Bij Bax is ie € 899,-. Ik heb gelijk even een melding gemaakt dat ik 'm elders goedkoper heb gezien. Benieuwd of er wat mee gedaan wordt.
En anders vind ik dat nog geen ramp, 5 tientjes meer, maar je hebt het ding waarschijnlijk wel eerder, en gewoon de service en kennis van Bax-shop ipv een (voor mij) onbekende shop
Beste heer Koeleman,
Bedankt voor uw e-mail. Voor deze prijs kan ik de S4 ook aanbieden!
Ik verneem graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Robert
Bax-shop.nl B.V.
Heeft iemand hier ervaring met de Djtech imix reload MK2?
ik kan er erg weinig over vinden op het internet, behalve een paar forums waar men algemeen spul van djtech afraad...
Mijn alternatief voor deze was de vestax typhoon, maar ik zag dat deze niet met AMD werkt, dus ook dat word hem niet.
En als niemand ervaring heeft met die imix reload mk2, iemand dan een goed advies (het liefst met eigen ervaring) voor een low-budget controller? (in principe voor thuisgebruik, dus 200-275 euro ofzo, daarom kwam ik bij deze 2 uit)
ik kan er erg weinig over vinden op het internet, behalve een paar forums waar men algemeen spul van djtech afraad...
Mijn alternatief voor deze was de vestax typhoon, maar ik zag dat deze niet met AMD werkt, dus ook dat word hem niet.
En als niemand ervaring heeft met die imix reload mk2, iemand dan een goed advies (het liefst met eigen ervaring) voor een low-budget controller? (in principe voor thuisgebruik, dus 200-275 euro ofzo, daarom kwam ik bij deze 2 uit)
[ Voor 3% gewijzigd door flessuh op 05-10-2010 21:38 ]
Volgens mij kun je met dat budget het beste naar iets van Reloop kijken.
mmm, ik zie inderdaad de reloop mixage interface edition, deze lijkt wel interessant, hopen dat de prijs in mijn klasse valt..
oh tof, dat ga ik gelijk doorgeven. Thanks!
Laat 'm dan zelf even zo'n "Goedkoper gezien" aanvraag indienden, want de prijs op de site blijft gewoon € 879,- namelijk.
Anoniem: 293046
Wat betreft de traktor kontrol prijzen. Je kan het er anders altijd op gokken om hem uit de u.s te bestellen. €870 of 850 usd.
Misschien een iets langere levertijd maar, als je hem binnenkrijgt zonder extra te hoeven betalen scheelt het je redelijk wat geld, of zie ik het verkeerd?
Misschien een iets langere levertijd maar, als je hem binnenkrijgt zonder extra te hoeven betalen scheelt het je redelijk wat geld, of zie ik het verkeerd?
Liever wat meer betalen en de perfecte serivce van Bax.
Ik ga dit soort dingen dus echt niet in het buitenland bestellen hè. Wat ga je doen bij defecten? Terug sturen naar Amerika?Anoniem: 293046 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:02:
Wat betreft de traktor kontrol prijzen. Je kan het er anders altijd op gokken om hem uit de u.s te bestellen. €870 of 850 usd.
Soundfreax in Amsterdam doet overigens in samenwerking met NI demo's geven.catbread schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:22:
Liever wat meer betalen en de perfecte serivce van Bax.
Hij kreeg hem schijnbaar al aan het lagere bedrag, dat was afgesproken bij zijn pre-order.bram1984 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:25:
Laat 'm dan zelf even zo'n "Goedkoper gezien" aanvraag indienden, want de prijs op de site blijft gewoon € 879,- namelijk.
Ik heb mijn vci-100 eens een update gegeven.

Dit was een originele vci-100 1.0 (of 1.1)
Als iemand weet hoe je dat mixvibes eraf krijgt.. nooit gebruikt maar vond het met zwart mooier

Als iemand weet hoe je dat mixvibes eraf krijgt.. nooit gebruikt maar vond het met zwart mooier
[ Voor 39% gewijzigd door rhodium op 08-10-2010 15:20 ]
Naar NI sturen in europa?bram1984 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:38:
[...]
Ik ga dit soort dingen dus echt niet in het buitenland bestellen hè. Wat ga je doen bij defecten? Terug sturen naar Amerika?
Bedoel je die face plates?rhodium schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:47:
Ik heb mijn vci-100 eens een update gegeven.
[afbeelding]
Zwarte permanent stift eroverheenrhodium schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:47:

Mooi gedaan overigens, maar ik ben wel blij dat mijn VCI al helemaal zwart is van zichzelf
Ik wil zelf ook eens gaan beginnen met een Midi Controller, ik heb (nog) weinig verstand van goede controllers en ik probeer me hier en daar te laten informeren. Volgens verschillende mensen is het zo dat je beter af bent met een Vestax dan een Behringer. Zij raden mij ook de 'Vestax Spin' aan, *klik* om mee te beginnen. Mijn vraag aan jullie is dan ook wat jullie hier van vinden, mist deze nog iets, heb ik nog andere hardware nodig? Ik wil 'm gaan aansluiten op een iMac.
Wat is je budget?Ashy schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:01:
Ik wil zelf ook eens gaan beginnen met een Midi Controller, ik heb (nog) weinig verstand van goede controllers en ik probeer me hier en daar te laten informeren. Volgens verschillende mensen is het zo dat je beter af bent met een Vestax dan een Behringer. Zij raden mij ook de 'Vestax Spin' aan, *klik* om mee te beginnen. Mijn vraag aan jullie is dan ook wat jullie hier van vinden, mist deze nog iets, heb ik nog andere hardware nodig? Ik wil 'm gaan aansluiten op een iMac.
Rond de € 200,- ongeveer dus. In de meeste controllers zit een ingebouwde geluidskaart, dus meer hardware heb je niet nodig. Ik weet niet of hier al software bij zit?
Deze is heel goed en populair bij beginnende DJ's: http://www.reloopdj.com/i...53f681d335eea2e93842a0c04
Zijn er hier trouwens mensen die naar de S4 demo avond in Eindhoven gaan, vanavond?
Volgende week is er overigens eentje in Haarlem, bij ToneControl.
[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 12-10-2010 09:41 ]
Kijk ook een beetje naar de indeling van de controller. Het belangrijkste is de software waarmee je het mee kunt en wilt gebruiken (Traktor, Virtual DJ, enz.) Een tweede belangrijk punt is een geluidskaart (interface). Zonder een geluidskaart kun je de volgende track niet van tevoren beluisteren. Met een geluidskaart kun je de overgang wat beter voorbereiden en kun je meer improviseren.
De kwaliteit van interne geluidskaarten is wat minder, maar de Digital Jockey 2 Interfce Edition heeft 320 kbps mp3 kwaliteit. Losse interface Audio 2 DJ heeft bijvoorbeeld CD kwaliteit (144 kbps WAV). Tenzij je in een club draait met een flinke installatie heb je het naar mijn idee niet nodig.
De kwaliteit van interne geluidskaarten is wat minder, maar de Digital Jockey 2 Interfce Edition heeft 320 kbps mp3 kwaliteit. Losse interface Audio 2 DJ heeft bijvoorbeeld CD kwaliteit (144 kbps WAV). Tenzij je in een club draait met een flinke installatie heb je het naar mijn idee niet nodig.
Bij een geluidskaart is niet alleen de kwaliteit belangrijk, maar ook de latencycatbread schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:00:
Kijk ook een beetje naar de indeling van de controller. Het belangrijkste is de software waarmee je het mee kunt en wilt gebruiken (Traktor, Virtual DJ, enz.) Een tweede belangrijk punt is een geluidskaart (interface). Zonder een geluidskaart kun je de volgende track niet van tevoren beluisteren. Met een geluidskaart kun je de overgang wat beter voorbereiden en kun je meer improviseren.
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
offtopic:
Ik weet dat het geen marktplaats is maar, in de vraag en aanbod zal niemand het vinden.
Ik heb nog 2 zwarte face plates voor de vci-100 liggen. Heb zelf een DJTT skin.
Als iemand interesse heeft, stuur me even een berichtje.
(mocht dit niet gewenst zijn, sorry.)
Latency is zeker belangrijk maar is niet geheel afhankelijk van de geluidskaart, toch?
De audio2dj kan 2ms halen maar zodra ik met 2ms probeer te draaien stopt de muziek al zodra ik alt + tab raak. Heb het idee dat je laptop of pc echt niets anders meer kan dan alleen muziek spelen.
Pas op 6 ms gaat het bij mij wat lekkerder.
p9500, 3gb ram ddr2, 320 @ 5400rpm op win7 met cpu usage op 3% als ik traktor pro heb draaien. Lijkt me toch krachtig genoeg om 2 decks te laten spelen op 2ms.
Maar geen idee of een build-in interface zoals bij de digital jockey er ook last van heeft.
Ik weet dat het geen marktplaats is maar, in de vraag en aanbod zal niemand het vinden.
Ik heb nog 2 zwarte face plates voor de vci-100 liggen. Heb zelf een DJTT skin.
Als iemand interesse heeft, stuur me even een berichtje.
(mocht dit niet gewenst zijn, sorry.)
Latency is zeker belangrijk maar is niet geheel afhankelijk van de geluidskaart, toch?
De audio2dj kan 2ms halen maar zodra ik met 2ms probeer te draaien stopt de muziek al zodra ik alt + tab raak. Heb het idee dat je laptop of pc echt niets anders meer kan dan alleen muziek spelen.
Pas op 6 ms gaat het bij mij wat lekkerder.
p9500, 3gb ram ddr2, 320 @ 5400rpm op win7 met cpu usage op 3% als ik traktor pro heb draaien. Lijkt me toch krachtig genoeg om 2 decks te laten spelen op 2ms.
Maar geen idee of een build-in interface zoals bij de digital jockey er ook last van heeft.
Was het maar zo'n feest! Dan zou je met een goede geluidskaart en een moderne computer verzekerd zijn van goede performance.Anoniem: 293046 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:41:
Helaas kan het aan 1001 dingen liggen
At least it's not for me
And find serenity
Maar bij het uitzoeken van een geluidskaart weet je dus niet vooraf wat je latency zal zijn-_D_- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:06:
[...]
Was het maar zo'n feest! Dan zou je met een goede geluidskaart en een moderne computer verzekerd zijn van goede performance.
Helaas kan het aan 1001 dingen liggen
Zie het verschil nu ook dag en nacht met m'n laptops en m'n Audio4DJ. Op de Dell had ik latencies van 12ms nodig als het niet hoger was. Op m'n nieuwe MacbookPro loopt het als een zonnetje op 1ms
Mag ook wel voor dat geldWhyte schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 02:45:
Zie het verschil nu ook dag en nacht met m'n laptops en m'n Audio4DJ. Op de Dell had ik latencies van 12ms nodig als het niet hoger was. Op m'n nieuwe MacbookPro loopt het als een zonnetje op 1ms. En ja dat verschil voel je
At least it's not for me
And find serenity
Is het toch een goede investering
edit: overigens was die Dell bij aanschaf even duur als de MBP
[ Voor 15% gewijzigd door Florinsz op 15-10-2010 13:37 ]
Als hobby wil ik eens gaan ruiken aan het DJ gebeuren.
Na uren en uren googlen en lezen wil ik een midi controller voor Traktor gaan kopen.
Mijn oog is daarbij gevallen op de Reloop digital jockey 2 controller met de audio 2 DJ van Native Instruments.
Het budget is dus ook 300 - 350 euro voor controller + geluidskaart.
Wat vinden jullie van deze keuze?
Als versterker / speakers heb ik 2 klipsch synergy f3's met een marantz versterkertje.
Als alternatieven zijn er nog een Numark stealth control, hercules RMX...
Na uren en uren googlen en lezen wil ik een midi controller voor Traktor gaan kopen.
Mijn oog is daarbij gevallen op de Reloop digital jockey 2 controller met de audio 2 DJ van Native Instruments.
Het budget is dus ook 300 - 350 euro voor controller + geluidskaart.
Wat vinden jullie van deze keuze?
Als versterker / speakers heb ik 2 klipsch synergy f3's met een marantz versterkertje.
Als alternatieven zijn er nog een Numark stealth control, hercules RMX...
Een fijne keuze. De combinatie Digital Jockey 2 en de Audio 2 DJ komt veel voor. De controller werkt perfect met Traktor en de indeling van de knoppen is er goed op afgestemd. Ik vind mijn DJ2 ook nog steeds een geweldig apparaat. Voor dezelfde prijs heb je misschien 1 table top cd speler terwijl je met de software nog veel meer kan.
Succes
Succes
Hmmmm, ik zit toch met een dillemma. Ik heb een RDJ Interface 2 en ben er ook wel zeer tevreden over. Toch heb ik een aantal verbeterpuntjes. Ik vind de controller bijvoorbeeld toch wel erg klein en daardoor heeft het toch een bepaald 'speelgoed' gehalte. Soms wil je graag de ruimte hebben om je vrij te bewegen zonder een knop of nob aan te raken. Nu komt de Traktor S4 bijna uit en deze is ook een stuk groter.
Maar gaat deze controller mij veel meerwaarde bieden ten opzichte van de RDJ2?
Kunnen jullie mij overtuigen om deze aan te schaffen of kan ik met de RDJ2 toch eigenlijk net zoveel?
Maar gaat deze controller mij veel meerwaarde bieden ten opzichte van de RDJ2?
Kunnen jullie mij overtuigen om deze aan te schaffen of kan ik met de RDJ2 toch eigenlijk net zoveel?
Volgens mij zijn deze apparaten niet te vergelijken.
De S4 heeft 4 kanalen inclusief 8 sample decks en de allernieuwste flagship Traktor software.
Ik weet niet hoe het zit met de loop- en FX mogelijkheden van de RDJ2, maar die van de S4 zijn echt ongekend uitgebreid.
Wat dacht je van onbeperkt platen in je mix gooien en deze in een al bestaande loop opnemen, waardoor je dus bij wijze van, een loop met 100 lagen kunt creëren.
edit: Hier geeft Leon van NI een korte demo van de loop recorder. Vanaf 07:00:
De S4 heeft 4 kanalen inclusief 8 sample decks en de allernieuwste flagship Traktor software.
Ik weet niet hoe het zit met de loop- en FX mogelijkheden van de RDJ2, maar die van de S4 zijn echt ongekend uitgebreid.
Wat dacht je van onbeperkt platen in je mix gooien en deze in een al bestaande loop opnemen, waardoor je dus bij wijze van, een loop met 100 lagen kunt creëren.
edit: Hier geeft Leon van NI een korte demo van de loop recorder. Vanaf 07:00:
[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 27-10-2010 13:21 ]
Hey guys leuke thread hier...!
Ik zie veel mensen die op NI traktor werken en met jog controllers... of vinyl...
Maar wie heeft er ook een cdj2000 set up i.c.m. met PC/Laptop en djm 800..? wat zijn jullie ervaringen..?
Heb laatst een aantal avonden op die dingen mogen draaien .. en vindt ze gewoon ubervet..!
Wat vinden jullie..?
Ik zie veel mensen die op NI traktor werken en met jog controllers... of vinyl...
Maar wie heeft er ook een cdj2000 set up i.c.m. met PC/Laptop en djm 800..? wat zijn jullie ervaringen..?
Heb laatst een aantal avonden op die dingen mogen draaien .. en vindt ze gewoon ubervet..!
Wat vinden jullie..?
Ik vind een CDJ2000 wel erg duur materiaal om met timecode via Traktor te gaan draaien, het doet uiteindelijk niets meer dan wat een midi controller als de Vestax VCI-100 ook zou kunnen. En die is al enkele jaren op de markt.
Nu ga ik misschien iets heel fouts roepen, niet boos worden
.
In jip en janneke taal, even voor mezelf om het duidelijk te krijgen, timecode zorgt er toch alleen maar voor dat je je digitale media kan gebruiken op je pc dan wel laptop?
In dat geval is een midi controller veeeele malen goedkoper. Tuurlijk is het zeker niet te vergelijken maar timecode is gewoon "extreem duur", vind ik.
toevallig iemand ervaring met een Novation launchpad?
Wil er graag een naast mijn vci-100 zetten voor deck c en d en om los te gaan met cuepoints en FX in Traktor pro.
In jip en janneke taal, even voor mezelf om het duidelijk te krijgen, timecode zorgt er toch alleen maar voor dat je je digitale media kan gebruiken op je pc dan wel laptop?
In dat geval is een midi controller veeeele malen goedkoper. Tuurlijk is het zeker niet te vergelijken maar timecode is gewoon "extreem duur", vind ik.
Wil er graag een naast mijn vci-100 zetten voor deck c en d en om los te gaan met cuepoints en FX in Traktor pro.
Pure geldverspilling. Helemaal als je dit voor thuis gaat aanschaffen. Zoals hierboven al gezegd: met een MIDI controller kun je veel meer, en ben je 3x zo goedkoop uit.LL Southside schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:48:
Hey guys leuke thread hier...!
Wat vinden jullie..?
Waarschijnlijk bedoel je het ook, maar timecode is gewoon MP3's vanaf je PC draaien over je decks/CDJ's.Anoniem: 293046 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:31:
Nu ga ik misschien iets heel fouts roepen, niet boos worden.
@ Scoot jep is heel duur...
Maar het wordt uiteindellijk de standaard in de club zelf....denk ik...
En daar moet je het toch gaan waarmaken ken weinig Dj's die met een vestax controller op pad gaan... gewoon timecode cd branden en in de cdj's proppen ( of vinyl ) is the way to go....
Wat is overigens wel steeds meer zie zijn de losse effect controllers stond laatst samen met Pan-Pot te draaien en die hadden zo'n fader fox dx2 kastje bij..! Guy Gerber daarintegen draait wel volledig met een midi controller zijn ableton live sets...! komt geen cd of vinyl aan te pas....
@ Rincon
Timecode is eigenlijk een universele manier om je mp3's te voorzien van een referentie punt in tijd/geluid.
Zie de mp3 als een tekening waar je een rastervel overheen legt. het rastervel is dan de timecode waarmee je kan bepalen welk deel van de tekening in dat "tijds" vakje... zit.
De timecode an sich is niet extreem duur het zit bij de software die je gebruikt..!
En daar moet je het toch gaan waarmaken ken weinig Dj's die met een vestax controller op pad gaan... gewoon timecode cd branden en in de cdj's proppen ( of vinyl ) is the way to go....
Wat is overigens wel steeds meer zie zijn de losse effect controllers stond laatst samen met Pan-Pot te draaien en die hadden zo'n fader fox dx2 kastje bij..! Guy Gerber daarintegen draait wel volledig met een midi controller zijn ableton live sets...! komt geen cd of vinyl aan te pas....
@ Rincon
Timecode is eigenlijk een universele manier om je mp3's te voorzien van een referentie punt in tijd/geluid.
Zie de mp3 als een tekening waar je een rastervel overheen legt. het rastervel is dan de timecode waarmee je kan bepalen welk deel van de tekening in dat "tijds" vakje... zit.
De timecode an sich is niet extreem duur het zit bij de software die je gebruikt..!
Dan klopt mijn beeld bij timecode!
De prijs valt inderdaad wel mee, heb nog even wat beter gekeken.
Het zijn ook voornamelijk pakketten die te koop worden aangeboden, bij NI dan.
Helemaal duidelijk, thanks.
