Toon posts:

How to Become a DJ deel XV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 89.033 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 151099

Topicstarter
How to Become a DJ deel XV
http://www.djeagle.nl/fab/img/head_got1.jpg
Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij het vijftiende deel van de How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Topic op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de twintigduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) + 1.002 (XI) + 999 (XII) + 2.080 (XIII) + 1220 (XV) = 21.250 posts.

De originele topicstarter leest af en toe mee, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Voorgaande delen en dochterdraadjes
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Dj... deel X
How to Become a DJ... deel XI
How to Become a DJ... deel XII
How to Become a DJ... deel XIII
How to Become a DJ... deel XIV
How to become a Producer
How to become an LJ...
Wat doet een DJ nou eigenlijk?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

Wat is beter, CD of vinyl?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

Tegenwoordig zie je in alle clubs wel CD spelers staan, en in sommige clubs zelfs zijn zelfs geen draaitafels meer te vinden, echter is dat nog zeldzaam. Ook veel DJ`s draaien uitsluitend met cd`s. Daarnaast komen veel releases tegenwoordig eerst op CD of als download uit. Echter zijn er nog steeds een hoop tracks alleen op vinyl als full version te verkrijgen zijn. En zijn er ook een hoop DJ`s die zweren bij hun vinyl

Het enigste feit is dat 100 cd`s een stuk lichter zijn dan 100 vinyl platen, en dat sjouwt een stuk makelijker :D
Hoe zit dat nou met Timecode vinyl??
Reind heeft hierover een mooi artikel geschreven op AboutDJ

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Hieronder hebben we wat spul in categorieën gestopt, het is aan te raden, geen ultra budget spul te kopen, dit is vaak weg gegooid geld. Dit betekent niet gelijk dat de duurste het best is, want voor thuis is het vaak overkill. Neemt ook niet weg dat het gewoon verdomd handig is om een 2x een CDJ1000 en DJM800 thuis te hebben staan omdat je ze dan gewoon beter leert gebruiken, helaas is dat niet voor iedereen weggelegd.

Als je eenmaal in clubs draait; investeer dan ook in oordoppen!!! voor tussen de 150 en 200 euro kan je speciale artiesten doppen laten aanmeten, dit voorkomt je een hoop ellende, want je gehoor krijg je nooit meer terug als het eenmaal weg is. De meeste vinden het niet lekker draaien, maar doe ze dan tenminste voor en na het draaien in.

Mixers
Midrange budget(klein): Behringer VMX300, Reloop RMX-30, American Audio Q-D5
Midrange budget(groot):Reloop RMX-40, JB-Systems MX 4, Behringer DJX700
High budget: Dateq XTC/ Allen&Heath Xone:32/ Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/700/800/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (Voor het normale mixwerk)
Low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
High budget: Technics SL-1200, Numark TTX of Super OEM (Reloop RP6000, Synq XTRM en klonen daarvan)

CD-spelers (enkel)
Low budget: Pioneer CDJ-100
Midrange budget: Denon DN-S1000, Pioneer CDJ-400
High budget:Pioneer CDJ-800, CDJ-1000, Denon DN-S5000, Numark Axis-8

Headphones
Low budget: genoeg spul te koop rond de 25 euro, kan je toch geen miskoop aan begaan
Midrange budget: Stanton DJ Pro 2000, Reloop RH-3500
High budget: Technics RPDH-1200, Sennheiser HD 25, Pioneer HDJ-1000, Sony MDR-V700

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van DJ2DJ (URL's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens. Lees altijd eerst goed waar je op moet letten, of neem iemand mee die er verstand van heeft.
Hoe kom ik aan de bak als DJ
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden
In de platenzaak, online winkels, 2e hands winkels(ook online) :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net
GoT DJ overzicht :+

DJ Stijlen
Yalopa • Alles wat naar house ruikt

Tekki • minimal
• drum & bass
• techhouse
• progressive

Jouw naam erbij?? PM mij dan.....

Andere DJ fora
DJ2DJ forum
New-Line forum
Licht & Geluid forum
DeeJay Forum
TechHouse
ebeatz.nl
Global Hardstyle Forum
AboutDJ Forum

Platenzaken
Offline ;)
Lijst platenzaken in Nederland en België

Online NL:
decksrecords
4 DJ's ONLY
Dancegrooves
Recess Records
Rare Records
Platenshop.nl
vinylshop
MidTown
Bax Shop

Online UK
Hard To Find Records
DotVinyl
Defected Online store!

Online DE
Decks-Records online vinyl shop
Important Records

Muziek Download sites (legaal)

Beatport
Dance Tunes

DJ Gear
Tone Control
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

Handige links
About DJ - De DJ Info site van NL :P
Technics Dutch dance charts
Advanced Vinyl Handling

Overzicht van artiesten, labels en releases:
Discogs

Beginners guide:
Recess
Howto DJ: Skills, Attitudes and Basic Mixing Techniques
Introduction into DJing and Turntablism

Scratch this sh*t
http://wreck01.bizland.com/skratchtutorial.html

2do:
- finetunen van lijst met apparatuur
- online webshops met MP3 download

Graag een PM sturen voor toevoegingen en aan/opmerkingen op deze TS.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 151099 op 22-08-2008 07:24]

Topicstarter
dit is mijn demo set die ik heb ingestuurd voor de B2S rookie contest, nog meer mensen die meedoen?

Demo B2S

tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
G-Town Madness & The Viper - Come As One
Rave Creator - Atmos Fear (Catscan remix)
Syndrom - Intimidation
Men of Steel - The future is ours (2007 rmx)
Nosferatu and Ophidian - victorious
The Stunned Guys & Art Of Fighters - Eternal
DJ Delirium - Blazin' Out Your Speaker (Amnesys mix)
The Stunned Guys - Raise Cain
Art of Fighters - Do or Die
Amnesys - My motherfuckin name
Mad Dog - Disorder
Evil Activities - To you who doubt me
Tommyknocker - Hurricane
Traxtorm Allied - Final disposal of the outer power
Weapon X - Coke Sniffer
Tieum and Tommyknocker - Ruff Beats make me sick

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 151099 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:01:
dit is mijn demo set die ik heb ingestuurd voor de B2S rookie contest, nog meer mensen die meedoen?
[..]
Neuh, doe er niet aan mee... Valt me trouwens op dat het DJ lijstje inderdaad wel ff ververst mag worden. ;)

...:::everybeat.nl

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Anoniem: 151099 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:30:
[small]
2do:
- verhaal over timecode vinyl
Zie, ..zip..

Het software gedeelte moet ik binnenkort even af gaan maken maar dat is iets voor in het nieuwe jaar... eerst nog even wat reviews af tikken ;)

[Voor 6% gewijzigd door voodooless op 21-01-2008 23:37. Reden: Spam weggedit]

iRacing profiel

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ome_Les schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:19:
[...]

Neuh, doe er niet aan mee... Valt me trouwens op dat het DJ lijstje inderdaad wel ff ververst mag worden. ;)
Om maar niet te spreken over de lijst met platenzaken :p Voor wie het nog niet wist kan je mij er mss ook in opnemen:

Yalopa : alles wat naar house ruikt.

You don't need eyes to see, you need vision

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Yalopa schreef op donderdag 20 december 2007 @ 07:45:
[...]

Om maar niet te spreken over de lijst met platenzaken :p Voor wie het nog niet wist kan je mij er mss ook in opnemen:

Yalopa : alles wat naar house ruikt.
En ook websites. De Turntablism linkjes willen niet allemaal meer werken.

Ik zelf was deze aan het bekijken:
http://wreck01.bizland.com/middle-index_files/skratchtut.gif

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:16

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik vind dat ik inmiddels ook wel aan het lijstje toegevoegd kan worden, die moet ik daarvoor benaderen?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

cyspoz schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:17:
Ik vind dat ik inmiddels ook wel aan het lijstje toegevoegd kan worden, die moet ik daarvoor benaderen?
Same here... ;)

tekki :
(zowel producing als DJ-ing)

draaistijlen:
* minimal
* drum & bass
* techhouse
* progressive
(wil ook gaan kijken naar deep-/house)

[Voor 17% gewijzigd door Ome_Les op 20-12-2007 13:25]

Topicstarter
Zo ik heb zonder te kijken alle dj`s d'ruit geflikkerd : })

Alle actieve GoT-ers kunnen zich aanmelden via PM, graag dj naam en draaistijl(en) vermelden

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58
doe geen pm want dan staat deze teminste weer in me topic list

Quinie als Producer Trance, als Dj lounge, elektro minimal tech etc.
alles behalve gabber en hardstijl :)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 151099 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:46:
Zo ik heb zonder te kijken alle dj`s d'ruit geflikkerd : })

Alle actieve GoT-ers kunnen zich aanmelden via PM, graag dj naam en draaistijl(en) vermelden
Tja, mocht het nog lukken... Ik denk dat Reind, Chiron, Btm909, Adion, Empathy, Universal Creations, DeNB3rt en Michali ook wel in de lijst mogen. (Aangezien die ook regelmatig voorbij komen in voorgaande topics)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 06:43
Het zal vast wel langs gekomen zijn, maarreh: http://www.computable.nl/...ubriek=1519559&id=2255763

Was leuk om te lezen Randy :)

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:10
reactie op posts in vorige topic dat vinyl morsdood is en duurder wordt:

vinyl dood? ligt er maar net aan welke soort muziek je draait. de muziek die ik vooral draai komt vrijwel alleen op vinyl uit, en kosten meestal rond de 7 euro per EP.

Anoniem: 178057

*nvm*

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 178057 op 24-12-2007 07:43]

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 16:46
Wat is nou een leuke midi controller om mee te beginnen?

Ik zit te kijken naar de Numark Total Control. Niet al te duur maar toch waar voor je geld. Is dat wat?

Anoniem: 94711

Ik zelf heb nu sinds een aantal dagen een Numark DMC2 controller.
En moet zeggen dat dit fantastisch reageerd met Virtual DJ.

Ik vindt het vooral een voordeel dat er in deze controller geen ingebouwd mengpaneel zit en ook geen geluidskaart. Dit omdat ik een fantastisch Dateq mengpaneel heb en een goede pcmcia sound blaster. Ook ziet hij er erg degelijk uit en zo voelt hij ook aan.
En zeker nu ik er een paar keer mee gespeeld heb ben ik er helemaal verliefd op.
Alle opties van VDJ zijn te bedienen met de controller.
En niet zoals andere controllers enkel de hoofdfuncties.

De Hercules en Total control zien er in vergelijking tot de DMC2 uit als speelgoed.
Verder vindt ik de vestax er ook nog wel netjes en degelijk uit zien.
Alleen heeft ook deze weer een mixer aanboord.

Anoniem: 33384

ik heb er niet veel aan toe te voegen, behalve dat ik hoop dat vinyl nog lange tijd nummer 1 zal blijven :)

het ouderwetse gevoel van een vinyl plaat gaat altijd boven een mp3 op een CD...!

verder, leuk topic! :D

Anoniem: 94711

Natuurlijk zoals zoveel mensen hier in al zoveel discussies hebben gezegd is vinyl iets "bijzonders" het gevoel en die aparte klanken die vinyl met zich mee brengen geven een gevoel van macht. Ik wil bijna zeggen het bevoel van ik beheers de technieken uit het begin van het DJen.

Ik zelf vindt het fijn om gewoon te draaien en het entertainen van het publiek. en of je dat nou met vinyl, cd's of mp3's kan het blijft gewoon belangrijker welke platen je draait en wat je er mee doet in tegen stelling waar je mee draait.

de nieuwere apparatuur/software geeft gewoon zoveel meer leuke mogelijkheden waar je erg leuk mee kan spelen. Deze dj wereld is niet meer alleen vinyl. De dj wereld van nu draait veel meer om creativiteit en kwaliteit. Wat kan je met de apparatuur waar je mee speelt. En als je dat onder de verschillende dj's gaat vergelijken blijkt dat de CD als wel de MP3 en het vinyl allen zijn eigen voordelen heeft. Maar er geen is die er in mogelijkheden echt uit springt.

belangrijker is hoe breng ik mijn gevoel zo mooi en zo knap mogelijk over op mijn publiek.

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sterker nog: Het draaien met vinyl begint steeds minder te worden. Veel beginners beginnen tegenwoordig met cd's te draaien omdat vinyl gewoonweg te duur is. Onder andere hierdoor gaat Technics ook stoppen met het produceren van zijn platenspelers; ze hebben gewoon minder winst dan vroeger. Daarnaast zijn de mogelijkheden van een digitale speler veel groter. Ik gebruik bijna bij elk nummer dat ik inmix de loop functie om hem goed te beatmatchen. Probeer dat maar eens met een platenspeler te doen.

@ TS: Je kan mij ook wel bij de DJ list zetten :). Ik draai vooral Electro, House en Hardstyle.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Xghost schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:44:
Sterker nog: Het draaien met vinyl begint steeds minder te worden. Veel beginners beginnen tegenwoordig met cd's te draaien omdat vinyl gewoonweg te duur is. Onder andere hierdoor gaat Technics ook stoppen met het produceren van zijn platenspelers; ze hebben gewoon minder winst dan vroeger. Daarnaast zijn de mogelijkheden van een digitale speler veel groter. Ik gebruik bijna bij elk nummer dat ik inmix de loop functie om hem goed te beatmatchen. Probeer dat maar eens met een platenspeler te doen.

@ TS: Je kan mij ook wel bij de DJ list zetten :). Ik draai vooral Electro, House en Hardstyle.
Technics stopt er ook gewoon mee omdat ze nu al bijna 30 jaar niets tot vrijwel niets veranderd hebben aan hun draaitafels. Je zou bijna zeggen dat ze weigeren iets te veranderen aan de formule. Hierdoor vinden ze het raar dat ze gebied verliezen aan de OEM en super OEM bakken.

Het is een raar fenomeen, maar de koning wordt van de troon gestoten door imitaties die ondertussen beter zijn geworden dan het origineel.

Naar mijn mening zou de keuze vinyl/CD zou eigenlijk niet anders moeten zijn als de keuze voor muziekstijl(en) die je wilt gaan draaien.
Dit heeft verder geen of mag verder geen gevolgen hebben voor de belevenis van het publiek.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de beleving van het publiek, technisch is er gewoon meer te halen uit goede cd spelers / dan wel digitale controllers. Het publiek wil tegenwoordig kunstjes met loops en andere FX. met Vinyl is dat zo goed als ondoenlijk (turntablism daargelaten)

You don't need eyes to see, you need vision

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Yalopa schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:46:
Maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de beleving van het publiek, technisch is er gewoon meer te halen uit goede cd spelers / dan wel digitale controllers. Het publiek wil tegenwoordig kunstjes met loops en andere FX. met Vinyl is dat zo goed als ondoenlijk (turntablism daargelaten)
Mwah.. een beetje effektenbak of mixer kun je ook flink loop-en als je met vinyl bezig bent.
Ik denk dat het medium inherent aan het worden is, maar dat geld inderdaad vaker doorslag gevend is.

En vergeet ook niet het publiek dat het ondertussen gehad heeft met de standaard loop effects. ;)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09
Xghost schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:44:

Gaat technics ermee ophouden?

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Anoniem: 178057

Hahaha, en daarom komen ze met een MK6 uit?

De MK II en nu dan de MK6 blijven gewoon. Slechts enkele versies worden stopgezet. De distributie in Nederland word minder/verdwijnt maar dat betekent niet dat Technics ermee stopt.

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 178057 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 09:35:
Hahaha, en daarom komen ze met een MK6 uit?
Dat is een 35 jarig bestaans model. En waarom komt die niet europa in....? Vrij simpel. Nieuwe SL's in europa zijn schaars aangezien een apparaat tegenwoordig ROHS compilant moet zijn. Dat betekent dat er geen gebruik meer mag worden gemaakt van een x aantal stoffen. Voor de SL betekent dat dat hij in zijn huidige vorm niet meer geïmporteerd mag worden naar europa want de SL komt niet door de ROHS keuring. De toonarm van de SL zit namelijk vol met metalen (chronium geloof ik) die we hier niet meer willen hebben in europa.

Technics stopt dus niet met de SL maar heeft de productie dermate terug geschroefd vanwege dingen als ROHS en tegenvallende verkoop resultaten dat je zou kunnen zeggen dat de SL1200 gewoon dood is. Het omzetten van de huidige productie lijn kost gewoon teveel geld en aangezien er geen honderdtallen SL's meer verkocht worden vandaag de dag is het jammer maar helaas en einde verhaal.
De MK II en nu dan de MK6 blijven gewoon. Slechts enkele versies worden stopgezet. De distributie in Nederland word minder/verdwijnt maar dat betekent niet dat Technics ermee stopt.
Niet alleen de NL importeur maar ook de engelse en franse distributeurs hebben flinke leverings problemen... Alleen de duitsers schijnen nog overal voorraden weg te kunnen trekken.

iRacing profiel

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 14:56

Shabbaman

Got love?

Hm, dan moet ik maar opschieten met m'n tweede technics...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Wie weet, of je moet ff wachten en er komt een te harde pricedrop, of ze worden priceless i.v.m. schaarste.

Ik denk echter het laatste.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:45
Important records is bezig om de switch te maken van vinyl naar mp3
Was 2 weken geleden in Essen, en er was al 1 tent weg.
Kreeg een mailtje van ze dat ze ook website important-downloads zijn begonnen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dat gaat dan onder importantrecords.de?

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

Aanvullig voor de SP:
Waar ik zelf veel aan heb.... en gehad: http://www.djtutor.com/dj_tutorials.php?

Meerdere tuturials en uitleg tegelijk, hij legt het ongelovelijk goed uit en hij is vaak nog grappig ook! :P

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heb ook mensen gehoord die het tegendeel beweren? :o

• R2D2
  • Niet online
Yups er zitten ontzettend veel onwaarheden in zijn filmpjes. Dingen waarbij ik een beetje kriebels krijg zoals het afstellen van bijvoorbeeld de pitch range bij de SL1200. Leuk dat de man er een filmpje over maakt maar hij weet totaal niet waarover hij praat. Waren we net van de hyperreal tutorial af die er compleet naast zat kunnen de mensen met verstand dit weer gaan corrigeren.

Het erge is namelijk dat mensen alles klakkeloos aan nemen terwijl nergens uit blijkt dat de man zich ook maar in een technisch aspect verdiept heeft of de moeite heeft genomen een service manual te lezen. In die service manual staat namelijk exact hoe je je pitch range hersteld (en dus ook bij kan stellen naar gelang) ZONDER dat je een dubbel 0 punt op de fader creëert.

Nee doe mij dan maar een stukje tekst waarin alles gewoon uitgediept word ;)

iRacing profiel

• cyspoz

cyspoz

Hahaha moet wel een beetje lachen om zijn tutorial. Aan de andere kant, hij weet het wel op een hele andere manier uit te leggen dan dat ik ooit iemand heb zien doen. Maar of we nu ooit grote DJ's zullen krijgen met zijn uitleg is maar de vraag... :)

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

cyspoz schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:31:
Hahaha moet wel een beetje lachen om zijn tutorial. Aan de andere kant, hij weet het wel op een hele andere manier uit te leggen dan dat ik ooit iemand heb zien doen. Maar of we nu ooit grote DJ's zullen krijgen met zijn uitleg is maar de vraag... :)
True, ik lachde me helemaal dood met dat voorbeeld van dat zwaardje van die gast.
Maar goed, ik ben nog niet zo lang begonnen en als het echt allemaal niet klopt dan zal ik het maar van jullie en proffesionele DJ's aannemen dat het zo is :)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• cyspoz

cyspoz

Tja een probleem wat ik al wel zie is dat hij dingen uitgelegt en wat hij zegt klopt wel en heeft hij ook gelijk in alleen verteld hij niet de werkelijke achterliggende reden. En volgens mij is dat simpelweg omdat hij het niet weet.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Jongens,

We hebben gisteren de laatste hand gelegd aan een Progressive Mix.
Kijk eens of jullie hier van kunnen genieten:

artist : dannyboy & tekki
title : Progressional Education - episode 1
release date : January 06.2008
real name : James Daniel Hoogerwerf & Les Brohm
www : www.restrictedsessions.nl

Tracklist

01. Foo Fighters - Come Alive (dannyboy & tekki's Progressional Education Remix)
02. James Zabiela - Human (Original Mix)
03. Ercola & Heikki L - Deep At Night (Adam K & Soha Remix)
04. Glenn Morrison - No Sudden Moves
05. Sultan, Ned Shepard & Maher Daniel - Itajai (Wize Remix)
06. K Lavander - Blue Lividus (16 Bit Lolitas Dancefloor Mix)
07. Twisted Society - End Of Logic
08. Roman Pushkin - Fat Bottom Girls (Main Mix)
09. Kid Dub - Tetris (Original Mix)
10. Robbie Williams - Rudebox (Perry O'Neil Remix)
11. Fred Pellichero - Angel On TV
12. Bass Kleph - Bump Uglies
13. Bass Kleph - Coup D'etat (Hook N Sling Remix)
14. James Zabiela - Human (Intro Mix)
15. Planet Funk - Inside All The People (Harvey's Ibiza Sleepy Mix)

total : 64:00 Min (146 MB)

Zipfile is hier te downloaden

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 23:26
Deeltje 15 alweer. Ik merk wel dat het steeds langzamer gaat met "ons" fameuze topic. Ik zal ook maar eens meer gaan posten hier. Eerst beginnen we maar met een nieuwe mix te posten. Het is een overzichtje van de in mijn ogen beste progressive en minimal nummers van 2007 die ik op Beatport gekocht heb.

Universal Creations - Best of 2007

1. Agoria - Code 1026
2. Kick Chic, DJ Amon, Cristian Viviano - My DJ Is Stupid feat. Evin
3. Andrew K - The Grudge (Sonorone Remix)
4. Greg Siokos - Part Of Me (Eno Parelta's Remix)
5. Insect O., Soren Matschiste - Dschoänna
6. Exequiel Brandan - Hiroshiok
7. Equitant - Elemente (Bubbledoor's Pre-Dawn Mix V1.00)
8. QK - Delirium (Shades Of Gray Remix)
9. Facundo Mohrr - 400 HKT
10. Daniele Candeloro - Coridor
11. Pryda - Muranyi
12. Misstress Barbara - Jamais Moi Sans Toi
13. Area - Tank Top (Magic Silver Remix)
14. Marcos Romero - Quiet By Texas Instruments
15. Eyem - Love Came Down
16. Agoria - Les Violons Ivres
17. Van Hai - Sentiment
18. From Karaoke To Stardom - Emofeeliac
19. Sistema - I Saw Your Puff Pastry

Linkje

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• ravenger
  • Laatst online: 26-04-2022
Heyo, ook maar es posten hier ;)
Pas geleden een house mixje inmekaar gezet van zo'n 50 minuten. Gezien het mn eerste is die een beetje serieus is, gaarne comments :)

Verder een vraag met betrekking tot draaitafels. Wat is het verschil in gebruik tussen naalden en feelers?
Domme vraag :p Naald is de tip van de feeler :>

[Voor 7% gewijzigd door ravenger op 14-01-2008 00:28]

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:10
sjakietrekhakie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:05:

Ik zit te kijken naar de Numark Total Control. Niet al te duur maar toch waar voor je geld. Is dat wat?
Ik heb zelf een UC33. Goedkoop en krachtig :)

Ook heb ik een doepfer pocket control, maar die zijn niet meer te koop :p

[Voor 10% gewijzigd door Maghiel op 09-01-2008 18:44]

• Quinie
  • Laatst online: 13:58
Heb een zero sl voor ableton en werkt erg leuk
maar die gebruik ik om binnenkort livesets te doen van eigen tracks, voor dj is een x-session al genoeg denk ik

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Anoniem: 222999

Ben weer ff aan de gang geweest! Deze keer Wat meer tech en wat minder house!

download:
http://www.djvunk.com/mix...ore_tech_januari_2008.mp3

tracklist:
01. Butch – On The Line (Oxia Remix)
02. Patrick Pelzner – I Don’t Mind It Dirty (Original Mix)
03. Sebastian Lutz ft. Amir – White Eyes (Original Mix)
04. Dada Life – We Meow You Roar (Original Mix)
05. John Dahlback – Blink (Original Mix)
06. Diplo - Diplo Rhythm (Dirtcaps Re-Edit)
07. Dave Armstrong & Redroche – Love Has Gone (D.O.N.S & DBN Remix)
08. Bart Claessen – First Light (Chocolate Puma Remix)
09. Dabruck & Klein – Don’t Dub (Club Mix)
10. Matik – Dance It Off (Laidback Luke Muffin Remix)
11. Fedde le grand - Put Your Hands Up (Beatdoctors Remix)
12. Funky Ro & J-Lectric – How We Do (Dirtcaps Remix)
13. Alex Romano – Get Down (Rock It Up) (Soul Conspiracy's Remix)
14. Jesse Voorn – Here It Comes (Jaimie Fanatic’s Cum Mix)
15. Laidback Luke vs Angello & Ingrosso - Get Dumb (Funk D Fuckin' Remix)
16. Richard Dinsdale - Sniffin' (Original Mix)
17. Rihanna - Please Dont Stop The Music (Beatdoctors Remix)

Laat ff weten wat je ervan vond!

groeten Rob
http://www.djvunk.com
http://vinyl.djvunk.com

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 09:39
sjakietrekhakie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:05:

Die Numark Total Control is in het echt een stuk kleiner dan hij eruit ziet. Die jogwheels zijn erg klein bijvoorbeeld. Bovendien zit er geen geluidskaart in de Total Control. Je zal dus een losse meerkanaals geluidskaart moeten hebben, tenminste als je wilt kunnen voorluisteren/inmixen.

Ik heb zelf sinds een tijdje een Vestax VCI-100. En ik ben hier heel erg over te spreken. Het ding werkt gewoon zoals het zou moeten. Je kan er gewoon fatsoenlijk mee mixen en je hoeft niet bang te zijn dat je ineens een van de kanaalEQ knoppen eraftrekt oid. :')

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Die Numark Total Control is in het echt een stuk kleiner dan hij eruit ziet. Die jogwheels zijn erg klein bijvoorbeeld. Bovendien zit er geen geluidskaart in de Total Control. Je zal dus een losse meerkanaals geluidskaart moeten hebben, tenminste als je wilt kunnen voorluisteren/inmixen.

Ik heb zelf sinds een tijdje een Vestax VCI-100. En ik ben hier heel erg over te spreken. Het ding werkt gewoon zoals het zou moeten. Je kan er gewoon fatsoenlijk mee mixen en je hoeft niet bang te zijn dat je ineens een van de kanaalEQ knoppen eraftrekt oid. :')
Wat Sjoewe zegt, mocht je echter niet 450 euro over hebben voor deze fantastische controller, dan kun je geloof ik wel kijken naar de controller van Behringer als instapmodel.

Mocht je nog het geduld op kunnen brengen om door te sparen voor de Vestax, doen!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:43
wat me opvalt is dat er in het topic begin niks staat over virtual dj.
dus zeg maar op de computer draaie enz.
of heb ik er gewoon overheen staan leze(blond)
verder relaxt topic met veel goede info.
greetz dj silent

How are you doing?

Anoniem: 237254

Ingebouwde geluidskaart is niet perse nodig en zorgt soms voor driver fuckups en dergelijke. Er zijn veel mensen die problemen hebben met de Behringer BCD3000 en de geluidskaartfunctie. Ik had er ook een en heb de drivers geinstalleerd, maar daarna waren al m'n ASIO drivers verrot en werken die van mijn externe geluidskaart ook niet meer.

Sowieso is die interne geluidskaart niet van superkwaliteit, dus ik zou geen ingebouwde geluidskaart als criterium nemen, het beste kan je gewoon een midicontroller en een aparte geluidskaart nemen. De BCD3000 heeft ook minder aansluitingen dan een gemiddelde externe geluidskaart en heeft geen Midi I/O, mocht je dat ooit willen gebruiken.
Je kan als het goed is de drivers ook gewoon niet installeren, ik geloof dat je hem dan ook wel als control surface in DJ-applicaties kan gebruiken, ik heb in ieder geval van mijn andere midicontrollers nooit drivers geinstalleerd en die werkten allebei, maar ik weet niet of dat ook werkt met die DJ controllers en de software waarmee je ze kan gebruiken.

• Sjoewe
ik heb zelf ook heel bewust voor gescheiden componenten gekozen trouwens. Externe Firewire kaart en de Vestax als controller. Heeft me nog nooit in de steek gelaten, terwijl ik er flink mee sleep :)

Ben nu een stevige case aan het bouwen voor het hele zooitje. Ik zal wel een plaatje posten als het allemaal klaar is. :)

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Nee hoor een simpele Behringer UCA202 in combinatie met je onboard geluidskaart werkt prima en in combinatie met een Aio4All driver is de latency ook nog flink naar beneden te trekken. Je hebt dus geen high end geluidskaart nodig om een beetje te kunnen spelen. Daarnaast is een high end geluidskaart sowieso overbodig aangezien die niets beter presteren op afspeel vlak dan de gemiddelde onboard geluidskaart.

Het enige wat high end kaarten je bieden zijn meer mogelijkheden op het dj vlak (tijdcode vinyl setups e.d.)

iRacing profiel

• Sjoewe
Reind schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:59:
[...]

Nee hoor een simpele Behringer UCA202 in combinatie met je onboard geluidskaart werkt prima en in combinatie met een Aio4All driver is de latency ook nog flink naar beneden te trekken. Je hebt dus geen high end geluidskaart nodig om een beetje te kunnen spelen. Daarnaast is een high end geluidskaart sowieso overbodig aangezien die niets beter presteren op afspeel vlak dan de gemiddelde onboard geluidskaart.

Het enige wat high end kaarten je bieden zijn meer mogelijkheden op het dj vlak (tijdcode vinyl setups e.d.)
Ik neem het woord highend nergens in m'n mond, maar goed. Het enige wat ik wil benadrukken is dat je een meerkanaals kaart nodig hebt. Omdat je een appart spoort nodig hebt om op te kunnen cue'en. Los in deze contaxt vrij op te vatten That's all.
En omdat ik ook wel dingen opneem etc. heb ik er wat meer geld ingestoken dan eigenlijk nodig is om een beetje simpel te DJ'en.
En drivers daar had ik niet aan gedacht, ik werk al zolang op een Mac, dat ik het hele alternatieve driver stuk gewoon vergeten was. :@

Anoniem: 237254

Sjoewe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:25:
ik heb zelf ook heel bewust voor gescheiden componenten gekozen trouwens. Externe Firewire kaart en de Vestax als controller. Heeft me nog nooit in de steek gelaten, terwijl ik er flink mee sleep :)
Wat voor geluidskaart gebruik je als ik vragen mag? Die van mij heeft geen aparte headphone output, waarmee je een deck op je koptelefoon kan prelistenen. Ik gebruik hem nu alleen om te produceren, maar in de toekomst wil ik ook mixjes gaan maken, dus is het wel handig als ik iets eerst kan beluisteren voordat ik het er in mix.
Ik zit te denken aan een M-Audio Audiophile, omdat ik hem toch voornamelijk voor produceren ga gebruiken en deze voor mij als beste naar voren kwam. Maar het zou ook leuk zijn als ik hem voor DJ-ing kan gebruiken, of als je andere aanraders hebt :) .

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 237254 op 15-01-2008 14:40]

• Sjoewe
Ik heb een M-Audio Audiophile Firewire (of andersom). Die werkt prima, al schijnen er wat issues te zijn met de volume knoppen op het ding. Maar die gebruik ik echt nooit dus daar kan ik niks over zeggen. :)
Voor de rest is het een degelijk ding in een stevige behuizing, met erg veel mogelijkheden en een prima werkbare latency. Er zit alleen geen gebalanceerde input op, voor als je direct van microfoons wilt opnemen is dat wel handig, al kan je daar natuurlijk ook een simpele mixer voor gebruiken. De prijs is ook best goed te doen. ik geloof iets van 210 euro.
Daarna kom je toch al gauw bij de Edirol's etc uit en die kosten toch al snel het dubbele, hetgeen in mijn situatie wel weer overkill was.

• ravenger
ben van plan een set CD spelers (RMP-2s) en een mixer (RMX-40) aan te schaffen, alleen omdat ik het geld niet in 1x wil uitgeven, wil ik eerst een CD speler kopen, dan een mixer en dan nog een CD speler. Ik draai nu nog met Traktor 3, maar ik wil dus wanneer ik de CD speler heb deze kunnen gebruiken in Traktor of eventueel een ander programma. Is dat te doen, of is dat lastig?

• cyspoz

cyspoz

Pioneer heeft weer een nieuwe product gelanceerd. Zie dit topic op DJ-Resource voor meer informatie.

• Sjoewe
Ik heb samen met m'n pa een 'flightcase' gebouwd voor m'n VCI100, omdat ik nogal met ding sleep naar allerhande feestjes. Er moet alleen nog een likje verf overheen, en eigenlijk ergens een huge ass Vestax sticker vandaan zien te toveren eigenlijk. :9

Bovenkant met handvat.
http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb062302.jpg

Onderkant met voetjes
http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb063540.jpg

Deksel met geluidskaart en snoeren
http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb064645.jpg

En de bodem waar de VCI100 in ligt. Gaat eruit tijdens gebruik en dan kan de laptop op de case staan. :)

http://xs123.xs.to/xs123/08034/afb065728.jpg

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

w00t!

Over MIDI controllers gesproken:

Hier de nieuwe MIDI set up van Stanton:
http://enterthesystem.com/images/scs1mProductShot.gifhttp://enterthesystem.com/images/scs1dProductShot.gif

De mixer SCS.1m:
# The world’s premier mixer control surface for laptop DJs and remixers
# Familiar 4-channel design with intuitive high-precision metering
# Assignable Encoder section with 360° of LED feedback
# LCD “scribble strips” for two-way communication with selected DJ software
# Easy controller mapping into popular DJ and VJ software
# Navigation section for remote browsing through playlists
# Mic and Phono / Line input for sampling, archiving vinyl, and remixing
# Built-in FireWire connections with full Mac and Windows compatibility
# Perfect as a standalone mix controller, or in combination with SCS.1d deck
# Balanced, studio-quality TRS output for mains; RCA booth output and 1/4˝ headphones output
# Unique footswitch input enabling hands-free control of software parameters
De controller SCS.:
# Flagship deck controller for laptop DJs and remixer / producers
# Adjustable high-torque 10” motorized platter with vinyl surface and superior tracking
# 100mm motorized pitch fader with recall for sync with software
# Velocity-sensitive pads assingable to loops, cue points, etc.
# Assignable Encoder section with 360° of LED feedback
# LCD “scribble strips” for two-way communication with selected software
# Familiar Tansport section for direct music control
# Perfect for adding maximum control capabilities into existing DJ software
# Easily controls multiple virtual decks for powerful multi-channel mixes
Mennnn... Een rotating platter met even veel torque als de stanton T.120 of de STR8-150.
Klinkt heel erg gaaf!
Nu maar even de reviews afwachten!

[Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 17-01-2008 14:30. Reden: linkjes toegevoegd!]

Anoniem: 202948

http://www.djresource.eu/images/topics/pioneer/MEP-7000_scratcheffects.jpgOver MIDI/computer setup : Pioneer MEP-7000.

Vandaag aangekondigd dus vers van de pers....

[edit: oeps iemand was me al voor]

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 202948 op 17-01-2008 17:30]

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:28:
w00t!

Over MIDI controllers gesproken:
Vestax komt ook nog met een model en Numark e.d. hebben allemaal al nieuw spul gelanceerd.

... snip ....

[Voor 50% gewijzigd door voodooless op 21-01-2008 23:38. Reden: Again, spam]

iRacing profiel

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Holy shit.. Vestax VCI-300 komt eraan.. met ingebouwde geluidskaart :)
die VCM-600 ziet er ook monsterlijk uit!

Iemand m'n VCI-100 kopen? :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:16:
[...]

Vestax komt ook nog met een model en Numark e.d. hebben allemaal al nieuw spul gelanceerd.

De Numark NS7 -> http://www.aboutdj.nl/content/view/910/1/
Vestax VCM-600 -> http://www.aboutdj.nl/content/view/912/1/
Nieuwe hercules dj console (echt een leuke voor het geld) -> http://www.aboutdj.nl/content/view/915/1/
Nieuwe Denon spullen -> http://www.aboutdj.nl/content/view/909/1/ + http://www.aboutdj.nl/content/view/908/1/

Anyway... houd gewoon en beetje AboutDJ in de gaten en je komt alles wel tegen
ik lijk met AboutDJ tegenwoordig wel de enige die nog al het dj nieuws post...
Jups, daardoor kwam ik ook met het Stanton nieuws in aanraking. ;)

Ennuh Chiron... Ik denk dat je net een paar maandjes eerder had moeten wezen, misschien dat Sjoewe dan ja had gezegd. ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Kep de topic start doorgenomen, maar er ontbreekt een goede vinyl winkel; ook gevestigd in eindhoven, online/store verkoop; up to date muziek, vooral veel dance/trance/techno/HS/club, eigen platen label in bezit:

Freaky Records.....www.freaky.nl. (O.A Zany en D-licious werken daar aan de counter). Zeker waard om een bezoekje te brengen als je in (de buurt van) E'hoven woont.

Ontopic:

ben destijds een paar draadjes geleden afgehaakt met lezen. Draainen staat door stage en afstuderen nu sowieso op een laag pitje, maar ik wil het weer gaan oppakken. Tis moeilijk om bij vinyl te blijven steken. D.w.z mijn platenkeuze is voor de liefhebber wel goed, maar het gemiddelde feest waar ik draai is top40. Dat is jammer, want dan draaien we met BPM studio, maar ik vind dat maar niets. Ik wil echt iets onder handen hebben. Ook het hele gevoel met cd staat me niet zo aan. D.w.z. de truukjes zijn wel leuk met een Pioneer, maar echt het gevoel ontbreekt......das persoonlijk uiteraard.

Zit al tijden te dneken om een A&H Xone:92 te kopen. Das toch echt mijn favoriet.......de prijzen zijn na 3 jaar eindelijk wat aangenamer en al die digitale memories is voor de breezah generatie ;).

We zullen zien hoe het gaat als ik terug kom.....kijken of er wat vacatures zijn voor avond draaien in een club ofzo.

T60P Widescreen

• Sjoewe
Chiron schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:01:

Djeez, die VCI 300 ziet er goed uit. Vooral de jogwheel adjust etc. Wow. Nou als het een degelijk ding is dan doe ik m'n VCI-100 en geluiskaart weer inruilen. :o
Het is wel erg leuk om te zien hoe het steeds meer richting de pro-audio gaat allemaal.
Nu is Allen&Heath eigenlijk de enige echte fabrikant van een volwaardig highend/pro-user systeem.
Maar dit gaat er ook wel steeds meer op lijken.

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:40
Ik ben mij langzamerhand ook eens aan het orienteren op het gebied van dj gear. Ik sta helaas op het punt om begin februari voor een half jaar naar het buitenland te gaan voor stage, anders had het spul hier liever nog vandaag dan morgen gestaan.
Maargoed heb altijd in mijn hoofd gehad om te beginnen met vinyl, echter nu begin ik toch ook een beetje de cd turntables te overwegen. Aangezien ik echt nog een complete beginneling ben had ik altijd het idee dat draaien met vinyl toch iets makkelijk is, aangezien de cd spelers werkelijk vol zitten met knopjes. In ieder geval kwam ik voor de vinyl turntables uit op de Reloop RP-4000 M3D. Voor de cd turntables spreekt mij de Reloop RMP-2 erg aan. Prijzen tussen vinyl en cd tafels verschilt natuurlijk ook enorm. Maargoed wie weet is dit over een half jaar weer geheel anders.
Nu eigenlijk mijn vraag, zit er kwa leercurve een groot verschil tussen draaien met cd of met vinyl? (vanuit het standpunt van een complete beginneling gezien)

• Seesar
  • Nu online

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Sjoewe schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:56:
[...]

Djeez, die VCI 300 ziet er goed uit. Vooral de jogwheel adjust etc. Wow. Nou als het een degelijk ding is dan doe ik m'n VCI-100 en geluiskaart weer inruilen. :o
Het is wel erg leuk om te zien hoe het steeds meer richting de pro-audio gaat allemaal.
Nu is Allen&Heath eigenlijk de enige echte fabrikant van een volwaardig highend/pro-user systeem.
Maar dit gaat er ook wel steeds meer op lijken.
ik zeg niet dat duurder altijd beter is, maar zolang Vestax of veel lager in het prijs segment zit OF veel meer poespas voor hetzelfde geld levert kan ik niet geloven dat de kwaliteit ook maar in de buurt komt.

Ooit eens aan de fadertjes en knopjes van een A&H mogen pielen (en dan met voorkeur de Xone:92)...dan voel je wat het verschil is.

Tuurlijk zit een gedeelte van het bedrag in naam, maar het merendeel in de gekozen componenten: een reserve fader voor een A&H kost je ongeveer 80 a 100 euro. Een reserve fader voor een Vestax, Numark of Gemini zo'n 15 a 20 euro.............

Ik zeg niet dat Vestax de kennis niet heeft, maar zolang zij de keuze maken infenieure (t.ov. de A&H) componenten te gebruiken komen ze niet in de buurt van Pro.

Overigens vind ik een pluspunt van Vestax de nowadays Innovatie. De strakke uiterlijken spreken me best wel aan, hoewel ik kwaliteit prefeer boven uiterlijk en lampjes.

Overigens vind ik een Pioneer mixer overrated voor wat je krijgt: stroefe, kwetsbare faders, ongemakkelijk cue-en en alles heel dicht op elkaar. Die Dateq Vibe! is ook niet wat het had moeten zijn geloof ik he?

T60P Widescreen

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Vestax battle mixers inferieur? :o :o :o

• R2D2
  • Niet online
Seesar schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:30:
[...]
ik zeg niet dat duurder altijd beter is, maar zolang Vestax of veel lager in het prijs segment zit OF veel meer poespas voor hetzelfde geld levert kan ik niet geloven dat de kwaliteit ook maar in de buurt komt.

Ooit eens aan de fadertjes en knopjes van een A&H mogen pielen (en dan met voorkeur de Xone:92)...dan voel je wat het verschil is.

Tuurlijk zit een gedeelte van het bedrag in naam, maar het merendeel in de gekozen componenten: een reserve fader voor een A&H kost je ongeveer 80 a 100 euro. Een reserve fader voor een Vestax, Numark of Gemini zo'n 15 a 20 euro.............

Ik zeg niet dat Vestax de kennis niet heeft, maar zolang zij de keuze maken infenieure (t.ov. de A&H) componenten te gebruiken komen ze niet in de buurt van Pro.

Overigens vind ik een pluspunt van Vestax de nowadays Innovatie. De strakke uiterlijken spreken me best wel aan, hoewel ik kwaliteit prefeer boven uiterlijk en lampjes.

Overigens vind ik een Pioneer mixer overrated voor wat je krijgt: stroefe, kwetsbare faders, ongemakkelijk cue-en en alles heel dicht op elkaar. Die Dateq Vibe! is ook niet wat het had moeten zijn geloof ik he?
Ik vraag me af of je uberhaupt wel weet waarover je het hebt, ooit wel eens nagedacht dat er door een controller 0,0 geluids signalen lopen en een midi controller niets anders doet dan een boodschap doorsturen? Oftewel het is helemaal niet belangrijk of fader A of B beter, mooier, duurder is... er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat ie werkt en Vestax drukt echt geen zooi in de VCI controllers.

Je mist de slag dus behoorlijk wanneer je normale dj mixers gaat vergelijken met midi controllers, op dat moment heb je het over 2 verschillende werelden die toevallig binnen 1 vlak gebruikt worden.

Een heel simpel voorbeeld, wanneer jij een SL1200 hebt met een bak speling op het spindle lager zal scratchen onmogelijk zijn, wanneer jij een bak speling hebt op de nieuwe vestax draaitafel controller zal dat geen fluit uitmaken (behalve dan dat het niet zo hoort natuurlijk) want de controller doet niets anders dan aansturen en heeft niks met audio signalen te maken.

De Vstax VCI100 is gewoon een verrekte goede controller voor een mooi bedrag, dat jij "merkgeil" (en nee das helemaal niet zo vies als het klinkt) bent van het merk A&H betekent niet dat een andere fabrikant niet hetzelfde zou kunnen bereiken met minder. Ik heb hier thuis een EVO5 staan, das een mixer van pak hem beet 1800 euro... allemaal leuk en aardig maar op het vlak van midi is de EVO5 echt niet heel veel bijzonderder dan een andere midi controller, op het scherm na dan ;)

Iets wat niet de prijs heeft van een A&H hoeft niet inferieur te zijn, kijk naar het product zelf en niet naar het merk wat er op geplakt zit want dat zegt helemaal niks. Was A&H namelijk ooit niet eens zo slim om de gain's achter op een Xone:32 te monteren... oftewel zelfs A&H doet zo af en toe wel eens iets minder slims ;)

Wanneer je dus dingen aan gaat halen als inferieur zorg dan in ieder geval dat je weet waarover je het hebt, bovenstaand verhaal van jou slaat namelijk als een tang op een varken.
Chiron schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:01:

Waar ik benieuwd naar ben is de Hercules, geloof het of niet maar ik denk echt dat Hercules weer een potentiële hit in handen heeft met dat apparaat dat mag wel enige naam hebben.

Als het apparaat net zo goed in elkaar zit van binnen als van buiten dan zal de VCI-100, de Behringer BCD2000/3000 en al die andere controllers in dat prijs segment de biezen kunnen pakken of heel snel met een alternatief moeten komen. Het enige minpuntje vind ik de jogwheels, aan de andere kant... ik scratch nooit en gebruik ze allen om naar een cue point te scrollen. Oftewel ik heb helemaal geen touch sensitive jogwheel nodig ;)

Ik heb overigens direct na het ontvangen van het nieuw bericht een aanvraag tot pre sample de deur uit gedaan en antwoord gekregen. Zodra de eerste binnen komt gaat ie meteen deze kant op :D

[Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 19-01-2008 01:41]

iRacing profiel

• Seesar
  • Nu online

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Reind schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 01:33:
[...]

Ik vraag me af of je uberhaupt wel weet waarover je het hebt, ooit wel eens nagedacht dat er door een controller 0,0 geluids signalen lopen en een midi controller niets anders doet dan een boodschap doorsturen? Oftewel het is helemaal niet belangrijk of fader A of B beter, mooier, duurder is... er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat ie werkt en Vestax drukt echt geen zooi in de VCI controllers.

Je mist de slag dus behoorlijk wanneer je normale dj mixers gaat vergelijken met midi controllers, op dat moment heb je het over 2 verschillende werelden die toevallig binnen 1 vlak gebruikt worden.

Een heel simpel voorbeeld, wanneer jij een SL1200 hebt met een bak speling op het spindle lager zal scratchen onmogelijk zijn, wanneer jij een bak speling hebt op de nieuwe vestax draaitafel controller zal dat geen fluit uitmaken (behalve dan dat het niet zo hoort natuurlijk) want de controller doet niets anders dan aansturen en heeft niks met audio signalen te maken.

De Vstax VCI100 is gewoon een verrekte goede controller voor een mooi bedrag, dat jij "merkgeil" (en nee das helemaal niet zo vies als het klinkt) bent van het merk A&H betekent niet dat een andere fabrikant niet hetzelfde zou kunnen bereiken met minder. Ik heb hier thuis een EVO5 staan, das een mixer van pak hem beet 1800 euro... allemaal leuk en aardig maar op het vlak van midi is de EVO5 echt niet heel veel bijzonderder dan een andere midi controller, op het scherm na dan ;)

Iets wat niet de prijs heeft van een A&H hoeft niet inferieur te zijn, kijk naar het product zelf en niet naar het merk wat er op geplakt zit want dat zegt helemaal niks. Was A&H namelijk ooit niet eens zo slim om de gain's achter op een Xone:32 te monteren... oftewel zelfs A&H doet zo af en toe wel eens iets minder slims ;)

Wanneer je dus dingen aan gaat halen als inferieur zorg dan in ieder geval dat je weet waarover je het hebt, bovenstaand verhaal van jou slaat namelijk als een tang op een varken.

[...]

Waar ik benieuwd naar ben is de Hercules, geloof het of niet maar ik denk echt dat Hercules weer een potentiële hit in handen heeft met dat apparaat dat mag wel enige naam hebben.

Als het apparaat net zo goed in elkaar zit van binnen als van buiten dan zal de VCI-100, de Behringer BCD2000/3000 en al die andere controllers in dat prijs segment de biezen kunnen pakken of heel snel met een alternatief moeten komen. Het enige minpuntje vind ik de jogwheels, aan de andere kant... ik scratch nooit en gebruik ze allen om naar een cue point te scrollen. Oftewel ik heb helemaal geen touch sensitive jogwheel nodig ;)

Ik heb overigens direct na het ontvangen van het nieuw bericht een aanvraag tot pre sample de deur uit gedaan en antwoord gekregen. Zodra de eerste binnen komt gaat ie meteen deze kant op :D
Ok I admit, ik had niet doro dat het over controllers ging. D.w.z ik had het expliciet over mixers, en vooralsnog zijn die van mindere kwaliteit dan de A&H. Overigens ben ik zeker wel aanhanger van A&H, maar zie ik indd ook jouw genoemde minpunten. Desalniettemin ben ik redelijk objectief denk ik m.b.t. mixers. Ik kan geen oordeel vellen over controllers; daar hebik geen verstand van. Ik weet niet welke merken er spelen, welke modellen en welke specs. Bij deze opmerking wil ik echter wel een kanttekening zetten:
laat ik nu net elektrotechniek doen en weten dat een signaal nooit never niet 1 op 1 doorgegeven kan worden; ook al blijft het digitaal of analoog; verlies houd je. Zodra je een signaal in een blackbox stopt komt het er altijd met een afwijking uit. Of deze blackbox nou een weerstand, draadje, condensator, versterker, mixer, fader of complete controller is; er zijn zo veel invloeden die jouw signaal positief of negatief beinvloeden. Zonder meer zeggen dus dat er geen verschil kan zijn omdat een signaal erin gaat en eruit gaat is dus absoluut niet waar. Dan blijf ik erbij dat er dus verschillende kwaliteiten bestaan. M.b.t. controllers wee tik niet of Vestax het goed of slecht of middelmatig doet t.o.v. andere merken, maar ik weet dus wel 100% zeker dat er dus verschillen zijn. Waar Vestax zich schaart t.o.v. A&H durf ik op controller gebied niet te zeggen. Ik hoop dat ik duidelijk ben geworden dat mijn mening en statement m.b.t. mixers ging en daar laten de vestaxjes het nog wel afweten.

Een voorbeeld hiervan zijn zoals gezegd de faders. Niet alleen de weerstandseigenschappen met temperatuur en non lineare verbanden zijn van invloed, maar ook de mechanische bouw. Ik weet op wlke basis de Vestax faders zijn gebouwd, maar bijvoorbeeld de Penny & Giles faders zijn op een totaal ander principe dan die van een Dateq of Pioneer. Vandaar ook zoveel duurder maar ook zoveel beter (geen last van stof, kraken en een mechanische bouw die overbelasting op kan vangen).

Zet ik een A&H tegen over een prijsconcurrent zoals de Pioneer of Dateq dan heb ik dezelfde kritiek: de faders (een van de belangrijkste componenten, samen met de equalizer en potmetertjes) zijn van Dateq alles behalve lineair. Niet dat lineair in decibel gebied iets betekent, maar van de 12 cm, zijn alleen de bovenste 5 cm efficient, rest daaronder is alles "uit" bij een Dateq.......jusit een A&H benut alle mogelijkheden en benadert de theoretische situatie zoals het moet zijn: 2 zo ver dicht draaien = 2 keer zo zacht. Elektro wise kun je dit gewoon niet maken door niet alleen ruis, maar ook de non-lineare eigenschappen van geluid en de offsets van spanningen, opampjes en de in perfectie van componenten: allemaal kleine invloeden die een hoorbaar en voelbaar eindresultaat hebben.

Ik wil ook best een ander merk met Vestax vergelijken, maar juist A&H benadert zoals gezegd de ideale situatie: volledig bereik, goede demping die verdeeld is over het hele bereik van je draaiknopje of fader.

Maar als ik een bepaald merk ophemel t.o.v. een ander merk omdat ik daar blijkbaar een (elektrotechnische) argument voor heb dan ben ik indd merkgeil....kan ik jouw nu Vestax-fanboy noemen?

Roepen dat ik niet weet waar ik het over heb mag je zeker doen, maar is niet terecht. Daarnaast gaat het er niet om dat ik al dan niet A&H geil ben, het is een gegeven dat er betere componente gebruikt worden: dat gaat van faders tot aan equalizers en van equalizers tot aan de gebruike condensators en tolerantie van gebruikte weerstanden.

Gebruikers gemak is helemaal subjectief en natuurlijk is het vreselijk dom om de gains op de achterkant te plaatsen. Maar wees eerlijk en zet een vestax naast een A&H of voor mijn part een Dateq en wees dan eerlijk wat in kwaliteit beter voelt, hoort en mixt (mijn Numark bijvoorbeeld heeft met de bass eq. op een bepaald punt gewoon zijn kantelpunt bereikt en is ineens uit, geen mooie uitdraaien van de bass).

Ik hoop dat ik mijn mening een beetje onderbouwt heb. Sorry dat ik niet inde gaten had dat het over controllers ging. Overigens doelde ik op de opmerking dat Vestax steeds meer naar pro gaat: controller wise wie weet, maar mixers en draaitafels vind ik nog nlang niet. Zet een Vestax in de discotheek en zet hem na 1.5 jaar naast een nieuwe: vergelijk het geluid en reactie op je input en doe hetzelfde met je A&H..........

PS je opmerking van een Vestax vs SL-1200 en speling is niet eerlijk; vraag je af na hoeveel uur de vestax speling krijgt en na hoeveel uur de SL-1200....het gaat niet alleen om torque en de arm, het gaat juist ook om de wear-out en lagering van de arm en dan zul je zien als je zo'n ding ontleed dat er weldelijke een merkbaar verschil zit in kwaliteit....wat denk je van de motor? Tis eigenlijk onnatuurlijk om je motor over te belasten (door te cue-en) dan zijn normale situatie en ooit gehoord van overshoot, einddemping (niet zoals trillingen, maar je constante snelheid) en uiteraard de slijtage die je toebrengt door een motor constant fysiek varierend te belasten. Juist die factoren die ervoro zorgen dat je geluid bij incuen net even omhoog of omlaag pitcht? Er is meer dan alleen de arm en je naald. Denk je daarnaast dat technics en A&H en andere High End merken 300% marge op hun apperatuur hebben, i.t.t. vestax met 10%?

Overigens ben ik niet Anti Vestax en gaf ik al aan het innoverende goed te vinden. Infenieur stond ook gezet met de woorden "t.o.v. A&H" en is neit bedoeld als lowbudget of slechte kwaliteit, maar komt mixer wise i.i.g nog niet in de buurt. (even zo als destijds mijn favo mixer die niet in de buurt komt)

[Voor 10% gewijzigd door Seesar op 19-01-2008 02:25]

T60P Widescreen

• Sjoewe
Ik bedoel ook met meer naar de 'pro kant' gaan dat het echt volwaardige apparaten worden die je huiskamer eventueel zouden kunnen verlaten en waarmee je ook een avondje op lokatie zou kunnen draaien. Dat is nu namelijk nog een gapend gat eigenlijk.

De betaalbare midi-controllers van nu zijn allemaal in meer of mindere maten eigenlijk nog een stuk 'speelgoed'. En dat is iets waar ik als gebruiker tegenaanloop. Voor het thuisgebruik voldoet m'n VCI100 prima, leuk ding kan je alles echt mee wat je met een instap CD-set ook kan. Kortom ideaal voor m'n studenten budget.
Maar nu draai ik ook wel eens plaatjes buiten de deur. Vooral eigenlijk 'dansavond'-muziek. (Dus vanalles wat door elkaar. Lekker bruggetjes maken, etc, vind ik geweldig, doet er niet toe.)

Opzich kan ik ook gewoon op CDJ's draaien, gaat verder ook moeiteloos, maar dan moet ik weer CD's gaan branden etc. Ik wil gewoon een apparaat wat genoeg kwaliteit heeft om de 'mishandeling' van het slepen te doorstaan, en eerlijk is eerlijk m'n vestax heeft dat niet echt, maar voorlopig moet dat maar zo.
En nu zie ik langzaam dat het gat tussen deze twee werelden zich begint op te vullen, en dat juich ik toe. :)

• Adion
  • Nu online
Ik wil toch nog even reageren op het hele controller vs mengpaneel verhaal:
Uiteraard worden beide door ruis en slechtere kwaliteit beinvloed, maar het verschil is dat dat zich bij een fader waar het geluid doorloopt direct vertaald in ruis.
Bij een digitale fader is het ok als de positie kan uitgelezen worden in een aantal stappen. De ruis kan hier zowel softwarematig als hardwarematig weggewerkt worden (condensator, of slechts een waarde aannemen als hij een aantal keer na elkaar dezelfde waarde oplevert bijvoorbeeld)
Ook het hele verhaal van de verdeling van de fader dat bij echte mixers inderdaad wat complex is om goed te krijgen, en waarbij je als je dit met analoge componenten wil oplossen inderdaad opnieuw ruis introduceert is veel minder relevant.
Als je kan zorgen dat het resultaat vrij lineair is kan de software op de pc deze curve aanpassen zoals gewenst.
Bij het veranderen van het volume kan ook een ramp gebruikt worden die ook nog eens klikjes kan opvangen.
Het belangrijkste dat dan nog overblijft is eigenlijk het gevoel van de fader goed krijgen. Dat is ook niet zo eenvoudig, maar vast een heel pak makkelijker dan een goed aanvoelende, ruisvrije fader met de juiste uitgangscurve ontwikkelen.

Die hercules controller ziet er verder inderdaad wel interessant uit, ook al omdat de drivers bij de mk2 bijvoorbeeld al behoorlijk in orde waren, iets waar ze bij behringer en esi blijkbaar nog wat moeite mee hadden.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• Adion
  • Nu online
Sjoewe schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:01:
De betaalbare midi-controllers van nu zijn allemaal in meer of mindere maten eigenlijk nog een stuk 'speelgoed'. En dat is iets waar ik als gebruiker tegenaanloop. Voor het thuisgebruik voldoet m'n VCI100 prima, leuk ding kan je alles echt mee wat je met een instap CD-set ook kan. Kortom ideaal voor m'n studenten budget.
Maar nu draai ik ook wel eens plaatjes buiten de deur. Vooral eigenlijk 'dansavond'-muziek. (Dus vanalles wat door elkaar. Lekker bruggetjes maken, etc, vind ik geweldig, doet er niet toe.)
Ik zie niet in waarom de vci-100 niet buiten de deur bruikbaar is. (En buiten het uitzicht kan je zelfs met een hercules dj console prima mixjes maken, ook op locatie)

Het enige echte gat dat er in dat opzicht nog is is eigenlijk scratchen, hoewel dat dan weer met die nieuwe stanton controller mogelijk opgelost is.
Ook als je veel met effecten, loops, samples en eventueel een derde/vierde deck wilt werken zijn de huidige controllers een beetje beperkt in aantal knopjes en lampjes, maar ook dat valt met de vci-100 al behoorlijk goed mee.

• Chiron

Chiron

Ik draai geregeld buiten de deur, met de vci-100 voor als ik geen draaitafels tot mn beschikking heb (anders draai ik met serato scratch live vinyls). Hij gaat gewoon mee in m'n udg creator backpack, stukje noppenschuim over de faders en in het laptopvak en niks aan de hand.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ie heel wat robuuster is gebouwd dan bijvoorbeeld een behringer bcr, of een hercules, maar dat is dan ook een geheel andere prijsklasse.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• R2D2
  • Niet online
Seesar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:06:
[...]
laat ik nu net elektrotechniek doen en weten dat een signaal nooit never niet 1 op 1 doorgegeven kan worden; ook al blijft het digitaal of analoog; verlies houd je. Zodra je een signaal in een blackbox stopt komt het er altijd met een afwijking uit. Of deze blackbox nou een weerstand, draadje, condensator, versterker, mixer, fader of complete controller is; er zijn zo veel invloeden die jouw signaal positief of negatief beinvloeden. Zonder meer zeggen dus dat er geen verschil kan zijn omdat een signaal erin gaat en eruit gaat is dus absoluut niet waar. Dan blijf ik erbij dat er dus verschillende kwaliteiten bestaan. M.b.t. controllers wee tik niet of Vestax het goed of slecht of middelmatig doet t.o.v. andere merken, maar ik weet dus wel 100% zeker dat er dus verschillen zijn. Waar Vestax zich schaart t.o.v. A&H durf ik op controller gebied niet te zeggen. Ik hoop dat ik duidelijk ben geworden dat mijn mening en statement m.b.t. mixers ging en daar laten de vestaxjes het nog wel afweten.
En dat is nou het voordeel van midi, verlies doet er niet toe als de boodschap maar aan komt. Het controller gedeelte staat namelijk compleet los van het audio gedeelte. Zolang de midi message dus maar aan komt is het al lang goed. Het word pas een issue wanneer we midi gaan koppelen aan normale dj tools en midi een onderdeel is van bijvoorbeeld een mixer zoals op de Xone:3D het geval is of op de EVO5.

Wanneer je echter full midi bezig bent en dus ook volume e.d. aan stuurt met midi is het totaal niet van belang of er een dikke ruis op de fader zit, deze heeft namelijk 0,0 invloed op het audio gedeelte.
Een voorbeeld hiervan zijn zoals gezegd de faders. Niet alleen de weerstandseigenschappen met temperatuur en non lineare verbanden zijn van invloed, maar ook de mechanische bouw. Ik weet op wlke basis de Vestax faders zijn gebouwd, maar bijvoorbeeld de Penny & Giles faders zijn op een totaal ander principe dan die van een Dateq of Pioneer. Vandaar ook zoveel duurder maar ook zoveel beter (geen last van stof, kraken en een mechanische bouw die overbelasting op kan vangen).
Temperatuur, non lineaire verbanden zijn allemaal non issues. Helemaal vandaag de dag wanneer we werken met contactloze faders gebaseerd op magnetisme of optische aansturing. Vestax gebruikt overigens plastic conductive faders, faders die een hele hoop user ubuse kunnen hebben voor z er mee stoppen.

Overigens zit in de A&H Xone:02... de zogenaamde battle mixer dezelfde soort fader als in de UMX SE van Gemini. Allemaal alpha pro glide, een prima fader die geen drol hoeft te kosten.
Zet ik een A&H tegen over een prijsconcurrent zoals de Pioneer of Dateq dan heb ik dezelfde kritiek: de faders (een van de belangrijkste componenten, samen met de equalizer en potmetertjes) zijn van Dateq alles behalve lineair. Niet dat lineair in decibel gebied iets betekent, maar van de 12 cm, zijn alleen de bovenste 5 cm efficient, rest daaronder is alles "uit" bij een Dateq.......jusit een A&H benut alle mogelijkheden en benadert de theoretische situatie zoals het moet zijn: 2 zo ver dicht draaien = 2 keer zo zacht. Elektro wise kun je dit gewoon niet maken door niet alleen ruis, maar ook de non-lineare eigenschappen van geluid en de offsets van spanningen, opampjes en de in perfectie van componenten: allemaal kleine invloeden die een hoorbaar en voelbaar eindresultaat hebben.
Dat is een keuze die een fabrikant maakt en heeft niets met de kwaliteit van de componenten te maken. En fabrikant kan kiezen voor een lineaire fader of voor een non lineaire fader, het is afhankelijk van de toepassing. Zo zal een turntablist voor geen goud op een A&H willen draaien omdat de fader al veel teveel doet in het onderste gedeelte van de fader.

Anders is dus niet per definitie slecht!
Ik wil ook best een ander merk met Vestax vergelijken, maar juist A&H benadert zoals gezegd de ideale situatie: volledig bereik, goede demping die verdeeld is over het hele bereik van je draaiknopje of fader.
Zoals ik al zei, anders hoeft niet per definitie slechter te zijn. Wat jou persoonlijke voorkeur daarin is is natuurlijk iets anders maar dat betekent niet dat iets slecht is.
Maar als ik een bepaald merk ophemel t.o.v. een ander merk omdat ik daar blijkbaar een (elektrotechnische) argument voor heb dan ben ik indd merkgeil....kan ik jouw nu Vestax-fanboy noemen?
Ik heb helemaal niets met Vestax, en ik ben al helemaal geen fanboy. Ik maak echter een duidelijk onderscheid tussen een goed product en een product van een goed merk. A&H is een goed merk, een waanzinnig goed merk waar echt wel mensen met verstand van zaken zitten maar dat betekend niet dat alles ook goed is. Aan de andere kant heb je OEM producenten die meer zooi in het assortiment hebben zitten dan pareltjes maar die zo af en toe toch een verdomd leuk apparaat in elkaar weten te knutselen.

Bekijk het dus eens van een andere kant, wanneer iets anders is hoeft het niet slecht te zijn en van een A merk hoeft niet alles per definitie slecht te zijn.
Roepen dat ik niet weet waar ik het over heb mag je zeker doen, maar is niet terecht. Daarnaast gaat het er niet om dat ik al dan niet A&H geil ben, het is een gegeven dat er betere componente gebruikt worden: dat gaat van faders tot aan equalizers en van equalizers tot aan de gebruike condensators en tolerantie van gebruikte weerstanden.
Je zat in ieder geval verrekte slecht op te letten, laten we het daar op houden dan ;)

En dat A&H beter kwaliteit componenten gebruikt is waar maar dat betekent niet dat merk B met misschien iets mindere componenten onder hoeft te doen voor merk A. Er is meer in het leven dan de interne opbouw van een apparaat en om die reden is de Pioneer DJM zo groot geworden... gebruiks vriendelijkheid.

Een A&H wil niet iedereen op werken, ik vind het een prachtig merk maar ik zal er nooit voor kiezen omdat ik simpelweg de gebruiksvriendelijkheid in MIJN geval niet kan vinden. Ik heb zelf een Xone:62 gehad en na een half jaar de deur uit gedaan, om de doodsimpele reden dat ik het een ellende ding vond om mee te werken. Jij vind dat bij een Pioneer het geval maar dat betekent niet dat de DJM een slechte mixer is... de DJM800 bijvoorbeeld is een prima mixer, dat geven zelfs de mensen bij A&H toe en geloof me die spreek ik met enige regelmaat en ze beschouwen de 800 ook als een pain in the ass want het heeft ze wel een behoorlijk aantal Xone:92's gescheeld in de verkoop.
Gebruikers gemak is helemaal subjectief en natuurlijk is het vreselijk dom om de gains op de achterkant te plaatsen. Maar wees eerlijk en zet een vestax naast een A&H of voor mijn part een Dateq en wees dan eerlijk wat in kwaliteit beter voelt, hoort en mixt (mijn Numark bijvoorbeeld heeft met de bass eq. op een bepaald punt gewoon zijn kantelpunt bereikt en is ineens uit, geen mooie uitdraaien van de bass).
Nogmaals, aders hoeft niet per definitie slechter te zijn. Ik houd ook iet van volledig killende EQ's en vind ze behalve a muzikaal ook nog eens ongelofelijk irritant. Echter vinden veel mensen het wel fijn om een volledige kill te hebben... je bent als fabrikant dan natuurlijk dom om de gebruiker dat niet te geven wanner die gebruiker tot jou doelgroep behoort. Vergeet niet dat een Xone publiek een heel ander publiek is dan een DJM publiek.
Ik hoop dat ik mijn mening een beetje onderbouwt heb. Sorry dat ik niet inde gaten had dat het over controllers ging. Overigens doelde ik op de opmerking dat Vestax steeds meer naar pro gaat: controller wise wie weet, maar mixers en draaitafels vind ik nog nlang niet. Zet een Vestax in de discotheek en zet hem na 1.5 jaar naast een nieuwe: vergelijk het geluid en reactie op je input en doe hetzelfde met je A&H..........
J vergelijkt appels met peren, als je dan een Vestax met een A&H wil vergelijken pak dan een high end mixer van Vestax en pleur die naast een A&H. J zult zien dat de Vestax er niet voor onder hoeft te doen. Overigens maakt Vestax vrij beroerde draaitafels dus daar hoeven we het niet eens over te hebben ;)
PS je opmerking van een Vestax vs SL-1200 en speling is niet eerlijk; vraag je af na hoeveel uur de vestax speling krijgt en na hoeveel uur de SL-1200....het gaat niet alleen om torque en de arm, het gaat juist ook om de wear-out en lagering van de arm en dan zul je zien als je zo'n ding ontleed dat er weldelijke een merkbaar verschil zit in kwaliteit....wat denk je van de motor? Tis eigenlijk onnatuurlijk om je motor over te belasten (door te cue-en) dan zijn normale situatie en ooit gehoord van overshoot, einddemping (niet zoals trillingen, maar je constante snelheid) en uiteraard de slijtage die je toebrengt door een motor constant fysiek varierend te belasten. Juist die factoren die ervoro zorgen dat je geluid bij incuen net even omhoog of omlaag pitcht? Er is meer dan alleen de arm en je naald. Denk je daarnaast dat technics en A&H en andere High End merken 300% marge op hun apperatuur hebben, i.t.t. vestax met 10%?
Lees het verhaal no eens want je mist de volledige strekking van het verhaal, het gaat er om dat bij midi audio kwaliteiten geen rol spelen. Bij midi is er maar 1 ding belangrijk en dat is dat de boodschap aan komt. Midi heeft namelijk wanneer het goed geïmplementeerd word helemaal niks met audio te maken.
Overigens ben ik niet Anti Vestax en gaf ik al aan het innoverende goed te vinden. Infenieur stond ook gezet met de woorden "t.o.v. A&H" en is neit bedoeld als lowbudget of slechte kwaliteit, maar komt mixer wise i.i.g nog niet in de buurt. (even zo als destijds mijn favo mixer die niet in de buurt komt)
Dan word het toch eens tijd dat je beter naar Vestax gaat kijken want Vestax kan ook hele mooie mixers maken zoals:

http://www.vestax.com/v/products/mixers/pmc-580.html
http://www.vestax.com/v/products/works/r3.html
http://www.vestax.com/v/products/mixers/pmc-cx.html
http://www.vestax.com/v/products/mixers/pmc_08pro.html

Vestax is dus niet inferieur aan A&H, Vestax heeft hele mooie producten (en ook bagger) die de strijd prima aankan met een wllekeurige A&H. Je moet alleen geen appels met peren vergelijken!

iRacing profiel

• Seesar
  • Nu online

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

@ Reind, ik gaf al aan geen oordeel te kunnen vellen over controllers...daar heb ik geen kaas van gegeten ;).......als je mijn dan blijft bekritiseren op mijn verhaal controller vs mixer dan kan het indd een appels en peren verhaal worden.

Ik blijf bij mijn statement met de mixers . Ik heb zelf alleen nog niet de kans gehad om te mogen pielen met de mixers uit je linkjes. Misschien dat ik daarna mijn mening bijstel. Overigens weet ik nog steeds heel zeker dat als de ene mixer (maakt niet uit welk merk) 1400 euro is voor een 4 of 6 kanaals, en een andere mixer 500 dat je gerust mag zeggen dat er verschil in kwaliteit is. dat de goedkope aan jouw eisen voldoet vind ik top (destijds voldeed mijn numark dm-3002x ook), maar als je dan verder gaat kijken of voorkeuren ontwikkeld door verbeterde skills (ik zeg niet dat ik goed ben, eerder slecht, maar je krijgt wel een feeling voor gebruik van de mixer) dan ga je andere punten belangrijk vindne.

Overigens nu we het over A&H hebben, wordt het sowieso eens tijd dat de Xone:62 een waardige opvolger krijgt. Dat vind ik nou echt een mixer met net niet gehalte (te kleine equalizer en nog paar puntjes die me storen). De Xone:62 is perfecte afmeting voor mij en on the road, maar gebruikers wise vind ik hem niet top.

Het wordt sowieso eens tijd voor mij nom ee nkeer spincity opneiuw in te duiken om wat speelgoed onder handen te krijgen!

I.i.g. ik zal laten voor wat het is.....de nieuwe lijn van Vestax ken ik niet, dus is mijn mening niet waardig.

T60P Widescreen

Anoniem: 249577

Was 2 wkn geleden op een feestje. Daar draaide Neerlands beste techno-liveact en producer (secret cinema) een dj set op: jawel...een VCI 100. Zegt toch wat als iemand van zijn caliber er ook oop draait...? In een club

• Adion
  • Nu online
Anoniem: 222999 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:04:
Ben weer ff aan de gang geweest! Deze keer Wat meer tech en wat minder house!
Vette mix hoor, erg goed gedaan en blijft eigenlijk de hele tijd z'n energie behouden!

Universal Creations en Ome_Les: Jullie mixjes heb ik ondertussen ook al een paar keer beluisterd, en ik vond ze ook beiden erg goed!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Adion schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Vette mix hoor, erg goed gedaan en blijft eigenlijk de hele tijd z'n energie behouden!

Universal Creations en Ome_Les: Jullie mixjes heb ik ondertussen ook al een paar keer beluisterd, en ik vond ze ook beiden erg goed!
Gaaf te horen Adion!

En blij dat je ervan genoten hebt! :D

• R2D2
  • Niet online
Seesar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:37:
Ik blijf bij mijn statement met de mixers . Ik heb zelf alleen nog niet de kans gehad om te mogen pielen met de mixers uit je linkjes. Misschien dat ik daarna mijn mening bijstel. Overigens weet ik nog steeds heel zeker dat als de ene mixer (maakt niet uit welk merk) 1400 euro is voor een 4 of 6 kanaals, en een andere mixer 500 dat je gerust mag zeggen dat er verschil in kwaliteit is. dat de goedkope aan jouw eisen voldoet vind ik top (destijds voldeed mijn numark dm-3002x ook), maar als je dan verder gaat kijken of voorkeuren ontwikkeld door verbeterde skills (ik zeg niet dat ik goed ben, eerder slecht, maar je krijgt wel een feeling voor gebruik van de mixer) dan ga je andere punten belangrijk vindne.
Dus komen we bij de stelling, alle waar naar zijn geld. En natuurlijk zit er een verschil tussen een apparaat van 2000 euro en een apparaat van 500 euro... het zou compleet van de pot afgerukt zijn als dat niet het geval was. A&H tot een superieur merk verheffen vind ik echter een beetje kort door de bocht en komt op hetzelfde neer als roepen dat de maan van kaas is ;)

Daarnaast vind ik het persoonlijk heel erg jammer als mensen gaan denken dat hun kwaliteiten af hangen van de gear waar ze mee moeten werken. Met een goed functionerend stukje gear moet je gewoon in staat zijn te kunnen draaien, als je daar specifiek een A&H voor nodig hebt moet je gaan twijfelen aan je eigen kwaliteiten. Ik heb hier zelf een EVO5 staan waar je nog net geen koffie mee kunt zetten en die net zoveel kost in zijn eentje als wat er bij de gemiddelde hobby dj totaal aan gear staat maar ik word er geen betere dj van.

http://www.aboutdj.nl/images/stories/reviews/ecler_evo5_17.jpg
Overigens nu we het over A&H hebben, wordt het sowieso eens tijd dat de Xone:62 een waardige opvolger krijgt. Dat vind ik nou echt een mixer met net niet gehalte (te kleine equalizer en nog paar puntjes die me storen). De Xone:62 is perfecte afmeting voor mij en on the road, maar gebruikers wise vind ik hem niet top.
A&H zal denk ik een heel andere weg in gaan slaan, ze wilden eerder niets weten van effect mixers maar ik gok dat er vandaag of morgen toch een keer een dergelijk iets gaat komen van A&H. Al is het alleen maar om een keer het grote publiek aan te boren.
de nieuwe lijn van Vestax ken ik niet, dus is mijn mening niet waardig.
Vestax heeft altijd al prima mixers gebouwd voor het geld wat je er voor neer moet leggen, de dure range is vooral erg duur net als een Xone:92 en de vraag is of je het dat waard vind en ik kan heel goed snappen dat mensen zeggen "doe mij maar iets goedkopers" ;)
Anoniem: 249577 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:17:
Was 2 wkn geleden op een feestje. Daar draaide Neerlands beste techno-liveact en producer (secret cinema) een dj set op: jawel...een VCI 100. Zegt toch wat als iemand van zijn caliber er ook oop draait...? In een club
Het geeft in ieder geval aan dat niet iedereen meer krampachtig vast houd aan de sl of cdj met een djm er tussen en alleen dat is al een geweldig goede ontwikkeling ;)

[Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 20-01-2008 22:06]

iRacing profiel

• Seesar
  • Nu online

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Reind schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:05:
[...]

Dus komen we bij de stelling, alle waar naar zijn geld. En natuurlijk zit er een verschil tussen een apparaat van 2000 euro en een apparaat van 500 euro... het zou compleet van de pot afgerukt zijn als dat niet het geval was. A&H tot een superieur merk verheffen vind ik echter een beetje kort door de bocht en komt op hetzelfde neer als roepen dat de maan van kaas is ;)

Daarnaast vind ik het persoonlijk heel erg jammer als mensen gaan denken dat hun kwaliteiten af hangen van de gear waar ze mee moeten werken. Met een goed functionerend stukje gear moet je gewoon in staat zijn te kunnen draaien, als je daar specifiek een A&H voor nodig hebt moet je gaan twijfelen aan je eigen kwaliteiten. Ik heb hier zelf een EVO5 staan waar je nog net geen koffie mee kunt zetten en die net zoveel kost in zijn eentje als wat er bij de gemiddelde hobby dj totaal aan gear staat maar ik word er geen betere dj van.

[afbeelding]

[...]

A&H zal denk ik een heel andere weg in gaan slaan, ze wilden eerder niets weten van effect mixers maar ik gok dat er vandaag of morgen toch een keer een dergelijk iets gaat komen van A&H. Al is het alleen maar om een keer het grote publiek aan te boren.

[...]

Vestax heeft altijd al prima mixers gebouwd voor het geld wat je er voor neer moet leggen, de dure range is vooral erg duur net als een Xone:92 en de vraag is of je het dat waard vind en ik kan heel goed snappen dat mensen zeggen "doe mij maar iets goedkopers" ;)

[...]

Het geeft in ieder geval aan dat niet iedereen meer krampachtig vast houd aan de sl of cdj met een djm er tussen en alleen dat is al een geweldig goede ontwikkeling ;)
Ik heb nergens geschreven dat mijn kwaliteiten afhankelijk zijn van de gebruikte apparatuur. Ik heb echter wel geschreven dat je voorkeuren ontwikkeld naarmate je kwaliteiten en skills erop vooruit gaan; je merkt subtielere verschillen zoals een tennis een voorkeur voor rackets gaat ontwikkelen.

Overigens een EVO5 is een Ecler......das geen Vestax....als ik een golf t.o.v. een audi vergelijk en jij komt dan met een bmw.......tja.

Ik heb nergens gezegd dat een EVO5 niet aan mijn verwachtingen voldoet, ik schrijf ook nergens dat A&H de enige is op dat vlak of segment. Het begon er allemaal mee dat iemand state dat Vestax richting pro gaat.....I.i.g. de mixers (en dus niet controllers) die ik tot nog toe onder handen heb gehad, vind ik daar mijlenver vandaan staan. Ik heb alelen maar gestate dat de Vestax onder doet voor een A&H, of een EVO5, of een DJM-800 of een Dateq Vibe etc etc...andere prijsrange andere kwaliteiten (en daar was jij het hiervoor niet mee eens?) kan best zijn en daarom zei ik dan ook: zolang Vestax niet in zelfde prijssegment zit zal de kwaliteit niet te evenaren zijn (en daar was ji jhet niet mee eens blijkbaar)....of je het nodig hebt of niet, dat staat daar helemaal los van.

Overigens ben ik begonnen met een Numark DM-3002X. Voldoet aan mijn standaard eisen, maar als er wat jaartjes op draait en je krijgt zo nu en dan een A&H of een Pioneer tot je beschikking weet je hoe het OOK kan.

Ik ben zelf al tijden aan het sparen voor een goede setup. Mijn mixer wordt de Xone:92, dat is simpelweg mijn eigen voorkeur, in zelfde segment zijn indd de DJM-800, EVO5 en nog ene paar anderen. Echter ben ik van mening (en overtuigd na vele reviews en meningen van verkopers en stores) dat de A&H de beste is in zijn soort en afmetingen. Daarmee zeg ik dus niet dat anderen slecht zijn.
Overigens ben ik geen hype-boy denk ik. D.w.z. ik heb destijds bewust gekozen om 2 Gemini PDT-6000 draaitafels te kopen ipv de SL-1200. Een bewuste afweging die juist afwijkt van het gebruikelijke in dat prijssegment.

Ach ja.......we zullen het wel niet eens worden...maakt me ook niets uit en ik zeg ook nergens dat Vestax geen goed spul is. Ik heb dezelfde positie gehad door gewoon te beginnen op goedkoper instap spul (destijds 2, 2e hands gemini draaitafels gekocht) en als je het leuk vind, of je voorkeuren ontwikkeld ga je verder kijken en meer geld uitgeven.

T60P Widescreen

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Damn!

Wat blijft die Evo5 er toch bruut uitzien!

• Sjoewe
Mja heel mooi ding die evo5, in Feedback Rotterdam even mee gepield. Alleen wat ik echt niet fijn vind aan de Ecler mixers zijn die giga knoppen die op de EQ zitten. maar dat is dan ook wel het enige :+

Mja mijn oordeel na 2 weken VCI-100 is gematigd positief.

Over het ding zelf heb ik niks te klagen, solide en degelijk gebouwd, alles zit erop en het werkt ook allemaal prima naar behoren. Het vervangt zeker de gemiddelde instap cd-set op een volwaardig niveau.
Alleen in Traktor ben ik toch niet helemaal happy met de EQ emulatie, die cut veel te hard en je draait er toch al snel meer van de frequentie uit dan je had gepland.

Alleen ik ben wel een verwende ziel. Ik draai de laatste tijd toch ook wel vaak op een DJM600 met CDJ800's en tja de feel van die dingen is gewoon weer een hele slag beter.
Alleen heb ik teneerste niet zoveel geld te besteden en ten tweede het hele PC gebeuren staat me gewoon wel aan. Ik maak makkelijk nog even een mashup, lekker eenvoudig aan je cuepoint sleutelen. De luxe van maanden aan muziek onder een paar muisklikken. Voor mij is dat zo fijn.
Kijk ik draai buitenshuis vooral 'popmuziek' ongeveer zoals op een de Noodlanding in Paradiso of een Pop-o-matic in Tivoli. Daar kan ik m'n muziek liefde in kwijt, en je moet toch vooral draaien wat je zelf leuk vind natuurlijk ;) En dit geeft mij de luxe om de avond aan te voelen en daar op in te spelen, hell ik zelfs al een keer verzoekjes zo hup van limewire afgetrokken en erin geknalt :+

Nee ik voel me heerlijk bij de midicontrollers en ik ben daarmee ook doof voor al het "hu-hu-hu-nepDJ hu-hu-hu" gezeik. Maar ik ben wel de eerste om toe te geven dat het allemaal nog beslist niet uitontwikkeld is en er nog genoeg ruimte open ligt voor de fabrikanten om op in te spelen.

Als Pioneer ooit met een MIDI DJ-console zou komen waar hun highend buttons en jogwheels op zaten...
Ik zou bijna de prostitutie gaan overwegen om aan m'n geld te komen :') :+

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:58:
[..]Als Pioneer ooit met een MIDI DJ-console zou komen waar hun highend buttons en jogwheels op zaten...
Had je die controller van Stanton nog/al gezien?

Anoniem: 24317

Ik ben op zoek naar een handige manier om mijn DJ gear op te stellen. Ik heb 2 tabletops (DNS 3000) en een 5000FX mixer, daarbij ook nog simpele versterker en speakers. Daarnaast 2 slingbags met daarin 2x2 128 UDG mappen. Ik wil alles een beetje compact kwijt kunnen en lekker kunnen draaien. Een Glorious DJ Station vind ik echt te duur, ik zat meer te denken aan stellingkasten die je zelf kan indelen (breed of hoog). Alleen waar zijn die te koop?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 24317 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:18:
Ik ben op zoek naar een handige manier om mijn DJ gear op te stellen. Ik heb 2 tabletops (DNS 3000) en een 5000FX mixer, daarbij ook nog simpele versterker en speakers. Daarnaast 2 slingbags met daarin 2x2 128 UDG mappen. Ik wil alles een beetje compact kwijt kunnen en lekker kunnen draaien. Een Glorious DJ Station vind ik echt te duur, ik zat meer te denken aan stellingkasten die je zelf kan indelen (breed of hoog). Alleen waar zijn die te koop?
Stellingkasten zijn te koop bij Gamma, Praxis en dergelijken.

Wat ook een aanradertje is, is de Expedit kast van Ikea.
http://www.ikea.com/PIAimages/59529_PE165420_S4.jpg
Afmeting gemonteerd
Breedte: 149 cm
Diepte: 39 cm
Hoogte: 79 cm
Max. belasting: 13 kg per vak
Deze moet je dan alleen even op zijn kant neerzetten. ;)

Meer ideetjes voor dj booths kun je hier trouwens ook opdoen. ;)

• Sjoewe
Ome_Les schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:22:
[...]

Had je die controller van Stanton nog/al gezien?
Ja, maar dat vind ik niks. :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Ja, maar dat vind ik niks. :)
Prijs technisch of design?

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:58:
Mja heel mooi ding die evo5, in Feedback Rotterdam even mee gepield. Alleen wat ik echt niet fijn vind aan de Ecler mixers zijn die giga knoppen die op de EQ zitten. maar dat is dan ook wel het enige :+
Dan trek je ze er vanaf en vervang je ze dor de kleinere knopen die ook te verkrijgen zijn bij enkele shops ;)
Alleen in Traktor ben ik toch niet helemaal happy met de EQ emulatie, die cut veel te hard en je draait er toch al snel meer van de frequentie uit dan je had gepland.
Dat ligt meer aan Traktor dan aan de controller, Trakor is namelijk verantwoordelijk voor dat gedeelte van het verhaal en je zou daarin dus EQ presets moeten kunnen maken. Ik zal NI er ens naar vragen of dat geen mogelijkheid is op de Music Messe. Overigens gaat het gerucht dat Traktor 4 er alweer aan zit te komen...
Nee ik voel me heerlijk bij de midicontrollers en ik ben daarmee ook doof voor al het "hu-hu-hu-nepDJ hu-hu-hu" gezeik. Maar ik ben wel de eerste om toe te geven dat het allemaal nog beslist niet uitontwikkeld is en er nog genoeg ruimte open ligt voor de fabrikanten om op in te spelen.
Uitontwikkeld zal iets nooit zijn, alles kan altijd beter MAAR ze gaan steeds meer de goede kant op als je kijkt naar wat er op de afgelopen NAMM is gepresenteerd. Op de Messe verwacht ik overal wel werkende versies van te zien dus dan meer uitgebreid nieuws er over ;)
Als Pioneer ooit met een MIDI DJ-console zou komen waar hun highend buttons en jogwheels op zaten...
Die hebben ze, ...snip... bovenste deel van de MEP-7000 is een midi controller en kost pak hem beet een euro of 750 als ie straks op de markt verschijnt.

[Voor 1% gewijzigd door voodooless op 21-01-2008 23:38. Reden: spam weggedit]

iRacing profiel

• Sjoewe
Reind schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:58:
Dan trek je ze er vanaf en vervang je ze dor de kleinere knopen die ook te verkrijgen zijn bij enkele shops ;)
Ja, dat kan natuurlijk ook nog. :D
Dat ligt meer aan Traktor dan aan de controller, Trakor is namelijk verantwoordelijk voor dat gedeelte van het verhaal en je zou daarin dus EQ presets moeten kunnen maken. Ik zal NI er ens naar vragen of dat geen mogelijkheid is op de Music Messe. Overigens gaat het gerucht dat Traktor 4 er alweer aan zit te komen...
Ja ik snap dat het aan traktor ligt. :) Maar inderdaad wat je zegt, juist als het over software gaat zou je gevoor de curves en de range moeten kunnen aanpassen. En op een volgende generatie Vestax VCI's zou ik graag ook nog een serie killbuttons hebben per kanaal. Als je dat ook even door zou kunnen geven als je toch op de messe bent :+
Uitontwikkeld zal iets nooit zijn, alles kan altijd beter MAAR ze gaan steeds meer de goede kant op als je kijkt naar wat er op de afgelopen NAMM is gepresenteerd. Op de Messe verwacht ik overal wel werkende versies van te zien dus dan meer uitgebreid nieuws er over ;)
Ja natuurlijk uitontwikkeld is het nooit, maar er is nog wel erg veel ruimte om het te verbeteren zowel op software vlak als op hardware vlak. Gelukkig worden die kansen ook wel gegrepen.
En een concurrent voor Traktor op de Mac zie ik ook erg naar uit. En ik ben benieuwd, ik vond de dag in de Storm al erg informatief, laat staan zo'n hele beurs. :)
Die hebben ze, http://www.aboutdj.nl/content/view/904/1/ bovenste deel van de MEP-7000 is een midi controller en kost pak hem beet een euro of 750 als ie straks op de markt verschijnt.
Mja maar dat is geen volwaardige controller. Daar moet je nog een (midi-)mixer onder leggen. Dan wordt het wel een erg duur geheel natuurlijk

• Chiron

Chiron

Ome_Les schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:31:
[...]

Stellingkasten zijn te koop bij Gamma, Praxis en dergelijken.

Wat ook een aanradertje is, is de Expedit kast van Ikea.
[afbeelding]

[...]

Deze moet je dan alleen even op zijn kant neerzetten. ;)

Meer ideetjes voor dj booths kun je hier trouwens ook opdoen. ;)
Die kast is geniaal, maar dan wel als je voornamelijk vinyl hebt wat je kwijt moet ;)

Als je hem op zn kant zet kan je mooi een hele dj set bovenop kwijt :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Chiron schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:29:
[...]

Die kast is geniaal, maar dan wel als je voornamelijk vinyl hebt wat je kwijt moet ;)

Als je hem op zn kant zet kan je mooi een hele dj set bovenop kwijt :)
Jups..Zo heb ik hem ook staan thuis... James trouwens ook.
Ik heb hem alleen gemod, van 8 naar 6 vakken. :')

En waarom blijf ik toch altijd genitaal lezen als er geniaal staat. _O-

[Voor 11% gewijzigd door Ome_Les op 21-01-2008 22:04]

• Room42
  • Niet online
Ik ben aardig nieuw op DJ gebied maar heb een paar maanden geleden de VCI-100 aangeschaft. Hij bevalt me enorm goed. Ik ben ook heel blij met Traktor 3! Ik heb gelijk maar de full version gekocht (was maar 80 euro, de upgrade, dus dat kon ik niet laten liggen). Ik had eerst een BCD2000, maar daar had ik nogal problemen mee, zoals in het BCD2000-topic te lezen is.

Ik heb nu m'n eerste representatieve (imo ;)) mixje af en ben heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Wees niet bang om ongezout kritiek te leveren. Ik moet nog veel leren, dus ik hoor graag wat ik kan verbeteren!

Online te beluisteren of te downloaden (mp3, 59.8MB)

Thanks

edit:
Ohja, de tracklist:
1. Fairmont - Gazebo
2. Mauro Picotto - Evribadi (Andrea Bertolini Remix)
3. Nari & Milani VS Mattias - General Lee (Main Mix)
4. Milk & Sugar Pres. MS2 - Stay Around (for this) (DJ Delicious & Till West Remix)
5. Cuba Club - La Cumbia (Long Radio Mix)
6. Ian Oliver Feat. Shantel - Bucovina (Ian Oliver´s Clubovina Mix)
7. ALP vs. Outwork - Fiesta Elektronika (Paolo Aliberti Reprise Remix)
8. John Dahlbäck - Blink
9. Mason - Quarter (Dave Lambert & Housetrap Remix)
10. Moby - Go (Trentemøller Remix)

[Voor 28% gewijzigd door Room42 op 23-01-2008 04:40]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Stoney3K
  • Laatst online: 18:28

Stoney3K

Flatsehats!

Over controllers gesproken: Hercules heeft voor maart zijn nieuwe DJ Console RMX aangekondigd.

http://www.hercules.com/n...le-oplossing-van-hercules

Het lijkt er op dat ze toch iets meer gaan mikken op het "serieuzere" marktsegment. Qua functies ziet het er naar uit dat ie een restyle van de DJ Console MK2 wordt, maar met een betere behuzing en steviger knoppen. Dat is altijd een van mijn minpunten t.o.v. de MK2 geweest: De rubber knoppen voelen erg sponzig. Geef mij maar het hard plastic van een BCD3000.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Room42
  • Niet online
Dat was voor mij ook een rede om de MK2 na 6 dagen weer terug naar de Mediamarkt te brengen (binnen 8 dagen mag je zonder vragen retouneren). Door de soft-touch knoppen, was het moeilijk te timen omdat je geen klik voelt. Vooral irritant bij het instarten van platen of het werken met effecten.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Seesar
  • Nu online

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Room42 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 04:39:
Ik ben aardig nieuw op DJ gebied maar heb een paar maanden geleden de VCI-100 aangeschaft. Hij bevalt me enorm goed. Ik ben ook heel blij met Traktor 3! Ik heb gelijk maar de full version gekocht (was maar 80 euro, de upgrade, dus dat kon ik niet laten liggen). Ik had eerst een BCD2000, maar daar had ik nogal problemen mee, zoals in het BCD2000-topic te lezen is.

Ik heb nu m'n eerste representatieve (imo ;)) mixje af en ben heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Wees niet bang om ongezout kritiek te leveren. Ik moet nog veel leren, dus ik hoor graag wat ik kan verbeteren!

Online te beluisteren of te downloaden (mp3, 59.8MB)

Thanks

edit:
Ohja, de tracklist:
1. Fairmont - Gazebo
2. Mauro Picotto - Evribadi (Andrea Bertolini Remix)
3. Nari & Milani VS Mattias - General Lee (Main Mix)
4. Milk & Sugar Pres. MS2 - Stay Around (for this) (DJ Delicious & Till West Remix)
5. Cuba Club - La Cumbia (Long Radio Mix)
6. Ian Oliver Feat. Shantel - Bucovina (Ian Oliver´s Clubovina Mix)
7. ALP vs. Outwork - Fiesta Elektronika (Paolo Aliberti Reprise Remix)
8. John Dahlbäck - Blink
9. Mason - Quarter (Dave Lambert & Housetrap Remix)
10. Moby - Go (Trentemøller Remix)
De overgangen zijn zeker niet storend (abrupt, niet-gesynchroniseerd of aggresief), maar wel redelijk recht toe recht aan; de meeste gebeuren in 10 a 20 secs en ik ben zelf meer voorstander van een 1 minuut a 1.5 minuut lange overgang of tussen samples voordat ik de nieuwe plaat op zichzelf zet.

Meer spelen met de equalizer; beat laten opkomen/uitfaden en de nr's meer op elkaar laten afstemmen. Je kunt duidelijk horen wanneer een ander nummer begint; mijn voorkeur ligt juist bij het niet kunnen horen wanneer een nieuw nummer erin komt als je de nummers niet kent (d.w.z. als je de nummers al kent hoor je altijd wel wanneer de nieuwe plaat erin gecued wordt).
Daarnaast moet je proberen om nummers te vinden die dezelfde beat/klanken hebben zodat het makkelijker is om te mixen en om te zorgen dat de stijlen elkaar niet teveel afwisselen; je hebt aantal lekkere underground nummers en dan komt er zo'n compleet andere tingelingeling beat er ineens in.

Probeer dus meer met langere overgangen te spelen; extended versions hebben niet voor niets een 2 min intro en 2 min outro.

Voor je eerste keer goed gedaan bdw, want sommige brouwen dan 140bpm met 125bpm wat gewoon voor geen meter klinkt; tis niet storend en als achtergrond relaxed, maar mix technisch kan zeker verbeterd worden. Overigens is dit mijn stijl/smaak; wie weet dat iemand anders jouw overgangen wel lekker vind met een plotselinge wending.

T60P Widescreen

• Room42
  • Niet online
Tnx voor de tips!!
Stiekem lopen de tracks wel 1 tot 1,5 minuut doorelkaar, alleen doordat ik inderdaad de "muziek"-stukken* van de tracks precies achter elkaar mix, lijkt het zeer kort.
* Je weet wel, waar de vorige track z'n karakter verliest en de nieuwe track hem juist inzet. Meestal rond de minuut.

Mijn streven is ook absoluut naar een zo ondoorzichtig mogelijke overgang zodat het 1 lange track lijkt. Volgens mij was dat bij de allerlaatste mix wel gelukt (tussen Mason en Moby) :) maar daar moet ik zeker nog aan werken.

Ik vind het inderdaad wel moeilijk om twee nummers nog in de muzikale gedeeltes te matchen/mixen.

[Voor 5% gewijzigd door Room42 op 23-01-2008 21:40]

- uBlock Origin
- uMatrix

• ravenger
ravenger schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:25:
Heyo, ook maar es posten hier ;)
Pas geleden een house mixje inmekaar gezet van zo'n 50 minuten. Gezien het mn eerste is die een beetje serieus is, gaarne comments :)
Nog geen comments gekregen, en ik zou ze toch wel graag willen hebben :) Heb voornamelijk traktor3 gebruikt bij het mixen, erg fijn programma moet ik zeggen.

Tracklist:
Starkillers - Discoteka (Peter Rauhofer Clubmix)
D Ramirez & D Bobrov - Pleasure Me (Original Mix)
Gregor Salto & DJ Madskillz - Embryo (Original Mix)
Federico Franchi - Cream (Original Mix)
Freaks - The Creeps (Vandalism Mix)
Dubfire - Roadkill (Original Mix)
DJ Jeroenski - Back Once Again (Vandalism Mix)

Overigens zonder DJ Controller; Mis je btw niet bij een DJ controller icm traktor dat je de effecten niet met het paneel kunt controleren?

• Sjoewe
De VCI-100 heeft gewoon een rijtje knoppen voor de effecten hoor. :)

• ravenger
Sjoewe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:33:
De VCI-100 heeft gewoon een rijtje knoppen voor de effecten hoor. :)
ah ik zie het ja. De behringers hebben het ook valt me ineens op. Ik had er een paar bekeken, maar blijkbaar toch niet goed genoeg. Alleen die nieuwe hercules heeft geen effecten knobs. Toch wel interresant dan om eens te overwegen.

Ik kwam deze trouwens net tegen ;) Nieuwe tafel van numark, moet nog uitkomen.
http://www.numark.com/stuff/contentmgr/files/0c2b8073cce93f71b2fc7c2e97780052/medium/ns7_front_med.jpg

[Voor 22% gewijzigd door ravenger op 23-01-2008 20:11]

• Room42
  • Niet online
Vet ding! Ben heel benieuwd.

@ravenger:
Ik heb jouw mix even beluisterd. Wel strak, hoor! Echt heerlijk, die sync functie van Traktor :)
Hoorde ik daar nou op 25 minuten een wat lang uitgevallen loopje? Had je de volgende plaat nog niet klaar liggen? ;)
Mix jij dus helemaal met muis en toetsenbord? Mij is de VCI-100 erg goed bevallen. De effecten gebruik ik nog niet omdat ik nu nog veel te druk ben met de juiste plaat zoeken. Ook vind ik de bediening daarvan niet ideaal, met de standaard instellingen. Die ga ik ooit nog wel eens tunen.

- uBlock Origin
- uMatrix

Anoniem: 220439

Ik heb toch even een vraagje hier, Heb sinds kort 2 Reloop rmp1's.

Ze zijn echt super in gebruik, en de werking heb je vrij snel door.
Nu zie ik dat ze ook beschikken over automatische BPM counter.
Ik gebruik dat normaal nooit, maar ik heb dat gisteren voor de grap eens getest, maar
ze hadden dit beter weg kunnen laten. Het ene moment is een plaat 130 bpm, maar vervolgens verspringt hij weer met +4 ofzo. Je merkt ook dat als je een perfecte beatmatch hebt gemaakt volgens gehoor (zoals het eigen ook hoort) dat de bpm's dan nog flink van elkaar lopen...

Wat zijn jullie ervaringen met deze counter bij de rmp 1/2 's ?

Ps: Gelukkig kun je ze ook uitschakelen :)

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:40
Ome_Les schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:15:
Hey Jongens,

We hebben gisteren de laatste hand gelegd aan een Progressive Mix.
Kijk eens of jullie hier van kunnen genieten:

artist : dannyboy & tekki
title : Progressional Education - episode 1
release date : January 06.2008
real name : James Daniel Hoogerwerf & Les Brohm
www : www.restrictedsessions.nl

Tracklist

01. Foo Fighters - Come Alive (dannyboy & tekki's Progressional Education Remix)
02. James Zabiela - Human (Original Mix)
03. Ercola & Heikki L - Deep At Night (Adam K & Soha Remix)
04. Glenn Morrison - No Sudden Moves
05. Sultan, Ned Shepard & Maher Daniel - Itajai (Wize Remix)
06. K Lavander - Blue Lividus (16 Bit Lolitas Dancefloor Mix)
07. Twisted Society - End Of Logic
08. Roman Pushkin - Fat Bottom Girls (Main Mix)
09. Kid Dub - Tetris (Original Mix)
10. Robbie Williams - Rudebox (Perry O'Neil Remix)
11. Fred Pellichero - Angel On TV
12. Bass Kleph - Bump Uglies
13. Bass Kleph - Coup D'etat (Hook N Sling Remix)
14. James Zabiela - Human (Intro Mix)
15. Planet Funk - Inside All The People (Harvey's Ibiza Sleepy Mix)

total : 64:00 Min (146 MB)

Zipfile is hier te downloaden
Ongeloofelijk lekker :9 Echt netjes die intro ;)

Ik vraag me altijd af hoe jullie aan die muziek komen. Is het werkelijk gewoon platenwinkels afstruinen en nieuwe platen luisteren of zijn de nieuwste tracks via blogs/internet te vinden?

Verder staat er in de FAQ niks over muziekgenre's. Toen ik deze mix hoorde dacht ik aan house die ze op Ibiza draaien, maar dat is natuurlijk geen genre :) Wie heeft er een artikel waar alles haarfijn wordt uitgelegd?

• ravenger
Room42 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:35:
Vet ding! Ben heel benieuwd.

@ravenger:
Ik heb jouw mix even beluisterd. Wel strak, hoor! Echt heerlijk, die sync functie van Traktor :)
Hoorde ik daar nou op 25 minuten een wat lang uitgevallen loopje? Had je de volgende plaat nog niet klaar liggen? ;)
Mix jij dus helemaal met muis en toetsenbord? Mij is de VCI-100 erg goed bevallen. De effecten gebruik ik nog niet omdat ik nu nog veel te druk ben met de juiste plaat zoeken. Ook vind ik de bediening daarvan niet ideaal, met de standaard instellingen. Die ga ik ooit nog wel eens tunen.
Dat op 25 minuten zat in de plaat helaas, niet in een loopje die ik er in had gemixed. Overigens was die overgang die erop volgde wel even lastig, moest van twee decks naar een derde mixen. Aangezien ik basically alleen de muis gebruik en zelfs niet eens het toetsenbord kan ik maar een enkele actie tegelijk doen, vandaar :) Ik maak ook overigens niet heel erg veel gebruik van effecten hoor, ik gebruik af en toe de filters en ik gebruik hier en daar een delay/echo.
Voor deze mix had ik eerst de platen bijmekaar gezocht, toen gemixed en daarna nog nabewerkt met de overdubbing feature van traktor. Dat werkt echt heel relaxed, zo kan je alle kleine foutjes eruit halen ;)
Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee