Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
DJ Midi Controllers
Afbeeldingslocatie: http://www.groningenforum.nl/header.jpg
Introductie

In een digitaal tijdperk waarin we nu leven kunnen DJ's natuurlijk niet achterblijven. Gaan we straks overstappen van CD/Vinyl naar Digitaal? Nou daar weet ik het antwoord niet op helaas :). Wat ik wel weet is dat de markt voor digitale DJ's nog erg jong is en dat er genoeg ontwikkelingen zijn op hard- en software niveau. Genoeg reden dus voor een eigen topic!

Voor diegene die niet weten waar dit over gaat het volgende. Een CD/Vinyl DJ vertoont zijn kunstjes met meestal 2 audio bronnen. CD/Platen speler aangesloten op een mixer en vandaaruit naar de muziek installatie. Hij gebruikt dus CD's en platen. Een digitale DJ doet dit anders zoals je vast al hebt bedacht. Hij doet dit met bijvoorbeeld MP3tjes en een stukje software op een PC. Nu kan deze software natuurlijk bediend worden met een muis en toetsenbord. Maar dit gaat lang niet zo soepel als je zou willen. Daar is dus iets op bedacht, namelijk Midi controllers. Deze apparaten sturen de software aan door MIDI signalen heen en weer te sturen. Ze worden zo gemaakt dat het net als op een echte mixer gaat. Met faders en knopjes etc. Zo kun je dus je mp3's goed aan elkaar mixen met je PC.

Als je nu nog steeds geen idee hebt waar ik het over hebt kun je het beste even op Youtube zoeken naar een filmpje van zo'n controller. Er zijn er genoeg te vinden terwijl ze aan het werk zijn. Eigelijk zou idereen dat moeten doen want het is erg leuk :P
Doel van dit topic

Wel:

Dit topic is bedoeld om van alles te besrpeken en op de hoogte te blijven van de huidige controllers. Laatste ontwikkelingen en nieuwe producten volgen. Wat is er te verwachten in de toekomst. Welke software komt er uit voor de controllers etc. Een soort van verzamelplaats dus waar je terecht kan voor info over huidige en toekomsitge DJ midi controllers. Ideaal als je een nieuwe wilt aanschaffen maar niet weet welke.

Samengevat komt het er gewoon op neer om een groot topic neer te zetten waar we alle info verzamelen voor de Digitale DJ. Want volgens mij is er nog niet zo'n topic.

Niet:

Waar het dus niet voor bedoels is. Zijn (specifieke) problemen met bepaalde controllers en/of software. Kijk hiervoor in de specifieke topic van de controller die je hebt. Er zijn er genoeg (écht). En als die er niet is zou je kunnen overwegen om een nieuw topic te openen ;)

todo: links naar GoT topics van controllers

De controllers

Behringer BCD 2000

Afbeeldingslocatie: http://www.isdib.nl/images/BCD2000_big%20(small).jpg

Een goede controller voor weinig geld. Inmiddels al achterhaald omdat de BCD 3000 al uit is. De controllers van Behringer hebben veel problemen met laptops en ze draaien niet of moeilijk onder Vista. Maar als je bijvoorbeeld XP op een destkop draait zijn er geen problemen. Ondersteund native geen Traktor. Maar dit is op te lossen (zie links)

Behringer BCD 3000

Afbeeldingslocatie: http://www.sonicftp.com/news/images/behr_bcd3000.jpg

De opvolger van de 2000. Mac compatible. Nog steeds vista en laptop problemen. Word wel geleverd met Traktor en is dus native ondersteund. De hardware schijnt wel iets anders te zijn dan de 2000. Een van de betere keuzes voor de absolute beginner die voor rond de 200 euro klaar wil zijn.

Hercules MK II

Afbeeldingslocatie: http://www.apothema.gr/files/productImages/DJ%20CONSOLE%20MKII%20-%20PC.jpg

Dit is de opvolger van de MK I die één van de eerste DJ controllers op de markt was. Hoog speelgoed gehalte. Deze controller is al een tijdje uit, en de opvolger (zie hieronder) de RMX is ook al uit. Maar deze word nog veel gebruikt omdat de RMX er nog maar net is.

Hercules RMX

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/reviews/hercules_rmx_7.jpg

Een veelbelovend product. Nog maar net uit dus ik heb er persoonlijk nog niet zo heel veel van gehoord/gezien. Reviews geven aan dat het eindelijk geen speelgoed gehalte meer heeft. Mooie robuuste geborsteld alu behuizing. Met ingebouwde geluidskaart. Vergeleken met de vorige broers wel een stukje duurder geworden, maar zeker niet onbetaalbaar.

Vestax VCI 100

Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.com/v/products/players/img/vci100_01_b.jpg

Een van de meest verkochte controllers. Volwassen product. Heeft echter geen geluidskaart én is relatief duur. Heeft wel touch sensitive jogwheels. Maar deze controller is voor lange tijd als enige serieuze controller beschouwd. Maar inmiddels komen er steeds meer goeie controllers en het speelgoed gehalte verdwijnt.

Vestax VCI 300

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/gear_nieuws_2008/vestax_vci_300.jpg

Het grotere broetjes van de VCI 100. Deze is begin 2008 aangekondigd om deze zomer uit te komen. Daarom nog weinig praktijk info over bekend. Wel is het zo dat deze mét ingebouwde geluidskaart is. Maar daar zal de prijs ook wel naar zijn vrees ik. We zullen zien.

Update: inmiddels veel meer over bekend. Advies prijs is € 650,- Rock solid zoals Reind van AboutDJ beweert. Basic maar goede geluidskaart. Grotere Jogs, meer ruimte etc. Eigelijk hetzelfde als de VCI 100 maar op enkele punten verbeterd, waardoor er een erg goed stukje hardware is neergezet.

Reloop Digital Jockey

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/gear_nieuws_2008/reloop_digital_jockey_sm.jpg

Ook een zeer recente controller. Ik weet niet of hij al uit is. Zou toch wel een deze dagen moeten uitkomen. Ook touch sensitive jogwheels. Word gelever met 2 software pakketen o.a. Traktor.

Numark Total Control

Afbeeldingslocatie: http://www.audioweb.nl/shop/images/uploads/Numark_Total_Control.jpg

Persoonlijk weet ik ook weinig van deze controller. Een niet veel geziene controller. Maar hij schijnt wel goed te zijn. Geen geintegreede geluidskaart. PC en Mac compatible.

M-Audio Torq Xponent

Afbeeldingslocatie: http://techdigest.tv/maudio-torq-xponent.jpg

Een voor mij niet zo heel erg bekende controller. Ik kom er ook niet zo veel over tegen. Een van de duurdere zoniet de duurste controller in de entry/mid range. Maar dit is misschien ook bedoeld voor DJ's die vaak optreden. Schijnt erg uitgebreid te zijn. Ik zal kijken of ik hier meer specifieke info kan plaatsen.

Kontrol DJ KDJ 500

Afbeeldingslocatie: http://kontrolprodj.com/images/stories/kdj500/three_quarter_alternate_view.jpg

Ook een goeie controller zonder geluidskaart. Volgens velen erg robuust. Dit is overigens ook te zien op de filmpjes. Op het forum van AboutDJ lees ik veel positieve reacties. Sommigen geef de voor aan deze boven de VCI 100 van Vestax. De controller is overigens al erg lang op de markt. Misschien al langer dan de eerste Hercules. Ik heb hem al een aantal jaren geleden gespot, toen moest het komen uit Spanje. Hij is trouwens alleen te koop via internet.

Vestax VCM 600

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/gear_nieuws_2008/vestax_vcm_600_cutsheet.jpg

Een andere soort controllers als die hierboven. Deze is bedoeld voor Live performers, en dan speciefiek voor met het pakket Ableton Live. Dus geen plaatjes aan elkaar mixen maar bliepjes genereren :)

Gebruikte software

Atomix - Virual DJ

Afbeeldingslocatie: http://www.newfreedownloads.com/imgs/21623-w520.jpg

Een goeie beginners programma vind ik zelf. Ik ben er zelf ook mee begonnen. Ziet er niet heel pro uit. Groot voordeel is dat er een grote wave form weergegeven word van bijde tracks. Zo kun je percies zien wat de fase van de platen is t.o.v. elkaar. Slecht schaalbaar op grotere resoluties. Er zijn wel veel effecten en plugins te vinden. Kan er erg anders uit zien d.m.v. skins, maar meeste zijn er lelijk }:O. Native ondersteuning voor een aantal controllers.

Native Instruments - Traktor

Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o272/softarchive/img12/24382_s__native_instruments_trak-1.jpg

Professioneel uiterlijk. Word denk ik gezien als een van de betere software op dit gebied. Mischien iets moeilijker in te stappen in vergelijking tot Virtual DJ. Maar eenmaal gewend werkt het prima. Goed schaalbaar op verschillende resoluties en zelf meerdere schermen. Zelf in te delen scherm. Werkend te krijgen met waarschijnlijk alle controllers met wat prutswerk. Alhoewel er native genoeg ondersteund word.

dj Decks

Afbeeldingslocatie: http://dunks1980.co.uk/screenshot2.jpg

Ik heb dit programma lang geleden een keer geprobeerd. Sindsdien is er geloof ik veel veranderd en is de software er veel beter uit komen te zien. Het uiterlijk is net als bij Virtual DJ erg afhankelijk van de gebruikte skins. Er zijn er genoeg te vinden. Volgens velen is dit de beste goedkope time code oplossing. Erg veel waar voor je geld. Wat ik me kan herrineren is dat er erg veel opties in zitten qua EQ, effecten etc. Verder weet ik weinig van dit stukje software, misschien kan Adion de ontwikkelaar die hier ook op GoT zit een en ander vertellen? Overigens kwam ik een relevant recent artikel tegen over djDecks

Ableton Live

Afbeeldingslocatie: http://www.maketunes.com/system/files/images/ableton_live.preview.jpg

Ableton is in tegenstelling tot de andere pakketen hier een live programma. Dus niet nummers aan elkaar mixen, maar a.d.v. samples muziek maken. Dit gaat natuurlijk het makkelijkst met een hardware controller. Ik heb vrij weinig tot geen ervaring met dit pakket. Wat ik wel weet is dat veel pro dj's dit gebruiken bij een optreden. Het bekijken zeker waard dus.

Deckadance

Afbeeldingslocatie: http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2007/05/deckadance-screen.jpg

Redelijk nieuwe speler. Is nog maar bij versie 1.2. Maar het ziet er al heel goed uit. Demo is te testen via de website. Erg veel native ondersteuning voor controllers. Beschikbaar voor zowel PC als Mac.

BPM Studio
Mixvibes
Ultramixer
B-Dj
Visual Disco Mix

Links

Algemeen

Uitleg over midi
Entry level midi controller vergelijking van About DJ
Inkoop actie voor verschillende controllers (eind maart, Samenkopen.net)

Behringer

Goeie blog over de BCD
BCD 3000 GoT topic
BCD 2000 GoT topic

Hercules

Info van de fabrikant
Uitgebreide review op About DJ

Vestax

Youtube filmpje van de VCM 600
Youtube filmpje van de VCI 300
AboutDJ Review VCI 300

Reloop

Info van de fabrikant
Een marketing verhaal over de Reloop op AboutDJ

Misc
  • Dit topic is geopend mét toestemming van Abbadon
  • Dit is mijn eerste 'grote' topic start, c&c welkom
  • De TS is nog niet af. Ik ben nu aan het werk. Dus nog werk aan de winkel

Todo: (inzendingen zijn welkom ;))
  • Meer linkjes
  • Info over verschillende software bijwerken
Updates:
  • Vestax VCM 600 toegevoegd
  • Vestax VCI 300 toegevoegd
  • M-audio Torq Xponent toegevoegd
  • Ableton live toegoegd
  • KDJ500 toegevoegd
  • Meer linkjes toegevoegd
  • Deckadance toegevoegd
  • Linkje toegevoegd
  • Review link VCI 300 toegevoegd
Het idee was eigelijk om een topic neer te zetten voor DJ controllers. Maar misschien is een algemeen 'Digitale DJ topic' beter?

[ Voor 55% gewijzigd door EVILSalami op 14-07-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09-2022
* JortK meldt zich :W

Ik ben in het bezit van een VCI-100, en draai er voornamelijk hardstyle mee :)

Prima tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb zelf een BCD 2000. En ik ben steeds aan het kijken wat er allemaal op de markt komt. Die RMX van hercules bijvorbeeld lijkt me echt cool. De oudere broertjes vind ik persoonlijk minder. Daar heb ik ook wel eens mee gedraaid.

De reloop lijkt me ook tof, maar daar is nog niet zo veel over te vinden.

Heb jij behalve met de vestax ook met een andere gedraaid? Ik ben benieuwd naar een vergelijkende menig. Want ik hoor goeie dingen over dat ding maar nooit een vergelijking zegmaar. Wat vind je het beste aan die vestax, en wat is bijvoorbeeld een minpunt?

[ Voor 29% gewijzigd door EVILSalami op 01-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nog een oude Hercules DJ-consolse staan van de aller-eerste orde!
Leuk voor het betere prutswerk maar mee ook niet, plus het feit dat dat ding nu net zo kraakt als de schommelstoel van m'n oma :)

Maar die Reloop ziet er wel hip uit, iemand meer info of een review over dat apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15
Ik heb sinds een paar maanden een VCI-100. Ik gebruik hem zeer veel buitenshuis als ik op feesten en dergelijke moet draaien.
Vroeger nam ik dan CD's en Platen mee, maar nu alleen nog m'n MacBook Pro, een Firewire geluidskaart en de Vci-100. Naar volle tevredenheid.

Omdat ik er zoveel mee sleep heb ik er ook een transport koffer voor gebouwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22
Als ontwikkelaar van djDecks heb ik natuurlijk al een hoop controllers kunnen proberen.

De reloop controller lijkt eerlijk gezegd verdacht hard op die van Numark Total Control, alleen iets andere knopjes en een licht andere plaatsing.

EVILSalami: Als je nu geen problemen hebt met de bcd (dus crashes of asio problemen) dan zou ik die nog even blijven gebruiken. De RMX is wel een coole controller, maar bied eigenlijk uiteindelijk minder functionaliteit als de bcd. (minder draaiknopjes bijvoorbeeld, dus moeilijker om ook effecten mee te besturen bijvoorbeeld, de knopjes moet je ook iets harder indrukken waardoor ik persoonlijk die van de bcd beter vind werken)
Heb je wel last van de gekende bcd driverproblemen dan is het natuurlijk wel een optie. De drivers zijn denk ik min of meer dezelfde voor de RMX als voor de Mk2, en daar moet ik van zeggen dat ze eigenlijk zeer degelijk waren, en ik slechts zeer weinig over problemen daarmee heb gehoord.

De VCI-100 vind ik zelf nog steeds de beste all-in-one controller (dus zowel mixer als bediening van de decks) van het moment, met als nadeel de prijs en dat je er nog een geluidskaart bij moet hebben.
De faders en knopjes voelen zeer goed aan, en er zijn er ook voldoende van voorzien om alles makkelijk mee te besturen. Bovendien zijn zo goed als alle knopjes voorzien van een led die vanuit de software te regelen is, wat het handiger maakt om te zien wat je aan het doen bent zonder naar het scherm te kijken. Bij de DJ Console RMX is dat bijvoorbeeld niet het geval voor de 6 algemene knopjes zonder label. Als je die maar voor 1 functie gebruikt is dat niet zo'n groot probleem, maar wil je er zowel loops als cues mee regelen bijvoorbeeld zouden leds toch wel handiger zijn geweest.

Voor degenen die het een optie vinden om er een apart mengpaneel bij te gebruiken vind ik trouwens dat de Denon DN-HC4500 controller ook wel in het lijstje hoort.
Het LCD-schermpje maakt het hier ook eigenlijk wel makkelijker om te bekijken wat je aan het doen bent.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Suggesties zijn welkom voor dingen die in de lijst kunnen. Die Denon ken ik persoonlijk niet, misschien kan jij een stukje typen? Dan kan ik die toevoegen evt. De Numark was ik nog van plan toe te voegen.

Hoe zit het eigelijk met ondersteuning van de Vestax in de verschillende pakketten? Bijvoorbeeld traktor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De Vestax VCI-100 wordt geleverd met TraktorLE met 100 euro upgrade naar Traktor 3. De ondersteuning is heel goed d.m.v. Traktor TKS files.

Geen ervaring ermee omdat ik Traktor super vind, maar djDecks en Virtual DJ schijnen hem ook native te ondersteunen. Onder Ableton Live is hij zeker ook aan de praat te krijgen, maar dat heb ik ook nooit geprobeerd of naar gezocht.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Onder Ableton is het een kwestie van de MIDI-learn functie aanzetten en toewijzen maar. Gaat prima, al is de VCI-100 natuurlijk absoluut geen Ablteton controller.

Over Traktor ben ik eigenlijk helemaal niet zo te spreken eigenlijk. Er is niet echt een geschikt alternatief voor de Mac, dus hou ik het maar bij Traktor. Maar ik vind het wel een beperkende factor in het geheel. Ik zou graag veel meer willen aanpassen dan nu mogelijk is.
Juist omdat het over software gaat zou ik dingen als de filter & fader curves willen aanpassen, de effecten kunen veranderen (ik wil Glitch GVD :( )
Ik vind de playlist functie maar raar, af en toe verdwijnen er gewoon nummers zonder dat ik er wat mee van doen heb, en de random crashes bij het opstarten :{
Van versie 3.2 naar 3.3 wilde Traktor opeens heleboel nummers niet meer laden vanuit iTunes, terwijl dat altijd gewoon kon. Etcetera.

Ik heb al twee keer met het zweet op m'n rug Traktor opnieuw moeten installen vlak voor een gig, omdat het niet normaal wilde opstarten. Gelukkig is het tijdens het draaien nooit misgegaan, maar ik teken voor het eerste echte serieuze alternatief voor OSX met native support voor de VCI100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Sjoewe schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:22:
Van versie 3.2 naar 3.3 wilde Traktor opeens heleboel nummers niet meer laden vanuit iTunes, terwijl dat altijd gewoon kon. Etcetera.
Wellicht komt dit door de vesie van de ID3 tags. Moet geloof ik 2.3 of hoger zijn (even uit m'n hoofd, kan er helemaal naast zitten)? Je kan ID3 tags met itunes heel makkelijk converteren met de rechtermuisknop, ook meerdere evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Ik ga die RMX bestellen via samenkopen (de actie is nog even open.. dus als je iets moet hebben moet je snel zijn:)) ik ben nieuwsgierig hoe die me gaat behagen!
Mooie topic start btw.

Kan je een midi controller ook misbruiken als "extra toetsenbord" ? :) gewoon tijdens het muziek (windows media player ofzo) afspelen een knopje ervan gebruiken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
EVILSalami schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:44:
[...]

Wellicht komt dit door de vesie van de ID3 tags. Moet geloof ik 2.3 of hoger zijn (even uit m'n hoofd, kan er helemaal naast zitten)? Je kan ID3 tags met itunes heel makkelijk converteren met de rechtermuisknop, ook meerdere evt.
Ik weet het niet want als ik ze er vanuit de Finder gewoon in sleep is er niks aan de hand.
tokesnugerd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:45:
Ik ga die RMX bestellen via samenkopen (de actie is nog even open.. dus als je iets moet hebben moet je snel zijn:)) ik ben nieuwsgierig hoe die me gaat behagen!
Mooie topic start btw.

Kan je een midi controller ook misbruiken als "extra toetsenbord" ? :) gewoon tijdens het muziek (windows media player ofzo) afspelen een knopje ervan gebruiken ? :)
Alleen als het programma MIDI-mapping ondersteunt. In principe stuurt het ding alleen een toon uit, die dan de door de software geinterpreteerd moet worden als een bepaalde functie.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjoewe op 02-04-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Een toon ? ik dacht dat het gewoon een I/O dingetje was.. dus geen geluid, maar een puur digitaal signaal (als we over de knopjes praten :)).

Anyway.. hopelijk kan ik snel betalen op SK.. ik wil dat ding hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@tokesnugerd: Wikipedia: MIDI ;)
(Nederlands, best goed leesbaar)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 03-04-2008 01:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Adion schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:36:
De reloop controller lijkt eerlijk gezegd verdacht hard op die van Numark Total Control, alleen iets andere knopjes en een licht andere plaatsing.
In geen velden of wegen, het ontbreken van een touch sensitive jog op de Numark total control is al een heel grot verschil en daarnaast is zowel de lay out als ook het formaat van zo'n beetje alles totaal anders op de Reloop digital jockey.
De VCI-100 vind ik zelf nog steeds de beste all-in-one controller (dus zowel mixer als bediening van de decks) van het moment, met als nadeel de prijs en dat je er nog een geluidskaart bij moet hebben.
De faders en knopjes voelen zeer goed aan, en er zijn er ook voldoende van voorzien om alles makkelijk mee te besturen. Bovendien zijn zo goed als alle knopjes voorzien van een led die vanuit de software te regelen is, wat het handiger maakt om te zien wat je aan het doen bent zonder naar het scherm te kijken. Bij de DJ Console RMX is dat bijvoorbeeld niet het geval voor de 6 algemene knopjes zonder label. Als je die maar voor 1 functie gebruikt is dat niet zo'n groot probleem, maar wil je er zowel loops als cues mee regelen bijvoorbeeld zouden leds toch wel handiger zijn geweest.
Absoluut de beste controller van dit moment, de vraag is echter voor hoe lang nog want er komt nog veel meer aan midi controllers aan bij diverse fabrikanten. Op Entry level gebied zie ik hem echter zo 1-2-3 nog niet van de troon gestoten worden.
Voor degenen die het een optie vinden om er een apart mengpaneel bij te gebruiken vind ik trouwens dat de Denon DN-HC4500 controller ook wel in het lijstje hoort.
Het LCD-schermpje maakt het hier ook eigenlijk wel makkelijker om te bekijken wat je aan het doen bent.
Moet je wel software hebben die het ondersteund (nog niet overal het geval geloof ik), daarnaast zou ik persoonlijk veel liever kiezen voor een VCI aangezien je toch een scherm voor je neus hebt, de toegevoegde waarde van titel informatie in een display op een controller vind ik in dat geval niet echt groot.

Ik denk overigens dat we in 2008 een hele hoop Reloop Digital Jockeys tegen gaan komen, leuke controller met goede looks en een fatsoenlijk merk er achter tegen een acceptabele prijs.... ik denk de instapper van 2008.
Sjoewe schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:27:
[...]
In principe stuurt het ding alleen een toon uit, die dan de door de software geinterpreteerd moet worden als een bepaalde functie.
Midi is niets anders dan commando's en heeft niets met een toon te maken. Linkje naar het hele verhaal, http://www.midi.org/about-midi/table1.shtml

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 03-04-2008 01:24 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tokesnugerd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:45:
Mooie topic start btw.
Ik ben ook van plan die RMX te gaan halen. Hoeveel betaal je hem? Laat zeker je bevindingen weten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:20:
Midi is niets anders dan commando's en heeft niets met een toon te maken. Linkje naar het hele verhaal, http://www.midi.org/about-midi/table1.shtml
Ok dan ben ik in de war. Ik begrijp dat het natuurlijk niet echt een toon is die door de kabel gaat, maar een signaal. Alleen als ik naar de preferences in Traktor ga dan zijn de knoppen van m'n VCI weldegelijk toegewezen aan bepaalde MIDI-noten/tonen.
Vandaar de verwarring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:20:
Ik denk overigens dat we in 2008 een hele hoop Reloop Digital Jockeys tegen gaan komen, leuke controller met goede looks en een fatsoenlijk merk er achter tegen een acceptabele prijs.... ik denk de instapper van 2008.
Zou jij de Reloop eerder kiezen dan de RMX? Want het is nu natuurlijk ook aantrekkelijk om de RMX via samenkopen te bestellen..

edit: hulde trouwens voor dit topic, daar ik binnenkort een midi controller ga bestellen! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Op samenkopen betaal ik 300€ voor de RMX.. er zijn ook nog een aantal andere controllers. (kijk maar op de productenpagina van die actie)

Midi is dus een vorm van communicatie, waarbij signalen worden doorgestuurd die toonhoogtes voorstellen.

Ik zal hier zeker m'n bevindingen posten.. ofnee, in een nieuw topic :) (staat in deze topic start.. misschien nog een idee om links naar andere topics ook in de TS op te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
tokesnugerd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:41:
Ik zal hier zeker m'n bevindingen posten.. ofnee, in een nieuw topic :) (staat in deze topic start.. misschien nog een idee om links naar andere topics ook in de TS op te nemen)
Nee, bevindingen en ervaringen willen we juist hier zien! Ik ben juist héél erg benieuwd. Problemen schuiven we naar andere topics ;)

Ik zal proberen zo veel mogelijk links naar andere topics te plaatsen... (erg druk atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Owkej :) ik zal een kleine review posten.. ik weet alleen niet goed waarop ik moet letten, maar kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09
Cool een toppic over midi controllers.
Ik ben sinds een paar weken ook aan het experimenteren met mix programma's zoals Traktor.
Dit is echte in een begin fase nog, maar ik wil eerst kijken hoe dit bevalt voordat ik een controller aanschaf. Wel heb ik al redelijk wat gelezen en gezien over diverse controllers.

Hierin mis ik toch nog echt de M-Audio Torq Xponent die vrij profesioneel schijnt te zijn met veel effecten. Prijs is dan ook niet gering, maar in filmpjes al gezien dat je er vrij toffe dingen mee kunt doen! Misschien kan deze nog aan de lijst worden toegevoegd?

Torq Xponent
Hier trouwens nog een aardig mix filmpje waar je goed kan zien wat de Torq kan.
Mix met Torq xponent

[ Voor 15% gewijzigd door Tijmen op 03-04-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben ik ook al enkele weken bezig en denk er toch sterk aan om ook een controller te kopen.
Oorspronkelijk had ik dus de RMX in gedachte, maar nu duikt de BCD3000 ook meer en meer op in reviews die ik lees. Heb jij voor deze keuze gestaan of wou je gewoon de RMX zonder meer :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Tijmen schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:57:
Hierin mis ik toch nog echt de M-Audio Torq Xponent die vrij profesioneel schijnt te zijn met veel effecten. Prijs is dan ook niet gering, maar in filmpjes al gezien dat je er vrij toffe dingen mee kunt doen! Misschien kan deze nog aan de lijst worden toegevoegd?
Done, ik was ´m hier en daar al eens tegengekomen. Maar sinds ik dit topic had geopend niet meer gezien. Nu even toegevoegd. Ben jij van plan deze te bestellen? Kost rond de 600 eu, best duur!

Als mensen links naar andere GoT topics hebben, graag! Dan kan ik ze toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

De RMX.. mjah, ik was op zoek naar een controller toen het animo topic werd geopend. Dus de keuze stond nog niet vast. Nu heb ik toch besloten om voor de RMX te gaan.
Deze heeft een ingebouwde geluidskaart, en dat is zeer handig meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Laatst online: 09-09 15:44
Voor de hobbyisten onder ons, kijk eens op http://www.midibox.org. Ik heb zelf de midibox 64 gemaakt (je kunt hem dus ook helemaal inrichten zoals je zelf wilt, bijvoorbeeld een kloon maken van de RMX kwa layout, bekijk de gallery maar eens). Werkt super en nog geen delay oid kunnen merken in diverse programma's, misschien een idee om dit ook in de startpost op te nemen!

offtopic:
Ik ben nu bezig met de Midibox FM, dat is een FM Sythesizer, aan te sturen met midi. En er staan nog veel meer leuke projecten op die website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
GertW schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:40:
Voor de hobbyisten onder ons, kijk eens op http://www.midibox.org. Ik heb zelf de midibox 64 gemaakt (je kunt hem dus ook helemaal inrichten zoals je zelf wilt, bijvoorbeeld een kloon maken van de RMX kwa layout, bekijk de gallery maar eens). Werkt super en nog geen delay oid kunnen merken in diverse programma's, misschien een idee om dit ook in de startpost op te nemen!

offtopic:
Ik ben nu bezig met de Midibox FM, dat is een FM Sythesizer, aan te sturen met midi. En er staan nog veel meer leuke projecten op die website!
Ik had traktorizer gezien, wel vet idd. Ziet er niet zo héél mooi uit maar toch. Heb jij pics van je midi box? En met welk pakket gebruik je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Laatst online: 09-09 15:44
Ik heb zo geen plaatjes van mijn eigen midibox online staan, maar ik heb 2 rijen van 8 potmeters, meer om mee te spelen in rebirth enzo en kijken of het echt goed werkt (en dat doet het dus), maar heb wel een aantal tractor controllers gezien zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.midibox.org/midibox_gallery/pay_c_traktor4.jpg

Op het midibox forum staat geloofik nog een andere, die is nog veel strakker afgewerkt! Hoe mooi hij wordt ligt er dus een beetje aan wat je kunt enzo, die van mijzelf is niet zo erg mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

In werkuren ben je waarschijnlijk meer kwijt dan die 300 euro, en de kwaliteit is waarschijnlijk niet half zo goed.. ik zie mezelf zoiets echt niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
tokesnugerd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:24:
In werkuren ben je waarschijnlijk meer kwijt dan die 300 euro, en de kwaliteit is waarschijnlijk niet half zo goed.. ik zie mezelf zoiets echt niet maken.
Nou ik denk eerlijk gezegd dat deze dingen beter kunnen zijn dan dingen die je koopt. Vooral omdat je zelf kan bepalen wat voor kwaliteit knoppen en faders je gebruikt.

kijk bijvoorbeeld naar de volgende filmpjes. Het is een controller speciaal gemaakt voor traktor. Klopt geloof ik 1 op 1 wat betreft indeling. En geen last van hoge latency.

http://www.youtube.com/watch?v=QuJMlsh1UZI
http://www.youtube.com/watch?v=cZA25gg70Bc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, ik dacht dat die BCD3000 ook een ingebouwde geluidskaart had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
EVILSalami schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:46:
[...]

Nou ik denk eerlijk gezegd dat deze dingen beter kunnen zijn dan dingen die je koopt. Vooral omdat je zelf kan bepalen wat voor kwaliteit knoppen en faders je gebruikt.
Jij betaald echter voor diezelfde onderdelen meer dan een fabrikant die aan massa productie doet. Zelf maken is een leuke gedachte maar of het er allemaal beter van word is nog maar zeer de vraag. Zelf een controller in elkaar knutselen van het kaliber VCI-100 is niet te doen voor dat geld.

En besides alle onderdelen heb je ook nog wel een flinke dosis kennis nodig, zelf iets bouwen is voor 98% van de mensen in dit topic niet weg gelegd. Voor mij zou het persoonlijk al helemaal niets zijn omdat solderen niet één van mijn sterke punten is ;)

Allemaal leuk en aardig dus dat zelf bouwen maar het is alleen weg gelegd voor de echte handige jongens oftewel de freaks met een kleine kronkel in hun hersenpan (en nee dat is geen belediging maar een compliment) ;)
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:33:
[...]

Zou jij de Reloop eerder kiezen dan de RMX? Want het is nu natuurlijk ook aantrekkelijk om de RMX via samenkopen te bestellen..
Ik durf daar nog niets over te zeggen want de Digital Jockey is er nog niet dus een uitspraak doen over welke beter is begin ik niet aan. Ik heb al wel enkele pre samples in handen gehad en die waren op zich best oké maar op een pre sample moet je geen waarde oordeel bepalen. Pas wanneer de massa productie op gang is gekomen en de exemplaren van de band af rollen kun je er daarvan 1 pakken om een vergelijking te maken.

En waarom ik denk dat Reloop DE midi controller van 208 heeft? Heel simpel, Reloop is een merk wat de afgelopen jaren flink aan de weg heeft getimmerd en naam heeft gemaakt. Zelfs wanneer Reloop met een iets mindere controller zou komen dan Hercules zal de Reloop toch nog beter gaan verkopen vanwege zijn naam. De Hercules zit een beetje in het verdom hoekje, komt bij een pc parts fabrikant vandaan en is geen fabrikant welke goed bekend staat in de dj markt terwijl Reloop dat wel is.

Reloop heeft gewoon een pareltje in handen als de controller goed in elkaar zit en ik ga er voor het gemak van uit dat dat ook zo is (ze hebben al even geen zooi meer de markt op gepleurd dus vandaar). Ik durf er dus wel 100 euro op te zetten dat de digital jockey de controller van 2008 gaat worden als het gaat om verkoop aantallen.

[ Voor 69% gewijzigd door R2D2 op 03-04-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
Waar ik ooit begonnen ben met vinyl, cd's en vervolgens Serato Scratch platen met djdecks, zocht ik ook iets voor de keren dat ik geen draaitafels tot m'n beschikking heb, of geen rompslomp met aansluiten en timecode calibreren kan gebruiken.
Sinds april vorig jaar een VCI-100 aangeschaft, robuust apparaat, wat me nog nooit in de steek heeft gelaten.
Groot voordeel daarbij is dat ik djdecks kan blijven gebruiken :) Zelfde audiolibrary, zelfde effectenbak etc.

Voor het bedienen van de effectenbak in djdecks zet ik er soms nog een Evolution UC-33e naast, dus een probleem met een gebrek aan knopjes en schuifjes heb ik niet echt met de VCI-100. Zilveren kleurtje past er ook nog enigzins bij, al zijn beide apparaten inmiddels voorzien van een aanzienlijke hoeveelheid volgeschreven witte gaffa tape :p

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

EVILSalami schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:46:
[...]
Die kunnen staat daar zeer goed in cursief ;) maar.. mechanisch ga je toch nooit iets mooi hebben, en de kwaliteit.. daar heb ik m'n twijfels nog over. Ergonomie is ook een belangrijk onderdeel en de prijs.. gho. Jij moet 30 switchen kopen.. bij een producent kopen ze er 30 000.. waarschijnlijk wel een klein prijsverschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:02:
al zijn beide apparaten inmiddels voorzien van een aanzienlijke hoeveelheid volgeschreven witte gaffa tape :p
Ik zeg tijd voor een dymo label apparaat... ik heb er ook 1 en dat ding word echt om de haverklap uit de kast getrokken voor zulke doeleinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb vandaag toch maar het knoopje doorgehakt en een Behringer BCD3000 gekocht (waar ik eerst een Hercules MK2 gebruikte). Voornaamste voordeel van de BCD vind ik toch wel de bouwkwaliteit, die is niet te vergelijken met het rubber-speelgoed gevoel wat je met de Hercules nogal eens had.

Er is alleen nog één probleem met de BCD3000: De audiodrivers werken nog steeds niet goed samen met de Core / Core 2 Duo processoren onder Windows. Vandaag gemerkt: Elke keer als ik een tweede track inlaadde onder Virtual DJ bevroor het geluid. Resetten van de ASIO-driver is dan het enige wat in dat geval werkt. Maar mijn workaround is daar voorlopig simpel voor: Gewoon mijn bestaande Hercules gebruiken als geluidskaart. En straks een 4-kanaals geluidskaart (bv. Numark djIO) kopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nou daar ben je dan mooi klaar mee. :{
Ik hoop dat je voor de rest tevreden bent over de functionaliteit van de BCD3000, want ik vindt dat voortdurende (problemen zijn al zo lang bekend) problemen met geluid echt een no-go zijn, bij notabene een DJ-apparaat, waarvan het zo ongeveer de primaire functie is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Sjoewe schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:06:
Nou daar ben je dan mooi klaar mee. :{
Ik hoop dat je voor de rest tevreden bent over de functionaliteit van de BCD3000, want ik vindt dat voortdurende (problemen zijn al zo lang bekend) problemen met geluid echt een no-go zijn, bij notabene een DJ-apparaat, waarvan het zo ongeveer de primaire functie is. :')
De BCD is ruw gezegd de helft controller en de helft geluidskaart. Vergeleken met de VCI-100 is hij nog vrij goedkoop zelfs als je 'm enkel voor het controller-gedeelte gebruikt.
Als controller heb ik de BCD zelf ook een hele tijd gebruikt, en ik was er eigenlijk best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09
Net even gechecked wanneer die Reloop digital jockey zou moeten uitkomen.
Wordt waarschijnlijk pas Juni/Juli hier leverbaar, dat is wel erg minder.

Als ik het mooie tabelletje gebruik van Aboutdj dan ziet de reloop er wel erg mooi, functioneel en goed geprijst uit.
Vergelijking entrylevel midi controlers

Heeft er trouwens iemand ervaring met het leerproces van digitaal mixen?
Ik bedoel daar mee, is het makkelijker te leren met controler dan zonder?
Of is het beter om eerst met de software te stoeien en dan een controller aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Tijmen schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:03:
Net even gechecked wanneer die Reloop digital jockey zou moeten uitkomen.
Wordt waarschijnlijk pas Juni/Juli hier leverbaar, dat is wel erg minder.

Als ik het mooie tabelletje gebruik van Aboutdj dan ziet de reloop er wel erg mooi, functioneel en goed geprijst uit.
Vergelijking entrylevel midi controlers

Heeft er trouwens iemand ervaring met het leerproces van digitaal mixen?
Ik bedoel daar mee, is het makkelijker te leren met controler dan zonder?
Of is het beter om eerst met de software te stoeien en dan een controller aan te schaffen?
Het lijkt me makkelijker om dit te doen met controller. Daar zijn ze juist voor bedoeld toch? In principe kun je alles met je tobo + muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:57:
[...]

De BCD is ruw gezegd de helft controller en de helft geluidskaart. Vergeleken met de VCI-100 is hij nog vrij goedkoop zelfs als je 'm enkel voor het controller-gedeelte gebruikt.
Als controller heb ik de BCD zelf ook een hele tijd gebruikt, en ik was er eigenlijk best tevreden over.
Hardware matig is ie nog niet half zo goed als de VCI-100. De BCD-2000 was niets dan ellende in veel gevallen (helemaal met de mee geleverde software van Xylio) en ondanks dat de BCD-3000 hardware matig er flink op vooruit is gegaan vind ik het nog steeds geen bijzonder goed apparaat. De BCD-3000 is leuk voor het geld... niets meer, niets minder.

Dat een controler leuk in elkaar steekt is 1 maar het is ook fin als het apparaat werkt, en als ik dan bij mensen de problemen lees in combinatie met Vista en C2D processoren dan zou ik toch liever voor wat anders kiezen. Helemaal omdat Behringer nou ook niet echt de moeite neemt problemen op te lossen... het zijn en blijven nou eenmaal dozenschuivers op het gebied van dj gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ja maar de BCD en de VCI zitten wel in een andere prijs klasse denk ik. De een heb je al werkend voor nog geen 200 euro. De andere werkt pas als je 500 á 600 euro hebt uitgegeven (controller + geluidskaart).

Wat ik me nog af vroeg, wat is het verschil qua hardware eigelijk tussen de BCD 2000 en 3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

EVILSalami schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:09:Wat ik me nog af vroeg, wat is het verschil qua hardware eigelijk tussen de BCD 2000 en 3000?
Intern geloof ik niets. De BCD3000 heeft een restyle gehad (witte knoppen ipv zwarte) en is voorzien van nieuwe drivers/firmware.

Overigens kun je met een BCD3000 + Numark djIO of Maya geluidskaart ook redelijk goed uit de voeten. Het enige wat de VCI dan meer heeft zijn aanraakgevoelige scratch-disks.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat de digital-jockey site nog niet de lucht in is.. De sitelaunch zou 8 april zijn, maar dat staat er nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
Ik heb veel verschillende midi-controlers in handen gehad en de meeste voelen aan als goedkope plastic bakjes tot ik een VCI-100 in handen kreeg. Stevigheid en geen goedkoopheid. Daarbij draai ik wel eens in een disco met de vci-100. Ik zou dit niet durven met een BCD geval :).

Ik draai met traktor en nooit probs mee dus ik snap niet waar sjoewe zijn probs vandaan komen. Als geluid output gebruik ik een Audio Kontrol 1. Wat een geluidskaart :9 wel prijzig, maar zijn geld wel waar. Daarbij zit er ook nog een midi-controller bovenop de geluidskaart waarmee je Traktor ook kan besturen. Hierdoor kan ik makkelijk door de playlisten scrollen zonder gebruik te maken van een muisje :).

Ik draai veel hardstyle en industrial hardcore het laatste draai ik toch liever op vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
rhodium schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:10:

Ik draai met traktor en nooit probs mee dus ik snap niet waar sjoewe zijn probs vandaan komen.
Wist ik het zelf maar, ik heb laatst de hele boel weer opnieuw moeten installen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
rhodium schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:10:
Wat een geluidskaart :9 wel prijzig, maar zijn geld wel waar. Daarbij zit er ook nog een midi-controller bovenop de geluidskaart waarmee je Traktor ook kan besturen. Hierdoor kan ik makkelijk door de playlisten scrollen zonder gebruik te maken van een muisje :).
Kan jij op die manier een hele set neer zetten zonder tobo en muis? Nummers inladen etc? En dat doe je met die knop bovenop de Kontrol 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, het wordt nog wel ff wachten op de Reloop Digital Jockey gok ik.. Zie nu op de site musik-service.de: "Attention: This article will be presumably deliverable again on 10.08.2008! Order this article now to be one of the first customers who will be delivered as soon as the product is available again."

Erg balen dit!!

edit:

Hij staat ook al op de newline site, en daar staat ook medio augustus verwacht. :( :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ja dat is wel balen idd. Enig idee wat dat ding ongeveer gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 zonder geluidskaart, 350 met geluidskaart. Prijzen zijn iig gunstig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik bezig om te live mix/remixen in Ableton Live 7, nu vraag ik mij af of ik hiervoor ook mijn Numark Total Control kan gebruiken.

Het toewijzen van de buttons daar kom ik wel achter, maar het lijkt wel of Ableton de controler niet detecteerd, ook blijven alle led's op de controller uitstaan, terwijl dit bij Virtual DJ wel aanspringt..

Kon helaas verder ook niks vinden via Google....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat touch sensitive jogwheels precies zijn?
OK, dat zijn jogwheels die merken als je ze aanraakt (ofzo). Maar wat voor voordelen heeft dat boven gewone jogwheels?

Ik heb nou een half jaartje de Total Control en die bevalt me best goed. Het grote nadeel vind ik dat alle knoppen en faders nogal dicht op elkaar zitten. Ik denk er daarom aan om over te gaan stappen op de digital jockey. Die is een stuk groter en wellicht wat ruimer opgezet. En ik wil dus graag weten of die touch sensitive jogwheels nog echt wat kunnen toevoegen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:03:
Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat touch sensitive jogwheels precies zijn?
OK, dat zijn jogwheels die merken als je ze aanraakt (ofzo). Maar wat voor voordelen heeft dat boven gewone jogwheels?
Zie het als het verschil tussen een CDJ 500/200/400 en een CDJ 800/1000. Bij een normaal jogwheel kan je alleen wat tijd skippen met een touch sensitive kan je meer mee werken als een normale LP en hem dus iets langzamer laten lopen waardoor het meer er meer opties te zijn om te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
EVILSalami schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:58:
[...]

Kan jij op die manier een hele set neer zetten zonder tobo en muis? Nummers inladen etc? En dat doe je met die knop bovenop de Kontrol 1?
Ja zonder tobo en muis :) De VCI gebruik ik alle knoppen voor het mixen zelf. Veel staat anders geconfigd. Via de midi controler van me geluidskaart kan ik door de tracklist scrollen.

Afbeeldingslocatie: http://www.native-instruments.com/typo3temp/pics/2edcdf54b6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
rhodium schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:11:
[...]

Ja zonder tobo en muis :) De VCI gebruik ik alle knoppen voor het mixen zelf. Veel staat anders geconfigd. Via de midi controler van me geluidskaart kan ik door de tracklist scrollen.

[afbeelding]
Gebruik jij ook de jog-wheel om door de lijst te scrollen? Zo ja, heb jij dan ook zo'n vertraging bij snel scrollen? Zo nee, zou ik dan jouw TKS mogen hebben? :*)
Als ik te snel draai, om sneller door de lijst te scrollen, loopt het scrollen even door nadat ik gestopt ben met draaien. Dat is best lastig.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 18-04-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Ableton bij de software zet vind ik dat je Mixmeister Fusion er ook wel bij kunt zetten.
Ik denk zelfs dat je met Mixmeister Fusion beter kunt live mixen dan met Ableton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:38:
Als je Ableton bij de software zet vind ik dat je Mixmeister Fusion er ook wel bij kunt zetten.
Ik denk zelfs dat je met Mixmeister Fusion beter kunt live mixen dan met Ableton.
Offcourse, suggesties zijn welkom. Persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee. PM me anders een klein begeleidend textje dan zet ik het er bij.

edit: wat voor software is het dan? Heeft het iets met midi dj'ing te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door EVILSalami op 19-04-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Room42 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:27:
[...]

Gebruik jij ook de jog-wheel om door de lijst te scrollen? Zo ja, heb jij dan ook zo'n vertraging bij snel scrollen? Zo nee, zou ik dan jouw TKS mogen hebben? :*)
Als ik te snel draai, om sneller door de lijst te scrollen, loopt het scrollen even door nadat ik gestopt ben met draaien. Dat is best lastig.
Gebruik je windows of mac? Ik zelf mac en heb daaro dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Windows ;( Ik heb hem echter wel zelf geconfigureerd. Wellicht dat ik de verkeerde properties gebruikt heb. Maar ik wilde ook graag kunnen prelistenen met de drie knoppen (links prelisten/stop, load A, rechts load B ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De software

DSS DJ

accepteerd ook MIDI input van de controllers. Mappings moet je wel zelf maken (XML bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas_dg
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 08:53
Is de VCI-100 compatibel met Vista 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:03:
Pfff, het wordt nog wel ff wachten op de Reloop Digital Jockey gok ik.. Zie nu op de site musik-service.de: "Attention: This article will be presumably deliverable again on 10.08.2008! Order this article now to be one of the first customers who will be delivered as soon as the product is available again."

Erg balen dit!!

edit:

Hij staat ook al op de newline site, en daar staat ook medio augustus verwacht. :( :(
Met een heel klein beetje mazzel is de review er wel een beetje eerder... er zijn namelijk een aantal pre productie modellen in omloop maar die houden die verrekte duitsers voor zichzelf. De NL importeur is echter hard bezig er 1 los te peuteren en er 1 deze kant op te laten komen voor een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wanneer komt jou HC4500 review Reind ;) Ik hoopte stiekem dat hij online stond, maar i'll guess i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
jonas_dg schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:11:
Is de VCI-100 compatibel met Vista 64bit?
Ja. Het is namelijk een usb midi-device. Verder niks. Geen drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 01:48:
Wanneer komt jou HC4500 review Reind ;) Ik hoopte stiekem dat hij online stond, maar i'll guess i'm wrong...
Als ie klaar is.... ik had echter eerst nog een paar andere reviews die af moesten dus de HC-4500 zal naar schatting eind volgende week online staan. Inclusief wat templates voor de diverse stukjes dj software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 17:40

thommich

Belg

*bump*

Ik heb vandaag men Hercules RMX binnen. Onmiddellijk geïnstalleerd en al wat gedraaid. Nu vroeg ik mij af of het normaal was dat de "kill" knopjes niet oplichten bij gebruik. Nogal verwarrend soms, want in de software zie je het nu ook niet superduidelijk...

Weet iemand of dat zo hoort of moet ik opnieuw installeren enzo...?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Klopt, er lichten wel meer knopjes niet op op de RMX. Die van de effectbanken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Heb ik ondertussen ook gemerkt. Toch wel vreemd. Leds onder die "kill" knopjes zouden wel handig gweest zijn... (tenzij ze er zitten maar niet geactiveerd worden door de huidige driver)

blijft allemaal vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je voor de rest wel tevreden met het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ze hebben idd bij de Hercules RMX erg bezuinigd op de leds blijkbaar. Vermits ze inderdaad gewoon niet beschikbaar zijn in de driver vermoed ik dat er onder die knopjes ook echt geen led zit en er dus helaas niets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:37:
Ben je voor de rest wel tevreden met het apparaat?
Ja hoor, buiten het feit van de leds is het een prachtig apparaat. Ik maak weliswaar nog maar mijn eerste stapjes in de dj-wereld, dus kan niet zeggen of het écht professioneel werkt ofzo... Maar ik heb heel wat midi-controllers vergeleken en dit leek me wel de beste keus voor mijn budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De Vextax VCI is nog "maar" 419 bij Bax shop. Wellicht een beter apparaat voor dat geld ?

Heeft wel touch-sensitivve jogwheels, en wel overal leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb zelf een d-vinyl, mag die ook aan het rijtje worden toegevoegd, is proffi en 19" :) wordt dan de eerste 19" die erbij staat volgens mij

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:21:
De Vextax VCI is nog "maar" 419 bij Bax shop. Wellicht een beter apparaat voor dat geld ?

Heeft wel touch-sensitivve jogwheels, en wel overal leds.
Je vergeet dat er ook nog een geluidskaart bij moet, wil je dezelfde mogelijkheden als de RMX op dat vlak kun je er gewoon nog 200 euro bij op tellen. De Vestax is inderdaad een mooiere optie maar ook een tikje kostbaarder dan de RMX. De RMX is gewoon een erg leuke instapper die je niet al te snel zl ontgroeien, de VCI is weer wat meer pro geörienteerd wat dat betreft en zit gewoon een prijsklasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb mijn Hercules RMX ook binnen. Erg leuk apparaat, meerdere mensen hebben er al mee zitten spelen en allemaal willen ze er ook een.

Zitten alleen nog wel wat nadeeltjes aan. De ontbrekende ledjes zijn idd verwarrend en is verkeerde zuinigheid van Hercules.

Daarnaast moet ik nog ff uitzoeken waarom mijn mac zijn screensaver aangooit en zelfs in standby gaat terwijl ik bezig ben met draaien. Om de een of andere reden houden midi signalen een mac niet wakker. Ik weet alleen niet of dit een bug is in de software?

Wat is trouwens allemaal het verschil tussen de meegeleverde LE versie en de volledige versie? Heb enige dat ik heb kunnen vinden was de mogelijkheid om een sample op te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 09:11
Maar even een klein schopje.
Zit al jarenlang te denken om iets met muziek (met name richting dj-en) te willen doen, maar is er nooit echt van gekomen. In den beginne bleef het bij wat spelen met muziekprogramma's en was de overstap naar hardware voor mij toen niet betaalbaar.
Nu zit ik al geruime tijd te denken aan een midi controller. De prijs (ca 200/250 euro) is erg lekker en het is een leuk instapje om wat met het dj-en te spelen. Het is niet mijn intentie om serieus op feesten te gaan draaien, maar om het gewoon als hobby te blijven houden.

De Behringer BCD 3000 lijkt mij de meest interessante. Zag hem op new-line voor 219 euro staan en is daarmee ietsjes duurder dan de 2000, maar daarvoor heb je wel een nieuwere versie. Voordeel is dat Traktor 3 LE erbij zit en deze Mac en Windows compatible is.

Nou heb ik een paar vraagjes:

Werkt deze site op een Macbook en op een PC zonder geluidskaart (onboard grafische chip)? Voor zover ik gevonden heb, sluit je hem via USB aan de PC om te kunnen werken, maar hoe zit het nou met audio? Twee tulpstekkers (rood/wit) direct naar een versterker, of eerst naar de PC en vandaaruit naar je geluidsbron?

Zal hem denk voornamelijk op mijn PC (2x 17" monitor, toch wat prettiger als 13,3") aangesloten hebben, maar mocht ik eens wat in de tuin bij een feestje oid willen draaien, dan zou ik hem op mijn Macbook kunnen aansluiten.
PC speakertjes zijn brak, maar zou PC op een stereoset kunnen aansluiten, om geluid uit betere speakers te kunnen krijgen. Later zou ik altijd nog voor een goede speakerset of speaker monitors kunnen kijken, maar om in het begin mee te spelen zal het wel voldoen (hoop dus ook zonder geluidskaart).

Via tuts, maar vooral door er zelf veel mee te spelen, leer je een hoop, maar zijn er verder nog dingen die ik moet weten, of waar ik rekening mee moet houden?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
VincentG schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:44:
Maar even een klein schopje.
Zit al jarenlang te denken om iets met muziek (met name richting dj-en) te willen doen, maar is er nooit echt van gekomen. In den beginne bleef het bij wat spelen met muziekprogramma's en was de overstap naar hardware voor mij toen niet betaalbaar.
Nu zit ik al geruime tijd te denken aan een midi controller. De prijs (ca 200/250 euro) is erg lekker en het is een leuk instapje om wat met het dj-en te spelen. Het is niet mijn intentie om serieus op feesten te gaan draaien, maar om het gewoon als hobby te blijven houden.

De Behringer BCD 3000 lijkt mij de meest interessante. Zag hem op new-line voor 219 euro staan en is daarmee ietsjes duurder dan de 2000, maar daarvoor heb je wel een nieuwere versie. Voordeel is dat Traktor 3 LE erbij zit en deze Mac en Windows compatible is.

Nou heb ik een paar vraagjes:

Werkt deze site op een Macbook en op een PC zonder geluidskaart (onboard grafische chip)? Voor zover ik gevonden heb, sluit je hem via USB aan de PC om te kunnen werken, maar hoe zit het nou met audio? Twee tulpstekkers (rood/wit) direct naar een versterker, of eerst naar de PC en vandaaruit naar je geluidsbron?
Kweet niet hoe goed de geluidskaart is die in de behringer zit en of er uberhaubt een geluidskaart in zit. Zo niet, dan moet je zoiezo het geluid via je PC laten lopen; en anders ligt het aan de kwaliteit van de geluidskaart.
Zal hem denk voornamelijk op mijn PC (2x 17" monitor, toch wat prettiger als 13,3") aangesloten hebben, maar mocht ik eens wat in de tuin bij een feestje oid willen draaien, dan zou ik hem op mijn Macbook kunnen aansluiten.
PC speakertjes zijn brak, maar zou PC op een stereoset kunnen aansluiten, om geluid uit betere speakers te kunnen krijgen. Later zou ik altijd nog voor een goede speakerset of speaker monitors kunnen kijken, maar om in het begin mee te spelen zal het wel voldoen (hoop dus ook zonder geluidskaart).

Via tuts, maar vooral door er zelf veel mee te spelen, leer je een hoop, maar zijn er verder nog dingen die ik moet weten, of waar ik rekening mee moet houden?
Gewoon lekker mee gaan klooien, zorg dat je bekend raakt met Traktor icm je controller. Vervolgens kan je dan eens proberen een mix op te nemen; die kan je dan terugluisteren zodat je kan horen wat je aan het doen bent (dat hoor je tijdens het mixen naar mijn ervaring iig iets minder goed) en waar je de fout in gaat. Je zult zien dat het zo snel veel beter gaat, wat het alleen maar toffer maakt ;)

Ik zit er ook over te denken een controller te kopen, omdat het wel lekker voordelig is in prijs tov een set met CD spelers en een mixer; ik neig eerlijk gezegd wel meer naar de Vestax VCI-100.

[ Voor 65% gewijzigd door ravenger op 15-05-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb zelf ook een BCD-3000, best leuk om mee te klooien en te kijken of je het wat vind.
Je kan em zo aan je PC hangen (als je geen vista draait that is) en je hebt geen geluidskaart nodig. Via de audio uit kan je em zo aan je versterker hangen. Heb em hier ook gewoon op mijn stereo aangesloten, werkt als een trein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 09:11
Zit geluidskaart in als het goed is en draai gewoon Vista.
Ga hem binnenkort denk maar bestellen bij een webshop (staan er 2 in andere topic over dj's).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kan iemand me overtuigen om een Kontrol dj controller te kopen ipv een Vestax VCI-100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
W00fer schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:45:
Kan iemand me overtuigen om een Kontrol dj controller te kopen ipv een Vestax VCI-100 ?
Haha, das een goeie! Wil je overtuigd worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Laatst online: 07-09 23:36
Misschien past mijn bericht niet geheel in deze topic, maar wat ook mogelijkheid is, icm o.a. virtualdj, om timecoded vinyl of cd's te gebruiken. Je hebt dan geen aparte controller en je kan je platenspeler en/of cd-speler gebruiken met je pc.
Als je deze dan ook nog splitst, kan je zowel vinyl/cd als mp3 gebruiken. Ik gebruik dit al een tijd en het werkt super. Of ik nou cd's gebruik of mp3 via de pc, het werkt het zelfde.
op het wisselen van de cd na dan :+

edit: linkje: http://www.virtualdj.com/presentations/mix_vinyl.html

[ Voor 12% gewijzigd door ljsquare op 16-05-2008 21:52 ]

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
W00fer schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:45:
De Kontrol DJ is een mooi apparaat, maar wel erg verouderd. Een VCI100 heeft betere jogs, meer knoppen en een ruimer opgezette layout. En het ding is nog eens oersolide.
Ik ben erg tevreden met de mijne. Beste aankoop in jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb maandag mijn laptop een helemaal opnieuw geïnstalleerd en alle nieuwste versies van Hardware drivers, Traktor, Audio Kontrol 1, VCI-100 tks gedownload. Weer helemaal bij de tijd, dus. Maar het viel me op dat de VCI nog steeds het probleem heeft dat als je (met een lopende track) de Jog een zwieper vooruit geeft, deze nog steeds eerst naar bijna stilstaan uitspint en daarna pas weer op normale snelheid doorspeelt alsof je de plaat loslaat. Dat is dus anders dan een normale plaat zou doen (die zou niet verder vertragen dan normale snelheid).

Is hier nog geen oplossing voor? Ik las ergens (lang geleden) dat het met Traktor 3.3 opgelost zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Hangt er vanaf welke firmware je vci-100 heeft. Bij de eerste firmware kan dit bijna niet softwarematig verholpen worden, bij de nieuwere firmware kan het wel als ook de software het ondersteund. (in de recentste beta van djDecks is dit bijvoorbeeld opgelost zodat de track onmiddelijk weer begint te spelen als je je hand van de jog haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow_feet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 14:31

yellow_feet

Opperwijsneus

Een kleine toevoeging aan alle opties; ik ben zelf aardig verliefd geworden op de Torq Xponent van M-Audio, zeker gezien ook de extreem gunstige prijzen op eBay US (+- 550USD). Is er een reden dat dit apparaat hier zo vreselijk onderbelicht wordt?
Ik weet zelf uit de nodige ervaring op dat gebied dat M-Audio één van de betere merken is op het gebied van geluidskaarten en naar ik begrijp uit de vele reviews/demo's op Youtube is deze controller ook van absolute topkwaliteit. Voor €600 in Nederland is het ding wellicht iets te prijzig voor een instapper, maar kijk even op ebay en je ziet het ding voor onder de €400 staan.
Bovenstaande aanbieding geldt overigens enkel vandaag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb het apparaat al een paar keer in het echt gezien, en ik ben er niet van onder de indruk.
Het is duur, de layout is verschrikkelijk rommelig (de jogwheels zitten helemaal achterop het apparaat :{ ), erg plastic, buttons klikken niet erg lekker, tis een gigantisch ding. En TorQ zelf... :X

Een grote kermis is dat. Alles knippert en heeft kleurtjes. Nee mijn niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Misschien twee toevoegingen aan het lijstje:
• Vestax VCM-100 (controller)
Mixxx (gratis dj software, vrij beperkt wat betreft effecten, maar wel compatible met MIDI conrollers)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ook een controller die de moeite waard is, mijns inziens, is de eNoixer XLive One V2.

Sasha's Maven control, maar dan net even anders.

Afbeeldingslocatie: http://www.e-noixer.com/files/xLive%20ONE/v2%20design/photos/IMG_2143.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.e-noixer.com/files/xLive%20ONE/v2%20design/photos/IMG_2137.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.e-noixer.com/files/xLive%20ONE/v2%20design/photos/IMG_2136.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.e-noixer.com/files/xLive%20ONE/v2%20design/photos/IMG_2130.jpg

Het ziet eruit als een mixer, maar is een grote MIDI controller.

Volgens mij ideaal als je vanuit Ableton mixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wat kost dat ding wel niet :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Adion schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:
Hangt er vanaf welke firmware je vci-100 heeft. Bij de eerste firmware kan dit bijna niet softwarematig verholpen worden, bij de nieuwere firmware kan het wel als ook de software het ondersteund. (in de recentste beta van djDecks is dit bijvoorbeeld opgelost zodat de track onmiddelijk weer begint te spelen als je je hand van de jog haalt)
Kun je de firmware van de VCI-100 zelf updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:34:
[...]
Kun je de firmware van de VCI-100 zelf updaten ?
Nee, dat moet je door het service center laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

W00fer schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:33:
Wat kost dat ding wel niet :o ?
Daar probeer ik al sinds versie v1.0 achter te komen.

In July 2008 schijnt hij uit te gaan komen, dan hoop ik ook echt wel een prijsje gezien te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/uploads/extras/product/mmcontrol/mmcontrol_kares001_l.jpg

Hier nog een aardig controllertje die ik tegenkwam tijdens mijn internet rondes: De Numark Mixmeister Control

Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/uploads/extras/product/mmcontrol/mmcontrol_kares005_l.jpg

Overview

MixMeister software ignited the DJ world by merging powerful Digital Audio Workstation capabilities and full-featured DJ performance. MixMeister Control is a hardware control surface for real-time performance and control of MixMeister, or other MIDI-capable DJ software.

MixMeister Control is the only controller designed and optimized to work like a true hardware extension of the MixMeister interface. If you already use MixMeister, you will be performing in seconds. MixMeister Control even comes with a full version of MixMeister Fusion software - the perfect way to get started.

Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/stuff/contentmgr/files/67d63132714012a10de0bae15fee672a/large/nk04_angle_lg.jpg

Individual hands-on controls are included for looping by track, EQ, FX and more with complete control for up to four tracks at once. A massive amount of control is available from its 40 knobs, 53 buttons and a Jog Wheel for fast location management. Finally, automation effects, VST plug-ins and other functions can be manipulated with minimal computer interaction.

Included MixMeister Fusion software frees the DJ from monotonous tasks like beat matching, setting cue points, and counting beats in their head. It gives them the power to unleash their creativity and shape music with live looping and remixing, VST effects, harmonic mixing and more. DJs can manipulate tempo, volume, and EQ in real time, on-the-fly. Fusion even records all DJ actions (not just the resulting audio), so users can go back, listen to their mix, and make precise adjustments with studio-style editing capabilities.

Afbeeldingslocatie: http://www.numark.com/stuff/contentmgr/files/80c54d513861716add3196f43bb993e0/large/mmcontrol_details_lg.jpg

Whether you use MixMeister to perform live or to mix in the studio, MixMeister Control is a "must-have" addition for MixMeister.

Key Features
  • Hardware control surface
  • USB2.0 interface - No driver required
  • Includes MixMeister Fusion software
  • Compatible with other MIDI applications
  • Works with Windows or Mac OS X
  • 94 hardware controllers for ultimately expressive software control
Verdere details weet ik niet, maar het lijkt mij wel een gaaf stukje hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die draaiknoppen voor het volume vind ik toch wel een dikke min en ook dat er nog steeds geen pan functie in Mixmeister zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yellow_feet schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:49:
Een kleine toevoeging aan alle opties; ik ben zelf aardig verliefd geworden op de Torq Xponent van M-Audio, zeker gezien ook de extreem gunstige prijzen op eBay US (+- 550USD). Is er een reden dat dit apparaat hier zo vreselijk onderbelicht wordt?
Ik weet zelf uit de nodige ervaring op dat gebied dat M-Audio één van de betere merken is op het gebied van geluidskaarten en naar ik begrijp uit de vele reviews/demo's op Youtube is deze controller ook van absolute topkwaliteit. Voor €600 in Nederland is het ding wellicht iets te prijzig voor een instapper, maar kijk even op ebay en je ziet het ding voor onder de €400 staan.
Bovenstaande aanbieding geldt overigens enkel vandaag nog.
Ik ben er over aan het denken om eens een DJ workshop te gaan doen en vervolgens wat te gaan hobby-DJen via de computer. Naar aanleiding van een artikel in Feedback (magazine van de gelijknamige specialist in audio, licht en instrumenten) ben in aanraking gekomen met midi controllers en ben voornamelijk gecharmeerd van de M-Audio Torq Xponent. Zoals je op onderstaande demonstratievideo kunt zien zitten vrijwel alle veelgebruikte features van Torq op deze conroller en kun je voorgeprogrammeerde effecten e.d. uit toewijsbare knoppen op je bord halen zonder met je muis te lopen klooien in Torq. Loops die automatisch in de BPM worden gezet, auto BPM syncer op het bord, Wat mij persoonlijk erg handig lijkt is de touchpad tussen de 2 draaischijven; die werkt als een trackpad voor de muis op je laptop zodat je effects zoals flander met je vinger kunt controleren. Daarnaast kan Torq, als je de BPM hebt gesynct, een stukje vooruit springen met behoud van BPM sync als je bijvoorbeeld de base van track 1 op de hi-hat van track 2 hebt gesynct, zodat alles weer netjes gelijk loopt (base op base).
Werkt op zowel Mac (Leopard) als PC (updates voor XP SP3 en Vista SP1) en komt met Torq 1.0 voor Mac en PC.

http://www.youtube.com/watch?v=xUIi1u5OJF4

Pretty amazing, ga binnenkort eens langs voor een demo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Ik ben ook gecharmeerd van de M-Audio Xponent. Ben al bij Feedback in Apeldoorn geweest, alleen hadden ze hem daar niet in de winkel. Jammer, want wou hem graag even aanvoelen voor het 'speelgoed-gehalte'. Weet iemand een winkel waar hij wel aanwezig is? Ook kan ik weinig reviews vinden over de bijbehorende Torq software, iemand daar ervaring mee?

Voor iedereen die ook gecharmeerd is van de Xponent, door de dollarkoers is het voordelig om hem in Amerika te bestellen, scheelt heel wat euro's. (bovendien is zending vaak gratis en verzekerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Over de Torq Exponent

Ik heb zowel de controller als Torq geprobeerd. En ehm, tja wat moet je daar van zeggen. De controller voelt niet als het bedrag dat 'ie kost. Erg plastic allemaal. En de knoppen voelden ook niet erg lekker. Maar wat me het meest stoorder eigenlijk was de layout van het apparaat. het lijkt wel alsof 'ie verkeerd om staat. Je moet over alle knoppen heen reiken op bij de jogwheels te komen, en als je dus wilt pitch benden moet je je arm over het hele ding heenleggen. Terwijl daaronder heel veel knopjes zitten samengepropt. De Exponent stond op dat moment naast de VCI100 en het is op dat moment gelijk duidelijk welke de beste van twee is. De VCI100 is helemaal door de gebruiker te demonteren, mocht er onverhoopt een glas cola in lazeren. De behuizing van de Exponent is heel erg plastic, tegeover de alu behuizing van de VCI. Etc etc.
Ik zou je adviseren om ook de VCI100 te testen als je gaat kijken voor de Exponent, want dat is toch de grootste concurrent uiteindelijk.

En over Torq zelf kan ik kort zijn: Ver-schrik-ke-lijk. Wat een kermissoftware, alles knippert en verandert van kleur, het is zo ontzettend onoverzichtelijk. :X
Maar je kan de Exponent eventueel ook midi-mappen onder Traktor bijvoorbeeld, en dat is dan nog wel het overwegen waard.

over bestellen in de States:

Internationaal verzenden is zelden gratis. Over het algemeen geldt de Free Shipping waarmee dat soort sites adverteren alleen voor de VS. Let goed op de kleine lettertjes wat dat betreft, want de kosten voor het verzenden van grote artikelen uit de VS kan aardig in de papieren lopen.
Verder krijg je te maken met de douane. Je kan er vanuit gaan dat je de BTW moet betalen, er komt nog zeker 19% van het bedrag bij.
Maar last en not least. Als er een M-Audio importeur in Nederland zit (en die is er) en er gaan iets kapot, dan kan je in Nederland in iedergeval fluiten naar je garrantie. Je pleegt tenslotte eigenlijk gewoon broodroof in zo'n geval.
Dus dat betekend opsturen (duurt een week, kost je weer 9 euro) reparatie afwachten en dan moet 'ie nog terug worden gestuurd.

Tja is al die moeite je de 200 euro waard die je uiteindelijk ongeveer zal besparen? Ik heb al veel mensen dit jaar van een koude kermis zien thuis komen wat betreft DJ apparatuur importeren uit de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vandaag een pre productie op mogen halen van het volgende apparaat,
Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/vci_300.jpg

Je kunt wel merken dat de ontwikkeling zelfs op het vlak van midi controllers niet stil staat, echt een grote stap voorwaarts ten opzichte van de populaire VCI-100. Volgende maand een dubbele review van het apparaat van onze kant op zowel het i-net als in gedrukte media :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
* hexagram geilt.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste