Acer Travelmate 80x topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 26 June 2003 @ 14:23:
ps. Als je een laptop hebt met dode pixels en het valt niet onder de garantie dan kan je hem binnen 8 dagen terug sturen en zeggen dat je hem niet wil (reden geven hoeft niet eens) en je krijgt al je geld terug. Dat is de wet kopen op afstand. En als de winkel je daar niet op wijst (wat ze verplicht zijn) dan heb je 30 dagen.
Het aantal dagen weet ik niet precies, dan kan je opzoeken.
Volgens mij zijn die 8 dagen, de afkoelingperiode, alleen van toepassing op webwinkels. Heeft de webwinkel ook een winkel, dan is dit niet van toepassing ook al heb je hem via de site besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 12:26:
Volgens mij zijn die 8 dagen, de afkoelingperiode, alleen van toepassing op webwinkels. Heeft de webwinkel ook een winkel, dan is dit niet van toepassing ook al heb je hem via de site besteld.
Tja, ik heb het vorige maand aan TakeItNow gevraagd, dat is volgens mij een webwinkel, maar die doen het ook niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb de indruk dat het keyboard rechtsonderaan ook wat los zit, vrij irritant wanneer je veel met pijltjestoetsen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

offtopic maar wel leuk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_icurve.jpg
Ik wil die graag voor mijn acer bestellen :), weten jullie toevallig of dit werkt met een acer? want het is eigelijk gemaakt voor Apple Powerbooks en Ibooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:11

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Zou hem vandaag krijgen :/ Wordt je wakker... Zie je een TPG busje verdwijnen aan de horizon :(

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

Klippy

Still Game

SideSwipe_XP schreef op 27 June 2003 @ 17:41:
Zou hem vandaag krijgen :/ Wordt je wakker... Zie je een TPG busje verdwijnen aan de horizon :(
Oei dat is kut ja.
Vooral omdat 't vrijdag is, kan je wachten tot maandag....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

LiquidSilver schreef op 27 June 2003 @ 18:16:
[...]

Oei dat is kut ja.
Vooral omdat 't vrijdag is, kan je wachten tot maandag....
dat is nou kloten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:55:
[...]
Zijn die boxed CPU's trouwens makkelijk te krijgen en hoe duur zijn die?
Niet gemakkelijk te vinden:

Intel Mobile Pentium M 1,3Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache 253.00 209.09
Intel Mobile Pentium M 1,4Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache 355.00 293.39
Intel Mobile Pentium M 1,5Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache 509.00 420.66
Intel Mobile Pentium M 1,6Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache 746.00 616.53

eigenlijk zijn het schandalig dure CPU's - die 1.6 is duurder dan een 1.8 Opteron! (en die laatste is rustig 3x zo snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hobbit_be schreef op 27 June 2003 @ 18:40:
eigenlijk zijn het schandalig dure CPU's - die 1.6 is duurder dan een 1.8 Opteron! (en die laatste is rustig 3x zo snel).
Pheeeew da's inderdaad niet goedkoop. Nou begrijp ik waarom het prijsverschil tussen de 1.3 en de 1.6 GHz Travelmate zo groot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Qorne schreef op 27 June 2003 @ 18:18:
[...]

dat is nou kloten >:)
Morgen is er nog een zaterdag ;) Ligt op postkantoor morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

SideSwipe_XP schreef op 27 June 2003 @ 19:04:
[...]

Morgen is er nog een zaterdag ;) Ligt op postkantoor morgen ;)
die zijn hier altijd op zaterdag dicht,

Maar om me eigen bericht maar ff de qouten, weet iemand of dit met een acer werkt?
Qorne schreef op 27 June 2003 @ 16:52:
offtopic maar wel leuk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_icurve.jpgIk wil die graag voor mijn acer bestellen :), weten jullie toevallig of dit werkt met een acer? want het is eigelijk gemaakt voor Apple Powerbooks en Ibooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Nu online

reiker

dan jij!

Wat is het en waarom denk je dat het niet zou werken? :P

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 20:55
Op welke power schemes hebben jullie WinXP staan? Want ik kan maar geen goeie krijgen voor een redelijke speedstep. Onder laptop/portable blijft hij op 1,6Ghz draaien en op Max Battery op 600Mhz (gaat dus niet hoger bij bv games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

reiker schreef op 27 June 2003 @ 21:29:
Wat is het en waarom denk je dat het niet zou werken? :P
misschien is de acer wel te groot/zwaar voor die 1337 houder :P

[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 27-06-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, inmiddels al velen in het bezit van de Acer Centrino? En, bevalt hij en wat is de snelheid van deze processor tov van de Mobile Intel Pentium 4 processor?

groeten,
ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 10:36:
En, inmiddels al velen in het bezit van de Acer Centrino? En, bevalt hij en wat is de snelheid van deze processor tov van de Mobile Intel Pentium 4 processor?

groeten,
ellen
Je zou afcourse even de FAQ kunnen lezen over het groeten, en de search gebruiken over de p4m / centrino. ( is zelfs in dit subforum nog een topic over )

En lees dit hele topic dan eens |:( 8)7

De Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.1 GHz XP 2500
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz ???
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz ???
1.6 GHz (Banias) 2.5 GHz ???
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz ???

Dit is het topic :X : [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]

[ Voor 48% gewijzigd door Roberto op 28-06-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

De meeste tweakers liggen nog te pitten denk ik ;)

Ik heb zelf nog geen Centrino, maar ik ben mezelf uitgebreid wezen informeren.

De 1.3 GHz Pentium M in de Acer 800 is ongeveer gelijk aan een 2.0GHz Pentium 4M. In de praktijk denk ik tussen de 1.8 en 2.2. GHz. De 1.6 GHz PM zou ongeveer gelijk zijn aan een 2.4 GHz P4M. Helaas is de 1.6 GHz Centrino veel te duur in verhouding.

Voor de rest is de snelheid boven op de 1.3GHz bijna nooit te merken, in dagelijks gebruik niet merkbaar (zelfs 600MHz powerstep valt kennelijk niet op), bij spellen is er nauwelijks verschil in de benchmarks. Alleen bij echt zwaar rekenwerk (3D renderen enzo) valt het verschil een beetje op (1.3 en 1.6 is natuurlijk ook niet zo heel veel verschil).

Daarbij is de CPU verwisselbaar, dus als de Pentium M los goed verkrijgbaar wordt voor een goeie prijs dan kun je hem alsnog upgraden.

De Acer Travelmate is voor de rest een prima machine, de prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend:

- Je krijgt enorm veel functionaliteit voor de prijs, 1400x1050 pixels 15 inch scherm, 2,67 Kilo licht lekker plat model, draadloos netwerk, Bluetooth, ATi Radeon 9000 met eigen 64MB geheugen, DVD/CDWriter combi drive, prima geluid (Soundblaster Pro compatible), 512MB geheugen, 40GB harddisk, Windows XP (Pro, soms Home, het is een recovery CD).

- De snelheid is prima en goed genoeg om nieuwe spellen zoals Unreal Tournament 2003 te spelen.
De meesten vinden het toetsenbord lekker werken, ook omdat het een beetje ergonomisch is, sommigen vonden de toetsen te klein, maar dat vind ik zelf onzin.
4 USB poorten is een groot pluspunt.
De ventilator gaat vrij zelden aan.
De accu is goed voor tot 5 uur bij licht gebruik. Er kan een extra accu bijgeplaatst worden.

Problemen die ik gelezen heb:

- Ietsje donker en weinig contrastrijk scherm. Maar de mensen hier op GoT zijn juist ontzettend tevreden met de kwaliteit van het scherm. Daarbij is het scherm volgens mij 'transflective' wat betekent dat het nog zichtbaar is als de backlight uitstaat, dus volgens mij is felle zon dan niet zo'n groot probleem.

- Onscherpe VGA en video uitgang. Of dit nu gefixed is in de recente revisie is mij niet echt duidelijk. De een vind de kwaliteit prima, de ander onscherp. In het Duitse C'T blad vond men de kwaliteit prima.

- De Notebook maakt een vreemd geluid als hij uitstaat en verbruikt dan iets (ongeveer 3%) aan accustroom. Als het goed is is dit gefixed in de laatste revisie, maar helemaal zeker ben ik niet.

- Problemen met het draadloze netwerk. Uitvallen van het netwerk is een software probleem en dus op te lossen. De ontvangst begint na 10 meter flink minder te worden, dat is vrij slecht, of dit in de nieuwe revisie opgelost is weet ik niet. De antenne zit onder het toetsenbord, dit is niet optimaal, de antenne hoort in het scherm gedeelte te zitten.

- De harddisk wordt vrij warm onder de linker polssteun. Of dit inmiddels opgelost is weet ik ook niet.

- De ventilator is relatief luid. Sommige mensen vinden dit een groot nadeel, anderen vinden het overdreven. De ventilator gaat sowieso niet vaak aan.

- De ventilator zuigt zijn lucht aan de onderkant aan. Dit is lastig als je hem op schoot wilt gebruiken, of op een bank of bed ofzo. Maar zo lang de ventilator niet aanslaat is het geen probleem denk ik. Ook opletten dat hij geen kruimels en haren naar binnen zuigt, dit is bij de meeste laptops een risico.

- Voor de rest had Qorne het over plastic dat een klein beetje los liet bij de rand van het scherm (2mm open ofzo). De metallic verf schijnt te kunnen slijten op de hoeken (één iemand had dit met de opdruk van de toetsen, maar dat was een uitzondering volgens mij).
En je kunt de achterkant van het scherm een beetje induwen, dit is bij meer laptops het geval, je moet sowieso voorzichtig omspringen met laptops; het scherm is erg kwetsbaar.

Dit lijkt misschien veel, maar als je gaat zoeken hebben alle laptops zo hun problemen en de meesten hebben lang niet zo'n goede prijs/prestatie verhouding.

Wat ik zelf het grootste nadeel vind is dat er geen dode pixel garantie is. Maximaal twaalf defecte pixels is kennelijk volgens de EC norm nog acceptabel. Volgens mij is dit bij Acer zes, of de pixel moet in het midden van het scherm zitten.
In de eerste paar weken is het mogelijk dat er defecte pixels ontstaan. Zoek dus een winkel waar defecte pixel garantie bijgekocht kan worden en het liefst voor een wat langere periode, twee tot vier weken.

Hierdoor ben ik nu zelf naar een andere laptop aan het kijken; de Jewel Jade 8070. De specificaties en prijs zijn hetzelfde als de Acer (of hij Bluetooth ingebouwd heeft ben ik nog niet helemaal overtuigd van, bij Computerland zeggen ze van wel, met het merk en type erbij)

Deze heeft gratis 30 dagen garantie op defecte pixels, heeft een iets helderder en iets contrastrijker scherm dan de Acer, veel zachtere ventilator, zuigt volgens mij zijn lucht niet onder aan (weet ik niet helemaal zeker, maar er zit een fan opening aan de zijkant), iets snellere Combi-drive, iets betere accuduur en je kunt er meteen al een snellere of grotere harddisk in laten zetten en een snellere CPU, ook wel een voordeel. Waarschijnlijk een echte Windows CD i.p.v. een restore CD (maar wel XP Home). En een gratis draagtas :)

Nadelen zijn dat hij maar 3 USB poorten heeft en dat ik zelf de glidepad iets traag vind reageren (anderen vinden dat weer niet).
De Jewel ziet er wat ouderwetser uit dan de Acer, maar dit is ook een kwestie van smaak. De Jewel ziet er zeker niet slecht uit in metallic look met ingelegd brushed metaal en een heleboel coole blauwe LEDjes (waarom blijven die blauwe LEDs toch zo cool? :) )
Ook kun je bij de Jewel geen extra accu bijplaatsen, maar 5 uur vind ik zelf genoeg en een accu kan ook iets van een extra kilo wegen.
En natuurlijk dat Jewel minder aanzien heeft dan Acer, hoewel ik goede commentaren heb gelezen over de service van Jewel en slechte over die van Acer, dus dat is ook maar relatief.
Voor de rest heb ik geen negatieve commentaren gehoorde over deze Jewel/Acer/Micropoint, maar er zijn dan ook niet veel mensen die hem hebben.

De Jewel kwam heel goed uit de test in C'T magazine (hij heet daar Bullman VK5, zelfde laptop ook als de Micropoint Sonic 300 en Xeron Sonic XP5). De Jewel komt gewoon uit de Compal fabriek, waar ook Dells, Toshibas, HP/Compaqs en kennelijk Apples vandaan komen. De Acer komt uit de Quanta fabriek, die maken ook laptops voor deze merken.

Garantie is bij de Jewel maar 1 jaar, bij de Acer 2 jaar.
Wat heel interessant is, is dat je bij The Notebook Express voor 115 Euro een all-risk verzekering voor 3 jaar kunt afsluiten. Dan ben je verzekerd bij diefstal, beschadiging, laten vallen, waterschade etc. Misschien hebben andere winkels ook iets dergelijks. Dat geld voor alle notebooks die je daar koopt (Jewel maar dus ook Acer).

Voor meer info zie het centrale Centrino topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 28-06-2003 11:57 . Reden: foutje + extra info ]

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
Lamer_Deluxe schreef op 28 juni 2003 @ 11:53:

Problemen die ik gelezen heb:

- Ietsje donker en weinig contrastrijk scherm.
Het is inderdaad zo dat het boven in de scherm iets donker is dan beneden, dit viel me niet op tenzij je een donker onder grond en lichte text hebt over de hele scherm (denk maar aan console bij CS als je connect :P ), persoonlijk stoor ik me daar niet aan vooral als het donker begint te worden zie je het niet/nauwelijks

- De Notebook maakt een vreemd geluid als hij uitstaat en verbruikt dan iets (ongeveer 3%) aan accustroom.
Hier heb ik geen last van, heb zelf de nieuwe revisie

- De ontvangst begint na 10 meter flink minder te worden, dat is vrij slecht, of dit in de nieuwe revisie opgelost is weet ik niet.
Ik heb geen pcmcia kaart om mee te vergelijken maar het bereik valt wel mee, ik kan 2 huizen ernaast zitten ( zitten minstens 4/5 (dikke) muren tussen) en dan heb ik nog 2 streepjes wat prima te doen is, aan de overkant van de straat +- 30 meter met een schuur ertussen en ik heb 3 streepjes

- De harddisk wordt vrij warm onder de linker polssteun. Of dit inmiddels opgelost is weet ik ook niet.
Dit klopt, tis niet zo warm en ik stoor me er niet aan. <- persoonlijk vind ik dit geen "Probleem" te noemen

- De ventilator is relatief luid.
Klopt ook, ALS die aangaat, in principe alleen als ik ga gamen of heel af en toe paar seconden tussendoor, tijdens het gamen merkt je het toch niet/nauwelijks omdat je geluid aan hebt, als je gewoon licht werk doet (surfen, typen enz.) dan viel mij op hoe stil die is :) je hoort eigenlijk alleen je HD, erg wennen als je veel lawaai van je desktop gewent bent :D

- De ventilator zuigt zijn lucht aan de onderkant aan.
Klopt

- Voor de rest had Qorne het over plastic dat een klein beetje los liet bij de rand van het scherm (2mm open ofzo). De metallic verf schijnt te kunnen slijten op de hoeken (één iemand had dit met de opdruk van de toetsen, maar dat was een uitzondering volgens mij).
En je kunt de achterkant van het scherm een beetje induwen

Heb ik nog geen last van behalve dat je op de achterkant kan duwen, maar ja dus ?? :z ... maar ik heb de laptop pas 3 dagen misschien dat ik daar later meer last van ga krijgen

Dit lijkt misschien veel, maar als je gaat zoeken hebben alle laptops zo hun problemen en de meesten hebben lang niet zo'n goede prijs/prestatie verhouding.

Wat ik zelf het grootste nadeel vind is dat er geen dode pixel garantie is.
NOG geen last van dead/live pixels, let wel de resolutie is best hoog voor zo'n scherm en het valt (denk ik) echt niet op, ook heb ik heb vaak gedacht: DAMN deadpixel ! en blijkt het een stofje te zijn :+
Hier dus mijn bevindingen voor nu, ik ben ontzettend blij met m'n TM, enigste probleem dat ik nu heb is dat als ik WEP gebruik hij om de zoveel tijd verbinding verbreekt maar dat moet software matig zijn.

Alle laptops hebben zijn problemen en ik denk bij deze revisie de meeste (grotere problemen ) wel zijn opgelost, ook als je een laptop zo in de "spotlight" zet, 2 grote topics enz. jah dan vind je wel elk probleem/nadelig iets van een laptop en ja dan krijg je wel veel negatieve(?) punten ... ( wat dus zeker niet voor iedereen geld ) en dit zou voor elk laptop gelden ...

My 2 cents 8)

[ Voor 5% gewijzigd door QlimaX op 28-06-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

QlimaX schreef op 28 June 2003 @ 12:37:
Hier dus mijn bevindingen voor nu, ik ben ontzettend blij met m'n TM, enigste probleem dat ik nu heb is dat als ik WEP gebruik hij om de zoveel tijd verbinding verbreekt maar dat moet software matig zijn.

Alle laptops hebben zijn problemen en ik denk bij deze revisie de meeste (grotere problemen ) wel zijn opgelost, ook omdat dit laptop behoorlijk populair is en in de "spotlight" word gezet ziet iedereen elk (klein) probleem ja dan krijg je wel veel negatieve punten ... ( wat dus zeker niet voor iedereen geld )

My 2 cents 8)
Kijk en dit is nu zo goed aan discussie groepen, krijg je tenminste een genuanceerd beeld. In de praktijk lijken de genoemde problemen dus over het algemeen wel mee te vallen.

Inderdaad, de TM800 is echt enorm populair en daarom hoor je er ook veel meer over en dus meer negatieve berichten ook. (maar dus ook meer handige tips)
Die Jewel hebben maar weinig mensen, dat zei ik ook al dat je daardoor niet zeker weet welke problemen die verder heeft.

Dat in kunnen duwen van de achterkant van het scherm schijnt een risico voor beschadiging van het scherm te zijn, als er dus kracht op komt te staat. Dus geen dingen op je notebook gaan lopen stapelen enzo. Sommige mensen gaan gewoon te ruw om met hun notebook, misschien omdat ze denken dat hij dat aan moet kunnen als portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb hem eindelijk binnen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Lamer-Deluxe en QlimaX voor de geweldige info!
groeten,
ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Het is eigenlijk een beetje offtopic, maar wat ik precies over kan vinden snap ik eigenlijk niet:

Ik sta op het punt om een 803 te kopen, dit vond ik een behoorlijke bak geld. Dus vroeg ik aan mijn ouders of ik gebruik mocht maken van de PC Prive regeling van een van hen. Dit was ok. Maar hoe werkt zo'n regeling nu precies?

Wat ik ervan begrepen heb: Je betaald belasting over je inkomen. Stel je heb een belastbaar inkomen van 3000 euro. Je koopt een pc van 2000 euro. Dan trek je van die 3000 euro de 2000 af. Uitkomst is je belastbaar inkomen voor die maand.

Maar dan?

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamer_Deluxe schreef op 28 June 2003 @ 11:53:

In de eerste paar weken is het mogelijk dat er defecte pixels ontstaan.
Dit is onzin. Een dode pixel is aanwezig of niet. Dode pixels onstaan niet na een paar weken, misschien na een paar jaar (als je laptop heel oud wordt) of als je niet voorzichtig met je laptop omgaat, maar bij normaal gebruik niet. Een dode pixel ontstaat door een productie fout in de fabriek. Als je scherm geen dode pixels bevat zullen deze er voorlopig ook niet bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 13:45:
Dit is onzin. Een dode pixel is aanwezig of niet. Dode pixels onstaan niet na een paar weken, misschien na een paar jaar (als je laptop heel oud wordt) of als je niet voorzichtig met je laptop omgaat, maar bij normaal gebruik niet. Een dode pixel ontstaat door een productie fout in de fabriek. Als je scherm geen dode pixels bevat zullen deze er voorlopig ook niet bijkomen.
In de praktijk is dit dus wel zo. Ik heb dat al een paar keer gelezen. Ook in deze thread (Qorne met opeens een rode pixel midden in zijn scherm). Ook van de nieuwe Gameboy Advance SP heb ik dit al een aantal keer gelezen. Het is dus zeker geen onzin.

En inderdaad na een hele lange tijd kun je dode pixels krijgen, maar dat is echt na tien jaar ofzo en dan heet het LCD rot.

Overigens kunnen LCD en zelfs TFT schermen ook inbranden. LCD pixels werken als een condensatoren. Pixels kunnen lading vast blijven houden, wat niet de bedoeling is, of na lange tijd hun capaciteit verliezen, dat heet dan LCD rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bal0n schreef op 28 June 2003 @ 13:39:
Wat ik ervan begrepen heb: Je betaald belasting over je inkomen. Stel je heb een belastbaar inkomen van 3000 euro. Je koopt een pc van 2000 euro. Dan trek je van die 3000 euro de 2000 af. Uitkomst is je belastbaar inkomen voor die maand.

Maar dan?
Betaal je minder belasting :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Trouwens, wie heeft die acer spullen op de 2e partitie verwijderd? Ik heb het even op DVD+RW gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamer_Deluxe schreef op 28 June 2003 @ 14:00:
[...]

In de praktijk is dit dus wel zo. Ik heb dat al een paar keer gelezen. Ook in deze thread (Qorne met opeens een rode pixel midden in zijn scherm). Ook van de nieuwe Gameboy Advance SP heb ik dit al een aantal keer gelezen. Het is dus zeker geen onzin.

En inderdaad na een hele lange tijd kun je dode pixels krijgen, maar dat is echt na tien jaar ofzo en dan heet het LCD rot.

Overigens kunnen LCD en zelfs TFT schermen ook inbranden. LCD pixels werken als een condensatoren. Pixels kunnen lading vast blijven houden, wat niet de bedoeling is, of na lange tijd hun capaciteit verliezen, dat heet dan LCD rot.
OK onzin is een beetje groot woord maar het komt, naar mijn weten, weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideSwipe_XP schreef op 28 June 2003 @ 14:35:
Trouwens, wie heeft die acer spullen op de 2e partitie verwijderd? Ik heb het even op DVD+RW gezet :)
Stond er wat op die 2e partitie dan? Heb niks gezien toen ik die partitie verwijderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 14:44:
[...]

Stond er wat op die 2e partitie dan? Heb niks gezien toen ik die partitie verwijderde.
Verborgen bestanden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook naar gekeken, en ook niet gezien. Of ze moeten die bestanden dan wel heel erg goed verborgen hebben ;)

Edit: Je bedoelt toch niet de prullebak-directory :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Recovery disk stond op je hdd, maar die heb je ook op cd dus dat maakt nixx uit en kan zo worden weggegooid.

Als je het helemaal zeker wil weten moet je ff in dit topic zoeken, want iemand anders heeft het er al 1x over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

RS_003 schreef op 28 juni 2003 @ 14:52:
[...]

Recovery disk stond op je hdd, maar die heb je ook op cd dus dat maakt nixx uit en kan zo worden weggegooid.

Als je het helemaal zeker wil weten moet je ff in dit topic zoeken, want iemand anders heeft het er al 1x over gehad.
Is al weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bal0n schreef op 28 juni 2003 @ 13:39:
Het is eigenlijk een beetje offtopic, maar wat ik precies over kan vinden snap ik eigenlijk niet:

Ik sta op het punt om een 803 te kopen, dit vond ik een behoorlijke bak geld. Dus vroeg ik aan mijn ouders of ik gebruik mocht maken van de PC Prive regeling van een van hen. Dit was ok. Maar hoe werkt zo'n regeling nu precies?

Maar dan?
Afhankelijk van je inkomen betaal je een percentage aan belasting. Ik dacht dat dit voor box 2, 52 % was.
Als je dus een laptop koopt (let op: Max is 2269) van 1800 Euro, en je betaalt hem in 3 jaar af, betaal je dus 50 Euro per maand.
Omdat je over het laatste gedeelte van je loon de vollde 52 % betaalt, en die 50 Euro van je bruto loon wordt afgetrokken, betaal je dus per saldo 48 % (netto).
Kortom, hoe meer je pa verdient, des te goedkoper wordt jouw PC! (VVD-ideetje?)

Hier zitten wel wat haken en ogen aan: Je vader bouwt bijvoorbeeld minder pensioen op omdat dit over het belastbaar loon berekend wordt en daar is de aflossing van jouw laptop dus al af.

Daarnaast zijn er 3 verschillende manieren: Van je loon, van je bonus, van je adv dagen.

Omdat deze anders belast worden (een bonus is zwaarder belast dan loon), kan je voordeel/nadeel dus anders uitpakken dan in bovengenoemd voorbeeld.

Al met al een superregeling dus, die ik niet zou laten lopen. Ik ga zelf ook de TM 800 halen, zodra personeelszaken het rond heeft.

Kijk even op http://www.laptops.nl/pc-prive.htm voor nuttige info, en vraag je ouders om info via hun personeelsafdeling, dan weet je alles.

P.S. Als je je TM hebt, wel even wat ervaringen posten hier natuurlijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:48
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 14:44:
[...]

Daar stond exact hetzelfde op als op de 6 CD's die je erbij gekregen hebt ;)
That's all...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 12:41
Een probleempje wat er bij mij nog is bijgekomen is dat de linker touchpad knop begint te haken en een raar blikgeluid maakt als je klikt ipv van het normale klik geluid van de knop.
Ik dacht dat er iemand was met een TM die hetzelfde probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 28 June 2003 @ 19:09:
Daar stond exact hetzelfde op als op de 6 CD's die je erbij gekregen hebt ;)
That's all...
Er begint me iets te dagen, die heb ik er inderdaad toch afgekeild geloof ik. Tja 't-is ook alweer 4 weken geleden ;)

Maareh... weet iemand overigens welke DVD-standaarden de ingebouwde DVD/CD-RW combo van de Travelmate allemaal leest? Leest-ie zowel DVD-R(W)'s als DVD+R(W)'s en zijn er misschien problemen met bepaalde merken?

Wil nog voor de heffing van 1 juli een flink aantal DVD?R/RW's kopen, en ik zou behoorlijk balen als ze straks allemaal niet te lezen zouden zijn op de Acer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
dikkiedik schreef op 28 juni 2003 @ 19:18:
Een probleempje wat er bij mij nog is bijgekomen is dat de linker touchpad knop begint te haken en een raar blikgeluid maakt als je klikt ipv van het normale klik geluid van de knop.
Ik dacht dat er iemand was met een TM die hetzelfde probleem had.
Klopt.. Ik heb dus exact het zelfde probleem. De linker knop maakt een vreemd geluid en bovendien werkt ie niet meer goed. Het enige waar ik deze knop nog voor kan gebruiken is om te scrollen. Dus de knop vasthouden en dan met de touchpad naar boven/onder scrollen.

Ik geen zin om mijn laptop daarvoor terug te brengen. Misschien ben ik 'm dan wel een paar weken kwijt. Weet iemand of je deze laptop moet terug sturen voor reparatie, of kun je ook ergens naar een of ander service centrum gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 00:14:
[...]

Er begint me iets te dagen, die heb ik er inderdaad toch afgekeild geloof ik. Tja 't-is ook alweer 4 weken geleden ;)

Maareh... weet iemand overigens welke DVD-standaarden de ingebouwde DVD/CD-RW combo van de Travelmate allemaal leest? Leest-ie zowel DVD-R(W)'s als DVD+R(W)'s en zijn er misschien problemen met bepaalde merken?

Wil nog voor de heffing van 1 juli een flink aantal DVD?R/RW's kopen, en ik zou behoorlijk balen als ze straks allemaal niet te lezen zouden zijn op de Acer ;)
Ik heb hier DVD+ al geprobeerd en werkt perfect. Al eens een DVD- proberen :)

[update]
DVD- werkt hier ook perfect :)

Gebruikte media:

DVD+ Nashua 2.4x Slimcase
DVD- ThatsWrite

[ Voor 13% gewijzigd door SideSwipe op 29-06-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik hoor van sommige mensen dat de fan behoorlijk luid is (al hij al aanslaat). Maar is niemand op het idee gekomen om de fan te vervangen door bijv. een papst?

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bal0n schreef op 29 June 2003 @ 12:25:
Ik hoor van sommige mensen dat de fan behoorlijk luid is (al hij al aanslaat). Maar is niemand op het idee gekomen om de fan te vervangen door bijv. een papst?
Dat gaat dan nog best moeilijk worden en je bent echt je garantie dan kwijt.

Ik heb die fans gezien en dan moet je dus heel je laptop open maken om zon klein bijna niet verkrijgbaar rot fannetje tevervangen.

Nee bedankt dat ding gaat toch alleen aan als je gamed en dat doe je meestal met geluid en dan hoor je het toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Iemand al ervaringen met Wireless lan? Maandag ga ik ff een accesspoint halen :) Ik doek een beetje de bevindingen met de laptop en wireless :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik heb net voor de grap ff DU meter geinstalt nu heb ik de hele tijd een upload van 25kb/sec
hebben jullie dit ook :? ik vindt het nogal vaag want het lijkt wel of die continu aan het uploaden is.

De status leds doen haast niks, de hdd led knippert soms even heeel snel...

spyware heb ik al getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 29 June 2003 @ 15:19:
Ik heb net voor de grap ff DU meter geinstalt nu heb ik de hele tijd een upload van 25kb/sec
hebben jullie dit ook :? ik vindt het nogal vaag want het lijkt wel of die continu aan het uploaden is.

De status leds doen haast niks, de hdd led knippert soms even heeel snel...

spyware heb ik al getest!
Alleen over je netwerk neem ik aan ?

Maybe dat hij ze connectie constant test, om tekijken hoe de netwerk status is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

RS_003 schreef op 29 juni 2003 @ 15:20:
[...]

Alleen over je netwerk neem ik aan ?

Maybe dat hij ze connectie constant test, om tekijken hoe de netwerk status is :)
dat heb ik nog niet getest het staat natuurlijk wel in een netwerk, maar ik ga er niet vanuit dat die dat checkt met 25kb/sec me andere pcs doen dat ook niet :P

na een reboot is dit al over. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Qorne op 29-06-2003 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee hoe de laptop te beveilign tegen diefstal? Kan er een bepaald slot op ofzo? Hij gaat morgenmiddag voor 8 weken mee, dus beetje veiligheid zo'n geen kwaad kunnen op (werk)vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 17:26:
Heeft er iemand een idee hoe de laptop te beveilign tegen diefstal? Kan er een bepaald slot op ofzo? Hij gaat morgenmiddag voor 8 weken mee, dus beetje veiligheid zo'n geen kwaad kunnen op (werk)vakantie.
er zijn zoveel beveiligingen van keningston :P

trouwens ik heb dat upload probleem nu weer :(
echt vaag de hele tijd 25kb upload :(

DAMN wat heb ik vandaag, natuurlijk heb ik een upload van 25kb als mensen mp3s zitten te luisteren van mijn laptop OMG wat dom |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Qorne op 29-06-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 29 June 2003 @ 17:48:
[...]

er zijn zoveel beveiligingen van keningston :P

trouwens ik heb dat upload probleem nu weer :(
echt vaag de hele tijd 25kb upload :(

DAMN wat heb ik vandaag, natuurlijk heb ik een upload van 25kb als mensen mp3s zitten te luisteren van mijn laptop OMG wat dom |:(
\o/ :D

Maar is het niet zo dat je altijd om de paar ( sec ? ) minuten paar kb data verkeer hebt ?
Ik neem dan aan dat hij test hoe het netwerk is, dus verbindings kwaliteit. ( correct me if iam wrong )

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 29-06-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een review gevonden:

http://www.hardavenue.com/reviews/acercentrino1.shtml

"Cons: - Shaky power connection."

Iemand iets van gemerkt?

btw: ik zit ook te wachten tot m'n 800lci geleverd wordt :-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:56:

Iemand iets van gemerkt?

Ik ga hem persoonlijk volgende week ophalen :) En dan neem ik me knoppix linux live cd 06-06-2003 beta V 3.2 mee om ff op dode pixels te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:16
Even voor de duidelijkheid, in de review wordt gesproken van 256 mb ram, waar de laptop aardig op afgeschreven wordt door de reviewer, maar de TM 800 heeft toch (iig in NL) 512 mb ram als standaard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
JaP.NeT schreef op 29 June 2003 @ 21:47:
[...]

Even voor de duidelijkheid, in de review wordt gesproken van 256 mb ram, waar de laptop aardig op afgeschreven wordt door de reviewer, maar de TM 800 heeft toch (iig in NL) 512 mb ram als standaard :?
Jupz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 16:58

Klippy

Still Game

JaP.NeT schreef op 29 June 2003 @ 21:47:
[...]

Ja.

En dit is ook nog de 1.6Ghz versie. Maar er staat wel 800 ipv 803.
Maarja geen idee hoe dat zit, staat misschien op de Acer site, beejte verschuiving daar.

Ik heb iig liever meer ram dan die 300Mhz :)

Wat bedoelen ze trouwens met die "shaky power connection", geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LiquidSilver schreef op 29 June 2003 @ 21:53:
[...]

Ja.

Maarja geen idee hoe dat zit, staat misschien op de Acer site, beejte verschuiving daar.

Wat bedoelen ze trouwens met die "shaky power connection", geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen :?
Als je veel met je accu beweegt verliest ie contact en valt de laptop dus uit? Of als je maar een beetje tegen de netstroom stekker aankomt valt ie weg en moet je hem er goed in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:56:

Iemand iets van gemerkt?

Tja nu-ie het zegt, als ik die connector heen en weer beweeg dan wiebelt-ie een beetje. Maar om daar nou een minpunt van te maken, tjonge jonge da's echt de moeite niet waard vind ik :D
Dan vind ik de slappe bovenkant nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op 29 June 2003 @ 22:07:
Als je veel met je accu beweegt verliest ie contact en valt de laptop dus uit? Of als je maar een beetje tegen de netstroom stekker aankomt valt ie weg en moet je hem er goed in doen?
De powerplug inderdaad. Maar hij wiebelt alleen maar een beetje, wegvallen doet-ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 29 June 2003 @ 21:53:
[...]

Ja.

"shaky" houdt in dit geval in: Niet erg betrouwbaar, waarschijnlijk omdat de ontvangst van de in het keyboard geplaatste antenne niet al te best is bij de Travelmate. Dit is overigens al in meerdere reviews naar voren gekomen. Andere merken halen een veel grotere afstand tot het basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
"power connection" is alleen niet engels voor WiFi ...

Toch :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Nee, het ging gewoon over het plugje van de voeding wat niet goed contact maakte en wiebelig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd ... vond het nogal een vaag verhaal.

De schrijver van de review was bang dat daardoor je laptop uit kon vallen als je hem alleen op 230V gebruikt (en de accu er dus uit). Heb daar in dit topic niets over gelezen, dus zal wel wat meevallen. Maar ik was toch benieuwd of iemand daar nog last van heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was iemand die een wireless accerpoint en tergelijkertijd printerserver had gekocht voor iets van 77 Euro, een aantal paginas terug, Ik hoop dat hij of zij de ervaring zou willen posten ik ban namelijk ook op zoek naar zon aparaat, het liefste wil ik ook mijn scanner in het netwerk hangen iemand een idee of dat gaat ?

Nou ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
ik heb hem net besteld :) (pcsnel) was alleen niet meer op voorraad, moet ik wachten tot eind van de week :(
maar kan iemand mij vertellen hoe groot de kans op dead/live pixels is? ik heb de vraag al een paar keer voorbij zien komen, maar nog niet echt een antwoord gezien. ik heb namelijk geen nul-dead-pixel-garantie aangevraagd, en ik kan het nu nog (als het nodig zou zijn) veranderen.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 12:32:
Idd ... vond het nogal een vaag verhaal.

De schrijver van de review was bang dat daardoor je laptop uit kon vallen als je hem alleen op 230V gebruikt (en de accu er dus uit). Heb daar in dit topic niets over gelezen, dus zal wel wat meevallen. Maar ik was toch benieuwd of iemand daar nog last van heeft. ;)
Hem 'm inderdaad al weken aan met de accu eruit, soms zelfs dagen achterelkaar, zonder accu. Ding valt niet uit, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 30 juni 2003 @ 13:26:
ik heb hem net besteld :) (pcsnel) was alleen niet meer op voorraad, moet ik wachten tot eind van de week :(
maar kan iemand mij vertellen hoe groot de kans op dead/live pixels is? ik heb de vraag al een paar keer voorbij zien komen, maar nog niet echt een antwoord gezien. ik heb namelijk geen nul-dead-pixel-garantie aangevraagd, en ik kan het nu nog (als het nodig zou zijn) veranderen.
Als ik iets met een TFT koop vraag ik altijd even hoe groot de kans op dead pixels is (en wat hun policy daarvoor is), en ik krijg altijd te horen dat de kans klein is en dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Maar of je aan dit antwoord nu veel hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 14:07:
[...]

Als ik iets met een TFT koop vraag ik altijd even hoe groot de kans op dead pixels is (en wat hun policy daarvoor is), en ik krijg altijd te horen dat de kans klein is en dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Maar of je aan dit antwoord nu veel hebt... ;)
ik heb het idd ook gevraagd, maar ze zeiden dat ze er dan een kansberekening op moesten loslaten, en dat alles waar een tft in zit dode pixels kan hebben. maar ik vroeg me af hoe het in de praktijk is. maw: hoeveel van de tweakers die er een hebben gekocht, hebben last van die dead/live pixels :?
misschien kunnen we er dan een tabelletje van maken, en percentage berekenen enzo..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 12:51:
het liefste wil ik ook mijn scanner in het netwerk hangen iemand een idee of dat gaat ?

Nou ik hoor het wel
Ik heb een HP SCSI-scanner en daar mee is het mogelijk door PrecisionScan Pro resp. als server en als client te installeren. Met de USB-aansluiting werkte dat destijds alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 30 June 2003 @ 14:12:
maar ik vroeg me af hoe het in de praktijk is. maw: hoeveel van de tweakers die er een hebben gekocht, hebben last van die dead/live pixels :?
misschien kunnen we er dan een tabelletje van maken, en percentage berekenen enzo..
Aha, in dat geval moet ik even afkloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me neef had een paar weken geleden een acer-800 gekocht. Daarop zat 1 dode pixel in de taakbalk (blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 15:25:
Me neef had een paar weken geleden een acer-800 gekocht. Daarop zat 1 dode pixel in de taakbalk (blauw).
taakbalk doorzichtig maken en weg is je dode pixel :+

ik heb er 1 rechtsboven in beeld (paarse), maar ik zag 'm eigenlijk alleen de eerste 10 minuten dat ik met de acer werkte...valt me nu al lang niet meer op dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 30-06-2003 15:47 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all!

Sorry als het misschien een beetje een off-topic vraag is, maar het gaat in ieder geval over de Acer Travelmate 800lci en de Centrino processor :)

Het zit zo; ik wil een nieuwe laptop hebben die goede specificaties heeft qua snelheid, gewicht en accuduur. Nu is accuduur niet het meest belangrijk, maar wel mooi meegenomen. Ik heb zitten kijken en mn oog is gevallen op de Sony Vaio Fr215s, welke een P4 2,66 Ghz desktop processor bevat. Ook de Acer 535lci, met Intel P4 mobile 2,4 Ghz processor leek me interessant. Maar door het knap staaltje schrijven van jullie betrek ik ook de Acer 800lci erbij ;)

Maar het maakt de keuze er niet makkelijker op! 8)7 Alle configuraties zijn voor de rest hetzelfde, net als de prijs, alleen heeft de Sony een DVD brander erin zitten. Snelheid vind ik belangrijk, maar zoals ik in de verhalen lees kan de Centrino processor goed tegen een P4-mobile op. Maar ook tegen de P4 desktop? Of krijg ik met zo'n desktop processor direct een laptop die de naam laptop eigenlijk niet mag dragen? Ik hoop dat jullie een paar goede adviezen hebben!

Alvast hartstikke bedankt!

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 16:15:
Hi all!

Sorry als het misschien een beetje een off-topic vraag is, maar het gaat in ieder geval over de Acer Travelmate 800lci en de Centrino processor :)

Het zit zo; ik wil een nieuwe laptop hebben die goede specificaties heeft qua snelheid, gewicht en accuduur. Nu is accuduur niet het meest belangrijk, maar wel mooi meegenomen. Ik heb zitten kijken en mn oog is gevallen op de Sony Vaio Fr215s, welke een P4 2,66 Ghz desktop processor bevat. Ook de Acer 535lci, met Intel P4 mobile 2,4 Ghz processor leek me interessant. Maar door het knap staaltje schrijven van jullie betrek ik ook de Acer 800lci erbij ;)

Maar het maakt de keuze er niet makkelijker op! 8)7 Alle configuraties zijn voor de rest hetzelfde, net als de prijs, alleen heeft de Sony een DVD brander erin zitten. Snelheid vind ik belangrijk, maar zoals ik in de verhalen lees kan de Centrino processor goed tegen een P4-mobile op. Maar ook tegen de P4 desktop? Of krijg ik met zo'n desktop processor direct een laptop die de naam laptop eigenlijk niet mag dragen? Ik hoop dat jullie een paar goede adviezen hebben!

Henk
Advies 1: Onderschat videokaart niet. Zeker als je de snelheid "nodig" hebt voor spellen. De TM 80x scoort heel goed vanwege zijn zeer goede videokaart.

Advies 2: P4 is best wel stukje sneller dan P4-M, doordat eerstgenoemde het energievretende hyperthreading heeft (bron duitse CT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 16:15:
Ik hoop dat jullie een paar goede adviezen hebben!

Henk
Ik zou gewoon de Travelmate nemen :)

Nee eerlijk, ik heb ook lang getwijfeld tussen een Sony Vaio met desktopprocessor en een Dell P4-Mobile, maar ik ben achteraf gezien ontzettend blij dat ik daar niet voor gekozen heb, en de Acer heb genomen :)

Ik zou eigenlijk alleen voor een desktopprocessor gaan als de accuduur totaal niet belangrijk is en je 'm dus vrijwel altijd op netstroom gebruikt. En sinds de Centrino zou ik zelfs nooit meer voor een desktopprocessor in een laptop gaan ;)
Ok, de allersnelste laptops met desktopprocessor zullen wellicht wat sneller zijn, maar de nadelen: energieverbruik, hitte en herrie vind ik hier zeker niet tegen opwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony is erg duur :)

Welke je moet kopen hangt af van wat je wilt, ik zou of de travelmate, of de M3700n van Asus kopen, belangrijkste verschillen:

Travelmate heeft 15" M3700n heeft 14.1"
Travelmate heeft 1,3Ghz. M3700n heeft 1.5Ghz.
Travelmate heeft 64mb dedicated Radeon 9000 M3700n heeft Intel Extreme shared.

Als je games wilt spelen op je laptop, koop de travelmate, zo nee koop dan de M3700n, tenzij je perse een 15" wil natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, bedankt voor de reacties. Ik denk er serieus aan om de Acer 800lci te kopen. De Sony is overigens niet duurder dan de Acer, maar de desktopprocessor spreekt me toch niet aan. Ik houd niet zo van veel herrie uit een laptop en als ik het koud krijg zet ik mn kachel wel aan ;) Maar als ik nou de Centrino 1,3 Ghz vergelijk met P4-mobile of P4, aan welke snelheden moet ik dan denken? P4-M 2,2 Ghz? P4 2,0 Ghz? Als ik bijvoorbeeld de P4 2,66 Ghz uit de Sony tegenover de Centrino wil zetten, haal ik dat dan alleen maar met de 1,6 Ghz? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

aarrrggghhh nog meer processorgekte :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:51:
Er was iemand die een wireless accerpoint en tergelijkertijd printerserver had gekocht voor iets van 77 Euro, een aantal paginas terug, Ik hoop dat hij of zij de ervaring zou willen posten ik ban namelijk ook op zoek naar zon aparaat, het liefste wil ik ook mijn scanner in het netwerk hangen iemand een idee of dat gaat ?

Nou ik hoor het wel
Yep.. that's me ;)

tis de Sweex wireless router + 4 poorts switch + printserver.. echt een fijn dingetje!! heb hem hier op mijn epson 660C.. en op mijn @home aansluiting..

internet gaat perfect.. nog geen een keer uitgevallen.. multiplayer games gaan ook goed.. en haal ook gewoon constante hoge download snelheden op goede site (300kb/s bijv op de ATi site)...

ook makkelijk is dat ik op mijn P733 een lokaal ftp servertje heb draaien zodat ik met mijn laptop stuff kan overzetten... werkt allemaal prima voor een hele goede prijs moet ik zeggen..! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 10:53
Ok, ik sta nu op het punt om de Acer 800TM te bestellen.. En wel bij www.de-laptopper.nl, maar ik heb nog een paar vraagjes over de verzekering die je erbij kan nemen.. Op de site kan ik de volgende verzekeringen aanvinken:

"De Laptopper Warranty Upgrade: 3 jaar vervangende laptop in geval van reparatie met mogelijkheid uw harde schijf aan deze laptop te koppelen" €175,-

"Acer Warranty upgrade to 3 years Pick up & Delivery" €219,-

"Acer Warranty upgrade to 3 years Carry-in" €160,-

"Acer Advantage Warranty upgrade to 3 years" €294,-

Ik weet nu niet precies welke ik nu moet aanvinken, want wat zijn de verschillen nu tussen die verzekeringen? En is het zo dat de Acer standaard (dus zonder extra kosten) gewoon één jaar verzekerd is? Ik zie ook dat je voor €49,- pixeltolerantie kan kopen.. Dat vermeld je neem ik aan gewoon bij 'opmerkingen'..?
Als laatste heb ik nog even een vraag over de notebooktas die ik erbij ga kopen.. Op de site van de laptopper.nl staat de targus lappac deluxe aanbevolen.. Is dat een beetje een degelijke notebooktas of kan ik beter voor een andere gaan? :?

Zo dat was 't, bedankt voor 't antwoorden iig.. Hopelijk kan ik 'm vanavond nog bestellen! :P

[ Voor 7% gewijzigd door blakez op 30-06-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik heb de zelfde tas wel een mooi ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 18:23:
Okay, bedankt voor de reacties. Ik denk er serieus aan om de Acer 800lci te kopen. De Sony is overigens niet duurder dan de Acer, maar de desktopprocessor spreekt me toch niet aan. Ik houd niet zo van veel herrie uit een laptop en als ik het koud krijg zet ik mn kachel wel aan ;) Maar als ik nou de Centrino 1,3 Ghz vergelijk met P4-mobile of P4, aan welke snelheden moet ik dan denken? P4-M 2,2 Ghz? P4 2,0 Ghz? Als ik bijvoorbeeld de P4 2,66 Ghz uit de Sony tegenover de Centrino wil zetten, haal ik dat dan alleen maar met de 1,6 Ghz? Bedankt alvast!
Mag ik me zelf even qoute ?
Je zou afcourse even de FAQ kunnen lezen over het groeten, en de search gebruiken over de p4m / centrino. ( is zelfs in dit subforum nog een topic over )

En lees dit hele topic dan eens |:( 8)7

De Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.1 GHz XP 2200
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz XP 2400
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz ???
1.6 GHz (Banias) 2.5 GHz ???
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz ???

Dit is het topic :X : [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]
Wij willen je best helpen maar dit had je dus nog in het zelfde topic kunnen vinden.

In mijn quote zie je dus een tabel, lees em en weet wat je wou weten, maar plz search, want steeds vaker zoekt men niet meer en dat is gewoon niet zo leuk, Niet extreem offensief bedoeld hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 30-06-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik had het tabelletje al gevonden, maar op andere sites vind ik weer hele andere waarden! :s En bovendien was ik erg nieuwsgierig naar de verschillen tussen de P4 (desktopversie) en de Centrino-processor, welke niet in het overzicht te vinden zijn. Maar na een aantal uur zoeken op internet blijkt dat de Centrino 1,7 Ghz door Intel wordt aangegeven als stukken sneller dan de Intel Pentium 4 Mobile 2,6 Ghz. Bovendien gaven ze aan dat als je de computer voor applicaties wilt gebruiken, je het beste voor de Centrino processor kan kiezen. Dit heb ik dan ook gedaan en de Asus M3700N besteld, met de 1,5 Ghz Centrino processor. Allemaal bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het altijd heel interessant als mensen met allerlei tabelletjes aankomen met vergelijkingen. Dan vraag ik me altijd meteen af: hoe heb je dat dan gemeten? P Centrino 1.3 tegen een P4 2.1 (bestaat niet, maar goed...) met RDRAM...
Om even alle wonderen uit de wereld te helpen; vroeger had de Pentium 3 hetzelfde aantal instructies per klokseconde (or whatever) als AMD. Daarom werd er altijd puur naar Mhz'en en Ghz'en gekeken. Intel speelde hier slim op in door een processor (pentium 4) te lanceren met minder instrcuties per klokseconde, en daadoor de hoger Mhz'en Ghz'en kon realiseren. AMD introduceerde hierop de P-rating of tewel een 2400+ met beduidend minder ghz'en. (2400+ houdt hier in dat de processor met een lagere kloksnelheid equivalent is aan de pentium 4 2.4)
De pentium-m is weer op hetzelfde niveau als de pentium 3 met instructies per klokseconde. Dus als je zo graag wilt vergelijken neem dan de vergelijking die AMD ook maakt t.o.v. de pentium 4. Pentium-M t.o.v. AMD, gewoon met ghz'en vergelijken.
Beetje off-topic, maar ik zie die uit de duim gezogen tabelletjes maar iets te vaak terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Nogmaals over dode pixels die achteraf verschijnen, ik lees nu toevallig net weer in een GBA SP topic dat iemand opeens een dode pixel kreeg op het scherm van zijn Gameboy Advance SP. Het gebeurt dus niet zo zelden als dat je zou denken.

Maar deze persoon heeft de defecte (live, blauwe) pixel zelf gefixed! Hij deed dit door een lensdoekje hard genoeg op het scherm te drukken precies totdat je de gekleurde golfjes zag ontstaan. Dat deed hij 1 minuut lang. Om zeker te zijn heeft hij het vijftien keer gedaan, daarna was de defecte pixel weer goed!

Daar zit ook wel iets in omdat de kristallen iets verticaal bewegen en een kwartslag draaien om zwart te worden. Dus als er zo'n kristal vast zat heeft dit het opgelost. Heel interessant, ik heb nog nooit gehoord dat iemand een defecte pixel repareerde op een dergelijke manier.

Mocht je dit willen proberen, op eigen risico natuurlijk, wees echt enorm voorzichtig. En persoonlijk zou ik na de eerste minuut of korter even controleren welk effect het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik wil binnenkort een laptop aanschaffen en de Travelmate 800 is op dit moment kandidaat 1. De DELL D600 is ook erg fijn (toetsenbord beter ingedeeld), maar heeft geen FireWire en is duurder. Ik wil 'm ook gebruiken voor muziek (Cubase enzo.) en er zal dus een USB of Firewire ASIO kaartje op aangesloten worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Low latency audio is in de praktijk nogal eens lastig bij bepaalde chipsets. Ik ben benieuwd hoe goed of slecht dit werkt met een Centrino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 10:53
Zojuist een minuut geleden een email gehad dat m'n bestelling bij de laptopper in goede staat ontvangen is.. Alles is op voorraad en dus zeer waarschijnlijk heb ik 'm morgen al in huis! :D Heb als garantie de "de laptopper warranty update" voor €175,- genomen en ook heb ik "laptopper pixel garantie" voor €49,- genomen.. Kan niet meer wachten tot 't morgen is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blakez schreef op 01 July 2003 @ 13:27:
Zojuist een minuut geleden een email gehad dat m'n bestelling bij de laptopper in goede staat ontvangen is.. Alles is op voorraad en dus zeer waarschijnlijk heb ik 'm morgen al in huis! :D Heb als garantie de "de laptopper warranty update" voor €175,- genomen en ook heb ik "laptopper pixel garantie" voor €49,- genomen.. Kan niet meer wachten tot 't morgen is! :P
Ik ga morgen ook de Acer 800 kopen, alleen mijn vader wil het in een winkel kopen en niet via internet...
Heeft De-Laptopper ook een soort van winkel?
Of weet iemand een winkel die hem verkoopt tot € 1620,
liefst in de randstad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ze hebben een winkel en ze zitten in Wijk en Aalburg of all places ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:51:

Nou ik hoor het wel
Dat klopt, ik heb ook naar zijn ervaringen gevraagd, het ging om een sweex wl accespoint met 4 port switch en printerserver. Ik zou ook nog steeds de bevindingen willen ontvangen van dit sweex gedoe, sweex scheelt aanzienlijk in de kosten, maar de kwaliteit dat is ook heel belangrijk.

Overigens is er in de nieuwste Computer Totaal een Wlan Test gehouden, Actiontec kwam hierbij als beste uit de test, en had ook het meeste bereik. Ik denk dat ik daar maar eens voor ga kijken.

Verder wel jammer dat Acer zijn wlan antenne niet in het scherm heeft geplaatst, vreemd dat zij niet kijken naar de standaarden op DIT gebied van andere (centrino) fabrikanten. Kijkt trouwens Intel hier niet op neer? En weet iemand of dit probleem in de nieuwe revisie is opgelost?

A.V. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Lamer_Deluxe schreef op 01 July 2003 @ 10:53:
Nogmaals over dode pixels die achteraf verschijnen, ik lees nu toevallig net weer in een GBA SP topic dat iemand opeens een dode pixel kreeg op het scherm van zijn Gameboy Advance SP. Het gebeurt dus niet zo zelden als dat je zou denken.

Maar deze persoon heeft de defecte (live, blauwe) pixel zelf gefixed! Hij deed dit door een lensdoekje hard genoeg op het scherm te drukken precies totdat je de gekleurde golfjes zag ontstaan. Dat deed hij 1 minuut lang. Om zeker te zijn heeft hij het vijftien keer gedaan, daarna was de defecte pixel weer goed!

Daar zit ook wel iets in omdat de kristallen iets verticaal bewegen en een kwartslag draaien om zwart te worden. Dus als er zo'n kristal vast zat heeft dit het opgelost. Heel interessant, ik heb nog nooit gehoord dat iemand een defecte pixel repareerde op een dergelijke manier.

Mocht je dit willen proberen, op eigen risico natuurlijk, wees echt enorm voorzichtig. En persoonlijk zou ik na de eerste minuut of korter even controleren welk effect het geeft.
Verrek het werkt, ga idd erg subtiel te werk, want je hebt zo andere vegen in je scherm. Dus met een portie liefde en subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:38:
[...]

Ik ga morgen ook de Acer 800 kopen, alleen mijn vader wil het in een winkel kopen en niet via internet...
liefst in de randstad...
Uhmmm.....
pricewatch: Acer TravelMate 800LCi (P-M 1.3GHz; 512MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home) :?.

Ik heb zelf nu ook een TM 800 in m'n bezit :*) . Vrijdag besteld en vrijdagmiddag opgehaald!!! (PCSNEL) Echt een aanrader deze laptop! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

JaP.NeT schreef op 01 July 2003 @ 17:11:
Verrek het werkt, ga idd erg subtiel te werk, want je hebt zo andere vegen in je scherm. Dus met een portie liefde en subtiel.
Woa! Je hebt het gewoon meteen geprobeerd!

Wat een ontdekking dan van die gast en wat raar dat daar verder schijnbaar niks over te vinden is.

Ik zat er nog wat meer over te denken en volgens mij gaat het meer om beweging dan 1 minuut lang blijven duwen. Dus volgens mij gewoon heel zachtjes een aantal keer kort na elkaar duwen op de plek van de dode pixel in de hoop dat dat kristal weer 'los schiet'.

Het is in feite toch een gedeeltelijk mechanisch systeem met die LCD cristallen.

Maar te gek dat het bij jou ook al meteen heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Lamer_Deluxe schreef op 01 July 2003 @ 23:06:
[...]

Woa! Je hebt het gewoon meteen geprobeerd!

Wat een ontdekking dan van die gast en wat raar dat daar verder schijnbaar niks over te vinden is.

Ik zat er nog wat meer over te denken en volgens mij gaat het meer om beweging dan 1 minuut lang blijven duwen. Dus volgens mij gewoon heel zachtjes een aantal keer kort na elkaar duwen op de plek van de dode pixel in de hoop dat dat kristal weer 'los schiet'.

Het is in feite toch een gedeeltelijk mechanisch systeem met die LCD cristallen.

Maar te gek dat het bij jou ook al meteen heeft gewerkt!
Wat je zegt klopt helemaal, ik kreeg vorige week op me (toch al wat bejaarde laptop) ineens een hoopje dead-pixels voor me kiezen. Nadat ik dit las heb ik gelijk geprobeerd, idd beetje bewegen, wrijven enz.

Nogmaals doe het niet al te hard, want anders blijven er wel degelijk sporen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:38:
[...]

liefst in de randstad...
PC Snel in Amsterdam, goedkoper dan De Laptopper en PC Snel doet zijn naam eer aan.. Snel in huis....

Maar dat had je al in dit topic kunnen lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
JaP.NeT schreef op 01 July 2003 @ 15:39:
[...]

Dat klopt, ik heb ook naar zijn ervaringen gevraagd, het ging om een sweex wl accespoint met 4 port switch en printerserver. Ik zou ook nog steeds de bevindingen willen ontvangen van dit sweex gedoe, sweex scheelt aanzienlijk in de kosten, maar de kwaliteit dat is ook heel belangrijk.

Overigens is er in de nieuwste Computer Totaal een Wlan Test gehouden, Actiontec kwam hierbij als beste uit de test, en had ook het meeste bereik. Ik denk dat ik daar maar eens voor ga kijken.

Verder wel jammer dat Acer zijn wlan antenne niet in het scherm heeft geplaatst, vreemd dat zij niet kijken naar de standaarden op DIT gebied van andere (centrino) fabrikanten. Kijkt trouwens Intel hier niet op neer? En weet iemand of dit probleem in de nieuwe revisie is opgelost?

A.V. 8)
Yep.. that's still me ;)

tis de Sweex wireless router + 4 poorts switch + printserver.. echt een fijn dingetje!! heb hem hier op mijn epson 660C.. en op mijn @home aansluiting..

internet gaat perfect.. nog geen een keer uitgevallen.. multiplayer games gaan ook goed.. en haal ook gewoon constante hoge download snelheden op goede site (300kb/s bijv op de ATi site)...

ook makkelijk is dat ik op mijn P733 een lokaal ftp servertje heb draaien zodat ik met mijn laptop stuff kan overzetten... werkt allemaal prima voor een hele goede prijs moet ik zeggen..! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
xantos schreef op 29 juni 2003 @ 02:37:
[...]

Klopt.. Ik heb dus exact het zelfde probleem. De linker knop maakt een vreemd geluid en bovendien werkt ie niet meer goed. Het enige waar ik deze knop nog voor kan gebruiken is om te scrollen. Dus de knop vasthouden en dan met de touchpad naar boven/onder scrollen.

Ik geen zin om mijn laptop daarvoor terug te brengen. Misschien ben ik 'm dan wel een paar weken kwijt. Weet iemand of je deze laptop moet terug sturen voor reparatie, of kun je ook ergens naar een of ander service centrum gaan?
ik heb een 1-week oude/niewe travelmate 800LCi van een vriend te leen, en die heeft *exact* hetzelfde probleem! da's dus nie best, lijkt op fout in een productie-run/batch.... misschien serie-nummers vergelijken?

Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
ik heb hem ook binnen!! via computer pirates, die hadden hem wel op voorraad.. :) dus bestelling bij pcsnel maar geanuleerd..
werkt echt lekker snel.. net UT 2003 gespeeld, en GTA VC en draait allemaal perfect..! :)
super ding!

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
xantos schreef op 29 juni 2003 @ 02:37:
[...]

olafmol schreef op 02 July 2003 @ 21:28:
[...]
ik heb een 1-week oude/niewe travelmate 800LCi van een vriend te leen, en die heeft *exact* hetzelfde probleem! da's dus nie best, lijkt op fout in een productie-run/batch.... misschien serie-nummers vergelijken?
Ik had hetzelfde probleem, linker knop deed het niet meer goed, en de hele touchpad viel soms uit. Acer gebeld, laptop opgestuurd naar Den Bosch, en binnen een week gerepareerd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Heeft iemand Wireless Lan al eens aan de praat gehad? Ik heb geprobeerd 2 dezelfde Acertjes aan elkaar te koppelen via Bluetooth en via Wireless Lan, maar beiden geen succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik erachter of de laptop een oude of een nieuwe versie is? Iets met het serienummer?

Ik moet namelijk bij een nogal vaag zaakje bestellen ivm pc prive, en ik wil de voorwaarde stellen dat het een nieuwe laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

even een vraagje.. de wifi adapter is 802.11 a/b is deze ook geschikt te maken voor 802.11g?
verder is dit een perfecte laptop, die ik denk ik heel spoedig ga bestellen :9

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op 03 July 2003 @ 13:38:
even een vraagje.. de wifi adapter is 802.11 a/b is deze ook geschikt te maken voor 802.11g?
In principe niet, tenzij je 'm eruithaalt en er dan een 802.11g erin stopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 14-09 20:55
Heb mijn 803LCi nu ongeveer een weekje en hij bevalt me echt prima! Eerst deed Bluetooth het niet maar na wat nieuwe drivers van de Acer site kan ik nu prima met mn laptop met mn telefoon communiseren. Ook over de performance ben ik erg te spreken, 1050 punten in 3DMark03. Het toetsenbord vond ik even wennen maar lukt nu zonder problemen.
Batterijduur heb ik nog niet echt getest, maar hij is nog geen een keer uitgevallen zonder dat ik het verwachtte, gooi 'm wanneer het kan gewoon in de AC en als ik m ergens naar toe meeneem houdt ie t makkelijk een uur of 3-4 uit.

Iemand vroeg nog naar WLAN: werkt hier prima, heb een Linksys 4-poort router erbij gekocht, ontvangst is heel redelijk (in WinXP vrijwel altijd Good of Excellent, zelfs bij Low is er nog prima te internetten (met 140K/s)). Dit tik ik ook allemaal vanaf achter de TV, jammer dat t niet echt lekker weer is :P

Ik ga denk ik wel later een 802.11g mini pci kaartje erin gooien, maar voorlopig lukt het ook prima met deze 802.11b (er zit toch geen 802.11a/b in??)

Ik ben zeer tevreden :D Heb trouwens geen last van hoge piepen en andere bugs, ook touchpad doet t nog prima. Heb de nieuwe revisie.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.