Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-03 09:33
How to Become a DJ deel XVII

Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij het achttiende deel van het How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Topic op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit topic bestaat dus inmiddels 20 jaar!

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien hebben op dit forum, met maar liefst 3144 reacties.

Het totaal aantal posts, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de twintigduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) + 1.002 (XI) + 999 (XII) + 2.080 (XIII) + 1220 (XIV) + 1378 (XV) + 1220 (XVI) = 23.848 posts.

De originele topicstarter leest af en toe mee, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

4-7-2021: Onderstaande info in de TS ben ik aan het bijwerken anno 2021
Input is welkom!

Voorgaande delen en dochterdraadjes
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Dj... deel X
How to Become a DJ... deel XI
How to Become a DJ... deel XII
How to Become a DJ... deel XIII
How to Become a DJ... deel XIV
How to Become a DJ... deel XV
How to Become a DJ...deel XVI
How to Become a DJ...deel XVII
How to become a Producer
How to become an LJ...

Wat doet een DJ nou eigenlijk?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet en bij voorkeur in elkaar over mixt. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken. En andersom... :P

Wat is beter, Digitaal (MP3/WAV), CD of vinyl?
Dit is een discussieonderwerp dat al regelmatig voorbij is gekomen in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Alle media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl zijn er voordelen zoals direct contact met het medium, het 'hands-on' gevoel van absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te branden. (Helemaal met het MP3 aanbod wat er tegenwoordig online te vinden is bij de wat bekendere Music Stores).
Qua mixgenot zijn deze systemen niet helemaal met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!
Je ziet de laatste jaren wel dat er CD spelers op de markt verschijnen die erg dicht in de buurt komen bij het simuleren van een draaitafel/vinyl. (Zei het dan zonder daadwerkelijke naald, maar wel met een plaat op een echte draaiende platter). Kijk bijvoorbeeld maar naar de Denon DN-S3700.

Tegenwoordig zie je in alle clubs wel CD spelers staan, en in sommige clubs zelfs zijn zelfs geen draaitafels meer te vinden, echter is dat nog zeldzaam. Ook veel DJ`s draaien uitsluitend met CD`s. Daarnaast komen veel releases tegenwoordig eerst op CD of als download uit. Echter zijn er ook tracks welke alleen op vinyl te verkrijgen zijn.

Het enige feit is dat 100 CD`s wel een stuk lichter zijn dan 100 vinyl platen, en deze sleep je dus makkelijker overal mee naartoe. :)

En draaien met MP3 / MIDI dan?
Iets wat echt een opkomst aan het maken is, is het draaien met MP3's en/of het gebruik maken van MIDI apparatuur. Werd dit een paar jaar geleden nog als amateuristisch speelgoed beschouwd word het vandaag de dag door steeds meer grote namen gebruikt om complete livesets te draaien of om tijdens het optreden met een MIDI controller, software op een laptop of PC te bedienen.
Er is dus een scheiding tussen livesets draaien en een liveperformance. Uiteraard zijn er ook veel DJ's die het beide doen.
Het afgelopen jaar is er dan ook door bekende fabrikanten van DJ apparatuur meer aandacht besteed aan deze doelgroep. Er komen apparaten uit welke enkel MIDI ondersteuning hebben maar ook CD-spelers/MP3-spelers welke zowel MIDI ondersteuning hebben als de stand-alone afspeel mogelijkheden. De Denon DN-S3700 is hier een goed voorbeeld van. Deze kan CD's en MP3's afspelen maar ook in MIDI mode geschakeld worden en gebruikt worden als controller voor een PC of Laptop.
Ook voor de beginnende DJ heeft deze opkomst een voordeel... als je namelijk net met deze hobby begint maar nog niet weet of het wat is, kun je voor een leuke prijs beginnen met een complete dan wel budget MIDI controller. Bijvoorbeeld de Behringer BCD-3000. Dit is eigenlijk een 2 kanaals mixer, met 2 control surfaces (welke je als 2 draaitafels of 2 cd-spelers moet beschouwen) en een ingebouwde geluidskaart in één apparaat! Deze sluit je dus vervolgens aan op je PC of laptop en je kunt met de bijgeleverde software meteen aan de slag om te gaan mixen!
Een stukje verderop in deze post bij 'Welke apparatuur moet ik nemen' staan een aantal controllers opgesomd als uitgangspunt. Er zijn uiteraard nog veel meer controllers voor allerhande doeleinden en mocht je er na het uitzoeken van het onderstaande overzicht niet uitkomen kan je het in dit topic altijd vragen. :)

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen
Je zal eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. CD's of Vinyl en deze keuze heeft vaak vooral te maken met; het genre dat je wil draaien, persoonlijke voorkeur en eventuele eerdere ervaring of ervaring van mensen uit je omgeving.
Aangezien het digitale tijdperk ook met stappen vooruit gaat, is het tegenwoordig net zo goed mogelijk om gebruik te maken van MP3's of MIDI setups (zowel timecode als controllers) voor het samenstellen van je DJ set. (Zie hiervoor de sectie over MP3/MIDI en Timecode).
Was het tijdens de opkomst van het draaien met CD's nog zo dat het aanbod nog wel eens beperkt wilde zijn, lijken de rollen tegenwoordig omgedraaid. Vooral in bepaalde genre's word steeds vaker gekozen om geen release op vinyl te doen en juist wel digitaal op MP3. (Deze kan dan online aangeschaft worden bij verschillende Musicstores/MP3 Shops als Beatport en Dance-Tunes).
Als je dan echter weer kijkt naar een genre als Drum and Bass zie je dat er weer ontzettend veel vinyl releases zijn tegenover de releases op MP3.

Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij de winkels te nemen onderaan in deze TS. En wanneer je er niet uit komt na je zoektocht maar wel weet wat je wensen zijn je het altijd kan vragen in dit topic. :)

Hieronder hebben we wat apparatuur in een klein overzicht gezet. Het is aan te raden om geen ultra budget spullen te kopen want, dit is vaak weggegooid geld. Dit betekent niet gelijk dat de duurste apparatuur het best is, want voor thuis is het vaak overkill. Echter neemt dat ook niet weg dat het gewoon handig is om een 2x een CDJ/XDJ en DJM thuis te hebben staan wanneer je als DJ erg actief bent (Bijvoorbeeld in clubs ed.). Je leert dit soort spullen dan wel goed te gebruiken maar, helaas is dat niet voor iedereen weggelegd.

Als je eenmaal in clubs draait; investeer dan ook in oordoppen! voor ongeveer 150-200 euro kan je speciale oordoppen laten aanmeten en dit voorkomt je een hoop ellende, want je gehoor krijg je nooit meer terug als het eenmaal weg is! De meeste vinden het niet lekker draaien, maar doe ze dan tenminste voor en na het draaien in.

TO BE UPDATED

Mixers
Midrange budget(klein): Behringer VMX300, Reloop RMX-30, American Audio Q-D5, Reloop IQ2 USB
Midrange budget(groot):Reloop RMX-40, JB-Systems MX 4, Behringer DJX700/DJX750
High budget: Dateq XTC/ Allen&Heath Xone:32/42/92 / Vestax PCV-275/ Ecler Evo 5
Clubmixers: Pioneer DJM-600/700/800/ Ecler Evo 4/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels
Low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
High budget: Technics SL-1200, Numark TTX of Super OEM (Reloop RP6000, Synq XTRM en klonen daarvan)

CD-spelers (Single Tabletops)
Low budget: Pioneer CDJ-100
Midrange budget: Denon DN-S1200, Pioneer CDJ-400
High budget: Pioneer CDJ-800/CDJ-1000, Denon DN-S3700, Numark Axis-8

MIDI Controllers
Low budget: Behringer BCD-3000, Behringer BCF/BCR2000, Hercules DJ Control Steel, Numark Omni Control, Reeloop Digital Jockey
Midrange budget: Denon DN-HC4500, Vestax VCI-100
High budget: Vestax VCI 300, HKS Otus, Denon DN-S3700, Allen&Heath Xone 4D (of 3D)
Let op! Niet iedere MIDI controller heeft een ingebouwde geluidskaart en van sommige producten zijn zelfs identieke varianten te vinden MET en ZONDER ingebouwde audio interface.

Headphones
Low budget: Behringer HPX2000/HPS2000, JB Systems HP 2000 PRO
Midrange budget: Stanton DJ Pro 2000, Reloop RH-3500
High budget: Technics RPDH-1200, Sennheiser HD 25, Pioneer HDJ-1000, Allen&Heath: Xone XD-53, Sony MDR-V700

Natuurlijk zijn er erg veel andere goede producten in deze branche en is dit slechts een kleine indicatie.
Zoek je wat specifieks en staat het hier niet tussen kan je het uiteraard gewoon vragen in dit topic. :)
Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands
Tuurlijk! De grote sites als Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben staan, maar het is ook verstandig om in de Vraag/Aanbod sectie in de gaten te houden. Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten de apparatuur te vervangen met spullen van betere kwaliteit of stoppen met de hobby, dus als je wil beginnen met gebruikte apparatuur is dit altijd een mogelijkheid. Lees wel altijd eerst goed waar je op moet letten, of neem iemand mee die er verstand van heeft.

Hoe kom ik aan de bak als DJ
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je sowieso het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennissen. Zodra je een goede mix op hebt genomen begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een mix van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden
In de platenzaak, online winkels, 2e hands winkels(ook online) :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

GoT DJ overzicht :+

GoT Nickname DJ naam StijlenGear
YalopaYalopa • Alles wat naar House ruikt

Ome_LesTekki • Minimal
• Drum & Bass
• Techhouse
• Progressive

Da_maniaCThe Sequenz Pounder • Hardstyle
• Nu-style
The SP's Gear
EmpathyEmpathy • Alle hardere stijlen
• Eclectic
• Trance
Empathy's Gear

SjoeweSjoewe • Techno
• Minimal
• Deep House
Sjoewe's Gear
ChironEner-G • Techno
• Techhouse
• Minimal

KaapKaap • Hardstyle
Kaap's Gear
RavengerMr. J • Electro House
• Tech House
• Minimal
Mr. J's Gear
Cartman!Cartman! • House
• Progressive
• Trance
Cartman!'s Gear
MichaliMicka • Geen echte stijl
• Funky
• Psychedelic
Stoney3KJourneyman • Electro
• House
• Minimal
• 70's/80's/90's
Stoney3K's Gear
rhodiumMilder • Industrial Hardcore
• Hardstyle
• Minimal Eouse & Electro
rhodium's Gear
QuinieQuinie • Electro
• Minimal
• Techno
Quinie's Gear
ErikieRikstar • Minimal
• Tech House
• Techno
Rikstar's Gear
thijsje66Thissy • Minimal
• House
• Hardstyle
• Minimal
• Electric House
superakiAquinox • Uplifting
• Techtrance
• Progressive
• Techhouse

_LunaTick_LunaTick • House
• HipHop en RnB
• '70s/'80s/90's/00s

DJ DuBb DDJ DuBb D • Electro House
• Tech House
• Dirty House
• Dutch House

ElayZElayZ • Deephouse
• Techhouse
• Techno

Andere DJ fora
New-Line forum
Licht & Geluid forum
Reddit Hardstyle community

Platenzaken en MP3 Stores
Offline ;)
Lijst platenzaken in Nederland en België

Online NL:
decksrecords
4 DJ's ONLY
Dancegrooves
Recess Records
Rare Records
Platenshop.nl
vinylshop
MidTown
HouseVinyl

Online UK
Hard To Find Records
DotVinyl
Defected Online store!
Chemical Records
Red Eye Records
Juno
Boomkat
Dubplate.net

Online DE
Decks-Records online vinyl shop
Important Records

Online Music Stores (MP3)

Beatport
Dance Tunes
JunoDownload
Bleep

DJ Gear
Tone Control
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid
Thomann.de
Bax Shop
RJ Showtechniek
Key Music

Handige links
Advanced Vinyl Handling
DJ Techtools

Overzicht van artiesten, labels en releases:
Discogs

Beginners guide:
Recess
Howto DJ: Skills, Attitudes and Basic Mixing Techniques
Introduction into DJing and Turntablism

Scratch this sh*t
http://wreck01.bizland.com/skratchtutorial.html

Graag een PM sturen voor toevoegingen en aan/opmerkingen op deze TS.

[Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 04-07-2021 10:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

On_E

Housemusic

Dan post ik mijn laatste nog even in het nieuwe topic:

Paar twijfelachtige stukjes nog, maar over het algemeen merk ik wel echt vooruitgang tov de eerste keer dat ik weer een vinyl mix opnam. :)

[Voor 12% gewijzigd door On_E op 04-07-2021 10:22]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@ElayZ thanks voor het nieuwe topic! van de dj fora bestaan volgens mij alleen licht&geluid en new-line nog. De rest kan weg :Y

[Voor 13% gewijzigd door teacher op 04-07-2021 10:29]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElayZ
Klopt, ik ben alles even aan het checken en verwijderen. Alles over AboutDJ inmiddels uit de tekst en overzicht gehaald. De komende dagen zal ik de TS verder updaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je mag mijn gear toevoegen 😁

2x SL1200mkII / ortfon naalden
2x XDJ 700
Pioneer DJM 800
Sony MDR V700

Koptelefoon en platenspelers gaan al mee sinds het eerste topic denk ik.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 12:20

Ves

A gadget addicted Bounty

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-03 16:58

Stimulate14

⭐⭐⭐

On_E schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:22:
Dan post ik mijn laatste nog even in het nieuwe topic:

[Soundcloud: George Hefner - Back to Vinyl Vol. 3 by George Hefner]

Paar twijfelachtige stukjes nog, maar over het algemeen merk ik wel echt vooruitgang tov de eerste keer dat ik weer een vinyl mix opnam. :)
Deze artiest ken ik 8-) !!! ;) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

On_E

Housemusic

Artiest. 🤣

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hr. Bateman :o .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Zijn hier toevallig mensen die het leuk lijken om samen te gaan DJ'en?

Ik draai nu zelf al wat jaartjes met vinyl, maar vind het altijd erg leuk om samen met anderen te doen. Qua genres draai ik vrij eclectisch; combinatie van acid, breakbeat, electro, techno en soms wat uitstapjes naar experimental/idm achtige dingen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik herinner me dat er vroeger (als in +15 jaar geleden) meetups waren met mensen in dit topic. Iemand had toen een flat in een een gebouw waar naar eigen zeggen "niemand durfde naar de politie bellen omdat het gros er illegaal zat". Ganse avond draaien, drankjes etc...

Toffe avond gehad daar..

• ElayZ
Kunnen we zeker een keer doen. We hebben een aantal jaar geleden twee keer een feest georganiseerd met mede tweakers uit dit topic

@vlaaing peerd en @kaos001 weten dat nog wel. FOUR in Groningen (ivm 4 stijlen). Vooral de eerste editie was supertof. De tweede keer was niet zoveel volk omdat t super hard regende.

P.s nog niet echt toegekomen aan TS updaten. Maar thnx allemaal voor de input! Keep it coming.

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
ElayZ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:43:
Kunnen we zeker een keer doen. We hebben een aantal jaar geleden twee keer een feest georganiseerd met mede tweakers uit dit topic

@vlaaing peerd en @kaos001 weten dat nog wel. FOUR in Groningen (ivm 4 stijlen). Vooral de eerste editie was supertof. De tweede keer was niet zoveel volk omdat t super hard regende.

P.s nog niet echt toegekomen aan TS updaten. Maar thnx allemaal voor de input! Keep it coming.
Dat klinkt erg leuk. Mocht er ooit nog zoiets komen, dan ben ik zeker geïnteresseerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-03 18:51
ElayZ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:43:

Long time no speak ElayZ :9 ja die laatste keer was nogal matig, hadden gemikt om wat mensen vanaf bevrijdingsfestival binnen te krijgen, maar dat viel letterlijk in het water. Ook hadden we nogal wat steken laten vallen mbt promotie,marketing.

De eerste editie was wel een succes, ook mede doordat er flink wat doorpakkers in de organisatie zaten, waaronder @ElayZ

Al met al hadden we best een flinke line-up:

PWSteal schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:01:
[...]

Dat klinkt erg leuk. Mocht er ooit nog zoiets komen, dan ben ik zeker geïnteresseerd.
Het enthousiasme toen was wel groot, maar ik denk dat velen zich verkeken op het werk wat verricht moet worden voordat zo'n feest er staat. Het is niet even een zaaltje huren en die volplempen met DJ's, met name zaken als marketing, kaartverkoop, posteren/flyeren, apparatuur, verlichting, decoratie, vrijwilligers, reiskosten, fees, declaraties, financien, draaiboek, beveiliging, etc gaat veel tijd in zitten en niet iedereen is bereid daar (vrijwillig) evenveel tijd in te steken.

Op zich lijkt het me best leuk om nog's te organiseren, maar dan wel met een vaste kern van mensen die zich toelegt op bepaalde taken en verantwoordelijkheden. Anders is zoiets gewoon niet te doen en loop je het risico financieel het schip in te gaan.

• eljerro
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-03 20:03
Leuk idee! Ik sta hier ook voor open en wil best helpen met de organisatie (hoewel ik daar niet veel ervaring mee heb). Ik ben hier tevens nog steeds bezig om onze kelder om te bouwen tot rave-cave. Zodra deze af is kunnen we hier evt een feestje houden (ik kan zo'n 15 / 20 man kwijt).

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 19:02

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Kom ook maar weer eens een keertje binnen wippen hiero! :P
4-5 jaar geleden geleden mijn setje verkocht maar toch begint het weer een beetje te jeuken.
Ik zat nu eigenlijk te kijken naar zo'n Pioneer XDJ-XZ controller. Zag er wel top uit! Alles full-size (net zoals een Nexus setje).
Wat ik mij eigenlijk afvroeg, of iemand dat hier misschien wist:
De Pioneer DDJ-RZX (vorige flagship model) had een Oscillator Sampler en daar kon je hele leuke dingen mee doen (oa. zelf Uplifts/Sweeps maken tijdens je set).
Op de XDJ-XZ kom ik deze feature niet meer tegen. Weet iemand of dit nog steeds mogelijk is bij deze controller?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:44
Dat kan met de noise color fx, althans als je een zelf oscillerend filter met noise op de input bedoelt.

Ook een vraagje, waar halen jullie vinyl dividers/tabs die in een expedition of kallax kast passen? (dus niet de grotere "tabletop" zoekbakken tabs) liefst hard plastic.

Precies als dit voorbeeld.

[Voor 10% gewijzigd door Chrisje1983 op 22-07-2021 00:15]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Chrisje1983
Het Grote Vinyl Topic Deel 3

In deze vinyl community zit zeker iemand die je kan helpen.

• vlaaing peerd
Chrisje1983 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:10:
Dat kan met de noise color fx, althans als je een zelf oscillerend filter met noise op de input bedoelt.

Ook een vraagje, waar halen jullie vinyl dividers/tabs die in een expedition of kallax kast passen? (dus niet de grotere "tabletop" zoekbakken tabs) liefst hard plastic.

Precies als dit voorbeeld.

[Afbeelding]
Ooit een bult bij Thomann besteld.

3 Euro voor een stukje plastic vind ik wel wat overdreven. Maargoed, wat je zoekt zijn 'vinyl dividers', misschien dat je ze ergens anders goedkoper kan krijgen.

• Chrisje1983
Dat zijn beste prijzen ja, met een aantal stuks loopt dat flink op. Ik hoop op iets goedkopers. Op ali valt er ook niet gek veel te vinden.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Chrisje1983 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:10:
Hmmm...maar de input op de RZX had geloof ik 4 presets ofzo (triangle, saw, noise en horn) en je kon hier ook je eigen samples inladen volgens mij.
Kan dat bij de XDJ XZ nog steeds of is het alleen noise?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Chrisje1983
Ik ging even uit van color fx, dat wat jij bedoelt is wel erg uitgebreid en is bij die color fx sectie in elk geval niet mogelijk.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Chrisje1983 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:21:
Ik ging even uit van color fx, dat wat jij bedoelt is wel erg uitgebreid en is bij die color fx sectie in elk geval niet mogelijk.
Nee ik doelde echt puur op de Oscillator functie die op de DDJ-RZX zit. Erg leuke functie (vind ik). Het zou raar zijn als deze bij de XDJ-XZ helemaal weg is toch? :?

• Chrisje1983
Ja geen idee, durf het niet te zeggen. Als ik die oudere unit bekijk die je bedoelt, lijkt die een heel stuk uitgebreider.

Is het niet makkelijker om dat model te kopen? Hij staat nog niet in het archief op de pioneer website, dus het lijkt niet echt een voorloper maar eerder een ander model.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vlaaing peerd
Chrisje1983 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:53:
Dat zijn beste prijzen ja, met een aantal stuks loopt dat flink op. Ik hoop op iets goedkopers. Op ali valt er ook niet gek veel te vinden.
Heb ze gevonden voor €1,40 per stuk. Soms is googlen in Nederlandse taal wel handig blijkbaar.

Hier zitten alleen niet 'tabjes' bij, de hele divider is gewoon wat hoger dan een 12", maar zou prima in de Kallax kast moeten passen.

• Chrisje1983
vlaaing peerd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Heb ze gevonden voor €1,40 per stuk. Soms is googlen in Nederlandse taal wel handig blijkbaar.

Hier zitten alleen niet 'tabjes' bij, de hele divider is gewoon wat hoger dan een 12", maar zou prima in de Kallax kast moeten passen.
Bedankt, die prijzen lijken mij al een stuk beter.

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:00
Da_maniaC schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:40:
[...]

Nee ik doelde echt puur op de Oscillator functie die op de DDJ-RZX zit. Erg leuke functie (vind ik). Het zou raar zijn als deze bij de XDJ-XZ helemaal weg is toch? :?

[Afbeelding]
Die zit ook op de DDJ-SZ (die heb ik, maar wil ook naar de XDJ-SZ ooit).

Er staat namelijk tegenover dat de DDJ-SZ niet de effectenbak heeft die de de XDJ-SZ wel heeft. Ik ben namelijk beperkt tot de software, en kom een heel eind maar niet echt de pioneer feel. En ik ken de DDJ-RXZ niet zo goed, maar volgens mij ontbreekt daar ook die effecten.

Ik wil juist weer die effecten van de XDJ-SZ (neigt meer naar de oldscool DJM-600/800 panelen) , want hoewel die oscillator wel grappig is, het is nooit goed op toonhoogte te krijgen met je muziek. Overigens zitten op de XDJ-SZ ook wel weer erg veel andere leuke effecten. Een combi-echo 3/4e met de Hi-Lo Filter met voldoende sweep kun je veel leukere opzwepende geluiden maken die ook nog eens in toonsoort zijn met je muziek.

Ik denk dat je die oscillator uiteindelijk niet zal missen, want die effecten combinaties op de XDJ-XZ lijken mij echt een feestje!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-03 21:08
Ferrox1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:03:
[...]

Die zit ook op de DDJ-SZ (die heb ik, maar wil ook naar de XDJ-SZ ooit).

Er staat namelijk tegenover dat de DDJ-SZ niet de effectenbak heeft die de de XDJ-SZ wel heeft. Ik ben namelijk beperkt tot de software, en kom een heel eind maar niet echt de pioneer feel. En ik ken de DDJ-RXZ niet zo goed, maar volgens mij ontbreekt daar ook die effecten.

Ik wil juist weer die effecten van de XDJ-SZ (neigt meer naar de oldscool DJM-600/800 panelen) , want hoewel die oscillator wel grappig is, het is nooit goed op toonhoogte te krijgen met je muziek. Overigens zitten op de XDJ-SZ ook wel weer erg veel andere leuke effecten. Een combi-echo 3/4e met de Hi-Lo Filter met voldoende sweep kun je veel leukere opzwepende geluiden maken die ook nog eens in toonsoort zijn met je muziek.

Ik denk dat je die oscillator uiteindelijk niet zal missen, want die effecten combinaties op de XDJ-XZ lijken mij echt een feestje!
Effecten zijn top op de XZ inderdaad! :*)

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vanavond klein huisfeestje, na 1,5 jaar weer eens draaien. Als het circus staat dan drop ik even een foto.

• AlfaStation
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb hier een aantal pagina's gelezen maar kon niet direct een antwoord vinden op volgende vraag:

Kan iemand een goede "instap-" DJ controller aanbevelen zonder betalende software?
Richtprijs 50 tot 200€.

Doel is om één keer om de 2 jaar op een verjaardagsfeestje wat mp3 muziek te draaien.
Momenteel gebruik ik een 10-jaar oude laptop met een oude versie van Winamp die een automatische crossfader-addon bevat. Handig want die mixed automatisch elk einde en begin van de nummers uit de playlist. Eventuele verzoeknummers sleep ik gewoon in de playlist en Winamp doet de rest.
Via een kleine, 30-jaar oude, analoge mixer heb ik nog een CD-speler en smartphone aangesloten om indien nodig toch wat te kunnen mixen (en erg handig wanneer de pc vastloopt ;-) )
Liefst dus een controller die gelijk ook als standalone mixer kan dienen, dus ook uitgerust met een paar analoge line in- en uitgangen.

Alvast bedankt voor de tips!

• vlaaing peerd
AlfaStation schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:16:
Ik heb hier een aantal pagina's gelezen maar kon niet direct een antwoord vinden op volgende vraag:

Kan iemand een goede "instap-" DJ controller aanbevelen zonder betalende software?
Richtprijs 50 tot 200€.

Doel is om één keer om de 2 jaar op een verjaardagsfeestje wat mp3 muziek te draaien.
Momenteel gebruik ik een 10-jaar oude laptop met een oude versie van Winamp die een automatische crossfader-addon bevat. Handig want die mixed automatisch elk einde en begin van de nummers uit de playlist. Eventuele verzoeknummers sleep ik gewoon in de playlist en Winamp doet de rest.
Via een kleine, 30-jaar oude, analoge mixer heb ik nog een CD-speler en smartphone aangesloten om indien nodig toch wat te kunnen mixen (en erg handig wanneer de pc vastloopt ;-) )
Liefst dus een controller die gelijk ook als standalone mixer kan dienen, dus ook uitgerust met een paar analoge line in- en uitgangen.

Alvast bedankt voor de tips!
Ik denk dat je het best even bij Bax of Thomann kan kijken.

Lees je daar even in en maak een lijst van mogelijke kandidaten. Is daar iets niet duidelijk of je wil wat meer weten, dan kan je hier uiteraard terecht voor vragen. Let op, niet alle controllers kunnen mixen met smartfone als bron, zoek dat op in de specs.

Heb je dan eenmaal een shortlist gemaakt, dan kunnen we je hier verder helpen met je keuze.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-03 19:15
Afgelopen zaterdag voor het eerst op een huis feestje gedraaid. Een nu-disco/funky house setje. Ik had 20 jaar geleden draaitafels en kon daarop
een klein beetje beatmatchen en mixen, maar had er veel moeite mee. Dan voelt dit op een DDJ400 met alle visuele cues en zelfs auto-beat matching als cheaten.

Ik moet wel zeggen, dat gaf me wel meer tijd om lekker te kletsen en creatief te zijn. Ik heb de smaak wel weer te pakken, zal binnenkort eens een setje opnemen, want ik weet zeker dat ik de feedback goed kan gebruiken 😊

psn: jagermeistertim

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58
Hoe kijken jullie tegen het maken van livesets aan met tools zoals Ableton Live, Mashup 2, etc?

Grote voordeel is dat je alle tijd kunt nemen om je overgangen te perfectioneren. Nadeel is dat foutjes uiteraard niet geoorloofd zijn, wat betekent dat je véél meer tijd besteed aan je mix.

Verder is het ook minder van toepassing op het daadwerkelijk DJ'en, omdat je je keuze voor een plaatje niet baseert op je publiek. Wel heb ik een sterk vermoeden dat veel DJ's op grote evenementen dit op deze manier doen...

Qua hardware kost het ook allemaal veel minder. Ik heb alleen een goede koptelefoon (Beyer Dynamics DT 770 Pro) en een Audio Interface (Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen) hoeven aanschaffen.

Ik werd gemotiveerd door @Kasj (vanuit dit topic) om mijn mixes op YouTube te zetten, inclusief een kijkje in de keuken (cq. footage van Ableton Live).

Heb nu twee mixes online staan in 2 verschillende genres:

House
YouTube: House Mix | EDM, Jackin' House, Moombahton | Back and Fourth (126 BPM)

Big Room
YouTube: Big Room Mix | EDM, Hard dance, Drum 'n Bass, Bubblin | Second (128 ...

Ik krijg graag feedback :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 2080 Super | Mijn livesets

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Definieer live set?

Je kan er enorm veel mee, en live is het geweldig omdat een waaier aan mogelijkheden hebt om echt een compleet andere sound te creëren.

Als natuurlijk alles strak vast ligt dan mis je de interactie. 90% van het publiek geeft er niets om hoe je het doet, dus dar moet je niet van wakker liggen

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 13:08
Vanmorgen in de auto delen van beide mixen geluisterd. Beiden klonken erg goed, professionele sound. Lekker bezig! d:)b

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vandaag komt me nieuwe meubel binnen :9.

• Wasp
Kasj schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

Vanmorgen in de auto delen van beide mixen geluisterd. Beiden klonken erg goed, professionele sound. Lekker bezig! d:)b
Dankjewel!! Jouw sets zitten ook erg goed in elkaar :) Wat mij direct opviel is hoe vet jouw visuals zijn, die trokken gelijk mijn aandacht. Gebruik je daar Adobe software voor? (Wellicht iets te off-topic voor deze thread overigens)

Om on-topic te blijven, ik heb sinds een paar weken een Pioneer DDJ-400 in huis. Wat is dit tof zeg! Heb wel direct de cross-fader uitgezet in de software, deze is erg "slap" en tikte ik telkens per ongeluk aan, bovendien werk ik veel liever met de reguliere faders per kanaal.

Ik heb wel een vraag over het prepareren van je muziek: Hoe bepalen jullie waar je cuepoints zet?

Momenteel doe ik het als volgt, met ook een kleine reminder in de omschrijving erbij soms :)
1. 8 bars before drop
2. 16 bars before drop (START FADED)
3. drop
4. sudden transition

Even een willekeurig voorbeeld.

Hebben jullie nog tips rondom cuepoints?

2e vraag, bepalen jullie de exacte volgorde van een set meestal vantevoren? Ik merk als ik een setje prepareer dat het me goed lukt dit lekker te laten klinken. Maar als ik dan spontaan een ander nummer ertussen zou moeten proppen..... dan vind ik het lastig om dit goed voor elkaar te krijgen. Uiteraard kijk ik wel altijd naar de toonhoogte (camelot wheel), en probeer ik de beat drops te laten syncen. Met name dat laatste is erg lastig zonder vooraf gezette cuepoints..
Yalopa schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:59:
Definieer live set?

Je kan er enorm veel mee, en live is het geweldig omdat een waaier aan mogelijkheden hebt om echt een compleet andere sound te creëren.

Als natuurlijk alles strak vast ligt dan mis je de interactie. 90% van het publiek geeft er niets om hoe je het doet, dus dar moet je niet van wakker liggen
Ik vind het lastig om de juiste term te verzinnen... liveset, mixtape, mash-up, premade.... En inderdaad je hebt daarmee geen interactie met je publiek. Tot zo ver heb ik geen ambities om gigs te doen, hooguit op een feestje met vrienden oid. Dus pre-made liveset mixtapes ( ;) ) zijn ideaal voor YouTube bijvoorbeeld, om ernaar te luisteren in de auto etc.

Maar met name die laatste tip van je is wel erg interessant, zelf luister ik altijd naar de transitions, en ik erger mij eraan als deze off-key is, of nét geen goede beatmatch heeft. Of als de DJ er zich erg makkelijk vanaf maakt door constant een vinyl spin te doen of gewoon hele simpele crossfading gebruikt. Dus ik denk dat ik tot die 10 % behoor. :D Toch goed om te realiseren dat het in basis niet veel uit maakt hoe je het doet, zolang je je publiek maar aanvoelt.

[Voor 28% gewijzigd door Wasp op 22-08-2021 11:07]

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 2080 Super | Mijn livesets

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 13:08
Wasp schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Dankjewel!! Jouw sets zitten ook erg goed in elkaar :) Wat mij direct opviel is hoe vet jouw visuals zijn, die trokken gelijk mijn aandacht. Gebruik je daar Adobe software voor? (Wellicht iets te off-topic voor deze thread overigens)
Bedankt, deze mix was mijn eerste wat 'serieuzere' hobby project, vooral omdat ik dit soort mixes van anderen ook lekker vind en waardeer bij het sporten (al is 160bpm dan beter passend). Visuals zijn inderdaad gemaakt in Adobe after effects. Tevens een hobby om mijn creatieve ei af en toe kwijt te kunnen. ;)

• eljerro
Voor de liefhebbers hier een opname van m'n wekelijkse live stream, ik ben benieuwd naar wat jullie hier van vinden.

https://www.mixcloud.com/...rave-radiocom-16-08-2021/

Setup:
Xone:96 Mixer
2x SL1200MKII Draaitafels
2x Kontrol D2 (Traktor DVS setup)

Voor deze 2 uurtjes ben ik vooraf een aantal uurtjes muziek aan het voor luisteren en maak een playlist van ongeveer 40 platen, waarvan ik iets meer dan de helft ook daadwerkelijk draai. Dit doe ik om te voorkomen dat ik tijdens de set eindeloos in mijn collectie aan het zoeken ben. Dit geeft me dan de tijd eventueel berichten in de chat te beantwoorden of te zwaaien naar de camera :) . Uiteraard komt het wel eens voor dat ik midden in de set toch even opzoek ga naar dat ene nummer wat ineens door je hoofd spookt.

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 13:13
Ben weer eens gaan shoppen :)

Vandaag een leuke update voor mijn home setup aangeschat, een DJM 900 nexus 2! Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken ten opzichte van zijn voorganger. Heb de V1 ruim 8 jaar in gebruik gehad en heeft me nooit teleurgesteld !

Mocht iemand intresse hebben in een DJM 900 Nexus (v1 dus) stuur gerust een berichtje!

• Wasp
Eerste livesetje staat op YouTube. Niet lang, en nog niet heel indrukwekkend. Toch benieuwd wat jullie ervan vinden :)

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dit is mijn setup. Dan heb ik nog een CDJ 1000 MK2 maar die past niet op het meubel :p.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hahaha, ik kom al tig jaar op tweakers en nooit gedacht dat er zoveel topics hierover zijn.

Ruim 20 jaar geleden was ik DJ (vandaar mijn nick) en had ik de eerste MP3 DJ mixer ontwikkelt (MP3Tunes).
DJ's verklaarde mij voor gek, maar (feest) café's waren mega blij om niet meer te zeulen met bergen (beschadigde) CD's en LP's.
En kijk nu, ik zie bijna nergens meer losse schijfjes of LP bakken.

Het is ook leuk om te zien dat radio dj's zijn groot geworden met MP3 spelers.
Kan mij nog herinneren hoe ik Domien Verschuren via e-mail tips en tricks leerde.

Wat ik wel jammer vind (en men vaak genoeg aan mijn kop zeurde) is waarom mijn software geen auto beatmatch had.
Sorrie, maar als je echt een DJ wil worden: zet beatmatch uit en leer 4, 16, 32 en 64 maat.
Heel veel muziek heeft namelijk het zelfde patroon en dan ben je coolste van de klas/feest!

Tof om te lezen dat veel mensen actief zijn.

Ook leuk voor beginners: pricewatch: Hercules Starlight i.c.m. Mixx software.
Kan je voor nog geen €100 starten met oefenen.
Zoon van 10 beukt hier er ook op los voor de jeugd disco ;)

Keep spinnin'!

[Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 14-09-2021 20:12]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:45:
Op zich lijkt het me best leuk om nog's te organiseren, maar dan wel met een vaste kern van mensen die zich toelegt op bepaalde taken en verantwoordelijkheden. Anders is zoiets gewoon niet te doen en loop je het risico financieel het schip in te gaan.
Neem dan even contact op met Ivo Fontijn in Groningen, die regelt dan wel de horeca en hygiëne en kan je in contact brengen met locaties en andere grote mensen ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik wou vorige week een set voorbereiden maar mijn apparatuur was niet aangesloten... Bij het aansluiten plofte een stop en de mixer (DJM250mk2) was dood. Nu hoop ik dat het de adapter is, maar ik kan nergens een vervangende vinden. Het is 12v 2a. Iemand een tip? De officiele parts kosten 86 euro, dat is me wat gek als het niet hoeft

dwr1576 is het typenr, nergens op vooraad

https://www.ebay.co.uk/it...65c3ae:g:GN8AAOSwWJxgWOiS

deze maar genomen. Zal wel werken

[Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 08-10-2021 11:54]

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03 13:23
[...]

Ik heb wel een vraag over het prepareren van je muziek: Hoe bepalen jullie waar je cuepoints zet?

Momenteel doe ik het als volgt, met ook een kleine reminder in de omschrijving erbij soms :)
1. 8 bars before drop
3. drop
4. sudden transition

2e vraag, bepalen jullie de exacte volgorde van een set meestal vantevoren? Ik merk als ik een setje prepareer dat het me goed lukt dit lekker te laten klinken. Maar als ik dan spontaan een ander nummer ertussen zou moeten proppen..... dan vind ik het lastig om dit goed voor elkaar te krijgen. Uiteraard kijk ik wel altijd naar de toonhoogte (camelot wheel), en probeer ik de beat drops te laten syncen. Met name dat laatste is erg lastig zonder vooraf gezette cuepoints..
Ik ben ook pas begonnen met "DJ'en" en heb mij een DDJ-400 aangeschaft om te "oefenen".

Nu lukt beatmatchen "aardig" maar heb ik inderdaad moeite om de juiste muziek te kiezen...
Queuepoint doet ik binnen rekordbox aanmaken, meestal bij de overgangen (Drop & Couplet (zang gedeelte) )

Hoor graag tips :9

• eljerro
Probeer in key te mixen - dus platen bij elkaar zoeken met de zelfde toonsoort. Hier een filmpje hoe dat in zijn werk gaat en waar je op moet letten:

YouTube: Mixing In Key for DJs - Harmonic Mixing with Rekordbox, Serato DJ, T...

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

418O2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:37:
Ik wou vorige week een set voorbereiden maar mijn apparatuur was niet aangesloten... Bij het aansluiten plofte een stop en de mixer (DJM250mk2) was dood. Nu hoop ik dat het de adapter is, maar ik kan nergens een vervangende vinden. Het is 12v 2a. Iemand een tip? De officiele parts kosten 86 euro, dat is me wat gek als het niet hoeft

dwr1576 is het typenr, nergens op vooraad

https://www.ebay.co.uk/it...65c3ae:g:GN8AAOSwWJxgWOiS

deze maar genomen. Zal wel werken
Corad of allekabels al gechecked?

• 418O2
Stimulate14 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Corad of allekabels al gechecked?
Ja kon daar niets vinden, buiten de officiele.

• Boefmans
  • Laatst online: 18-03 07:01
Jeffrey0416 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:27:
Ben weer eens gaan shoppen :)

Vandaag een leuke update voor mijn home setup aangeschat, een DJM 900 nexus 2! Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken ten opzichte van zijn voorganger. Heb de V1 ruim 8 jaar in gebruik gehad en heeft me nooit teleurgesteld !

Mocht iemand intresse hebben in een DJM 900 Nexus (v1 dus) stuur gerust een berichtje!
Ik merkte (maar daar zaten sessies tussen) dat de geluidskwaliteit bij de nx2 beter is. Is dat voor jou ook zo? (jij kunt beter vergelijken nu wss?).

mixing a drink and music

• eljerro
Ik heb mijn thuis setup van wat nieuw speelgoed voorzien. De Traktor DVS setup en de bij behoorde Kontrol D2's zijn vervangen voor 2x Denon SC6000's. Ik ben er echt enorm bij mee. Na 20 jaar thuis eigenlijk alleen maar op vinyl te hebben gedraaid moest ik in het begin wel even wennen. Maar wat zijn het een geweldige machines!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-03 14:57
Denon is echt mooi spul! En als je tijd en geld over hebt kun je nog ook nog je eigen lampen via DMX een op de muziek gesyncte show laten afspelen :)

XBox Series X: BloodyB2121

• eljerro
Klopt, maar weet nog niet of ik dat ga inrichten. Er moeten dan best wel wat kabels getrokken worden naar alle min-pars en overige licht/rook effecten. Voor nu kan ik de lampen prima met een afstandsbediening bedienen. Ik denk dat ik eerder wat investeer in externe effecten, zoals een Boss DD-8 Delay.

• 418O2
@eljerro jij komt een lockdown wel door zo :P Mooi man

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-03 14:57
eljerro schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:32:
Klopt, maar weet nog niet of ik dat ga inrichten. Er moeten dan best wel wat kabels getrokken worden naar alle min-pars en overige licht/rook effecten. Voor nu kan ik de lampen prima met een afstandsbediening bedienen. Ik denk dat ik eerder wat investeer in externe effecten, zoals een Boss DD-8 Delay.
Inderdaad. Ik heb voor de donkere maanden mijn woonkamer vol gehangen met verschillende lampen en lasers en ben lekker aan het nerden door lichtshows te programmeren die ik dan weer gebruik als ik vrijdag of zaterdag met een paar vrienden een avondje draai 😜

XBox Series X: BloodyB2121

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 13:13
Boefmans schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:11:
[...]

Ik merkte (maar daar zaten sessies tussen) dat de geluidskwaliteit bij de nx2 beter is. Is dat voor jou ook zo? (jij kunt beter vergelijken nu wss?).
Ja, stukken beter!!

• Chrisje1983
Hoi vrienden,

Wie heeft er wel eens andere (lees ortofon) naalden/stylus op de tonar banana gezet?
Ik gebruik ze al sinds de jaren 90 en ik wordt er nu een beetje flauw van dat ik nu 50e per naald moet gaan betalen.
De complete banana met naald zit op de zelfde prijs (80 euro) als vroeger, dan kan ik net zo goed 30 euro extra bij leggen. De ortofon naalden zijn een stuk goedkoper en waren vroeger uitwisselbaar.

Ik kan de tonar naalden voor 30 stuk bij keymusic bestellen, maar die zaak is al een aantal keer failliet geweest en vertrouw ik niet meer.

Dus, wie gebruikt andere (lees ortofon stylus op banana) naalden? Wat zijn je ervaringen daarmee?

ps die vieze vlekken op de 2 rechter tonars is schaduw ;)

[Voor 14% gewijzigd door Chrisje1983 op 26-11-2021 21:38]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Geen idee over welke periode je spreekt maar ik ben al jaren klant bij keymusic, zowel online als verschillende fysieke winkels in België.. ik heb nog nooit problemen gehad, laat staan last gehad van een of meerdere faillissementen.

Zelf. Heb ik ortofon elementen en naalden, (ook sinds de jaren 90) maar ik heb me altijd aan hetzelfde type gehouden. Ortofon geeft aan dat er een match moet zijn tussen naald en element,

https://www.ortofon.com/dj/products/dj-cartridges/
Vergelijk de specs eens en kijk wat er het dichtst bij zit, als je wil testen als ortofon fysiek gewoon past, wil ik je gerust een naald opsturen die al op is..

• Chrisje1983
Wat een lief aanbod!

Ik heb overigens de gok gewaagd en ze bij keymusic besteld, zijn al verzonden blijkbaar.

Bedankt!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mooie set-up @Chrisje1983

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is het zeker.

• Chrisje1983
Dank, het is overigens allemaal tijdelijk.
Had grote plannen voor mijn hobbyhokje, verhuizing naar een andere ruimte, akoestiek aanpakken, meubels maken. Toen kwam corona, ik heb maar een blad gekocht en met beugels aan de muur gehangen zodat ik in elk geval nog wat kan doen.

Naalden zijn binnengekomen!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het k ga volgend jaar ook verhuizen en dan komt er ook een aparte ruimte. Focus ligt ondertussen veel meer op producing, maar al moodboard m’n ganse dj booth weer kunnen zetten zou toch wel fijn zijn. Nu ligt de halve vinyl collectie op zolder net als een van m’n 2 sl1200s, omdat ik tegenwoordig meer digitaal werk.

• Chrisje1983
Oke dat is ook leuk ja, door corona is productie en mijn livehoekje nu even een ondergeschoven kindje. Vond het altijd wel lekker dat bij gebrek aan inspiratie of verveling ik even wat anders kon doen. Hopelijk snel echt beginnen met "verbouwen"

• Chrisje1983
...

[Voor 99% gewijzigd door Chrisje1983 op 26-11-2021 21:38]

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Niet verkeerd wat je daar allemaal liggen hebt.

• ChaoCheeBye
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-02 22:28
[...]

1. 8 bars before drop
3. drop
4. sudden transition

• Automatisch Cue Points voor Serato, Traktor & RekordBox
  • Energieniveaus laten zien hoe dansbaar elk nummer/stuk is
  • Key-detectie

• Wasp
ChaoCheeBye schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:22:
[...]

[Afbeelding]
  • Automatisch Cue Points voor Serato, Traktor & RekordBox
  • Energieniveaus laten zien hoe dansbaar elk nummer/stuk is
  • Key-detectie
Mixed in Key gebruik ik, mooi stukje software. Uitermate geschikt voor key detectie en detectie van energielevels. Integratie met Rekordbox is echt crap overigens.

Mijn eerste volledige liveset (gemixt met een DDJ-400) staat al een tijdje op YouTube trouwens, en lijkt sinds kort opgepakt te worden door het YouTube algoritme.

Deze set heb ik volledig geprepareerd met cue points en een keer of wat geoefend voordat ik ermee live ging.

En een andere die ik net ge-upload heb, deze niet live maar met Ableton Live in elkaar gezet:

[Voor 9% gewijzigd door Wasp op 29-12-2021 14:47]

• 418O2

Dit is mijn Setup trouwens.

- Pioneer DJM250Mk2
- Pioneer PLX500 met Tonar Bananas * 2
- Eltax Monitor speakers
- HK receiver

Speakers zijn in bruikleen maar voldoen uiteraard prima. Mocht ik toch wat anders willen, dan gelijk actieve natuurlijk.

Ik draai enerzijds rap/hiphop (NL en VS) en techno/elektro/disco anderzijds. Wil het nu echt even serieus oppakken (heb de set sinds 2019) en wil sowieso een beetje fatsoenlijk kunnen mixen. Heb genoeg DJ's in mijn omgeving die me kunnen helpen, dus het ligt echt aan mijzelf :)

Wil eigenlijk ook digitale spelers hebben. Kan hier wel mee draaien met DVS, maar dat is toch anders. Alleen de keuze is lastig en het gaat om teveel geld om zomaar wat te doen. Plus dat ik eigenlijk gelijk een 4 kanaals mixer wil. Dus ben nu marktplaats aan het afstruinen

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Altijd leuk om mensen te zien die ook Rekordbox DVS gebruiken.

• 418O2
Ves schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:26:
Altijd leuk om mensen te zien die ook Rekordbox DVS gebruiken.
Nou vanaf vandaag ik dus niet meer :p

Heb een djm850k en 2x cdj850k van marktplaats gehaald. Voor een leuk genoeg bedrag dat het een keer kon. 'echte' stands zijn onderweg

• 418O2

De stands zijn binnen :) Moet het allemaal ff goed uitlijnen enzo, maar het staat wel leuk zo. De CDJ's vallen me niets tegen, ga ze alleen gelijk al vervangen omdat ik een setje XDJ700 kan krijgen.

(spelers staan inmiddels gelijk ;) )

[Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 26-01-2022 12:33]

• eljerro
Toffe setup! weet je zeker dat je niet meteen XDJ1000's wilt ipv de 700's? Die zijn namelijk flink kleiner en omdat je rap/hiphop draait kan ik me voorstellen dat een grotere jog wat fijner werkt.

• 418O2
eljerro schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:08:
Toffe setup! weet je zeker dat je niet meteen XDJ1000's wilt ipv de 700's? Die zijn namelijk flink kleiner en omdat je rap/hiphop draait kan ik me voorstellen dat een grotere jog wat fijner werkt.
Op zich wel, financieel alleen niet. Ik kan die 700s van een vriend overnemen voor minder dan de helft van wat tweedehands mk1s kosten. Daarbij draai ik hiphop van vinyl, de spelers zijn meer voor electronische muziek (techno, electro, disco)

Plus ik ben nogal impulsief, eerst dit maar eens goed gebruiken. Als ik dan over een half jaar merk dat ik inderdaad liever 1000s heb, dan ga ik wel eens op zoek.

• 418O2

De xdj's staan er. Nu lekker spelen.

Gister lekker een avondje gedraaid. Uurtje of 4 vinyl, hiphop van run the jewels tot opgezwolle tot mac Miller

• eljerro
Afgelopen zaterdag weer eens op een klein feestje mogen draaien. Was erg leuk en ging redelijk los. Moest wel even wennen aan de NXS2 mixer (gebruik zelf thuis een Xone:96)

https://www.mixcloud.com/jeroenkapitein/live-oud-goud-10/

1 Domingo + - Hardway (Original Mix)
2 Hyunji A - Fireflies at Dusk (Ric Niels Remix)
3 Nicolas Rada - Condor (Original Mix)
4 Solid Sessions - Janeiro (Stan Kolev Remix)
5 Casper Cole - Fader (Original Mix)
6 Kuestenklatsch - Where's My Snare (Daniel Jaeger Remix)
7 Reset Robot - Wee Bridge (Original Mix)
8 Lexer - The Sky Is Red (Original Mix)
9 Steve Parry - What You Make It (Renato Cohen Remix)
10 Envotion - Adrift (Original Mix)
11 Science Dept.- Persuasion (Danny Howells XX Retouch)
12 Dwaalgast feat. Shari Klein - Maan (Luna Ludmila's Dub Remix)
13 Icarus feat. AURORA - Home (Humans & Machines Remix)
14 Vincenzo - You Knew (Original Mix)

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:59
Dag allemaal,
Ik wil ergens in de komende maanden de Numark Mixstream Pro aanschaffen. Nu kan je daar verschillende muziek streaming diensten aan koppelen als Tidal en Beatport. Spotify helaas niet.
Kan iemand misschien zeggen welke streaming dienst het beste is (meeste aanbod?) als het gaat om elektronische muziek als Psy Trance, Techno en Hardcore? Vooral Psy Trance en Techno zijn de smaken waar ik het meeste mee wil gaan doen.

Dank.

• 418O2
@technoaddict Soundcloud denk ik? Je kan natuurlijk ook muziek kopen op bandcamp en dat via usb aansluiten. Ik haal/koop mijn techno/electro/italo op bandcamp in elk geval.

[Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2022 11:14]

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-03 17:28
418O2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:16:
[Afbeelding]

De xdj's staan er. Nu lekker spelen.

Gister lekker een avondje gedraaid. Uurtje of 4 vinyl, hiphop van run the jewels tot opgezwolle tot mac Miller
Neem je deze mixes ook op oid ? O-)

• 418O2
AcidBanger schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Neem je deze mixes ook op oid ? O-)
Nou nee want ik kan er nog niets van, maar ik denk dat ik dat wel ga doen, want het is ook niet echt in te schatten hoe het gaat zonder het op te nemen en terug te luisteren.

Zat al wel een beetje te zoeken naar een Focusrite

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• technoaddict
418O2 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:13:
@technoaddict Soundcloud denk ik? Je kan natuurlijk ook muziek kopen op bandcamp en dat via usb aansluiten. Ik haal/koop mijn techno/electro/italo op bandcamp in elk geval.
Dank voor je reactie.
Kopen van muziek zou ik zeker een keer overwegen om te doen, maar in het begin lijkt het me makkelijker om een streaming dienst te koppelen zodat je gelijk toegang hebt tot miljoenen tracks.
Soundcloud heb ik ook (geen betaal abbo) maar die kwam niet gelijk in mij op als optie. Misschien omdat ik Soundcloud zie als een plek waar beginners / amateurs hun muziek op plaatsen. Zal de opties nog eens verder onderzoeken.

• 418O2
technoaddict schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Dank voor je reactie.
Kopen van muziek zou ik zeker een keer overwegen om te doen, maar in het begin lijkt het me makkelijker om een streaming dienst te koppelen zodat je gelijk toegang hebt tot miljoenen tracks.
Soundcloud heb ik ook (geen betaal abbo) maar die kwam niet gelijk in mij op als optie. Misschien omdat ik Soundcloud zie als een plek waar beginners / amateurs hun muziek op plaatsen. Zal de opties nog eens verder onderzoeken.
Werkelijk elke techno DJ/Producer die ik ken heeft wel wat op soundcloud staan :)

en vergis je niet, je hoeft echt geen duizenden euro's uit te geven op bandcamp. Je kan voor 50 euro al echt veel muziek kopen. Dan steun je de artiesten ook nog eens. Als je een jaar lang Tidal abonnementsgeld op bandcamp uitgeeft dan heb je al veel muziek. Het zit meer in de kwantiteit dan kwaliteit :)

[Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2022 11:44]

• eljerro
technoaddict schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:20:
Dag allemaal,
Ik wil ergens in de komende maanden de Numark Mixstream Pro aanschaffen. Nu kan je daar verschillende muziek streaming diensten aan koppelen als Tidal en Beatport. Spotify helaas niet.
Kan iemand misschien zeggen welke streaming dienst het beste is (meeste aanbod?) als het gaat om elektronische muziek als Psy Trance, Techno en Hardcore? Vooral Psy Trance en Techno zijn de smaken waar ik het meeste mee wil gaan doen.

Dank.
Ik maak gebruik van Beatport Link en Tidal op mijn Denon SC6000's en de integratie is erg goed. De Mixstream Pro maakt gebruik van het zelfde platform (Engine OS) dus ik kan met enige zekerheid zeggen dat dit zo is. Voor de genre's Psy Trance en Techno zou voor Beatport gaan. Tidal heeft het ook wel maar dan zit je vaak vast aan radio edits. Ik zou beide services gewoon aanmelden voor een trail en kijken wat het beste bij je past.

Mocht je er mee aan de slag gaan raad ik aan om vooraf wat werk te doen, anders ben je alleen maar aan het zoeken. Ik ga bijv. iedere week op beatport de nieuwe releases af en zet het gene welke ik tof vind in een playlist.

[Voor 0% gewijzigd door eljerro op 02-02-2022 14:28. Reden: typo]

• 418O2
Ik heb nu al een library van 10k+ tracks. Die had ik allemaal op een stick gezet, nou, succes als je aan het draaien bent om iets te vinden :) Eerste les die ik heb geleerd bij digitaal draaien, is eerst uitzoeken wat je wil draaien (grofweg) en dat op je spelers zetten.

[Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2022 14:35]

• technoaddict
Ik zal het inderdaad zelf moeten checken door trials te nemen op alle streaming services.
Over het hebben van grote playlists zat ik ook al na te denken. Hoe ga je ooit een selectie maken voor de set die je wil draaien?
Misschien toch maar voor elke maand een aparte playlist aanmaken met tracks die ook die maand uitgekomen zijn. Zo kan je in ieder geval snel naar de laatste releases, en de playlists blijven relatief klein waardoor je de meest vette tracks beter onthoudt? Just guessing.. Moet alles nog ondervinden zodra de Numark in bezit heb :)

• 418O2
Je kan ook tags gebruiken als dat goed werkt. Per maand lijkt me niet per se de meest logische oplossing, maar je moet gewoon lekker gaan klooien en uitvinden wat voor jou werkt natuurlijk. :)

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

technoaddict schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:20:
Dag allemaal,

Dank.
Beatport Link?

• eljerro
technoaddict schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
Ik zal het inderdaad zelf moeten checken door trials te nemen op alle streaming services.
Over het hebben van grote playlists zat ik ook al na te denken. Hoe ga je ooit een selectie maken voor de set die je wil draaien?
Misschien toch maar voor elke maand een aparte playlist aanmaken met tracks die ook die maand uitgekomen zijn. Zo kan je in ieder geval snel naar de laatste releases, en de playlists blijven relatief klein waardoor je de meest vette tracks beter onthoudt? Just guessing.. Moet alles nog ondervinden zodra de Numark in bezit heb :)
Ik maak voor iedere maand een playlist. iedere maand staan daar tussen de 100 en 150 platen in. Dat is redelijk goed te onthouden. Als ik ergens moet draaien maak ik een aparte playlist met ongeveer 2x de hoeveelheid muziek welke ik nodig denk te hebben. Tevens heb ik dan ook diverse playlists per genre achter de hand, mocht het tijdens de avond zelf allemaal anders uitpakken.

• 418O2
eljerro schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Ik maak voor iedere maand een playlist. iedere maand staan daar tussen de 100 en 150 platen in. Dat is redelijk goed te onthouden. Als ik ergens moet draaien maak ik een aparte playlist met ongeveer 2x de hoeveelheid muziek welke ik nodig denk te hebben. Tevens heb ik dan ook diverse playlists per genre achter de hand, mocht het tijdens de avond zelf allemaal anders uitpakken.
Doe je verder nog aan specifieke tagging? Qua genres/sfeer/bangers/hits ?

@technoaddict ik weet niet hoeveel relevante content ze voor jou hebben, maar tidal heeft weer een goedkope trial voor 3 maanden

[Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 03-02-2022 08:53]

• technoaddict
@418O2 ik zal op de meeste streaming diensten wel een trial proberen om er hopelijk achter te komen welke de meeste (beste) content heeft. Die 3 maanden bij Tidal klinkt als een mooie aanbieding.
Uiteindelijk kan ik ook voorbij de trial gaan. De maandbedragen zijn natuurlijk niet schokkend en meestal kan je per maand opzeggen..

• 418O2
In the greater scheme of things is de prijs van streaming sowieso niet zo hoog. Als je zo fanatiek uitgeeft als ik in elk geval :')

Heb nu een mic en boom onderweg :o

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb deze playlists:
NEW (YYMM)
Moods: Party opening, party close, Beach, cocktails....
Per genre: deep, dark, tech, disco, .... (20 stijlen minstens)
Per lead instrument: piano, sax, guitar, Vocal

Elke track gaat per default in de juiste NEW playlist en land gaandeweg in een of meerdere andere playlists. Korte sets (tot 90 min of voor recording naar mixcloud) bereid ik voor door tracks in een mapje prepared set- datum te stoppen, langere sets bereid ik niet voor omdat ik dan toch all mijn moods wel eens doorloop...

Dit alles in iTunes omdat ik recordbox enkel gebruik om iets "the pioneer way" op een stick te krijgen, die software is nl #@8! }:| :r :X 8)7 |:( . iTunes synct mn playlists over al mn devices dus ik kan altijd mn playlists bijwerken...

• 418O2
Welke filetype gebruik je dan?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De library is 20 jaar oud en bevat een mix van mp3 en m4a in alle mogelijke bitrates. De laatste jaren koop ik m’n muziek op iTunes, in het verleden ripte ik m’n cd’s. Werkt prima.

[Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 03-02-2022 22:05]

• eljerro
418O2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Doe je verder nog aan specifieke tagging? Qua genres/sfeer/bangers/hits ?
Nee, ik weet namelijk meestal als ik een artiest of label zie welk genre hier aan vast hangt. Ik heb ook geen super grote collectie (ongeveer 8000 mp3's en 1000 vinyl's).

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-03 17:50
Ik heb ooit een bevlieging gehad toen ik alles eens gedaan wou hebben en DJ'en was er één van! Ik had toen een Pioneer DDJ-ERGO-V gekocht en op korte tijd werd ik behoorlijk goed, maar ben eruiteindelijk mee gestopt toen ik mijn huidige vrouw heb leren kennen. Nu heb ik dat ding netjes in de doos opzij liggen en gebeurt er niets meer mee, helaas.
Enig nadeel van dit gedaan te hebben is dat je nu wel zonder moeite foutjes van andere DJ's weet te spotten.

• Boefmans
  • Laatst online: 18-03 07:01
Runaque schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:33:
Ik heb ooit een bevlieging gehad toen ik alles eens gedaan wou hebben en DJ'en was er één van! Ik had toen een Pioneer DDJ-ERGO-V gekocht en op korte tijd werd ik behoorlijk goed, maar ben eruiteindelijk mee gestopt toen ik mijn huidige vrouw heb leren kennen. Nu heb ik dat ding netjes in de doos opzij liggen en gebeurt er niets meer mee, helaas.
Enig nadeel van dit gedaan te hebben is dat je nu wel zonder moeite foutjes van andere DJ's weet te spotten.
zonde dat je er niets meer mee doet. Ook geen zin meer in? (anders zet je het toch gewoon weer in de huiskamer :D).

Vraagje van iets andere orde: iemand verstand van PA speakers? Ik heb gare oude en zoek toch iets nieuws. Ik twijfel tussen yamahas (12 inch met een 18 inch sub; of 15 inch die op papier ook tot 34hz gaan). Ik lees in ieder geval goede dingen over die serie (dzr).

mixing a drink and music

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-03 17:50
Boefmans schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:47:
[...]

zonde dat je er niets meer mee doet. Ook geen zin meer in? (anders zet je het toch gewoon weer in de huiskamer :D).
Helaas heb ik er geen zin meer in, als vader van twee hevige meiden heb ik meer dan genoeg om mijn hoofd en ik heb hobbies genoeg waarvan muziek beluisteren nog steeds een van de uitlaatkleppen is.

• eljerro
Boefmans schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Vraagje van iets andere orde: iemand verstand van PA speakers? Ik heb gare oude en zoek toch iets nieuws. Ik twijfel tussen yamahas (12 inch met een 18 inch sub; of 15 inch die op papier ook tot 34hz gaan). Ik lees in ieder geval goede dingen over die serie (dzr).
Hangt er helemaal van af voor welke toepassing je ze gaat gebruiken. Als het voor thuis is dan heb je aan de 12" meer dan genoeg maar als het voor drive-in werk is dan zou ik voor de 15" gaan, deze kun je ook in middelgrote zalen toepassen.

[Voor 0% gewijzigd door eljerro op 10-02-2022 08:42. Reden: typo (again)]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee