hebben wel 3x het mobo er voor vervangen, en uit eindelijk was het ook echt weg maar paar werken later brande mijn GPU weer door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn laptop al twee weken RMA is gebeld met de Helpdesk. Laptop was gisteren teruggestuurd en kon ik vandaag verwachten. De helpdesker wist niet wat er gerepareerd was en of er een structurele oplossing geboden was. Erg jammer, aangezien ik zowel in de call als in de begeleidende brief had verzocht om de oplossing even te overleggen voordat hij weer teruggestuurd werd.

Ik vrees dus met grote vrezen dat er voor de derde keer het moederbord is verwisseld en dat ik weer over 6 maanden dezelfde problemen krijg. En dat is nu net als mijn garantie is verlopen...

Volgens de HD-mdw-er wordt bij vier keer hetzelfde probleem een vervangende laptop geleverd. Voor mij is de maat vol bij de derde keer. Ik zal niet op de zaken vooruit lopen en afwachten wat voor oplossing Acer heeft geboden, maar als deze niet bevredigend is laat ik het er niet bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg ik wil wellicht de Acer TM 8002 LCiB kopen.

Ik schrik echter nogal als ik de verhalen van de 800-serie lees. Waarvan de 8000serie de opvolger is als ik het goed begrijp.

Is deze net zo brak en kan ik beter een ander model kiezen? Ik kan op GoT genoeg vinden over de 800, maar de 8000 komt niet zo vaak in reviews.

gRZ Japio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de 8000-serie schijnen voor zover ik weet de kinderziektes te zijn opgelost. Gezien mijn ervaringen zou ik desondanks toch een verlenging van de garantietermijn overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas. Gisteren laptop weer gerepareerd terug gekregen... zoals voorspeld weer met een nieuw moederbord (da's dus voor e derde maal!). Ondanks mijn schriftelijke en mondelinge verzoek om een structurele oplossing voor dit terugkerende probleem was de enige vorm van communicatie het werkbriefje: mainboard replaced. Zonder inhoudelijke reactie op mijn verzoek.

Er stond niet eens in de werkopdracht dat de laptop voor de derde maal gerepareerd werd, laat staan het verzoek voor een structurele oplossing. Ben toch wel wat teleurgesteld en ga voordat ik de juridische strijd in ga Acer in een aangetekende vragen om een oplossing.

Wordt (werderom) vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik moet dus maar wat extra eurootjes besteden aan de garantie. Bedankt voor de tip. En als ik naar een jaar kapot gaat dan krab je jezelf nog wel even achter de oren. Dus dat doe ik maar.

Succes met je strijd tegen Acer. Als ze drie keer het moederbord moeten vervangen kunnen ze toch zelf ook wel nagaan dat er iets niet helemaal in de haak is.

Kan je hem niet een handje helpen zodat de vierde keer nog net binnen garantie termijn valt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Ik heb gister met mijn domme kop mijn laptop laten stuiteren!!!!
Zat wel in zijn tas, hij gleed uit mijn handen toen ik hem in de auto wilde legge,

Het is gevallen op zijn rechteronderhoek en daarna plat op zijn onderkant.
De rand van het scherm was los gegaan, deze heb ik weer dicht geklikt.

Mijn rechteronderhoek. is nu een beetje plat, en hij kan daar open zeg maar.
Behuizing klikt niet meer in elkaar.
http://home.planet.nl/~vrie3095/kapot.jpg

Nu kan ik hier mee leven. (eigen domme schuld)

Maarre bij het opstarten blijft ie ook lang hangen bij het ACER logo
en geeft dan ERROR 0210 stuck key

Kan wel doorstarten daarna met F1

Wie weet wat dit betekend?
Enne verder wie heeft die service manual/guide.
Deze ben ik ooit is tegengekomen. Weet niet meer waar.

Thnx alvast voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:29:
Helaas. Gisteren laptop weer gerepareerd terug gekregen... zoals voorspeld weer met een nieuw moederbord (da's dus voor e derde maal!). Ondanks mijn schriftelijke en mondelinge verzoek om een structurele oplossing voor dit terugkerende probleem was de enige vorm van communicatie het werkbriefje: mainboard replaced. Zonder inhoudelijke reactie op mijn verzoek.

Er stond niet eens in de werkopdracht dat de laptop voor de derde maal gerepareerd werd, laat staan het verzoek voor een structurele oplossing. Ben toch wel wat teleurgesteld en ga voordat ik de juridische strijd in ga Acer in een aangetekende vragen om een oplossing.

Wordt (werderom) vervolgd.
Mijn mobo is nog wel vaker vervangen :( maar keep us updated :)

Ik ben erg benieuwd naar hoe het afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 23:16
Mijn Acer 800Lci (aankoopdatum 15-08-2003) heeft het helaas begeven. Als ik de laptop aan doe gaat even de fan draaien, de power- en laadled branden en functioneren normaal. Maar de laptop start niet door (scherm blijft zwart, krijg geen bios scherm).

De harddisk is het probleem niet die heb ik in een andere laptop gezet (TravelMate 6000) en daar post ik dit bericht nu mee. Ik vrees toch iets met het moederbord. Ik doe er geen grafisch intensieve dingen mee dus de GPU zal het niet zijn. Ik heb wel last van het zwiepende scherm...

Ik las hier iets over 2 jaar garantie als je de laptop voor oct2003 aangeschaft zou hebben. Dat heb ik dus maar zijn er ook mensen die daadwerkelijk die garantie gehad hebben NA een jaar na aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden (gebeld met Acer), de laptop valt onder de garantie van twee jaar en wordt gratis opgehaald en gerepareerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bigsurf: Je hebt nog gewoon twee jaar garantie. Mijn laptop (begin augustus 2003) is vorige week net terug gekomen van de derde reparatie. Je probleemomschrijving is voor mij erg herkenbaar, alleen werd mijn muisaanwijzer gestreept en later het scherm geblokt voordat de machine defintief de geest gaf. Gebeurde iets dergelijks bij jou ook?

Anyway, bij mij is een nieuw moederbord geplaatst (de derde in 1.5 jaar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Nee, geen geblokt scherm gezien. De laptop was op aan het starten uit Hibernate (textscherm met onder een lopende balk) en startte toen niet verder door. De machine uitgezet door een tijdje op de powerknop te drukken en kon 'm daarna niet meer aan krijgen. Het zal ook wel een moederbord/cpu probleem zijn. Hoop dat mijn laptop wel in minder dan drie keer gefixed wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:57:
Zeg ik wil wellicht de Acer TM 8002 LCiB kopen.

Ik schrik echter nogal als ik de verhalen van de 800-serie lees. Waarvan de 8000serie de opvolger is als ik het goed begrijp.

Is deze net zo brak en kan ik beter een ander model kiezen? Ik kan op GoT genoeg vinden over de 800, maar de 8000 komt niet zo vaak in reviews.

gRZ Japio
Ik heb sinds september een 8003Lmi. Nog geen enkel probleem mee gehad. Geen dooie pixels, BT en WiFi werken perfect. Geen slappe scharnieren, geen scheurtjes in de omlijsting van het scherm, geen letters die na verloop van tijd vervagen, geen brakke VGA-out, totaal geen hitte problemen met de Ati als het aankomt op het draaien van zware games zoals Far Cry. Een prima apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 09:52:
@Bigsurf: Je hebt nog gewoon twee jaar garantie. Mijn laptop (begin augustus 2003) is vorige week net terug gekomen van de derde reparatie. Je probleemomschrijving is voor mij erg herkenbaar, alleen werd mijn muisaanwijzer gestreept en later het scherm geblokt voordat de machine defintief de geest gaf. Gebeurde iets dergelijks bij jou ook?

Anyway, bij mij is een nieuw moederbord geplaatst (de derde in 1.5 jaar!)
He he, ik heb nogsteeds het record met nieuwe mobo's :P

Maargoed, dat probleem wat jij had was je vga kaart. Je zag nml artifacts (hoe weet ik dit? Omdat ik dit probleem ook heb gehad 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RMA_003 ;-) Ik heb je verrichtingen met veel medelijden gevolgd. Negen maal is wel schandelijk veel. Je zou verwachten dat Acer na een paar keer uit zichzelf met een voorstel komt...

Anyways, aangetekende brief naar Acer is eruit; eveneens de leverancier op de hoogte gebracht en gevraagd of er vanuit die kant wat druk op Acer kan worden uitgeoefend.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat wordt terug sturen naar Acer :(

Mijn geluid van mijn boxen doet het aan 1 kant niet ( same voor mijn line in ) en de usb's doen het erg slecht en vallen soms gewoon uit ( een paar keer erin en eruit steken is voldoende om ze dan weer aan de praat te krijgen ).

Weet iemand waar ik evt. een system cd kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:04:
Nou dat wordt terug sturen naar Acer :(

Mijn geluid van mijn boxen doet het aan 1 kant niet ( same voor mijn line in ) en de usb's doen het erg slecht en vallen soms gewoon uit ( een paar keer erin en eruit steken is voldoende om ze dan weer aan de praat te krijgen ).

Weet iemand waar ik evt. een system cd kan krijgen ?
Die kun je als het goed is bestellen bij Acer.
Kost echter wel wat (na horens zeggen)

Maargoed, mocht dat allemaal nou niet lukken wil best wel 1 gotter zijn cd lenen denk ik ? :)
Mijnes had je igg kunnen krijgen, was het dus niet zo dat ik hem (logisch) niet meer heb ;)

@baronner :) keep us updated :) _o_

edit:
Wel grappig om te zien dat toch steeds meer mensen problemen krijgen met hun geluidskaart, en het maffe is dat deze ook in al mijn andere laptops zit (gewoon standaard intel 855 ding) en daar nooit problemen geven, terwijl mijn acer uberbrak geluid leverde, met zeer veel statische tikjes er door ... gek maakte het me :( :(

[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 08-02-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:44:
@RMA_003 ;-) Ik heb je verrichtingen met veel medelijden gevolgd. Negen maal is wel schandelijk veel. Je zou verwachten dat Acer na een paar keer uit zichzelf met een voorstel komt...

Anyways, aangetekende brief naar Acer is eruit; eveneens de leverancier op de hoogte gebracht en gevraagd of er vanuit die kant wat druk op Acer kan worden uitgeoefend.

Wordt vervolgd...
Hmm.. hopen dat het effect heeft voor je :) Na 3 keer hetzelfde incident mocht je volgens mij volgens de wet eisen dat je een nieuw product krijgt, maar hoe dat precies zit weet ik niet uit m'n hoofd.

Mijn Acer doet het sinds de laatste reparatie weer prima, resultaten in 3d mark zijn zelfs beter dan voorheen en ik heb verder geen problemen ondervonden, gebruik het laptop alleen amper (uur of 5 per week max.) omdat ik het niet vertrouw.

Morgen mag ik echter weer gaan bellen met m'n vrinden van Acer, harddisk van m'n zusje (Aspire 1356lc) heeft het begeven net 2 maanden na (het jaar) garantie. Toch proberen iets te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo luitjes, even posten vanaf mijn werk want m'n laptop is gestolen :( Ik had de acer tm 800lci en was er helemaal verliefd op. Nooit wat mee aan de hand geweest. Lekker stil, koel, zuinig en snel!
Maar goed, nou moet er dus een nieuwe komen. Budget 1500 euro max. en tja, als er dan toch een nieuwe moet komen, dan meteen maar weer een upgrade: van 1.3 naar 1.6 ghz, van 2x 256 naar 1x 512, van 40 gb naar 60 gb en van cd-rw naar dvd-rw. Ik was heel tevreden met de centrino, dus die wil ik weer. Ik heb natuurlijk de notebook best buy guide erop nageslagen, maar die is alweer 8 maanden oud.... en ja, ik heb ook de search gebruikt (waar ik vooral antieke topics ben tegengekomen)! Aangezien ik thuis niet meer op mijn gemak kan surfen omdat zowel mijn laptop als desktop gestolen zijn stel ik mijn vraag dan toch maar hier: what to do? Afgaande op de pricewatch van de acer travelmates, kan ik kiezen uit de volgende beessies: 2304,40xx,45xx,46xx,6003,6004,8002 en 8003. Bij sommigen staat p-m 725, bij sommigen staat p-m 1.3 t/m 1.7 wat is het verschil? Is de ene centrino en de andere niet?
don't shoot me jongens, ik weet dat het irritant is, van die vragen die voor jullie zo voor de hand liggend zijn, maar ik kan echt geen dagen zitten zoeken en surfen op mijn werk! Dus, graag reactie. De 4000 serie is veel goedkoper dan de 6000 en 8000 serie, dus als die ook voldoet (centrino) kies ik er daar wel een van.
Alvast bedankt voor jullie geduld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is specifiek voor de TM80x en niet om koopadviezen te geven. Ik adviseer je dus om te beginnen met wat zoekwerk op GoT en als je er dan nog niet uitkomt een nieuw topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen reactie van Acer over de 3x RMA van mijn laptop. Computer Pirates (de leverancier) reageerde dezelfde dag nog en vond drie maal het moederbord vervangen ook wel wat veel. Ze hadden hun contactpersoon bij Acer al benaderd, maar wachtten met verdere actie totdat er een officieel standpunt van Acer is. Keurig dus.

wordt (wederom) vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Keep us updated.

Ben benieuwd of ze nog moeilijk gaan doen, of dat je eindelijk ook een nieuwe krijgt. (hoewel het bij mij iets langer duurde heb ik na 9x ook een 8002CLi gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
@Baronner: heb het nog niet eerder vemeld, maar ik zeg het nu toch maar: mijn ervaringen waren ook met ComputerPirates, en dus een TM800. De rest van het relaas kun je in deze draad vinden :)

Ik moet zeggen dat ComputerPirates me uiteindelijk (na een brief van een advocaat...) prima verder geholpen.
Maar je bent dus niet de eerste die issues heeft met de combinatie Acer, TM800 en ComputerPirates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb mijn Acer 800LCi nu zo'n 1,5 jaar en het toetsenbord begint kuren te vertonen.
Verschillende toetsen (o.a. 1,2,q) werken niet meer. Hij is gekocht bij ComputerPirates.

Garantie is verlopen...wat kan ik doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie 1,5 jaar oud is heb je gewoon 2 jaar garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen reactie van Acer ;-(

@Nexxennium: tot nu toe ben ik keurig geholpen door Computer Pirates. Ik ga er vanuit dat - zeker na jouw verhaal - e.e.a. netjes wordt opgelost.

wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
**Volgens mij hoort deze post niet echt hier, maar ergens anders hoort ie helemaal niet, het gaat namelijk om een Travelmate 8000 serie**

Ik heb sinds ik vorig jaar m`n 8002Lmi heb gekocht kuren met dat ding. Ik heb twee weken terug voor het eerst de bluetooth kaart aan de praat gekregen, door een foute kaart. De laptop geeft de bekende piep van de 80x serie. Het wordt net als daar opgelost door de BT/USB aan te zetten. Het BIOS is reeds door acer 2x geflashed en deze week wordt ie voor de derde keer opgehaald binnen een jaar. Nu heb ik 2 vragen. Hoe kan het dat deze serie ook piept, of zit er soms een 80x moederbord in en hoe laat ik hun weten dat je, als je het BIOS 3x hebt geflashed, het de 4e keer echt niet beter wordt. |:(

Ik heb m`n laptop 10 maanden terug gekocht bij Salland, ik zie hier allemaal mensen die garantie van 2 jaar claimen. Ik heb gewoon de lite warranty service. Ik weet dat winkels van de EU 2 jaar garantie moeten geven op apparatuur, maar zit daar ook gratis pick-up-and-return bij in? Want anders kan ik steeds weer die UPSkosten naar Dld betalen :| . Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nee, pick-up-and-return heb je dan niet.

Maar sowieso, na 3x een groot defect mag je een nieuwe eisen.
Doe dat :P

Mogelijk hebben ze de 800x serie niet meer, en dan krijg je een hoger model :)
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste