[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 8.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Naar aanleiding van dit akkefietje heb ik diverse keren contact gehad met de Acer helpdesk. Om het ding op te laten halen voor reparatie is geen probleem, maar daar ga ik niet mee accoord want binnen no-time zit ik weer met hetzelfde probleem. Ik wil een structurele oplossing. Uiteraard heeft zo'n helpdesker daar geen bevoegdheid toe, dus sturen ze het probleem door. Maar ik hoor nooit meer iets.

Ik heb inmiddels een brief op poten naar Acer gestuurd, aangetekend. Heeft iemand ervaring hiermee hoe Acer reageert op zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Nexxennium schreef op 28 september 2004 @ 23:01:
Naar aanleiding van dit akkefietje heb ik diverse keren contact gehad met de Acer helpdesk. Om het ding op te laten halen voor reparatie is geen probleem, maar daar ga ik niet mee accoord want binnen no-time zit ik weer met hetzelfde probleem. Ik wil een structurele oplossing. Uiteraard heeft zo'n helpdesker daar geen bevoegdheid toe, dus sturen ze het probleem door. Maar ik hoor nooit meer iets.

Ik heb inmiddels een brief op poten naar Acer gestuurd, aangetekend. Heeft iemand ervaring hiermee hoe Acer reageert op zoiets?
Tja, na heel veel gezeur en toch aardig wat weken wachten heb ik er een nieuwe uit weten te slepen. Omdat Acer gewoon een ondegelijk product had geleverd. Maar dat zullen ze vast niet voor iedereen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Ik heb ondertussen mijn hotkeys werkend gekregen onder mandrake en ik kan het ledje onder de mailknop aanzetten en mijn bluetooth maar wlan nog steeds niet :(

Er zijn hier toch wel mensen die linux op hun laptop hebben gezet en ook tegen dit probleem zijn opgelopen ?

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Bijna binnen 12 uur dezelfde vraag twee keer! Foei })
Maar als iemand mij kan vertellen hoe ik de nieuwe 2200BG wirelesskaart kan laten herkennen door de Launch Manager onder XP dan hoor ik het graag :P

• Fuzzillogic
RS_003 schreef op 28 september 2004 @ 23:16:
[...]

Tja, na heel veel gezeur en toch aardig wat weken wachten heb ik er een nieuwe uit weten te slepen. Omdat Acer gewoon een ondegelijk product had geleverd. Maar dat zullen ze vast niet voor iedereen doen
Met vier keer hetzelfde defect kan ik toch ook wel van ondegelijk product spreken. Maar ik hoef ook niet persé een andere Acer. Mijn geld terug vind ik ook prima. Overigens kan ik dat laatste volgens staiksterk.nl zelfs eisen...

• hr15
BAUKstEr schreef op 29 september 2004 @ 00:17:
[...]

[...]

Bijna binnen 12 uur dezelfde vraag twee keer! Foei })
Maar als iemand mij kan vertellen hoe ik de nieuwe 2200BG wirelesskaart kan laten herkennen door de Launch Manager onder XP dan hoor ik het graag :P
Ik vind er niks hetzelfde aan ik geef toch aan dat ik al iets verder gevorderd ben ?
Alleen die knop om mijn wlan te activeren werkt nog niet dat geef ik even aan.Anders krijg ik misschien een stuk oplossing dat ik niet meer nodig heb.

Heb die driver trouwens kunnen installeren omdat ik in Mandrake mijn Kernel Sourcefiles heb geinstalleerd dit had ik ergens gelezen dat dat nodig was voor de drivers van ati en dacht laat ik het ook eens proberen voor deze drivers:)

• Roberto
Nexxennium schreef op 29 september 2004 @ 09:30:
[...]

Met vier keer hetzelfde defect kan ik toch ook wel van ondegelijk product spreken. Maar ik hoef ook niet persé een andere Acer. Mijn geld terug vind ik ook prima. Overigens kan ik dat laatste volgens staiksterk.nl zelfs eisen...
Heb ik ook gedaan ... maar daar begonnen ze niet aan, en als ze het zgn iedere keer naar hun baas gingen doorspelen kreeg ik daar nooit een reactie van...

Zeer klant vriendelijk :(

Totaal 6x in dus 6 weken gebeld. En iedere keer kreeg ik te horen dat ik binnen 2 dagen reactie zou krijgen. Nou dus niet...

Toen ik dus die 8002LCi kon krijgen vond ik het best. Verkocht voor 1450 :*)
En aangezien mijn 800LCi maar 1551.95 heeft gekost heb ik het maar geaccepteerd...

Nu heb ik een IBM en heb ik nog geen problemen gehad. En heb nu 3 jaar garantie + 1 jaar op de accu (ipv 3 maanden :))

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 29-09-2004 10:46 ]

• Fuzzillogic
Weinig hoopgevend dus. Ik heb in m'n brief nog niet met juridische procedures gedreigd, maar ze wel in gebreke gesteld en een termijn gesteld waarbinnen ik antwoord verwacht (3 weken, ruim tijd lijkt me). Toch hoop ik dat ze overstag gaan, scheelt mij en hun een hoop gezeik.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

@ hr15
Intel heeft nog steeds maar een beta driver voor wlan, hij is werkend te krijgen, met moeite. Tenminste bij mij dan

En ander alternatief, heb ik ooit in deel 7 of 8 ofzo vermeld, was Driverloader, die Windows drivers kan laden, is alleen niet gratisch, maar wel werkend.

En ik heb ondertussen na ongeveer een jaar plezierig werken de laptop verkocht, en ga nu weer verder met een desktop.
Laptop = mobiel
Kamer =! mobiel :)

[ Voor 191% gewijzigd door Nakebod op 29-09-2004 15:05 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Fuzzillogic
Kreeg vandaag telefoon van Acer. Goh, het kan dus wel snel. Ze wilde hem ruilen, maar alleen voor een 803 of een 6xx. "Ik wil geen 800-serie, die hebben hetzelfde moederbord en heb ik binnen de kortse keren weer ellende". "Nee, de 803 heeft echt een ander moederbord".

Ik ben toch niet accoord gegaan. Daarna even gezocht naar een 803-service guide, maar die bestaat niet. Logisch, want er is alleen een 800-series service guide, en daaruit blijkt toch vrij duidelijk dat die 803 alleen ander CPU, HD, geheugenconfig heeft. En dus hetzelfde moederbord/GPU koelsysteem.

Kan iemand bevestigen/ontkrachtigen dat de 803 idd hetzelfde moederbord als de 800 heeft? Of iig de GPU en diens koeling identiek zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 29-09-2004 17:27 ]

• hr15
Nakebod schreef op 29 september 2004 @ 14:59:
@ hr15
Intel heeft nog steeds maar een beta driver voor wlan, hij is werkend te krijgen, met moeite. Tenminste bij mij dan

En ander alternatief, heb ik ooit in deel 7 of 8 ofzo vermeld, was Driverloader, die Windows drivers kan laden, is alleen niet gratisch, maar wel werkend.

En ik heb ondertussen na ongeveer een jaar plezierig werken de laptop verkocht, en ga nu weer verder met een desktop.
Laptop = mobiel
Kamer =! mobiel :)
Die driver is volgens mij het probleem ook niet?
Mandrake ziet nl dat ik een Intellkaartje heb automatisch maar ik krijg het kaartje niet aan.
Je kaartje zet je toch aan door middel van die knop aan de voorkant (hotkey).
Of hoe heb jij het dan aan de gang gekregen vroeger ?

• Schmoove
  • Laatst online: 12-09 22:27
Nexxennium schreef op 29 september 2004 @ 17:26:
Kreeg vandaag telefoon van Acer. Goh, het kan dus wel snel. Ze wilde hem ruilen, maar alleen voor een 803 of een 6xx. "Ik wil geen 800-serie, die hebben hetzelfde moederbord en heb ik binnen de kortse keren weer ellende". "Nee, de 803 heeft echt een ander moederbord".