Die pakketten zijn geloof ik sinds gisteren met 50% korting te koop, door de komst van de S4. Loopt tot het einde van het jaar.Anoniem: 293046 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:39:
Dan klopt mijn beeld bij timecode!
Ik zou haast denken dat je alleen maar van de wat hardere stijlen houdt, daar wordt nog niet zoveel gedaan met midicontrollers. Maar als je dan namen als PanPot noemt en Guy Gerber dan moet je toch weten dat er inmiddels genoeg DJ's zijn die met een Ableton/DX4 setup of een variant daarop zonder timecode draaienLL Southside schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:31:
@ Scoot jep is heel duur...
Wat is overigens wel steeds meer zie zijn de losse effect controllers stond laatst samen met Pan-Pot te draaien en die hadden zo'n fader fox dx2 kastje bij..! Guy Gerber daarintegen draait wel volledig met een midi controller zijn ableton live sets...!
True, het is geen Vestax, maar wel een soort duurdere variant daarop; het principe is namelijk hetzelfde
At least it's not for me
And find serenity
Mijn liefde ligt bij house & techno en alles ertussen..!
En het klopt dat je veel meer grote namen nieuwe controllers mee ziet nemen.
Vooral omdat ze dan live veel meer kunnen editen aan tracks bv..
Voor loops en samples tussen de mix door is het ook ideaal
Maar wat is de beste midi controller om b.v. ableton aan te sturen..?
Tot nu toe ligt het imho vooral aan wat je fijn vindt werken...
Ps: het kratje vinyl met de hardere stijlen staat al jaren stof te happen
En het klopt dat je veel meer grote namen nieuwe controllers mee ziet nemen.
Vooral omdat ze dan live veel meer kunnen editen aan tracks bv..
Voor loops en samples tussen de mix door is het ook ideaal
Maar wat is de beste midi controller om b.v. ableton aan te sturen..?
Tot nu toe ligt het imho vooral aan wat je fijn vindt werken...
Ps: het kratje vinyl met de hardere stijlen staat al jaren stof te happen
Ik ben er een tijdje uitgeweest, maar ben weer opnieuw op zoek naar een fatsoenlijke controller die goed samenwerkt met Traktor DJ Studio, waarbij de uitsturing van het geluidsignaal via mijn eigen geluidskaart gaat (goede kaart, low latency en gelijk aangesloten op mijn AMP en normale speakers), maar wel prelisten mogelijkheid via koptelefoonaansluiting op de mengtafel.
Ander iets is dat het ook wenselijk is dat zo een tafel ook standalone gebruikt kan worden met 2 CD tafels (weet alleen niet hoe het zit met dit soort mengtafels met de benodige stroom).
Ander iets is dat het ook wenselijk is dat zo een tafel ook standalone gebruikt kan worden met 2 CD tafels (weet alleen niet hoe het zit met dit soort mengtafels met de benodige stroom).
Wat heb je zelf al gevonden?n00bs schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:35:
Ik ben er een tijdje uitgeweest, maar ben weer opnieuw op zoek naar een fatsoenlijke controller die goed samenwerkt met Traktor DJ Studio, waarbij de uitsturing van het geluidsignaal via mijn eigen geluidskaart gaat (goede kaart, low latency en gelijk aangesloten op mijn AMP en normale speakers), maar wel prelisten mogelijkheid via koptelefoonaansluiting op de mengtafel.
De Digital Jockey 2 master edition is een stand alone mixer met twee inputs. Zo kun je twee channels Traktor en twee cd-spelers kunnen gebruiken.
Anoniem: 273091
ik heb zelf een launchpad en ideaal voor ableton, maar gebruik hem niet als mixer, je hebt toch schuiven nodig. als je hem kan mappen aan knoppen in je traktor setupje dan kan je hem gebruiken om je knoppen te mappen naar dingetjes en dan is het gewoon slim zijn. zeker handig apparaat maar bedenk of je schuiven of knoppen wil op je setup.Anoniem: 293046 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:31:
Nu ga ik misschien iets heel fouts roepen, niet boos worden.
Ik zie de launchpad meer als een compleet universeel apparaatje waar je gewoon alles mee kan wat je maar zou willen. Of het handig werkt met alleen knoppen, denk het niet.
Uiteraard is het heel erg afhankelijk van je mapping.
Op de vci word ik soms een beetje gek van al dat geshift maar, een 4 deck controller kopen vind ik dan weer net even te gek vandaar dat ik er een launchpad naast wil.
Voor deck a en b heb ik gewoon de knoppen op de vci en wat ik gezien heb op youtube is de launchpad redelijk te mappen om wat faders te simuleren. Uiteraard is het geen full blown mixer maar, lijkt me een leuk stukje speelgoed.
Weet alleen nog niet wanneer ik het apparaat ik huis ga halen. zit nu ook weer te twijfelen tussen een stanton dj pro 300 en een sony mdr v700dj.
een grado sr80 is toch niet zo ideaal
.
Dure hobby toch wel. Heb ik me best op verkeken!
Op de vci word ik soms een beetje gek van al dat geshift maar, een 4 deck controller kopen vind ik dan weer net even te gek vandaar dat ik er een launchpad naast wil.
Voor deck a en b heb ik gewoon de knoppen op de vci en wat ik gezien heb op youtube is de launchpad redelijk te mappen om wat faders te simuleren. Uiteraard is het geen full blown mixer maar, lijkt me een leuk stukje speelgoed.
Weet alleen nog niet wanneer ik het apparaat ik huis ga halen. zit nu ook weer te twijfelen tussen een stanton dj pro 300 en een sony mdr v700dj.
een grado sr80 is toch niet zo ideaal
Anoniem: 273091
remember: launchpad is ontworpen voor ableton, faders simuleren werkt omdat ableton dat kan niet per se omdat de launchpad dat kan. Ik weet niet of het ook zonder ableton kan ofdat jouw sofware dat kan.Anoniem: 293046 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:02:
Ik zie de launchpad meer als een compleet universeel apparaatje waar je gewoon alles mee kan wat je maar zou willen. Of het handig werkt met alleen knoppen, denk het niet.
een grado sr80 is toch niet zo ideaal.
Akai APC40Anoniem: 293046 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:02:
een grado sr80 is toch niet zo ideaal.
Heb even filmpjes gezocht van de apc40... prachtig stukje gear volgens mij!
Ben echt opzoek naar een midi controller die 100% overweg kan met traktor pro die naast de vci-100 kan staan als pure aanvulling. Zie het maar meer als een uitgebreide midi fighter.
Het lijkt me wel echt leuk om eens met ableton live te spelen maar, voor het draaien wil ik me echt focussen op Traktor.
en een kleine €400 voor de apc-40 of €175 voor de launchpad. Dan is de keus snel gemaakt denk ik.
Ben mijn vci-100 pas 10 dagen aan het uitproberen. Ben echt he-le-maal nieuw in dit wereldje dus ik vind de apc40 een tikkeltje te veel voor mij.
Ben echt opzoek naar een midi controller die 100% overweg kan met traktor pro die naast de vci-100 kan staan als pure aanvulling. Zie het maar meer als een uitgebreide midi fighter.
Het lijkt me wel echt leuk om eens met ableton live te spelen maar, voor het draaien wil ik me echt focussen op Traktor.
en een kleine €400 voor de apc-40 of €175 voor de launchpad. Dan is de keus snel gemaakt denk ik.
Ben mijn vci-100 pas 10 dagen aan het uitproberen. Ben echt he-le-maal nieuw in dit wereldje dus ik vind de apc40 een tikkeltje te veel voor mij.
APC20 danAnoniem: 293046 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:25:
Heb even filmpjes gezocht van de apc40... prachtig stukje gear volgens mij!
180,-

Naar aanleiding van deze berichten ben ook ook eens rond gaan kijken. Bovenstaand plaatje is een KORG nanoPad. Ean Golden heeft er ook wat voor: YouTube: Ean Golden will Rock You (Tutorial and TSI). Ze zijn nog geen 50 euro, maar ze schijnen ook wel snel te kunnen breken.
Shift gebruiken is inderdaad soms wel vervelend, al heb zelf de mapping wel wat verbeterd. Zo'n pad is wel handig voor elk stuk software dat midi gebruikt. Voor Traktor is het wel vet met hotcues. Ik vraag me ook af of je er misschien drumcomputer samples mee kunt aansturen, als toevoeging voor een mix.
Ik zoek de naam van een DJ-programma, ik dacht dat het Redbox was oid.
.
Volgens mij bedoel je Rekordbox?
...:::everybeat.nl
Anoniem: 267809
Ik kon het nog niet vinden, dus plaats ik het maar hier. Bij niet naleven van reglementen mag dit bericht verwijderd worden.
Ik ben op zoek naar een traditionele dj-set; (3 kanaals mixer) 2 cd-spelers, Traktor Scratch Pro en evt een midicontrollertje erbij. Op het moment bezig in een Allen & Heath Xone DX, echter mis ik het ouderwets mixen.
De Xone DX is van mei afgelopen jaar, is slechts 2x buitenshuis gebruikt en komt samen met (bijgeleverde) Serato Itch, Traktor Pro en een Technics RP-DJ1200, en mijn Magma digi bagpack (slechts 1x gebruikt). Ben jij dus opzoek naar een totaaloplossing en wil je van je oude set, laat dit me dan even weten. Natuurlijk behoort het ook tot de mogelijkheid om ipv te ruilen, de apparatuur te kopen. Richtprijs daarvoor (Xone Dx, Traktor Pro, Serato Itch, Technics RP-DJ1200 &Magma digi bagpack) €1120. (Foto: http://djdvine.com/images/xone_dx_traktor_pro.jpg)
Ik ben op zoek naar een traditionele dj-set; (3 kanaals mixer) 2 cd-spelers, Traktor Scratch Pro en evt een midicontrollertje erbij. Op het moment bezig in een Allen & Heath Xone DX, echter mis ik het ouderwets mixen.
De Xone DX is van mei afgelopen jaar, is slechts 2x buitenshuis gebruikt en komt samen met (bijgeleverde) Serato Itch, Traktor Pro en een Technics RP-DJ1200, en mijn Magma digi bagpack (slechts 1x gebruikt). Ben jij dus opzoek naar een totaaloplossing en wil je van je oude set, laat dit me dan even weten. Natuurlijk behoort het ook tot de mogelijkheid om ipv te ruilen, de apparatuur te kopen. Richtprijs daarvoor (Xone Dx, Traktor Pro, Serato Itch, Technics RP-DJ1200 &Magma digi bagpack) €1120. (Foto: http://djdvine.com/images/xone_dx_traktor_pro.jpg)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 267809 op 11-01-2011 16:26 ]
Anoniem: 340853
een vraagje,
Muziek afspelen van laptop met Traktor Pro (heb ik).
Wil met een midi contoler gaan werken. met IE of zonder, daar ben ik nog niet uit.
1) als ik zou gaan voor bv JB Sys 4 of 6 USB of M-Audio4 USB, kan ik dan nog steeds die RDJ 2 IE gebruiken? of moet het dan de Master Edition zijn? die zogezegt Extern kan spelen?
2) de aansluitingen zijn toch "Midi ControllerUSB--->>Laptop<<---M-AudioUSB--->>Versterker?
3) Als ik via de laptop met Traktor 4D wil spelen, is dan de M-Audio2 ook al niet voldoende? 1 voor HP en 1 voor versterker?
thx, Mad
Wil met een midi contoler gaan werken. met IE of zonder, daar ben ik nog niet uit.
1) als ik zou gaan voor bv JB Sys 4 of 6 USB of M-Audio4 USB, kan ik dan nog steeds die RDJ 2 IE gebruiken? of moet het dan de Master Edition zijn? die zogezegt Extern kan spelen?
2) de aansluitingen zijn toch "Midi ControllerUSB--->>Laptop<<---M-AudioUSB--->>Versterker?
3) Als ik via de laptop met Traktor 4D wil spelen, is dan de M-Audio2 ook al niet voldoende? 1 voor HP en 1 voor versterker?
thx, Mad
Ik zou hier toch nog eens goed over nadenken hoor. Je wilt nu een stap in het verleden maken, in plaats van de toekomst. Daarnaast biedt 4-kanaals MIDI zoveel meer dan een mixer met 2 CDJ's..Anoniem: 267809 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:54:
Ik kon het nog niet vinden, dus plaats ik het maar hier. Bij niet naleven van reglementen mag dit bericht verwijderd worden.
Punt 2: je gaat naar je versterker met tulp, en niet met USB.Anoniem: 340853 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:59:
een vraagje,
thx, Mad
Punt 3: wat is Traktor 4D?
Anoniem: 267809
Tuurlijk weet ik wel dat midi meer te bieden heeft. Ja, het is een stap "terug", echter mis ik het gevoel tijdens draaien met midi.
Met Traktor 4D, zal hij wel bedoelen dat hij Traktor Pro wil gebruiken met 4 decks.
Met Traktor 4D, zal hij wel bedoelen dat hij Traktor Pro wil gebruiken met 4 decks.
Even heel dom vraagje hoor. Maar een huisgenoot van mij en ik vinden het heerlijk om een beetje met muziek te ouwehoeren en die hoedanigheid(dus puur hobbymatig) willen we leren draaien.
Nu ga ik waarschijnlijk vanaf februari een dj cursus via de uni doen hier, maar nu kan ik ook een behringer bcd3000 ophalen voor 80 euro, is dit a een goede prijs en b denken jullie dat deze van ondersteuning kan zijn bij het leren draaien? Uiteraard is een duurdere, stevigere en professionele mixer beter maar dit is toch prima voor de basics(als in, wat je kunt het eerste half jaar).
Nu ga ik waarschijnlijk vanaf februari een dj cursus via de uni doen hier, maar nu kan ik ook een behringer bcd3000 ophalen voor 80 euro, is dit a een goede prijs en b denken jullie dat deze van ondersteuning kan zijn bij het leren draaien? Uiteraard is een duurdere, stevigere en professionele mixer beter maar dit is toch prima voor de basics(als in, wat je kunt het eerste half jaar).
Van die Behringer heb ik geen verstand, maar een cursus? Neh. Gewoon lekker met een fles bier erbij op dat ding gaan kutten. Het is veel leuker om alles zelf te ontdekken. Heb je helemaal geen cursus voor nodig.
Goede prijs, je moet alleen even kijken of je OS hem ondersteund.(Driver ondersteuning)
Dit levert bij sommige besturings systemen nog wel eens wat problemen op.
Dit levert bij sommige besturings systemen nog wel eens wat problemen op.
Subtiel schopje hier, want ik wil binnenkort eens mijn Behringer controller definitief de deur uit doen en overstappen naar iets robuusters.
Op het moment zit ik alleen nog even te tobben over welke nieuwe controller ik wil hebben. Randvoorwaarden:
* Ik heb een drive-in show en een controller die in een 19" rack te monteren is zou daarom wel erg handig zijn. Dit hoeft niet per sé een 2U of 3U unit te zijn, een 6U of 8U hoge unit (naast mijn DJ-mixer) is ook een optie.
* 4 kanalen, interne mixer of extra software heb ik niet nodig. In principe zou een vervanging voor 2 tabletop CD-spelers het mooiste zijn.
* Een ingebouwde geluidskaart is geen pré, maar zou wel een hoop oplossen als het ding beter werkt dan de djIO die ik nu heb.
Zelf draai ik vooral met Virtual DJ en alleen Traktor als ik echt serieuzer wil beatmixen.
Een duurdere controller wil ik zeker overwegen, maar alleen als ik dan ook mijn complete oude DJ-setup (BCD3000, Numark djIO en Behringer VMX300) hiervoor kan verkopen.
Op het moment staan op de shortlist: Hercules DJ Control Steel (liever geen RMX, de Hercules geluidskaart vertrouw ik niet en zwart is veel mooier), Vestax Spin, Reloop Digital Jockey 2, Numark Omni Control.
Op het moment zit ik alleen nog even te tobben over welke nieuwe controller ik wil hebben. Randvoorwaarden:
* Ik heb een drive-in show en een controller die in een 19" rack te monteren is zou daarom wel erg handig zijn. Dit hoeft niet per sé een 2U of 3U unit te zijn, een 6U of 8U hoge unit (naast mijn DJ-mixer) is ook een optie.
* 4 kanalen, interne mixer of extra software heb ik niet nodig. In principe zou een vervanging voor 2 tabletop CD-spelers het mooiste zijn.
* Een ingebouwde geluidskaart is geen pré, maar zou wel een hoop oplossen als het ding beter werkt dan de djIO die ik nu heb.
Zelf draai ik vooral met Virtual DJ en alleen Traktor als ik echt serieuzer wil beatmixen.
Een duurdere controller wil ik zeker overwegen, maar alleen als ik dan ook mijn complete oude DJ-setup (BCD3000, Numark djIO en Behringer VMX300) hiervoor kan verkopen.
Op het moment staan op de shortlist: Hercules DJ Control Steel (liever geen RMX, de Hercules geluidskaart vertrouw ik niet en zwart is veel mooier), Vestax Spin, Reloop Digital Jockey 2, Numark Omni Control.
[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 24-04-2011 21:12 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Uit het rijtje dat je noemt, zou ik kiezen voor de Reloop Digital DJ. Die geeft het meeste bang for buck en mimiekt de double decks + mixer setup die je zo bekend is.
Mocht je op een of andere manier meer geld te besteden hebben. Zou ik kijken naar de Novation Twitch, de Native Instruments S4 of de Pioneer DDJ-T1.
Zelf beslissen/kijken welke het beste bij jouw draaistijl past.
Mocht je op een of andere manier meer geld te besteden hebben. Zou ik kijken naar de Novation Twitch, de Native Instruments S4 of de Pioneer DDJ-T1.
Zelf beslissen/kijken welke het beste bij jouw draaistijl past.
De geluidskaart van de Reloop Digital Jockey 2 is alleen wel behoorlijk brak, daar zit een behoorlijke ruis op, en zou ik dus echt niet voor publiek willen gebruiken. Dan denk ik dat je beter je dj/IO kunt houden. Die klinkt prima toch?
Tesla Model Y RWD (2024)
Het enige minpunt is inderdaad de geluidskaart van de Interface Edition. De ruis hoor je door je koptelefoon maar ik stoor me er niet heel erg aan. En de kwaliteit is 16bit/48kHz en niet 24bit/96kHz maar dat maakt eigenlijk niks uit.
persoonlijk zit ik te wachten op de novation twitch.
Weet iemand wanneer die uitkomt?
Zijn er nog meer mensen die hier wel naar uitkijken?
Weet iemand wanneer die uitkomt?
Zijn er nog meer mensen die hier wel naar uitkijken?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Behalve dat ik 'm oerlelijk vind, kan ik me niet voorstellen dat het lekker draait zonder jogs. Daarnaast heb je maar 2 kanalen tot je beschikking en vind ik de indeling niet logisch.
Wat doe je nou tegenwoordig nog met jogs, kun je je afvragen. Zeker de dance-DJ's hebben gewoon autosync. En de rest is gewoon met knoppen de bedienen.bram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:24:
Behalve dat ik 'm oerlelijk vind, kan ik me niet voorstellen dat het lekker draait zonder jogs. Daarnaast heb je maar 2 kanalen tot je beschikking en vind ik de indeling niet logisch.
Mij lijkt die touchstrips irritant, tenzij hij echt goed werkt. Maar meestal mis je toch wat controle met die dingen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik gebruik mijn jogs heel veel om te browsen. Browsen met een knob gaat gewoon niet snel genoeg. Daarnaast gebruik ik mijn jogs veel om afwijkende cue points in te stellen en om af en toe is een backspin door de mix heen te gooien.
Ik heb jaren zonder jogs gedraait. Nooit gemist ook!bram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:24:
Ook in een 2 decks opstelling.
[ Voor 17% gewijzigd door Ome_Les op 26-04-2011 14:34 ]
Die jogwheels zal ik niet echt missen denk ik.
Alleen voor browsen gebruik ik het.
En die strips geloof ik ook niet echt dat het geweldig is.
Dat 2kanaals maak ik mij ook nog niet druk om aangezien ik naar een versterker bekabel.
Alleen voor browsen gebruik ik het.
En die strips geloof ik ook niet echt dat het geweldig is.
Dat 2kanaals maak ik mij ook nog niet druk om aangezien ik naar een versterker bekabel.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Weet je wel wat er met 2- of 4 kanaals bedoeld wordt? Dit heeft niets met de versterker te maken, waarop je je controller aansluit. Dit betekent dat je 2 of 4 tracks tegelijk kunt draaien.
Ja dat weet ik idd alleen was druk bezig met ouwehoeren over versterkers dat ik dat per ongeluk typtebram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:43:
Weet je wel wat er met 2- of 4 kanaals bedoeld wordt? Dit heeft niets met de versterker te maken, waarop je je controller aansluit. Dit betekent dat je 2 of 4 tracks tegelijk kunt draaien.

Toch stom getypt van me
Zijn er hier gebruikers van de Novation Nocturn? Ik had meer comfort van dit apparaat verwacht! Ik gebruik hem icm Cubase 5 en diverse plugins. Het idee achter die transparante controls van de vst is goed, (soort overlay) alleen durft de implementatie soms fout gaan bij mij. Ook het onthouden van settings doet ie soms vrij raar bij mij. Zo erg dat ik terug de draaiknoppen van de Radium 49 voor automation gebruik...
Even een vraag over de APC20 en APC40. Is het verschil tussen deze controllers alleen dat de APC 20 het rechterdeel met de rotary's en de crossfader, of mis je hierdoor ook het aansturen van effecten?
Ik vindt het prijsverschil namelijk nogal groot als de aansturing van effecten op de APC20 bijv. met de faders kan.
Ik vindt het prijsverschil namelijk nogal groot als de aansturing van effecten op de APC20 bijv. met de faders kan.
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Ik heb sinds kort de Numark Mixtrack Pro. Ik heb alleen het volgende probleem ermee;
Bij het draaien aan de EQ (Bass, Mid, Treb) hoor ik het geluid heel zacht kraken (opzich niet heel storend), het nadeel hiervan is echter wel dat het veel erger stoort bij het opnemen van de mix binnen virtual dj 7 (ook hoorbaar in de opgenomen mix).
Ik vroeg me af of hier toevallig mensen zijn met de Mixtrack Pro en dit probleem ook hebben...
Ik draai Virtual DJ 7 op Windows 7 x64 met de instellingen binnen virtual DJ op 512 ms latency en safe mode aan. Mvg,
b00ster
Bij het draaien aan de EQ (Bass, Mid, Treb) hoor ik het geluid heel zacht kraken (opzich niet heel storend), het nadeel hiervan is echter wel dat het veel erger stoort bij het opnemen van de mix binnen virtual dj 7 (ook hoorbaar in de opgenomen mix).
Ik vroeg me af of hier toevallig mensen zijn met de Mixtrack Pro en dit probleem ook hebben...
Ik draai Virtual DJ 7 op Windows 7 x64 met de instellingen binnen virtual DJ op 512 ms latency en safe mode aan. Mvg,
b00ster
[ Voor 3% gewijzigd door b00ster op 03-05-2011 23:29 ]
512 ms is wel erg hoog(of is het 512 samples),heb je wel ASIO drivers?b00ster schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:26:
b00ster
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
512 (11ms) + Safe Mode... Heb de ASIO driver al wel eens geprobeerd maar was niet veel beter...
Ik zou toch de ASIO drivers proberen die bij de Numark horen,verder zorgen dat je geen andere programma's hebt lopen zoals bv een virusscanner.
http://www.native-instrum...Tips+for+audio+processing
http://www.aboutdj.nl/tut...y-problemen-oplossen.html
http://www.native-instrum...Tips+for+audio+processing
http://www.aboutdj.nl/tut...y-problemen-oplossen.html
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Heb van alles geprobeerd maar krijg het storend geluid er niet uit, heeft iemand nog een idee?
Ik heb alleen virtual dj 7 draaien, verder geen overbodige software op de achtergrond.
Wil graag mijn mix opnemen maar met dat storende geluid kan ik me natuurlijk niet in de spotlight zetten... haha!
Ik heb alleen virtual dj 7 draaien, verder geen overbodige software op de achtergrond.
Wil graag mijn mix opnemen maar met dat storende geluid kan ik me natuurlijk niet in de spotlight zetten... haha!
Weet niet of hier mensen zitten die hun VCI-100 hebben geupgrade naar firmware 1.4 maar wij hebben hier dus een probleem. Hij blijft hangen in "boot mode" nadat we hem hebben geflasht
Da's naar. Ik heb mijn VCI-100 2 maanden geleden naar FW1.4 geupgrade. Heb toen lopen klooien met de COM poort instellingen kan ik me herinneren, maar het is uiteindelijk wel gelukt. Voor troubleshooting al het DJTechTools forum bekeken?
Heb het al voor elkaar
Heb een oude computer gebruikt met een COM poort erop, toen ging alles goed.
De VCI is van een vriend van me. Wil zelf de VCI-100 MK2 versie halen. Maar kan nergens echt goed vinden wat mensen er nu van vinden, alleen wat de opties zijn.
De VCI is van een vriend van me. Wil zelf de VCI-100 MK2 versie halen. Maar kan nergens echt goed vinden wat mensen er nu van vinden, alleen wat de opties zijn.
wat brengt de 1.4 versie nog meer? ik heb zelf ook een vci-100 ean golden editie gehad.. en soms wil ik er toch weer een hebben om te kunnen freaken
Diminish schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:20:
wat brengt de 1.4 versie nog meer? ik heb zelf ook een vci-100 ean golden editie gehad.. en soms wil ik er toch weer een hebben om te kunnen freaken
bron : http://www.djtechtools.co...00-firmware-1-4-hd-updat/WHAT DID WE FIX?
Hi-Resolution Jog Wheels (4X resolution means way better scratching)
Hi Resolution Pitch Faders (4X resolution means you can now beatmatch to a fine precision)
The outer jog wheel area is now disabled in CD JOG mode. This means that vibrations in clubs will no longer turn SYNC off!
LED outputs now let us light up the Play buttons
Fixed the SYNC button toggle issue
Filter knobs send both regular 0-127 CC message only (unlike 1.3 firmware)
Vanaf 2 juli bij de Aldi:

Scratchen, mixen en faden is het nieuwe entertainen. Sluit aan op uw PC en samen met de Virtual DJ software kunt u als beginnende of gevorderde DJ prima uit de voeten. Met ingebouwde geluidskaart om via de hoofdtelefoon naar te luisteren.
En dat alles voor 129 euro. Link: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF01.SHTML
Zou het wat zijn? Iemand enig idee?
Ik kan geen merk of type vinden aan de hand van het plaatje en heb dus ook geen idee van de verdere specificaties..
Scratchen, mixen en faden is het nieuwe entertainen. Sluit aan op uw PC en samen met de Virtual DJ software kunt u als beginnende of gevorderde DJ prima uit de voeten. Met ingebouwde geluidskaart om via de hoofdtelefoon naar te luisteren.
En dat alles voor 129 euro. Link: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF01.SHTML
Ik kan geen merk of type vinden aan de hand van het plaatje en heb dus ook geen idee van de verdere specificaties..
[ Voor 11% gewijzigd door engessa op 23-06-2011 17:10 ]
Mijn god, bij de Aldi.
En natuurlijk is het niks. Niet als je serieus wil gaan DJ'en.
Vermoedelijk op ebay ook te vinden voor de helft uit Chinabram1984 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:20:
Mijn god, bij de Aldi.
nou als het toch IETS blijkt te zijn ben ik hier toch wel geïnteresseerd in
Dat probeer ik uit te vissen. Hij zal zeker niet de highend controllers van 500+ euros vervangen maar ik heb genoeg vrienden die ik aangestoken heb die ook wel eens wat willen spelen met een controller. Dit is dan een hele leuke instap. Je krijgt Virtual DJ er ook nog bij, het kan dus een hele leuke instapdeal zijn.terrorgroesland schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:07:
nou als het toch IETS blijkt te zijn ben ik hier toch wel geïnteresseerd in
Uiteindelijk bedien je met knopjes de software. Dus of dat knopje 10 cent kost of 10 euro, het maakt in weze geen reet uit, je software werkt.
Toch neem je zo'n geval 10 keer mee naar een zware gig en je kan em in de prullenbak gooien ben ik bang voor. Er zat ook een soundcard in zag ik, voor dat geld kán dat gewoon niet oke zijn. Maar idd, voor een instapper is het misschien nog best grappig.
Toch neem je zo'n geval 10 keer mee naar een zware gig en je kan em in de prullenbak gooien ben ik bang voor. Er zat ook een soundcard in zag ik, voor dat geld kán dat gewoon niet oke zijn. Maar idd, voor een instapper is het misschien nog best grappig.
Zelfs dure controllers willen niet altijd goed werken... hier nu een Denon HC-5000 staan, sturing waarbij externe mixer nodig is voor Itch. Ding werkt perfect op mn Macbook pro, maar op de Mac Mini waar hij vast aan komt te hangen loopt hij steeds vast, geluid gaat door, beeld gaat door, maar knoppen reageren niet meer. Super irri... mag ook niet gebeuren op een bruiloftje

Hoi, volledig noob-dj hier op zoek naar een controller voor werkfeestjes en andere braspartijen. De bedoeling is om van de eerste maal iets kwaliteitsvol te kopen en ondertussen het vak wat te leren.
Is de eerdere aanrader (Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition) nog steeds actueel? overkill? niet van toepassing? Budget is een 300 euro.
Is de eerdere aanrader (Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition) nog steeds actueel? overkill? niet van toepassing? Budget is een 300 euro.
Ben zelf tevreden met dezelfde sturing... gebruik hem alleen te weinig. Toch es wat meer gaan doen...
Naar mijn idee is het wel/niet actueel zijn vooral voor rekening van de software.
Naar mijn idee is het wel/niet actueel zijn vooral voor rekening van de software.
Midi controller uit de Welljoint fabriek waar o.a. ook de Gemini, Kam en Citronic varianten worden geproduceerd. Zie ook, http://aboutdj.nl/compone...rdering=&searchphrase=allengessa schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:09:
Vanaf 2 juli bij de Aldi:
[afbeelding]
Voor 129 euro + een klein beetje meer is iets veel leukers te krijgen vandaag de dag.
@B00ster heb je VDJ 7 Al eens aan een pioneer set gehangen.. ??? heb al even geleden de cdj's850+djm 700 aangeschaft en wil VDJ 7 erbij hebben voor on the road .. iemand anders ervaring met een soortgelijke set-up..?
Wat raar dat dit topic niet meer actief is.
Omdat beatmatchen op de draaitafels via timecode onstabiel is geworden en daar elk jaar tientallen euro's in zitten en niet portable is ben ik wel over op MIDI eigenlijk...
De Akai LPD8 is er totaal niet geschikt voor, toch kom ik er aardig mee uit de voeten.
Wat is een mooie budgetbak (<200, 2e hands geen probleem) nu, nog steeds de VCI-100mk2?
Omdat beatmatchen op de draaitafels via timecode onstabiel is geworden en daar elk jaar tientallen euro's in zitten en niet portable is ben ik wel over op MIDI eigenlijk...
De Akai LPD8 is er totaal niet geschikt voor, toch kom ik er aardig mee uit de voeten.
Wat is een mooie budgetbak (<200, 2e hands geen probleem) nu, nog steeds de VCI-100mk2?
Numark Mixtrack of de nieuwe Behringer modules.Saturnus schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:06:
Anoniem: 312503
Ik zou nog steeds de VCI halen boven de numark mixtrack of de behringer modules. Je kan ook kijken of je ergens voor iets meer een 2e hands S2 van Native Instruments kan halen. Zit je ook met een goede controller.Saturnus schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:06:
De Numark Mixtrack ziet er uit als intertoys speelgoed.
Behringer modules zien erg mooi uit maar het merk is altijd wat als Acer van de laptops geweest.
NI S2 gaat te duur worden denk ik. Ziet er ook wel mooi uit overigens. VCI-100mk2 dan maar. Lastig te krijgen zo te zien.
NI S2 gaat te duur worden denk ik. Ziet er ook wel mooi uit overigens. VCI-100mk2 dan maar. Lastig te krijgen zo te zien.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron