How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 90.818 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik had hem al geluisterd. Vet relaxed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jongens jongens, mijn allereerste mixtape is een feit:

01 » Appleblim - Over Here (Brendon Moeller Remix)
02 » Mr. James Barth & A.D. - Above the Skyline
03 » Grit - Deimos
04 » Jona - Smart Cats vs. Dumb Dog
05 » New Dehli FM - Passengers Along Heroin Charities
06 » New Delhi FM - Biofuel
07 » Marko Fürstenberg - Option22

Download hem hier dus niet! Je kan hem ook streamen als je puur even wilt luisteren naar het genre voordat je bandbreedte verspilt ;)

Het is echt m'n allereerste poging, dus please be gentle. Alle opbouwende kritiek is welkom, en als het je stijl totaal niet is maar je toch iets tegen komt waarvan je denkt dat ik het moet weten, let me know.

Genre: dub techno, tech-house

Veel plezier, als je me gePM'd hebt voor de download URL!

[ Voor 14% gewijzigd door hexagram op 21-10-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:25
osc4r schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:47:
Jongens jongens, mijn allereerste mixtape is een feit:
Lees je wel eens voordat je een bericht plaatst?

Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
rhodium schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:41:
[...]

Lees je wel eens voordat je een bericht plaatst?

Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.
Tuurlijk heb ik dat gelezen, maar het is natuurlijk mijn eigen mixtape met m'n eigen in elkaar gedraaide nummers, oftewel m'n eigen product toch? Ik neem in elk geval aan dat het zich in de grijze zone bevind, sowieso geld dat voor al die mixtape/radioshow sites (zoals degene waarop het gehost staat).

Maar goed, dan moet je me maar PMen als je de linkt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
osc4r schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:48:
[...]

Tuurlijk heb ik dat gelezen, maar het is natuurlijk mijn eigen mixtape met m'n eigen in elkaar gedraaide nummers, oftewel m'n eigen product toch? Ik neem in elk geval aan dat het zich in de grijze zone bevind, sowieso geld dat voor al die mixtape/radioshow sites (zoals degene waarop het gehost staat).

Maar goed, dan moet je me maar PMen als je de linkt wilt.
Als jij zelf de eigenaar bent van de nummers betekend dit dat jij gerechtigd bent om ze hier te plaatsen. Echter heb jij bestaande nummers geremixt en hierin gebruikt gemaakt van samples of vocalen waarover jij de rechten niet beschikt betekend dit dat jij ze hier niet mag aanbieden als een download.

Ik vind het ook pure onzin en zie het als reclame voor de artiest, maar helaas vindt dit niet iedereen zo. Het blijft een wellus nietus spelletje waarin de gene wint met het meeste geld :(

[ Voor 4% gewijzigd door rhodium op 21-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
knip, zie hieronder

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 22-10-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is een crew beslissing genomen en daar moeten we ons allemaal aan houden. De discussie of het wel of niet mag en of je het ermee eens bent hoort niet in dit topic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
knip, zie hierboven

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 22-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ok, np :) Wel raar dat mijn reactie die t eens is met de mods wel nog wordt verwijderd die voor de waarschuwing staat maar de reactie boven me weer niet :+

Ontopic: is tonecontrol een betrouwbare shop voor Pioneer producten? Zij zitten toch bij elk product onder de prijzen van anderen die allen gelijk zijn. Levert dat nog problemen op? (dat het imports zijn uit t buitenland bijv. en geen officiele Pioneer dealer is :?) Scheelt bijna 100e voor 2 x CDJ400+DJM400 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:50
Grijze import (buitenlandse producten in Nederland verkopen) betekend het vervallen van de 2-jarige officiele garrantie. Je krijgt nog een half jaar Europese garrantie, maar dat is het dan.
Dat lijkt me die €100,- meer dan waard eerlijk gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ok, een uitleg over wat grijze import is ;) Maar ik wil weten of Tonecontrol grijze import verkoopt of dat het gewoon in orde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Op de Pioneer.nl website staan ze niet als officiele dealer vermeld, maar Tonecontrol maakt zelf de volgende claim:
HOE ZIT HET MET GARANTIE BIJ JULLIE?
Op alle producten die wij verkopen zit de normale fabrieksgarantie, in de meeste gevallen 2 jaar (Pioneer, Technics, etc.). We doen ons uiterste best om bij onverhoopte defecten je zo goed en snel mogelijk te helpen. Indien een product defect is kun je het terugbrengen of -sturen naar ons distributiepunt. We zullen het product op onze kosten doorsturen naar de fabrikant en op onze kosten het gerepareerde of nieuwe product naar jou sturen. Zie ook de algemene voorwaarden voor garantiebepalingen.
Ik zou even Pioneer bellen als je het zeker wil weten. Volgens mij is Tonecontrol gewoon een dozenschuiver.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 24-10-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, dat had ik ook gevonden maar doelde meer op ervaringen van personen die er iets gekocht hebben danwel problemen hebben gehad maar toch bedankt voor de moeite :)

Feedback staat bijv. ook niet op de dealerlijst bij Pioneer terwijl ik de verwachting had dat dit wel zo zou zijn :? Ik bel zo Pioneer wel even op :)

edit : 4DJsOnly is volgens de site ook geen officieel verkooppunt
Feedback Rotterdam staat er wel in...dan zal die in Utrecht daar wel onder vallen...

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 24-10-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Feedback Rotterdam is idd hoofdzaak met meerdere vestigingen :)

Je kan je gear wel bij grijze import shops kopen. Je hebt alleen geen garantie via Pioneer Nederland zelf. Gelukkig is ons stelsel zo ingericht dat je garantie claimt bij de verkoper en niet de fabrikant. Je gear zal dan weer terug naar Duitsland moeten (wordt gedaan door de verkoper) en daar wordt het gefixed volgens fabrieksgaranties.

Het kan dus voordeliger zijn om gear bij grijze imports te halen, maar in het geval van services kan het langer duren voordat je je gear hersteld terugkrijgt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Voor die ~80e voor die set (op ~1500e) denk ik dat ik toch maar naar Feedback ga. Als die shop ineens failliet gaat dan zit je met je garantie in Duitsland en bij Feedback zou je altijd bij Pioneer zelf aan kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dit topic is toch nog een einde doorgegaan sinds de laatste keer dat ik gelezen heb zeg. :)
Heb een aantal aankopen in gedachten maar zit nu te tobben wat de beste keus is...

Ik wil namelijk ook een setje monitoren gaan gebruiken voor thuis en ik hecht dus wel veel waarde aan natuurgetrouwe weergave etc.

Zelf heb ik een setje Mackie HR824MKII's op het oog, maar iemand bij RJShop zei dat ik misschien eens een keer moest komen luisteren naar Fostex monitoren.
Echter heb ik gekeken en ziet het er naar uit dat Fostex geen monitor type van hetzelfde formaat als van Mackie heeft. (250 Watt RMS totaal).

Ik kom van een setje PA speakers van 400 Watt en deze zet ik nooit helemaal open, echter wil ik wel wat volume op mijn kamer hebben af en toe. (En dan vooral het basbereik).
De Mackie staat in vele reviews bekend om zijn strakke en goede basweergave vergeleken met andere monitoren.

Heeft iemand hier misschien ervaring met beide?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Maniac,

Ik heb ervaring met het kleinere broertje van de Mackie HR-824 (De HR-624), ik heb zelf nog niet zulke fantastische monitoren meegemaakt als dat.

Fostex is ook heel goed. Ideaal om met de rug dicht tegen een muur te zetten, aangezien de bas-reflex aan de voorzijde zit.

Beide zijn goed, maar, mocht je het geld ervoor kunnen uitgeven, doe dan Mackie HR-624 of 824.
Zoals jij al aangeeft, een goede basweergave, maar nog veel belangrijker, een objectieve geluidsweergave over een ontzettend breed geluidsspectrum.
Weinig monitoren die dit op dit niveau kunnen voor het geld dat je neerlegt voor de mackies.
Fostex komt een heel eind, maar redt het net niet zo breed te zijn als de Mackies.

In principe zijn voor een thuisstudiootje of -booth de HR-624s al meer dan zat om een 4 laags flatgebouw in zijn grondvesten te doen trillen. ;)

(Nogmaals, geluid is kwaliteit, niet kwantiteit in dBs)

Vergeet trouwens niet, de actieve monitoren die jij hier aandraagt, zijn studiomonitoren. Het geluid is heel anders dan de huis tuin en keuken speakers, of PA speakers. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Ome_Les op 24-10-2008 20:50 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bedankt voor de informatie! :)

Ben nog even aan het wachten tot volgende week mijn salaris word gestort, dan lijkt het alsof ik een kleinere klap krijg na het aanschaffen van 2 HR824 MKII's + Bigknob. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
BtM909 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:07:
Feedback Rotterdam is idd hoofdzaak met meerdere vestigingen :)

Je kan je gear wel bij grijze import shops kopen. Je hebt alleen geen garantie via Pioneer Nederland zelf. Gelukkig is ons stelsel zo ingericht dat je garantie claimt bij de verkoper en niet de fabrikant. Je gear zal dan weer terug naar Duitsland moeten (wordt gedaan door de verkoper) en daar wordt het gefixed volgens fabrieksgaranties.

Het kan dus voordeliger zijn om gear bij grijze imports te halen, maar in het geval van services kan het langer duren voordat je je gear hersteld terugkrijgt :)
Daarbij moet je ook een omvormer halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Da_maniaC schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:12:
Bedankt voor de informatie! :)

Ben nog even aan het wachten tot volgende week mijn salaris word gestort, dan lijkt het alsof ik een kleinere klap krijg na het aanschaffen van 2 HR824 MKII's + Bigknob. :P
Heel erg nice man! d:)b

Hoop dat je jezelf alleen niet wegblaast. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ome_Les schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 04:13:
[...]

Heel erg nice man! d:)b

Hoop dat je jezelf alleen niet wegblaast. :D
Mja heb nu 2, 400 Watt RMS PA speakers op een versterker van 465 Watt RMS bij dezelfde impedantie (1500 Peak)... dus ik ben wel wat gewend. :P

De weergave van het middensegment is alleen om te kotsen, behalve op wat hoger volume. (Dat is zo bij veel PA speakers) en daar wil ik vanaf. :)

Daarnaast wil ik me over een jaartje ofzow ook serieus gaan verdiepen in producen dus dan komen deze meteen mooi van pas. :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Da_maniaC op 25-10-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dan wens ik je veel succes, ik ben namelijk bang dat je een hoop frekwenties weggeblazen hebt met het vermogen van je huidige PA set. (En dat kan uiterst nadelig zijn als je producer wilt worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ome_Les schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:41:
Dan wens ik je veel succes, ik ben namelijk bang dat je een hoop frekwenties weggeblazen hebt met het vermogen van je huidige PA set. (En dat kan uiterst nadelig zijn als je producer wilt worden.)
Je bedoelt de speakers of mijn oren?
De set gaat hier misschien 1 of 2 keer per maand wat harder....
Voor de verderest is het alleen maar op normaal luistervolume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Je oren.

Is niet als flame bedoelt, maar meer wat ervaringen betreft, is het over het algemeen een heel zware belasting op je waarneembare frekwenties.
Hoe vaker je hard geluid om je heen hebt, hoe minder helder je eigen waarneming wordt.

Maar... Als je gemiddeld echt op gewoon luistervolume zit, zal dat wel niet al te veel aangetast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik ben me goed bewust hoe zuinig je op je gehoor moet zijn de laatste jaren.
Helaas heb ik de 3-4 jaar daarvoor op genoeg plekken gedraaid zonder oordoppen, maar gelukkig waren dat altijd sets waar monitoren stonden die ik zelf kon afregelen en de grootste herrie richting de zaal ging.

Herstellen kan je gehoor niet, maar je kan wel de schade drastisch beperken door jezelf heel weinig bloot te stellen aan hard geluid etc. Dit heb ik dan ook de laatste jaren vooral gedaan...
In verhouding zal mijn gehoor dan dus veel minder snel achteruit gaan dan andere mensen omdat je gruwelijk compenseert. (Ten opzichte van de tijd).

--

Nu we het trouwens over leuke speakers hadden etc...

Ik zoek eigenlijk nog een webshop waar ze fatsoenlijke audio kabels verkopen?
Ik zat te denken om coaxiale kabels te zoeken van minstens 2,5 mm kwadraat.
Echter kan ik geen enkele webshop vinden die coaxiale kabels verkoopt voor audio apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Compenseren kan toch niet met je gehoor ? Of ben ik nu gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

W00fer schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:01:
Compenseren kan toch niet met je gehoor ? Of ben ik nu gek ?
Ja, einstein dat zit ik dus net in de post voor je uit te leggen. :)
Je gehoor gaat iedere seconde van de dag achteruit.... van iedereen.
Hoe meer rust je, je gehoor dus gunt hoe langer je er plezier van hebt.

Als je zelf 2 keer in de maand een half uur naar harde muziek luistert zullen je oren
dus langer meegaan dan Jan Modaal die elk weekend, hele avonden lang in de kroeg staat te brullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:42:
Om even terug te komen op Reind in "How to Become a DJ deel XV"
De T.90 heeft een USB uitgang. Wanneer je 2 van deze tafels aansluit op de PC, mag je er dan vanuit gaan dat time code gewoon gaat werken?
Iemand hier nog antwoord op? (Het gaat mij voorlopig vooral om djDecks.)

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 27-10-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Leuke vraag voor Adion denk ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ome_Les schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:28:
Leuke vraag voor Adion denk ik? ;)
Daar zit opzich wel wat in ja, maar als de T.90 gewoon herkent wordt via de time code plugin (de vraag/twijfel is even 'welke?') werkt het toch sowieso wel in djDecks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik heb echt geen ervaring met djDecks man, ik zou het je niet durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ook tennisbal gaat beginnen een dj te worden :) ben fruity loops aan het testen, nu nog een headphone. ik denk dat ik voor de high-end senneiser ga. het liefst zou ik een draadloze koptelefoon willen hebben maar volgens mij verlies je dan echt veel kwaliteit. of is dat onzin en moet ik die 2 zaken scheiden

dj-en en prive gebruik thuis als m'n buurman weer eens last van me heeft? dus 2 hoofdtelefoons aanschaffen.. wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Kun je met fruity loops dan mixen live maken? Nog even over de koptelefoons. Er zijn -tig verschillende merken/soorten in vele prijscategorieën, dus het hangt o.a. af van je budget en wat je voor iets zoekt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Misschien bedoel je dan producer ipv. dj tennisbal, een wezenlijk verschil wat ook in de TS staat ;)

Ik ga deze week mn setje CDJ400's+DJM400 bestellen,kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 09:48
Saturnus schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:42:
En om het even te linken aan time code (waarover ik nog steeds aan het lezen ben): De T.90 heeft een USB uitgang. Wanneer je 2 van deze tafels aansluit op de PC, mag je er dan vanuit gaan dat time code gewoon gaat werken?
Om optimale resultaten te krijgen voor een timecode systeem is het het beste om 1 geluidskaart te gebruiken, zodat je 1 ASIO driver hebt die zowel voor de inputs als de outputs zorgt. (Dit zorgt voor de minste vertraging tussen het bewegen van de plaat en het veranderen van de muziek)

Ik heb geen ervaring met de T.90 specifiek, maar het meest waarschijnlijk is dat elke draaitafel voor de pc als een aparte (directsound) geluidskaart aanzien wordt.
Het is in djDecks mogelijk om het zo in te stellen dat deze voor de ingangen gebruikt worden. Hoe goed dit gaat werken zal je moeten proberen, maar ik verwacht dat de latency mogelijk niet optimaal zal zijn. Voor mixen zou het kunnen werken, voor scratchen waarschijnlijk niet.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Thanks.
Hmm ok. Dat latency kan inderdaad wel eens een probleem zijn. :(

Toevallig iemand met een USB draaitafel hier die het kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Oke, ik heb een vraag en *JA* ik kan inderdaad op internet filmpjes enzo bekijken maar nu niet want ik zit op mijn werk.

Ik draai zelf al bijna 13 jaar, maar alleen met vinyl tot op heden. Nu moet ik binnenkort draaien op een feest waar ik vaker draai en daar hebben ze ook CD spelers staan (Pioneer CDJ-800 volgens mij). Nu is het zo dat ik een hele waslijst aan LP's heb die ik nog moet bestellen, echter... ik heb er een aantal ook al van op mp3 en dat is goede kwaliteit (ja, gewoon de 12" versies).

Nu zit ik met een dilemma:

Ik heb thuis niet van die CD spelers, en ik ga ze (nog) niet kopen daar ik er nu nog geen behoefte aan heb. Ik heb er nog nooit mee gedraaid, maar ik zou toch graag een aantal van die tracks op dat feest willen draaien en ik wil me EIGENLIJK die paar 100 Euro aan vinyl besparen als het even kan.

Kan iemand mij een paar tips geven (graag vanuit het perspectief van iemand die er dus nog nooit mee gedraaid heeft) waar ik op moet letten etc. ??? Ik weet hoe ze eruit zien enzo, dus dat is geen probleem... wat ik me meer afvraag is:

1) Cueing, hoe gaat dat in zijn werk ?
2) Het zoeken, gaat dat net als met een TT (dus aan die dial draaien ???)
3) Als ik CD's brand, dan kan dit gewoon mp3 zijn of moet dit ook nog aan een bepaalde bitrate voldoen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Jesh schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:57:
Kan iemand mij een paar tips geven (graag vanuit het perspectief van iemand die er dus nog nooit mee gedraaid heeft) waar ik op moet letten etc. ??? Ik weet hoe ze eruit zien enzo, dus dat is geen probleem... wat ik me meer afvraag is:

1) Cueing, hoe gaat dat in zijn werk ?
2) Het zoeken, gaat dat net als met een TT (dus aan die dial draaien ???)
3) Als ik CD's brand, dan kan dit gewoon mp3 zijn of moet dit ook nog aan een bepaalde bitrate voldoen ???
Wat korte tips vooraf:
Doe jezelf een plezier en zet de speler op de 'vinyl' stand. Dat is een knopje boven de pitch-fader. Verder kan je nog besluiten of je de 'master-tempo' aan of uit zet. Dat is een key-lock. Dus als je de plaat versnelt blijft de toonhoogte gelijk, in tegenstelling tot de pitch van een draaitafel. :)
Afgezien van het feit dat de platter niet rondraai, zal de speler in de hoofdlijnen hetzelfde functioneren als een draaitafel.

1) Cue'en gaat op de vinylstand op dezelfde manieren als op een draaitafel. Je drukt eenmaal op play, de cd gaat lopen. Als je je hand op de jog-platter legt stopt de plaat en kan je scratch-cue'en. Laat je los, dan loopt 'ie weer verder. Hou je 'm echter vast en druk je weer op play dan legt 'ie 'm op dat punt stil.
2) Ja gaat precies hetzelfde.
3) Je kan beter gewone audio CD's branden ipv MP3 CD's. Het zoeken op een mp3 cd is irritanter en duurt langer. Als minimum kwaliteit hou ik over het algemeen 192 kbps aan, maar als het even liever 320 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zou sowieso met audio-cd's werken, de CDJ800 MKI kan namelijk niet met mp3's overweg en stel dat ze die daar nog hebben staan ipv. MK2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Da_maniaC schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:12:
Ik zat te denken om coaxiale kabels te zoeken van minstens 2,5 mm kwadraat.
Echter kan ik geen enkele webshop vinden die coaxiale kabels verkoopt voor audio apparatuur.
Over welke lengte hebben we het? Anders kun je namelijk prrrrrrima af met een procab kabeltje e.d. waar een goede plug aan zit, een mooie dikke mantel hebben en ook nog eens een scheet en 2 knikkers kosten. Ik gebruik ze hier zelf ook (zowel in de dj setup als beneden in de hifi set) en heb weinig reden tot klagen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Sjoewe schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:50:
[...]

Wat korte tips vooraf:
Doe jezelf een plezier en zet de speler op de 'vinyl' stand. Dat is een knopje boven de pitch-fader. Verder kan je nog besluiten of je de 'master-tempo' aan of uit zet. Dat is een key-lock. Dus als je de plaat versnelt blijft de toonhoogte gelijk, in tegenstelling tot de pitch van een draaitafel. :)
Afgezien van het feit dat de platter niet rondraai, zal de speler in de hoofdlijnen hetzelfde functioneren als een draaitafel.
Oke, thanks man... hier heb ik ECHT wat aan. Ik ben als eerste aan de beurt, dus ik ben er vroeg dus ik kan ermee testen. Dat scheelt.

Die "master-tempo" functie, is dat iets wat je aanraadt ???
1) Cue'en gaat op de vinylstand op dezelfde manieren als op een draaitafel. Je drukt eenmaal op play, de cd gaat lopen. Als je je hand op de jog-platter legt stopt de plaat en kan je scratch-cue'en. Laat je los, dan loopt 'ie weer verder. Hou je 'm echter vast en druk je weer op play dan legt 'ie 'm op dat punt stil.
2) Ja gaat precies hetzelfde.
3) Je kan beter gewone audio CD's branden ipv MP3 CD's. Het zoeken op een mp3 cd is irritanter en duurt langer. Als minimum kwaliteit hou ik over het algemeen 192 kbps aan, maar als het even liever 320 kbps.
1) Helder, werkt dus hetzelfde als een TT. Toch nog een vraag, als de plaat te snel loopt rem je bij een TT op de schijf af. Draai ik hier de dial terug of hoe moet ik dat zien ???
2) Check.
3) Hier heb ik nog een vraag over. Converteer ik de files zelf (if so, met welk programma) of geef ik dan in mijn brandprogramma gewoon aan audio cd branden en converteert hij het dan zelf ???

Die mp3's wat ik heb zijn bijna allemaal 320 kbps, dus dat zou geen probleem moeten zijn als hij ze leest. Dat zal ik nog even bij de organisator checken.

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jesh op 30-10-2008 11:36 . Reden: Vraag toegevoegd bij punt 1 voor helderheid... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Jesh schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:33:
[...]

Oke, thanks man... hier heb ik ECHT wat aan. Ik ben als eerste aan de beurt, dus ik ben er vroeg dus ik kan ermee testen. Dat scheelt.

Die "master-tempo" functie, is dat iets wat je aanraadt ???

Ja, klinkt beter, tenzij je gewend bent om harmonisch te mixen. In dat geval uitzetten.

1) Helder, werkt dus hetzelfde als een TT. Toch nog een vraag, als de plaat te snel loopt rem je bij een TT op de schijf af. Draai ik hier de dial terug of hoe moet ik dat zien ???

De rand van het jogwheel is om te benden. Met de klok mee om te versnellen, tegen de klok in om te remmen. Niet bovenop de jogwheel drukken, dat legt de plaat stil

3) Hier heb ik nog een vraag over. Converteer ik de files zelf (if so, met welk programma) of geef ik dan in mijn brandprogramma gewoon aan audio cd branden en converteert hij het dan zelf ???

Een beetje fatsoenlijk brandprogramma kan dat gewoon netjes zelf

Die mp3's wat ik heb zijn bijna allemaal 320 kbps, dus dat zou geen probleem moeten zijn als hij ze leest. Dat zal ik nog even bij de organisator checken.

Beter gewoon audio-cd's, trust me. Met MP3's ben je gewoon kwetsbaarder. Teveel nummers op een cd. Met een kras ben je gelijk propper fucked. Zeker als je gewend bent om met platen te draaien zou ik lekker hooguit 4 nummers per cd zetten. En deze dan herhalen tot de CD vol is, heb je dan een kras, dan staat ie verderop gewoon nog een keer. en voor het gemak zou ik twe kopietjes maken zodat je altijd heen en weer kan mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Geweldig man. Ik ga alles proberen en zal effe een heads up geven hoe een en ander verlopen is. Het is pas 27 december hoor (DNNB X-Mas Edition @ De Nieuwe Nor, Heerlen zie www.nieuwenor.nl) maar ik ben graag van te voren op de hoogte.

Dan ga ik maar eens langzaam de tracks uitzoeken die ik mee ga nemen. Toch nog even hierover, 4 tracks per cd vind ik wel erg weinig. Ik dacht meer aan iets van 8 ofzo.

Nogmaals bedankt. Gaan we toch nog het digitale tijdperk in, hehehehe...

:D

[ Voor 47% gewijzigd door Jesh op 30-10-2008 13:50 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Reind schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:14:
[...]

Over welke lengte hebben we het? Anders kun je namelijk prrrrrrima af met een procab kabeltje e.d. waar een goede plug aan zit, een mooie dikke mantel hebben en ook nog eens een scheet en 2 knikkers kosten. Ik gebruik ze hier zelf ook (zowel in de dj setup als beneden in de hifi set) en heb weinig reden tot klagen.
Het gaat om 4 meter lengte per speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ga morgen bij een stetje SL1200 mkII's kijken die ik voor een leuk prijsje kan overnemen. Kijken hoe die zich verhouden ten opzicht van m'n super-OEM's. Nu ik wat vaker buiten de deur ga draaien is het toch wel prettig omtoch maar gewoon de standaard tafels thuis te hebben.
Als ik m'n super-OEMS een beetje fatsoenlijk verkoop dan kost het me bovendien amper wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sjoewe schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:40:
Kijken hoe die zich verhouden ten opzicht van m'n super-OEM's.
Dat weet je toch al als je al buiten de deur draait? Ik vind de SL's maar fragiel vergeleken met mijn Super-OEM's. Ik heb ooit mijn SL's verkocht voor Acura's namelijk en dat was mijn beste keuze ooit op DJ-gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kijk een scherpe mening :)

Ja maar ik heb nog nooit direct met elkaar kunnen vergelijken. Mijn ervaring tot zo ver is ongeveer zo: de S-OEM's kan je wat lomper mee doen, corrigeren kan wat ruwer, ingooien kan wat non-chalanter. Maar ik vind de 8% pitchfader van de Technics wel weer prettiger pitchen ten opzichte van de 10% op de S-OEM.
Ik moet gewoon iedere keer weer wennen aan de SL's. Dat vind ik ergens vervelend. :)

De tijd zal het leren, ik hou ze allebei nog een weekje naast elkaar aan, en dan beslis ik uiteindelijk welke er blijven. Die Technics ben ik ook weer zo kwijt mocht het me niet zo bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Misschien ga ik t.z.t. toch maar eens een nieuwe cd-speler kopen. Die filmpjes van de pioneer cdj-400 zien er wel erg vet uit. Toch nog een groot prijsverschil met de denon DN-s1200 zeg! De 400 ziet er wel mooier uit, maar qua functies maakt het volgens mij weinig uit. Wat ik vooral mis is een loop functie en die zit op beide spelers en daar kan je leuke trucjes mee uithalen!

Mijn cdj-20's beginnen toch wel een beetje op te raken haha. Alhoewel ze het nog prima doen (helaas krijg je er bijna niks meer voor...)

Ik zie trouwens net dat er allemaal al verhalen/meningen staan met de verschillen tussen deze twee. Zal het eens lezen binnenkort.

Leuk om te zien Reind, dat je site zo groeit. Ik weet nog dat New-line net bestond en André op een gegeven moment ging verbouwen. Begin van het New-line forum nadat het dj forum min of meer gestopt was. De tijd gaat hard :) !

[ Voor 25% gewijzigd door Waypoint op 05-11-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Houd je vast en verklaar me voor gek! :P

Het worden waarschijnlijk Dynaudio AIR15's in plaats van Mackie HR824MKII's. :)

Betekend wel dat ik nog een maand of 3 door ga sparen....maarja.

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 05-11-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb nu 2 daagjes 2 stuks CDJ400's + DJM400 en vind het een gouden combo voor het budget :) Kan het iedereen aanraden. Heb zelf niet voor Denons gekozen omdat ik ze er niet mooi uit vind zien en omdat het geen Pioneer is. Klinkt dom, maar heb ze gekocht om te gaan verhuren en Pioneer ligt gewoon vele malen beter in de markt.

Overigens heb ik n paar keer op CDJ800's en CJ1000's gespeeld en vind de kleinere jog van de 400 juist een voordeel ipv. nadeel. Vind het mixen nog wel moeilijk, maar extreem leuk :)

btw. mastertempo, ik heb em vaker uit dan aan, vind het toch een beetje storend dat sommige beats net niet netjes meer klinken :{

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 05-11-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Cartman! schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:48:
btw. mastertempo, ik heb em vaker uit dan aan, vind het toch een beetje storend dat sommige beats net niet netjes meer klinken :{
Mastertempo is ook vaak nadelig voor je mix. Ik gebruik het ook nauwelijks, tenzij ik zo ver moet pitchen dat de key van het nummer veel te hoog of laag gaat liggen. (Aangezien ik mijn sets altijd tot dezelfde stijl richt heb ik het nooit nodig).

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 06-11-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ok, dan ben ik gelukkig niet de enige die er zo over denkt ;) Vanmiddag echt staan mixen als een koning, echt ontzettend leuk om te doen. Moet alleen nog zorgen dat mn booth wat hoger wordt, heb nu na n minuutje of 15 enorm last van mn nek en schouders omdat alles te laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Kan een chaospad ook stukjes loopen e.d.? Het enige dat ik mis aan mijn cdj-20's is bijv. het loopen wat de cdj 400 en de denon's uiteraard wel kunnen. Dat is wel ontzettend tof, maar het is een duur geintje om daarvoor te upgraden. Mijn UMX 9 is ook niet helemaal 100% meer. Soms valt het linkerkanaal uit van channel 2 en volgens de technische dienst is het dermate duur op te repararen dat dit geen nut meer heeft.

Ik ga ook eens kijken naar een cdj 800 mk1, die zijn 2e hands goed te betalen. Grote voordeel vind ik is dat ze die overal hebben dus dat je er dan al aangewend bent.

Mocht er iets mee zijn dan is die altijd wel te repareren denk ik. Zal er eens overnadenken en rondneuzen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Waypoint op 06-11-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Waypoint schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:08:
Misschien ga ik t.z.t. toch maar eens een nieuwe cd-speler kopen. Die filmpjes van de pioneer cdj-400 zien er wel erg vet uit. Toch nog een groot prijsverschil met de denon DN-s1200 zeg! De 400 ziet er wel mooier uit, maar qua functies maakt het volgens mij weinig uit. Wat ik vooral mis is een loop functie en die zit op beide spelers en daar kan je leuke trucjes mee uithalen!
De S1200 is gewoon een leukere speler vor het geld, punt uit geen discussie over mogelijk. Qua hardware zit de Pioneer beter in elkaar maar de Denon is gewoon veel leuker om mee te pielen, helemaal wanneer je hem aan Traktor hangt en hem als midi controller gaat gebruiken. Ik heb me kostelijk vermaakt met het review exemplaar destijds.
Mijn cdj-20's beginnen toch wel een beetje op te raken haha. Alhoewel ze het nog prima doen (helaas krijg je er bijna niks meer voor...)
Die van mij is destijds van 10 hoog naar beneden gekeild... en zelfs toen had ik nog lol van de spelers (als ik die auto destijds geraakt had die er geparkeerd stond waarschijnlijk iets minder ;) )
Leuk om te zien Reind, dat je site zo groeit. Ik weet nog dat New-line net bestond en André op een gegeven moment ging verbouwen. Begin van het New-line forum nadat het dj forum min of meer gestopt was. De tijd gaat hard :) !
De hele harde groei is er nu wel van af en we blijven steken op zo'n 40 á 450.000 unieke bezoekers per maand. Volgend jaar wil ik er gemiddeld 50.000 per maand hebben (dit jaar al een keer gelukt das dat moet vaker kunnen). Streven is alleen om volgend jaar nou echt eens wat meer reviews te gaan schrijven, sinds ik het aan het begin dit jaar omgedoopt heb tot een officieel bedrijf gaat er tijd in dingen zitten waar ik niet warm voor kan lopen en heb ik zelfs even aan gedacht heb er mee te stoppen omdat het allemaal in privé tijd gerunt word en het gewoon ontzettend veel tijd vreet en ik ook nog een vriendin + kat heb die aandacht nodig hebben ;)

Echter nu alle bijzaken weer helemaal op orde zijn (administratie e.d. sucks) en ik weer om kom in de review gear heb ik er weer helemaal zin in en gaan we voor het eindspurtje en rammen we er nog een shitload aan reviews uit voor het einde van het jaar om vervolgens op de 27ste van December met een bevredigd gevoel op vakantie te kunnen voor 2 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Reind schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 02:36:
[...]

De S1200 is gewoon een leukere speler vor het geld, punt uit geen discussie over mogelijk. Qua hardware zit de Pioneer beter in elkaar maar de Denon is gewoon veel leuker om mee te pielen, helemaal wanneer je hem aan Traktor hangt en hem als midi controller gaat gebruiken. Ik heb me kostelijk vermaakt met het review exemplaar destijds.
Deze reactie en het feit dat ik bij de Denon nog 2/3(?) jaar garantie heb, hebben mij toch doen besluiten om een Denon te kopen en geen Pioneer.
Ik zie nu dat Denon maar 1 jaar garantie geeft, dat vind ik wel erg karig zeg! Zeker voor zo'n duur product. Volgens de vergelijkingen op internet maakt het niet verschil met de MK1 en MK2. Daarom zit ik toch nog een beetje te kijken, voor mijn gevoel is het kwalitatief gewoon nèt even wat beter. Maarja mijn budget houdt wel een beetje op bij 550 en daar kan ik een MK1 nieuw voor krijgen (ongeveer).
[...]
Die van mij is destijds van 10 hoog naar beneden gekeild... en zelfs toen had ik nog lol van de spelers (als ik die auto destijds geraakt had die er geparkeerd stond waarschijnlijk iets minder ;) )
Ik heb ze destijds op advies van Dré gekocht en nog geen moment spijt gehad. Drie cd-spelers is wel tof denk ik, alleen ruimte tekort op mijn umx 9 met mijn pc, dvd speler en xbox er nog op aangesloten haha!
[...]

De hele harde groei is er nu wel van af en we blijven steken op zo'n 40 á 450.000 unieke bezoekers per maand. Volgend jaar wil ik er gemiddeld 50.000 per maand hebben (dit jaar al een keer gelukt das dat moet vaker kunnen). Streven is alleen om volgend jaar nou echt eens wat meer reviews te gaan schrijven, sinds ik het aan het begin dit jaar omgedoopt heb tot een officieel bedrijf gaat er tijd in dingen zitten waar ik niet warm voor kan lopen en heb ik zelfs even aan gedacht heb er mee te stoppen omdat het allemaal in privé tijd gerunt word en het gewoon ontzettend veel tijd vreet en ik ook nog een vriendin + kat heb die aandacht nodig hebben ;)

Echter nu alle bijzaken weer helemaal op orde zijn (administratie e.d. sucks) en ik weer om kom in de review gear heb ik er weer helemaal zin in en gaan we voor het eindspurtje en rammen we er nog een shitload aan reviews uit voor het einde van het jaar om vervolgens op de 27ste van December met een bevredigd gevoel op vakantie te kunnen voor 2 weken ;)
haha ja je hebt het ook goed voor elkaar qua review exemplaren dacht ik zo ;) . Kook je nog steeds dan, want daar staat mij nog iets van bij, of is dit nu je business. Miscchien gaat het mij niks aan hoor, even goede vrienden :) Site ziet er ook goed uit en het is ook merkbaar meer en meer professioneel aan het worden, leuk hoor! Hopelijk wordt het nog groter, mooier en beter :) !

Trouwens, iemand ervaring met discoparadijs? Ik kan daar een Denon bestellen, waarbij zij beweren verlengde garantie (3jaar ipv 1 jaar) te geven. Ik kan mij haast niet voorstellen dat zij dit wel doen en Dré dit niet kan doen. Als het een kleine vage webshop is dan heeft die 3 jaar ook weinig zin, want dan zijn ze misschien al failliet. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Waypoint op 08-11-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nadat 2 vrienden van me (waarvan 1 inmiddels doorgebroken producer) een uur op me in hebben gepraat hebben ze me over kunnen halen om toch maar niet 4000 euro uit te geven aan 2 monitor speakers. :P
Achteraf gezien is het misschien ook wel een banale investering.

Ik heb nu besloten om 2 Dynaudio BM12A's te bestellen met een Studio Konnekt 6 van TC Electronics. :)
De Konnekt 6 is vrij nieuw dus voor de mensen die hem nog niet kennen:

Afbeeldingslocatie: http://www.delamar.de/wp-content/uploads/2008/01/tc_desktop_konnekt_6.jpg

In mijn ogen ideaal om monitors/headphones/mics aan te sturen en hij heeft ook nog een Audio Interface.
(Daarnaast is de kwaliteit van TC Electronics ook nog zeer goed).
Hij is gewoon goedkoper van bijvoorbeeld een Mackie BigKnob terwijl je er feitelijk zelfs meer mee kan.
(1 stereo input minder, maar wel een hoogwaardige Audio Interface).
Dus voor de mensen die ooit een Mackie BigKnob overwegen kan ik zeker aanraden eerst eens naar deze te kijken!

[ Voor 30% gewijzigd door Da_maniaC op 08-11-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

Da_maniaC schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:38:
[...]

Mastertempo is ook vaak nadelig voor je mix. Ik gebruik het ook nauwelijks, tenzij ik zo ver moet pitchen dat de key van het nummer veel te hoog of laag gaat liggen. (Aangezien ik mijn sets altijd tot dezelfde stijl richt heb ik het nooit nodig).
Er zijn situaties waarin master tempo onmisbaar is. Vooral als je acapella's mixt en snel heen en weer moet met de pitch, klinkt het niet als je een acapella dermate moet versnellen of vertragen dat je een knabbel en babbel effect krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Jammer dat dit topic niet zo leeft als anderen. Ik ben er nog steeds niet uit en heb mijn budget ook opgerekt naar de MK2. Da's dan ook wel echt het maximale dat ik wil besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 11:03

flessuh

Set sail for fail!

tja, vind op zich dat er nog heel wat mensen hier zitten, en respect voor de mensen die er geld in gooien, kan een dure hobby zijn he :P

zelf ben ik nu wat aan het "mixen" met software en dat gaat me redelijk af maar eigenlijk durf ik niet echt spul te kopen om es echt wat tijd er aan te besteden, want ja, het blijft een hele investering :X

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Banzaibunny schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:56:
tja, vind op zich dat er nog heel wat mensen hier zitten
...en er komen er iedere keer weer meer bij. Zo ook voor mij: ik ben na het volgen van een cursus bij DJ School in Ransdaal ook geinfecteerd met het DJ virus en heb er een nieuwe hobby bij :D

Na mijn keuze om in te zetten op software + MIDI (vanwege mijn studentenbudget, de aanwezigheid van een prima laptop, een reeds opgebouwde collectie mp3 en het gemak om via Beatport instant aan nieuwe muziek te komen), heb ik nu een Vestax VCI-100 die aan m'n MacBook Pro met daarop Traktor 3 is gekoppeld. Het bevalt me prima, het is natuurlijk verleidelijk om op de BPM counters en auto-sync van Traktor te gaan vertrouwen maar door mijn motivatie om het meteen goed te leren lukt het al aardig om op het gehoor te mixen.

Het enige probleem dat ik ondervind is dat er een beetje vertraging tussen de input op de controller en het geluid zit. Vooral met het scratchen over de eerste beat om de nieuwe plaat er in te gooien merk ik dat, en na het inzetten van een CUE point moet ik altijd pitch benden terwijl ik de druk op de CUE play knop echt wel getimed krijg.

Ik heb nog geen externe geluidskaart omdat ik me daar nog op aan het orienteren ben, maar gebruik een koptelefoon die op de aansluiting van de MacBook Pro zit. Kan dat de vertraging veroorzaken? Anders is het niet echt de moeite waard om een dure geluidskaart te gaan aanschaffen als de vertraging in de MIDI zit. Dan spaar ik liever door voor CD spelers en een aparte mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 117098 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:24:
[...]

...en er komen er iedere keer weer meer bij. Zo ook voor mij: ik ben na het volgen van een cursus bij DJ School in Ransdaal ook geinfecteerd met het DJ virus en heb er een nieuwe hobby bij :D

Na mijn keuze om in te zetten op software + MIDI (vanwege mijn studentenbudget, de aanwezigheid van een prima laptop, een reeds opgebouwde collectie mp3 en het gemak om via Beatport instant aan nieuwe muziek te komen), heb ik nu een Vestax VCI-100 die aan m'n MacBook Pro met daarop Traktor 3 is gekoppeld. Het bevalt me prima, het is natuurlijk verleidelijk om op de BPM counters en auto-sync van Traktor te gaan vertrouwen maar door mijn motivatie om het meteen goed te leren lukt het al aardig om op het gehoor te mixen.

Het enige probleem dat ik ondervind is dat er een beetje vertraging tussen de input op de controller en het geluid zit. Vooral met het scratchen over de eerste beat om de nieuwe plaat er in te gooien merk ik dat, en na het inzetten van een CUE point moet ik altijd pitch benden terwijl ik de druk op de CUE play knop echt wel getimed krijg.

Ik heb nog geen externe geluidskaart omdat ik me daar nog op aan het orienteren ben, maar gebruik een koptelefoon die op de aansluiting van de MacBook Pro zit. Kan dat de vertraging veroorzaken? Anders is het niet echt de moeite waard om een dure geluidskaart te gaan aanschaffen als de vertraging in de MIDI zit. Dan spaar ik liever door voor CD spelers en een aparte mixer.
Heb je de latency in Traktor al omlaag gezet. Die staat standaard op iets van 40ms namelijk. en dat kan makkelijk naar 2.5 of 4ms op je MBP. Delay bij mij was iig miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hij is binnen, hij is binnen! *O*

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/TCElectronics_Konnekt6_11-11-08-th.jpg

TC Electronics, Desktop Konnekt 6; Professional monitor control / Firewire audio interface. :)

PS.
Dynaudio monitors worden vrijdag verzonden als alles mee zit!

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 11-11-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Sjoewe schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:16:
[...]

Heb je de latency in Traktor al omlaag gezet. Die staat standaard op iets van 40ms namelijk. en dat kan makkelijk naar 2.5 of 4ms op je MBP. Delay bij mij was iig miniem.
Bedankt, dat was een goede tip. Het werkt nu perfect. Geen miskoop geweest dus :)

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Heren kenners,

Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de BST Pro 4.5k tafels?
Behoren ook tot de super-oem familie.

Draai nu een paar jaar met de Reloop RP4000's, maar het verschil met "echte" tafels vind ik nu echt te groot worden. Tijd voor een (betaalbare) overstap dus. Logische keus is super-oem, want qua prijs/kwaliteit eindigen ze boven de technics imho.

Nu zie ik dat die BST's de goedkoopste variant is.
Is daar een goede reden voor, of zijn het gewoon prima tafels?
Ik zag enkele leuke 2e hands aanbiedingen namelijk :)
Met de verkoop van mijn RP4000's hoop ik voor weinig geld een mooie stap omhoog te kunnen maken.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Gast1981 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:51:
Met de verkoop van mijn RP4000's hoop ik voor weinig geld een mooie stap omhoog te kunnen maken.
Sjoewe heeft nog twee leuke RP-6000s voor je in de aanbieding? ;)

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Dat is wellicht ook interessant.
Ik ben één en al oor ;)
[edit: you've got mail]

Maar niemand uit ervaring iets te melden over de BST's?
Worden aangeboden incl concorde pro's, dus ben gelijk weer een tijdje klaar dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Gast1981 op 13-11-2008 21:40 ]

• Sjoewe
PM me anders even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Even een crosspost vanaf AboutDJ.nl:

Hé guys, even een berichtje maken met m'n 2e mixtape die ik digitaal gemaakt heb. Is een diep setje geworden, voornamelijk dub techno met klein beetje minimal invloeden. Tracklist spreekt hopelijk voor zich, je kan hem zowel streamen als downloaden, dus je kunt eerst kijken of je d'r uberhaupt wat aan vindt ;)

Tracklist:

01 » Seth Troxler - Love Never Sleeps
02 » Mr. James Barth & A.D. - Above the Skyline
03 » Marko Fürstenberg - In Der Pappelei
04 » Rie - Extraterrestrial (Original Mix)
05 » Marko Fürstenberg - Option22
06 » Marko Fürstenberg - BBT
07 » Appleblim - Over Here (Brendon Moeller Remix)
08 » Jens Zimmermann - Big Mouse in Miami (Original Mix)
09 » Ez A Divat - Deep in the Neitherlands (Sinko Remix)
10 » Monoton - Super Flying

snip

Feedback mag zowel hier als via een comment op de site! En, ook al vond je het misschien niets, laat toch weten als je mixtechnisch nog iets op te merken hebt, thanks!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb géén directe URL geplaatst of iets dergelijks, het is puur de link naar mijn eigen profiel op mijn eigen website. Je moet er de link voor zowel streamen als downloaden snel kunnen vinden, echter hoop ik zo het regelement niet te schaden ;)

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 21-11-2008 07:11 . Reden: linkje geknipt ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik heb weer een nieuwe mix gebouwd. Lekker diep en heeft een psychedelische twist.

In totaal 63 tracks in een mix van krap 3 uur.

Ik heb hiervoor 3 mash-ups/sound collages gemaakt op de PC en 2 stukken met DJ equipment 'live' gemixt.

Dit is de tracklist:
01. Gilles Aubry - Berlin Backyards - 5
02. Minilogue - 2-13 Seconds (Colour & Sound)
03. Shed - Ostrich-Mountain-Square
04. Kangding Ray - A Protest Song
05. Peter Benisch - Part VII
06. Carbon Based Lifeforms - Flyatta Dig
07. Autechre - Further
08. Gas - Gas 1
09. Andy Stott - Peace Of Mind
10. The Black Dog - Beep & Witches Ov
11. Carbon Based Lifeforms - TransmissionIntermission
12. Brian Eno - Matta
13. Pink Floyd - On The Run
14. Time Machines - 2,5-Dimethoxy-4-Ethyl-Amphetamine: (DOET/Hecate)
15. The Future Sound of London - In A State Of Permanent Abyss
16. Deadbeat - Deep Structure
17. Jonas Kopp - Chloe (Camea Remix)
18. Jonas Kopp - Chloe (Michal Ho Remix)
19. Kiko - Hacke, Hacke
20. Qik - Aktress
21. Lega & Maxeen - Base & Paste
22. Mark Henning - Ring Of Fire
23. Boris Brejcha - Fireworker (Phase's Glitch Groove Remix)
24. Ripperton & Alex Attias - The Last Hour (A R Edit)
25. Eric Borgo - Mopti (Pier Bucci And Matthew Styles Remix)
26. The Timewriter - Fairies & Angles & Ridin' On A High
27. Ame - Ojomo
28. The Timewriter - Love Trap
29. Deatbeat - Evaporate
30. Roger Mercader - Reach
31. Atomine Elektrine - Hydrogen 2 Region
32. Gas - Zauberberg 1
33. U.N.K.L.E - Outro (Mandatory)
34. Peter Benisch - Part V
35. Aes Dana - Chernozem (Closing)
36. Androcell - Process Of Unfolding
37. The Infinity Project - Flying
38. Aphex Twin - White Blur 2
39. Aphex Twin - Spots
40. Marco Carola - Highview
41. Paul Kalkbrenner - Peet
42. Joel Mull - In The Light
43. Geatano Pariso - Art 7
44. Adam Beyer & Joel Mull - Remainings II
45. Paul Mac - Raw Basics 5
46. Shlomi Aber - In Theory Yes
47. Guy J - Mikro
48. Adam Beyer & Mathew Jonson - Big Dipper
49. Dj T. - Outbreak (True School Mix)
50. Joel Mull - Altitude
51. Ernesto - Diapason
52. Ernesto - The Same Begin
53. Hertz - Alumnium
54. Kaliber - Kaliber 18 B1
55. Patrick Skoog - Good Machine
56. Beat Galore Friction - Bubble Dancing (Radio Slave Remix)
57. Vince Watson - Innersense (Meaning Of Life)
58. Autechre - Nine
59. Tetsu Inoue - Ring of Power
60. DJ Shadow - Transmission 3
61. Hallucinogen - Gamma Golbins ('Its Turtles All The Way Mix)
62. Carbon Based Lifeforms - Untitled (Hidden Track)
63. Vibrashpere - Ensueño
Als je hem graag wil horen, stuur me dan even een PM, dan geef ik je de URL. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Gast1981 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:51:
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de BST Pro 4.5k tafels?
BST is al pak hem beet een jaar of 1,5 naar de fabrikanten hemel... oftewel failliet. Bedrijf bungelde al een behoorlijke tijd op het randje en toonde eens en te meer maar weer eens aan dat je als "fabrikant" geen lang leven kunt hebben als je zelf niet eens weet wat je verkoopt en er ook dergelijke bedrijfsvoering op na houdt. Daarnaast waren het ook nog eens Fransozen dus dan heb je bij mij hoe dan ook alle schijn al tegen :+

1 van de oud eigenaren is vervolgens koolsound gestart. Om een lang verhaal kort te maken, ik zou naast geen van beide de fabrikanten hun producten dood gevonden willen worden en dat heeft niet eens zozeer wat met het product te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 21-11-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Michali schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:23:
Ik heb weer een nieuwe mix gebouwd. Lekker diep en heeft een psychedelische twist.

In totaal 63 tracks in een mix van krap 3 uur.

Ik heb hiervoor 3 mash-ups/sound collages gemaakt op de PC en 2 stukken met DJ equipment 'live' gemixt.

Dit is de tracklist:

[...]

Als je hem graag wil horen, stuur me dan even een PM, dan geef ik je de URL. :)
Hele toffe mix! Niet alles is mijn stijl, maar het zit goed in elkaar en luistert lekker weg. Sommige nummers staan al in mijn Beatport kratje. Beste stuk: rond 100 minuten en de diepe nummers die daar na komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zo heerlijk gedraaid vanavond O+

Was wel grappig, ik kwam aan met Traktor Scratch, de jongen met wie ik back-2-back stond met Serato. Na heel veel stekkers doorprikken werkte alles vlekkeloos. (de vinyl-pass van mijn multicores in de input van Serato en dan de vinyl-pass van Serato weer terug de mixer in).
Wat wel grappig is dat Traktor zich gewoon calibreert op een Serato plaat maar dan op halve snelheid en bij Serato precies andersom. Kennelijk is het timecodesignaal van Serato precies de helft van Traktor. :D
En ik ben weer een beetje meer in love met m'n Nuo5. Die mocht mee vanavond en zucht wat klinkt dat ding toch lekker live O+

/euforie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op zondag 23 november 2008 @ 05:18:
Zo heerlijk gedraaid vanavond O+

Was wel grappig, ik kwam aan met Traktor Scratch, de jongen met wie ik back-2-back stond met Serato. Na heel veel stekkers doorprikken werkte alles vlekkeloos. (de vinyl-pass van mijn multicores in de input van Serato en dan de vinyl-pass van Serato weer terug de mixer in).
Wat wel grappig is dat Traktor zich gewoon calibreert op een Serato plaat maar dan op halve snelheid en bij Serato precies andersom. Kennelijk is het timecodesignaal van Serato precies de helft van Traktor. :D
En ik ben weer een beetje meer in love met m'n Nuo5. Die mocht mee vanavond en zucht wat klinkt dat ding toch lekker live O+

/euforie :+
Goed te horen Sjoewe!

EN ja, dat van die dubbele resolutie had ik inderdaad wel eens over gehoord. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Inmiddels is mijn 1e cdj 800 een feit. Na een nachtje slapen toch een dubbel gevoel over, dat het toch wel erg veel geld is :+ . Maarja ik wilde graag kwaliteit, iets dat het over een aantal jaar zeker weten nog doet en zonder kinderziektes. En ja, het was ook meer een gevoelskwestie in vergelijking met de Denon.

Wat ik wel raar vindt is het uitzetten; zet je hem dan gewoon op pauze en dan uit? Ik mis namelijk de stopknop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
universal creations schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:52:
[...]

Hele toffe mix! Niet alles is mijn stijl, maar het zit goed in elkaar en luistert lekker weg. Sommige nummers staan al in mijn Beatport kratje. Beste stuk: rond 100 minuten en de diepe nummers die daar na komen.
Thanks! Er komen nogal wat stijlen voorbij, maar er zit wel een bepaalde lijn in. Ik durf zelf niet echt te zeggen wat ik nu het beste stuk vind. Ben eigenlijk over het geheel wel behoorlijk tevreden! :)

Maar dat deel wat je noemt is idd. heel fijn (al zeg ik het zelf). Vanuit een psychedelisch ambient stuk daarvoor opbouwen naar knallende techno.

Ik denk trouwens dat de overgang van deze 2 tracks:

56. Beat Galore Friction - Bubble Dancing (Radio Slave Remix)
57. Vince Watson - Innersense (Meaning Of Life)

mijn persoonlijk record moet zijn (opgenomen dan althans) van langste overgang. Ze lopen iets van 8 minuten lang samen, alsof het 1 track is. En het klinkt echt super wat mij betreft. De tribal beats van de eerste track gemixt met de wat meer melodieuze detroit van de andere track.

[ Voor 24% gewijzigd door Michali op 23-11-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Zo, van mijn kant ook weer even een nieuwe post:

Hi everybody,

Volgende mixtape is vers van de pers. Ditmaal veel meer techhouse tracks erin verwerkt, maakt het allemaal ietsjes sneller en vooral wat energierijker :-)

Zoals ook bij de vorige, je kan zowel streamen als downloaden, en als je het wat vindt, laat even een berichtje achter voor me!

Tracklist
01 » Dave Shokh - Chlam
02 » Ane Brun - Headphone Silence (Henrik Schwarz Remix)
03 » Paronator - Oceanic (Masque Remix)
04 » Daniel Kyo - Steps
05 » Jeff Bennett - Boneback (Terry Lee Brown Junior Remix)
06 » David Guetta & Chris Willis - Tomorrow Can Wait (Sharam Remix)
07 » Johnjon - Meanwhile (Kolletiv Turmstrasse Remix)
08 » Sharam - Get Wild (Original Mix)
09 » Pigon - Cottonwood

Direct Download
PM

Profile en stream
PM

Hope you like it ;-)

@Michali: Zou je mij ook via de DM de download link willen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 21:53
Zo, gisteravond mijn eerste gig gehad hier in het plaatselijke jongerencentrum in het voorprogramma van Grand Jackson (misschien onder jullie bekend van zijn nummer Streets of Fire samen met Don Diablo). Was dus een electro avond. Was niet erg druk in de zaal maar de mensen die er waren hadden er wel zin in en dat scheelt al een flink stuk. :Y) Mijn VCI-100 en Macbook werkte ook soepeltjes de hele set (1.5 uur). Moet ik vaker doen dat draaien voor een publiek, voegt toch heel wat toe. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281578

Met veel interesse lees ik alle info in dit forum en andere fora voor beginnende dj’s. Ik wil ook graag gaan beginnen als dj, maar wil nog niet handenvol met geld gaan uitgeven aan professionele apparatuur. Dat komt vanzelf wel, als je de benodigde skillz krijgt. Misschien heb ik er wel helemaal geen gevoel voor, of om de een of andere reden wordt het niks (Kan me het bijna niet voorstellen).

Ik heb dus besloten om te gaan beginnen met een dj midi controller, op het oog heb ik de M-Audio Torq Xponent en dan icm Traktor Pro. Mocht het zo zijn dat alles lekker gaat, kan ik altijd uitbreiden met de Torq Conectiv en daar CDJ’s op aansluiten. Ik zie het dj-en middels een midi-controller als opstap om te draaien middels CDJ’s.

Graag jullie suggesties/ opmerking/advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Voor gerichte vragen over midi-controllers ben je beter af in dit topic denk ik: Digitale DJ: Midi Controllers :)

Maar over de M-Audio Torq Exponent. Ik vind het zelf een ontzettend onding. Veel te groot voor een controller, teveel knoppen en allemaal op een rare plek. De jogwheels zitten bijvoorbeeld helemaal achteraan het ding. dat is gewoon niet handig etc. Torq zelf vind ik ook echt heel vaag. Bovendien schijnt het ook niet echt lekker te draaien. Tot slot is het ding ook nog eens ontzettend duur.

Als ik jou was zou ik eerder kijken naar de Reloop Digital Jockey IE. Die is aanzienlijk goedkoper, je krijgt Traktor en Attack erbij en het apparaat is veel handzamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

De Torq Xponent is een leuke bak.

Het enige nadeel is dat de software, apps en drivers, nogsteeds niet helemaal optimaal zijn!

Ik heb er een avondje mee mogen spelen, vond het een leuke controller, heel rijk in features, maar doordat hij zeker iets van vijf keer zorgde voor een vastloper van het systeem, blijft deze voor mij buiten beschouwing.
(De vastlopers waren zowel op windows als op mac machines)

Ik zou denk ik toch wat meer kijken naar de wat meer mainstream controllers als de VCI-100 of de Reloop Digital DJ.
Of, je wacht nog heel even op de EKS Otus die deze week zijn verkoop start.
(Over deze laatste ga ik toch ook wel serieus over nadenken, aangezien dit een hele complete controller is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ome Les,

die tip van die EKS Otus is zeker goed, ziet er heel vet uit, maar kan je met 1 dek alles aansturen in Traktor pro. Ik bedoel hier dus 4 decks mee. En heb ik ook niet een aparte mixer nodig ? Uit het filmpje wat ik op de site zag blijkt het niet zo te zijn, maar ik ben een echte newbie dus...

Ik zoek gewoon een midi-controller waar ik mee op de toekomst ben voorbereid en nog belangrijker, hij moet aansluitbaar zijn in een normale dj-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog 1 ding van de EKS, ik mis de cross fader, of heb ik het verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Looz, check de filmpjes die ze gereleased hebben op youtube. Dan kun je het allemaal terugvinden, en ook op een leukere/mooiere manier als dat ik het uit kan leggen.

De mensen van EKS zijn namelijk zo gaaf geweest om een rits filmpjes uit te brengen waarin alles in detail wordt uitgelegd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de filmpjes gezien, al twee keer trouwens :9~ . Het is echt een leip ding !!! Maar ik neem aan dat je met deze controller the cross fader in je software moet gebruiken, is dat niet wat onhandiger. Het lijkt mij veel beter om een fysieke cross-fader te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 281578 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:52:
Ik zoek gewoon een midi-controller waar ik mee op de toekomst ben voorbereid en nog belangrijker, hij moet aansluitbaar zijn in een normale dj-setup.
Bedoel je hiermee dat je apparaten zoals eventuele CD-spelers aan kan sluiten op je midi-controller, om 'm vervolgens als een normale mixer te gebruiken?
Zo ja, dan kan ik je dat ten zeerste afraden. Het is een leuk extra'tje om een beetje mee te spelen, maar een controller legt het echt dik af tegen een beetje fatsoenlijke mixer. :)

Heb je trouwens ook al naar de Vestax VCI300 gekeken? Dat is voorlopig wel de beste high-end controller op de markt. Ik durf wel te stellen dat als je dat ding koopt je eigenlijk gek bent om daarna nog te 'upgraden' naar CDJ's, want dan doe je eigenlijk weer een stap terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Sjoewe,

als ik andere apparatuur ga aansluiten zal ik dit zeker op een aparte mixer doen, lijkt mij wel het beste ook gewoon qua feel. Zoals ik al zei in de eerdere post ik wil gewoon kennis maken met dj-en en kijken of het iets is voor mij is. Voordat ik meer geld ga uitgeven. Ik heb geen moeite met geld uitgeven aan spullen die goed zijn, maar bouw gewoon een zekerheidje voor mezelf in. Na de tip van Ome Les ga ik toch ook serieus naar die EKS.
Maar ik zou er eerst een mooie review van willen zien en zelf willen voelen hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Looz
Wat heb je tot nu toe al gedaan? Niets? Of ookal wat zitten spelen met software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Saturnus, hetgeen wat ik tot nu toe heb gedaan is niet noemens waardig, ben nog bezig met het beatmixen en dat lukt aardig. Maar het is nog niet wat het wezen moet. Ik heb wel zitten spelen met software, maar ik vind het met de muis allemaal maar lastig bedienen, met een controller gaat het allemaal wat simpeler en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Oki. :)
Eerste indruk is namelijk wel handig maar verder ben ik het met je eens; Software only is nep en onmogelijk met het echte spul te vergelijken.
Misschien heb je je keuze voor een controller al gemaakt, maar ik heb hier djDecks + een hardware mixer. Dit werkt ook erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Saturnus : Ik neem aan dat je het dus hebt over twee dj midi controllers met een normale mixer er tussen.

Ik ben me echt aan het orienteren in de dj wereld en lees nu heel veel forums om zoveel mogelijk informatie op te slaan en een zo goed mogelijke keus te maken, hoe ik ga beginnen met dj-en.En ik kom zoveel voor en tegenstanders tegen voor de diverse technieken, die een zegt vinyl is het enige echte de ander zegt weer cdj's is het beste, de ander zegt sinds ik midi controllers gebruik raak ik mijn cdj's niet meer aan.

Ik denk ook niet dat je de verschillende hardware moet vergelijken. Is appels met peren vergelijken.
Techniek blijft zich vernieuwen en dat gebeurt ook in de dj wereld. Je kan het jezelf heel makkelijk maken, gebruik maken van auto-sync en nog veel meer tools, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je creatief met nieuwe technieken omgaat en vernieuwend bezig bent. En dat kan met allerlei technieken, combineren van oud en nieuw. Er zullen altijd mensen zijn die zweren bij 1 van deze technieken (*vinyl/cdj's of midi), is ook niet erg maar wat mij stoort is dat er opmerkingen worden gemaakt zoals "Als je met midi bezig bent, ben je nep", "Draai jij nog met vinyl, leef jij in het stenentijdperk ofzo". Nogmaals het gaat erom hoe je dingen toepast.

Denken jullie nou echt dat bijvoorbeeld een Morillo, altijd alles zelf pitched, nee. Maar daar in tegen, maakt hij wel gebruik van zulke vette loops en effecten en dat is wat hem weer speciaal maakt. Je kan dus pas iemand beoordelen als je 1 of meerdere sets hebt gehoord van een persoon en hebt gezien hoe hij/zij dit doet.

Waarom wil je dj-en of wil je in clubs gaan draaien, je wil mensen jouw sound laten horen. Mensen in extase laten komen door jou muziek en muziekkeus het toepassen van loops, climaxen en effecten. Denk je nou echt dat mensen zich afvragen op de dansvloer, hoe jij dat allemaal doet. Het gaat erom wat komt er de speakers, daar draait het allemaal om. Het belangrijkste is de muziek laten we dat niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 06-05 17:19

Chiron

Moderator Discord
Je moet je totaal niet druk maken om wat anderen roepen in de trant van 'vinyl is passe', 'cd is digitaal en nep' of 'midicontrollers zijn voor kiddo's'.

Zelf ben ik ooit begonnen met 2 draaitafels en 2 cd spelers, vervolgens concentreerde ik me vooral op vinyl (3 decks & fx), en nu heb ik eigenlijk de stap cd's overgeslagen (al kan ik er net zo goed mee overweg als met vinyl, ik heb echter nooit cdj's voor thuis gekocht), en draai ik tegenwoordig digitaal. In het begin vooral met vinyl timecode, maar tegenwoordig bijna uitsluitend met controllers (vci-100 + evo uc33e).

Aan iemand die nu pas komt kijken en wil beginnen met leren mixen zou ik zeggen haal een leuke midicontroller. 2 decks en een mixer, en je kan meteen met wat effectjes spelen in de software. Als je dat met een mixer en 2 (echte) decks wil realiseren ben je een aanzienlijk hoger bedrag kwijt.

Vinyl is inmiddels hard aan het uitsterven, het ene na het andere vinyl winkeltje legt het loodje, distributeurs gaan over de kop, en cd's staan hetzelfde te wachten. Als je kijkt naar de 'pro's', zie je dat het ook steeds meer verschuift naar (semi) live dingen en midi controllers. De mogelijkheden zijn wat dat betreft enorm uitgebreid tegenwoordig, gezien het enorme woud aan midicontrollers en software wat er nu beschikbaar is. Combinaties van dj software gelinked met ableton live zie je nu ook steeds vaker.

De distributie van tracks is ook gigantisch aan het veranderen. Waar je vroeger nog in kratjes met platen moest gaan graven, en mazzel had als je een promo/lakkertje opduikelde die nog maar net uit was en die niemand had, kun je tegenwoordig de nieuwste tracks direct van bijv. beatport af plukken. Cd is dan eigenlijk een overbodige tussenstap geworden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
True. :)

Maar even over dat auto-syncen, als ik je een tip mag geven over als je nu begint: LEER JEZELF BEATMATCHEN! Zet die sync knop nog even uit. Want als je gaat beatmatchen leer je niet alleen twee platen gelijk legen, maar je gaat ook heel nauwkeurig leren luisteren. Waar de frases in een plaat zitten en breaks, etc.
Ik heb het het al een paar keer gezien en gehoord inmiddels, mensen die best een leuk potje kunnen draaien op een controller, maar bar weinig van de opbouw van de muziek weten.

Als je een plaat kan matchen en ingooien op het goeie moment, dan zou ik pas weer gaan auto-syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk en dit is mijn eigen mening, ik ga de auto-sync niet eens aanraken, voor mij is dat dj-en. Ik heb ook heel veel respect voor gasten die vinyl draaien. Geen cue-punten niks alles handmatig. Ik wil echt de art van het dj-en onder de knie krijgen. De enige reden voor mij om met MIDI te gaan beginnen zijn ten eerste de kosten en ten tweede de hoeveelheid muziek die ik al digitaal heb.

Mocht het dj-en in mijn bloed zitten dan komen die cdj's vanzelf don't worry about it.

Nogmaals, ik vind dj's niet nep als ze auto-syncen, maar het respect wat ik voor hun dj-skills heb daalt wel. Of ze moeten het met andere zaken zo omhoog tillen ( climaxen, effecten, eigen loops etc ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik draai op een BCR2000, en heb een dusdanige mapping gemaakt dat ik nog lekker oldskool moet beatmatchen, heerlijk!

Ik merk wel dat het digitaal beatmatchen stukken makkelijker is dan met vinyl. Maarja, ik blijf tenminste nog een beetje in de buurt zitten hiermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

dubbel...
spoiler:
gedverse inlog gebeuren ook!

[ Voor 89% gewijzigd door Ome_Les op 25-11-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zet ik 'm hier ook maar even neer, fleurt de boel weer wat op :)

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08482/booth739.jpg

U ziet:
2x Technics SL1200mk2
Ecler Nuo 5
Native Instruments Traktor Scratch Pro @ Macbook Pro
Korg Nanopad
En het geheel staat op een 'gehackte' IKEA Oppli, met 6 verstelbare poten eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

;) Stiekum zie ik daar ook nog een tweetal RP6000s staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Sjoewe schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:07:
True. :)

Maar even over dat auto-syncen, als ik je een tip mag geven over als je nu begint: LEER JEZELF BEATMATCHEN! Zet die sync knop nog even uit. Want als je gaat beatmatchen leer je niet alleen twee platen gelijk legen, maar je gaat ook heel nauwkeurig leren luisteren. Waar de frases in een plaat zitten en breaks, etc.
Ik heb het het al een paar keer gezien en gehoord inmiddels, mensen die best een leuk potje kunnen draaien op een controller, maar bar weinig van de opbouw van de muziek weten.

Als je een plaat kan matchen en ingooien op het goeie moment, dan zou ik pas weer gaan auto-syncen.
Je slaat de spijker echt op zijn kop. Het kunnen beatmatchen verscherpt je gehoor in dergelijke mate dat imo. echt noodzakelijk is om echt goed te kunnen draaien. Niet dat je beatmatchen dan ook nodig hebt, maar de ervaring en het op een dergelijke manier kunnen beluiteren van wat je draait is echt wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 06-05 17:19

Chiron

Moderator Discord
Leren dj'en bestaat dan ook uit luisteren, luisteren en nog eens luisteren.

Beatmatchen is net als fietsen, als je net begint met mixen is dat het belangrijkste waar je je op moet focussen. Luister, en leer wanneer je een plaat moet versnellen, of afremmen. Wanneer je dat kan met pitchbend, een slinger aan de jog shuttle, of pitchbend knopjes, probeer vervolgens jezelf aan te leren om te corrigeren met uitsluitend een hand op de pitchfader. Als je dat onder de knie hebt kun je met de fader 'benden', en heb je je andere hand vrij om je drankje vast te houden, of iets anders te bedienen ;) Bijkomend voordeel is ook dat het dan geen drol meer uitmaakt of je met vinyl, cd's of een midicontroller mixt, als er maar een pitchfader op zit. Correcties klinken met uitsluitend de pitchfader ook veel subtieler dan wanneer je bijvoorbeeld een pitchbend knopje indrukt, of met je vingers een platter afremt of een zetje geeft. It's all about control :)

Heb je het beatmatchen eenmaal onder de knie, dan komen er andere zaken kijken, zoals toonregeling, platenkeus, arrangement, en eventueel dingen als effecten/samplers. Uiteindelijk is beatmatchen maar een heel klein ding van het geheel van plaatkennis, een goeie mix kunnen maken, en leren omgaan met publiek.

Autosync om 2 plaatjes te mixen vind ik persoonlijk ook te makkelijk, tenzij je 3 of 4 platen tegelijk in een mix hebt draaien en er nog effecten en loops overheen gooit. Dan is het gewoon niet te doen om dat met de hand te blijven syncen, tenzij je echt gruwelijk goed bent.

Zelf moet ik ook niks van de autosync hebben, niet omdat ik het te makkelijk vind, maar omdat mijn persoonlijke ervaring is dat de autosync op sommige momenten gewoon finaal de mist in gaat, ineens +50% pitch erin gooit of 2 maten voor/achter gaat lopen. Dat is niet goed voor de zenuwen :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Anoniem: 281578 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:48:
@Saturnus : Ik neem aan dat je het dus hebt over twee dj midi controllers met een normale mixer er tussen.
Nee. :P
1 hardware mixer en verder software. :)
Voor mij is het ook nog maar het begin hoor, maar MIDI trok mij niet echt, vandaar.

Ik heb het zo ingesteld dat in djDecks speler 1 uitzend over de front van de 5.1 kaart en speler 2 over de rear. Dan plug ik de front in kanaal 1 van de mixer en rear in kanaal 2. Mij bevalt het wel maar een vergelijking met iets anders is natuurlijk onmogelijk.
(Maar met het idee uit Saturnus in "How to Become a DJ deel XV" als uitbreiding ben ik blijkbaar de enige die dat verzint. 8)7 )

@Een-rij-posts-hierboven
Eigenlijk geloof ik niet dat vinyl er binnen nu en 5 jaar al uit ligt. (Niet dat jullie dat zeggen, maar even als mening. :) ) Dat het qua mogelijkheden inmiddels flink achterloopt op CD en MIDI is zeker waar maar hopelijk heeft timecode nog wat ontwikkelingsmogelijkheden. :)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: