Toon posts:

How to become a DJ: Deel XVI Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 52.322 views

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 17:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
How to Become a DJ deel XV
Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij het zestiende deel van de How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Topic op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de twintigduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) + 1.002 (XI) + 999 (XII) + 2.080 (XIII) + 1220 (XIV) + 1378 (XV) = 22.628 posts.

De originele topicstarter leest af en toe mee, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Voorgaande delen en dochterdraadjes
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Dj... deel X
How to Become a DJ... deel XI
How to Become a DJ... deel XII
How to Become a DJ... deel XIII
How to Become a DJ... deel XIV
How to Become a DJ... deel XV
How to become a Producer
How to become an LJ...

Wat doet een DJ nou eigenlijk?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

Wat is beter, CD of vinyl?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

Tegenwoordig zie je in alle clubs wel CD spelers staan, en in sommige clubs zelfs zijn zelfs geen draaitafels meer te vinden, echter is dat nog zeldzaam. Ook veel DJ`s draaien uitsluitend met cd`s. Daarnaast komen veel releases tegenwoordig eerst op CD of als download uit. Echter zijn er nog steeds een hoop tracks alleen op vinyl als full version te verkrijgen zijn. En zijn er ook een hoop DJ`s die zweren bij hun vinyl

Het enigste feit is dat 100 cd`s een stuk lichter zijn dan 100 vinyl platen, en dat sjouwt een stuk makelijker :D

En draaien met MP3 / MIDI dan?
Iets wat echt een opkomst aan het maken is, is het draaien met MP3's en/of het gebruik maken van MIDI apparatuur. Werd dit een paar jaar geleden nog als amateuristisch speelgoed beschouwd word het vandaag de dag door steeds meer grote namen gebruikt om complete livesets te draaien of om tijdens het optreden met een MIDI controller, software op een laptop of PC te bedienen.
Er is dus een scheiding tussen livesets draaien en een liveperformance. Uiteraard zijn er ook veel DJ's die het beide doen.
Het afgelopen jaar is er dan ook door bekende fabrikanten van DJ apparatuur meer aandacht besteed aan deze doelgroep. Er komen apparaten uit welke enkel MIDI ondersteuning hebben maar ook CD-spelers/MP3-spelers welke zowel MIDI ondersteuning hebben als de stand-alone afspeel mogelijkheden. De Denon DN-HS5500 is hier een goed voorbeeld van. Deze kan CD's en MP3's afspelen maar ook in MIDI mode geschakeld worden en gebruikt worden als controller voor een PC of Laptop.
Ook voor de beginnende DJ heeft deze opkomst een voordeel... als je namelijk net met deze hobby begint maar nog niet weet of het wat is, kun je voor een leuke prijs beginnen met een complete dan wel budget MIDI controller. Bijvoorbeeld de Behringer BCD-3000. Dit apparaat is eigenlijk een 2 kanaals mixer, met 2 control surfaces (welke je als 2 draaitafels of 2 cd-spelers moet beschouwen) en een ingebouwde geluidskaart in één apparaat! Deze sluit je dus vervolgens aan op je PC of laptop en je kunt met de bijgeleverde software meteen aan de slag om te gaan mixen!
Een stukje verderop in deze post bij 'Welke apparatuur moet ik nemen' staan een aantal controllers opgesomd als uitgangspunt. Er zijn uiteraard nog veel meer controllers voor allerhande doeleinden en mocht je er na het uitzoeken van de onderstaande controllers niet uitkomen kan je het in dit topic altijd vragen. :)

Op AboutDJ.nl is ook nog een uitgebreide vergelijkingstabel te vinden van een groot aantal midi controllers: AboutDJ

Hoe zit dat nou met Timecode vinyl??
Reind heeft hierover een mooi artikel geschreven op AboutDJ

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Hieronder hebben we wat spul in categorieën gestopt, het is aan te raden, geen ultra budget spul te kopen, dit is vaak weg gegooid geld. Dit betekent niet gelijk dat de duurste het best is, want voor thuis is het vaak overkill. Neemt ook niet weg dat het gewoon verdomd handig is om een 2x een CDJ1000 en DJM800 thuis te hebben staan omdat je ze dan gewoon beter leert gebruiken, helaas is dat niet voor iedereen weggelegd.

Als je eenmaal in clubs draait; investeer dan ook in oordoppen!!! voor tussen de 150 en 200 euro kan je speciale artiesten doppen laten aanmeten, dit voorkomt je een hoop ellende, want je gehoor krijg je nooit meer terug als het eenmaal weg is. De meeste vinden het niet lekker draaien, maar doe ze dan tenminste voor en na het draaien in.

Mixers
Midrange budget(klein): Behringer VMX300, Reloop RMX-30, American Audio Q-D5
Midrange budget(groot):Reloop RMX-40, JB-Systems MX 4, Behringer DJX700
High budget: Dateq XTC/ Allen&Heath Xone:32/42/92 / Vestax PCV-275/ Ecler Evo 5
Clubmixers: Pioneer DJM-600/700/800/ Ecler Evo 4/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (Voor het normale mixwerk)
Low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
High budget: Technics SL-1200, Numark TTX of Super OEM (Reloop RP6000, Synq XTRM en klonen daarvan)

CD-spelers (Enkel)
Low budget: Pioneer CDJ-100
Midrange budget: Denon DN-S1200, Pioneer CDJ-400
High budget:Pioneer CDJ-800, CDJ-1000, Denon DN-HS5500, Numark Axis-8

MIDI Controllers
Low budget: Behringer BCD-3000, Behringer BCF/BCR2000, Hercules DJ Control Steel, Numark Omni Control, Reeloop Digital Jockey
Midrange budget: Denon DN-HC4500, Vestax VCI-100
High budget: Vestax VCI 300, HKS Otus, Denon DN-HS5500, Allen&Heath Xone 4D (of 3D)
Let op! Niet iedere MIDI controller heeft een ingebouwde geluidskaart en van sommige producten zijn zelfs identieke varianten te vinden MET en ZONDER ingebouwde audio interface.

Headphones
Low budget: genoeg spul te koop rond de 25 euro, kan je toch geen miskoop aan begaan
Midrange budget: Stanton DJ Pro 2000, Reloop RH-3500
High budget: Technics RPDH-1200, Sennheiser HD 25, Pioneer HDJ-1000, Allen&Heath: Xone XD-53, Sony MDR-V700

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van DJ2DJ (URL's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens. Lees altijd eerst goed waar je op moet letten, of neem iemand mee die er verstand van heeft.

Hoe kom ik aan de bak als DJ
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden
In de platenzaak, online winkels, 2e hands winkels(ook online) :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net

GoT DJ overzicht :+

GoT Nickname DJ naam StijlenGear
YalopaYalopa • Alles wat naar House ruikt

Ome_LesTekki • Minimal
• Drum & Bass
• Techhouse
• Progressive

Da_maniaCThe Sequenz Pounder • Hardstyle
• Nu-style
The SP's Gear
EmpathyEmpathy • Alle hardere stijlen
• Eclectic
• Trance
Empathy's Gear

SjoeweSjoewe • Techno
• Minimal
• Deep House
Sjoewe's Gear
ChironEner-G • Techno
• Techhouse
• Minimal

KaapKaap • Hardstyle
Kaap's Gear
RavengerMr. J • Electro House
• Tech House
• Minimal
Mr. J's Gear
Cartman!Cartman! • House
• Progressive
• Trance
Cartman!'s Gear

Jouw naam erbij?? PM mij dan.....
Link erbij naar je DJ Gear?? Maak dan een aparte post in dit topic met foto's etc. en mocht de TS deze niet zien laat het dan ook even weten via PM. ;)

Andere DJ fora
DJ2DJ forum
New-Line forum
Licht & Geluid forum
DeeJay Forum
TechHouse
ebeatz.nl
Global Hardstyle Forum
AboutDJ Forum

Platenzaken en MP3 Stores
Offline ;)
Lijst platenzaken in Nederland en België

Online NL:
decksrecords
4 DJ's ONLY
Dancegrooves
Recess Records
Rare Records
Platenshop.nl
vinylshop
MidTown
HouseVinyl

Online UK
Hard To Find Records
DotVinyl
Defected Online store!
Chemical Records
Red Eye Records
Juno
Boomkat
Dubplate.net

Online DE
Decks-Records online vinyl shop
Important Records

Muziek Download sites (legaal)

Beatport
Dance Tunes
JunoDownload
Bleep

DJ Gear
Tone Control
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid
Thomann.de
Bax Shop
RJ Showtechniek

Handige links
About DJ - De DJ Info site van NL :P
Technics Dutch dance charts
Advanced Vinyl Handling
DJ Techtools

Overzicht van artiesten, labels en releases:
Discogs

Beginners guide:
Recess
Howto DJ: Skills, Attitudes and Basic Mixing Techniques
Introduction into DJing and Turntablism

Scratch this sh*t
http://wreck01.bizland.com/skratchtutorial.html

2do:
- finetunen van lijst met apparatuur
- online webshops met MP3 download

Graag een PM sturen voor toevoegingen en aan/opmerkingen op deze TS.

[Voor 214% gewijzigd door Da_maniaC op 16-04-2009 13:10]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Kleine aanpassing aan de startpost:
- Eindelijk een plaatje wat wel werkt. ;)
- Heb een MP3/MIDI verhaaltje toegevoegd.
- MIDI apparatuur opgenomen in de TS.

-- Gereserveerd voor toekomstige updates. --

[Voor 73% gewijzigd door Da_maniaC op 28-12-2008 13:28]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 09:39
Tof, bedankt voor de moeite.

Plaatje ter opfraaiing.
http://i33.tinypic.com/ei73aa.jpg

Ecler Nuo5
2x Technics SL1200mkII
Korg Nanopad
Traktor Scratch

Style: Techno, Minimal en sinds kort ook wat Deep House.

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Da_maniaC schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:23:
Kleine aanpassing aan de startpost:
- Eindelijk een plaatje wat wel werkt. ;)
- Heb een MP3/MIDI verhaaltje toegevoegd.
- MIDI apparatuur opgenomen in de TS.

-- Gereserveerd voor toekomstige updates. --
Hey Gozert, ik ben tekki. ;)

Je mag trouwens ook een de BCR2000 bij het rijtje low end MIDI controllers zetten.
En de EKS Otus in high end.

...:::everybeat.nl

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Oké, heb beide aangepast. ;)

BCR/BCF2000 had ik eerst weggelaten omdat dit vergeleken met de BCD3000 meer producing controllers zijn.
Of live performance, het is maar net hoe je het bekijkt. Maar als we die allemaal in de startpost gaan opnemen word het nogal een waslijst. :)

[Voor 87% gewijzigd door Da_maniaC op 29-12-2008 02:24]

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sjoewe schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:57:
Tof, bedankt voor de moeite.

Plaatje ter opfraaiing.
[afbeelding]

Ecler Nuo5
2x Technics SL1200mkII
Korg Nanopad
Traktor Scratch

Gebruik je die 3de Technics niet om te draaien?

Anoniem: 151099

EZ_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:48:
[...]

die 3e technics lijkt meer op een RP4000 :P

• Sjoewe
EZ_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:48:
[...]

Dat is een Reloop RP6000mk5 en die heb ik inmiddels verkocht (had er twee van). In de tussentijd heb ik lekker met drie decks gedraaid, dat is heel leuk en ging me best goed af, maar het heeft geen prioriteit.
Eerst een setje monitors, en dan maybe nog ooit een SL'tje erbij. ;)

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
haja, nu je het zegt vallen de ronde hoeken en knoppen me op :p

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Thanks! :D
BCR/BCF2000 had ik eerst weggelaten omdat dit vergeleken met de BCD3000 meer producing controllers zijn.
Of live performance, het is maar net hoe je het bekijkt. Maar als we die allemaal in de startpost gaan opnemen word het nogal een waslijst. :)
Kan ik mij wat bij voorstellen.
Misschien dat je voor MIDI beter kunt verwijzen naar DJTechtools en deze vergelijkingstabel op aboutdj.nl

Ik gebruikte mijn BCR op deze manier in Traktor trouwens. (Tegenwoordig wat extraatjes aan toegevoegd)
http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads//2008/07/bcr2000-psychadelic-small.jpg

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn doel van komend jaar: DJM800 + 2 CDJ1000's :)

Nu 2 CDJ400's + DJM400 en is al erg leuk maar t jeukt om met t 'echte profi' spul te pielen :9

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ome_Les schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:18:
[...]

Thanks! :D

[...]

Kan ik mij wat bij voorstellen.
Misschien dat je voor MIDI beter kunt verwijzen naar DJTechtools en deze vergelijkingstabel op aboutdj.nl

Ik gebruikte mijn BCR op deze manier in Traktor trouwens. (Tegenwoordig wat extraatjes aan toegevoegd)
[afbeelding]
Links toegevoegd en nog een DJ toegevoegd aan het lijstje. (Mooi dat dit eindelijk eens gaat groeien). :P

Zelf ben ik de laatste paar weken ook weer zeer actief met muziek bezig. Dit topic draagt daar alleen maar aan bij. :)
Echter omdat ik 2 weken geleden mijn M-Audio Axiom 61 binnen heb gekregen en mijn DAW helemaal afgebouwd/afgeinstalleerd heb ben ik mij erg aan het verdiepen in het programma Logic om te produceren. ;)
Maar misschien dat het binnekort eens tijd word om een nieuw setje op te nemen...

[Voor 21% gewijzigd door Da_maniaC op 29-12-2008 14:08]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nice!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Gasten, nog bedankt voor de tips over het draaien met de CDJ's. Afgelopen zaterdag was het feest en het ging redelijk... was alleen echt wennen als je TT's gewend bent.

Met name het "gevoel" wat ontbreekt kan nog wel eens voor verwarring zorgen. Al met al weer een ervaring rijker... en ik zal er in de toekomst zeker meer gebruik van maken.

Dus nogmaals: thanks.

;)

• Sjoewe
Cartman! schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:46:
Mijn doel van komend jaar: DJM800 + 2 CDJ1000's :)

Nu 2 CDJ400's + DJM400 en is al erg leuk maar t jeukt om met t 'echte profi' spul te pielen :9
Waarom zou je? CDJ1000's kopen als thuis-DJ is echt zonder van je geld.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:09

Empathy

Extreme Audio

Mooie TS! Misschien een idee om bij elke GoT DJ zijn apparatuur erbij te plaatsen? Altijd handig bij vragen, of gewoon om te patsen natuurlijk ;)
Sjoewe schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:27:
[...]

Idd, als je dan persé van je CDJ-400's af wilt, doe dan CDJ-800's. Overall dezelfde functionaliteit, maar scheelt een hoop doekoe ;)

[Voor 53% gewijzigd door Empathy op 29-12-2008 15:29]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Empathy schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:27:
Mooie TS! Misschien een idee om bij elke GoT DJ zijn apparatuur erbij te plaatsen? Altijd handig bij vragen, of gewoon om te patsen natuurlijk ;)
Goed idee idd!
Misschien is het makkelijker als iedereen dan 1 post maakt in dit topic waar foto's en een lijstje in staan van de gear? Dan maak ik bij het DJ lijstje een kolom achter de naam met een link naar die post. :Y)
Sjoewe schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:57:
Ik zie nu de onderste regel van je post pas.... is je DJ-naam ook Sjoewe? Dan voeg ik je toe aan de lijst. ;)

[Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 29-12-2008 18:23]

• Sjoewe
Jup gewoon Sjoewe.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
Sjoewe, had je nog ergens een link naar je laatste mix? Kan die niet meer vinden, maar ben wel eens benieuwd naar wat meer minimal en deep house, waar ik (nog) vrij weinig naar luister.
Doe het zelf ook nog veel te weinig, zo af en toe raak ik hem eens even aan, als ik niet gestoord wordt. Laatste tijd begon ik weer wat meer hardcore te draaien.
Moet alleen nog eens kijken hoe ik mijn set hoger kan plaatsen. Staat nu op mijn bureau en dat is echt wat te laag. Misschien als mijn broer eerders het huis uit is, dat ik een meubel maak in zijn kamer.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Sjoewe
VincentG schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:38:
Sjoewe, had je nog ergens een link naar je laatste mix? Kan die niet meer vinden, maar ben wel eens benieuwd naar wat meer minimal en deep house, waar ik (nog) vrij weinig naar luister.
Doe het zelf ook nog veel te weinig, zo af en toe raak ik hem eens even aan, als ik niet gestoord wordt. Laatste tijd begon ik weer wat meer hardcore te draaien.
Moet alleen nog eens kijken hoe ik mijn set hoger kan plaatsen. Staat nu op mijn bureau en dat is echt wat te laag. Misschien als mijn broer eerders het huis uit is, dat ik een meubel maak in zijn kamer.
Op het AboutDJ-forum staat een link in het mixtapes gedeelte. Ik mag hier geloof ik niet meer linken, dus dan kan je het beste daar even kijken. Maar in die mix is het vooral harde minimal en techno. :)

En wat het meubel betreft, de Karwei heeft deze week de beroemde stellingkast in de aanbieding voor €29,95. Ik ga er zelf ook een halen morgen, mijn huidige meubel is wat te krap vind ik.

[Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 29-12-2008 19:51]

• VincentG
Heb link weer gevonden, thnx.
Hoe hoog is de beruchte meubel van de Gamma? Vind het niet de mooiste, maar goed, voor die prijs. En anders was de Ikea versie een optie, met die twee kasten op pootjes. Maarja, kijk nog wel even. Misschien laat ik het wel op mijn kamer staan en/of verzin ik wat om het te verhogen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Sjoewe
90 centimeter, dus dat is je gear op een meter ongeveer. Ik vind het ding ook niet briljant mooi, maar het is wel een goede basis voor het zelfbouw meubel dat ik komend jaar wil gaan cheffen.
Met een likje verf en een nieuw blad erover is er best wat van te maken.

Ik heb nu een gemodde Ikea Oppli (tvmeubel op poten) maar dat is niet echt stevig en buigt aardig door.
De huidige is 140cm, de dubbele stelling kast maakt 180cm dan kunnen mn monitors en laptop er ook op komen te staan en als ik een keer cd spelers koop passen die ook. :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

IKEA ftw!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Ik heb ook een mixtape gedropt in het aboutdj forum (hier mag het afaik niet), minimal/techno mixje van een uurtje :) Lang niet gedaan trouwens, een mix opnemen. Maar dit was bedoeld als demo voor een feest in een lokaal poppodium, ben benieuwd of er wat uit gaat rollen.

Zelf heb ik een tijdje de beruchte Ikea expedit op zn kant gehad als dj meubel, ging prima met draaitafels er bovenop, en platen in de kast :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:27:
[...]

Ik verhuur de apparatuur ook en heb geld beschikbaar om te investeren dus ja...waarom ook niet dan :) Een CDJ800 vind ik het net niet dan maar dat is persoonlijk.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Goed, een van mijn goede voornemens is om dit jaar mijn dj-(kuch)carrière nieuw leven in te blazen. Dit, na een aantal goede gigs in 2008, die eigenlijk meer het gevolg waren van het uit de brand helpen van een oude vriend.

Als ik er mee door wil gaan wil ik echter wel de overstap van vinyl naar mp3 maken. Mijn vraag: wie heeft er ervaring met het spul van DJ-Tech? Bijvoorbeeld de i-Mix Reload. Ik heb hier op de Cebit even mee gespeeld en het viel me niet tegen. Ten opzichte van grootmachten als Behringer, Vestax en Hercules is het misschien erg el cheapo, maar als het doet wat ik wil kan me dat weinig boeien. Wat wil ik? Dat het feilloos werkt met Traktor DJ Studio 3. Een van de dingen die ik me afvraag is of ik de effecten, eq's en loops van Traktor kan toewijzen aan de knoppen van de i-Mix of dat ik me dan toch moet wenden tot de sneltoetsen die ik nu heb geconfigureerd op mijn laptop.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik zou Behringer en Hercules geen 'grootmachten' noemen enkel dan dat ze vergeleken met een merk als DJ Tech misschien net wat langer ervaring hebben met het bouwen van MIDI controllers en wat meer naamsbekendheid. (De fabriek(en) van Behringer even daargelaten dan.... :+).
De kwaliteit zal in dat segment denk ik ook zeker niet ver van elkaar af liggen.

Zelf heb ik al een aantal controllers geprobeerd en gehad, maar ben zelf blijven steken bij de HS5500.
Dit is zeker geen budget optie, maar ik wilde dan ook gewoon kwalitatief een zeer goede DJ CD/MP3 speler met als leuke bijkomstigheid (op de toekomst gericht) de MIDI mogelijkheden.

Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk de Vestax VCI-100 een van de fijnere en kwalitatief betere controllers vond. De jogwheels werken in mijn ogen vrij accuraat en lekker praktisch.
Mijn enige kritiekpunt waren de nogal kleine Play/Pause en Cue knoppen.
Grappige bijkomstigheid vond ik wel dat afhankelijk van je schoenen of de ondergrond waar je staat, je soms een schokje kan voelen telkens als je de touch sensitive jogwheel vast pakte. (Vergelijkbaar met lichte statische electriciteit).

Als je de mogelijkheid had zou ik echter de controller zeker een keer ergens uit gaan proberen! Als je namelijk definitief over gaat op MIDI controllers is het misschien jammer als je straks serieus aan de gang gaat en voor 100 euro meer misschien een controller had kunnen kopen welke vele malen fijner in gebruik was.

[Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 01-01-2009 23:08]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Die VCI-100 had ik gezien en idd, aantrekkelijk speelgoed. Ik ben alleen bang dat de prijs ertoe gaat leiden dat ik de aanschaf lang ga uitstellen. Met de sneltoetsen van Traktor kom ik al een heel eind moet ik zeggen, dus eigenlijk zoek ik meer een aanvulling, met bijbehorende prijs. Probleem is alleen dat ik al zoveel shit ben tegengekomen op plekken dat ik het liefste wel zoveel mogelijk in eigen hand wil houden. De overstap op laptop + controller is wat dat betreft een lastige. Uiteraard moet je dan voor het kwalitatief beste spul gaan, maar ja, budget speelt ook een rol.

• Sjoewe
Het enige dat je je moet bedenken is dat in deze sector goedkoop vaak duurkoop is. En dat je hierbij ook nog een geluidskaart moet hebben die meerdere kanalen tegelijk kan aansturen. Ander heb je geen PFL-kanaal.

• BarôZZa
  • Laatst online: 10:07
Allereerst even vermelden dat ik mezelf niet zie als een DJ oid. Gewoon een studentje die het leuk leek om wat met een MIDI controller te spelen.

http://aboutdj.nl/images/stories/reviews/reloop_digijock_6.jpg

Heb deze week een Reloop Digital Jockey besteld voor iets minder dan 250 euro(thank you Conrad 10% kortingsactie ;) ). Volgens de review behoort het samen met de VCI-100 tot de betere midicontrollertjes(iig beter dan de Numark Total Control, de Behringers en de Herculesjes). De VCI-100 was hardwarematig wat beter, de RDJ bleek weer leuker te zijn met meer functies. Zelf zou ik wel liever voor de VCI-100 zijn gegaan, maar dat ding was pakweg 200 euro duurder.

Heb niet de interface versie gehaald aangezien deze nergens op voorraad was en ik geen zin had om te wachten. Dus een Numark IO boxje gehaald.

Ik ben iig benieuwd naar hoe het is :)

Voor de rest nog een koptelefoon en 2 budget monitors gehaald. Totale schade ligt rond de 500 euro.

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58
Zo ff posten staat deze ook weer in me hottopics.
Vraagje waarom vallen de DJ's iedere keer uit de openingspost. Iedere nieuw topic moet ik weer melden dat ik draai :). Mis een hoop namen die ik eerder wel tegenkwam.

deel XIII bijvoorbeeld mooie lange lijst

[Voor 9% gewijzigd door Quinie op 05-01-2009 18:28]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Quinie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:27:
Vraagje waarom vallen de DJ's iedere keer uit de openingspost. Iedere nieuw topic moet ik weer melden dat ik draai :). Mis een hoop namen die ik eerder wel tegenkwam.

Ik volg dit topic pas actief sinds het vorige thread en ben deze keer 'verantwoordelijk' voor de start post.
Het huidige lijstje met DJ's bevalt me echter wel, want het is wel up-to-date in die zin dat deze mensen het topic ook nog actief volgen. :)
En zoals er staat... wil je erbij.. zet hier ff een post neer of stuur me een PM met de gegevens. :)

Ook een aparte post in dit topic met daarin je DJ Gear is zoals Empathy voorstelde een leuk idee.
Echter heeft hij zelf nog steeds niet gereageerd helaas.

PS.
Hottopic is wel echt een gave applicatie voor mensen die veel forummen. Ik ben er destijds alleen vanaf gestapt omdat het niet werkte op PHPBB forums (niet alles is MyReact ;)).
Werken deze nog steeds niet?

[Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 05-01-2009 20:22]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sjonge jonge die Traktor Scratch platen schieten ook niet op...weet iemand hoe lang dat duurt? 3-4 dagen staat er op die site... :/

• Sjoewe
Saturnus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:42:
Sjonge jonge die Traktor Scratch platen schieten ook niet op...weet iemand hoe lang dat duurt? 3-4 dagen staat er op die site... :/
Ik heb een keer een vervangende plaat gekregen omdat er speling op zat en die was er binnen een week.

• Saturnus
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:53:
[...]

Ik heb een keer een vervangende plaat gekregen omdat er speling op zat en die was er binnen een week.
Hmm ok.
Ik had de 24e besteld en betaald en ja er zitten wat feestdagen tussen en ook weekenden, misschien dat het daardoor érg ongelukig uitkomt maar dan mag ik hopen dat het er toch zeker voor overmorgen is...

• Chiron

Chiron

Quinie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:27:

idd, viel me ook al op :)

Volgens mij stond ik ook ooit in die lijst. Ik draai techno/techhouse/minimal en alternative dance :)

Heb zondagavond even de tracklist bij m'n mnml/techno mix op aboutdj gepost, mag die hier wel worden gepost of is dat ook tegen de regels?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Chiron schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:34:
[...]

Volgens mij stond ik ook ooit in die lijst. Ik draai techno/techhouse/minimal en alternative dance :)

Heb zondagavond even de tracklist bij m'n mnml/techno mix op aboutdj gepost, mag die hier wel worden gepost of is dat ook tegen de regels?
Volgens mij mag je wel een tracklist neerplempen, en ook refereren naar wat meer info, maar niet naar de mix zelf?
(Begrijp de policy ook niet helemaal meer. :? )

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Chiron schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:34:
[...]

Als je ook in de lijst wil zet dan even je DJ naam bij je post of zeg iig dat het anders dezelfde naam is als je GoT nickname...dat is wat duidelijker. ;)

• Chiron

Chiron

Ahzo, mijn 'dj naam' is Ener-G (mijn oude GoT naam, en zo kun je me oa. ook op partyflock vinden). Al gebruik ik die naam voornamelijk voor de technodingetjes, en eigenlijk niet eens zo heel serieus. Heb ook wat feestjes gedraaid onder mn eigen naam (Rene G), en 'Ener-G' is in een dronken bui een keer omgedraaid en verbasterd tot 'Ener-G'.
Ik ben niet zo van de fancy dj namen eigenlijk :)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik vind Ener-G anders zeer leuk bedacht als je zelf Rene G. heet. :P

Heb je toegevoegd op de lijst. ;)

• Saturnus
  • Niet online
De Traktor Scratch platen zijn net binnen. :)

Tot nu toe is latency inderdaad een flink probleem. (Over USB)

Het zal wel niet weg te tweaken zijn dus dan zometeen maar even de enige ASIO input op de X-Fi aan de tand voelen.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Zojuist even een zeer klein setje gedraaid omdat ik eindelijk alles heb aangesloten en wat netter op 1 plek heb staan nu. :)
Tracklist:

Intractable One - Play the Games
Miss Tess-X - Ravestar (Original Mix)
Tommy Impakt & Andy Zeta - It's Nas Yo! (Bells & Rolls Remix)
Noisecontrollers - Hocus Pocus
Project One - Rate Reducer

Playtime: 20:26
Geintresseerden, DM voor een DL Link. ;)

[Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 06-01-2009 19:30]

• Saturnus
  • Niet online
Aargh helaas...voorlopig de keuze uit of 1 deck via Timecode + 1 hardware deck of software deck OF 2 hardware decks of 2 software decks.

Ervaringen:
Over de X-Fi line in speelt de muziek 8% te langzaam af.
Over de line in van RealTek onboard speelt het op goed tempo af, teveel lag en ook de kwaliteit van het scratchen is crap.
X-Fi op ASIO geeft een goed resultaat. Lag is veel en veel minder en ook de kwaliteit komt erg dicht bij het origineel. Toch heeft het nog een beetje een raar gevoel...misschien dat het achterhoofd toch in de gaten heeft dat er lag is (de onvoorkombare of de toch aanwezige?). De latency staat op 5ms ingesteld nu.

Nog even de settings:
http://i39.tinypic.com/14bovpi.png

http://i43.tinypic.com/vzu5co.png
(Negeer deck B )

[Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 06-01-2009 20:55]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Onvoorkombare lag? Met een hedendaagse computer en een low latency audio interface is er zo ver ik weet geen merkbare lag meer.
(Kijk ook naar mensen die gewoon beat juggling doen met dit soort setups).

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Voor je Realtek kan ik ASIO4All aanraden. ;)

(Een aardige, gratis, tussen oplossing)

Anoniem: 208469

Is je signal strenght niet wat te zwak? Als ik hier met DjDecks vanop 'Low' draai dan gaat dat zeker niet zo goed. Kun je nergens je signaal versterken?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 208469 op 06-01-2009 22:12. Reden: *moet beter lezen!]

• Saturnus
  • Niet online
@Da_maniaC
Het kan ook alleen een gevoel zijn he...het is nog even testen en experimenteren.

@Ome_Les
Die had ik ookal even snel getest, maar zolang de lag niet verdwijnt is er nog niet veel leuks aan. Misschien specifieke settings daarvoor nodig?

@Ge-Force
Zelf vond ik dat ook vrij apart. Over USB haal ik bijv. wel die allerbeste waarde. (Weet niet meer hoe ze dat noemen.)
Versterken zou djDecks zelf mogelijk kunnen doen. Het signaal komt al vanaf een line-out af in plaats van phono dus wat dat betreft zit het wel ok.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hoeveel lag had je dan met de ASIO4ALL drivers?

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Da_maniaC schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:02:
[...]

Ook een aparte post in dit topic met daarin je DJ Gear is zoals Empathy voorstelde een leuk idee.
Echter heeft hij zelf nog steeds niet gereageerd helaas.
Excuses, druk op het werk, blablabla.. ;)
Helaas heb ik zelf geen tijd om zo'n post in elkaar te schroeven, dus als iemand zich geroepen voelt..?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Empathy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:26:
[...]

Excuses, druk op het werk, blablabla.. ;)
Helaas heb ik zelf geen tijd om zo'n post in elkaar te schroeven, dus als iemand zich geroepen voelt..?
Dus je komt zelf met een idee om foto's te posten maar post vervolgens geen foto's van je eigen gear? ;)

Ik heb het alleen over het posten van je foto's... als je naar de TS kijkt zie je bijvoorbeeld dat bij Sjoewe al een linkje naar zijn gear staat. (Post van hem in dit topic).

De mijne moet ik ook nog ff posten, maar zat eigenlijk te wachten tot andere mensen van het lijstje zouden volgen. :P

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Leuk topic :)

[Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 11-01-2009 00:57]

• Sjoewe
Mooi meubel heb je staan. Sowieso mooie setup als geheel. Die Rane mixers zie je in Europa ook eigenlijk amper, hoe ben je erbij gekomen om die te kopen?

• Niet online
Whehe, ooit een keer Grandmaster Flesh bezig gezien op deze mixer

http://www.rane.com/dj/flashmin.jpg

En ik was verkocht moet ik zeggen, dus toen besloten de mixer te kopen
echter was het té prijzig in nederland, dus een beetje zonder rekening te
houden met de importkosten etc de mixer geïmporteerd. Nooit spijt van
gehad moet ik zeggen, wat een ding, en alsnog gewoon 150 euro goedkoper
weten te krijgen dan hier in Nederland.

En de meubel die ik heb? Erg handig ja, alles wat ik verder nodig heb, zat
eerst naar iets sefour-achtigs te kijken, toen vond ik deze. :)

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Da_maniaC schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:03:
[...]

Dus je komt zelf met een idee om foto's te posten maar post vervolgens geen foto's van je eigen gear? ;)

Ik heb het alleen over het posten van je foto's... als je naar de TS kijkt zie je bijvoorbeeld dat bij Sjoewe al een linkje naar zijn gear staat. (Post van hem in dit topic).

De mijne moet ik ook nog ff posten, maar zat eigenlijk te wachten tot andere mensen van het lijstje zouden volgen. :P
Ah, op die fiets. Heb nog geen foto van m'n nieuwe gear, komt eraan :)
Anoniem: 286128 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:12:
Whehe, ooit een keer Grandmaster Flesh bezig gezien op deze mixer

[knip]
Een mixer met zo'n naam MOET natuurlijk wel goed zijn ;)

[Voor 17% gewijzigd door Empathy op 07-01-2009 13:24]

• Saturnus
  • Niet online
Ome_Les schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:02:
Hoeveel lag had je dan met de ASIO4ALL drivers?
Sorry ik had je reactie niet helemaal door.

ASIO4ALL gebruiken en dan de line in van RealTek en de line in van Creative werkt zo slecht nog niet, maar de uitgaande signalen krijg ik niet over 2 verschillende uitgangen naar buiten zodat ze op het zelfde kanaal van de mixer binnenkomen dus dan kan je niet eens mixen.
'RealTek in' staan aan in ASIO4ALL. 'RealTek out' staan uit in ASIO4ALL. Creative is volledig actief.
In djDecks kies ik dan bij input1 ASIO4ALL 0/1 ofzo. En voor input2 ASIO4ALL 2/3.
De ouput van player1 gaat over ASIO4ALL 0/1. En voor player2 kan ik dan kiezen uit 2/3 of 4/5 of 6/7. (Eventueel meer opties mogelijk als je bijvoorbeeld RealTek out wel aanzet.)

Maar...er komt gewoon geen geluid uit, in welke jack ik die stekker die in het 2e kanaal van de mixer eindigt ook plug.

Dus samengevat:
RealTek line in werkt en eindigt ook met muziek.
Creative line in werkt ook, maar daar kan ik geen juist output vinden. (Geen van allen werkt.)

[Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 07-01-2009 13:28]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Anoniem: 286128 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:00:
Hupppaa, ik had dit nog maar half gelezen, zag dat er nog niet zo'n topic was, maar is alweer gesloten.

Grrr

Post hier jouw DJ-equipment
Ik had je thread gezien ja. :)
Mag ik vragen waar je die mixer hebt gekocht? Een vriend van me wil precies dezelfde kopen en is er stad en land voor afgeweest maar kan hem echt nergens vinden! :P

En zoals teacher in je topic daar zei idd.... gewoon lekker dit topic bijhouden. Je kan hier al je vragen, ervaringen en commentaar kwijt zolang het maar met DJing te maken heeft. :P

Ik zal de startpost nog even wijzigen met een opmerking omtrend het plaatsen van foto's van je DJ Gear... maak een aparte post in dit topic met de foto's en wat commentaar (van wat er op de foto's te zien is oid) en dan kan ik je in de startpost opnemen (vermeld je GoT nickname, DJ-naam en de stijlen die je draait). ;)

Anoniem: 281578

Mede DJ's met jullie adviezen heb ik een Vestax VCI-100 gekocht en het beatmatchen lukt me nu al aardig. Echter wil ik toch gaan mixen op een externe mixer en langzaam aan toch ook cdj's gaan kopen. Ik heb mijn oog laten vallen op een Korg Zero 4, heb gezien dat deze mixer ook heel veel midi mogelijkheden heeft. Maar nu mijn vraag:

Kan ik de mijn Vestax VCI-100 alleen gebruiken voor MIDI, dus Traktor Pro bedienen en de met de Korg mixen mar ook Traktor bedienen en dan bedoel ik alleen de effecten.

• Sjoewe
Anoniem: 281578 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 02:22:
Mede DJ's met jullie adviezen heb ik een Vestax VCI-100 gekocht en het beatmatchen lukt me nu al aardig. Echter wil ik toch gaan mixen op een externe mixer en langzaam aan toch ook cdj's gaan kopen. Ik heb mijn oog laten vallen op een Korg Zero 4, heb gezien dat deze mixer ook heel veel midi mogelijkheden heeft. Maar nu mijn vraag:

Kan ik de mijn Vestax VCI-100 alleen gebruiken voor MIDI, dus Traktor Pro bedienen en de met de Korg mixen mar ook Traktor bedienen en dan bedoel ik alleen de effecten.
Wat je zegt kan. Maar ik ik vraag me af waarom je dat zo zou doen. Als je het bij MIDI houdt kan je ook voor een kwart van het geld klaar zijn.
Ik zal m'n boute mening maar even geven, maar ik denk dat een Korg Zero 4 is te ingewikkeld voor een beginnende DJ. Het is ontworpen voor de veeleisende dj die zowel live performances als dj sets uit een apparaat wil halen. Als je aan de CDJ's wilt, spaar dat bedrag dan gewoon in een keer bij elkaar en koop de complete set. Hou tot die tijd lekker je VCI100. Ik durf mn hand in het vuur te steken dat je daar nog wel meer uit kan halen dan je nu voor elkaar krijgt ;)

Anoniem: 281578

@ Sjoewe, ik ben het wel met je mening eens, maar ik wil toch ook wel gaan produceren te zijner tijd. Het gaat erom dat ik nu iets koop met toekomst mogelijkheden. Ik kan nu een simpele mixer kopen, maar ben ik daar geholpen mee. Ik moet ook zeggen dat ik em voor een heel laag bedrag kan kopen, dus is het zo ie zo geen weggegooit geld. Alleen ff een vraag als ik met de mixer ook Traktor wil bedienen heb ik dan cdj's nodig icm tijdcode cd's, of kan ik met de mixer ook tracks inladen starten etc ?

• VincentG
Haal zelf ook nog niet zo veel uit TS. Draai dan ook veel te weinig.
Wil me wel eens meer verdiepen in TS, om te zien wat een beetje DJ nou echt meer kan.
Luister de laatste tijd geregeld electro en dan sta ik er wel eens van te kijken hoe makkelijk ze soms muziek aanpassen (loops en effecten etc). Ben al blij als het beatmatchen een beetje lukt.
Een midicontroller lijkt me dan wel prettig om wat meer uit TS te halen, aangezien ik nu niet op de meest efficiente manier nieuwe tracks klaar zet of kan zetten en dan gebruik ik de vele loop/effect mogelijkheden nog niet eens.
Nou ben ik zelf niet zo een enorme effectenfan en gebruik ik de effecten op mijn mixer niet zo veel, maar denk dat ik veel meer kan als ik wat meer tijd in het draaien besteed en meer uit TS haal.
Anderzijds, omdat ik zo weinig draai ga ik mezelf niet gelijk opnieuw flink in de kosten hijsen met bijv. de aanschaf van een midicontroller.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Nickbn
  • Laatst online: 30-05 15:03

Nickbn

Betrokken

ik zit zelf ook te twijfelen aan een timecode oplossing, echter als ik dit nu lees heb ik geen zin in al dat geklooi met die instellingen. Is er hier iemand bij wie het allemaal vlekkeloos verloopt? zoja welke hard / software gebruiken jullie?

• Sjoewe
Nickbn schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:32:
ik zit zelf ook te twijfelen aan een timecode oplossing, echter als ik dit nu lees heb ik geen zin in al dat geklooi met die instellingen. Is er hier iemand bij wie het allemaal vlekkeloos verloopt? zoja welke hard / software gebruiken jullie?
Ik gebruik nu bijna een jaar het Traktor Scratch pakket en ik ben eigenlijjk nog geen enkel probleem tegengekomen. Behalve dan een foutje in een van de meegeleverde tijdcode platen en dat is keurig binnen 5 werkdagen opgelost.

• Saturnus
  • Niet online
@Nickbn
Die problemen die je leest die ik heb komen omdat ik het werkend probeer te krijgen zonder alle 'systeemeisen' in huis te hebben. Wanneer dat wel zo zou zijn weet ik zeker dat ik het perfect werkend heb in no time.

Als iemand trouwens nog een idee heeft om die deck2/player2 over een andere uitgang te krijgen dan waarover deck1/player1 al gaat...graag. :)

[Voor 24% gewijzigd door Saturnus op 10-01-2009 12:23]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik denk dat je toch echt een andere audio interface zal moeten hebben. :)

Wat ik op een oude laptop trouwens wel een keer voor elkaar heb gekregen met traktor dat is Mono signalen over 1 stereo kabel te sturen, dus Left=Deck 1 en Right=Deck 2. :)

Je moet dan wel ff 2 verloopkabeltjes kopen van 1x RCA female naar 2 x RCA male en dan kun je met een standaard audio interface draaien, echter heb je dan wel mono geluid.

Als ik in jouw schoenen had gestaan was ik dus een audio interface gaan kopen... maar wellicht eentje die veelzijdig is? (Mocht je hem dan ooit ergens anders voor willen gebruiken dan kan dat).

Kijk bijvoorbeeld eens naar de ESI Maya44 USB, prima interface...zelfs als je ooit wat mocht willen gaan producen thuis.

Zelf heb ik een tijd geleden een enkele Denon DN-HS5500 gekocht... deze kan stand alone cd's en mp3's afspelen maar ook in MIDI mode geschakeld worden waarna het apparaat in windows word herkend zowel als MIDI controller en als 2 stereo kanaals audio interface. :)
Duur geintje, maar ik heb hem ook gekocht als DJ deck (met straks nog een tweede erbij) en mocht ik dan ooit wat gaan doen met MIDI heb ik die mogelijkheden ook.

• Niet online
Nickbn schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:32:
Ik heb helaas zelf geen Serator Scratch, maar mijn mixer Rane Empath, is er wel uitermate geschikt voor, dus ik heb laatst de mogelijkheid gehad dit te testen met een Serato-systeem van een naaste buur. Ik moet zeggen: Prima systeem. Maar in mijn stijl, harde dnb / hardcore, heb je vaak geen goede bit-rating voor de goede oude meuk. Dus ik probeerde laatst wat spul te rippen, maar dat is eerlijk niet echt een succes. Kijk voor het nieuw released spul is het wel oké, maar ik hou het eerlijk gezegd liever bij vinyl nu. Ik neem er liever nog een cdj1000 of een extra TT bij. Overigens gebruikte ik een laptop van Acer, een redelijk ding qua processor/geheugen, dus dat zit ook wel goed.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Bij deze mijn DJ-Booth :Y) :

Daglicht:

In het donker:

Mixer: Ecler Evo 4
Deck: Denon DN-HS5500 (2de komt medio 2009, hopelijk na een price-drop).
Headphone: Allen&Heath Xone XD-53

Wat recente aanwinsten:

Monitors: 2x Dynaudio BM12A
Monitor Control / Audio Interface: TC Electronic Desktop Konnekt 6

MIDI Keyboard: M-Audio Axiom 61 (Semi weighted, velocity pads etc)

Planning:
In de nabije toekomst moet er dus nog een tweede HS5500 komen samen met een DJ Coffin bovenop de 2 flightcases die je nu ziet.
De flightcases ben ik hier en daar nog aan het aanpassen; ik wil er waarschijnlijk nog koeling in maken en wat kabel aansluitingen zodat alles lekker modulair en verplaatsbaar blijft.
Aan apparatuur zit er nog niet veel in:
- Een zelfgebouwde DAW om te produceren (Codegen 4U 19" rackmount case, Asus P5B Deluxe, C2D E6600, 2GB 800 MHz DDR2 OCZ Platinum, XFX 8600GT, 2x WD Caviar Green Power 500 GB RAID1).
Op deze DAW draait zowel MacOSX (voor Logic) als Windows XP Prof SP3. :)
- Een Behringer EP2500 versterker (Deze zat op mijn oude speakers aangesloten maar een leuk versterkertje is altijd handig).

[Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 28-06-2009 13:09]

• Niet online
Mijne ook maar even hier dan:

Zie hier:

http://img387.imageshack.us/img387/6246/32510964wg6.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/7076/32510951np7.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/3366/32510932hz7.jpg

U ziet:
  • 2x SL1210's
  • Rane Empath GMF mixer
  • 2x Shure Whitelabel
  • NAD versterker en voorsterker
  • NAD boxen
  • PIONEER HDJ1000
Wat U niet ziet:
  • Macbook pro (beetje proberen te producen)
  • Acer laptop (omzetten en bewerken muziek)
  • Soundmodded Gameboy met LSDJ-cartridge
Toekomst?

Ben nu bezig een laptop-stand voor op deze 'tafel' te kopen/vinden waardoor ik mijn laptop niet steeds op de grond hoef te zetten, tevens een afweging makende of ik een 3e aansluiting ga gebruiken voor een CDJ400/800/1000 (?) of een extra Turntable met (misschien) een Rane Serato Scratch systeem.

Ohja en een mooie kast maken voor me inmiddels steeds groeiende aantal dozen met platen, zijn nu al zo'n tig bananendozen vol, +- 700 rec's en zakken vol ouwe mixtapes en cassettes.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 11-01-2009 13:20]

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als we dan toch gaan patsen,

http://www.aboutdj.nl/diversen/reinddjset.jpg

Men ziet,

1 - Ecler EVO5
2 - Pioneer CDJ800's
1 - Pioneer HDJ-2000
2 - pc's, 1 normale workstation + 1 macbook voor on the road
1 - Traktor Scratch Pro
1 - Syrincs M3-220 monitor set

Wat ziet men niet,

2 - hoerig roze SL1200's (iedereen wel bekend zo niet klikkerdeklik)
1 - Sennheiser HD25
1 - Korg nano pad midi controller
1 - Ecler Nuo 5

En waarom ziet men dat niet...? Omdat het in de doos staat :+

En dan is de vinyl collectie nog niet eens ter sprake gekomen van zo'n kleine 7000 stuks ;) (waar ik overigens nog geen 1000ste meer van gebruik aangezien ik helemaal over ben op midi en tijdcode cd)

[Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 11-01-2009 01:17]

iRacing profiel

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
* Tsunami kwijlt maar even ;)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Patsen? ;)
Da_maniaC schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:23 in de start post:
Link erbij naar je DJ Gear?? Maak dan een aparte post in dit topic met foto's etc. en mocht de TS deze niet zien laat het dan ook even weten via PM. ;)

• Saturnus
  • Niet online
Da_maniaC schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:40:
Ik denk dat je toch echt een andere audio interface zal moeten hebben. :)

Wat ik op een oude laptop trouwens wel een keer voor elkaar heb gekregen met traktor dat is Mono signalen over 1 stereo kabel te sturen, dus Left=Deck 1 en Right=Deck 2. :)

Je moet dan wel ff 2 verloopkabeltjes kopen van 1x RCA female naar 2 x RCA male en dan kun je met een standaard audio interface draaien, echter heb je dan wel mono geluid.

Als ik in jouw schoenen had gestaan was ik dus een audio interface gaan kopen... maar wellicht eentje die veelzijdig is? (Mocht je hem dan ooit ergens anders voor willen gebruiken dan kan dat).

Kijk bijvoorbeeld eens naar de ESI Maya44 USB, prima interface...zelfs als je ooit wat mocht willen gaan producen thuis.
Absoluut waar. De prijs viel mij echter tegen om eerlijk te zijn. Ik had rond de 50 euro verwacht maar het zit toch even rond de 90 euro. Goed...je zal dan ook wel een perfect werkend systeem kunnen bouwen daarmee, dat is dan wel waar.
Het valt even samen met het feit dat ik ook nog een headphone moet kopen want een converter schuif ik niet meer in de grote jack uitgang. (Topje laatste afgebroken --> nachtmerrie.)

Nu iedereen toch bezig is...

- Numark DXM09 (CF-mod)
- 2x Stanton T.90USB
En de EP-630 oordoppen hangen tegenwoordig na een el cheapo versterker achter de master vanwege het converter/plug verhaal.

Op dit moment staan ze niet meer in battle opstelling. Stukje stabieler nu, maar ongelooflijk ruimte tekort.

Betere foto's misschien later.

• Niet online
_/-\o_

Leuk topic nu :D

kwijl kwijl hehe

• Saturnus
  • Niet online
En tering zeg...dan heeft Stanton er van die stof hoesen bij gedaan (die ook van stof zijn...maarja) en dan ligt er tóch nog een lading stof over die tafels heen... :S

Wow...USB (vanuit de draaitafels) time code kan dus toch...qua latency is het wel gigantisch close naar echte ASIO nu...
Flink getweaked met ASIO4ALL.
To fix:
- Veel noise.
- Een bepaald stukje track neemt op de echte vinyl een halve draai. Met time code is dit zeker de helft daarvan waardoor de scratch precisie flink inzakt.
- Player2 niet op kanaal1 laten uit komen.

[Voor 54% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2009 14:23]

Anoniem: 257404

Ik kan die Pioneer HDJ maar niet vinden. Waar staat ie ? :P

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ook hier maar even:

Iemand trouwens wel eens last gehad van de zogeheten "Drive not ready" pop up onder Windows Vista?
http://www.elektronikmusik.org/error.jpg

Die dus.

Mocht je deze hebben, is het heel simpel te verhelpen door het uitschakelen van je Floppy Drive in Windows, of misschien nog beter, het uitschakelen van je Floppy Drive in je BIOS instellingen.

Deze kan nog wel eens voorkomen als je Traktor Pro op je eigen gebouwde desktopje runt en geen floppy station hebt.

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

http://tweakers.net/ext/f/l961aRYs4fTXBPmfaXuWrHI2/full.jpg

Een brakke foto van mijn set-up. Te zien is:

- Synq XTRM-1
- Gemini UMX-7
- Ortofon O-One
- Traktor Scratch Pro
- Akai MPD-24

In de nabije toekomst ga ik m'n trouwe mixer vervangen door ééntje uit de Ecler familie..
En nette afwerking is voor mietjes :P

[Voor 18% gewijzigd door Empathy op 12-01-2009 10:47]

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 14:15

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Da_maniaC schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:59:
Bij deze mijn DJ-Booth :Y) :

Daglicht:
[afbeelding]

In het donker:
[afbeelding]

Mixer: Ecler Evo 4
Deck: Denon DN-HS5500 (2de komt medio 2009, hopelijk na een price-drop).
Headphone: Allen&Heath Xone XD-53

Wat recente aanwinsten:

[afbeelding]
Monitors: 2x Dynaudio BM12A
Monitor Control / Audio Interface: TC Electronic Desktop Konnekt 6

[afbeelding]
MIDI Keyboard: M-Audio Axiom 61 (Semi weighted, velocity pads etc)

Planning:
In de nabije toekomst moet er dus nog een tweede HS5500 komen samen met een DJ Coffin bovenop de 2 flightcases die je nu ziet.
De flightcases ben ik hier en daar nog aan het aanpassen; ik wil er waarschijnlijk nog koeling in maken en wat kabel aansluitingen zodat alles lekker modulair en verplaatsbaar blijft.
Aan apparatuur zit er nog niet veel in:
- Een zelfgebouwde DAW om te produceren (Codegen 4U 19" rackmount case, Asus P5B Deluxe, C2D E6600, 2GB 800 MHz DDR2 OCZ Platinum, XFX 8600GT, 2x WD Caviar Green Power 500 GB RAID1).
Op deze DAW draait zowel MacOSX (voor Logic) als Windows XP Prof SP3. :)
- Een Behringer EP2500 versterker (Deze zat op mijn oude speakers aangesloten maar een leuk versterkertje is altijd handig).
EVO4 :9~ _/-\o_

Wat zou ik dat ding graag willen hebben zeg.

"Oooh Jeroen!"

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Links geupdate bij de TS. :Y)
Kaap schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:05:
[...]

EVO4 :9~ _/-\o_

Wat zou ik dat ding graag willen hebben zeg.
Ik ben er echt nog iedere dag dolgelukkig mee en dat al sinds Augustus. :P
Hij heeft voor mij echt alles wat ik zoek in een mixer, wat ik alleen jammer vind is dat Ecler niet gewoon de Firmware van de effectenbak open heeft gehouden zodat je zelf nog VSTs toe kan voegen.
(Waarschijnlijk vrezen ze dan voor de verkoopcijfers van de Evo5).

[Voor 53% gewijzigd door Da_maniaC op 12-01-2009 14:51]

• Sjoewe
Da_maniaC schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:49:
[...]

[...]

Hij heeft voor mij echt alles wat ik zoek in een mixer, wat ik alleen jammer vind is dat Ecler niet gewoon de Firmware van de effectenbak open heeft gehouden zodat je zelf nog VSTs toe kan voegen.
Wat zou dat briljant zijn. De Glitch vst direct als effect op je mixer kunnen gebruiken :9

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Oh noez, de oncontroleerbare dBlue Glitch! :p

• Sjoewe
Ome_Les schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:07:
Oh noez, de oncontroleerbare dBlue Glitch! :p
Oncontroleerbaar, ik persoonlijk vind 'm anders behoorlijk goed in te stellen, zeker als je 'm gaat verlijken met de effecten op je mixer. Ik zou echt verdomde graag een retrigger-effect hebben. Ik loop nu maar een beetje te kutten met de filtered echo op m'n Nuo5. Maar dat blijft toch in weze een delay, die met wat gekut kan laten klinken als een retrigger.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hij is best in te stellen, alleen niet met de controle die ik zou willen, het is een beetje een persoonlijk iets deze keer. ;)

• Saturnus
  • Niet online
Weet iemand nog een leuke beats/break vinyl waar ook lekker mee te scratchen valt? (voor beginners :P)?

• R2D2
  • Niet online
wat ik alleen jammer vind is dat Ecler niet gewoon de Firmware van de effectenbak open heeft gehouden zodat je zelf nog VSTs toe kan voegen.
Dat kan ik ook niet op mijn EVO5 hoor, sterker nog jij zou in de basis meer moeten kunnen met je effecten dan ik kan met de EVO5. Ik heb namelijk maar 1 effect unit waarin ik 2 effecten moet layeren, jij hebt 2 effect units die je onafhankelijk van elkaar van elkaar kunt gebruiken maar ook over elkaar heen kunt leggen terwijl je wel de controle houd over beide effect units.

Het enige wat wel kan op de EVO5 is effecten combineren en vervolgens opslaan als een apart effect maarja er zitten er standaard al 62 in dus of je daar nou behoefte aan hebt ;)

iRacing profiel

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Reind schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:38:
[...]

Dat kan ik ook niet op mijn EVO5 hoor, sterker nog jij zou in de basis meer moeten kunnen met je effecten dan ik kan met de EVO5. Ik heb namelijk maar 1 effect unit waarin ik 2 effecten moet layeren, jij hebt 2 effect units die je onafhankelijk van elkaar van elkaar kunt gebruiken maar ook over elkaar heen kunt leggen terwijl je wel de controle houd over beide effect units.

Het enige wat wel kan op de EVO5 is effecten combineren en vervolgens opslaan als een apart effect maarja er zitten er standaard al 62 in dus of je daar nou behoefte aan hebt ;)
Ah, interessant om te horen. Was het enkel de Nuo 5 dan waar effecten aangepast konden worden?
Ik dacht dat de Evo 5 dit ook kon. Dan mis ik dus nog minder op mijn Evo 4. :Y)
Enige wat dan nog jammer blijft is dat ik de cut-time op de sampler niet korter kan zetten dan 1/8 (1/16 en 1/32 was mooi geweest om nog heftigere breaks te maken....).
Ik heb dit ook bij Ecler op de forums aangegeven maar helaas lijken ze niet zo te zijn als bij Denon waarbij iedere firmware aangepast word naar wensen van de gebruikers (Wat echt een mooie service is vind ik persoonlijk).

• Sjoewe
De Evo5 staat toch wel hoog op m'n een 'erg-graag-keer-serieus-mee-draaien-lijstje', samen met de Xone:92.
De gast waarvan ik m'n Nuo5 kocht had 'm omgeruild voor een Evo5. Toen heel even mee mogen prutsen. Blijft toch wel een wow-momentje. :)

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Die Evo4 staat erg hoog op mijn verlanglijstje.. M'n ouwe trouwe UMX-7 is wel een keer aan vervanging toe ;)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:45
Misschien een ontzettende noobvraag/probleem
Ik heb 2 redelijk elcheapo draaitafels, te weten de Citronic Pd-1
Nu zijn ze niet meer bedoelt om te mixen, want ik heb dat nooit met deze draaitafels onder controle gekregen.
Effin: Nu wil ik ze gaan gebruiken om mijn vinyl de digitaliseren, dit levert het volgende probleem op.
Als de arm heen en weer beweegt omdat je plaat niet helemaal recht is, hoor je een soort van ge"clunk" e.d. (en dan niet omdat je naald tegen je plaat aan botst)
Hoe is dat op te lossen?
Heb al verschillende gewichten erop gezet, en eraf gehaald, maar het geluid blijft hetzelfde.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

[...]

[...]

Ik ben mijn Ecler Nuo 3 alweer beu, nog geen jaar oud zelfs. Wil iets met een effectbak. Maar hoe of wat zie ik nog wel, ik ben er nog niet achter hoe een sampler of alleen effectbak in een mengpaneel te herkennen. Sampler heb ik echt niet nodig, dus wil daar niet voor betalen ook. Tis nog te vroeg maybe. 30 januari pas weer voor het eerst draaien in een tent, meteen feestje met Evil Activities, Tha Playah en nog wat lokale luitjes. Had pauze van 10 jaar :+

Heb nu zon stalen rek van de gamma, 33,-. Stevig, stabiel en de juist werkhoogte voor mij. Lang genoeg om 3 SL1200's en mijn Nuo 3 op kwijt te kunnen. Heb zelfs nog centimeter of 20 over mocht er een bredere mixer komen. Erg tevreden over. Alleen de standaard houten planken die je erbij krijgt zijn smerig. Ga die denk ik nog keer beplakken met traanplaat.

"Oooh Jeroen!"

• R2D2
  • Niet online
Da_maniaC schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:46:
[...]

Ah, interessant om te horen. Was het enkel de Nuo 5 dan waar effecten aangepast konden worden?
Ik kan in de basis net zoveel in de effecten aanpassen als op een Nuo5 maar net als op een Nuo5 doe je dat nooit. Het enige wat ik op mijn EVO5 in heb gesteld bij de effecten zijn de standaard parameters wanneer een effect word gekozen (dus filter staat in dat geval op 50/50% en een delay op 1/1 en 0%).

Het probleem met effecten is dat ze niet zo heel erg lang leuk zijn, na een half jaar gebruik je nog maar een handje vol van de effecten ;)

Wat betreft het luisteren naar de gebruikers, dat doet Ecler wel maar het ligt er maar net aan wie die gebruiker is ;) (ik heb namelijk al heel wat wensen door gegeven bij de EVO5 en tot op heden is zeker 90% ervan doorgevoerd ;) ).

Wat ik nu graag zou zien op de EVO5 is dat ik op het scherm kan zien of een functie actief is of niet, normaal zie je dat door middel van een led op een controller maar die zitten niet op de EVO5, een actieve functie zou ik dus graag rood gemarkeerd zien op het display.

iRacing profiel

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Kaap schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:14:
[...]

Ik ben mijn Ecler Nuo 3 alweer beu, nog geen jaar oud zelfs. Wil iets met een effectbak. Maar hoe of wat zie ik nog wel, ik ben er nog niet achter hoe een sampler of alleen effectbak in een mengpaneel te herkennen. Sampler heb ik echt niet nodig, dus wil daar niet voor betalen ook. Tis nog te vroeg maybe. 30 januari pas weer voor het eerst draaien in een tent, meteen feestje met Evil Activities, Tha Playah en nog wat lokale luitjes. Had pauze van 10 jaar :+

Heb nu zon stalen rek van de gamma, 33,-. Stevig, stabiel en de juist werkhoogte voor mij. Lang genoeg om 3 SL1200's en mijn Nuo 3 op kwijt te kunnen. Heb zelfs nog centimeter of 20 over mocht er een bredere mixer komen. Erg tevreden over. Alleen de standaard houten planken die je erbij krijgt zijn smerig. Ga die denk ik nog keer beplakken met traanplaat.
Draaien op hetzelfde evenement als Evil Activities? Ruig man! :)
Ik hoop het komende jaar een keer te mogen draaien in de Small Room van 013 tijdens Euphoria.
(Line-up is altijd erg, erg goed als je van hardstyle houd... Noisecontrollers, Project One, Tuneboy, B-front etc).

Ik kan de Evo4 wel echt aanbevelen als je een nieuwe mixer zoekt met effecten en al helemaal als je ook al een Ecler hebt gehad (want dan wil je waarschijnlijk niet meer terug :P).
Alles doet het hem gewoon bij deze mixers vind ik... de build quality, de grotere knoppen.
Het is mijn tweede lange ervaring met een Ecler, echter was de eerste ervaring met de MAC series, maar omdat deze Evo4 digitaal is heb ik echt het gevoel dat hij lang mee zal gaan. :Y)
Of er moet echt wat innovatiefs gaan gebeuren op de mixer markt.
(Betere MIDI functies op de mixer hoeft voor mij niet want dat gebruik ik gewoon niet ivm stand-alone snelheid/betrouwbaarheid, een vd weinige dingen die anders kunnen zijn zelf aanpasbare effecten units en de mogelijkheid om echt alle curves aan te passen zoals bij de EVO5 maar ik heb zelf die behoefte nog nooit gehad).
Reind schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:53:
[...]

Ik kan in de basis net zoveel in de effecten aanpassen als op een Nuo5 maar net als op een Nuo5 doe je dat nooit. Het enige wat ik op mijn EVO5 in heb gesteld bij de effecten zijn de standaard parameters wanneer een effect word gekozen (dus filter staat in dat geval op 50/50% en een delay op 1/1 en 0%).

Het probleem met effecten is dat ze niet zo heel erg lang leuk zijn, na een half jaar gebruik je nog maar een handje vol van de effecten ;)

Wat betreft het luisteren naar de gebruikers, dat doet Ecler wel maar het ligt er maar net aan wie die gebruiker is ;) (ik heb namelijk al heel wat wensen door gegeven bij de EVO5 en tot op heden is zeker 90% ervan doorgevoerd ;) ).

Wat ik nu graag zou zien op de EVO5 is dat ik op het scherm kan zien of een functie actief is of niet, normaal zie je dat door middel van een led op een controller maar die zitten niet op de EVO5, een actieve functie zou ik dus graag rood gemarkeerd zien op het display.
Bedankt voor de info.
Vreemd dat er geen enkele Nuo/Evo is met aanpassings mogelijkheden aan de effecten unit, ik zou
zweren dat ik ergens had gelezen dat deze VSTs kon draaien. (Zal wel een of ander oud gerucht zijn geweest).
Als het goed is kan ik op mijn EVO4 ook standaardinstellingen voor de effecten instellen en moet dit binnenkort ook echt eens doen. Heb al een keer voor de gein door het optie menu lopen neuzen maar kwam er zonder handleiding niet meteen aan uit. (Dat is normaal gesproken wel zo bij mij... :P).

Ik gebruik zelf ook maar een handje vol effecten inderdaad, vooral de filters, bitcrusher en de vocoder zijn leuk om zelf wat breaks in de muziek te maken. (En de filters zeer praktisch voor het mixen).

Wat betreft het luisteren naar gebruikers... dat zal zeer zeker liggen aan de contactpersoon.
Maar wat ik meer bedoelde is dat er op de Denon forums zeer actief met klanten om word gesprongen.
Ik weet dat ze grotendeels te woord gestaan worden door Silvio (die jij zo graag mag ;)) maar op dit punt vind ik Denon echt geweldig. (Heb al een stuk of 3 features aangevraagd; 2 daarvan zitten al in de firmware en de 3de komt in de volgende).

[Voor 47% gewijzigd door Da_maniaC op 13-01-2009 15:00]

• R2D2
  • Niet online
Da_maniaC schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:50:
[...]
door Silvio (die jij zo graag mag ;))
En komende vrijdag gaat ie waarschijnlijk een nog grotere hekel aan me krijgen aangezien ik donderdag de producten al op het bureau heb staan die vrijdag pas gepresenteerd worden op de NAMM (nieuwe tabletop cd speler + mixer).

Het enige jammere is dat ik vrijdag om 18:00 pas de zaak online mag gooien maarrrrrrr dan hebben we al wel de eerste exclusieve high resolutie pics welke niet van de fabrikant af komen en een hands on ervaring.

iRacing profiel

• Chiron

Chiron

Pff momenteel zit ik hard in dubio of ik m'n Vestax VCI-100 weg ga doen, het ding staat ultiem strak bij m'n macbook pro, en draait ook vet relaxed, maar ik maak er te weinig gebruik van.. heb uberhaupt weinig tijd om te dj'en, en ik heb ook nog m'n timecode vinyl systeem met djdecks en serato..

Momenteel ontbreekt het me uberhaupt een beetje aan motivatie om plaatjes uit te zoeken en te draaien, ik weet niet of dit een tijdelijk dipje is of dat het echt tijd is om wat anders te gaan doen..

keuzes keuzes

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Reind schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:18:
[...]

En komende vrijdag gaat ie waarschijnlijk een nog grotere hekel aan me krijgen aangezien ik donderdag de producten al op het bureau heb staan die vrijdag pas gepresenteerd worden op de NAMM (nieuwe tabletop cd speler + mixer).

Het enige jammere is dat ik vrijdag om 18:00 pas de zaak online mag gooien maarrrrrrr dan hebben we al wel de eerste exclusieve high resolutie pics welke niet van de fabrikant af komen en een hands on ervaring.
Nieuwe tabletop.... ik ben benieuwd. :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

[b][message=31342185,noline][..]
Momenteel ontbreekt het me uberhaupt een beetje aan motivatie om plaatjes uit te zoeken en te draaien, ik weet niet of dit een tijdelijk dipje is of dat het echt tijd is om wat anders te gaan doen..

keuzes keuzes
Tijdelijk dipje als je het mij vraagt. ;)

Gewoon nog ff vasthouden, dan komt het vanzelf wel goed... (Tja, of ook naar je BCR grijpen als je gaat draaien. :') )

• BarôZZa
  • Laatst online: 10:07
Chiron schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:46:
Pff momenteel zit ik hard in dubio of ik m'n Vestax VCI-100 weg ga doen, het ding staat ultiem strak bij m'n macbook pro, en draait ook vet relaxed, maar ik maak er te weinig gebruik van.. heb uberhaupt weinig tijd om te dj'en, en ik heb ook nog m'n timecode vinyl systeem met djdecks en serato..

keuzes keuzes
Volgens mij is de VCI-100 echt zo'n apparaatje waar je spijt van krijgt als je die voor een paar euro wegdoet. Prachtding.

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:28:
De Evo5 staat toch wel hoog op m'n een 'erg-graag-keer-serieus-mee-draaien-lijstje'
Zie hem nu pas staan maar mocht je daar een keer behoefte aan hebben kom je maar een keer een middagje langs hoor. Neem je gewoon je eigen macbook ff mee kun je de template in laden en daarna gewoon lekker met je eigen muziek aan kloten.

iRacing profiel

• Sjoewe
Reind schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:05:
[...]

Zie hem nu pas staan maar mocht je daar een keer behoefte aan hebben kom je maar een keer een middagje langs hoor. Neem je gewoon je eigen macbook ff mee kun je de template in laden en daarna gewoon lekker met je eigen muziek aan kloten.
Puick plan. Als ik terug ben uit Val Thorens ( 8-) ) dan kom ik er zeker even op terug. :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Maar eens pics van mijn setup online gegooid.

U ziet:

Technics SL1200 MK2
Technics SL1200 MK2
Technics SL1210 MK2
Technics RP-DH1200
Ecler Nuo 3
Gamma meubel van 33.- :+

En me nieuwe UDG tassie

"Oooh Jeroen!"

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Wat blijft die Nuo serie van Ecler toch lekker om te zien!

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee