Acer Travelmate 80x topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.085 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb een vraagje over de Travelmate. Ik ben van plan er één te kopen, maar ik wil em ook kunnen gebruiken om te gamen.. (nu geen discussie of dat wel of niet kan op laptops, ik hoef namelijk niet extreme performance te kunnen gamen..). Maar om nu met zo'n touchpad te muizen :r ..

Ik vroeg mij dus af, of het mogelijk was om een USB Muisje erin te prikken? Ik heb al gesearched, maar vind er eigenlijk nix over terug.

Oh, en dan nog iets:
Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Leuk zo'n externe monitor, maar hoe en wat? TV-out? CRT? TFT/LCD? Dat kan ik hier neit echt uit opmaken, en op de link die je gaf zag ik ook maar weinig.. (niet om je openingspost te bashen hoor, deze was namelijk heel mooi ;))

[ Voor 47% gewijzigd door DrSnuggles op 24-06-2003 09:11 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
ik krijg hem vandaag binnen en zal er wel meteen UT2003 en Generals opzetten.. schijnt dus dat dat allemaal super draait... en nee.. je gaat natuurlijk niet een FPS met een touchpad spelen :P tuurlijk pak je een USB muis!! zelf heb ik de MX700 erbij besteld (draadloos en optische MX technologie) maar anderen geven de voorkeur aan de kleinere optische MX300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Iemand al de nieuwe ATi Catalyst 3.5 driver geprobeerd..??

meuktracker: ATi Catalyst 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Reignman schreef op 24 June 2003 @ 09:09:
ik krijg hem vandaag binnen en zal er wel meteen UT2003 en Generals opzetten.. schijnt dus dat dat allemaal super draait... en nee.. je gaat natuurlijk niet een FPS met een touchpad spelen :P tuurlijk pak je een USB muis!! zelf heb ik de MX700 erbij besteld (draadloos en optische MX technologie) maar anderen geven de voorkeur aan de kleinere optische MX300...
draadloos muizen met een laptop is dus niet aan te raden, moet je een muis + receiver in je tas pakken als je op stap gaat...
ik raad de mx-500 aan, die ik ook heb gekocht...

ik heb 3.5 geinstalleerd en ze werken prima, merk geen verschil in snelheid of beeldkwaliteit, maar dat terzijde :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar lang twijfelen ben ik ook van plan om de Acer - TM 800LCi / LX.T2506.076 te kopen. Waar ik nu nog een beetje over zit te twijfelen is de plek waar ik hem wil kopen. Ik ben hier al bij de lokale dealers geweest, maar die vragen er 1899 a 1999 euro. Op het Internet zie ik hem rond de 1550 euro. Dit is natuurlijk een vreselijk groot verschil in prijs, maar ook in de service lijkt mij. Na dit forum te hebben doorgelezen kwam ik erachter dat je bij eventuele storingen aan het apparaat beter contact op kan nemen met Acer zelf, in plaats van de dealer.
Is het zo dat je de garantie procedure helemaal buiten de dealer om kan spelen, want dan maakt het helemaal niet uit waar ik hem koop, als het maar de goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:20

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 10:28:
Naar lang twijfelen ben ik ook van plan om de Acer - TM 800LCi / LX.T2506.076 te kopen. Waar ik nu nog een beetje over zit te twijfelen is de plek waar ik hem wil kopen. Ik ben hier al bij de lokale dealers geweest, maar die vragen er 1899 a 1999 euro. Op het Internet zie ik hem rond de 1550 euro. Dit is natuurlijk een vreselijk groot verschil in prijs, maar ook in de service lijkt mij. Na dit forum te hebben doorgelezen kwam ik erachter dat je bij eventuele storingen aan het apparaat beter contact op kan nemen met Acer zelf, in plaats van de dealer.
Is het zo dat je de garantie procedure helemaal buiten de dealer om kan spelen, want dan maakt het helemaal niet uit waar ik hem koop, als het maar de goedkoopste is.
Klopt, het prijsverschil is soms erg groot... Hier in Emmen is ze 800LCi 1999euro. Dus ik heb hem via Internet besteld omdat me het wel 400 euro scheelt :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Kunnen de mensen die de nieuwste revisie hebben ook hun TV-out testen?

Ik wil namelijk weten of die nog steeds de problemen heeft van de vorige revisie.

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Hamlet schreef op 24 June 2003 @ 11:35:

Ik wil namelijk weten of die nog steeds de problemen heeft van de vorige revisie.
ik heb de oude revisie, maar nog nooit problemen gehad met de TV-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hoe kun je herkennen dat het een nieuwe revisie is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

j-w schreef op 24 June 2003 @ 11:37:
[...]

ik heb de oude revisie, maar nog nooit problemen gehad met de TV-out
Hoe goed is die tv-ou eigenlijk? Kun je hem trouwens ook instellen op de native TV-res (758*400 ofzo)?
Is het vergelijkbaar met de TV-out van Nvidia kaarten (alles wat ik daarvan heb gezien is altijd brak geweest, maar heb nog geen hele nieuwe gezien), of meer met de kwaliteit van Matrox of een hollywood+ kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:57

Tubbietje

Illegaal!

Ik heb de nieuwe revisie en heb een divxje gekeken op de tv, maar heb dus nergens last van gehad met slecht beeld ofzo... gewoon vergelijkbaar met mijn XFX Geforce Ti4200 en Matrox G400!

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tarod schreef op 24 June 2003 @ 12:13:
[...]

Ik heb de nieuwe revisie en heb een divxje gekeken op de tv, maar heb dus nergens last van gehad met slecht beeld ofzo... gewoon vergelijkbaar met mijn XFX Geforce Ti4200 en Matrox G400!
En de res is de tv res? Dus geheel beeldvullend enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 23 juni 2003 @ 19:22:
[...]

