De mensen die dat stug vol blijven vol houden zijn liefhebbers net als iemand graag in een oldtimer rijdt e.d.
De rest van het volk zal gewoon lekker met zijn tijd mee gaan, er is een geheel nieuw tijdperk aangebroken in de dj wereld, al het oude conservatieve volk is er zo'n beetje uit en je ziet de markt gewoon steeds sneller worden en mensen steeds meer richting technologie gaan in plaats van sentiment. Sentiment heeft namelijk de laatste paar jaren de boventoon gevoerd en er voor gezorgd dat mensen stug vast bleven houden aan de draaitafels.
Er is echter een maar, het bekrompen denken van menig dj is er de laatste tijd wel een beetje van af en zo'n beetje iedere puber die nu begint met het dj vak is net zo handig zo niet handiger met een pc dan met zijn pielemoos

Het is dus steeds vanzelfsprekender dat er een pc aan te pas komt. De markt is gewoon keihard veranderd in een hele korte tijd, sneller dan iedere andere ontwikkeling is gegaan in de dj wereld. Kijk naar de opkomst van digitale dj gear, het digitaal kopen van je muziek, het online aankopen van je gear etc etc etc.
Alles om ons heen word digitaal en het grote voordeel daarvan is dat de standaard steeds minder vanzelfsprekend is en het voor fabrikanten dus ook loont om steeds harder door te ontwikkelen. Kijk maar eens naar Pioneer, voordat de DJM800 er was bracht Pioneer eens in de zoveel tijd iets nieuws en meestal was het een MKII van een bestaand product, tegenwoordig brengen ze nog steeds geen 100 producten per jaar uit maar is daar wel duidelijk zichtbaar dat ze ook harder aan het door ontwikkelen zijn.
En als je niet door ontwikkeld ga je dood, kijk maar naar Technics. Wat hebben die gebracht de afgelopen 15 jaar en kijk waar het ze gebracht heeft nu de vinyl markt op zijn laatste eindjes loopt...
[b][message=31113647,noline]Timecode cd's kom ik ook nog weleens tegen, maar het grote nadeel van die technieken blijft dat je vantevoren je spelers om moet pluggen via je eigen geluidskaart, en daarna nog moet calibreren (in ieder geval met timecode vinyl). Een rot element kan dan roet in het eten gooien. Dan is het veel makkelijker om alleen je geluidskaart in een vrije line in op het mengpaneel te hoeven prikken, en met een controller aan de slag te gaan

Ik plug de hele zaak om binnen 5 minuten zonder dat de dj voor me er ook maar 1 sec last van heeft gehad. Daarnaast moet je wel een heel rot element hebben wil ie geen tijdcode meer uit kunnen lezen. Ik heb het in de 5 jaar dat ik nu met tijdcode draai 1 keer mee gemaakt dat er een naald zo aan gort was dat er geen tijdcode meer mee uitgelezen kon worden en dat was de schuld van de dj voor me die er zijn cd map onderdoor gehaald had.
Wanneer je overstapt op een nieuwe techniek moet je natuurlijk wel zorgen dat je er handigheid in hebt
[
Voor 19% gewijzigd door
R2D2 op 27-11-2008 01:04
]