Ik ben toch niet accoord gegaan. Daarna even gezocht naar een 803-service guide, maar die bestaat niet. Logisch, want er is alleen een 800-series service guide, en daaruit blijkt toch vrij duidelijk dat die 803 alleen ander CPU, HD, geheugenconfig heeft. En dus hetzelfde moederbord/GPU koelsysteem.

Kan iemand bevestigen/ontkrachtigen dat de 803 idd hetzelfde moederbord als de 800 heeft? Of iig de GPU en diens koeling identiek zijn?
Ik zou het niet weten, maar mijn 803 heeft geen problemen met de koeling in iedergeval. Heb nog geen artifact gezien ook onder zware belasting niet.

Verwijderd

Schmoove schreef op 30 september 2004 @ 12:27:
[...]

Ik zou het niet weten, maar mijn 803 heeft geen problemen met de koeling in iedergeval. Heb nog geen artifact gezien ook onder zware belasting niet.
Ik ook niet, maar ik heb een TM800.
Maar voor zover ik weet zijn de moederborden identiek.

• Fuzzillogic
Ik las nog op usenet dat er een probleem met een soldeerverbinding bij het GPU(bordje) is. Dus niet zozeer dat de GPU zelf het begeeft, maar een lullig contactje. Sja. Zou niet mijn probleem mogen zijn. Wellicht dat ze het probleem inmiddels getackled hebben en dat een reparatie wel een oplossing zou zijn, maar ik neem de gok toch niet meer..

• Nakebod

Nakebod

Nope.

hr15 schreef op 29 september 2004 @ 21:05:
[...]

Die driver is volgens mij het probleem ook niet?
Mandrake ziet nl dat ik een Intellkaartje heb automatisch maar ik krijg het kaartje niet aan.
Je kaartje zet je toch aan door middel van die knop aan de voorkant (hotkey).
Of hoe heb jij het dan aan de gang gekregen vroeger ?
Is wel weer een geruime tijd geleden dat ik daarmee geexperimenteerd had, maar ik moest de wlan kaart niet appart "aan" zetten.
Deze stond direct al aan bij mij.
Maar het kan zijn, dat je eerst de settings enzo nog moet doorlopen?
WEP/WPA key ofzo ergens instellen?
Anders zou je eens met Snort, Kismet of ander Linux wifi tooltje moeten kijken, of hij wel een netwerk vind ofzo.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
Heb een vraag over de batterij.
Mijn laptop hangt 90% van het gebruik aan het lichtnet, is het dan niet beter dat je de batterij eruit haalt en alleen erin steekt wanneer je ze nodig hebt?
Of is dit net slecht voor de batterij dat deze zomaar in de kast ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_wave schreef op 01 oktober 2004 @ 00:30:
Heb een vraag over de batterij.
Mijn laptop hangt 90% van het gebruik aan het lichtnet, is het dan niet beter dat je de batterij eruit haalt en alleen erin steekt wanneer je ze nodig hebt?
Of is dit net slecht voor de batterij dat deze zomaar in de kast ligt...
Ik haal m er altijd uit als ik aan het lichtnet werk. Steeds half laden en ontladen is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nounou, het is geen NiCd meer hoor. Vziw hebben die accu's tegenwoordig hun eigen logica aan boord waarmee ze zelf heel veel regelen om het zo lang mogelijk vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Bert20 schreef op 14 september 2004 @ 11:43:
Ik wil deze week mijn travelmateje RMA sturen vanwege:
- Schommelend scherm
- Kraken van behuizing
- DVD-rom drive die blijft hangen bij spelen van dvds
- Letter slijtage
- Lichte afdrukken van toetenbord in scherm

......
EDIT:
Hmm ging wat fout met plaatsen

Maarre gister dus terug gehad:D
-Scherm zit weer vast
-Nieuw Keyboard erin
-Nieuwe combodrive
-Nieuwe omlijsting scherm ivm met scheurtje
- volgens mij een nieuw LCD
- enne het kraken is een stuk minder,

DUusssee ik ben weer blij.
Voor mensen die geen uren in de wacht willen bij het 0900 nummer gezeur
bel dan gewoon:
073-6459670
of
073-6459645

[ Voor 51% gewijzigd door Bert20 op 01-10-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
En hebben we acer al gebeld? ;)

Ze komen hem gewoon ophalen met DHL.

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 01-10-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Stroom Lekker ??? feedback pls

Sorry dat ik een beetje om aandacht schreeuw maar ik heb het volgende probleem. Elke keer als mijn lader in de laptop zit, lekt het ding stroom aan mijn polsen. Het lijkt net of ik door allerlei kleine naaldjes word gestoken. Ik heb dit ook al kenbaar gemaakt bij de vorige reparatie maar nu ik hem vandaag terug heb is het weer zo ver.

Ik ben het ding al 2 weken kwijt geweest en hardstikke nodig voor mijn werk :( ik lig bijvoorbeeld nu in bed en heb mijn handen echt boven 't keyboard hangen zodra mijn pols steunt naast de muis dan lekt hij stroom.

Ik vind het heel erg onplezierig en het doet verdorie nog pijn ook. Kan ik een nieuwe eisen of een directe reparatie? Hij is net 2 dagen terug.. zucht

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Overgens moet ik zeggen dat als ik geaard ben, bijvoorbeeld schoenen met een leren zool er dus geen last van heb. Kan het toevallig aan de voeding liggen? Want dan laat ik mij een nieuwe lader opsturen weet namelijk niet of het daar aan ligt of aan de laptop. Zonder lader geen last er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
blogbuster schreef op 02 oktober 2004 @ 02:36:
Overgens moet ik zeggen dat als ik geaard ben, bijvoorbeeld schoenen met een leren zool er dus geen last van heb. Kan het toevallig aan de voeding liggen? Want dan laat ik mij een nieuwe lader opsturen weet namelijk niet of het daar aan ligt of aan de laptop. Zonder lader geen last er van.
Moet je eens proberen of je het bij andere stopcontacten ook hebt. Zo was er in mijn school waar ik _altijd_ schokken kreeg. Flinke statische schokken. Maar zodra ik in een ander lokaal ging zitten was het voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
RS_003 schreef op 02 oktober 2004 @ 10:32:
[...]

Moet je eens proberen of je het bij andere stopcontacten ook hebt. Zo was er in mijn school waar ik _altijd_ schokken kreeg. Flinke statische schokken. Maar zodra ik in een ander lokaal ging zitten was het voorbij :)
Ja ik geloof het ook he. Ik ga het straks inderdaad even proberen. Maar zou zoiets uberhaupt aan de voeding kunnen liggen?.. ik moet zeggen dat ik een waterbed heb. Ik weet niet of dat iets betekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 29 september 2004 @ 17:26:
Ik kan het niet bevestigen, maar alleen al het feit dat ik na reparatie naar de nieuwste 800-revisie ben gegaan en de nieuwste 803 revisie had, geeft mij te kennen dat de mobo's identiek zijn.
blogbuster schreef op 02 oktober 2004 @ 02:30:
Stroom Lekker ??? feedback pls

Sorry dat ik een beetje om aandacht schreeuw maar ik heb het volgende probleem. Elke keer als mijn lader in de laptop zit, lekt het ding stroom aan mijn polsen. Het lijkt net of ik door allerlei kleine naaldjes word gestoken. Ik heb dit ook al kenbaar gemaakt bij de vorige reparatie maar nu ik hem vandaag terug heb is het weer zo ver.

Ik ben het ding al 2 weken kwijt geweest en hardstikke nodig voor mijn werk :( ik lig bijvoorbeeld nu in bed en heb mijn handen echt boven 't keyboard hangen zodra mijn pols steunt naast de muis dan lekt hij stroom.

Ik vind het heel erg onplezierig en het doet verdorie nog pijn ook. Kan ik een nieuwe eisen of een directe reparatie? Hij is net 2 dagen terug.. zucht
Heb ik ook, nooit over gezeurd... Ik haal de adaptestekker los, sluit weer aan en het is weg. Overigen heb ik het alleen met geaarde stopcontacten. :?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
@Nakebod

Ik heb het eindelijk werkend na veel gepruts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

blogbuster schreef op 02 oktober 2004 @ 20:52:
[...]

Ja ik geloof het ook he. Ik ga het straks inderdaad even proberen. Maar zou zoiets uberhaupt aan de voeding kunnen liggen?.. ik moet zeggen dat ik een waterbed heb. Ik weet niet of dat iets betekend
Volgens de handleiding moet je de voeding ook in een geaard wandkontactdoos steken. Volgens mij is het probleem dan over.

Ik heb namelijk ook last van 'stekende naalden in mijn polsen' als ik de laptop op een niet-geaard wandkontactdoos aansluit. Sommige mensen zijn er trouwens gevoeliger voor dan andere. Het zal o.a. iets te maken hebben met de geleidbaarheid van je huid...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Styno schreef op 04 oktober 2004 @ 11:34:
[...]

Volgens de handleiding moet je de voeding ook in een geaard wandkontactdoos steken. Volgens mij is het probleem dan over.

Ik heb namelijk ook last van 'stekende naalden in mijn polsen' als ik de laptop op een niet-geaard wandkontactdoos aansluit. Sommige mensen zijn er trouwens gevoeliger voor dan andere. Het zal o.a. iets te maken hebben met de geleidbaarheid van je huid...
Ik heb een 8003 Travelmate maar ik heb hier nooit last van en hij zit ook vrijwel nooit in een geaard wandcontactdoos.

En ik ben redelijk gevoelig voor electrice stromen en dergelijken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Graham schreef op 04 oktober 2004 @ 11:46:
Ik heb een 8003 Travelmate maar ik heb hier nooit last van en hij zit ook vrijwel nooit in een geaard wandcontactdoos.

En ik ben redelijk gevoelig voor electrice stromen en dergelijken.
Bij mij is het anders best erg, ik trek onbewust m'n armen terug van de laptop alsof ik erg schrik. Zo erg prikt het soms. De laatste tijd verbind ik de laptop via een draadje met de CV, het prikken is over maar soms kan ik vonkjes zien waar het draadje om de CV buis gewikkeld zit.

Ik heb overigens het idee dat het erger is als ik een USB muis aangesloten heb. Tijdens accubedrijf heb ik er helemaal geen last van.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Styno schreef op 04 oktober 2004 @ 12:06:
[...]

Tijdens accubedrijf heb ik er helemaal geen last van.
Ik ook niet... Dus ik ging altijd in die les maar op mijn accu werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Bert20 schreef op 01 oktober 2004 @ 12:09:
[...]

EDIT:
Hmm ging wat fout met plaatsen

Maarre gister dus terug gehad:D
-Scherm zit weer vast
-Nieuw Keyboard erin
-Nieuwe combodrive
-Nieuwe omlijsting scherm ivm met scheurtje
- volgens mij een nieuw LCD
- enne het kraken is een stuk minder,

DUusssee ik ben weer blij.
Voor mensen die geen uren in de wacht willen bij het 0900 nummer gezeur
bel dan gewoon:
073-6459670
of
073-6459645
Zou ik mogen weten naar waar je je acer hebt teruggestuurd want ik heb contact gehad met acer en daar spraken ze ( ik kom uit belgië) dat mijn laptop naar duitsland moest ( plaatsje lag toch in duitsland ) dat kan toch niet

en heb jij per toeval foto's getrokken van je acer met mankementen ( je kan mij u reactie sturen op joeri.cornelis@pandora.be want ik zit ook met letters die weggevallen zijn en scheuren aan de behuizing van het scherm maar bij mij was er voorlopig enkel sprake van het toetsenbord te vervangen maar wat mij dwars zit is dat als het klopt da naar duitsland moet wat kost da nie met een transportmaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik heb een Acer TravelMate 8003LMib met zo'n 4-in-1 card reader maar het lukt me niet om memory via dat ding te lezen. Hij ziet wel het memory....je krijg zo'n typische XP ballonnetje en na wat clicken kan hij geen drivers er voor installeren.

Welke drivers moet ik hier nou voor gebruiken :?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
op mijn acer staan twee partities C en D

de D zijn images maar wat kunt ge daar mee doen ik bedoel moogt ge die wissen zonder problemen of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb indertijd op mijn TM 803LCib al die partities gewist (C en D schijf en nog één kleine verborgen paritie) en heel mijn installatie zelf opnieuw gedaan. En heb daar nooit problemen mee gehad hoor, alle drivers kan je downloaden van op de acer site en voor de rest heb je niets nodig dat op die HD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
malinwa schreef op 08 oktober 2004 @ 08:47:
[...]

Zou ik mogen weten naar waar je je acer hebt teruggestuurd want ik heb contact gehad met acer en daar spraken ze ( ik kom uit belgië) dat mijn laptop naar duitsland moest ( plaatsje lag toch in duitsland ) dat kan toch niet

en heb jij per toeval foto's getrokken van je acer met mankementen ( je kan mij u reactie sturen op joeri.cornelis@pandora.be want ik zit ook met letters die weggevallen zijn en scheuren aan de behuizing van het scherm maar bij mij was er voorlopig enkel sprake van het toetsenbord te vervangen maar wat mij dwars zit is dat als het klopt da naar duitsland moet wat kost da nie met een transportmaatschappij
Die van mij moest naar Den Bosch. Dat ligt gewoon in NL ;)
Bij mij ging die voor de hoofdzaak terug voor mijn combodrive en het schommelde scherm. Het scheutje zag ik pas die dag dat ik ging bellen, omdat ik effe goed ging kijken naaar de problemen die ze hier zeiden. Toen zag ik hem pas.

Die letters had ik opzich geen last van. Kijk er tooch nie naar als ik tik. Maar ja als die er toch is :*) Ik twijfel nu of ze gewoon de letters hebben vervangen of het gehele keyboard, maar ja het ziet er weer netjes uit.

Ik hoop dat je zo genoeg weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bert20 schreef op 11 oktober 2004 @ 17:53:
[...]

Die van mij moest naar Den Bosch. Dat ligt gewoon in NL ;)
Bij mij ging die voor de hoofdzaak terug voor mijn combodrive en het schommelde scherm. Het scheutje zag ik pas die dag dat ik ging bellen, omdat ik effe goed ging kijken naaar de problemen die ze hier zeiden. Toen zag ik hem pas.

Die letters had ik opzich geen last van. Kijk er tooch nie naar als ik tik. Maar ja als die er toch is :*) Ik twijfel nu of ze gewoon de letters hebben vervangen of het gehele keyboard, maar ja het ziet er weer netjes uit.

Ik hoop dat je zo genoeg weet
Ik denk het tobo :+ het zal nogal arbeidsintensief zijn om ze allemaal met de hand te vervangen (en geloof me, veel mensen hebben last van dit probleem)

Ik geloof dan ook niet dat Acer erg veel aan deze laptop heeft verdient :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Vanavond met de consumentenbond gebeld, webwinkel waar ik het kloemel gekocht heb wil gewoon niet meewerken aan een acceptabele oplossing. :(

De vrouw van de bond wist ook te melden dat ze de laatste tijd steeds meer klachten krijgen over Acer. Ok, ze worden steeds meer verkocht dus dan is een toename wel te verwachten. Desalniettemin is het tekenend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:24
Styno schreef op 04 oktober 2004 @ 11:34:
[...]

Die electrische steken had ik ook. Heb er 1/2 jaar geleden met ze over gebeld, die mevr. reageerde met een zeer verwaande lach en ik dacht dan zal het wel aan mij liggen, niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb net de Intel 2100 (11mbit) WLAN kaart van m'n Travelmate 803 vervangen door een 2200bg (54mbit WLAN) kaartje. Na installatie van de laatste Intel Proset drivers wordt deze in elk geval goed herkend Ik zit momenteel op m'n werk en daar hebben we geen accesspoint, dus ik kan het pas echt testen als ik weer thuis ben vanavond.

Wat echter niet meer goed werkt is de launchmanager. Die dacht dat er geen WLAN kaart meer was (was te verwachten natuurlijk 8)7 ), waardoor ik de kaart niet meer met het knopje aan en uit kan zetten. Ik heb de launchmanager van de TM8000 geprobeerd, omdat daar standaard een 54mbit kaart in zit, maar dat werkt helaas ook niet. Na het terugzetten van de originele launchmanager ziet ie echter ook de bluetooth niet meer |:(. Het knopje werkt nog wel en ik kan in principe de bluetooth adapter daarmee nog wel aan en uitzetten, desondanks zegt de launchmanager in z'n config scherm "Bluetooth not exist".

Weet iemand misschien of er een launchmanager is die het wel goed doet met een 54mbit kaartje? Als iemand een dll heeft of weet welke API calls er nodig zijn voor het aansturen van de extra knoppen en de bluetooth en wlan adapter dan maak ik desnoods zelf wel een tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb sinds gisteren de 8003LMi en ik ben er best heel tevreden over zo op het eerst zicht.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Graham schreef op 08 oktober 2004 @ 10:22:
Ik heb een Acer TravelMate 8003LMib met zo'n 4-in-1 card reader maar het lukt me niet om memory via dat ding te lezen. Hij ziet wel het memory....je krijg zo'n typische XP ballonnetje en na wat clicken kan hij geen drivers er voor installeren.

Welke drivers moet ik hier nou voor gebruiken :?
Quote niet graag mezelf maar toch wil ik graag een antwoord mits iemand die heeft op mijn vraag ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

synthdood schreef op 12 oktober 2004 @ 14:04:
Ik heb net de Intel 2100 (11mbit) WLAN kaart van m'n Travelmate 803 vervangen door een 2200bg (54mbit WLAN) kaartje. Na installatie van de laatste Intel Proset drivers wordt deze in elk geval goed herkend Ik zit momenteel op m'n werk en daar hebben we geen accesspoint, dus ik kan het pas echt testen als ik weer thuis ben vanavond.

Wat echter niet meer goed werkt is de launchmanager. Die dacht dat er geen WLAN kaart meer was (was te verwachten natuurlijk 8)7 ), waardoor ik de kaart niet meer met het knopje aan en uit kan zetten. Ik heb de launchmanager van de TM8000 geprobeerd, omdat daar standaard een 54mbit kaart in zit, maar dat werkt helaas ook niet. Na het terugzetten van de originele launchmanager ziet ie echter ook de bluetooth niet meer |:(. Het knopje werkt nog wel en ik kan in principe de bluetooth adapter daarmee nog wel aan en uitzetten, desondanks zegt de launchmanager in z'n config scherm "Bluetooth not exist".

Weet iemand misschien of er een launchmanager is die het wel goed doet met een 54mbit kaartje? Als iemand een dll heeft of weet welke API calls er nodig zijn voor het aansturen van de extra knoppen en de bluetooth en wlan adapter dan maak ik desnoods zelf wel een tooltje.
Wat betreft die bluetooth, heb ik wel een oplossing :)
Daar kwam ik/we een paar delen ook achter, na het updaten van de launchmanager.
In het register moet je dan iets veranderen van 0 naar 1.
Geloof dat de waarde iets als: bluetooth_exist heet, maar in welke map die weer eens stond, geen idee, misschien dat iemand anders het zo even kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 maanden tevreden gebruiker van mijn TM803LCib, gisteren de pech gehad dat mijn backlight het begaf.... Met de winkel gebeld waar ik 'm gekocht heb (al een geluk dat ik die mensen goed ken), zij brengen voor mij alles in orde. Hij wordt naar het schijnt naar Duitsland opgestuurd, en zou een week of 2 - 3 duren, maximum.

Morgenavond krijg ik een vervanglaptop (Travelmate) van hen.....

Hoop echt dat ik binnenkort positief kan denken over de Acer Service.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zijn er hier mensen met een TM803 die ook problemen hebben (gehad) met de GPU van het apparaat? Symptomen: freezes/crashes, m.n. tijdens spellen, corrupt scherm, niet meer kunnen booten in Windows. Dergelijke ervaringen van kennisen met een TM803 zijn ook welkom.

Sorry Cedro, ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar wil gewoon weten of de 803 wat dat betreft een betere geschiedenis heeft dan de 800. Gezien de grote overeenkomst in de systemen betwijfel ik dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op 13 oktober 2004 @ 21:14:
Zijn er hier mensen met een TM803 die ook problemen hebben (gehad) met de GPU van het apparaat? Symptomen: freezes/crashes, m.n. tijdens spellen, corrupt scherm, niet meer kunnen booten in Windows. Dergelijke ervaringen van kennisen met een TM803 zijn ook welkom.

Sorry Cedro, ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar wil gewoon weten of de 803 wat dat betreft een betere geschiedenis heeft dan de 800. Gezien de grote overeenkomst in de systemen betwijfel ik dat...
Ik volg dit forum nu al een ruime tijd (9 maanden denk ik), en heb gelezen over al de problemen met de 800-reeks. Nu van die meeste problemen heb ik dus totaal geen last. Heb geen barstjes in mijn schermomlijsting, geen arti-facts, geen freezes, geen problemen met WLAN, geen batterijproblemen, geen plakkende muisknopjes (geef wel toe dat ik ze eigelijk bijna nooit gebruik), ....

Ik moet dan ook wel toegeven dat ik niet echt een gamefanaat ben, en dus de gpu ook niet echt zwaar belast. Heb wel max payne 2 en MOHAA gespeeld, en nooit problemen mee gehad ....

Ik draai enkel de drivers van Acer, en dus geen gemodde spullen..... Draai ook altijd speedswitchXP en draai deze op dynamic zodat mijn processor grootste deel van de tijd op 600Mhz draait (mijn fan staat dus 95% van de tijd af).

Enige probleempje is dat mijn backlight het dus begeven heeft (maar vermoed dat dat gewoon pech is) en heb gezien dat onderaan bij het klepje van de HD (waar ook geluidsstekkertjes zitten) twee piep kleine barstjes zijn.

Dus jah, veel negatiefs kan ik over mijn TM803 nog niet zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Nakebod schreef op 12 oktober 2004 @ 21:01:
Wat betreft die bluetooth, heb ik wel een oplossing :)
Daar kwam ik/we een paar delen ook achter, na het updaten van de launchmanager.
In het register moet je dan iets veranderen van 0 naar 1.
Geloof dat de waarde iets als: bluetooth_exist heet, maar in welke map die weer eens stond, geen idee, misschien dat iemand anders het zo even kan zeggen.
Bedankt voor de tip ;)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Quanta\QtZgAcer\Settings\Bluetooth]
"Bluetooth Device Exist"="1"

Ik heb trouwens ook een 2200BG erin gezet een tijd terug en bij mij werkt de WLAN-knop wel voor het aan-/uitschakelen...

[ Voor 11% gewijzigd door BAUKstEr op 14-10-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

* Speedpete Meld zich! :w
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 09:04:
...

Ik draai enkel de drivers van Acer, en dus geen gemodde spullen..... Draai ook altijd speedswitchXP en draai deze op dynamic zodat mijn processor grootste deel van de tijd op 600Mhz draait (mijn fan staat dus 95% van de tijd af).

...
Tja, ik riep het ook. Ik verwees eerst ook naar Nexxennium dat hij de gewone drivers moest gebruiken. Dat je de ventilatie goed moest houden. Voorzichtig met je laptop om moest gaan en niet teveel er op moest gamen.. net als mij eigenlijk.

Totdat ook mijn gpu het begaf. Na reparatie heb ik _niets_ maar dan ook _niets_ meer grafisch gedaan, ten eerste omdat ik het laptop niet weer kwijt wil zijn voor een maand (na 3 weken reparatie kon ie weer terug omdat ze het touchpad vergeten waren aan te sluiten), ten tweede omdat m'n desktop met Xp 2800 en Radeon 7500 daarin sneller is.

Daarnaast heb ik een revisie mobo van de 800 en niet van de 803, zoals het hoort.

Nope, voor mij geen Acer meer, al is dat niet vanwege m'n ervaringen met m'n travelmate. Ik vind het absoluut belachelijk dat een bedrijf de garantie terugschroeft naar een jaar. Ik wil _minimaal_ 2 jaar standaard garantie op m'n dure aankoop. Daarnaast vind ik het carry-in systeem maar niks. Tuurlijk, daar heb ik vorig jaar bij aankoop zelf voor gekozen, maar nu ben ik heel wat strenger wat betreft garantie.

Nope, m'n volgende laptop wordt een Dell. Via m'n werk verhuren we een stel D600's die begin volgend jaar terug komen, ik probeer er daarvan 1 over te nemen. 3 jaar next business day garantie, 14" sxga en verder qua specs identiek aan m'n Travelmate.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove

Heb een 803 en geen problemen die jij beschrijft. Ik doe gewoon alles met deze laptop van internet en office toepassingen tot games (Championship Manager is erg CPU intensief en Vice City is weer wat zwaarder voor de GPU).
Ik heb nog geen freeze (in iedergeval niet gerelateerd aan oververhitting) of artifact gezien, alles werkt gewoon zoals het hoort.

De enige klachten die ik heb is de belachelijke kwaliteit van het toetsenbord.... het slijt erg snel. Daarnaast had ik problemen met de constructie van het notebook, kraakte en de scharnieren van het scherm waren compleet gaar.... dit heeft Acer echter naar volle tevredenheid opglost.
Oh en de batterij is ook erg snel slecht geworden, ik hou het nu nog maar net 2 uur uit op een volle batterij. Erg vervelend, zeker omdat daar geen garantie meer op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
BAUKstEr schreef op 14 oktober 2004 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor de tip ;)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Quanta\QtZgAcer\Settings\Bluetooth]
"Bluetooth Device Exist"="1"

Ik heb trouwens ook een 2200BG erin gezet een tijd terug en bij mij werkt de WLAN-knop wel voor het aan-/uitschakelen...
Kijk dat had ik net nodig _/-\o_ bestaat er misschien ook een "WLAN Device Exists"="1" setting (of iets wat er op lijkt) waardoor de launchmanager de 2200BG herkent? Welke versie van van de launchmanager gebruik je trouwens?
- edit-
Net ff uitgeprobeer en inderdaad die registry key werkt. Kudos!
Het knopje voor WLAN lijkt inderdaad ook te werken, alleen het gele ledje gaat niet aan als WLAN is ingeschakeld.

[ Voor 22% gewijzigd door synthdood op 14-10-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op 12 oktober 2004 @ 20:52:
[...]
Quote niet graag mezelf maar toch wil ik graag een antwoord mits iemand die heeft op mijn vraag ;)
Ik heb ook de 8003, maar de kaartjes die ik er tot nu toe in stopte (SD kaarten), werden probleemloos gelezen. Ik gebruik de pre-install van windows.

Staan er op de site van Acer geen drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
synthdood schreef op 14 oktober 2004 @ 12:15:
Kijk dat had ik net nodig _/-\o_ bestaat er misschien ook een "WLAN Device Exists"="1" setting (of iets wat er op lijkt) waardoor de launchmanager de 2200BG herkent? Welke versie van van de launchmanager gebruik je trouwens?
- edit-
Net ff uitgeprobeer en inderdaad die registry key werkt. Kudos!
Het knopje voor WLAN lijkt inderdaad ook te werken, alleen het gele ledje gaat niet aan als WLAN is ingeschakeld.
Ik heb ook wat sleutels geprobeerd voor WLAN, maar zonder succes. Ik gebruik versie 1.12 van de launchmanager.
Bij mij werkt de WLAN-button gewoon, met uitzondering van de koppeling aan de launch manager (dus geen tekstje in beeld voor WLAN aan/uit). Het controlelampje gaat langzaam knipperen als er geen verbinding met een access point is en licht constant op zodra er wel een actieve verbinding gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem met mijn TM8002.
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe en nu doet de linker speaker het niet.
Nu zou je dit dus aan een defecte speaker verwijten maar eerst deed mijn kop telefoon uitgang het perfect.
En nu doe ik hem vanmorgen erin en nu doet mijn linker koptelefoon het ook niet.

Is dit puur hardware of is dit iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 08:41:
Nu zou je dit dus aan een defecte speaker verwijten maar eerst deed mijn kop telefoon uitgang het perfect.
En nu doe ik hem vanmorgen erin en nu doet mijn linker koptelefoon het ook niet.

Tja aangezien hij het eerst wel deed lijkt het me toch echt een hardware defect.
Je kunt nog met knoppix booten en kijken of het daar ook zo is. Maar ik heb ook problemen gehad met de geluids aansluiting dat ie na een tijd niet meer goed mijn mic vast hield. En daarme dus soms geluid over de speakers + koptelefoon liet horen.

Garantie waarschijnlijk dus. Maar test eerst ff met knoppix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
BAUKstEr schreef op 15 oktober 2004 @ 00:40:
[...]

Ik heb ook wat sleutels geprobeerd voor WLAN, maar zonder succes. Ik gebruik versie 1.12 van de launchmanager.
Bij mij werkt de WLAN-button gewoon, met uitzondering van de koppeling aan de launch manager (dus geen tekstje in beeld voor WLAN aan/uit). Het controlelampje gaat langzaam knipperen als er geen verbinding met een access point is en licht constant op zodra er wel een actieve verbinding gemaakt is.
Ik heb ook nog wat geprobeerd met verschillende registry-keys, maar ook bij mij nog geen succes. Ik gebruik overigens ook 1.12 van de Launchmanager. Nou ja, op zich kan ik WLAN wel met het knopje aan en uitzetten. Dat is goed genoeg. Dan maar geen ledje en geen onscreen melding. Het gele lampje knippert bij mij nu alleen als er ook daadwerkelijk data over de WLAN verbinding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:29:
[...]
Ik heb ook de 8003, maar de kaartjes die ik er tot nu toe in stopte (SD kaarten), werden probleemloos gelezen. Ik gebruik de pre-install van windows.

Staan er op de site van Acer geen drivers?
Denk dat ik ze gevonden heb...genaamd pcmcia(.zip), beetje verwarrend maar ik ga het binnenkort eens testen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 08:41:

Check de balans bij de volume-instelling eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar keek ik uiteraard als eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Vaag verhaal:
De laatste dagen deed mijn 2.5 jaar oude TM 803LCi steeds vager:
- Het booten naar het BIOS duurder erg lang (wel 20 seconden voordat het BIOS scherm verscheen).
- De fan bleef heel lang draaien (normaal een paar seconden) maar eerst tot in Windows, later ging die zelfs nooit meer uit en dat zonder noemenswaardige belasting.
- Het toetsenbord miste een boel tekens tijdens het typen (niet telkens hetzelfde teken, maar willekeurig).
- Page-Up doet het helemaal niet meer.
- Windows zag wel dat er een accu aanwezig was, maar de lading was altijd 0%.

Deze punten werden hoe langer hoe erger, zo erg zelfs dat ik dacht dat 'ie er elk moment mee op kon houden. Toen ben ik op zoek gegaan naar een handleiding om het toetsenbord te verwijderen om zo te kunnen kijken of er duidelijk iets mis was intern.

Dus klepje losgehaald, toetsenbord losgemaakt en een beetje schoongemaakt en wat stof weggehaald bij de ventilator. Hierdoor werd het niet beter. Toen heb ik de accu eruit gehaald, een paar minuten gewacht en daarna de laptop aangezet. En voila! Bijna alle problemen verdwenen (Behalve de Page-Up toets). Uiteindelijk de accu weer geplaatst, opgestart en alles loopt weer. Zelfs de acculading wordt weer correct weergegeven.

Erg vaag verhaal, maar waarschijnlijk had de laptop gewoon een echte power-off nodig na 2.5 jaar....

Nu doet alleen de Page-Up het nog niet (Misschien eens aan Acer vragen of ze een nieuw toetsenbord kunnen opsturen). Maar voor de rest ben ik weer happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me niet gelukt. Acer verleent geen garantie als er iets misloopt met gebuikersinstellingen (zoals zij dat noemen). In verscheidene Engelse forums heb ik echter dezelfde klachten gevonden. Dagelijks heb ik de helpdesk lastig gevallen tot er ééntje toegaf dat het paswoord maar uit 8 tekens mag bestaan en mij waarschijnlijk een garantienummer gaf. De volgende dag 19 oktober kwam UPS mijn laptop ophalen. Vermits ik over een uitgebreide garantie beschik verwachtte ik hem binnen de 5 werkdagen terug. Tot hiertoe en dagelijks bellen (kassa-kassa...) waarbij ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt nog steeds geen nieuws. Je kan aan die mannen van Acer niet aan. Het is nu reeds meer dan 3 weken later.... Ik weet ook nog altijd niet of het nu garantie wordt of niet. Misschien naar klant of koning: ik zou graag het paswoord nog eens testen, maar dan moet ik eerst mijn laptop terug hebben...
Erwinh schreef op 23 augustus 2004 @ 15:54:
[...]

Volgens mij zit er in NoteBook manager een bug! Mij is (bijna) hetzelfde overkomen als jou:
- Laptop terug van reparatie bij Acer
- PC herinstalleren
- Oh, laat ik er ook een wachtwoord op zetten mbv Notebookmanager
- password 8 karakters lang, hoofd, kleine letter, vreemde tekens
- windows reboot
- vrolijk password invoeren..... PASSWORD INVALID
...
WAT!?!? Tig keer proberen, nee hoor.
Uiteindelijk ik het me gelukt, maar had iets te maken met de vreemde tekens die ik in mijn password had in combinatie van num/scroll lock. Zoek de "Acer travelmate 80x Topic" eens door (deel x?) ik heb dit hier uitgelegd....
Suc6 want het password is niet te hacken of met een batterij verwijderen te resetten... :(
Prijs van Acer 100 euro hoorde ik!
Kan je meer vertellen hoe het uiteindelijk lukte. Ik zit met hetzelfde probleem. 10 tekens en een complex wachtwoord. Acer weigert elke garantie ivm dit probleem. Nochtans is die notebookmanager voorgeïnstalleerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 16:18

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee of Acer nog Travelmate 803LCi heeft? Ze zijn namelijk me laptop kwijt, ik wil best wel een 800x :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 17:28:
[...]

Kan je meer vertellen hoe het uiteindelijk lukte. Ik zit met hetzelfde probleem. 10 tekens en een complex wachtwoord. Acer weigert elke garantie ivm dit probleem. Nochtans is die notebookmanager voorgeïnstalleerd.
Probeer eens de eerste 7 tekens van je wachtwoord + het laatste teken van die 10 tekens reeks.
dus
123456789 niet0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
alienfruit schreef op 17 oktober 2004 @ 16:40:
Iemand enig idee of Acer nog Travelmate 803LCi heeft? Ze zijn namelijk me laptop kwijt, ik wil best wel een 800x :+
Ik kon mijn kapotte 800 wel ruilen tegen een 803, dus ik denk dat je pech hebt. Maar wat was er dan kapot aan jouw 803?
"me laptop" :X

[ Voor 8% gewijzigd door Fuzzillogic op 17-10-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Yep, de mijne (TM803 Lci) heeft last van freezes/crashes. Ik kreeg telkens een unknown hard error. Heb 'm toen RMA gestuurd. Hebben ze het moederbord vervangen, ging een week goed en nu begint hetzelfde gedoe weer. Heb nu weer dagen van crashes en (zeer vreemd) dagen dat ie het prima doet. Zeer vaag allemaal.
Ben alleen bang dat wanneer ik 'm nu weer opstuur dat mijn laptop het bij Acer wel gewoon blijft doen. Ik wacht nu dus maar met opsturen tot ie het helemaal niet meer doet.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met de batterij: Als de batterij vol is volgens windows, dan loopt hij normaal terug tot zo'n 65%. En dan staat hij in eens op 5% en gaat de slaapstand voorbereiden. Als ik de batterij dan leegtrek, en weer op ga laden, gaat dit goed tot ongeveer 30%, en dan staat ie meteen weer op 100%.
M.a.w. 2/3 van mn batterij is als het ware verdwenen...

Edit: Iemand ervaring hiermee, of nuttige tips???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
DaMorpheus schreef op 17 oktober 2004 @ 16:50:
[...]

Probeer eens de eerste 7 tekens van je wachtwoord + het laatste teken van die 10 tekens reeks.
dus
123456789 niet0
Klinkt goed, maar ga het niet meer uitproberen :+
Misschien dat Dan007 dit kan bevestiggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 17:28:
[...]

Check deel 7 van dit topic ([rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x - deel 7[/rml]) op de datum : 24 februari 2004 eens, misschien dat je er iets aan hebt... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag een notebook gaan bestellen en nu
denk ik dat het de acer tm8003lmib moet gaan worden
maar nu heb ik nog een vraag over de cd/dvd speler brander
kan ik met de Super Multi DVD-RW ook duallayer dvd's
branden van 8.5gb??
ik kan daar verder niets over vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:15:
ik wil graag een notebook gaan bestellen en nu
denk ik dat het de acer tm8003lmib moet gaan worden
maar nu heb ik nog een vraag over de cd/dvd speler brander
kan ik met de Super Multi DVD-RW ook duallayer dvd's
branden van 8.5gb??
ik kan daar verder niets over vinden
Volgens mij is het gewoon een singlelayer, ik zie zelf niets op de brander zelf dat indicatie geeft dat het wel kan.

Misschien kan je een e-mailtje sturen naar Acer om een bevestiging te krijgen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Ik zou de laptop naar duitsland moeten sturen voor herstelling maar dat is in godsnaam 600 km van mij weg

Hoeveel kost dit niet aan transport ? Dit kan toch niet dat iemand uit belgië zijn laptop naar duitsland moet sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
malinwa schreef op 20 oktober 2004 @ 21:08:
Ik zou de laptop naar duitsland moeten sturen voor herstelling maar dat is in godsnaam 600 km van mij weg

Hoeveel kost dit niet aan transport ? Dit kan toch niet dat iemand uit belgië zijn laptop naar duitsland moet sturen
Die van mij moest ook naar Duitsland (en ik woon ook in Belgie). UPS is de laptop op komen halen uit naam van Acer en ik heb er geen cent voor betaald..... was dus netjes afgehandeld.

.... ik begrijp niet waarom jij dat zelf zou moeten bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Schmoove schreef op 20 oktober 2004 @ 21:28:
[...]

Die van mij moest ook naar Duitsland (en ik woon ook in Belgie). UPS is de laptop op komen halen uit naam van Acer en ik heb er geen cent voor betaald..... was dus netjes afgehandeld.

.... ik begrijp niet waarom jij dat zelf zou moeten bekostigen.
ik zou hem wel zelf naar de winkel moeten doen en dat is in hasselt en ik woon in hamme ( oost-vlaanderen) en zij betalen dan de transportkosten maar jij hebt blijkbaar niks moeten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
malinwa schreef op 21 oktober 2004 @ 14:47:
[...]

ik zou hem wel zelf naar de winkel moeten doen en dat is in hasselt en ik woon in hamme ( oost-vlaanderen) en zij betalen dan de transportkosten maar jij hebt blijkbaar niks moeten lopen
Naja vreemd, ik vond dat ze het bij mij erg netjes afhandelde. Werd gehaald, gemaakt en weer terug gebracht.... kostenloos.
Ik zou nog eens bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Schmoove schreef op 21 oktober 2004 @ 21:53:
[...]

Naja vreemd, ik vond dat ze het bij mij erg netjes afhandelde. Werd gehaald, gemaakt en weer terug gebracht.... kostenloos.
Ik zou nog eens bellen als ik jou was.
ben hem tenslotte gisteren naar hasselt gaan voeren want anders mocht ik het transport naar nederland zelf betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Sinds dit weekend heb ik ook last van beeldfouten bij spellen:
http://members1.chello.nl/a.ossendrijver01/q3.jpg

Ik neem aan dat dit overeenkomt met waar sommigen van jullie last van hebben.
Hoe lang ben je de laptop kwijt als je hem opstuurd?

[ Voor 37% gewijzigd door FatalError op 24-10-2004 23:18 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Yup, dat ziet er zeer bekend uit. De vorige reparatie ging bij mij snel: 's maandags gebeld, 2 uur later stond DHL/TNT/UPS (whichever..) voor de deur, 5 werkdagen later had ik em terug.

Welke laptop heb je eigenlijk? Is wel van belang voor mij, ik ben al ruim 1,5 maand bezig om een goede oplossing te vinden voor mijn defecte TM800. Ik wil een andere serie, maar Acer/winkelier wil hem hooguit omruilen tegen de TM803. Maar helaas hebben die 803's dezelfde problemen, dus daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Wordt mogelijk een rechtzaak om mijn geld terug te krijgen :( Jouw afbeelding is, zeker als je een 803 hebt, weer een mooi bewijs van de brakheid van de 800-serie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Ik heb inderdaad een 803. Hij is iets meer dan n jaar oud.

[ Voor 40% gewijzigd door FatalError op 25-10-2004 16:58 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Ik heb ff een vraagje:
Mijn Travelmate 803 is ongeveer 1.5 jaar oud en de page-up toets werkt niet meer. Nu is de garantie van Acer 1 jaar dus daar valt de laptop buiten. Krijgen jullie het voorelkaar om toch nog aanspraak op de garantie te maken? En zo ja: nemen jullie direct contact op met Acer of via de winkelier? In principe ben ik al blij als ik per post een nieuw toetsenbord zou kunnen krijgen, wordt dit gedaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De fabrieksgarantie is verlopen (hoewel.. Zit je niet nog net in het 2-jaar-garantie-tijdperk?), maar van een laptop mag je toch verwachten dat het keyboard het langer dan 1,5 jaar volhoudt. Vziw hanteert de E.U. een minimale garantie van 2 jaar op dit soort dingen.

Anyway, je kunt sowieso naar je winkelier gaan. Die kan je doorverwijzen naar fabrieksgarantie, als die er nog is, anders moet hij zelf een oplossing bieden. Sowieso blijft de winkelier de eindverantwoordelijke. Laat je niet zomaar afschepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je notebook 1,5 jaar oud is heb je hem dus voor 1 oktober 2003 aangeschaft, en heb je dus 2 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 10:10:
Als je notebook 1,5 jaar oud is heb je hem dus voor 1 oktober 2003 aangeschaft, en heb je dus 2 jaar garantie :)
tot wanneer was dat die 2 jaar garantie voor ze overgeschakeld zijn naar 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik heb SP2 geïnstalleerd en toen kreeg ik het probleem dat de BTTray de hele tijd ging zeuren dat hij "unable" was om de "stack service" te starten. Anyway, WIDCOMM software geuninstalled en de standaard SP2 BT drivers gebruikt. Toen zag ik in dit forum de mogelijkheid om de WIDCOMM (IBN) versie 1.4.3.4 drivers te installeren dus dat heb ik gedaan. Werkt als een speer maar ik heb nu het probleem dat ik zowel het BTTray icoon als het standaard MS BT icoon in mijn system tray heb staan. Ook in mijn control panel kan ik beide drivers configgen. Is er een mogelijkheid om MS BT zooi er weer af te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

malinwa schreef op 26 oktober 2004 @ 10:22:
[...]
quote:
vwk schreef op 26 oktober 2004 @ 10:10:
Als je notebook 1,5 jaar oud is heb je hem dus voor 1 oktober 2003 aangeschaft, en heb je dus 2 jaar garantie

tot wanneer was dat die 2 jaar garantie voor ze overgeschakeld zijn naar 1 jaar
Goh, wanneer zou dat toch zijn geweest :+
1 Oktober 2003 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Over ruim een week verloopt de garantie op m'n TM803.
Na lang twijfelen stuur ik 'm op de valreep toch maar in voor de garantie.

Er zit een scheurtje in de omlijsting van het scherm (links boven). Dat begon een half jaartje geleden als een klein scheurtje, maar hij is inmiddels bijna helemaal door. De behuizing (uppercase?) zit rechtsonder helemaal los van de onderkant. Ik kan 'm zo een stukje optillen en de hele behuizing gaat ook steeds meer kraken. Als laaste heeft de CD/DVD speler erg veel moeite met het lezen van DVD's. Dat gaat meestal met een hoop gerammel en gekraak van de laser gepaard en video DVD's worden dan ook heel schokkerig weergegeven.

Het zijn allemaal dingetjes waar ik op zich mee zou kunnen leven, maar voor ruim 1800 Euro vind ik dat dat eigenlijk gewoon allemaal in orde hoort te zijn. Ik heb net de boel met de recovery CD's weer helemaal in nieuwstaat gebracht en morgen ga ik Acer bellen, zodat ze 'm op kunnen halen. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren, want ik kan m'n laptop eigenlijk niet missen (hard nodig voor m'n werk) en ik hoop ook dat ze 'm een beetje netjes behandelen! Ik ben er enorm zuinig op. Er zit geen krasje op (alle stukjes folie zitten er zelfs nog op en ik heb altijd dat velletje vilt tussen scherm en toetsenbord zitten). Ze krijgen 'm in elk geval goed verpakt (in de originele doos) aangeleverd en zo verwacht ik 'm ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je garantie natuurlijk ook nog verlengen naar 3 jaar collect & return (in totaal). Al met al dus net iets meer als 2 jaar erbij. Kost je € 149,- incl. B.T.W. en moet binnen 360 dagen na aanschaf geregistreerd worden.
Loop je natuurlijk niet het risico dat je over 1,5 jaar met problemen zit en het dan eventueel zelf moet bekostigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 01:35:
Je kan je garantie natuurlijk ook nog verlengen naar 3 jaar collect & return (in totaal). Al met al dus net iets meer als 2 jaar erbij. Kost je € 149,- incl. B.T.W. en moet binnen 360 dagen na aanschaf geregistreerd worden.
Loop je natuurlijk niet het risico dat je over 1,5 jaar met problemen zit en het dan eventueel zelf moet bekostigen. :)
Als je een beetje rondkijkt vind je dat wel voor een 10 a 15 euro goedkoper.

Ik heb het direct bij de aankoop gedaan. Kwestie van op veilig te spelen, mijn vorige compaq heeft een paar keer problemen gehad. Als er ooit 1 keer iets ernstig aan is is het terugverdient :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken ook alleen maar adviesprijzen uit m'n kop, ik doe de hele dag niks anders ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 01:35:
Goed idee. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Na een jaartje met m'n travelmate gewerkt te hebben heb ik wel in de gaten dat het vooral mechanisch niet zo heel erg stevig is en dus kan wat extra garantie misschien nog wel van pas komen. Overigens ben ik er verder erg tevreden mee hoor. Het is een heerlijk apparaat. Lekker snel, mooi om te zien, alles erop en eraan.

Op dit moment kom ik niet door de helpdesk heen. Na een kwartiertje in de wacht te hebben gestaan wordt de verbinding verbroken |:( Over een half uurtje nog maar 's proberen.

vwk, weet jij of ik die extra garantie gelijk via dat helpdesknummer kan regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door synthdood op 29-10-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extra garantie van 3 jaar collect en return kan je bij een verkooppunt/webshop bestellen.
Referentie hiervoor is SV.WNBAF.E02 :)

Je moet het eigenlijk zien als een "product" wat je aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 10:00:
De extra garantie van 3 jaar collect en return kan je bij een verkooppunt/webshop bestellen.
Referentie hiervoor is SV.WNBAF.E02 :)

Je moet het eigenlijk zien als een "product" wat je aanschaft.
hmmm, ik heb net even met PC-snel gebeld (daar heb ik de laptop gekocht) en die zeggen dat je de extra garantie binnen 15 dagen na aanschaf van de laptop moet kopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me, de Acer Advantage Light Edition is binnen 360 dagen, de Acer Advantage New Edition met incidentele schadeverzekering is binnen 90 dagen.

Deze termijn is al erg lang geleden gewijzigd.
werk zelf voor Acer dus zou wel erg zijn als ik het verkeerd heb :+
Formaliteiten rond aanschaf
AcerAdvantage moet worden aangeschaft en geactiveerd binnen 360 dagen vanaf de aanschaf van de notebook, deze termÿn zal worden gereduceererd naar 90 dagen vanaf aankoop datum wanneer uwgarantie accidentele schade dekt.
De aankoopdatum moet worden aangetoond door middel van een factuur of kassabon, waarvan een kopie naar Acer moet worden verstuurd.
Uit de voorwaarden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 10:22:
Geloof me, de Acer Advantage Light Edition is binnen 360 dagen, de Acer Advantage New Edition met incidentele schadeverzekering is binnen 90 dagen.

Deze termijn is al erg lang geleden gewijzigd.
werk zelf voor Acer dus zou wel erg zijn als ik het verkeerd heb :+

[...]

Uit de voorwaarden. :)
Dank je! Ze zijn het bij PC snel nu even aan het uitzoeken. Pfff.. ik denk dat ik net op tijd ben want vandaag zit ik op dag 358 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 21:27

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

synthdood schreef op 29 oktober 2004 @ 10:31:
[...]

Dank je! Ze zijn het bij PC snel nu even aan het uitzoeken. Pfff.. ik denk dat ik net op tijd ben want vandaag zit ik op dag 358 _/-\o_
Schrikkeljaar erbij geteld? ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
martinho schreef op 29 oktober 2004 @ 10:34:
[...]

Schrikkeljaar erbij geteld? ;)
hahaha... Inderdaad wel schrikkeljaar erbij geteld. Als echte nerd laat bepaal ik het aantal dagen natuurlijk zo: select datediff(d,'11/6/2003' ,getdate()). Dan weet je tenminste zeker dat het klopt.

PCsnel heeft net teruggebeld en het blijkt inderdaad 360 dagen te zijn. Ik spring zometeen in de auto om die extra garantie gelijk te regelen. Daarna nog 's met de helpdesk bellen om 'm aan te melden voor reparatie.

vwk, nogmaals bedankt voor de goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
synthdood schreef op 28 oktober 2004 @ 23:56:
Over ruim een week verloopt de garantie op m'n TM803.
Na lang twijfelen stuur ik 'm op de valreep toch maar in voor de garantie.

Er zit een scheurtje in de omlijsting van het scherm (links boven). Dat begon een half jaartje geleden als een klein scheurtje, maar hij is inmiddels bijna helemaal door. De behuizing (uppercase?) zit rechtsonder helemaal los van de onderkant. Ik kan 'm zo een stukje optillen en de hele behuizing gaat ook steeds meer kraken. Als laaste heeft de CD/DVD speler erg veel moeite met het lezen van DVD's. Dat gaat meestal met een hoop gerammel en gekraak van de laser gepaard en video DVD's worden dan ook heel schokkerig weergegeven.

Het zijn allemaal dingetjes waar ik op zich mee zou kunnen leven, maar voor ruim 1800 Euro vind ik dat dat eigenlijk gewoon allemaal in orde hoort te zijn. Ik heb net de boel met de recovery CD's weer helemaal in nieuwstaat gebracht en morgen ga ik Acer bellen, zodat ze 'm op kunnen halen. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren, want ik kan m'n laptop eigenlijk niet missen (hard nodig voor m'n werk) en ik hoop ook dat ze 'm een beetje netjes behandelen! Ik ben er enorm zuinig op. Er zit geen krasje op (alle stukjes folie zitten er zelfs nog op en ik heb altijd dat velletje vilt tussen scherm en toetsenbord zitten). Ze krijgen 'm in elk geval goed verpakt (in de originele doos) aangeleverd en zo verwacht ik 'm ook terug.
Om deze redenen had ik hem ook retour gestuurd.
Een nieuw dvdrom speler gehad enne ook nieuwe omlijsting.
Had ook in orginele doos verstuurd.
Had niet mijn filtje erbij gedaan want was bang dat ze die kwijt zouden maken.
Heb een nieuwe erbij gehad nu :)

Veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:19:
Vraagje,

Ik heb SP2 geïnstalleerd en toen kreeg ik het probleem dat de BTTray de hele tijd ging zeuren dat hij "unable" was om de "stack service" te starten. Anyway, WIDCOMM software geuninstalled en de standaard SP2 BT drivers gebruikt. Toen zag ik in dit forum de mogelijkheid om de WIDCOMM (IBN) versie 1.4.3.4 drivers te installeren dus dat heb ik gedaan. Werkt als een speer maar ik heb nu het probleem dat ik zowel het BTTray icoon als het standaard MS BT icoon in mijn system tray heb staan. Ook in mijn control panel kan ik beide drivers configgen. Is er een mogelijkheid om MS BT zooi er weer af te gooien?
Ik heb ook dat gezeur met SP2 dat ie elke keer weer die foutmelding geeft.
Heb je dat met deze link opgelost?

[rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]

Zo niet? Zou je dan wille zegge hoe ik het nog wel met die widdcom drivers kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Er zijn officiele Acer v1.4 BT drivers voor de TM800. Heb ik eerder al gepost in dit of vorig topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
synthdood schreef op 29 oktober 2004 @ 11:36:
[...]

hahaha... Inderdaad wel schrikkeljaar erbij geteld. Als echte nerd laat bepaal ik het aantal dagen natuurlijk zo: select datediff(d,'11/6/2003' ,getdate()). Dan weet je tenminste zeker dat het klopt.

PCsnel heeft net teruggebeld en het blijkt inderdaad 360 dagen te zijn. Ik spring zometeen in de auto om die extra garantie gelijk te regelen. Daarna nog 's met de helpdesk bellen om 'm aan te melden voor reparatie.

vwk, nogmaals bedankt voor de goeie tip!
Okay, extra garantie is gekocht en ik heb alles online aangemeld bij www.aceradvantage.com Nu blijkt dat je daar een formulier moet printen en opsturen naar duitsland. Dat gaat natuurlijk weken duren voordat ik antwoord krijg dat de extra garantie is geaccepteerd. De laptop kan dus nog niet opgehaald worden door Acer. Ik denk dat ik m'n backups maar weer restore en lekker verder werk totdat ik bevestiging heb van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op 29 oktober 2004 @ 14:12:
[...]

Okay, extra garantie is gekocht en ik heb alles online aangemeld bij www.aceradvantage.com Nu blijkt dat je daar een formulier moet printen en opsturen naar duitsland. Dat gaat natuurlijk weken duren voordat ik antwoord krijg dat de extra garantie is geaccepteerd. De laptop kan dus nog niet opgehaald worden door Acer. Ik denk dat ik m'n backups maar weer restore en lekker verder werk totdat ik bevestiging heb van Acer.
Kun je niet met een kopie factuur bewijzen dat je die garantie nu hebt bijgekocht? Hoef je niet te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Iemand een idee hoe je het aantal minuten resterend kan zien bij een Acer TM 8003 in plaats van %.

Of is dat gewoon niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomsworld schreef op 29 oktober 2004 @ 15:01:
Iemand een idee hoe je het aantal minuten resterend kan zien bij een Acer TM 8003 in plaats van %.

Of is dat gewoon niet mogelijk ?
Niet mogelijk
Kan me herrineren dat hier iemand een programmaatje voor had geschreven maar het uitlezen is in ieder geval onmogelijk.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste