Toon posts:

How to become a Dj... deel V Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 5.506 views sinds 30-01-2008

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:17
Dus bij deze, het vijfde topic.

nuttige info:
De vorige topics
How to become a Dj....
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV

IDP/DJ Sets FTP
IP: 130.89.163.64
Port: 21
Name: djsets
Pass: Wegens datalimiet niet meer in openingspost :)

op verzoek: Overzicht platenzaken:
BtM909 in "How to become a Dj... deel IV"

Veel plezier and keep'em high in da list :P

[Voor 11% gewijzigd door Raymond op 12-02-2003 12:06]

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09
Eikel. Wegens vaud in je post open ik m wel :)

• Raymond
  • Laatst online: 13:17
Na het eten maak ik alles wel ff voor elkaar :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hmm ik heb 1998, en heb niet de intentie om 1999 te pakken, bug zal wel met vage scripts te maken hebben :P

Wie gaat er trouwens naar groovecity ?

You don't need eyes to see, you need vision

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:35
Op SaturN:

De PT-2100 is een prima thuisdraaitafel. In principe kun je dit rijtje afgaan voor draaitafels:

JB Systems Q-20 <-- laagste torque, goed beginnersmodel
JB Systems Q-30 <-- hogere torque
Gemini PT-2100 <-- nog wat hogere torque
Gemini PT-2400 <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
(Gemini PDT-6000) <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
Technics SL-1200 <-- tafel met de beste arm en kwaliteit

Dat zijn de betere tafels als we over de S-arm praten. De PT-2100 is dus geen verkeerde keus, hoewel het wellicht interessant is om naar de PT-2400 te kijken, aangezien deze discontinued is.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 06:10
SONiCB00M schreef op 19 November 2002 @ 18:23:
Op SaturN:

De PT-2100 is een prima thuisdraaitafel. In principe kun je dit rijtje afgaan voor draaitafels:

JB Systems Q-20 <-- laagste torque, goed beginnersmodel
JB Systems Q-30 <-- hogere torque
Gemini PT-2100 <-- nog wat hogere torque
Gemini PT-2400 <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
(Gemini PDT-6000) <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
Technics SL-1200 <-- tafel met de beste arm en kwaliteit

Dat zijn de betere tafels als we over de S-arm praten. De PT-2100 is dus geen verkeerde keus, hoewel het wellicht interessant is om naar de PT-2400 te kijken, aangezien deze discontinued is.
(c) Dré ;)

Ik zal me ook wat vaker laten zien in dit topic. Ik volg het topic al sinds de eerste post van deel 1 :7

Ik draai nu ongeveer een half jaartje en m'n stijl is Tech-house/Techno.

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Anoniem: 14845

woei, Deel 5 :D * Anoniem: 14845 leest mee sinds helft van deel 4, niet zo lang dus :) moet nog ff pics maken van me setupje zal ik binnekort ff doen :D

offtopic:
ik heb nu eindelijk ADSL :D

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hmmmmmm ik vind zelf de PT2400 en de PDT6000 niet onder doen voor de SL om heel eerlijk te zijn. Als je kijkt naar dj gebruik tenminste.

Voor HiFi is de technics nou namelijk ook niet echt dat je zegt top off the bill en er zijn meer draaitafels die goedkoper zijn dan de technics en toch betere prestaties leveren bij HiFi gebruik.
En om heel eerlijk te zijn is HiFi kwaliteit nou niet echt een isseu (schrijf ik dat zo goed?) bij de gemiddelde dj. Naja niet van levensbelang tenminste. En als je naar de TTX1 en de PDT kijkt vind ik dat deze meer te bieden hebben voor een dj (alles wat er op de markt is en wat gemaakt is voor dj's heeft eigenlijk meer te bieden) Alleen de duurzaamheid van die producten is nog niet aan getoont maar das voor mij ook geen probleem want ik heb toch minstens 1 keer in de 2 jaar een andere set hier staan :) (en nee dat is niet om te patsen ik heb gewoon graag altijd het nieuwste staan -> rare tik van me)

iRacing profiel

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Ik heb mijn oog laten vallen op een Mixer. Ik zat te denken aan max 160 (kan gerekt worden :P ). Ik had zelf de Numark DMX1001 op het oog. Had eerst Gemini op het oog maar die EQ daarvan hoor je pas na de voorafluistering en dat zuigt.

evt alternatief:
American DJ ADJ Q-221
WTF is scratch mixer ? En wat is een kaoss-pad (ja, weet dat het VEEL duurder is :P ) En hebben jullie evt alternatieven of tips ?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een scratch mixer: een mixer speciaal om te scratchen??? verkoopspraat IMO een scratch mixer is nl zeer smal en heeft superstevige faders, onmogelijk voor jou prijs.

Die american DJ heeft niet eens mid in zn equalizer niet kopen dus, dat numark spulletje ziet er ok uit (hoewel ik 2 kanalen te weinig vind)

kaos pad is iets om effectjes te steken op je sound/ je sound te vervormen.

Kijk eens naar de beat4 van JBsystems, die heb ik ook, als je een beetje rekt met je budget heb je een goeie beginnersmixer voor weinig geld (nee geen rodec quality)

• JT

JT

VETAK y0

Maareh, ik heb nogal weinig aan 4 kanalen...dan lijkt het mij dat ik dat geld beter kan steken in een betere 2 kanaals met meer opties toch ?

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

iemand trouwens kijkende naar DJ SKott @ DI (link) ?? doet t wel aardig, maar rare combinaties makende van muziek... geen vast genre of patroon in zn set te vinden... wel leuk om te zien hoe híj draait

Deze plek is te koop.

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

JT schreef op 19 november 2002 @ 22:28:
Ik heb mijn oog laten vallen op een Mixer. Ik zat te denken aan max 160 (kan gerekt worden :P ). Ik had zelf de Numark DMX1001 op het oog. Had eerst Gemini op het oog maar die EQ daarvan hoor je pas na de voorafluistering en dat zuigt.
Alleen op de PMX reeks en de PS-540i (wat eigenlijk een PMX-500 + kill switches is en DUS eigenlijk ook PMX-540i genoemd had moeten worden). Maar aangezien de gemiddelde marketeer een IQ heeft dat lager is dan mijn schoenmaat zullen we ze het maar niet al te kwalijk nemen.

De PS-626i heeft WEL een EQ die je netjes op de voorafluistering hoort.

Grote probleem dat ik met de Numark DM reeks mixers heb zijn de faders. Die kwaliteit stop je maar in een autobooster, NIET in een mixer!
evt alternatief:
American DJ ADJ Q-221
WTF is scratch mixer?
Bij de duurdere mixers: Een mixer die gemaakt is voor turntablism. Dus met een hamster switch, VCA cross-fader met strakke cut-in, channel fader curve adjust, cross-fader curve adjust en noem het maar op. De Ecler HAK-320 en HAK-360 zijn goede voorbeelden van nagenoeg perfecte scratch mixers.

Bij de goedkopere mixers is de term "scratch" niet veel meer waard dan de biologische uitlaatgassen van de marketeer die deze nonsense schreef. Of, beetje genuanceerder... Bij de goedkopere mixers duidt de term "scratch mixer" op het feit dat ze GEPROBEERD hebben in een laag budget een mixer te ontwerpen voor turntablism. Voor normaal mixwerk is de Q-221 niet echt een lekkere keuze vanwege z'n 2-voudige toonregeling per kanaal.

Als je van gewoon mixen houdt (zeg een beetje club mixen en af en toe een "wikkie wikkie" scratch) dan zul je je aan de 626i absoluut GEEN buil vallen.

André Huisman (www.new-line.nl)

• HuismAndré

HuismAndré

En de MX-4 (of z'n Beat-4 broertje) is inderdaad OOK een zeer leuke mixer voor het geld. Lekker ruim opgezet en soepele faders. Enige nadeel vind ik z'n uiterlijk en dan met name de bedrukking. JB-Systems moet eens een grafisch ontwerper in dienst nemen die nog WEL kan zien ;-)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Chiron

Moderator Tweakers Discord
JT schreef op 19 November 2002 @ 22:50:
Maareh, ik heb nogal weinig aan 4 kanalen...dan lijkt het mij dat ik dat geld beter kan steken in een betere 2 kanaals met meer opties toch ?
wat wil je met je mixer gaan doen?

als ik een mixer zou kopen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat er:

- 3toonsregeling per kanaal is (hoog/mid/laag)
- instelbare gain per kanaal (ingangsniveau regeling)
- een aparte master/monitor uitgang op zit, eventueel met nog een aux/record uitgang zodat je ook nog kan opnemen
- een crossfader (maar dit is persoonlijk)
- de knoppen op een enigszins logische plek zitten, dit wil bij sommige (goedkopere) mixers nog weleens een heet hangijzer zijn
- enigszins robuust overkomen, hij moet niet supergammel zijn ofzo
- als je naast platen ook nog met cd's aan de gang wil is een 4 kanaals mixer wel aan te bevelen, maar niet noodzakelijk (scheelt gehannes met of je de cd in de linker of rechter doet, en vice versa al naar gelang welke plaat er op staat en andersom)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

huisman schreef op 19 November 2002 @ 23:30:
En de MX-4 (of z'n Beat-4 broertje) is inderdaad OOK een zeer leuke mixer voor het geld. Lekker ruim opgezet en soepele faders. Enige nadeel vind ik z'n uiterlijk en dan met name de bedrukking. JB-Systems moet eens een grafisch ontwerper in dienst nemen die nog WEL kan zien ;-)
Hoewel ik de eerste versie nog meevallen vond (de blauwe die ik dus heb) heb ik al dikwijls gedacht ik laat het ding herspuiten, maar ik moet eerst iets vinden om op metaal te drukken faderstreepjes, en knopaanduidingen wil ik wel terug natuurlijk.

2 kanaalen is te weinig om volgende reden,

naast 2X PU zal je snel tot de constatatie komen dat je er nog iets bijwil (laptop met samples, reason, cdspeler, 3de platendraaier, MIC, drumcomputer...)

een pc koop je toch ook met het idee het moet uitbreidbaar zijn?
En idd nog niet aan gedacht maar ook meerdere uitgangen zijn best handig, graag hebben ze ook apparte volumecontrols (opname via pc).

edit: Ener-G: je vat perfect samen wat een minimum mixer moet hebben
edit2 ook apparte uitgebreide leds voor voorbeluistering/master (hoe langer de rij hoe liever)

Anoniem: 26318

Ik heb trouwens afgelopen weekend om een gemini 626 gemixed voor een radioshowtje, en wat heeft dat ding kutte EQ knopjes zeg, fckn stugge boel. Ben ik ff blij dat ik smoothe vestax knoppies heb :)

• Chiron

Chiron

leffe_blond schreef op 19 november 2002 @ 23:46:
[...]
edit2 ook apparte uitgebreide leds voor voorbeluistering/master (hoe langer de rij hoe liever)
een goeie vu meter scheelt inderdaad ook een hoop ellende

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Flake
Voor een aardig gedeelte jah, plus een klein beetje eigen ervaring
JT schreef op 19 November 2002 @ 22:28:
Kun je dat onderbouwen? Ik heb d'r persoonlijk geen moeite mee hoor. Maar om nou meteen voor een el cheapo Numark te gaan ;)

Anoniem: 54653

Anoniem: 26318 schreef op 20 november 2002 @ 00:21:
Ik heb trouwens afgelopen weekend om een gemini 626 gemixed voor een radioshowtje, en wat heeft dat ding kutte EQ knopjes zeg, fckn stugge boel. Ben ik ff blij dat ik smoothe vestax knoppies heb :)
ff wat meer oefenen met gewichtjes enzo he ;) , maar ik vind het nog wel mee vallen. Ik ben er nu aan gewend iig en ben niet zo heel veel anders gewend. Maar wat ik laatst tegen kwam: ik wilde bij kanaal 1 de bas er in 1 keer in draaien en bij kanaal 2 de bas er in 1 keer uit draaien, maar toen ik dat snel deed, stoote ik de switch van phono/ line om :? en toen was het stil.....

• JT

JT

VETAK y0

huisman schreef op 19 november 2002 @ 23:27:
[...]
De PS-626i heeft WEL een EQ die je netjes op de voorafluistering hoort.
Die PS-626i is ook interessant dan...Maar wat is een hampster switch ?
Grote probleem dat ik met de Numark DM reeks mixers heb zijn de faders. Die kwaliteit stop je maar in een autobooster, NIET in een mixer!
Ok, dan nemen we geen Numark :)
[...]
Bij de goedkopere mixers is de term "scratch" niet veel meer waard dan de biologische uitlaatgassen van de marketeer die deze nonsense schreef. Of, beetje genuanceerder... Bij de goedkopere mixers duidt de term "scratch mixer" op het feit dat ze GEPROBEERD hebben in een laag budget een mixer te ontwerpen voor turntablism. Voor normaal mixwerk is de Q-221 niet echt een lekkere keuze vanwege z'n 2-voudige toonregeling per kanaal.
Dacht al dat het niks was.
Ener-G schreef op 19 november 2002 @ 23:30:
[...]

wat wil je met je mixer gaan doen?

als ik een mixer zou kopen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat er:

- 3toonsregeling per kanaal is (hoog/mid/laag)
- instelbare gain per kanaal (ingangsniveau regeling)
- een aparte master/monitor uitgang op zit, eventueel met nog een aux/record uitgang zodat je ook nog kan opnemen
- een crossfader (maar dit is persoonlijk)
- de knoppen op een enigszins logische plek zitten, dit wil bij sommige (goedkopere) mixers nog weleens een heet hangijzer zijn
- enigszins robuust overkomen, hij moet niet supergammel zijn ofzo
- als je naast platen ook nog met cd's aan de gang wil is een 4 kanaals mixer wel aan te bevelen, maar niet noodzakelijk (scheelt gehannes met of je de cd in de linker of rechter doet, en vice versa al naar gelang welke plaat er op staat en andersom)
Die 626 komt op de 4 kanalen na, alles wel na geloof ik :)
SONiCB00M schreef op 20 november 2002 @ 10:14:
[...]
Kun je dat onderbouwen? Ik heb d'r persoonlijk geen moeite mee hoor. Maar om nou meteen voor een el cheapo Numark te gaan ;)
Wil graag van te voren horen wat ik met de bas/midden/hoog doe :)

Iemand anders nog suggesties voor een mixer ?

• Chiron

Chiron

SONiCB00M schreef op 20 november 2002 @ 10:14:
[...]
Voor een aardig gedeelte jah, plus een klein beetje eigen ervaring

[...]
voordat je er een track in gooit wil je natuurlijk wel horen hoe die klinkt, ook met toonregeling dus

bovendien klinkt het in de meeste gevallen als je de bass eruit draait een stuk helderder

Anoniem: 37139

Ik ben op zoek naar een goede DJ CD speler zodat ik ook mijn eigen producties van CD kan draaien, heb de CDJ 100 van Pioneer op het oog. Lijkt mij een degeleke speler met niet al te veel extra fratsen. Ik zat aan een bedrag van +- 500 euro te denken. Liever geen Gemini o.i.d., wil graag een A merk in huis hebben. Nu zal Gemini best wat goede spullen in huis hebben, maar het roept bij mij gewoon geen lekkere associaties op.
Iemand dus nog een goed alternatief voor een CD 100?

• JT

JT

VETAK y0

Zou het misschien een idee zijn om die shit uit de USA te halen ? Ook als je er de belasting bij rekent ben je VEEL goedkoper uit...in de USA kost alles zonder NLse belasting enzo maar de helft !

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
JT schreef op 20 november 2002 @ 16:16:
Zou het misschien een idee zijn om die shit uit de USA te halen ? Ook als je er de belasting bij rekent ben je VEEL goedkoper uit...in de USA kost alles zonder NLse belasting enzo maar de helft !
heb je ook gedacht aan verzend kosten ? export en import kosten ?

nofi

• JT

JT

VETAK y0

yeadder schreef op 20 november 2002 @ 16:28:
[...]

heb je ook gedacht aan verzend kosten ? export en import kosten ?

nofi
Yep, ik kan de 4 kanaals versie van de 626. de 646, voor omgerekend alles erbij, voor ongeveer 160 euro krijgen :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan kan je beter naar Duitsland kijken! Is de kans een behoorlijk stuk kleiner dat je invoerrechten moet betalen!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar daar kost niet alles de helft, zal is kijken anyway.

Edit: tis daar helemaal niet eens goedkoper :/

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. Wat wil je hebben?
2. Waar in duitsland heb je gekeken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• JT

JT

VETAK y0

cd spelers + mixer. Heb gekeken op:
www.dj-kit.de
www.ciao.com (is Duits ja)
www.musik-service.de
www.dooyoo.de

Die USA shop is www.djshop.com

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• JT

JT

VETAK y0

Veel prijzen daar zijn zelfs duurder dan wat ik had gevonden. Gemini CDJ20 kost hier 199 euro, in de USA $119 en daar op die site 239 euro.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hmmm... idd.. Ik heb daar mijn mengpaneel en TT's gehaald (Vestax PCV275 en 1200SLMK2) en die waren veeeeeeel goedkoper dan hier in Nederland. Ik dacht ff dat dat ook goldt voor CD-spelers...

*sorry*

"Stanton Timecode Vinyl"

Das dus alleen het plaatje ;)

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 37139 schreef op 20 november 2002 @ 16:05:
Ik ben op zoek naar een goede DJ CD speler zodat ik ook mijn eigen producties van CD kan draaien, heb de CDJ 100 van Pioneer op het oog. Lijkt mij een degeleke speler met niet al te veel extra fratsen. Ik zat aan een bedrag van +- 500 euro te denken. Liever geen Gemini o.i.d., wil graag een A merk in huis hebben. Nu zal Gemini best wat goede spullen in huis hebben, maar het roept bij mij gewoon geen lekkere associaties op.
Hmmmmmmmm je wilt niet aan Gemini maar ik ga je toch even iets aan je verstand proberen te brengen oké.

Ik heb hier staan -> 1* een CDJ20 van Gemini.
Dat is dus een prima spelertje voor thuis en het ding kost geen fuck. Ik vind het voor thuisgebruik een prima spelertje. Voor on the road gebruik is ie wat minder geschikt (als je het stukje van Dre hebt gelezen op New-Line.nl weet je ook waarom) maar voor thuis -> perfect.
En omdat je dat ding toch alleen wil gaan gebruiken om eigen producties mee te draaien dan zie ik niet in waarom je een CDJ100 wilt. Ik kan het fout hebben hoor.

Wil je toch geen Gemini om 1 of andere reden -> Kijk dan is voor de Numark Axis2 -> Naar mijn mening veel beter dan de CDJ100 en nog goedkoper ook :)
De numark Axis 2 heeft namelijk een goed werkende beatcounter en wel ESP hufterproofschokmemory ;)

iRacing profiel

• Chiron

Chiron

woei 25 euro?? dat zal wel 725 zijn lijkt me :D

Ener-G schreef op 20 november 2002 @ 17:34:
woei 25 euro?? dat zal wel 725 zijn lijkt me :D
Nee is de timecode vinyl, wat houd dat eigenlijk in?

• HuismAndré

HuismAndré

JT schreef op 20 november 2002 @ 15:29:
[...]

Die PS-626i is ook interessant dan...Maar wat is een hampster switch ?
[...]
Een Hamster switch keert de fucntie van de cross-fader om. Dus links wordt rechts en vise versa.
Die 626 komt op de 4 kanalen na, alles wel na geloof ik :)
Als die 3 FADERS (want een 626 kan op zich 6 inputs aan) te weinig zijn dan is de MX-4 een prima optie. De knoppen zijn lekker groot en zitten vrij ver uit elkaar (indeling is beter dan die van de 626). Alleen het uiterlijk... (in het donker draaien dus ;-)

• HuismAndré

HuismAndré

JT schreef op 20 November 2002 @ 16:30:
[...]Yep, ik kan de 4 kanaals versie van de 626. de 646, voor omgerekend alles erbij, voor ongeveer 160 euro krijgen :D
Weet je zeker dat je hem kunt krijgen? Helaas is het vaak zo dat er een verschil is tussen wat een shop ZEGT dat je kunt krijgen en wat je werkelijk kunt krijgen.

De PS-646 wordt al een dik jaar (bijna 2 jaar zelfs geloof ik) niet meer gemaakt. Hoe bedoel je "old stock".

• HuismAndré

HuismAndré

Anoniem: 37139 schreef op 20 november 2002 @ 16:05:
De American DJ PSX is een ABSOLUTE aanrader. 3 sample buttons (ook te gebruiken voor 3 cue's OF 3 loops), effecten, scratch functie, seamless loop met "bop" effect, memory functie, ESP, noem het maar op.

En hij is ook nog eens goedkoper dan de CDJ-100!

[Voor 0% gewijzigd door HuismAndré op 20-11-2002 17:45. Reden: Functies vergeten]

• JT

JT

VETAK y0

huisman schreef op 20 November 2002 @ 17:40:
[...]
Weet je zeker dat je hem kunt krijgen? Helaas is het vaak zo dat er een verschil is tussen wat een shop ZEGT dat je kunt krijgen en wat je werkelijk kunt krijgen.

De PS-646 wordt al een dik jaar (bijna 2 jaar zelfs geloof ik) niet meer gemaakt. Hoe bedoel je "old stock".
Ik vind de BMP 1000 nog interessanter :) Dies geen old-stock

• Chiron

Chiron

OMG hoe krijg ik het weer voorelkaar toch maar weer besteld...

Funk Dvoid and Technasia - Recreations
Literon- Drummin up a Hurricane
Sieg uber die Sonne - I am not a Sound - Remixes
Eric Nouhan and Georgio - Future Funk <- klassieker!!!!
Underworld - Dinosaur Adventure 3D remixes

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 06:10
Ener-G schreef op 20 november 2002 @ 18:39:
Sieg uber die Sonne - I am not a Sound - Remixes
Die heb ik ook :) Vooral de Josh Wink remix vind ik goed.

Twee andere van je lijstje wilde ik ook bestellen maar die kwamen net 1 dag na m'n bestelling binnen |:(

volgende keer beter :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Chiron

Chiron

ja die sieg uber die sonne doet me trouwens erg sterk denken aan system 7 - alphawave, er zit (dezelfde?) ook een sample in die iets zegt met 'sound' en je hoort ook zo'n wieuww basgeluidje constant in een loop
viel me gewoon op :)

btw hoe vinden jullie m'n verse icon :)

• NightOwlNL
  • Laatst online: 30-04 11:17
over die numark mixer

niet kopen

om te beginnen

de toonregeling zit achterstevoren
als de leds nog niet in t rood zitten overstuurtie al

voorderest vind ik deze numark mixer serie erg goedkoop overkomen en heb je er een master draaiknop op en geen schuif, wat ik toch een eerste vereiste voor een master vind

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

bwa master een draaiknop dat boeit toch niet? Trouwens ik mix de laatste tijd niet meer met mn faders maar met de kombinatie EQ + gain (4 draaiknoppen dus) werkt iets naukeuriger vind ik en de gain invloed is mooi te zien op mn PFL VU meters, handig....

Ener-G icon.

are u having fun ?

Ik heb ook een draaiknop voor master, ik heb er geen problemen mee, snap ook niet waarom je er een probleem van maakt :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
[isdithetgeodetopic?]Hmm...ik wil wat (akoestisch) gitaarspel van mezelf opnemen maar later de apparatuur hiervoor ook professioneel gebruiken...ik denk aan een Tascam CD-RW700 als recorder...lekker cheap op CD en CD-RW!!! iemand? Mail me anders[/isdithetgoedetopic]

Anoniem: 26952

[iksnapdevraagniet]
Kan je de vraag ook duidelijker stellen?
[/iksnapdevraagniet]

of je zoekt een sporenrecorder....?

maargoed je wilt dus een F1 wagen voor de prijs van een mini? ik zou ff op marktplaats zoeken :P

dit is btw mijn eerste (zwaar niet nuttige) post in deel V 't is maar ff dat je het weet
[/bier]

• NightOwlNL
leffe_blond schreef op 20 november 2002 @ 19:29:
bwa master een draaiknop dat boeit toch niet? Trouwens ik mix de laatste tijd niet meer met mn faders maar met de kombinatie EQ + gain (4 draaiknoppen dus) werkt iets naukeuriger vind ik en de gain invloed is mooi te zien op mn PFL VU meters, handig....

Ener-G icon.

are u having fun ?
uhm eerst t eerste

op iedere profesionele mengtafel (rodec, Datec etc) zitten schuiven als master, t is voor mij een ongeschreven wet dat je master een schuif of 2 schuiven is en dat je monitor / 2e monitor een draaiknopje is

nu me 2e punt en tevens een vraag

hoe draaien jullie oftewel, wat stuur je uit???

en dan bedoel ik in waardes van dB's bijvoorbeeld je bent aan t mixen, je master VUmeters staan helemaal in t rood en bewegen niet meer en je draait dus op +10 dB (af te lezen aan de schaal)

en gewoon eerlijk zijn jongens, want t is een beetje om te kijken of jullie de regel van de gemiddelde geluidstech bevestigen

ik heb geen proffesionele doeleinden, dus mij maakt het niet uit en ik stoor me er niet aan :) van geluidstech regels heb ik ook nog niet van gehoord :P

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik probeer rond de 0 te blijven, net eronder net erboven, als ik dan eens een climaxje erin gooi gaat het wat hoger, om dan weer af te zakken naar de 0.

Tijdens het voorbeluisteren zet ik in een gewoon stuk (met beat) mn gain op 0 dB (VU) onthoud een beetje waar mn knop zo staat, zodat hij daar weer terechtkomt eens de andere plaat eruitgemixt is.
Als je dus met de gain mixt ipv de faders gaat dat ook heel gemakkelijk, en op je VU meters perfect af te lezen dmv monitor VU / master VU.

lange faders voor master = quality mixer?

tja een rodec met een jb/numark vergelijken is een dikke mercedes naast een klein opelleke zetten hé. dat opelleke rijd hier ook, maar moest ik een dikke mercedes kunnen betalen....

Nu moet jij eens eerlijk zijn, dat master volume gebruik je dat tijdens je mixen? Dacht het niet...

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik draai meestal rond de +2 dB's, klinkt op mn (overigens nog geen problemen mee gehad) numark DM3001x toch wel het beste....

enne, die draaiknop ?? no problem 4 me... heb het alleen 1 keer geflikt om toen ik dat mengpaneeltje net had ipv mn koptelefoon op te schroeven de master op te schroeven, waren de mensen niet echt superblij mee :X

Deze plek is te koop.

• HuismAndré

HuismAndré

JT schreef op 20 november 2002 @ 17:45:Ik vind de BMP 1000 nog interessanter :) Dies geen old-stock
Ooh?

Ook de BPM-1000 staat al meer dan een jaar niet meer op de lijst!

Hier een redelijk up to date lijst van de huidige Gemini mixers: http://www.geminidj.com/cgi-bin/products.cgi?category=mixers

• HuismAndré

HuismAndré

MR_WAZOO schreef op 20 november 2002 @ 21:34:nu me 2e punt en tevens een vraag

hoe draaien jullie oftewel, wat stuur je uit???

en dan bedoel ik in waardes van dB's bijvoorbeeld je bent aan t mixen, je master VUmeters staan helemaal in t rood en bewegen niet meer en je draait dus op +10 dB (af te lezen aan de schaal)
Tijdens normaal draaien staan de faders op "unity gain" (oftwel rond de 80%) en is de internal gain structure in de mixer dus netjes 0dB. Toonregeling uiteraard OOK op nul (bij DJ werk is de toonregeling om accenten te leggen of weg te halen, het zijn GEEN knopjes waar je 15dB extra gain uit kan toveren (grrrr)).

Tijdens mixen staan de channel faders op 100% (dus +6dB). Om de gain structure van de mixer toch nog een beetje goed te houden worden de kanalen op -3dB uitgestuurd en staat de master op -3dB. Resultaat: Output is 0dB, summing buss is +3dB (geen probleem) en channel strip is -3dB.

It'sa that simple (alleen is er bijna geen hond die het goed doet).

• JT

JT

VETAK y0

huisman schreef op 20 November 2002 @ 22:24:
[...]
Ooh?

Ook de BPM-1000 staat al meer dan een jaar niet meer op de lijst!

Hier een redelijk up to date lijst van de huidige Gemini mixers: http://www.geminidj.com/cgi-bin/products.cgi?category=mixers
Ik dacht dat ik die kort geleden nog op de lijst had zien staan :?

• NightOwlNL
huisman schreef op 20 November 2002 @ 22:30:
[...]
Tijdens normaal draaien staan de faders op "unity gain" (oftwel rond de 80%) en is de internal gain structure in de mixer dus netjes 0dB. Toonregeling uiteraard OOK op nul (bij DJ werk is de toonregeling om accenten te leggen of weg te halen, het zijn GEEN knopjes waar je 15dB extra gain uit kan toveren (grrrr)).

Tijdens mixen staan de channel faders op 100% (dus +6dB). Om de gain structure van de mixer toch nog een beetje goed te houden worden de kanalen op -3dB uitgestuurd en staat de master op -3dB. Resultaat: Output is 0dB, summing buss is +3dB (geen probleem) en channel strip is -3dB.

It'sa that simple (alleen is er bijna geen hond die het goed doet).
en die laatste zin is nou wat ik probeer te bewijzen ;)

meeste mensen willen een fader verder schuiven dan zijn max lol

ik stuur echter sinds ik vaker met PA werk altijd op 0db uit, en ben een 0dB promotie begonnen zegmaar ;)

DRAAI OP 0dB > dan is de geluidsman ook tevree

• R2D2
  • Niet online
Ik draai altijd op -2. (master - De kanaalfaders staan gewoon vol open en daar zorg ik er voor dat ie tussen de -3 en de 0 zit d.m.v de gain knop :) )

Dan zit ik tenminste veilig. Ik word niet in elkaar geschopt door geluidsmensen. Het geluid klinkt owke en ik houd nog een beetje over om zo hier en daar is even een lekker accent neer te leggen in sommige stukken van een set waar het echt even mag knallen.

Mensen die constant in het rood staan te draaien snap ik niet echt -> je verneukt er meer mee dan dat het mooi is namelijk. Tevens is het ook niet bevorderlijk voor apperatuur. En een limiter die constant in staat te grijpen is nou ook niet echt dat je zegt leuk.

Ik blijf dus altijd net even onder wat ik mag -> Dan ga je ook niet zo snel fde fout in :)

iRacing profiel

• NightOwlNL
Reind schreef op 20 November 2002 @ 23:07:
Ik draai altijd op -2. (master - De kanaalfaders staan gewoon vol open en daar zorg ik er voor dat ie tussen de -3 en de 0 zit d.m.v de gain knop :) )

Dan zit ik tenminste veilig. Ik word niet in elkaar geschopt door geluidsmensen. Het geluid klinkt owke en ik houd nog een beetje over om zo hier en daar is even een lekker accent neer te leggen in sommige stukken van een set waar het echt even mag knallen.

Mensen die constant in het rood staan te draaien snap ik niet echt -> je verneukt er meer mee dan dat het mooi is namelijk. Tevens is het ook niet bevorderlijk voor apperatuur. En een limiter die constant in staat te grijpen is nou ook niet echt dat je zegt leuk.

Ik blijf dus altijd net even onder wat ik mag -> Dan ga je ook niet zo snel fde fout in :)
waren er maar meer zoals jij ;)

Ik weet eigenlijk niet waarop ik draai, mijn Vestax geeft itt mijn oude Numark mixer geen dB meer aan. Het is gewoon volume 1 - 10 op de kanelen, en min - max op de Master out en trim.

edit:
iig zorg ik ervoor dat ik niet in het rood kom, en die VU lampjes zijn daarvoor rete handig !

• NightOwlNL
Anoniem: 37139 schreef op 20 november 2002 @ 23:36:
Ik weet eigenlijk niet waarop ik draai, mijn Vestax geeft itt mijn oude Numark mixer geen dB meer aan. Het is gewoon volume 1 - 10 op de kanelen, en min - max op de Master out en trim.

edit:
iig zorg ik ervoor dat ik niet in het rood kom, en die VU lampjes zijn daarvoor rete handig !
en hoe knipperen je ledjes, ??? groen, geel of rood of rood en niet knipperend?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op mijn Vestax PCV275 kan ik heel mooi zien wat mijn master output is en eventueel QUE output (dus bij het voorbeluisteren alvast gain regelen). En heb mezelf vanaf het begin aangeleerd om tot aan 0db te draaien met uitschieters naar +3db (kan ook +1db zijn :?).

Nou heb ik afgelopen week in een café gedraaid (op een Datec XTC) en ik dus netjes op 0db draaien. Komt die eigenaar naar me toe dat ik veel te zacht draai en dat het best harder mag (terwijl alle apparatuur op een PA was aangesloten). Hij wilde niet van mij aannemen om de algemene volume te regelen via zijn PA :?

[Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 21-11-2002 11:27. Reden: foutje, bedankt!]

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

BtM909: En toch heb je eigenlijk gelijk om gewoon netjes tussen de 0 en +3 dB te blijven; natuurlijk hangt het vaak van de situatie af, maar als we het toch over "How to become a DJ" hebben wil ik graag wat input voor jullie leveren. Of je er wat mee doet is jullie zaak, tis gewoon een beetje advies en take it or leave it.

Ik werk nu bijna 10 jaar in een Club en heb daardoor aardig wat ervaring opgedaan als het gaat om geluid. Aanvankelijk omdat ik zelf jarenlang in een rockband heb gespeeld maar vervolgens ook door samenwerking met Tijs en Ahmed in ons dance-gedeelte (jullie kennen ze waarschijnlijk beter als Tiesto en Montana... toendertijd hadden ze nog geen nickname, ze waren gewoon onze vaste DJ's op vaste avonden, vandaar).

Zowel een beginnende band als beginnende DJ zijn vaak herkenbaar als het gaat om hun omgang met geluid, monitor, PA, Gain, ect... Zowel DJ als Band neigt om het geluid op het podium HARD te zetten. Vooral bands zonder monitors hebben hier een handje van maar ook beginnende DJ's waarvan de monitor te weinig power heeft maken deze fout. Bovendien kan een monitor nooit de sublaag-dreun geven die je vanuit de zaal wel kunt voelen, je zult dus moeten vertrouwen op de man achter de PA.

Natuurlijk zijn de omstandigheden niet altijd optimaal... er zijn zat tenten die gewoonweg te weinig investeren in de gehuurde PA of eigen audio installatie, waardoor je als DJ gewoon zult moeten roeien met de riemen die je hebt. Je kunt je erover opfokken maar daarmee verpest je over het algemeen alleen je eigen stemming en dus je platenkeuze/uitstraling naar het publiek. Probeer daarom eventuele ergernissen gewoon stomweg opzij te zetten en neem voor lief dat je monitor te zwak is bijvoorbeeld; in principe heb je altijd je koptelefoon nog en ben je vaardig genoeg om "om de geluidsproblemen heen" te mixen.

Indien de omstandigheden WEL goed zijn, raad ik je het volgende aan: Stel eerst je eigen geluid (tussen 0 en +3dB) en monitor af totdat je een goede sound hebt. Check ook of je genoeg reserve op je monitor hebt om tijdens de piek nog steeds voldoende vermogen te hebben. Draai vervolgens een paar platen om de PA man de tijd te geven e.e.a. fatsoenlijk te equalizen en dergelijke en stap vervolgens gewoon de zaal in. Check het geluid in de zaal en indien je iets mist, overleg dit dan op een joviale en vriendschappelijke manier met de persoon achter de PA. LET OP, BELANGRIJK: Op een vriendschappelijke manier! Waarom? Ook PA mensen kunnen over het algemeen verschrikkelijk arrogante klootviolen zijn (yes, been there, done that) en pissed tegen ze doen werkt bijna altijd averechts. Het klinkt stom, maar als je wat vroeg bent en je je set nog niet hoeft te starten, bestel een biertje voor de man en maak een praatje met hem. Deze boerenlul bepaald namelijk uiteindelijk het geluid dat jouw publiek te horen krijgt! Al draai je de sterren van de hemel, als die vent niet meewerkt klink je in de zaal bagger en dat wil gewoon geen enkele band of DJ.
Schroom ook niet om later op de avond nogmaals je geluid te checken in de zaal (bijvoorbeeld als je ff gaat pissen), het kan tenslotte nooit kwaad. Note: Er zijn natuurlijk ook hele goede PA mensen, in dat geval zit je over het algemeen op rozen!

In kleine cafe's kan het echter anders zijn... Die lui komen nooit aan het volume op hun (voor)versterkers en verwachten dus van jou dat je het allemaal regelt via je mengpaneel... Vraag het desnoods gewoon voordat je begint dan kun je daar mooi op inspelen.

Als laatste nog even iets: Wees niet (te) eigenwijs met je volume (i.g.v. PA). Accepteer de wil van de eigenaar van de toko als blijkt dat hij vindt dat je je gain te ver open hebt staan. Ga hem ook niet stiekum toch weer verder openzetten als deze persoon weer bij je weg is. De kans is namelijk groot, dat je vervolgens nooit meer gevraagd wordt en da's toch jammer. De echte pro's (en volgens mij mag je Tijs en Ahmed dat wel noemen) doen hetgene wat hierboven beschreven staat(behalve op de enorme sites natuurlijk... je kunt moeilijk op Dancevalley effies het veld opwandelen om je geluid te checken *grin*) en zitten eigenlijk altijd tussen de 0 en +3 dus trek er je les uit zou ik zeggen :-)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• SaturN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:48
Wie heeft er trouwens ervaringen met aankopen bij djgear.nl?

Ik wil binnenkort wat nieuwe gear gaan kopen waaronder 4 turntables en een xtc.

Ik heb een offerte van new-line en eentje van djgear.nl. Als je deze 2 offertes naast elkaar legt dan is het prijs verschil 250 euro! :? Dat vind ik nogal wat. Waarbij dus new-line het duurst is.

Wie heeft er wel eens iets gekocht bij djgear.nl? Het gaat om 4 pt2400's incl afstellen en elementen en een xtc.

Ik zelf het het beste gevoel bij new-line omdat ze daar weten waar ze over praten maar het prijs verschil is gewoon zo groot om toch eventueel voor djgear te kiezen alleen ken ik die toko helemaal niet goed enz.

Anoniem: 510

naja de FTP server deed het weer even 2 dagen, maar zoals jullie vast niet ontgaan is, vond het serverhokkie van de universiteit twente het nodig om in vlammen op te gaan. Duurt weer even dus :( sorry!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Mag ik even overnieuw proberen? :)

Ik wil nu wat gitaarspel van mezelf opnemen, maar later ook de apparatuur hiervan proffesioneel kunnen gebruiken.

Als mic. wil ik een Superlux - CM-H8A gebruiken

Als mengpaneeltje en micversterker Behringer - MX 602A

En als recorder de Tascam CD-RW700, zodat ik het 1. meteen kan wegschrijven en 2. makkelijk op m'n PC kan bewerken (zonder kabeltjes te gebruiken)

Het geluid hoeft geen SACD kwaliteit te zijn, als ik maar lekker kan recorden en een beetje klooien... :+ :)

Als ik nu totaal verkeerde keuzes maak...TELL ME! :) :+

[Voor 9% gewijzigd door Vinnienerd op 21-11-2002 21:49]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dit is echt DJ nachtmerrie nummer 1 :

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24017

zwaaaar klote voor Junkie XL. Hopen dattie het terug vindt.!!

Iemand hier wel ns zoiets kloterigs gehad?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

"De diskjockey heeft een beloning van 2.500 euro uitgeloofd voor degene die hem zijn spullen kan terugbezorgen."

zo dan is het wel duur spul, als je dat als beloning geeft.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 510 schreef op 21 November 2002 @ 21:02:
naja de FTP server deed het weer even 2 dagen, maar zoals jullie vast niet ontgaan is, vond het serverhokkie van de universiteit twente het nodig om in vlammen op te gaan. Duurt weer even dus :( sorry!
mmmzzz idd erg jammer !! Maar misschien is die nieuwe hardware die ze terugplaatsen nog wel weer sneller!! en beter !! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 14845 schreef op 21 november 2002 @ 22:03:
"De diskjockey heeft een beloning van 2.500 euro uitgeloofd voor degene die hem zijn spullen kan terugbezorgen."

idd ja, maar er staat ook dat het allemaal "niet standaard" apparatuur is. Denk ook wel dat als je een naam hebt als Junkie XL dat je niet met een fisher price sampler komt aanzetten !! ;)

PC Specs

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Help!!!! schreef op 21 November 2002 @ 22:04:
[...]

idd ja, maar er staat ook dat het allemaal "niet standaard" apparatuur is. Denk ook wel dat als je een naam hebt als Junkie XL dat je niet met een fisher price sampler komt aanzetten !! ;)
En toch moet je je set ook neer kunnen zetten met een bartsmit sampler die in zijn vrijetijd voor wekkerradio speelt.
JT schreef op 21 november 2002 @ 22:51:
Damn, die HDJ 1000 koptelefoon van Pioneer is ZIEK !!! 3,5watt vermogen !!!
Quanta Costa?

[Voor 47% gewijzigd door jadjong op 21-11-2002 23:09]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

jadjong schreef op 21 november 2002 @ 23:00:
[...]

En toch moet je je set ook neer kunnen zetten met een bartsmit sampler die in zijn vrijetijd voor wekkerradio speelt.
kweet niet veel van zn apparatuur af maar, ik denk dat een bartsmitsampler neit te vergelijken is met hetgeen hij had..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
leffe_blond schreef op 21 november 2002 @ 23:19:
[...]

kweet niet veel van zn apparatuur af maar, ik denk dat een bartsmitsampler neit te vergelijken is met hetgeen hij had..
doh :P

• NightOwlNL
Mries > de ftp is toch niet in rook op gegaan hoop ik he?

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 22 November 2002 @ 00:34:
Mries > de ftp is toch niet in rook op gegaan hoop ik he?
Lezen :)

Wel dus :)

iRacing profiel

• Chiron

Chiron

uhhh de comp waar die hd in zat ook? of alleen z'n verbinding?

• NightOwlNL
t kan ook alleen ze verbinding zijn geweest reind

• Flake
Over JunkieXL: Jaren gespaard voor Akai apparatuur? Ligt het nou aan mij of maakte Akai niet van die gammele stereotorentjes voor een paar tientjes?

• SaturN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:48
SONiCB00M schreef op 22 november 2002 @ 10:06:
Over JunkieXL: Jaren gespaard voor Akai apparatuur? Ligt het nou aan mij of maakte Akai niet van die gammele stereotorentjes voor een paar tientjes?
Nou nee :) Ze maken idd ook van die samplers enz. Vraag me niet precies wat het kan en wat het is maar heb em wel eens zien staan bij feedback. Speedy J gebruikt ook zo'n apparaat van akai.

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 22 November 2002 @ 01:12:
[...]

t kan ook alleen ze verbinding zijn geweest reind
Inderdaad alleen de verbinding voor zover ik kon opmaken uit Mries zijn verhaal.

iRacing profiel

Anoniem: 70382

Anoniem: 14845 schreef op 21 november 2002 @ 22:03:

Spullen van een DJ zijn altijd waardevol :) :) :)

Dus kan me best voorstellen!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan moet je deze post eens lezen:

ME PLATEN SPULLEN GEJAT!!!!!!!!!!!!!

das lekker genaaid :|

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

SONiCB00M schreef op 22 November 2002 @ 10:06:
Idd Samplers, maar ook Audio-workstations en Digitale multitrack-recorders. En das geen speelgoed. (DD1500 workkstation kost rond de 20k als ik het goed in m'n hoofd heb) Ben Liebrand (jaja ik weet het, ik weer) heeft dat spul ook staan.

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou in ieder geval er niet zo bij staan :/

Ik had allang aktie ondernomen...

• NightOwlNL
BtM909 schreef op 22 november 2002 @ 14:51:
Ik zou in ieder geval er niet zo bij staan :/

Ik had allang aktie ondernomen...
mag je me toch es vertellen welk een briljante actie je ondernomen had :)

diefstal is lastig hoor...

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

MR_WAZOO schreef op 23 November 2002 @ 11:25:
[...]

mag je me toch es vertellen welk een briljante actie je ondernomen had :)

diefstal is lastig hoor...
Er van uitgaande dat ie op het gelinkte bericht reageert had ik het wel geweten. Naar die gozer gaan waaraan het geleend is, en niet weggaan tot ik OF m'n spullen, OF een dermate financiële vergoeding die het ontbrekende ruimschoots vergoed had ontvangen.

JXL is gewoon zwaar genaaid hiermee, en kan weinig aktie ondernemen, dit ook afhankelijk van de plaats waar z'n spullen zich bevonden op het moment van diefstal. Als het bij een optreden was waar iedereen in en uit kon lopen geef ik je weinig kans....

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Anoniem: 26318

De vpro bericht
JUNKIE XL BEROOFD VAN 'SPECIALISTISCHE APPARATUUR'
Het Dutch Dimension festival zaterdag 23 november voor de derde keer in de
Music Hall gehouden zou worden, is op het laatste moment afgezegd. Reden: drie
cruciale apparaten van hoofdact Junkie XL zijn gestolen uit diens studio. Het
persbericht spreekt van 'specialistische apparatuur waar ik jaren in
geïnvesteerd heb'. Iets verder in hetzelfde bericht zegt Tom Holkenborg
(Junkie XL) : "Je kunt niet zomaar even naar de winkel stappen en een heel
nieuwe set halen." Muziekwinkel Dirk Witte in Amsterdam blijkt echter alle
genoemde apparaten uit voorraad leverbaar te hebben. Ook via internetwinkels
worden de apparaten aangeboden. Het blijft dan ook gissen naar de ware reden
van de afzegging.
Lees verder: http://3VOOR12.vpro.nl/9488223
Op andere fora las ik ook al dat mensen het artikel niet helemaal geloofden, en nu ook de gevestigde muziekpers zich kritisch uitlaat, denk ik dat jxl nu met een heel goed verhaal wil komen, wil hij niet zijn krediet verspelen...

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gisteren (vanmorgen) dus naar groove city geweest, en ik blijf me er over verbazen dat het leuk was ondanks:

Dj's die echt schaamteloos de ene hit na de andere speelden (slam, kende 3/4 van de plaaten die ze speelden en ik volg techno al 2 jaar niet meer)

Boeren die aan DJ-gapen doen, pint in de poot en kijken naar een DJ, wat is er nu te zien aan een gast die wat plaaten oplegt? * Yalopa vind: als je niet komt om te shaken dan kom je niet !

De overkill aan reklame van een tv-station, een telefoonopperator etc.

De vuilnisbelt waar je staat op te dansen: na de keycord is er nu de gsmcord een soort tasje waar een gsm inpast om rond je nek te laten slingeren uiteraard neemt iedereen zo'n ding aan van enkele promochick's om het dan na 5 min op de grond te gooien, dit naast natuurlijk de gebruikelijke hoeveelheid bekers, redbullblikjes, smirnoff ice flesjes etc

gehoord: david guetta, slam, hell, en cassius. tis weer mooi geweest...

• NightOwlNL
Anoniem: 26318 schreef op 24 november 2002 @ 14:19:
De vpro bericht

[...]

Op andere fora las ik ook al dat mensen het artikel niet helemaal geloofden, en nu ook de gevestigde muziekpers zich kritisch uitlaat, denk ik dat jxl nu met een heel goed verhaal wil komen, wil hij niet zijn krediet verspelen...
misschien dat JXL er niet 1 2 3 het geld voor heeft net als ieder normaal mens, en dattie niet alle apparatuur volgens de standaardinstellingen gebruikt...

zijn voor mij al 2 redenen om alsnog af te zeggen

bovendien baalt die gozer er denk ik best wel van dat t gejat is en zal hij dus opok bestwel uit zijn doen zijn geweest...

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

elevator heeft coole dingen, waaronder dit
het moet wel uit duitsland komen, maar voor beginners zeker leuk !
vinyl is weer wat duurde als cd, helaas. :P

[Voor 10% gewijzigd door bbrother op 24-11-2002 23:34]

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

• HuismAndré

HuismAndré

bbrother schreef op 24 November 2002 @ 23:33:
elevator heeft coole dingen, waaronder dit
het moet wel uit duitsland komen, maar voor beginners zeker leuk !
vinyl is weer wat duurde als cd, helaas. :P
Hoe durft iemand te zeggen dat zo'n set cool is.

Mixer zonder toonregeling, draaitafels met plastic plateau's, aangedreven door een snaartje. Een arm wat meer op een wangedrocht lijkt dan een draaitafel arm.

Het kost niets EN dat is het dan ook: NIETS.

En een ieder die denkt dat zo'n setje leuk is om mee te beginnen moet z'n hoofd na laten kijken!

Je krijgt er een leuke video bij en ik durf mijn salaris erom te verwedden dat daar uitgebreid op besproken wordt wat je met je equaliser doet :+

Al die mensen zoeken waar die knopjes bij hun nou zitten :D

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

huisman schreef op 25 november 2002 @ 00:30:
[...]
Hoe durft iemand te zeggen dat zo'n set cool is.

Mixer zonder toonregeling, draaitafels met plastic plateau's, aangedreven door een snaartje. Een arm wat meer op een wangedrocht lijkt dan een draaitafel arm.

Het kost niets EN dat is het dan ook: NIETS.

En een ieder die denkt dat zo'n setje leuk is om mee te beginnen moet z'n hoofd na laten kijken!
:{ sorry hoor

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

• Flake
Je moet gewoon nie lulle over dingen waar je geen verstand van hebt :P

Anoniem: 13255

ey ..

tijd niet gepost (en alweer deel 4). Afgelopen vrijdag meegedaan aan een DJ Contest @ Vasquesz in Tilburg (uit 38 demo's -> 8 dj's gekozen voor die avond, waaronder ik dus).

Was een erg gave avond, leuke ervaring, heerlijke strakke funky mix neergezet ... alleen jammergenoeg niet gewonnen. Wel nog veel positieve reacties gekregen, van oa de Resident van de donderdagavond en de eigenaar. Dus waarschijnlijk ben ik er binnenkort nog wel een keer om te draaien :)

Al met al goed naar mijn zin gehad die avond, super relaxe muziek, goede sfeer en lekker staan dansen de rest van de avond :D

• NightOwlNL
SONiCB00M schreef op 25 november 2002 @ 12:53:
[...]
Je moet gewoon nie lulle over dingen waar je geen verstand van hebt :P
of t vragen als is dit leuk of is dit van die kijkshopbende

zag dit weekend in den haag een buschauffeur iets leuks bij de kijkshop en heeft vervolgens de bus geparkeerd

hierbij ging iets fout en de arme buschaufeur eindigde in de gevel

Anoniem: 26952

FF tussendoor:

hoe vaak draaien jullie eigenlijk thuis?

ik krijg echt elke week wel 3-4 keer de kriebels om achter me TT's te stappen... hoe vaak doen jullie dat?

• Chiron

Chiron

ligt eraan... denk elke week wel minimaal 1x, soms 3 weken niet gewoon :)

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee