Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wordt de Hercules E2 beschouwd ? Ik kan hem niet voor 99 euro kopen... heeft wat ik nodig heb denk ik en niet meer...

8 Samplers per deck... lekker klein en wel compleet. En licht... dus ideaal voor een MacBook :)

Ik kom uit het CDJ-500 / DJM-500 / RMX-9 tijdperk :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Saturnus schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:47:
De Numark Mixtrack ziet er uit als intertoys speelgoed. :P Behringer modules zien erg mooi uit maar het merk is altijd wat als Acer van de laptops geweest.

NI S2 gaat te duur worden denk ik. Ziet er ook wel mooi uit overigens. VCI-100mk2 dan maar. Lastig te krijgen zo te zien.
Vinden jullie niet dat je onwijs beperkt bent met een 2 decks controller? Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je draait, maar ik zou uit 2 decks echt geen voldoening kunnen halen. Ik heb zelf een S4 en laat regelmatig 3 tracks door elkaar lopen waarna ik er nog een 4e bij gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Je moet ergens beginnen he Bram. Niet iedereen is zo'n onwijze pro als jij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:03:
De vraag is....

Ik kan wel maar wil niet meer. Ik heb destijds een RMX-9 gekocht om een beetje aan te kunnen klojen omdat ik er volledig mee gestopt ben... er zijn immers ook zat andere leuke dingen....

Tja...

NU wil ik weer aanklojen met meer... heb de RMX overigens nog wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik schuif ook eens aan in dit topic! Ik heb sinds een tijdje een DDJ-T1, mocht er iemand vragen hebben dan hoor ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:06:
[...]

Vinden jullie niet dat je onwijs beperkt bent met een 2 decks controller? Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je draait, maar ik zou uit 2 decks echt geen voldoening kunnen halen. Ik heb zelf een S4 en laat regelmatig 3 tracks door elkaar lopen waarna ik er nog een 4e bij gooi.
Nee. :D Maar de VCI-100 mkII kan dat door middel van een switch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Whyte schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:03:
Of course, maar als je dan toch begint, ben ik van mening dat je CDJ's moet halen en geen controller (als je het echt serieus wil leren bedoel ik dan).

Ik neem aan dat 99% van de MIDI DJ's het sync knopje aan hebben staan, en ik zou me met 2 decks echt kapot vervelen dan. Beatmatchen kan ik wel, maar om dat nu gedwongen te moeten gaan doen om jezelf bezig te houden, vind ik ook zo wat. ;)
Saturnus schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Nee. :D Maar de VCI-100 mkII kan dat door middel van een switch wel.
Hoe werkt dat dan? Ik zie maar 2 schuiven en 2 EQ's. Dan kun je toch onmogelijk fatsoenlijk met 3 of 4 decks draaien, of zie ik dat verkeerd?
Greenfielt schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:20:
Ik schuif ook eens aan in dit topic! Ik heb sinds een tijdje een DDJ-T1, mocht er iemand vragen hebben dan hoor ik ze graag :)
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom heb je gekozen voor de T1? Mijn zwager keek er ook naar, maar als je alle voor- en nadelen tegen elkaar afstreept, wint de S4 het. Niet om een welles/nietes discussie te starten overigens hoor. Je zal er ongetwijfeld je redenen voor hebben gehad. :)

[ Voor 42% gewijzigd door bram1984 op 19-03-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Hoe werkt dat dan? Ik zie maar 2 schuiven en 2 EQ's. Dan kun je toch onmogelijk fatsoenlijk met 3 of 4 decks draaien, of zie ik dat verkeerd?
Ja heel flex zal het niet zijn. A <-> C en B <-> D mixen zal lastig zijn. Misschien dat het met brute switch skills wel te doen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha ja dus toch zo. Dat werkt voor geen meter kan ik je alvast vertellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
bram1984 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:48:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom heb je gekozen voor de T1? Mijn zwager keek er ook naar, maar als je alle voor- en nadelen tegen elkaar afstreept, wint de S4 het. Niet om een welles/nietes discussie te starten overigens hoor. Je zal er ongetwijfeld je redenen voor hebben gehad. :)
Ik heb altijd al wat met Pioneer gehad, veel gedraait met 1000's en 2000's en wilde dus het Pioneer gevoel niet kwijt, de S4 heb ik ook bekeken maar die viel voor mij af omdat onder andere:

- Ik de pitch zoals bij een CDJ naast m'n jogwheel wilde hebben
- De knoppen die ik allemaal moet gebruiken boven of naast m'n jogwheel wilde hebben
- Als ik een verjaardag/feestje heb wil ik flexibel zijn en hem zo mee kunnen nemen, heb dus ook een bijpassende tas/rugzak. Als ik op een groter feest moet draaien huur ik wel 2000s :)

Verder is de software die je gebruikt het zelfde, dus dat maakte me verder niet uit. Ik moet alleen m'n traktor nog krakkopenen zodat ik wat meer effecten kan gebruiken, maar dat komt tzt wel.