Nokia 6610 hier, geen probleem. Ik moest wel ff m'n IR poort aanzetten in het bios, maar ik neem aan dat je dat wel gedaan hebt.. Kun je bijvoorbeeld wel je telefoon als modem gebruiken?
Jah, hij staat aan in de bios. Hij herkent hem ook, en ik kan het schermpje ook openen om bestanden te verzenden, alleen dan als ik wat over wil zetten dan weigert ie. Heb JPEG's verkleind tot juiste formaat maar blijft weigeren, vet strange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vinden jullie de verlichting van het scherm van de 800? De lichtbron zit zo te zien aan de onderkant, waardoor de bovenkant een stuk donkerder oogt dan de onderste helft. Vindt niemand dit storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reignman schreef op 24 June 2003 @ 09:42:
Iemand al de nieuwe ATi Catalyst 3.5 driver geprobeerd..??

meuktracker: ATi Catalyst 3.5
bij elke update ivm vga krijg ik INF Files not detected.. heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 14:36:
[...]

bij elke update ivm vga krijg ik INF Files not detected.. heel raar
1. oude drivers uninstallen
2. reboot
3. nieuwe installeren met patje patch
5. control panel installeren
6. reboot
5. kloar :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

paar probleempjes hier...

1. usb devices worden niet direct herkent in windows (pas na een reboot)
dus: muis erin...doet niet...opnieuw opstarten met muis erin -> doet wel

2. wanneer de laptop een lange tijd uit is geweest, doet-ie na een eerste poging tot opstarten niets (zwart scherm)....na het ontkoppelen van de accu doet-ie wel weer goed...

help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Wat is lange tijd? Paar uren, paar dagen? Ik heb er de batterij nog nooit langer dan een nacht laten inzitten eigenlijk, die laptop staat op men bureau en ik heb een gevoelig gehoor dus ik hoor die pieptoon vrij goed. Lijkt ook altijd maar luider te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 13:24:
[...]

Jah, hij staat aan in de bios. Hij herkent hem ook, en ik kan het schermpje ook openen om bestanden te verzenden, alleen dan als ik wat over wil zetten dan weigert ie. Heb JPEG's verkleind tot juiste formaat maar blijft weigeren, vet strange
Kun je wel internetten via je 6100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideSwipe_XP schreef op 24 juni 2003 @ 08:36:
Ik heb even een vraag:

Ik heb ook de laptop gekocht.. Nu zit er een wireless adapter bij.. Is deze geintergreerd of is het net als op de beginpost, dat deze in een MiniPCI poort moet? En aan welke snelheid moet ik denken dan? Is een dingetje wat ik niet echt helemaal begrijp. :)
De WiFi zit in een MiniPCI-slot, en bij mij zit er een 802.11b in (10 Mbps/s), maar ik heb gehoord/gelezen dat er in sommige een 802.11a/b kaartje in zit (54/10 Mbps/s). Voordeel van zo'n MiniPCI-slot is natuurlijk dat je dat kaartje kunt verwisselen. Ik heb begrepen dat er al 802.11b/g (10/54 Mbps/s) MiniPCI-kaartjes verkrijgbaar zijn en ik neem aan dat je die gewoon in het MiniPCI-slot van de Acer kunt prikken. Dan hou je je PC-Card slot tenminste vrij ;)

Overigens meen ik wel dat bij het gebruik van een 54 Mbps/s kaartje in welke vorm dan ook, in de praktijk de effectieve snelheid niet veel hoger ligt dan zo'n 20 Mbps/s, en in combinatie met een 'b' client zelfs nauwelijks boven de 10 Mbps/s uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

1 nacht is al genoeg...
pieptoon heb ik geen last van, kan er aan liggen dat ik de nieuwe revisie heb, maar ook omdat ik er een andere HD in heb gestopt (travelstar 5400rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 24 juni 2003 @ 16:21:
[...]

1 nacht is al genoeg...
pieptoon heb ik geen last van, kan er aan liggen dat ik de nieuwe revisie heb, maar ook omdat ik er een andere HD in heb gestopt (travelstar 5400rpm)
Ik heb ook een pieptoon (denk ik), maar die hoor je echt alleen maar als je met je oor op het apparaat gaat liggen ter hoogte van de harddisk. 't geluid komt overigens niet van de harddisk vandaan, ik heb er nu een 80 GB HDD ingestopt, maar die pieptoon zit er nog steeds, alleen met je oor er bovenop, dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
kostte die 80 gig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er €209,50 ex. voor betaald, een IBM/Hitachi Travelstar. Alleen wel bij Tech Data ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 24 June 2003 @ 15:35:
[...]

Kun je wel internetten via je 6100?
Je bedoelt dat je op je laptop kan internetten via de 6100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Yep, werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niet geprobeerd. zal wel binnenkort ff doen als k r ff tijd voor heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
heb hem net binnen :P ziet er vet uit!!!

moet ik nu eerst de accu helemaal volladen terwijl de laptop uitstaat..?? (om de accu zo "gezond" mogelijk te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reignman schreef op 24 June 2003 @ 19:00:
heb hem net binnen :P ziet er vet uit!!!

moet ik nu eerst de accu helemaal volladen terwijl de laptop uitstaat..?? (om de accu zo "gezond" mogelijk te maken)
Gefeliciteerd :)

Maar tja, of het tegenwoordig nog steeds moet weet ik niet, maar ik laat elk apparaat met oplaadbare batterijen nog steeds altijd eerst 24 uur opladen. Kost me wel moeite om er niet meteen mee te spelen en het wordt steeds moeilijker aangezien bijna alles wat ik tegenwoordig koop wel een oplaadbare accu heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 24 June 2003 @ 15:04:
[...]

1. oude drivers uninstallen
2. reboot
3. nieuwe installeren met patje patch
5. control panel installeren
6. reboot
5. kloar :)
Ik snap er geen #@( van :) wat is patje patch, en welk control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:35:
[...]

nog niet geprobeerd. zal wel binnenkort ff doen als k r ff tijd voor heb
Met mijn Nokia 6510 werkt het in ieder geval prima: draadloos internetten. :D (Gewoon ff nokia modem-drivers installeren; nieuwe inbelverbinding maken in Windows en Nokia als modem selecteren; als inbelnummer *99# instellen, en je kan gewoon via GPRS op je laptop internetten! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 20:34:
[...]

Ik snap er geen #@( van :) wat is patje patch, en welk control panel?
Wat hij dus bedoeld, is de control panel van Ati, waardoor je heel leuk het logo in je taakbalk krijgt ;)

Hier kan je het vinden: http://mirror.ati.com/support/drivers/powered.html :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 23:35:
[...]

Wat hij dus bedoeld, is de control panel van Ati, waardoor je heel leuk het logo in je taakbalk krijgt ;)

Hier kan je het vinden: http://mirror.ati.com/support/drivers/powered.html :P
oh, dat logo sloop ik er altijd meteen weer uit...
het gaat me er vooral om dat je direct je tv-out kan inschakelen en beeldkwaliteitsaanpassingen kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 12:41
uhmmmm, wordt het niet tijd voor een deeltje 3? Begint weer erg vol te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij 1000 posts pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaP.NeT schreef op 23 June 2003 @ 23:03:
Ik zie net op de internationale site van Acer, dat er een TM 660 wordt uitgebracht, ook hiervan is een complete demo te zien. Ook lijken op het eerste gezicht de 660 en 800 exact op elkaar qua specs, het enige wat verschilt is dat de 660 óók nog eens een memory-card reader heeft ingebouwd. Maar als het klopt wat ik allemaal zie, kkon alleen nog maar in de vergelijkingstabel kijken, want specs zijn nog nergens overzichtelijk te vinden, waarom heeft men het dan niet de TM 850 of 900 of iets dergelijks genoemd. In de tabel te zien is het ook helemaal voorbereid op een dvd-writer. Wie weet hier al meer van? Klopt het dat ze nagenoeg gelijk aan elkaar zijn? Zal hij goedkoper worden, omdat het een lager typenummer heeft? Ik ben verrast. :/ :?

http://global.acer.com/products/notebook/index.htm en dan met name de virtual tours.
Als je goed kijkt, zul je vinden dat de 660 gebruik maakt van de 855GM chipset, niet van de 855PM, zoals de TM 800.
De G staat voor grapics, m.a.w. (Intel) internal graphics, en dus shared videomemory, dus mindere prestaties.
Als de memorycard reader voor jou belangrijker is dan prestatie, laat je dan niet weerhouden...
Zo, genoeg over de off-topic 660... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Heb juist TM800 bestelt.
Maar hoe lang moet je die opladen voor de eerste keer? 12, 24 uur? of nog anders?
Zou niet graag hebben dat ik de batterij mol :p
(Heb manual al gelezen die op ftp-site staat, maar daar staat niets in :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Mix-o-math-oze schreef op 25 juni 2003 @ 12:34:
Heb juist TM800 bestelt.
Maar hoe lang moet je die opladen voor de eerste keer? 12, 24 uur? of nog anders?
Zou niet graag hebben dat ik de batterij mol :p
(Heb manual al gelezen die op ftp-site staat, maar daar staat niets in :'( )
accu is al een deel opgeladen...gewoon laptop achter stroom, aanzetten en beginnen...opladen gebeurt tussendoor :)

een voordeel van li-ion accu's is juist dat ze niet eerst volledig moeten worden opgeladen en leegezogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 25 June 2003 @ 12:37:
accu is al een deel opgeladen...gewoon laptop achter stroom, aanzetten en beginnen...opladen gebeurt tussendoor :)

een voordeel van li-ion accu's is juist dat ze niet eerst volledig moeten worden opgeladen en leegezogen...
Dat van dat leegzuigen klopt, dat moet met Li-Ion accu's inderdaad niet doen, alleen van dat volledig opladen krijg ik nog wel vaak te horen dat je dat beter wel kunt doen. Ben toch wel benieuwd hoe dat nou precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 20:55
Mocht een notebook uitkiezen omdat ik geslaagd was, en het is de TM803Cli geworden :D Weet dat de 1.6Ghz op zich zn prijs niet waard is, maar gelukkig betaal ik het zelf niet ;)
Mag hem waarschijnlijk vrijdag of zaterdag ophalen bij PCSnel :)
Voor zover ik gehoord heb was dat volledig opladen en leegzuigen van een verouderd accusoort, maar goed, de details weet ik ook niet helaas. Ik stop m eerst lekker in t stopcontact maar zal mezelf wel niet in kunnen houden om 'm uit te laten staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Klopt het dat de acer800 niet helemaal op 100% cpu kracht draait? ook als de steker er in zit..

Ik hoorde dat je ergens kan instellen hoeveel cpu kracht hij mag gebruiken bij accu en op stroom enz.
klopt dit? centrino is toch 6 speedstep ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Wanneer je powerprofile op always On zet dan zal hij volledige cpu gebruiken, bij minimum power saving ook. Bij de andere schakelt hij terug naar rond de 600 MHz en schaalt wanneer hij meer power nodig heeft.
Sommige mensen zeggen dat hun laptop morse code geluidje maakt wanneer ze op een site met flash of iets dergelijks zitten. Wel, wanneer de speedstep actief is is er een lichte pieptoon te horen wanneer je je hoofd tegen het keyboard houdt. Wanneer hij veel cpu kracht nodig heeft en dus aan 1300 MHz werkt dan hoor je ipv die piep een gepruttel, vergelijkbaar met morse code. Test maar door eerst op bvb Presentation te zetten en daarna op Always on.
Op www.thomyonline.de is het programmatje speedstep XP te vinden waarmee je zelf de speedstep settings kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energieschema's kun je instellen bij energiebeheer in het configuratiescherm. Of daar bij een centrino ook instellingen voor speedstep bij staan, weet ik niet. Ik moet mijn 800 nog bestellen.
Volgens mij klopt 6 wel, bij een 1.6 althans... Zonder stroom moet ie op 600 Mhz kunnen draaien volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik heb nu met 3D mark 2003 deze score: 961

nu ga ik even op max testen :P

update:
Wat ik nu in eens zie :'(
Onder aan me scherm bij het acer logo dit plastic zit los van het scherm aan de linker en rechter kant zit het wel vast het lijkt wel of het los gaat door de warmte......

Hebben jullie dit ook er zit wle 2mm ruimte tussen :(

Hebben jullie dit ook?

[ Voor 70% gewijzigd door Qorne op 25-06-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

jup :)

over de speedstep...
ik heb speedswitch zo in gesteld dat-ie altijd op 1,3ghz draait als-ie aan het snoertje hangt...
'on the road' mag-ie van mij speedsteppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

hoe stel je dat prcies in mooody?
wat heb ik vandaag ik vraag en 2min later is het al gefixt :(

[ Voor 52% gewijzigd door Qorne op 25-06-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door deze topic ben ik toch wel zeer geinteresseerd geraakt in de 800LCi. Nu is er ook nog de Acer TM533LCi . Dit doet mij twijfelen. Deze laatste heeft geen Centrino technology echter wel een floppy disk drive. Kunnen jullie mij de duidelijke verschillen in gebruik geven tussen beiden zodat ik mijn keuze kan maken?
Dank.
groetjes,
Ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 20:07:
Door deze topic ben ik toch wel zeer geinteresseerd geraakt in de 800LCi. Nu is er ook nog de Acer TM533LCi . Dit doet mij twijfelen. Deze laatste heeft geen Centrino technology echter wel een floppy disk drive. Kunnen jullie mij de duidelijke verschillen in gebruik geven tussen beiden zodat ik mijn keuze kan maken?
Dank.
groetjes,
Ellen
eerst is er de vraag of je spellen speelt...zo nee, dan is de keus makkelijk en kies je voor een Asus M3700N :)

als je dat wel doet, is de Acer 800LCi erg geschikt...ook als allround laptop
ik zou sowieso geen laptop meer kopen zonder centrino processor, omdat je dan jezelf te kort doet...zeker ook omdat de centrino's nu niet zo veel duurder meer zijn als de andere procs...

een floppy drive mag natuurlijk nooit de doorslag geven...
als je bestanden wil overzetten, gebruik je "tegenwoordig" gewoon een usb pendrive :)

als je meer wil weten, voeg me maar toe (mocht je msn hebben), komen niet zoveel meiden op GoT en zeker niet met dezelfde naam als mijn vriendin :>

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 25-06-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is niet voor spelletjes, de notebook. het is voor internetten en e-mailen draadloos in huis of lekker buiten, comm. software, foto's erop bewaren, word dokumenten etc . Eigenlijk als desktop-vervanger. Als mijn pc nu aan het eind geraakt denk ik niet dat ik meer overga naar een nieuwe desktop.
De Asus M3700N? Is deze sneller dan de Acer800 voor op internet en gewoon gebruik?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 21:32

reiker

dan jij!

De Asus M3700N is uitgerust met een 1,5GHz Pentium-M processor, dus hij zal vast iets sneller zijn dan de Acer TM800, die het met een 1,3GHz moet doen...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 20:25:
het is niet voor spelletjes, de notebook. het is voor internetten en e-mailen draadloos in huis of lekker buiten, comm. software, foto's erop bewaren, word dokumenten etc . Eigenlijk als desktop-vervanger. Als mijn pc nu aan het eind geraakt denk ik niet dat ik meer overga naar een nieuwe desktop.
De Asus M3700N? Is deze sneller dan de Acer800 voor op internet en gewoon gebruik?
de m3700N is sneller, kleiner, steviger, mooier en goedkoper :)

maar omdat ik een goede 3d-kaart nodig had (vooral voor 3d modelling en af en toe fifa :P) heb ik de 800LCi gekocht en heb er geen spijt van...

maar als je echt een mooie, kleine en betaalbare design laptop wil is de M3700N de beste keus...punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 20:25:
Ik heb de mijne (TM800) nu een maand. Heb 'm in de eerste instantie gekocht als computer 'erbij' en om 'm overal te kunnen gebruiken, maar ik ben er zo geweldig tevreden mee, dat ik 'm nu compleet als desktop-vervanger gebruik. Heb m'n desktop nu zelfs maar helemaal uit elkaar gesloopt, en de harddisk in zo'n USB 2.0 box gestopt, en aan m'n Acer gehangen.

Ik zou op dit moment inderdaad niet meer voor iets anders dan een 'Centrino-processor' kiezen, vind het een hele stap vooruit vergeleken met voorgaande processors, hij is behoorlijk snel, verbruikt weinig stroom zodat je ook zonder netsnoer vrij lang kunt werken, maar hij is bovenal fluisterstil, dat vind ik misschien nog wel het grootste voordeel, ik zou nu al niet meer anders willen.

Als ik de specs van de TM533LCi bekijk zie ik dat deze 1 USB poort minder heeft, maar 1 PC-Card slot meer. Daarentegen weer geen security-card, maar dat lijkt me niet zo'n gemis. Wat wel een groot verschil is vind ik het scherm. Die TM533 gaat maar tot een resolutie van 1024x768 terwijl de TM800 tot 1400x1050 gaat. Er past dus veel meer informatie op dat scherm en dat vind ik zeker geen overbodige luxe. Ook wat dat betreft zou ik niets anders meer willen.

't-is dus denk ik wel duidelijk welke ik zou nemen (en genomen heb ;) ), maar ben er dan ook niet voor niets nog elke dag heel erg blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie. Voor zover ik kan bezien zit er geen bluetooth op de Asus3700N,maar ik weet niet of dit een gemis is. Heb het nooit nodig gehad. Tjonge de keuze valt nu niet meer mee. Ik kwam de M2000N van Asus ook al tegen. Nu gaat het tussen dezen toch echt 1 worden.
Wat wel handig is van de Acer800 denk ik de Dual view.
En een cardreader voor een SM/CF kaart is ook wel fijn als dat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 22:47:
Dank jullie. Voor zover ik kan bezien zit er geen bluetooth op de Asus3700N,maar ik weet niet of dit een gemis is. Heb het nooit nodig gehad. Tjonge de keuze valt nu niet meer mee. Ik kwam de M2000N van Asus ook al tegen. Nu gaat het tussen dezen toch echt 1 worden.
Wat wel handig is van de Acer800 denk ik de Dual view.
En een cardreader voor een SM/CF kaart is ook wel fijn als dat er in zit.
Ehm... die cardreader in de Acer is niet om een SM/CF-kaart te lezen, maar is een extra methode om de laptop te beveiligen. Je krijgt bij aankoop 2 creditcardformaat kaartjes en je kunt er extra kaartjes bijkopen. Als je de functie inschakelt kun je alleen nog met de computer werken als je er zo'n kaartje instopt, zonder kaartje doet-ie niets. Op zich een leuke extra, hoewel ik toch liever gezien had dat ze in plaats daarvan een 2e PCCard-slot erin gestopt hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 15:12:
Volgens mij klopt 6 wel, bij een 1.6 althans... Zonder stroom moet ie op 600 Mhz kunnen draaien volgens mij....
Hmm... da's uniek, bij mij doet-ie zonder stroom helemaal niks :{ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik had een vraag ik ben van plan om de 1.6ghz versie van TM80x te kopen, alleen met wat voor processor is deze vergelijk een Pentium 4 1.6ghz? Ik de laptop gebruiken voor het nodige programmeer (vmware, vs.net, delphi etc.) en design werk (softimage, photoshop etc.) is deze hier goed voor?

Verder vraag ik me toch af of ik met de ingebouwde videokaart ook al ben ik geen spelfanaat (soms Civ3, Simcity achtige spellen) toch nog eens een leuk spelletje kan spelen over 2jaar (afschrijving ;))

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 25-06-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 12:41
alienfruit schreef op 25 June 2003 @ 23:21:
Ik had een vraag ik ben van plan om de 1.6ghz versie van TM80x te kopen, alleen met wat voor processor is deze vergelijk een Pentium 4 1.6ghz? Ik de laptop gebruiken voor het nodige programmeer (vmware, vs.net, delphi etc.) en design werk (softimage, photoshop etc.) is deze hier goed voor?
2.5 Ghz pentium 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 10:28:
Ik geloof dat je inderdaad bij problemen rechtstreeks contact met Acer kunt opnemen, maar ik krijg een beetje de indruk dat ze vrij streng zijn bij Acer wat betreft omruilen etc. als ik zo de reacties over de problemen bij de eerste revisie zo lees, en ook de dead-pixel policy zou beter kunnen. En wat ik zeker een minpunt vind is dat betaalde 0900-nummer wat je dan moet bellen. Heb al eens een uur aan dat nummer gehangen |:(
Misschien is het verstandig om problemen eerst via de dealer proberen op te lossen en mocht dat niet lukken kun je altijd nog rechtstreeks met Acer contact opnemen.
Ik heb de mijne gekocht bij DeLaptopper, voornamelijk wegens de goede omruilgarantie. Mocht 'm namelijk omruilen als het scherm na een week nog niet zou bevallen wegens de hoge resolutie, iets waar andere winkels niet aan wilden beginnen. De verkoper had verstand van zaken en deed erg zijn best om een paar probleempjes zo goed mogelijk op te lossen. Ook dat heb ik helaas wel eens anders meegemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:48
Mooooody schreef op 25 June 2003 @ 20:16:
[...]

eerst is er de vraag of je spellen speelt...zo nee, dan is de keus makkelijk en kies je voor een Asus M3700N :)
als je dat wel doet, is de Acer 800LCi erg geschikt...ook als allround laptop
ik zou sowieso geen laptop meer kopen zonder centrino processor, omdat je dan jezelf te kort doet...zeker ook omdat de centrino's nu niet zo veel duurder meer zijn als de andere procs...

een floppy drive mag natuurlijk nooit de doorslag geven...
als je bestanden wil overzetten, gebruik je "tegenwoordig" gewoon een usb pendrive :)
Ik speel geen spellen, maar heb wel bewust voor de Acer gekozen.... Leuk dat er een snellere ( 3D ) kaart inzit, maar de belangrijkste reden voor mij is dat de Acer een 15" scherm heeft van 14.00*1050 en die Asus niet...
Het verschil van 1,3 of 1,5 GHz merk je in de praktijk niet, de grootte van je beeldscherm wel... Ik vind het prettig... Collega's van mij juist niet..

Ik denk dat wel 1 van de belangrijkste reden is waarom je deze Acer koopt, ipv de Asus 3700N... (afgezien van mooi en lelijk ;))

Ben het met je eens dat het eigenlijk wel een Centrino MOET zijn.... EN die floppy drive.. Nog niet gemist..
USB stick, of anders CD-RW werkt ook.. Helemaal mee eens.

@ Ellen .... Werk je liever met een 1400*1050 scherm of een kleiner scherm, Dat en een paar andere kleine dingen moet je voor jezelf afwegen.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat die Asus M3700N inderdaad, net als de Acer, ook een resolutie van 1400x1050 heeft, alleen dan op een scherm van 14,1". Vraag me af of dan de lettertjes niet te klein worden. Op een 15" vind ik het nog goed te doen, wel met een groter lettertype, maar weet niet of dezelfde resolutie op een 14" ook nog prettig leest. Maar goed, da's persoonlijk, en iets om van te voren rekening mee te houden. Dat was ook de reden voor mij om die Acer eerst 7 dagen op proef te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Qorne: Jij had toch een 'live' pixel??? :|

Ik was vanmiddag bij PCSNEL en die man vertelde mij dat als je een 'live' pixel in het midden zou hebben, dat hij dan binnen de garantie valt ;). Wou t ff melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de IEEE 1393 poort van de Travelmate kunnen testen? Ik wil namelijk hiervoor een kabel kopen en hiermee mijn Sony TRV camera op aansluiten. Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 01:15:
Heeft iemand al de IEEE 1393 poort van de Travelmate kunnen testen? Ik wil namelijk hiervoor een kabel kopen en hiermee mijn Sony TRV camera op aansluiten. Iemand tips? :)
Ehm, je bedoelt waarschijnlijk de IEEE 1394 poort (firewire)... :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 00:31:
@ Qorne: Jij had toch een 'live' pixel??? :|

Ik was vanmiddag bij PCSNEL en die man vertelde mij dat als je een 'live' pixel in het midden zou hebben, dat hij dan binnen de garantie valt ;). Wou t ff melden :P
De garantie van Acer of de garantie van PCSNEL (of hun speciale pixelgarantie), want volgens mij moet je bij Acer meerdere "dead" pixels hebben in het midden voor ze willen omruilen. Overigens heeft Qorne em daar waarschijnlijk niet gekocht :*)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Stiffener schreef op 25 juni 2003 @ 23:49:
[...]

Ik speel geen spellen, maar heb wel bewust voor de Acer gekozen.... Leuk dat er een snellere ( 3D ) kaart inzit, maar de belangrijkste reden voor mij is dat de Acer een 15" scherm heeft van 14.00*1050 en die Asus niet...
de Asus dus ook wel :)
inderdaad op een 14", maar hierop is alles nog prima te lezen heb ik gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 26 juni 2003 @ 04:16:
[...]

Ehm, je bedoelt waarschijnlijk de IEEE 1394 poort (firewire)... :P
Ja dat is im!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

alienfruit schreef op 25 June 2003 @ 23:21:

Verder vraag ik me toch af of ik met de ingebouwde videokaart ook al ben ik geen spelfanaat (soms Civ3, Simcity achtige spellen) toch nog eens een leuk spelletje kan spelen over 2jaar (afschrijving ;))
Zie ook de topic speciaal over de Centrino en P-M. ;)

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me dan vertellen welke van de onderstaande kabels ik dan moet kopen om mijn Acer TM aan te kunnen sluiten met een Digitale Camera? (lengte is niet van belang)

3 FireWire IEEE-1394 1.8m € 6,- 26-06
5 Firewire kabel 4-4 (1,8m) € 6,- 26-06
4 Firewire kabel 4-4 (3m) € 8,- 26-06
4 Firewire kabel 4-4 (5m) € 10,- 26-06
1 Firewire kabel 6-4 ( 1 m) € 4,- 21-06
6 Firewire kabel 6-4 (1,8m) € 6,- 26-06
5 Firewire kabel 6-4 (3m) € 8,- 26-06
4 Firewire kabel 6-4 (5m) € 10,- 26-06
6 Firewire kabel 6-6 (1,8m) € 6,- 26-06
4 Firewire kabel 6-6 (3m) € 7,- 26-06
1 Firewire kabel 6-6 (5m) € 19,- 26-06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 09:15:
Kan iemand me dan vertellen welke van de onderstaande kabels ik dan moet kopen om mijn Acer TM aan te kunnen sluiten met een Digitale Camera? (lengte is niet van belang)

3 FireWire IEEE-1394 1.8m € 6,- 26-06
5 Firewire kabel 4-4 (1,8m) € 6,- 26-06
4 Firewire kabel 4-4 (3m) € 8,- 26-06
4 Firewire kabel 4-4 (5m) € 10,- 26-06
1 Firewire kabel 6-4 ( 1 m) € 4,- 21-06
6 Firewire kabel 6-4 (1,8m) € 6,- 26-06
5 Firewire kabel 6-4 (3m) € 8,- 26-06
4 Firewire kabel 6-4 (5m) € 10,- 26-06
6 Firewire kabel 6-6 (1,8m) € 6,- 26-06
4 Firewire kabel 6-6 (3m) € 7,- 26-06
1 Firewire kabel 6-6 (5m) € 19,- 26-06
Hangt van je cam af. Als er op je cam net zo'n (kleine) firewire aansluiting zit als op de Acer moet je voor een 4-4 kabel gaan. Als je cam een grotere heeft moet je voor een 6-4 kabel gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net naar gekeken. Alleen als je niet weet wat klein of groot moet voorstellen gaat dit erg moeilijk. Ik heb een i-Link kabel nodig met DV in/out en een DV jack aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:33:
Ik heb er net naar gekeken. Alleen als je niet weet wat klein of groot moet voorstellen gaat dit erg moeilijk. Ik heb een i-Link kabel nodig met DV in/out en een DV jack aansluiting.
voor zover ik weet is dv in/uit op een camera dezelfde aansluiting als een 4-pins jack...dus je hebt een 4-4 kabel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:48
Mooooody schreef op 26 June 2003 @ 08:39:
[...]

Verdorie.. Niet wakker... :D :(
Nouja... Gaat lekker :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 01:15:
Ik heb m'n ipod er aan hangen....
En dit werkt dus heel lekker kan ik je zeggen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ik ga volgende week van maandad tot donderdag naar Rotterdam en mijn vraag is of iemand toevallig een winkel weet waar ik de Acer TM800 een beetje goedkoop kan krijgen? Ik koop 'm liever in de winkel dan dat ik 'm moet laten komen via de post weet je.. Dan zie ik gelijk of die goed is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in de pricewatch kijk. Staat er dat deze http://www.tabletpcs.nl/ in rotterdam zit. Maar ik weet niet of het een winkel is. Je kan ze anders ook mailen of ze een voorrraad hebben en of je dan mag kijken voor dat je gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 26 juni 2003 @ 08:39:
[...]

Jep, want ik heb die Asus dus, is perfect leesbaar :)

Ik heb juist voor Asus gekozen omdat ik 15" te groot vind en niets met 3D doe, speel ook geen spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

ps. Als je een laptop hebt met dode pixels en het valt niet onder de garantie dan kan je hem binnen 8 dagen terug sturen en zeggen dat je hem niet wil (reden geven hoeft niet eens) en je krijgt al je geld terug. Dat is de wet kopen op afstand. En als de winkel je daar niet op wijst (wat ze verplicht zijn) dan heb je 30 dagen.
Het aantal dagen weet ik niet precies, dan kan je opzoeken.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 14:06:
Als ik in de pricewatch kijk. Staat er dat deze http://www.tabletpcs.nl/ in rotterdam zit. Maar ik weet niet of het een winkel is. Je kan ze anders ook mailen of ze een voorrraad hebben en of je dan mag kijken voor dat je gaat kopen.
Gaat toch moeilijk worden om daar een laptop te halen.. Dit komt van hun site: "Wij verzenden alle producten onder rembours naar de gewenste locatie, afhalen is niet mogelijk."

Dusja dan toch maar bestellen denk ik.. Denk dat ik maar voor pcsnel ga.. hoor ik de meeste positieve ervaringen over in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 26 June 2003 @ 14:23:
ps. Als je een laptop hebt met dode pixels en het valt niet onder de garantie dan kan je hem binnen 8 dagen terug sturen en zeggen dat je hem niet wil (reden geven hoeft niet eens) en je krijgt al je geld terug. Dat is de wet kopen op afstand. En als de winkel je daar niet op wijst (wat ze verplicht zijn) dan heb je 30 dagen.
Het aantal dagen weet ik niet precies, dan kan je opzoeken.
Ja dat dacht ik ook, maar dat is bij bijna alle zaken alleen voor artikelen in ongeopende verpakking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus niet rechtsgeldig :)

Hoe kan je nou weten dat je ontevreden bent als je hem nog niet geprobeerd hebt :? Das dus nou die 1/3 online winkels die onzin vertellen, wat laatst ook op de FP stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 14:43:
Dat is dus niet rechtsgeldig :)

Hoe kan je nou weten dat je ontevreden bent als je hem nog niet geprobeerd hebt :?
Dat was uiteraard ook meteen mijn eerste vraag :)
Heb bleek een soort 'afkoelingsperiode' te zijn voor als je 'overhaast' een aankoop had gedaan, waar je iets later eigenlijk spijt van had gekregen.

Maar het blijft een vaag verhaal, ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe het nu precies zit. En dan niet in theorie, maar in de praktijk. Want om nu met een heleboel rompslomp je gelijk te moeten halen is ook niet plezierig.

In elk geval is het bij laptops heel moeilijk om zo'n winkel te vinden, zelfs bij een zaak als de Kijkshop, die normaal niet moeilijk doet over teruggeven, is die mogelijkheid niet standaard aanwezig.

Ik had bij De Laptopper het geluk om een geschikte verkoper te spreken, die mij zo'n garantie wel wilde geven, maar bij de meeste zaken die ik heb gesproken zou het me niet gelukt zijn, althans niet zonder vriendelijk te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Interessant over dat terugsturen. Maar dat is dus alleen bij winkels die uitsluitend via internet verkopen.

Want ik wil er namelijk een met uitgestelde betaling kopen en dat kan meestal niet met online winkels.

Door dat hele defecte pixels verhaal ben ik naar de Jewel Jade 8070 gaan kijken die ik in dezelfde configuratie voor iets goedkoper kan krijgen dan de Acer 800.

Het scherm van de Jewel is ook helderder, de fan is stiller, je kunt meteen een 5400rpm harddisk erin laten zetten, de CD drive is van Toshiba en in de praktijk sneller. En het is een recht toetsenbord, geen idee of dat een voordeel of een nadeel is, hij lijkt wel wat groter.
En als het goed is een echte Windows CD i.p.v. een restore CD (wel XP home, niet Pro, daar is een meerprijs voor). Je kunt hem ook zonder OS en waarschijnlijk met een ander OS kopen.

En dus het meest belangrijk; gratis 30 dagen pixelvrij garantie. Ik heb op GoT gelezen dat er soms in een paar weken nog dode pixels verschijnen.

Bij het Duitse C'T magazine is hij goed getest qua snelheid en kwaliteit (snelste van de 1,3GHz), ook de kwaliteit van de behuizing was prima (hij heet daar Bullman VK5, hij is ook onder andere namen te krijgen). VGA out vonden ze daar ook goed, zelfde als de Acer 800 en van een aantal andere Centrinos vonden ze dat minder goed.

Bij The Notebook Express kun je voor 119 Euro 3 jaar carry-in garantie krijgen inclusief diefstal, beschadiging door vallen etc. Klinkt als een goeie deal.

Alleen leek de verticale kijkhoek mij wat krap, maar misschien was me dat bij de andere notebooks niet opgevallen, moet ik nog eens extra naar kijken.
Ook leek de glidepad iets vertraagd te reageren.

Deze Jewel lijkt me op zich wel een concurrent voor de Acer 800. Jewel heeft niet zo'n goeie naam, maar toch lees ik hier met de Acer ook genoeg kwaliteits problemen. De Jewel is grappig genoeg door hetzelfde bedrijf samengesteld die ook de huidige Dell notebooks samenstelt (8500, D800 enz.)

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of de plaatselijke juwelier hier 'm ook verkoopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 15:25:
Ben benieuwd of de plaatselijke juwelier hier 'm ook verkoopt ;)
Heheh :) Ja, de naam klinkt ook niet echt cool eigenlijk :)

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het, dit topic gaat over de TM 800.
Voor de mensen die twijfelen tussen de TM 800 en de Asus, hier is echt een super review voor de Asus:

http://www.ixbt-labs.com/articles2/asus-centrino/

Voor de TM 800 kun je hier terecht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 20:17:
Ik weet het, dit topic gaat over de TM 800.
Voor de mensen die twijfelen tussen de TM 800 en de Asus, hier is echt een super review voor de Asus:

http://www.ixbt-labs.com/articles2/asus-centrino/

Voor de TM 800 kun je hier terecht :*)
Is wel erg offtopic he? ;)

De asus blijft een mooi dingetje, alleen jammer dat ie een slechtere grafische chip heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
Beste mensen,

Dan heb ik eindelijk mijn TMutjuh 8)

Bewijsje ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.janusz.cistron.nl/Image002.jpg

Zeer mooi apparaat, heb op het moment (op 1 ding na) nergens last van geen dead/live pixels (houwe zo) enz. enz.

Alleen dat ene ding he, hier komtie:

Ik kan verbinding maken met mijn Draytek Vigor 2600We, snelheid en bereik is allemaal prima. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ... om de zoveel minuten (3?) verbreekt'ie de verbinding en kan ik weer opnieuw verbinding maken (betekent dus dat op dat moment me internet wegvalt). Wat ik wel heb gedaan is bij Apparaatbeheer > Energie beheer van de W-lan kaart wat omhoog gedaan maar dit geeft geen verschil ...

Heeft iemand hierover de gouden tip ? BVD

Verder echt een top lapTOP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

QlimaX schreef op 26 June 2003 @ 21:58:
Beste mensen,

Dan heb ik eindelijk mijn TMutjuh 8)

Bewijsje ;) :

[afbeelding]

Zeer mooi apparaat, heb op het moment (op 1 ding na) nergens last van geen dead/live pixels (houwe zo) enz. enz.

Alleen dat ene ding he, hier komtie:

Ik kan verbinding maken met mijn Draytek Vigor 2600We, snelheid en bereik is allemaal prima. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ... om de zoveel minuten (3?) verbreekt'ie de verbinding en kan ik weer opnieuw verbinding maken (betekent dus dat op dat moment me internet wegvalt). Wat ik wel heb gedaan is bij Apparaatbeheer > Energie beheer van de W-lan kaart wat omhoog gedaan maar dit geeft geen verschil ...

:D ik heb de zelfde combinatie qua muis :)

[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 26-06-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
Damn was da plaatje toch nog zo duidelijk ;) Maar idd (vind et een mooie combo)

[ Voor 20% gewijzigd door QlimaX op 26-06-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik ga morgen acer gewoon even bellen die Dode pixel moet er gewoon uit ze sturen maar een nieuw scherm op ofzo.

Kan je die schermen zelf een beetje verwisselen? vast wel niet...
want ik wil niet dat die laptop helemaal stuk terug komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
Wat FL3Xxi3 al zei, die gast bij pcsnel zei dat je bij een dead/live pixel in het midden een nieuwe krijg ... dunno of het waar is (maar hij zij het wel kwas erbij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
QlimaX schreef op 26 June 2003 @ 21:58:

"Door Bazeman - Friday 20 June 2003 19:05

ik heb vandaag de Intel pro/wireless 2100 getest, deze werkt nu goed.

Ik heb alleen één probleem gehad met de connectie, deze viel om de paar minuten uit en Windows XP kwam dan daarna met de melding dat er een "wireless connection" aanwezig was. Door vervolgens op connect de drukken werd de verbinding weer gelegd. Niet echt handig. Na een poosje zoeken heb ik gelezen dat ik een Hotfix van Microsoft moest verwijderen, het gaat om: Hotfix Q815485

Dus mocht je problemen hebben met de connectie en deze hotfix is geinstalleerd, dan is het zeker aan te raden om dit te proberen, hier werkt het nu perfect..."

Helpt dit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QlimaX schreef op 26 June 2003 @ 22:36:
Wat FL3Xxi3 al zei, die gast bij pcsnel zei dat je bij een dead/live pixel in het midden een nieuwe krijg ... dunno of het waar is (maar hij zij het wel kwas erbij ;))
Is dat volgens hem de policy bij Acer, of is dat de policy bij PCSnel? En wat wordt er precies verstaan onder 'het midden van het scherm', want als je die zin letterlijk neemt is de kans op een nieuwe 1 op 1470000 ;)

Of het scherm makkelijk te vervangen is weet ik niet, maar er is een servicemanual te downloaden, zoals waarschijnlijk wel bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Laatst online: 04-07 12:07
pff net alles van topic 2 gelezen - uurtje zoet ermee.

paar vraagjes:

a) ik ben developper en XP mag er van mij niet op. Draait ie gewoon met W2K? (ook Linux zou ik graag installeren) Bluetooth hoeft niet voor me, WiFi wel voor trips naar UK.

b) bestaan er eigenlijk USB - 'ibm-nipples' als controllers? Touchpads vind ik een noodzakelijk 'evil' - die nipples zijn gewoon lekker. (alleen voor echt mobile gebruik anders koop ik me wel een USB-mini-track-balletje)

c) is de cpu nu wel of niet upgradebaar (ik kan aan boxed Centrino's geraken) - ik heb met Acer US gebeld (yes, niet duur) en die zeiden dat het niet kon. Maar ik zie niet goed waarom niet. (tenzij ze erop gesoldeerd zijn)

d) Zal die Homeworld 2 aankunnen ( :) ) (HL 2 zou ook leuk zijn)

e) nergens iets gelezen van geluids qualiteit. Ik heb ook nog een originele SBPro gehad en het geruis van dat ding. Never. Heeft iemand met een Line-Out hem op echte boxjes gezet? Een 'lichte' portable zoals die zal heel wat uurtjes mijn OGGjes moeten kunnen afspelen.

f) sterkte van het scherm: hoe wiebelig is die. Vrienden van me hebben allemaal IBM's en tja zo sterk verwacht ik het niet maar toch moet het tegen wat kunnen (reizen enzo).

g) kan je tijdens het burnen nog iets anders doen? Ik zelf zit op ene dual desktop en dat is dus a no-issue.

h) komen er in de volgende 6 maand nog grote mobile ontwikkelingen ? (zodat ie NOG goedkoper word. Ik kan hem aan <1500 euro krijgen).

Ik zit meestal op P&W of W&S dus hopelijk kan ik jullie daar evengoed helpen als jullie hier mij al hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hobbit_be schreef op 26 June 2003 @ 23:41:

paar vraagjes:
Bij de eerste keer starten kreeg ik een keuzemenutje of ik XP of Win2000 wilde installeren dus het zal wel mogelijk zijn (XP geinstalleerd)

Wat zijn IBM-nipples, zijn dat die pointsticks zoals op Toshiba? Helaas nog niet los verkrijgbaar gezien.

De CPU schijnt in een socket te zitten, dus 't zou moeten kunnen. Zijn die boxed CPU's trouwens makkelijk te krijgen en hoe duur zijn die?

Het scherm vind ik persoonlijk redelijk stevig, maar ik kan ze niet vergelijken met IBM.

Doe zelf tijdens het burnen wel eens wat anders, dus zou in principe moeten kunnen, naargelang wat je doet ;)

En 6 maanden is een lange tijd, zeker voor laptops, dus ik ga wel vanuit dat ze dan goedkoper zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

hobbit_be schreef op 26 June 2003 @ 23:41:

paar vraagjes
ik wil eigenlijk slapen, maar goed, snel ff dan :)

a) W2k en Linix moeten het ook prima doen
b) zou het niet weten, denk het eigenlijk niet...
c) denk van wel, zorg voor later...alleen de proc verwisselen over een tijdje schiet je toch niet zo gek veel mee op...
d) vast wel, ati9000 is ongeveer zo snel als geforce3 ti4200
e) kwaliteit uit boxjes is redelijk (wel beter dan de gemiddelde laptop), line-out kwaliteit is goed
f) scherm staat behoorlijk stevig...wiebelt amper als je 'm schudt
g) jup, buffer...
h) tuurlijk zal-ie over 6 maand goedkoper zijn (mits-ie nog verkocht wordt), maar over 6 maand kun je beter nog 6 maand wachten, want dan is de Centrino2 goedkoper etc etc ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Mooody op 27-06-2003 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:07:
[...]

Is dat volgens hem de policy bij Acer, of is dat de policy bij PCSnel? En wat wordt er precies verstaan onder 'het midden van het scherm', want als je die zin letterlijk neemt is de kans op een nieuwe 1 op 1470000 ;)
Hopelijk neem je niet alles letterlijk in het leven :+ , helaas kan ik hierop geen antwoord geven, ik ga straks weer naar pcsnel, kan het dan wel vragen. Overigens had ik die HOTfix niet geinstalleerd maar heb een tijdelijk oplossing, en dat is om de WEP encryptie uit te schakelen, werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 23:07:
[...]

Of het scherm makkelijk te vervangen is weet ik niet, maar er is een servicemanual te downloaden, zoals waarschijnlijk wel bekend is.
Garantie is zo : je moet je scherm in 9 vlakken verdelen zit in het middelste vlak een foute pixel krijg je garantie.
anders niet :P
of 4 foute pixels in 1 vlak zo iets is het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Laatst online: 04-07 12:07
Thx Mooooody En Recman. Begint er aardig interessant uit te zien. dat ie zo snel was als een GF3 4200ti - wow. Ik zit nog op een TNT :) Zal mijn centjes nog eens moeten natellen (want het is of een laptop of een desktop super-machientje - Dual MPX, Radeon..)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.