How to become a DJ: Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 54.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 13:09
Bram goede tip, ga gelijk ff kijken op beatport.

Nog goede suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik 'pak' vaak de "CD Pool Tech/House" cd's mee. Zo zijn er nog een paar van zulke gesponsorde promo compilaties (weet t ff niet uit mn hoofd verder). Dan kom je vaak wel interessante dingen tegen, op Beatport of Juno zoek ik dan naar andere mixen van die tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
bram1984 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:53:
[...]

Ik vind altijd de meeste toffe shit door charts bij te houden van artiesten.

Dat favorietlijstje helpt me niet genoeg, aangezien veel artiesten vaak producties hebben die totaal niet op elkaar lijken. Neem bijv.Paul Ritch. De ene keer zit er een lekkere rollende tribal sound in z'n tracks, en de andere keer is het minimaal gepruttel.
Yep, charts check ik ook vaak :) Zitten vaak wel juweeltjes tussen verstopt :)

Even iets anders, ik zit met de firewire out van mn Korg Zero4 te klooien omdat ik zo wil recorden op mn laptop (geen audio in aansluiting, vandaar). Nu heb ik gelezen dat je die dingen kunt regelen met Zero Edit, alleen werkt die Zero Edit tool niet zo lijkt het, ik krijg een Zero8 te zien ipv een Zero4 en ik weet ook niet hoe ik er dingen mee kan veranderen. Iemand tips?

[ Voor 25% gewijzigd door ravenger op 30-07-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hmmm, ik kwam ineens een kortingscode tegen voor Bax à 7,5%. >:)

Heb dus maar 2 DN-S3700's besteld + HQ ProCAB kabels. :P
Hopelijk Zaterdag al binnen. *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 30-07-2009 19:12 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nice, gefeliciteerd man!

Ik kan mij niet voorstellen dat die tegen gaan vallen! :D

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kun je code nog even delen met de rest misschien? :) Had ik moeten weten...net een DJM700 binnen van New Line. Hoewel ik wel erg tevreden ben over New Line is 7.5% een hoop knaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Code was FEARFM.
Deze zou volgens de pagina waar ik het las werken tot 30 Juni, maar hij deed het nog (dus mssn dat het 30 Juli had moeten zijn). :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:40

StM

De fearfm code werkt al jaren, echter is het normaal maar 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07

13art

Moderator Mobile
Heb zelf de CDJ-1000's maar ben ook wel benieuwd hoe de Denon's draaien. Misschien leuk om een keer een soort van meeting te organiseren waar er met verschillende apparatuur gespeeld kan worden???

Wel apart dat de Denon Digital DJ Vloot bijna net zo duur is als mijn complete CDJ-1000's plus DJM-800 setje (weliswaar gekocht met de lage pond en nog 250 pond extra korting).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Bij Bax-shop is ie standaard zo'n 50 euro goedkoper (de gehele vloot). Maar Denon vraagt op het moment wel de hoofdprijs voor hun mixer. :) (En gelijk hebben ze, want het is een erg veelbelovend apparaat).

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 31-07-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bedankt voor de fearfm code, is nu "nog" maar 5% idd maar toch mooi :)

[ Voor 64% gewijzigd door Cartman! op 31-07-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 11:48

-_D_-

Polsbandje

-_D_- schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:05:
Help, paniek! Mijn Stanton 3.13 CD-speler is stuk :'( Of nou ja, hij vertoont nogal kuren :P

Als ik een CD draai dan valt soms ineens het geluid weg, stopt de speler met spelen, gaat het display op blanco (display is nog wel verlicht maar alle tekst is weg), en leest de speler de CD opnieuw in, waarna ik opnieuw kan beginnen. Soms is dit na enkele seconden, soms na 3 nummers. Ik vermoed niet dat het aan de CD's ligt daar hij het met versgebrande CD's ook doet, en eveneens met originele CD's.

Misschien kan het een power supply iets zijn. Ik heb de speler al losgehaald van een stekkerblok waar vrij veel in zat, en nu staan alleen 2 CD-spelers en een mixer op dat blok. Dat zou niet te veel moeten zijn lijkt me. Daarnaast heeft de speler het een tijd wel gewoon goed gedaan.

Kleine kanttekening is dat er een knopje ietwat raar in de behuizing is gaan zitten, en dat die knop niet meer kan reageert als ik hem indruk (het is de << knop, dus terugspoelen).

Specs:
Stanton 3.13 CD-spelers (laatste firmware met scratchfunctie)
Reloop IQ2 USB Mixer

Iemand ideeën?
Ik heb nu toch maar even de CD-speler op een los stopcontact aangesloten, en hij lijkt het nu gewoon te doen :? Het kan toch niet zijn dat een mixer en 2 CD-spelers teveel is voor 1 stopcontact? Of kan het aan het stekkerblok liggen, het was wel een goedkoop ding namelijk.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dat zou niet kloppen met je klachtomschrijving.
Op het moment dat de aanvoer of aansluiting niet toereikend is, zou de zaak overbelasten en uitvallen (wanneer het stekkerblok hier tegen beveiligd is).
Dan nog, zijn 2 CD-spelers en een mixer helemaal geen grootverbruikers dus is het vrijwel onmogelijk dat dit voor problemen zorgt.

Je hebt nu alleen wel de unit op een andere plek aangesloten of een keer verschoven denk ik? (Omdat je zegt dat hij nu op een ander stopcontact zit?).
Grappig dat hij nu weer werkt ja, maar dat zou wel kloppen met mijn theorie aangezien ik eerder denk dat er ergens een los contact op de print zit. (Waardoor de unit helemaal uitvalt en de backlighting toevallig niet).
Nu heb je hem een keer verplaatst en komt het niet voor totdat je er weer een keer mee gaat draaien en aan de unit zit of totdat hij wat warmer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 11:48

-_D_-

Polsbandje

Da_maniaC schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:57:
Dat zou niet kloppen met je klachtomschrijving.
Op het moment dat de aanvoer of aansluiting niet toereikend is, zou de zaak overbelasten en uitvallen (wanneer het stekkerblok hier tegen beveiligd is).
Dan nog, zijn 2 CD-spelers en een mixer helemaal geen grootverbruikers dus is het vrijwel onmogelijk dat dit voor problemen zorgt.
En toch is het zo :) New Line raadde me ook al aan om de CD-speler op een ander stekkerblokblok/stopcontact te zetten, en dat werkt nu gewoon :)

Overigens klopt het wel enigszins met de klachtomschrijving, want de speler doet echt een soort reset. Dus wat dat betreft kan het wel met de stroomtoevoer te maken hebben.
Je hebt nu alleen wel de unit op een andere plek aangesloten of een keer verschoven denk ik? (Omdat je zegt dat hij nu op een ander stopcontact zit?).
Nope, heb de speler niet aangeraakt :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Tijd voor wat hardware upgrades, sinds de hele set van mij binnenkort op de TU/e in alle volle glorie te horen is...

* Stoney3K is erg blij met zijn splinternieuwe XLR naar Speakon verloopje :)

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Gigs/3c2a921e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/Gigs/ba862a7b.jpg

1100W per kant in 4 ohm, 1U hoog, nog geen 6kg zwaar, en wordt bijna niet warm. Whee!

Binnenkort nog twee nieuwe 19" LCD Samsung monitoren voor de karaoke-set, een tweetal DAP K-112 toppen en een hele partij kleingoed, en ik ben weer tevreden! ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Stoney :w

Leuk ding. :P

Kreeg net bericht van bax-shop dat mijn S3700's verstuurd waren. *O*
Ben alles al aan het opruimen hier zodat ik meteen aan de slag kan als ze binnenkomen. >:)

--
-_D_- schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:14:
[...]

En toch is het zo :) New Line raadde me ook al aan om de CD-speler op een ander stekkerblokblok/stopcontact te zetten, en dat werkt nu gewoon :)

Overigens klopt het wel enigszins met de klachtomschrijving, want de speler doet echt een soort reset. Dus wat dat betreft kan het wel met de stroomtoevoer te maken hebben.

[...]

Naja, als het werkt dat werkt het natuurlijk. :)
Ik heb het echter nog nooit gezien, dat een unit onbruikbaar blijft hangen.
(Misschien heb je toch echt een of ander afgekeurd stekkerblok wat max. 3A aan kan ofzo. :+).

[ Voor 64% gewijzigd door Da_maniaC op 31-07-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
-_D_- schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:14:
[...]

[...]

Je hebt ook van die stekkerblokken die ruis uit stroom filteren en beveiligen tegen allemaal andere zooi waaronder overbelasting. Misschien zoiets eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Zym0tiC

^_^

Nice! Ik heb nu zaterdag met Bojcot Selecta een dubstep show op sub.fm van 00:00-02:00 >:)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 22:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zeg Heren van het goede leven..

Wie o Wie maakt er even een deel xvii ?

Dan gooi ik deze op slot :)

Enneh... Nog een leuke foto voor in de TS van het volgende deel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dTomXENhwF08O1dfRL8zaobR/full.jpg
speciaal voor mensen die zeggen dat 1200's dood zijn :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
teacher schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:25:
Wie o Wie maakt er even een deel xvii ?
Done. :Y)

Wat is dat voor vage foto trouwens. :+
Je brengt me wel op een idee voor de nieuwe TS. :P

[Edit] Lama, het ziet er niet uit. :P

[ Voor 132% gewijzigd door Da_maniaC op 01-08-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 22:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Da_maniaC schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:57:
[...]

Done. :Y)

Wat is dat voor vage foto trouwens. :+
geknipt uit een grotere, beetje geschoven met levels en een sharpen mask erover. Daarna resizen deed geen wonderen.. :P

Maar goed, hier verder dus: How to become a DJ: Deel XVII

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.