Om nog even terug te komen op jouw antwoord aan Whyte "ik ga er vanuit dat je de sync knop gebruikt". Ik heb die dingen (bijna) nooit aanstaan, behalve als ik een vocal/sample heb draaien, dan willen er nog wel eens twee gesynct in een loop staan.
Ik heb namelijk leren draaien op apparatuur zonder BPM counter en ik vind er dus geen zak aan als ik niets meer te doen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*SPAM*

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 19-03-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
Niet op de link klikken heren/dames, hij spamt een of andere verdien site. Ik maak nu een topicreportje :)

[ Voor 2% gewijzigd door Greenfielt op 19-03-2012 20:14 . Reden: Ik vergat de eventuele dames ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Greenfielt schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:10:
[...]

Ik heb altijd al wat met Pioneer gehad, veel gedraait met 1000's en 2000's en wilde dus het Pioneer gevoel niet kwijt, de S4 heb ik ook bekeken maar die viel voor mij af omdat onder andere:

- Ik de pitch zoals bij een CDJ naast m'n jogwheel wilde hebben
- De knoppen die ik allemaal moet gebruiken boven of naast m'n jogwheel wilde hebben
- Als ik een verjaardag/feestje heb wil ik flexibel zijn en hem zo mee kunnen nemen, heb dus ook een bijpassende tas/rugzak. Als ik op een groter feest moet draaien huur ik wel 2000s :)

Verder is de software die je gebruikt het zelfde, dus dat maakte me verder niet uit. Ik moet alleen m'n traktor nog krakkopenen zodat ik wat meer effecten kan gebruiken, maar dat komt tzt wel.

Om nog even terug te komen op jouw antwoord aan Whyte "ik ga er vanuit dat je de sync knop gebruikt". Ik heb die dingen (bijna) nooit aanstaan, behalve als ik een vocal/sample heb draaien, dan willen er nog wel eens twee gesynct in een loop staan.
Ik heb namelijk leren draaien op apparatuur zonder BPM counter en ik vind er dus geen zak aan als ik niets meer te doen heb ;)
Okay. Ja ik maak zwaar veel gebruik van de 4 decks mogelijkheid (veel loopen e.d.), dus ik heb ondanks sync genoeg te doen. En eerlijk gezegd vind ik syncen met Traktor een beetje onnozel. De BPM staat vrij groot in je scherm namelijk. Eigenlijk moeilijk doen als het ook makkelijk kan. :+ ;)

De knoppen onder de jog vind ik dan weer prettig omdat ik, zoals hierboven aangegeven, veel van de loopsectie gebruik maak. Het verkleint in ieder geval het risico dat je met je hand de jog indrukt of een zwieper geeft.

Wat moet je betalen voor de complete software dan? Dacht dat die er gewoon bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
De software zit er wel bij, maar dan wordt het een uitgeklede versie van de Pro. "Speciaal voor de DDJ-T1". Maar als ik op een andere pc dat apparaat aansluit en de demo van Traktor Pro draait werkt het natuurlijk ook gewoon ;)

Ik moet zeggen dat ik geen last heb van jogwheels aanraken tijdens een loop o.i.d. dus dat valt reuze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:20

flessuh

Set sail for fail!

Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar ik heb een tijd geleden een Traktor Control S2 gekocht met monitor speakers (reloop ADM-5) en een headset om thuis wat mee te proberen.
Helaas heb ik er heel weinig tijd voor en zie ik dit de komende tijd niet echt veranderen, dus wil ik de set verkopen met mijn NI-account met traktor er op (pro 2 S2 edition en DUO) maar als ik zoek op 2e-hands sites vind ik nergens andere advertenties zien, dus ik vraag me wat af waar je dit soort dingen het beste te koop kan zetten... dus iemand hier tips waar dit soort dingen 2e-hands te verkopen?
Ik heb zelf op speurders, marktplaats e.d. gekeken en daar staan eigenlijk alleen bedrijven op.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Nog niet zo lang geleden vond ik nog een aardige buts S4's op marktplaats. dus zou hem gewoon daarop zetten, je kunt hem ook hier op tweakers bij V&A plaatsen.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
flessuh schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:29:
Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar ik heb een tijd geleden een Traktor Control S2 gekocht met monitor speakers (reloop ADM-5) en een headset om thuis wat mee te proberen.
Helaas heb ik er heel weinig tijd voor en zie ik dit de komende tijd niet echt veranderen, dus wil ik de set verkopen met mijn NI-account met traktor er op (pro 2 S2 edition en DUO) maar als ik zoek op 2e-hands sites vind ik nergens andere advertenties zien, dus ik vraag me wat af waar je dit soort dingen het beste te koop kan zetten... dus iemand hier tips waar dit soort dingen 2e-hands te verkopen?
Ik heb zelf op speurders, marktplaats e.d. gekeken en daar staan eigenlijk alleen bedrijven op.
Kontrol ;)

Wat bedoel je nu eigenlijk? Sites als Marktplaats hebben gewoon een DJ-sets en Draaitafels sectie hoor, dus ik zie het probleem niet echt.

Tweakers heeft V&A.

Ik heb mijn CDJ's en mixer ook via MP verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:20

flessuh

Set sail for fail!

Ja kontrol s2 (meestal staat het online toch met een C) en een stanton pro 2000 + ADM-5

Het "probleem" is dus dat ik op marktplaats alleen advertenties van bedrijven kan vinden, dus nieuw, en nergens 2e-hands, dus ik vroeg me af of er ergens een andere site was waar ze 2e-hands staan of dat er gewoon alleen nieuw verkocht wordt.

Het leek mij toch al een goed plan om de boel op meerdere sites te zetten, alleen de prijs is wat moeilijk he (alles zo goed als ongebruikt..) :/

@hieronder.. ja zo heb ik het eigenlijk nog niet bekeken:P goed punt

[ Voor 12% gewijzigd door flessuh op 20-03-2012 13:54 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Daar heb jij toch verder niks mee te maken? Je kan toch gewoon een advertentie aanmaken? De S2 is ook vrij nieuw, dus iemand moet als eerste zijn met een 2e handsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand hoe het zit met nieuwe releases van de DJ-controllers voor dit jaar?

Ik ben zelf aan een nieuwe controller toe, maar zit nog even te twijfelen. De Behringer CMD-serie ziet er uit als een mogelijke winnaar, maar die is pas over meer dan een half jaar leverbaar.

Andere opties zijn op dit moment:
Reloop Contour CE. Qua formaat wel ongeveer wat ik zoek (twee ervan dan), vergelijkbaar met de CMD-PL1. Contour is wel al een oudere controller en misschien hebben de Behringers straks betere support.

Numark Mixtrack. Pro heb ik niet nodig, want ik heb al een audio-interface. Heeft wel alle features, maar het nadeel is dat het ding één unit is, terwijl ik graag 2 platters aan weerskanten van mijn mixer in een flightcase wil hebben.

Denon SC2000. Mooie controller, maar wel aan de prijs. (Ik zou er in dat geval dus 2 willen, en dan zit ik kwa prijs al bijna op een Traktor Control S2).

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 25-05-2012 12:54 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De Vestax VCI-100mkII is er. *O*
Leuk ding, goede geluidskwaliteit, solide, lekker basic of juist geavanceerd met eigen mappings als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
:X Intussen niks gebeurd hier.

Een van mijn knoppen blijft haken nu. Ik vrees een (hopelijk niet langdurige) RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Saturnus schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:00:

Een van mijn knoppen blijft haken nu. Ik vrees een (hopelijk niet langdurige) RMA.
Blijft hij alleen aan het oppervlak hangen of blijft hij intern hangen?
(Wel draaien geen waarde verandering?)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Saturnus schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:00:

Doet de knop het niet vanuit elke hoek? Het zou jammer zijn als je hem terugkrijgt met de melding dat het defect niet gevonden was.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ome_Les schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:19:
[...]

Blijft hij alleen aan het oppervlak hangen of blijft hij intern hangen?
(Wel draaien geen waarde verandering?)
Alleen aan het oppervlak. Met de nagel kan ik hem er uit peuteren, maar dit kost heel veel moeite.
a fly schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:09:
[...]

Doet de knop het niet vanuit elke hoek? Het zou jammer zijn als je hem terugkrijgt met de melding dat het defect niet gevonden was.
Soms gaat het inderdaad goed, daarom ga ik er een beschrijving en foto bij doen.

Het versturen staat gepland voor over 2-3 weken. Nog even een mixtape er uit persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Na jaren weer eens een avondje aan een MIDImapping werken met een collega DJTT moderator. Wel gaaf dus:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/29018_228003603991590_1616931117_n.jpg

Met een instant disco modus:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/32609_228029557322328_195606782_n.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Ome_Les op 18-02-2013 23:05 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat ziet er leuk uit. Heb je er ook een video van?

Hier is net de Vestax VCI-100MKII terug gekomen van RMA. De knop is gemaakt, maar de linker platter piept nu. |:( |:( Ik laat hem nog even op temperatuur komen om te zien of het daar aan ligt, maar anders kan die direct weer terug.

Edit:
Het aandraaien van de loosen - tighten knop (waarom doen ze dat niet in de fabriek) helpt al behoorlijk. Temperatuur lijkt ook echt een rol te spelen.

Net getest op de PC. Eind goed al goed. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Saturnus op 15-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Kent iemand hier Pulselocker? Het lijkt me een breaktrough in de DJ wereld. Je kan muziek streamen naar je DJ app zoals Traktor.

Ik was opzoek naar een koppeling van Spotify naar Traktor wat natuurlijk niet bestaat. Toen kwam ik het tegen. Ik geloof dat het closed beta is. Maar lijkt mee super handig. Iemand die al toegang heeft en zijn ervaring wil delen?

Meer info: YouTube: Pulselocker - The Streaming Music Service for DJs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25
EVILSalami schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:16:
Kent iemand hier Pulselocker? Het lijkt me een breaktrough in de DJ wereld. Je kan muziek streamen naar je DJ app zoals Traktor.

Ik was opzoek naar een koppeling van Spotify naar Traktor wat natuurlijk niet bestaat. Toen kwam ik het tegen. Ik geloof dat het closed beta is. Maar lijkt mee super handig. Iemand die al toegang heeft en zijn ervaring wil delen?

Meer info: YouTube: Pulselocker - The Streaming Music Service for DJs
Eigenlijk best een briljant idee, ligt wel aardig in de lijn met hoe de muziek industrie er tegenwoordig uit ziet. In ieder geval erg toekomst minded. Ik kan alleen niets vinden over de technische aspecten.

Kun je de tracks ook downloaden, of moet je altijd verbinding hebben met het www? Werkt het met Traktor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 19:30
Lijkt me superhandig voor de (trouwfeest)DJ die graag verzoekjes draait!
Noxa schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:50:
[...]

Kun je de tracks ook downloaden, of moet je altijd verbinding hebben met het www? Werkt het met Traktor?
Hij lijkt ze te downloaden naar een map in het filmpje, dus als je eventjes copy paste doet naar een andere map kan je oneindeig veel nummers downloaden voor $9.99 lijkt het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Noxa schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:50:
[...]

Eigenlijk best een briljant idee, ligt wel aardig in de lijn met hoe de muziek industrie er tegenwoordig uit ziet. In ieder geval erg toekomst minded. Ik kan alleen niets vinden over de technische aspecten.

Ja het schijnt te werken met Traktor. Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier op tweakers met Beta toegang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marckus
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-08 20:59
iMac-DAC-DJcontroller

Ik draai regelmatig op dansavonden en heb een DAC aangeschaft (Cambridge audio Dacmagic plus) om het digitale signaal van mij Mac een oppepper te geven want de meeste ingebouwde dacs zijn natuurlijk bagger..... Nu wil ik een DJ controller aanschaffen want mixen met de muis is natuurlijk geen succes. Hoe gaat zo'n opstelling eruit zien als ik die DAC wil blijven gebruiken? Iemand tips of ideeën?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Welkom. Als je de DAC gewoon als output gebruikt en de midi-controller puur voor MIDI, dan heb je aan beide genoeg. Met de controller stuur je dan de software aan die de audio mixt naar een stereo-kanaal die via de DAC naar de receivers gaat.

Wil je de controller ook de audio laten verwerken moet de DAC minimaal 4 kanalen (2x stereo) hebben. Je sluit dan de output van de DAC op de input van de controller aan die vervolgens zijn output weer naar de receivers stuurt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marckus
Dank voor je antwoord! Dus als ik jou goed begrijp dan komt de controller tussen mijn Mac en de DAC. Maar heeft zo'n controller dan altijd een digitale uitgang want een DAC heeft slechts digitale ingangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Marckus schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:57:
Dank voor je antwoord! Dus als ik jou goed begrijp dan komt de controller tussen mijn Mac en de DAC. Maar heeft zo'n controller dan altijd een digitale uitgang want een DAC heeft slechts digitale ingangen?
Nee, ik beschreef twee verschillende situaties. Welke controller wil je nemen en welke DAC heb je (deze?)? Hoe heb je de DAC nu aangesloten?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 21-09-2015 16:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marckus
Sorry, mijn antwoord was wat 'slordig' (al paar dagen met griep aan het stoeien). Ik reageerde op je eerste optie. Ik heb idd die DAC die jij linkt. Die DAC sluit ik aan via usb met mijn Mac en de DAC via de balanced output naar de audio-installatie. Ik heb nog geen controller op het oog: het is namelijk afhankelijk van wat ik nodig zal blijken te hebben....

[ Voor 8% gewijzigd door Marckus op 21-09-2015 18:03 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste