Goed ik ben nu al een tijdje bezig met het zoeken voor een opvolger van mijn Acer Travelmate 800LCiB. Ik heb daar heel veel gekloot mee gehad, zie voor dat verhaal ([rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml]). Nu heb ik gelukkig vrij snel een desktop gekocht, dus ik heb niet te lang zonder computer gezeten. Maar toch het leverde heel veel frustratie op. Uiteindelijk heb ik van Acer vervanging gekregen, en die ga ik verkopen. Oorspronkelijk wilde ik mijn desktop houden en geen nieuwe laptop kopen. Nu ben ik echter toch van plan om die desktop weer te verkopen. Dan kan ik weer lekker buiten zitten en dan kan ik me laptop ook meenemen naar het buitenland (ga van januari tot juli 2006 naar het buitenland).
Dus ik wil toch weer een laptop, mijn eisen zijn:
• A-Merk (oftewel goede constructie & goede garantie)
• 12 of 14 inch scherm (oftwel een lichte en compacte laptop, maar incl. optical drive, HD, normale centrino etc.)
• 1200 tot max. 1400 euro (betaalbaar)
daarnaast wil ik graag:
• mooi design
• snelle HD
• DVI poort
• breedbeeld scherm
Dit zijn ze:
Apple Powerbook
Een waardige outsider, de Apple powerrrbook:

Pro: DVI, design, bouwkwaliteit, HD 5400 rpm
Con: Mac OS X, 1 jaar garantie
Prijs: 1430 euro incl. verzend(studenten korting)
MSI 260
Tot voor kort de favoriet, de winner:

Pro: klein, design, 2 jaar garantie (wat voor is onduidelijk), breedbeeld
Con: MSI (relatief onbekend wbt garantie/bouwkwaliteit), geen s-video, geen bluetooth
Prijs: 1200 euro
Dell Latititude D610
Begint toch ook wel interessant te worden, alleen best lelijk:

Pro: 3 jaar next business day on site garantie, 7200 rpm HD
Con: lelijk, relatief groot
Prijs: wisselt, ongeveer 1250 euro
HP Pavillion DV1275EA
Tja, dit is best een buitenbeentje:

Pro: best strak design
Con: erg veel tekst op de notebook, 1 jr garantie, zwaarste van het stel met 2,5 kg
Prijs: 1275 euro
Er zijn behoorlijk wat kandidaten, en ik kom er helemaal niet uit. Toch maar iets groter en meer functies, toch maar iets lelijker design en dan meer garantie, toch maar een strakker scherm. Ik kom er gewoon helemaal niet uit! Daarnaast hebben jullie misschien nog kandidaten die ik kan toevoegen.
Help me, please! Alvast bedankt voor jullie hulp
.
Update:
Ik neig nu heel erg naar de Dell D610, waarom, nou:
- 3 jaar next-business-day-on-site garantie (en goede ervaringen met Dell)
- goede specs
- port replicator met DVI voor maar 160 euro, dat is ideaal aangezien ik veel werk met een los scherm (Dell 20 inch), muis en tobo
Ik ga morgen maar eens even een offerte laten maken, en hopen dat ik er wat vanaf kan snoepen
. Overigens is de precision M20 precies dezelfde laptop, maar dan met een prof. grafische kaart.
Dus ik wil toch weer een laptop, mijn eisen zijn:
• A-Merk (oftewel goede constructie & goede garantie)
• 12 of 14 inch scherm (oftwel een lichte en compacte laptop, maar incl. optical drive, HD, normale centrino etc.)
• 1200 tot max. 1400 euro (betaalbaar)
daarnaast wil ik graag:
• mooi design
• snelle HD
• DVI poort
• breedbeeld scherm
Dit zijn ze:
Apple Powerbook
Een waardige outsider, de Apple powerrrbook:

Pro: DVI, design, bouwkwaliteit, HD 5400 rpm
Con: Mac OS X, 1 jaar garantie
Prijs: 1430 euro incl. verzend(studenten korting)
MSI 260
Tot voor kort de favoriet, de winner:

Pro: klein, design, 2 jaar garantie (wat voor is onduidelijk), breedbeeld
Con: MSI (relatief onbekend wbt garantie/bouwkwaliteit), geen s-video, geen bluetooth
Prijs: 1200 euro
Dell Latititude D610
Begint toch ook wel interessant te worden, alleen best lelijk:

Pro: 3 jaar next business day on site garantie, 7200 rpm HD
Con: lelijk, relatief groot
Prijs: wisselt, ongeveer 1250 euro
HP Pavillion DV1275EA
Tja, dit is best een buitenbeentje:

Pro: best strak design
Con: erg veel tekst op de notebook, 1 jr garantie, zwaarste van het stel met 2,5 kg
Prijs: 1275 euro
Er zijn behoorlijk wat kandidaten, en ik kom er helemaal niet uit. Toch maar iets groter en meer functies, toch maar iets lelijker design en dan meer garantie, toch maar een strakker scherm. Ik kom er gewoon helemaal niet uit! Daarnaast hebben jullie misschien nog kandidaten die ik kan toevoegen.
Help me, please! Alvast bedankt voor jullie hulp
Update:
Ik neig nu heel erg naar de Dell D610, waarom, nou:
- 3 jaar next-business-day-on-site garantie (en goede ervaringen met Dell)
- goede specs
- port replicator met DVI voor maar 160 euro, dat is ideaal aangezien ik veel werk met een los scherm (Dell 20 inch), muis en tobo
Ik ga morgen maar eens even een offerte laten maken, en hopen dat ik er wat vanaf kan snoepen
[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 14-06-2005 00:07 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."