How to become a DJ: Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 54.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:28

13art

Moderator Mobile
Het is zover, tijd voor een nieuwe headphone. Aangezien ik met oordoppen wil/moet gaan draaien moet het een headphone zijn met grote oorschelpen zodat ze niet op mijn oren drukken en ik dus geen last heb als ik mijn oordoppen in heb.
Verder moet het een headphone zijn moet een goede geluidskwaliteit, maar bovenal ook goed dempen.

Zelf kwam ik uit op de HDJ-2000 van Pioneer en de Technics RP-DH1200.

Maar welke te nemen? Ik weet dat er nogal een verschil in prijs zit, maar daar wil ik me nu in eerste instantie niet op richten. Wie kan me nog wat meer vertellen over deze twee koptelefoons? En dan met name hoe ze preseteren op de verschillende gebieden tegenover elkaar...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 23:46
En de Senheiser HD25? Die zit er kwa prijs tussenin en klinkt beslist prima. Daarnaast heb je als voordeel is dat de HD25 erg stevig is en de onderdelen allemaal te vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net even langs geweest bij Dancetour Utrecht, Dennis Ruyer en Michel de Hey ff meegepakt. Eerste had wel lekkere tracks en Michel draaide net ff wat steviger zoals verwacht. Hij had wel een enorm dikke fout nog, leek erop alsof ie zn fader gewoon nog omhoog had staan :)

Vraagje...ik ben van plan een DJM700 te kopen maar nu checkte ik de aansluitingen en staan er maar 2 inputs op met "CD". De andere 2 kanalen hebben wel "LINE" ingangen, kun je daar ook gewoon een CD speler aan hangen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sjoewe schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:02:
En de Senheiser HD25? Die zit er kwa prijs tussenin en klinkt beslist prima. Daarnaast heb je als voordeel is dat de HD25 erg stevig is en de onderdelen allemaal te vervangen zijn.
Daarvan zijn ze earpads weer wat klein en vallen dan niet om je oren heen wat weer zorgt dat het vervelend zit met oordoppen erin. Ten minste dat is mijn ervaring met mijn huidige Technics koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
Cartman! schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:06:
Net even langs geweest bij Dancetour Utrecht, Dennis Ruyer en Michel de Hey ff meegepakt. Eerste had wel lekkere tracks en Michel draaide net ff wat steviger zoals verwacht. Hij had wel een enorm dikke fout nog, leek erop alsof ie zn fader gewoon nog omhoog had staan :)

Vraagje...ik ben van plan een DJM700 te kopen maar nu checkte ik de aansluitingen en staan er maar 2 inputs op met "CD". De andere 2 kanalen hebben wel "LINE" ingangen, kun je daar ook gewoon een CD speler aan hangen dan :?
Ja dat kan, maar heb jij 4 cd spelers dan dat je die mogelijkheid wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb nu 2 CDJ400's en heb de bedoeling dit jaar mn assortiment uit te breiden naar 2 CDJ1000's en een DJM700. Zou dan wel leuk zijn om die spelers eens een keer allemaal aan te sluiten op 1 mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:02:
Enige wat ik een nadeeltje vind van die Sennheisers, is dat die schelpen zo klein zijn.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Cartman! schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:09:
Ik heb nu 2 CDJ400's en heb de bedoeling dit jaar mn assortiment uit te breiden naar 2 CDJ1000's en een DJM700. Zou dan wel leuk zijn om die spelers eens een keer allemaal aan te sluiten op 1 mixer.
4 CD-spelers, das echt overkill. Dat je een 3de hebt om mashups te bakken etc ok, maar 4 is echt teveel. Zelfs op een feest als Defqon staan maar 3 cd-spelers. Kan je beter 1 van je CDJ-400's verkopen om dat geld te gebruiken voor die CDJ-1000's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Och, je hebt er ook die er 6 neerzetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~langend/Ben_met_6s.jpg
(Zit een verhaal achter, normaal heeft ie er ook 3 soms 4)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kaap schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:59:
[...]

4 CD-spelers, das echt overkill. Dat je een 3de hebt om mashups te bakken etc ok, maar 4 is echt teveel. Zelfs op een feest als Defqon staan maar 3 cd-spelers. Kan je beter 1 van je CDJ-400's verkopen om dat geld te gebruiken voor die CDJ-1000's :)
Mwa, ik wil de 400 set graag houden (voor verhuur) dus ik heb ze toch staan. De USB functie vind ik erg handig, ff snel stickje erin en gaan om te checken of t wat is zonder alles te branden op CDR.

edit: op de tiesto elements of life tour staan er 3 CDJ1000's en een DVJ1000, zal vast geen uitzondering zijn ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 20-07-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
DjWannaB2002 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:35:
[...]

Daarvan zijn ze earpads weer wat klein en vallen dan niet om je oren heen wat weer zorgt dat het vervelend zit met oordoppen erin. Ten minste dat is mijn ervaring met mijn huidige Technics koptelefoon.
Mja draaien met oordoppen in heeft sowieso weinig zin. Want dan ga je uiteindelijk de monitor en de cue harder zetten, waardoor het volume gelijk uitkomt en de druk met een gesloten koptelefoon nog eens hoger (slechter) is. Het is beter voor je oren om ze tijdens het draaien niet in te doen. Of beter gezegd ze iedere keer uit te doen als je gaan monitoren met je HP's, maar daar is natuurlijk geen beginnen aan.
Ik en mijn collega DJ hebben allebei oordoppen trouwens, en de keren dat ik ze inhad heb ik er geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:20:
[...]
edit: op de tiesto elements of life tour staan er 3 CDJ1000's en een DVJ1000, zal vast geen uitzondering zijn ook.
Waren dat geen DVJ's die werden gebruikt als CDJ's? Ik kan me namelijk herinneren dat ik daar ooit iemand over heb gehoord die beweerde dat Tiesto met het nieuwe prototype van de CDJ draaide terwijl het gewoon een DVJ was welke al een jaar uit was :p

Anyway, ik zou de aankoop van 1000's zo lang uitstellen als mogelijk. De huidige CDJ-1000MKIII draait alweer ruim 3 jaar mee en tussen de MKI en MKII zat 3 jaar, tussen de MKII en MKIII zat 3 jaar en inmiddels zijn we na de MKIII al weer een ruime 3,5 jaar verder....

Nu zijn de batterijen van mijn glazen bol al even leeg maar ik heb zo'n idee dat er aan misschien nog wel eens wat nieuws de markt op getrapt zou kunnen gaan worden. Besides that, ze kunnen ook niet veel langer gaan wachten want de concurrentie heeft nou niet echt bepaald stil gezeten en je kunt er vergif op in nemen dat die er alles aan zullen doen om Pioneer het vuur aan de schenen te leggen. Als er namelijk ooit al eens een moment geweest is om het te doen dan is dit zeker een moment want Pioneer heeft het niet breed gehad het afgelopen jaar met o.a. een record verlies, het afstoten van de plasma divisie en het grootste massa ontslag sinds het bestaan van het bedrijf.

Overigens hoorde ik van de week de roddel dat Pioneer met een all-in-one controller zou komen...

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 20-07-2009 03:11 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Reind, ik neem inderdaad aan dat ie de DVJ als CDJ gebruikt ja :) De MK3's stel ik idd uit tot eind dit jaar. Ik verwacht namelijk rond die tijd iets nieuws zoals ik al eerder had gemeld in t topic.De DJM700 is wel een goede aankoop denk ik voor een aardig strakke prijs.

Ennuh...hoe kom je aan de roddel van de all in one controller? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Kaap schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:59:
[...]

4 cdspelers hoeft absoluut geen overkill te zijn. Gast waar ik mee werk gebruikt er zoveel als hij er krijgen kan:) Hij kan zijn werk ERG goed doen met 3 maar hij heeft er liever 4. Doet erg veel met samples etc. Dat klinkt geweldig!! En dan heb je er met 3 eigenlijk eentje te weinig!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sjoewe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:34:
[...]

Mja draaien met oordoppen in heeft sowieso weinig zin. Want dan ga je uiteindelijk de monitor en de cue harder zetten, waardoor het volume gelijk uitkomt en de druk met een gesloten koptelefoon nog eens hoger (slechter) is. Het is beter voor je oren om ze tijdens het draaien niet in te doen. Of beter gezegd ze iedere keer uit te doen als je gaan monitoren met je HP's, maar daar is natuurlijk geen beginnen aan.
Ik en mijn collega DJ hebben allebei oordoppen trouwens, en de keren dat ik ze inhad heb ik er geen last van gehad.
Lijkt me onzin, want waarom zet je iets harder om het beter te horen omdat het omgevingsgeluid te hard is en je daardoor door de koptelefoon het niet goed kan horen. Als ik ga stappen dan merk ik soms niet eens meer dat ik oordoppen in heb en dus ook niet dat het geluid wat zachter zou zijn.
Lijkt me ook sterk dat het beter voor je oren is om met oordoppen in te draaien want waarom zouden dan zoveel dj's tegenwoordig met oordoppen in draaien, vast niet omdat het slechter voor hun oren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja en ik ken geen enkele DJ die met z'n oordoppen in draait, enkel een paar die een in-ear systeem gebruiken.
Ter duidelijkheid, ik ben zelf een groot voorstander van oordoppen en ik heb ze altijd in, maar als ik zelf achter de decks sta, dan blijven ze mooi in de koffer. Ik ben er achter dat ik veel meer last van m'n oren heb als ik ze inhoud onder het draaien, omdat je het volume op je HP's echt harder zet en daarmee de geluidsdruk op je oren ook hoger is, waardoor juist met oordoppen meer last krijgt.

Laten we het daar maar bij laten. De mijne passen in ieder geval onder mn HD25's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aantal dj's:
Roger Sanchez, DJ Chuckie, Erick E, Roog en Mental Theo en nog vele anderen kijk maar eens op foto's dan zie je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Armin van Buuren (zie zijn boek: één op één) draait sinds dat hij een keer na het draaien een enorme piep in zijn oren had altijd met oordoppen. Draaien met goede op maat gemaakte oordoppen is volgens mij altijd beter dan zonder.

En met of zonder oordoppen: het volume van je hp's moet gewoon altijd op een normaal niveau blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zo, maar es op pad, om 23:00-00:30 draaien, heb er zin in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Pff ik heb ook zin om weer te draaien voor een publiek, helaas mag ik pas over een maand weer. Misschien gewoon maar een keer een rave'je bouwen ergens. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 16:04
Heeft iemand van jullie ervaring met de reloop digital jockey 2 interface edition?
linkje: http://www.reloopdj.com/p...-2-Interface-Edition.html
Ik zit al een tijdje naar een mooi paneel te kijken waarmee ik eens goed aan kan voelen of mixen wat voor mij is. Zou dit paneel een goede keuze zijn, of is het om te beginnen al een slecht idee om met een digitale controller te beginnen?

Als eventuele monitors heb ik 2x een klipsch synergy f3 icm een marantz pm4001 ose versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 28-05 17:27

w00Dy

Make soap, not war

DjWannaB2002 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:48:
Het is zover, tijd voor een nieuwe headphone. Aangezien ik met oordoppen wil/moet gaan draaien moet het een headphone zijn met grote oorschelpen zodat ze niet op mijn oren drukken en ik dus geen last heb als ik mijn oordoppen in heb.
Verder moet het een headphone zijn moet een goede geluidskwaliteit, maar bovenal ook goed dempen.

Zelf kwam ik uit op de HDJ-2000 van Pioneer en de Technics RP-DH1200.

Maar welke te nemen? Ik weet dat er nogal een verschil in prijs zit, maar daar wil ik me nu in eerste instantie niet op richten. Wie kan me nog wat meer vertellen over deze twee koptelefoons? En dan met name hoe ze preseteren op de verschillende gebieden tegenover elkaar...
hp moeten mijn inziens van een hoofdtelefoon merk komen, heb net de Sennheiser HD280 Pro besteld, deze gaat ook gebruikt worden als voorbeluistering bij de P.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 15:59
wouterdv schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:02:
Heeft iemand van jullie ervaring met de reloop digital jockey 2 interface edition?
.
Er is een aparte topic over midicontrollers waar ook een kleine review staat van de reloop:

Digitale DJ: Midi Controllers

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

Kaap schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:27:
Zo, maar es op pad, om 23:00-00:30 draaien, heb er zin in _/-\o_
Nou? Hoe ging het?
Sjoewe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:49:
Pff ik heb ook zin om weer te draaien voor een publiek, helaas mag ik pas over een maand weer. Misschien gewoon maar een keer een rave'je bouwen ergens. O-)
Ik mag morgen weer, wordt tevens m'n eerste setje op cdj1000's, ben erg benieuwd :D

Trouwens, niks irritanters dan dat je dj naam verkeerd op de flyers staat.. :X

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.210/631900001-631950000/631943301-631943400/631943358_5_esUs.jpeg
Wie o wie zou ik zijn? :+ 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Empathy op 21-07-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
pfff, das wel lame ja... verder wel mooie flyer imo hoewel t een veelgebruikte stijl is tegenwoordig.

heb vrijdag een borrel op werk. Vorige keer stond een collega van me te draaien, misschien dat ik t nu ook n poging geef....spannend :D Doe t meestal thuis gewoon een uurtje voor de fun, toch heel anders.

[ Voor 50% gewijzigd door Cartman! op 21-07-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand ervaring met de A&H Xone XD-53 koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wel maar een half uurtje, is dat niet ronduit irritant om nog geen 10 nummers te mogen draaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:19:
Dat is een OEM koptelefoon, zover ik weet dezelfde als de Denon DN-HP1000 en de Audio Technica ATH-PRO700 SV.

Daardoor loont het wel de moeite om de laatste te kopen, want die is een stuk goedkoper.
Tsunami schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:24:
Wel maar een half uurtje, is dat niet ronduit irritant om nog geen 10 nummers te mogen draaien? :P
Voor een half-uur zou ik beleefd weigeren :X

[ Voor 51% gewijzigd door Sjoewe op 21-07-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:25:
[...]

Dat is een OEM koptelefoon, zover ik weet dezelfde als de Denon DN-HP1000 en de Audio Technica ATH-PRO700 SV.

Daardoor loont het wel de moeite om de laatste te kopen, want die is een stuk goedkoper.

[...]

Voor een half-uur zou ik beleefd weigeren :X
Ik weiger niks, anders kom ik nooit uit de slaapkamer. Sterker nog, ik draai gratis, dat itt de andere djs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Eigenlijk tot mijn verbazing stond er na een half uur al mannetje of 50 binnen. Laatste half uur van mijn set stond er zeker het dubbele, ook op de dansvloer maar ze gingen nog net niet lekker los. Hier en daar voetjes van de vloer maar nog geen overgave. Ach ja...

Kwa draaien, het ging goed voor mijn gevoel en als mijn gevoel zegt dat het goed ging dan ging het echt goed, ben altijd zo kritisch op mezelf. Anderen gaven ook aan dat het gewoon goed was. Was blij dat mijn soortje van mashup prima gelukt was.

Enige probleem was dat in de tijd dat ik de avond opende de expert van het externe audiosysteem even was gaan douchen en omkleden na het opbouwen. De versterker van de monitorboxen had nog niet ons profiel ingeladen staan waardoor de monitoren dus heel erg schel afgesteld stonden en het e.e.a. in de booth vervormd overkwam. Normaal overstemmen die speakers het zaalgeluid maar blijven ze wel heel zuiver, hoef met dat systeem ook altijd maar mijn koptelefoonvolume op een DJM800 op 45% te zetten, meer dan zat voor mij, nu zat ik zeker over de 60% en daar ben ik niet blij mee. In de overgangen draaide ik dus mijn monitor uit en luisterde naar het geluid in de zaal want dat was wel goed te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Kaap schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:18:
[...]

Eigenlijk tot mijn verbazing stond er na een half uur al mannetje of 50 binnen. Laatste half uur van mijn set stond er zeker het dubbele, ook op de dansvloer maar ze gingen nog net niet lekker los. Hier en daar voetjes van de vloer maar nog geen overgave. Ach ja...

Kwa draaien, het ging goed voor mijn gevoel en als mijn gevoel zegt dat het goed ging dan ging het echt goed, ben altijd zo kritisch op mezelf. Anderen gaven ook aan dat het gewoon goed was. Was blij dat mijn soortje van mashup prima gelukt was.
Nice :) Morgen mag ik ook een half uurtje openen. Ik verwacht dat er geen hond zal staan maar het is toch altijd fijn om je draaikunsten buitenshuis te oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Empathy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:40:
[...]

Nice :) Morgen mag ik ook een half uurtje openen. Ik verwacht dat er geen hond zal staan maar het is toch altijd fijn om je draaikunsten buitenshuis te oefenen :)
Ja, je moet ergens beginnen. Ik persoonlijk zou nooit genoegen nemen met een half uur als opener. Dan toch zeker een uur en 1,5 gewenst. Had gister dus anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Tsja ach, ik zit er persoonlijk niet echt mee. 'Moet' op cdj1000's draaien (draai normaal met Traktor Scratch, dus heb de muziek niet meer op vinyl, en het is me teveel gekloot om m'n audio8 en akai mpd16 ter plekke aan te moeten sluiten). Dus als het niet echt perfect gaat op de cdj1000 merken niet al teveel mensen dat, maar heb toch een half uurtje mogen spelen op die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sjoewe schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:25:
[...]

Weet je dat zeker? Dat de Denon en de Audio Technica OEM zijn dat is inderdaad duidelijk te zien. Die twee lijken qua bouw precies op elkaar. De Xone echter lijkt qua bouw er toch een stukje anders uit te zien. Maar binnenwerk is dus precies hetzelfde???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:56
Empathy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:06:
Tsja ach, ik zit er persoonlijk niet echt mee. 'Moet' op cdj1000's draaien (draai normaal met Traktor Scratch, dus heb de muziek niet meer op vinyl, en het is me teveel gekloot om m'n audio8 en akai mpd16 ter plekke aan te moeten sluiten). Dus als het niet echt perfect gaat op de cdj1000 merken niet al teveel mensen dat, maar heb toch een half uurtje mogen spelen op die dingen.
Wij zouden eerst erheen gaan, maar omdat jij komt gaan we niet :+. Maar had je beter niet dag van te voren spul kunnen huren en oefenen. Niks is zo lullig als mensen die naar huisgaan omdat je fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

rhodium schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Wij zouden eerst erheen gaan, maar omdat jij komt gaan we niet :+. Maar had je beter niet dag van te voren spul kunnen huren en oefenen. Niks is zo lullig als mensen die naar huisgaan omdat je fouten maakt.
Heb wel een beetje ervaring met cdspelers hoor, dus ik heb er wel vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
rhodium schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Ach welnee, als je opent wordt er echt niet zo op je gelet. Mensen zijn vaak het eerste uur meer bezig met zichzelf en de omgeving. "als ik ga dansen, dan ben ik alleen op de dansvloer, wat zouden anderen daarvan vinden? Ik blijf wel lekker hier naast de dansvloer staan" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:09:
[...]

Weet je dat zeker? Dat de Denon en de Audio Technica OEM zijn dat is inderdaad duidelijk te zien. Die twee lijken qua bouw precies op elkaar. De Xone echter lijkt qua bouw er toch een stukje anders uit te zien. Maar binnenwerk is dus precies hetzelfde???
Ik weet het eigenlijk wel zeker, maar misschien dat Reind het even kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 17:22

-_D_-

Polsbandje

Help, paniek! Mijn Stanton 3.13 CD-speler is stuk :'( Of nou ja, hij vertoont nogal kuren :P

Als ik een CD draai dan valt soms ineens het geluid weg, stopt de speler met spelen, gaat het display op blanco (display is nog wel verlicht maar alle tekst is weg), en leest de speler de CD opnieuw in, waarna ik opnieuw kan beginnen. Soms is dit na enkele seconden, soms na 3 nummers. Ik vermoed niet dat het aan de CD's ligt daar hij het met versgebrande CD's ook doet, en eveneens met originele CD's.

Misschien kan het een power supply iets zijn. Ik heb de speler al losgehaald van een stekkerblok waar vrij veel in zat, en nu staan alleen 2 CD-spelers en een mixer op dat blok. Dat zou niet te veel moeten zijn lijkt me. Daarnaast heeft de speler het een tijd wel gewoon goed gedaan.

Kleine kanttekening is dat er een knopje ietwat raar in de behuizing is gaan zitten, en dat die knop niet meer kan reageert als ik hem indruk (het is de << knop, dus terugspoelen).

Specs:
Stanton 3.13 CD-spelers (laatste firmware met scratchfunctie)
Reloop IQ2 USB Mixer

Iemand ideeën?

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het klinkt als een software probleem, zet de oude firmware eens terug? En anders een typisch gevalletje garrantie claimen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:34:
Het klinkt als een software probleem, zet de oude firmware eens terug? En anders een typisch gevalletje garrantie claimen. :)
Na de standaardfirmware is er nieuwe firmware uitgekomen die het mogelijk maakte om met de jogwheel in plaats van te pitch benden, nu ook te scratchen (maar niet touch sensitive dus). Nu heb ik de oude firmware teruggezet, en hij geeft ook aan dat de oude firmware is geïnstalleerd, maar het scratchen is gebleven. Op zich prima, maar wel apart.

Anyway ik heb nu een track opstaan en hij is nog niet vastgelopen! Fingers crossed dus :+

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik hoop het ook voor je. Ik heb de afgelopen twee maanden eigenlijk alleen maar gezeik gehad met de apparatuur. Naja, nu even geduld nog tot de vervangende Xone er is en dan kan ik tenminste weer serieus gaan draaien.

Binnenkort een Pelican Case 1550 bestellen voor de Xone en de Audio 8, dan kan ik er weer met een gerust hart mee gaan slepen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dirtcheapcameras.com.au/images/1550pelican.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoewe op 22-07-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:18

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:09:
[...]

Weet niet of je toevallig heel het topic door hebt gelezen maar het staat er nog ergens in.
Ik heb zelf ook een A&H XD-53. Ben er erg tevreden mee.
Had hiervoor een HDJ-1000 en dat ding ging na een maandje of 4 vervelen omdat hij telkens mijn oren plat duwde wanneer ik em lang op had. Daar heb ik met de XD-53 nu geen last meer van. (Toen hij net nieuw was wel een beetje ivm stugheid/nieuwigheid etc).
Heb ook het idee dat de bass weergave nog net wat krachtiger is dan bij de HDJ-1000 en de scharnieren ook een stuk degelijker dan alle andere koptelefoons die ik in mijn handen heb gehad (Sony, Technics, Denon, Pioneer).
De demping is ook erg netjes. Ik ben er iig erg blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 23-07-2009 03:09 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoewe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:38:
Ik hoop het ook voor je. Ik heb de afgelopen twee maanden eigenlijk alleen maar gezeik gehad met de apparatuur. Naja, nu even geduld nog tot de vervangende Xone er is en dan kan ik tenminste weer serieus gaan draaien.

Binnenkort een Pelican Case 1550 bestellen voor de Xone en de Audio 8, dan kan ik er weer met een gerust hart mee gaan slepen.

[afbeelding]
Zie ik nou 2x een playstation2 in die case? Vage dj gear. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 122700 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:39:
[...]

Bedankt dat je me verlost, ik heb me stuk zitten kijken op wat t nou was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
[...]

/offtopic
Mja ik weet uit de tijd dat ik nog op een reclamebureau werkte dat je op Playstations heel goed video kan renderen.

/ontopic
Het foam in die cases bestaat uit kleine blokjes die je zelf heel eenvoudig op de maat van wat erin moet kan pulken. Alleen zal het nog even moeten wachten, ik heb vandaag een setje harde Filterz besteld om m'n Alpine oordoppen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 15:59
[...]

DJ Hero :? :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:19:
Ik heb deze. Als je het volume voluit zet, kan ie als portable speaker dienen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.123dj.com/headphones/rpdh1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cartman! schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:56:
[...]

Bedankt dat je me verlost, ik heb me stuk zitten kijken op wat t nou was :+
Ik doe mijn medemens - ook onbedoeld - graag een dienst. ;)

@ sjoewe: video renderen is niet voor dj's.

Ontopic:
Begin ongeduldig te worden. Wil graag een nieuwe mixert, maar gezien mijn laatste aanwinst (macbook en ableton 8) twijfel ik steeds meer of ik nog wel geld moet steken in een 'traditioneel' mengpaneel.

Any suggestions?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 122700 op 23-07-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nou dat was ik dan ook niet van plan. Ik wil gewoon een oersterke case voor mn A&H Xone:92. Deze weegt een derde van een gemiddelde flightcase, maar beschermt net zo goed/beter.
Aangezien ik eigenlijk van plan ben om live niet meer op een andere mixer te draaien als het even kan.

Hoeveel geld heb je over voor je mixer?

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoewe op 23-07-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, net als alle andere nederlanders, wil ik natuurlijk zo goedkoop mogelijk de beste kwaliteit :P.

Zat te denken aan 500 euro max. eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Okay en wat wil je daarvoor terug?
- Hoeveel kanalen?
- Effecten?
- Durability?
- Midi?

En nu niet roepen dat je het allemaal wilt, eh :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Hoeveel kanalen? 3 of meer
- Effecten? als het kan, hoeft niet persé
- Durability? zo lang mogelijk
- Midi? het liefst wel

Tja dan kom je volgens mij op de nieuwe nuo4.0 uit (=rib uit lijf), de nieuwe nuo5.0 (= nog grotere rib uit lijf) of de oude nuo5 (=redelijk duur, maar moeilijk te krijgen). Of natuurlijk een mixer zonder effecten, maar een legendarische filter (xone 32, 42). Mja, die zijn ook gewoon zeer prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:26

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Ik heb deze. Als je het volume voluit zet, kan ie als portable speaker dienen. :)

[afbeelding]
die technics 1200 headphone kun je zekers als portable speaker gebruiken , loeihard dat ding :P beetje jammer dat ie na 3 jaar uit elkaar valt :( . Maargoed, uitgerekend kostte ie 50 euro per jaar, dat heb ik er wel voor over.

'k ben van plan om de Pioneer HDJ-2000 te kopen .. helaas is ie wel 2 x zo duur, maar hopelijk hufter proof..

[ Voor 10% gewijzigd door Erikie op 23-07-2009 13:05 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Laatst online: 10-04 16:42

stefklep

((Stefklepje))

bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:22:
[...]

[afbeelding]
Heb hem ook, geweldig ding, alleen krijg ik na een tijdje behoorlijk last van dat hij drukt op me hoofd, wat alles behalve fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

-_D_- schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:05:
Help, paniek! Mijn Stanton 3.13 CD-speler is stuk :'( Of nou ja, hij vertoont nogal kuren :P

Als ik een CD draai dan valt soms ineens het geluid weg, stopt de speler met spelen, gaat het display op blanco (display is nog wel verlicht maar alle tekst is weg), en leest de speler de CD opnieuw in, waarna ik opnieuw kan beginnen. Soms is dit na enkele seconden, soms na 3 nummers. Ik vermoed niet dat het aan de CD's ligt daar hij het met versgebrande CD's ook doet, en eveneens met originele CD's.

Misschien kan het een power supply iets zijn. Ik heb de speler al losgehaald van een stekkerblok waar vrij veel in zat, en nu staan alleen 2 CD-spelers en een mixer op dat blok. Dat zou niet te veel moeten zijn lijkt me. Daarnaast heeft de speler het een tijd wel gewoon goed gedaan.

Kleine kanttekening is dat er een knopje ietwat raar in de behuizing is gaan zitten, en dat die knop niet meer kan reageert als ik hem indruk (het is de << knop, dus terugspoelen).

Specs:
Stanton 3.13 CD-spelers (laatste firmware met scratchfunctie)
Reloop IQ2 USB Mixer

Iemand ideeën?
Helaas, hij loopt nog steeds vast soms ;( Wel minder vaak dan voor de firmware downgrade en het verplaatsen van de gear naar een eigen stekkerblok :? Ik heb enkele draden ietwat dicht langs elkaar lopen (stroom/usb/tulpjes) door middel van tape (niet strak vastgebonden), kan dit een soort storing veroorzaken?

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je geeft net aan dat je gedowngrade hebt naar oude firmware maar de scratch functie nog steeds werkt? Dan moet er al een belletje gaan rinkelen natuurlijk. :) Volgens mij zit er iets goed fout in je cd-spelers icm de software. Heb je geen reset functie? Waarbij de speler zelf weer in de productiestaat hersteld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Anoniem: 122700 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:24:
Je geeft net aan dat je gedowngrade hebt naar oude firmware maar de scratch functie nog steeds werkt? Dan moet er al een belletje gaan rinkelen natuurlijk. :) Volgens mij zit er iets goed fout in je cd-spelers icm de software. Heb je geen reset functie? Waarbij de speler zelf weer in de productiestaat hersteld wordt?
Mwoah belletje rinkelen, ik weet helemaal niet zeker of het wel aan de firmware ligt. De andere speler doet het immers prima met de nieuwste firmware. Helaas is er geen "fabrieksinstellingenknop", dat is wel jammer.

Overigens, de speler doet het nu al 5 tracks lang perfect! Zolang ik niets met de mixer/CD-speler doe lijkt het best goed te gaan :?

Edit: net ff wat effecten er overheen gehaald en het gaat allemaal goed... Vandaag of morgen maar ff een setje doen en kijken of'ie het volhoudt!

[ Voor 8% gewijzigd door -_D_- op 23-07-2009 14:01 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
stefklep schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:15:
[...]

Heb hem ook, geweldig ding, alleen krijg ik na een tijdje behoorlijk last van dat hij drukt op me hoofd, wat alles behalve fijn is.
Ja ik vond ook bij het testen dat hij behoorlijk strak zat.
Ben nu nog info aan het opzoeken voor de Ultrasone DJ1 Pro, schijnt ook een erg goede koptelefoon te zijn, er zijn zelfs mensen die beweren dat die beter is dan de HDJ-2000! Hij ziet er wel weer wat lomper uit moet ik zeggen, oorschelpen zijn dan ook wat groter.... Hij is ook wel een stuk goedkoper.
Ook is er een Ecler (Ecler ECH602) koptelefoon welke precies hetzelfde is als de Ultrasone, alleen heeft Ecler daar dan zijn eigen naam op geplakt, maar daar maken ze dan ook geen geheim van en is overal terug te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.livesound.co.nz/images/DJ1Pro.jpg

reviews:
http://www.futurelooks.com/?m=show&id=164
http://remixmag.com/mag/remix_ultrasone_dj_pro/

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 23-07-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Overigens net op internet gevonden dat je wél alle firmware kan clearen! Zojuist gedaan en de scratchfunctie is nu ook echt verdwenen; fabrieksinstellingen dus :) Eens kijken hoe dat gaat!

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 122700 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:37:
- Hoeveel kanalen? 3 of meer
- Effecten? als het kan, hoeft niet persé
- Durability? zo lang mogelijk
- Midi? het liefst wel

Tja dan kom je volgens mij op de nieuwe nuo4.0 uit (=rib uit lijf), de nieuwe nuo5.0 (= nog grotere rib uit lijf) of de oude nuo5 (=redelijk duur, maar moeilijk te krijgen). Of natuurlijk een mixer zonder effecten, maar een legendarische filter (xone 32, 42). Mja, die zijn ook gewoon zeer prijzig.
Ten eerste er is en komt geen Nuo 5.0. Daar is de Evo 4 voor in de plaats gekomen. De Nuo 5 is een fijne mixer maar is EOL en alleen in de backorder te krijger, maar wel een donders fijne mixer. Ik heb de mijne net verkocht.
De Nuo 4.0 heeft geen MIDI en geen effecten, maar is verder wel een puik ding. Echter in jouw geval zou ik op zoek gaan naar een tweedehands Nuo 4. (dus niet .0!) die heeft prima midi-functies :)

Alternatieven in de prijsklasse zijn de Reloops en de Vestax PCM-280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
* JeroenNietDoen heeft een Ecler Nuo 3 van 1 jaar in prima staat te koop staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als mn DJM700 binnen is zal ik de DJM400 ook te koop zetten.

Of mn Kaoss Pad Mini nu stuk is weet ik niet zeker. Van New Line mag ik hem terugsturen maar om hun en mezelf gedoe te besparen schiet ik eerst ff n filmpje met mn bevindingen, dan kunnen ze adhv. t filmpje misschien al beoordelen of ie stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Empathy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Heb wel een beetje ervaring met cdspelers hoor, dus ik heb er wel vertrouwen in :)
Nou, het ging prima en sta zelfs met een grote kleurenfoto in de krant :D

http://www.destentor.nl/r...st-Explosion-elk-jaar.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nice. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:00:
[...]
Ben nu nog info aan het opzoeken voor de Ultrasone DJ1 Pro, schijnt ook een erg goede koptelefoon te zijn, er zijn zelfs mensen die beweren dat die beter is dan de HDJ-2000! Hij ziet er wel weer wat lomper uit moet ik zeggen, oorschelpen zijn dan ook wat groter.... Hij is ook wel een stuk goedkoper.
Ook is er een Ecler (Ecler ECH602) koptelefoon welke precies hetzelfde is als de Ultrasone, alleen heeft Ecler daar dan zijn eigen naam op geplakt, maar daar maken ze dan ook geen geheim van en is overal terug te vinden.
Tussen wat mensen zeggen en wat de werkelijkheid is zit een groot verschil in dit geval, de HDJ-2000 klinkt een behoorlijke peut beter dan de Ultrasound namelijk.

Daarnaast valt de ultrasound qua lompheid reuze mee, ik vond hem nou niet bepaald reusachtig toen ik hem laatst op mijn hoofd had en sniep daarnaast ook de ophef niet helemaal over het feit dat het nou zo'n O zo goede koptelefoon zou zijn... zo bijzonder vond ik hem namelijk niet.

Als je echt een goede koptelefoon wil die EN goed klinkt EN ook nog eens oerdegelijk is dan heb je maar 1 optie (en ik zeg het niet graag) en dat is de HDJ-2000. Lomp duur natuurlijk maar dan heb je ook wat. Eerder was er ook nog de Sony MDR-V7509 maar die is bijna nergens meer te krijgen en nogal aan de behoorlijke kant qua formaat.

Wil je een "betaalbare" koptelefoon die EN goed klinkt EN oerdegelijk is dan is er altijd nog de HD-25. Der HDJ-2000 koop je namelijk alleen als je echt een steekje los hebt :X ;)
-_D_- schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:22:
[...]
Ik heb enkele draden ietwat dicht langs elkaar lopen (stroom/usb/tulpjes) door middel van tape (niet strak vastgebonden), kan dit een soort storing veroorzaken?
Nee, en als het wel zo is mag je de Stanton hier langs brengen en vreet ik hem voor je op...

Wat het kan zijn en wat ook het meest waarschijnlijke is is het loopwerk wat niet helemaal meer lekker werkt en/of de band kabel naar het loopwerk die ergens tussen heeft gezeten. Als je de speler dus open hebt liggen controleer dan eens of er geen haakse knikken in het band kabeltje zitten richting het loopwerk. Is dat wel het geval dan zul je die hoe dan ook moeten vervangen.

Je hebt 1 mazzel, als ik het goed heb zo uit het blote hoofd zit er een Sony KSS213C loopwerk in de C.313 en die kosten je de kop niet en zijn daarnaast ook vrij "gemakkelijk" te vervangen. Voor 12 hele euro's en 50 eurocenten zou je klaar moeten zijn (ex verzendkosten). Even zoeken op KSM-213CCM en je vind de shop wel die hem verkoopt.

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 23-07-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Empathy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:27:
[...]

Nou, het ging prima en sta zelfs met een grote kleurenfoto in de krant :D

http://www.destentor.nl/r...st-Explosion-elk-jaar.ece
Hey, in de krant spellen ze je naam niet verkeerd!
Of heb je rectificering gëeist? Haha. :D

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoewe schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:05:
[...]

Ten eerste er is en komt geen Nuo 5.0. Daar is de Evo 4 voor in de plaats gekomen. De Nuo 5 is een fijne mixer maar is EOL en alleen in de backorder te krijger, maar wel een donders fijne mixer. Ik heb de mijne net verkocht.
De Nuo 4.0 heeft geen MIDI en geen effecten, maar is verder wel een puik ding. Echter in jouw geval zou ik op zoek gaan naar een tweedehands Nuo 4. (dus niet .0!) die heeft prima midi-functies :)

Alternatieven in de prijsklasse zijn de Reloops en de Vestax PCM-280.
Ik doelde natuurlijk op de Nuo 5 (zonder .0) ;) Anyway, die is iets meer dan mijn gewenste budget dus valt in principe af. De Nuo4 (zonder .0) is idd een optie. Toch zit ik nu ook een beetje te kijken naar de A&H Xone:22/32/42. Heb je geen effecten, maar wel een uber-filter. Ik twijfel nog. :)

De Vestax wordt overal wel positief beoordeeld, maar vind daarvan de plaatsing van de effecten en algemene indeling een beetje vaag. Denk dat ik daar niet blij van wordt, eenmaal in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Da_maniaC schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:03:
[...]

Hey, in de krant spellen ze je naam niet verkeerd!
Of heb je rectificering gëeist? Haha. :D
Neu, ik heb er een opmerking over gemaakt bij de organisatoren, die zullen het wel goed hebben doorgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 122700 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:44:
Toch zit ik nu ook een beetje te kijken naar de A&H Xone:22/32/42. Heb je geen effecten, maar wel een uber-filter. Ik twijfel nog. :)
Xone's zijn heerlijk. Ik heb een 92.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:56
Empathy schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:04:
[...]

Neu, ik heb er een opmerking over gemaakt bij de organisatoren, die zullen het wel goed hebben doorgegeven ;)
//offtopic
Mijn vriendin blijkt met ze in de klas hebben gezeten :+ Spellen konden ze toen ook al niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Zoo naar 2 weekjes op vakantie geweest te zijn ben ik weer thuis en mocht weer lekker met mijn Gear spelen.K had het echt wel gemist die 2 weken.Ik kwam thuis met een Noteblock vol ideen voor mixjes en melodieen en andere hersenspinsels voor in Fls ( nee geen abelton voor mij :P)
K ga dinsdag mn laatste cdj erbij halen.En dan word het pas echt mooi.
Dan bestaat mijn gehele gear uit:
-2x de Denon DN-S1200
-1x de Denon DN-S3700 (word aankomende dinsdag gekocht)
-1x Vestax PMC-280
-1x Denon DN HP700 (komt nog wat anders voor in de plaats maar voldoet nu nog goed :) )
-1x Behringer B2031A Thruth monitoren.
-1x pc voor tractor scratch en Fruityloops 8 XXL

Ik moet zeggen dat deze setup tot nu toe echt voldoet aan de dingen die ik thuis doe.
Ik werk met de dns1200 net zo makkelijk als een cdj1000 alleen issie veel compakter.
Verder ben ik nu bezig met een meubel om dit alles op en in kwijt te kunnen.En dit valt niet mee aangezien er ook nog een computer,ps3 en een tv reciever moetten worden weggewerkt.
(laat staat de ruimte die ik nog nodig heb voor cd`s en andere prutteltjes.)
Maarja dit komt wel goed denk ik en ik hoop volgende week dan echt klaar te zijn met alles :).

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Net de Pioneer DJM700 mixer besteld, hopelijk komt ie morgen binnen :) DJM400 ga ik verkopen, ik dacht zelf aan 475 euro incl. passende flightcase. Hij is ongeveer 8 maanden oud, kopie van bon kan ik erbij doen voor garantie (gekocht bij New Line). Zou dat n beetje reeel zijn? (Nieuw zonder flightcase is ie 619).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat 400 een redelijkere prijs is (65% van de nieuwprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zit ook een flightcase bij twv. 90 euro eh :)

Link naar V&A: V&A aangeboden: Pioneer DJM400 DJ Mixer + bijpassende flightcase

[ Voor 68% gewijzigd door Cartman! op 27-07-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Hmm, Hilversum, wel lekker dichtbij :) Helaas heb ik er het geld niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
tooter schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:21:
Ik moet zeggen dat deze setup tot nu toe echt voldoet aan de dingen die ik thuis doe.
Ik werk met de dns1200 net zo makkelijk als een cdj1000 alleen issie veel compakter.
Verder ben ik nu bezig met een meubel om dit alles op en in kwijt te kunnen.En dit valt niet mee aangezien er ook nog een computer,ps3 en een tv reciever moetten worden weggewerkt.
(laat staat de ruimte die ik nog nodig heb voor cd`s en andere prutteltjes.)
Maarja dit komt wel goed denk ik en ik hoop volgende week dan echt klaar te zijn met alles :).
Maak dan ook gelijk ff foto's. ;)

Ik ga zelf ws ook deze of volgende week een DN-S3700 kopen.
En de HS5500 moet dan eigenlijk een keer weg voor een CDJ1000MK3 of iets nieuwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:26:
Net de Pioneer DJM700 mixer besteld, hopelijk komt ie morgen binnen :) DJM400 ga ik verkopen, ik dacht zelf aan 475 euro incl. passende flightcase. Hij is ongeveer 8 maanden oud, kopie van bon kan ik erbij doen voor garantie (gekocht bij New Line). Zou dat n beetje reeel zijn? (Nieuw zonder flightcase is ie 619).
Ik zou die bon lekker in eigen bezit houden en ze kunnen eventueel een kopie krijgen wanneer er problemen zijn... geheid namelijk dat jij de DJM-400 nog tegen de oude prijs hebt gekocht waardoor je een fors beetje meer af schrijft dan mogelijk zou kunnen zijn dan wanneer jij gewoon niet je mond open trekt over wat JIJ betaald hebt.

Oftewel, 75% van de huidige nieuwprijs aan houden, hoogstens zakken naar 70% en voor de flightcase gewoon 50% winkelwaarde aan houden. Zo schiet je er zelf het minste bij in en heeft een ander ook altijd nog een leuke mixer voor een "leuk" bedrag ;)

Kwijt raak je hem toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goed idee, tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DJM700 is binnen :) ff snel uit verpakking gehaald natuurlijk, eerste indruk: zwaar :D Faders voelen niet echt top aan maar dat had ik al gelezen, na wat inwerken ongeveer t zelfde als de DJM400 denk ik :) Vanavond de boel maar s aansluiten :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Faders van de DJM700/DJM800 serie zijn altijd vrij zwaar gegaan. (Dat is mijn ervaring tenminste).
Wederom een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vind zelf de Ecler/Dateq/A&H faders erg fijn (licht en soepel).
Maar wanneer je poten staan te trillen van de zenuwen zijn die DJM faders ook wel prettig. :P

Zit trouwens nog steeds erg te tobben nu.
De DN-S3700 kan niet Linken met mijn HS5500 dus dan kan ik geen mp3's delen onderling wat nogal omslachtig werkt. Zit nu erg te twijfelen om gewoon 2 S3700's te kopen eigenlijk.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat is er mis met 2 * 3700 dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Cartman! schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:29:
Wat is er mis met 2 * 3700 dan? :)
Bijna 1800 euro. :+
Dat zijn altijd de uitgaven die ik niet impulsief doe. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 28-07-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Even iets minder hardware related waar ik het al even met teacher over heb gehad:
Als ik draai is het vrijwel altijd de iets hardere hardcore...dus niet iets waar de gemiddelde Nederlander van houdt. Zo ook niet alle mensen in mijn omgeving inclusief vrienden. Verder luister ik zelf sinds een aantal maanden ook naar andere stylen.
Het probleem dat nu ontstaat is dat ik geen flauw idee heb wat van die 'nieuwe' stylen te gaan mixen. Hier en daar pik ik wel wat op, mede doordat ik nu ook regelmatig TMF/MTV kijk maar daar komt natuurlijk ook niet alles voorbij.
Daarom had ik het idee om een nieuw soort DJ topic te starten. De inhoud is puur 'wat te draaien in een bepaalde style.'
Tot op bepaalde hoogte is het waar dat je moet draaien wat je zelf leuk vind, maar wat je niet kent, kan je niet beoordelen vandaar.

Hebben jullie ook belang bij zoiets?

De uitvoering heb ik tot nu toe als volgt:
Er zijn een redelijk aantal stylen, 1 topicstarter kan dat nooit alleen verzorgen. Daarom komt er (mits het idee bevalt) een inleiding met eventueel wat algemene dingen en dan een aantal posts onder elkaar van users die een bepaalde style voor hun rekening nemen. Omdat ik hardcore het meeste volg kan ik dat verzorgen. Dat houd in dat ik zorg voor de laatste hits en releases plus een aantal over het algemeen gewaardeerde klassiekers.

Animo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goed idee alleen ik denk dat t voor jouw genre wel te doen is maar voor tech(house) komen er honderd platen per dag uit zo'n beetje...

Eerste inruk DJM700: groot! Enige nadeel tot nu toe zijn de vrij brakke input limiters (trim), deze zijn een beetje teveel beweegbaar naar mn idee. Oh, en mn Kaoss pad is definities stuk. Op send/return doet ie helemaal niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Da_maniaC schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:12:
[...]

Bijna 1800 euro. :+
Dat zijn altijd de uitgaven die ik niet impulsief doe. :P
Dat is beter dan 2700 euro voor 2 CDJ1000MKIII's ;) (en ja, die prijs verzin ik zo ongeveer ter plekke, alleen bij New Line gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

Cartman! schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:17:
Goed idee alleen ik denk dat t voor jouw genre wel te doen is maar voor tech(house) komen er honderd platen per dag uit zo'n beetje...
waarvan meer dan 99% brak is. Imho is het wel vervelend dat tegenwoordig wel zesduizend "artiesten" zijn die je dan in de gaten moet houden voor jouw genre..

Wat dat betreft haak ik lekker aan bij mijn vaste grote namen en vang ik af en toe iets op daarbuiten... das al genoeg vernieuwing eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het zeker niet om het in de gaten houden van alle artiesten. Zie het maar als een soort 'Top40' voor de betreffende style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nickbn schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:01:
[...]

waarvan meer dan 99% brak is. Imho is het wel vervelend dat tegenwoordig wel zesduizend "artiesten" zijn die je dan in de gaten moet houden voor jouw genre..
Ja, precies mn punt ook :) Dit 'ff' bijhouden in een topic lijkt me een moeilijk ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 30-05 12:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het hoeft ook geen allesomvattende lijst te worden, maar een mooi startpunt tav. bepaalde stijl.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het er komt wil ik best wat doen voor trance en progressive-trance. :)

Is het mogelijk om dan een interactieve link naar de actuele beatport 'top10' (oid) te posten dan? Dat je in het topic kunt zien welke platen het op dat moment 'goed doen' op beatport bijv. Of voegt dat niets toe?

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 122700 op 29-07-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Linken kan altijd wel maar de bedoeling is dat je ook alleen aan de hand van dat GoT topic een duwtje in de goeie richting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Door dat halve uurtje openen van laatst mag ik binnenkort in een andere toko een uur lang m'n ding doen :)
Ze zochten voor vanavond ook nog een DJ om van 22.00 tot 04.00 uur te draaien, maar ik kon helaas niet ivm werk.. (zoveel house/eclecticmuziek heb ik trouwens niet eens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:06
Hoi,

Ik ben zelf beginnend DJ zeg maar, ik mix met VDJ en een RMX console, zou hier nou ook toekomst in zitten ? Ik hoorde laatst al op SLAM FM!, in een interview met Lucian Voort, dat men steeds vaker overstap maakt naar de laptop met mixer. Zo zag ik bijvoorbeeld ook Extrema, in de techno tent, een DJ met een Apple voor zijn neus.

Reden dat ik het met VDJ en een RMX console doe omdat ik simpelweg niet het geld heb om bijvoorbeeld MK3's aan te schaffen, dan zou je zeggen dan begin je toch wat goedkoper maar ik denk toch dat je uiteindelijk naar zo'n setup wilt.

Dus maw een latop met mixer zit er toekomst in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja er zit toekomst in, maar niet hier. Check Digitale DJ: Midi Controllers. :P
Overigens is het waar dat je gewoon skills nodig hebt. Basisskills eerst, daar heb je geen dure zooi voor nodig. (Ben ik zelf ook achter gekomen want dure DJ Gear zorgt er niet automatisch voor dat je die skills krijgt.)
Oftewel...ga beatmixen leren en kijk daarna hoe je verder wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Mwa, voor muziek in een bepaalde stijl moet je gewoon beatport wekelijks checken, dan krijg je al gauw een idee welke artiesten je een beetje liggen en welke niet, en die artiesten kan je dan bijhouden in een lijstje op beatport zodat je snel nieuwe releases kan checken, werkt echt ideaal. Voor House en Electro zijn dat vaak wel bekende namen, Tech House en Mimimal is het iets lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hardcore / Hard Techno...gabber en happy als subgenre's en dan ook nog hardstyle en jumpstyle in het maingenre...dat is in ieder geval al iets dat ze niet voor elkaar hebben.
Geen Hip-Hop.
Genoeg reden voor mij om het niet bij beatport te houden. Daarnaast gebruik ik het sowieso niet, ondanks dat het er best leuk uit ziet, en er zullen wel meer zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Bah! K wou eigenlijk Dinsdag mn nieuwe DN-S3700 kopen,maar word ik !@#^$& ziek :(.
K kan hem wel via internet bestellen,maar ik wil er eerst nog even me spelen voordat ik het zeker weet of ik hem echt wel wil kopen.

En ik mag 15 augustus ook weer beginnen met draaien ( 1x in de maand bij mn stam danskroeg.)
Tis niet veel maar daar heb ik ook al leuke feestjes/avonden meegemaakt.En ik zit niet vast aan een bepaald genre alhoewel de betere dance en top40 muziek hebben daar altijd wel de overhand.En het alom bekende happy tot hardcore uurtje.
Heb er nu al weer zin aan.Nu maar hopen dat er minstens n mannetje of 100 komt :)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ravenger schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:23:
Mwa, voor muziek in een bepaalde stijl moet je gewoon beatport wekelijks checken, dan krijg je al gauw een idee welke artiesten je een beetje liggen en welke niet, en die artiesten kan je dan bijhouden in een lijstje op beatport zodat je snel nieuwe releases kan checken, werkt echt ideaal. Voor House en Electro zijn dat vaak wel bekende namen, Tech House en Mimimal is het iets lastiger ;)
Ik vind altijd de meeste toffe shit door charts bij te houden van artiesten.

Dat favorietlijstje helpt me niet genoeg, aangezien veel artiesten vaak producties hebben die totaal niet op elkaar lijken. Neem bijv.Paul Ritch. De ene keer zit er een lekkere rollende tribal sound in z'n tracks, en de andere keer is het minimaal gepruttel.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.