[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 8.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Nexxennium schreef op 29 oktober 2004 @ 12:14:
Er zijn officiele Acer v1.4 BT drivers voor de TM800. Heb ik eerder al gepost in dit of vorig topic.
Dan zal ik als ik tijd hem maar 2 van die grote topice doorspitte.
op de acer site staat ie er in ieder geval niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 29 oktober 2004 @ 11:40:
[...]

Ik heb ook dat gezeur met SP2 dat ie elke keer weer die foutmelding geeft.
Heb je dat met deze link opgelost?

[rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]

Zo niet? Zou je dan wille zegge hoe ik het nog wel met die widdcom drivers kan gebruiken.
ja ik heb het via de link opgelost. Je moet exact de beschrijving volgen. Dat betekent dus dat als windows zeurt over de certificering van de drivers je de aangepaste files moet kopiëren. Daarna gewoon de installatie afmaken.

Ik ben benieuwd of jij ook twee sets BT iconen krijgt. Ik heb de standaard MS iconen nu eindelijk overal verwijderd (tray, send to) maar in mijn control panel staat er nog één. Deze krijg ik niet weg. Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag. (Bthprops.cpl file uit system32 verwijderen helpt niet. Windows zet hem gewoon weer terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:27
Tomsworld schreef op 29 oktober 2004 @ 15:01:
Iemand een idee hoe je het aantal minuten resterend kan zien bij een Acer TM 8003 in plaats van %.

Of is dat gewoon niet mogelijk ?
Een programmatje dat ik ervoor geschreven heb: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=212463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ziet er leuk uit, alvast bedankt ga het eens proberen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Ik denk, kom zal ik is doorgaan totdat die echt uitvalt.

Dus ik denken hij valt uuit als die meter op 0 komt,

Kon ik gewoon nog 20 minute door werken met de meter op 0%

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie3095/batterij.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 weken geleden begaf mijn scherm het.... nu 3 weken later heb ik mijn eigen laptopje terug (en ben blij want eigen laptop was toch stuk beter dan die vervanglaptop). Het bleek dus het spanningsomzet blokje te zijn dat het begeven had (ben juiste naam van dat onderdeel vergeten). Moet zeggen dat ondanks alle negatieve dingen die ik hier de voorbij maanden gelezen heb tot nu toe nog steeds tevreden ben, zowel over de laptop (803LCib) als over de service. 3 weken was misschien wel lang, maar had ondertussen toch een vervanglaptop gekregen, dus zo erg was het nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Van wie heb je dan die vervangende laptop gekregen? Van de winkel waar je hem kocht, of van Acer zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vervanglaptop kwam van de winkel waar ik 'm gekocht heb. Acer zelf zou volgens mij nooit een vervanglaptop geven. Dat was ook de enige reden waarom ik mijn garantie via de winkel geregeld heb en niet rechtstreeks via Acer.

Ik heb die vervanglaptop zelfs nog uit de doos en verpakkingen moeten halen, was een splinternieuw toestel, een Acer TM4501ALCi. Je mag nu zeggen over de TM 803 reeks wat je wilt, maar ik ben toch blij dat ik mijn eigen laptop terug heb want die vervanglaptop kon verre van tippen aan de TM803LCib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:29:
[...]
Ik heb ook de 8003, maar de kaartjes die ik er tot nu toe in stopte (SD kaarten), werden probleemloos gelezen. Ik gebruik de pre-install van windows.

Staan er op de site van Acer geen drivers?
Jup ik heb de drivers van de meegeleverde cd geprobeerd....nada...drivers van de ftp.....nada.

Elke keer als ik er een MemoryStick in stop dan hoor je het niet herken geluidje van removeable device. Ik heb de stick getest op een andere laptop (zelfde als ik, 8003) werkt ie prima.

Ik denk erover om Acer te bellen maar misschien heeft iemand hier nog wat ideeen ?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Nexxennium schreef op 29 oktober 2004 @ 12:14:
Er zijn officiele Acer v1.4 BT drivers voor de TM800. Heb ik eerder al gepost in dit of vorig topic.
Noue ik heb efe kunnen zoeken.
Voor de mensen die geen zin hebben om ook te zoeken:
http://www.acer.com.sg/su...tegory_=Windows+XP+Driver

Ga straks is kijken of ik die vervelende melding ermee weg krijg.

Edit:

Aan het eind van de instalatie vraagt ie om BTW.MSI deze zou in de map c:/acernb/btw moeten staan:S
Bij mij dus nie, en staat ook nergens anders :(
Wie heeft di bestand voor mij?

[ Voor 18% gewijzigd door Bert20 op 04-11-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb die drivers nog wel op m'n laptop staan. Maarja. Die laptop is dus nu 2 maanden kaput. Acer heeft (na een brief van een advocaat) wel aangeboden om het kreng te ruilen voor een TM800x, maar ik probeer nu ism met de winkelier om het ding om te ruilen tegen een ander merk. Voor mij hoeft Acer niet meer ;(

Enfin, ik heb zelf ook nog belangrijke zaken op de HD van die laptop staan, en ik moet ook nog maar zien of ik dat spul daar nog vanaf krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Na het verwijderen van alle Bluetooth software van widcomm heb ik nu de volledige acer instalatie van 1.4.2.8 volledig kunnen draaien.

Alleen nu zegt die dat er geen bluetoothapparaat is.
En die windows software neemt het dus vrolijk over,
Stomme windows :(

EDIT:
Het heeft ff geduurt maar het werkt weer helemaal perfect 8)7
Je moet gewoon je oude widcomm software uninstallen.
Dan die nieuwe versie doormiddel van die acer singapore link.
Dan instaleert windows tussendoor gewoon zijn eigen dingen, gewoon negeren.
Wanneer widcomm klaar is met zijn instalatie, geeft ie aan dat er geen bluetoothding is.
Ga dan naar apparaat beheer en dan bij bluetoothradio van microsoft gewoon die instalatie map aangeven waaruit je die widcomm hebt geinstaleert (dus het gedownloade gedeelte) selecteer btwusb.inf en zeg dat ie die moet gebruiken ookal voldoet die stomme logo test niet,

Nadat ie dat heeft gedaan gebruikt ie dat widcomm geval. Enne na restarten ziet zelfs je launchmanager hm weer.

Nou ja hoop dat jullie het snappe. Bij mij werkt t 8) en hoop dat jullie het ook kunnen. Zoveel verstand heb ik niet van bluetooth. Maar heb eenhekel als ik steeds meldingen krijg dat iets niet werkt ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Bert20 op 04-11-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe harde schijf van 80 GB te kopen zodat ik wat meer schijfruimte op mijn laptop heb. Nu vroeg ik mij af of een van jullie wist wat de dikte van de huidige schijf is. Het schijnt namelijk dat 2,5"-schijven verschillende diktes kunnen hebben. Dus voordat ik een te dikke schijf koop die straks niet past...

Verder wou ik de huidige schijf dan in een externe 2,5"-hdcase plaatsen. Bij zo'n hdcase heb je in tegen stelling tot een 3,5"-hdcase geen externe voeding nodig. Nu heb ik echter vernomen dat dit niet altijd vlekkeloos werkt met een laptop, omdat die te weinig stroom levert via de usb-poorten. Misschien heeft een van jullie een 2,5"-hdcase in gebruik waarvan die kan zeggen dat die wel of juist niet werkt met zijn Travelmate 800-laptop. Dan kan ik daar straks rekening mee houden en dezelfde of juist een andere kopen.

[edit]
Oke, ik ben er al achter dat er bij mij een Hitachi Travelstar 40GN-schijf in zit. Volgens http://www.hitachigst.com/hdd/support/tva/40_60.htm gaat het om een schijf met een hoogte van 9,5mm. Ik vermoed dat een hogere schijf (bv. 12,5mm) er dus niet inpast. Mocht dit wel zo zijn dan moeten jullie het maar zeggen. Nu vraag ik me dus alleen nog af welke 2,5"-hdcase zonder externe voeding zeker te weten op mijn laptop werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom plaats je de nieuwe/grotere harde schijf niet extern???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 16:58:
Waarom plaats je de nieuwe/grotere harde schijf niet extern???
Omdat ik die extra ruimte eigenlijk altijd nodig ben, en ik heb geen zin om die externe schijf altijd mee te nemen. Bovendien gaat dat dan ook ten koste van de tijd dat ik met de accu kan werken. Wanneer ik de nieuwe schijf inbouw heb ik ineens 2x zoveel ruimte wat eerst wel genoeg is. En mocht ik meer ruimte nodig zijn dan kan ik dus incidenteel die externe schijf erbij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het geheugen in mijn TM 8002 wil uitbreiden, wat voor soort geheugen moet ik dan aanschaffen?

In de TM 8002 zitten toch twee geheugenbanken?

Tks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR333 SODIMM :)

En ja er zitten 2 banks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijd geleden had iemand een koreaanse/chinese (wat dan ook), link voor recentere videodrivers voor de acer803... weet iemand die nog? Volgens mij waren ze officiele drivers van een aziatische tak van acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arti2002/Untitled-1.jpg

Is dit een defecte GPU, of kan ik er softwarematig nog wat aan doen?

Lijkt me echt shit, garantie is voorbij (paar weken) en ik wil WOW graag doen :s.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Laptop is juist terug van een reparatie van 3 weken en hij is in oostenrijk gerepareerd

problemen waren in 3 van de 4 hoeken waren er scheuren en dan ook vervaging van sommige letters

nu hebben ze volgende dingen gemaakt

HDD Cover ( waarvoor is dat goed)
heeft toch niks met die problemen te maken

TOUCH PAD BOARD

LCD PANEL WITH LOGO 15"

LCD BEZEL 15"

Cover.Upper W/T pad Plated wat is dit ?

KEYBOARD BELGIUM

M/B W/SMART CARD ( PCMCI SLOT) W/O CP wat is dit en wat is daar de bedoeling van geweest ?

Verwijderd

synthdood schreef op 12 oktober 2004 @ 14:04:
Ik heb net de Intel 2100 (11mbit) WLAN kaart van m'n Travelmate 803 vervangen door een 2200bg (54mbit WLAN) kaartje. Na installatie van de laatste Intel Proset drivers wordt deze in elk geval goed herkend Ik zit momenteel op m'n werk en daar hebben we geen accesspoint, dus ik kan het pas echt testen als ik weer thuis ben vanavond.
Werkt het nu wel goed?
Wil het zelf nl ook gaan doen.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

malinwa schreef op 10 november 2004 @ 14:36:
Laptop is juist terug van een reparatie van 3 weken en hij is in oostenrijk gerepareerd

problemen waren in 3 van de 4 hoeken waren er scheuren en dan ook vervaging van sommige letters

nu hebben ze volgende dingen gemaakt

HDD Cover ( waarvoor is dat goed)
heeft toch niks met die problemen te maken

TOUCH PAD BOARD

LCD PANEL WITH LOGO 15"

LCD BEZEL 15"

Cover.Upper W/T pad Plated wat is dit ?

KEYBOARD BELGIUM

M/B W/SMART CARD ( PCMCI SLOT) W/O CP wat is dit en wat is daar de bedoeling van geweest ?
Euhm volledig je behuizing, lcd, keyboard en moederbord vervangen ?

Kortom je hebt bijna een nieuwe :P

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil heel graag weten hoe de GPU van de Acer Travelmate 8000 gekoeld wordt.

Mijn garantie is voorbij, ik wil mijn GPU aktief koelen. Ik wil dus een koppeling maken tussen de koelvin en het koelelementje van de GPU.

Ik heb al Koelpasta, ideeen, etc. Maar wil dus ook even zien hoe het in de 8000 opgelost is ;).

Heeft iemand de Service Guide van de 8000 serie? Ik heb gezocht op Google, links gevonden, maar die werken niet. De link waar iedereen het vandaan haalde is dood omdat er teveel verkeer gegenereerd werd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Graham schreef op donderdag 04 november 2004 @ 09:25:
[...]

Jup ik heb de drivers van de meegeleverde cd geprobeerd....nada...drivers van de ftp.....nada.

Elke keer als ik er een MemoryStick in stop dan hoor je het niet herken geluidje van removeable device. Ik heb de stick getest op een andere laptop (zelfde als ik, 8003) werkt ie prima.

Ik denk erover om Acer te bellen maar misschien heeft iemand hier nog wat ideeen ?
Nou ik heb het dus niet alleen met memory maar ook met PCMCIA kaarten. Ze worden gewoon niet herkent (dus weer dat 2 toonige geluid).

Nou heb ik Acer gebeld en die zeggen dat het aan SP2 zou liggen. Dit lijkt me zelf BS omdat ik het getest heb op een zelfde laptop met SP2. Er zouden volgens hun drivers binnen een maand uitkomen om dit probleem te verhelpen.

Wat denken jullie?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 12:55:
[afbeelding]

Is dit een defecte GPU, of kan ik er softwarematig nog wat aan doen?

Lijkt me echt shit, garantie is voorbij (paar weken) en ik wil WOW graag doen :s.
Dit kan inderdaad komen door een tè hete GPU, maar het kan ook komen door brak videogeheugen. Veel ATi kaarten met brak videogeheugen hebben ongeveer dezelfde symptonen namelijk. Ik hoop voor je dat het alleen de koeling is, anders is het niet zo gemakkelijk te fixen vrees ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikeleer schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:23:
[...]

Dit kan inderdaad komen door een tè hete GPU, maar het kan ook komen door brak videogeheugen. Veel ATi kaarten met brak videogeheugen hebben ongeveer dezelfde symptonen namelijk. Ik hoop voor je dat het alleen de koeling is, anders is het niet zo gemakkelijk te fixen vrees ik :/
Inderdaad, mn GPU werd te warm. Ik moet underclocken om WOW te kunnen spelen, niet echt ideaal dus. Ik vind het vrij vaag trouwens, dit is het eerste spel waarbij dat zo radicaal moet (hij zit nog in de beta fase).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wacht even... je zegt dus dat de ook de GPU van de TM8000 (achtduizend) te warm wordt? :X

Ik geloof dat ik dan heel erg blij ben dat ik een mooie deal met de webwinkel heb kunnen sluiten om via een lange, moeizame weg mijn defecte TM800 in te ruilen. Heb vandaag een Sony S2XP besteld. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Mijn Acer Aspire 1500. In het laatste jaar hebben laptops er extreem dikke videokaarten bij gekregen, maar geen koeling die even extreem is meegegaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
Schmoove schreef op dinsdag 17 augustus 2004 @ 22:20:
Een wallpaper die ik gemaakt heb. Het is van origine een Sony Vaio wallpaper, maar aangezien ik geen Vaio heb, heb ik het Vaio logo eraf gehaald en een Acer erop gekwakt. Naja, voor de liefhebbers zeg maar (click op de thumbnail voor de 1600x1200 versie):

[afbeelding]
Beetje laat, maar was door dit topic aan het snuisteren, viel mijn oog toch op die mooie achtergrond alleen is die nu niet meer beschikbaar op de originele site :( :'( . Heeft iemand deze nog en kan je hem mss nog effe beschikbaar stellen op een site? :)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys,

Weet iemand misschien of er al nieuwe drivers uitkomen voor onze laptop ( Ati Radeon 9000 ) ? 7.83 heeft het nu wel een beetje gehad. Verschillende games bijv. lopen niet echt lekker meer op deze driver. ( bijv. Call Of Duty, U.O. die steeds vastloopt op hetzelfde punt ??? !!! ) Dit ondanks de laatste versie van direkt X enzo. Ik heb een Acer TM 804 lmib.
Hoor het wel...

Laterz Reelex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:40:
Wacht even... je zegt dus dat de ook de GPU van de TM8000 (achtduizend) te warm wordt? :X

Ik geloof dat ik dan heel erg blij ben dat ik een mooie deal met de webwinkel heb kunnen sluiten om via een lange, moeizame weg mijn defecte TM800 in te ruilen. Heb vandaag een Sony S2XP besteld. :7
Nee ik ben m'n 800 aan het modden naar een 8000 (de GPU oplossing dan). ;)

Ik heb al wat nieuwe koelpasta erop gesmeerd enzo, maar ik wil het koelelement verbinden met het koelelement waar die de fan koel houd (op dezelfde manier als hoe de CPU gekoeld wordt). Daarom ben ik druk op zoek naar een 8000 service guide of een plaatje hoe het daar opgelost is.

Mijn garantie is trouwens voorbij, en ik denk dat iedere aanpassing alleen maar positiever zal zijn voor mn laptop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:10:
Hi Guys,

Weet iemand misschien of er al nieuwe drivers uitkomen voor onze laptop ( Ati Radeon 9000 ) ? 7.83 heeft het nu wel een beetje gehad. Verschillende games bijv. lopen niet echt lekker meer op deze driver. ( bijv. Call Of Duty, U.O. die steeds vastloopt op hetzelfde punt ??? !!! ) Dit ondanks de laatste versie van direkt X enzo. Ik heb een Acer TM 804 lmib.
Hoor het wel...

Laterz Reelex
De omega drivers werken gewoon op de laptops. En vergeet het maar, Acer zal geen nieuwe drivers meer maken. De 7.83 versie is al meer dan een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Hoi, ik heb even een vraagje aan de eigenaars van een TravelMate 8003LMi met een MATSHITA UJ-820S multidrive erin. Hoe lang duurt het voor jullie om een dvd-r (die voor 1-4x is bedoeld) te branden? Volgens de specificatie zou dit met 4x moeten gaan... de praktijk vertelt mij compleet iets anders:
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~buixn/wtf.jpg
Dit is nu dus al de derde keer dat ik probeer met verschillende soorten media (that's write, imation, platinum etc..), maar aan de tijd te zien zou je duidelijk zeggen dat het hier om 2.4x gaat; alle media die ik heb geprobeerd, dvd-r dus, gaan op dezelfde wijze mbt tijd. Heeft iemand hier ook last van of juist niet? Ik heb deze notebook pas 8 weken or so, en heb 'm sindsdien al meerdere malen voor garantie terug moeten sturen (flauwe grappen als dat de pcmia slot niet meer dicht wil etc..), en 't zou me pijn doen als ik dit ding WEER 2 weken kwijt ben; 'k zie 't al voor me dat ik m'n laptop vaker aan reparaties kwijt ben dan dat ik er zelf van heb mogen 'genieten'. Alvast bedankt iig...

[ Voor 3% gewijzigd door prototype op 13-11-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Kan er mij iemand helpen aan de hand van een screenshot voor volgende situatie nl ik heb een acer travelmate 803 LMIB en draadloos internet werkte niet zo goed maar nu heb ik gezien dat ik toen ik het klepje opengedaan heb waar het draadloze kaartje zit dat daar twee draden lopen een grijze en zwarte maar deze zijn niet aangesloten nadat de laptop in reparatie is geweest

kan iemand mij tonen waar ik wat moet op aansluiten aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
malinwa schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:45:
Kan er mij iemand helpen aan de hand van een screenshot voor volgende situatie nl ik heb een acer travelmate 803 LMIB en draadloos internet werkte niet zo goed maar nu heb ik gezien dat ik toen ik het klepje opengedaan heb waar het draadloze kaartje zit dat daar twee draden lopen een grijze en zwarte maar deze zijn niet aangesloten nadat de laptop in reparatie is geweest

kan iemand mij tonen waar ik wat moet op aansluiten aub
Hoop dat dit helder genoeg is (TM 8003):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45232/full.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
helder is het niet

dus het is een grijze en een zwarte draad maar ja dan nog welk gatje he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
malinwa schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:26:
helder is het niet

dus het is een grijze en een zwarte draad maar ja dan nog welk gatje he
Nou het is iig duidelijk genoeg om te zien hoe het aangesloten moet worden.

De zwarte moet aan de onderkant van de kaart en de grijze in het midden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Graham schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:04:
[...]

Nou het is iig duidelijk genoeg om te zien hoe het aangesloten moet worden.

De zwarte moet aan de onderkant van de kaart en de grijze in het midden.
ok dus ik heb ze aangesloten want ze kunnen nie verwisseld worden de ene is korter dan de andere en laptop werkt niet meer tof he

[ Voor 20% gewijzigd door malinwa op 17-11-2004 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
malinwa schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:12:
[...]

ok dus ik heb ze aangesloten want ze kunnen nie verwisseld worden de ene is korter dan de andere en laptop werkt niet meer tof he
Als het niet anders kan dan zo dan lijkt het me goed maar dat ie niet meer werkt nu lijkt me minder.....Je hebt wel de batterij eruit gehaald voordat je dit deed? en een antistatisch armbandje om je pols gedaan?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Graham schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:19:
[...]

Als het niet anders kan dan zo dan lijkt het me goed maar dat ie niet meer werkt nu lijkt me minder.....Je hebt wel de batterij eruit gehaald voordat je dit deed? en een antistatisch armbandje om je pols gedaan?
moet dit dan de batterij eruithalen nee de laptop stond volledig af dan maakt het toch geen verschil of je ze eruit haalt of wel

ja ik zit er mee in de shit tof wat kan de oorzaak nu allemaal zijn want ik ban met niets anders aan iets geweest gewoon zachtjes die antennetjes er willen opzetten

[ Voor 9% gewijzigd door malinwa op 17-11-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
wa kan ik nu allemaal kwijt zijn als het te maken heeft met kortsluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
malinwa schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:14:
wa kan ik nu allemaal kwijt zijn als het te maken heeft met kortsluiting
Nou je harddisk lijkt me niet stuk door zoiets maar eerder je componenten van het motherboard zelf.

Het best wat je kunt doen is Acer zelf bellen, als je dat al niet gedaan hebt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
zou dit een oplossing kunnen zijn of ben ik beter dat ik niets meer doe

tip van iemand en hoe koppel je de stroom los en die cmos clearen wa is dat

Heb je de batterij er al eens uitgehaald + stroom losgekoppeld om zeker te zijn dat hij niet in een standby vast zit? cmos clearen kan een laptop soms ook terug halen uit een schijndode toestand.. Reageert er nog iets op de power knop als je erop duwt (scherm, hdd, koelers,...)? Eventueel het wifi kaartje er eens uitnemen en opnieuw plaatsen om zeker te zijn dat het goed in de socket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds ik SP2 heb geïnstaleerd doet bluetooth het niet meer. Ik heb al wat nieuwe drivers proberen te instaleren maar dat helpt niets, heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
probleem opgelost door batterij er uit te doen oef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zo. Het einde van mijn Acer-epos nadert. Maandag is de defecte TM800 de deur uit gegaan. Vandaag is de Sony Vaio S2XP :*) binnengkomen, en de nieuwe TM800x die ik van Acer tegoed heb wordt door de webwinkel verkocht, waarna ik het geld terug krijg.

Jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen, maar Acer's helpdesk, en m.n. de manager (M. v.d. B.) daar, zijn absoluut niet service-gericht. De TM800x zal vast een prima apparaat zijn, maar ik wil het risico niet lopen.

Mijn advies: laat je niet zomaar afwimpelen door de Acer Helpdesk. Druk uitoefenen, eventueel met een rechtsbijstandverzekering of, zoals ik heb gedaan, bureau rechtshulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
dit werkt toch bij mijn acer travelmate niet

hoe komt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 12-09 22:27
malinwa schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:47:
[...]

dit werkt toch bij mijn acer travelmate niet

hoe komt dit ?
Wat werkt niet? Kun je een beschrijving geven van wat er fout gaat?
(btw, je hebt wel het .NET framework nodig he.... iets wat nog wel eens vergeten wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
aha anders batterymon is ook wel niet mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Schmoove schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:21:
[...]

Wat werkt niet? Kun je een beschrijving geven van wat er fout gaat?
(btw, je hebt wel het .NET framework nodig he.... iets wat nog wel eens vergeten wordt).
en waar vind ik dat

• malinwa
Nog iets ik krijg mijn laptop maar niet in standby en ik vind nergens een oplossing

de drivers zijn ok maar telkens ik standby wil gaan geeft hij een foutmelding over mijn toetsenbord maar dit is onlangs nog maar net vernieuw en daarvoren had ik het ook al

iemand een idee aub

• malinwa
kan er iemand mij aan de hand van screenshots eens laten tonen wat al de instellingen zijn van het toestenbord aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb eindelijk mijn bluetooth weer aan de praat. Ik krijg het alleen niet meer voor elkaar om te synchroniseren met mijn telefoon, maar dat gebruikte ik toch niet echt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een Intel Pro/wireless 2200BG in mijn laptop gestopt: werkt als een zonnetje. Om te zorgen dat de launch manager ook werkt (lampjes + uit en aan zetten van het kaartje aan de voorkant) heb ik onderstaande registry key aangemaakt:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Quanta\QtZgAcer\Settings\Wireless LAN]
"Class"="Net"
"WirelessLAN Always ON"="1"
"Hardware ID 1"="VEN_8086&DEV_1043"
"Hardware ID 2"="VEN_168C&DEV_0012"
"Hardware ID 3"="VEN_1260&DEV_3872"
"Show Wireless LAN Warnning Message"="1"
"WirelessLAN Device Exist"="1"
"Hardware ID 4"="VEN_8086&DEV_4220"
"Hardware ID 5"="VEN_8086&DEV_4220&SUBSYS_27028086&REV_05"
"Hardware ID 6"="VEN_8086&DEV_4220&SUBSYS_27028086
"

"Hardware ID 7"="VEN_8086&DEV_4220&CC_028000"
"Hardware ID 8"="VEN_8086&DEV_4220&CC_0280

Bovenstaande text kopieren in notepad, saven als lan.reg, dubbelklikken, reboot en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:34:
Bovenstaande text kopieren in notepad, saven als lan.reg, dubbelklikken, reboot en voila!
Samen met de poster van de Bluetooth-oplossing voor Launch Manager ben jij held van het jaar. Het werkt hier nu ook prima. _/-\o_

- edit:
Is iemand al eens een gemodde video driver tegengekomen die de internal dac handhaaft? (TM803LMib @ 350MHz met Acer 7.83 driver, 400MHz met gemodde driver van Omega) De kaart wordt hierdoor veel te snel warmer dan gebruikelijk en de fan staat dan ook constant te loeien. Uiteraard wil ik wel gebruik maken van snelheidswinst in nieuwe drivers, maar niet ten koste van een doorgebrande GPU...

[ Voor 40% gewijzigd door BAUKstEr op 20-11-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Nexxennium schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:15:
Zo. Het einde van mijn Acer-epos nadert. Maandag is de defecte TM800 de deur uit gegaan. Vandaag is de Sony Vaio S2XP :*) binnengkomen, en de nieuwe TM800x die ik van Acer tegoed heb wordt door de webwinkel verkocht, waarna ik het geld terug krijg.

Jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen, maar Acer's helpdesk, en m.n. de manager (M. v.d. B.) daar, zijn absoluut niet service-gericht. De TM800x zal vast een prima apparaat zijn, maar ik wil het risico niet lopen.

Mijn advies: laat je niet zomaar afwimpelen door de Acer Helpdesk. Druk uitoefenen, eventueel met een rechtsbijstandverzekering of, zoals ik heb gedaan, bureau rechtshulp.
Hoeveel denk jij terug te krijgen? ik heb 1450 gehad voor een nieuwe 8002 :)
En die S2XP kost wel iets meer :9~ maar dan heb je idd ook wel wat (net zoals mijn X40 :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
RS_003 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:30:
[...]

Hoeveel denk jij terug te krijgen? ik heb 1450 gehad voor een nieuwe 8002 :)
En die S2XP kost wel iets meer :9~ maar dan heb je idd ook wel wat (net zoals mijn X40 :9~)
Ondanks alle e-mail, telefoonverkeer en brieven tussen Acer en mij/de computerwinkel hebben ze het toch nog voor elkaar gekregen om de laptop (8003LMib) naar mij te sturen, ipv naar de computerwinkel.

Dat, terwijl de winkel de laptop in feite al verkocht had en hun klant erop zat te wachten. :(

Enfin, de winkel heeft UPS de laptop laten ophalen. Ik zie dat-ie nu voor iets minder dan €1500 ex. btw. in de lijst staat. Dus al met al zal ik er niet armer van worden :7

Als het goed is ben ik nu wel iig van de Acer-"service"-ellede verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Ik heb de tip gekregen van acer ivm met de laptop die niet in standby geraakt om het power management uit te schakelen in BIOS maar wat heeft dit tot gevolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wat let je om het zelf te proberen? Er gaat heus niets stuk ofzo.

*uch*zelfredzaamheid*UCHE*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
idd er zal zeker niks stuk gaan O-)

Nja, je cpu zal waarschijnlijk niet meer terugclokken en zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
wat wil je nu zeggen dat ik er beter afblijf of wat

[ Voor 82% gewijzigd door malinwa op 22-11-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
malinwa schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:51:
wat wil je nu zeggen dat ik er beter afblijf of wat
Ik grap alleen dat acers vaak stuk gaan, en dus de vraag of hij niet stuk gaat ik niet kan beantwoorden ;)

Maar zoals ik al zei, probeer het gewoon, mocht het niet helpen zet je het weer gewoon aan. Je laptop zal er igg niet dood van gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
heb het al gevonden

adobe type manager was de grote boosdoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Is er eigenlijk een manier om die HUD van bijvoorbeeld volume uit te zetten ? Dus als je het volume zachter of harder zet dat je niet dat groene gedoe krijgt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Graham schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:01:
Is er eigenlijk een manier om die HUD van bijvoorbeeld volume uit te zetten ? Dus als je het volume zachter of harder zet dat je niet dat groene gedoe krijgt.
In je system tray zoeken naar Launch Manager en deze afsluiten. Verder natuurlijk in het register deze sleutel aanpassen, zodat het programma niet automatisch opstart de volgende keer:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"LManager"="C:\\Program Files\\Launch Manager\\QtZgAcer.EXE"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat laatste kan natuurlijk makkelijker met start->run->msconfig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
OF het programma deinstalleren vanuit:
Configuratiescherm > Software > Launch Manager :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BAUKstEr schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:12:
[...]

In je system tray zoeken naar Launch Manager en deze afsluiten. Verder natuurlijk in het register deze sleutel aanpassen, zodat het programma niet automatisch opstart de volgende keer:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"LManager"="C:\\Program Files\\Launch Manager\\QtZgAcer.EXE"
Tja dat kan wel maar dan kan je niet meer de FN knop in samenwerking met een andere knop gebruiken zoals bijvoorbeeld de F3 om je powersave modus te veranderen. De rest van de combi knoppen werken wel gewoon.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Graham schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:17:
Tja dat kan wel maar dan kan je niet meer de FN knop in samenwerking met een andere knop gebruiken zoals bijvoorbeeld de F3 om je powersave modus te veranderen. De rest van de combi knoppen werken wel gewoon.
Dat was geen voorwaarde in je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BAUKstEr schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:35:
[...]

Dat was geen voorwaarde in je vraag :)
Dat is waar maar toch zou het wel fijn zijn.....het schilt namelijk veel batterij tijd ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem:

Heb zojuist mijn TM 8002 geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. Het enige probleem is dat hij de drivers van de ethernet controller, network controller en USB controller niet pakt. Deze laatste is dus te verhelpen met SP1 maar aangezien de ethernet controller niet wordt gepakt kan ik met de laptop niet connecten op het internet.

Weet iemand welke drivers ik hiervoor nodig heb (ethernet en network)? (heb verder wel alle XP drivers van de acer site gedownload en geinstalleerd dus zit een beetje vast...)

edit: probleem is inmiddels opgelost. Moest even de drivers handmatig selecteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 11:13 ]

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Als ik mijn Travelmate 800 zelf installeer met Windows XP SP2 dan houdt ik na de installatie van alle drivers altijd 1 onbekend apparaat over. Base System-device verteld het control panel.
Weet iemand welke driver ik nog moet installeren om deze weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Kan er mij iemand zeggen die ook een travelmate 803 LMIB hebben en die daarbij een externe harde schijf gekocht hebben of deze bootable was en dan wel via de firewire ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Very doubtful. Het BIOS moet daar support voor hebben. En zelfs vanaf USB booten was niet mogelijk met de TM800, dus laat staan van het (welliswaar superieure) FireWire..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Nexxennium schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:02:
Very doubtful. Het BIOS moet daar support voor hebben. En zelfs vanaf USB booten was niet mogelijk met de TM800, dus laat staan van het (welliswaar superieure) FireWire..
dus wanneer je een externe harde schijf op de usb aansloot kon je niet booten

hoe kan ik te weten komen dat de bios daar support voor heeft want dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
malinwa schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:05:
dus wanneer je een externe harde schijf op de usb aansloot kon je niet booten

hoe kan ik te weten komen dat de bios daar support voor heeft want dat weet ik niet
Ik gebruik een externe USB2.0/FireWire hd. Het is niet mogelijk via deze hd op te starten. In de BIOS zit hier geen optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
en een update van de bios dan of dan ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

malinwa schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:34:
nope, volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
bij de boot volgorde staat removable device wa wilt da dan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nou kijk eens naar je laptop, en kijk eens welke andere opslagmedia "removable" zijn.

*UCH*cd*HOEST*dvd*UCHE*

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 28-11-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
malinwa schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:34:
Ik gebruik al de allerallerallerlaatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
ik heb plots gemerkt dat er een scheurtje in het kader van men laptop scherm zit (linksonderaan)...
daar zie je een klein barstje lopen, niet groot, piep klein eigenlijk maar het zit er wel

Valt zo-iets eigenlijk onder de garantie? (heb er nooit ruw mee omgegaan, altijd erg goed voor gezorgd en snap ook echt niet hoe dit is gekomen....)
Het is een Acer TM800LCI
en hij is nu 1 jaar en 3 maanden oud (garantie loopt tem september 2005)

Heeft iemand ook al zo-iets gehad?
Wat nu?
- garantie via acer (ben hem dan een maand kwijt....ofzo)
ik denk dat ik dit ga doen tegen pasen, dan ben ik namelijk een kleine 2 weken op skiverlof en hoef ik hem niet echt te missen.

worden zulke scheurtjes makkelijk groter?
iemand ervaring?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Je bent beslist niet de enige met scheurtjes. Als je dit topic en zijn voorgangers doorleest, zie je dat veel meer mensen dat probleem hebben. Het lijkt me dan ook dat dit een bekend probleem moet zijn bij Acer. Of ze het blijvend zullen oplossen is de vraag :'(

Maar ik zou idd wachten dan tot pasen. Weet je meteen of de scheurtjes groter zijn geworden, wat helaas wel waarschijnlijk zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:59:
Hallo
ik heb plots gemerkt dat er een scheurtje in het kader van men laptop scherm zit (linksonderaan)...
daar zie je een klein barstje lopen, niet groot, piep klein eigenlijk maar het zit er wel
Dat probleem heb ik ook (en velen met mij). Bij de meeste mensen verschijnen hebben de scheurtjes volgens mij onderaan, bij de scharnierpunten. In mijn geval zit het scheurtje linksboven. Het begon als een klein scheurtje in de binnenhoek en is in een half jaar tijd helemaal doorgescheurd. De rand laat gelukkig niet los, dus het is voornamelijk een cosmetisch probleem. Ik heb laatst de 2 jaar extra garantie bijgekocht (in totaal dus 3 jaar) en kijk het nog even aan. Er is wel meer niet helemaal lekker met m'n TM803. De behuizing kan je rechts voor zo oplichten en de DVD speler heeft zeer veel moeite met afspelen van DVD's (CD geen probleem). Ik wacht dus nog even af, maar ik denk dat ik 'm binnenkort toch maar 's opstuur. Ze zullen wel een nieuw kader op het scherm zetten, maar gezien het aantal mensen met scheurtjes ben ik bang dat het een ontwerpfout is en dat een nieuwe rand ook wel weer opnieuw zal scheuren na een tijdje.

[ Voor 3% gewijzigd door synthdood op 05-12-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Hallo allemaal,
mijn Acer Travelmate 800 lci is nu al voor de 2e keer terug naar Acer met een doorgebrande gpu, teminste ik denk dat dat de fout is.
De laptop gaf eerst alleen problemen tijdens het spelen van spelletjes, daarna ontstonden er ook storingen tijdens normaal gebruik, en uiteindelijk is het beeld al corrupt voor windows opstart. De blokkerige storingen lijken erg op de storingen die ook andere mensen melden en op de screenshots uit dit topic.

Mijn probleem is dat ik nu eigenlijk geen spelletjes meer durf te spelen uit angst dat de GPU weer doorbrand. Ik was al overgegaan op de setting "fan always on" in de hoop dattie dan koel genoeg zou blijven maar dat helpt dus niet.

Zijn er andere mensen met dit probleem?
Zijn er mensen die probleemloos veel 3d spelletjes spelen op deze laptop?
Zijn er trucs om te voorkomen dat de grafische kaart doorbrand?
Moet ik mijn laptop gewoon verkopen en een andere kopen?

Dank, C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain00 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:53:
Hallo allemaal,
mijn Acer Travelmate 800 lci is nu al voor de 2e keer terug naar Acer met een doorgebrande gpu, teminste ik denk dat dat de fout is.
De laptop gaf eerst alleen problemen tijdens het spelen van spelletjes, daarna ontstonden er ook storingen tijdens normaal gebruik, en uiteindelijk is het beeld al corrupt voor windows opstart. De blokkerige storingen lijken erg op de storingen die ook andere mensen melden en op de screenshots uit dit topic.

Mijn probleem is dat ik nu eigenlijk geen spelletjes meer durf te spelen uit angst dat de GPU weer doorbrand. Ik was al overgegaan op de setting "fan always on" in de hoop dattie dan koel genoeg zou blijven maar dat helpt dus niet.

Zijn er andere mensen met dit probleem?
Zijn er mensen die probleemloos veel 3d spelletjes spelen op deze laptop?
Zijn er trucs om te voorkomen dat de grafische kaart doorbrand?
Moet ik mijn laptop gewoon verkopen en een andere kopen?

Dank, C
Tegenwoordig game ik nooit meer op mijn TM800, omdat ik er gewoon geen tijd meer voor heb (heeft dus niets met durven te maken in mijn geval). Ik heb nog nooit problemen gehad met de GPU, ook niet toen ik nog Battlefield etc speelde op mijn TM. Daarnaast valt dit gewoon onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
dank voor je reactie,
ik begrijp dat een doorgefikte ATI onder de garantie valt maar de mijne is net voor de tweede keer kapot en opgestuurd en je kan wel bezig blijven met het opsturen van je laptop naar acer.
Ik vraag me af of het een ontwerpfout is waardoor je eigenlijk geen spelletjes kan spelen op dat ding of dat ik gewoon pech heb.

Halflife 2 liep namelijk prima, maar als je 3dkaart het dan steeds opgeeft, tsja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nadat mijn TM800 voor de 4de keer met een defecte GPU onbruikbaar is geraakt, heb ik besloten het niet langer te pikken en een ander model te eisen. Het koste moeite, maar is uiteindelijk gelukt. Een brief van bureau rechtshulp deed uiteindelijk wonderen. (kosten: €13,50. Dat heb ik er GRAAG voor over!)

Pik dit niet! Je laptop hoort gewoon goed te werken! Je kunt Acer direct gaan schoppen, maar wettelijk gezien moet je bij je leverancier zijn. Die TM800-serie is gewoon een wanproduct, en de reparaties lossen niets op. Stel Acer (of eigenlijk de winkelier, die moet het doorspelen naar Acer) officieel in gebreke en eis een structurele oplossing. Mochten ze niet meewerken, schroom niet om je rechtsbijstandsverzekering of bureau rechtshulp in te schakelen. Je hebt echt wel een zaak!

Eventueel kan ik nog wat linkjes opduiken van anderen die precies dezelfde problemen hebben gehad met hun TM800, incl ik dus. Daarmee toon je aan dat het geen incident is, maar dat het een structureel probleem is van de TM800-serie.

Ik heb uiteindelijk een TM8003LMib gekregen voor mijn TM800. Maar ik heb het helemaal gehad met Acer, en deze TM8003 is direct verkocht en geniet nu van mijn nieuwe Sony.

Lees anders ook m'n eerdere postings in deze topic(s), voor mijn ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-12-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
Beste Nexxium,
dank voor je reactie,het doorbranden van de GPU is dus een structureel probleem en geen incident.
Mag ik van jou een kopie van die brief die de rechtshulp met je geschreven heeft? Dat kan een goed startpunt zijn voor een brief van mij en als ik mag verwijzen naar jou zaak ben ik ook al geholpen. Mijn emailadres is mailmehiermaar Apenstaartje yahoo kleinzwartpuntje com

Bedankt, Menu

(acer travelmate 800 lci ATI mobility 9000 probleem blokken zo kunnen de zoekmachines deze tread vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door Captain00 op 07-12-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik kan die brief wel inscannen enzo, maar het is niet zozeer de inhoud van de brief die spannend is. Daar staat enkel in dat het apparaat voor de 4de keer met hetzelfde euvel defect is geraakt, dat ik de winkel|Acer in gebreke stel wegens het leveren van een ondeugdelijk product, en geld terug eis.

Maar impliciet gaf die brief dus aan dat ik reeds naar een advocaat was gestapt, en er zeker niet voor zou terugdeinzen om het tot een rechtzaak te laten komen.

Overleg eerst eens met de winkelier. Die kan het ook niet helpen dat de 800 brak is, maar hij is en blijft wel de verantwoordelijke. Laat dit, dit en dit eens zien. Hier op GoT en dit topic staan nog enkele andere verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
Dank, dat ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Ik ga zo bellen...

M'n scherm is WEER kapot. Kan nu nog wel werken, maar erg lekker gaat het niet. Weer streepjes op m'n desktop, moet niet gekker worden.

Wil ook een ander, ga hier niet meer mee akkoord... post m'n bevindingen zo wel (en nee, NOOIT meer Acer voor mij...)

----------

Net gebeld, kan hum weer opsturen :( Telefonist zou kijken of hij er wat aan kon doen, of ik niet een ander model kan krijgen ofzo. Maar 1 ding staat vast: wat ik ook terug krijg, het gaat gelijk in de verkoop.

[ Voor 32% gewijzigd door Speedpete op 08-12-2004 12:28 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou volgende week een Acer8003 gaan kopen maar na het lezen van dit topic moet ik zeggen dat ik sterk begin te twijfelen.

Wat zouden jullie mij aanraden? Zijn er nog structurele fouten bekend of zijn ze allemaal opgelost? Hoe zit het met (irritante) hoge pieptonen bij de 8000 serie? Zijn de scharnieren goed? Alle info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:26:
Ik wou volgende week een Acer8003 gaan kopen maar na het lezen van dit topic moet ik zeggen dat ik sterk begin te twijfelen.

Wat zouden jullie mij aanraden? Zijn er nog structurele fouten bekend of zijn ze allemaal opgelost? Hoe zit het met (irritante) hoge pieptonen bij de 8000 serie? Zijn de scharnieren goed? Alle info is welkom.
Ik heb zo een en ik ben er uiterst tevreden van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De TM800 serie en TM8000 zijn niet gelijk. De problemen met de TM80x zijn (hopelijk) verholpen met de TM800x, dus echt een uitspraak over de brakheid van de TM800x aan de hand van de ervarningen met de TM80x kun je niet doen. De TM800x kan dan ook heel goed gewoon een goede laptop zijn.

De service daarentegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
He he,

Maar ik heb de TM-8000 heel kort gehad, naar mijn idee was dit model wel een stuk beter. De scharnieren kwamen steviger op me over, en de koeling was ook anders. Maargoed, aangezien ik hem nooit echt lang heb kunnen gebruiken kan ik geen echte conclusie trekken. Op het feit na dat hij me dus wel steviger leek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Speedpete schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:57:
Ik ga zo bellen...

M'n scherm is WEER kapot. Kan nu nog wel werken, maar erg lekker gaat het niet. Weer streepjes op m'n desktop, moet niet gekker worden.

Wil ook een ander, ga hier niet meer mee akkoord... post m'n bevindingen zo wel (en nee, NOOIT meer Acer voor mij...)

----------

Net gebeld, kan hum weer opsturen :( Telefonist zou kijken of hij er wat aan kon doen, of ik niet een ander model kan krijgen ofzo. Maar 1 ding staat vast: wat ik ook terug krijg, het gaat gelijk in de verkoop.
Opvallend, bij mij wilde ze em iig wel laten ophalen en hoefde ik er niet zelf mee naar postkantoor te gaan.

Maar nog wat ermee gedaan inmiddels? Met die lui aan de telefoon kom je echt geen klap verder. Een structurele oplossing eisen, en dat ook volhouden. Dat ze maar met een oplossing komen. Eventueel direct een aangetekende brief sturen. Geen gedonder met telefoon en e-mail waar je toch nooit reactie op krijgt.

* Fuzzillogic heeft vandaag ongeveer €1750 terug gekregen, terwijl de TM800 me €1500 gekost heeft :7

Inmiddels 3 maanden geleden dat de TM800 de geest gaf en het heeft me behoorlijk wat tijd en geld gekost, maar de aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:36:
[...]

Opvallend, bij mij wilde ze em iig wel laten ophalen en hoefde ik er niet zelf mee naar postkantoor te gaan.

Maar nog wat ermee gedaan inmiddels? Met die lui aan de telefoon kom je echt geen klap verder. Een structurele oplossing eisen, en dat ook volhouden. Dat ze maar met een oplossing komen. Eventueel direct een aangetekende brief sturen. Geen gedonder met telefoon en e-mail waar je toch nooit reactie op krijgt.

* Speedpete heeft vandaag ongeveer €1750 terug gekregen, terwijl de TM800 me €1500 gekost heeft :7

Inmiddels 3 maanden geleden dat de TM800 de geest gaf en het heeft me behoorlijk wat tijd en geld gekost, maar de aanhouder wint!
Ik heb m'n Pa gecharterd en we gaan morgen met z'n tweeen het laptop persoonlijk bij Acer afleveren. Ik had het er al met onze vrolijke vriend van de helpdesk over dat ik hum zelf zou brengen. De inzet is: 'hier is het laptop, hebben jullie koffie? Mooi, dan drinken wij een bakkie en dan horen we over een half uur de oplossing wel'.

Ik ben het zat, m'n pa is het zat en het moet maar eens opgelost worden. Ik zit midden in de opstart van m'n eigen zaak en heb het laptop binnenkort gewoon dagelijks nodig. Daarnaast moet ik er op kunnen vertrouwen, dat kan ik inmiddels niet meer. Ik wil er zeker van kunnen zijn dat ik een opdracht of opzet bij een klant in m'n laptop kan zetten en thuisgekomen er nog bij kan, zonder alles direct te moeten backuppen, dat is echter met m'n Travelmate lange na niet het geval. Toen de vga-chip eergister de geest gaf, stond m'n TM net in de standaard Win XP screensaver :/ Als dat al te zwaar is, wat kan ik dan nog wel draaien?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik geef je geen ongelijk ... die *****'s daar bellen je nooit terug als je je geld terug wilt. Ik heb 7x gebeld en 7x is er beloofd dat er terug gebeld zou worden. totaal 6 dagen er voor thuis gebleven. Het wachten heeft ook 6!! weken geduurd... voor ze me ook alleen maar aanboden dat ik een TM8000 kon krijgen...

Nou uit eindelijk heeft die tm-8000 me nog 1450 euro opgeleverd. Dus uit eindelijk ben ik er maar 120 euro op achteruit gegaan, maar al die stress en druk die ik er van over heb gehouden is genoeg voor mij om te weten dat ik nooit meer een Acer koop.

Verdomme, ik ben nu gewoon bang om mijn laptop te gebruiken, omdat ik bang ben dat hij zomaar opeens stuk gaat zoals mijn acer dat 9x heeft gedaan (serieus ...)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste