[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 8.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Nexxennium schreef op 28 augustus 2004 @ 01:15:

Recht hebben en recht krijgen zijn echter twee verschillende dingen.
Dat is zoooooo waar :X :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 28-08-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

Maandagochtend komt mijn 8003Lmi :)

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Anoniem: 34225 schreef op 28 augustus 2004 @ 01:01:
Ehm....
27-08-2004.... een jaar terug... = 27-08-2003....
Producten aangeschaft voor 01-10-2003 hebben 2 jaar send-in....

* Anoniem: 34225 ziet het probleem niet :?

Oftewel: lees je garantievoorwaarden nog eens na, maar deze keer echt ;)
Waarom is hier dan teruggegaan naar 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Om klanten te frustreren. :(

Laat je er niet door van de wijs brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Nou sinds afgelopen woensdag heb ik eindelijk mijn Acer TravelMate 8003LMi voor mijn nieuwe studie (CMD).

Werkt tot dus ver goed :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YES YES YES

Ik heb 'm. Op de minuut nauwkeurig afgeleverd door de koerier :)

Alles werkt en loopt als een tiet! Geen dooie pixels of andere fouten! Ronduit top!

Het model is erg smal en oogt erg professioneel. Zeer solide behuizing. Geen piepje of kraakje te bekennen.

Vanavond even Far Cry proberen :9

Een opmerking moet ik wel maken: ik dacht een Banias (ofzo) besteld te hebben. Nu zie ik op de grote sticker dat er een Intel Centrino 725 in zit met 2mb L2 Cache. Een Dothan dus :) Leuke verrassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028 schreef op 30 augustus 2004 @ 14:51:
YES YES YES

Ik heb 'm. Op de minuut nauwkeurig afgeleverd door de koerier :)

Alles werkt en loopt als een tiet! Geen dooie pixels of andere fouten! Ronduit top!

Het model is erg smal en oogt erg professioneel. Zeer solide behuizing. Geen piepje of kraakje te bekennen.

Vanavond even Far Cry proberen :9

Een opmerking moet ik wel maken: ik dacht een Banias (ofzo) besteld te hebben. Nu zie ik op de grote sticker dat er een Intel Centrino 725 in zit met 2mb L2 Cache. Een Dothan dus :) Leuke verrassing :)
Edit: Hmmz... die resolutie is toch wennen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 19-05 19:01
Hoe lang doen jullie met gemiddeld met jullie batterij eigenlijk?
Ik haal net aan de 2 uur en 30 minuten... wat ik eigenlijk toch een beetje weinig vind.

Ik ga hem nog eens testen met alle powersettings op laag zodat hij zo lang mogelijk mee moet kunnen gaan, maar dan nog betwijfel ik of ik de 4 uur ga halen.

Ik dacht dat die Centrino laptops zo lang mee gingen op de batterij... nou het valt me behoorlijk tegen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116949

Ik haal de 5 uur :D

Als ik een filmpje kijk haal ik de 3 uur met nog 22 procent over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:32

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 116949 schreef op 30 augustus 2004 @ 23:42:
Ik haal de 5 uur :D

Als ik een filmpje kijk haal ik de 3 uur met nog 22 procent over
Juist, prima laptop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd :9

Far Cry, Splinter Cell, CoD, etc. lopen hier ook als een trein _/-\o_ Precies wat ik wilde :9

Nu wil ik er nog een mooie set speakers bij kopen. Ik heb daarvoor de grijze Creature II van JBL op het oog. Maar werkt een 2.1 systeempje op dit juweeltje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 16:35
Je zou een Audigy NX kaartje er aan kunnen koppelen of een SB MP3+ ... Heb je meer speakers om aan te sturen :)

Als je echt SPDIF/TOSlink wil gebruiken moet je alleen wel games hebben die dolby digital geluid hebben...Wanneer komt er eens een nForce chip in een laptop (nForce 4 wellicht? :))

[ Voor 8% gewijzigd door LosserNL op 31-08-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Hmm nee met alle powersettings op conservatief kom ik nog niet eens aan de 3 uur.
Ik heb die laptop nog geen jaar en de batterij is nu dus al gaar..... lekker hoor :(
(in het begin haalde ik ook 4 en een half uur, maar nu dus niet meer)

Een nieuwe batterij is ook nog eens gigantisch duur, wat een rotzooi zeg. Laatste Acer, dat is nu wel duidelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Schmoove op 31-08-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ik heb geen problemen met de batterij. Ik gebruik de batterij als ik 'm nodig heb, anders zit ie op netstroom met de accu eruit, zodat die niet steeds bijgeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103587

Ik kom met veel moeite ook aan 5u op een batterij, maar dan moet echt alles zo zuinig mogelijk afgesteld staan:

- processor op 600 Mhz
- intensiteit van scherm op zijn minimum
- powerplay geactiveerd met verlaging kleurdiepte
- Wifi en bluetooth uitschakelen
- geen externe apparaten via usb
- geen cdrom gebruiken

maarjah, op die manier werkt het dus niet meer leuk .... Als ik gewoon vlotjes wil werken raak ik toch makkelijk boven de 3u op een batterij, zonder enig probleem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje:

Hoe zit dat met die Smart Cards? Hoe werkt dat precies, want ik vind het nogal vaag en zo :? En moet je die geregistreren bij Acer of hoe zit dat? Ik ben er nog niet aan begonnen, maar wil ze eens proberen >:)

En nog iets: hoeveel beschermstickertjes heeft dit speeltje? Ik heb er drie gevonden: embleem op de klep, Centrino logo, windows logo. Maar nu lijkt het of het tm8000 logo er ook een heeft :? Klopt dit? Ik wil ze graag laten zitten (er zitten geen luchtbelletjes in, dus je ziet er niks van), dus wil er niet aan gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Anoniem: 102028 schreef op 31 augustus 2004 @ 21:55:
Vraagje:

Hoe zit dat met die Smart Cards? Hoe werkt dat precies, want ik vind het nogal vaag en zo :? En moet je die geregistreren bij Acer of hoe zit dat? Ik ben er nog niet aan begonnen, maar wil ze eens proberen >:)
Nee, je hoeft niet bij Acer te registreren oid maar je moet het zo gehete 360 Degree Web PlatinumSecureinstalleren en dan moet je de twee bijgeleverde SmartCards er even in stoppen om ze met een password te beveiligen. De eerste is the primairy en de tweede is een emergency SmartCard. Na dit te doen moet je bij het opstarten de primairy SmartCard in de SmartCard interface stoppen om te kunnen booten.

Mocht je ooit de Primairy verliezen dan kan je altijd uit de voeten met de emergency SmartCard.

Ik vind het nogal overdreven qua beveiliging.
En nog iets: hoeveel beschermstickertjes heeft dit speeltje? Ik heb er drie gevonden: embleem op de klep, Centrino logo, windows logo. Maar nu lijkt het of het tm8000 logo er ook een heeft :? Klopt dit? Ik wil ze graag laten zitten (er zitten geen luchtbelletjes in, dus je ziet er niks van), dus wil er niet aan gaan prutsen.
Ik heb maar 1 beschermsticker aangetroffen, idd op het Acer logo op de lid/klep en ik heb 3 normale logo's onder de pijltjestoetsen, namelijk die van Intel Centrilo, daar onder Designed for XP gedoe en links naast de Intel Centrino ook nog die van ATi.

Zie hier (de bijna onderste pic).

Ik heb zelf nog een vraagje...

...namelijk hoe krijg ik de infrarood poort goed werkend met een nokia gsm. Het lukt mezelf niet helemaal goed. Iemand wat goede tips?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik mijn bluetooth en daarmee werkt hij perfect, maar heb je ir aangezet in je telefoon ?
Je moet hem er wel precies voor leggen he, beidde ir sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, morgen even proberen :) De stickers zitten bij mij op dezelfde plek, maar er zitten wel vliesjes op :)

Mijn GSM werd direct herkend: Samsung A300. Je moet 'm wel goed voor dat oog houden. :) Misschien ben je wat haastig geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zie ik dat goed dat de 800x reeks en DVI & D-sub heeft ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Anoniem: 116949 schreef op 31 augustus 2004 @ 23:06:
Ik gebruik mijn bluetooth en daarmee werkt hij perfect, maar heb je ir aangezet in je telefoon ?
Je moet hem er wel precies voor leggen he, beidde ir sensors.
Jah zo ver was ik ook wel ;)
Anoniem: 102028 schreef op 31 augustus 2004 @ 23:07:
Bedankt, morgen even proberen :) De stickers zitten bij mij op dezelfde plek, maar er zitten wel vliesjes op :)

Mijn GSM werd direct herkend: Samsung A300. Je moet 'm wel goed voor dat oog houden. :) Misschien ben je wat haastig geweest :?
Geen probleem en bij mij zatten er na goed inspecteren ook vliesjes over de logo's, alleen weet ik niet of het ook op de centrino zit....?

Nou als ik hem er voor leg en op de telefoon de irda aanzet dan duurt het toch best lang, pas als ik hem weg haal dan zegt ie dat er een nokia 6600 in de buurt is. Maar zal nog wel eens wat proberen.
Tomsworld schreef op 31 augustus 2004 @ 23:11:
Jup dat klopt...teminsten op mijn 8003 wel. Om percies te zijn (uit het boekje) een DVI-Digital (DVI-D), geen DVI-Integrated jammer genoeg (DVI-I).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomsworld schreef op 31 augustus 2004 @ 23:11:
Klopt. Mijn 8003 heeft het ook. Voor zo ver ik weet zit het ook op de 6000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi. Nog een vraagje :)

Waar kan ik instellen wanneer de fan aan mag slaan en wanneer niet? Hij draait nu al een tijdje in de eerste stand (van de drie (?)). Je hoort 'm nauwelijks, maar het vergt wel wat accuplezier >:) Wat is trouwens de beste energie-instelling wanneer je op de accu gaat werken? Ik werk nu al drie dagen op de accu, om dat ding in werken. Vanavond ga ik hem voor derde keer opladen. Is dat genoeg?

Edit: Ik ben er al achter waarom de fan aanslaat: Word |:( Nu is de fan weer morsdood :P

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 01-09-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43
Is er iemand die me kan helpen ik ben namelijk mijn tas veloren hier in zat de bootdisk van de recovery kan iemand mij hier van een iso geven zo dat ik me pc opnieuw kan installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sniperz schreef op 01 september 2004 @ 20:25:
Is er iemand die me kan helpen ik ben namelijk mijn tas veloren hier in zat de bootdisk van de recovery kan iemand mij hier van een iso geven zo dat ik me pc opnieuw kan installeren ?
Een gewone XP bootable CD werkt ook maar dan moet je na installatie even de drivers van de Acer site halen.

En misschien kan je de Acer Recovery CD's ook wel gewoon aanvragen bij Acer.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 22:27

Mooody

elmoody

Ik heb de laptopmarkt intensief gevolgd, maar ben er nu een half jaartje uit geweest.

Ik zie dat de 8003 1723 euro kost en de 6003 1397 euro. Waarom zo'n groot prijsverschil als het vrijwel dezelfde laptops zijn? (beide centrino 1.6, 512mb, 60gb)

edit: Ik zie het al, de 6003 heeft geen Radeon 9700 :)

Hm, dan is de Asus M6000Ne voor 1438 euro een stuk aantrekkelijker, omdat die dat wel heeft...

[ Voor 27% gewijzigd door Mooody op 01-09-2004 22:06 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb een 803 lmi van een half jaar oud.

Sinds kort valt het op dat de accu het steeds korter vol houdt...

Hooguit 2 jaar op een volle lading met alleen wifi aan tegen 4 tot 5 uur toen ik hem net had.

Herkent iemand dit en wat kan de oorzaak zijn?

Accu al kapot??

• cor123
;) hooguit 2 UUR... uiteraard

• Schmoove
Zoals ik een paar dagen geleden postte.... ja precies hetzelfde hier.
Bij mij gaat ie nog maar 2 uur en 35 minuten mee, tegen ruim 4 uur toen ik hem kocht.
Vind dat eigenlijk belachelijk, want ik heb em nog niet eens een jaar.

Maar ja je hebt geen poot om op te staan he, er zit geloof ik maar 3 maanden garantie op de batterij..... is nu dus wel duidelijk waarom :(

• cor123
Nieuwe accu ruim 180 euro, moet je niet over zeuren als je laptop slechts 6 maanden oud is. Je hebt zelf voor een Acer gekozen, dus eigen schuld dikke bult.

Destijds kostte mij deze laptop mij 2100 euro dan moet je niet te hoge eisen stellen, lang leve Acer!

• Schmoove
De problemen met de batterij even terzijde.
Ik heb onlangs een stukje software geschreven om het niveau van de batterij te monitoren. Support voor skins en geeft aan hoelang je nog op de batterij kan werken.
Dit zou moeten werken op elke laptop zelfs als het BIOS deze functie niet ondersteunt. Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Heb even geen zin om het te vertalen, dus hier een beschrijving zoals ik die op een ander board heb gepost:
Battery Monitor.NET v0.2

What does it do:
The application displays a monitor on your desktop which represents the battery in your laptop.
This way it is easy to monitor the status of the battery.
The nicest feature is that it is able to calculate the remaining time left for you to work on the remaining battery power. Some laptops support this via the BIOS and some don't, Battery Monitor.NET works regardless of the availability of this feature.
This means that Battery Monitor.NET can display the remaining time on ANY laptop.

This piece of software is still under development, it is not finished and might contain bugs.
Some features are still disabled, but will be implemented in further releases.

NOTE:
If the remaining time seems inaccurate then this is because it is calibrating. The first 5 minutes it could be that the monitor displays a very short battery life, this will change soon enough. After 5 minutes it should be fairly accurate.
This is only on the first time you run the program. Ever next time you run the program the application reads back the previous calibration and will display accurate results.

If you have any questions about it or have suggestions, please let me know. I can be reached at:
marcelhoffs@gmail.com

Have fun with it! I hope it is usefull for some people.

Download Battery Monitor.NET (with installer)

Revision History
version 0.1
- Initial release

version 0.2
- Recompiled against .NET Framework 1.1 SP1
- Added manifest to fix themeing issues
- Added NSIS installer

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/BatMonScreen.png

[ Voor 9% gewijzigd door Schmoove op 03-09-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39924

Heeft iemand al wel is nieuwe toetsen aangevraagd/besteld voor zijn TM800 want van heel wat toetsen zijn de letters en tekens bij mij aan het verdwijnen/vervagen en ik zou graag nieuwe willen. Waar kan ik dat doen en hoeveel zou me dat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 20:59
Anoniem: 39924 schreef op 03 september 2004 @ 01:26:
Heeft iemand al wel is nieuwe toetsen aangevraagd/besteld voor zijn TM800 want van heel wat toetsen zijn de letters en tekens bij mij aan het verdwijnen/vervagen en ik zou graag nieuwe willen. Waar kan ik dat doen en hoeveel zou me dat kosten?
Misschien bij IMD (www.imd.nl)? Hun doen ook reparaties voor Acer, met een beetje geluk verkopen ze onderdelen aan particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Sniperz schreef op 01 september 2004 @ 20:25:
Alstu

offtopic:
"me pc" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56

htg

Hallo ik wil graag het volgende vragen en heb eigen topic hiervoor geopent

Wireless SSID niet gevonden probleem op laptop

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

RS_003 mag ik vragen hoeveel RMA's jij al hebt gehad bij Acer?
volgens mij al heeel veeel en ook al heeel veeel nieuwe laptops als ik dat allemaal zo lees :/ ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
htg schreef op 03 september 2004 @ 14:27:
Hallo ik wil graag het volgende vragen en heb eigen topic hiervoor geopent

Wireless SSID niet gevonden probleem op laptop
En wat doet dit in het TM-80x topic? Als het over een 292 gaat :?

Dat is geheim :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:27
Dat kan best, heb het uiteindelijk niet zelf gecheckt, maar is een getal wat ik las ergens in een newsgroup die ik toen heftig aan het doorzoeken was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

RS_003 schreef op 03 september 2004 @ 21:38:
[...]

En wat doet dit in het TM-80x topic? Als het over een 292 gaat :?

Dat is geheim :Y)
Ik snap het ergens wel, 80x= Centrino+Intel 2100 Wlan, 29x= Centrino+Intel 2100 Wlan (de oudere modellen) :)
Erwinh schreef op 04 september 2004 @ 13:58:
[...]

Dat kan best, heb het uiteindelijk niet zelf gecheckt, maar is een getal wat ik las ergens in een newsgroup die ik toen heftig aan het doorzoeken was...
Het kan en is ook zo ;) Het was alleen ff een mededeling zodat niet iedereen denkt dat het zo is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 19-05 19:09
kacee schreef op 03 september 2004 @ 03:02:
[...]

Misschien bij IMD (www.imd.nl)? Hun doen ook reparaties voor Acer, met een beetje geluk verkopen ze onderdelen aan particulieren.
nee, dat doen ze niet, behalve bij speciale gevallen..

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Anoniem: 39924 schreef op 03 september 2004 @ 01:26:
Ik heb gewoon een nieuw toetsenbord besteld bij de winkel waar ik ook de laptop gekocht heb (Exell.be). Er zat een AZERTY toetsenbord op en ik heb daar later een QWERTY voor besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
Schmoove schreef op 02 september 2004 @ 21:25:
De problemen met de batterij even terzijde.
Ik heb onlangs een stukje software geschreven om het niveau van de batterij te monitoren. Support voor skins en geeft aan hoelang je nog op de batterij kan werken.
Dit zou moeten werken op elke laptop zelfs als het BIOS deze functie niet ondersteunt. Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Heb even geen zin om het te vertalen, dus hier een beschrijving zoals ik die op een ander board heb gepost:

[...]
hij wil niet openen op mijn travelmate 8003...
hij zegt dan dat ie de toepassing niet kan openen... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

Heb je wel .net 1.1 en de SP1 ervan geinstalleerd :? Anders doet hij inderdaad niet ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
FongWan schreef op 06 september 2004 @ 16:40:
Heb je wel .net 1.1 en de SP1 ervan geinstalleerd :? Anders doet hij inderdaad niet ...
Jup dat was het bij mij ook....

Moet je effe downloaden via de Update link in IE.

Al had ik wel gewoon SP2 geinstalleerd dus blijkbaar zit .net framework daar niet in.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Heb je die boot-CD inmiddels gedownload? De archive blijft er niet eeuwig staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cor123 schreef op 02 september 2004 @ 21:08:
Nieuwe accu ruim 180 euro, moet je niet over zeuren als je laptop slechts 6 maanden oud is. Je hebt zelf voor een Acer gekozen, dus eigen schuld dikke bult.

Destijds kostte mij deze laptop mij 2100 euro dan moet je niet te hoge eisen stellen, lang leve Acer!
Wat een onzin kan jij uitkramen zeg....

Ben zeer tevreden over mijn laptop :D
Alles doet het super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij hetzelfde :D

Ik zit wel met een vraag. Ik wil nu mijn pixelgarantie is afgelopen, niet nodig gehad maar dat ter zijde, mijn 8003 aanmelden voor het AcerAdvantage programma. Op zich geen probleem. Maar ik de handleiding staat dat je dat met het te registreren notebook moet doen, en (nu komt het) met dat systeem een formulier uitprinten. Ook geen probleem, ware het niet dat mijn 8003tje geen paralelle poort heeft :? Ook geen probleem, want printen gaat uitstekend met USB. Probleem is alleen dat ik geen USB-Paralelle kabel heb :? Heeft iemand ervaringen met het AcerAdavantage programma? En zo ja: kan ik mijn nieuwe notebook niet gewoon via mijn oude notebook registeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
hee het werkt!
ziet er goed uit trouwens! foei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
Anoniem: 116949 schreef op 06 september 2004 @ 18:25:
[...]

Wat een onzin kan jij uitkramen zeg....

Ben zeer tevreden over mijn laptop :D
Alles doet het super !
Jij "werkt" bij Acer zeker..... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Anoniem: 102028 schreef op 06 september 2004 @ 19:59:
Voor mij hetzelfde :D

Ik zit wel met een vraag. Ik wil nu mijn pixelgarantie is afgelopen, niet nodig gehad maar dat ter zijde, mijn 8003 aanmelden voor het AcerAdvantage programma. Op zich geen probleem. Maar ik de handleiding staat dat je dat met het te registreren notebook moet doen, en (nu komt het) met dat systeem een formulier uitprinten. Ook geen probleem, ware het niet dat mijn 8003tje geen paralelle poort heeft :? Ook geen probleem, want printen gaat uitstekend met USB. Probleem is alleen dat ik geen USB-Paralelle kabel heb :? Heeft iemand ervaringen met het AcerAdavantage programma? En zo ja: kan ik mijn nieuwe notebook niet gewoon via mijn oude notebook registeren?
Dat kan op iedere willekeurige pc met een internetaansluiting :)
cor123 schreef op 06 september 2004 @ 20:48:
[...]

Jij "werkt" bij Acer zeker..... :r
En dit slaat waar op :? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.... heb je een acer trauma ofzo :)
Het probleem met jou reactie is dat je wel wat uitkraamt maar het niet onderbouwt.

Je doet zo negatief over acer terwijl het in mijn ogen goede laptops zijn.
Dat dell's dan beter zijn volgens mensen komt gewoon door dat ze duurder zijn en daardoor betere schermen kunnen plaatsen en het blijft uiteraard een mening.

Maar een acer is perfect, werkt super.. en dat scherm is een mening, de lichtere kleuren komen soms te licht over maar ja daar kan ik mee leven...

Want films en games draait hij super!

Een perfecte laptop voor een perfecte prijs dus :)

Nu wil ik jou onderbouwde mening graag horen, ipv die troep die je eerst uitkraamde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 13:24

fulgore

goud

Ik begin anders wel een Acer trauma te krijgen.

Na mijn laptop (803Lci) voor de 2e x van RMA terug te hebben gehad vertoont de laptop opnieuw kuren.

Bij de 1e RMA deed mijn toetsenbord het niet (zo vanuit de fabriek).
Bij de 2e RMA klapte de video adapter wanneer deze in een hogere resolutie terecht kwam.
Vorige week kreeg ik na 2 weken RMA mijn laptop terug. Men had het moederbord vervangen. Als ik nu in het bios (of in XP) kijk zie ik staan als model 'Travelmate 800' (voor de RMA was dat een Travelmate 600 naar mijn weten, vond ik al vreemd ....).
KBC Ver: PQ2A16
Serial Num: is leeg
Asset Tag Num: is leeg
UUID: FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Probleem wat ik nu heb is dat deze spontaan uitgaat. Iemand anders daar ook ervaring mee ? Wordt een beetje hopeloos. Heb nog geen 2 weken zonder problemen kunnen werken met dat ding.

[ Voor 4% gewijzigd door fulgore op 07-09-2004 15:07 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 116949 schreef op 07 september 2004 @ 12:11:
.... heb je een acer trauma ofzo :)

...

Maar een acer is perfect, werkt super.. en dat scherm is een mening, de lichtere kleuren komen soms te licht over maar ja daar kan ik mee leven..
Lees de andere berichten maar eens hier, dan zul je zien dat velen echt wel terecht een "acer trauma" hebben opgelopen. Mijn acer is ook al 3x geRMA'd. Volgende laptop zal ws toch geen acer meer zijn. Niet zozeer de twijfelachtige kwaliteit, maar eerder de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dat is waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
FÖK!!!! :(

AARGGLLLGGRRR. Was net rustig aan het proggen op laptop. Ding loopt vast, freeze dus. Dat is sowieso al FOUT. Naja. Reboot dan. "Ohnee" zegt Windows, "hard error". Uit eerdere ervaring met het KRENG weet ik dat dat dus een RMA is. Nou, RMA.. Vergeet het maar. Ik vertrouw dat hele model niet meer. Of m'n geld terug, of ze ruilen het ding maar voor een 800x serie. (althans, daar heb ik minder klachten over gehoord tot nu toe)

Het web eens nalopen, kijken met met welke bepalingen ik ze om de oren kan slaan.

* Fuzzillogic is pissed.

[addon]Oh, hij "boot" weer. Afbeeldingslocatie: http://nexel.student.utwente.nl/0907_223835X.jpg
[/addon]

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-09-2004 22:47 ]

• Fuzzillogic
Eens kijken of ik een TM800x kan lospeuteren. Tenslotte is dat de enige die ze hebben met alle key-features waarom ik vorig jaar een TM800 kocht: BT, Wifi, Centrino, losse GPU met eigen geheugen, hoge resolutie.

Ik kan zo snel geen klachten vinden hier op GoT over de 8000-serie. Weet iemand of de problemen waar de 800-serie mee geplaagd is opgelost zijn in de 8000-serie? Dus geen wiebel-scherm, geen gepiep, en vooral: een adequate koeling van de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 8000 heeft een koeling van koper en andere scharnieren gekregen :) De HDD piept niet (was kennelijk de oorzaak van het gepiep) en geen scheurtjes in de omlijsting van het scherm.

Ik speel nu al twee weken games op mijn 8003, en dat zonder 1 probleem. Dat doe ik nog steeds met de originele drivers, en het gaat als een trein. Geen enkele foutmelding of vastloper had :) Verder is het VGA-probleem met de brakke VGA-out ook opgelost. Het poortje geeft kraakhelder beeld. DVD-tjes kijken op je CRT is dus geen enkele probleem. Ook het geluid is goed vind ik. Ik kan ongestoord games spelen zonder last te hebben van schelle speakertjes, zoals je die in andere laptops vindt. Sinds gisteren heb ik een extra speakersetje (grijze JBL Creature II :P) gekocht, en het klinkt echt werelds :D

Van tobber naar topper dus :D

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 12-09-2004 18:09 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 102028 schreef op 12 september 2004 @ 17:38:
De 8000 heeft een koeling van koper en andere scharnieren gekregen :) De HDD piept niet (was kennelijk de oorzaak van het gepiep) en geen scheurtjes in de omlijsting van het scherm.

Ik speel nu al twee weken games op mijn 8003, en dat zonder 1 probleem. Dat doe ik nog steeds met de originele drivers, en het gaat als een trein. Geen enkele foutmelding of vastloper had :) Verder is het VGA-probleem met de brakke VGA-out ook opgelost. Het poortje geeft kraakhelder beeld. DVD-tjes kijken op je CRT is dus geen enkele probleem. Ook het geluid is goed vind ik. Ik kan ongestoord games spelen zonder last te hebben van schelle speakertjes, zoals je die in andere laptops vindt. Sinds gisteren heb ik een extra speakersetje (grijze JBL Creature II :P) gekocht, en het klinkt echt werelds :D

Van tobber naar topper dus :D
alles wat jij doet op je TM8003 doe ik ook zonder problemen op mijn TM800!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
kan er mij iemand helpen aub

Dit krijg is dus als ik de laptop in stand-by wil zetten en ik vind er geen oplossing voor kheb de drivers al eens verwijdert en terug laten dedecteren maar niks helpt

graag van andere mensen geweten welke driver ze hebben want ik weet het niet meer wat ik nog kan doen

---------------------------
Systeem niet op stand-by
Het stuurprogramma voor het Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord-apparaat is er de oorzaak van dat de computer niet in de modus Stand-by kan worden gezet. Sluit alle toepassingen en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, hebt u mogelijk een bijgewerkte versie van het stuurprogramma nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
malinwa schreef op 13 september 2004 @ 14:58:
kan er mij iemand helpen aub

Dit krijg is dus als ik de laptop in stand-by wil zetten en ik vind er geen oplossing voor kheb de drivers al eens verwijdert en terug laten dedecteren maar niks helpt

graag van andere mensen geweten welke driver ze hebben want ik weet het niet meer wat ik nog kan doen

Systeem niet op stand-by
Het stuurprogramma voor het Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord-apparaat is er de oorzaak van dat de computer niet in de modus Stand-by kan worden gezet. Sluit alle toepassingen en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, hebt u mogelijk een bijgewerkte versie van het stuurprogramma nodig.
Altijd gewoon de standaard drivers gebruikt, nooit problemen gehad (nou.. nooit problemen... :P software matig dus :+)

En tja, al een recovery gedaan? / op virusen gescanned (zal het wel niet zijn maar goed)

Verder kun je ook altijd nog ff een bezoekje aan de Acer ftp brengen en ff nieuwe chipset drivers pakken + kijken of er drivers voor je tobo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
recovery is dan gelijk aan een format of niet

en is da een risico nieuwe drivers voor chipset want ben daar niet mee vertrouwd

daarom had ik graag geweten welke driver mensen hebben die ook zo een acer travelmate 803 LMIB hebben

[ Voor 37% gewijzigd door malinwa op 13-09-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 15:14

MAZZA

Barbie is er weer!

Weet iemand waar je een nieuwe accu kunt kopen voor de TM800 :? Ik heb wat rond zitten kijken maar ik vind er nergens een. Of enig idee wat zoiets zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 11:42
Ik wil deze week mijn travelmateje RMA sturen vanwege:
- Schommelend scherm
- Kraken van behuizing
- DVD-rom drive die blijft hangen bij spelen van dvds
- Letter slijtage
- Lichte afdrukken van toetenbord in scherm

Buiten dit bevalt ie eigenlijk nog steeds prima, maarre
mijn vraag,

Hoe sturen jullie je laptop op? Want op de balie droppen bij postkantoor:S
voel ik weinig voor. Wat zijn goeie niet te duren alternatieven?
En hoe pakken jullie hem in? Gewoon de orginele doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Bert20 schreef op 14 september 2004 @ 11:43:
- Schommelend scherm
- Kraken van behuizing
- DVD-rom drive die blijft hangen bij spelen van dvds
- Letter slijtage
- Lichte afdrukken van toetenbord in scherm

Buiten dit bevalt ie eigenlijk nog steeds prima, maarre
mijn vraag,

Hoe sturen jullie je laptop op? Want op de balie droppen bij postkantoor:S
voel ik weinig voor. Wat zijn goeie niet te duren alternatieven?
En hoe pakken jullie hem in? Gewoon de orginele doos?
Bij mij kwam UPS hem halen (betaald door Acer... kostte niks). Ik heb hem trouwens gewoon in een doos met van dat piepschuim gedaan.... gaat prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Schmoove op 14-09-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:54
Bert20 schreef op 14 september 2004 @ 11:43:
- Kraken van behuizing
Wat willen ze daaraan doen?
Mij TM kraakt ook wel enigsinds, maar dat is denk niet te
verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Smirnoff schreef op 14 september 2004 @ 12:31:
[...]

Wat willen ze daaraan doen?
Mij TM kraakt ook wel enigsinds, maar dat is denk niet te
verhelpen?
Nou ja dat hoeft niet persse gemaakt te worden, daar erger ik me nie echt aan.
Zolang ze me scherm maar vastzetten en sowieso mijn dvdrom drive maar vervangen/maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Schmoove schreef op 14 september 2004 @ 12:29:
[...]

Bij mij kwam UPS hem halen (betaald door Acer... kostte niks). Ik heb hem trouwens gewoon in een doos met van dat piepschuim gedaan.... gaat prima.
"

En was dat bij je eerste RMA of al na een paar keer opgestuurd te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:54
Bert20 schreef op 14 september 2004 @ 12:40:
[...]

Nou ja dat hoeft niet persse gemaakt te worden, daar erger ik me nie echt aan.
Zolang ze me scherm maar vastzetten en sowieso mijn dvdrom drive maar vervangen/maken :)
Volgens mij krijg je het er ook niet uit, het is gewoon de constructie.
Mocht het bij jou echter wel verholpen zijn, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Smirnoff schreef op 14 september 2004 @ 13:00:
[...]

Op pagina 1 bij
Schmoove
Ging het ook, ben beniewd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Bert20 schreef op 14 september 2004 @ 12:41:
[...]

"

En was dat bij je eerste RMA of al na een paar keer opgestuurd te hebben?
Dat was bij de 1e RMA.
Die van mij heb ik opgestuurd omdat de scharnieren gaar waren en de behuizing half los zat en kraakte. Alles, inclusief het kraken, is verholpen.... er is dus wel degelijk wat aan te doen.

• malinwa
ik heb een acer travelmate 803 lmib en ben van plan om al mijn drivers up te daten

is dit aan te raden en welke niet zoals chipset ed houd dit risico's in ?

• Roberto
malinwa schreef op 15 september 2004 @ 13:38:
ik heb een acer travelmate 803 lmib en ben van plan om al mijn drivers up te daten

is dit aan te raden en welke niet zoals chipset ed houd dit risico's in ?
Never fix something that isn’t broken

• malinwa
ok dan kwas het van plan geweest

enkel eentje voor beeldschermadapter da is toch die vga 7.83 he

• malinwa
kheb volgende vraag

ik heb dus een acer travelmate 803 lmib maar hij is nog geen jaar oud en ik heb overal in de hoeken van de behuizing van het scherm scheuren en ook zijn sommige letters van het klavier gedeeltelijk weg ( 4 gevallen)

zou dit garantie zijn zoja hoe gaat dit in zijn werk want kheb nog een probleempje

ik heb deze laptop gewonnen wat op zich heel plezant was maar de winkel vanwaar hij komt is in hasselt en ikzelf kom uit oost-vlaanderen ( hamme) wat toch een groet afstand is.

Ik heb contact gehad met de winkel en ik mocht hem binnensteken en normaal is dit garantie maar dat bepaalt de fabricant maar is er geen andere oplossing dat ik mij niet zover hoef te verplaatsen.

graag jullie meningen aub

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

malinwa schreef op 16 september 2004 @ 08:52:
kheb volgende vraag

ik heb dus een acer travelmate 803 lmib maar hij is nog geen jaar oud en ik heb overal in de hoeken van de behuizing van het scherm scheuren en ook zijn sommige letters van het klavier gedeeltelijk weg ( 4 gevallen)

zou dit garantie zijn zoja hoe gaat dit in zijn werk want kheb nog een probleempje

ik heb deze laptop gewonnen wat op zich heel plezant was maar de winkel vanwaar hij komt is in hasselt en ikzelf kom uit oost-vlaanderen ( hamme) wat toch een groet afstand is.

Ik heb contact gehad met de winkel en ik mocht hem binnensteken en normaal is dit garantie maar dat bepaalt de fabricant maar is er geen andere oplossing dat ik mij niet zover hoef te verplaatsen.

Voor België/Luxemburg:
Acer Helpdesk (particulieren & resellers) België: 078-150023

Je kan daar direct naar bellen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Roberto
malinwa schreef op 16 september 2004 @ 08:52:
kheb volgende vraag

Tja die scheuren is een productie fout. Dus dat is garantie.
En je tobo zullen ze ook wel vervangen.

Gewoon bellen en vriendelijk zijn, de Acer helpdesk is de moeilijkste niet.

• malinwa
ok ik zal dat dan doen maar komen ze die dan ophalen van acer zelf want zoals ik al zei de winkel vanwaar hij komt ligt op een verre afstand van waar ik woon en moet je die verplaatsingskosten dan betalen.

Wat als zei zeggen ja dat is geen garantie dan moet ik al die verplaatsingskosten betalen of niet

BTW dat zwarte "folie" wat er tussen je scherm en toetsenbord zit, waarvoor dient dat ?

Kan je dat ook wassen of strijken ofzo ? :D

• malinwa
om u scherm te beschermen tegen afdrukken van u klavier waar sommige toch al last van gehad hebben meen ik gelezen te hebben

Klavier ?
Toetsen bord bedoel je ?

• malinwa
klavier= toetsenbord

Anoniem: 116949 schreef op 16 september 2004 @ 13:52:
BTW dat zwarte "folie" wat er tussen je scherm en toetsenbord zit, waarvoor dient dat ?

Kan je dat ook wassen of strijken ofzo ? :D
Ik denk dat er niets van over blijft als je het wast :P Volgens mij is het gewoon papier, want het scheurt ontzettend makkelijk. Dat is bij mij namelijk al gebeurd. Even iets te enthousiast geweest met het openklappen van het scherm :X Maar goed, liever een scheurtje in het viltje dan problemen met me laptop :9

Ik heb trouwens een vraagje over de reiniging van het scherm. Hoe doe je dat, want ik heb weer met me vette pootjes aan het scherm gezeten (stofjes weggeveegd :X).

Anoniem: 102028 schreef op 16 september 2004 @ 21:02:
[...]

Ik denk dat er niets van over blijft als je het wast :P Volgens mij is het gewoon papier, want het scheurt ontzettend makkelijk. Dat is bij mij namelijk al gebeurd. Even iets te enthousiast geweest met het openklappen van het scherm :X Maar goed, liever een scheurtje in het viltje dan problemen met me laptop :9

Ik heb trouwens een vraagje over de reiniging van het scherm. Hoe doe je dat, want ik heb weer met me vette pootjes aan het scherm gezeten (stofjes weggeveegd :X).
Speciale monitordoekjes, o.a. te koop bij Hema e.d.
Ikzelf gebruik Screen-Clene Antstatic screen and filter wipes

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 16 september 2004 @ 21:04:
[...]

Speciale monitordoekjes, o.a. te koop bij Hema e.d.
Ikzelf gebruik Screen-Clene Antstatic screen and filter wipes
Advies

Spuit niks op je scherm. Dan druipt het tussen je scherm en je omhuizing. Met als resultaat dat je TFT gek gaat doen.

Ik heb het zien gebeuren :o

• Schmoove
RS_003 schreef op 16 september 2004 @ 22:05:
[...]

Advies

Spuit niks op je scherm. Dan druipt het tussen je scherm en je omhuizing. Met als resultaat dat je TFT gek gaat doen.

Klopt daarom heb ik een spray op gel basis, dat is dus dikker en druipt niet. Werkt overigens geweldig. Het scherm wordt er mooi schoon van en het zorgt ervoor dat er minder snel stof aantrekt. Het heet Allsop Clearview Gel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 16 september 2004 @ 22:05:
[...]

Advies

Die doekjes zijn wel vochtig maar het spul verdampt enorm snel en het is te weinig om je notebook te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
ik zit met het volgende

Ik heb een D-link 624 en zoals al eerder vermeld op dit forum heb ik maar 11 mb aan snelheid nu heb ik de instellingen eens vergeleken met iemand die een 624 + heeft en de instellingen kloppen volgens die persoon maar bij hem stond iets van zijn router op channel 6 en hij meende dat je dit ook op je netwerkkaart zo moet installeren.

klopt dit zoja waar moet ik dit aanpassen en zoniet kan er mij iemand tips geven dat ik eindelijk aan 54 mb geraak want dat is nu niet het geval en ik zou dit graag weten.

Zijn er ook upgrades voorzien voor u netwerkkaart

de netwerkkaart is de volgende Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
malinwa schreef op 21 september 2004 @ 21:34:
ik zit met het volgende

Ik heb een D-link 624 en zoals al eerder vermeld op dit forum heb ik maar 11 mb 11mbit, geen 11mb aan snelheid nu heb ik de instellingen eens vergeleken met iemand die een 624 + heeft en de instellingen kloppen volgens die persoon maar bij hem stond iets van zijn router op channel 6 en hij meende dat je dit ook op je netwerkkaart zo moet installeren. Onzin

klopt dit zoja waar moet ik dit aanpassen en zoniet kan er mij iemand tips geven dat ik eindelijk aan 54 mb geraak want dat is nu niet het geval en ik zou dit graag weten. Kan niet

Zijn er ook upgrades voorzien voor u netwerkkaart Drivers ja

de netwerkkaart is de volgende Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter Dat is de standaard kaart ja.
Het is dus heel simpel.

Koop een 54mbit mini-pci kaart of pcmcia kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 21-09-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
leg me dan eens uit waarom als ik op internet ga en op de twee pckes naast elkaar klik kom ik aan die 11 en het kaartje is 54

welke driver is dit en mocht ik een nieuwe installeren moet ik dan gans de configuratie van de router en dergelijke ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
correctie kaartje is 11 maar kan dit niet dmv een upgrade naar 54 gaan zonder er een ander kaartje voor te moeten kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
malinwa schreef op 21 september 2004 @ 22:13:
leg me dan eens uit waarom als ik op internet ga en op de twee pckes naast elkaar klik kom ik aan die 11 en het kaartje is 54

welke driver is dit en mocht ik een nieuwe installeren moet ik dan gans de configuratie van de router en dergelijke ook doen
Sorry :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
malinwa schreef op 21 september 2004 @ 22:15:
correctie kaartje is 11 maar kan dit niet dmv een upgrade naar 54 gaan zonder er een ander kaartje voor te moeten kopen
Nee.

Intel 2100 3B = 11mbit zoals overal vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

malinwa schreef op 21 september 2004 @ 22:15:
Nope, je zult toch echt een nieuw kaartje moeten kopen als je sneller wilt. Verder moet je access point ook 54mbit zijn.

en RS_003 was me voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
offtopic:
Hey, it’s not a bug but a feature B)

• malinwa
volgende
vraagske
Ik heb everest home edition eens laten lopen voor mijn pc en ergens staat er een probleem en ik heb het volgende staan nl

AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van het grootte van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen

die doorvoergrootte is 256 mb

zou ik dit veranderen en zoja hoe en waarom ?

systeemgeheugen is 512 mb en grafische kaart 64 mb

Ik heb een probleemje met mijn usb poorten op mijn TM803LCib. Ik gebruik een cutie 2,5" externe HD via usb op backups te maken. Dat schijfje heeft zeker een usb 2.0 interface en elke keer ik het inplug in mijn laptop krijg ik de melding: " snel device op trage poort ....." Komt er blijkbaar op neer dat mijn usbports werken als 1.1 interface en niet als 2.0. Ik heb al geprobeerd via windows updates te doen van driver enzo, maar het blijft hetzelfde probleem.

Sinds ik winXP SP2 erop heb staan krijg ik als ik dat extern schijfje aansluit bijna altijd error: "stroompiek op usbhub, .......", die error kreeg ik bij SP1 dus nooit!! (ik gebruik geen externe voeding omdat voeding op schijfje via ps2 poort gaat, hetgeen ik dus ni heb.....).

Weet iemand hoe je die usbinterface van 1.1 naar 2.0 kan krijgen? Instelling windows, drivers, ......

Anoniem: 103587 schreef op 23 september 2004 @ 14:54:
Ik heb een probleemje met mijn usb poorten op mijn TM803LCib. Ik gebruik een cutie 2,5" externe HD via usb op backups te maken. Dat schijfje heeft zeker een usb 2.0 interface en elke keer ik het inplug in mijn laptop krijg ik de melding: " snel device op trage poort ....." Komt er blijkbaar op neer dat mijn usbports werken als 1.1 interface en niet als 2.0. Ik heb al geprobeerd via windows updates te doen van driver enzo, maar het blijft hetzelfde probleem.

Sinds ik winXP SP2 erop heb staan krijg ik als ik dat extern schijfje aansluit bijna altijd error: "stroompiek op usbhub, .......", die error kreeg ik bij SP1 dus nooit!! (ik gebruik geen externe voeding omdat voeding op schijfje via ps2 poort gaat, hetgeen ik dus ni heb.....).

Weet iemand hoe je die usbinterface van 1.1 naar 2.0 kan krijgen? Instelling windows, drivers, ......
Het probleem is dat je USB poort niet voldoende energie kan leveren aan je externe harddisk.
Dit is op te lossen door een usb hub met voeding óf door een usb kabeltje zo te splitten dat er 2 stekkertjes aan zitten die uit beide poorten stroom trekken. Let er wel op dat je alleen de +5 volt en ground verbindt bij één van de stekkertjes.

Dus dat mijn laptop op dat moment als usb1.1 interface werkt ipv usb 2.0 ligt volgens jou ook aan het feit dat mijn interne usb hub niet genoeg stroom kan leveren? Hmm, ik zal het thuis anders eens testen met mijn externe HD die apart gevoed is. Ik gebruik die nu altijd met via firewire, maar zal deze avond eens proberen via usb, dan zou dat normaal wel moeten lukken?! Laat ons hopen, dan ben ik al zeker dat het geen probleem aan mijn laptop is. Cutieschijfje is enkel backup voor op mijn werk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het gisterenavond eens getest en het klopt inderdaad, usb 2.0 heeft blijkbaar meer stroom nodig dan usb 1.1. Mits externe voeding werkt dat schijfje wel tegen hoge datasnelheid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40
Ik wil een linuxdistro op mijn laptop (Travelmate 800) en ik heb fedora, suse, slackware en debian al geprobeerd. en alles krijg ik werkend behalve mijn wlankaartje. Die knop om hem te activeren krijg ik maar niet aan de gang ook niet met de driver van die hotkey voor linux.

Zijn er hier mensen die wifi wel aan de gang hebben gekregen onder linux?
Zoja kan iemand mij een hint geven.

[ Voor 3% gewijzigd door hr15 op 28-09-2004 11:54 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste