12 pagina's? deel 3 is 2000 posts, deel 2 en 1 weet ik niet ook wel boven de 1000Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 19:07:
[...]
Idd, en jij denkt dat ik ff eerst 12 pagina's ga doorlezen![]()
En nee, kwist niet dat er een chat was... maar daar mag ik vast niet komen..
Damn, i love your smileys![]()
Maare, suc6 fellaz met jullie DJ Equipment. Misschien zie ik jullie ooit nog es naast Dj Triesto draaien
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar volgens mij is de CDJ800 een frontloadReind schreef op 04 december 2002 @ 16:28:
Als je een toploader wilt en een beetje centen hebt dan ga je voor de CDJ800 van Pioneer of de Axis8 van Numark en dan laat je de Tascam lekker voor wat hij is
Ik ben zelf helemaal weg van de Axis8 en daar moet je gewoon een keer op gedraaid hebben -> echt een wonder dat ding
Verwijderd
topload is idd de CDJ-20, met een klepje aan de bovenkant waar de CD in moet. bij die Frontloaded dingen moet je de cd er aan de voorkant in doen.

die axis 8 is idd frontload

cdj-800 ook zo te zien

die axis 8 is idd frontload

cdj-800 ook zo te zien
De irc server is beneden?
Erg vervelend.
Erg vervelend.
Verwijderd
Door Traag - Thursday 05 December 2002 10:37
Ik heb ACM net gevraagd waar Arethusa was, maar hij zij gewoon in Amsterdam
Ik heb ACM net gevraagd waar Arethusa was, maar hij zij gewoon in Amsterdam
Bij Pioneer zijn alle enkele cd-spelers frontload, behalve de 500 serie. er valt voor beide methodes wat te zggen.
Nadeel van topload vidnt ik dat je zodra de klep openstaat, je rechtstreeks op de lns kijkt. De kans op beschadiging (ik ga even van een lompe boer die naast je staat uit) is daarbij IMHO groter.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Maar daar hebben de meeste mensen hier geen last van toch? Het materiaal is nl. voor thuisgebruik. Alleen bij verhuur moet je daarop gaan letten.LangTall schreef op 05 december 2002 @ 14:07:
Bij Pioneer zijn alle enkele cd-spelers frontload, behalve de 500 serie. er valt voor beide methodes wat te zggen.Nadeel van topload vidnt ik dat je zodra de klep openstaat, je rechtstreeks op de lns kijkt. De kans op beschadiging (ik ga even van een lompe boer die naast je staat uit) is daarbij IMHO groter.
die zgn. lompe boer moet je gewoon niet dichtbij je apparatuur laten komenLangTall schreef op 05 December 2002 @ 14:07:
Bij Pioneer zijn alle enkele cd-spelers frontload, behalve de 500 serie. er valt voor beide methodes wat te zggen.Nadeel van topload vidnt ik dat je zodra de klep openstaat, je rechtstreeks op de lns kijkt. De kans op beschadiging (ik ga even van een lompe boer die naast je staat uit) is daarbij IMHO groter.
Deze plek is te koop.
ShadowrunR schreef op 05 December 2002 @ 16:20:
[...]
Maar daar hebben de meeste mensen hier geen last van toch? Het materiaal is nl. voor thuisgebruik. Alleen bij verhuur moet je daarop gaan letten.
ShadowrunR schreef op 05 December 2002 @ 16:20:
Maar daar hebben de meeste mensen hier geen last van toch? Het materiaal is nl. voor thuisgebruik. Alleen bij verhuur moet je daarop gaan letten.
Ga eens drive-innen met je eigen spullen, je wil niet weten wat je meemaakt/tegenkomt. Had wel altijd goeie afspraken op papier staan over eventuele beschadigingen opgelopen door 'lompheid' van het publiek. gelukkig nooit wat gebeurd, maar af en toe.... Al hossende vol tegen je meubel aan, en het dan gek vinden dat je (toen nog HT&K) cd-speler het ff niet meer trok.KeeZ schreef op 05 December 2002 @ 17:13:
die zgn. lompe boer moet je gewoon niet dichtbij je apparatuur laten komen
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Ow sorryLangTall schreef op 05 December 2002 @ 17:45:
[...]
[...]
Ga eens drive-innen met je eigen spullen, je wil niet weten wat je meemaakt/tegenkomt. Had wel altijd goeie afspraken op papier staan over eventuele beschadigingen opgelopen door 'lompheid' van het publiek. gelukkig nooit wat gebeurd, maar af en toe.... Al hossende vol tegen je meubel aan, en het dan gek vinden dat je (toen nog HT&K) cd-speler het ff niet meer trok.
Ja, nu ben ik toch aan het twijfelen... Ik begin die Pioneers bijna nog mooi te vindenLangTall schreef op 04 December 2002 @ 09:47:
[...]
Definieer vissekom iets beter? Zo beroerd zien de Pioneers er toch niet uit IMHO.
1 opmerking over die Tascam, volgens de specs heeft ie wel key-change, maar zal ie bij het pitchen ook de key veranderen. De Pioneers hebben daarvoor MasterTempo, waarbij bij het pitchen de key hetzelfde blijft. Dat laatste heeft toch algemeen de voorkeur. Al zal een echte vinylist het liever niet hebben, aangezien de meeste draaitafels geen mastertempo hebben.
Denk niet dat je de Tascam veel tegen zult komen, meest gebruikte merken zijn toch Denon (vanwege de naam), Numark (goede prijs/kwaliteit verhouding) en Pioneer. Onnodig om te zeggen dat ik een zwak voor die laatste heb.
Maar nog een ander vraagje, wat heb je tegen CDJ-100? Een echte toploader is het niet, aangezien hij een slot-in heeft ipv een deksel bovenop.
Het principe "topload" vind ik denk ik iets minder handig dan een normale 19" speler. Ik doe af en toe nog eens een verhuur klusje, en dan vind ik een 19" model stukken makkelijker.
Ik zit nu dus te twijfelen tussen:
-Denon 2100F (2600 vind ik iets te duur, evenals Dn9000)
-Pioneer CMX-3000
-Pioneer CMX-5000
-Tascam CD302
Ik vind het zo jammer van die CMX-serie. Wat is nou het budget model en wat het "duurdere/opvolgers" model? Zo heeft de een MasterTempo, de ander weer automix. Het is zo vaag bij die 2
Hmz, ff de verschillen opgezocht.
CMX-3000 heeft meer (tov 5000):
-Master Tempo (+- 100% or WIDE)
-Pitch Bend Button
-Emergency Loop
-In point loop adjustment
-Scratch Play
-Cd Text
-Wave Display
-Internal Cue Point Memory
-Hot Cues
CMX-5000 heeft meer (tov 3000):
-On Board Effects
-Legato Link
-Auto Mix Play
Lastig
[ Voor 11% gewijzigd door Rickbv op 05-12-2002 19:34 ]
Dan zou ik gewoon voor de CMX-3000 gaan...
Automix is voor mietjes (ok, handig als je thuis ff wat wil luisteren, maar waar hebben ze anders compilatie-cd's en een brander voor uitgevonden), effecten heb ik als DJ nooit gemist, behalve een goeie EQ (geen idee wat voor effecten erinzitten overigens) en LegatoLink is een Pioneer-term voor wat geluidskwaliteitsverbetering.
Onnodig spul dus als je gewoon wilt DJ-en. Een speler met MasterTempo of equivalent wint het altijd bij mij.
Automix is voor mietjes (ok, handig als je thuis ff wat wil luisteren, maar waar hebben ze anders compilatie-cd's en een brander voor uitgevonden), effecten heb ik als DJ nooit gemist, behalve een goeie EQ (geen idee wat voor effecten erinzitten overigens) en LegatoLink is een Pioneer-term voor wat geluidskwaliteitsverbetering.
Onnodig spul dus als je gewoon wilt DJ-en. Een speler met MasterTempo of equivalent wint het altijd bij mij.
[ Voor 15% gewijzigd door Kaj. op 05-12-2002 19:55 ]
nee dat Thunderdome weer vaker georganiseerd zal worden en dat Dana de mainstream wordtVerwijderd schreef op 04 December 2002 @ 20:25:
[...]
Je bedoeld te zeggen dat de menigte zich op hardstyle en hardhouse stort en dit in noodtempo de top 40 inraast?
Dat Tiesto irritant afwisselend draait, daar ben ik het mee eens. Dat zijn stijl 'vercommersialiseerd', dat is complete onze. Als er iets handel is op dit moment is het wel hardstyle.
wie? bedoel je DJ Promo?Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:04:
[...]
en jou icon komt van promo escape from the hostile
die hebben hun succes GEHAD, dat gaat er weer ff tussenuitleffe_blond schreef op 04 December 2002 @ 21:30:
Als harder de trend is dan moet jij mij het succes van lounge, latin house, en jazz house eens gaan verklaren.
De trend is: er is geen trend
Is dit handig als je vergeten bent de volgende in te mixen?Rickbv schreef op 05 December 2002 @ 19:24:
-Emergency Loop
LastigAl die vage termen
zoals alle stijlen eigenlijk een pauze houden en weer eens terug komen...casemodderpoel schreef op 05 December 2002 @ 20:56:
[...]
die hebben hun succes GEHAD, dat gaat er weer ff tussenuit
Deze plek is te koop.
Hey Atomix is verrekte handig als je het op een laptoppie hebt staan en die mee neemt als je ergens moet draaienKaj. schreef op 05 December 2002 @ 19:52:
Ik doe het tegenwoordig zo -> eerste half uur doe ik gewoon lekker met atomix en daarna pak ik mijn vinyl en cd's. Zo kan ik tenminste altijd even rustig bijkomen en rustig alles op zijn plek gaan zetten en meteen ff de draaitafels controleren op gebreken want sommige dj's die voor je hebben staan draaien vinden het leuk om het contra gewicht mee te nemen (heb ik vorige week mee gemaakt).
Atomix is wat anders dan aUtomix bij een Pioneer Reind. Bij de Pioneer plakt ie dan automatisch de cd's die er in zitten aan elkaar. En atomix kan dat waarschijnlijk ook op je laptoppie, maar gebruik je dat dan ook?
Volgens m'n Pioneer-verkoper is de 5000 de robuustere van de 2, voor on-the-road. De 3000 is meer voor in studio-omgevingen, terwijl ik zelf de functionaliteit van de 3000 juist on the road wil hebben (cue-points heersen gewoon, en loopjes on the fly zijn ook wel eens handig). Maar ook een 3000 in flightcase zal het wel overleven.
Volgens m'n Pioneer-verkoper is de 5000 de robuustere van de 2, voor on-the-road. De 3000 is meer voor in studio-omgevingen, terwijl ik zelf de functionaliteit van de 3000 juist on the road wil hebben (cue-points heersen gewoon, en loopjes on the fly zijn ook wel eens handig). Maar ook een 3000 in flightcase zal het wel overleven.
[ Voor 2% gewijzigd door LangTall op 05-12-2002 23:05 . Reden: typo... ]
zeg meneer casemodderpoel, als je echt een goeie dj wilt zijn doe je gewoon lekker je eigen ding
sta je tenminstte niet voor breezahchicks en hardstylepannekoeken te draaien
no flames intended uiteraard
als je hard wil heb je hardcore, want in mijn ogen is hardstyle gewoon herrie zonder inhoud
en als je gewoon lekker wil relaxen heb je daar weer andere housesoorten voor
de trend is dus datgene waar de meeloper naar luistert en datgene waar ik aan doe noemt men eigen stijl
dus om een kort verhaal lang te maken
dj's hebben een naam, partyorganisatoren boeken wat ze willen en meelopers bepalen de trend dus is de trend loos
sta je tenminstte niet voor breezahchicks en hardstylepannekoeken te draaien
no flames intended uiteraard
als je hard wil heb je hardcore, want in mijn ogen is hardstyle gewoon herrie zonder inhoud
en als je gewoon lekker wil relaxen heb je daar weer andere housesoorten voor
de trend is dus datgene waar de meeloper naar luistert en datgene waar ik aan doe noemt men eigen stijl
dus om een kort verhaal lang te maken
dj's hebben een naam, partyorganisatoren boeken wat ze willen en meelopers bepalen de trend dus is de trend loos
Ik heb alleen ervaring met de CMX-5000 (uurtje achter gestaan
), en ik zit er ook aan te denken deze speler aan te schaffen nadat ik een nieuwe mixer heb.
Reind: ik gebruik geen mp3. Atomix is best grappig, ben ik met je eens, maar er gaat wmb niks boven gewone pitchfaders. En nou weet ik wel dat die er ook voor mp3-stuff als PCDJ en dergelijke zijn, maar toch...
Nog iets: wat vindt men van KaZaA-DJ's?
Ik was laatst op een personeelsfeestje en de DJ in kwestie had geen koffer met cd's meer, maar gewoon drie van die CaseLogic-mappen vol met gefikte cd's met daarop de nieuwste top40-rommel. Ik heb 'm ff staan bekijken, maar ik heb geeneen originele cd bij hem in de speler zien verdwijnen.
Toen ik 'm vroeg of hij ook nog echt ging draaien want hij kon absoluut niet mixen (ok, wat subtieler gezegd natuurlijk) riep hij dat hij 's middags nog cd's samen had zitten stellen en wat nummers van internet had geplukt, en in niet zoveel bewoordingen vertelde dat hij al twee jaar bijna geen cd's meer kocht en alles van ftp's en p2p haalde.
Ik heb een grafhekel aan dit soort mensen. Niet alleen betaal je zo iemand een smak geld om de avond op te komen leuken; je krijgt er geen waar voor. Het gros van die hobby-harries weet geen sfeer te scheppen (zet een uptempo nummer op, krijgt -wonder boven wonder- een aantal mensen de vloer op, en verknalt het weer door een ongeloofelijk traag startende plaat op te zetten, waarbij ook nog eens een stilte valt doordat hij de vorige plaat vast wegschuift terwijl het intro van de nieuwe plaat vrij zacht begint), en dan blijkt dat ze geen ene cent investeren in materiaal, want de PA moet je ook nog eens apart betalen.
Dergelijke sukkels zullen het vroeg of laat nog eens gigantisch verpesten.
Ik was laatst op een personeelsfeestje en de DJ in kwestie had geen koffer met cd's meer, maar gewoon drie van die CaseLogic-mappen vol met gefikte cd's met daarop de nieuwste top40-rommel. Ik heb 'm ff staan bekijken, maar ik heb geeneen originele cd bij hem in de speler zien verdwijnen.
Toen ik 'm vroeg of hij ook nog echt ging draaien want hij kon absoluut niet mixen (ok, wat subtieler gezegd natuurlijk) riep hij dat hij 's middags nog cd's samen had zitten stellen en wat nummers van internet had geplukt, en in niet zoveel bewoordingen vertelde dat hij al twee jaar bijna geen cd's meer kocht en alles van ftp's en p2p haalde.
Ik heb een grafhekel aan dit soort mensen. Niet alleen betaal je zo iemand een smak geld om de avond op te komen leuken; je krijgt er geen waar voor. Het gros van die hobby-harries weet geen sfeer te scheppen (zet een uptempo nummer op, krijgt -wonder boven wonder- een aantal mensen de vloer op, en verknalt het weer door een ongeloofelijk traag startende plaat op te zetten, waarbij ook nog eens een stilte valt doordat hij de vorige plaat vast wegschuift terwijl het intro van de nieuwe plaat vrij zacht begint), en dan blijkt dat ze geen ene cent investeren in materiaal, want de PA moet je ook nog eens apart betalen.
Ik doe het wel voor de top40 hitjes op personeelsfeestjes e.d. maar de échte muziek koop ik natuurlijk op vinyl gewoon in de platenzaak. Je kan trouwens op zn minst ff een beetje aand8 schenken in de muziek die je van het net haalt... er is nix zo irritant dan een te laag volume of brakke kwaliteitKaj. schreef op 06 December 2002 @ 11:20:
verpesten ?? voor zichzelf.... een DJ met kwaliteit en die de wil heeft om door te zetten komt er wel... Als ze dan een goedkopere DJ inhuren dan jou daar krijgen ze vanzelf spijt van als je een feestje later wel komt draaienIk heb een grafhekel aan dit soort mensen. Niet alleen betaal je zo iemand een smak geld om de avond op te komen leuken; je krijgt er geen waar voor. Het gros van die hobby-harries weet geen sfeer te scheppen (zet een uptempo nummer op, krijgt -wonder boven wonder- een aantal mensen de vloer op, en verknalt het weer door een ongeloofelijk traag startende plaat op te zetten, waarbij ook nog eens een stilte valt doordat hij de vorige plaat vast wegschuift terwijl het intro van de nieuwe plaat vrij zacht begint), en dan blijkt dat ze geen ene cent investeren in materiaal, want de PA moet je ook nog eens apart betalen.
Deze plek is te koop.
Hmmm. Ik heb de 500ltd. Daarnaast heb ik de 500s, de 500-II en de 500 gehad cq. mee gewerkt. GEEN van deze spelers liet de lens zien als de klep open was. De lens werd netjes afgedekt door een schuifje zodra de klep open ging.LangTall schreef op 05 December 2002 @ 14:07:
Bij Pioneer zijn alle enkele cd-spelers frontload, behalve de 500 serie. er valt voor beide methodes wat te zggen.Nadeel van topload vidnt ik dat je zodra de klep openstaat, je rechtstreeks op de lns kijkt.
Neemt niet weg dat ik het volledig met je eens ben ;-)
Voor eigen gebruik vind ik een bovenlader nog steeds het lekkerst werken (klep open, CD erin gooien, klep dicht). Voor de losse verhuur vind ik een slikker wel zo veilig (geen laatjes die ze eraf kunnen rammen, geen kleppen die ze open kunnen laten staan).
André Huisman (www.new-line.nl)
Verwijderd
MR_WAZOO schreef op 06 December 2002 @ 00:17:
*knipper de knip enzow*
Damn, jij haalt gewoon de woorden uit m'n mond, euhh handen!
(sorry 4 offtopic
Ach dat soort gasten vallen voor mij onder de "Barman-DJ". Daar besteed ik niet eens es aandacht aan, dat zijn gewoon gasten die een CD erin raggen en spelen maar. Die koptelefoon hebben ze in principe niet eens nodig, die staat er gewoon voor de sierKaj. schreef op 06 december 2002 @ 11:20:
[...]
Maar ik ben niet van mening dat ze het zullen verpesten omdat ze het nooit veel verder zullen schoppen dan een simpele barDJ of gasten die hun eigen feessie organiseren./
trendsetters bepalen de trend... meelopers lopen achter hen aan en maken er een rage van.... iemand die 'toevallig' een paul van dyk weer eens boekt, het publiek vindt het mooi, begint weer van dat soort muziek te kopen / downen en klaar... de trend is weer geset... zo gaat het immers al jaren in de muziek sinds de komst van synths en PC's in de producing studios.
Deze plek is te koop.
Ik gebruik Atamix ook alleen het eerste kwartier/half uurtjeKaj. schreef op 06 december 2002 @ 11:20:
Reind: ik gebruik geen mp3. Atomix is best grappig, ben ik met je eens, maar er gaat wmb niks boven gewone pitchfaders. En nou weet ik wel dat die er ook voor mp3-stuff als PCDJ en dergelijke zijn, maar toch...
Daarna pak ik weer gewoon cd's en vinyl.
Dan nog even over dat Kazaa gebeuren. -> Ik fik dus ook alles op cd en ik heb ook geen orginele cd's (behalve de hed kandi's want die heb ik allemaal orgineel)
Maar het enige wat ik op cd fik dat zijn nummers die ik niet meer op vinyl kon krijgen -> Die download ik dus ff en fik ik op cd. Dat zijn gemiddeld 15 nummers in de maand en das dus 1 cd (ik heb ook altijd maar 1 of 2 cd's mee als ik ergens moet draaien). Ik vind dit zelf geen bezwaar want die paar nummers daar zal niemand zich een breuk aan vallen naar mijn idee.
Ik gebruik dus in principe alleen een cd wanneer ik het desbetreffende nummer niet meer op vinyl kan krijgen. En 9 van de 10 keer kun je die ook niet in de winkel aanschaffen dus ja wat moet je anders
Mensen die alles van een gekopieeerde cd afdraaien vind ik inderdaad ook wel een beetje lam. Helemaal als je veel draait en het dan verdomd om ook nog is iets orgineel te kopen.
Nou zaten er bij toploaders waar ik wel eens wat mee gedaan helaas nooit Pioneers.huisman schreef op 06 December 2002 @ 12:01:
[...]
Hmmm. Ik heb de 500ltd. Daarnaast heb ik de 500s, de 500-II en de 500 gehad cq. mee gewerkt. GEEN van deze spelers liet de lens zien als de klep open was. De lens werd netjes afgedekt door een schuifje zodra de klep open ging.
Neemt niet weg dat ik het volledig met je eens ben ;-)
Voor eigen gebruik vind ik een bovenlader nog steeds het lekkerst werken (klep open, CD erin gooien, klep dicht). Voor de losse verhuur vind ik een slikker wel zo veilig (geen laatjes die ze eraf kunnen rammen, geen kleppen die ze open kunnen laten staan).
Reind: My thoughts exactly.
Ik heb dankzij AudioGalaxy een hoop platen teruggevonden die ik niet meer op plaat of cd kon krijgen. Maar iemand die gewoon alles wat los en vast zit downt en er zijn brood mee verdient.
Ik heb dankzij AudioGalaxy een hoop platen teruggevonden die ik niet meer op plaat of cd kon krijgen. Maar iemand die gewoon alles wat los en vast zit downt en er zijn brood mee verdient.
Verwijderd
Ik heb ook een paar keer op een drive in show gedraaid met een cmx3000. Een heerlijke speler is t en als je zag wat er allemaal mee gebeurde is t best een robuust ding hoor. Maar er zit bijvoorbeeld ook een automatische-pitch-gelijk-stel-achtige-knop op wat voor drive in best makkelijk is want ik neem aan dat je met een drive in show over t algemeen toch de standaard plaatjes van dat moment draait en geen set van 2 uur neer zet ofzoRickbv schreef op 05 december 2002 @ 19:24:
[...]
CMX-3000 heeft meer (tov 5000):
-Master Tempo (+- 100% or WIDE)
-Pitch Bend Button
-Emergency Loop
-Scratch Play
-Cd Text
-Wave Display
-Internal Cue Point Memory
-Hot Cues
CMX-5000 heeft meer (tov 3000):
-On Board Effects
-Legato Link
-Auto Mix Play
LastigAl die vage termen
De cmx3000 werkt verder gewoon heerlijk, ook t mastertempo/ pitch gebeuren zit goed in elkaar en voor een drive in is t een perfect ding volgens mij.
Dit heeft volgens mij niks met kazaa te maken want als die gast draait zoals jij het zegt dan zou die als die dezelfde nummers op een originele cd heeft staan gewoon precies hetzelfde draaien hoor. Het is maar net hoe je ermee omgaat: als jij nummers download en die thuis gewoon luistert en controleert op kwaliteit, wat zou er dan mis mee zijn. Ook is op originele cd gewoon bijna niks te vinden voor een dj behalve t top40 gebeuren of kan jij mij een cd noemen waar de nieuwste extended versies op uitkomen?Kaj. schreef op 06 december 2002 @ 11:20:
Als je geld verdient met draaien is t natuurlijk een stuk eerlijker om af en toe een originele cd te kopen vooral als je dan toch top40 draait. Maar ik draai gewoon thuis en heeeeeel af en toe (vrijwillig) op een drive in show en ga toch echt niet al mijn geld uitgeven aan cd's zeker niet met die achterlijke prijzen die ze ervoor vragen.
Zo, heb ik ook mijn zegje gedaan
MarktverziekersKaj. schreef op 06 December 2002 @ 11:20:lang verhaal over musica-illegali dj's *knip*.
JasperT: ik ben ze KaZaA-DJ's gaan noemen omdat kazaa een van de bekendste is en men gelijk doorheeft wat voor slag mensen ik met die term bedoel.
MR_WAZOO: koel draadje
MR_WAZOO: koel draadje
[ Voor 4% gewijzigd door Kaj. op 06-12-2002 17:15 ]
tja...
ik ben ook geen voorstander van kazza. Maar de vinylprijzen zijn gewoon schandalig.. toen ik mn eerste plaat kocht was dat ongeveer 600 BEF (album) en 300 BEF (12") laatst wou ik de nieuwste DJ Shadow kopen, zei de verkoper: ik heb hem zelfs niet meer in stock gedaan, ik zou er meer dan 1000 BEF moeten vragen...
Een 12" (1 track + 1 rmx) kost tegenwoordig 370 BEF (zelfde winkel) gemiddelde prijs voor een album is nu ongeveer 780 BEF
Importprijzen wil je al helemaal niet weten...
DJ'en is een fenomeen geworden en daar wordt (door platenmaatschapijen) grof geld aan verdiend...
Als ik zo lees hier heb ik toch wel de indruk dat de situatie in belgie iets beter is, dat er meer respect is voor de muziek, of ligt het gewoon aan de plaatsen waar ik kom. Persoonlijk is DJ'en voor mij nog steeds een kunst, en zolang ik een meerderwaadigheidsgevoel heb boven de sukkelaars die de top40 in hun cdspelers schuiven denk ik wel door te gaan...
ik ben ook geen voorstander van kazza. Maar de vinylprijzen zijn gewoon schandalig.. toen ik mn eerste plaat kocht was dat ongeveer 600 BEF (album) en 300 BEF (12") laatst wou ik de nieuwste DJ Shadow kopen, zei de verkoper: ik heb hem zelfs niet meer in stock gedaan, ik zou er meer dan 1000 BEF moeten vragen...
Een 12" (1 track + 1 rmx) kost tegenwoordig 370 BEF (zelfde winkel) gemiddelde prijs voor een album is nu ongeveer 780 BEF
DJ'en is een fenomeen geworden en daar wordt (door platenmaatschapijen) grof geld aan verdiend...
Als ik zo lees hier heb ik toch wel de indruk dat de situatie in belgie iets beter is, dat er meer respect is voor de muziek, of ligt het gewoon aan de plaatsen waar ik kom. Persoonlijk is DJ'en voor mij nog steeds een kunst, en zolang ik een meerderwaadigheidsgevoel heb boven de sukkelaars die de top40 in hun cdspelers schuiven denk ik wel door te gaan...
offtopic:
1 EUR = 40 BEF
1 EUR = 40 BEF
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Valt nog mee dan, ik betaal toch rond de 10 a 11 euro (veelal import) bij Rhythm Import. Komt misschien dat de meeste platen die ik haal uit het buitenland komen (Defected, Milk & Sugar, Vendetta, Ink, noem maar op).
Verwijderd
maar goed alles is duurder geworden.. Ik persoonlijk vindt dat vinyl in de loop der tijd niet veel duurder is geworden....leffe_blond schreef op 06 December 2002 @ 17:51:
tja...
offtopic:
1 EUR = 40 BEF
ik draai nu al een jaar of 10 a 12 maar toen ik begon was een plaat ook al 18 gulden...
maar wat men schrijft over de zogenaamde kazaa dj`s kan ik het helemaal mee ens zijn.... mp3 zuigt voor een drive in......
Zo kan iedereen zich een dj noemen........ maar gelukkig zijn er nog mensen die djen zien als een kunst en hoop dat ie er ook blijven _/-\o
Hier kan ik het wel mee eens zijn denkKaj. schreef op 05 december 2002 @ 19:52:
Verwijderd
Owkee dan, morgen voor de eerste keer echt in een 'grote' club draaien en dat wordt retespannend! De kleine zaal van 013 is morgen ongeveer 2 uur lang de mijne. En dus heb ik een vraagje: Hebben jullie nog wat last-minute tips voor mij...
Dingetjes waar ik tegenaan kan lopen etc? Ik ga nu al op van de zenuwen. De programmeur van 013 komt dus ook kijken (doet ie niet al te vaak) en er komen ook wat promoters van andere d&b feesten uit het land (van hoofddorp tot maastricht).
Dingetjes waar ik tegenaan kan lopen etc? Ik ga nu al op van de zenuwen. De programmeur van 013 komt dus ook kijken (doet ie niet al te vaak) en er komen ook wat promoters van andere d&b feesten uit het land (van hoofddorp tot maastricht).
ik denk aan 1 iets, doe gewoon je ding wat je anders doet, op basis daarvan ben je gevraagd, dat is wat je goed kan... Tzal wel los lopen....
succes !!
succes !!
Hee T3kst3p, ik heb maar een echt belangrijke tip: Geniet van elke minuut 100%!
Ik heb het (gelukkig) een paar keer mee mogen maken dat ik met "de groten van Nederland" kon draaien (Van Bellen, Peran, EricE, De Hey, De Rosario) en elke keer zat ik me op te vreten van "stel nou dat zij er niks van vinden". Maar het gaat altijd goed als jij lekker doet waarvan je weet dat je er goed in bent. En als jij ergens achter staat en enthousiast over bent merken anderen dat ook snel genoeg. Dus a) het komt allemaal goed, b) enjoy and have a ball!
En dan nu dat "boter op je hoofd kazaa DJ diefstal gelul":
Ik draai intussen al een paar dagen (en nog wat langer ook) en ik vind het geleuter over wel of geen diefstal plegen als je downloadt eigenlijk een beetje gl*l.
In 1982 deed ik voor het eerst een feestje. Het was voor mijn klas van de basisschool (toen nog lagere school, maar dat terzijde) en ik liep krom van de cassettes met driftig opgenomen bandjes van de top 40. Dat was voor de liedjes die ik echt té suf vond om op singeltjes (45 toeren, groot gat in het midden) te kopen.
Iedereen vond het een gaaf feest. Ik vooral.
Ik draai nog steeds. En iedereen vindt het (geloof ik) nog steeds gaaf wat ik doe.
En het maakt geen ene klote uit of ik iets draai wat ik netjes heb gekocht, heb gehuurd of lekker van het fantastische medium genaamd "internet" heb geladen. Mensen komen niet naar een DJ of naar een feest om te kijken of de DJ wel op een nette manier aan de muziek komt; het gaat ze om hun feest.
Ik geef ze dat feest. En als zij Jodi Bernal willen horen vind ik dat fine (piss on me, maar ík vínd dat dus), alleen blame me dan niet dat ik daar de CD niet van heb gekocht. Ik draai op alle soorten feesten (mits goed betaald
)
Ik heb in de jaren al meer dan 2000 CD's aangeschaft. En ik vind de internet-optie een hele goede intussen. Voor kwaliteit wil ik maar al te graag betalen (Reind noemde al de hedkandi's) maar voor pulp wat je soms ook nodig hebt vind ik dat ik al lang genoeg betaald heb. Sorry one hit wonders, maar mijn euro's krijgen jullie niet meer.
Is dat zielig voor de platenmaatschappijen? Ja. Heel erg! Ooit hadden ze platen en die waren heel betaalbaar. 25 gulden voor een album was duur. Toen kwamen de onbetaalbare CD's van 40 piek en meer, en onder het mom van superieure kwaliteit en onbeschadigbaarheid spekten wij, consumenten, ze vetter en vetter op hun lekker zittende pluche. Het was de uitvinding van de eeuw; de artiesten verdienen even veel, maar de winsten schieten omhoog.
En nu MP3 is uigevonden lopen ze heel erg zielig te doen. Logisch; zou ik ook doen als zo'n grote melkkoe geslacht zou worden. Ineens koopt er geen hond meer die peperdure CDsingles. Je zou ook wel knettergek zijn! Ik kocht ze tot een jaar of twee geleden, maar nu hoeft het niet meer. Gewoon lekker naar beneden trekken. Je hoeft je huis er niet voor uit (dááág onvriendelijke verkopers van Fame!) en je hebt precies wat je wilt.
Haal eens allemaal dat pakje boter van je hoofd! Tuurlijk is het gewoon lekker voor niks! En tuurlijk draait dat net zo lekker.
Ik doe het graag en veel. Dure singles kopen? Ga eens rekenen... 7 euro of een paar tellen downloaden? Precies.
Download ik alleen nog maar? Nee hoor. Ik huur ook een copie. Het schijnt dat ik daardoor de Buma help. Fine. Het interesseert me echt geen ene ruk. Help ik door Buma te betalen beginnende bandjes? Dat interesseert me al helemaal niks. Luisteren jullie nog naar radio 3 met al die beginnende bandjes? Nee toch? Dus interesseert het helemaal niemand een ruk. We willen alleen nog maar domme eenheidsworst. En voor goedkope worst moet je niet al te veel betalen.
Vind ik het daarom wel zonde? Ja. Echt. Ik meen het ook nog eens. Er is ongetwijfeld wel wat goeds te vinden wat ik niet ken. En dat mag mijn steun helemaal hebben. Maar niet onder de krokodilletranen van resourceopdrogend ziende instellingen als Riaa en Buma. Die hadden eerder moeten nadenken en een behoorlijk P2P systeem moeten opstellen. Had ik graag een meegedaan.
Altijd kwaliteit voor een schappelijke prijs en geen woekerwinsten voor de platenbazen achter het bureau. (Ben erg benieuwd of de filmmaatschappijen trouwens hiervan geleerd hebben en DivX tegen betaling gaan uitbrengen; zou erg slim van ze zijn. En de enige oplossing om de filmpiraterij het hoofd te bieden!)
Maar goed. Ik ben dus ik de ogen van de meeste van jullie een gore dief. Jammer dat je dat dan denkt. Maar neem mij niet kwalijk dat ik er niet meer zo veel zin in heb om de kas van een platenbedrijf te spekken. a) Ik heb dat al meer dan genoeg gedaan, b) het is allemaal maar propaganda en gelobby voor strengere wetten.
Dan ben ik maar een vuile dief. Het zal me worst wezen.
Ik ben maar voor één ding DJ, en da's voor het mensen naar hun plezier maken op een feest waar ik draai. En dat plezier garandeer ik ze.
En het interesseert geen gast hoe ik aan de muziek kom. Áls ik maar die muziek heb.
En nu is het laat zat
Reageren mag, maar wie zonder zonde is werpe de eerste steen... Dus de GoTters met een illegale XP houden hun kop.
Ik heb het (gelukkig) een paar keer mee mogen maken dat ik met "de groten van Nederland" kon draaien (Van Bellen, Peran, EricE, De Hey, De Rosario) en elke keer zat ik me op te vreten van "stel nou dat zij er niks van vinden". Maar het gaat altijd goed als jij lekker doet waarvan je weet dat je er goed in bent. En als jij ergens achter staat en enthousiast over bent merken anderen dat ook snel genoeg. Dus a) het komt allemaal goed, b) enjoy and have a ball!
En dan nu dat "boter op je hoofd kazaa DJ diefstal gelul":
Ik draai intussen al een paar dagen (en nog wat langer ook) en ik vind het geleuter over wel of geen diefstal plegen als je downloadt eigenlijk een beetje gl*l.
In 1982 deed ik voor het eerst een feestje. Het was voor mijn klas van de basisschool (toen nog lagere school, maar dat terzijde) en ik liep krom van de cassettes met driftig opgenomen bandjes van de top 40. Dat was voor de liedjes die ik echt té suf vond om op singeltjes (45 toeren, groot gat in het midden) te kopen.
Iedereen vond het een gaaf feest. Ik vooral.
Ik draai nog steeds. En iedereen vindt het (geloof ik) nog steeds gaaf wat ik doe.
En het maakt geen ene klote uit of ik iets draai wat ik netjes heb gekocht, heb gehuurd of lekker van het fantastische medium genaamd "internet" heb geladen. Mensen komen niet naar een DJ of naar een feest om te kijken of de DJ wel op een nette manier aan de muziek komt; het gaat ze om hun feest.
Ik geef ze dat feest. En als zij Jodi Bernal willen horen vind ik dat fine (piss on me, maar ík vínd dat dus), alleen blame me dan niet dat ik daar de CD niet van heb gekocht. Ik draai op alle soorten feesten (mits goed betaald
Ik heb in de jaren al meer dan 2000 CD's aangeschaft. En ik vind de internet-optie een hele goede intussen. Voor kwaliteit wil ik maar al te graag betalen (Reind noemde al de hedkandi's) maar voor pulp wat je soms ook nodig hebt vind ik dat ik al lang genoeg betaald heb. Sorry one hit wonders, maar mijn euro's krijgen jullie niet meer.
Is dat zielig voor de platenmaatschappijen? Ja. Heel erg! Ooit hadden ze platen en die waren heel betaalbaar. 25 gulden voor een album was duur. Toen kwamen de onbetaalbare CD's van 40 piek en meer, en onder het mom van superieure kwaliteit en onbeschadigbaarheid spekten wij, consumenten, ze vetter en vetter op hun lekker zittende pluche. Het was de uitvinding van de eeuw; de artiesten verdienen even veel, maar de winsten schieten omhoog.
En nu MP3 is uigevonden lopen ze heel erg zielig te doen. Logisch; zou ik ook doen als zo'n grote melkkoe geslacht zou worden. Ineens koopt er geen hond meer die peperdure CDsingles. Je zou ook wel knettergek zijn! Ik kocht ze tot een jaar of twee geleden, maar nu hoeft het niet meer. Gewoon lekker naar beneden trekken. Je hoeft je huis er niet voor uit (dááág onvriendelijke verkopers van Fame!) en je hebt precies wat je wilt.
Haal eens allemaal dat pakje boter van je hoofd! Tuurlijk is het gewoon lekker voor niks! En tuurlijk draait dat net zo lekker.
Ik doe het graag en veel. Dure singles kopen? Ga eens rekenen... 7 euro of een paar tellen downloaden? Precies.
Download ik alleen nog maar? Nee hoor. Ik huur ook een copie. Het schijnt dat ik daardoor de Buma help. Fine. Het interesseert me echt geen ene ruk. Help ik door Buma te betalen beginnende bandjes? Dat interesseert me al helemaal niks. Luisteren jullie nog naar radio 3 met al die beginnende bandjes? Nee toch? Dus interesseert het helemaal niemand een ruk. We willen alleen nog maar domme eenheidsworst. En voor goedkope worst moet je niet al te veel betalen.
Vind ik het daarom wel zonde? Ja. Echt. Ik meen het ook nog eens. Er is ongetwijfeld wel wat goeds te vinden wat ik niet ken. En dat mag mijn steun helemaal hebben. Maar niet onder de krokodilletranen van resourceopdrogend ziende instellingen als Riaa en Buma. Die hadden eerder moeten nadenken en een behoorlijk P2P systeem moeten opstellen. Had ik graag een meegedaan.
Altijd kwaliteit voor een schappelijke prijs en geen woekerwinsten voor de platenbazen achter het bureau. (Ben erg benieuwd of de filmmaatschappijen trouwens hiervan geleerd hebben en DivX tegen betaling gaan uitbrengen; zou erg slim van ze zijn. En de enige oplossing om de filmpiraterij het hoofd te bieden!)
Maar goed. Ik ben dus ik de ogen van de meeste van jullie een gore dief. Jammer dat je dat dan denkt. Maar neem mij niet kwalijk dat ik er niet meer zo veel zin in heb om de kas van een platenbedrijf te spekken. a) Ik heb dat al meer dan genoeg gedaan, b) het is allemaal maar propaganda en gelobby voor strengere wetten.
Dan ben ik maar een vuile dief. Het zal me worst wezen.
Ik ben maar voor één ding DJ, en da's voor het mensen naar hun plezier maken op een feest waar ik draai. En dat plezier garandeer ik ze.
En het interesseert geen gast hoe ik aan de muziek kom. Áls ik maar die muziek heb.
En nu is het laat zat
reken gewoon in euro's, doe ik toch ookleffe_blond schreef op 06 December 2002 @ 17:51:
tja...
offtopic:
1 EUR = 40 BEF
ga voor de cmx en laat denon links liggenRickbv schreef op 06 december 2002 @ 20:11:
[...]
Hier kan ik het wel mee eens zijn denkMaar ik wou dit weekend (zondag) dus ff langs Feedback Rotterdam om te kijken welke ik neem. Kan je daar een beetje korting vragen? Want denon-2600F kost daar nu 1350 geloof ik, maar voor 1200 neem ik hem graag mee
Das een beetje dezelfde prijs als CMX-3000. Brrr, nog een moeilijke keuze dit
die hebben namelijk al jaren 1 probleem
als de lasers versleten zijn (na een jaar ongeveer, soms 2 jaar maar zelden 3 jaar) dan betaal je voor de reparatie daarvan t zelfde als de nieuwprijs van de spelers
de cmx heeft dit probleem niet en onderdelen zijn goedkoop
enne misterdon
ik ben persoonlijk van mening dat af en toe een mp3 moet kunnen, maar muziek waar je achter staat dat je die gewoon origineel moet kopen, en niet alles maar downloaden
ik ben bijvoorbeeld al mijn mp3's aan t doorzoeken en wat ik al op cd heb gaat weg, wat ik nog niet op cd heb dat bewaar ik tot ik t wel op cd heb of ik hou t omdat ik het niet waard vind om de cd ervan te kopen
[ Voor 37% gewijzigd door NightOwlNL op 07-12-2002 10:58 ]
Mr Don, dus jij draait muziek waar je zelf niet achterstaat?
trouwens als iedereen begint te downloaden, ie er geen geld meer voor iets nieuws en wat gaan we dan krijgen?? juist worst, een restuarant waar ze enkel worsten/fastfood hebben daar kom ik niet, dergelijke restaurants hebben toch geen ziel; binnenkomen, consumeren en weer naar buiten...
ik betaal graag voor mn biefstukken, al is het maar uit respect voor de artiest/kok die ze maakt
Mr Wazzo, mn platenverkoper rekend zelf ook nog in frank dus...
trouwens als iedereen begint te downloaden, ie er geen geld meer voor iets nieuws en wat gaan we dan krijgen?? juist worst, een restuarant waar ze enkel worsten/fastfood hebben daar kom ik niet, dergelijke restaurants hebben toch geen ziel; binnenkomen, consumeren en weer naar buiten...
ik betaal graag voor mn biefstukken, al is het maar uit respect voor de artiest/kok die ze maakt
Dat lees ik er wel uit ja... Een genuine DJ-ho! En daar is helemaal niets mis mee...leffe_blond schreef op 07 December 2002 @ 11:06:
Ben nog steeds van mening dat een brede basis een goed uitgangspunt is, ook qua DJ-en.
geef die dan ff een schop, je mag namelijk niet meer in bef of guldens of welke valuita dan ook rekenenleffe_blond schreef op 07 december 2002 @ 11:06:
deze zijn namelijk nu historisch erfgoed
Verwijderd
Mjah je kn het ook anders zien:
je brengt muziek onder de mensen... en als die mensen het goed vinden kopen ze misschien die CD(single plaat etc) of downloaden maar dat terzijde...
ze kunnen het ook zien als een stukkie gratis reclame voor hun muziek
je brengt muziek onder de mensen... en als die mensen het goed vinden kopen ze misschien die CD(single plaat etc) of downloaden maar dat terzijde...
ze kunnen het ook zien als een stukkie gratis reclame voor hun muziek
bah euro's is ook na de komma, met frankskes hadden we dat niet :-)MR_WAZOO schreef op 07 December 2002 @ 12:29:
[...]
geef die dan ff een schop, je mag namelijk niet meer in bef of guldens of welke valuita dan ook rekenen
deze zijn namelijk nu historisch erfgoed
Ja, soms wel. Als ik thuis aan het draaien ben natuurlijk niet, maar als ik een avondje een feest leuk moet maken en er zijn mensen die graag een rondje ketchupsonghitjes willen dan doe ik dat net zo makkelijk als een stevige technoset. Al moet ik toegeven dat ik het een stuk leuker draaien vind als er ook nog wat te mixen valt!leffe_blond schreef op 07 december 2002 @ 11:06:
...
Maar ik ben idd soms een regelrechte slut4money DJ. Als het maar veel money is. (als iemand aan je vraagt of je voor 800 eurootjes een avond carnavalkrakers wilt draaien doe je dat toch ook?
Ik durf te wedden dat niemand hier nee op zegtMisterDon schreef op 07 december 2002 @ 13:37:
[...]
Ja, soms wel. Als ik thuis aan het draaien ben natuurlijk niet, maar als ik een avondje een feest leuk moet maken en er zijn mensen die graag een rondje ketchupsonghitjes willen dan doe ik dat net zo makkelijk als een stevige technoset. Al moet ik toegeven dat ik het een stuk leuker draaien vind als er ook nog wat te mixen valt!
Maar ik ben idd soms een regelrechte slut4money DJ. Als het maar veel money is. (als iemand aan je vraagt of je voor 800 eurootjes een avond carnavalkrakers wilt draaien doe je dat toch ook?)
Ach geld maakt een hoop goed zeg ik maar
Ah vet ik ben vanavond in Tilburg en dan kom ik zeker even kijken. (als ik mijn vriendin tenminste mee krijg de 013 inVerwijderd schreef op 06 december 2002 @ 20:25:
Owkee dan, morgen voor de eerste keer echt in een 'grote' club draaien en dat wordt retespannend! De kleine zaal van 013 is morgen ongeveer 2 uur lang de mijne. En dus heb ik een vraagje: Hebben jullie nog wat last-minute tips voor mij...
Maarre gewoon genieten zoals MisterDon al zei en niet bang zijn om het te verneuken. Als je het toch verneukt -> Gewoon volhouden dat het er allemaal bij hoorde
Dat is ongeveer iedereen die een Pioneer van een nieuw loopwerk heeft laten voorzien NIET met je eens!MR_WAZOO schreef op 07 december 2002 @ 10:48:
[...]
ga voor de cmx en laat denon links liggen
die hebben namelijk al jaren 1 probleem
als de lasers versleten zijn (na een jaar ongeveer, soms 2 jaar maar zelden 3 jaar) dan betaal je voor de reparatie daarvan t zelfde als de nieuwprijs van de spelers
de cmx heeft dit probleem niet en onderdelen zijn goedkoop
Als je een speler wilt met een loopwerk dat EN goed is EN betaalbaar is om te vervangen, kijk dan eens naar de Numark CDN-88 en CDN-90.
Want zowel Pioneer alsook Denon vragen een arm en een been (en als het even kan je romp ook nog) voor hun loopwerkjes.
André Huisman (www.new-line.nl)
Die Numark spelers hebben MIDI aansluitingen, betekent dit dat een programma als PCDJ hiermee aangestuurd kan worden?huisman schreef op 07 december 2002 @ 17:53:
[...]
Dat is ongeveer iedereen die een Pioneer van een nieuw loopwerk heeft laten voorzien NIET met je eens!
Als je een speler wilt met een loopwerk dat EN goed is EN betaalbaar is om te vervangen, kijk dan eens naar de Numark CDN-88 en CDN-90.
Want zowel Pioneer alsook Denon vragen een arm en een been (en als het even kan je romp ook nog) voor hun loopwerkjes.
Reind schreef op 07 december 2002 @ 14:29:
[...]
Ik durf te wedden dat niemand hier nee op zegt
Ach geld maakt een hoop goed zeg ik maar
Ik.
Ik kan met de beste wil van de wereld geen leuke avond bakken met carnavalskrakers. Er zijn grenzen.
Yep PCDJ en ik geloof ook BPM studio zijn te gebruiken met de bedienings unitjadjong schreef op 07 December 2002 @ 18:12:
[...]
Die Numark spelers hebben MIDI aansluitingen, betekent dit dat een programma als PCDJ hiermee aangestuurd kan worden?
Jij hoeft het ook niet leuk te hebben zolang het volk waarvoor je het doet het maar leuk heeft. Als ik na zo'n avond een dikke 800€ in mijn klauwen gedrukt krijg dan lul je nergens meer over. (naja m'n trots zou dan aardig gaan knagen)Kaj. schreef op 07 December 2002 @ 18:36:
[...]
Ik.
Ik kan met de beste wil van de wereld geen leuke avond bakken met carnavalskrakers. Er zijn grenzen.
Kijk ik draai ook niet voor de centen en dat is ook helemaal niet de bedoeling als ik voor mezelf spreek dan. Maar 800€ is een hoop knaken en daar mag je soms best je principes is voor opzij zetten.
En carnavals krakers -> Ach ik denk dat ik er ook een puinzooi van zou maken maar wat merkt zo'n stelletje dronken mafkezen daar nou van
Gelukkig heb ik het nog nooit voor het geld hoeven doen -> Ik verdien genoeg en alles wat ik extra pak is gewoon een aanvulling op m'n huidige "luxe" leven. Meer niet. Zodra ik het alleen voor het geld ga doen dan nok ik er mee maar het is ook zo dat je altijd het maximale er uit moet halen want anders ben je een dief van je eigen portomonee.
[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 07-12-2002 18:45 ]
Heel simpel: Neem een dubbele cd speler met de functie om tussen kant A en Kant B autoamtsich te switchen. Daarnaast zet je nog een enkele CDspeler neer met jouw favorite muziek en lang leve de PFL functie op een mixer.Kaj. schreef op 07 December 2002 @ 18:36:
[...]
Ik.
Kom maar op met die 800.-
Verwijderd
Moet je vroeg komen, dan kan zelfs elke 14 jarige dwerg naar binnenReind schreef op 07 December 2002 @ 14:31:
[...]
Ah vet ik ben vanavond in Tilburg en dan kom ik zeker even kijken. (als ik mijn vriendin tenminste mee krijg de 013 in)
kmoe dus samen met een maat van me draaien, en we zijn first up.. van 2300-0100 dus...
Wie waren er naar Underworld geweest?
Klonk het zoals dit?
Klonk het zoals dit?
Nee. Het klonk nog veel beter.jadjong schreef op 07 december 2002 @ 23:10:
Wie waren er naar Underworld geweest?
Klonk het zoals dit?
Mja.. de muziek is nog wel te doen: idd gewoon de spelers op automix zetten. Nee, je wordt dan over het algemeen ook geacht het publiek te vermaken op carnavaleske wijze, en daar pas ik voor.
Euh... Kaj, je neemt mijn woorden misschien iets te letterlijk. Ik bedoel alleen maar dat er genoeg muziek is die ik thuis niet op zet, maar soms op een feest wel draai omdat het op dat feest dan lekker uitkomt.
OMG nog nooit zover gedacht.Kaj. schreef op 08 December 2002 @ 00:47:
Mja.. de muziek is nog wel te doen: idd gewoon de spelers op automix zetten. Nee, je wordt dan over het algemeen ook geacht het publiek te vermaken op carnavaleske wijze, en daar pas ik voor.
naast die 800 EUR zou er toch HEEL wat gratis drank nodig zijn. Ik pass toch maar denk ik...
* Yalopa zingt uit volle borst: Mien waar is mn neus
T3CST3P: hoe is het geweest ??
tja ik mag dinsdagavond anderhalf uur lang m'n eigen ding doen (voor de verandering) in de Corridor in Alkmaar... ben benieuwd wat ik ervan ga bakken
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hey mijn vriendin is geen 14 jarige dwerg hoorVerwijderd schreef op 07 December 2002 @ 19:29:
[...]
Moet je vroeg komen, dan kan zelfs elke 14 jarige dwerg naar binnen
kmoe dus samen met een maat van me draaien, en we zijn first up.. van 2300-0100 dus...
Ik heb een lekker wijf van 23
Maar ik heb het helaas moeten missen. Ik zat gisteren om 11 uur nog vast in Amsterdam. Ik moest nog wat dingen regelen voor een conceptje waar we zelf mee bezig zijn en dat liep niet helemaal zoals de bedoeling was dus vandaar.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe het is gegaan. En hoe ben je trouwens bij de 013 verzeild geraakt?
Verwijderd
Boh!
013 Was vet. Het ging eigenlijk best wel goed. Wat alleen gewoon minder was, was dat ik dus ZONDER monitors moest mixen, ze zeiden dat het met de lag over het soundystem wel mee zou vallen.... Niet dus (
). Maar thank god voor de split cue funktie op de Dateq Apollo!
De eerste 2 mixjes waren ff wennen aan het geluid, en ging wel redelijk. Maar daarna ging het echt rollen, de zaal begon vol te stromen en iedereen ging dansen, echt enorm vet dus. Kwam na een 30 minuten die geluidstechnicus naar me toe: "Zet jij em zachter, of moet ik het doen", maja ik was zo op aan het gaan in de mix (net zoals het publiek), dat ik em ff zachter zette, en daarna weer lekker door ging beuken met funky tunes!
Natuurlijk ook ff wat bewijsmateriaal van vorige avond: de foto's!
T3KST3P@Work

De bezoekerzzzzz

De band die na mij moest spelen: Zaphod

Hoe ik 013 ben binnengenkomen

Tja, beetje lang verhaal. Maar het komt er op neer dat ik deel uit maak van een drum&bass collectief uit Tilburg (zie de gozers op de foto hierboven). En 1 daarvan draait al zo'n 10 jaar, en die kent redelijk wat mensen bij 013. Dus via via heeft ie 013 over mij getipt, et voila... het resultaat: me eerste echte boeking
013 Was vet. Het ging eigenlijk best wel goed. Wat alleen gewoon minder was, was dat ik dus ZONDER monitors moest mixen, ze zeiden dat het met de lag over het soundystem wel mee zou vallen.... Niet dus (
De eerste 2 mixjes waren ff wennen aan het geluid, en ging wel redelijk. Maar daarna ging het echt rollen, de zaal begon vol te stromen en iedereen ging dansen, echt enorm vet dus. Kwam na een 30 minuten die geluidstechnicus naar me toe: "Zet jij em zachter, of moet ik het doen", maja ik was zo op aan het gaan in de mix (net zoals het publiek), dat ik em ff zachter zette, en daarna weer lekker door ging beuken met funky tunes!
T3KST3P@Work

De bezoekerzzzzz

Tja, beetje lang verhaal. Maar het komt er op neer dat ik deel uit maak van een drum&bass collectief uit Tilburg (zie de gozers op de foto hierboven). En 1 daarvan draait al zo'n 10 jaar, en die kent redelijk wat mensen bij 013. Dus via via heeft ie 013 over mij getipt, et voila... het resultaat: me eerste echte boeking
Wow, tof voor jou dat het zo goed meegevallen is! En mag je nog teruggaan?
hebben ze dan geen master volume ergens ofzo(behalve op het mengpaneel) just in case?Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 16:40:
Boh!
013 Was vet. Het ging eigenlijk best wel goed. Wat alleen gewoon minder was, was dat ik dus ZONDER monitors moest mixen, ze zeiden dat het met de lag over het soundystem wel mee zou vallen.... Niet dus (). Maar thank god voor de split cue funktie op de Dateq Apollo!
T3KST3P@Work
[afbeelding]
[afbeelding]
De bezoekerzzzzz
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie koptelefoon 
Overigens zijn er meer DJ's die met Split Cue mixen? Ik vind het heeeeeeerlijk, maar dré verwerpt die hele functie
Overigens zijn er meer DJ's die met Split Cue mixen? Ik vind het heeeeeeerlijk, maar dré verwerpt die hele functie
leer je ook eens rekenenleffe_blond schreef op 07 December 2002 @ 12:43:
[...]
bah euro's is ook na de komma, met frankskes hadden we dat niet :-)
overigens
dat die pioneer zoveel gaat kosten als je dingen moet vervangen wist ik niet, mij is vertelt dat het loopwerk en de laser van de pioneer kwalitatief vele malen beter is dan dat de denon gebruikt
voorderest nog ff wat anders
voor nog geen 1000 euro draai ik carnavals herrie
en ja ik ben gek jah
en tekstep > antwoord tegen die geluidstech zou van mij zijn > ik stuur 0db uit, dus wat je voorderest met je geluid doet is mijn probleem niet
mijn vraag dus > knipperden je meters niet meer en stonden ze in t rood?
en dan mijn laatste ding
ik heb een heel aantal livesets van dj's gisteren in P60 amstelveen opgenomen op MD
zal ze vandeweek op de pc zetten en eventjes encoden naar 256 kb/s mp3
en aangezien t totaal 4 md's van 80 minuten zijn vol muziek denk ik niet dat ik t kan gaan uploaden, maar diegene die de hardste set die ooit gedraaid is in P60 willen horen moeten maar ff mailen
even een detail> technoboy en baba hebben er gedraaid en nog een paar dj's
playlists heb ik helaas niet, maar wel al een heel aantal verzoeken of ik de opnamen zo snel mogenlijk op cd kon zetten
[ Voor 86% gewijzigd door NightOwlNL op 08-12-2002 19:08 ]
Verwijderd
Ik stuurde geen 0db uitMR_WAZOO schreef op 08 december 2002 @ 18:53:
[...]
en tekstep > antwoord tegen die geluidstech zou van mij zijn > ik stuur 0db uit, dus wat je voorderest met je geluid doet is mijn probleem niet
mijn vraag dus > knipperden je meters niet meer en stonden ze in t rood?
Das niet slim, en dat weet ik
voortaan wel ff doen he, je kan namelijk met het boven de 0db draaien en dus overstuurd uitsturen heel de installatie om zeep helpenVerwijderd schreef op 08 December 2002 @ 19:04:
[...]
Ik stuurde geen 0db uit
Das niet slim, en dat weet ik
en niemand die mij kan vertellen dat dit niet kan omdat er een limiter op ze installatie zit
de limiter houd namelijk niet de blokspanning tegen die een overstuurd uitsturende mixer langs laat komen, een limiter zorgt er slechts voor dat je signaal inmekaar gedrukt word als je bij bepaalde grenzen komt (klopt niet helemaal maar maakt t redelijk duidelijk wat de limiter doet)
maar wat ik dus vertellen wil is dat als je een versterker aanstuurt met de blokspanning die uit de mixer komt dat je dan eerst dat rare gekraak in je speakers krijgt en als je te lang doorgaat dat dan zelfs je spreekspoel van je speaker wegfikt omdat er te grote stromen door gaan lopen
en dat betekent dan dus een voorderest vrij stille avond en over t algemeen ook geen boeking meer bij die discotheek
en dan kan je zeggen, ja maar dan moeten ze gewoon een goeie installatie hebben
alleen tegen een dj die overstuurt uitstuurt werkt geen enkele goeie installatie
vandaar dus ook mijn queste tegen dj's die boven odb uitsturen
en als een installatie niet harder wil > jammer voor je publiek maar de schuld kan dan liggen bij of een te lichte installatie of een eikel van een soundtech
het eerste is vaak een kwestie van budget en t tweede is pech hebben
hmmm weer een boel getik
als iemand zich geroepen voelt tot t uitgebreider uitleggen van wat ik net vertel > ga je gang, ik had er de tijd nie voor, sorry
Verwijderd
Wazoo, ik weet dat je gelijk hebt hoor, daar gaat het niet om. Maar ik was gewoon pissed om die monitor-speakers die ik niet kreeg. "In al die jaren dat ik hier werk, heb ik daar nog nooit iemand om horen vragen... en het kost wel veel moeite om die te regelen". (Zulke grote onzin heb ik nog nooit gehoord).
En dan denk ik: ja dan kan ik wel weer de professional uit gaan hangen. Maar ik vond het hele randgebeuren in 013 nogal amateuristisch. Van de boeking tot de betaling.
En dan denk ik: ja dan kan ik wel weer de professional uit gaan hangen. Maar ik vond het hele randgebeuren in 013 nogal amateuristisch. Van de boeking tot de betaling.
Dat is niet alleen daar het geval maar bij elke club gaat het fout.Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 20:19:
Wazoo, ik weet dat je gelijk hebt hoor, daar gaat het niet om. Maar ik was gewoon pissed om die monitor-speakers die ik niet kreeg. "In al die jaren dat ik hier werk, heb ik daar nog nooit iemand om horen vragen... en het kost wel veel moeite om die te regelen". (Zulke grote onzin heb ik nog nooit gehoord).
hmm nice in 013
goed mn mix staat op mijn ftp... dus voor de liefhebbers, sorry tis maar met een kleine upload... IM me maar ff om het adres
kwil niet dat iedereen begint te leechen
is voor jullie ook nie fijn
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Ey mensen, laat ik mijn stem hier maar weer eens horen
Ben nog wel regelmatig op #gotdj te vinden, maar hier post ik eigenlijk te weinig.....
Anywayz, ik wil mijn trance/progressive stylo gaan uitbreiden met (normaal tot stevige) funky/groovy techno.
Iemand die mij wat labels kan aanraden?
Anywayz, ik wil mijn trance/progressive stylo gaan uitbreiden met (normaal tot stevige) funky/groovy techno.
Iemand die mij wat labels kan aanraden?
ja, ik ook. 'k zou eigelijk niet anders kunnen denk ik....SONiCB00M schreef op 08 december 2002 @ 18:15:
mooie koptelefoon
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Wellicht daar de reden om er niet helemaal aan te wennenEmpathy schreef op 09 December 2002 @ 16:54:
[...]
ja, ik ook. 'k zou eigelijk niet anders kunnen denk ik....
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Ik gebruik hem eigenlijk ook nooit, altijd al zonder gedaan dus waarom nu wel gebruiken.Empathy schreef op 09 December 2002 @ 16:54:
[...]
ja, ik ook. 'k zou eigelijk niet anders kunnen denk ik....
weet iemand waar je daar mee mag/moet draaien toevallig ??? misschien dat ik dan wel ff een demotje ga sturen...
Deze plek is te koop.
voorzover ik begrepen heb van de organisatie '2x sl1200' (jawel!
) en een niet nader genoemd mengpaneel, verder geen cd spelers volgens mij
Verwijderd
http://forum.idp.nl/2002/....php?t=2313&highlight=jrsEr stonden 2x Technics en een redelijk oud rodec mengpaneel waar de cross fader niet meer van werkt. Maar geen pruts ding ofzow.
http://forum.idp.nl/2002/....php?t=3504&highlight=jrs
KeeZ: Alle stylen, maar ze proberen wel op 1 avond dezelfde style (n) aan te houden, dus dat delen ze dan ook zo in.
Verwijderd
Misschien tijd voor een wat meer dj-technische vraag:
Wat willen jullie graag beter onder de knie krijgen wat mixen betreft? Ik noem een paar voorbeelden:
*sneller leren beatmatchen
*beter leren EQ'en
*beter platen uitkiezen
*fader-werk (cutten met je x-fader enzo)
Natuurlijk wil je graag alles beter leren, maar wat vind je het belangrijkst om NU te verbeteren.
Zelf ga ik voor de EQ'ing. Twee tracks die prachtig in elkaar passen kunnen vreselijk zijn wanneer je in de mix niet goed eq'ed
Wat willen jullie graag beter onder de knie krijgen wat mixen betreft? Ik noem een paar voorbeelden:
*beter leren EQ'en
*beter platen uitkiezen
Natuurlijk wil je graag alles beter leren, maar wat vind je het belangrijkst om NU te verbeteren.
Zelf ga ik voor de EQ'ing. Twee tracks die prachtig in elkaar passen kunnen vreselijk zijn wanneer je in de mix niet goed eq'ed
Verwijderd
* normaal leren beatmatchen
* plaatjes kiezen
* eq'en kan ik al helemaal niet
alles dus
ik bak er (nog) niks van
* plaatjes kiezen
* eq'en kan ik al helemaal niet
alles dus
EQ'en is niet zo moeilijk, tenminste als je koptelefoon achter de EQ zit. Anders kan je draaien wat je wilt en er komt geen verandering over de koptelefoon. Koptelefoon afzetten is de oplossing, alleen kwam ik daarachter nadat de rest gek was geworden van een 1KHz geluidjeVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:34:
*beter leren EQ'en
*beter platen uitkiezen
ik denk dat ik ga voor het leren plaatjes uitkiezen, hierin moet je nogal creatief zijn en dat ben ik niet.
Verwijderd
Ik denk plaatjes kiezen dat ik daar nog meer in moet oefenen maar dat komt vanzelf wel en wat meer eq. Doe dat nu wel maar t kan nog stukken beter.Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:34:
*beter leren EQ'en
*beter platen uitkiezen
mensen, nogmaals, ik heb een maar livesets en ben van plan in de toekomst zoveel mogenlijk livesets op te gaan nemen in P60, voorlopig van de grote zaal maar in de toekomst ook van de kleinere zaal oftewel de suite
alleen, hoe kan ik een pc meer dan 2 GB op laten nemen aan audiostream (fat32 kan maar files aan tot 2 GB)
ps, grote zaal neem ik op op minidiscjes aangezien ik daar vlakbij met t licht zit en dus makkelijk kan wisselen
alleen, hoe kan ik een pc meer dan 2 GB op laten nemen aan audiostream (fat32 kan maar files aan tot 2 GB)
ps, grote zaal neem ik op op minidiscjes aangezien ik daar vlakbij met t licht zit en dus makkelijk kan wisselen
[ Voor 15% gewijzigd door NightOwlNL op 09-12-2002 21:55 ]
Fat32 is 4GB, fat16 is 2GB. en anders je partitie converteren naar NTFSMR_WAZOO schreef op 09 december 2002 @ 21:54:
mensen, nogmaals, ik heb een maar livesets en ben van plan in de toekomst zoveel mogenlijk livesets op te gaan nemen in P60, voorlopig van de grote zaal maar in de toekomst ook van de kleinere zaal oftewel de suite
Dacht niet dat er software is om je file te splitten. Je kan wel met Messer recording gelijk vanaf je line-in on-the-fly encoden naar mp3.
WOEI, * Rickbv heeft gister zo'n Pioneer CMX-3000 gescoord bij feedback, super apparaat
Nu moet er alleen nog een aardige mixer bij, want mixen op een heeeeel oud JB'tje zonder toonregeling is ook een ramp
Maar dat wordt eerst weer ff een paar maanden sparen 
MR_WAZOO: is MD in LongPlay mode geen optie? Das toch iets van een uur of 5 opnemen? Kwaliteit is wel iets minder, maar ach, mp3 is ook niet helemaal zuiver.
MR_WAZOO: is MD in LongPlay mode geen optie? Das toch iets van een uur of 5 opnemen? Kwaliteit is wel iets minder, maar ach, mp3 is ook niet helemaal zuiver.
[ Voor 5% gewijzigd door Rickbv op 09-12-2002 22:02 ]
Waar ligt langeraar preciesRickbv schreef op 09 december 2002 @ 22:01:
WOEI, * Rickbv heeft gister zo'n Pioneer CMX-3000 gescoord bij feedback, super apparaat![]()
Nu moet er alleen nog een aardige mixer bij, want mixen op een heeeeel oud JB'tje zonder toonregeling is ook een ramp
Maar dat wordt eerst weer ff een paar maanden sparen
Langeraar is een klein gehucht in de omgeving van Alphen a/d Rijn, hoezo?
ik heb nogwel iets te leen wat op een mixer lijkt, alleen is dat iets te ver om op de fiets weg te brengenRickbv schreef op 09 december 2002 @ 22:03:
Langeraar is een klein gehucht in de omgeving van Alphen a/d Rijn, hoezo?
Verwijderd
Dit is een lastige ... hmm ik ga denk ook voor EQ'en dan.Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:34:
*beter leren EQ'en
*beter platen uitkiezen
Toch vaak een onderschat deel van het mixen.
beter leren EQ'en denk ik, alhoewel ik aardig aan de weg aan het timmeren ben wat dat betreft...Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:34:
*beter leren EQ'en
*beter platen uitkiezen
verder nog het contact houden met de gasten in de zaal, altijd weer lastig om niet supergeconcentreerd naar je decks blijven te kijken, hebben jullie daar nooit last van?
en behalve dat een 3e deck naadloos zien te bedienen... beatmatchen is meestal wel gebeurd in 10 a 15 seconden, maar ze ook gelijk houden is andere koek helaas
Ik denk: beter platen kiezen; ik hou van heel veel stijlen binnen het house genre dat ik nogal snel van het ene naar het andere ga ..
en leren beatmixen met mn MC303
en leren beatmixen met mn MC303
[ Voor 12% gewijzigd door Yalopa op 09-12-2002 22:28 ]
Dit topic is gesloten.
![]()